Főoldal Blog Oldal: 287

Euro NCAP: 2017 legbiztonságosabb autójának a Volvo XC60-at választották

A Volvo XC60 a legjobban teljesítő nagyméretű szabadidőjármű cím mellett a 2017-es év abszolút legjobb teljesítményét nyújtó típusnak járó koronát is elnyerte az Euro NCAP nagy becsben tartott 2017 Best in Class biztonsági díjátadóján.

Az XC60 csaknem tökéletes, 98 százalékos eredményt ért el a Felnőtt utasvédelem vizsgálati területen, míg a Biztonsági segédrendszerek terén saját méretosztályában (nagyméretű szabadidőjárművek) egyértelmű előnyre tett szert 95 százalékos teljesítményével, 20 százalékponttal megelőzve a második legjobb nagyméretű szabadidőjárművet. Mindez megerősíti a Volvo Cars globális pozícióját, mint a közlekedésbiztonság terén vezető autóipari szereplő.

“Az új XC60 a valaha gyártott legbiztonságosabb Volvo típusok közé tartozik” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának alelnöke. “Tele van olyan új technológiákkal, amelyek támogatást nyújtanak a vezetőnek, segítenek megóvni az utasok és más közlekedők – például kerékpárosok vagy gyalogosok – testi épségét, valamint mérséklik a baleset bekövetkezésének kockázatát. Büszkék vagyunk arra, hogy az innovatív biztonsági rendszerek úttörő bevezetésére irányuló elhivatottságunkat és erőfeszítéseinket újabb Best in Class díjjal ismerte el az Euro NCAP.”

Az XC60 nem az első Volvo, amely elnyerte az Euro NCAP nagy becsben tartott díját: 2015-ben a Volvo XC90 bizonyult a legbiztonságosabb modellnek a nagyméretű szabadidőjárművek körében, valamint az éves összesítésben egyaránt. A Volvo V40 szintén nyert már Euro NCAP díjat, mégpedig a kisméretű családi autók szegmensében.

“Célkitűzésünk, hogy 2020-ra nullára csökkentsük az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát” – tette hozzá Malin Ekholm. “Az XC60 eredményei jól tükrözik arra irányuló törekvéseinket, hogy ezen célkitűzés megvalósítása érdekében folyamatosan a legmodernebb biztonsági és vezetőtámogató rendszerek kifejlesztésén dolgozunk.”

Az XC60 az S90 és a V90 mellé felsorakozva történelmet írt: nekik köszönhetően a Volvo Cars az első olyan autógyártó, amely az Euro NCAP autonóm vészfékezési rendszerek (AEB) működését ellenőrző mindhárom teszten – AEB városi, AEB országúti és AEB gyalogos – az első három helyezést tudhatja magáénak. A három Volvo típuson kívül egyetlen más modellnek sem sikerült maximális pontszámot elérnie mindhárom AEB kategóriában.

Az S90 és a V90 szintén előkelő helyen végzett az Euro NCAP 2017-es “Best in Class” összegzésében: 95 százalékos eredményt értek el a Felnőtt utasvédelem, és 93 százalékot a Biztonsági segédrendszerek terén.

Az Euro NCAP által odaítélt díjat megelőzően az XC60-ast Japánban megválasztották a 2017/18-as Év Autójának. Az XC60 további elismerései között említést érdemelnek a 2017-es nagy-britanniai Car Tech díjátadón kiérdemelt Legbiztonságosabb Autó, Legjobb Biztonsági Technológia és Legjobb Műholdas Navigáció címek, vagy a brit személyszállító vállalkozók szakfolyóirata, a Professional Driver magazin 2017-es Év Autója szavazásán neki ítélt Év Luxusterepjárója titulus. Emellett az XC60 bejutott a 2018-es Év Észak-Amerikai Szabadidőjárműve verseny döntőjébe; ennek győztesét 2018. január 15-én hirdetik ki.

Dakar 2018: tragédia és felemelkedés a Toyota táborában

Biztosnak tekinthető a Toyota dobogós helyezése: így szólt az utolsó helyzetjelentés az idén 40. évfordulóját ünneplő Dakar raliról. Valóban, a Toyota Gazoo Racing South Africa három legénysége stabilan fedte le a harmadiktól az ötödikig húzódó helyezéseket. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy egy versenynek nincs vége, amíg eredményt nem hirdetnek, és ez különösen igaz egy ilyen kíméletlen, szélsőségesen kemény ralin, mint a Dakar – hogy mennyire, azt a pénteki események igazolták.

Az utolsó előtti napra már maga mögött hagyta a mezőny a homokos tájakat, a verseny a rali világbajnoksághoz hasonló hangulatú környezetben, sziklás szakaszokkal, növényzettel bonyolított földutakon folytatódott. Bár a katari Nászer el-Attija otthonosabban mozog sivatagi környezetben, úgy vágott neki a maratoni több mint 900 kilométeres távnak, mintha mindig is murván autózott volna. Noha autóját rejtélyes hiba tartóztatta fel közel húsz percre, töretlen lendülettel folytatta a versenyt, miközben csapattársa, a holland Bernhard ten Brinke remek szerdai teljesítményét idéző tempót diktált.

A gyorsasági első szakaszát magabiztosan nyerte meg, és úgy tűnt, közte és el-Attija között fog eldőlni a pénteki aranyérem sorsa. Aztán lesújtott a végzet: ten Brinke autója mozgásképtelenné vált, és bár navigátorával, a francia Michel Perrinel mindent megtettek azért, hogy elhárítsák a problémát, végül kénytelenek voltak meghozni a legnehezebb döntést, és feladták a versenyt.

Ten Brinke távozásával a kétszeres Dakar-győztes el-Attija vette át a vezetést a napi összesítésben, a második helyre pedig egy váratlan hős, az Overdrive Toyota színeiben versenyző Lucio Alvarez zárkózott fel. Mögöttük Giniel de Villiers autózott, alig lemaradva, és a nap végéig már nem is változott a helyzet: a Toyota Hiluxok hármas szakaszgyőzelmet arattak a Dakar utolsó előtti napján.

“A pénteki gyorsasági nem szólt másról, mint a túlélésről. Testileg, mentálisan, de az autó számára is hihetetlen volt ez a nap, régen nem láttam már ilyen őrületet. Amióta Dél-Amerikába költözött a verseny, ez volt az egyik legkeményebb szakasz” – nyilatkozta a nap végén Giniel de Villiers.

Nászer el-Attija pályafutásának 31. dakaros szakaszelsőségével immár nem egy, hanem két Toyotás áll összesítésben a dobogón: Nászer el-Attija a második, Giniel de Villiers a harmadik helyen. Bár el-Attija több mint húsz percet ledolgozott hátrányából, az aranyéremhez mindent kockára kell tennie szombaton, így beigazolódhat a papírforma: a Dakar a legvégső pillanatokig is feszült izgalmakat tartogat.

Végső eredményüktől függetlenül büszkék lehetnek teljesítményükre az Overdrive Toyota pilótái is: 24 órával a verseny vége előtt Peter van Merksteijn a nyolcadik, Lucio Alvarez a 10., Alejandro Miguel Yacopini a 11. helyen áll az összesítésben. A széria kivitelű autók kategóriáját magabiztosan vezető, Toyota Land Cruiserrel versenyző Akira Miura mostanra a 24. összesített helyre jött fel.

Erőteljes növekedést mutatott 2017-ben a PSA csoport eladások terén

A Push to Pass tervben foglalt termékoffenzíva magasabb fokozatba kapcsolt, és az előző 18 hónapban bevezetett öt SUV modell egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A SUV-eladások összességében a PSA csoport értékesítési adatainak 23%-át tették ki 2017-ben.

A PEUGEOT márka 2017-ben világszinten közel 600 000 SUV-ot értékesített, európai viszonylatban az előkelő második helyet megszerezve ezzel a szegmensben, volumenben pedig közel 60%-os növekedést produkálva.

PEUGEOT 3008-ból összesen 259 300 darab talált gazdára a tavalyi évben, ami ékesen bizonyítja, hogy nem véletlenül választották 2017-ben „Az év autójának” Európában, illetve részesült világszinten 38 elismerésben. A PEUGEOT emellett egyrészt a 2017 márciusában piacra dobott új PEUGEOT 5008 sikerének (85 900 eladott példány), másrészt a PEUGEOT 4008 Kínában tapasztalt népszerűségének (51 500 példány) is örvendhetett.

A CITROËN ősszel lendült támadásba SUV-fronton: Kínában szeptembertől kapható a C5 Aircross, Európában pedig októberben jelent meg a C3 Aircross modell. Az előbbiből közel 22 700, az utóbbiból pedig 35 400 darab fogyott a tavalyi évben. 2018-ban mindkét modell a világ többi részén is bevezetésre kerül.

A DS Automobiles február végén mutatta be a DS 7 CROSSBACK SUV modelljét, amelynek La Première névre keresztelt limitált szériás változatára interneten lehetett leadni a rendeléseket. A márka októberben indította útnak exkluzív hálózatát, és ekkor terjesztette ki a DS7 Crossback teljes modellválasztékára a rendelési lehetőséget. A megrendelt modellek kiszállítására 2018 februárjától kerül sor.

2017-ben az OPEL / VAUXHALL a PACE! elnevezésű átszervezési programban foglaltak szerint racionalizálta forgalmazási csatornáit. Emellett soha nem látott termékoffenzívába kezdett, 2 új SUV (a Crossland X és a Grandland X májusi, illetve szeptemberi) bevezetésével, 33 900, illetve 18 700 eladott példánnyal.

2017-ben a PSA kishaszonjármű-eladásai történelmi rekordot értek el: összesen 476500 ilyen autó talált gazdára, amely 15%-os növekedést jelentett 2016-hoz képest. Ha beszámítjuk a haszonjármű-alapra épülő egyéb modelleket (például PEUGEOT Traveller és CITROËN SpaceTourer), akkor a csoport 2017-ben összesen 658 000 eladással büszkélkedhetett.

2017. augusztus 1-jét követően a PSA csoport konszolidálta az OPEL és a VAUXHALL értékesítési volumenét, amely 2017 augusztusa és decembere között 403 900 eladott autót jelentett.

A PEUGEOT és a CITROËN kishaszongépjárművek révén – amelyek 20,2%-os (az előző évinél 1,3 százalékponttal magasabb) részesedést szereztek az európai piaci szegmensben – a csoport megerősítette vezető pozícióját. A piaci bővülés több mint 50%-a e két márkánál csapódott le, nevezetesen az új PEUGEOT Expert és CITROËN Jumpy modelleknek köszönhetően.

A kishaszongépjárművekkel kapcsolatos stratégia már Európa határain kívül is kezdi meghozni első gyümölcseit: Eurázsiában már azelőtt 55%-kal nőttek az eladások, hogy elkezdődött volna az új PEUGEOT Expert és CITROËN Jumpy modellek – 2018. szeptember 1-jétől esedékes – helyi gyártása. Latin-Amerikában, ahol 2018-tól megújul a termékpaletta és kiteljesedik a szolgáltatások köre, 13%-os volt a növekedés.

Európa: bajnok született!

Európában a csoport összesen 2 378 600 járművet értékesített, ami az augusztus 1. óta gazdára talált 376 400 Opelt és Vauxhallt is beleértve közel 450 000-rel több eladást jelent az előző évhez képest (+23,2 %).

A csoport – Nagy-Britannia kivételével – az összes jelentősebb országban növelni tudta piaci részesedését, sőt 2010 óta először a PEUGEOT-CITROËN-DS márkák viszonylatában is sikerült előrelépést elérnie (0,3 ponttal 11,1%-ra nőtt a része).

A SUV- és haszonjármű-eladások növekedésén túl a csoport a PEUGEOT 308 (166 000 db), a CITROËN C3 (217 000 db), az OPEL Insignia Sport Tourer, Grand Sport és Country Tourer változatai (2017 augusztusa és decembere között összesen 40 600 eladott példány) sikeres bevezetésének is örvendhetett.

A PEUGEOT 2008 és az OPEL Mokka is felkerült piaci szegmensük képzeletbeli dobogójára: előbbi a második, utóbbi a harmadik helyen. A DS Automobiles is folytatja forgalmazói hálózatának fejlesztését, melynek hamarosan már 150 pontján kezdődik meg az első „második generációs” DS modell, a DS 7 CROSSBACK értékesítése.

Közép-Kelet és Afrika: rentábilis növekedéssel a kitűzött célok elérése felé

Ebben a régióban 2017-ben az előző évihez képes 61,4%-kal, vagyis 618 800 darabbal nőttek az eladások, amelyből 26 800-et tettek ki az OPEL gépjárművek.
A dinamizmus leginkább a csoport iráni teljesítményének (444 600 eladás 2017-ben), illetve a Törökországban, Izraelben és Franciaország tengerentúli megyéiben (DOM) elért növekedésnek köszönhető. A PSA globális piaci részesedése ebben a régióban – 2015 óta egyenletes növekedést mutatva – 11,6 %-ra emelkedett, a Push to Pass tervben foglalt céloknak megfelelően (700 000 eladott jármű 2021-re).

A PSA csoport továbbra is offenzív termékstratégiát folytat a régióban az alábbi sikermodellek bevezetésével: az új CITROËN C3 (amelyet az év városi autójává választottak Izraelben), az új PEUGEOT 3008 SUV (Dél-Afrikában a „Family Car of the Year” cím, Izraelben pedig „Az év autója” cím birtokosa), valamint az új PEUGEOT Pick-Up, amely a Peugeot márka történelmi visszatérését fémjelezte ebbe a szegmensbe.
Az OPEL márka is a csoport termékoffenzívájának középpontjában áll ebben a régióban, a nemrégiben bevezetett új Insignia és Crossland X modellekkel, valamint az új Grandland X 2018 elejére tervezett piacra dobásával.

A DS márka számára a 2017-es év ebben a régióban is a hálózatépítés jegyében zajlott, mintegy előkészítve a DS 7 CROSSBACK következő hónapokban esedékes piaci bevezetését.

2017 további jelentős eseményei között említendő a PEUGEOT 2008 SUV modell ipari és kereskedelmi bevezetése Iránban, a CITROËN számára pedig egy, a SAIPA céggel alkotott vegyesvállalat (JV) létrehozása Kashanban. A csoport folytatja terjeszkedését az afrikai kontinensen is: már megtörtént egy új marokkói üzem alapkőletétele Kenitra városában, megkezdődött a helyi gyártás Kenyában és Etiópiában, és aláírásra került egy új üzem létesítésére vonatkozó megállapodás az algériai Oran városában.

Kína és Délkelet-Ázsia: a kereskedelmi talpraállás első jelei

Kínában és Délkelet-Ázsiában, nehéz gazdasági viszonyok közepette a csoport összesen 387 000 gépjárművet értékesített. A fellendülés első jelének tekinthető azonban, hogy a havi eladási mutatók július óta emelkedést mutatnak, piaci részesedése pedig az év második felében 0,3 százalékponttal magasabb volt az első félévinél. A csoport SUV-kínálata kedvező fogadtatásra talált: a PEUGEOT 4008 és 5008, valamint a CITROËN C5 Aircross 2017-es bevezetése is sikeresnek bizonyult. Fontos megjegyezni, hogy az új PEUGEOT 308, illetve a CITROËN C5 és C6 is stabil eladási mutatókkal rendelkezett 2016-hoz képest, még az erősen szűkülő piaci szegmensben is.

Délkelet-Ázsiában, különösen Vietnámban is felgyorsult a PSA csoport fejlődése. Alig kilenc hónappal az új összeszerelési megállapodás aláírását követően elindult a PEUGEOT 3008 és 5008 modellek gyártása a Chu Laiban működő THACO gyáregységben, s a helyben készült SUV-ok pozitív fogadtatásra találtak.

2017 júniusában a PSA csoport aláírt egy megállapodást, amely még szorosabbra fűzi az együttműködést a ChangAn Automobile céggel, szilárd alapokat teremtve ezzel a DS márka erőteljes fejlődéséhez. A következő pekingi autós seregszemle után e térségben is megkezdődik a Sanghaji Autószalonon bemutatott DS 7 CROSSBACK forgalmazása.

Latin-Amerika: tartósnak bizonyuló fellendülés az eladások 12,2%-os növekedésével (206 300 db)

A PEUGEOT 11,1%-kal több autót értékesített, és dinamikus növekedést produkált a térség piacainak többségén. A PEUGEOT 3008 és 5008 SUV modellek igazi sikert arattak az összes latin-amerikai országban, és mindenütt felülmúlták a várakozásokat. Az Uruguayban gyártott, Brazíliában és Argentínában nemrégiben bevezetésre került PEUGEOT Expert modellek szintén biztató eredményeket mutatnak.

A CITROËN eladásai 13,8%-kal nőttek, mégpedig a térség legtöbb országában. Chilében például 47%-os volt a növekedés, elsősorban az új CITROËN C3 modellnek, illetve a kishaszongépjárművek piacán leginkább a Berlingo által elért eredményeknek köszönhetően. Az Uruguayban gyártott, és Brazíliában és Argentínában piacra dobott CITROËN Jumpy is kedvező fogadtatásra talált, és fényes üzleti sikerrel kecsegtet a 2018-as évre.

A DS Automobiles értékesítési mutatói 21,6%-kal növekedtek, elsősorban az argentin eredményeknek köszönhetően. Ebben az országban a DS a negyedik helyen áll a prémium márkák versenyében, a DS3 pedig immár a negyedik egymást követő évben végzett az élen kategóriájában. Miután 2017 végén két DS STORE is megnyitotta kapuit, a hálózat fejlesztése 2018-ban is folytatódik, a következő hónapokban pedig a DS 7 CROSSBACK is megjelenik a piacon.

India és csendes-óceáni térség: 26 100 eladott gépjármű és 31%-os növekedés már a 2020-as indiai „indulás” előtt

Japánban a csoport 20%-os növekedést produkált, és az utóbbi több mint 20 év legjobb eredményét sikerült elérnie. Két új importőr révén már Ausztráliában és Új-Zélandon is tapasztalhatók a talpraállás első jelei: 2016-hoz képest majdnem megháromszorozódtak az eladások. Franciaország csendes-óceáni térségben található tengerentúli területein (TOM) is folytatódott a növekedés (+40%), Dél-Korea pedig a 2016-oshoz hasonló eredménnyel zárta az évet.

A PEUGEOT márka eladásainak 37%-os növekedésével – amely a PEUGEOT 3008 et 5008 modellek sikerének köszönhető – jelentős mértékben hozzájárult ehhez az eredményhez.
A CITROËN márka is erőteljes fejlődést ért el (+36%), elsősorban az új C3 révén.
A DS márka ebben a térségben is az építkezésre koncentrált. Japánban a DS 7 CROSSBACK kitűnő fogadtatásra talált a Tokyo Motor Show-n. A DS Automobiles 3 DS STORE-t és DS SALON-t nyitott e térségben, és folytatja hálózata fejlesztését 2018-ban is.

Eurázsia: a 45%-kal több eladás, jócskán felülmúlva az autópiaci tendenciát

Csoportunknak sikerült növekedést elérnie a térség jelentősebb piacain (Oroszországban +38%, Ukrajnában +62%), összesen 15 200 gépjármű értékesítésével.

Az új PEUGEOT 3008 SUV eladási mutatói egyértelmű növekedést mutatnak az előző generációs változathoz képest, s a márka értékesítési volumenének 21%-át teszik ki, amely ezáltal összességében 50,7%-kal emelkedett. A CITROËN márka eladásainak erőteljes – regionális szinten 33,4%-os – növekedéséhez nagyban hozzájárult a Grand C4 Picasso sikere (+126%), különösen B2B viszonylatban.

A kishaszongépjárművek piaci szegmensében a PSA csoport eladásai 55%-kal nőttek. A PEUGEOT Expert és Traveller, illetve a CITROËN Jumpy és SpaceTourer modelleknek – az oroszországi Kaluga városában 2018-tól induló – helyi gyártásával a csoport várhatóan még tovább tudja növelni eladásait Eurázsiában.

Jean-Philippe Imparato, a PEUGEOT márka igazgatója szrint: „2017 egy egészen kivételes év volt a PEUGEOT életében, rekordszintű eredményekkel. A 2 millió jármű értékesítésére vonatkozó célkitűzésünket is sikerült túlteljesítenünk, elsősorban SUV modelljeink és haszongépjárműveink sikerének köszönhetően, amelyhez hagyományos modelleink, a 208 és az új 308 népszerűsége is hozzáadódott. 6-ból 5 régióban mind az értékesítési volument, mind pedig piaci részesedésünket sikerült növelnünk. A PEUGEOT a termékpozicionálásban is feljebb lépett, és folytatja nemzetközi térhódítását: eladásainak immár 45%-át teszik ki az Európán kívüli eladások.”

Linda Jackson, a CITROËN márka igazgatója így vélekedett: „2017-ben a CITROËN márka új termékoffenzívája látványos dinamizmust eredményezett: ez volt az új C3, az új Jumpy és a SpaceTourer első teljes éve, amikor a C3 Aircross SUV is bevezetésre került Európában, a C5 Aircross pedig Kínában. Eredmény: Európában több autót adtunk el, mint az utóbbi hat évben bármikor, és a személyautók és a kishaszongépjárművek terén is visszaszereztük korábbi piaci részesedésünket. Kínát leszámítva, nemzetközi eladásaink 7,5%-os növekedést mutattak! Mindenünk adott ahhoz, hogy fenntartsuk, sőt, tovább növeljük ezt a dinamizmust 2018-ban is, egyrészt a nemrégiben bevezetett modelljeink nemzetközi szintű forgalmazásával, másrészt új, figyelemre méltó modellek bevezetésével. A Genfi Autószalonon további részleteket is elárulunk ezekről!”

Yves Bonnefont, a DS Automobiles márka igazgatója szerint: „2017 meghatározó korszak volt a DS márka építkezésében: megnyitottuk az online rendelési felületet a második generációs DS modellek első képviselője, a DS 7 CROSSBACK iránt érdeklődő ügyfelek előtt, kiépítettük exkluzív hálózatunkat és bevezettük az ‘Only You’ programot. Egész világra kiterjedő stratégiai tervünk megvalósítási fázisába léptünk.”

Peter Küspert, az OPEL/VAUXHALL értékesítési, vevőszolgálati és marketing igazgatója: „2017 az átállás éve volt az OPEL/VAUXHALL cégnél, amelyet korábban nem látott termékoffenzíva jellemzett. Utóbbinak köszönhetően számos új modellünk számára lesz 2018 az első teljes év, az Insignia GSi, Corsa GSi és a vadonatúj Combó mellé felsorakozott X-család tagjainak (Mokka X, Crossland X és Grandland X) köszönhetően pedig minden fontosabb piaci szegmensben képviseltetni tudjuk magunkat.”

Új BMW 2-es Active Tourer és új BMW 2-es Gran Tourer

A BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer a bőséges helykínálat, a lenyűgöző sokoldalúság, a kimagasló menetkomfort és a BMW modelljeire jellemző, dinamikus menettulajdonságok egyedülálló kombinációját kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek.

2018 márciusában a Sports Activity Tourer (SAT) szegmens eme két prémium kompaktjának új generációja a BMW legkorszerűbb erőforrás-családjával felszerelve érkezik meg a márkakereskedésekbe.

A BMW első prémium kompakt Sports Activity Tourer (SAT) modellpárosának átfogó frissítése 2018 márciusában ünnepli piaci premierjét. 2014 és 2017 között a BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer több mint 380 000 példánya látott napvilágot, amellyel a bőséges utasteret és kivételes sokoldalúságot kínáló duó egy csapásra a márka egyik legkeresettebb koncepciója lett. Az újdonság legnagyobb piaca Németország, Kína és Európa számos főbb régiója, a modellpáros vásárlóinak több mint 70 százaléka pedig új ügyfélként csatlakozott a márkához.

Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer legszembetűnőbb újításai közé tartozik az első lökhárító három részre osztott légbeömlője és a jelentősen megnövelt hűtőrács, amelyek feltűnően dinamikusabb kisugárzást kölcsönöznek és az elődmodellhez képest nagyobb teljesítményt sejtetnek. A nagyobb, 90 milliméter keresztmetszetű kipufogóvégeket viselő hátsó lökhárító a modellpáros szélességét hangsúlyozza, ráadásul a négyhengeres erőforrással szerelt modellek mostantól kivétel nélkül dupla kipufogóvéggel gurulnak le a gyártósorról. Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer hamisítatlan sportosságáról az M Sport felszereltségi csomag gondoskodik.

Az exkluzivitást két új karosszéria-fényezési árnyalat (Sunset Orange narancsmetál és Jucaro Beige elegáns bézsmetál), illetve hat új könnyűfém keréktárcsa-garnitúra fokozza (17”, 18” és 19” méretben), az utastérben pedig számos kárpitozási lehetőség, a vadonatúj szövet / Sensatec anyagkombináció és Dakota bőrkárpitozás teremtheti meg a prémium színvonalú atmoszférát.

Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer sebességváltójának elektronikus előválasztó karja mostantól kétféle technológiát vezérelhet: a modellpároshoz a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó mellett a hétsebességes duplakuplungos Steptronic automataváltó is elérhetővé válik.
A dupla ikergyűrű-motívummal helyzetjelző első fényszórók az opcionális extrafelszereltség részeként LED-technológiával és elvakítás-mentes fényvezérlő funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiával is elérhetők. A dupla ikergyűrű-motívum hatszög alakú vonalvezetése azon túl, hogy látványos megvilágítást kínál, csúcstechnológiás benyomást is kelt. Az első fényszórók mellett ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető LED-technológiás ködlámpák kialakítása is új.

A modellpároshoz elérhető legkorszerűbb, széleskörű finomításokon átesett benzines és dízelüzemű erőforrások többek között új turbófeltöltési technológiát, magasabb üzemanyag-befecskendezési nyomást, még tovább optimalizált hőelvezető rendszert, új kiegyenlítő tengelyt és könnyebb főtengelyt kaptak, a BMW 2-es Active Tourer teljesítmény-tartománya így 80 kW/109 lóerő maximális teljesítménytől 170 kW/231 lóerő maximális teljesítményig, míg az új BMW 2-es Gran Tourer teljesítmény-tartománya 80 kW/109 lóerő maximális teljesítménytől 141 kW/192 lóerő maximális teljesítményig terjed. Az új BMW EfficientDynamics motorcsalád tagjai így a modellpáros orrában átlagos 100 kilométeren 4,3–6,4 liter üzemanyagot égetnek el, mialatt kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátásuk 112–147 gramm.

2018 márciusától az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer dízelmotorjainak kipufogógáz-kezelő technológiája a részecskeszűrő mellett nitrogénoxid-megkötő katalizátort és AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) is magába foglal. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres dízelmotorok mindegyikét mostantól két turbófeltöltő egészíti ki.

A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt BMW 225xe iPerformance Active Tourer modell egyetlen feltöltéssel 45 kilométer tisztán elektromos meghajtást kínál, miközben maximális rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig 2,3 – 2,5 liter (kilométerenkénti 52 – 57 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett).

A hatfokozatú manuális váltó és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó mellett két motorváltozat esetében a vadonatúj, hétfokozatú duplakuplungos Steptronic automataváltó is megjelenik a palettán. A technológiát a BMW 220i modellhez az alapfelszereltség részeként kínálja a bajor gyártó, mialatt a BMW 225i xDrive és a BMW 220d modellekhez a nyolcsebességes Steptronic automataváltó társul.

A BMW az új modellpáros mindegyik tagját az innovatív BMW iDrive operációs rendszer legkorszerűbb generációjával szereli fel. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető navigációs rendszerrel kiegészítve a nagyfelbontású, 6,5” vagy 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelző ráadásul érintőképernyőként is működtethető. A hangvezérlés és az érintés-érzékeny Touch Controller ugyancsak elérhető opció.

Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta innovációinak köszönhetően kivételesen átfogó járműkapcsolati lehetőségeket kínál. Elérhetők többek között a valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information), a pontos célba érkezéshez szükséges indulásra figyelmeztető jelzések, az úti cél megosztására szolgáló Share Destination alkalmazás funkciói és a Microsoft Exchange széleskörű lehetőségei is. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető, egyszerre akár tíz készülék csatlakoztatását is lehetővé tevő WiFi hotspot és a vezeték nélküli okostelefon-töltés ugyancsak megrendelhető, az Apple CarPlay előkészítésnek köszönhetően pedig az Apple iPhone számos funkciója könnyedén, vezeték nélkül elérhető.­­­

Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer modellpároshoz elérhető vezetést támogató rendszerek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) is megtalálható, amely egészen 140 km/órás sebességig képes automatikusan, biztonságos követési távolságban tartani a forgalom tempóját. A torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) eközben a 0 – 60 km/óra közötti sebességtartományban nem csupán mindvégig megtartja az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt követési távolságot, de ha kell, teljesen magától állóra is fékezi, majd újra mozgásba hozza az autót. Mindkét vezetést támogató rendszer az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Driving Assistant Plus csomag része.

Business Lease: 20 százalék feletti autóflotta növekedés és ügyfélelégedettség

Több, mint 20 százalékos növekedést ért el 2017-ben a járműlízinggel, flottamenedzsmenttel és mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó Business Lease Hungary Kft. autóflottájának mérete az előző évhez képest.

A 2017-es évet továbbá 9,3-es ügyfélelégedettségi mutatóval zárta a vállalat, mely 12 éve biztosít a magyar ügyfelei számára folyamatosan megújuló termékeket, és cégreszabott igényeknek megfelelő szolgáltatáscsomagokat egyre nagyobb sikerrel.

„Nagyon szoros összefüggést tapasztalunk az ügyfélelégedettség és cégünk növekedése között, mely a piaci növekedés többszöröse” – mondta Vincent van der Meijden, a Business Lease Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. „Ügyfeleink magas minőségű szolgáltatásokat kapnak tőlünk, mellyel nagyban megkönnyítjük az életüket, és jelentős költséget takarítanak meg. A jelenlegi gazdasági helyzetben a cégek arra törekednek, hogy hatékonyan végezzék munkájukat, ezért a saját fő tevékenységükbe fektetnek pénzt. Az operatív lízing tökéletes megoldás, hiszen a cég arra fordíthatja a forrásait, amiben a legsikeresebb: a fő tevékenységére” – foglalta össze Vincent van der Meijden. Az elmúlt 12 évben a cég egy olyan stabil és hosszútávú erős kapcsolatot épített ki ügyfeleivel, valamint beszállítóival, amely a kölcsönös bizalmon és tisztességes magatartáson alapul.

A magasan képzett, motivált munkatársak mindig tökéletes kiszolgálást biztosítanak az ügyfelek számára, és a cég 2017-es felmérése azt bizonyítja, hogy a 20% feletti növekedéshez nagyban hozzájárult a kimagasló ügyfélelégedettség. A Business Lease ügyfélelégedettségi kérdőívét évek óta a neves és független Feeddex kutatócég készíti és elemzi. A 100 pontos skálán az Ügyfelek elégedettsége 9,3, míg a Gépjárművezetőké 9,1 pontos lett, tovább erősítve a “Better care” filozófia sikerességét.

„Elégedett ügyfelek, professzionális szolgáltatások és 20% feletti autóflotta növekedés –
így tudom összegezni a Business Lease Hungary 2017-es magyarországi működését” – mondta Vincent van der Meijden, a cég ügyvezető igazgatója, majd így zárta gondolatait: „A kollégák szakértelme és ügyfélközpontú gondolkodásmódja tavaly még magasabbra tette a mércét a flottapiacon, és ezért ismételten sikeres üzleti évet zárhattunk. Büszke vagyok fantasztikus szakembereinkre, köztük a megújult értékesítő csapatunkra, akik a folyamatosan változó világunkban is képesek mindig megfelelni az aktuális kihívásoknak együttműködő szemléletükkel. A magas ügyfélelégedettség ékes bizonyítéka annak, hogy jó irányba tartunk, jó csapattal és minőségi szolgáltatásokkal.”

Több, mint 1 millió Toyota és Lexus hibridet adtak el Európa szerte

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a Lexus tavaly összesen 1 001 700 új gépjárművet (927 060 Toyota és 74.600 Lexus) értékesített Európában, ezzel a két márka együttes piaci részesedése elérte a 4,8%-ot a kontinensen.

A piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid portfóliójának köszönhetően Toyota és Lexus értékesítések a piaci átlagot meghaladó ütemben, mintegy 8%-al bővültek, míg a két márka hibrid eladásai 38%-al, 406.000 darabra nőttek, így a vállalat európai eladásainak 41%-át tették ki a hibridek. Ezzel a Toyota és a Lexus továbbra is több környezetbarát hibrid autót értékesített, mint valamennyi versenytársuk együttvéve.

A 2017-es évben 1.001.700 darab Toyota és Lexus talált gazdára Európában, ami 8%-os növekedést jelent a 2016-os eredményekhez képest, ezzel a vállalatcsoport piaci részesedése ezzel 4,8%-ra nőtt a kontinensen. Magyarországon a két japán márka még látványosabb előremenetelt könyvelhetett el tavaly: a cégcsoport 7,6%-os piaci részesedést elérve (1,5 százalékpontos növekedés) összesen 10.340 (9.684 Toyota és 656 Lexus) új autót adott el hazánkban, ami 43,4%-os értékesítés növekedést jelent a mindössze 15%-al bővülő piacon. A környezetbarát hibrid elektromos modellek értékesítése a tavalyi évhez képest 38%-al, 406.000 darabra növekedett Európában, míg idehaza 112%-al növekedve (azaz több, mint duplájára nőve) elérte a 3.464 darabot. Ezzel Európai szinten a hibridek teszik ki a Toyota és Lexus összesített értékesítési eredményének 41%-át (Nyugat-Európában 52%), hazánkban pedig az eladások 33,5%-át. Külön a Lexus márkát vizsgálva még meggyőzőbbek az arányok: európai szinten 95%, idehaza 97% a hibridek aránya.
Az erős 2017-es Toyota-eredmények egyik éllovasa a sikeresen bevezetett kategóriateremtő C-HR volt, amelynek vásárlói 80%-ban (idehaza 59%) választottak hibrid hajtású változatot. A növekvő értékesítésekhez nagymértékben hozzájárultak a személyautók (Yaris Hybrid +18%, RAV4 Hybrid +31%), de a haszongépjárművek is komoly sikereket értek el (új generációs Hilux +10%, Proace +189%). Oroszországban a helyi gyártású Camry és RAV4 továbbra is saját szegmensük legkelendőbb modelljeinek bizonyultak, még a néha kihívásokat jelentő piaci körülmények ellenére is.

“A 2017-es esztendő nagyon jó év volt számunkra. Még a jelenlegi nehéz piaci körülmények közt is átléptük az 1 millió darabos értékesítési határt, holott ezt csak 2020-ra tűztük ki célul. Ráadásul ezt a remek teljesítményt sikerült megkoronáznunk a hibridek értékesítési rekordjával, ami jól bizonyítja, milyen bizalommal viseltetnek az európai vásárlók a Toyota és a Lexus iránt. A piaci átlagot felülmúló növekedésünk elsősorban az autóipari szektorban legnagyobbnak számító, jelenleg 16 Toyota- és Lexus-modellt számláló hibrid palettánknak köszönhető. Több mint 74.000 darabos értékesítési eredményével a Lexus jó úton halad afelé, hogy 2020-ra elérje a 100 ezres darabszámot” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója az eredmények kapcsán.
TME eredmények 2017-ben:

Toyota eredmények Európában 2017-ben:
• Legkelendőbb: Yaris-család (209,100); Auris-család (121,700); Toyota C-HR-család (120,800);
• Legnagyobb növekedés: Toyota C-HR (új); PROACE (+189%); Mirai (+118%); Hilux (+10%);
• Legkelendőbb hibridek: Toyota Yaris Hybrid (102,400); Toyota C-HR Hybrid (94,100); Auris Hybrid (82,400); RAV4 Hybrid (58,600)
• Összesített hibrid értékesítés: 360,900 (+44% a tavalyi évhez képest)
• Hybrid mix: 38.9%

Lexus eredmények Európában 2017-ben:
• Legkelendőbb: NX-család (27,800); RX-család (18,900); CT200h (8,800)
• Legnagyobb növekedés: NX-család (+6%); CT200h (+5%); RX-család (+5%)
• Legkelendőbb hibridek: NX Hybrid (19,700); CT200h (8,800); RX hybrid (7,800)
• Összesített hibrid értékesítés: 45,000
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 95%

A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez

Sikeres tárgyalási sorozatot követően a Honda Motor Europe is csatlakozott földrészünk egyik legnívósabb szakmai közösségéhez, az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA). Az európai személy- és tehergépjármű-, valamint buszgyártó vállalatokat tömörítő szervezet legfőbb törekvése, hogy gazdaságossá és környezetbaráttá tegye a kontinens járműiparát, egyszersmind gondoskodjon társadalmi fenntarthatóságáról.

A Honda 2018. január 1-én hivatalosan is taggá vált, így szerepet vállalhat az ACEA terveinek megvalósításában, beleértve a mobilitással és versenyképességgel kapcsolatos célkitűzések elérését is.

Katsushi Inoue, a Honda Motor Europe elnök-vezérigazgatója elmondta: „Az európai járműipar egyértelműen az élvonalba tartozik a globális fejlesztéseket illetően, az ACEA pedig rendkívül értékes munkát végez a szektorban, ezért nagyon várjuk, hogy végre mi is aktív, együttműködő, konstruktív tagjává válhassunk a szövetségnek. Cégünk nagy hangsúlyt fektet az európai piacra, az ACEA-csatlakozás pedig még inkább elmélyítheti szakmai beágyazódásunkat ebben a különleges, változó időszakban.”

A Honda Motor Europe nem kevesebb, mint 8000 embert foglalkoztat Európában, ebből négyezren az angliai gyáregységében dolgoznak, amelybe 1989 óta 2,2 milliárd fontot ruházott be a vállalat.

A Honda célja, hogy 2025-re Európában eladott járműveinek két harmada elektromos (hibrid, plug-in hibrid, EV és FCV) hajtású legyen. Ennek elérésén munkálkodik a cég Németországban és az Egyesült Királyságban működő Kutatás-Fejlesztés részlege is, különösen nagy figyelmet szentelve az autonóm járművekhez, menetbiztonsági eszközökhöz és hajtásláncokhoz fűződő fejlesztéseknek.

Emellett számos kiemelkedő jelentőségű projektben is részt vesz a társaság, ilyen például a Drive C2X névre keresztelt, járműkommunikációs hálózat létrehozása, az autonóm mobilitást szolgáló L3 Pilot rendszer kidolgozása, valamint az üzemanyagcellás közlekedési eszközök működtetéshez szüksége infrastruktúra kiépítésére irányuló HyFIVE és H2ME2 kezdeményezés.

Exkluzív márkakereskedésekben lehet majd megvásárolni a BMW M modelleket

A BMW leggyorsabb négykerekűi világszerte egyre több bemutatóteremben ejtik ámulatba a vezetés szerelmeseit.

A nagyteljesítményű gépkocsik iránt évről évre nagyobb érdeklődés mutatkozik, amellyel párhuzamosan az ügyfelek elvárásai is rendre újabb szintet lépnek. Modellpalettája folyamatos fejlesztése mellett a BMW M divízió ezért világszerte egyre több bemutatóteremmel igyekszik kielégíteni az egyre változatosabb piaci igényeket. Az elmúlt négy évben a BMW M GmbH által hitelesített márkakereskedések száma világszerte mintegy megduplázódott és ezzel több mint 850 tagúra bővült. Az első exkluzív bemutatóterem a Szingapúrban most megnyílt „Performance Munich Autos” márkakereskedés, ahol az ügyfeleket a BMW M és BMW M Performance modellek mellett egyedülálló BMW M atmoszféra fogadja.

„A BMW M GmbH fennállása 45. születésnapját ünnepli, a divízió termékeit övező népszerűség pedig töretlen. Globális értékesítéseink tekintetében a 2017-es esztendő történelmi rekorddal ért fel, hiszen egy naptári éven belül most először adtunk el nyolcvanezernél több autót. A 80 795 darab modell 19,1 százalékkal múlja felül a BMW M divízió 2016-os mutatóját, az évtized végére pedig célunk, hogy e tekintetben átlépjük a százezres értékesítési határszámot” – nyilatkozta a szingapúri bemutatóterem megnyitója kapcsán Peter Quintus, a BMW M GmbH értékesítésért és márkamarketingért felelős alelnöke.

„Az új márkakereskedés a BMW M divízió lendületes karakterét tükrözi és a legexkluzívabb ügyfél-igényeknek is maradéktalanul eleget tesz” – tette hozzá Paul de Courtois, a BMW Group ázsiai regionális központjának ügyvezető igazgatója.

A 4 500 négyzetméternyi területen elterülő „Performance Munich Autos” márkakereskedésben a BMW M2 Coupé, a BMW M3 sportlimuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio, az új BMW M5 sportlimuzin, a BMW M6 Gran Coupé és a BMW M6 Cabrio, valamint a BMW X5 M és a BMW X6 M modellek mellett a széleskörű BMW M Performance paletta két tagja, nevezetesen a BMW M760Li xDrive limuzin és a BMW X6 M50d is teljes életnagyságban várja a látogatókat. Az Individual Lounge elnevezésű szobában az ügyfelek a legapróbb részletekig megtervezhetik egyedi négykerekűjüket, amelyben kézbe vehető szín- és anyagminták, külső és belső kiegészítők, valamint számos bőrkárpitozási lehetőség is a segítségükre van.

Az újautó-átvétel felejthetetlen élményéről a Delivery Suite elnevezésű, exkluzív átadószoba gondoskodik, amely a szükséges aláírások után félhomályban fogadja a bajor prémiumgyártó ügyfelét. Autó-átadás előtt a BMW M divízió egy személyre szóló videóban gratulál a vásárláshoz, amely üzenetet a vásznon a konkrét modell termékismertetője követ. A néhány perces vetítés után a szoba hangulatvilágítása fokozatosan felkapcsol, mígnem minden fénysáv a középen álló gépkocsira irányul. Az átvételt követően az ügyfél maga vezetheti ki új kedvencét az átadószobából, és így a márkakereskedésből.

A Szingapúrban megnyílt exkluzív bemutatóterem a BMW Group márkakereskedésekkel szemben támasztott jövőbeni, szigorú kritériumait és a BMW M GmbH exkluzív világának sajátosságait egyesíti. A merőben új vásárlási élményt a luxus kategóriájú bútorok és berendezések, az exkluzív kiegészítőkkel felszerelt, teljes életnagyságban megtekinthető modellpaletta, a megannyi innovatív digitális eszköz, a maximálisan felkészült személyzet és a Virtual Product Presentation (VPP) elnevezésű, tökéletesen precíz virtuális termékbemutató együttesen garantálja. A kifejezetten táblagépekre lefejlesztett BMW M Mobile Customiser App okoskészülék-alkalmazás segítségével eközben az egyedi gépkocsi összeállítása is magával ragadó élmény: a bemutatóteremben az ügyfeleknek lehetőségük van vezeték nélkül átküldeni az alkalmazás képét egy nagyfelbontású képernyőre, ahol újra és újra körbenézhetik a megálmodott modell részletpontos, valósághű mását – miközben a színeket, az anyagokat, a kiegészítőket, illetve a BMW M és BMW M Performance modellekre szabott felszereltségi opciókat bármelyik pillanatban lecserélhetik.

„A szingapúri márkakereskedés úttörő a maga nemében, amelyet hamarosan újabb hasonló bemutatótermek követnek, a BMW M GmbH által hitelesített márkakereskedések száma pedig még tovább nő” – zárta gondolatait Peter Quintus.

Jeep Cherokee, 2019-es modellév: a világ legjobb terepképességű középkategóriás szabadidőautójának evolúciója

Az új, 2019-es modellévi Jeep Cherokee, a világ legjobb terepképességű középkategóriás szabadidőjárművének aposztrofált modell a 2018-as Detroiti Autószalonon tartotta világpremierjét.

Az új, eredeti és prémium formatervet felvonultató modell további fontos újdonsága a vadonatúj, fejlett, kétliteres, közvetlen befecskendezéses soros négyhengeres erőforrás, amely az eddiginél nagyobb teljesítményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.

A Jeep Cherokee továbbfejlesztett kiadása még kényelmesebb és praktikusabb belső teret kínál; a mindennapi gyakorlati érték mellett kiemelkedő vezethetőség és rugózási komfort, független első és hátsó felfüggesztés, világszínvonalú torziós szilárdság, háromtagú motorkínálat, egy továbbfejlesztett, igen takarékos, kilencfokozatú automata sebességváltó, továbbá több mint nyolcvan biztonsági és vagyonvédelmi funkció jellemzi.

Az új, 2019-es modellévi Jeep Cherokee 2018 második felében érkezik meg Európába. A modell európai kivitelének műszaki adatairól a piaci bevezetést megelőzően adunk részletes tájékoztatást.

Az új, prémium dizájn hű maradt az ikonikus Jeep formanyelvhez

A 2019-es modellévi Jeep Cherokee teljes körűen megújult külső formaterve vadonatúj, friss megjelenést kölcsönöz a modellnek. Több meghatározó stíluselem teljesen átalakult, így a teljes orrkialakítás, a motorházfedél, a LED-es fényszórók, a nappali fények, valamint a ködfényszórók. Az új, 2019-es modellévi Jeep Cherokee felfrissített utasterében elegáns hatást keltenek az új, selyemfényű króm és magas fényű zongoralakk dekorrészletek, ezen túlmenően a belső környezet ugyanolyan praktikus és kényelmes, mint amilyen volt.

Fejlett technológia, negyedik generációs Uconnect rendszerek

Az új 2019-es Jeep Cherokee fedélzetén megtalálható, legújabb generációs Uconnect rendszerek olyan fejlett kommunikációs, szórakoztató és navigációs szolgáltatásokat nyújtanak, mint az Apple CarPlay és Android Auto, a választhatóan 7,0 vagy 8,4 colos képátlójú érintőképernyők az okostelefonokon megszokott többujjas parancsokkal kezelhetők.

Fejlett motorválaszték

A műszaki jellemzőit tekintve az autóipar legfejlettebb motorjai közé tartozó vadonatúj, 2,0 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, soros négyhengeres, start-stop funkcióval felvértezett turbómotor sorakozik fel a Cherokee eddigi motorjai: a 3.2 V6 Pentastar és 2.4 literes, soros négyhengeres PZEV Multiair2 Tigershark blokkok mellé. Mindhárom erőforráshoz választható a kilencfokozatú automata sebességváltó.

Kategóriaelső „Jeep Trail Rated” terepképesség

A 2019-es modellévi Jeep Cherokee háromféle innovatív, továbbfejlesztett összkerékhajtási rendszerrel (Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II és Jeep Active Drive Lock) rendelhető, amelyek minden időjárási körülmények között utolérhetetlen terepképességekkel vértezik fel a modellt.
A Jeep Cherokee biztosan őrzi pozícióját, mint mértékadó középkategóriás szabadidőjármű: lekapcsolható hátsókerék meghajtásának köszönhetően, mérsékelt energiafelhasználást, ezáltal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez, amikor nincs szükség összkerékhajtásra.

A vadonatúj Ford Mustang Bullitt és a Ford Edge ST az Észak-Amerikai Autókiállításon mutatkozik be

A Ford Motor Company Detroitban, a 2018-as Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatja be a harmadik generációs, vadonatúj Mustang Bullitt modellt (Steve McQueen klasszikus mozifilmje, a Bullitt 50. évfordulója alkalmából), és a vadonatúj Ford Edge ST-t, az első SUV-t, amit a Ford Performance csapata tuningolt.

A Ford sajtótájékoztatóján továbbá bejelentette, hogy több, mint duplájára, 11 milliárd dollárra emeli az elektromos járművek fejlesztésére fordított befektetéseit. Jim Farley, a Ford globális piacokért felelős alelnöke elmondta, hogy 2022-ig 16 elektromos, és 24 plug in hybrid modell dob piacra a Ford.

Az amerikai piacon idén nyártól kapható Ford Mustang Bullitt 5.0 V8-as motorja legalább 481 lóerős lesz, forgatónyomatéka pedig 569 Nm; az áttervezett erőforrás 262 km/órás sebességig gyorsítja a Bullitt változatot.

A díjnyertes mozifilmben Steve McQueen oldalán szereplő eredeti, 1968-as Mustang GT is megjelenik a Ford standján, fellebbentve a leplet a rejtélyről, hogy hol rejtőzött 40 éven át.

A kizárólag az amerikai piacon megrendelhető Ford Edge ST kivitel az új Edge SUV első modellváltozata. Az új Ford Edge az év későbbi szakaszában jelenik meg az európai márkakereskedésekben Vignale, ST-Line, Titanium és Trend kivitelekben, erős, új dízelmotorokkal,** kifinomult vezetősegítő technológiákkal és még karakteresebb stílussal.

Az Amerikában idén nyártól megrendelhető, vadonatúj Edge ST rendkívül élvezetesen uralható; gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú sebességváltója a kategória legerősebb V6-os motorjához csatlakozik, és az autó olyan, a szegmensben először megjelenő technológiákat kínál, mint Kikerülő Kormányzási Asszisztens vagy a Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.

A vállalat ugyancsak a NAIAS-on mutatja először a vadonatúj Ford Ranger pickup kifejezetten amerikai vásárlóknak tervezett változatát, amit 2,3 literes EcoBoost benzinmotor hajt egy tízfokozatú automata sebességváltón keresztül; az autó felszereltségében a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer is megjelenik.

Különleges kiadás: Mustang Bullitt

A vadonatúj Mustang Bullitt manuális sebességváltója és fehér biliárdgolyó-váltógombja egyfajta tisztelgés az eredeti autó emléke előtt. Az alapáron kínált aktív szelepes kipufogórendszer jellegzetes, doromboló hanggal tölti meg az utasteret.

Az alapfelszereltség része még a 12 colos, digitális LCD-műszeregység is, ami minden olyan funkcióval rendelkezik, amit a még idén Európában is forgalomba kerülő vadonatúj Mustang kínál, ám ebben a változatban a gyújtás ráadása után a póni képe helyett egy különleges, az autót ábrázoló zöld Bullitt üdvözlő ikon jelenik meg a képernyőn.

“Az új Bullitt változat ugyanolyan laza, mint Steve McQueen volt annak idején” – vélekedett Darrell Behmer, a Mustang vezető formatervezője. “Dizájnerként ez a Mustang a kedvencem, pedig nincsenek rajta csíkok, légterelők vagy emblémák. Ennek az autónak semmi ilyesmire nincs szüksége – hiszen már önmagában is nagyon menő.”

A Ford mindössze kétféle fényezéssel gyártja ezt a változatot: a vásárlók a Shadow Black mellett a mozifilmből is ismert, klasszikus Dark Highland Green árnyalatot is megrendelhetik. A McQueen által vezetett autó hangulatát több más részlet is felidézi: a hűtőrács és az első oldalablakok finom krómkerete, valamint a klasszikus dizájnú 19 colos alumínium keréktárcsák. Az autó tervezői kívül-belül egyaránt visszafogottan bántak az emblémákkal; kívül például a kör alakú tanksapka Bullitt™ logója az egyetlen ilyen elem.

Az Eredeti

Az 1968. október 17-én bemutatott, és hatalmas sikert aratott “Bullitt” magyarul “San Francisco-i zsaru” című film forgatásához két darab 1968-as Mustangot használtak. A film elkészülte után a két autó más-más helyre került: a McQueen által vezetett darabot a Warner Bros. vette meg egy magánszemély számára, a másik pedig – amit a látványos üldözési jelenetekben az ugratásokhoz használtak – autóbontóba került. A bontásra szánt autó jóval később, 2017 elején újra felbukkant a kaliforniai Bajában, de a másiknak nyoma veszett. Ezidáig.

A film néhai sztárját a jelenlegi tulajdonos, Sean Kiernan édesapja, Robert vásárolta meg 1974-ben. Sean most kapcsolatba lépett a Forddal, és családja régi álmát valóra váltva az eredeti autó a vadonatúj Mustang Bullitt™ mellett jelenik meg a 2018-as Észak-Amerikai Autókiállításon.

Az első Ford Performance SUV

A vadonatúj Edge ST modellt a kategória legerősebb V6-os motorja hajtja; a speciális hangolású, ikerturbós, 2,7 literes EcoBoost motor teljesítménye 340 lóerő, forgatónyomatéka pedig 515 Nm.

Az autó menetdinamikáját a gyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú automata sebességváltó és az ST-tuningon átesett sportfutómű javítja. Az új Sport üzemmód jóval agresszívebb gázreakciókat és váltásokat, valamint erőteljesebb motorhangot kínál.

“Az Edge ST személyében új ragadozó tűnik fel az utakon: egy nagy teljesítményű SUV” – mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési és beszerzési alelnöke. “Élvezetes teljesítményével, SUV-s kiállásával és sokoldalú használhatóságával olyan autót alkottunk az Edge rajongói számára, amit imádnak majd vezetni.”

Az Edge ST új orr-résszel és hátsó résszel készül; az optimális levegőellátásról széles, rácsozott hűtőrács gondoskodik, és az autó külső megjelenését mélyen lenyúló oldalsó légterelő szoknyák, kettős kipufogóvég és különleges formavilágú 21 colos könnyűfém keréktárcsák varázsolják egyedivé. Az utastér áttervezett középkonzolán sok hely szabadult fel a vadonatúj forgókapcsoló alkalmazásával, így nemcsak könnyebb hozzáférni a vezeték nélküli töltő tálcájához, hanem az egész középső elem modernebb és kifinomultabb hangulatú lett.

Az amerikai vásárlók számára az új Edge alapáron is több vezetősegítő technológiát kínál, mint bármelyik más közepes méretű SUV, emellett pedig az autóban több, a Fordnál és a szegmensben egyaránt először alkalmazott megoldás is megjelenik:

Ütközés Utáni Fékezés: Az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára

Kikerülő Kormányzási Asszisztens: Segít a vezetőnek a hirtelen állóra fékezett vagy lassabb járművek kikerülésében. A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést

Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika: Kényelmes követési távolságot tart, közben pedig segít az autót a sáv közepén tartani, csökkentve ezzel a stresszt a gyérebb forgalmú utakon megtett hosszú utazások során

Az autó további rendszerei közt szerepel még a 180 fokos látószögű első és hátsó kamera, a továbbfejlesztett Aktív Parkolóasszisztens és a HARMAN által szállított 12 hangszórós B&O PLAY™ prémium audiorendszer is, amit kifejezetten az Edge utasteréhez hangoltak.

Különleges fejlesztésű Ranger

Európa legkelendőbb pickupja, a Ford Ranger immár az USA piacán is megjelenik egy különleges változatban; az amerikai kivitel LED fényszórókkal és hátsó világítással készül, és a fejlett technológiák sorában olyan tételek szerepelnek, mint az Automatikus Vészfékezés, a szegmensben különlegesnek számító, a vontatmányt is figyelembe vevő Holttérfigyelő rendszer, a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens és az Adaptív Sebességtartó Automatika.

Az új berendezések terepen és országúton egyaránt egyszerűbbé és élvezetesebbé teszik az autó vezetését. A Ranger az FX4 Off-Road csomaggal is megrendelhető, ami kartervédő lemezt, különleges gumiabroncsokat és off-road hangolású futóművet tartalmaz. A Terepvezérlési rendszer és a Nyomvonalvezérlés segítségével a vezető még a keményebb terepeken is könnyen manőverezhet.

LEGFRISSEBB

Komoly kihívó érkezik a RAM középméretű pickupjának személyében

0
A Stellantis vezérigazgatója, Antonio Filosa egy párizsi konferencián bejelentette, hogy a RAM 2027-ben egy vadonatúj középméretű pickupot dob piacra. Ez a lépés azt jelenti,...

TESZTJEINK