Főoldal Blog Oldal: 295

A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást

A biztosítóbarát, tanúsított karosszériajavító műhelyek számának növekedése kedvezően hat a javítások minőségére és hatékonyságára, valamint az ügyfél-elégedettségre is. A Nissan a lehető legjobb támogatási struktúrával áll a biztosítók rendelkezésére, az így garantált javításokkal értéket teremtve az ügyfelek számára is.

A Nissan hálózatához kapcsolódva biztosított az eredeti Nissan alkatrészekhez, illetve előre fényezett karosszériaelemekhez való hozzáférés, melyek a jelentős időmegtakarítás mellett a gazdasági totálkáros esetek számának minimalizálásához is hozzájárulnak.
A magas fokú ügyfél-elégedettség érdekében a karambolos autók javításának állandó, egységes színvonalát 122 auditált szabvány biztosítja.

A Nissan mára több mint 800 karosszériajavító műhelyt vont be tanúsítási programjába az EU országaiban, ami újabb előrelépést jelent a hatékonyságban és értékteremtésben mind az autótulajdonosok, mind a biztosítók szempontjából.

A tanúsított karosszériajavító műhelyek hálózata 2018-ban is tovább növekszik, a kitűzött célok szerint az ilyen szakműhelyek száma meghaladja majd az ezret. A tanúsítás könnyebb hozzáférést tesz lehetővé az optimális, gyári technológiájú javításokhoz, ami megnyugtató az autótulajdonosoknak, és egyben minimalizálja a biztosítók költségkockázatát is. Magyarországon jelenleg 8 tanúsított műhely található.

A Nissan szigorú követelményeket támasztó tanúsítási programjának célja a minőségbiztosítás, ami a javítási munkafolyamat optimalizálását célzó összesen 122, rendszeresen auditált szabvány alkalmazásán alapul.

A magas színvonal fenntartása érdekében a Nissan részletes programot dolgozott ki a karosszériajavító műhelyek fejlesztésére, saját korábbi, iparági körökben jól ismert teljesítményjavító programjainak tapasztalataira támaszkodva. Az egyes tanúsított karosszériajavító műhelyek státusza a szabványoknak való megfeleléstől, egyes javítási technológiák alkalmazásától, illetve a szakértelmi szinttől függ.

A Nissan 2012-ben indította el tanúsítási programját, hogy biztosítani tudja bármely Nissan gépjármű biztonságát és integritását egy esetleges baleset vagy az autó bármely más okból bekövetkező sérülése esetén. A tanúsított javítóműhely-hálózat bővítése iránti elkötelezettségével a Nissan még könnyebben hozzáférhető, gyári technológiájú karosszériajavításokat, állandó elégedettséget és minőségi színvonalat kínál ügyfeleinek a hálózaton belül elvégzett javítási munkák során. Mindez egyben annak esélyét is növeli, hogy az ügyfél meglévő biztosítási kötvénye meghosszabbítása mellett döntsön, ha eljön az ideje.

Jean-Christophe Mercier, a Nissan Europe szervizszolgáltatásokért felelős alelnöke elmondta: „Érdekeltté tesszük a karambolos és egyéb karosszériasérült autók szervizpiacának legfontosabb szereplőit abban, hogy a Nissan európai hálózatán belül maradva végezzék el a szükséges javítási munkákat, ami hozzájárul ahhoz, hogy meg tudjunk felelni gondokoskodási kötelezettségünknek minden egyes forgalomban lévő Nissan gépjárművel szemben.”

Hozzátette: „Ezzel a javításokhoz vezető legrövidebb, illetve leginkább költségkímélő utat kínáljuk, tanúsított alkatrészekkel és szakértelemmel, ami drasztikusan csökkenti a másodlagos helyreállítási munkák iránti igényt, teljes mértékben megőrizve az adott jármű szerkezetének és biztonsági rendszereinek integritását.”

A Nissan ajánlatának emellett egyes európai piacokon része a gazdasági totálkáros esetek csökkentését célzó kötelezettségvállalás is. Ennek révén a biztosítók által évente kifizetett legköltségesebb tételek közül több is kiesik, miközben a javítás garantáltan megfelel a legszigorúbb biztonsági előírásoknak, és az adott esetben a legmegfelelőbb megoldást jelenti.

Jean-Christophe megjegyezte: „Úgy gondoljuk, hogy a gazdasági totálkár megállapításának kiküszöbölésére műszaki felkészültség, szakértelem, illetve a költségek kézben tartása terén senki nem lehet jobb pozícióban, mint az adott autó gyártója. Ez komoly előnyt jelent az autótulajdonosoknak és a Nissan hálózatát használó biztosítótársaságoknak is. Biztosak vagyunk abban, hogy jelenleg minden szempontból a Nissan európai hálózata jelenti az optimális megoldást az autójavító ipar és ügyfelei számára is.”

Toyota: jönnek a humanoid robotok?

Valószínűleg legtöbben a környezetbarát hibrid autókra asszociálunk a Toyota vagy a Lexus márkanevek hallatán, a világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyotát a robotika és a mesterséges intelligencia területét érintő kutatások tekintetében is a világ legfejlettebb vállalatai között jegyzik.

Az ezeken alapuló autonóm autózás területén is vezető autógyártó a napokban mutatta T-HR3 névre hallgató harmadik generációs humanoid robotját, amely az új, fejlett nyomatékszervó modulok és a vezérlő állás révén távirányítással is biztonságosan és zökkenőmentesen működtethető.

Lassan kézzelfogható valósággá, és a mindennapok részévé válnak a sci-fi filmek humanoid robotjai? A Lexus prémium autómárkát is jegyző Toyota bemutatta T-HR3 elnevezésű, harmadik generációs humanoid robotját. A vállalat Partner Robot részlege által tervezett és kifejlesztett legújabb robotikai platform segítségével új technológiák kutatása válik lehetővé, amelyekkel tökéletesíthető a robotok és környezetük közti biztonságos fizikai érintkezés, valamint az az új, távirányítású manőverező rendszer, amellyel a robot lemásolja kezelőjének mozdulatait. A T-HR3 hűen tükrözi a Toyota azon törekvéseit, hogy fejlett technológiákkal támogassa az emberek egyedi mozgási igényeit. A T-HR3 a korábbi humanoid robotok továbbfejlesztésével jött létre, amelyek a pontos pozícionálás és az előre programozott mozgás tesztelésére születtek, alapot biztosítva az olyan képességek kialakításához, amelyek hasznos segítséget jelenthetnek az emberek számára különféle helyzetekben, többek közt otthoni környezetben, egészségügyi intézményekben, építési területeken, földrengés sújtotta körzetekben és a szabadban. A T-HR3-ról az alábbi linken tekinthető meg videó: https://www.youtube.com/watch?v=uPI0-14kEZI

„A Partner Robot csapat tagjai arra törekednek, hogy a T-HR3 technológiáinak felhasználásával barátságos és segítőkész robotokat építsenek, amelyek együttműködnek az emberekkel mindennapi tevékenységeik során. A jelenlegi platformhoz kifejlesztett fő technológiák hasznos tapasztalatokkal gazdagítanak majd minket, és olyan robotok építéséhez segítenek hozzá, amelyek minden eddiginél szabadabb mobilitást kínálnak az emberek számára” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

A T-HR3 irányítása a vezérlő állással történik: a kezelő testén viselhető kéz-, kar- és lábszenzorok jelei alapján a robot lemásolja az ember mozgását, és a fejen rögzíthető kijelző segítségével a kezelő a robot perspektívájából láthatja a környezetet. A karvezérlő a kezelő minden mozdulatát átadja a robotkaroknak, a lábvezérlő használatával pedig – miközben a kezelő helyben jár a vezérlő állásban – a robot arra utasítható, hogy előre vagy oldalirányban haladjon. A T-HR3 ’összeakadás-megelőző technológiája’ automatikusan megakadályozza, hogy a robot és kezelője zavarják egymás mozgását. Ismerős a sci-fi filmekből, ugye?

A T-HR3 mindegyik ízületében elektromotorok, fogaskerék-áttételek és nyomatékérzékelők (összefoglaló nevükön: nyomaték-szervmodulok) találhatók. Ezek a modulok közvetítik a kezelő mozdulatait a robot 29 különböző testrészébe, így a gép simán és összehangoltan mozog. A nyomatékszervó modul kifejlesztésében a Toyota együttműködött a Tamagawa Seiki Co., Ltd. és a NIDEC COPAL ELECTRONICS CORP. vállalatokkal. Ez a technológia nagy előrelépést jelent a Toyota kutatásaiban, mivel ezáltal a T-HR3 kifejezetten biztonságos robottá vált, a modulok ugyanis visszafelé is jeleket küldenek, hogy a kezelő azonnali visszajelzést kapjon a robot által kifejtett erőről.
A nyomatékszervó modul biztosítja a T-HR3 legfontosabb képességeit: a rugalmas erővezérlést, amivel szabályozható, hogyan érintsen vagy fogjon meg tárgyakat vagy embereket a robot, a teljes testre kiterjedő koordinációt és az egyensúly-vezérlést, aminek révén a robot magabiztosan mozoghat egy akadályokkal teli környezetben, illetve a valós idejű távirányítást, amivel a használó ösztönösen és zökkenőmentesen irányíthatja a robotot. Ezek a funkciók nagyon fontosak a jövőbeli robotikai kutatások szempontjából, különösen az olyan robotok esetében, amelyeknek biztonságosan és precízen kell érintkezniük a környezetükkel.

A Toyota a ’80-as években kezdett ipari robotokat alkalmazni, s azóta az autók gyártási és fejlesztési technológiáit is felhasználta Partner Robot technológiája tökéletesítéséhez, hogy a robotok az emberek társaként és segítőjeként, a rászorulók saját környezetében működve, velük teljes összhangban létezhessenek. A T-HR3 először a Tokyo Big Sight területén november 29. és december 2. között megrendezett 2017-es Nemzetközi Robot Kiállításon lesz látható.

Technikai áttekintés

Nyomatékszervó modul

A nyomatékszervó modul fő alkatrészei a szuperérzékeny és rendkívül merev króm-nikkel vékonyfilm-alapú nyomatékszenzor, az elektromotor és a fordulatszámcsökkentő fogaskerék-áttétel.

Vezérlő állás

A T-HR3 irányítása a vezérlő állással történik; a kezelő testén viselhető kéz-, kar- és lábszenzorok jelei alapján a robot lemásolja az ember mozgását, és a fejen rögzíthető kijelző segítségével a kezelő a robot perspektívájából láthatja a környezetet.

Legfontosabb képességek
• Rugalmas erővezérlés, amivel szabályozható, milyen erővel érintsen vagy fogjon meg tárgyakat vagy embereket a robot.
• Teljes testre kiterjedő koordináció és egyensúly-vezérlés, aminek révén a robot magabiztosan mozoghat egy akadályokkal teli környezetben
• Valós idejű távirányítás, amivel a használó ösztönösen és zökkenőmentesen irányíthatja a robotot.

Műszaki adatok
Vezérlő állás: T-HR3
Méret: 850 mm x 1500 mm x 1450 mm M: 1540 mm
Súly: 170 kg 75 kg
Mozgó részek: 16 tengely 32 tengely és 10 ujj
Tartozékok: Adatkesztyű, fejen viselhető kijelző

 

Debütálása előtt megtekinthető lesz a BMW X2 – virtuálisan

A BMW a világ első olyan autógyártó vállalata, amely maradéktalanul kihasználja a Snapchat vadonatúj, kiterjesztett valóságot kínáló technológiáját.

A BMW és a Snapchat forradalmi együttműködésének köszönhetően az okostelefon-felhasználók mostantól bárhol körbejárhatják a bajor prémiummárka legkisebb terepkupéját – hónapokkal a modell hivatalos piaci bevezetése előtt. A BMW ezzel az első olyan autógyártó vállalattá lépett elő, amely minden tekintetben kihasználja a Snapchat új, kiterjesztett valóságot kínáló VR-technológiáját. Az intelligens technológia aktiválásával a BMW ügyfelei és rajongói mostantól az okostelefon-kamerák élőképén keresztül a kijelzőkre varázsolhatják a BMW X modellcsalád legújabb tagjának méretpontos, valósághű háromdimenziós mását.

Az új BMW X2 október végén indított nemzetközi bevezető kampányának részeként a modell a Snapchat speciális, Face Lens technológiáján keresztül már több millió európai felhasználót varázsolt el. A BMW és a Snapchat most a kiterjesztett valóság bemutatásával újabb szintre lép: az „Augmented Trial” Lens technológia játékos formában tárja a kreatív okostelefon-felhasználók elé a BMW X modellcsalád legújabb tagját. Az új BMW X2 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 144 gramm / km)* a korban és lélekben fiatal célcsoport prémium igényeinek kielégítésére hivatott. Azon ügyfelekére, akik a metropoliszok forgatagában és az érintetlen természetben szerzik élményeiket, értékként kezelik a kirívó különlegességeket és hajszolják a vezetés élményét – egy pillanatra sem mondva le a digitális kapcsolatokról és a funkcionalitásról. Az olyan egyedi okostelefon-alkalmazások, mint a Snapchat, számukra a digitális világ szerves része.

https://www.youtube.com/watch?v=VXvtMbL_wro

Az új BMW X2 világméretű, Be the one who dares mottó alatt életre hívott bevezető kampánya számos innovatív kommunikációs csatornán igyekszik megszólítani a modell aktív életmódot folytató célcsoportját. A bajor prémiumgyártó ezért érezhetően fiatalosabb stílusban építette fel legkisebb terepkupéja kommunikációs kampányát.

„A Snapchat fiatal és modern, amely tökéletesen passzol a BMW-hez és az új BMW X2 modellhez. Közös innovációnk egy varázslatos lehetőséget teremt a Snapchat kijelzőjén. Az alkalmazás szerves részeként kívánunk élményt csempészni a felhasználók életébe, amely a digitális termékelhelyezés és célközönségünk elérése szempontjából a lehető legoptimálisabb megoldás” – nyilatkozta Jörg Poggenpohl, a BMW digitális marketinget irányító osztályának vezetője.

Az új BMW X2 digitális élményével a bajor prémiummárka az első olyan autógyártó vállalat, amely kihasználja a Snapchat „Augmented Trial” Lens technológiáját. A közös innováció a BMW X modellcsalád legkisebb terepkupéjának rövid bevezető videójával indul, majd az alkalmazás a kiterjesztett valóságot kínáló, félig valóságos térbe invitálja a felhasználót. A kijelző felfelé csúsztatására az okostelefon kamerája bekapcsol és a kijelzőn megjelenik a kamera élőképe. Az „Augmented Trial” Lens automatikusan az élőképbe integrálja az új BMW X2 méretarányos, valósághű, háromdimenziós mását, az okostelefon mozgatását pedig a kijelzőn látható, félig valóságos kép egy közös, kiterjesztett valóságként követi. Mint ilyen, a Snapchat felhasználói az okostelefon kijelzőjén keresztül a világon bárhol, bármilyen szögben körbejárhatják az új BMW X2 modellt, már hónapokkal a piaci bevezetés előtt. A háromdimenziós kép tökéletesen illeszkedik a kamera élőképébe, a felhasználóknak pedig még arra is lehetőségük van, hogy az újdonság karosszériaszínét tetszésük szerint átváltoztassák.

Az új BMW X2 október végén útnak indított bevezetőkampányával párhuzamosan a Snapchat Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában elérhetővé tette felhasználói számára az új modell „Face Lens” funkcióját, amelyen keresztül a felhasználók közös digitális „szelfiket” készíthetnek az új BMW X2-vel. Az opciót már több mint 13 millió felhasználó több mint 40 millió alkalommal élesítette, az elkészült több mint 2,5 millió „szelfi” mindegyike átlagosan 24 másodperc alatt született meg.

https://www.youtube.com/watch?v=PlTvtRNVzLY

Az új BMW X2 Be the one who dares mottó alatt futó bevezetőkampányában a bajor prémiumgyártó nem csupán a Snapchat-et, de számos más digitális kommunikációs csatornát is felhasznál. A Microsoft forradalmi, HoloLens névre keresztelt VR-technológiáján keresztül például a kézzelfogható valóság és az elképzelt digitális tartalom egészen egyedi összefonódása kel életre, amely minden érdeklődőnek megadja a lehetőséget arra, hogy vadonatúj szemszögből, a kiterjesztett valóság interaktív módján ismerje meg az új BMW X2 modellt. A BMW ugyanakkor az autógyártó vállalatok közül elsőként használja ki a népszerű Shazam alkalmazás kiterjesztett valóságát is.
Az új BMW X2 hozzávetőlegesen négy hónap múlva, 2018 márciusában ünnepli piaci premierjét, az elkövetkező időszakban pedig a bajor prémiumgyártó újabb világhírű alkalmazásokkal és internetszolgáltatókkal kiépített forradalmi együttműködéseket jelent majd be.

Idén 50 éves a Ford Escort

Emlékszünk még az első generációs Ford Escort kólásüveg-sziluettjére? Majdnem ötven éve már, hogy az első ilyen autó legördült a Ford Halewood üzem szerelőszalagjáról.

Az első generációs Ford Escortot 1967 végén mutatták be az Egyesült Királyságban, míg szélesebb közönség előtt az 1968 januári Brüsszeli Autószalonon mutatkozott be. A Ford európai részlege a hosszú időn át gyártott, sikeres Anglia leváltására tervezte a modellt. Az Escort gyártása elsőként Angliában, a halewood-i gyárban kezdődött meg, 1967 utolsó hónapjaiban, míg az Európa kontinentális részére szánt bal kormányos változatok gyártása 1968 szeptemberében indult be, Genkben, Belgiumban.

Az Egyesült Királyságban gyártott darabok eleinte némileg eltértek az Európa többi részén kaphatóktól, például az első futómű hangolása és a kormányáttétel is más volt, továbbá a Genkben készülő Escortok dupla hidraulikakörös fékeket kaptak és szélesebb felnik kerültek rájuk. 1970-től az Európa kontinentális részén értékesített modellek gyártása áttevődött Németországba, az új saarlouis-i gyárba.

Az Escort Európa több részén is sikeres modellé vált, de a legkomolyabb sikereket az Egyesült Királyságban érte el, ahol az 1960-as évek legsikeresebb modellje lett. 1974 júniusában a Ford bejelentette a kétmilliomodik Escort elkészültét. Ezt a mérföldkövet korábban egyetlen Egyesült Államokon kívüli Ford modell sem érte el.

Az Escort a média körében is azonnal hatalmas sikert aratott. A kritikusok értékes családi autónak nevezték, külön kiemelve gazdag alapfelszereltségét, amiben olyan luxustételek szerepeltek, mint a műbőr üléshuzat, a gumiszőnyegek, az egy sebességfokozatú ablaktörlő vagy a műbőr ajtópanelek.

A honestjohn.co.uk nevű brit honlap szerint: „Az Escort dögös autó volt, és mágnesként vonzotta azokat a fiatalokat, akik egy kisméretű lépcsőshátú kocsira vágytak. Az autó igazi sláger lett, hiszen egyszerű szerkezetéhez, jó megjelenéséhez és élvezetes teljesítményéhez visszafogott fogyasztás társult – nem véletlen, hogy a Cortina után ez lett a Ford második bestsellere az Egyesült Királyságban. Még az 1098 köbcentis alapváltozat is élvezetes vezetést kínált, amire a fogasléces kormánymű, a briliáns sebességváltó és a hatékony MacPherson első rugóstag jelentett garanciát.”

Partnerségre lépett a Nissan és a KFC

A Nissan Micra partnere lett a KFC-nek egy olyan kezdeményezésben, mely alapjaiban reformálhatja meg a gyorséttermi piacot.

2017-ben egy innovatív kezdeményezés részeként a KFC már házhozszállítást is biztosít vásárlói részére! Ahhoz pedig, hogy ezen új szolgáltatásukat gördülékenyen tudják kivitelezni és a friss, ropogós csirkék mindig időben megérkezzenek a megrendelőhöz, szükségük volt egy megbízható partnerre. Így esett az Amrest Kft. választása a hasonlóan innovatív márkára, a Nissanra és a vadonatúj Micrára.

„Az ötödik generációs Micra forradalmi újításokat hozott magával és büszkeséggel tölt el minket, hogy egy ilyen innovatív kezdeményezésben, mint a gyorséttermi házhozszállítás a Nissan úttörővé válhat a vadonatúj Micra által” – mondta el Horváth Gergő, a Nissan magyarországi PR és Marketing kommunikációért felelős menedzsere.

A mai napon a Nissan megkezdte az átadást az összesen 50 darab gépjárműnek a KFC részére, először Budapesten majd országosan ezekkel fogják szállítani mindenki asztalára ételeiket.

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

A 2012 és 2015 között bezsebelt négy abszolút győzelem, valamint az első tízben elért legutóbbi három helyezés után a MINI és az X-raid csapat egy minden eddiginél erőteljesebb palettával tér vissza a Dakar Rali dűnéi közé.

Fennállása során most először a brit prémiumgyártó két különböző hajtásláncot állít csatasorba: 2018. január 6-án, a világ legkeményebb terepralijának negyvenedik rajtrácsára az összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally mellett a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is felgurul.

A legfrissebb versenyautó-paletta hivatalos leleplezésével a MINI és a németországi székhelyű X-raid csapat a 2018-as Dakar Rali előtti felkészülés utolsó fázisába érkezett. Közel hat évtizede íródó sikertörténete során a brit prémiumgyártó most először két különböző hajtáslánccal néz szembe a világ legkeményebb terepralijának kihívásaival: 2018. január 6-án, Peru fővárosában a 2017-es bemutatkozó szezonjában azonnal abszolút hatodik helyen záró, összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally továbbfejlesztett változata és a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is rajthoz áll.

A MINI és az X-raid csapat minden korábbinál eltökéltebb célja, hogy 2018-ban tovább írják közös sikertörténetüket, amely 2012 és 2015 között négy egymást követő abszolút győzelemben teljesedett ki. „Két legfrissebb versenyautónkkal a Dakar Rali történetének eddigi legerősebb MINI-flottáját gurítjuk rajtrácsra” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke a MINI John Cooper Works Rally és a MINI John Cooper Works Buggy közös párizsi premierjén.

A második hajtáslánc-változatot a Dakar Rali speciális szabályrendszere hívta életre, amely jelenlegi formájában a csupán hátsókerék-meghajtású technikákat számos előnnyel ruházza fel. Sven Quandt, az X-raid csapat igazgatója már 2017 februárjában zöld utat adott a MINI John Cooper Works Buggy megépítésének. „Ez volt csapatunk történetének eddigi legátfogóbb projektje, rendkívül keményen dolgoztunk rajta az elmúlt hónapokban” – fogalmazott az igazgató Párizsban.

A MINI John Cooper Works Buggy meghajtásáról egy 3.0 hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel és 800 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A váltó, a hajtáslánc és a BMW TwinPower Turbo technológia alapjaira épülő turbófeltöltés teljes egészében újragondolt fejlesztés. A MINI John Cooper Works Rally motorterében ugyanez az erőforrás dolgozik. A pilóta és a navigátor maximális biztonságáért még a legextrémebb versenykörülmények közepette is masszív bukókeret felel, amelyre szénszál-erősítésű műanyagból és kevlárból készült, minden részletében kidolgozott karosszériát erősítettek fel. A hátsókerék-meghajtású versenyautó egyedülálló, aerodinamikailag is tökéletesített „buggy” megjelenését a MINI járműtervezési részlegének dizájncsapatával karöltve alkották meg.

Az elmúlt hónapok során az új MINI John Cooper Works Buggy valós körülmények között, intenzív tesztelésen esett át, többek között Magyarországon és Marokkóban is.

„A buggy ez idő alatt egyszer sem állt meg technikai meghibásodás miatt, amely kiváltképp figyelemreméltó eredmény” – hangsúlyozta Sven Quandt. „Az örömmámorban azonban a MINI John Cooper Works Rally-ról sem szabadott megfeledkeznünk, hiszen az összkerékhajtású technika megannyi terepen és útfelületen előnyt élvez. Ráadásul rendkívül megbízható autónk van” – tette hozzá a csapatigazgató.

A tavalyi Dakar-futam előtt leleplezett MINI John Cooper Works Rally, amellyel az argentin Orlando Terranova az abszolút hatodik helyen ért célba, idén új futómű-technológiával áll rajthoz, elsősorban nagyobb rugóúttal és jelentős súlycsökkenéssel.

2018-ban a MINI és az X-raid csapat hét versenyautót gurít a Dakar Rali rajtrácsára. A három MINI John Cooper Works Buggy volánjánál a finn Mikko Hirvonen, az egyesült államokbeli Bryce Menzies és a szaúd-arábiai Yazeed Al-Rajhi foglal majd helyet. A négy MINI John Cooper Works Rally versenyautót az argentin Orlando Terranova, a lengyel Jakub Przygonski, a spanyol Joan „Nani” Roma és a chilei Boris Garafulic vezeti.
Kiváló pilótáival és navigátoraival, valamint rendkívüli tapasztalattal rendelkező háttértámogatásával és szervizcsapatával az X-raid csapat minden szempontból felkészülten vág neki a negyvenéves jubileumát ünneplő Dakar Rali embert és gépet egyaránt kihívó megpróbáltatásainak.

A világ legkeményebb terepralija, amelynek Dél-Amerika immáron sorozatban tizedik alkalommal ad otthont, a negyvenedik felvonás során ismét Peru, Bolívia és Argentína tájain kalauzolja keresztül az indulókat. A 2018-as Dakar Rali végeláthatatlan sivatagi szakaszok, sziklás terepek és aszfaltozott utak több ezer mérföldnyi forgatagát ígéri, akár az Andok-hegység 4000 méteres magasságában is. A verseny 2018. január 20-án, az argentin Córdoba városában érkezik be a célba.

Folytatja szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásait az Audi

Az Audi lépésről lépésre szisztematikusan építi e-üzemanyag stratégiáját.

Az Ineratec GmbH. és az Energiedienst Holding AG partnerekkel közösen a vállalat egy új kísérleti létesítmény létrehozását tervezi, amely a svájci Aargau kantonban található Laufenburgban jönne létre az e-dízel gyártására. A szükséges energiát most először megújuló forrásból, vízenergia segítségével biztosítják. A tervezett létesítmény éves kapacitása eléri a közel 400 000 litert.

Több éve már, hogy az Audi kutatásokat folytat olyan klímabarát, szén-dioxid alapú üzemanyagok kapcsán, mint például az e-gas, az e-benzin vagy a szintetikusan előállított e-dízel üzemanyag. A vállalat most újabb lépést tett az e-dízel előállításának útján.

„Laufenburgban – köszönhetően egy új technológiának – képesek leszünk az e-dízel előállítását hatékonyan, kompakt egységekben kivitelezni, így még gazdaságosabbá válik ez a megoldás. A kísérleti létesítmény lehetőséget kínál a különböző szektorok társítására, mint például az energiaszektor különböző, áram, hő és mobilitás területén működő szereplőinek az összekapcsolására, továbbá lehetséges lesz a megújuló energia tárolása is” – nyilatkozta Reiner Mangold, az AUDI AG fenntartható termékfejlesztésért felelős vezetője.

Az Audi e-dízel képes arra, hogy a hagyományos belsőégésű motorokat szinte teljesen szén-dioxid semlegesen működtesse. Előállításához a vízierőművekből származó energiát alakítja szintetikus üzemanyaggá. Működése egy kémiai alapelvet követ: a vízierőműben helyben előállított zöld energia elektrolízis révén hidrogént és oxigént állít elő a vízből. A következő lépésben a hidrogén reakcióba lép a szén-dioxiddal egy új és igen kompakt mikroeljárási technológia révén. A szén-dioxid származhat a légkörből vagy biogén füstgázokból és ez jelenti – az Audi e-üzemanyagok esetében mindig – az egyetlen szénforrást, amelyből hosszú láncú szénhidrogének jönnek létre. A folyamat utolsó lépéseként ezeket különválasztják, így jön létre az Audi e-dízel illetve az ipar egyéb területein felhasználható viasz.

A tervek szerint az első liter e-dízel a következő évben készülhet el Laufenburgban. Az Audi és a projektben résztvevő partnerei, az Ineratec és az Energiedienst AG néhány héten belül nyújtja be a létesítmény építéséhez szükséges engedélykérést. Az építkezés várhatóan 2018. elején indul majd.

Ez a második partneri együttműködés, amelyben az Audi egy kísérleti Power-to-Liquid („elektromos energiából cseppfolyós energiahordozó”) alapelven működő létesítmény létrehozásában működik közre. Az Audi és a sunfire energia-technológiai vállalat már 2014. óta dolgozik együtt Drezdában. Itt a sunfire a fenti alapelvek mentén, de különböző technológiákat alkalmazva állítja elő az e-dízel üzemanyagot. A másik Audi e-üzemanyag projekthez kapcsolódóan önálló Power-to-Gas („elektromos energiából gáz”) üzem működik az észak-németországi Werlte községben, ahol az Audi e-gas – más néven szintetikus metán – készül az A3, A4 és A5 g-tron modellek számára. Az ingolstadti autógyártó szakértő partnerek bevonásával dolgozik az e-benzin előállításán is.

A fent említett modellek üzemanyag fogyasztása:

A3 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 3,5 – 3,3*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km) 5,4 – 5,1*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 96 – 89*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 126 – 117*

A4 Avant g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,3 – 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,5 – 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 – 126*

A5 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,2 – 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,3 – 5,6*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 114 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 143 – 126*

*: Az üzemanyag-fogyasztásra és a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó információk az alkalmazott gumiabroncsoktól illetve kerekektől függően változhatnak.

Dobó Kata és az új Ford Fiesta volt az idei Marie Claire Fashion Days középpontjában

Nincs kétség: abban a pillanatban ellopta a show-t az újgenerációs prémium kategóriás Ford Fiesta a Marie Claire Fashion Days-en, amint reflektorfényben ragyogva a vörös szőnyegre gördült.

A hírességekhez illő módon a Ford tradicionális autójának legújabb modellje olyan megjelenést villantott, amelyre az átlagon felüli jelző a legenyhébb kifejezés. Kategóriájának legfényesebb csillaga, Dobó Kata színésznő és a Merő kollekció társaságában ragyogta be a felejthetetlen estét.

Dobó Kata vörösréz színű ruhakölteménye nem csak a meleg őszi idő miatt volt pompás választás, hanem mert az egyedi darab tökéletes harmóniát alkotott a Ford Fiesta inspirálta kollekció többi darabjával is, amelyek a neves magyar tervező, Merő Péter keze munkáját dicsérik.

Nem csoda, hogy a kifinomult ízlésű fashionistákat azonnal elvarázsolta a kifutón főidőben debütáló elegáns kollekció. A siker borítékolható volt, mert a tervező, saját elmondása szerint is, nagy hangsúlyt fektetett a legújabb Ford Fiesta modellek és a természet inspirálta darabok megalkotására.

“Legújabb kollekcióm megalkotásánál a könnyed pasztell színvilág és a fémes elemek kombinációja lépett előtérbe, így az új Fiesta modellek különleges fényezési színpalettájával tökéletesen összhangba került. Ruháimmal mindig is a sikeres, lendületes nők elegáns utcai és protokolláris megjelenését erősítettem. Olyan városi nőknek szól, akik szeretik a nőies, egyedi, ugyanakkor nem hivalkodó, darabokat. Az új Fiesta dinamikus és izgalmas stílusvilága is ugyanezt képviseli számomra” – mondta Merő Péter a helyszínen.

A legújabb Fiesta modell több mint 20 000 variációt kínál az autó színeinek és belső terének tervezésénél, így mindenki saját személyiségére szabhatja kedvenc Fiestáját, amely valóban több mint egy autó: igazi, stílusos városi kiegészítő.

Az egyik legjelentősebb magyar divateseményen Dobó Kata Fiesta-nagykövet, megosztotta az új modellel kapcsolatos tapasztalatait.

“Már 8 éve Ford Fiestával járok, gyakorlatilag amióta jogosítványom van, ezt a típust vezetem. Nemcsak azért mert megbízható, hanem mert nagyon csinos és stílusos is. Imádom a színeit, a formáját, hogy csajos és stílusos is. Tudom, hogy egy autót nem hívhatunk fashion kiegészítőnek, de az új Fiesta amennyire csak lehetséges, betölti ezt a szerepet is, amellett, hogy minden extrával felszerelten elvisz bárhová. Örülök, hogy ezen az eseményen egyik kedvenc tervezőm Mérő Péter is csatlakozott a csapatunkhoz, mert az ő kollekciója ugyanezt a sokoldalúságot és időtlen eleganciát sugározza. Ezért is viselem előszeretettel kreációit, legutóbb például a Budapest Noir bemutatóján” – magyarázta Dobó Kata.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Toyota és az MS&AD Insurance Group az autóbiztosítások jövőjét vette célba

A Toyota és az MS&AD Insurance Group leányvállalata, az Aioi Nissay Dowa Insurance közösen dolgozták ki Japán első olyan autóbiztosítását, amely a vezetési szokásokat naplózó telematikai rendszeren alapul.

A terv lényege, hogy a vezetési adatokat gyűjtő telematikai technológiákkal felszerelt, kommunikáló Toyota-modellek tulajdonosai minden hónapban biztosítási kedvezményre számíthatnak – attól függően, mennyire biztonságosan vezetnek. A biztosítási díj összege az alapdíjból és használat alapján kalkulált díjkedvezményekből tevődik össze, és ez az utóbbi tétel akár a díj teljes összegének 80 százalékát is kiteheti. A vezetési szokások alapján adott kedvezmény mellett a biztosítás további szolgáltatásokat is kínál.

A környezetbarát hibrid modelljei mellett előrehaladott jármű automatizálási és robotikai fejlesztéseiről is ismert Toyota és az Aioi Nissay Dowa Insurance egyaránt arra törekszik, hogy hozzájáruljanak egy biztonságosabb közlekedési környezet megteremtéséhez, amihez kiváló eszköznek ígérkezik az egymással kommunikáló autók és a járművekből érkező big data adatfolyam felhasználására alapozott biztosítás.

A fejlesztés háttere és célkitűzései

A telematikai technológiák jelentős mértékben átformálják az autózás világát, hiszen a vezetési adatokra alapozva számos új termék és szolgáltatás láthat napvilágot. Különösen Európában és az USA-ban figyelhető meg, hogy egyre több autóbiztosítás kínál kedvezményeket a telematikai rendszerekből származó információk alapján, amelyekből kiderül, hogy az autós vezetési szokásai mennyire biztonságosak. A japán kormányzat is ösztönzi a telematikai technológiák használatán alapuló biztosítások bevezetését, ami a szakértők szerint csökkenti a közlekedési balesetek számát. Az Aioi Nissay Dowa Insurance vállalat úttörőnek számít Japánban a telematikára alapozott autóbiztosítások területén. A cég 2004-ben vezette be futásteljesítmény-alapú biztosítását, amihez a Toyota telematikai technológiáját használta fel. 2015 márciusában a biztosítótársaság felvásárolta a Box Innovation Group Limited vállalatot (a legnagyobb brit telematika-alapú biztosítót), és az újonnan szerzett know-how-t arra használta fel, hogy kifejlessze a legmodernebb telematikus biztosításokat és szolgáltatásokat.

A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota három pillérre alapozza a kommunikáló autókkal kapcsolatos stratégiáját: minden autó bekapcsolása a kommunikációs hálózatba, új érték teremtése és üzleti forradalom; új mobilitási szolgáltatások megteremtése. Az adatátvitel céljából adatkommunikációs modulokkal (DCM) felszerelt kommunikáló autók fejlesztésével a Toyota új értékeket kínálhat a társadalom számára, ugyanakkor pedig elérheti végső célját, a halálos kimenetelű közlekedési balesetek teljes felszámolását. E célból fejlesztette ki a Toyota azokat a modern biztonsági technológiákat (Toyota Safety Sense és ICS), amelyekkel minél több modelljét felszereli, és amelyek előnyeit – márkakereskedői hálózatának tagjaival együtt – a lehető legszélesebb körben, közlekedésbiztonsági oktató programok révén ismerteti a nagyközönséggel.

„Az, hogy a Toyota és a Lexus indította el elsőként a telematikai rendszerek segítségével a vezetési szokásokat figyelembe vevő, és ezek révén kedvezményre jogosító autó biztosítást, több tényezőre vezethető vissza. Ezek közül említésre érdemesek a két márka által az aktív biztonsági rendszerek, a jármű-jármű és a jármű-infrastruktúra közötti kommunikáció, az önvezető autók és a mesterséges intelligencia területén végzett előrehaladott kutatási eredmények épp úgy, mint a tény, hogy a Toyota és a Lexus eddig több, mint 11 millió hibrid autót értékesített világszerte, többet, mint az összes többi autógyártó együttvéve. Az utóbbi fontossága e tekintetben elsőre talán meglepőnek tűnhet, ám nem szabad elfelejtenünk, hogy a hibrid autók által a sofőrök számára folyamatosan adott visszajelzések (például az energiaáramlási monitor révén) több tanulmány szerint is nagyban hozzájárulnak a vezetési kultúra javításához, és a biztonságosabb, nyugodtabb közlekedéshez. Éppen ezért számos országban már ma is kínálnak díjkedvezményeket a hibrid autók tulajdonosainak.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

Az új termékek és szolgáltatások áttekintése

Az új biztosítási forma tervezetét a Toyota és a Aioi Nissay Dowa Insurance közösen dolgozta ki azzal a céllal, hogy valóra válhasson a biztonságosan közlekedő társadalom eszméje. A rendszer alapha, hogy a Toyota és Lexus kommunikáló autói automatikusan elküldik az autóval kapcsolatos adatokat a Toyota Smart Centerbe. Az Aioi Nissay Dowa Insurance e járműadatok alapján nyújtja az új szolgáltatást, amely kizárólag a Toyota és Lexus modelljeire vonatkozik.

Az autósok ezen felül az alábbi szolgáltatásokat is igénybe vehetik:

1. Vezetési jelentések: Tippek, amelyek minden út után átnézhetők
• A biztonságos vezetés pontozása, tippek: a rendszer minden egyes utazás végeztével egy ötpontos skálán értékeli sebesség, a gyorsítások és a fékezések adatait. A biztonságos vezetés kombinált pontszáma egy 100-as skálán jelenik meg.
• Térkép a vezetési jelentések alapján: a térkép segítségével az autósok azonosíthatják azokat az útszakaszokat és helyszíneket, ahol veszélyesen vezettek, és egyszerű tanácsokat kapnak a veszélyhelyzetek elkerülésére. Ez a szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az autósok az út végeztével azonnal ellenőrizhessék, hogyan vezettek. Ez biztonságos autózásra ösztönzi őket.
• Járműinformáció (riasztások): a riasztások információt szolgáltatnak egyebek mellett az aktív biztonsági berendezések működéséről, a gumiabroncsok nyomásáról és az elektronikus kulcs töltöttségi szintjéről. Ez a szolgáltatás nemcsak biztonságos vezetésre ösztönöz, hanem arra is, hogy a felhasználó mindig biztonságos állapotban tartsa járművét.

2. Havonkénti jelentések: Részletes értékelés, aminek alapján az autós áttekintheti egész havi eredményeit
• A biztonságos vezetés pontozása, biztosítási díjak: a rendszer az egész hónapra vetített vezetési körülmények alapján egy ötpontos skálán értékeli sebesség, a gyorsítások és a fékezések adatait. A biztonságos vezetés kombinált pontszáma egy 100-as skálán jelenik meg. A biztosítási díj kiszámítása a biztonságos vezetésre kapott pontszám alapján történik.
• Tanácsok a biztonságos vezetéshez: az előző hónap vezetési adatai alapján az autós részletes visszajelzést kap. A visszajelzés kifejezetten az adott autós számára szól, és vezetési szokásaitól függ.

Honda Civic Type R: a legjobb teljesítményorientált autó?

A vadonatúj Honda Civic Type R hódította el az Év Női Autója verseny Legjobb teljesítményorientált autó címet. Ez igen komoly elismerés, a döntőbizottság soraiban ugyanis kizárólag a szebbik nem képviselői ültek.

Bár az új Civic Type R csak nemrég mutatkozott be, máris tucatnyi díjat zsebelt be. Júniusban az Auto Express olvasói szavazták meg a legjobb hot hatch-nek, a múlt hónapban pedig a Sport Auto választotta a legjobb import kompakt sportkocsinak.

A Civic Type R a vadonatúj ötajtós Civic alapjaira épül, és olyan kiemelkedő teljesítmény jellemzi, hogy a vezetési élményt illetően közúton és versenypályán is maga mögé utasítja a forró ferdehátúak kategóriájának többi szereplőjét. A többszörös díjnyertes 2.0 VTEC TURBO motor optimalizálásával 320 LE-re tornázták fel a csúcsteljesítményt, így a százas sprinthez mindössze 5,7 másodperc szükségeltetik, a végsebesség pedig eléri a 272 km/órát.

Az Év Női Autójáról döntő bizottságot húsz ország 25 autós-újságíró hölgye alkotta. A nevezési listán 420 autó szerepelt, ezek közül választották ki a hatvan legjobbat, mielőtt győztest hirdettek volna a különféle kategóriákban.

Az új autók több mint felét hölgyek vásárolják, igen fontos tehát, hogy miként vélekednek a különféle modellekről. Fantasztikus, hogy a Civic Type R a nők körében is rendkívül népszerű – osztotta meg gondolatait Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke. – Az új Type R-t elképesztő teljesítmény jellemzi, ugyanakkor megmaradt végtelenül praktikus és sokoldalú ferdehátúnak, ami egyedülállóan magas használati értékre lehet büszke – fűzte hozzá.

Az új Civic Type R gyártása 2017 nyarán kezdődött meg a Honda swindoni üzemegységében (HUM), ahol az ötajtós Civic összeszerelését is végzik. Akárcsak az alapmodellt, a Type R-t is innen szállítják a nemzetközi piacokra, beleértve Európát, Japánt és az Egyesült Államokat is. Érdekesség, hogy az új Civic Type R az első Honda-emblémás Type R, amit hivatalosan forgalmaznak Észak-Amerikában.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK