Főoldal Blog Oldal: 314

Sébastien Loeb és a PSA együttműködése folytatódik

A Versaille Satory-ban létrehozott PSA Motorsport, amely magában foglalja a Peugeot Sport, a Citroën Racing és a DS Performance egységeit, rövidesen az első születésnapját ünnepli.

Ez a számos programban résztvevő tudásközpont egyedülálló lehetőséget kínál úgy a technikai szinergia, mint a sport területén. Az olyan ritka agilis pilóták, mint amilyen Sébastien Loeb, egyik programból a másikba és egyik volánról a másikra válthatnak! Az ő tehetsége, tapasztalata, igényessége és a kihívások iránti fékezhetetlen vágya olyan értéket képviselnek, amelyek számos kategóriában hozhatnak sikert.

A Peugeot Sport szárnyai alatt a Rallye-Raid-ben – ahol az utolsó Dakaron második lett – és a Rallycross Világbajnokságban is versenyző Sébastien Loeb pár hét múlva privátban, aszfalton fogja tesztelni a Citroën C3 WRC-t. A tesztnapon felfedezi majd a 2017-es WRC szabályozásnak megfelelő autót, amely nagyobb teljesítményű és gyorsabb, mint azok, amelyeket az elmúlt években a WRC-ben vezetett. Kiváló lehetőség ez a Citroën Racing számára is, hiszen a nagy bajnok által értékes technikai visszacsatoláshoz juthat a C3 WRC-vel kapcsolatosan.

Loeb visszatér tehát a piros és fehér színekhez, amelyek végigkísérték karrierjének kezdetén, majd elképesztő sikerekhez segítették őt: 9 WRC világbajnoki cím, számos rekord és egy gyümölcsöző együttműködés a WTCC-ben.

Rali, versenypálya, rallye-raid, Rallycross és hegyi felfutóverseny… Sébastien Loeb ezekben a kategóriákban tette próbára magát a PSA Csoport márkáival. 2013-ban megdöntötte a korábbi Pikes Peak rekordot a Peugeot 208 T16 Pikes Peak-kel. Később, még mindig a Peugeot Sport szárnyai alatt, belevetette magát a Rallye-Raid-be és a Rallycross világbajnokságba, amelyben jelenleg a 4. helyet foglalja el a pilóták versenyében, a 2. helyet megszerezve csapata számára. 2018-ban a Dakar marad a prioritás számára, oldalán régi társával, Daniel Elenával.

A kaland tehát folytatódik a hivatalos programokkal, de egyéb területeken is, mint például az országos raliversenyek, amelyeken 306 Maxijával, vagy 206 T16-ával versenyez a Sébastien Loeb Racing csapata.

Sébastien Loeb így nyiltakozott: “A PSA Motorsporttal mostantól egy egyedülálló, nagy csapatot alkotunk. A Peugeot-val a rallye-raid-ben, vagy a Rallycross világbajnokságban versenyezve megszerzett tapasztalataimat megoszthatom Citroënnel is, a C3 tesztelésénél. Alig várom, hogy ismét egy WRC volánja mögé kerüljek és megismerjem, hogyan változott a technológia ebben a műfajban. A rali mindig a szenvedélyem marad. Az autósport összes általam kipróbált formája közül, amelyeket az 5 évvel ezelőtti visszavonulásom óta kipróbáltam, a rali érzése az, amit a legjobban szeretek.”

“Sébastien magáénak érzi a PSA Csoport értékeit. Citroënes és Peugeot-s karrierje ezért is alakulhatott olyannyira változatosan az elmúlt években. Tökéletesen azonosul a csapat szellemiségével és egyik alappillére annak. A PSA Motorsport lehetőséget ad pilótáinak arra, hogy képességeiket kamatoztatni tudják a DS Performance, a Citroën Racing és a Peugeot Sport-nál egyaránt. A PSA csoport márkáinak versenyzői így sokrétű tapasztalatra tehetnek szert ambícióinak és tudásuknak megfelelően. Ők a PSA család tagjai!” – vélekedett Jean-Marc Finot, a PSA Motorsport igazgatója.

A PSA Motorsport díjai

3 győzelem az Indianapolisi 500 mérföldes versenyen
13 konstruktőri világbajnoki cím a FIA WRC-ben
9 Dakar győzelem
3 Pikes Peak győzelem és egy rekord
3 győzelem a Le Mans-i 24 órás autóversenyen
3 konstruktőri világbajnoki cím a FIA WTCC-ben

Sébastien Loeb díjai

9 világbajnoki cím a FIA WRC-ben : 78 győzelem
2 3. hely a WTCC Világbajnokságban, 6 győzelem
1 győzelem a WRX-ben (világbajnoki 5. hely 2016-ban)
1 2. helyezés a Dakaron 2017-ben 5 szakaszgyőzelemmel
1 Pikes Peak győzelem
1 XGames győzelem
1 második helyezés a Le Mans-i 24 órás versenyen

Augusztustól Chariot transzfer-szolgáltatás a Ford Transittal New York-ban

A Ford folyamatosan keresi a lehetőséget mobilitási kínálatának bővítésére, s ennek jegyében augusztusban beindítja New York-ban a tömegközlekedést kiegészítő Chariot transzfer-szolgáltatást, új mobilitási megoldást biztosítva ezzel a város és környéke lakóinak.

A metropoliszokban ‘közlekedési sivatagnak’ nevezik azokat a részeket, ahol gyalogos távolságon belül nem érhető el a tömegközlekedés. Az innen munkába járók számára kínál új megoldást a Chariot, hogy eljuthassanak A-ból B-be. A kisbuszok az ingázás csúcsidejében közlekednek, reggel munkába, délután pedig hazaszállítva utasaikat. A Chariot minden járművében több mint egy tucat embernek jut kényelmes – és garantált – ülőhely.

“A Chariot küldetése, hogy a lehető legtöbb ember számára kínáljon kiszámítható, biztonságos és megfizethető megoldást” – nyilatkozta Ali Vahabzadeh, a Chariot vezérigazgatója. “Szeretnénk egyszerűbb megoldással összekötni az embereket úticéljukkal – legyen az akár egy közlekedési csomópont, akár egy olyan környék, ahol nincs tömegközlekedés.”

A Chariot szolgáltatásának legújabb helyszíne New York, ahol a cég kezdetben két körzetben – Manhattanben és Brooklynban – szállítja majd az utasokat 4 dolláros átalánydíjért. A Chariot tervei szerint őszre hatvan kisbusz áll majd szolgálatba New York-ban.

Rugalmasan alakítható szolgáltatás

A New York-i bevezetés részeként a munkába járók a mindenkori igények szerint formálhatják praktikusabbá a szolgáltatást. A Chariot felméri azokat a körzeteket, ahol tömeges igény mutatkozik a kisbuszos utazásra, és a cég ennek figyelembe vételével alakítja ki tranzit-útvonalait.

A felhasználók új, egyéni útvonalakat is javasolhatnak azokon a helyeken, ahol úgy érzik, hogy hasznos lenne a Chariot szolgáltatása; ezeket megoszthatják barátaikkal, családjukkal és szomszédaikkal, akik hasonló módon szeretnének utazni. Amint elegendő ember jelzi a támogatását és utazási szándékát az javasolt útvonalon, a Chariot megfelelő mennyiségű járművet állít munkába a környéken.

A Chariot tervezési folyamatait a Ford saját globális adatgyűjtő és adatelemző csapata támogatja. A csoport egy fejlett optimalizáló algoritmust dolgozott ki, ami figyelembe veszi a közlekedési igényeket és szokásokat, a forgalmi adatokat és a meglévő infrastruktúrát, s ennek alapján segít meghatározni a lehetséges útvonalakat.
A Chariot használata egyszerű. Az utazók egy alkalmazás segítségével találhatják meg a hozzájuk legközelebb eső útvonalat, és ugyanezzel az alkalmazással ülőhelyet is foglalhatnak maguknak az éppen közelítő kisbuszon. A vállalat számára fontos, hogy a szolgáltatás megfizethető maradjon, ezért a Chariot teljesen kompatibilis az olyan fizetési megoldásokkal, mint a WageWorks és a feltölthető ingázó-bérletek.

Rugalmasabb tömegközlekedés

New York City lakossága egyre nő, és mind többen használják a tömegközlekedést. 2016-ban egy átlagos hétköznapon 5,7 millióan utaztak a metrón, ami New York Város Közlekedési Hivatala szerint 1948 óta a legmagasabb szám. Az éves utasszám eléri az 1,7 milliárdot.

Ugyanakkor nem csupán a munkába járók hatalmas száma jelent komoly kihívást, hanem a ‘közlekedési sivatagokban’ élők utazásának megoldása is. A New York Egyetem egyik kutatásából kiderül, hogy míg Manhattan lakóinak 94 százaléka a lakásától számított fél mérföldön belül biztosan talál egy metrómegállót, addig ez az arány Queensben már csupán 54 százalék. Sokuk számára tehát már az is nehézséget jelent, hogy eljussanak egy metróállomásra vagy egy buszmegállóhoz.

“Tudjuk, milyen fontos mindenki számára a hatékony közlekedés – különösen az olyan sűrűn lakott helyeken, mint New York” – mondta el Jessica Robinson, a Ford City Solutions igazgatója. “A Chariot az egyik praktikus megoldás arra, hogy az embereknek ne kelljen korlátozniuk az igényeiket pusztán azért, mert korlátozottak a mobilitási lehetőségeik.”

A Chariot kiválóan alkalmas arra, hogy az emberek eljussanak a tömegközlekedési útvonalakhoz, illetve hogy megoldják utazásuk első és utolsó kilométereit. San Francisco-ban, ahol a Chariot 12 körzetben működik, az utasok mintegy 20 százaléka használja arra a szolgáltatást, hogy így közelítse meg a tömegközlekedési útvonalakat és a kompkikötőket.

A szolgáltatás ugyanakkor egyfajta kiegészítő tömegközlekedésként is használható a csúcsidőszakban, hiszen az emberek nagyobb csoportjait szállítja, így azoknak nem kell egyesével autóba ülniük. A KPMG elkészített egy tanulmány, amiből az derült ki, hogy minden egyes ilyen kisbusz olyan mértékben csökkenti a csúcsforgalom sűrűségét, mintha 10 autóval kevesebb araszolna ilyenkor a város útjain.

Az ingázók szállítása mellett a Chariot vállalati és charter-szolgáltatásokat is kínál majd New York-ban. A vállalati szolgáltatást azok a cégek vehetik majd igénybe, aki így szervezik meg dolgozóik munkába járását, a charter pedig azoknak lesz hasznos, akik egyszeri utakra vagy rendezvényekre szeretnének lefoglalni egy 14 személyes Chariot kisbuszt.

Ötből öt csillag a Toyota Prius Plug-in Hybridnek az ADAC EcoTest környezetvédelmi próbán

A márkafüggetlen, rangos és rendkívül kemény tesztjeiről elhíresült ADAC (Német Autóklub) öt plug-in hibrid modell összehasonlító tesztjét végezte el a napokban. A tesztek végén a Toyota Prius Plug-in Hybrid bizonyult egyetlen olyan plug-in hibrid modellnek, amely ötből öt csillagot kapott az ADAC EcoTest környezetvédelmi próbán. A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a Toyota így az ADAC szerint már ma készen áll a holnap mobilitásának kihívásaira.

A környezetbarát hibrid technológiát idén 20 éve világhódító útjára indító, azóta a Lexus prémium márkával együtt világszerte több, mint 10,7 millió hibridet értékesítő, és a plug-in hibrid technológiát is jegyző Toyota ismét bizonyította évtizedes előnyét versenytársaival szemben a hibridek területén. A Toyota Prius Plug-in Hybrid ugyanis ragyogóan teljesített a legutóbbi ADAC EcoTest során: ez volt az egyetlen autó, amely maximális, ötcsillagos értékelést kapott. A Prius Plug-in Hybrid (kombinált üzemanyag- és áramfogyasztás 1,0 l/100 km + 7,2 kWh/100 km, 22 g/km CO2-kibocsátás mellett, illetve lemerült akkumulátorral 3,4 l/100 km és 79 g/km) mind a szennyező anyagok, mind a CO2 kibocsátása terén sokkal jobb értékeket produkált, mint vetélytársai. A különbség még a legközelebbi vetélytársával összevetve is komoly: 2 környezetvédelmi csillag és 30 pont (13 a szennyező anyagok és 17 pont a CO2 kibocsátása terén).

Az Autóklub egyértelműen fogalmaz: “A környezetvédelmi értékelés alapján kijelenthetjük, hogy a Toyota Prius az egyetlen igazán Zöld Gép.” A rendkívül kifinomult, negyedik generációs hibrid hajtás csekély elektromos teljesítménnyel és üzemanyag-fogyasztással működik, a 68 kW-os elektromotorok és az 1,8 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor összehangolásával a Toyota mérnökeinek sikerült hihetetlenül alacsonyra szorítani az emissziót. Az eredmény: az autó a lehetséges 50 pontból 47-et kapott a szennyező anyagok kibocsátására, és maximális pontszámot ért el a CO2-kibocsátás vizsgálatán.

A Toyota Prius Plug-in Hybrid és a hidrogén üzemanyagcellás Mirai (kombinált hidrogén-fogyasztás 0,76 kg/100 km, kombinált áramfogyasztás 0 kWh/100 km és kombinált CO2-kibocsátás 0 g/km) mellett a Toyota számos más környezettudatos modellt kínál az európai vásárlók számára. A márka hibridjei már most is túlteljesítik a Németországban 2021-re előirányzott 95 g/km-es CO2-kibocsátási normát, vagyis a Prius Plug-in és testvérei világosan bizonyítják, hogy meg lehet felelni ezeknek az előírásoknak. Nem véletlen, hogy a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfólióját kínáló Toyota, és prémium márkája, a Lexus értékesítései világszerte, így hazánkban is szárnyalnak: míg Magyarországon az első félévben a személyautó- és kishaszongépjármű piac mindössze 13,5%-al bővült, a Toyota 57,1%-al, a Lexus pedig 139,6%-al növelte értékesítéseit, amellyel mindkét márka jelentősen javította hazai piaci pozícióját. A két márka egyébiránt az első félévben a hazai hibrid piac több, mint 80%-át hozta el, miközben a Toyota eladások mintegy 33%-át és a Lexus értékesítések 98%-át tették ki a hibrid modellek.
A Toyota hibrid modelljei fontos szerepet játszanak a Toyota 2050-es Környezetvédelmi Kihívásában, amelyben a japán autógyártó szinte minden tevékenységében ambiciózus fenntarthatósági célokat határozott meg. Ezek közül a legfontosabb, hogy a Toyota 90 százalékkal kívánja csökkenteni autói CO2-kibocsátását a 2010-es értékekhez képest.

100 éves a mai modern kisteherautók őse, a Ford TT-Modell

Biztosan mindenki hallott már a Ford T-Modellről, ami világszerte sikertörténetet írt. De mi a helyzet a TT-Modellel? Bár ez az autó kevésbé ismert, mégis hatalmas hatással volt az autók világára, hiszen ez az elődje napjaink pickupjainak és kisáruszállítóinak – például a mai Transitnak is.

Éppen ma száz éve, hogy a Ford megépítette az első, kifejezetten áruszállításra tervezett járművét, az 1 tonnás TT-Modellt. A vásárlók egyéni igényeikhez igazíthatták a platós felépítményt, így a postai küldeményektől az üzemanyagig bármit szállíthattak az autóval. A jármű először az USA-ban mutatkozott be, de később az angliai Manchasterben is sokat gyártottak belőle.

A TT-Modell hosszabb és erősebb volt a T-Modellnél, és utasterében a vezető mellett egy utasnak is jutott hely.

A motort kurblival lehetett beindítani, amit az autó hűtőrácsa előtt kellett megtekerni. Azok a vásárlók, akik kényelmesebb rugózásra vágytak, a tömör gumiabroncsok helyett hátra már modern, felfújható gumikat is rendelhettek. És hogy hová vezetett mindez? Napjainkban a Ford kínálja Európa legkelendőbb haszongépjármű-palettáját, amelyen olyan modellek szerepelnek, mint a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect, a Transit Courier és a Ranger pickup.

“Elképesztő belegondolni, hogy bár a mai haszongépjárművek fényévekre vannak a TT-Modelltől, voltaképpen ma is ugyanazt a munkát végzik, amire ősüket 100 évvel ezelőtt tervezték: sokoldalú szolgáltatásaikkal mozgásban tartják az üzletet” – vélekedik Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója.

Honda NSX GT3 versenyautó-gyártó program indul privát csapatok számára

A Honda az olasz JAS Motorsporttal, a Honda Performance Developmenttel (HPD) és a Mugennel együttműködve fejleszti az új NSX GT3-at, amely 2018-ban lesz elérhető a versenycsapatok számára.

Az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban már többszörös futamgyőztesként számon tartott Honda NSX GT3 két tucat egyéb FIA által felügyelt versenysorozatban indulhatna, közöttük az alábbiakkal:

• Blancpain GT-sorozat (24-órás verseny a Nürburgringen);
• Pirelli World Challenge és IMSA SportsCar (Észak-Amerika);
• Blancpain GT Asia sorozat és GT Asia bajnokság;
• Super GT versenysorozat, GT300 géposztály (Japán);
• Ausztrál GT-bajnokság
• Intercontinental GT Challenge

Európában, Ázsiában (beleértve Kínát is) és Dél-Amerikában a JAS Motorsport végzi az NSX GT3 értékesítését, illetve a vevőtámogatással kapcsolatos feladatokat, míg Észak-Amerikában a HPD, Japánban pedig a Mugen áll az ügyfelek szolgálatában.

Az NSX GT3-at a Honda Japánban található kutatási és fejlesztési központjában (R&D) fejlesztették, méghozzá a milánói székhelyű JAS Motorsport és a HPD szakembereinek közreműködésével. A 2015-ben indított, hároméves folyamat keretein belül 85 ezer kilométert tesztelték a modellt hagyományos és versenykörülmények között, jelenleg pedig az első 12 példány készül, melyek a 2018-as szezonban állhatnak majd rajthoz.

A 3.5 literes, V6-os versenymotorok alapjául a közúti modell erőforrása szolgál, ezért is készülnek azonos helyen, a Honda ohiói motorgyárában (Anna Engine Plant). Az utcai és a futamokra szánt hajtóművek között több egyezés is megfigyelhető, például a hengerfej és -tömb, a szelepvezérlés, a dugattyúk kialakítása és a szárazkarteres kenési rendszer is. Az erőátvitelről hatfokozatú, szekvenciális váltó gondoskodik, ehhez társul a már ismert, ultramodern futómű és a különleges spoilerszett, ami aerodinamikai szempontból is a legmagasabb színvonalra emeli a modellt.

A szénszálas, versenyzésre kész NSX GT3 alapára 465 000 euró, azaz nagyjából 142 millió forinttól rendelhető meg a JAS Motorsporttól. Árát különféle kiegészítőkkel, illetve szolgálatatások igénybe vételével fokozhatják a vásárlók, tudniillik a Honda speciális alkatrészeket is kínál a versenyautóhoz, valamint, kérés esetén, értékesítési, képzési és mérnöki tevékenységet is végeznek az ügyfelek számára.

“Hihetetlenül büszkék vagyunk az NSX GT3 vásárlói versenyprogramra” – mondta el Robert Watherston, a Honda Motor Europe motorsportrészlegének vezetője, majd hozzátette: “Az amerikai győzelmek sora és a daytonai 24-óráson nyújtott teljesítmény kétséget kizáróan bebizonyította, hogy az NSX versenyváltozata rendkívül ütőképes. Akárcsak a rajongók, a Honda, a JAS Motorsport, a HPD és a Mugen munkatársai is tűkön ülve várják, hogy megkezdődjön a legendás GT3 sorozat 2018-as évada, és végre láthassák, ahogy a különleges szupersportkocsi a győzelemért küzd.”

“Az NSX GT3-at úgy terveztük, hogy a legfelsőbb kategóriákban versenyezhessen” – árulta el Alessandro Mariani, a JAS Motorsport elnök-vezérigazgatója. “Az álomszép kocsitest alatt ultramodern, egyedülállóan hatékony GT3-technika bújik meg, s hogy a pilótának ne eshessen baja, a FIA a legújabb, legszigorúbb menetbiztonsági elvárásainak is megfelel. Amerikában már láthattuk, mire képes a modell, itt az ideje, hogy a többi földrészen is megismerhessék az autóban rejlő potenciált!” – fűzte hozzá sokat sejtetően.

Az NSX GT3 nem az első NSX, ami leteszi névjegyét a motorsportban, az ősmodell 1992-ben kategóriagyőzelmet (GT2) aratott a Le Mans-i 24-óráson, valamint 2000 és 2009 között háromszor diadalmaskodott a japán Super GT-bajnokságban, beleértve a korábbi All Japan GT-bajnokságot is.

Pár szóban a JAS Motorsportról

A JAS Motorsportot 1995-ben hívták életre Milánóban, majd 1998-ban vált a Honda hivatalos versenycsapatává, illetve technikai partnerévé. Többek között a német Super Touren Wagen Kupában, a Brit Túraautó-bajnokságban (BTCC) és az európai Super Touring Car Kupában is képviseltetik magukat, olyan prominens személyekkel kötelékükben, mint Tom Kristensen vagy Gabriele Tarquini. Emellett a JAS építette az első pályaversenyzésre és ralira szánt Civic Type R-t, és a FIA Túraautó-világbajnokságban is szorosan együttműködnek a Honda Racing versenycsapattal, méghozzá oly hatékonyan, hogy 2013-ban sikerült megszerezniük a konstruktőrök kupáját, jelenleg pedig vezetik a versenysorozatot. Minderre a koronát a közelmúltban bejelentett vadonatúj Civic Type R TCR-rel gyártásának bejelentésével tették föl.

A Honda Performance Developmentről (HDP)

A HPD-t 1993-ban alapították, hogy irányítsa a Honda szereplését az Indycar-versenyeken. Tevékenységükről sokat elárul, hogy a Honda minden egyéb márkánál eredményesebbnek bizonyult az Indy sorozatban – az évek során 225 versenyen győztek, 15-ször hódították el a versenyzői és hatszor a konstruktőri kupát, s 2004 óta 12 aranyérmet szereztek az Indianapolis 500-on.

A HPD, az Acura és a Honda elképesztő sikereket ért el közösen az endurance kategóriában. 1991 óta százszor (!) állhattak a dobogó legfelső fokára, s olyan viadalokon bizonyultak a legjobbnak, mint a Rolex 24, a Sebringi 12 órás, a Le Mans-i 24 órás vagy a Petit Le Mans. Az Acura-HPD duó tulajdonképpen nem is hagyta szóhoz jutni ellenfeleit a 2009-es American Le Mans Series-ben és a 2016-os észak-amerikai endurance-bajnokságon is diadalmaskodtak.

Mielőtt a HPD 1993-ben létre jött, az Acura 25 versenyt nyert és zsinórban háromszor utasította maga mögé riválisait az IMSA Camel Lights bajnokságban (1991 és 1993 között). A HPD által fejlesztett Acura- és Honda-motorok összesen 78-szor vívták ki az elsőséget a különféle nemzetközi endurance-versenyeken, ezek közül hetven a HPD prototípusaiban duruzsolt.

A Mugenről

A Mugen (magyarul: határtalanul) vállalatot Hirotoshi Honda jegyeztette be 1973-ban. Fő profiljuknak a belső égésű erőforrások teljesítménynövelése tekinthető, de a Honda Motor Company alkatrész-beszállítójaként is tevékenykednek. Mióta a cég 1986-ban megjelent a motorsport világában, sikert sikerre halmoz, ezt bizonyítja, hogy tuningolt motorjaik ötvennél is több nemzetközi viadalon segítettek elorozni a trófeát, közöttük olyan versenysorozatok futamaival, mint a Formula 3, a Formula 3000 vagy a Super GT. Persze mindez eltörpül amellett, hogy a Mugen-motorok négy Formula 1 győzelmet is hoztak a vállalatnak, sőt a Man-szigeti TT-n is bezsebeltek négy aranyérmet.

Szárnyalnak idehaza a hibrid Lexus eladások: a márka jócskán beelőzte versenytársait

A világ vezető prémium hibrid autógyártójaként ismert japán luxusmárkának, az idehaza az első félévben értékesítéseit a prémium piac 22.2 százalékos bővülésénél hatszor gyorsabb ütemben, 139.6 százalékkal növelő Lexusnak gyakorlatilag Magyarországon sincs vetélytársa a környezetbarát hibrid autók piacán: az első félévben egymaga két és félszer annyi hibridet értékesített, mint összes prémium versenytársa együttvéve – áll a márka hazai képviseletének sajtóközleményében.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota prémium márkája, a Lexus az elmúlt években elképesztő sikerszériában van, ami nem is véletlen: a márka formavilága soha nem volt ennyire attraktív, mint most, a dízelbotránynak, illetve a dízel meghajtású járművek számos európai nagyvárosból tervezett kitiltásának köszönhetően a Lexus védjegyének számító környezetbarát hibrid technológia népszerűbb, mint valaha, ráadásul a japán prémium gyártó modelljeiben bemutatkozó, minden eddiginél fejlettebb aktív biztonsági rendszerek új szintet képviselnek az iparágban. A modelljeinek legendás megbízhatóságáról és alacsony üzemben tartási költségeiről híres luxusmárka pedig él is a fentiek teremtette lehetőségekkel: az iparág egyik legmagasabb ügyfélmegtartási rátájával büszkélkedő Lexus sosem látott ütemben szerez új ügyfeleket mind a magánvásárlók, mind a vállalati ügyfelek területén.

A márka a prémium magánvásárlók 25,1%-al növekvő szegmensében 164,9%-os, míg a 22,5%-al bővülő prémium flottaszegmensben 129,9%-os növekedést könyvelhetett el január és május között, amivel nagyságrendekkel kimagaslik a TOP5 prémium márka közül.

A tény, hogy a Lexus kínálja a piac legszélesebb környezetbarát hibrid portfólióját (minden Lexus modell elérhető hibrid változatban), markánsan meg is jelenik értékesítéseiben: a január és május között idehaza gazdára talált Lexusok 96,6%-a hibrid volt. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy a TOP5 prémium gyártó között a második legmagasabb hibrid arány 4,2% (!) volt. Ennek köszönhetően a teljes hazai prémium hibrid értékesítés 71,75%-át a Lexus vitte el. Az adott időszakban a 10 Magyarországon legnépszerűbb prémium hibrid modellből 4 Lexus volt: az abszolút első NX a teljes hazai prémium hibrid értékesítés 36,7%-át, a második helyen végző RX pedig 24,9%-át vitte. Ezzel a Lexus két sláger crossovere önmagában elhozta a hazai prémium hibrid piac 61,6%-át.

A Lexus modellek között egyébiránt a legmagasabb hibrid arány a csak hibrid változatban elérhető belépő modell CT (100%) és az RX SUV (100%) esetén volt, ezt követte az NX SUV (97%), az IS sportos szedán (95%), a GS luxus szedán (92,9%) és az RC sportkupé (33,3%).

Hogy mire vezethető vissza a márka elképesztő dominanciája ezen a területen? Az iparág legfejlettebb és leghatékonyabb full hibrid meghajtásának köszönhetően a Lexus modellek városi használat során a felhasználási körülmények függvényében akár 60-70%-ban tisztán elektromos üzemben, nulla károsanyag-kibocsátás mellett közlekedhetnek, és miután a fékezési energiát alakítják elektromos energiává, külső töltést nem igényelnek. Az elektromos és benzinmotor közös teljesítménye egészen meggyőző és dinamikus vezetést tesz lehetővé, a benzinmotor hatótávja pedig a városon kívül válik meglehetősen praktikussá.

Mindeközben a versenytársak jellemzően plug-in hibrid megoldásokat kínálnak, ami ugyan a zöld rendszám miatt kecsegtető lehet, ám a prémium ügyfelek felhasználási szokásai mellett gyakran kevésbé bizonyulnak praktikusnak: az elérhető tisztán elektromos hatótáv külső töltést, azaz a felhasználói szokások megváltoztatását igényli (amire egy Toyota Prius Plug-in felhasználó jellemzően fogékony, a prémium márkák vásárlói azonban sokkal kevésbé). További gyakori hátránya a versenytárs plug-in hibrid modelleknek, hogy kevés kivételtől eltekintve a Lexusszal ellentétben viszonylag gyenge benzinmotorral párosítják az elektromos motort, így amikor a tisztán elektromos hatótáv elfogy, jelentősen visszaeshet az autó teljesítménye, és megnőhet a fogyasztása. A maximum 50, de gyakran kevesebb tisztán elektromos hatótáv elérése érdekében beépítésre kerülő plusz akkumulátor ráadásul egyszerre növeli az autó súlyát (újabb fogyasztásnövelő tényező a tisztán elektromos hatótáv lemerítése után), foglal helyet, és növeli meg az autó árát.

„Jóllehet a full hibrid technológiához hasonlóan a szintén a Toyota által kifejlesztett plug-in hibrid technológia számos praktikus előnyt kínál, szélesebb körű elterjedésének gátat egyelőre gátat szabnak a kényelmi szempontok, amelyek különösen hangsúlyosak a prémium márkákat vásárló ügyfelek esetében. A tény, hogy szemben a full hibriddel az optimális kihasználásukhoz a tisztán elektromos autókhoz hasonlóan töltőpontot kell keresni vagy kialakítani és rá kell szánni a töltésre az időt, ma még számos ügyfelet eltántorít a használatuktól. Ahhoz, hogy áttörést lehessen elérni egy környezetbarát megoldással, meg kell teremtenünk a lehetőséget arra, hogy épp olyan kényelmesen és egyszerűen lehessen használni, mint a hagyományos megoldást. Elég ha csupán a szelektív hulladékgyűjtésre gondolunk: azoknál a társasházaknál, ahol a hagyományos szeméttároló mellett került kialakításra a szelektív hulladékgyűjtő, sokkal nagyobb arányban gyűjtik környezettudatos módon a hulladékot, mint ott, ahol akár csupán egy saroknyit is kell sétálni a szelektív gyűjtőig. Épp így működik ez az autózás esetében is” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

„Ez az oka annak is, hogy jóllehet a tisztán elektromos hajtásról ma még sokkal többet hallani a közbeszédben, mint az abszolút zöld, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológiáról, amelynek területén a Lexus előrehaladott fejlesztéseket folytat, mégis ez utóbbi széleskörű elterjedése valószínűsíthető hamarabb. Míg ugyanis az elektromos infrastruktúra kialakítása nem kis kihívásokat rejt magában, addig a hidrogén üzemanyagcellás töltőállomások a jelenlegi kúthálózat minimális átalakításával kialakíthatóak, használatuk pedig nagyon hasonló ahhoz, ahogyan ma tankolunk, azaz nem kényszerít bennünket szokásaink megváltoztatására. A Toyota által fejlesztett, a jelenlegi elektromos töltést rendkívüli mértékben felgyorsító szilárdtest akkumulátorok ugyan árnyalják majd a képet, ezek sorozatgyártásának megkezdésére ugyanakkor jelen számítások szerint 2022-ig várnunk kell, akkor azonban mintegy fél évtizeddel megelőzve a versenytársakat újrarajzolhatja az elektromos autók piacát” – teszi hozzá a szakember.

Ford GT, a tökéletes országúti versenyautó

A vadonatúj Ford GT az országúton is a Le Mans-győztes versenygép vezetésének élményét kínálja, s ehhez több mint 50 különféle szenzor ellenőrzi folyamatosan a jármű teljesítményét és működését, a külső környezetet és persze a vezető utasításait.

Az ultranagy teljesítményű Ford GT szenzorai valós idejű információkat adnak az olyan tényezőkről, mint a pedálok, a kormánykerék és a kiemelkedő hátsó légterelő pozíciója, a levegő páratartalma vagy éppen a napsütés erőssége.

Mindez körülbelül 100 GB információt jelent óránként – vagyis olyan adatmennyiséget, ami mintegy 25.000 zeneszám letöltésével egyenlő –, és ezt a rengeteg adatot több mint 25 fedélzeti számítógépes rendszer dolgozza fel, amelyeken összesen 10 millió sornyi szoftverkód fut, ami jóval több, mint egy Lockheed Martin F-35 Lightning II vadászgép szoftveres háttere.

Ez a rendszer másodpercenként 300 megabájtnyi információ elemzésére képes; egy ekkora adatmennyiség egyórányi TV-műsor letöltésének felel meg.
“A Ford GT kifinomult számítógépes rendszere tökéletes összhangban működik az autó nagy teljesítményű motorjával, biztosítva a Ford GT lenyűgöző teljesítményét és irányíthatóságát,” mondta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Azáltal, hogy e rendszer szakadatlanul ellenőrzi az autó terhelését és a környezetét, ezekhez igazítva a jármű viselkedését és reakcióit, sikerült elérnünk, hogy a Ford GT 300 km/órás sebességgel is ugyanolyan stabilan fut, mint 30 km/órás tempónál.”

A Ford GT számos szenzora gondoskodik arról, hogy a szupersportkocsi motorteljesítménye, elektronikus stabilitásvezérlése, F1-technológiájú aktív futóműve és aktív aerodinamikája mindig megfeleljen a vezető által választott üzemmódnak, hogy az autó minden vezetési helyzetben tökéletesen teljesítsen.

Más érzékelők viszont azt biztosítják, hogy a Ford GT országúton és versenypályán egyaránt komfortos legyen, ezért fontos információkat szállítanak a SYNC 3 kommunikációs rendszernek vagy az automata klímaberendezésnek.

A Ford GT-ben több innovatív megoldás is szolgálja a versenyautós teljesítményt és a 347 km/órás végsebességet; az egyik ilyen dolog a fix üléspozíció. A vezetőülés talapzatát szilárdan rögzítették abban a pozícióban, ami lehetővé tette, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián, optimalizálva ezzel az autó aerodinamikai teljesítményét.

A vezető az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával tudja beállítani az ideális üléshelyzetet.
Annak ellenére, hogy a gyártás négy éve alatt mindössze 1000 ilyen autó készül, a tervezők arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy biztosítsák a Ford családi autóiból már jól ismert komfortot.

A kihajtható pohártartók is szerepelnek azok közt a kényelmi kiegészítők közt, amelyek megkülönböztetik a Ford GT országúti változatát a pályaversenyautótól. Használaton kívül a kis tömegű alumíniumból készített pohártartók a középkonzolban bújnak meg. A vezetőülés alatt rejtett rekesz kapott helyet, és az ülések mögött tárolózsebek találhatók.

A Ford GT a márka teljes modellkínálatában elérhető, tanksapka nélküli Ford Easy Fuel üzemanyagtöltő rendszerét is megkapta. A rendszert arra tervezték, hogy megkönnyítse a tartály feltöltését, és megakadályozza a 647 lóerős, 3,5 literes EcoBoost motor félretankolását.

“Párhuzamosan, egymás mellett fejlesztettük a Ford GT országúti- és versenyváltozatát, így jó néhány kreatív mérnöki megoldás született; például a közúti változat beépített bukókerete, ami néhány kiegészítő komponens hozzáadásával még a FIA versenybiztonsági előírásainak is megfelel” – tette hozzá Pericak. “A turbótöltőtől a pohártartóig minden egyes alkatrészt úgy fejlesztettünk, hogy közben mindvégig a Ford GT vezetési élményére koncentráltunk.”

Ismét a Peugeot győzedelmeskedett a Silk Way ralin

Az új Peugeot DKR Maxi elődjénél 20 centiméterrel szélesebb nyomtávval rendelkezik. A Selyemút-rali remek alkalom volt arra, hogy a modellen végrehajtott műszaki fejlesztéseket a jövő évi Dakarra készülve élesben is teszteljék.

Az első héten az új autó volánja mögött ülő Sébastien Loeb elképesztő irammal vezette a mezőnyt, és négy szakaszgyőzelmet is bezsebelt. A kilencszeres ralivilágbajnok már összetettben is több mint egy órával vezetett, amikor a pihenőnapot követően balesetet szenvedett: letért a pályáról, hogy kikerüljön egy köves vízmosást, és nagy sebességgel egy víznyelőbe hajtott. Az autót ugyan sikerült megjavítania a Peugeot Total szerelőinek, Sébastien Loeb azonban kificamította az ujját, és nem tudta többé megfelelően tartani a kormányt. A végső győzelemnek sajnos ezzel lőttek… Balszerencséje ellenére a francia-monacói páros így is bizonyította, hogy minden esélye megvan arra, hogy a jövőben hosszú versenyekből is győztesen kerüljön ki

Sébastien Loeb balesete után Cyril Despres vette át összesítésben a vezetést. Despres egyetlen nagyobb hibát sem követett el – mindössze annyi történt vele, hogy az első héten elakadt egy gödörben, a 12. napon pedig fennakadt egy homokdűnén –, így magabiztosan menetelt a győzelemig. A komoly motoros múlttal rendelkező pilótának ez a második autós diadala.

A Dakar-ralik történetének legeredményesebb pilótája és egyben idei győztese, Stéphane Peterhansel már az első héten eljátszotta az esélyét a győzelemre, amikor a negyedik szakaszon elszenvedett balesete miatt két óra hátrányra tett szert. Igazi versenyzőhöz méltón azonban visszaküzdötte magát az első öt közé, és közben több leggyorsabb szakaszidőt produkált, mint bárki más a 2017-es Selyemút-ralin. Emellett valóságos őrangyal szerepet játszott Cyril Despres mellett: a csapatszellem szép példájaként mindvégig aktívan segített csapattársának megőrizni az előnyét.

A Selyemút-rali egyben a következő Dakarra való felkészülés egy fontos állomása is volt a Peugeot Total csapat számára. A verseny több olyan műszaki és logisztikai megoldás tesztelésére is alkalmat nyújtott, mely a hat hónap múlva esedékes újabb megmérettetésen vizsgázik majd élesben.

„A Selyemút-rali előzetes várakozásainknak megfelelően – sőt, időnként azokon felül is – kemény próbatételnek bizonyult minden versenyző számára. Magasra volt állítva a mérce, egyrészt a nehéz pálya, másrészt a tartós és intenzív igénybevétel miatt. Két autónk is balesetet szenvedett, és ezzel nem voltunk egyedül, más egységek is belefutottak hasonló problémába. Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl, de éppen ez volt a cél; a Dakarra készülve pont ilyen kihívásra volt szükségünk. Összességében nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel és különösen az autóink megbízhatóságával. Ez nagyon lényeges szempont. Leszámítva egy kisebb kormányszervó-problémát Cyrilnél, egyik autónkkal sem volt nagyobb gond, és ez rendkívül biztató. A Peugeot DKR Maxi elődjével összevetve minden tekintetben előrelépésnek tűnik, semmilyen gyenge pontját nem tapasztaltuk. Szívből gratulálok Cyril Despres-nek és David Casterának, akiknek másodszorra is sikerült nyerniük Kínában. Kiválóan és nagy kitartással versenyeztek. Ha Stéphane Peterhansel a mi „Mr. Dakar”-unk, akkor Cyril Despres-t joggal nevezhetjük „Mr. Silk Way”-nek” – mondta Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója és a Peugeot Total csapatmenedzsere.

„Fantasztikus rali volt, hatalmas kaland, és nagyon boldog vagyok, hogy egy újabb győzelemmel gazdagodott az autós karrierem. Nagyon szeretem ezt a versenyt, Moszkvától Kínáig vezetni… egészen kivételes élmény. A rali alatt sem David, sem én nem követtünk el nagyobb hibát, ami a megbízható autóval együtt sorsdöntőnek bizonyult. Ha őszinte akarok lenni, azt kell, mondjam, hogy autóversenyzőként még nagyon sokat kell tanulnom. Főleg a gyorsaság terén van még mit behoznom a csapattársaimhoz képest. De évről évre érzem a fejlődést, és ez nagyon motiváló, hiszen azt jelzi, hogy a java még hátra van. Mostantól a Dakarra koncentrálhatunk, ahol tavaly a harmadik helyre futotta. A mostani győzelemnél jobb felkészülést azonban el sem tudok képzelni. Alig várom már, hogy a Peugeot DKR Maxit vezethessem” – vélekedett Cyril Despres, a Peugeot Total csapat pilótája, a 2016-os és 2017-es Selyemút-rali győztese

„Kár tagadni, vegyes érzelmekkel fejezem be ezt a ralit. A magam eredményét nézve csalódott vagyok, mert versenyzőként csak a győzelem érdekel. Ugyanakkor örülök Cyril és az egész Peugeot csapat újabb sikerének. Büszke vagyok rá, hogy én is kivehettem a részem ebből a győzelemből. A versenyen végig azt tapasztaltuk, hogy az autóink gyorsak és megbízhatóak. Úgy gondolom, hogy a DKR Maxi is egy komoly előrelépés, habár Sébastien Loeb nagyon gyors versenyző, és így nehéz megmondani, hogy mi az, ami neki, és mi az, ami az autónak köszönhető. Mindenesetre le a kalappal a Peugeot Sport csapat szakértelme előtt, gyakorlatilag tökéletes autókat készítenek nekünk. Cyril másodszorra nyert a Silk Way ralin – remélem, nekem is sikerül dupláznom” – fejtette ki Stéphane Peterhansel, a Peugeot Total csapat pilótája, a 2017-es Selyemút-rali összetett versenyének ötödik helyezettje

„Ez a rali nem úgy végződött, ahogy Daniellel reméltük. De nagyon örülök az egész Peugeot csapat és főleg Cyril és David sikerének, akik fontos és megérdemelt győzelmet arattak. Jó érzés volt az első héten nagyobb előnnyel vezetni, mentálisan jót tesz az embernek. A Peugeot DKR Maxinak szerintem kulcsszerepe volt ebben, habár nem minden szakaszban volt egyformán topon. A Selyemút-rali tapasztalataira építve most tovább folytathatjuk a fejlesztést és a Dakarra való felkészülést” – hangsúlyozta Sébastien Loeb, a Peugeot Total csapat pilótája

A Toyota Land Cruiser kimagaslóan közkedvelt Európában

A Toyota közleménye szerint ma már szinte közhelynek számít, hogy világszerte, épp úgy, mint Európában és hazánkban a legdinamikusabban az SUV szegmens eladásai növekedtek az elmúlt években (hazánkban például 43,6%-al bővült a szegmens az első félévben, miközben a teljes piaci növekedés csupán 13,5% volt).

Ennek fényében talán az sem meglepő, hogy a kompakt SUV kategóriát 23 éve létrehívó Toyota RAV4, vagy épp a szintén kategóriateremtő vadonatúj kupé crossover Toyota C-HR a kontinensen épp annyira szárnyal, mint Magyarországon. Azt azonban vélhetően kevesen gondolnák, hogy a Toyota igazi nehézfiújából, minden terepjárók atyjából, a Land Cruiserből is óránként négy darabot adnak el Európában.

A Toyota két sláger SUV-je, a látványos dizájnjával és a környezetbarát hibrid technológiával hódító C-HR és RAV4 elképesztő számokat produkál a világszintű autóértékesítéseket vezető japán autógyártónak: az előbbiből az első félévben 68.729 darab (ebből 76,2% hibrid), utóbbiból 58.111 darab (51,45% hibrid) talált gazdára az első félévben a kontinensen. A két modell Magyarországon is rendkívül jól teljesít (ráadásul a RAV4 esetében még ennél is magasabb, 75% körüli hibrid aránnyal): míg a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR 485 darabos eladással, 14,8%-os szegmensrészesedéssel már bemutatása után fél évvel a harmadik helyen áll a C-SUV szegmensben, addig a RAV4 682 darab értékesítésével, 23%-os szegmensrészesedéssel, toronymagasan vezeti a D-SUV értékesítéseket.

A trendi városi terepjárók népszerűsége természetesen keveseknek okoz meglepetést, az viszont már talán annál inkább, hogy az első félévben a Toyota legnagyobb hagyományokra visszatekintő modelljéből, a történetének több, mint 60 éve alatt a legendás megbízhatóság, elnyűhetetlenség és elképesztő terepképességek szinonimájává vált terepjárójából, a Land Cruiserből 17.776 darab talált gazdára az első félévben Európában.

Hogy megértsük milyen hatalmas szám ez, segít, ha tudjuk, hogy a kompromisszumok nélküli, egyszerre robosztus és dinamikus terepjáróból hazánkban az első félévben csupán 35 darab talált gazdára, amivel a modell 14%-os részesedéssel az E-SUV szegmens harmadik helyén áll. Talán még beszédesebb ugyanakkor az, hogy a Toyota sláger egyterűjéből, az idehaza 415 darab eladásával szegmensének értékesítéseit kimagasló, 22,2%-os szegmensrészesedéssel vezető Versoból ugyanebben az időszakban 16.022 darab kelt el a kontinensen, azaz egy klasszikus, kőkemény terepjáróból többet vásároltak, mint az egyik legnépszerűbb családi egyterűből.

Ha mindez még mindig nem volna elég meggyőző, álljon itt még egy adat: a Toyota prémium márkája, a Lexus két legnépszerűbb modelljéből, a letisztult, futurisztikus dizájnjával és a környezetbarát hibrid technológiával taroló NX és RX SUV-okból 13.387 és 8.856 darab kelt el Európában az idei év első hat hónapjában (idehaza az NX esetében 18%-os szegmensrészesedést jelentő 155 darab, az RX-ből pedig 13%-os szegmensrészesedést jelentő 111 darab.). Más szóval a Lexus két legtrendibb, szárnyaló SUV modellje sem tudta megközelíteni a Land Cruiser európai sikerét.
Magyarországon RAV4-ből 19-szer, C-HR-ből 14-szer, NX-ből 4-szer, RX-ből 3-szor adtak el többet, mint Land Cruiserből. Eközben Európában csupán négyszer több CHR-t, és háromszor több RAV4-et adtak el, mint Land Cruisert, miközben az NX-hez képest 25%-al több, az RX-nél pedig kétszer annyi kelt el a Toyota terepjáró legendájából.
Hogy mi lehet ennek a látványos különbségnek, és a Land Cruiser megdöbbentő európai népszerűségének az oka? A kérdésre, amely nyilvánvalóan túlmutat azon, hogy maga a szegmens is sokkal kisebb Magyarországon, Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője igyekszik megadni a választ.

„A Toyota legrégebben gyártott modellje, a több, mint hatvan éves múltra visszatekintő Land Cruiser épp úgy egybeforrt a márka nevével, mint az ötven éve töretlenül népszerű Corolla, vagy a jövőre szintén ötvenedik évfordulóját ünneplő, legendás Hilux, egyike annak a három modellnek, amely megalapozta a vállalat hírnevét” – mutat rá a szakember.

„A világ legkeményebb terepein, Ausztrália és Afrika kő- és homoksivatagaiban, Dél-Kelet-Ázsia és Dél-Amerika dzsungeljeiben, vagy éppen Kanada, Alaszka, Észak-Európa vagy Oroszország hó- és jégmezőin jóval több, mint fél évszázada óta bizonyító Land Cruiser éppen ezért fogalom, amely egyet jelent a Toyota legendás megbízhatóságával, elnyűhetetlenségével, alacsony fenntartási költségeivel. A Land Cruiser a Hiluxhoz hasonlóan egyike azon kevés típusoknak az autógyártás történetében, amelyekből ezekben az országokban jónéhány példány több évtizedes intenzív igénybevételt jelentő használat után is nap, mint nap szolgálja tulajdonosát” – fogalmaz a kommunikációs vezető.

„Jóllehet Európa nagy részén a modellt vásárlók legtöbbje nem teszi ki autóját hasonló igénybevételnek, egy Land Cruisert birtokolni ma már státusz szimbólum, egyfajta presztízskérdés is. Még akkor is, ha tudjuk, hogy valószínűleg sosem fogjuk teljes mértékben kihasználni autónk terepképességeit, nem fogunk szembesülni leküzdhetetlennek tűnő útakadályokkal, jó érzés, hogy ha úgy alakulna és szükség volna rá, autónk meg tudna birkózni vele. Ez magyarázza azt, hogy miért ennyire elképesztően népszerű a Land Cruiser, minden idők talán legkeményebb terepjárója azon a kontinensen is, amely a világ egyik legjobb úthálózatával rendelkezik.

Míg ugyanakkor hazánkban a presztízs szempontokat a vásárlók jellemzően inkább a márkanévhez, illetve a luxusautókhoz kötik, ami jól látható a prémium SUV-k rendkívüli hazai népszerűségében (az E-SUV szegmens, amiben a Toyota Land Cruiser is versenyez, az első félévben Magyarországon 247 darabot tett, szemben a Lexus RX által is képviselt prémium E-SUV szegmenssel, ami 870 darabos, azaz több, mint háromszor akkora volt), addig Nyugat-Európában szélesebb azon vásárlók köre, akik a teljesítményt tekintik a presztízs alapjának” – avat be Varga Zsombor.

 

200 millió euróból fejleszti lipcsei gyárát a BMW Group

A vállalatcsoport a karosszériagyártó- és összeszerelő létesítmény korszerűsítésével, valamint a fényezőüzem kibővítésével készül fel a BMW jövőbeni modellgenerációinak tömegtermelésére. A 2018 elején kezdődő fejlesztési munkálatok a tervek szerint 2020-ig tartanak.

Az elkövetkező néhány évben a BMW Group újabb 200 millió eurót invesztál Lipcsében működő gyárába. A 2018 elején kezdődő fejlesztési munkálatok során a vállalatcsoport a fényezőüzem kibővítését, valamint a karosszériagyártó- és összeszerelő létesítmény korszerűsítését hajtja végre. A tervek szerint 2020-ban kiteljesedő beruházás újításai az építkezés végeztével azonnal munkába állnak majd. Az átfogó fejlesztéssel a bajor prémiummárka célzottan készíti fel kelet-németországi üzemét a BMW jövőbeni modellgenerációinak sorozatgyártására.

„Őszinte örömmel tölt el bennünket a Lipcsében készülő BMW modelleket övező töretlen, világméretű népszerűség. Az üzem újabb átfogó fejlesztése egy fontos mérföldkő annak érdekében, hogy versenyképes gyártási technológiáinkkal a jövőben is folytatni tudjuk a BMW modellgenerációinak tömegtermelését” – nyilatkozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. A létesítmény átfogó fejlesztése nem csupán rugalmasabbá teszi a termelést, de a gyártási mennyiség jövőbeni növelésére is lehetőséget biztosít.

A lipcsei gyár fejlesztési munkálatainak középpontjában a fényezőüzem kibővítése áll, amely a legújabb karosszéria-fényező technológiák rendszerbe állítását is magába foglalja – a hosszú távon fenntartható gyártási hatékonyság újabb mércéjeként.

LEGFRISSEBB

Még dinamikusabb formában tér vissza a megújult Honda Civic e:HEV

0
A Honda 2025 őszén mutatja be a Civic e:HEV frissített változatát, amely új dizájnnal, modern belső térrel és továbbra is kiemelkedő hibrid teljesítménnyel várja...

TESZTJEINK