Főoldal Blog Oldal: 276

2017-ben több, mint másfél millió darab elektromos hajtású autót adott el a Toyota és a Lexus

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyárátójának tartott Toyota, és prémium márkája, a Lexus, 1.52 millió elektromos hajtású járművet értékesített 2017-ben, három évvel megelőzve az önmaga számára 2020-ra kitűzött célt.

Ez az eredmény azt jelzi, hogy a világelső japán autógyártó jó úton halad a “Környezetvédelmi Kihívás 2050” névre keresztelt tervében lefektetett célok teljesítése felé, amely 2030-ra évi 5,5 millió elektromos hajtású autó eladásával számol.

A környezetvédelem iránt kétségkívül leginkább elkötelezett autógyártóként a Toyota és a Lexus az elmúlt években nem ment bele a vezető autógyártók által a nagy nemzetközi autókiállításokon kezdett számháborúba arról, hogy hány éven belül hány elektromos hajtású modellt mutatnak be miközben jelenlegi eladásaik elenyésző részét képezik az alternatív hajtású járművek. A környezetbarát hibrid elektromos (HEV) technológiát több, mint 20 éve útjára indító, emellett plug-in hibrid elektromos (PHEV) és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) technológia, valamint az akkumulátoros elektromos (BEV) technológiát forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében is élen járó Toyota ehelyett inkább cselekedett: az elmúlt 20 évben a vállalat által jegyzett Lexus prémium márka eladásait is számolva közel 11,5 millió, egyedül tavaly, pedig több, mint 1,52 millió részben vagy teljesen elektromos hajtású járművet értékesített világszerte, ami több, mint az összes többi autógyártó alternatív hajtású eladásai együttvéve.
A tavalyi 1,52 milliós darabszám 8 százalékkal múlja felül a 2016-os, szintén rekordnak számító eredményt, azt jelezve, hogy e járművek eladásai évről évre növekednek, így teljesíthető lesz a vállalat “Környezetvédelmi Kihívás 2050” elevezésű tervében megfogalmazott cél, ami eredetileg csak három évvel később, 2020-ra számolt évi 1,5 millió darabnál több elektromos autó értékesítésével. A vállalat eddig összesen 11,47 millió elektromos hajtású járművet adott el, ami több mint 90 millió tonnával kevesebb széndioxid-kibocsátást jelent, mintha ezek az autók hagyományos hajtással készültek volna.

“Alig 20 év leforgása alatt eljutottunk oda, hogy a kezdetben egyetlen piacon forgalmazott részben vagy teljesen elektromos autók évi 500 darabos értékesítése ma már több mint 1,5 millióra nőtt a világ több mint 90 országában és régiójában” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője. “Vásárlóink ezzel hitet tettek elektromos hajtásláncaink minősége, tartóssága és megbízhatósága mellett, és nekik köszönhetően megteremthettük elektromos hajtású autóink sokszínű kínálatának szilárd és fenntartható alapjait. Ennek köszönhetően mára a Toyota és a Lexus kínálja a piac legszélesebb részben vagy egészben elektromos meghajtású modellportfólióját, hazánkban 16, világszinten pedig 35 modellel. A Toyota márka esetében egyébiránt tavaly a hazai eladások mintegy egyharmadát, a Lexus esetében pedig 97%-át tettik ki a hibrid elektromos modellek.”

A márka első, kereskedelmi forgalomban kapható hibrid elektromos autója a Prius volt, ami 1997-ben jelent meg a japán piacon, s a Toyota azóta folyamatosan a technológia tökéletesítésén dolgozik: ennek eredményeképpen született meg 2014-ben az első sorozatgyártású üzemanyagcellás elektromos jármű, a Mirai, 2016-ban a negyedik generációs Prius; 2017-ben pedig a második generációs Prius Plug-in Hybrid modell. A vállalat tovább folytatja részben vagy teljesen elektromos hajtású autónak fejlesztését és a kínálat szélesítését: ennek keretében kezdődik meg 2020-tól az akkumulátorról hajtott elektromos autók tömeggyártása, amelyek először Kínában és Indiában, később pedig Japánban, az Egyesült Államokban és Európában is megjelennek majd. A Toyota arra törekszik, hogy a hibrid-elektromos autók értékesítését a feltörekvő piacokon is tovább növelje, világszerte hatásosan mérsékelve ezzel az új járművekből származó CO₂-kibocsátást.

“Az elektromos hajtáslánc-változatok fejlesztése és sokszínűsége közvetlenül is hozzájárul a Toyota “Környezetvédelmi Kihívás 2050″ tervének megvalósításához, amelyben a vállalat azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra évi 5,5 millió darabra növeli elektromos járművei értékesítését. Ennek eléréséhez a Toyota azt tervezi, hogy a 2020-as évek elejéig 10 BEV modellt mutat be világszerte, és a 2025 körüli időszaktól kezdve a Toyota kínálatának minden egyes modelljéhez elektromos hajtásláncot is választhatnak majd a vásárlók” – avat be Varga Zsombor.

A Környezetvédelmi Kihívás 2050 eredeti célkitűzései

– Nulla CO₂-kibocsátás az új járművekből: 2050-re globálisan 90 százalékkal csökken az új járművekből származó CO₂-kibocsátás átlaga (a Toyota 2010-es globális átlagához képest)
– 2020 körül az üzemanyagcellás elektromos járművek globális értékesítése meghaladja az évi 30.000 darabot. Japánban havonta legalább 1000 darab üzemanyagcellás jármű talál gazdára (jóval meghaladva az évi 10.000 darabot)
– Az üzemanyagcellás elektromos buszok kisszériás értékesítése 2017 elején megkezdődik, főleg Tokióban, így a 2020-as Tokiói Nyári Olimpia és Paralimpia idejéig már több mint 100 ilyen busz fut a város útjain
– 2020-ig a hibrid elektromos autók értékesítési eredménye éves szinten eléri az 1,5 millió darabot, összesítve pedig a 15 millió darabot
– 2020-ra az új autókból származó átlagos CO₂-kibocsátás több mint 22 százalékkal csökken (a Toyota 2010-es globális átlagához képest)

Retromobile 2018: idén ünnepli 70. születésnapját a Citroën “Kacsa” 2CV

A 2018-as Retromobile kiállítás alkalmából, amely február 7-e és 11-e között várja látogatóit Párizsban, a Citroën két ikonikus modellt állít a középpontba: az 1948-ban bemutatott 2CV-t, amely a 70. születésnapját ünnepli, és az 1968-ban piacra dobott Méharit, amely idén lesz 50 éves.

A Citroën ezt a ritka alkalmat használja ki, hogy bemutassa a nagyközönségnek a 2CV elődét: az 1939-es “TPV” (Toute Petite Voiture, vagyis “nagyon kicsi autó”) projektből született prototípust. A két kerek évforduló fényét olyan újszerű alkotások is emelik, mint a két nagyméretű, sík alkatrész kit, melyeket a gyerekek számára készült makettek dobozában található hasonló elemek ihlettek. Az egyetlen különbség az 1:1 méretarány, mivel ezek valódi 2CV és Méhari alkatrészek! Végül, de nem utolsó sorban a Citroën megkezdi egy másik emblematikus esemény előkészületeit, ami nem más, mint a márka fennállásának 100. évfordulója, melyet 2019-ben fog ünnepelni!

A 2018-as Retromobile kiállításon (Párizs, Porte de Versailles Expo), amely február 7-től (szerdától) 11-ig (vasárnapig) tartja nyitva kapuit, a Citroën az 1-es pavilonban várja a kedves látogatókat, hogy megtekintsék a standját.
Ezen kívül, egy vezetett látogatásra is meghívja az érdeklődőket, melynek során időutazást tehetnek, és elmerülhetnek a gyermekkori emlékekben.

70 éves a Citroën 2CV

Az 1948-as Párizsi Autószalonon Vincent Auriol, köztársasági elnök jelenlétében rántották le a leplet a Citroën 2CV modellről, amely nagy meghökkenést keltett a jelenlévő tömegben. Míg egyesek kicsúfolták szokatlan megjelenése miatt, mások az összes olyan tulajdonságot megtalálták benne, melyek sok más modellből még hiányoztak, mint például az egyszerűség, könnyedség, agilitás, kényelem, sokoldalúság…
Már az első napoktól kezdve nagy számban érkező megrendelések igazolták a márka és tervezők jövőbe mutató elképzeléseit.

André Lefebvre, a Citroën tervezőirodájának vezetője számos leleményes technológiai megoldással látta el a 2CV-t, melyek akkoriban egyedülállóak voltak: elsőkerék-hajtás, lágy rugózású, rugalmas felfüggesztés, kéthengeres, léghűtéses motor stb.

A hatalmas népszerűségnek örvendő Citroën 2CV igazi társadalmi jelenséggé vált: a földművelőktől kezdve a papokig, a családapáktól kezdve a diákokig, mindenki által kedvelt autó kivételes karriert futott be 42 év alatt, hiszen 1990-ig több mint 5,1 millió példányban kelt el (beleértve a kisteherautókat is). A Citroën “Kacsa” az autózás történetében még ma is ikonnak számít, és világszerte számtalan gyűjtőt toboroz maga köré.

TPV, a 2CV elődje (1939)

1936-ban született meg a 2CV előfutára, a TPV (Toute Petite Voiture, vagyis “nagyon kicsi autó”) projekt. Az volt a célja, hogy a gépkocsi egy általánosan elterjedt termék legyen, amely hasznos a mezőgazdasági munkában, és széles körben elérhető, egy olyan korban, amikor az autó még luxuscikknek számított. Ehhez az egyszerűséget, a mértékletességet és a leleményességet kellett ötvözni egy cél szolgálatában: “négy személy és ötven kiló burgonya vagy egy hordó szállítása, 60 km/h csúcssebességgel”. Eredmény: az autó saját tömege 370 kg, költsége pedig a 11 CV modell egyharmada volt. Az autónak csak egy fényszórója volt, mivel az akkori jogszabályok még nem követelték meg a két fényszóró használatát!

1939-ben mintegy 250 nullszériás modell állt készen a Párizsi Autószalonra, melynek megrendezését azonban a hadüzenet miatt le kellett mondani. A gépjárműveket szándékosan megsemmisítették vagy elrejtették azokat. Csak négy gépkocsi került a márkához. Közülük a restaurált modell a Retromobile kiállításon látható. A másik hármat 1994-ben a Citroën La Ferté-Vidame településen működő tesztközpontja területén, egy gazdaság megközelíthetetlen padlásterében találták meg…

50 éves a Méhari

1968 májusában, miközben egy teljes generáció vonult az utcákra Párizsban, nagyobb szabadságot követelve, a Citroën bemutatta a korát megelőző szabadidő-autóját, a Méharit. A Dyane 6 platformjára épült, tipikus éppen nem nevezhető kabrió majdnem úgy nézett ki az akkori utakon, mint egy azonosítatlan guruló tárgy. Ennek az autó meglepő megjelenése, valamint friss, felszabadult és egyszerű stílusa volt az oka, amely merőben eltért a hagyományos kabriók stílusjegyeitől.

A sokoldalú, praktikus és egyben gazdaságos Citroën Méhari ideális társ egy tengerparti kiruccanáshoz. Ez elsősorban az ABS műanyagból készült, ötletesen kialakított karosszériájának köszönhető, ami nagyon könnyűvé teszi az autót (525 kg), érzéketlen a korrózióra, és nagynyomású vízsugárral mosható. A rendkívüli variálhatóságával és popos színeivel kifejezetten barátságos és optimista kisugárzású, különc megjelenésű kis Citroën nagy sikert aratott, és azonnal népszerűvé vált az emberek körében.

A szabadságot és az egyszerű, gondtalan életformát jelképező Citroën Méhari rövid idő alatt társadalmi jelenséggé vált. Ennek köszönhetően a filmművészetben (többek között a rendkívül népszerű “Csendőr” sorozatban, Louis de Funès-szel) és a világ útjain (1969-ben a Raid Liège-Dakar-Liège, 1970-ben a Raid Paris-Kaboul-Paris stb.) is nagy karriert futott be. Ebből a modellből közel 20 év alatt, 1987-ig 145 000 példányt gyártottak.

Mivel a 2CV és a Méhari gyakran kapcsolódik össze egy teljes generáció gyermekkori emlékeivel, az autóipar e két ikonjának születésnapját egy művészi alkotással is megünnepli a márka. A modellek elemeit külön-külön bemutató, két monumentális alkotást csodálhatnak meg a látogatók, melyeket Stéphane Gillot készített.
A művész, aki egyébként televíziós rendező, gyermekkorában rajongott a makettekért. Ma, szórakozásképpen azzal foglalkozik, hogy az általa elképzelt formában éleszti újra a múlt, nosztalgiával átitatott ipari tárgyait, kivágva és fémműves módszerekkel keretbe helyezve azok alkotóelemeit. Az elemekre bontott és síkban elhelyezett tárgyak olyan benyomást keltenek, mintha most vették volna ki őket egy új makett dobozból, és dermedt állapotban arra várnának, hogy ismét életre kelhessenek. Míg azonban a hagyományos makettek miniatürizálva vannak, és új elemekből vannak összeállítva, addig Stéphane Gillot alkotásai 1:1 méretarányban készülnek, és történelmi emlékeket hordozó, valódi alkatrészekből állnak. Múlt év októberében a művész ugyanezen az elven készült alkotásokból rendezett kiállítást a párizsi Madeleine Színházban, ahol 12 tárgy “robbantott” és síkban elhelyezett alkotóelemeit csodálhatták meg a látogatók, a VéloSolex-től kezdve egészen a Bonzini csocsóasztalig.

Az idei kiállításon ünnepelt két modell mellett a Citroën a típuskínálat legújabb tagját, a Citroën C3 Aircross kompakt SUV modellt is kiállítja, ezzel is bizonyítva, hogy mit sem vesztett kreativitásából, és az autózás szabadságáról alkotott elképzelései nem ismernek határokat. Ezen kívül, a Citroën gyűjtőklubok közreműködésének köszönhetően a márka más ikonikus modelljei is helyet kapnak a standon. Így, a látogató igazi időutazást tehet a 30-as évektől a 70-es évekig!

Centenáriumi logo

A 2018-as Retromobile kiállítás arra is lehetőséget kínál a Citroënnek, hogy már most összetoborozza a Citroën gyűjtőklubokat a márka centenáriumának előkészítésére, melyet a 2019-es év folyamán ünnepelnek. Ez egy jó alkalom a Citroën számára, hogy bemutassa a centenáriumra készült logót. A logó 2016 júniusában, a Citroën Origins virtuális múzeum létrehozásakor született “Origins” márkanévre épül. Azóta a márka történetéhez kapcsolódó minden tevékenységnél, többek között a kiegészítő termékeknél használták fel.

Történeti kitekintés: a logón látható, ovális keretbe helyezett “chevron” a márka 1919-es létrehozásakor megalkotott embléma volt, amely egyébként André Citroën első vállalata által gyártott nyílfogazású fogaskerekek formájára utal…
A korábbi évekhez hasonlóan, a standon a látogatóknak lehetőségük lesz elbeszélgetni a gyűjtőklubok jelenlévő képviselőivel. Ezen kívül, kiegészítő termékeket árusító bolt is várja az érdeklődőket.

A márka történetének legemblematikusabb modelljei a Citroën Origins weboldalon tekinthetők meg: www.citroenorigins.com (61 gépjárművet bemutató virtuális múzeum, amely 33 országban érhető el).

137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre

Galamb József világhírű gépészmérnök konstruktőr (Ford T-modell) és feltaláló (bolygómű) 1881. február 3-án, Makón látta meg a napvilágot. A világhírű mérnök és lelkes lokálpatrióta születésnapja minden évben jeles ünnep Makón, ahol nevét, és emlékét múzeumi kiállítás, iskola, több emléktábla és emlékpad is őrzi.

Az ünnepélyes megemlékezés a világhírű mérnök és konstruktőr születésének 137. évfordulóján idén egybeforrt Makón a makói vállalkozók éve nyitóünnepségével.

Galamb József konstruktőri munkáját dicséri az 1908 októberében a Ford Motor Company szerelőcsarnokból első alkalommal kigördült Ford T-modell, a világ első népautója, melyből évtizedek alatt több mint 15 millió „Bádog Böske” készült, ahogy akkor becézték a szalagszerű szereléssel és gyártással készült gépkocsit.

A szintén magyar Farkas Jenővel és az amerikai Childe Harold Wills-szel együtt ő alkotta meg a híres Ford T-modell alkatrészeinek tervét. Ez egy egyszerűen kezelhető, olcsón előállítható autó volt. A szerkezeti tervek elkészítése során jelentős műszaki újításokat alkalmazott.

A T-modell tervezése 1907-ben kezdődött és 1908. október 1-én készült el az első típusváltozat. Az autó Otto-rendszerű négyhengeres motorjának legnagyobb teljesítménye 15 kW, legnagyobb sebessége 65 km/h volt. A Galamb tervezte bolygómű rendszerű sebességváltó működtetése két lábpedállal, szalagfékekkel és több lemezes tengelykapcsolóval történt.

1913-ban Galamb vezetésével A Ford gyár áttért a mozgó összeszerelő szalagon történő sorozatgyártásra. E forradalmi újításnak köszönhetően a T-modell a világ első népautója lett.

Húsz évig gyártották, közel 15 és fél millió darab készült belőle. Még 2000-ben is 100 000 működőképes darab volt fellelhető a világon, ebből 3 működőképes Touring modell 1917-ből, 1919-ből és 1921-ből az MVKSE jóvoltából a makói ünnepségsorozat fényét is emelte.

T-modell bemutatásával váltak valóra Henry Ford és Galamb József álmai arról, hogy egy elfogadható árú, megbízható és jól működő autót gyártson. Ez a jármű egy új korszak kezdetét jelentette a személyszállításban – egyszerű volt vezetni, egyszerű volt a karbantartása, az egyenetlen utakon is jól kezelhető volt, és azonnal sikert aratott. Galamb életéről és munkásságáról A bolygóműves címmel dokumentum film is készült.

1915-től Farkas Jenővel elkészítette a Fordson-traktor, az első sorozatgyártású mezőgazdasági jármű terveit. Elsősorban nőknek szánták, hogy férjük helyett dolgozhassanak a farmon, amíg azok a fronton szolgálnak. 1921-ben Galamb József Makóra küldött hat darab Fordson traktort a családi vállalkozás megindítására. Makón testvérei nem csak dolgoztak a traktorokkal, hanem egyúttal propagálták is a Ford-járműveket, és családi céget alapítottak majd 1922 őszén Makón megnyitották Magyarország első Ford márkakereskedését. Hazalátogatásaikor nemcsak rokonait kereste fel, hanem előadásokat is tartott a Magyar Mérnök és Építész Egyletben és a Műszaki Akadémián. Filmeket hozott magával, amelyeket levetítve a szakemberek megismerkedhettek a sorozatgyártás Ford gyárbeli megvalósításával és a termékek műszaki jellemzőivel.

A telephely a Deák Ferenc utca sarkán állt. Az épület homlokzatát, melyen még mindig kivehetőek az eredeti Ford kereskedés feliratai 1916-ból, idén a T-Modell 110. évfordulója előtt tisztelegve felújíttatja a makói városvezetés.

Magyarország első Ford kereskedésében autókat, traktorokat, alkatrészeket forgalmaztak, amik Fiumén keresztül érkeztek ide. A növekvő kereslet hatására később Békéscsabán is lerakatot alapítottak, ahol 35 szerelő dolgozott. A Galamb és Farkas Jenő tervei alapján készült Fordson traktor Magyarországon a 20-as években gyorsan terjedt, 1945-ig a mezőgazdasági traktorok vezértípusa volt.

Galamb József igazi lokálpatriótaként 1921-ben ösztöndíjat alapított olyan makói, szegény sorsú diákoknak, akik felső ipari iskolában kívántak tanulni.

„Galamb József az elismerésre méltóan szorgalmas és alázatos mérnöki munka, a kimagasló műszaki teljesítmény példaképe mai is a Ford-nál. Ez a nap minden évben tisztelgés munkássága előtt, amely alapvetően hozzájárult az automobil fejlődéséhez, tömegcikké válásához” – mondta el Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

Galamb tervei alapján 1908 és 1914 között a kísérleti mérnöki részlegen készített kis sportkocsik közül kettőt is indítottak a New York – Seattle versenyen, amelyek egyike meg is nyerte a versenyt. Galamb részt vett más Ford gépkocsi-modellek tökéletesítésében, fejlesztésében, teherautókat, pályamunkás kocsikat tervezett, dolgozott prototípusokon, új gyárrészlegek tervezésén és fejlesztésén is. Az első világháború alatt tervezett sebesültszállító autókat, tengeralattjáró-keresőt és könnyű harckocsit, azt követően pedig karosszériát különböző gépkocsikhoz. Előkészítette a Liberty repülőgépmotor gyártását. Az Amerikai Szabadalmi Hivatalhoz 1920 és 1952 között benyújtott 27 szabadalmi leírása rendre a Ford gépkocsik egyes szerkezeti elemének korszerűsítését szolgálta.

1944-ben egy szívrohamból felépülve kérte nyugdíjazását. Négy évtizedes munkássága alatt a Ford cég 300 főt foglalkoztató kisüzemből az USA óriásvállalatainak egyike lett. 1955. december 4-én, 74 éves korában hunyta le örökre szemét az 1999. december 18-án Las Vegasban az „Évszázad autójának” választott T-modell főkonstruktőre.

Márciusban érkezik a vadonatúj BMW X2

A világ számos piaca mellett Magyarországon is március elején debütál a bajor prémiumgyártó legkisebb terepkupéja, az új BMW X2. A kalandokat és egyediséget kereső fiatalabb korosztályt megszólító modell az ikonikus és divatépítő stílusjegyek izgalmas elegyével, három hajtáslánc-változattal, valamint kategóriája legmodernebb digitális felszereltségével indul hódító útjára.

A minden ízében megújult, egyedi formai megoldásokat felvonultató, sportosra hangolt futóművel felszerelt új BMW X2 a vezetés mindeddig ismeretlen élményével ajándékozza meg a kompakt méretű terepkupé szegmens (SAV) rajongóit. A bajor prémiumgyártó izgalmakban bővelkedő, magával ragadó és feltűnően karakteres újdonsága a dicső legendákat felélesztve, minden korláton átlépve érkezik meg az utakra.

Az új BMW X2 a korban és lélekben fiatal célcsoport prémium igényeinek kielégítésére hivatott. Azon ügyfeleikére, akik a metropoliszok forgatagában és az érintetlen természetben szerzik élményeiket, keresik az egyediséget, rajonganak az vezetésért és minden pillanatban digitális kapcsolatban állnak a nagyvilággal.

Elragad és megigéz: a vérpezsdítő karakter

Az új BMW X2 minden szögből lebilincselő eleganciát sugall, miközben fellépése egy kidolgozott sportoló megjelenését idézi – a BMW X modellcsalád jellegzetesen erőteljes habitusával és a kupé modellek kecses sziluettjével karöltve. A hamisítatlan formanyelv összhangját a lekerekített kerékjárati ívek, a látványos kipufogóvégek, a hangsúlyos küszöbtoldatok, az elegánsan lejtő tetőív, a könnyed vonalvezetés és a keskeny ablaksáv egysége adja meg.

A SAV szegmens újdonsága büszkén viseli a BMW ikonikus modelljeinek stílusjegyeit, amelyeknek köszönhetően minden vezetési szituációban kimagaslik a tömegből. A most először elérhető M Sport és M Sport X felszereltségi csomagokkal ráadásul ügyfeleink még egyedibbé varázsolhatják az új BMW X2 vérpezsdítő karakterét.

A figyelem középpontjában két rendkívüli dizájn-megoldás tündököl: a bajor prémiumgyártó modelltörténetében az új BMW X2 az első négykerekű, amely fejjel lefelé fordítva, az aszfalt felé szélesedve öltötte magára a márka védjegyének számító hűtőrács párosát, miközben a C-oszlopokra felhelyezett emblémák a BMW 2000 CS és a BMW 3.0 CSL örökségét hirdetik.

Piaci bevezetés minimum 190 lóerővel

A BMW TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrások magabiztos alapot nyújtanak az új BMW X2 lendületesen sportos karakterének. A modell piaci bevezetésekor a palettára egy benzines és két dízelüzemű hajtáslánc-változat kerül fel: a 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X2 sDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km)*, valamint a 140 kW-os / 190 lóerős BMW X2 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 126 gramm / km)* és a 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X2 xDrive25d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 139 gramm / km)*.

A két dízelmotort már az alapfelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással és nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítja a gyártó, míg a benzinmotorhoz a duplakuplungos, hétsebességes Steptronic automataváltó sportosra hangolt változata jár. Bármelyikre essen is a választás, a három hajtáslánc-változat minden utazásból felejthetetlen kalandot varázsol.

2018 első felében ráadásul az új BMW X2 motorpalettája újabb hajtáslánc-változatokkal gazdagodik: érkezik a háromhengeres benzinmotorral szerelt BMW X2 sDrive18i, illetve a négyhengeres szívekkel megáldott BMW X2 xDrive20i, a BMW X2 sDrive18d és a BMW X2 xDrive18d. A Sports Activity Coupé szegmens lélegzetelállító nóvumának benzinmotorra épülő teljesítmény-tartománya a BMW X2 sDrive18i modell 103 kW / 140 lóerő maximális teljesítményétől (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,3 liter / 100 km (5,9 – 6,2 liter / 100 km)1; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 144 gramm / km (135 – 141 gramm / km)1)* a BMW X2 xDrive20i modell 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményéig terjed (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 142 gramm / km)*, miközben a dízelmotorral hajtott BMW X2 sDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,6 liter / 100 km (4,5 – 4,7 liter / 100 km)2; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 – 121 gramm / km (118 – 124 gramm / km)2)* és a BMW X2 xDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 128 – 137 gramm / km)* motorházteteje alá egyaránt 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítmény költözik.

A hajtáslánc-változatokban rejlő kivételes agilitást és lendületes menetteljesítményt az új BMW X2 sportosra hangolt futóműve továbbítja az úttestre. A modellhez elérhető M Sport és M Sport X felszereltségi csomagok eközben már az alapfelszereltség részeként magukba foglalják a BMW M sport futóművet, amely feszesebb rugó- és lengéscsillapító-beállításokkal, valamint alacsonyabb hasmagassággal fokozza a vezetés élményét. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindez az új BMW X2 bármelyik hajtáslánc-változatához elérhető. Az ugyancsak opcionálisan megrendelhető Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) további 10 milliméter hasmagasság-csökkentést kínál, amelyet ügyfeleink vezetési stílusa szerint személyre szabható, egyedi futómű-beállítási lehetőségek egészítenek ki.

Kifinomult, modern és interaktív felszereltség

A bajor prémiumgyártó már az alapfelszereltség szintjén prémium minőséggel kényezteti ügyfeleit. Az M Sport és M Sport X felszereltségi csomagok utastéri kiváltságai között az Alcantara-borítással kiegészített, látványos kontraszt-varrással ellátott, apró hatszög-mintázatú antracit szövetkárpit is megtalálható, amely a műszerfalra és a középkonzolra is kiterjed. A BMW digitális technológiák terén felhalmozott átfogó szakértelmét a látványos műszerfal és a nagyméretű kijelzők harmóniája hirdeti. Az opcionális extrafelszereltség részeként ráadásul az újdonsághoz nem csupán a színes BMW Head-Up kijelző, de a BMW Connected és a BMW ConnectedDrive teljes szolgáltatás-palettája is elérhető.

Az új BMW X2 mindezeken felül csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerekkel teszi egyszerre könnyebbé és biztonságosabbá a vezetést. Zsúfolt autópálya-szakaszokon például a torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) veszi le a sofőr válláról a monoton araszolás terhét. Az intelligens technológia az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Driving Assistant Plus csomag része, számos kamera-alapú vezetést támogató rendszer társaságában. Az új BMW X2 vezetőjének életét az ugyancsak opcionálisan megrendelhető parkolóasszisztens (Parking Assistant) is jelentős mértékben megkönnyíti, hiszen párhuzamos parkolás esetén automatikusan megtalálja a számára elegendő méretű helyet, ahova igény szerint magától be is manőverezi az autót.

Elsőként Londonban jelenik meg a Ford-Chariot transzfer szolgáltatás

Miután már az USA több piacán is népszerűvé vált, a Chariot most Londonban is megjelenik, hogy az itt élők is könnyebben oldhassák meg napi ingázásukat.

A Chariot praktikus megoldást kínál azoknak a városlakóknak, akik olyan környékeken élnek, ahonnan nehezen jutnak el a tömegközlekedés megállóiba. A transzfer-szolgáltatás segítségével kényelmesebben oldhatják meg utazásuk első és utolsó kilométereit, így könnyen elérhetik a legközelebbi közlekedési csomópontokat és metróállomásokat.

A szolgáltatás ezen a héten kezd működni Londonban, ahol a Chariot négy útvonalat is kialakít, hasznosan egészítve ki a nagyváros tömegközlekedési hálózatát.

“Bármilyen jó is London tömegközlekedése, sokan akadnak, akik számára még mindig nehézséget jelent a mindennapos ingázás. Nekik kínál a Chariot kiszámítható, biztonságos és megfizethető utazási lehetőséget” – nyilatkozta Sarah‑Jayne Williams, a Ford Smart Mobility európai igazgatója.

A négy londoni útvonalat az egyes körzetek részletes kielemzése alapján úgy alakították ki, hogy a sűrűn lakott környékeken élők kényelmesen bekapcsolódhassanak a közlekedési hálózatokba. Az útvonalak összeköttetést teremtenek néhány gyorsan benépesedő környék és hat londoni tömegközlekedési központ (Clapham Junction, North Greenwich, Abbey Wood, Kennington, Vauxhall, Battersea Park) között, ahonnan már könnyen elérik a Victoria Line, a Northern Line, a London Overground és a National Rail vasúttársaságok vonatait, sőt a Thames River Boat Services hajójáratait és az Emirates Cable Car társaság drótköteles siklóját is.

Február 14-ig az utasok ingyenesen, érkezési sorrendben használhatják a szolgáltatást, ha az alkalmazás ‘fizetés’ ablakába beírják a HELLOLDN kódot. Később a havi bérlettel egy utazás 1,60 fontba, vonaljeggyel pedig 2,40 fontba kerül majd.

A járművek a következő útvonalakon közlekednek:

A Battersea Bullet a nemrégiben megnyitott Battersea Erőmű környékét és a Nine Elms körzetet köti össze azokkal városrészekkel, ahonnan már jó a csatlakozás a Victoria Line és a Northern Line vasútvonalakhoz Vauxhall és Kennington felé,
A Wandsworth Wanderer az új fejlesztésű városrészekben (pl. a Wandsworth-ben felépített Riverside negyedben) élőket köti össze a Clapham pályaudvarral, ahol már elérik a National Rail, a London Overground és a Gatwick Express járatait,
A Nuxley Navigator az egyre népszerűbb Belvedere és Nuxley Village lakónegyedeket köti össze az Abbey Wood állomással és a London Bridge felé induló National Rail járatokkal, valamint az Elizabeth Line járataival.
A Shooters Hill Shot a greenwichi Royal Borough negyedet köti össze az Észak- Greenwich metróállomással, ahonnan már könnyen el lehet jutni a Canary Wharf negyedbe és London belvárosába, valamint az ExCeL központba és a Városi Reptérre, sőt olyan nevezetességek is elérhetők innen, mint az O2
A csúcsidőben óránként akár hat transzfer is indulhat a 14 üzemanyag-takarékos minibusszal. A 14 üléses személyszállítók a londoni autóbusz-sávokat használhatják, és WiFi-vel, légkondicionálással és a plafon alá épített poggyásztartókkal teszik kényelmesebbé az utazást. Egyes járatok kerekesszékek fogadására is alkalmasak, és a profi sofőrök külön képzést kaptak arra, hogy a speciális igényű utasok segítségére lehessenek.

A Chariot egy okostelefonos alkalmazással érhető el, amivel a felhasználók megkereshetik a hozzájuk legközelebb eső útvonalat és a legközelebbi tömegközlekedési csomópontokat. Az alkalmazás ezután megmutatja a helyet, ahol a felhasználó a könnyen felszállhat a járatra. Az utasok ugyancsak az alkalmazáson keresztül foglalhatják le helyüket a hétfőtől péntekig közlekedő transzfer-járatokra.

Az ingázók kiszolgálása mellett a Chariot a londoni vállalati megrendelőkben rejlő lehetőségeket is vizsgálja, amellett pedig akkreditálta magát a Létminimum Alapítványnál is. Ez azt jelenti, hogy a Chariot minden munkatársa – legyen az a cég alkalmazottja vagy egy szerződéses harmadik fél munkatársa – legalább 10,20 fontos órabért kap, ami jóval magasabb a hivatalosan megállapított minimálbérnél.

London már a hatodik olyan város, ahol a Chariot szolgáltatása működik; a cég már jelen van az amerikai San Francisco-ban, New York-ban, Seattle-ben, Columbusban és Austinban.

A Chariot szolgáltatása az olyan nagyvárosi problémákat is enyhítheti, mint a közlekedési torlódások vagy a levegőminőség romlása, ráadásul praktikusan tölti ki a közlekedési rendszerek hézagait. A vállalat jelenleg 108 útvonalat üzemeltet naponta, és azt tervezi, hogy tevékenységét további városokra terjeszti ki az USA-ban és világszerte.

“A világ nagyvárosai egyre gyakrabban szembesülnek a közlekedési dugókkal és a környezetvédelmi problémákkal” – vélekedett Marcy Klevorn, a Ford Mobility elnöke. “A Ford a mobilitási megoldások fejlesztésével segít enyhíteni ezeket a gondokat – jó példa erre a Chariot –, s e megoldásokat kifejezetten a különböző városokban élő ingázók helyi igényeihez igazítjuk, hogy segítsünk nekik utazásuk első és utolsó kilométerein.”

88. Genfi Autószalon: Škoda VISION X nagyvárosi crossover tanulmány

Škoda VISION X hibridtanulmánya formájában a cseh gyártó modellpalettája jövőbeni fejlesztésébe kínál betekintést. A nagyvárosi crossover-modell révén újabb járműszegmensben jelenhetnek meg a ŠKODA nagysikerű SUV-modelljeinek karakteres stílusjegyei. A Škoda VISION X a 2018-as Genfi Autószalon alkalmával tartja világpremierjét.

 

Kompakt arányaival a Škoda VISION X az aktív, nagyvárosi életstílus ideális partnere. Külsejét precíz vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyértelműen kiemelve a FlexGreen színű hibrid tanulmánymodell dinamikus karakterét. Antracit kontrasztárnyalatú teteje sportos stílusjegy, amely markáns lökhárítókkal, erőteljes hatású oldalsó küszöbborításokkal, nagyméretű panoráma-üvegtetővel és 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal közösen gondoskodik dinamikus fellépésről. E még karakteresebb dizájnt a tradicionális cseh üvegművészet ihlette.

Alapvetően újszerű formai nyelvezet szerinti a Škoda VISION X utastere is. Szabadon álló, színes kijelzővel kiegészített, széles és ergonomikusan kiformált műszerfal határozza meg a beltér vizuális összhatását. A képernyőről gyorsan és intuitív módon kezelhetők az infotainment- és connectivity-szolgáltatások, míg a megvilágított csiszolt kristályüveg-elemek a színes monitorral közösen hangulatos fényhatásokról gondoskodnak.

A Škoda VISION X a cseh gyártó korszerű crossover-modellként alkotott vízióját testesíti meg. Nagysikerű SUV-családját egy harmadik taggal kiegészítve a Škoda új vásárlói célcsoportokat szeretne megszólítani, illetve megnyerni a márka számára. Modellkínálatának bővítése – középpontban a SUV-modellek intenzíven növekvő piaci szegmensével – a Škoda “Stratégia 2025” programjának központi eleme. 2025-re a tisztán elektromos hajtásrendszerű gépkocsik mellett hálózatról tölthető (plug-in) hibridjárművek is szerepelnek a Škoda programjában, ezt követően pedig a tervek szerint a márka világszerte értékesített minden negyedik gépkocsija plug-in vagy tisztán elektromos hajtással rendelkezik majd.

[TESZT] MINI Cooper SD Countryman ALL4 – összkerekes, tágas szabadidőtárs

Teszteltük már hagyományos értelemben vett, klasszikus MINI modellként, de véleményeztük Clubman kialakítással is. Most a megújult paletta Countryman verziója van soron, nézzük a részleteket.

Nyilván valamiféle módon kifejezetten pozitív felhanggal különcnek számít az, aki a MINI modelljei közül választ magának. Ízlés és márkahűség? Minden bizonnyal mindkettőnek jelen kell lenni a döntésjozásnál. Mindezek mellett nem árt vágyni azt az egyediséget és szellemiséget, amelyet a márka képvisel. Az biztos, hogy a MINI Cooper SD Countryman ismételten szakít a hagyományokkal – legalábbis, ami a beltér és a rakfelület kialakítását illeti. Megnövelt tengelytáv, MINI küllem, hamisítatlan feeling. Lehet ezt tovább fokozni? Egyébként vizuálisan lehet, elég csak az első bekezdésben felemlegetett Clubman-re gondolnunk.

Ha a MINI Cooper SD Countryman-t választjuk a felhozatalból, jó lóra teszünk. Szó szerint. Nyilván bohémek a nézeteink, telve vagyunk fiatalos lendülettel és elánnal, no meg persze úgy vagyunk vele, hogy nem számít nagyon a költségvetés. Mert bizony a MINI Cooper SD Countryman maximumra húzott felszereltséggel borsos áron kelleti magát, de hiába: a minőségnek és presztízsnek megvan a maga ára.

Mivel jelenlegi tesztünk alanya SD, azaz a sportosabbra húzott (gázolajos) kivitel, nem meglepő, ha már a front részletei is árulkodnak a dinamizmusról. Ez alapvetően kimerül a számos krómos részletmegoldásban, a nem kevesebb, mint kettő pár légbeömlő alkalmazásán az alsó felületeken a ködlámpafészkeket körülölelve, valamint a motortértető a leginkább rendhagyó egy hagyományos értelemben vett MINI alapmodelléhez képest: itt terpeszkedik a két matricacsík közé ékelve a nem talmi beömlőnyílás, bőszen reklámozva, hogy bizony itt azért nem bántak fukarul a lóerőkkel. Annak ellenére, hogy gázolajos hajtásláncról van szó.

Minden tradicionális, pontosan úgy, ahogyan egy MINI esetében annak lennie kell

Tradicionális marad a MINI Cooper SD Countryman esetében is a motortérfedő nyílásának megoldása. Szokott módon előre billenthető a részelem, úgy, hogy a fényszórók maradnak fixen a helyükön. Korábban voltak olyan hiedelmek, miszerint egybenyílik minden, akár a korai Jaguar modellek esetében is hitték – de nem. Mindenesetre ez az egyik olyan lényegiség, amely megadja a MINI-k összetéveszthetetlenségét.

Fentebb már említettük a hosszabb tengelytávot, 2670 milliméterével teljes mértékben felveszi a versenyt a nagyobb, termetesebb versenyzőkkel. Csakúgy, mint hosszra, vagy szélességre: előbbi 4299 milliméter, utóbbi 1822. Ugye, hogy nem is olyan mini?
Oldalnézetből egyébként nehéz megszokni a dupla oldalajtók látványát, az ember szeme valahogy mindig a kompakt háromajtós sémát vizionálja.

Ugyanakkor az arányok jól megmaradtak, az egész kaszni kellemes formában került megnyújtásra, a magasság sem lett egekbe szökő. Az oldalüvegezés követi a tradicionális fazont a MINI Cooper SD Countryman esetében is, tehát a felső élek a tetővonalhoz alkalmazkodva egyenesek, kicsit hátrafelé csapottak, az övvonal pedig szinte tiszta párhuzamot zár az összképpel. A sárvédőívek műanyag burkolást kaptak, ezzel hangsúlyozva ki a MINI Cooper SD Countryman univerzális használati jellegét, valamint emelt stressztűrő képességét, igaz, a laza offroados verzió pluszban megkapta az ALL4 utótagot – teszt később, a magyarországi bemutatót már kiveséztük korábban.

Remek pakolhatóság. Pedig ez egy MINI

360 literes rakfelülettel számolhat az újdonsült MINI Cooper SD Countryman tulajdonos alaphangon, 1390 literig felbővíthető a kapacitás, ha az osztott hátsó támlás üléseket megfelelően pozícionáljuk.

Még mindig elképesztően extravagáns a MINI-k beltere. A tesztelt MINI Cooper SD Countryman sem kivétel ezalól, figyelembe véve, hogy a hazai importőr besűrített szinte minden létező pluszt az autóba, egyfajta techdemóként.

Ez kifejezetten előnyös, hiszen látható-érezhető, hol tart a technológia, merre jár a fejlődés, no meg persze arra is tökéletes, hogy érezzük: megmarad a folyamatos nívó, amit a célközönség elvár joggal.

Ízléses és stílusos a kialakítás, a kormánykerék vajbőr bevonata kellemes tapintást nyújt, az apró varrás a belső íven feldobja a küllemet, jól harmonizál a központi analóg műszeregység mutatóival. A kilométeróra és a mellé csatolt fordulatszámmérő számlapjai egymásból „nőnek” ki, az alapvető információk itt is megtekinthetők, de személyes kedvenc a hatalmas, kör alakzatú központi infotainment.

Mint tudjuk, ez a korai MINI modellek egyetlen és kiemelt visszajelzője volt, alapvetően a sebesség mérésére volt predesztinálva, mára azonban teljesen más lett a gyakorlati funkcionalitása. Jól olvasható és értelmezhető, kitűnően lokalizált menürendszere nagyjából 5 perc után átlátható, a klíma szabályozásán kívül minden itt zajlik, ami az autó és szórakoztató rendszerei működésével összefésülhető.

Nem mondható, hogy hodály tereket kapunk a MINI Cooper SD Countryman-ben, viszont az tény, hogy a klasszikus MINI férőhelyek hatványozottak jelen esetben. A vezetőállás és az utasoldali rész is relatíve nagynak számít, jó térd- és fejterekkel, úgy 190 centis testmagasságig nincs is gond. Az ülő- és hátlapok kényelmesen középkemények, jól tartanak, a ki- és beszállás is gördülékeny.

Hátul meglepően nagy a hely, itt jön képbe ismét a növelt tengelytávolság – legalábbis, ami a lábtereket illeti. Fejtér már szűkösebb, hiszen a hátrafelé lejtő tetővonal már hordoz némi kompromisszumkötést. A vállterek szintén korlátozottak, kényelmesen – annak rendje és módja szerint – két felnőtt átlagos testalkatú utas fér el.

190 lóerő azért nem piskóta, főként, ha ekkora autóról van szó

Fürge és dinamikus a MINI Cooper SD Countryman, ami nem is csoda, hiszen 1995 köbcentiméter lökettérfogatú gázolajosa 190 lóerőt mozgósít. Ez kereken 40 lóerővel több, mint a sima dízel esetében; ez kell is, mivel az önsúly közel 1.6 tonna. Érdekes egyénként, hogy ez a plusz erőtartalék sokat nyom a latba a gyengébbik öngyulladóshoz képest, ott valahogy lustábbak voltak a gázreakciók, a nyomatékgörbe is visszafogottabban épült fel.

A BMW-örökség 8 sebességes automataváltó remek párosítás a 20d motorhoz, a fokozatok mindig akkor jönnek, amikor elvárjuk, észrevétlen marad az egész hajtáslánc – szinte észre sem vesszük, s máris autópályatempóval autózunk. A fordulatszámmérő egyébként 130 kilométer/óránál 2000 RPM főtengely fordulatot jelez, ami igencsak jó érték, s ez nagyban kihatással van a fogyasztásra is.

Fogyasztás

Kezdjük az autópályázással: a tesztelt MINI Cooper SD Countryman váltakozó terepviszonyok közt, 2 fővel 6.9 literrel gazdálkodott átlagban, míg országúton 4.7 literes értéket rögzítettünk. Városban már magasabbra szöktek az értékek: kereken 7 literes átlag született.

2017 MINI Cooper SD Countryman specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4299 mm

Szélesség: 1822 mm

Magasság: 1557 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/50 R18

Hátsó gumik mérete: 225/50 R18

Tömeg, üresen: 1535 kg

Megengedett össztömeg: 2130 kg

Csomagtartó mérete: 450 liter, bővíthető 1390 literig

Üzemanyagtartály mérete: 51 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 208 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.4 s (gyári), 7.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.0 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.6 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 129 g/km

Még több információ a MINI magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

Mazda Vision Coupe: a legszebb tanulmányautó

A Mazda Vision Coupe nyerte Az év legszebb tanulmányautója címet a 33. Nemzetközi Automobil Fesztiválon. Ikuo Maeda, a Mazda vezető tervezője vette át a díjat tegnap este Párizsban, dizájn csapatának kíséretében.

Az autós és motorsport szakértőkből, valamint elismert építészekből ill. divattervezőkből álló zsűri a Vision Coupe-t – melyet a gyártó októberben leplezett le először Tokióban – választotta a legjobbnak, kilenc olyan konkurens jelölt előtt, mint az Audi Aicon, a BMW i Vision Dynamics, a KIA Proceed Concept, a Lamborghini Terzo Millenio, a Mercedes-Benz AMG GT Concept, a Mercedes AMG Project One, a Vision Mercedes Maybach 6 Cabriolet, a Nissan Vmotion, vagy a Peugeot Instinct. A Mazda már elnyerte a díjat két éve az RX-VISION koncepcióért.

Ahogy a neve is fémjelzi, a Vision Coupe, úgymint az RX-VISION, a Mazda következő generációs formanyelvét testesíti meg. A légies négyajtós arányai a hátra pozícionált utastérrel a klasszikus kupék formájára emlékeztetnek, míg lendülete egy nagyteljesítményű sportautó benyomását kelti.

“A Vision Coupe a tükröződéseket használja arra, hogy vitalitást adjon a formának, ez a KODO következő lépése” – mondta Ikuo Maeda, dizájn és márkastílus igazgató, majd így folytatta: “Ez az autó a finom japán esztétikát testesíti meg, és itt, a művészet városában másodszor is elhozni ezt a neves elismerést az RX-Vision után, nagyon örömteli. Szeretnénk megtartani japán identitásunkat még akkor is, ha továbbra is olyan autókat gyártunk, melyek világszerte vonzóak.”

A külső egyszerű “egy-mozdulat” formája sebességet közvetít, a belső tér pedig a hagyományos japán építészetből kölcsönöz motívumokat, melyek háromdimenziós mélységet adnak, ennek eredménye a nagyon nyugalmas környezet. A név tiszteleg a gyár nagy sikerű, több, mint 50 éves kupé-hagyományai előtt, melynek egyik képviselője pl. a bolygódugattyús motoros Mazda Luce (Mazda R130).

A Vision Coupe-t február 4-ig a párizsi Hôtel National des Invalides-ban állítják ki a Nemzetközi Autómobil Fesztivál keretében. Az évente megrendezett fesztivál 35.000 látogatót vonz.

A vásárlók hűségesek a Toyota márkához

A leggyorsabban erősödő vásárlóerejű közönség évek óta kitart a Toyota mellett, és hamarosan drámai mértékű növekedésre számíthat a márka globális forgalma.

Új ügyfelet szerezni könnyebb, mint megtartani a régit: ez az igazság fokozottan érvényes az autóiparban, ahol a technológia folyamatos fejlődése viszonylag hosszú termékciklusokkal társul, így a vásárlónak biztosnak kell lennie abban, hogy kiszámítható minőséget és évek alatt sem avuló tartalmat kap a pénzéért.
A globális kompetenciával bíró, a Fortune Global 500 vállalatainak 80 százalékát ügyfelei között tudó IHS Markit hosszú évek óta vizsgálja az autóvásárlók márkahűségét, kategóriák szerinti bontásban éppúgy, mint demográfiai határvonalak mentén.
Ami az előbbit illeti, a Lexus két méretosztályban is a legerősebb ügyfélhűségnek örvendhet: a prémium középkategóriában – előző évi győzelmét megismételve – az akár 200 lóerős hibrid hajtáslánccal is elérhető Lexus ES szedán, míg a prémium középkategóriás szabadidőjárművek között a 4.6 literes, V8-as motorral kínált, 4,8 méteres Lexus GX vevői azok, akik köszönik, de megtalálták az igazit, és eszük ágában sincs tovább keresgélni.

Miközben a Lexus az egyetlen japán prémium márka, amely piacvezető ügyfélhűséggel büszkélkedhet, a cégcsoport másik oszlopa, a Toyota egy egészen más, egyelőre felmérhetetlen távolságokba mutató célcsoport első számú választásának bizonyult. A nem fehér bőrű lakosság – egész pontosan az ázsiai származású, spanyol ajkú és afroamerikai vásárlók – éve óta következetesen a Toyotához a leghűségesebb.

Ez a társadalmilag, anyagilag és földrajzilag egyaránt rendkívül heterogén csoport jelenleg az Egyesült Államok lakosságának bő egyharmadát teszi ki, ám a felnövekvő generációban (a mostani kisiskolások között) már 50 százalékot meghaladó arányt képviselnek. Ha ezt összevetjük azokkal a felmérésekkel, amelyek szerint ugyanennek a sokszínű lakossági rétegnek nő a legnagyobb ütemben a vásárlóereje, egyértelművé válik, hogy a Toyota ügyfélköre megegyezik a nyugati félteke legígéretesebb vásárlócsoportjával. Annak fényében pedig, hogy a Toyota-csoport minden negyedik járművét (2017-ben 2,43 millió darabot) az Egyesült Államokban adják el, az ottani eladások egy-másfél évtizeden belül várható, robbanásszerű emelkedése kétségtelenül a konszern globális teljesítményére is kihatással lesz majd.

Ford Ranger Black Edition, sarkvidéki örök téli sötétségben

A Ford Ranger különleges, koromfekete és kőkemény változata, a Ranger Black Edition egy hozzá hasonlóan kemény és sötét környezetben, Svalbardban mutatkozik be.

 

“Legkeményebb és legsötétebb autónkat a Föld egyik legkeményebb és legsötétebb helyén tettük próbára. Svalbard lakói számára mindennél fontosabb egy autó megbízhatósága, és a Ford Ranger Black Edition bebizonyította, hogy még az ilyen kemény kihívások közepette is képest helytállni” – nyilatkozta Steve Fletcher, a Ford haszongépjárművek marketingigazgatója.

A film három ember mindennapjait mutatja be, akik a világ legészakibb fekvésű városában, Longyearbyenben élnek. A város lakosságát 40 különböző nemzetiség alkotja, és ezen a környéken több a jegesmedve, mint az ember.

110 nap sötétség

Az itteniek évente több mint 110 napon át teljes sötétségben élnek, dolgoznak és autóznak. Ez a hely nem való mindenkinek – és ez ugyanúgy igaz az emberekre, mint az autókra.

A GTB ügynökség által készített filmet a többszörös díjnyertes Toby Dye rendezte, a producer pedig az RSA Films London volt. A stúdió a híres filmeshez, Ridley Scotthoz tartozik.

“Természetesen nagyon büszkék vagyunk arra, hogy bemutathattuk Svalbard gyönyörű sarkvidéki tájait. Ezt a filmet a világon mindenütt vetítik majd, így remek reklám lesz Norvégia számára. Ugyanakkor rámutat a Svalbard és az új pickup közti tökéletes egyezésre is. Mindkettő sötét, kemény és gyönyörű – akárcsak a sötétségbe burkolózó Svalbard” – vélekedett Per Gunnar Berg, a Ford Norway ügyvezető igazgatója.

Három ember a sötétségből

A filmben három itt élő emberrel találkozhatunk, akiknek mindennapos társa a Ranger Black Edition.

Megismerjük az ácsot, aki házakat és pajtákat épít, és aki otthonról néha 10 perc, néha viszont másfél óra alatt ér be a cége központjába – attól függően, hogy milyen az idő, és mennyire gonosz a szél.

A reptéri dolgozót, aki egyedül él a kutyájával egy elhagyatott külvárosban, és imád hegyet mászni a távoli vadonban.

És a sarkvidéki földművest, aki fenntartható módon termel élelmiszert/zöldségeket a teljes sötétségben, ahelyett, hogy a szárazföldről hajóval átfuvarozott terményeket vásárolná.

Mindössze 2500 darab Black Edition készül

És miközben az izgalmas történetek kibontakoznak, azt is figyelemmel követhetjük, ahogy a Ford Ranger Black Edition átverekszi magát a veszélyes és kemény terepeken, a legnagyobb könnyedséggel gyűrve le hegyi utakat és a jégmezőket.

A Ranger Black Edition a népszerű Limited Series változatra épül, de ezt az autót koromfeketére fényezik, méghozzá nemcsak a karosszériát, hanem a hűtőrácsot, a könnyűfém keréktárcsákat, a bukócsövet és sok más külső elemet is.

Az autó kizárólag Double Cab kivitelben készül. A különleges modellből mindössze 2500 darabot gyártanak, amelyek már megrendelhetők a Ford márkakereskedésekben.

LEGFRISSEBB

Bemutatkozott a vadonatúj Mazda CX-5 Európában

0
A Mazda új mérföldkőhöz érkezett: ma hivatalosan is bemutatta a vadonatúj CX-5-öt, a márka legsikeresebb SUV-jének harmadik generációját. Az új modell vadonatúj formavilággal, fejlett...

TESZTJEINK