Főoldal Blog Oldal: 297

Hamarosan itt az új BMW M3 CS

A 460 lóerősre edzett négyajtós élsportoló 3,9 másodperces nulla-százas gyorsulással, 280 km/órás végsebességgel, alumínium futómű-alkatrészekkel, a legkorszerűbb járműtechnológiai rendszerekkel és kompromisszumoktól mentes felszereltséggel írja tovább a BMW M divízió legendás különkiadásainak sikertörténetét.

A BMW M GmbH egy újabb exkluzív, limitált szériában készülő különkiadásról rántja le a leplet: bemutatkozik az új BMW M3 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm / km), amely minden korábbinál sportosabb kiállásával a BMW M divízió legendás különkiadásainak 1988-ban, a BMW E30 M3 Evolution modell debütálásával kezdődött sikertörténetét folytatja. A négyajtós, nagyteljesítményű élsportoló a lélegzetelállító menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság tökéletes egységét kínálja fel.

Az újdonság 3,0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorját a mérnökök a BMW M3 Competition Package teljesítménynövelő csomagon túl további 10 lóerővel megerősítették, a csúcstechnológiás BMW M TwinPower Turbo technológiából kinyert 460 lóerő így mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsítja fel a modellt álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal felvértezett különkiadás végsebességét az elektronika 280 km/óránál maximálja, miközben két darab egycsatornás turbófeltöltőjével, töltőlevegő-hűtőjével, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezésével, VALVETRONIC változó szelepvezérlésével és dupla VANOS változó vezérműtengely-állításával a soros hathengeres benzinmotor az abszolút menetteljesítmény új dimenzióját váltja valóra. Az alacsonyabb fordulatszám-tartományban felépülő nyomatéknak köszönhetően eközben a modell hatékonysága is kimagasló (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm / km)*. Az erőforrás a vadonatúj, vörösre fényezett indítógombbal kelthető életre, az új BMW M3 CS karakteréhez hangolt, dupla ikervégződésű sport kipufogórendszer jellegzetes hangorkánja pedig minden rajongó számára felejthetetlen élmény.

Az új BMW M3 CS modellt a bajor prémiumgyártó már az alapfelszereltség részeként önálló olajhűtővel kiegészített, Drivelogic-kal dolgozó, hétsebességes BMW M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szereli fel, amely az automata sebességváltások mellett a kormány mögötti váltófülekkel manuális váltásokat is lehetővé tesz. A technológia a másodperc törtrésze alatt kapcsol a fokozatok között, mindezt ráadásul anélkül, hogy a teljesítmény-leadást egy pillanatra is megszakítaná. A hosszúra tervezett hetedik fokozatnak köszönhetően a négyajtós élsportoló még nagyobb sebességnél is alacsony fordulatszámon dolgozik, amely a hosszabb utazások alkalmával is hatékonyabb üzemanyag-fogyasztással kecsegtet.

Az újdonság alatt a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M3 sport futóműve dolgozik, az első és a hátsó tengelyen egyaránt alumíniumból készült lengőkarokkal és kerékagyakkal. A rendkívül könnyű alkatrészek még tovább csökkentik az új BMW M3 CS rugózatlan tömegét, amely a kirobbanó menetdinamikára is jótékony hatással van.

A mérnökök az új BMW M3 CS modell alá már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművet terveztek, amely közutakon és versenypályákon is kimagasló teljesítményt garantál. A minden vezetési szituációban kiváló tapadásról az M Dinamikus Móddal kiegészített (MDM – M Dynamic Mode) dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), illetve az aktív M differenciálmű gondoskodik.

Az adaptív M futómű, a dinamikus menetstabilizáló rendszer és az aktív M differenciálmű vezérlőrendszerét, valamint az elektromechanikus kormánymű hangolását az új BMW M3 CS még lendületesebb menetdinamikájának követelményei szerint állították be a tervezők, miközben a vezetőnek minden vezetési szituációban megvan a lehetősége arra, hogy az útviszonyok függvényében a kormánymű és a futómű karakterisztikáját saját preferenciái szerint újrahangolja. A különkiadás elöl 9J x 19”, hátul 10J x 20” méretű könnyűfém keréktárcsái a zárt aszfaltcsíkokon is otthon érzik magukat, kiváltképp az alapfelszereltség részeként kínált Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal felszerelve (elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretben). A közutakon is használható semi-slick abroncsok még a legmagasabb versenypálya-tempók mellett is felülmúlhatatlan tapadást és extrém oldalirányú stabilitást garantálnak. Az új BMW M3 CS Michelin Sport utcai gumikkal is megrendelhető.

Az ajtók mögött az elefántcsont-fehér és fekete árnyalatban pompázó kéttónusú bőrözés, valamint a bőséges Alcantara-berakás kelt magával ragadó, egyszerre sportos és elegáns hangulatot. Az új BMW M3 CS vezetőjének pedig semmilyen téren nem kell kompromisszumot kötnie: a modell széleskörű alapfelszereltségének az automata klíma, a Harman Kardon zenerendszer és a BMW Professional navigációs rendszer is része. A BMW M GmbH tervezői ráadásul mindent megtettek annak érdekében, hogy az újdonság már első ránézésre is felgyorsítsa a szívverést: a jellegzetes BMW-frontrészt a nappali menetfény LED-technológiás dupla ikergyűrű-motívuma és az első lökhárító három nagyméretű légbeömlője nyomatékosítja, miközben a jármű körüli felhajtóerőt kifejezetten az új BMW M3 CS számára tervezett hátsó légterelő szárny, az első koptató és a hátsó diffúzor hármas egysége hivatott csökkenteni. Mindhárom alkatrészt az ultrakönnyű, rendkívül merev szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készítették el, ahogyan az új BMW M3 CS esetében a motorháztetőt és a tetőt is.

A BMW M divízió legújabb különkiadása 2018 januárjától válik rendelhetővé, majd az első példányok 2018 márciusában látnak napvilágot. Az új BMW M3 CS modellből a bajor prémiumgyártó a tervek szerint hozzávetőlegesen 1 200 példányt készít el, a gyártási paraméterek függvényében.

[TESZT] Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Innovation – valami megszokott dolog, teljesen újragondolva

Korábban írt cikkünkben vázoltuk nagyvonalakban, mit tud, mire képes a kívül-belül megújult Opel Insignia. A koncepció szinte teljesen új, ahogyan a megközelítések is, ráadásul a rüsselsheimiek ráaggatták az autóra a Grand Sport kifejezést is. Teszten az 1.5 literes benzines turbóssal szerelt verzió.

Hazudnánk, ha azt állítanánk: nem tett jót az Insignia koncepciónak a teljes megújulás. A dizájn ennek megfelelően ténylegesen újra lett gondolva, olyan irányvonallal, miszerint a sportosság, a dinamizmus kell, hogy előtérbe kerüljön. Igazából nincs is olyan autómárka jelenleg, amely ne erőltetné ezt az érzést, jószerivel be is válik a recept – nos, az Opel Insignia Grand Sport esetében mindenféleképp jó az irány.

Bár még talán annyira nem érződik a PSA jelenlét, mint mondjuk a Crossland X esetében, mégis sokat változott a külcsín a feljebb már emlegetett sportosra hangolt jelleg jegyében.

Jól láthatóan kiemelt figyelmet fordítottak arra a külső formák hangolásánál a tervezőmérnökök, hogy az Insignia jelleg azért meg tudjon maradni – a hűtőmaszk például ugyanúgy hangsúlyos, mint az elődnél, a rajzolat is nagyjából ugyanolyan; a lámpatestek vékonyabbra lettek húzva, s természetesen az IntelliLux LED mátrix rendszert is megkapták.

Kecsesebb, szerethetőbb. De leginkább sportosabb

Oldalnézetből látszik a legjobban, hogy az új Opel Insignia Grand Sport jóval laposabb lett a korábbinál.

Az ívek, idomok kecsesebbek lettek, a tetővonal csapottabbá vált, ezáltal az egész kaszni gömbölydedebb jelleget sugall. Persze fontos, hogy az új Opel Insignia Grand Sport ettől függetlenül megtartotta üzleti limuzin jellegét, annak ellenére, hogy jelenleg az ötajtós változat elégíti ki ezen irányú igényeket is.

Jól beleillik az Opel Insignia Grand Sport a jelenlegi Opel-portfólióba, a stílusjegyek itt is hasonlóak, mint mondjuk egy legfrissebb generációs Astra esetében: a zárófények burái a fényszórók kialakításához hasonlóan keskeny formát kaptak, a csomagtérfedél közepére került a hangsúlyos Opel embléma, amely egyébként korábbról jól ismert módon a nyitást-zárást is magában hordozza.

Letisztult, elegáns enteriőrt kapott az Opel Insignia Grand Sport, a tesztautó Innovation felszereltségének megfelelően jó minőségű anyaghasználattal, valamint kellemes színkonfigurációval egyetemben.

A központi műszeregység elrendezése a lényegre koncentrál, itt az analóg és digitális rendszerek elegyét fedezzük fel (pontosan úgy, ahogyan a faceliftes, eggyel korábbi Insignia esetében is).

A középkonzol gyönyörűen letisztult, még a tavalyihoz képest is (amely szintén a korábbi Insignia-szériát jelenti), a központi érintésérzékeny LED infotainment kijelzőn állíthatunk szinte mindent, ami az autó viselkedését, funkcionalitását befolyásolhatja.

Bővebb helykínálatot kapunk, nagyobbat, mint korábban

Tágas az utaskabin, nem vitás: négy átlagos testalkatú felnőttel nem jelent problémát az akár hosszabb távú utak megtétele sem, igaz, külföldi nagytesztünk egyelőre várat magára – majd decemberben nyakunkba vesszük a határon túli részeket ismét egy 1.6 literes dízellel szerelt modell fedélzetén.

Mindenesetre sok a hely, a fejtér is optimálisabb lett, mint a korábbi Insignia esetében. A tetővonal – bár csapott a B és C oszlop között – nem vesz el annyit, amennyit gondolnánk, ráadásul a relatíve alacsony felépítés sem éreztet kimondott kompromisszumokat.

Jól hangolt első fotelek fogadják az új Opel Insignia Grand Sport utasait, tágas spektrumon való állíthatósággal, személyre szabhatósággal. Az ülőlapok és háttámlák méretezése átlagos, jól passzol ehhez a kategóriához. S persze érezhető itt is, hogy utazóautónak lett tervezve az Opel Insignia Grand Sport, azt nyújtva ismét, amit eddig tudott e téren.

Ugyanakkor érezhető a fejlődés jócskán: a hátsó traktus szellősebb, ezáltal kényelmesebb lett, a nagyobbodott fejtér (lásd feljebb) ezt példázza, csakúgy, mint a hatalmasnak tűnő lábtér jelenléte is.

Ehhez azért nagy mértékben hozzájárul a 2829 milliméteres tengelytáv (az előd 2737 milliméterrel rendelkezett), illetve a finomhangolt kialakítás is.

Bár nagyobb hatást érzünk az új Opel Insignia Grand Sport csomagterénél, mint korábban, mégsem így van: csökkent 10 literrel a befogadóképesség, így a kerek 500 helyett most 490 literrel gazdálkodhatunk. Ez átlagos méret ebben a szegmensben, vagy talán kicsit alább megy, de nem volt hiányérzetünk egyáltalán. Viszont ha úgy tartja kedvünk, maximum 1450 literesre bővíthetjük a csomagtartót az osztott hátsó ülések lehajtásával – ez viszont 340 literrel felülmúlja az előző Insignia képességeit e téren.

Százhatvanöt lovas ezerötös

165 lóerő összteljesítményt produkált a tesztelt Opel Insignia Grand Sport 1.5 literes, soros hengerelrendezésű, közvetlen befecskendezésű benzinmotorja. A maximum 5600-as percenkénti főtengely fordulatszámnál érkezik, s a nyomatékcsúcs 250 Newtonméter, ami konkrétan 2000-es percenkénti fordulatszámtól áll rendelkezésre.

Közvetlen gázreakcióival, egyenletes görbéjével az Opel Insignia Grand Sport 1.5 literes kivitelben jó alternatíva, igaz, alacsonyabb fordulatszám-tartományokban hajlamos visszavenni az elánból, és a pörgős karakterisztika fulladozósba vált.

 

Ténylegesen 2000 RPM környékén jön meg a hajtáslánc ereje, és viszonylag tág intervallumban van jelen a kraft – méréseink szerint közel 5000-ig nem fogy el a szufla.

Még mindig megvan a nagybetűs menetstabilitás

Menetstabilitás terén is sokat fejlődött az amúgy is remek futómű és felfüggesztés: elöl a szokásos MacPhersont, hátul többlengőkaros megoldást kapunk. A kanyarvételezések még zseniálisabbak lettek, nem érezhető még csekély alulkormányozottság sem viszonylag nagy sebességgel vett, szűkebb kanyaroknál sem. Az utastér pedig kőkeményen, stabilan vesz minden intenzívebb kormányrántást, úgy, hogy a futómű egyáltalán nem volt sportosra hangolva (maximum a műszerfal megfelelő gombjával indított vezetési profil bevetését eszközöltük).

2017 Opel Insignia Grand Sport 1.5 specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1490 cm³

Maximális teljesítmény: 165 LE @ 5600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 2000-4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4897 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1558 kg

Megengedett össztömeg: 2150 kilogram

Csomagtartó mérete: 490 liter, 1450 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 222 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.9 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.2 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.9 l/100km

Országúti: 5.4 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 166 g/km

Bővebb információ a Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Lexus GS F szedánt a Gazoo Racing fejleszti

A Gazoo Racing a Toyota motorsport-tevékenységeiért felelős részlegeként számos közúti modell harciasításában vett már részt, most azonban számukra is új feladatot kaptak: luxusautóból, konkrétan a Lexus GS F-ből kell sportmodellt faragniuk.

Aki korábban nem hallott a Gazoo Racingről, a Toyota Yaris GRMN kapcsán bizonyára találkozott a nevükkel: ők feleltek a WRC rali-világbajnokságra kifejlesztett Yaris versenyautó utcai homológ kiadásáért. Most viszont a modellpaletta másik végpontján elhelyezkedő Lexus GS luxusszedán sportverziójának értő kialakítását bízták rájuk.

Az első generációs GS F a maga kézzel összeszerelt, 5.0 literes, V8-as motorjával, 477 lóerős teljesítményével, 270 km/h végsebességével és 4,6 másodperces gyorsulásával a prémium sportszedánok piacának különleges és versenyképes képviselője. A Gazoo Racing képbe kerülésével azonban egészen más alapokra helyeződhet a modell.

„A Gazoo Racing minden fejlesztésénél az önfeledt vezetési élmény, ha úgy tetszik, a játékosság az első számú szempont, és ennek a Lexus esetében is így kell lennie. Így a hátsó kerekek minél tökéletesebb tapadása, a részletgazdag visszajelzés és a pontosan kitapasztalható határtartomány mellett erre a további tömegcsökkentésre kell törekednünk” – mondta el amerikai újságírókkal beszélgetve Shigeki Tomoyama, a Gazoo Racing elnöke.

A GS F szedán egyébként csak az első epizód lesz egy hosszúnak és gyümölcsözőnek ígérkező együttműködésben, a Gazoo Racing ugyanis a jövőben a Lexus F sportrészlegének állandó partnereként fog tevékenykedni. Ennek során nemcsak a versenypályákon szerzett tapasztalataikat hasznosíthatják, hanem az olyan, szintén utcai modellek fejlesztése során kidolgozott megoldásokat is bevethetik, mint a hamarosan színre lépő, régen várt Toyota Supra, amelynek végső hangolását szintén a Gazoo Racing végzi, Akio Toyoda elnök-vezérigazgató személyes felügyelet alatt.

Megkezdték az új Audi RS 4 Avant értékesítését

Az új Audi RS 4 Avant  egyesíti az egyedülálló vezetési élményt és a mindennapi használat praktikumát. A modell világpremierjét az idei Frankfurti Autószalonon tartotta a márka Németországban. A németországi és más európai országokban élő ügyfelek november 2-től már leadhatták rendelésüket a legújabb Audi RS 4 Avant modellre. Az autó alapára 79 800 euró.

Az Audi RS 4 Avant modellben található új fejlesztésű 2.9 TFSI motor új dimenziót képvisel mind nyomaték, mind hatékonyság tekintetében. 1 900 és 5 000 fordulat között a két turbófeltöltővel szerelt V6-os erőforrás elképesztő, 600 Nm nyomatékot szabadít a tengelyekre, amely 170 newtonméterrel több, mint az elődmodell teljesítménye. 331 kW (450 LE) teljesítményének köszönhetően az egy literre jutó teljesítmény 155,5 LE, amely 4,1 másodperc alatt (az elődmodellnél 0,6 másodperccel gyorsabban) katapultálja az RS 4 Avant modellt álló helyzetből 100 km/óra sebességre. Az RS dinamika-csomaggal az elektronikusan szabályozott legnagyobb sebesség 250 km/óráról 280 km/órára emelkedett. A NEFZ-menetciklus során a jármű 100 kilométerenként mindössze 8,8 liter üzemanyaggal is beéri, amely 200-199 grammnyi széndioxidnak felel meg kilométerenként. Ezek az értékek 17 százalékos csökkenést jelentenek a korábbi modell üzemanyag-fogyasztásához képest.

A 2.9 TFSI V6 biturbo erőforrás alkalmazásával az Audi Sport az RS 4 Avant legendás első generációjának hagyományait folytatja. Az 1999-ben debütáló RS 4 modellt szintén két turbófeltöltővel szerelt V6 motor hajtotta, mégpedig az Audi történetének első feltöltős ikerturbó erőforrása. A 280 kW (380 LE) teljesítményre képes modell aggregátja literenként 141 lóerőt teljesített. Az első RS 4 Avant modellnek mindössze 4,9 másodpercre volt szüksége, hogy álló helyzetből 100 km/óra sebességre gyorsítson. A két turbófeltöltővel szerelt V6 motor történetének meghatározó modelljeként óriási kereslet mutatkozott az autóra, így az Audi megduplázta az eredetileg tervezett gyártási mennyiséget. Összesen 6 030 darab készült az RS 4 első generációjából.

Toyota: forradalmian új gáz-hibrid motor hajthatja a jövő japán taxiját

A Toyota új, ikonikus taxit tervezett Japán számára, amelynek klasszikus karosszériája alatt forradalmi, gáz-hibrid erőforrás bújik meg.

A felhasználóbarát, JPN Taxi elnevezésű új generációs taxi a japán vendégszeretet szellemiségét testesíti meg. Az alacsony és sík padlóval és széles nyílást feltáró tolóajtóval ellátott autót úgy tervezték, hogy harmonikusan illeszkedjen a nagyvárosi környezetbe, ám formájáról és mélykék fényezéséről első pillantásra nyilvánvalóvá váljon, hogy ez egy taxi. A gazdag biztonsági alapfelszereltségben a Toyota Safety Sense C rendszer és hat SRS légzsák is szerepel.

A Toyota bemutatta Japán számára fejlesztett új taxiját, a JPN Taxi nevű modellt, amely már rendelhető a szigetország márkakereskedéseiben. A JPN Taxi érzékletesen testesíti meg a japán vendégszeretet. A tervezők arra törekedtek, hogy a jármű sokféle utas számára legyen praktikus és kényelmes, legyen szó akár gyerekekről, idősekről, mozgássérültekről vagy éppen Japánba látogató külföldiekről.

A Toyota célja, hogy a JPN Taxik elterjedésével megváltoztassa a japán nagyvárosok utcaképét, akadálymentesített megoldásokat kínáljon, és izgalmas turisztikai célponttá avassa Japánt. Innovációi és tökéletesített megoldásai – amelyek a kilincsektől a teljes karosszéria-struktúráig terjednek – felhasználóbarát és kényelmes autóvá formálják az új modellt. Fontos újítás a jármű alacsonyan húzódó és teljesen sík padlója, ami nagyon megkönnyíti a ki- és beszállást, valamint az elektromos mozgatású hátsó tolóajtó (csak a bal oldalon) és az utaskabin különleges térkialakítása, ami a kerekes székkel közlekedők számára is elegendő helyet kínál. Mindemellett a járművet úgy tervezték, hogy szépen kiegészítse a városképet, ugyanakkor első pillantásra látható legyen rajta, hogy ez egy taxi. Ennek érdekében a dizájnerek egy kortalan, klasszikus vonalvezetésű karosszériát terveztek, amit mélykék indigó árnyalatúra fényeztek; ez a tradicionálisan japán szín már hosszú ideje az ország egyik szimbólumaként él a köztudatban.

Az autóban számos megoldás szolgálja, hogy a vezető a lehető legjobban átlássa a környező forgalmat; ilyen például a vezetőülés innovatív pozícionálása, a tetőoszlopok formája vagy a sárvédőkre rögzített visszapillantó tükrök. A taxiban nagyon praktikusan, könnyen elérhető helyre telepítették a kezelőszerveket, míg a GPS-rendszert és a taxiórát kifejezetten úgy helyezték el, hogy azokat az utasok is jól láthassák. A tervezők egyaránt fontosnak tartották a környezetvédelmet és a megfelelő teljesítményt, ezért az autót LPG-hibrid rendszerrel szerelték fel, ami 5,1 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és jelentősen csökkentett CO₂-kibocsátással működik. A jármű biztonsági felszereltségét is tovább tökéletesítették, így a kínálatban már a Toyota Safety Sense C rendszer és hat SRS légzsák is szerepel. A Toyota 1936-ban jelent meg először a taxik piacán a Toyota AA-modellel. 1953-ban a vállalat bemutatta a Toyopet Super RH modellt és más járműveket, amelyek sok éven át szolgálták a nagyvárosi személyszállítást. A Toyota taxik mindig is tartósabbnak bizonyultak átlagos társaiknál, és rossz útviszonyok mellett is strapabíróbbak voltak.

A jármű legfontosabb jellemzői

Felhasználóbarát dizájn, ami harmonikusan illeszkedik a nagyvárosi környezetbe, és első pillantásra nyilvánvaló, hogy ez egy taxi

• Külső dizájn: új generációs taxi, amelynek időtálló formáját úgy terveztek, hogy az emberek első pillantásra felismerjék a forgalomban.
• Oldalnézet: tágas kialakítás és széles nyílást feltáró oldalsó tolóajtó, a nagyméretű ablakokon keresztül az utasok kedvükre gyönyörködhetnek a város látványában.
• Elölnézet: a modern dizájn hűen őrzi a Toyota Crown modell hagyományait; a vízszintes elemekkel díszített hűtőrács kihangsúlyozza az autó igényes kidolgozását. Az alapkivitelű „Nagomi” változathoz halogén fényszóró jár. Az autó barátságos, mégis különleges megjelenését egyszerű orrkialakítás jellemzi, az irányjelzők a karosszéria sarkán kaptak helyet. A „Takumi” luxusváltozat kiváló minőséget és nagy teljesítményt sugall; az autó LED fényszórói, első helyzetjelző fényei és irányjelzői egyetlen, közös lámpatestbe kerültek. A sárvédőkre szerelt, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrökkel jól azonosíthatók a karosszéria legszélesebb pontjai.
• Hátulnézet: a méltóságteljes megjelenésű autó ugyanolyan jól használható protokolláris helyzetekben, mint egy elegáns limuzin, a háromdimenziós felépítésű hátsó lámpatest körülöleli a karosszéria sarkait. A lámpa körüli karosszériaelemek a törésvonalakkal párhuzamosan futva modern benyomást keltenek. A luxuskivitelű Takumi változat hátsó lámpateste végigfut a D-oszlopon.
• Utastér: a vezető egy funkcionális, kifejezetten munkavégzésre tervezett térben ül, míg a kabint arra tervezték, hogy teljes kényelmet kínáljon az utasok számára.
• Utaskabin: a tágas (720 mm széles és 1300 mm magas) nyílást feltáró tolóajtónak, az alacsony (320 mm magasan húzódó) és teljesen sík padlónak, valamint a kényelmesen elérhető kilincseknek köszönhetően az utasok nagyon könnyen tudnak ki- és beszállni. Az autót úgy tervezték, hogy az oldalsó tolóajtón keresztül a kerekesszékkel közlekedők is könnyen beszállhassanak, és kísérőjüknek is jusson hely a mellettük lévő ülésen. A kabin utasbarát kialakítását szolgálják a nagyméretű ablakok, a két üléssor közti hatalmas (1065 mm) tér, a nagyon magasan húzódó tető és a széles utastér, ahol kényelmesen elférnek egymás mellett a hátsó üléssorban utazók. A második üléssor plüss párnázata kellemes utazást biztosít, az átalakított vázszerkezetű ülésen pedig könnyebb oldalirányban mozogni. Egy hosszabbító mechanizmusnak köszönhetően a biztonsági övek könnyen elérhetők. Az öveket LED fény világítja meg, hogy sötétben is könnyű legyen megtalálni őket. A hangelnyelő és hangszigetelő anyagok optimális felhasználásának, valamint a kiváló minőségű hangszigetelő üvegeknek köszönhetően a kabin rendkívül csendes. Az első és hátsó üléssorokat egyaránt ellátó klímaberendezést Nanoe levegőfrissítő rendszer egészíti ki. A luxuskivitelű Takumi változatban a hátsó üléssor fölötti mennyezetbe is beépítettek egy levegőkeringtető rendszert szellőzőnyílásokkal, ami hatékonyabban szállítja a klímaberendezés hűvös levegőjét. Az utasok maguk is szabályozhatják ennek működését, akárcsak a hátsó üléssor fűtését.
• Vezetőkabin: a különböző műszereket funkcióik szerint csoportosították, hogy a vezető könnyebben áttekinthesse őket. A kommunikációs rendszert, a klímaberendezést és a többi, vezető által kezelt rendszert a jobb oldalon helyezték el, míg a navigációs (GPS) rendszer, a taxióra és a többi műszer olyan helyen található, ahol az utasok is jól láthatják. A taxikban gyakran használt vészvillogó kapcsolója a kormánykerék jobb oldalán kapott helyet. A rakodórekeszek az utasok számára alig látható helyen vannak, és a további eszközök a kormánykerék mögött kialakított rekeszben tarthatók. A tágas és jól átgondolt tárolóhelyeknek köszönhetően az autó kiválóan alkalmas a professzionális használatra.
• Csomagtér: a VDA-szabvány szerint 401 literes csomagtartóban kényelmesen elfér két egymásra fektetett bőrönd vagy négy golfzsák.
• A karosszéria fényezése: az új modellhez háromféle fényezés rendelhető, köztük az újonnan kifejlesztett koiai mély indigó árnyalat. A koiai olyan szín, ami nagyon közel áll a japán emberek szívéhez, akik a régi időkben előszeretettel hordtak indigóval kékre festett ruhákat, így ez az árnyalat a japán kultúra szerves részévé vált – olyannyira, hogy Japánon kívül a mélykék indigó színt japán indigónak is nevezik. A színválasztással az volt a Toyota szándéka, hogy ezek az autók szervesen illeszkedjenek a japán városok szép és egységes utcaképéhez.

Új fejlesztésű LPG-hibrid rendszer: környezettudatos működés, csekély üzemanyag-fogyasztás

Ez az új generációs taxi egyaránt kíméli a környezetet és üzemeltetője pénztárcáját, hiszen üzemanyag-fogyasztása csupán 5,1 l/100 km; az autót LPG-üzemű belsőégésű motor és a sok éven át tökéletesített THS II hibrid rendszer hajtja.

Egy strapabírónak és gazdaságosnak tervezett taxi

A jármű MacPherson rugóstagos első és csatolt lengőkaros, tekercsrugós hátsó futóműve kifejezetten taxis használatra készült, és hozzájárul az autó tartósságához.
A három részből összeállított első és hátsó lökhárítók oldalsó elemei cserélhetők, akárcsak a világítótestek külső lencséi. Emellett a motor karbantartása is rendkívül egyszerű.

Fejlett biztonsági megoldások

Az autóban számos aktív biztonsági rendszer működik. A balesetek elkerülését szolgáló Toyota Safety Sense C (TSS-C) csomag minden modellváltozathoz alapáron jár. Opcióként intelligens távolságfelmérő radar is rendelhető, ami érzékeli az autó körüli tárgyakat, és megelőzi vagy enyhíti azokat a koccanásokat, amelyek abból adódhatnak, ha a vezető fékezés helyett tévedésből a gázpedált nyomja meg parkolás közben.
A TSS-C rendszerrel felszerelt járművekhez hasonlóan a hatóságok ezt az autót is a „Basic+” Safety Support Car S (Sapo Car S) kategóriába sorolják, és idősebb autóvezetőknek is ajánlják.

Az autó alapfelszereltségének része az ütközés esetén a vezetőt és az utasokat hatásosan megvédő hat SRS légzsák.

Íme, az új BMW F 750 GS és F 850 GS

Az F-sorozat GS-modelljei 2007-es bemutatkozásuk óta a motorozás Made by BMW Motorrad stílusú, prémiumszínvonalú élményének megtestesítői az Adventure-szegmens középkategóriájában.

Mint mindig, a GS ezúttal is a túrák és a hosszú távú utazások motorkerékpárjainak, illetve a sportos dinamika és a sokoldalú terepes képességek ideális ötvözetét jelzi.

Röviden: egy BMW GS ideális útitárs a világ távoli vidékeinek motoros felfedezése során. Nagyjából tíz esztendő következetes modellfejlesztést követően a BMW Motorrad teljes egészében áttervezte és újrafejlesztette a középkategória GS-modelljeit, mégpedig a motorozás zavartalan élvezetének célkitűzése jegyében, legyen szó sportosan dinamikus utcai közlekedésről, túrázásról kettesben és csomagokkal vagy éppen élvezetes terepes kiruccanásokról.

Ennek szellemében az F 750 GS és az F 850 GS még elődjénél is jobban, teljesen vásárlói célcsoportjára összpontosít. Az F 750 GS így mindazon motorosokat szólítja meg, akik a túraendurók élményét és koncepcióját mérsékelt ülésmagassággal, több mint elegendő teljesítménnyel, magas fokú gazdaságosággal és sokoldalúsággal együtt kívánják élvezni. Az új F 850 GS ezzel szemben megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje mellett még hangsúlyosabb túraadottságokkal és szélesebb körű terepes képességekkel szolgál.

Új, még erőteljesebb soros, kéthengeres motor két kiegyenlítőtengellyel, s a kulturált járás, illetve érzelemdús hang szolgálatában 270 fokos gyújtástávolsággal
A fejlesztés során elsősorban a teljesítmény és a forgatónyomaték növelése állt az előtérben, emellett azonban az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére is nagy hangsúlyt fektettek a tervezők. Az erőforrás összlökettérfogata 853 köbcentiméter, s a 7500-as percenkénti fordulatszámnál leadott 57 kilowatt (77 LE) révén már az új F 750 GS is több mint elegendő teljesítménnyel szolgál. Az új F 850 GS 8250-es percenkénti fordulatnál kínált 70 kW (95 LE) teljesítménye tekintélyes vonóerőt biztosít.

A főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzást alakítottak ki a tervezők. A nemkívánatos rezgéseknek két kiegyenlítőtengelyével veszi elejét az új motor. A motorfékhatást korlátozó (anti-hopping) tengelykapcsoló karja jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető, miközben a menetbiztonság terén is jelentős pluszt kínál. Az erőátvitelt hatfokozatú sebességváltóval és bal oldalra elrendezett szekunderhajtással alakították ki a tervezők a hátsó kerék felé.

Már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok, illetve ABS és ASC rendszerek, extrafelszerelésként pedig Pro menetprogramok a motorozás fokozott élvezete és biztonsága szolgálatában

Az új GS modellek már alapkivitelben Road és Rain üzemmódjaikkal veszik tekintetbe motorosuk egyéni kívánságait, a magas színvonalú biztonságról pedig a BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) mellett az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is gondoskodik.

Gyári extrafelszerelésként a Pro menetprogramok, s ezzel a Dynamic, Enduro és Enduro Pro üzemmódok (utóbbi csak az F 850 GS számára), valamint a Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) és a bedöntött helyzetben is hatékony ABS Pro blokkolásgátló is rendelkezésre áll az F 750 GS és az F 850 GS modellekhez.

Új héjszerkezetű acél hídváz, továbbfejlesztett futóműgeometria és újszerűen elendezett üzemanyagtartály

Az F-sorozat GS-modelljeinek hídváz-szerkezete mélyhúzott, hegesztett acélkomponensekből épül fel, s a kéthengeres erőforrást is teherviselő elemként integrálja, egyaránt jelentős előnyöket kínálva torziós merevsége és robusztus konstrukciója terén. Az üzemanyagtartály az optimális elrendezés és a motorkerékpár tömegközéppontjának kedvezőbb helyzete szolgálatában az ülés és a kormányagy közötti hagyományos pozíciójába került vissza.

Karakteresebb GS-stílus férfiasabb dizájnnal
Az új F 750 GS és F 850 GS formavilágában is teljesen megújult, mégpedig dinamikusabb és férfiasabb dizájn mentén. Alapváltozatuk mellett az új F-modellek Exclusive stílusvariációban is rendelkezésre állnak. Az új F 850 GS különlegessége a Rallye kivitel, amely különösen kihangsúlyozza e modell terepes képességeit.

Extrafelszerelések és BMW Motorrad kiegészítők egyedülálló kínálata
Az F-sorozat új GS-modelljei felszerelések – a középkategóriában egyedülállóan széles – kínálatával érkeznek. Legyen szó különböző magasságú ülésekről, burkolati elemekről, az új teljes-LED fényszóróról, vagy épp a TFT-kijelzőt és a vészhívás (eCall) rendszerét is magában foglaló connectivity-kínálatról, a motorozás élményét, biztonságát és élvezetét szolgáló vonzó felszerelések választéka a túraendurók középkategóriájában is szinte kimeríthetetlen.

Az új BMW F 750 GS és F 850 GS különlegességei

Nyomatékos, soros kéthengeres motor 853 köbcentiméter hengerűrtartalommalF 850 GS: 70 kW (95 LE) / 8250 min-1 és 92 Nm / 6250 min-1
F 750 GS: 57 kW (77 LE) / 7500 min-1 és 83 Nm / 6000 min-1

Intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzás a főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén

Új, robusztus konstrukciójú, héjszerkezetű acél hídváz a még pontosabb irányíthatósági tulajdonságok szolgálatában

Új teleszkópvilla/fordított (upside-down) teleszkópvilla, valamint alumínium kettős lengőkar központi rugóstaggal a még érzékenyebb reakciók érdekében

BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) és Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC); már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok

Gyári extrafelszerelésként Pro menetprogramok ABS Pro blokkolásgátló berendezéssel és dinamikus féklámpával; Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC); Dynamic, Enduro és Enduro Pro menetprogramok (utóbbi csak az F 850 GS számára)

Extrafelszerelésként elektronikus futómű-szabályzás (Dynamic ESA)

Anti-hopping tengelykapcsoló, jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető karral

Extrafelszerelésként teljes-LED fényszóró LED-technikájú nappali menetfénnyel

Connectivity multifunkciós kombinált műszeregységgel és 6,5 col képátlójú, színes TFT-képernyővel, illetve számos, extrafelszerelésként rendelhető további megoldással

Extrafelszerelésként a középkategóriában első ízben Intelligens segélyhívás a vészhelyzetbeli gyors segítség érdekében (Magyarországon egyelőre nem elérhető)

Továbbfejlesztett túra- és terepképességek, illetve még hatékonyabb szél- és időjárás elleni védelem

Karakteresebb GS-profil a megújult dizájn révén

Új színkoncepciók, illetve Rallye és Exclusive stílusvariációk

Extrafelszerelések és eredeti tartozékok a középkategóriában egyedülállóan széles kínálata, egyebek mellett a kulcsnélküli nyitás rendszerével (Keyless Ride), a Pro váltóasszisztenssel, az elektronikus futómű-szabályzással (Dynamic ESA), vészhívás-funkcióval (eCall) és különböző connectivity-szolgáltatásokkal

Az IONITY töltőpont-hálózat vélhetően egész Európát lefedi majd

A BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint az Audi és Porsche márkákat képviselő Volkswagen Csoport pénteken bejelentették IONITY nevű vegyesvállalatuk megalapítását, amelynek célja, hogy egy Európát lefedő, nagy teljesítményű töltőhálózatot (HPC) építsen ki az elektromos járművek számára.

2020-ig mintegy 400 feltöltő pont épül majd fel, ami nagyon fontos lépés az elektromos mobilitás szempontjából, hiszen egy ilyen hálózat segítségével már nagy távolságok is bejárhatók lesznek ezekkel az autókkal. Az IONITY vállalat Münchenben működik, vezérigazgatója Michael Hajesch, ügyvezető igazgatója pedig Marcus Groll. Az IONITY csapata már most is 50 embert számlál, és hamarosan újabb munkatársakkal bővül.

“Az elektromos autók gyors elterjedéséhez létfontosságú egy nagy teljesítményű töltőhálózat kiépítése. Ezért is fontos mérföldkő az IONITY megalapítása, hiszen azt mutatja, hogy az autógyártók hogyan egyesíthetik erőiket egy ilyen cél megvalósítására. Az első páneurópai HPC hálózat felállításával lehetővé válik, hogy az elektromos autók tulajdonosai hosszú távolságoknak is nekivághassanak. Különös figyelmet fordítunk arra, hogy az egyes felhasználók gyorsan és kényelmesen tölthessék fel autójukat, és digitális megoldásokkal fizethessenek a szolgáltatásért” – mondta el Michael Hajesch.

20 töltőállomás építése már 2017-ben megkezdődik

2020-ig az IONITY körülbelül 400 gyorstöltő állomást épít fel és üzemeltet majd. Az első 20 állomás építése már 2017-ben megkezdődik Németország, Norvégia és Ausztria legfontosabb útvonalai mentén, egymástól mintegy 120 kilométeres távolságra. Ennek befejezése után az IONITY együttműködésre lép néhány fontos piaci szereplővel, például a “Tank & Rast”, a “Circle K” és az “OMV” vállalatokkal, előnyt kovácsolva kiterjedt hálózatukból. 2018-ban már több mint 100 elektromos töltőállomás működik majd, számos márkafüggetlen töltési lehetőséget kínálva az autósok számára, akik 2020-ra HPC csatlakozási pontok ezreire számíthatnak. A HPC hálózat az európai töltési szabványt, a Kombinált Töltési Rendszert (CCS) alkalmazza. Mivel a szolgáltatást minden márka elektromos autója használhatja, és mivel a töltőpontok Európa-szerte sok helyütt elérhetők lesznek, a kontinensen egyre több vásárló érzi majd úgy, hogy az elektromos autózás valódi, értékes alternatívát jelent.

Közös erővel épül az európai hálózat

A töltőállomások helyének megfelelő kiválasztása döntő fontosságú az IONITY hálózat sikere szempontjából, akárcsak a már meglévő feltöltési technológiák intelligens összekapcsolása. Az IONITY intenzív tárgyalásokat folytat a jelenleg is működő infrastrukturális kezdeményezésekkel.

Azzal, hogy egy ilyen jellegű hálózat kifejlesztésébe invesztálnak, az autógyártók világosan jelzik elkötelezettségüket az elektromos mobilitás iránt. A szövetség arra számít, hogy munkájuk során támaszkodhatnak majd az iparágon belüli nemzetközi együttműködésre és erős partneri kapcsolatokra.

Alapítóként a BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company és a Volkswagen Csoport azonos részesedéssel bírnak a vegyesvállalatban. A neves partnerek más autógyártókat is arra ösztönöznek, hogy aktívan vegyenek részt a HPC hálózat kiszélesítésében.

További információ itt: http://www.ionity.eu

10. évfordulóját ünnepli a Lexus F sorozat

A Lexus a nagyteljesítményű autók világában is letette a védjegyét, amelynek legékesebb példája az egyes modelljeihez immáron 10 éve elérhető F változat. Erre történő megemlékezésként limitált darabszámú autók tisztelegnek az “F” sportkocsik 10. évfordulója előtt, amelyeket a Tokiói Autószalon látogatói láthattak először.

A Tokiói Autószalon látogatói csodálhatták meg elsőként a Lexus “F” sportkocsik 10. évfordulója előtt tisztelgő, limitált darabszámban gyártott RC F és GS F modelleket. Jóllehet a japán luxusautó márka elsősorban a világ vezető prémium környezetbarát hibrid autógyártójaként él a fejekben (ami nem is csoda, hiszen az egyetlen autómárkaként, amelynek minden modellje elérhető hibrid változatban, több, mint 1 millió hibrid autót értékesített idáig – többet, mint összes prémium versenytársa együttvéve, és magyarországi eladásainak is mintegy 97%-át teszik ki a környezetbarát hibridek), a hozzáértők a Lexus sportautóit a prémium szegmens legizgalmasabb darabjai között tartják számon.

Az IS F modell 2007-es bemutatása óta a Lexus “F” változatok legfontosabb jellemzője, hogy egy sportkocsi teljesítményét kínálják, amit mindenki felhőtlenül élvezhet – függetlenül attól, mennyire ért az autóvezetéshez.

A most bemutatott különleges, limitált darabszámban készülő, az “F” modellsorozat 10. évfordulója előtt tisztelgő autókban nagy teljesítményű lengéscsillapítók kínálnak még precízebb és stabilabb irányíthatóságot, és az “F” modellek közismerten sportos hangulatát könnyű titán kipufogódobok fokozzák.

Az utastér sportos stílusáról CFRP (karbonszál-erősítésű műanyag) felületek gondoskodnak, a karosszéria pedig matt szürke fényezést kapott. Az utastér színvilágát a Viharkék árnyalat határozza meg, különleges karaktert kölcsönözve az autóknak. A Lexus összesen 50-50 darabot tervez legyártani a korlátozott példányszámú RC F és GS F változatokból, amelyek 2018 tavaszán lesznek kaphatók Japánban.

Hamarosan megtudhatjuk, milyen terveket dédelget az Opel/Vauxhall a jövőt illetően

November 9-én, csütörtökön 9:15-kor (9:45 GMT+1) veszi kezdetét az Opel online sajtótájékoztatója, mely keretein belül sok minden érdekesség napvilágra kerül majd a márkák jövőbeni sorsát illetően.

Az eseményen maga Michael Lohscheller, az Opel és Vauxhall márkák első embere, valamint Carlos Tavares, a PSA Csoport vezetője is részt vesznek majd. Az elsődleges célkitűzés az, hogy ismét visszatérjen a két márka a tényleges profittermeléshez.

Az élő közvetítést alább lehet majd figyelemmel kísérni:

Az Audi megújította partnerségét a Nemzetközi Sí Szövetséggel

Együtt a következő évtizedbe: az Audi, mint a Nemzetközi Sí Szövetség alpesi sí versenyeinek, az Audi Sí Világkupa névadója, 2022-ig meghosszabbította névadó szponzori szerződését a szövetséggel. Ily’ módon a márka továbbra is hangsúlyosan jelenik meg a nemzetközi téli sportok kiemelt partnereként. A 16. közös szezon október 28-29-én indult meg az ausztriai Söldenben.

A 15 országból érkezett versenyzők és edzők előtt rendezett nemzetközi sajtóbeszélgetéssel a Söldenben sorra került verseny előtt egy nappal az Audi hivatalosan is megadta az jelet a Sí Világkupa új szezonjának indításához. A márka megállapodott a Nemzetközi Sí Szövetséggel arról, hogy mint a Nemzetközi Sí Szövetség „Audi FSI Sí Világkupa” rendezvényének névadója, a 2021-2022-es évaddal bezárólag meghosszabbítja szponzori megállapodását a szövetséggel.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Olimpiai évad nyitóeseménye alkalmából bejelenthetjük a hosszú és sikeres partneri kapcsolatunk meghosszabbítását” – mondta Thomas Glas, az AUDI AG sport-marketingért felelős vezetője, majd hozzátette: „Ennek eredményeként az Audi továbbra is a nemzetközi télisportok egyik kulcsfontosságú partnere lesz az elkövetkezendő esztendőkben. Az a tény, hogy a Sí Világkupa névadó márkájaként szerepelünk, a márka átfogó elkötelezettségének megnyilvánulása.”

A versenyzők Söldenben az óriás műlesiklással kezdték az új évadot, amelynek fénypontja a februárban Dél-Koreában rendezendő Téli Olimpia lesz. A Rettenbach-gleccseren megrendezett verseny rajtja az Audi rajtban volt, ami 15 éve, a 2002-2003-as szezontól kezdődően a sikeres partnerség megkülönböztető jelképe.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK