Főoldal Blog Oldal: 301

Volvo XC40: nincs több rendetlenség!

A Volvo Cars egyszer és mindenkorra véget vet annak a problémának, amellyel világszerte nap mint nap szembesülnek az autósok: nevezetesen hogy járművükben soha nincs elég megfelelően kialakított, funkcionális tárolóhely.

A heteken belül bemutatkozó, vadonatúj XC40 városi szabadidőjármű belső terének innovatív kialakításával a Volvo Cars új mércét állít a szubkompakt prémium crossover szegmensben a helykínálat, a tárolómegoldások és az általános funkcionalitás terén.

A régen várt Volvo XC40 megjelenésével teljessé válik a vállalat szabadidőjármű-kínálata, amely jelenleg a zászlóshajó XC90 és a középkategóriás XC60 típusokból áll.

Az XC40 fejlesztési fázisának részeként a Volvo Cars ügyfélkutatási csoportja számottevő időt töltött azzal, hogy kiderítse, a városlakók a világ különböző részein hogyan használják autójukat a mindennapokban – és ami ennél is fontosabb, hogyan tárolják személyes használati tárgyaikat a fedélzeten. Arról is megkérdezték az ügyfeleket, hogy milyen téren tökéletesítenék szívesen autójuk belső terét.

A válaszok térségtől és várostól függetlenül megdöbbentő hasonlóságot mutattak; a Volvo formatervezői az így nyert, hasznos információk alapján fogtak hozzá az XC40 belső terének kialakításához.

„Amint arról beszélgettünk az emberekkel, hogy a mindennapokban hogyan és hol tárolták személyes tárgyaikat, nyilvánvalóvá vált, hogy a legtöbb autó az ideálisnál gyengébben teljesít ezen a téren. A telefonok csúszkálnak a padlókonzolon, a bevásárló szatyrok bármikor felborulhatnak, a sofőr a kormány mögött ügyetlenkedve igyekszik előhalászni kártyáit a tárcájából. Arra törekedtünk, hogy megoldást találjunk ezekre és a számos egyéb, felmerülő problémára” – magyarázza Louiza Atcheba, a Volvo Cars 40-es modellszériáért felelős igazgatója.

Annak érdekében például, hogy az új XC40 ajtózsebeit minden eddiginél praktikusabbá tegyék, a Volvo tervezői radikális lépésre szánták el magunkat. A hangszórókat kiemelték az ajtókból, és kifejlesztették a világ első, szellőztetett, műszerfalba beépíthető mélynyomóját. Így elegendő helyet tudtak felszabadítani ahhoz, hogy elférjen az ajtózsebben egy hordozható számítógép és egy táblaszámítógép, vagy egy pár ásványvizes palack.

„A padlókonzol kialakítása során nem értük be a tetszetős megjelenéssel: fontos volt, hogy a pohártartók valóban megtartsák a beléjük helyezett poharakat, és hogy a dizájn kézenfekvő megoldást nyújtson az aprópénz, a kártyák vagy a töltőkábelek tárolására. Szintén kiemelten foglalkoztunk azzal, hogy használható helyet alakítsunk ki a vezető mobiltelefonjának elhelyezésére, és hogy egyaránt biztosítsunk vezeték nélküli és USB töltési lehetőséget” – mondja Conny Ewe Blommé, a Volvo Cars vezető dizájn menedzsere.

A kesztyűtartóban kihajtható kampót helyeztük el, amelyre biztonságosan felakaszthatók a könnyebb bevásárló szatyrok. Mindkét első ülés alatt tárolóhely található, amely elég nagy egy kisméretű tablet vagy egyéb apróságok elhelyezéséhez.

Az XC40 műszerfalán külön tárolómegoldás várja a bank-, törzsvásárlói és egyéb kártyákat, így azok szükség esetén könnyedén elérhetők. A padlókonzolon, a könyöklő alatt kialakított tágas tárolórekeszben elfér egy doboz papír zsebkendő. A szemét tárolását és eltávolítását pedig egy különleges, kiemelhető rekesz teszi kényelmessé.

„A csomagtartóban olyan intelligens padlórendszert alakítottunk ki, amely összehajtva térelválasztóként szolgál, ráadásul a teljes rendelkezésre álló kapacitás kihasználásához nem szükséges eltávolítani a raktérből. A hátsó ülések elektromos vezérlésű mechanizmusa révén egyetlen gombnyomással teljesen sík padlót alakíthatunk ki” – teszi hozzá Conny Ewe Blommé.

Az XC40 felhajtható csomagtér-osztó rendszere két akasztófüllel gondoskodik a bevásárló táskák és egyéb csomagok rögzítéséről; a rakodást négy rögzítőfül könnyíti meg. A padló alatt pedig zárható tárolórekeszt alakítottunk ki.

„Az XC40 fedélzetén található megoldások jelentős részét ügyfeleink meglátásai alapján fejlesztettük ki. Az XC40 örökre véget vet a rendetlenségnek: fedélzetén semmi nem marad szem előtt, mégis mindent a kezünk ügyében tudhatunk. Ha rend van az autóban, rend van a fejünkben is” – mondja Louiza Atcheba.

Bemutatkozott a vadonatúj Ford Fiesta, vezettük

Kellemes nyárvégi programot kanyarított a Ford magyarországi képviselete újságíróknak és bloggereknek: Magyarországra is megérkezett a kívül-belül megújult Ford Fiesta, a legokosabbnak aposztrofált kompakt kisautó.

Az egész napos esemény keretein belül megtudhattuk egyebek mellett, miféle párhuzam rejtőzik az új Ford Fiesta és a különböző illatkompozíciók mögött, de megjelent az eseményen Dobó Kata színésznő is. Kiderült, mostantól ő lesz a Ford Fiesta magyarországi nagykövete, s megtudtuk azt is, hogy örömmel vállalta 1 teljes évig ezt a különleges posztot.

Persze szakmai vonatkozása is volt az új Ford Fiesta hazai bemutatójának: a sajtóesemény helyszínének mélygarázsában rögtönzött rutinpálya lett felállítva, ahol az autó parklásasszisztensét lehetett élesben, testközelből megtapasztalni. Mindemellett a Fiesta egyébként ténylegesen kivételes minőségű, opicóként rendelhető hangrendszere is megcsillogtatta előnyeit.

Nézzük, milyen előnyöket sorakoztat fel a vadonatúj Ford Fiesta!

Mivel az új Ford Fiesta elsődlegesen a gyengébbik nem kegyeiért indul harcba, nem meglepő, hogy a kifejezetten városi, trendérzékeny hölgyeknek lett tervezve az autó a Ford sajtóközleménye, valamint a prezentációkon elhangzottak szerint. Az autó számos extrával, vezetést könnyítő támogatással és művészi kivitelezéssel, személyre szabható színösszeállításokkal érhető el, minden igényt kielégítve.

Az új Fiestában megtalálható minden, amiért 40 éve imádják az emberek, sőt a legújabb technológiai megoldásoknak és designnak köszönhetően akár a prémium kategóriás autókkal is felveszi a versenyt.

A legújabb Fiesta modellekkel nemcsak egyszerű, de élvezetes is lesz a vezetés, hiszen az autó mindenben megkönnyíti a sofőr munkáját, így ő kiélvezhet minden pillatatot, amelyet a volán mögött tölt.

A városban, dugóban vagy ismeretlen terepen sem okoz majd gondot, vagy idegeskedést az autóvezetés, hiszen ez a modell szinte mindent elvégez az ember helyett. Vezetéstámogató rendszereinek köszönhetően a Fiesta ki- és beparkol helyettünk – akár párhuzamosan, vagy merőlegesen is – a legszűkebb helyekre, ami a zsúfolt szűk utcácskákban rengeteg időt és energiát spórol.

Különleges szenzorjainak köszönhetően észleli az előbukkanó gyalogosokat is, ezzel számos balesetet megelőzve. Az Ütközésmegelőző rendszer érzékelői akár 130 méterre is “ellátnak”, sőt sötétben is működnek, így az utasok és a járókelők is a legnagyobb biztonságban lehetnek.

 

Az új Fiestába összesen 15 ultrahangos érzékelőt, kamerát és radart álmodtak a mérnökök, amelyek például emlékeztetnek az adott sebességhatárra, az érvényben lévő KRESZ-szabályokra, sőt még a biztonságos követési távolságot is tartja helyettünk az autó, sőt Holttérfigyelő rendszere és sávtartó automatikája is a vezetés kényelmét nyújtja. Egyszer s mindenkorra elfelejthetjük, amit eddig a városi kisautókról tudtunk: a Fiesta jóval túlnőtt mindazon.

A technológia vívmányok mellett ezt az okos, és nem is olyan kis autót ráadásul minden kényelmi extrával is felszerelték.

Mostantól a kormány mögött élvezhetjük a napsütést vagy a csillagos égboltot, hiszen az új Fiesta nyitható panorámatetővel rendelkezik, de ha más érzékünket szeretnénk kényeztetni, az autóban prémium B&O PLAY hangrendszer is segít abban, hogy zenéinket kiváló minőségben hallgathassuk, bármilyen eszközön is csatlakoztatjuk az autóhoz.

A 675 Wattos erősítő, és a 10 hangszóró mélynyomóval, surround hangzásban szólaltatja meg a CD-ről, USB-ről, vagy akár telefonról játszott tartalmainkat, így az autó egy pillanat alatt koncertteremmé változik. A Ford SYNC3 technológiája kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ alkalmazásokkal is.

A további kényelmet szolgálja a jármű megnövelt szélessége, és hossza, illetve belmagassága is, és mindazok a kényelmi megoldások, amelyek eddig csak a prémium járművekre voltak jellemzők. Így ez a városi kisautó nemcsak biztonságot, de valódi vezetési élményt is biztosít.

“Mi is osztjuk ügyfeleink Fiesta-szenvedélyét, ezért nagyon vártuk a legújabb generációt. Rendkívül büszkék vagyunk az eredményre, hiszen egy agilis, könnyen vezethető, sportos, karakteres modellel sikerült öregbíteni a Fiesta több, mint 40 éves hírnevét, amelynek igazi előnyeit egy tesztvezetés során tapasztalhatják meg a jelenlegi és jövőbeli rajongók” – mondta el Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. – “Vállalatunk számára fontos a városi kisautók piaca, hiszen az Európában értékesített autók több mint 20 százalékát ez a kategória teszi ki, és 2017 első negyedévében máris 10 százalékkal többet adtak el ebben a kategóriában, mint az ezt megelőző évben. A Ford fejlesztő mérnöki csapata t mindent megtettünk azért, hogy a kategória legjobb modelljét kínálhassuk vásárlóinknak. Nagyon büszkék vagyunk az új Fiesta modellre, amellyel hisszük, hogy sikerült elérnünk ezt a célt.”

Az új modellek különlegessége továbbá, hogy teljesen személyre szabhatjuk azok megjelenését. A Ford több mint 20 000 variációt kínál az autó színeinek és belső terének tervezésénél, ami duplája az eddigi lehetőségeknek, így mindenki saját személyiségére szabhatja kedvenc Fiestáját. Már az autó alapszínei is eltérnek a megszokottól, hiszen a Fiesta megvásárolható Bohai Bay Mint (pasztell menta), Chrome Copper (rézvörös), Race Red (tűzpiros) vagy Blue Wave (tengerkék) színben is.

Ezek kombinálhatók szinte számtalan kialakításban, különböző kiegészítőkkel. A belső tér kialakításánál tudományos szempontokat is figyelembe vettek, sőt pszichológusok segítették a tervezők munkáját, mivel fontos volt, hogy az autó valóban minden kimondott és kimondatlan igényt kielégítsen.

A felhasznált alapanyagok minden esetben prémium minőségűek legyen szó az ülés szövetéről vagy a kormánymű bőr borításáról, emellett pedig a műszerfal pillanatok alatt átlátható, és egy 8 inches színes kijelzős érintőképernyős konzollal könnyedén vezérelhető.

 

“Az emberek 3 perc alatt eldöntik, hogy tetszik-e nekik egy termék vagy tovább keresnek. Nincs ez másként az autók világában sem. A tapintás, az autó illata és külső-belső megjelenése mind hozzájárul ahhoz, hogy a vásárló minden érzékére pozitívan ható élményben részesüljön. Így az új Fiestánál szeretnénk hangsúlyozni, hogy a kiváló menettulajdonságok, és fogyasztás, továbbá a számtalan okos technológia mellett, a kényelmi és esztétikai szempontok alapján is a legjobb választás” – mondta Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR vezetője.

Ahogy a bevezetésben említettük, az új modell magyarországi nagykövete Dobó Kata színésznő lett, aki 2008 óta elkötelezett Fiesta rajongó, és ezentúl is ezt a modellt választja.

“Lassan 10 éve Fiesta-rajongó vagyok, szinte egész felnőtt életemben ezt a modellt vezettem. Egy megbízható és jó autó nagyon sokban megkönnyíti a mindennapjaimat, hiszen néha hajnali 5 órakor már úton vagyok és a budapesti dugóban való araszolgatás után még el kell vezessek Debrecenbe, vagy így nyáron Keszthelyre, ahonnan az esti előadás után visszatérünk a fővárosba. A Fiestámra eddig mindenben számíthattam, sosem hagyott az út mellett. Azzal, hogy megújult, nagyobb, szebb, kényelmesebb lett talán még jobban szeretni fogom. Sőt, kislányom, Szofi is ragaszkodik ahhoz, hogy ennek, mint a család legújabb tagjának már adjunk nevet is. De ez a feladat rá vár” – mondta a sajtótájékoztatón Dobó Kata, majd kiemelte: “Az új modellt természetesen már bejárattam, és őszintén mondom, még az eddiginél is sokkal elégedettebb vagyok, a vezetés tényleg élmény vele. Ezt már minden kényelmi funkcióval és vezetéskönnyítő extrával felszerelték, így akkor is magabiztosan és élvezettel ülnék a volánhoz, ha nem lenne már mögöttem több mint 1.000.000. levezetett kilométer.”

Az új Fiesta modellek idei bevezetésénél az alapfelszereltség mellett elérhető a Fiesta Vignale luxusa, a Fiesta ST-Line sportos ereje, a Fiesta Titanium technológiai vívmányai és a Fiesta Business Technology üzleti felhasználók számára megálmodott változata is. 2018-tól pedig érkezik a crossover kategóriába illő Fiesta Active és az igazi performance változat, a 200 Lóerős Fiesta ST is.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Lexus projektje mellé neves hollywoodi rendezők sorakoztak fel

A Lexus immáron nem egyszerűen autógyártóként, sokkal inkább globális luxus életstílus-márkaként határozza meg magát, amely az elmúlt években számos izgalmas projektet tudhat maga mögött a divat, a mozi vagy épp a dizájn világában.

Ezek közül az egyik legsikeresebb a Lexus Rövidfilmek amely fiatal, feltörekvő filmrendezők számára teremt lehetőséget a nemzetközi bemutatkozásra, és karrierjük elindítására. Az idén negyedik évadját megkezdő projekt mellé idén is neves hollywoodi rendezők sorakoztak fel zsűritagként.

A környezetbarát hibrid modelljeiről, az autóinak a kézműves kivitelezés és a luxus legmagasabb szintjét képviselő prémium kidolgozottságáról, letisztult, futurisztikus formavezetéséről, és az azokban bemutatkozó forradalmi, jövőbemutató technológiákról ismert Lexus már évek óta több, mint egy egyszerű luxusautó gyártó. A társadalmi felelősségvállalás, így a kultúra támogatása mellett a közélet, a divat és a dizájn világának számos területén szerepet vállaló japán márka egyértelműen a jövő egyik meghatározó luxus életstílus márkájának szerepére tör.

Az évek óta nagy sikerű, számos nemzetközi díjat és elismerést elhozó Lexus Rövidfilmek negyedik évadának júniusi bejelentése után a japán márka és a Weinstein Company nyilvánosságra hozta, hogy a filmeket kiválasztó jelölő bizottságnak Taylor Sheridan mellett Patty Jenkins (a Warner Bros. és a DC Comics produkciójaként forgatott Wonder Woman és a Rém rendezője), valamint Antoine Fuqua (A hét mesterlövész, A védelmező és a Kiképzés rendezője) is tagja lesz. A jelölő bizottság feladata a pályázó filmesek munkáinak értékelése és a legjobb alkotók kiválasztása, akik a Weinstein Company segítségével készíthetik el új filmjüket. Patty Jenkins, Antoine Fuqua és Taylor Sheridan áttekintik a nevezéseket, és kijelölik, hogy szerintük melyik a legjobb négy mű a Withoutabox nevű gyűjtőoldalon keresztül beküldött filmek közül. A kiválasztott döntősök találkozhatnak majd Pattyvel, Antoine-nal és Taylorral, amikor elkészítik saját rövidfilmjüket. A Lexus International és a Weinstein Company azt remélik, hogy segítségükkel a filmesek új generációja sikeresen kapcsolódhat be a filmipar vérkeringésébe.

A jelölő bizottság arra is figyel majd, hogy kik azok a filmesek, akik a legjobban megragadták az idei év témáját, az ÁTALAKULÁST, érzékletesen ábrázolva azt a folyamatot, amint a megszokott valami szokatlanná változik. A nevezéseket augusztus 31-ig lehet leadni a Withoutabox-on keresztül.

“Reméljük, hogy idei programunkban is felfedezhetünk majd néhány hihetetlen tehetséget. Kíváncsian várjuk, melyik filmekről gondolják úgy a jelölő bizottság tagjai, hogy világszínvonalú élményt nyújthatnak a Lexus Rövidfilmek programban” – fogalmaz Weinstein Company társelnöke, Harvey Weinstein.

Jenkins, Fuqua és Sheridan mellett a Weinstein Company és a Lexus felsővezetői is megtekintik majd a filmkészítők ajánlott munkáit, s végül így alakul ki a négy döntős névsora. A filmeket idén is Joey Horvitz és a Weinstein Company gyártja.

“Lehetőséget adunk a fiatal tehetségeknek, hogy jó irányba indulhasson el a filmes pályafutásuk” – avat be David Glasser, a Weinstein Company elnök-vezérigazgatója.

A Lexus Rövidfilmek program a feltörekvő filmesek új generációit támogatja. A Lexus és a Weinstein Company segítségével ezek a filmkészítők életre kelthetik elképzeléseiket, és valóra válthatják álmaikat.

“Szakértő zsűrink és a Weinstein Company hatalmas tapasztalattal rendelkezik a filmkészítésben, így biztosak vagyunk benne, hogy a Lexus Rövidfilmek idei, negyedik évada még a számos díjat eredményező harmadik évadnál is sikeresebb lesz.” – teszi hozzá Spiros Fotinos, a Lexus globális marketing-igazgatója.

Patty Jenkins

Patty Jenkins legismertebb munkája az általa írt és rendezett, a Warner Bros. és a DC Comics produkciójaként készített Wonder Woman, illetve első filmje, a Rém, ami a sorozatgyilkosságért elítélt Aileen Wuornos életéről szólt, emellett ő készítette az AMC csatorna Gyilkosság című krimisorozatának pilotját is. Patty festőként kezdte pályafutását a New York-i The Cooper Unionnál. Amikor a filmezésre váltott, nyolc éven át dolgozott operatőr-asszisztensként. Ezt követően írta és rendezte meg a Rémet, amivel benevezett a Los Angeles-i AFI filmfesztiválra.

Roger Ebert szerint a Rém az évtized harmadik legjobb filmje, így méltán érdemelte ki az Év Filmje díjat és az AFI fesztivál által odaítélt az Év Tíz Legjobb Filmje címet. Charlize Theron is számos díjat szerzett a filmmel, megnyerve az Oscart, a Golden Globe-ot, a SAG-ot és számos elismerést a Legjobb Színésznő kategóriában. Patty is sok díjat és nevezést gyűjtött be, többek közt a 2004-es Independent Spirit Awards Legjobb Első Alkotás díját. Jenkins rengeteg reklámfilmet és TV-programot rendezett, egyebek közt az AMC csatorna Gyilkosság című krimisorozatának pilotját és záró epizódját is, amit Emmy díjra jelöltek, és elnyerte a DGA legjobb drámai rendezésért járó díját. Emellett több pilotot és epizódot rendezett olyan produkciókban, mint az Ítélet: család (Fox) vagy a Törtetők (HBO). Ezután újabb Emmy-jelölés következett a mellrákról készített rövidfilm-sorozatért, amelyben olyan nevekkel dolgozott együtt, mint Jennifer Aniston, Alicia Keys, Demi Moore and Penelope Spheeris. 2017-ben Jenkins újabb elismerést szerzett a Wonder Womancímű filmmel, amely eddigi 788.6 millió dolláros bevételével nemcsak óriási kasszasikernek bizonyult, hanem kiváló kritikákat is kapott.

Antoine Fuqua

Antoine Fuqua az új generációs filmesek egyik legnépszerűbb alakja, akinek műveiben harmonikusan keverednek az akciójelenetek és a jól kidolgozott karakterekkel felépített történeti szálak. Fuqua legújabb munkája A hét mesterlövész, ami az 1960-as western remake-jeként és a Akira Kurosawa Hét szamuráj című filmjének feldolgozásaként született. A hét mesterlövésszel Fuqua modern és stílusos környezetbe helyezi a klasszikus történetet, méghozzá olyan nemzetközi szereplőgárdával, amelynek Chris Pratt, Denzel Washington és Ethan Hawke is tagja. Fuqua következő alkotása a Védelmező 2. lesz, amelyben immár negyedszer dolgozik együtt Denzel Washingtonnal, a filmet 2018. szeptember 14-én mutatja be a Sony. Ezt megelőzően Fuqua a Weinstein Company produkcióját, a Mélyütés című drámát rendezte Jake Gyllenhaallal a főszerepben, valamint a Védelmezőt a Sony számára. Fuqua nagy sikerű munkái közt tartják még számon a Kiképzés című drámát, amiért Denzel Washington megkapta a legjobb színészi alakításért járó Akadémiai Díjat, Ethan Hawke pedig a legjobb mellékszereplő jelölését. Ugyancsak ő rendezte a Támadás a Fehér Ház ellen című filmet is Clive Owen főszereplésével, akárcsak a Lightning in a Bottle című nagy sikerű blues-dokumentumfilmet, aminek producere Martin Scorsese volt. Saját filmes vállalakozása, a Fuqua Films révén sok filmes és televíziós tartalmat készít. Jelenleg producerként vesz részt a Fox új kórházi drámája, a The Resident elkészítésében, és ugyancsak producerként dolgozik – Lebron James partnereként – az HBO egyelőre még cím nélküli, többrészes dokumentumfilmjén, amely Muhammad Ali életéről és pályafutásáról szól. Fuqua mindemellett rendkívül sikeres reklámfilm- és videoklip-rendező is, aki olyan márkákkal dolgozott már együtt, mint a Nike, az Armani és a Pirelli, és ezen a téren is számos díjat kapott. Mély elkötelezettséggel támogatja a hátrányos helyzetű fiatalokat, és sokuknak biztosítja az újrakezdés lehetőségét a filmgyártásban. A The Opportunity Network nemrégiben kitüntette jótékonysági munkájáért.

Taylor Sheridan

Taylor Sheridan 2012-ben adta el a Préri urai forgatókönyvét a Sidney Kimmel Entertainmentnek. A Nyugat-Texas elhagyatott vidékén játszódó filmet 2016 augusztusában mutatta be a CBS Chris Pine, Ben Foster, és Jeff Bridges főszereplésével. A forgatókönyvért a 2016-os Gotham Awards és a Critics’ Choice Awards, valamint a 2017-es Independent Spirit Awards díjára jelölték Taylort. Előző forgatókönyve a SICARIO – A bérgyilkos volt, amit Denis Villeneuve rendezett Benicio Del Toro, Emily Blunt és Josh Brolin szereplésével, a 2015-ben bemutatott film nemcsak a kritikusok elismerését szerezte meg, hanem komoly kasszasiker is lett. A SICARIO folytatását jelenleg forgatják SOLDADO címmel, Stefano Sollima rendezésében. A moziban Del Toro és Brolin korábbi szerepében tűnik majd fel. Sheridan jelenleg egy francia film, a Maryland adaptációján dolgozik az Escape Artists és a Sony Pictures megbízásából, ezt megelőzően pedig Howard Blum DARK INVASION című regényét dolgozta fel a Warner Bros. számára. Sheridan korábban Andrew Lauren két projektjében is dolgozott. Több televíziós produkcióban is részt vett, többek közt a Yellowstone című sorozatának előmunkálataiban, amit a Paramount Network készített Art és Jon Linson producerek közreműködésével.

Harvey Weinstein

Harvey Weinstein a The Weinstein Company (TWC) nevű multimédia céget 2005. október 1-jén hozta létre testvérével, Bobbal. Az alapítás óta a TWC olyan nagysikerű filmeket gyártott, mint A KIRÁLY BESZÉDE, A NÉMAFILMES, a NAPOS OLDAL; a DJANGO ELSZABADUL és a KÓDJÁTSZMA. A TWC egyik vállalata a Dimension Films, amely olyan népszerű franchiseokat dobott piacra, mint a SIKOLY, a KÉMKÖLYKÖK, illetve a HORRORRA AKADVA. A TWC és a Dimension Films rengeteg gazdaságilag és a kritikusok körében egyaránt sikeres zsáner-, közönség-és művészfilmet adott ki. Harvey és Bob igazgatása alatt a Miramax és a TWC 357 Oscar nevezést és 82 Oscar-díjat szerzett. A TWC legutóbbi filmjei között olyan produkciók szerepelnek, mint a CAROL, az ALJAS NYOLCAS, a HANDS OF STONE, AZ ALAPÍTÓ, valamint a legjobb film kategóriában Oscar-díjra jelölt OROSZLÁN.

A TWC aktív tévéprodukciós részleget is fenntart, melynek köszönhetően már 12 Emmy jelölést tudhat magáénak. A Weinstein Television nevét olyan reality sikerek fémjelzik, mint a PROJECT RUNWAY, illetve olyan sorozatok mint a HÁBORÚ ÉS BÉKE, melyet az A&E, a Lifetime és a HISTORY mutatott be 2016 januárjában, a BIRMINGHAM BANDÁJA a Netflixen, a JULIAN FELLOWE DOCTOR THORNE-ja az Amazonnal közösen, Stephen King A KÖD-je a Spike TV-n, valamint a HISTORY számára készített katonai dráma, a SIX. A Weinstein Books, amely a TWC és a The Perseus Books Group közös vállalkozása, jelentős és befolyásos szerzők műveit adja ki, többek között olyan New York Times bestsellereket mint Michelle Knight FINDING ME-je vagy and Mika Brzezinski OBSESSED című könyve. 2015-ben Weinstein megalapította a Weinstein Live Entertainmentet, amely független csoportként színdarabok létrehozásában vesz részt mint befektető és producer. Olyan darabok fűződnek a cég nevéhez, mint az ÉN, PÁN PÉTER című Broadway-musical Diane Paulus rendezésében, illetve a NEW YORK SPRING SPECTACULAR a RADIO CITY ROCKETTES-szel, a FUN HOME, AZ ELEFÁNTEMBER, a WOLF HALL és a THE AUDIENCE a Radio City-ben. Weinstein és testvére 1979-ben alapították a Miramax Films vállalatot, melyet szüleikről, Miriamról és Maxról neveztek el. Vezetésükkel a modern mozi legelismertebb és üzletileg legsikeresebb független filmjeit készítették el, amit a tizenhat év alatt tizenhat „Legjobb film” jelölés is bizonyít. A Miramax-filmek kimagasló színvonala az Oscar-díjért való versengés sikereiben is megmutatkozik.

A magyarországi Finn Dingi világbajnokság névadó támogatója az Opel

A Kékszalag rekorder Fifty-Fifty versenykatamaránnal való együttműködés mellett újabb világszínvonalú vitorlás eseményhez kapcsolódik az Opel Magyarország.

Budapesten sajtótájékoztatón foglalták össze a szeptemberi Opel Finn Gold Cup, azaz a Finn Dingi világbajnokság legfontosabb tudnivalóit a verseny szervezői. Mint elmondták: nevezési rekord született: az olimpiai Finn Dingi hajóosztály világbajnokságára az utóbbi harmincöt évben még sohasem neveztek ilyen sokan. A legfrissebb – és még nem végleges! – nevezési adatok szerint 32 nemzet 122 sportolója érkezik a vizes világbajnokság utáni, olimpiai számban rendezett legnagyobb hazai megmérettetésre.  A nagy érdeklődést részben magyarázza a verseny különlegessége: a 2005-ös moszkvai világbajnokságot kivéve eddig mindig tengeren rendezték ezt az eseményt. A tengeri nemzetek sportolóinak új kihívás, a leginkább tavon vitorlázóknak plusz esély lehet a balatoni helyszín.

A világbajnokság névadó támogatója az Opel, amely az idén már komolyan letette a névjegyét a vitorlás sportban azzal, hogy a különleges kétárbócos rekorder katamarán a Fifty-Fifty partnere és szintén névadó támogatója lett a Kékszalag előtti hónapokban. Az Opel most segítő kezet nyújtott a balatonföldvári Spartacusnak, hogy az olimpiai Finn Dingi osztálynak rendezett világbajnokságot magasabb színvonalon tudja lebonyolítani. A szeptember első hetében zajló világesemény így Opel Finn Gold Cup néven fut a Spartacus VSE területén és a 100 fölötti mezőny jól látható felvonulásával a balatonföldvári hajóállomás környékén.

Az Opel a világbajnokság előtt mutatta be a nagyközönségnek az új, nagy belsőtérrel és luxus felszereltséggel futó Insignia Sports Tourert, az Insignia szabadidős kombi autóját, amelyet az emelt hasmagasságú még sportosabb Country Tourer követ. A vitorlázóknak is jól használható autó innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja. Az új családi csúcsmodell igazi társ az aktív életmódhoz, óriási belső terét és erejét akár egy kisebb vitorláshajó minden felszerelésének szállítására is jól lehet használni.

“A vitorlázással való együttműködés akkor nyitott új területet Magyarország legnépszerűbb márkája számára akkor, amikor sorra jelennek meg az Opel új, sportos modelljei. Az idén az Insignia Sports Tourer mellett már debütált a Crossland X kompakt szabadidő autó, amelynek “nagytestvére” a Grandland X illetve az új Insignia Country Tourer változata pár nappal az Opel Finn Gold Cup után, a Frankfurti autószalonon ünnepli világpremierjét” – fogalmazott Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója, majd hozzáfűzte: “A szabadidő sportként is népszerű vitorlázással való együttműködés alapját azonban nemcsak az eddig említett sportos Opel modellek jelentik. A Finn Dingi a legkeményebb atlétikus hajóosztály, nem véletlenül innen válogatnak sokszor akár az Amerika Kupa versenyekre is vitorlázókat. Berecz Zsombor olimpikonunk fantasztikus szereplései felhívták a figyelmet a sportágban rejlő lehetőségekre. Más műfajban, de az Opel Magyarország munkatársai is folyamatos versenyhelyzetben vannak és a cél náluk is ugyanaz: a legjobbnak lenni!”

Gereben Mátyás, az Opel Finn Gold Cup főrendezője szerint az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel nem csak lényegesen magasabb színvonalon tudják megoldani a világesemény kivitelezését, de kézzelfogható és segítőkész lehetőségeket biztosítanak számunkra. A világbajnokságra érkező külföldieknek és reprezentánsoknak a szállítását teljesen átvállalta az Opel. A helyszínen a napi eseményeket kellemesebb környezetben élvezhetik a résztvevők és a vízi mozgásban, logisztikában is nézőhajók biztosításával segíti a rendezést a támogató cég.

600 lóerős az új BMW M5

Az új BMW M5 világpremierjével a legendás sportautókat építő BMW M GmbH kitaposatlan ösvényre érkezik.

A divízió nagyteljesítményű limuzinjának hajtáslánca most először a vadonatúj fejlesztésű M xDrive intelligens összkerékhajtás műszaki alapjaira épül, amelynek köszönhetően az ötszemélyes élsportoló még a legextrémebb vezetési szituációkban is a lélegzetelállító menetdinamika és a tökéletes hétköznapi használhatóság vadonatúj dimenzióját tárja fel a bajor prémiumgyártó ügyfelei előtt. Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km)* hűen követi a típus 1984-es debütálása óta változatlanul alkalmazott koncepciót, amely a versenypályára edzett négyajtós luxuslimuzin hatodik nemzedékére minden korábbinál kidolgozottabb testet öltött.

A BMW M GmbH kézjegyét viselő M xDrive intelligens összkerékhajtás a legintenzívebb vezetési élményt kínáló hajtáslánc a nagyteljesítményű gépkocsik mezőnyében. Az innovatív rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Az új BMW M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését emellett a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között.

Az M xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikája a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) összehangolásával aktiválható öt különböző hajtáslánc-konfigurációnak köszönhetően tökéletesen a vezetési stílushoz állítható. Az új BMW M5 minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC on) párosát aktiválja, amely dinamikus kigyorsítások közben a hátsó kerekek enyhe megcsúszását is engedélyezi – nagymértékben fokozva a legendás élsportoló világhírű agilitását. A rendkívül dinamikus, mégis tökéletesen kontrollált hátsókerék-csúsztatásokat lehetővé tevő M Dinamikus Mód (MDM) a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt aktiválható. Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC off) esetén az új BMW M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel (4WD, 4WD Sport, 2WD), amelyeket elsősorban a versenypályás tempózás szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A rendszer végső esetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi (2WD), klasszikus stílusban, a két hátsó kerékre szabadítva az erőforrásból érkező összes teljesítményt és forgatónyomatékot.

A motorháztető alatt a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor foglal helyet, amelyet a mérnökök az új BMW M5 világpremierjére még tovább finomítottak. A megnövelt teljesítmény és a minden korábbinál nagyobb csúcsnyomaték üzembiztos előállításáról rendkívül hatékony kiegészítő töltőlevegő-hűtő, még pontosabb közvetlen üzemanyag-befecskendezés és új fejlesztésű turbófeltöltők gondoskodnak. Az erőforrás így a percenkénti 5 600 és 6 700 közötti főtengelyfordulat-tartományban 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, míg a főtengely percenkénti 1 800 fordulatától felépülő 750 Nm csúcs forgatónyomaték egészen percenkénti 5 600 főtengelyfordulatig fennáll. Az erőforrás speciális, igénybevétel szerint változó motorolaj-ellátása ráadásul még a legintenzívebb versenypályás körülmények között is garantálja a V8-as blokk optimális kenését. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai eközben önmagukért beszélnek: az új BMW M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel fel 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál maximálja, az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M Driver’s Package azonban ezt egészen 305 km/óráig kitolja.

A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan az új BMW M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az osztómű felé. Az előválasztó kar „D” állásában a technológia észrevétlenül, a másodperc törtrésze alatt kapcsolgat a nyolc sebességi fokozat között, miközben a manuális sebességváltás lehetősége az előválasztó kar balra billentésével vagy a kormány mögötti váltófülekkel egyaránt elérhető. Az intelligens automataváltó Drivelogic funkciójának köszönhetően a vezető személyes preferenciái szerint hangolhatja át a váltómű karakterisztikáját. Versenypályás használat közben a nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó villámgyors váltásokkal segíti az új BMW M5 lélegzetelállítóan agilis, töretlen lendületű tempózását, akár öt utassal az ideális íven.

Az új BMW M5 sport futóművét úgy fejlesztették ki, hogy az a hétköznapokban és versenypályás használat közben is a lehető legstabilabb útfekvést biztosítsa. És akárcsak a V8-as motort, az automataváltót és az M xDrive intelligens összkerékhajtást, úgy a sport futóművet is a világ legkeményebb versenypályáján, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján hangolták tökéletesre a mérnökök. Az első és a hátsó kerékfelfüggesztés felkeményítésének köszönhetően a futómű még feszesebb lett, a jármű így minden korábbinál pontosabb és közvetlenebb visszajelzésekre képes, a hajtáslánc pedig még gyorsabban reagál a kormánymozdulatokra.

Az M-specifikus Servotronic funkcióval dolgozó, változó áttételű sport szervokormány és az M-specifikus állítható lengéscsillapítás-szabályzás (VDC – Variable Damper Control) háromféle futómű-beállítást tesz lehetővé (COMFORT, SPORT és SPORT+), amelyek az erőforrás háromféle karakterisztikájával (EFFICIENT, SPORT és SPORT+) tetszés szerint kombinálhatók. A bőrborítású BMW M sportkormányon található M1 és M2 memóriagombokkal a bajor prémiumgyártó ügyfele egyetlen mozdulattal életre keltheti az általa korábban elmentett két legideálisabb járműbeállítást. A memóriagombokra a motor, a váltó, a futómű, az M xDrive intelligens összkerékhajtás, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és a Head-Up kijelző aktuális karakterisztikája, hangolása és beállítása egyszerre felprogramozható, az elmentett járműbeállítás pedig bármikor egyetlen gombnyomással előhívható.

A szuper-sportautók menetdinamikáját ígérő teljesítmény üzembiztos működése érdekében a BMW M GmbH tervezői számos ponton módosítottak az új BMW 5-ös sorozat karosszériáján: a hűtőrendszerek, illetve a fékek tökéletes levegőellátásáért kiszélesítették az első kerékjárati íveket és a nagyméretű légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót, új hátsó diffúzort építettek be, a motorháztetőt pedig alumíniumból, míg a tetőt szénszál-erősítésű műanyagból készítették el. Az új BMW M5 letaglózó teljesítményét a dupla ikervégződésű kipufogórendszer nyomatékosítja, amely a beépített pillangószelepnek köszönhetően rendkívül visszafogott és abszolút zabolátlan orgánumra is képes. A vezető a rendszer hangzását egyetlen gombnyomással változtathatja.

Az alumínium motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető és a súlyoptimalizált kipufogórendszer alkalmazásával az új BMW M5 az M xDrive intelligens összkerékhajtás ellenére is könnyebb lett elődjénél. A modell módszeres súlycsökkentését az alapfelszereltség részeként kínált BMW M sport fékrendszer is segíti, amely a kékre fényezett, elöl hatdugattyús, hátul egydugattyús féknyergekkel, valamint a négy darab belső szellőzésű, lyuggatott féktárcsával minden vezetési szituációban intenzív lassulást garantál. Az opcionális extrafelszereltségek listájára a BMW M divízió karbon-kerámia fékrendszere is felkerült, amely az aranyszínűre fényezett féknyergekről ismerhető fel. A további 23 kilogramm súlycsökkenést eredményező sport fékrendszer még a legkeményebb versenypályás igénybevételek közepette is fáradhatatlanul, tökéletes pontossággal adagolható.

Az új BMW M5 modellt az alapfelszereltség részeként 19” méretű, Orbit Grey vasszürke árnyalatú, csiszolt könnyűfém keréktárcsákkal szereli fel a gyártó (elöl 9,5J x 19, hátul 10,5J x 19 méretben), M-specifikus, elöl 275/40 ZR19, hátul 285/40 ZR19 méretű gumiabroncsokkal. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modell alá 20” méretű keréktárcsa-garnitúra is megrendelhető (elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méretben), 275/35 ZR20, illetve 285/35 ZR20 méretű gumiabroncsokkal szerelve. Az ötszemélyes élsportoló széleskörű alapfelszereltségének az elektromosan állítható, Merino bőrkárpitozású BMW M sportülések is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek közül a vadonatúj fejlesztésű, még jobb oldaltartású, kagylóülés-stílusú BMW M multifunkciós ülések is elérhetők.

Az új BMW M5 sportmodell 2017 szeptemberétől rendelhető meg. Az első példányokat 2018 tavaszán adja át ügyfeleinek a gyártó. A BMW tervei szerint a piaci bevezetéssel párhuzamosan ráadásul szűk körben a típus első különkiadása, a mindössze 400 darabban készülő, BMW Individual Frozen Dark Red mélyvörös-metál karosszéria-fényezést viselő BMW M5 First Edition is elérhetővé válik.

Lenyűgöző az új Nissan LEAF

Az új Nissan LEAF hivatalos bemutatóját 2017. szeptember 6-án, Japánban tartják.

A LEAF újratervezett, a Nissan legfejlettebb technológiai megoldásait felvonultató következő generációja nemcsak az érzékszerveit nyűgözi majd le, hanem egyben a teljes elektromosautó-piac számára is új viszonyítási alapot teremt.

100%-ban elektromos, kibocsátásmentes működésének köszönhetően az új Nissan LEAF – a Nissan Intelligent Mobility koncepciójának részeként – a vezetést csendes, üdítő élménnyé varázsolja. A Nissan Intelligent Mobility technológiai megoldásaival magabiztosabbá vállhat, hiszen többet láthat és érzékelhet mindabból, ami az autó körül történik. A prémium belső kialakítás pedig még az eddiginél is nagyobb kényelmet kínál majd.

A LEAF – a világ első tömeggyártású elektromos járműve – bemutatásával a Nissan az elektromos járművek mozgalmának úttörője lett. Ma a Nissan LEAF a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos járműve, melyből már több mint 280 000* példány talált gazdára.

Az új Nissan LEAF világpremierjére 2017. szeptember 6-án, Japánban kerül majd sor, az eseményt élőben nyomon követheti online is. Iratkozzon fel a Nissan globális YouTube csatornájára, vagy kövesse a Nissan-t a Twitteren: @Nissanmotor.
A legfrissebb hírekért kövesse: #Nissan LEAF #ElectrifyTheWorld-t!

Már g-tron verzióban is rendelhető az Audi A4 és A5

Két új, hosszú távon fenntartható üzemű alternatívával is szolgál az Audi a középkategóriában.

Az új A4 Avant g-tron és az új A5 Sportback g-tron hajtásáról egyaránt 170 lóerős, kettős üzemű 2.0 TFSI erőforrás gondoskodik, így – akárcsak a már kapható A3 Sportback g-tron – igény szerint a különösen klíma- és környezetkímélő Audi e-gas üzemanyaggal, normál földgázzal (CNG) vagy benzinnel is működtethetők. Mindkét modell máris megrendelhető a márkakereskedőknél.

A4 Avant g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,4 – 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,5 – 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 – 126

A5 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,2 – 3,8; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,3 – 5,6*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 114 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 143 – 126

A3 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 3,6 – 3,3; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km) 5,5 – 5,1*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117

Sportos, környezet- és klímabarát, illetve takarékos – az új Audi A4 Avant g-tron és A5 Sportback g-tron maradéktalanul megfelel ezen elvárásoknak, miközben teljes körű mindennapos használhatóság jellemzi őket. Hatótávjuk akár a 950 kilométert is eléri, 500 kilométernyi gázüzemmel. Az Audi g-tron technikája szeptemberben a Frankfurti Autószalonon (IAA) is megtekinthető.

Az új Audi A4 Avant g-tron és az új A5 Sportback g-tron orrában egyaránt 2.0 TFSI motor dolgozik, 125 kW (170 LE) teljesítménnyel és 270 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Az új fejlesztésű aggregát az innovatív égésfolyamat jellemezte 2.0 TFSI benzinmotor műszaki alapjaira épül.

Az új erőforrás kiemelkedően takarékos: az A4 Avant g-tron az S tronic sebességváltóval a szabvány szerinti menetciklus során mindössze 3,8 kilogramm földgázt igényel 100 kilométerre, szén-dioxid-kibocsátása ekkor kilométerenként 102 gramm (benzinüzem: 5,5 l/100 km, illetve 126 g/km). Csaknem ugyanilyen kiváló értékekkel büszkélkedhet az S tronic sebességváltóval szerelt A5 Sportback g-tron is, amely gázüzemben szintén csupán 3,8 kilogrammot fogyaszt 100 kilométerre, 102 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett kilométerenként, míg benzinüzemben a megfelelő értékei 5,6 l/100 km, illetve 126 g/km.

A hajtásrendszer e magasfokú gazdaságossága kedvező üzemeltetési költségeket biztosít: a 100 kilométerenként mintegy négy euróra (Németország, 2017. augusztus) adódó üzemanyagköltségek jóval alacsonyabban alakulnak a vele összevethető benzinmotorokénál, a kis szén-dioxid-kibocsátás pedig adókedvezményt jelent az üzembentartó számára. Különösen kedvező üzemeltetési költségszintjük mellett az új g-tron modellek kiemelkedően tiszta üzeműek is, mégpedig a vezetés élvezetének kárára kötött kompromisszumok nélkül. A hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt A5 Sportback g-tron álló helyzetből mindössze 8,5 másodperc (A4 Avant g-tron: 8,5 másodperc) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 226 kilométer/óra (A4 Avant g-tron: 223 km/h).

A kettős üzemű g-tron modellek az NEDC-menetciklus során akár 500 kilométert is megtehetnek földgázzal. Amennyiben a gáztartály nyomása – mintegy 0,6 kilogramm gázmennyiséggel – 10 bar alá csökken, a motorszabályzás önműködően benzinüzemre vált át, így további több mint 450 kilométer hatótáv állhat rendelkezésre. A 200 bar nyomáson 19 kilogramm gázzal feltölthető, nagyszilárdságú és biztonságos gáztartályok anyaga szénszál- (CFRP) és üvegszál-erősítésű műanyag (GFRP), és az autó hátuljában, alul kaptak helyet. Mindkét modell teljesértékű csomagteret kínál, ami az A4 Avant g-tron esetében 415, míg az A5 Sportback g-tron hátuljában 390 liter térfogatú.

Különösen is környezetkímélő a g-tron modellek üzeme az Audi e-gas szintetikus üzemanyaggal, amelyet megújuló energiaforrások felhasználásával vízből és szén-dioxidból, vagy szerves anyagokból, például szalmából és aprított zöldhulladékból állítanak elő. Gyártása során az Audi e-gas összességében pontosan olyan mennyiségű szén-dioxidot köt meg, amennyit a jármű közlekedése során kibocsát. Azon ügyfelei számára, akik 2018. május 31-ig rendelnek meg g-ton modellt, az Audi három évig alapszolgáltatásként kínálja ezt az üzemanyagot. Az ügyfelek bármely tetszőleges töltőállomáson megtankolhatják járműveiket a normál gázárat fizetve, miközben az Audi az elszámolt mennyiségnek megfelelő e-gas üzemanyagot a földgázhálózatba táplálva biztosítja a program „zöld előnyeit” és a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkentését. A vállalat ezzel akár 80 százalékkal** is mérsékelheti g-tron flottája gázüzemi szén-dioxid-kibocsátását. Az ügyfeleknek különleges üzemanyagkártyára sincs szükségük, az Audi a kimutatások és az autók szervizadatai alapján automatikusan számolja el az adott gázmennyiséget. A folyamatot a TÜV Süd német teszt- és minősítő intézet felügyeli és minősíti, a g-tron ügyfelek számára pedig autójuk Audi e-gas üzemanyaggal való ellátását igazoló, illetve a minősítésről tájékoztató dokumentumot állítanak ki.

A Honda Civic motorpalettája továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül

A teljesítmény és a gazdaságos üzemeltetés tökéletes egyensúlya – így jellemezték a Honda mérnökei az átfogó, részletekbe menő fejlesztéseken átesett, 120 lóerős 1.6 i-DTEC erőforrást, mely Európában 2018 márciusától elérhető a Honda Civic modellekhez.

Az új hajtómű egyike az első olyan egységeknek, melyek teljesítették a WLTP-t, azaz a négy különböző vezetési profil alapján meghatározott fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-tesztet. Mivel a WLTP során több földrészen gyűjtött, valós vezetési adatok alapján összeállított módszerrel vizsgálják az erőforrást, az eredmények közelebb állnak a valósághoz, mint a korábbi, jórészt elméleti alapú NEDC-teszt adatai.

A Honda mérnökei számos ponton módosítottak a kipufogórendszeren és a hajtóművön, hogy a motor jobb eredményt érjen el a próbán, s munkájuk gyümölcseként az új Honda Civic 1.6 i-DTEC fogyasztása mindössze 3,7 l/100 km volt, míg károsanyag-kibocsátása csupán 99 g/km a WLTP-mérés szerint.

Ez részben annak köszönhető, hogy rendkívül tartós, króm-molibdén-acél ötvözetből készült dugattyúkat alkalmaztak, valamint a hengerek többlépcsős hónolásával jelentősen csökkentették a mozgó alkatrészek súrlódását. Az 1597 cm3 hajtóműben ugyanaz a Bosch üzemanyag-befecskendező rendszer dolgozik, mint elődjében, kiegészítve a többlépcsős turbófeltöltővel, kipufogógázvisszavezető-rendszerrel (EGR), valamint nagy örvénylésű, illetve áramlású szívócsatornákkal. A tisztán alumíniumból készült motorblokk, valamint a nagy szilárdságú, mégis könnyű főtengely révén az erőforrás súlyát sikerült a minimumra csökkenteniük, emellett a hajtómű belső merevítő bordáival hatékonyan kiszűrték a zavaró rezgéseket, illetve a működés közben jelentkező zajokat.

Elsők között hajtottak végre RDE-tesztet a Honda új erőforrásán, azaz valós körülmények között, forgalomban ellenőrizték az 1.6 i-DTEC NOx-kibocsátását. A Civic továbbfejlesztett NOx-átalakítója (NSC) magasabb arányú nemesfém összetételével, illetve a nagyobb méretű katalizátorral garantálja, hogy a lehető legcsekélyebb mennyiségű nitrogén-dioxid jusson a környezetbe. Ugyanakkor új érzékelőinek köszönhetően az NSC csak akkor avatkozik közbe, ha az a kipufogógáz elemzése alapján szükséges, ezáltal sikerült jelentősen meghosszabbítani az alkatrész élettartamát.

Kereken négyezres percenkénti főtengelyfordulatnál elérhető, 120 lóerős teljesítményével, valamint a már 2000-nél rendelkezésre álló, 300 Nm-es forgatónyomatékkal az 1.6 i-DTEC 10,4 másodperc alatt gyorsítja a Civicet nulláról 100 km/h sebességre.

Az angliai Swindonban készülő, tizedik generációs Civicek négy- és ötajtós változataihoz egyaránt elérhető lesz az új erőforrás.

2018 nyarától – a kétkerékhajtású autókban először alkalmazott, – kilencfokozatú, automatikus erőátvitel is választható a Honda Civic modellekhez.

[TESZT] Škoda Octavia 1.4 TSI Style – megvan az új cégautó?

1996-ban, amikor is a Škoda Octavia márka- és típusnevet újraélesztette Mláda Boleslav, elkezdődött egy folyamat: vállalatok, vállalkozások előszeretettel választották cégautóként az Octavia-t. Hogy miért? Rém egyszerű: lényegre törő, praktikus, strapabíró, jó ár-érték aránnyal bír. Most megérkezett a legfrissebb generáció szerkesztőségünkhöz is, megvizsgáljuk, vajon fakult-e az Octavia presztízs az elmúlt 2 évtizedben.

Rengeteg variációban bír létezni az új Škoda Octavia, mi a Style felszereltséget vettük górcső alá. Az 1.4 literes TSI erőforrásról majd a cikk vége felé ejtünk szót szokás szerint; a legnépszerűbb motorvariánsok egyike ez, persze nem hanyagolható a TDI térhódítás sem. Nézzük!

A leginkább szembetűnő újítás, vagy ha jobban tetszik: változtatás az új Škoda Octavia esetében a front, konkrétan pedig a hűtőmaszk kialakítása. Egész pontosan a lámpatestek kettétagolása, a lökhárítóelem kicsiny, keskeny csíkban türemkedik a fényszórók egységébe, megtörve azt. A belső lámpabura részlet viszont már szorosan simul a hűtőmaszk krómmal futtatott széleihez, majd a rácsozat karakterisztikája következik, mint domináns fókuszelem. A klasszikus Škoda embléma jó szokás szerint ismét a helyén van, a motortérfedél kissé belelóg a maszkba, így adva meg a végleges Octavia jellegzetességet. Alulra jókora légbeömlőt imitáló modul került, szélére biggyesztett ködlámpafészkekkel, adva némi sportos arculategyüttest az autónak.

Minden maradt a megszokottak szerint

Nem törekedtek arra a csehek, hogy megváltoztassák az új Škoda Octavia alapvető formavilágát. Limuzin jelleg, még akkor is, ha a csomagtérfedél egy ötödik ajtó alapvetően: lágyan, mégis kockaformát idéző ívelések, az utaskabin tetővonala félkör alakzatban lett megrajzolva, annak ellenére, hogy mindenképp sikerült megtartani a tradicionális jellemzőket.

Az oldalajtók felülete nagy, de nem veszi el a hangsúlyt az egész megjelenéstől, a sárvédőívek öblösek, az egész összkép letisztultságot és visszafogott eleganciát sugall. Pontosan úgy, ahogyan azt egy újabb kori Škoda Octavia esetében elvárjuk.

Hátulról vizslatva a Škoda Octavia-t túl nagy, illetve extra különbséget nem fedezünk fel az előző generáció tekintetében, de még az is megkockáztatható, hogy akár a Rapid, akár a Fabia jellege ugyanez. Mondjuk nem meglepő, ha már ugyanaz a brand, ugyanaz a márka, ugyanaz a termékcsalád; no és persze legyen összetéveszthetetlen a tálalás, nem igaz? Kicsit oldalra húzott helyzetjelző burák, a csomagtérfedél karakteres törésvonalai a rendszámtáblakeret felfüggesztése körül, masszív Škoda márkajelzés. Ennyi, nem több, nem kevesebb. Tipikus Škoda Octavia, ismételten.

A Style felszereltségnek megfelelően nem számítottunk semmiféle túlgondolásra a tesztautó felszereltségi rátáját illetően. Ellenáló, sima tapintású szövetkárpitozást kaptunk az ülésekhez, mindemellett puha, ergonomikus tapintású kormányt, lényegre törő, és ezen felül optimális elrendezésű műszeregységet, jól kapcsolható hatgangos kéziváltó „járt” a teljes felüdüléshez, elégedettek voltunk.

5 személlyel sem gond az utazás. A hátsó lábtér óriási

Utazóautónak is kiváló az új Škoda Octavia, ugyanis minden megvan benne, ami egy nagyobb kiruccanáshoz, business triphez kell.

Kellemes oldaltartású, jó párnázottságú, közepesen kemény első ülések elegendő ülőlap hosszt biztosítva, tág skálán állítható ülésmagassággal.

Így a sofőr pozíciója remekül személyre szabható, abszolút kitűnő kilátással minden irányba. Az A és C oszlopok méretezése is jól el lett találva, a holtterek elhanyagolhatók, városi manőverezésnél sem találkoztunk kimondottan nagy problémákkal.

Hátul fejedelmi kényelmet konfigurálhatunk. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy az eleve hatalmas fej- és vállterek mellé gigantikus lábterek tartoznak, ami a combos tengelytávnak köszönhetően még akkor is remekbeszabottan áll rendelkezésre, ha épp tagbaszakadtabb sofőr és első utas utazik az új Škoda Octavia-ban.

A hátlapok, ülőlapok tömöttsége itt is közepesen kemény, jól tartanak, 2-300 kilométer megtétele után sem érezhető bármiféle komforthiány.

Lendületes és gördülékeny a Škoda Octavia 1.4 TSI hajtáslánca

1395 köbcentiméter hengerűrtartalmú, magas nyomású befecskendezéses rendszerrel ellátott turbótöltött TSI benzinmotort kapott a tesztelt Škoda Octavia. Az aggregát maximális teljesítménye 150 lóerőben lett meghatározva, 5000-6000 percenkénti fordulatszámon, míg a 250 Newtonméteres nyomatékcsúcs már 1500-tól rendelkezésre állt. A kiválóan hangolt turbónyomásnak köszönhetően ténylegesen nincs szinte olyan alacsony fordulatszámtartomány, amelyben ne érezné otthon magát a Škoda Octavia 1.4 TSI, közvetlen gázreakciókkal, egyenletes nyomatékgörbével.

Igaz, álló helyzetből kigyorsításnál ügyelnünk kell arra, hogy az RPM ne essen vissza, és ne fulladozzunk, ezt némi célzott gázpedálkezeléssel, a főtengely 1000 körüli forgatásával ki lehet küszöbölni.

Pörgős motor az 1.4 TSI, ennek megfelelően a tényleges húzóerő 2500-2800 környékén érkezik, majd gyönyörűen végigviszi 3500-ig (tapasztalataink szerint a szufla 5000 környékén kezdett fogyatkozni). Látható és érezhető, hogy rendkívül dinamikus tartományban tudunk autózni a Škoda Octavia 1.4 TSI-vel, viszont azzal mindenképpen számolnunk kell, hogy a masszívabb vezetési stílus igencsak megugrasztja a fogyasztási mutatókat.

Méréseink szerint városban átlagos vezetési stílussal 7.1 litert sikerült összehoznunk 100 kilométerre, míg országúton – köszönhetően a jó hangolású hatsebességes manuális váltóegységnek – kereken 4 literre sikerült levinnünk a végértéket.

A cikkben szereplő tesztautó árazása

A tesztben szereplő Škoda Octavia 1.4 TSI Style felszereltséggel 6 324 820 forintért hozható el a kereskedésből, ugyanakkor számos kedvező ajánlattal várják az ügyfeleket a DasWeltauto munkatársai.

2017 Škoda Octavia 1.4 TSI specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1395 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5100-6200 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1250-5000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4670 mm

Szélesség: 1814 mm

Magasság: 1461 mm

Tengelytáv: 2686 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1255 kg

Megengedett össztömeg: 1805 kg

Csomagtartó mérete: 590 liter, 1580 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 219 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.1 s (gyári), 8.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.0 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.7 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 121 g/km

Bővebb információ a Škoda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

[TESZT] Suzuki Swift 1.0 GLX ISG SHVS – jó, jobb, legjobb

Nagyjából 3 nagy generációra emlékszünk vissza a Suzuki Swift esetében, egészen a 90-es évek közepétől napjainkig. Akkor kezdődött, amikor Esztergomban elindult a klasszikus Swift gyártása (nem ez volt a legelső széria, mi a másodikkal kezdtük), majd akkori – és talán még mai szemmel is – hihetetlen változáson ment keresztül a japán kisautó. Ez a második nagy generáció, de az igazi váltást a legfrissebb, nemrégiben debütált Suzuki Swift-sorozat hozta el. Teszteltük a Swift 1 literes ISG hajtásláncos verzióját.

Tehát ez a Suzuki Swift már nem az, ami rég volt: masszív, erőteljes, dinamikus, tetszetős. Folytassuk még? Lehetne, hiszen amennyire át tud lényegülni egy autó, úgy át is lényegült a Suzuki Swift, minden egyes porcikáját tekintve.

Nagyobb sokkal nem lett (legalábbis kívülről), mint közvetlen elődje, de a formavilág megmaradt: elöl hangsúlyosabb hűtőmaszk és lámpatestek csalogatnak, nagy beömlőkkel, mosolygósra húzott hűtőmaszkkal, relatíve nagy szélvédőfelülettel. Az oldalvezetés szintén hozza a swiftes jelleget, ugyanis a tetővonal egyenes marad, míg az övvonalak szépen, egyenletesen húznak felfelé, s csak a C oszlop zárásánál fogynak el; ügyes rajzolattal, és mára a Swiftre jellemző tipikus hátsó rejtett kilincsekkel. A C oszlopnál a kaszni színére fújt felület türemkedik majd’ a tetőívig, majd átellenesen zárja az formát, és lágyan vezeti fel a fart, valamint a hátsó, ötödik ajtó kialakításának sziluettjét.

Ez már nem az a Swift – közhelyszámba megy, de nagyon is igaz

Markánsabb, a mai modern formaterveknek megfelelő hátsó helyzetjelző-lámpaburákat kapott az új, 2017-es Suzuki Swift, szinteltérésekkel emelkedik ki mindkét oldalon a kaszni síkjához képest.

A hátsó lökhárítóelem alsó élére helyezett aprócska ködlámpaidom mára védjegye a Suzuki Swift-szellemiségnek, itt is megtalálható, de bátran kijelenthetjük, hogy az amúgy is sportos és dinamikus arculatot remekbeszabottan táplálja.

Bár a beltér ugyanolyan letisztultnak jellemezhető, mint a legutolsó Swift-szériánál, mégis jelentős minőségi előrelépés tapasztalható. Alapjában véve ez a műanyagok-gumírozott hatású részletek kapcsán érezhető, valamennyire prémiumérzetet is adományoz az egész összhangnak, harmóniának, ami a globális Suzuki Swift-érzetet jellemzi. Az első üléspozíció gokartosan alacsony, ennek folyományaképp még jobban érezzük vezetés közben az autó paramétereit, mint a szélességet, hosszt: máris egy ismérv, amely révén egyszerűbb a városi lavírozás, szűk helyekre beparkolás.

Tulajdonképp a kilátás minden irányba remek, jobb nem is lehetne, nagyjából egy combosabb fejmozdulattal 360 fokban belátjuk az egész környezetünket, beleértve az autó belső tereit is.

Kompakt, de mégsem kényelmetlen

Sztereotípia ide, vagy oda: a kompakt, parányi autók általában kompromisszumok megkötésére sarkalják a bennük utazókat. Érdekes módon a Suzuki Swift esetében ilyesmit nem tapasztaltunk: átlag 180-185 centiméteres testmagassággal sem éreztük, hogy homokszem lenne a gépezetben (igaz, elöl ülve), a hátsó üléssor pedig kettő, szintén átlagos testalkatú utazónak tudott teljes értékű férőhelyet biztosítani. Külön a praktikum mellett szólnak az ajtózsebekbe integrált palacktartók, ezekbe egy-egy fél literes ásványvizes flakon simán, gond nélkül befér, ami ugye ebben a jelenlegi kánikulában azért nem elhanyagolandó.

Apró részletek ezek, de fontosak. Ami már nem annyira elhanyagolandó, az az ülések kényelmi faktora: itt sem tudtunk igazán belekötni semmibe. Ne felejtsük el, hogy jelen tesztünk egyértelműen a Suzuki Swift szegmensében található többi konkurenst veszi alapul az összehasonlítások esetében – s pont ez az, ami miatt kiemelkedik az új Swift a szürkeségből: túl tud mutatni kategóriáján komfort téren.

Ami nagy dolog, főként, hogy az apró külső méretezés ugyanúgy sikeresen megmaradt, mint annak előtte.

Milyen típusú ez a hajtáslánc? Hibrid? Vagy ISG? Vagy SHVS?

Persze technológiai értelemben is rengeteget fejlődött a Suzuki Swift. Tesztautónk 1 literes, háromhengeres benzinmotort kapott, mellé ISG technológiát társítva. Az ISG alapjait a regeneratív energia visszatáplálás jelenti, például fékezésnél a keletkező plusz energia azonnal a start-stop rendszert működtető akkumulátorba kerül. Az ISG integrált indítógenerátorként funkcionál, s nem utolsósorban a lágy hibrid hajtás alapjait is ez jelenti.

Vannak olyan szituációk, amikor a hajtáslánc több üzemanyagot igényel, ezáltal nő a fogyasztás. A Suzuki által fejlesztett SHVS rendszer (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) hathatósan segít az ilyen helyzetekben, indulásnál rásegít a hajtásra a benzinmotor mellett párhuzamosan. Ráadásul a hagyományostól eltérően jelen esetben szíjáttételezéssel lett megoldva az indítás, így direktebb reakciót érhetünk el a start-stop automatika esetében.

Az SHVS alapjait a tesztelt Suzuki Swift 1.0 GLX ISG-nél is a generátorként domborító elektromotor mellett a 12 Voltos lítium-ion akkumulátornál kell keresni. Az akkumulátor a folyamatos táplálásnak köszönhetően képes ellátni a gyújtás, és egyéb elektromos fogyasztók áramigényét, de a legtöbb kijelző, illetve maga a műszerfal, beleértve az infotainmentet és az audiorendszert – mind innen nyeri az energiát.

Fentiek tekintetében nyilván eleve más szemmel vizslatjuk a Suzuki Swift 1.0 GLX ISG hajtásláncát, illetve annak teljesítményét. A háromhengeres, 998 köbcentis egység 112 lóerőt ad le 5500-as fordulatszámon (ami egyébként pont egy korai Golf I GTI-nek volt a teljesítménye, s a lentebb részletezett súly-lórerő arány is hasonló volt). 170 Newtonméter maximális forgatónyomaték áll rendelkezésre, ez 2000-től már el is érhető.

Visszafogott tömeghez visszafogott fogyasztás (is) társul

925 kilogrammos gyári üres tömegének köszönhetően a Suzuki Swift 1.0 GLX ISG rendkívül rugalmas viselkedést mutatott tesztjeink során. Minimális turbólyukkal, folyamatosan épülő nyomatékgörbével valamivel több, mint 8 másodperc kellett mindössze, hogy meglépjük a 100 kilométer/órát nulláról, ami igencsak illusztris adat. A Boosterjet technológia ismét odatette magát, ezt már több Suzuki teszt esetében tapasztalhattuk.

No és ami kifejezetten érdekes lehet minden olvasónk számára, az a fogyasztás. Főként, ha egy aszkéta Swift van a középpontban: vegyes felhasználással 4.1 literre jött ki az átlag 100 kilométerre – országúton hozható a 4 liter alatti érték (3.9 liter/100 kilométer), városban sem megy 5 fölé (4.8 liter/100 kilométer). Pontosan úgy, ahogyan azt szeretnénk, vagy ahogyan elvárnánk.

2017 Suzuki Swift 1.0 Boosterjet GLX ISG specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű háromhengeres benzinmotor turbóval, lágy hibrid (ISG) kiegészítéssel

Lökettérfogat: 998 cm³

Maximális teljesítmény: 112 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 170 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3840 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 1525 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 925 kg

Megengedett össztömeg: 1380 kg

Csomagtartó mérete: 265 liter, 947 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 195 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.1 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 8.8 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.8 l/100km

Országúti: 4.0 l/100km

Vegyes: 4.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 98 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

A Chery Super Hybrid új, környezetbarát közlekedési élményt nyújt

0
A Biológiai Sokféleség Nemzetközi Napja után a világ továbbra is a természeti értékek megőrzésére irányítja figyelmét. A zöld mobilitás elkötelezett támogatójaként a Chery bemutatta...

TESZTJEINK