Főoldal Blog Oldal: 290

Az IONITY töltőpont-hálózat vélhetően egész Európát lefedi majd

A BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint az Audi és Porsche márkákat képviselő Volkswagen Csoport pénteken bejelentették IONITY nevű vegyesvállalatuk megalapítását, amelynek célja, hogy egy Európát lefedő, nagy teljesítményű töltőhálózatot (HPC) építsen ki az elektromos járművek számára.

2020-ig mintegy 400 feltöltő pont épül majd fel, ami nagyon fontos lépés az elektromos mobilitás szempontjából, hiszen egy ilyen hálózat segítségével már nagy távolságok is bejárhatók lesznek ezekkel az autókkal. Az IONITY vállalat Münchenben működik, vezérigazgatója Michael Hajesch, ügyvezető igazgatója pedig Marcus Groll. Az IONITY csapata már most is 50 embert számlál, és hamarosan újabb munkatársakkal bővül.

“Az elektromos autók gyors elterjedéséhez létfontosságú egy nagy teljesítményű töltőhálózat kiépítése. Ezért is fontos mérföldkő az IONITY megalapítása, hiszen azt mutatja, hogy az autógyártók hogyan egyesíthetik erőiket egy ilyen cél megvalósítására. Az első páneurópai HPC hálózat felállításával lehetővé válik, hogy az elektromos autók tulajdonosai hosszú távolságoknak is nekivághassanak. Különös figyelmet fordítunk arra, hogy az egyes felhasználók gyorsan és kényelmesen tölthessék fel autójukat, és digitális megoldásokkal fizethessenek a szolgáltatásért” – mondta el Michael Hajesch.

20 töltőállomás építése már 2017-ben megkezdődik

2020-ig az IONITY körülbelül 400 gyorstöltő állomást épít fel és üzemeltet majd. Az első 20 állomás építése már 2017-ben megkezdődik Németország, Norvégia és Ausztria legfontosabb útvonalai mentén, egymástól mintegy 120 kilométeres távolságra. Ennek befejezése után az IONITY együttműködésre lép néhány fontos piaci szereplővel, például a “Tank & Rast”, a “Circle K” és az “OMV” vállalatokkal, előnyt kovácsolva kiterjedt hálózatukból. 2018-ban már több mint 100 elektromos töltőállomás működik majd, számos márkafüggetlen töltési lehetőséget kínálva az autósok számára, akik 2020-ra HPC csatlakozási pontok ezreire számíthatnak. A HPC hálózat az európai töltési szabványt, a Kombinált Töltési Rendszert (CCS) alkalmazza. Mivel a szolgáltatást minden márka elektromos autója használhatja, és mivel a töltőpontok Európa-szerte sok helyütt elérhetők lesznek, a kontinensen egyre több vásárló érzi majd úgy, hogy az elektromos autózás valódi, értékes alternatívát jelent.

Közös erővel épül az európai hálózat

A töltőállomások helyének megfelelő kiválasztása döntő fontosságú az IONITY hálózat sikere szempontjából, akárcsak a már meglévő feltöltési technológiák intelligens összekapcsolása. Az IONITY intenzív tárgyalásokat folytat a jelenleg is működő infrastrukturális kezdeményezésekkel.

Azzal, hogy egy ilyen jellegű hálózat kifejlesztésébe invesztálnak, az autógyártók világosan jelzik elkötelezettségüket az elektromos mobilitás iránt. A szövetség arra számít, hogy munkájuk során támaszkodhatnak majd az iparágon belüli nemzetközi együttműködésre és erős partneri kapcsolatokra.

Alapítóként a BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company és a Volkswagen Csoport azonos részesedéssel bírnak a vegyesvállalatban. A neves partnerek más autógyártókat is arra ösztönöznek, hogy aktívan vegyenek részt a HPC hálózat kiszélesítésében.

További információ itt: http://www.ionity.eu

10. évfordulóját ünnepli a Lexus F sorozat

A Lexus a nagyteljesítményű autók világában is letette a védjegyét, amelynek legékesebb példája az egyes modelljeihez immáron 10 éve elérhető F változat. Erre történő megemlékezésként limitált darabszámú autók tisztelegnek az “F” sportkocsik 10. évfordulója előtt, amelyeket a Tokiói Autószalon látogatói láthattak először.

A Tokiói Autószalon látogatói csodálhatták meg elsőként a Lexus “F” sportkocsik 10. évfordulója előtt tisztelgő, limitált darabszámban gyártott RC F és GS F modelleket. Jóllehet a japán luxusautó márka elsősorban a világ vezető prémium környezetbarát hibrid autógyártójaként él a fejekben (ami nem is csoda, hiszen az egyetlen autómárkaként, amelynek minden modellje elérhető hibrid változatban, több, mint 1 millió hibrid autót értékesített idáig – többet, mint összes prémium versenytársa együttvéve, és magyarországi eladásainak is mintegy 97%-át teszik ki a környezetbarát hibridek), a hozzáértők a Lexus sportautóit a prémium szegmens legizgalmasabb darabjai között tartják számon.

Az IS F modell 2007-es bemutatása óta a Lexus “F” változatok legfontosabb jellemzője, hogy egy sportkocsi teljesítményét kínálják, amit mindenki felhőtlenül élvezhet – függetlenül attól, mennyire ért az autóvezetéshez.

A most bemutatott különleges, limitált darabszámban készülő, az “F” modellsorozat 10. évfordulója előtt tisztelgő autókban nagy teljesítményű lengéscsillapítók kínálnak még precízebb és stabilabb irányíthatóságot, és az “F” modellek közismerten sportos hangulatát könnyű titán kipufogódobok fokozzák.

Az utastér sportos stílusáról CFRP (karbonszál-erősítésű műanyag) felületek gondoskodnak, a karosszéria pedig matt szürke fényezést kapott. Az utastér színvilágát a Viharkék árnyalat határozza meg, különleges karaktert kölcsönözve az autóknak. A Lexus összesen 50-50 darabot tervez legyártani a korlátozott példányszámú RC F és GS F változatokból, amelyek 2018 tavaszán lesznek kaphatók Japánban.

Hamarosan megtudhatjuk, milyen terveket dédelget az Opel/Vauxhall a jövőt illetően

November 9-én, csütörtökön 9:15-kor (9:45 GMT+1) veszi kezdetét az Opel online sajtótájékoztatója, mely keretein belül sok minden érdekesség napvilágra kerül majd a márkák jövőbeni sorsát illetően.

Az eseményen maga Michael Lohscheller, az Opel és Vauxhall márkák első embere, valamint Carlos Tavares, a PSA Csoport vezetője is részt vesznek majd. Az elsődleges célkitűzés az, hogy ismét visszatérjen a két márka a tényleges profittermeléshez.

Az élő közvetítést alább lehet majd figyelemmel kísérni:

Az Audi megújította partnerségét a Nemzetközi Sí Szövetséggel

Együtt a következő évtizedbe: az Audi, mint a Nemzetközi Sí Szövetség alpesi sí versenyeinek, az Audi Sí Világkupa névadója, 2022-ig meghosszabbította névadó szponzori szerződését a szövetséggel. Ily’ módon a márka továbbra is hangsúlyosan jelenik meg a nemzetközi téli sportok kiemelt partnereként. A 16. közös szezon október 28-29-én indult meg az ausztriai Söldenben.

A 15 országból érkezett versenyzők és edzők előtt rendezett nemzetközi sajtóbeszélgetéssel a Söldenben sorra került verseny előtt egy nappal az Audi hivatalosan is megadta az jelet a Sí Világkupa új szezonjának indításához. A márka megállapodott a Nemzetközi Sí Szövetséggel arról, hogy mint a Nemzetközi Sí Szövetség „Audi FSI Sí Világkupa” rendezvényének névadója, a 2021-2022-es évaddal bezárólag meghosszabbítja szponzori megállapodását a szövetséggel.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Olimpiai évad nyitóeseménye alkalmából bejelenthetjük a hosszú és sikeres partneri kapcsolatunk meghosszabbítását” – mondta Thomas Glas, az AUDI AG sport-marketingért felelős vezetője, majd hozzátette: „Ennek eredményeként az Audi továbbra is a nemzetközi télisportok egyik kulcsfontosságú partnere lesz az elkövetkezendő esztendőkben. Az a tény, hogy a Sí Világkupa névadó márkájaként szerepelünk, a márka átfogó elkötelezettségének megnyilvánulása.”

A versenyzők Söldenben az óriás műlesiklással kezdték az új évadot, amelynek fénypontja a februárban Dél-Koreában rendezendő Téli Olimpia lesz. A Rettenbach-gleccseren megrendezett verseny rajtja az Audi rajtban volt, ami 15 éve, a 2002-2003-as szezontól kezdődően a sikeres partnerség megkülönböztető jelképe.

Bemutatták az új BMW M5 MotoGP Safety Car-t

A BMW M GmbH közel 20 éve működik együtt a MotoGP-t szervező Dorna Sporttal és biztosítja évről-évről a motorversenyek királykategóriájának biztonsági autóját.

A legújabb modell, a BMW M5 MotoGP Safety Car a nagyközönség előtt augusztusban debütált BMW M5-re épül (kombinált fogyasztás: 10,5 l/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 241 g/km). Az új pályaautó a MotoGP szezon utolsó versenyhétvégéjén (november 10-12.), a spanyolországi Valenciában mutatkozik be és a teljes 2018-as szezonban vezetni fogja a versenysorozat biztonsági autó flottáját.

„Egy MotoGP biztonsági autónak számtalan kritériumnak kell megfelelnie. Elengedhetetlen, hogy minden körülmények között biztonságosan tudjon felvezetni egy sor egyedi, nagyteljesítményű, versenyzésre született prototípust” – mondta el Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke. „Az új BMW M5 tökéletes alapot jelent egy biztonsági autónak, miután a műszaki jellemzői révén még a határokat feszegetve is kiválóan kezelhető marad – az úton és a versenypályán egyaránt. A fejlesztés soha nem áll le a MotoGP-ben és ugyanez igaz a BMW M GmbH-ra is: az új M5 MotoGP Safety Car tökéletes megtestesítője törekvésünknek a folyamatos innovációra és a maximális teljesítményre.”

A pályaautó kivételes képességeinek egyik kulcsa az M modellekhez újonnan fejlesztett M xDrive összkerékhajtás, mely a BMW M5-ben debütált. A precíz kezelhetőség és a tökéletes tapadás optimális vezetési dinamikát garantál minden helyzetben. A BMW M5 lelkét a 4,4 liter hengerűrtartalmú M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, duplaturbós V8-as benzinmotor adja, amelyen jelentős módosításokat eszközöltek a BMW M mérnökei. A 441 kW/600 lóerős maximális teljesítményével és a 750 Nm csúcs forgatónyomatékával az M5 kiugró teljesítménynövekedést mutat a korábbi modellekhez képest, a 0-ról 100 km/h-ra gyorsuláshoz pedig mindössze 3,4 másodpercre van szüksége.

A sebességváltásról a Drivelogic rendszerű új, nyolcsebességes M Steptronic váltó gondoskodik. Az alváz az M modellekre jellemző, az optimális vezetési dinamikát elősegítő kinematikai és elasztokinematikai elemekkel egészül ki. A teljesítményben fontos szerepet játszik a súly is, amelyet tovább csökkentettek a mérnökök például a tető esetében könnyű szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) elemek használatával.

A Garchingben található BMW M Manufaktur munkatársai óriási odafigyelés mellett változtatták át a nagyteljesítményű BMW M5-öt MotoGP Safety Car-rá, felkészítve arra a feladatra, hogy a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenysorozatának pályaautója legyen. A folyamat számtalan olyan BMW M Performance alkatrész beépítésével járt együtt, amely a BMW M5 modell számára kiegészítő alkatrészként érhető el. Ezek amellett, hogy még határozottabbá teszik a biztonsági autó sportos megjelenését, fejlesztik az aerodinamikáját, a hűtésteljesítményét és csökkentik a jármű súlyát. A kiegészítő elemek közé tartoznak a különféle szénszálas alkatrészek, mint például az oldalsó küszöbök, a hátsó spoiler, az elülső vese-alakú rács, a külső visszapillantótükör, vagy a légbeömlő lécek. A BMW M Performance sport kipufogórendszer titániumból készül, szénszálas kipufogóvéggel rendelkezik, és kifejezetten a versenypályán történő használatra tervezték.

A BMW M5 MotoGP Safety Car számos, versenyautókra jellemző, a teljesítményt és a biztonságot szolgáló megoldás adaptálásával született meg. Az orr-rész légbeömlő nyílása egy prototípus, amelyet kifejezetten a BMW M5 MotoGP Safety Car számára fejlesztettek, a motorháztető reteszelési megoldását pedig versenyautóktól kölcsönözték. A BMW M4 GTS-ből átvett kagylóülések a kényelem és a maximális biztonság érzetét biztosítják az utasok számára. A tetőn található lapos fénysáv modern LED technológiát alkalmaz, és speciálisan kialakított vezérlőn keresztül irányítható. További fontos jelzőrendszert jelent az az elülső fényrendszer, mely az első rácsban elhelyezett kék LED lámpákra és fényszórókhoz illesztett villogó koronákra épül.

Az új BMW M5 MotoGP Safety Car kialakítása már önmagában a versenyzést szimbolizálja: alakját az új BMW M8 GTE versenyautó ihlette, amely a jövő évi 24 órás Le Mans-i futamon képviseli majd a BMW-t. A BMW M8 GTE megalkotása során a BMW M és a BMW Motorsport szakemberei kéz a kézben dolgoztak egymással. A megjelenés ezt a szoros kooperációt tükrözi.

A BMW M GmbH és a Dorna Sports közötti együttműködés 1999-ig nyúlik vissza. A BMW M flotta autói mindig is a „MotoGP hivatalos autója” címen léptek színre, ugyanakkor számos egyéb módon is megnyilvánul a partnerkapcsolat. BMW M Különdíjat 2003 óta minden szezon végén az időmérők legjobbjának ítélik oda, a BMW M MotoGP Experience program pedig lehetővé teszi a látogatók számára, hogy első kézből tapasztalják meg a MotoGP élményét a versenysorozat szakértőinek közreműködésével. A BMW M GmbH exkluzív bemutatókkal is készül a versenysorozatra, a MotoGP versenyhétvégéire időzített modell- és termékpremierjeivel.

Mi lehet a Toyota és a Lexus illusztris hazai sikerének titka?

Hazánkban is egyértelműen itt a környezetbarát, alacsony fogyasztást és üzemben tartási költségeket kínáló hibrid autók aranykora, aminek a technológiát jegyző és a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Toyota és Lexus a legnagyobb nyertese – áll a két márka összefogó sajtóközleményében.

Az együttesen a hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét jegyző két márka ugyanis elképesztő sikereket könyvelhetett el az elmúlt tíz hónapban: míg a 15%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a Toyota 48%-al, addig prémium márkája, a Lexus 65,9%-al növelte értékesítéseit.

A TOP10 Magyarországon legnépszerűbb autómárka közül a hagyományos benzines hajtást az elektromos hajtással kombináló környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően, értékesítéseinek 48%-os bővülésével a Toyota érte el a legnagyobb növekedést hazánkban január és október között az előző év azonos időszakához képest. A világon a legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott japán autógyártó prémium márkája, a Lexus hasonlóan jól szerepelt az év első 10 hónapjában: eladásainak 65,9%-os növekedésével messze a legnagyobb bővülést érte el a TOP5 luxusautó márka közül.

A környezetbarát hibrid technológiát idén húsz éve világhódító útjára indító, és annak fejlesztésében valamennyi versenytársával szemben évtizedes előnnyel bíró Toyota és Lexus által az utóbbi években elért látványos sikereket kétségkívül az alapozta meg, hogy mindenkinél korábban lépve kialakította a piac legszélesebb, egyben legfejlettebb hibrid modellportfólióját. Míg a Toyota esetében a városi kisautó Yaris, a magánfelhasználók és flottavásárlók körében is egyaránt népszerű középkategóriás Auris, a piacra elképesztő sikerrel berobbanó kategóriateremtő kupé-crossover C-HR, és az SUV szegmens ikonikus szereplője, a RAV4 -es modell is elérhető hibrid hajtással, a Lexus esetében gyakorlatilag nincs olyan modell, amelyhez a gyártó ne kínálna hibrid hajtást, sőt, belépő modellje, a CT kizárólag ezzel a hajtással érhető el.

A Toyota ráadásul, miután szeptemberben a Frankfurti Autószalonon leleplezte a C-HR Hy-Power tanulmányt, azt is bejelentette, hogy a jövőben hogy legfontosabb modelljeinek kínálatában két különböző hibrid hajtást kínál majd: az egyik hajtáslánc – a jelenleg kapható technológiához hasonlóan – gazdaságos üzemeltetést és alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál majd, a másik változat pedig mindezt nagyobb teljesítménnyel és még élvezetesebb vezetési élménnyel egészíti ki. Ha ez nem lenne elég, a múlt héten a Tokiói Autószalonon a Toyota leleplezte GR HV Sports tanulmányt is, egy környezetbarát hibrid motor által hajtott vérbeli sportautót, ami akár legendás sportmodelljei környezetbarát módon történő feltámasztásának előfutára is lehet. A hibrid sportautókat hajtó technológiához persze a gyártónak nem kell messzire mennie: nem csak a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) tartóssági versenyein méreti meg magát ilyen versenygépekkel, de a Lexus utcai kínálatában is szerepel két hibrid sportautó, az RC 300h, és a frissen bemutatott, minden értékesítési várakozást megdöntő hibrid szupersport kupé LC 500h (utóbbit egyébiránt ugyanaz a világ legfejlettebb hibrid hajtásának tartott Multi Stage Hybrid rendszer hajtja, mint a márka szintén nemrégiben leleplezett új zászlóshajóját, az LS-t.).

A hibrid értékesítések motorját természetesen elsősorban nem a környezetbarát sportautók hajtják: jóllehet szép darabszámokat produkál a Toyota esetében a kisautó Yaris és a középkategóriás Auris, a Lexus esetében pedig a kompakt CT és az IS és GS szedán is, a legnagyobb sikert a két márka számára a világon mindenütt legdinamikusabban növekvő SUV szegmensben kínált hibrid modelljei hozzák. Mára ugyan minden meghatározó autógyártó kínál hibrid SUV-okat, a leglátványosabb dizájnt a legfejlettebb technológiával kombináló crossovereket ugyanakkor a Toyota (C-HR és RAV4) és a Lexus (NX és RX) jegyzi. Ráadásul, ha az autógyártóra jellemző gyakorlatból indulunk ki, amit a Toyota C-HR és a Lexus LC előfutáraként bemutatott tanulmányautóknál is, megfigyelhettünk, könnyen lehet, hogy a tavalyi Párizsi Autószalonon leleplezett Lexus UX tanulmány egy új kompakt méretű Lexus hibrid crossover érkezését jelentheti a közeljövőben. Hogy mennyire fontosak a Toyota és a Lexus számára a hibrid SUV-k, mi sem mutatja jobban, hogy a mintegy 75%-ban hibrid meghajtással értékesített C-HR és RAV4 együttesen a Toyota január és október közötti hazai értékesítésének 25%-át tette ki, míg a csaknem 100%-ban hibrid hajtással eladott NX és RX együtt a Lexus idei magyarországi eladásainak 82%-át képviselte. A márkák teljes értékesítésére vetítve egyébiránt a Toyota idei hazai eladásainak nagyságrendileg egyharmadát, a Lexus eladásoknak pedig 97%-át tették ki a környezetbarát hibridek. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy az idén idehaza eladott Lexus sportautók közül az RC-k 57%-a és az LC-k 80%-a talált gazdára hibrid változatban, azaz a környezettudatosság már ebben a szegmensben is markánsan jelen van.

Mindezek ismeretében nem meglepő, hogy az elmúlt húsz évben világszerte több, mint 10 millió hibrid Toyota és több, mint 1 millió hibrid Lexus talált gazdára, ahogyan a vállalat azon célkitűzése sem tűnik ambiciózusnak, hogy 2020-ra teljes világszintű értékesítésének 50%-át tegyék ki a hibridek. Sőt, ha a hibrid eladások ilyen ütemben növekednek, a cél még akár konzervatívnak is bizonyulhat, és az sem lehetetlen, hogy addigra már a szintén a Toyota által jegyzet, a hibrid technológián alapuló, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológiával hajtott autók is kézzelfogható részesedéssel jelennek meg az értékesítésekben.

Ezzel el is jutottunk a címben feltett kérdés megválaszolásához: tudva azt, hogy az elmúlt három évben több minden más szegmensnél nagyobb ütemű növekedést produkálva több, mint megnégyszereződtek a magyarországi hibrid eladások, ezen értékesítések négyötödét pedig a Toyota és a Lexus jegyzi, egyértelműen kijelenthető, hogy a Toyota és Lexus mostani páratlan sikerének titka, hogy a piacot megelőzve, minden versenytársuknál korábban elkötelezték magukat a – mint mára már kiderült – nem csupán környezetbarát de egyben gazdaságos környezetbarát autózás, és a hibrid technológia mellett. Ráadásul miközben a Toyota és a Lexus a várakozások szerint minden autógyártónál korábban kínál majd az elektromos autózást is potenciálisan forradalmasító szilárdtest akkumulátorokkal szerelt modelleket, az elektromos autózás egyetlen élhető, és jelenleg ismeretek szerint még annál is praktikusabb alternatívájának tekintett hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztésének tekintetében is élen jár. Így könnyen lehet, hogy ahogyan annakidején a hibrid modellekkel tette (amelynek az utóbbi években és különösen idén érett be a gyümölcse), a világelső, modelljeinek legendás megbízhatóságáról ismert japán autógyártó ennek révén ismét egy utcahosszal előzi majd meg a teljes iparágat.

„A Toyota és a Lexus európai és hazai szárnyalásának titka kétségkívül a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfóliójának sosem látott sikere: az elmúlt időszakban a technológiát már korábban is favorizáló környezettudatos magánügyfelek mellett az alacsony üzemben tartási költségeket és a flottájuk környezetbarát voltát egyaránt hangsúlyosnak tartó flották egész sora döntött a Toyota és a Lexus hibrid modelljei mellett. A hibrid hajtás és a zöld autózás így már nem csupán praktikus és költséghatékony választás, de egyben trendi is, ebből pedig érthető módon a technológiát jegyző és annak fejlesztésében élen járó Toyota és a Lexus profitál leginkább” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és a Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

„Köszönhetően annak, hogy az SUV szegmens minden másik szegmensnél dinamikusabban bővül világszerte, elévülhetetlen érdemei vannak a környezetbarát hibrid hajtás népszerűsítésében sláger crossovereinknek, a Toyota C-HR-nek és RAV4-nek, illetve a Lexus NX-nek és RX-nek is. Kétségtelen emellett az is, hogy amikor a hazai közélet ismert szereplői, például a nemzetközi szinten is elismert énekes Király Viktor vagy épp a népszerű rádiós műsorvezető Sebestyén Balázs elkezdtek környezetbarát hibrid modellekkel autózni, és ezt a tényt aktívan kommunikálták is, az nagyban hozzájárult a technológia magyarországi megismertetéséhez, demisztifikálásához, és az esetleges (például a korlátozott hatótávval, vagy épp a külső töltés igényével kapcsolatos) tévhitek felszámolásához” – teszi hozzá a szakember.

„Mára természetesen számos versenytársunk kínál – nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára épülő – hibrid modelleket, amit egyértelműen üdvözlünk, hisz ez hozzájárul az autópiac zöldüléséhez, és a teljes iparág környezeti lábnyomának csökkentéséhez. Bízunk benne, hogy a Toyota által ingyenesen rendelkezésre bocsátott ezzel kapcsolatos szabadalmakat felhasználva versenytársaink épp így követnek majd bennünket a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia széles körű alkalmazásában is, ez ugyanis hozzájárulhat az abszolút nulla emissziójú autózás realitássá válásához” – avat be Varga Zsombor.

A Lexus LS+ együtt tanul a felhasználóval

Alighogy megkezdte ötödik generációs zászlóshajójának forgalmazását, a Lexus máris a hatodik szériát készíti elő. Az LS+ tanulmány már az autonóm mobilitás biztonságos és tiszta valóságát mutatja meg.

Formai és technológiai szempontból egyaránt hatalmas változások előtt áll a Lexus, ha hihetünk a márka legújabb tanulmányautójának. Az LS+ Concept nem csinál titkot abból, hogy a frissen bevezetett luxusmodell, az ötödik szériás LS jövőbeli utódját vetíti előre, és merészen veti bele magát a márka előtt álló lehetőségekbe.

Ahogy azt már korábban bejelentette, a Lexus 2020 első felében tervezi elkezdeni élesben is alkalmazni azokat a „városi csapattag” technológiákat, amelyek a normál közutakon is lehetővé teszik az autonóm közlekedést. Mint ismeretes, a Toyota-csoport tagjaként a Lexus kellő óvatossággal közelíti meg az emberi beavatkozás nélküli mobilitás kérdését, felismerve a gondolkodó, döntéshozó járművekkel járó hatalmas felelősség súlyát. 2020 után azonban megnyílhat a tér a vezetőt nem csupán támogatni, de megfelelő körülmények között helyettesíteni is képes technológiák előtt.

A márka jövőképében megfogalmazott, balesetektől és kötöttségektől mentes közlekedés folytonos kommunikációt igényel a járművek, az infrastruktúra és egy központi adatbázis között, amelyek ráadásul szünet nélkül fejlesztik saját ismereteiket a környező világról. Ez a tanulékony, mesterséges intelligencia teszi majd lehetővé, hogy a kizárólag gépjárművek által használt útszakaszokon (ez jogilag egyet jelent az autópályákkal) automatikusan besorolva, sávot váltva, gyorsítva és lassítva, a hossz- és oldalirányú távolságokat biztonságosan és dinamikusan megtartva, emberi beavatkozás nélkül haladhassanak a Lexus és idővel vélhetően más márkák modelljei is.

Mire megvalósul a „felhajtótól a lehajtóig” tartó autonóm közlekedés, és vele a gondolkodó gépkocsi álma, a Lexus formailag is átalakul. Az autó nem csupán csapattag, de akár családtag is lesz, amelyhez erős érzelmi szálak fűzik a felhasználókat; ennek megfelelően az LS+ Concept merész, ugyanakkor organikus irányban fejleszti tovább dizájnját. A hűtőmaszk orsó motívumának evolúciója már az autó orrának egészét elfoglalja, beleértve a lámpatesteket és a motorházfedelet is. Ennek során a tervezők éltek a modern (részben lézereket alkalmazó) világítástechnológiák és új generációs, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok adta funkcionális szabadsággal, és egybemosták azokat a szerkezeti elemeket, amelyeket ma még műszaki kényszerűségből külön-külön kell értelmezniük és alkalmazniuk a dizájnereknek.

A Lexus csupán egy fontos részletről nem tett említést: az LS+ Conceptről előzetesen megjelent információk között semmi nem szerepel a tanulmányautó hajtásláncáról. Csupán a maszk mögött elhelyezkedő, aktív lamellarendszerre tett utalásból következtethetünk arra, hogy az autó nagyteljesítményű hűtőrendszert igényel. Ez viszont nem feltétlenül jelenti a belső égésű motor jelenlétét…

Ahogy a Lexus európai igazgatója, Alain Uyttenhoven már korábban bejelentette, a Lexus 2020-ra megépíti hidrogén üzemanyagcellás luxuslimuzinját. Márpedig az üzemanyagcellás technológia jobb hatásfoka ellenére (szűkebb üzemi hőmérsékleti tartománya miatt) csaknem ugyanolyan hűtési igényekkel bír, mint egy belső égésű motor – vessünk csak egy pillantást az LS+ Concept formai előfutárának is tekinthető, 2015-ös LF-FC tanulmányának vagy a világ első szériagyártású hidrogén üzemanyagcellás szedánjának, a Toyota Mirainak öblös első légbeömlőire. Anélkül tehát, hogy biztosat mondhatnánk, aligha járunk távol az igazságtól, amikor nemcsak balesetektől, de emisszióktól is mentesnek képzeljük el a Lexus következő generációs mobilitási vízióját.

Különleges kiadású Volvo V90 Cross Country a Volvo Ocean Race rajtján

A Volvo különleges kiadású V90 Cross Country modellel köszönti a Volvo Ocean Race rajtját, és támogatja a világtengereket szennyező műanyag hulladékok ellen folytatott küzdelmet.

A prémium személygépkocsikat gyártó Volvo Cars a mai napon bemutatta díjnyertes V90 Cross Country terepképes kombi modelljének a 2017/18-as Volvo Ocean Race vitorlásverseny rajtját ünneplő különkiadását.

Az ügyfelek az autó megvásárlásával közvetlenül hozzájárulnak az óceánok állapotának megértését célzó erőfeszítésekhez. A Volvo Cars a V90 Cross Country Volvo Ocean Race különkiadás első 3000 eladott példánya után autónként 100 euróval támogatja a Volvo Ocean Race műanyag hulladékokkal kapcsolatos tudományos programját. Az összesen 300 000 eurós támogatással a Volvo Cars ismét megerősítette a környezetvédelem iránti, régről fakadó elkötelezettségét.

A Volvo Ocean Race tudományos programja keretében az idén rajthoz álló versenyhajókat olyan különleges szenzorokkal szerelték fel, amelyek segítségével a kutatók az óceánok legtávolabbi zugaiból is gyűjthetnek adatokat. Az érzékelők mérik a hőmérsékletet, a légnyomást, az áramlatokat és a szélsebességet, ami alapján a tudósok képesek lesznek pontosabban előre jelezni az időjárást, illetve precízebb globális klímamodelleket fognak tudni felállítani.

Ezen túlmenően a hajók mérik a környező víz sótartalmát, a benne feloldott CO2 mennyiségét, valamint az algák mennyiségét. A mikroműanyagokról gyűjtött egyéb adatokkal együtt ezek a mérések lehetővé teszik, hogy pontosabban felmérjük a műanyagszennyezés mértékét, illetve annak óceánjainkra gyakorolt hatásait. A program tudományos partnereinek egyike a Nemzeti Éghajlati Adatközpont (NOAA).

„Büszkén támogatjuk a Volvo Ocean Race tudományos programját, amely hozzájárul ahhoz, hogy minél alaposabban megismerjük földünk legnagyobb természetes erőforrásának: az óceánoknak a működését” – nyilatkozta Stuart Templar, a Volvo Cars fenntarthatósági igazgatója. „Termelő vállalatként arra törekszünk, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük a környező világra gyakorolt hatásunkat, így számunkra tökéletesen testhez álló lehetőséget kínált ez a projekt, amely innovatív megközelítésben igyekszik megoldást keresni egy hatalmas környezetszennyezési problémára. Különösen releváns ez annak fényében, hogy jövőnket elektromos formában képzeljük el.”

Az autó maga is megoldást kínál a tengerek szennyezésének problémájára: szőnyegbetétei abból az Econyl nevű anyagból készültek, amelyet 100 százalékban újrahasznosított műanyagokból, többek között a tengerfenékről felszedett halászháló-maradékokból gyártanak.

A V90 Cross Country Volvo Ocean Race modellt a Volvo formatervezői és a vállalat Special Vehicles részlegének mérnökei fejlesztették ki. Ez a részleg a Volvo Cars torslandai (Svédország) létesítményében működik; az itt dolgozó szakemberek egyedi kialakítású modelleket fejlesztenek: nekik köszönhetjük például a felülmúlhatatlan fényűzést nyújtó Volvo Excellence modelleket, valamint a V90 és V90 Cross Country típusok rendőrségi kiviteleit.

A már ismert modellre épülő V90 Cross Country Volvo Ocean Race maradéktalanul kínálja a Cross Country modellektől megszokott és elvárt funkciókat és szolgáltatásokat: az összkerékhajtást, a megemelt szabad hasmagasságot, valamint a minden időjárási és útviszonyok között optimális vezethetőséget és kényelmet kínáló, egyedi hangolású futóművet.

A V90 Cross Country Volvo Ocean Race különleges, kifejező formai részleteivel és színvilágával tűnik ki a 90-es modellcsalád tagjainak sorából. Matt szürke és ragyogó narancssárga részletek – ahogy azokat a 2014-es Volvo Concept XC Coupé tanulmányon láthattuk – találkoznak a kristályfehér gyöngyház karosszériaszínnel, az egyedi keréktárcsákkal és különleges varrású kárpitokkal.

„A V90 Cross Country Volvo Ocean Race egy olyan kiegyensúlyozott, remek közúti és terepalkalmassággal bíró modell, amely aszfaltozott utakon éppúgy otthonosan mozog, mint a civilizációtól távol” – mondta Dan Olsson, a Volvo Cars Special Vehicles részlegéért és tartozékprogramjáért felelős alelnöke. „Ezen túlmenően egy sor egyedi funkciót kínál alapkivitelben: ilyen a beépített, kiemelhető zseblámpa, az extra elektromos csatlakozó aljzatok, vagy az ötletes, víz- és koszálló anyagok.”

A Suzuki 2016-ban a világ legkedveltebb autómárkája volt egy felmérés szerint

A Suzuki Motor Corporation közleménye szerint az IHS Automotive által közölt globális értékesítési számok alapján 2016-ban ismét a Suzuki lett a világ legkedveltebb autómárkája a kompakt autók kategóriájában.

A japán autómárka ezzel már másodszorra tudhatja magáénak az elismerést.

Az alábbi táblázaton látható, hogy az A és B szegmensben (az IHS Automotive besorolása szerint) az értékesítési adatok alapján a Suzuki a legkedveltebb választás világszerte.

Stratégiai átszervezés a BMW Group feltörekvő értékesítési régióiban

Hogy kihasználja az egyre eredményesebb piacokban rejlő potenciált és feltörekvő régióit minden korábbinál hatékonyabban központosítsa, „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája részeként a BMW Group jelentős vezetői változtatásokat hajt végre ázsiai, afrikai, közel-keleti, oroszországi és kelet-európai értékesítési zónáiban.

2018. január 1-jétől Hildegard Wortmann veszi át a BMW Group ázsiai értékesítési régiójáért felelős vezetői feladatokat (a kínai piac kivételével), amelynek részeként Szingapúrban regionális értékesítési központ létesül, hogy a feltörekvő, értékesítési lehetőségekben bővelkedő piacokat és a számtalan értékes beszállítót kínáló régióban a vállalatcsoport minden korábbinál szorosabb kapcsolatot ápolhasson partnereivel, kereskedőivel és beszállítóival. Hildegard Wortmann jelenleg a BMW márkaigazgatójaként dolgozik, amelynek részeként – számos házon belüli vezető beosztás után – a bajor prémiumgyártó termékportfóliójáért és márkamarketingjéért is felel. Müncheni utódja Sven Schuwirth lesz, aki az Audi AG márkastratégiáért és digitalizációért felelős alelnökeként ült át a négykarikás vállalat digitális üzleti részlegét vezető székbe, amely pozíciót tavaly októberig töltötte be.

A stratégiai átszervezés részeként ezzel párhuzamosan Hendrik von Kuenheim veszi át az afikai, közel-keleti és oroszországi értékesítési régiókért, valamint a kelet-európai importőr piacokért felelős vezetői feladatokat.

„Ezen értékesítési régióink mindegyikében hatalmas potenciált látunk. Eme stratégiai átszervezéssel, amelynek részeként Szingapúrba helyezzük át az ázsiai régió irányításáért felelős menedzsmentet, még tovább növeljük a vállalatcsoport térségbeli központosítását és minden korábbinál intenzívebben elköteleződünk helyi partnereink, kereskedőink és beszállítóink iránt” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja a stratégiai átszervezés kapcsán.

„Hildegard és Hendrik személyében két rendkívül erős vezetőt tisztelhetünk, akiknek minden tudásuk és tapasztalatuk megvan ahhoz, hogy vállalati stratégiánk részeként tovább erősítsék jelenlétünket az egyes régiókban. A BMW márka nagyszerűen indította története második évszázadát, Sven Schuwirth személyében pedig a BMW Group egy olyan, kifejezetten a digitalizáció világában jártas szakmai vezetővel gazdagodott, akinek köszönhetően további, felbecsülhetetlen értékű márkafejlődés elé nézünk” – tette hozzá Dr. Ian Robertson.

LEGFRISSEBB

Gyönyörűen fel lett újítva egy legendás Peugeot 203 pick-up

0
Kevés olyan autó akad, amely úgy testesíti meg a francia eleganciát, a technikai előrelátást és a funkcionalitást, mint a Peugeot 203. A népes modellcsalád...

TESZTJEINK