A BMW 7 luxuslimuzin hatodik modellgenerációja március 1-jétől Hollywood legújabb kémthrillerjének autós főszerepében brillírozik a filmszínházakban.
A nemzetközi premier előtt egy nappal, 2018. március 1-jén érkezik meg a hazai mozikba a 20th Century Fox új kémthrillerje, az Oscar-díjas Jennifer Lawrence (X-Men, Az éhezők viadala, Utazók) nevével fémjelzett Vörös veréb, amelynek autós főszerepére a BMW 7-es sorozat hatodik modellgenerációját kérték fel.
Legújabb alkotásában a 27 esztendős színésznő a világhírű orosz balettintézet, a Bolshoi Ballet egyik legkiválóbb prímabalerinájának bőrébe bújik. A történet akkor kezdődik, amikor az ígéretes karrier előtt álló Dominika Egorova végzetes sportsérülést szenved, a balettintézetben nevelkedett lány fényes jövőképét pedig pillanatok alatt a sivár kilátástalanság váltja fel. Elkeseredésében Dominika így egykettőre a Veréb Iskola névre hallgató, titkos hírszerzési szolgálat újonc növendékei között találja magát, ahol a fiatalokat kíméletlen módszerekkel arra képzik ki, hogy saját testüket és szellemüket minden élethelyzetben fegyverként használják. Az egykoron félszeg lány a Veréb Iskola valaha kinevelt legveszedelmesebb kémeként végzi el a kiképzést, amely után az egyre komplexebb és egyre fondorlatosabb megbízatások közepette végérvényes feladatok várnak rá: össze kell egyeztetnie új erejét és tudását a háta mögött hagyott lány énjével, el kell fogadnia önmagát és jövőképét, meg kell védenie szeretteit és ki kell igazodnia egy CIA ügynökön (Joel Edgerton – Zero Dark Thirty, A nagy Gatsby, Exodus: Istenek és királyok), aki minduntalan arról próbálja meggyőzni, hogy ő az egyetlen ember, akiben még bízhat.
https://www.youtube.com/watch?v=iF6KDcrDOsU
A 2017 januárja és áprilisa között, főként Magyarországon forgatott nagyszabású produkciót a Legenda vagyok, a Vizet az elefántnak és Az éhezők viadala rendezője, Francis Lawrence jegyzi. A kétszínű orosz tábornok szerepét az Oscar-díjas brit színész, Jeremy Irons (A szerencse forgandó, Mennyei királyság, Elizabeth), a Veréb Iskola vezető oktatóját az Oscar-díjra jelölt brit színésznő, Charlotte Rampling (A galamb szárnyai, Kémjátszma, 45 év), az orosz titkosszolgálat igazgatóját Matthias Schoenaerts (Piszkos pénz, Kéjlak, A dán lány), az amerikai informátort pedig Mary-Louise Parker (Hazugságok labirintusa, Az elnök emberei, Red) játssza.
A Jason Matthews regényéből készült filmben az új BMW 7-es sorozat kíséri végig Dominika karakterét a magabiztos titkosügynökké válás útján. A luxuslimuzin a történet legfőbb momentumaiban tűnik fel a vásznon, így például akkor is, amikor Dominika először érkezik meg a Veréb Iskola kapuja elé. A hóval borított orosz tájon keresztülvezető utazás a főszereplő előkelő múltja és rejtélyes jövője közötti éles váltást szimbolizálja, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás segítségével.
„Már egészen a kezdetektől izgatottan figyeljük a világhírű Vörös veréb adaptációjának fejleményeit. Jennifer Lawrence egyszerre elegáns, izgató, hűvös és erőteljes Dominika szerepében, a BMW 7-es sorozat és a luxus környezet tökéletesen illeszkedik hozzá” – nyilatkozta Uwe Dreher, a BMW nemzetközi márkakommunikációs vezetője.
„Kitartóan kerestük a legkiválóbb projektet, amelyben megmutathatjuk a BMW 7-es sorozat hamisítatlan oldalát. Amikor elérkezett ez a lehetőség, valósággal beleborzongtunk a történet és az autó közötti ösztönös párhuzamba, valamint a film és a BMW egymást erősítő marketing-kampányának gondolatába” – tette hozzá Zachary Eller, a 20th Century Fox marketingkapcsolatokért felelős alelnöke.
A hollywoodi titkosügynökök történetében a BMW 7-es sorozat már számos alkalommal szerepelt a mozivásznon. Ki ne emlékezne az 1997-ben bemutatott, A holnap markában című James Bond-filmre, amelyben a BMW 750iL egy sor új technológiával felvértezve nyújtott legendás teljesítményt? A BMW márkaneve azonban az elmúlt évtizedek során nem csupán a James Bond-filmekkel, de a Mission: Impossible-epizódok cselekményeivel is szorosan összefonódott, miközben a bajor prémiumgyártó évről évre kizárólagos autóipari partnerként támogatja Hollywood és az Egyesült Államok egyik legnívósabb filmes eseményét, az Amerikai Rendezők Közössége (DGA – Directors’ Guild of America) által életre hívott díjátadó gálát.
A 20th Century Fox oldalán kiépített partneri együttműködés részeként a BMW megannyi digitális csatornáján keresztül és nyomtatásban is népszerűsíti majd a Vörös veréb filmadaptációját.
A Lexus küldetésének tekinti, hogy a dizájn segítségével is hozzájáruljon egy jobb világ megteremtéséhez, támogatva a fantázia szárnyalását és a kreativitást.
Ez a küldetés új mérföldkőhöz érkezett, amikor a márka bejelentést tett új rendezvényéről, melynek “AZ EGYÜTT LÉTEZÉS HATÁRTALANSÁGA” elnevezést adta. A Milánói Dizájn Héten* megrendezésre kerülő eseménnyel az ‘egyediség harmóniájának lélegzetelállító élményét ünneplő’ luxusautó-gyártó immár 11. éve vesz részt a nagy presztízsű dizájn eseményen.
A Lexus különleges rendezvényének látogatói egy jövőbeli, határtalan társadalomban gondolkodó, fantáziadús, gondolatébresztő dizájnt csodálhatnak meg. A vezető környezetbarát hibrid autógyártó a dizájnra a folyamatos változás, a szerepvállalás, valamint a befogadás katalizátoraként tekint. A dizájn képes különlegessé tenni a mindennapit, és ráébreszteni minket arra, hogy ha a “-VAL / -VEL” toldalékot az együttműködés, a közös munka vagy az együtt létezés fogalmai szerint értelmezzük, a lehetőségeink végtelenek.
A rendezvény szenzációs központi installációja Sota Ichikawa japán építész, a doubleNegatives Architecture alapítójának a műve. A dinamikus, 4 dimenziós alkotás szemtől szembe állítja a nézőt a “-VAL / -VEL” fogalmával. Ichikawa arról nevezetes, hogy a fizikai tér újraértelmezése érdekében a dizájnt rendszerint az információs technológiával ötvözi, ezúttal pedig olyan installációt hozott létre, amelyben a digitálist az analóggal keresztezi. Elképzelésének kulcstézise, hogy mindenki a világ közepe, s művében az egyéneket percepcionálisan végtelen számú, függőlegesen lelógó zsinór szimbolizálja. Az összes lelógó zsinórt egyetlen fényforrás világítja meg egyszerre, mégsincs árnyékban egyik sem. Ez azt jelképezi, hogy minden egyén perspektívája a saját középpontja, s a megoldás azt példázza, hogyan jöhet létre a technológia és az innovatív dizájn-szemlélet hatására egy első látásra lehetetlen dolog.
A Lexus dizájn iránti szenvedélye az utóbbi években nagyban hozzájárult a márka vonzerejének növekedéséhez. Az innovatív Lexus LF-1 Limitless, a Milánóban bemutatásra kerülő, legújabb tanulmányautó a Lexusnak a jövő formáit kutató szemléletmódjából ad ízelítőt. A Lexus Dizájn rendezvény a Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia Leonardo da Vinci újonnan renovált Cavallerizze épületében lesz. Az egykori monostort, amely a XIX. századtól istállóként funkcionált, a közelmúltban újították fel egy városfejlesztési és épület-helyreállítási projekt keretében.
A kiállított remekműveken kívül a luxusautó és életmód márka módon is szeretné elkápráztatni vendégeit. Az innovatív, fiatal séfek triója, a milánói ALTATTO csoport produkciója egyedülálló kulináris élményt ígér. Ők az EGYÜTT LÉTEZÉS HATÁRTALANSÁGÁT egy új dimenzióban, az érzékek élesítése által, az ízlelésre és a látásra hatva valósítják meg. A látogatók emellett megtekinthetik a 2018-as Lexus Design Award 12 döntősének munkáit is. A verseny világszerte a fiatal, feltörekvő tehetségeket állítja a középpontba. A nemzetközileg elismert tagokból álló zsűri április 16-án, a sajtónapon, a világsajtó jelenlétében választja ki a fődíj nyertesét.
A TÉRTERVEZŐ – SOTA ICHIKAWA
A dNA (doubleNegatives Architecture) alapítója, Sota Ichikawa nem hisz abban, hogy az építész lehetőségei kimerülnek a tér felmérésének hagyományos módszereiben. Az új dimenziók feltárásához képzeletét a teret omnidirekciós, azaz mindenirányú perspektívából láttató számítógépes programjai segítségével engedi szabadjára. Ichikawa többek között a következő elismerésekben részesült: Algorithmic Design Quest (ALGODeQC) Architecture Vanguard díj és ALGODeQC Programming Vanguard díj, ARS Electronica 05 és 09 külödíj, valamint Wonders in Annual Development and Architecture Award (WADA). Ezt a projektjét fő közreműködőként Takatoshi Arai, a hclab tagja támogatja. Ichikawa maga is tagja a hclab nagyvárosi kutató- és dizájn-csoportnak.
A KULINÁRIS TERVEZŐK – ALTATTO
Az Altatto vendéglátóipari szolgáltató csúcsminőségű olasz termékeket használ. Vegetáriánus és vegán konyhája a környezet, a kézművesség, a szezonalitás és a hagyományok előtt tiszteleg. Az Altatto három szakácsa – Giulia Scialanga, Sara Nicolosi és Cinzia De Lauri – az ízt és a szépséget a tudás és a szenvedély bemutatásának eszközeként használja. Olaszország egyetlen Michelin-csillagos vegetáriánus éttermében, a Joiában ismerkedtek meg, és Pietro Leemann, a Joia alapítójának keze alatt mélyítették el ismereteiket és tökéletesítették technikájukat.
A Hyundai ismét nemzetközi elismerést vívott ki azáltal, hogy két iF Design Award-ot nyert el a vadonatúj Kona és az i30 Fastback modellekkel.
Mindkét autó az Autó/Jármű kategóriában nyerte el a díjat. A díj elismeri az iparág első ötajtós kupéjának és a Hyundai első B-szegmens SUV-jának elegáns és kifejező megjelenését.
“A Hyundai ismét elismerést kapott az iparág egyik vezető formatervezési díjakat osztó szervezetétől. Ezek a díjak elismerik elkötelezettségünket olyan autók fejlesztése mellett, amelyek kiemelik egyedi megközelítésünket az autók formáját illetően” – mondja Thomas Bürkle, a Hyundai Európai Formatervezési Központjának vezető formatervezője. “Az i30 Fastback egy igazi trend teremtő, ötvözi az elegáns és az érzelmekre ható formát, a vadonatúj Kona pedig új megjelenést biztosít a sikeres SUV kategóriánkban.”
Hyundai i30 Fastback: Mindennapi elegancia
A Hyundai i30 Fastback ötvözi a sportkupé szellemét a kényelmes mindennapi használattal. Karizmatikus megjelenésével vitathatatlanul a leginkább figyelemre méltó modell az i30-as sorozatban. Az i30 Fastback-et erős karosszéria és sportos, meghosszabbított vonalak jellemzik. A kifinomult körvonalak dinamikus, sportkupé megjelenést biztosítanak, melyeket az elegánsan lejtő tetővonal és a hosszú motorháztető emel ki. Az egyedülálló sziluett az alacsonyabb tetőnek köszönhető, amely nem befolyásolja a használhatóságot. Az i30 sorozat jelenleg az i30 5 ajtós, az i30 Fastback, az i30N valamint az i30 kombiból áll, amelyek megfelelnek a különböző vásárlói igényeknek.
A vadonatúj Kona: A Te autód, a Te világod
A vadonatúj Kona a márka első B-szegmens SUV-ja, amely a modern ügyfelek életmódját tükrözi vissza. A vadonatúj Kona-t a jellegzetes nagy kontrasztú sárvédő burkolat valamint a stabilitást és a széles nyomtávot sugalló érzéki és izmos felületek jellemzik.
A Kona külső formája progresszív, mégis kecsesen elegáns, illeszkedik a Hyundai formavilágába, amelyet az olyan karakteres elemek tesznek egyedivé, mint a kaszkádos hűtőrács, valamint a LED-es nappali menetfények tetején elhelyezkedő iker fényszórók. A Kona belső kialakításal- a műszerfal tetejének sima, kontúros felületei- összhangban van az autó külső megjelenésével, és lehetőséget nyújt az ügyfeleknek, hogy olyan egyedi színekkel, mint a narancs, a lime és a piros, saját stílusuknak megfelelően testre szabják a belteret. A belső színárnyalatok megjelennek a biztonsági öveken is – ez ebben a kategóriában egyedülálló a Kona-ban.
A sikertörténet folytatódik
Az iF Design Award elnyerése a minőségnek köszönhető, és ez a díj az egyik legjelentősebb a formatervezés területén. 1953 óta az iF, amely a nemzetközi fórum (international Forum) rövidítése, világszerte elismeri a kitűnő formatervezéssel rendelkező termékeket az ipar különböző területein. A Hyundai 2015-ben az i20-szal, 2016-ban a Tucson-nal és 2017-ben az új generációs i30-cal nyerte el az iF Design Award-ot – mindezt az iF által elfogadott szigorú tesztelési folyamaton keresztül, hogy a díj rangja minél magasabb legyen. Az a tény, hogy a Hyundai újra elnyerte ezt a díjat, a vállalat elkötelezettségét tükrözi az egyedi formatervezési nyelv mellett, és azt, hogy képes megfelelni az ügyfelek által elvárt magas igényeknek.
Az iF Design Award díjkiosztó estjére 2018. március 9-én kerül sor.
A versenypályákon aratott győzelmek legendái szinte kivétel nélkül egy olyan megbízható, kirobbanó teljesítményű erőforrással kezdődnek, amely késlekedés és megtorpanás nélkül képes végsebességig gyorsítani a legkiforrottabb technikát. A vadonatúj BMW M8 GTE versenyautóról szóló fejezetben a BMW P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtásláncé a főszerep.
A történet 2016 februárjában kezdődött, amikor is a BMW Motorsport tervezőmérnökei egy újabb, a Német Túraautó Bajnokságba (DTM) történő 2012-es visszatérést megelőző átfogó, éveken át tartó fejlesztőmunkához hasonló projektre kaptak felkérést: a feladat egy minden korábbinál hatékonyabb, letaglózó erejű, magabiztos GTE versenyautó megtervezése és megépítése volt. A mérnökök a tervezési fázis első hónapjaiban összesen több mint 1 000 különböző formában, felépítésben, elrendezésben és koncepcióban álmodták papírra a vadonatúj technika erőforrását és hajtásláncát, mígnem 2017 elején testet öltött a bajor prémiumgyártó motorsport-részlegének valaha készült leghatékonyabb erőforrása, amelynek maximális teljesítménye az eltérő versenyszabályzatok értelmében 500 és több mint 600 lóerő között állítható.
A P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtáslánc első ízben 2017. január 20-án, a BMW Motorsport müncheni tesztközpontjában bizonyíthatta kvalitásait, majd a BMW M8 GTE névre keresztelt versenyautó első prototípusában, 2017. július 1-jén gurult ki először a napfényre. A forradalmi motorsport-technológia végül 2018. január 27-én ünnepelte élesben versenypályás premierjét, a Daytona-i 24-órás megmérettetésen.
A két éven át tartó fejlesztőmunka célja legalább annyira egyértelmű, mint amennyire ambiciózus volt: megépíteni a valaha készült leghatékonyabb BMW versenymotort. A műszaki alapot adó erőforrás megtalálása ezért kulcsfontosságú momentumnak számított, hiszen a mérnököknek egy olyan megbízható, nagyteljesítményű és sorozatgyártásban kínált szívet kellett választaniuk, amely az eltérő motorsport-osztályok rendkívül magas szintű elvárásainak is maradéktalanul megfelel. A BMW Motorsport és a BMW M GmbH szoros együttműködésének köszönhetően a befutó a BMW S63T4 kódnév alatt kifejlesztett V8-as, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor lett, amely eredetileg az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km)* motorházteteje alá készült.
Tekintve, hogy a vadonatúj BMW M8 GTE versenyautó főként az FIA World Endurance Championship (WEC) hosszú távú megmérettetésein és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship egyesült államokbeli futamain áll majd rajthoz, a P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtáslánc erőforrásának öntvényből készült motorblokkja és hengerfeje a versenyszabályzatok értelmében mindennemű módosítás nélkül, a sorozatgyártásban kínált benzinmotorból érkezett. Mindkét alkatrészt tömegtermelésben készíti a BMW Group Landshutban működő könnyűszerkezetes öntödéje, ahol hosszú távon fenntartható, innovatív gyártási megoldások garantálják a könnyűszerkezetes öntvényből készült, technológiailag kifinomult motoralkatrészek megbízhatóságát és hatékonyságát.
A BMW M8 GTE versenyautó erőforrása hozzávetőlegesen 2 300 darab alkatrészből áll, amelyből 985 darab teljesen egyedi. A vadonatúj technológia ezért további átfogó módosításokat igényelt, a részletekbe menő versenyszabályzat maradéktalan betartása mellett. A P63/1 kódnevű motor a 985 darab egyedi alkatrészből 181 darabot más-más gyártósorokról örökölt meg, több mint 700 darab pedig a BMW Motorsport egy másik versenymotorjából érkezett, vagy kifejezetten az újdonság számára lett legyártva. A GTE versenyosztály szabályrendszere értelmében a tervezőmérnökök eközben a motorsport-szív hengerűrtartalmát 4.4 literről 4.0 literre csökkentették és új hajtókar-rögzítési megoldásokat találtak ki, amely laposabb főtengely alkalmazását tette lehetővé. A verseny-erőforrás így még kivételesen magas terhelés mellett is hatékony járást és még sportosabb hangzást garantál.
A mérnökök az égéstér kialakítását és geometriáját, így a beömlő- és kiömlőnyílásokat is a motorsport élvonalának követelményei szerint tervezték meg, ahogyan a szívó- és kipufogórendszer is átfogó változtatásokon esett át. A hatékonyság növelése érdekében a szakemberek az erőforrás turbófeltöltési szisztémáját is teljesen áttervezték. A technológiai változtatások együttesen gyorsabb és tökéletesebb égést eredményeznek, több mint 2 100 Celsius fok maximális hőmérsékleten. A P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtáslánc hatékonysága így több mint 40 százalékkal nőtt, amellyel kiérdemli a BMW versenyautóba vagy túraautóba valaha készített leghatékonyabb verseny-erőforrásának járó címet. A bajor prémiumgyártó színeiben versenyző csapatok így minden korábbinál rugalmasabb versenystratégiákat dolgozhatnak ki.
A P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtásláncot azonban nem csupán páratlan hatékonyság, de kivételesen agilis vezethetőség is jellemzi, amelynek köszönhetően a vadonatúj BMW M8 GTE versenyautó pilótái még többet kihozhatnak a technikából. A vadonatúj megközelítésben kifejlesztett motorvezérlő elektronika a teljes fordulatszám-tartományban azonnali gázreakciót és egyenletes teljesítmény-leadást garantál.
Az új BMW M8 GTE versenyautó számára kifejlesztett, P63/1 kódnevű motor műszaki adatai a következők:
Típus: V8-as benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával
Hengerűrtartalom: 3 981 ccm
Maximális teljesítmény: az eltérő versenyszabályzatok értelmében 500 és több mint 600 lóerő között állítható
Hengerek száma: 8
Hengerelrendezés: V
A hengersorok által bezárt szög: 90°
Hengerfurat: 89 mm
Lökethossz: 80 mm
Hengerek közötti távolság: 98 mm
Maximális fordulatszám: percenként körülbelül 7 000 főtengely-fordulat
Nem mindegy, milyen célra-célból választunk autót, ez köztudott. A Citroën C3 Aircross leginkább a bohókás, fiatalos (lekületű) vásárlókat célozza, és ami a legfontosabb: a játékautós tálalás ellenére kifejezetten élhető darab. Teszteltük.
Már a Cactus bebizonyította a francia gyártó palettájáról, hogy igenis van helye az extrémebb, szélsőségesebb megoldásoknak – persze szigorúan jó értelemben véve. Bár a Citroën mindig is értett ahhoz, hogy az épp aktuális trendtől eltérő koncepciókat alkosson (vagy épp saját, egyéni trendvonalakat hozzon létre), ennek ellenére mindig jóleső érzéssel tölti el az embert, ha ilyen, és hasonló projektek születnek.
Nyilvánvalóan a formavilág és a tálalás az, ami a Citroën C3 Aircross-t leginkább különlegessé teszi: SUV-jelleg, személyautós kivitel; olyan az egész, mintha egy játékgyártó figyelembe vette volna az épp aktuális igényeket, és olyat kanyarított volna, ami szinte az össze korosztálynak és nemnek a kedvére tesz. Félreértés ne essék: a Citroën C3 Aircross nem komolytalan, hanem inkább rettentően kellemes és üde színfolt. Valami olyan, amit mindenképp birtokolni kell ahhoz, hogy jókedvre derüljünk a nap kezedtén, amikor a garázsból kiállunk vele.
A tesztelt Citroën C3 Aircross színösszeállítást tekintve is telitalálat volt, egész biztos, ha saját részre vennénk, latba vetnénk ezt a konfigurációt. Az autó rengeteg egyedi színösszeállításban rendelhető, ami remek, és még különlegesebbé teszi az összképet.
Ultraegyedi és ultraszerehető az Aircross
Hasonlóan a feljebb már említett Cactus-hoz, a Citroën C3 Aircross orra gömbölyded, a prime fényszórók az átlagnál magasabban helyezkednek el, alattuk leginkább hangsúlyos a ködlámpafészek-szerű kialakítás, szigorúan más színtónussal körbevett keretezéssel. Ez egyébként párhuzamos jelen esetben a tesztautó tetőívét nagyban meghatározó sínek árnyalataival, vagy épp az oldaltükrök hátsó tokozásának színével. Nagyszerű, igaz? Nem is kell ennél több, már ennyi elég lenne a cukiságfaktor kimaxolásához, hogy netes divatszlenggel éljünk. De ide kell ez, nem kétséges.
Oldalnézetből látszik leginkább, hogy a Citroën C3 Aircross SUV jelleget kapott. Bár a méretezés e téren azért elmarad az átlagtól (persze vannak ugyebár mini SUV-k is), hiszen “mindössze” 4.1 méter hosszt kapott a kocsiszekrény, a magasság 1.6, míg a szélesség 1.7 méteres. Végeredményben megvan a kockaforma, ami szintén ebben a műfajban megengedett, sőt, szinte el is várt.
A sárvédóívek is hangsúlyosak a Citroën C3 Aircross-nál: így még inkább kiemelt lett a szabadidős, túrázós jelleg. A kemény műanyagszegélyek hajlamosak a karcolódásra, ezért óvakodjuk attól, hogy bevágtázzunk C3 Aircrossunkkal erdők sűrűjébe, nem tesz jót. Főként a fényezésnek, ami azért nehézkesebben javítható, mint mondjuk egy műanyag részelem.
Ki lehet újat találni?
Tipikus jelleget hordoz a Citroën C3 Aircross fara, le sem tagadhatná, hogy a jelenlegi paletta oszlopos tagja-képviselője. Ennek megfelelően a hátsó lámpatestek enyhén nyújtottak, de azért a kockaalakzat megmaradt, a LED betétek rajzolata is messzemenően egyedi és jól pozícionálható. A tetőv a C oszloppal együttesen csapott, és kétoldali kicsi oldalablakokkal fogja közre a karosszéria lezárását.
Bohókás-e a Citroën C3 Aircross beltere? Az bizony, ne is számítsunk másra. A külsőre konfigolt színkavalkád annak rendje s módja szerint itt is visszaköszön, s ugyan sok a műanyag, a kemény műanyag – még sincsen olcsó hatása a kialakításnak.
Kellemesen markolható kormánykerék, pont jó átmérővel, a jellegzetes kereszt-átfogásokkal: a Citroën C3 Aircross jellegzetességek minden négyzetcentiméteren jelen vannak, úgy, hogy közben a dizájn egy pillanatig nem megy a praktikum, kényelem rovására.
Megfelelő tálalás egyenlő elvárt szellemiség
Persze tény, hogy szokni kell a Citroën C3 Aircross-szellemiséget. Először is: ki kell békülnünk a sarkított széleknek, erőteljes kockaformáknak, de ha ezen túljutunk, semmiféle extra meglepetés nem ér majd minket. Ugyanakkor nem győzzük eleget hangsúlyozni, hogy a Citroën C3 Aircross rétegautónak számít, aki ilyet vesz, tudja jól, mire számítson.
Megfelelően tömött, közepesen kemény ülő- és hátfelületű üléseket kapott a Citroën C3 Aircross. Az üléspozíciók jók, a vezető viszonylag magasról szemlélheti a környezetet menet közben. Elöl a fej- és lábterek optimálisak, minden kézre esik, jól elérhető és értelmezhető egyben.
Hátul is kellemes a helyzet, itt némi kompromisszumot kell kötnünk utazásnál, elsősorban a lábterek visszafogottsága miatt – a tengelytáv egyébként 2.6 méter, ami átlagos. Válltér és fejtér tekintetében szintén átlagos méretezést kapunk kategórián belül, az ülőlapok és támlák ergonómikusak, akár hosszabb utazáshoz is megfelelő kényelemet képesek nyújtani.
Ha utazás és túrázás, akkor csomagok! A Citroën C3 Aircross 410 literes csomagtere sok mindent képes elnyelni, főként, hogy a kialakítás és méretezés optimálisra lett hangolva (rekeszek, mélyített részek, és a többi). Ha az alapméret nem lenne elegendő, akkor 520 literig bővíthetünk az osztott kialakítású hátsó ülések előrehajtogatásával.
Most sem leltünk kifogást az 1.6 BlueHDi kapcsán
Személyes kedvencünk a PSA 1.6 HDi gázolajosa. Alapvetően azért, mert rengeteget bizonyított és bizonyít is a mai napig a folyamatosan finomra hangolt karakterisztika pedig egyre meggyőzőbbé teszi ezt a dízelmotort. Tesztautónkban tehát 1.6 literes, négyhengeres BlueHDi aggregát került, 100 lóerős teljesítménnyel (3750 fordulat/perc), tömör 254 Newtonméter nyomatékkal (1750 fordulat/perc).
Ötfokozatú manuális kéziváltóval zseniális a hajtáslánc, a fokozatok jól hangoltak, a kellő dinamikát, s magát a 254 Nm nyomaték remekbeszabottan kerülmközvetítésre az elöl hajtott kerekekre. Minimális turbólyukkal gyönyörűen kiautózható mindegyik fordulatszámtartomány sebességfokozattól függetlenül, úgy, hogy közben a fogyasztásra sem kell nagyon odafigyelnünk.
Fogyasztásmester
Városban 5.6, országúton 3.9 liter/100 kilométer – kiváló végeredmény a teszthét után, úgy gondoljuk. A városi értéket természetesen lehet lejjebb is faragni, ha nagyon odafigyelünk (igaz, maximum 1-2 tizeddeel mindösszesen), de annyira nincs is szükség rá; a Citroën C3 Aircross átfogó takarékossága mindenért kárpótol. Nem beszélve a feelingről, amit kapunk.
Nemrég adtunk hírt a Ford EcoSport USA reklámkamoányáról. A mély benyomást keltő képsorok, s maga a szellemiség is hamar elnyerte szimpátiánkat, ráadásul a csatolt kisfilmben hegyvidéki környezetben, havas tájak övezte helyszínen játszódik a cselekmény. Mi most hasonló tálalásban találkoztunk először a vadonatúj Ford EcoSport modellel.
Ha tél, akkor Pilis: havas tájak, síelési, szánkózási lehetőségek karnyújtásnyira. A Ford hazai képviselete ismét kitűnően ráérzett az időzítésre, valamint az EcoSport-hoz köthető, alapvetően lifestyle szellemiség tálalására: egész napos programot vezényelt Visegrádra, majd Zebegénybe, ügyelve arra, hogy olyan helyszíneken járjunk az ízig-vérig szabadidőautó kategóriába sorolt újdonsággal, amely ténylegesen visszaadja az egész történet szellemiségét és hangulatát.
Rövid briefing után el is indult a csapat, beirányozva Visegrádot, ott is stílszerűen a bobpályát. Igazi szabadidős programot lehet arrafelé kanyarítani, legyen tél vagy nyár, mindegy. Konkrétan mi még nem voltunk télvíz idején bobozni, de most ezt is ki lehetett próbálni, jó móka volt.
Nem kevésbé az odafelé vezető út: Szentendrén áthaladva Pilisszentlászló felé vettük az irányt. Aki ismeri a környéket, tudja, hogy egyértelműen erről érdemes közelíteni Visegrád felé, legyen bármilyen évszak, vagy időjárás. Környezetvédelmi okokból nem igazán sózzák ezt az útszakaszt télen, emiatt féltünk is picit, nehogy gond legyen (az EcoSport elöl hajt) – a meredek útszakaszokon is remekül teljesített az autó. Hókásás, síkos kanyarokban remekül megtartotta stabilitását a kocsiszekrény, igaz, nem voltak bravúros gyorsítások és fékezések, csak a színtiszta, igazi téli autóvezetés.
Visszakanyarodva Visegrádra a bobozáshoz, a helyszínre érkezett meglepetésvendégként Pulai Imre magyar olimpiai bajnok kenus-szánkós. Remek történeteket hallhattunk tőle egy forró tea kíséretében, utána pedig indulhatott a “szabadidősportolás”: a meghívottak egyik fele a bobozást próbálta, a másik fél pedig a Segway által nyújtott élményeket élhette át.
Miután kifáradt mindenki, a Ford EcoSport konvoj beirányozta a visegrádi révátkelőt, s komppal szeltük át a Dunát Zebegényig, majd ott a Natura Hill nevezetű helyszínen kötöttünk ki (nyilván nem szó szerint). Itt újabb meglepetésvendég érkezett Dobó Kata személyében, aki a helyszínen jelentette be, hogy mostantól a Ford EcoSport nagykövetévé avanzsált.
Az eseményről kisfilmet is készítettünk, íme:
Teljesen megújult a Ford EcoSport
Az új, sokoldalúbb és kifinomultabb stílusú Ford EcoSport kompakt SUV most még modernebb technológiákat kínál a magyar vásárlók számára.
A dinamikusabb, keményebb kisugárzású, mégis kifinomultabb külsővel megjelenő új modell 12 látványos fényezéssel, és minden eddiginél több, a személyre szabhatóságot biztosító opcióval rendelhető meg; ez utóbbiak közé tartozik a kontrasztos árnyalatúra festett tető, tetőoszlop, felső ajtókeret, hátsó tetőlégterelő és külső tükörburkolat. A felhasználó-központú, frissebb hatású kabin komfortját ‘lebegő hatású’ 8 colos érintőképernyő és fűthető kormánykerék fokozza, nem beszélve az intelligens tárolási megoldásokról, amelyek közt a több szinten rögzíthető csomagtérpadló is szerepel.
Először rendelhető meg a Ford Performance autói által ihletett, sportos EcoSport ST-Line modellváltozat, és az új EcoSport vásárlói olyan vezetősegítő technológiákra számíthatnak, mint a SYNC 3 kapcsolódási rendszer, az Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika és a Tolatókamera.
A Ford 20 legnagyobb európai piacán 2017-ben 27 százalékkal nőtt az iparág összesített SUV-értékesítése, és jelenleg az ilyen modellek teszik ki a régióban eladott új személygépkocsik több mint egynegyedét. A Ford előrejelzései szerint 2020-ra ez a szám 34 százalékra emelkedik. A Ford európai SUV-értékesítése 2016-ban több mint 30 százalékkal növekedett, 2017-ben pedig a növekedés mértéke meghaladta a 27 százalékot.
A modell 2014-es bemutatása óta a Ford 166.000 darab EcoSport kompakt SUV-t értékesített Európában, és az autó eladásai tavaly 40 százalékkal nőttek. Magyarországon a kompakt SUV szegmens az összes új személyautó eladás 17 százalékát tette ki 2017-ben, ez a szegmens tavaly 53 százalékkal bővült.
Az új Ford EcoSportot a romániai Krajova üzemben készül, amit 200 millió eurós befektetéssel készítettek fel a legmodernebb gyártási folyamatokra; az autó most jelenik meg az európai piacokon, kiegészítve a márka Ford Edge és a Ford Kuga modellekből álló SUV-kínálatát. Az év későbbi szakaszában, nyáron várható még a SUV-hangulatú Fiesta Active crossover bemutatkozása.
Az új Ford EcoSport még karakteresebb stílust, még több kényelmet, sokoldalúságot és választási lehetőséget kínál a vásárlóknak – s mindezt egy SUV funkcionalitásával és egy városi kisautó praktikumával ötvözi.
Az új Ford EcoSport kínálatában most szerepel első ízben a terepen és közúton egyaránt jobb tapadást kínáló Ford Intelligens Összkerékhajtás, amely az új, modern 1.5 literes EcoBlue dízelmotorral, 125 lóerős teljesítménnyel és optimális CO₂-kibocsátással* lesz elérhető.
Takarékos és erős hajtáslánc
A 2018 közepétől megrendelhető Ford Intelligens Összkerékhajtásnak köszönhetően az új EcoSport még jobb vezetési élményt kínál. A technológiát a vadonatúj 1.5 literes Ford EcoBlue dízelmotor és egy hatfokozatú manuális sebességváltó egészíti ki; az erőforrás teljesítménye 125 lóerő, forgatónyomatéka pedig 300 Nm.
A Ford Intelligens Összkerékhajtása észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.
A Ford vadonatúj 1.5 literes EcoBlue dízelmotorját arra tervezték, hogy csekélyebb CO₂-emisszió mellett is magasabb teljesítményt adjon le. A kifinomult négyhengeres blokkban innovatív technológiák működnek:
Alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetés víz-levegő töltésű hűtőrendszerrel a hatékonyabb égésért és a csekélyebb károsanyag-kibocsátásért
Integrált szívórendszer a motor optimális levegőellátásához
Magas hőmérsékleti tartományokra tervezett rakétahajtóművek anyagából készített, kis tehetetlenségű turbótöltő a gyorsabb és kontrolláltabb turbó-reakciókért
Gyorsabb, csendesebb és precízebb üzemanyag-ellátást biztosító nagy nyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer
2018 közepétől jelenik meg a modell kínálatában egy 125 lóerős 1.5 literes EcoBlue dízelből és egy vadonatúj, kis belső súrlódású, hatfokozatú manuális sebességváltóból összeállított elsőkerékhajtású hajtáslánc, ami még csekélyebb CO₂-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást biztosít. Jelenleg ez az elsőkerékhajtású kombináció még a Ford 100 lóerős, 1,5 literes TDCi motorjával rendelhető, amelynek üzemanyag-fogyasztása 4,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 107 g/km.
Ugyancsak szerepel a kínálatban a Ford többszörösen díjnyertes 1.0 literes EcoBoost benzinmotorjának 140 és 125 lóerős változata is 5,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 119 g/km CO₂-kibocsátással. A palettán 2018 közepén jelenik meg a 100 lóerős 1.0 literes EcoBoost blokk, amihez hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik.
A 125 lóerős 1.0 EcoBoost verzióhoz egy hatfokozatú automata is választható lesz, amellyel a vezető kényelmesen, a kormányoszlopra szerelt váltófülekkel is kapcsolhatja a sebességfokozatokat. E változat üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 134 g/km lesz.
Az új EcoSport rugózását és irányíthatóságát kifejezetten az európai vásárlók elvárásaihoz igazították a mérnökök, optimalizálva a rugók, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a hátsó csatolt lengőkar és az Elektronikus Stabilitásprogram beállításait és a kormányrásegítés mértékét.
Kifinomult stílus, mégis masszív az új Ford EcoSport
Az új Ford EcoSport külső megjelenését a merész és dinamikus SUV-stílus jellemzi, így méltó párja a közepes méretű Kugának és a nagyméretű Edge-nek.
A középen domborúra formált motorháztető letisztultabbá varázsolja az autó orr-részének összhatását; annál is inkább, mert a fűtött ablakmosó-fúvókák a gépháztető alatt rejtőznek. Az EcoSport első részét az új, nagyméretű, trapéz alakú hűtőrács és a látványosan megdöntött fényszórók uralják; ez utóbbiak gázkisüléses technológiával működnek, és a stílusos LED nappali menetfényt is magukban foglalják. A ködfényszórók döntött foglalatának formájához a hátizsákok hevedere adta az ötletet, ami szintén egyértelmű dizájn-utalás az autó kalandkedvelő hangulatára.
A formatervezők az EcoSport hátsó lökhárítóját és hátsó világítását is átalakították, hogy letisztultabb és harmonikusabb látványt teremtsenek. A vásárlók 12 mutatós fényezés közül választhatnak, köztük a Lightning Blue és Ruby Red színeket, illetve egy élénk narancssárga Tiger Eye árnyalatot; ráadásul az új, kontrasztos tetőfényezésekkel még inkább saját egyéniségükhöz alakíthatják az autó megjelenését.
Az EcoSport különleges karakterét hatásosan hangsúlyozzák ki az új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek sokféle felülettel (Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey és High Gloss Black) választhatók. Az autó képe még egyedibbé varázsolható a különleges, csomagtérajtóra szerelt pótkerék-opcióval.
Könnyebben használható kezelőszerveivel és lágy tapintású anyagaival az utastér a kifinomultság új szintjét kínálja, ráadásul az ergonomikus kialakítású középkonzolon is kevesebb gomb található. Az új tervezésű ülések mind az első, mind a hátsó sorban kényelmesebbek lettek, és az opcionális részleges bőrkárpitozás minőségibb benyomást kelt. Az állítható kabinvilágítás segítségével az utasok pillanatnyi hangulatukhoz igazíthatják az utastér fényeit; ehhez hétféle szín közül választhatnak.
Az utastér intelligens tárolási megoldásokat kínál, köztük az állítható magasságú raktérpadlót, amit magasabbra emelve növelhető a rejtett rakodórekesz mérete, lejjebb engedve pedig nagyobb – 334 literes – csomagtér alakítható ki. A különleges, acélnál is szilárdabb méhsejt-szerkezetű csomagtérpadló több mint 300 kilogrammal terhelhető. Az első ülések közti konzol tetején felnyitható és csúsztatható kartámasz található; a konzol ideális helyet kínál a tableteknek vagy a rágcsálnivalóknak, a CD-tartó pedig új helyre, a kesztyűtartó fölé került.
Az új EcoSport kínálatában először jelenik meg a sportos EcoSport ST-Line kivitel, csatlakozva az Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line és S-MAX ST-Line modellváltozatok sorához. A merész kiállású verzió sportos menetdinamikájáról erős és takarékos EcoBoost benzin- és TDCi dízelmotorok gondoskodnak.
Az EcoSport ST-Line látványos elemei a Ford Performance izomautóinak formavilágát idéző lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák, a feketére fényezett tetősínek és fényszórókeretek, a 17 colos Dark Tarnish könnyűfém keréktárcsák, az ST-Line emblémák, az eltérő színű tető és külső tükörházak; mindez az autó alapfelszereltségéhez tartozik. Az utastérből sem hiányozhatnak az ST-Line megoldások: a bőrborítású és alul lapított karimájú kormánykerék, a vörös ültésekkel varrott, környezetbarát reciklált poliészterből készült Miko®-Dinamica betétekkel díszített részleges bőrkárpitozás, a bőrborítású kézifékkar és váltógomb, az ST-Line emblémával díszített küszöbdíszlécek, valamint a rozsdamentes acélból készített sportpedálok.
“Még jobb minőség, fejlettebb technológia és még sokoldalúbb szolgáltatások; az új EcoSportot minden szempontból a kompakt SUV-vásárlók legújabb elvárásaihoz formáltuk” – jelentette ki Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: “Az autósok minden eddiginél több SUV-t vásároltak tavaly, és várakozásain szerint az SUV szegmens idén is tovább növekszik. Ezért is vagyunk büszkék arra, hogy ebben a szegmensben a prémium Edge és a tavaly nagyon sikeresen bevezetett megújult Kuga mellé most egy ízig vérig európai kompakt SUV-t vezetünk be B szegmensbe.”
Újragondolt vezetéssegítő technológia
Az új Ford EcoSport erősségei közé tartozik a magas, SUV-stílusú üléshelyzet és az élvezetes Ford-menetdinamika, ám még ezek az előnyök is tovább fokozhatók a fejlett technológiák segítségével.
A Ford kifinomult SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel. A SYNC 3 az EcoSport ‘lebegő kialakítású’ 8 colos érintőképernyőjéről vezérelhető, amit a felhasználók a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhetnek. A SYNC 3 rendszer 6,5 colos színes érintőképernyővel is megrendelhető, és a kínálatban egy 4,2 colos színes kijelző is szerepel Bluetooth-kompatibilitással és két USB-bemenettel.
A zenehallgatás élményét egy új B&O PLAY hangrendszer emeli új szintre; a tíz hangszórót (köztük egy csomagtérben elhelyezett mélynyomót és egy műszerfalba épített középhang-sugárzót) kifejezetten az EcoSport utasteréhez kalibrálták, és a legmodernebb digitális jelerősítővel kötötték össze a precíz kiegyenlítés és hangkeverés, valamint a surround hanghatás érdekében.
Az EcoSport kínálatában most először jelenik meg a sebességkorlátozások betartását segítő Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika, valamint a magabiztos és biztonságos parkolást biztosító Tolatókamera is.
Az automatikus fényszórók és az esőérzékelő ablaktörlők sok terhet levesznek az autós válláról, aki így jobban összpontosíthat a forgalomra, miközben élvezi a fűtött kormánykerék és az Elektronikus Automatikus Hőmérsékletszabályozás kényelmét. A vezetés kényelmét olyan megoldások is növelik, mint az új, 4,2 colos digitális műszeregység, amelyen könnyen áttekinthetők a legfontosabb információk, vagy a motorosan behajtható külső visszapillantók, amelyek fűthetők is, így az autós hamarabb indulhat útnak a fagyos reggeleken.
A vezetősegítő technológiák kínálatában megtalálható még a Holttérfigyelő is, ami jelzi, ha egy autó jelenik meg a Ford holtterében, valamint az alapfelszereltséghez tartozó Borulásvédelem, ami a motor forgatónyomatékának szabályozásával segít, hogy a vezető mindig megőrizze uralmát a jármű fölött.
Az utasvédelem elemei közt fontos megemlíteni a vezető- és utasoldali első légzsákokat, a vezetőoldali térdlégzsákot, az új oldallégzsákot, ami extra védelmet biztosít a mellkasnak, és különleges tervezésével elmozdítja az utasok testét a behatástól, valamint az új függönylégzsákot, ami maximális oldalirányú védelmet biztosít. Az EcoSport védelme is minden eddiginél hatásosabb lett: az alapfelszereltségnek a riasztórendszer is része.
Egyéniség, teljesítmény és innováció egy minden korábbinál összetettebb csomagban: megérkezett az új BMW X4, amely új fejezetet nyit a prémium középkategória első Sports Activity Coupé modelljének sikertörténetében.
A prémium középkategória első Sports Activity Coupé modelljének sikertörténetében, mintegy 200 000 darab eladott példány után most új fejezet veszi kezdetét. A BMW X4 második generációja még nagyobb hangsúlyt fektet a sportos menetteljesítmény és a magabiztos kisugárzás kettősére, amely 2018 márciusában, a Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét.
Az új BMW X4 formanyelve az erőteljes agilitás és a határozott kiállás párosának hamisítatlan szimbiózisát kelti életre. Az 54 milliméterrel megnyújtott tengelytávolság mellett a karosszéria 81 milliméterrel hosszabb, 37 milliméterrel szélesebb és 3 milliméterrel alacsonyabb lett, a dinamikusan ívelt vonalvezetés és az extravagáns arányok így a BMW X modellcsalád egyik legszembetűnőbb tagjává emelik az újdonságot.
A bajor prémiumgyártó ügyfeleit modern kialakítású, prémium hangulat fogadja, az utasteret a precíz összeszerelési minőség és az elsőosztályú elegancia BMW által fémjelzett egysége járja át. A műszerfal ezúttal is a vezetőre összpontosít, a dinamikus vezetési élményről pedig újratervezett sportülések és térdvédő párnák gondoskodnak.
A tökéletes személyre szabhatóság lehetőségeit az xLine, M Sport X és M Sport felszereltségi csomagok teremtik meg, miközben a BMW X4 mostantól az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető BMW Individual tételekkel is felruházható.
Piaci bevezetés háromféle benzines és négyféle dízelüzemű erőforrással, amelyek maximálisan lefedik a 135 kW / 184 lóerő és 265 kW / 360 lóerő közötti teljesítmény-tartományt (100 kilométerre vetített 5,4–9,0 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 142–209 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett). A motorok teljesítményét és forgatónyomatékát minden esetben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművébe (mindkettő az új BMW X4 széleskörű alapfelszereltségének része).
Két BMW M Performance modell: a BMW X4 M40i és a BMW X4 M40d a letaglózó teljesítmény, az összetéveszthetetlenül egyedi megjelenés és a kivételesen gazdag felszereltség magával ragadó kombinációját kínálja fel az ügyfeleknek.
típus-specifikus, kifejezetten az új BMW X4 menettulajdonságai szerint továbbfejlesztett és még tovább könnyített futómű-technológia érezhetően élénkebb menetdinamikával ruházza fel az új Sports Activity Coupé modellt. A prémium minőségű futómű-technológia alapfelszereltségi tételei és extrafelszereltségi opciói között a változó áttételű sportkormány, a Performance Control teljesítményvezérlő funkció, az adaptív M sport futómű, az M Sport differenciálmű és az M Sport fékrendszer is megtalálható.
A BMW EfficientLightweight stratégia alapelveinek széleskörű alkalmazásával a tervezőmérnökök az elődmodellhez képest mintegy 50 kilogrammal csökkentették a BMW X4 saját tömegét, amellyel párhuzamosan az új Sports Activity Coupé modell légellenállási együtthatója is tovább javult: 0,30-as (Cd) értékével az új BMW X4 vadonatúj mércét állít fel kategóriájában.
Az iDrive operációs rendszer legkorszerűbb változata mellett az intelligens hangvezérlés is a modell széleskörű alapfelszereltségének része. Az opcionális extrafelszereltség részeként a központi kijelző érintőképernyő funkciója és a BMW Gesztusvezérlés is megrendelhető.
Az utazás kényelmét és biztonságát csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerek fokozzák. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető Driving Assistant Plus csomag része a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens is (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection).
A tizedik generációs Honda Civic lendületes megjelenésű, ötajtós karosszériával és sportos, kifinomult, négyajtós változatban érhető el az európai piacon. A modell jelentős mérföldkő a Honda számára az alsó-középkategóriában, ezt bizonyítja, hogy piaci bevezetését a márka történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata előzte meg.
A különös gondosság korántsem véletlen, elvégre a Civic a Honda európai kínálatának legfontosabb típusa, több százezer példány kelt el az elmúlt évtizedekben, és a márka történetében is jelentős szerepet játszott. Sok európai vásárló számára a Civic egyet jelent a Honda márkával, ezért a fejlesztőcsapat legfőbb célkitűzése az volt, hogy éppoly dinamikus formában folytassa pályafutását, amilyen maga a vállalat.
“A tizedik nemzedék sorozatgyártását a Honda történetének legátfogóbb, legnagyobb szabású fejlesztési programja előzte meg” – avatott be a háttérfolyamatok részleteibe Mitsuru Kariya vezetőmérnök, a nemzetközi Civic-projekt irányítója. “A kutatási és fejlesztési folyamatokba az értékesítésért, valamint a gyártási metódusokért felelős kollégákat is bevontuk szerte a világon, így tulajdonképpen észak- és dél-amerikai, európai és ázsiai szakemberek tudásának összegzéseként látott napvilágot az új Civic. Ez az autó a valaha volt legsportosabb Civic, takarékosság, helykínálat, menetbiztonság és minőségérzet terén is új mércét a szegmensben” – fűzte hozzá.
Ahhoz, hogy az új Civic versenyképes áron, alacsony üzemanyag-fogyasztással és hatékony gyártási folyamat eredményeként kerülhessen a szalonokba, a karosszériaszerkezetet, az aerodinamikát és a futómű-konstrukciót illetően is új gondolkodásmódra volt szükség. Ezt jelképezi a fejlesztés szlogenje, az “otokomae”, ami magyarra fordítva annyit tesz: világos cél. Emellett az otokomae a kecsesség, az elegancia és a belső szépség iránti érzéket is kifejezi, így a lehető legpontosabban írja le a Honda szakembereinek törekvését.
Bárhogy is, a mérnökök a fejlesztés minden egyes fázisát követően alapos tesztelésnek vetette alá a modellt, vizsgálva a menetkomfortot, a kezelhetőséget, a kormányzást, az NVH-értékeket, az utasér minőségérzetét és úgy általában az autó kifinomultságát.
A negyvenéves modellmúlt tapasztalataira építve ismét olyan Civic született, ami megfelel az ősmodell kapcsán megfogalmazott irányelvnek: “Egy autó az embereknek, egy autó a világnak.” Egyszerre egyedi, sportos, sokoldalú és praktikus, ugyanakkor egyedülállóan dinamikus, s különleges vezetési élményt nyújt.
A céltudatos sziluett sziklaszilárd állásfoglalás a sportos karakter mellett, csak úgy, mint a jelentős méretváltozás, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és “feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő.
A vadonatúj Civicet azért dolgozták át egészen az alapoktól, hogy még fürgébbé, agilisabbá váljon. A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, és hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot.
Az új, szélesebb és hosszabb padlólemeznek köszönhetően a belsőtér kategóriaelső helykínálattal büszkélkedhet. Maga a kabin letisztult, rendezett benyomást kelt, vonzerejét kimagasló összeszerelési és anyagminőség, valamint sok-sok új kiegészítő növeli. Az egyik legnagyobb különbség a kilencedik generációhoz viszonyítva, hogy a vezetőülés lejjebb került, ezáltal a pilóta és az autó kapcsolata még közvetlenebbé vált, nem mellesleg – előre-hátra nézve egyaránt – jelentősen nőtt a szabad látómező. Ráadásként fejedelmi környezet várja az utasokat is, hiszen a beltér és a csomagtartó befogadóképessége egyaránt párját ritkítja, miként a variálhatóság is egyedülálló. A Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer második generációja Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas*.
A 2018-as Civicben vadonatúj, 120 LE-s 1.6 i-DTEC erőforrás debütál, melyet úgy terveztek a Honda mérnökei, hogy magával ragadó, dinamikus vezetési élményt nyújtson. (Emellett a korábban bemutatott benzines erőforrás továbbra is elérhető.)
Hogy a kiemelkedő motorerő dacára mindig garantált legyen a célba érés, a Honda SENSING menetbiztonsági és vezetést segítő csomag minden modellváltozathoz alapáron jár.
Az új ötajtós Civic Európában, a Honda angliai gyáregységében készül, innen exportálják a nemzetközi piacokra, míg az európai vásárlóknak szánt négyajtós kivitelt továbbra is a Honda törökországi üzemében szerelik össze.
A koncepció, a megközelítés és az alkalmazott technológiák mind-mind azt bizonyítják, hogy a Honda továbbra is sportos márka, amely élen jár a műszaki fejlesztésekben, s elkötelezett az európai vásárlók, illetve az alsó-középkategória iránt.
2017-ben a SUV-modellek értékesítése rekordszintet ért el az észak-amerikai piacon, s a Ford idén arra készül, hogy az USA-ban most megjelenő EcoSport és a vadonatúj Expedition révén megismétli ezt a bravúrt.
A kis EcoSport és a nagyméretű Expedition izgalmasan egészíti ki a Ford egyre népszerűbb SUV-kínálatát az USA-ban; ez már csak azért is fontos a vállalat számára, mert az elmúlt hat évben 28 százalékkal növekedtek a szabadidőautó-szegmens értékesítési eredményei.
„Az SUV-k izgalmasak, mi pedig most két új modellel jelentkezünk a piacon – méghozzá olyan autókkal, amelyek két teljesen különböző vásárlói kört szólítanak meg” – nyilatkozta Michael O’Brien, a Ford SUV-termékcsoportjáért felelős marketing-igazgató. „Legyen szó akár olyan vevőkről, akik szeretnének ugyan kisebb autóra váltani, de szükségük van az SUV-képességekre, akár pedig olyanokról, akiknek nagyobb autó kell a növekvő család mellé, a Ford termékkínálatában biztosan megtalálják a nekik való járművet.”
Az EcoSport éppen a megfelelő időben jelenik meg Észak-Amerika leggyorsabban gyarapodó szegmensében, a kisméretű SUV-modellek kategóriájában, aminek népszerűségét az táplálja, hogy egyre több ’baby boomer’, cseréli kisebbre eddig használt autóját. Ez a szegmens csupán elmúlt három évben több mint háromszorosára nőtt az USA-ban, ahol 2010-ben még csupán 9000 ilyen autót adtak el, 2017-ben viszont már 425.000 darabot. Miközben az amerikai autóipar teljesítménye tavaly átlagosan 1,8 százalékkal csökkent, a kisméretű SUV-k szegmense 7 százalékkal gyarapodott.
Megosztani az élményeket és meghódítani az életetAz EcoSport megjelenését mától egy többféle médiafelületen futó marketingkampány támogatja, amelyben új televíziós reklámfilmek is szerepelnek. A szokásos újsághirdetések és plakátok mellett a közösségi oldalak (Facebook, Instagram és Twitter) is komoly szerepet kapnak, s mindezt YouTube-videók, digitális rádióreklámok, valamint a multikulturális vásárlókat célzó exkluzív hirdetések egészítik ki.
https://www.youtube.com/watch?v=BqFQuLbl1bk
Amellett, hogy a Ford egyre nagyobb potenciált lát az amerikai SUV-piacban, a vállalat az EcoSport reklámoktól azt várja, hogy felkeltse a spanyol ajkú női vásárlók egyre nagyobb számú csoportjának figyelmét.
„Az amerikai piac legelső EcoSport modelljének kampánya – aminek címe „Életemben először”– pénteken indult olyan tévés reklámfilmekkel, amelyek valódi emberek valódi történeteit elmesélve keltik életre az „Életemben először” élményét. A két első reklámfilm egyikében például egy nő például az édesanyja régi álmát valósítja meg, amikor elviszi őt egy éjszakai síelésre” – mondta el Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR igazgatója.
A Ford kreatív partnere, a WPP hálózat tagjaként működő GTB ügynökség olyan digitális elemmel is kiegészíti a témát, aminek segítségével a vásárlók is bevonhatók a kampányba. Az erre a célra létrehozott www.firsteverecosport.com internetes honlap látogatói megválaszolhatják a következő kérdést: „Mi az, amit legelső alkalommal szeretne megtenni?”, és a vállalat néhányuk álmát valóra is váltja majd. A nyerteseket júniusban választják ki annak alapján, hogy kívánságuk mennyire fontos, kreatív és eredeti.
„A Ford SUV filmek nem is annyira a kemény terepeket meghódító emberekről szólnak, inkább azokról, akik meghódítják az életet” – magyarázta Györke Orsolya a Ford Magyarország PR igazgatója, majd hozzátette: „E kampányokban nem az autók, hanem az emberek a főszereplők.”
A környezetbarát hibrid autóiról ismert Toyota bejelentette, hogy a 2018-as Genfi Autószalonon visszatér a márka egyik legendás sportautója.
Ennél többet azonban nem árult el a nem mindennapi sportautó és motorsport hagyományokkal rendelkező japán gyártó, így a rajongóknak egyelőre ennyivel, és egy sokat sejtető ám keveset mutató fotóval, netalán némi találgatással kell beérnie.
A magát jelenleg is számos versenysorozatban, köztük a Rally Világbajnokságban a Yaris WRC-vel, a Hosszútávú Világbajnokságon pedig az 1000 lóerős TS050 hibrid versenygéppel megmérető Toyota utcai sportautó kínálata jelenleg a Yaris GRMN sportkompaktból és a GT86 sportkupéból áll. Előbbit egy kompresszoros feltöltésű, 1.8 literes, 212 lőerős VVT-i benzinmotor, utóbbit pedig egy 2.0 literes 200 lóerős Boxer benzinmotor hajtja. A Toyota prémium márkája, a Lexus jelenleg két sportautót kínál, a RC sportkupét és az LC szupersportkupét.
Az RC elérhető egy 245 lóerős, 2.0 literes turbó benzinmotorral, egy 2.5 literes, 223 lóerős full hibrid motorral, és egy 5.0 literes 477 lóerős V8-as benzinmotorral is. Az igazi nagyvad LC rendelhető egy 3.5 literes, 299 lóerős V6-os Multi Stage Hybrid motorral, és az 5.0 literes, 477 lóerős V8-as benzines erőforrással. A Toyota ezen felül tavaly októberben, a Tokiói Autószalonon leleplezett egy Toyota GR HV Sports névre hallgató koncepcióautót, amely első ránézésre a TOYOTA GAZOO Racing csapat TS050 Hybrid versenygépére emlékeztet, ami a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében versenyez, de akár GT86 gonosz ikertestvére is lehetne, azzal a különbséggel, hogy ennek a sportautónak a belsejében környezetbarát hibrid szív dobog.
A klasszikus targatető ötlete a Toyota legendás, nyitott tetős sportautóitól, a Toyota Sports 800 (más néven Yotahachi) és a Supra modellektől származik. Azt a tanulmányt az a THS-R (Toyota Hybrid System-Racing) rendszer hajtja, amit a TS050 Hybrid versenygépben tökéletesítettek.
Arról azonban, hogy a Toyota Genfben melyik legendás sportautójának újjászületésére készül, egyelőre semmi biztosat nem tudni. Vajon a Celica, netalán a Supra kelt új életre a japán mérnökök munkájának köszönhetően? Jelenleg épp úgy csak találgatásokba bocsátkozhatunk, mint annak kapcsán, hogy vajon milyen motor hajtja majd az új sportgépet? Lehet, hogy ebben is hibrid szív dobog majd?
Az autó sokat sejtető sziluettje mindenesetre gondolatébresztő, sokaknak talán már a nyelvén a sejtett/vágyott modell neve, egyelőre azonban nem marad más, mint a találgatás, legkésőbb március 6-án, 9:45-kor ugyanakkor minden kiderül.
Egy azonban biztosnak tűnik: a Toyota valószínűleg ezúttal sem éri be egy újabb koncepcióval, s bármelyik modellről legyen is szó, a japán gyártó egy legendás sportkocsija hamarosan újra megjelenik az utakon.
A Stellantis vezérigazgatója, Antonio Filosa egy párizsi konferencián bejelentette, hogy a RAM 2027-ben egy vadonatúj középméretű pickupot dob piacra. Ez a lépés azt jelenti,...