AutóAddikt Hírek Tökéletes vontatáshoz a Peugeot 5008, kategóriaelső lett

Tökéletes vontatáshoz a Peugeot 5008, kategóriaelső lett

A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs szabadidőjárművét. Komoly próbákat kellett kiállnia, hogy kiérdemelje a különleges aranyérmet.

Három piacvezető brit autós, illetve lakókocsis szakfolyóirat, az 1967 óta megjelenő Practical Caravan, a több mint negyven éves múltra visszatekintő What Car?, valamint az 1901-ben alapított brit kemping és lakókocsis klub hivatalos kiadványa, a Camping & Caravanning szerkesztői 2007 óta adják át minden évben a Tow Car of the Year, azaz az év legjobb vontató autói díjakat.

A jelölteknek rendkívül szigorú teszteken kell vizsgázniuk. Menetkész tömegük 85 százalékát nyomó utánfutót akasztanak mögéjük, és 95 km/h – majd ha ott stabilnak érződtek, 110 km/h ¬– sebességgel haladnak velük lezárt pályán. A fékek, a vezethetőség, a stabilitás és a hajtáslánc lassú szlalomon, hajtűkanyarban, majd 7,5 százalékos emelkedőn vizsgáznak. Ezt gyorsítások, fékezések és sávváltások követik.* Természetesen az autók vontatmány nélküli viselkedése, mindennapi praktikuma, garanciális feltételei, Euro NCAP besorolása, valamint környezetvédelmi teljesítménye is szóba kerül a mérlegelés során, így biztosítva, hogy kizárólag kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó járművek nyerhessenek, amelyekkel két vontatás között is elégedettek lehetnek a tulajdonosok.

A Peugeot 5008 komoly helyzeti előnnyel érkezett a megmérettetésre, hiszen a What Car? újságírói idén januárban megválasztották az év legjobb nagyméretű szabadidőjárművének: hét jól kihasználható ülése, szinte teljesen sík padlója, prémium kidolgozása és remek dizájnja a gazdag felszereltség és kedvező vételár mellett a tesztelők kedvencévé tette.

Persze a vontatási teszten a nulláról kellett bizonyítania, ám ez sem esett nehezére. A klasszikus buszlimuzinok praktikumát (elektromos csatlakozók, akasztók, árnyékolók és ötletes tárolóhelyek garmadája, példás variálhatóság és a 284 centis tengelytávból adódó hatalmas belső tér) a szabadidőjárművek stílusával párosító jármű különösen az akadálykikerülést szimuláló sávváltások, valamint az egyenes vonalú, intenzív fékezések során nyűgözte le a tesztelőket stabilitásával. De a 2.0 literes dízelmotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó párosának a nehéz vontatmány sem okozott problémát.

Persze az, hogy mire volt képes, csak az érem egyik oldala – legalább annyira fontos volt, ezt hogyan tette.

„A Peugeot 5008-as szabadidőjármű mindannyiunkra rendkívül kedvező benyomást tett. Példa értékűen teljesített a sávváltáson, és nagy sebességnél is megőrizte stabilitását. Ráadásul vontatás közben és szólóban egyaránt kényelmesen rugózik, a nagy dízelmotor pedig kifinomultnak és finom járásúnak bizonyult” – összegezte a zsűri véleményét David Motton, a Practical Caravan szerkesztője, majd hozzátette: „Azt se felejtsük el, hogy az 5008-as üdítően merész, divatos megjelenésű szabadidőjármű. Nem ezen múlt a Peugeot kategóriagyőzelme, de az biztos, hogy nem ártott a megítélésének.”

A szakértők egyedül a modell tömegével kapcsolatban fogalmaztak meg kifogást: vontatáshoz kedvezőbb lett volna, ha valamivel nehezebb az autó – ez az egyetlen élethelyzet, amikor a modern EMP2 padlólemezből adódó súlycsökkentés nem előnyként, hanem hátrányként jelentkezik.

Nem csak vontatásban jeleskedik a Peugeot 5008: a flottakezelős és cégautó-felhasználók portálja, a Company Car Today idén januárban az év legkiválóbb szabadidőjárművének kiáltotta ki a frissen bevezetett modellt.

Nem érdemtelenül: az autó kategóriájának legnagyobb, akár 780 literes csomagtartójával rendelkezik, motorválasztéka az év motorjának megválasztott 1.2 literes, 130 lóerős benzinmotortól (a What Car? tesztelőinek kedvencétől) a GT kivitel számára fenntartott, 180 lóerős dízelmotorig terjed, a vezetőtámogató rendszerek sorában többek között megtalálható a gyalogosfelismerő, automatikus vészfékezés, az aktív sávban tartó funkció és a dugókövető (teljes megállásra is képes) adaptív tempomat, míg a vezető a szintén díjnyertes i-Cockpit kezelőfelületen keresztül irányíthatja a járművet.

Szóljon hozzá!