Főoldal Blog Oldal: 298

Bemutatták az új BMW M5 MotoGP Safety Car-t

A BMW M GmbH közel 20 éve működik együtt a MotoGP-t szervező Dorna Sporttal és biztosítja évről-évről a motorversenyek királykategóriájának biztonsági autóját.

A legújabb modell, a BMW M5 MotoGP Safety Car a nagyközönség előtt augusztusban debütált BMW M5-re épül (kombinált fogyasztás: 10,5 l/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 241 g/km). Az új pályaautó a MotoGP szezon utolsó versenyhétvégéjén (november 10-12.), a spanyolországi Valenciában mutatkozik be és a teljes 2018-as szezonban vezetni fogja a versenysorozat biztonsági autó flottáját.

„Egy MotoGP biztonsági autónak számtalan kritériumnak kell megfelelnie. Elengedhetetlen, hogy minden körülmények között biztonságosan tudjon felvezetni egy sor egyedi, nagyteljesítményű, versenyzésre született prototípust” – mondta el Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke. „Az új BMW M5 tökéletes alapot jelent egy biztonsági autónak, miután a műszaki jellemzői révén még a határokat feszegetve is kiválóan kezelhető marad – az úton és a versenypályán egyaránt. A fejlesztés soha nem áll le a MotoGP-ben és ugyanez igaz a BMW M GmbH-ra is: az új M5 MotoGP Safety Car tökéletes megtestesítője törekvésünknek a folyamatos innovációra és a maximális teljesítményre.”

A pályaautó kivételes képességeinek egyik kulcsa az M modellekhez újonnan fejlesztett M xDrive összkerékhajtás, mely a BMW M5-ben debütált. A precíz kezelhetőség és a tökéletes tapadás optimális vezetési dinamikát garantál minden helyzetben. A BMW M5 lelkét a 4,4 liter hengerűrtartalmú M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, duplaturbós V8-as benzinmotor adja, amelyen jelentős módosításokat eszközöltek a BMW M mérnökei. A 441 kW/600 lóerős maximális teljesítményével és a 750 Nm csúcs forgatónyomatékával az M5 kiugró teljesítménynövekedést mutat a korábbi modellekhez képest, a 0-ról 100 km/h-ra gyorsuláshoz pedig mindössze 3,4 másodpercre van szüksége.

A sebességváltásról a Drivelogic rendszerű új, nyolcsebességes M Steptronic váltó gondoskodik. Az alváz az M modellekre jellemző, az optimális vezetési dinamikát elősegítő kinematikai és elasztokinematikai elemekkel egészül ki. A teljesítményben fontos szerepet játszik a súly is, amelyet tovább csökkentettek a mérnökök például a tető esetében könnyű szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) elemek használatával.

A Garchingben található BMW M Manufaktur munkatársai óriási odafigyelés mellett változtatták át a nagyteljesítményű BMW M5-öt MotoGP Safety Car-rá, felkészítve arra a feladatra, hogy a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenysorozatának pályaautója legyen. A folyamat számtalan olyan BMW M Performance alkatrész beépítésével járt együtt, amely a BMW M5 modell számára kiegészítő alkatrészként érhető el. Ezek amellett, hogy még határozottabbá teszik a biztonsági autó sportos megjelenését, fejlesztik az aerodinamikáját, a hűtésteljesítményét és csökkentik a jármű súlyát. A kiegészítő elemek közé tartoznak a különféle szénszálas alkatrészek, mint például az oldalsó küszöbök, a hátsó spoiler, az elülső vese-alakú rács, a külső visszapillantótükör, vagy a légbeömlő lécek. A BMW M Performance sport kipufogórendszer titániumból készül, szénszálas kipufogóvéggel rendelkezik, és kifejezetten a versenypályán történő használatra tervezték.

A BMW M5 MotoGP Safety Car számos, versenyautókra jellemző, a teljesítményt és a biztonságot szolgáló megoldás adaptálásával született meg. Az orr-rész légbeömlő nyílása egy prototípus, amelyet kifejezetten a BMW M5 MotoGP Safety Car számára fejlesztettek, a motorháztető reteszelési megoldását pedig versenyautóktól kölcsönözték. A BMW M4 GTS-ből átvett kagylóülések a kényelem és a maximális biztonság érzetét biztosítják az utasok számára. A tetőn található lapos fénysáv modern LED technológiát alkalmaz, és speciálisan kialakított vezérlőn keresztül irányítható. További fontos jelzőrendszert jelent az az elülső fényrendszer, mely az első rácsban elhelyezett kék LED lámpákra és fényszórókhoz illesztett villogó koronákra épül.

Az új BMW M5 MotoGP Safety Car kialakítása már önmagában a versenyzést szimbolizálja: alakját az új BMW M8 GTE versenyautó ihlette, amely a jövő évi 24 órás Le Mans-i futamon képviseli majd a BMW-t. A BMW M8 GTE megalkotása során a BMW M és a BMW Motorsport szakemberei kéz a kézben dolgoztak egymással. A megjelenés ezt a szoros kooperációt tükrözi.

A BMW M GmbH és a Dorna Sports közötti együttműködés 1999-ig nyúlik vissza. A BMW M flotta autói mindig is a „MotoGP hivatalos autója” címen léptek színre, ugyanakkor számos egyéb módon is megnyilvánul a partnerkapcsolat. BMW M Különdíjat 2003 óta minden szezon végén az időmérők legjobbjának ítélik oda, a BMW M MotoGP Experience program pedig lehetővé teszi a látogatók számára, hogy első kézből tapasztalják meg a MotoGP élményét a versenysorozat szakértőinek közreműködésével. A BMW M GmbH exkluzív bemutatókkal is készül a versenysorozatra, a MotoGP versenyhétvégéire időzített modell- és termékpremierjeivel.

Mi lehet a Toyota és a Lexus illusztris hazai sikerének titka?

Hazánkban is egyértelműen itt a környezetbarát, alacsony fogyasztást és üzemben tartási költségeket kínáló hibrid autók aranykora, aminek a technológiát jegyző és a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Toyota és Lexus a legnagyobb nyertese – áll a két márka összefogó sajtóközleményében.

Az együttesen a hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét jegyző két márka ugyanis elképesztő sikereket könyvelhetett el az elmúlt tíz hónapban: míg a 15%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a Toyota 48%-al, addig prémium márkája, a Lexus 65,9%-al növelte értékesítéseit.

A TOP10 Magyarországon legnépszerűbb autómárka közül a hagyományos benzines hajtást az elektromos hajtással kombináló környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően, értékesítéseinek 48%-os bővülésével a Toyota érte el a legnagyobb növekedést hazánkban január és október között az előző év azonos időszakához képest. A világon a legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott japán autógyártó prémium márkája, a Lexus hasonlóan jól szerepelt az év első 10 hónapjában: eladásainak 65,9%-os növekedésével messze a legnagyobb bővülést érte el a TOP5 luxusautó márka közül.

A környezetbarát hibrid technológiát idén húsz éve világhódító útjára indító, és annak fejlesztésében valamennyi versenytársával szemben évtizedes előnnyel bíró Toyota és Lexus által az utóbbi években elért látványos sikereket kétségkívül az alapozta meg, hogy mindenkinél korábban lépve kialakította a piac legszélesebb, egyben legfejlettebb hibrid modellportfólióját. Míg a Toyota esetében a városi kisautó Yaris, a magánfelhasználók és flottavásárlók körében is egyaránt népszerű középkategóriás Auris, a piacra elképesztő sikerrel berobbanó kategóriateremtő kupé-crossover C-HR, és az SUV szegmens ikonikus szereplője, a RAV4 -es modell is elérhető hibrid hajtással, a Lexus esetében gyakorlatilag nincs olyan modell, amelyhez a gyártó ne kínálna hibrid hajtást, sőt, belépő modellje, a CT kizárólag ezzel a hajtással érhető el.

A Toyota ráadásul, miután szeptemberben a Frankfurti Autószalonon leleplezte a C-HR Hy-Power tanulmányt, azt is bejelentette, hogy a jövőben hogy legfontosabb modelljeinek kínálatában két különböző hibrid hajtást kínál majd: az egyik hajtáslánc – a jelenleg kapható technológiához hasonlóan – gazdaságos üzemeltetést és alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál majd, a másik változat pedig mindezt nagyobb teljesítménnyel és még élvezetesebb vezetési élménnyel egészíti ki. Ha ez nem lenne elég, a múlt héten a Tokiói Autószalonon a Toyota leleplezte GR HV Sports tanulmányt is, egy környezetbarát hibrid motor által hajtott vérbeli sportautót, ami akár legendás sportmodelljei környezetbarát módon történő feltámasztásának előfutára is lehet. A hibrid sportautókat hajtó technológiához persze a gyártónak nem kell messzire mennie: nem csak a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) tartóssági versenyein méreti meg magát ilyen versenygépekkel, de a Lexus utcai kínálatában is szerepel két hibrid sportautó, az RC 300h, és a frissen bemutatott, minden értékesítési várakozást megdöntő hibrid szupersport kupé LC 500h (utóbbit egyébiránt ugyanaz a világ legfejlettebb hibrid hajtásának tartott Multi Stage Hybrid rendszer hajtja, mint a márka szintén nemrégiben leleplezett új zászlóshajóját, az LS-t.).

A hibrid értékesítések motorját természetesen elsősorban nem a környezetbarát sportautók hajtják: jóllehet szép darabszámokat produkál a Toyota esetében a kisautó Yaris és a középkategóriás Auris, a Lexus esetében pedig a kompakt CT és az IS és GS szedán is, a legnagyobb sikert a két márka számára a világon mindenütt legdinamikusabban növekvő SUV szegmensben kínált hibrid modelljei hozzák. Mára ugyan minden meghatározó autógyártó kínál hibrid SUV-okat, a leglátványosabb dizájnt a legfejlettebb technológiával kombináló crossovereket ugyanakkor a Toyota (C-HR és RAV4) és a Lexus (NX és RX) jegyzi. Ráadásul, ha az autógyártóra jellemző gyakorlatból indulunk ki, amit a Toyota C-HR és a Lexus LC előfutáraként bemutatott tanulmányautóknál is, megfigyelhettünk, könnyen lehet, hogy a tavalyi Párizsi Autószalonon leleplezett Lexus UX tanulmány egy új kompakt méretű Lexus hibrid crossover érkezését jelentheti a közeljövőben. Hogy mennyire fontosak a Toyota és a Lexus számára a hibrid SUV-k, mi sem mutatja jobban, hogy a mintegy 75%-ban hibrid meghajtással értékesített C-HR és RAV4 együttesen a Toyota január és október közötti hazai értékesítésének 25%-át tette ki, míg a csaknem 100%-ban hibrid hajtással eladott NX és RX együtt a Lexus idei magyarországi eladásainak 82%-át képviselte. A márkák teljes értékesítésére vetítve egyébiránt a Toyota idei hazai eladásainak nagyságrendileg egyharmadát, a Lexus eladásoknak pedig 97%-át tették ki a környezetbarát hibridek. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy az idén idehaza eladott Lexus sportautók közül az RC-k 57%-a és az LC-k 80%-a talált gazdára hibrid változatban, azaz a környezettudatosság már ebben a szegmensben is markánsan jelen van.

Mindezek ismeretében nem meglepő, hogy az elmúlt húsz évben világszerte több, mint 10 millió hibrid Toyota és több, mint 1 millió hibrid Lexus talált gazdára, ahogyan a vállalat azon célkitűzése sem tűnik ambiciózusnak, hogy 2020-ra teljes világszintű értékesítésének 50%-át tegyék ki a hibridek. Sőt, ha a hibrid eladások ilyen ütemben növekednek, a cél még akár konzervatívnak is bizonyulhat, és az sem lehetetlen, hogy addigra már a szintén a Toyota által jegyzet, a hibrid technológián alapuló, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológiával hajtott autók is kézzelfogható részesedéssel jelennek meg az értékesítésekben.

Ezzel el is jutottunk a címben feltett kérdés megválaszolásához: tudva azt, hogy az elmúlt három évben több minden más szegmensnél nagyobb ütemű növekedést produkálva több, mint megnégyszereződtek a magyarországi hibrid eladások, ezen értékesítések négyötödét pedig a Toyota és a Lexus jegyzi, egyértelműen kijelenthető, hogy a Toyota és Lexus mostani páratlan sikerének titka, hogy a piacot megelőzve, minden versenytársuknál korábban elkötelezték magukat a – mint mára már kiderült – nem csupán környezetbarát de egyben gazdaságos környezetbarát autózás, és a hibrid technológia mellett. Ráadásul miközben a Toyota és a Lexus a várakozások szerint minden autógyártónál korábban kínál majd az elektromos autózást is potenciálisan forradalmasító szilárdtest akkumulátorokkal szerelt modelleket, az elektromos autózás egyetlen élhető, és jelenleg ismeretek szerint még annál is praktikusabb alternatívájának tekintett hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztésének tekintetében is élen jár. Így könnyen lehet, hogy ahogyan annakidején a hibrid modellekkel tette (amelynek az utóbbi években és különösen idén érett be a gyümölcse), a világelső, modelljeinek legendás megbízhatóságáról ismert japán autógyártó ennek révén ismét egy utcahosszal előzi majd meg a teljes iparágat.

„A Toyota és a Lexus európai és hazai szárnyalásának titka kétségkívül a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfóliójának sosem látott sikere: az elmúlt időszakban a technológiát már korábban is favorizáló környezettudatos magánügyfelek mellett az alacsony üzemben tartási költségeket és a flottájuk környezetbarát voltát egyaránt hangsúlyosnak tartó flották egész sora döntött a Toyota és a Lexus hibrid modelljei mellett. A hibrid hajtás és a zöld autózás így már nem csupán praktikus és költséghatékony választás, de egyben trendi is, ebből pedig érthető módon a technológiát jegyző és annak fejlesztésében élen járó Toyota és a Lexus profitál leginkább” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és a Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

„Köszönhetően annak, hogy az SUV szegmens minden másik szegmensnél dinamikusabban bővül világszerte, elévülhetetlen érdemei vannak a környezetbarát hibrid hajtás népszerűsítésében sláger crossovereinknek, a Toyota C-HR-nek és RAV4-nek, illetve a Lexus NX-nek és RX-nek is. Kétségtelen emellett az is, hogy amikor a hazai közélet ismert szereplői, például a nemzetközi szinten is elismert énekes Király Viktor vagy épp a népszerű rádiós műsorvezető Sebestyén Balázs elkezdtek környezetbarát hibrid modellekkel autózni, és ezt a tényt aktívan kommunikálták is, az nagyban hozzájárult a technológia magyarországi megismertetéséhez, demisztifikálásához, és az esetleges (például a korlátozott hatótávval, vagy épp a külső töltés igényével kapcsolatos) tévhitek felszámolásához” – teszi hozzá a szakember.

„Mára természetesen számos versenytársunk kínál – nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára épülő – hibrid modelleket, amit egyértelműen üdvözlünk, hisz ez hozzájárul az autópiac zöldüléséhez, és a teljes iparág környezeti lábnyomának csökkentéséhez. Bízunk benne, hogy a Toyota által ingyenesen rendelkezésre bocsátott ezzel kapcsolatos szabadalmakat felhasználva versenytársaink épp így követnek majd bennünket a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia széles körű alkalmazásában is, ez ugyanis hozzájárulhat az abszolút nulla emissziójú autózás realitássá válásához” – avat be Varga Zsombor.

A Lexus LS+ együtt tanul a felhasználóval

Alighogy megkezdte ötödik generációs zászlóshajójának forgalmazását, a Lexus máris a hatodik szériát készíti elő. Az LS+ tanulmány már az autonóm mobilitás biztonságos és tiszta valóságát mutatja meg.

Formai és technológiai szempontból egyaránt hatalmas változások előtt áll a Lexus, ha hihetünk a márka legújabb tanulmányautójának. Az LS+ Concept nem csinál titkot abból, hogy a frissen bevezetett luxusmodell, az ötödik szériás LS jövőbeli utódját vetíti előre, és merészen veti bele magát a márka előtt álló lehetőségekbe.

Ahogy azt már korábban bejelentette, a Lexus 2020 első felében tervezi elkezdeni élesben is alkalmazni azokat a „városi csapattag” technológiákat, amelyek a normál közutakon is lehetővé teszik az autonóm közlekedést. Mint ismeretes, a Toyota-csoport tagjaként a Lexus kellő óvatossággal közelíti meg az emberi beavatkozás nélküli mobilitás kérdését, felismerve a gondolkodó, döntéshozó járművekkel járó hatalmas felelősség súlyát. 2020 után azonban megnyílhat a tér a vezetőt nem csupán támogatni, de megfelelő körülmények között helyettesíteni is képes technológiák előtt.

A márka jövőképében megfogalmazott, balesetektől és kötöttségektől mentes közlekedés folytonos kommunikációt igényel a járművek, az infrastruktúra és egy központi adatbázis között, amelyek ráadásul szünet nélkül fejlesztik saját ismereteiket a környező világról. Ez a tanulékony, mesterséges intelligencia teszi majd lehetővé, hogy a kizárólag gépjárművek által használt útszakaszokon (ez jogilag egyet jelent az autópályákkal) automatikusan besorolva, sávot váltva, gyorsítva és lassítva, a hossz- és oldalirányú távolságokat biztonságosan és dinamikusan megtartva, emberi beavatkozás nélkül haladhassanak a Lexus és idővel vélhetően más márkák modelljei is.

Mire megvalósul a „felhajtótól a lehajtóig” tartó autonóm közlekedés, és vele a gondolkodó gépkocsi álma, a Lexus formailag is átalakul. Az autó nem csupán csapattag, de akár családtag is lesz, amelyhez erős érzelmi szálak fűzik a felhasználókat; ennek megfelelően az LS+ Concept merész, ugyanakkor organikus irányban fejleszti tovább dizájnját. A hűtőmaszk orsó motívumának evolúciója már az autó orrának egészét elfoglalja, beleértve a lámpatesteket és a motorházfedelet is. Ennek során a tervezők éltek a modern (részben lézereket alkalmazó) világítástechnológiák és új generációs, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok adta funkcionális szabadsággal, és egybemosták azokat a szerkezeti elemeket, amelyeket ma még műszaki kényszerűségből külön-külön kell értelmezniük és alkalmazniuk a dizájnereknek.

A Lexus csupán egy fontos részletről nem tett említést: az LS+ Conceptről előzetesen megjelent információk között semmi nem szerepel a tanulmányautó hajtásláncáról. Csupán a maszk mögött elhelyezkedő, aktív lamellarendszerre tett utalásból következtethetünk arra, hogy az autó nagyteljesítményű hűtőrendszert igényel. Ez viszont nem feltétlenül jelenti a belső égésű motor jelenlétét…

Ahogy a Lexus európai igazgatója, Alain Uyttenhoven már korábban bejelentette, a Lexus 2020-ra megépíti hidrogén üzemanyagcellás luxuslimuzinját. Márpedig az üzemanyagcellás technológia jobb hatásfoka ellenére (szűkebb üzemi hőmérsékleti tartománya miatt) csaknem ugyanolyan hűtési igényekkel bír, mint egy belső égésű motor – vessünk csak egy pillantást az LS+ Concept formai előfutárának is tekinthető, 2015-ös LF-FC tanulmányának vagy a világ első szériagyártású hidrogén üzemanyagcellás szedánjának, a Toyota Mirainak öblös első légbeömlőire. Anélkül tehát, hogy biztosat mondhatnánk, aligha járunk távol az igazságtól, amikor nemcsak balesetektől, de emisszióktól is mentesnek képzeljük el a Lexus következő generációs mobilitási vízióját.

Különleges kiadású Volvo V90 Cross Country a Volvo Ocean Race rajtján

A Volvo különleges kiadású V90 Cross Country modellel köszönti a Volvo Ocean Race rajtját, és támogatja a világtengereket szennyező műanyag hulladékok ellen folytatott küzdelmet.

A prémium személygépkocsikat gyártó Volvo Cars a mai napon bemutatta díjnyertes V90 Cross Country terepképes kombi modelljének a 2017/18-as Volvo Ocean Race vitorlásverseny rajtját ünneplő különkiadását.

Az ügyfelek az autó megvásárlásával közvetlenül hozzájárulnak az óceánok állapotának megértését célzó erőfeszítésekhez. A Volvo Cars a V90 Cross Country Volvo Ocean Race különkiadás első 3000 eladott példánya után autónként 100 euróval támogatja a Volvo Ocean Race műanyag hulladékokkal kapcsolatos tudományos programját. Az összesen 300 000 eurós támogatással a Volvo Cars ismét megerősítette a környezetvédelem iránti, régről fakadó elkötelezettségét.

A Volvo Ocean Race tudományos programja keretében az idén rajthoz álló versenyhajókat olyan különleges szenzorokkal szerelték fel, amelyek segítségével a kutatók az óceánok legtávolabbi zugaiból is gyűjthetnek adatokat. Az érzékelők mérik a hőmérsékletet, a légnyomást, az áramlatokat és a szélsebességet, ami alapján a tudósok képesek lesznek pontosabban előre jelezni az időjárást, illetve precízebb globális klímamodelleket fognak tudni felállítani.

Ezen túlmenően a hajók mérik a környező víz sótartalmát, a benne feloldott CO2 mennyiségét, valamint az algák mennyiségét. A mikroműanyagokról gyűjtött egyéb adatokkal együtt ezek a mérések lehetővé teszik, hogy pontosabban felmérjük a műanyagszennyezés mértékét, illetve annak óceánjainkra gyakorolt hatásait. A program tudományos partnereinek egyike a Nemzeti Éghajlati Adatközpont (NOAA).

„Büszkén támogatjuk a Volvo Ocean Race tudományos programját, amely hozzájárul ahhoz, hogy minél alaposabban megismerjük földünk legnagyobb természetes erőforrásának: az óceánoknak a működését” – nyilatkozta Stuart Templar, a Volvo Cars fenntarthatósági igazgatója. „Termelő vállalatként arra törekszünk, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük a környező világra gyakorolt hatásunkat, így számunkra tökéletesen testhez álló lehetőséget kínált ez a projekt, amely innovatív megközelítésben igyekszik megoldást keresni egy hatalmas környezetszennyezési problémára. Különösen releváns ez annak fényében, hogy jövőnket elektromos formában képzeljük el.”

Az autó maga is megoldást kínál a tengerek szennyezésének problémájára: szőnyegbetétei abból az Econyl nevű anyagból készültek, amelyet 100 százalékban újrahasznosított műanyagokból, többek között a tengerfenékről felszedett halászháló-maradékokból gyártanak.

A V90 Cross Country Volvo Ocean Race modellt a Volvo formatervezői és a vállalat Special Vehicles részlegének mérnökei fejlesztették ki. Ez a részleg a Volvo Cars torslandai (Svédország) létesítményében működik; az itt dolgozó szakemberek egyedi kialakítású modelleket fejlesztenek: nekik köszönhetjük például a felülmúlhatatlan fényűzést nyújtó Volvo Excellence modelleket, valamint a V90 és V90 Cross Country típusok rendőrségi kiviteleit.

A már ismert modellre épülő V90 Cross Country Volvo Ocean Race maradéktalanul kínálja a Cross Country modellektől megszokott és elvárt funkciókat és szolgáltatásokat: az összkerékhajtást, a megemelt szabad hasmagasságot, valamint a minden időjárási és útviszonyok között optimális vezethetőséget és kényelmet kínáló, egyedi hangolású futóművet.

A V90 Cross Country Volvo Ocean Race különleges, kifejező formai részleteivel és színvilágával tűnik ki a 90-es modellcsalád tagjainak sorából. Matt szürke és ragyogó narancssárga részletek – ahogy azokat a 2014-es Volvo Concept XC Coupé tanulmányon láthattuk – találkoznak a kristályfehér gyöngyház karosszériaszínnel, az egyedi keréktárcsákkal és különleges varrású kárpitokkal.

„A V90 Cross Country Volvo Ocean Race egy olyan kiegyensúlyozott, remek közúti és terepalkalmassággal bíró modell, amely aszfaltozott utakon éppúgy otthonosan mozog, mint a civilizációtól távol” – mondta Dan Olsson, a Volvo Cars Special Vehicles részlegéért és tartozékprogramjáért felelős alelnöke. „Ezen túlmenően egy sor egyedi funkciót kínál alapkivitelben: ilyen a beépített, kiemelhető zseblámpa, az extra elektromos csatlakozó aljzatok, vagy az ötletes, víz- és koszálló anyagok.”

A Suzuki 2016-ban a világ legkedveltebb autómárkája volt egy felmérés szerint

A Suzuki Motor Corporation közleménye szerint az IHS Automotive által közölt globális értékesítési számok alapján 2016-ban ismét a Suzuki lett a világ legkedveltebb autómárkája a kompakt autók kategóriájában.

A japán autómárka ezzel már másodszorra tudhatja magáénak az elismerést.

Az alábbi táblázaton látható, hogy az A és B szegmensben (az IHS Automotive besorolása szerint) az értékesítési adatok alapján a Suzuki a legkedveltebb választás világszerte.

Stratégiai átszervezés a BMW Group feltörekvő értékesítési régióiban

Hogy kihasználja az egyre eredményesebb piacokban rejlő potenciált és feltörekvő régióit minden korábbinál hatékonyabban központosítsa, „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája részeként a BMW Group jelentős vezetői változtatásokat hajt végre ázsiai, afrikai, közel-keleti, oroszországi és kelet-európai értékesítési zónáiban.

2018. január 1-jétől Hildegard Wortmann veszi át a BMW Group ázsiai értékesítési régiójáért felelős vezetői feladatokat (a kínai piac kivételével), amelynek részeként Szingapúrban regionális értékesítési központ létesül, hogy a feltörekvő, értékesítési lehetőségekben bővelkedő piacokat és a számtalan értékes beszállítót kínáló régióban a vállalatcsoport minden korábbinál szorosabb kapcsolatot ápolhasson partnereivel, kereskedőivel és beszállítóival. Hildegard Wortmann jelenleg a BMW márkaigazgatójaként dolgozik, amelynek részeként – számos házon belüli vezető beosztás után – a bajor prémiumgyártó termékportfóliójáért és márkamarketingjéért is felel. Müncheni utódja Sven Schuwirth lesz, aki az Audi AG márkastratégiáért és digitalizációért felelős alelnökeként ült át a négykarikás vállalat digitális üzleti részlegét vezető székbe, amely pozíciót tavaly októberig töltötte be.

A stratégiai átszervezés részeként ezzel párhuzamosan Hendrik von Kuenheim veszi át az afikai, közel-keleti és oroszországi értékesítési régiókért, valamint a kelet-európai importőr piacokért felelős vezetői feladatokat.

„Ezen értékesítési régióink mindegyikében hatalmas potenciált látunk. Eme stratégiai átszervezéssel, amelynek részeként Szingapúrba helyezzük át az ázsiai régió irányításáért felelős menedzsmentet, még tovább növeljük a vállalatcsoport térségbeli központosítását és minden korábbinál intenzívebben elköteleződünk helyi partnereink, kereskedőink és beszállítóink iránt” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja a stratégiai átszervezés kapcsán.

„Hildegard és Hendrik személyében két rendkívül erős vezetőt tisztelhetünk, akiknek minden tudásuk és tapasztalatuk megvan ahhoz, hogy vállalati stratégiánk részeként tovább erősítsék jelenlétünket az egyes régiókban. A BMW márka nagyszerűen indította története második évszázadát, Sven Schuwirth személyében pedig a BMW Group egy olyan, kifejezetten a digitalizáció világában jártas szakmai vezetővel gazdagodott, akinek köszönhetően további, felbecsülhetetlen értékű márkafejlődés elé nézünk” – tette hozzá Dr. Ian Robertson.

[TESZT] Ford Focus Electric – mindig kell egy új alternatíva

Mára szinte nem létezik olyan autógyártó, amely ne rukkolt volna elő valamilyen formában környezettudatos megoldásokkal. Vannak, akik a hibrid hajtásláncra esküdnek, de vannak, akik a tisztán elektromos megoldásokkal próbálják bővíteni a portfóliót. A Ford beállt a csatasorba, és remekbeszabott megoldásként kínálja a Ford Focus Electric-et. Teszt.

Pár hónappal ezelőtt mutatkozott be a vadonatúj Ford Focus Electric, Katona Mátyás Autónavigátor.hu kolléga akkor nekiindult Európának, és jó néhány kilómétert leautózott a kocsival. Már akkor fúrta az oldalunkat a kíváncsiság, hogy miként, hogyan teljesíthet a villanyos Focus, így nagy örömmel vettük át a tesztautót.

Nyilván külllemben ugyanaz, mint a hagyományos Focus, kívülről alapvetően nincs semmilyen szembeötlő különbség; maximum a tesztautó matricázása, illetve a feltűnőbb kék színárnyalat lehet az a páros, ami bevonzza a tekinteteket.

No meg az, ha beparkolunk a Ford Focus Electric-kel egy Type2-es töltőoszlophoz, és nekilátunk az elektromos áram vételezésének. Pont a Liszt Ferenc reptéren töltöttünk, és a mellettünk hasonló tevékenységet bonyolító svájci Tesla tulaj tágra nyílt szemekkel nézte a folyamatot – nem tudta hová tenni a látottakat, pedig nyilván volt már rutinja a procedúrában.

Optimális feltételekkel

A Ford Focus Electric egyelőre ritka, de ez nyilván korántsem marad így: idehaza például a zöld rendszámhoz (egyelőre) kötődő kiváltságok, valamint az (nyilvánosan egyelőre ingyenes) vételezett villamos energia mind csalogató tényező lehet.

Beltér tekintetében is hasonszőrű a kialakítás, mint egy jobban felszerelt Focus-nál, az inforendszer egyértelműen mást és mást közvetít – töltöttségre, pillanatnyi energiafelhasználásra, fékerő-energiavisszatáplálásra, és még sok minden, a működéshez elengedhetetlen részletek mutatására.

Leginkább a csomagtér „downsizingja” az, ami leginkább szembetűnő, ugyanis mindössze 250 liternyi férőhely áll itt rendelkezésre. A legnagyobb részt a fedélzeti bőrönd foglalja, viszont a gyári töltő és defektjavító külön erre a célra kialakított fiókban kerül eltárolásra.
A Ford Focus Electric-et egy 143 lóerős elektromos szinkronmotor hajtja, a hajtáslánchoz a megszokott módon egyfokozatú irányváltó tartozik. A maximális nyomaték itt is rendelkezésre áll a gyorsítás kezdetétől.

Kihozható a hatótáv 200 kilométer felett is

33.5 kWh-s lítium-ion akkumulátor került a Ford Focus Electric-be, ezzel az autónak 185 kilométeres EPA hatótávot ígér a gyártó. Ezt gyakorlatban ki is maxoltuk, ugyanis 192 kilométert sikerült megtennünk egyetlen töltéssel, alapvetően városi-elővárosi környezetben. Egyébként sikeresen teljesíthető vele a 200+ is, ugyanis van rá élő precedens, hogy ennyit is meg lehet tenni gond nélkül az autóval – megfelelő vezetéssel, megfelelő terepviszonyok közt. A Ford Focus Electric-nél is aranyszabály, ugyanúgy, ahogyan a többi márka hasonlóan tiszta elektromos autójánál, hogy a magasabb sebességtartományokat kevésbé kultiválja a hajtáslánc – azaz a teljesítménnyel nincs probléma, mert a gyorsulási görbe szépen ível felfelé.

100 kilométer/óra sebesség felett is jócskán marad erőtartalék a Ford Focus Electric-ben, azonban a súrlódás, illetve a kaszni légellenállása mind-mind visszafogó tényezőket jelentenek.

Így hát tesztjeink során bebizonyosodott, hogy a Ford Focus Electric leginkább a feljebb említett városi-elővárosi közlekedést részesíti előnyben, legalábbis, ami az energiahatékonyságot illeti.

100 km/h felett jobban fogynak a megtehető kilométerek

Autóúton, autópályán a hatótáv jelentősen lecsökken, számításaink szerint úgy nagyjából 80-100 kilométer lehet az, amit egyhúzamban megtehetünk 110-120 kilométer/órás állandó, fix tempóval. Erre nem nyílt lehetőségünk egyelőre, de terveink szerint későbbi tesztek során beirányozzuk ezt a vonalat is.

Tölteni az autó vezetőfelöli oldalán tudunk, Type2 CCS villámtöltő csatlakozón keresztül. Ha rendelkezésünkre áll megfelelő kapacitású töltési lehetőség, akkor akár 80 százalékos töltöttségi szint is elérhető valamivel több, mint fél óra leforgása alatt.

Külön előny, hogy a töltöttségi szint kapcsán nem csak az utastér műszeregységei által tudunk tájékozódni, hanem a csatlakozóaljzat mellett kialakított négyes LED sor is nagy segítséget nyújt.

Árképzés, kedvezmény

Leginkább sarkalatos pont a Ford Focus Electric esetében az árazás. A tesztautó konfigurációja révén átlépte a 13 millió forintos határt is, egyébként a listaár 12 950 000 forintról indul. Viszont ha figyelembe vesszük, hogy ezért az összegért milyen szintű (és teljes értékű) felszereltséget kapunk – 9 hangszórós Sony hifirendszer, navigáció, tolatókamera, kulcs nélküli indítás kíséretében, a többiről nem szólva – máris barátságosabb az árcédula. S persze az 1.5 millió forintos állami támagotásról, amely 2017 év végéig igényelhető, még nem is ejtettünk szót.

2017 Ford Focus RS specifikációk

Motor

Motortípus:Elektromotor (AC szinkronmotor)

Lökettérfogat: 2253 cm³

Maximális teljesítmény: 143 LE

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm

Erőátvitel: fronthajtás, irányváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4360 mm

Szélesség: 1823 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2648 mm

 

Tömeg, üresen: 1606 kg

Megengedett össztömeg: 2085 kilogram

Csomagtartó mérete: 250 liter

Üzemanyagtartály mérete: –

Menetteljesítmények

Végsebesség: 137 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.2 s (gyári), 10.3 s (saját mérés)

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Magas szintű komfort jellemzi az új Citroën C4 Cactus-t

A C3 2016-os bevezetése, valamint a C3 Aircross és a C5 Aircross modellekkel fémjelzett 2017-es SUV-offenzíva után a Citroën termékstratégiája megvalósításának újabb szakaszába lép, és szokásához híven újabb meglepetéssel szolgál.

Üde színfolt az ötajtósok piacán új kompakt ferdehátúja, a megújult C4 Cactus, melyben a C4 Cactus semmihez sem hasonlítható karaktere a C4 kényelmével párosul. A modell értékét tovább növeli, hogy a szegmens alapvető elvárásainak megfelelően igényes stílussal, 12 vezetéssegítő rendszerrel, 3 csatlakoztatási technológiával, valamint nagyobb teljesítményű (akár 130 lóerős) motorokkal rendelkezik.

A különleges és modern dizájn mellett az új C4 Cactusban a kényelem korábban nem tapasztalt dimenzióit fedezhetjük fel. E tekintetben a Citroën a hidraulikus felfüggesztés terén szerzett korábbi tapasztalataira támaszkodott, és az érintett technológia újragondolásával most széles körben elérhetővé tette azt. Európában ugyanis az új C4 Cactuson találkozhatunk először a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) és a világpremiernek számító Advanced Comfort ülésekkel. Az eredmény egyedülálló utazási és menetkényelem.

Egy teljesen egyedi kompakt

Az új C4 Cactus expresszív stílusú, széles új orr-részével, újrarajzolt oldalaival és 3D hatású,új ledes lámpákkal felszerelt, impozáns hátsó részével hívja fel magára a figyelmet. Egy tömbből faragott, letisztult sziluettjével, kiegyensúlyozott, telt formáival üde színfoltot képvisel a meglehetősen kötött stílusú kompakt ötajtósok világában. A 2,60 méteres tengelytáv és a rövid túlnyúlások kompakt méreteket garantálnak, ami a fürgeség és a kormányozhatóság szempontjából fontos, ugyanakkor a szegmensben elvárt helykínálat sem szenved csorbát. Az új C4 Cactuson is megtalálhatók a márkától megszokott különleges vizuális elemek, mint pl. az ajtók alsó részére átköltöztetett Airbump® betétek, a 360°-ban körben futó ablakfelület, a „lebegő” tető, a két szinten elhelyezett első lámpák vagy a nagyméretű, 3D hatású ledes hátsó fényforrások. A modell a kilenc karosszériaszínnek és a rafinált színfoltokkal operáló négy színcsomagnak köszönhetően összesen 31-féle külső személyre szabási kombinációt kínál, így mindenki a saját ízlése szerint alakíthatja ki az autóját. Belül a letisztult, szellős és hangsúlyosan funkcionális utastér nyugodt hangulatot áraszt. Nem kevesebb, mint ötféle fényűző kivitel közül lehet választani, melyek mindegyike a világosság, puhaság és kifinomultság jegyeit hordozza.

Ultakomfort

Az új C4 Cactusszal a kényelem autós felfogása új dimenziókkal bővül. A Citroën Advanced Comfort® program minden összetevőjét maximálisan kiaknázó modell olyan technológiai újításokat vezet be az európai piacon, melyek a kényelem modern és átfogó értelmezéséről árulkodnak. A nem mindennapi menetkényelem például az Európában elsőként alkalmazott progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésnek (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) köszönhető, mely hatékonyan szűri az út egyenetlenségeit, és olyan érzést kelt, mintha egy repülő szőnyegen utaznánk. Világpremiernek számítanak az új Advanced Comfort ülések, melyek amellett, hogy kényelmesen süppedősek, tökéletes testtartást biztosítanak. Az új C4 Cactus hangszigetelés és felszereltség terén is nagyot ugrott előre. Könnyű és stresszmentes vezetést, ill. utazást biztosít a 12 vezetéssegítő rendszer és a 3 csatlakoztatási technológia. Végül a nagy teljesítményű, hatékony motorok is hozzájárulnak az élvezetes és nyugodt vezetéshez.

„A Citroën kényelem tekintetében abszolút hivatkozási pont kíván lenni, és mint általános autógyártó cég szeretné, ha ebben a magas szintű kényelemben minél többen részesülnének. Az új C4 Cactusszal és a progresszív hidraulikus elemekkel ellátott felfüggesztés (Progressive Hydraulic Cushions) bevezetésével egy különleges és minden tekintetben korszerű kompakt modellt kínálunk” – vázolta Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója.

Teljesen egyedi kompakt modell lett a C4 Cactus

Az új C4 Cactus teljes egészében megőrizte elődje szellemiségét: az egyedi stílussal, eredeti megoldásokkal fűszerezett kiegyensúlyozott összhatást és a plasztikus idomokat. A változás a kompakt ötajtósok kapcsán megfogalmazott elvárásoknak való megfelelésben, a tekintélyesebb, letisztultabb külső megjelenésben érhető tetten. Ennek megfelelően megújult és szélesebbnek hat az orr-rész, a márkajelet magában foglaló hűtőrács egészen az új ledes nappali lámpákig húzódik. A keskeny fényszórókat csillogó fekete betétek emelik ki, a karosszéria színére fújt lökhárítónak pedig dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az oldalsó légbeömlők. Hátul a karosszériával megegyező színű, letisztult vonalú csomagtérfedelet új 3D hatású ledes lámpák díszítik, melyek finom metszésükkel szélesebbnek tüntetik fel az autót és modernebb megjelenést biztosítanak. Két oldalt keskenyebbek lettek és lejjebb vándoroltak a karosszériát védő Airbump® betétek. Az eredmény egy határozottan megújult, modern és vonzó ferdehátú lett, mely még nagyobb vevőkört képes meghódítani.

Kimondottan tágas

A PSA PF1 platformjára épült, optimalizált felépítésű modell 2,60 méteres tengelytávjával a kompakt ötajtósok élcsapatába tartozik, és minden utasát bőséges hellyel ajándékozza meg. A rövidebb túlnyúlások városi környezetben fürgébb viselkedést és könnyebb kormányozhatóságot biztosítanak. Visszafogott külső méreteivel (4,17 m hosszú, 1,71 m széles) az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit: a nagy helykínálatot és a városi, városkörnyéki és országúti környezetben egyaránt megnyilvánuló sokoldalúságot.

Organikus és áramvonalas dizájn

Egy tömbből faragott, letisztult külsejével az új C4 Cactus áramvonalas, kiegyensúlyozott dizájnt képvisel, mely egyszerre dinamikus és megnyugtató, minden agresszivitástól és stilisztikai túlzástól mentes. Az autó egyes részei harmonikusan simulnak egymásba, ami egy karakteres stílusú, kifinomult és egységes egész benyomását kelti. Az ívelt vonalú, tömbszerű sziluettet továbbra is szigorúan funkcionális, erőteljes grafikai elemek kísérik, melyek tökéletesen illeszkednek a Citroën formanyelvébe.

A korábbinál szélesebbnek ható új orr-rész büszkén hirdeti az autó hovatartozását. A márka többi modelljénél bevált mintát követik a két szinten elhelyezett világítótestek, a Citroën márkajel megjelenítése és a ledes fénysor: a keskeny csíkban húzódó, high-tech ledes nappali lámpák a márkajel meghosszabbított krómszárainak folytatásában helyezkednek el, maga a logó pedig fényes fekete háttér előtt jelenik meg, ami még kontrasztosabb és elegánsabb megjelenést biztosít. A keskenyebb kialakítástól dinamikusabbnak ható új fényszórókat fényes fekete dekorelem övezi. A Citroën modellek további jellegzetes grafikus elemei a ködfényszórók, melyeket dekoratív berakás díszíthet. A légbeömlőt kifinomult krómszegély keretezi.

Az új C4 Cactus oldalnézetből különösen áramvonalasnak hat. Ideális az 1/3 rész üvegfelület, 2/3 rész karosszérialemez arány, melyhez jó aerodinamikai jellemzőket eredményező, átlagos magasság járul (1,48 m). A 360°-ban körben futó üvegfelületektől lebegni látszik a tető. A fényes fekete szélvédőkeretnek köszönhetően az ablakok valósággal körülölelik a karosszériát, és a hátsó háromszögablaknál alkalmazott eredeti grafikus megoldás a hátsó szélvédővel is összekapcsolja őket: a karosszéria színét közrefogó két fényes fekete csíktól még kifinomultabb és elegánsabb a Citroën modellek e jellegzetes eleme. A Citroëntől megszokott dizájnos és funkcionális tetőcsomagtartó rudak – országtól függően – extra felszerelésként rendelhetők.

A karosszéria optimális védelme érdekében – különösen, ami a városi környezetet illeti – az új C4 Cactus kerékdobvédőkkel, alsó karosszériavédő elemekkel és az ajtók alsó részén a korábbiaknál keskenyebb, új Airbump betétekkel szerelkezett fel. Ez utóbbiak az alsó karosszériavédő elemek folytatásában az autó teljes hosszán végigfutnak, ami a legjobb védelemmel ellátott kompakt ferdehátúvá avatja a modellt. Ez az autó alacsonyabb javítási költségeiben is megnyilvánul, ami különösen a céges ügyfelek számára fontos szempont. Az alacsonyabbra került Airbump® betétektől dinamikusabb és tekintélyparancsolóbb lett az autó sziluettje, a karosszériától elütő szín pedig vizuálisan is feldobja az autó oldalát.

A két 3D hatású ledes modulból álló, hosszúkás új hátsó lámpák a márka legfrissebb modelljeinél már bevált, látványra és műszakilag is jellegzetes megoldást képviselnek. Az ezer közül is felismerhető világítótestek azonnal odavonzzák a tekintetet, és nem mellesleg szélesebbnek tüntetik fel az autót. A korábbiaknál nagyobb lámpák a karosszéria színével megegyező árnyalatú, elegáns, új csomagtérfedélen is folytatódnak. Ettől a klasszikusan letisztult vonalú hátsó rész dinamikusabbnak és tekintélyesebbnek hat. A letisztult jelleget erősíti a karosszéria színére fújt lökhárító is, mely harmonikusan illeszkedik az oldallemezek és a csomagtérfedél ívelt formáihoz.
Az első és hátsó lökhárítókba beépített légterelők vizuálisan tovább szélesítik a sziluettet és még hangsúlyosabbá teszik az áramvonalas külsőt. Ettől összességében még kifejezőbbnek és dinamikusabbnak tűnik az új C4 Cactus.

Világos és egyben letisztult az utaskabin

Az új C4 Cactus belsejében visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és rögtön jó érzés fogja el az embert. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel igazi védőburkot varázsol körénk.

A rafinált részletekkel feldobott, alacsony, vízszintes műszerfalon lebegni látszik a központi érintőképernyő és a legfontosabb információkat megjelenítő, teljes egészében digitális kijelző. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és az internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. A vezérlőgombok a szériában kínált 7” kapacitív típusú érintőképernyő körül helyezkednek el. A minden felesleges elemtől megszabadított, szellős utastér még tágasabbnak hat – minden szegletéből jómód és otthonosság árad.

A kényelem és nyugalom védjegyét magán viselő utastérben a kesztyűtartó fedelét díszítő pántok, vasalások és tűzések a legnemesebb bőrdíszműves hagyományt és az utazás világát idézik, de ugyanebben a szellemben fogantak az ajtók bőr behúzói is.

A fokozott tér- és komfortélmény érdekében az új C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végig futó kontrasztszín biztosítja, mely akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel.

Valamennyi utas számára kellemes közérzetet és a tágasság érzését biztosítja a hővédő panoráma üvegtető.

A speciális kiképzésű üveg hatékonyan szűri a napfényt, kívül tartja a meleget, és a 4-es kategóriájú napszemüvegekével megegyező védelmet nyújt az UV-sugarak ellen. Kiváló fényvédő, hő- és hangszigetelő tulajdonságainak köszönhetően nincs szükség külön árnyékolóra, ami világosabb és tágasabb utasteret eredményez, és a változatlan magasság, a kisebb súly és az alacsonyabbra került súlypont jóvoltából egyben a jármű üzemeltetését is gazdaságosabbá teszi.

Az új C4 Cactus külön figyelmet fordít az utastér azon részeire, amelyek napi szinten fontosak az ügyfelek számára. A bársonyos tapintású, hőszigetelt műszerfalborítás az üléskárpitokkal harmonizál, a puha bőrpántok pedig elegáns kiegészítőkként funkcionálnak. Az új C4 Cactus utasterében sok a fényes fekete felület is, ilyenek például a szellőzőszegélyek, a műszerfal két széle, a kormány alsó része, a kijelző és az érintőképernyő kerete vagy a megújult középkonzol dekorfelületei. Jól harmonizálnak velük a selyemfényű krómmal borított elemek: az ajtók kilincsei, az érintőképernyő alatti panel, a kormány alsó részét díszítő betétek, a váltótalp szegélye az új középkonzolon és az ajtók és a Top Box kesztyűtartó nyitópántjai körüli díszítőelemek. Az extraként kínált új belső kivitelekhez rendelt kárpitok kiválasztásánál a kellemes, puha tapintás volt a fő szempont.

Személyre szabható teljesen

Az új C4 Cactus számtalan lehetőséget kínál az egyedi kialakításra: összesen 31-féle elegáns külső kombináció áll rendelkezésre. A 9 karosszériaszín közül az időtlen hófehér, obszidiánfekete, platinaszürke és acélszürke, az élénk ralipiros és olivabarna vagy a rafinált smaragdkék, gyöngyházfehér és Deep Purple is tökéletesen passzol az autó egyéniségéhez.

A még karakteresebb és elegánsabb megjelenés érdekében 4 trendi színcsomag is szerepel a kínálatban: Glossy Black, Silver Chrome, Anodised White és Anodised Deep Red. A művészien adagolt kontrasztszínek az az első ajtók alján, az Airbump® betéteknél és az első lökhárító alsó részén hívják fel magukra a figyelmet.

További személyre szabási lehetőségeket kínál az 5 könnyűfém keréktárcsa: a visszafogottan elegáns 16” szürke SQUARE és a 16” fekete SQUARE felni éppúgy, mint a 17” fekete CROSS, a 17” kétszínű fekete/alumínium CROSS és a 17” kétszínű fehér/alumínium CROSS keréktárcsa. A két utóbbi a még stílusosabb, prémium megjelenés érdekében gyémántcsiszolt kivitelben kapható.

A beltérben alkalmazott anyagok látványra és tapintásra is kellemesek: elég, ha csak az üléskárpitokkal harmonizáló, finom textúrájú műszerfalborításra gondolunk. Az utastér személyre szabásához ötféle elegáns és meleg hangulatú stílusvilágot kínál az új C4 Cactus:

A szériakivitelt letisztult, visszafogott dizájn jellemzi: a szürke műszerfalhoz, könyöklőkhöz és ajtópántokhoz szürke Mica Grey szövet üléskárpitok társulnak.

A Metropolitan Red kivitel világos színeivel és kifinomult anyagaival a tágas utastér mellett teszi le a voksát. Az üléseket bézs színű Silica szövetkárpit borítja, a háttámla tetején sötétpiros csíkkal, a műszerfal szintén sötétpiros, míg a könyöklők és ajtóbehúzók, valamint a Top Box kesztyűtartó pántjai bézs árnyalatúak.

A Wild Grey kivitel élénkebb, dinamikusabb összhatást biztosít: a szürke Silica szövetkárpit ülések tetején halványszürke a csík, a műszerfal, a könyöklők, az ajtóbehúzók és a kesztyűtartópántok pedig szintén szürke színűek.

A Hype Grey kivitel a szemcsés bőrrel bevont fekete ülésekkel, valamint a szürke műszerfallal, könyöklőkkel, ajtóbehúzókkal és kesztyűtartópántokkal már a luxuskategória felé kacsintgat.

A Hype Red kivitel igazi felső kategóriás megközelítést képvisel: ezt sötétpiros alcantaracsíkkal feldobott bézsszínű nappabőr/szövet ülésekkel, sötétpiros műszerfallal, valamint bézsszínű könyöklőkkel, ajtóbehúzókkal és kesztyűtartópántokkal éri el.

Kompakt modell, ultrakényelemmel

A C5 Aircrosson való kínai debütálás után Európában az új C4 Cactus alkalmaz elsőként progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztést (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC). Az innovatív megoldást a Citroën jövőbeni modelljein is alkalmazni kívánja. A Citroën már bebizonyította a futóművek gyártása terén szerzett szakértelmét, a rugózási kényelem pedig már 98 éve beleivódott a márka génjeibe. Az évek során az ügyfelek hozzászoktak és ragaszkodnak a semmihez sem hasonlítható Citroën kényelemhez. A márka hosszú évek tapasztalatára és mérnökei szaktudására támaszkodva fejlesztette ki ezt az újfajta felfüggesztési rendszert az útegyenetlenségek még tökéletesebb szűrése érdekében, az ügyfelek által olyannyira kedvelt Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával.

Az új típusú felfüggesztési rendszer fejlesztése során 20 szabadalmi bejelentés került benyújtásra. A rendszer működési elve egyszerű. Míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Progressive Hydraulic CushionsTM rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. A felfüggesztési rendszer az igénybevételtől függően így két ütemben működik:

Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása azonban lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék a gépkocsi kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó egy „repülő szőnyeghez” hasonlóan átsuhanna az úthibák felett.

Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás.

Ennek az innovatív műszaki megoldásnak köszönhetően az új C4 Cactus utolérhetetlenül kényelmes, ráadásul a repülő szőnyeg effektus mellett a menettulajdonságok vagy a vezetési élmény sem szenved csorbát.

Avanced Comfort utasülések

A még nagyobb kényelem érdekében az új C4 Cactus mindegyik első ülésen újfajta, nagy sűrűségű habszivacsot alkalmaz, amely javítja az üléskomfortot. Az újfajta habszivacs hosszú távon is optimális kényelmet nyújt, sokórányi vezetés után sem süpped be, és több év múltán sem öregszik el.

A modell emellett 3 belső kivitelhez (Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Red) világelsőként Advanced Comfort üléseket is kínál. A fejlesztések a kényelem minden aspektusára kiterjedtek, hogy az utasok úgy érezhessék, hogy a nappalijukban, egy kényelmes fotelben ülnek. Az első üléseken és a hátsó üléspadon is 15 mm-rel lett vastagabb a párnázat, melynek tagolása a fizikai kényelem mellett a vizuális komfortot is erősíti.

A vizuális komfort jegyében az ülések jól látható párnázatot kaptak. Az új C4 Cactus ezzel a márka olyan legendás modelleiről vesz példát, mint a CX vagy a Xantia, és vitathatatlan stílusjeggyé emeli az üléseket, melynek hatását az új C3, az új C3 Aircross és az új C5 Aircross formanyelvéből ismerős díszöltések és grafikus elemek csak még tovább erősítik.

A kényelmes testtartást szolgálják a széles, jól tartó ülőlapok és háttámlák, az állítható magasságú vezető- és első utasülés és a vezetőülésen alkalmazott deréktámasz, mely keresztcsonttájékon ad megfelelő támaszt. A fenti jellemzőknek, valamint az állítható magasságú és távolságú kormánynak köszönhetően a vezető könnyen megtalálja a számára ideális vezetési pozíciót.

Az ülésekkel való első érintkezés is nagyobb élményt nyújt: a vastagabb szivacsrétegtől még puhábbnak és stabilabbnak érezzük őket.

A hosszú utakon fontos dinamikus komfortról pedig egy speciálisan strukturált, vastagabb felületi szivacsréteg és egy nagy sűrűségű belső mag gondoskodik.

„Az új C4 Cactus a Citroën kényelem terén indított offenzívájának kézzelfogható bizonyítéka. A modellen a Citroën Advanced Comfort® program jegyében két kizárólagos Citroën újítást is bevezettünk: a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztést európai, az Advanced Comfort üléseket pedig világpremierként kínáljuk. A márka fedélzeti kényelem terén szerzett tapasztalataira támaszkodva az új C4 Cactus végre széles körben is elérhetővé teszi a legmagasabb szintű kényelmet” – magyarázta Xavier Peugeot, a Citroën termékfejlesztési igazgatója.

A hangszigetelés is tökéletesedett

A megfelelő hangszigetelés a menetkényelem szerves része. Ennek megfelelően az új C4 Cactus átfogó akusztikai beavatkozáson esett át: vastagabbak lettek az ablakok, speciális burkolatot kaptak a hátsó ablakok, tömítés került az összes nyílászáró köré, hangszigetelt lett a szélvédő, több az anyag a tűzfalnál és a padlónál. Az új C4 Cactus most még hatékonyabban küszöböli ki a külső zajokat: csökkentek a gördülési és aerodinamikai zajok, és látványosan javult a motorblokk és a padlólemez hangszigetelése.

Otpimális helykihasználás

Az új C4 Cactust felépítésének köszönhetően nagy helykínálat jellemzi. A 2,60 méteres tengelytávból adódóan fedélzetén kényelmesen utazhat 5 személy:

A minimalista műszerfal és a homorú kialakítású első ülések jóvoltából valamennyi utas térdtere megnőtt. A tetőbe épített utasoldali légzsáknak (Airbag in Roof) köszönhetően az első utasnak nagyobb lábtér áll rendelkezésére, a hátul ülők pedig az első ülések alá csúsztathatják a lábukat.

A homorú ajtóbelsőkből kifolyólag a könyöktér is nagyobb lett, a puha borítású, hosszúkás könyöklőkön kényelmesen elfér a kar.

Szögletes formájából adódóan a csomagtartó különösen jól kihasználható, és a 2:1 arányban osztott hátsó üléspad lehajtásával 358 literes kapacitása 1170 literre növelhető.

Ötletes és egyben hasznos tárolóhelyek

Az új C4 Cactusban az utastér különböző pontjain számtalan ötletes és funkcionális tárolóhely került elhelyezésre.

A műszerfal utasoldali részén, a vezető által is könnyen elérhető helyen egy Top Box névre hallgató, nagyméretű zárható kesztyűtartó, alatta pedig egy csúszásgátlóval ellátott, méretes aprócikktároló került kialakításra.

A megemelt középkonzol egy nagy zárt tárolórekesszel bővült, a 12 voltos csatlakozó és az USB-port mellett kapott helyet a csúszásgátló bevonattal ellátott okostelefon-tartó, a sebességváltó kar előtt pedig 2 pohártartó található.

A nagy ajtózsebekben több 1,5 literes üveg is elfér: elöl egy fektetve, hátul pedig kettő állítva.

Az első ülések hátulján térképzsebek állnak rendelkezésre.

Könnyebb vele a mindennapok életvitele

A fedélzeti kényelemhez természetesen a mindennapi életet megkönnyítő alábbi felszerelések is hozzátartoznak.

  • Első és hátsó ledes plafonlámpák az utastér teljes bevilágítása érdekében: éjszaka sem okozhat gondot a gyermekülés bekötése vagy egy elgurult tárgy megtalálása.
  • Nyugodt, vakításmentes éjszakai vezetést biztosító elektrokróm belső visszapillantó tükör.
  • Elektromosan behajtható, ill. a záráskor automatikusan behajló külső visszapillantó tükrök: a keskeny utcákban előforduló sérülések elkerülése mellett ránézésre megállapítható, hogy bezártuk-e az autót.
  • Becsípődésgátlóval ellátott szakaszos ablakemelők, melyek különösen fizetőkapuknál és parkolókban hasznosak.

A nyugodt vezetést szolgáló technológiák

A vezető dolgát megkönnyítendő az új C4 Cactus a legkiválóbb vezetéstámogató rendszerekkel van felszerelve. Ezek a mindennapi biztonságérzetet növelő berendezések megkönnyítik a vezetést, eredményesen küzdenek a figyelemlankadás vagy a pillanatnyi figyelemkiesés ellen, és csökkentik a balesetek kockázatát. A 100%-ban digitális vezérlőfelületen kijelzett funkciók az első lépést jelentik az önjáró autó felé.

Active Safety Brake automata vészfék: a rendszer az elölről bekövetkező ütközések elkerülése érdekében lefékezi a gépjárművet a vezető helyett. A szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera érzékeli az akadályokat, például az álló vagy azonos irányba haladó gépjárműveket. 5 km/h és 85 km/h sebesség között a rendszer ütközés veszélye esetén automatikusan lefékezi a gépjárművet.

Sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással: a rendszer felismeri a sebességkorlátozó táblákat, és a műszercsoporton kijelzi az információt a vezetőnek. Az érték elmentésével felülírható a sebességszabályozó, illetve -korlátozó eredetileg beprogramozott sebességértéke.

Véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés: a rendszer 60 km/h sebesség fölött érzékeli, ha a gépjármű az irányjelzők használata nélkül készül átlépni egy folytonos vagy szaggatott útburkolati jelet, és a vezetőt sípoló hanggal és vizuálisan is figyelmezteti a sávelhagyásra.

Coffee Break Alert: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania. A riasztás kétórányi – 70 km/h fölötti sebességgel megtett – út után lép életbe.

Éberségfigyelő: a szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera figyeli a vezető viselkedését, és a figyelem lankadása esetén riasztást küld. A rendszer a menetpálya útburkolati jelekhez képest mutatott eltéréseiből következtet a vezető éberségi állapotára. A funkció különösen gyorsforgalmi utakon, 65 km/h sebesség fölött hasznos.

Holttérfigyelő rendszer: a visszapillantó tükrökben kigyulladó piktogrammal figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre.

Park Assist: a nyugodtabb, egyszerűbb és biztonságosabb parkolás érdekében ez az aktív parkolássegítő berendezés segítséget nyújt a vezetőnek a járdaszegéllyel párhuzamos vagy arra merőleges parkolóhelyekre történő beálláshoz. A rendszer a vezető kérésére automatikusan parkolóhelyet keres, majd a biztonságos beparkolás érdekében átveszi a kormányzás felügyeletét.

Tolatókamera: a kamerának köszönhetően hátramenetbe kapcsoláskor azonnal megjelenik a gépjármű mögötti terület képe a 7” érintőképernyőn. Az esetleges akadályoktól függően különböző színű jelölések segítik a tájékozódást. A kamera által szolgáltatott kép megkönnyíti a parkolási manővereket.

Visszagurulás-gátló: az emelkedőn, ill. lejtőn történő indítás megkönnyítése érdekében a rendszer a fékpedál felengedését követően megakadályozza a gépjármű nem kívánt elmozdulását. A funkció kb. 3º-nál nagyobb lejtésszög esetén 2 másodpercre egy helyben tartja a gépkocsit.

Statikus kanyarfény: a kormány elfordítási szögétől függően a tompított világítás mellett a ködfényszóró is bekapcsol, hogy akár 75°-os szögben is be legyen világítva a gépkocsi megfelelő oldalán a tér. A rendszer 40 km/h sebesség alatt működőképes.

Szabad kezes nyitó- és indítórendszer: a gépjármű nyitásához, zárásához és indításához elég, ha a kulcsot magunknál tartjuk. A gépkocsi felismeri a vezetőt, amint az az egyik első ajtókilincshez vagy a csomagtartóhoz közelíti a kezét.

Grip Control: az első kerekek meghajtását az adott terephez (havas út, sár, homok) igazítja.

Csatlakoztatási technológiák

Az új C4 Cactusban intuitív, csúcstechnológiás rendszerek biztosítják a kapcsolatot az utasok digitális eszközei és az autó között, így folyamatosan adott az online interakciók, a kommunikáció, a navigáció és a kikapcsolódás lehetősége.

Mirror Screen funkció: az Android Auto, Apple Car Play™ és MirrorLink® protokollal működő funkció jóvoltából okostelefonja alkalmazásait biztonságosan használhatja a 7” érintőképernyőn.

CITROËN Connect Nav: legújabb generációs csatlakoztatott 3D navigációs rendszer, mely számos előnnyel szolgál. Az ujjheggyel kezelhető, kapacitív típusú 7” érintőképernyővel kiegészülő rendszer hangfelismerő funkcióval rendelkezik, így a navigációs, telefonos és médiafunkciók vezérlésekor a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.

SOS & Assistance csomagot magában foglaló CITROËN Connect Box (célországtól függően): helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance telefonhívás. Baleset vagy bármilyen más gyors beavatkozást igénylő szituáció esetén lehetővé teszi a megfelelő segélyszolgálatok automatikus vagy az „SOS” gombbal történő riasztását. Az éjjel-nappal elérhető ingyenes szolgáltatáshoz nincs szükség külön előfizetésre. Az ügyfelek nagyobb nyugalma érdekében az assistance segélyszolgálat a „Citroën” gomb hosszan tartó megnyomásával érhető el.

Hét nagy teljesítményű motorral

Az új C4 Cactus kiváló teljesítményű motorokat kínál. A könnyű padlólemez és a legújabb generációs csúcstechnológiás motorok házasításának köszönhetően fokozott mozgékonyság, dinamikusabb gyorsítások és előzések és intenzívebb vezetési élmény jellemzi az autót. A széles motorkínálat a mindennapos városi közlekedés, a hétvégi kirándulások és a hosszabb nyaralások kívánalmainak is megfelel.

Az új C4 Cactus erőforrásai között egyrészt korszerű technológiákat alkalmazó, jó reakciókészségű és alacsony fogyasztású, ill. CO2-kibocsátású háromhengeres PureTech benzinmotorokat (a PureTech 110 és PureTech 130 turbómotorok 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is elnyerték az Év Motorja címet), másrészt tökéletes vezetési élményt nyújtó, takarékos és környezetkímélő BlueHDi dízelmotorokat találunk.

Benzinmotorok: a legnagyobb teljesítményű változat a PureTech 130 S&S turbómotor, melyhez 6 fokozatú kézi váltó társul. A szintén turbófelöltős PureTech 110 motor manuális váltóval (PureTech 110 S&S) vagy a kényelmes 6 fokozatú EAT6 automata váltóval (PureTech 110 S&S EAT6) kérhető. Belépő szinten pedig ott a PureTech 82.

Dízelmotorok: az új C4 Cactuson kezdettől elérhető a BlueHDi 100 és a BlueHDi 100 S&S motor. 2018 őszétől az automata sebességváltót preferálók örömére a BlueHDi 120 S&S EAT6 személyében egy automata váltóval kombinált dízelmotor is felkerül a palettára.

A fenti kínálat az Európán kívüli országok esetében a BlueHDi 100 S&S ETG6 dízelmotorral is kiegészül.

A százezredik BMW i3 megszületésével új feladatot kaptak az úttörő technológia nyugdíjazott akkumulátorai

2017. október 26-án napvilágot látott a sorozatgyártásban kínált százezredik BMW i3 modell, a lipcsei üzem nagyszabású ünnepségén pedig Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a létesítmény egyedülálló akkumulátortelepét is rendszerbe állította.

A BMW Group tovább építkezik az elektromos mobilitás területén betöltött nemzetközi szintű, iparágon belüli piacvezető szerepére, amelynek égisze alatt 2017. október 26-án a vállalatcsoport lipcsei gyára történelmi mérföldkőhöz érkezett: elkészült a sorozatgyártásban kínált százezredik BMW i3 modell, amely az elmúlt évek során kulcsfontosságú tényezőként segítette fel a vállalatot a hálózatról tölthető prémium gépkocsik trónjára. A szászországi létesítmény ünnepségén Hans-Peter Kemser, az üzem igazgatója mellett Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke, Stanislaw Tillich, Szászország miniszterelnöke, valamint számos meghívott vendég és kiemelkedő munkatárs is tiszteletét tette.

Az esemény fénypontjaként Krüger és Kemser leleplezte a BMW i modellcsalád 2018-ban érkező harmadik tagjának egy előszériás darabját, a BMW i8 Roadster álcázott tesztpéldányát, majd rendszerbe állították a lipcsei üzem területén felépített rendhagyó akkumulátortelepet. Az intelligens energiatárolóban több mint hétszáz darab, a BMW i3 legelső példányaiból kiöregedett nagyfeszültségű akkumulátor hálózatba kapcsolására van lehetőség, amelyek így hosszú távon fenntartható, költséghatékony energiaforrásként kezdhetnek második életet.

„Kivételesen büszkék vagyunk arra, hogy lipcsei gyárunk a százezredik BMW i3 modellhez érkezett. A BMW i3 az elektromos mobilitás eredeti, hamisítatlan úttörője, a BMW i divízió új termékeivel és egyre átfogóbb szolgáltatás-palettájával pedig folyamatosan azon dolgozunk, hogy megőrizzük és még tovább erősítsük vezető szerepünket a zéró emissziójú, prémium kategóriájú gépkocsik mezőnyében. Hamarosan érkezik modellportfóliónk harmadik tagja, a BMW i8 Roadster, amely bebiztosítja a szegmensben betöltött iránymutató pozíciónkat, a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeinket egyesítő, hálózatról tölthető palettánkat 2025-re pedig nem kevesebb, mint huszonöt tagúra bővítjük fel” – mondta Harald Krüger. „A hosszú távú fenntarthatóság érdekében a mai napon rendszerbe állítottuk az első BMW i3 modellekből kiöregedett nagyfeszültségű akkumulátorok közös, innovatív telepét, hiszen „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiánk messze túlmutat a gépkocsik élettartamán. Vadonatúj megközelítéseink és üzleti modelljeink alapjaiban változtatják meg iparágunkat” – fogalmazott a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

Szászország miniszterelnökét valósággal lenyűgözte a BMW Group lipcsei gyárának fejlődéstörténete.

„Két nappal azután, hogy első ízben miniszterelnöknek választottak, ellátogattam Lipcsébe, a BMW új présüzemének rendszerbe állító ünnepségére. Attól a naptól kezdve figyelemmel kísérem a gyár fejlődését és a vállalatcsoport igazgatótanácsával is folyamatos kapcsolatot ápolok. Lipcsében 2013-ban vette kezdetét az elektromos meghajtású gépkocsik gyártása, és hivatali időm végéhez közeledve ma már a százezredik ilyen modell látott napvilágot – egy egészen egyedülálló akkumulátortelep kíséretében, amellyel a BMW új fejezetet nyit az iparág történetében. Ismét szeretném kifejezni köszönetemet és hálámat a BMW Group illetékesei felé, amiért Lipcsét választották a hálózatról tölthető, prémium kategóriájú gépkocsik fellegvárának. Remélem, hogy központosított energiáival és a lipcsei üzem szakértelmével a BMW Group az elkövetkező évtizedekben is tovább folytatja technológiai forradalmát. Biztos vagyok benne, hogy a vállalatcsoport a jövőben is jelentős mértékben hozzájárul majd Lipcse és Szászország gazdasági növekedéséhez” – nyilatkozta Stanislaw Tillich.

A százezredik BMW i3

A forradalmian innovatív BMW i3 sorozatgyártása 2013 szeptemberében indult be Lipcsében. A BMW Group 400 millió eurót invesztált be a BMW i modellek lipcsei gyártásába, amely már több mint 800 embernek biztosít megélhetést. Az üzemben naponta százhúsznál is több BMW i3 modell lát napvilágot, 2016-ban éves szinten összesen 26 631 példány készült el.

„Büszkék vagyunk munkatársaink kiemelkedő teljesítményére, amely lehetővé tette számunkra, hogy ma a százezredik modell megszületését ünnepelhessük. Sorozatgyártásban készített BMW i3 modelljeink minden tekintetben megfelelnek ügyfeleink hagyományos hajtáslánccal szerelt modelljeinkkel szemben támasztott minőségbeli és hatékonyságbeli elvárásainak. Köszönöm mindenkinek eme nagyszerű teljesítményt” – vette át a szót Hans-Peter Kemser, a lipcsei létesítmény igazgatója.

A BMW i3 sorozatgyártása mellett Lipcsében készülnek a BMW i modellek szénszálas alkatrészei és műanyag karosszériaelemei is, miközben a létesítmény a BMW i divízió legnagyobb présüzemének, fényezőműhelyének és összeszerelő gyártósorának is otthont ad. A BMW i8 plug-in hibrid sportautó sorozatgyártása 2014 májusában kezdődött, a progresszív modellből 2016-ban összesen 2 783 darab készült el. A világ legsikeresebb hibrid sportautójából naponta 8 – 10 példány lát napvilágot. A BMW i modellcsalád következő tagja, a BMW i8 Roadster 2018-ban érkezik meg az utakra.

A nyugdíjazott akkumulátorok új feladata

A lipcsei üzem területén rendszerbe állított akkumulátortelep az első BMW i3 modellekből kiöregedett nagyfeszültségű akkumulátorok innovatív, hosszú távon fenntartható hatékonyságát igazolja. A telepen több mint hétszáz darab nagyfeszültségű akkumulátor hálózatba kapcsolására van lehetőség, a BMW i3 négy évvel ezelőtti piaci bevezetése óta legyártott százezer egységből azonban néhány száz példány kivételével még mindegyik rendszeres hétköznapi használatban van. A lipcsei üzem területén rendszerbe állított akkumulátortelepen jelenleg mintegy félezer darab kiöregedett akkumulátor kapta meg új feladatát.

„A telepen hálózatba kapcsolható hétszáz darab akkumulátor együttesen akkora energia tárolására képes, amelyből egy BMW i3 tisztán elektromos üzemmódban több mint 100 000 kilométert tud megtenni. A telep adaptív kialakítása ugyanakkor azt is lehetővé teszi, hogy a jövőben más méretű és teljesítményű energiatároló egységeket is bekapcsoljuk a hálózatba, ezáltal a jövő akkumulátor-technológiái is rendszerbe állíthatók lesznek” – mondta Joachim Kolling, a BMW Group energiaügyi részlegének vezetője.

„Iránymutató hálózatunkkal ismét bebizonyítottuk, hogy a BMW i divízió hosszú távú fenntarthatóságra épülő koncepciója messze túlmutat magán az autón” – tette hozzá.
Az üzem területén működő szélerőmű és a megújuló erőforrások kiaknázása jelentős mértékben csökkenti a BMW i modellek előállításához felhasznált villamosenergia mennyiségét, a most rendszerbe állított akkumulátortelep pedig újabb szintre emeli a létesítmény energiahatékonyságát: a lipcsei gyár innovatív telepét a lakossági villamosenergia-hálózathoz is csatlakoztatták, szolgáltatás-ingadozás vagy ideiglenes áramkimaradás esetén így a több száz akkumulátorból álló hálózat szélesebb körben is értékes energiatámogatást garantál.

A telep működése a megújuló erőforrások kiaknázásából nyert energia tárolására épül, többletmennyiség esetén pedig a technológia a zöld energiát a lakossági villamosenergia-hálózatba táplálja.

Az egyedülálló akkumulátortelep új költség- és energiahatékonysági lehetőségeket teremt az energiaszektor szereplői számára, miközben jelentős mértékű széndioxid-csökkentést is kínál. Az innovatív megoldás eközben újabb bizonyítékként szolgál a BMW Group azon törekvésére, hogy a világ leginkább fenntartható autógyártójává váljon.
A lipcsei létesítmény területén rendszerbe állított akkumulátortelep a megújuló erőforrásokból kinyert energia intelligens felhasználását és tárolását célzó WindNODE kezdeményezés része, amelyet a Németországi Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium támogatását élvező SINTEG program („Smart Energy Showcases – Digital Agenda for the Energy Transition”) hívott életre.

A 2018-19-es szezonban a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat mezőnyéhez

A Nissan az első japán márka, mely 2018-tól rajthoz áll a FIA teljesen elektromos Formula E versenysorozatában.

A Nissan a folyamatosan növekvő Formula E versenysorozatban való részvételével egy globális platformhoz jut, melyen keresztül népszerűsítheti a Nissan Intelligent Mobility-t, a vállalat három pillérre épülő stratégiáját, mellyel újradefiniálja a járművek vezetését, meghajtását és társadalmi integrációját.

„A Nissan zéró emissziós meghajtása egyet jelent az azonnali gyorsulás vérpezsdítő élményével és az agilis kezelhetőséggel, a Nissan ezekre építve villanyozza majd fel a Formula E bajnokságot” – mondta el Daniele Schillaci a kibocsátásmentes járművek és akkumulátor üzletág globális marketingért és értékesítésekért felelős alelnöke, illetve a Nissan japán, ázsiai és óceániai vezetői tanácsának elnöke. „A Nissan lesz az első japán márka, mely részt vesz az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő bajnokságban, így a régmúltra visszanyúló motorsport sikertörténetünket a Formula E rajtrácsán írhatjuk tovább. Egy új globális platformot kapunk, melyen keresztül a motorsport-rajongók új generációjának juttathatjuk el az úttörő Nissan Intelligent Mobility stratégiánk üzenetét.”

A Nissan az előző hónapban mutatta be az új Nissan LEAF-et, ezzel pedig megszilárdította vezető szerepét a tömeggyártású kibocsátásmentes járművek piacán. Az ötajtós, teljesen elektromos jármű második generációja intelligens technológiák széles skáláját kínálja, melyek a fejlett vezetőtámogató rendszerek első lépéseit jelentik.

Az új LEAF az első generációs modellt váltja le, mely 2010-es bemutatásakor úttörő szerepet játszott abban, hogy széles körben elérhetővé tegye a zéró-emissziós mobilitást. A Nissan több mint 280 000 LEAF-et adott el világszerte, így ez a világ legnépszerűbb elektromos járműve lett. A LEAF vásárlók együttesen több mint 3,5 milliárd kibocsátásmentes kilométert tettek meg.

„A Nissan génjeiben hordozza az elektromos mobilitás innovációját, a sikeres motorsport-történelemről nem is beszélve” – tette hozzá Schilacci. „Egyértelműen jó húzás, hogy ezt a két alapvető elemet egyesítsük a Formula E versenyzésben.”

A 2014-ben indított FIA Formula E bajnokság egy globális versenysorozat, ahol a csapatok és gyártók teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkező autókkal versenyeznek a világ fontosabb városközpontjaiban kialakított utcai pályákon.

„Hatalmas lépés a sorozat történelmében az, hogy egy olyan név csatlakozik hozzánk, mint a Nissan” – mondta el Alejandro Agag a Formula E alapító-vezérigazgatója. „Mindamellett, hogy fantasztikus dolog, hogy új gyártót üdvözölhetünk a Formula E családban, nagy örömünkre szolgál az is, hogy megérkezett az első japán gyártó is a sorozatba, hiszen ez jól példázza az elektromos forradalom globális léptékét. Japán élen jár az új technológiák alkalmazásában, és a Formula E ebben az országban örvend az egyik legnagyobb népszerűségnek. Az átmenet a fenntartható mobilitás irányába már elindult, és megállíthatatlannak látszik. Már nagyon várom, hogy láthassam a Nissan logót az ötödik szezon megújult autóin.”

A Nissan az ötödik szezontól vesz részt a teljesen elektromos bajnokságban, mely a várakozások szerint 2018 végén kezdődik, és ebben az évben vezetik be a karosszériával és akkumulátorokkal kapcsolatos új szabályrendszert is. A vállalat partnerével a Renault-val együtt dolgozik majd, hogy kihasználhassa a már meglévő tapasztalatokat és fejlesztéseket, hűen a Renault-Nissan-Mitsubishi autóipari partnerséghez, mely lehetővé teszi a közös tudás maximális kihasználását a versenyképesség növelése érdekében.

A Formula E negyedik szezonja decemberben kezdődik, és júliusig tart. A globális bajnokság olyan kulcsfontosságú helyszínekre látogat el, mint Hongkong, Berlin, Párizs, New York és Montreal.

A Nissan részvételével kapcsolatosan egyre több információ lesz elérhető az ötödik szezonhoz közeledve.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK