Főoldal Blog Oldal: 325

Az Opel Corsa sikertörténete jelenleg a 750 ezredik megrendelésnél jár

Dinamikus, praktikus, stílusos és közkedvelt a Corsa, ötödik kiadása is bestseller. Jelenlegi változatára épp mostanában futott be a 750 ezredik megrendelés a 2014 végi piaci bevezetés óta. A stílusos mindentudó azt a sikertörténetet folytatja, amely az első Corsával, 1982-ben kezdődött. Máig, az összes generációt beszámítva, több mint 13 millió Corsa készült.

„Európa-szerte a Corsa az egyik legfontosabb modellünk, kereken egynegyedét adja az Opel összesített értékesítésének. Változattól függően tökéletes autó szingliknek, pároknak és családoknak egyaránt“ – mondta az Opel értékesítési főnöke, Peter Küspert.

Ám nemcsak a vevőknél jön be a Corsa, hanem szép számú kitüntetést is begyűjtött, például a közelmúltban lett 2016 kisautója Írországban, Eco Car of the Year 2016  Lettországban, az Ésszerűség autója 2015 és 2015 világbajnoka Németországban, valamint elnyerte az AUTOBEST Best Buy Car of Europa for 2015 (Európa legjobb vétele) díját. Ez is mutatja, hogy igazi européer az Opel Corsa.

Nem véletlen ez a siker, hiszen a Corsa kellemes örömautózást kínál, a magasabb kategóriák csúcstechnikájával. Az Opel „szoborszerű szépség és németes precizitás”  designfilozófiája találkozik benne kiemelkedő komforttal, modern asszisztensrendszerekkel és kiváló csatlakoztathatósággal, az Opel OnStar, illetve az IntelliLink-infotainment jóvoltából. Ezekhez járul az erős és hatékony benzines és dízel turbók, valamint a gázüzemű motorok széles választéka, nem is beszélve a remek ár-érték arányról.

Opel Corsa: sikertörténet öt felvonásban

Első felvonás: 1982 – 1993

A Kadett kistestvéreként debütált az Opel Corsa A, mokány 3,62 méteres hosszúsággal, rekord-gyanús 0,36-os légellenállási alaktényezővel és ralis stílusú kerékívekkel. Erhard Schnell vezető formatervező sportosan szögletes vonalakat adott neki, amelyek elnyerték a családfők tetszését is. Fénypontja a 100 lóerős Corsa GSi volt, de aztán az első dízel is megjelent a géptető alatt. Eleinte csak kétajtós, lépcsős- és lejtőshátú karosszéria készült, majd 1985-től bejött a népszerű ötajtós. Ünnepelt értékesítési bajnok lett a Corsa A, összesen 3,1 millió darab kelt el belőle.

Második felvonás: 1993 – 2000

Az első Corsa sikere ellenére úgy döntött Rüsselsheim, hogy a nők kedvenceként pozícionálja az utódját. Hideo Kodama ennek megfelelően kerekdedebb, lágyabb formákat adott neki, csinos, nagyra nyitott szemekkel. A Corsa B tíz centivel nyúlánkabb lett, és belül jóval tágasabb. Blokkolásgátlója, oldalütközés-védelme és két frontlégzsákja magasabbra emelte a kategória biztonsági standardját. Egyes piacokra kombit, kis platós járművet és négyajtóst is gyártott az Opel a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak, a GSi 16-szelepest kapott, a dízel pedig turbót. A második Corsa világszerte befutott, és az értékesítés túllépte a négymilliós határt.

Harmadik felvonás: 2000 – 2006

A Corsa C formaterve ismét Hideo Kodama alkotása. Vonalait tudatosan tette hasonlóvá a sikeres elődéhez, de tíz centivel hosszabb lett az autó, megnőtt a nyomtáv és a tengelytáv is. Ez lényegesen tágasabb utasteret eredményezett. Először kapott teljes horganybevonatot a karosszéria. Modern, négyszelepes ECOTEC benzinmotorok és közvetlen befecskendezésű turbódízelek gondoskodtak nagy teljesítményről, mérsékelt fogyasztás és jó kipufogógáz-adatok mellett – valamennyi változat megfelelt a szigorú Euro 4-nek. A Corsa C is kelendőnek bizonyult, 2,5 millió gazdára talált.

Negyedik felvonás: 2006 – 2014

Akárcsak a Corsa B idején, külön útra lépett a három- és az ötajtós: az egyik kupészerű, és a sportos orientációjú vevőket szólította meg, mint anno a Corsa A, a másik viszont a család teljes értékű járműveként szolgált. A Corsa D hossza már karcolta a négy métert. A hatékony ecoFLEX technikához Start/Stop-rendszer járult. A negyedik generációból 2,8 millió darabot adtak el.

Ötödik felvonás: 2014 óta

A Corsa máig 750 ezer példányban megrendelt ötödik nemzedéke változatlanul az Opel spanyolországi üzemében, Zaragozában készül, de a három- és ötajtós Eisenachban is, akárcsak az Opel ADAM – amellyel ugyanúgy kistestvért kapott a Corsa, mint egykor vele a Kadett.

Hamarosan minden autóban fellelhető lesz majd a bambusz, mint alkotóelem

Mindannyian ültünk már rajta, esetleg építkeztünk vele, esetleg ettünk is belőle… azt viszont talán még kevesen tudják, hogy a bambusz, a világ egyik legerősebb természetes anyaga hamarosan már az újonnan vásárolt autókban is feltűnhet.

Miközben a kutatók olyan új anyagokat fedeztek fel, mint a szupererős karbon szál vagy a kis tömegű alumínium, a természet igazi csodája, a bambusz eddig szerényen megbújt, és szép csendben növekedett. Nem is akármennyit: naponta akár egy métert is. Most viszont úgy tűnik, hogy ez a fűféle egyre népszerűbbé válik, és az autókban hamarosan olyan burkolatokkal találkozhatunk, amelyek a bambusz és a műanyag szupererős keverékéből készülnek.

„A bambusz egyszerűen lenyűgöző” – vélekedik Janet Yin, a Ford Nanjing Kutató és Tervező Központ anyagkutató részlegének vezetője. „Erős, rugalmas, teljes egészében megújuló, ráadásul bőségesen terem Kínában és Ázsia számos más vidékén.”

A bambusz értékei már több mint egy évszázada ismertek: még Thomas Edison is végzett vele kísérleteket, amikor első izzólámpáján dolgozott. Az építőiparban a szakítószilárdsága miatt kedvelik, mivel jobban ellenáll a húzó erőhatásoknak, mint némelyik fém. Ráadásul kettő-öt éven belül teljes méretűre nő (ami a fáknak évtizedekig tart), és nagyon könnyen regenerálódik.

Az elmúlt néhány évben a Ford több beszállítóval is együttműködött, hogy megvizsgálja, hogyan hasznosíthatná a bambuszt a járművek utasterében, és hogyan alkothat belőle – műanyaggal keverve – extra erős alkatrészeket. A mérnökcsapat azt tapasztalta, hogy a bambusz rengeteg anyagvizsgálat során, például a szakítószilárdsági vagy az ütőszilárdsági teszteken jobban teljesített, mint a mesterséges vagy a természetes anyagok, és az sem károsította a szerkezetét, ha 100 Celsius fok fölötti hőmérsékletre hevítették.

Fenntartható megoldások

A bambusszal végzett tesztek mellett a Ford már jelenleg is széles körben alkalmaz fenntartható és reciklált anyagokat. A vállalat nemrégiben jelentette be együttműködését a Jose Cuervo vállalattal, amelynek során azt vizsgálják, hogyan készíthetnek a Ford-modellekben használható bio-műanyagot a tequila alapanyaga, az agávé melléktermékéből.

A Ford számos további fenntartható anyagot használ: a gyapotfélék családjába tartozó kenafból készül a Ford Escape ajtó paneleinek párnázása.

A reciklált műanyag palackokból készített REPREVE szövet használatával évente 5 millióval kevesebb palack válik hulladékká. A Ford legutóbb az F-150 pickupba épített be REPREVE szövetet.

Az elhasznált farmernadrágok és pólók pamutanyagát a legtöbb Ford-modellben utastéri párnázásként és hangszigetelőként hasznosítják
A használt műszálas ruhákból készített EcoLon anyagból készül a Ford Escape, a Fusion, a Mustang és az F-150 hengerfej-burkolata.

A reciklált műanyag palackokból padlószőnyegek, kerékjárat-burkolatok és műanyag védőelemek készülnek – ezek többek közt a Ford Transit és a C-MAX modellekben is megtalálhatók.

Az elhasznált gumiabroncsok anyagából szigetelések és hengerfej-tömítések készülnek
Rizspelyva erősíti az F-150 elektromos kábelkötegének műanyagát.

A Ford észak-amerikai modelljeiben szója-alapú habból készül az ülőlapok, az üléstámlák és a fejtámlák párnázása.

A Ford Flex tároló dobozainak anyagát búzaszalma teszi szilárdabbá.

A Lincoln MKX kartámaszában fahulladékból származó cellulózszálak találhatók. Az üvegszálak kiváltására használt anyag 10 százalékkal könnyebb, ráadásul 30 százalékkal gyorsabban, és kisebb széndioxid-kibocsátással gyártható.

[TESZT] BMW M240i Coupé xDrive – hétköznapi, különleges kihívások

Alapjaiban véve a BMW M240i xDrive nyugodt szívvel definiálható hétköznapi jelenségnek. Bár a 2-es BMW-széria alapvetően az egyszerűség, praktikum, és a mindennapos használat tekintetében fogant, akad némi kivétel. Kiváltképp, ha közelebbről vizsgálódunk.

Nem gondolná szinte senki, hogy a BMW M240i xDrive mire lehet képes. Mindössze azért, mert a külső, az egész tálalás kimondottan visszafogott – igaz, a kupé-kialakítás domináns, jól működő recept alapján; megvannak a hangsúlyos vesék, a morcosra húzott szempár, valamint némi ültetés is szembe köszön.

17-es kerekeket kapott a BMW M240i xDrive, 205-ös gumikkal: itt sincsen semmi extra. Oldalnézetből ez fel sem tűnik egyértelműen, hiszen a méretezés sem tűnik túlzónak. Azért megvan a 4454 milliméteres hossz, de az 1408 milliméteres magasság jócskán elvesz a túlgondolt nagyságból. Eredendően sportautó ez, nem is hot hatch, bár az imént említett definíció eléggé tág szegmensre ragasztható rá.

Ne feledjük, hogy a BMW M240i xDrive egy igazán nehézsúlyú versenyzőnek számít. A szaksajtó több ízben egy lapon említi például a Mercedes-Benz SL 63 AMG-vel, vagy akár a szupersportautó-kategóriába tartozó Lamborghini Gallardo-val.

Szupersportautós teljesítmény és menettulajdonságok

Hogy miért is? Bár a BMW M240i xDrive teljesítményre nagyjából a felét nyújtja a fent említett modelleknek, mégis gyorsaságra odaver bármelyiknek.

A teljesítmény-kérdés tehát jelen esetben nem pusztán a lóerőknek szól, sokkal inkább a dinamizmusnak, nyomatéknak, illetve magának a tényleges gyorsulásnak.

A beltér sportos összhatást kelt, megszokottan minőségi alapanyagokból építkezve. Az első ülések hangolása is ennek megfelelő, azonban a kagylós jelleg ellenére bármikor átlényegülhetünk átlagos autózást előtérbe helyező felhasználóvá – legyen szó túráról, kirándulásról, hosszabb távú út megtételéről. Utaskabinunkban tehát elfér 4 felnőtt, átlagos testalkattal (azért hátul akad némi kompromisszum), ráadásként a csomagok is jól elhelyezhetők a 390 literes csomagtérben.

Súly-lóerő arány: 4.26 kilogramm/LE

340 lóerő, kereken 500 Newtonméter csúcsnyomaték. Leírni is élmény, nem hogy gyakorlatban belemerülni a részletekbe – a BMW M240i xDrive ennyit tud, 5800-as percenkénti fordulatszámon, 1520-nál már rendelkezésünkre bocsátva a maximális forgatónyomatékot. a 2972 köbcentis, sorhatos, turbóval lélegeztetett blokk lenyűgöző sportosságot produkál, a hajtásláncba ékelt 8 sebességes ZF automata pedig most is szuperlatívuszokban mutatja vezetőjének és utasának, hogyan kell komplex autót gyártani napjainkban.

Mért gyorsulásunk 0-ról 100-ra 4.2 másodperc. Nem több, nem kevesebb, több ízben neki is futottunk, száraz, egyenletes aszfalton. A rajtautomatika, és minden egyéb közbeiktatásával (állandó xDrive) az autó parittyaként lendül előre a gázpedál lenyomása után, persze ne felejtsünk el Sport módozatba kapcsolni, ha azonnali, pozitív értelemben letaglózó hatást szeretnénk elérni. A kipufogók annak rendje s módja szerint fel-fel hörrennek, durrognak, búgó alaphanggal, megfelelő körítéssel.

Szempillantás alatt 100-on vagyunk tehát, a gyorsulásérzet kicsit visszafogott, itt ismét képbe jön az xDrive – ez kétségkívül semlegessé tesz. Ugyanakkor áldásos szerepe van az állandó négyszernégynek, főként kanyarstabilitás szempontjából: tesztjeink során egyszer sem sikerült a BMW M240i xDrive-ot kihozni a sodrából, a szó szoros értelmében. Nem volt akkora sebesség, olyan ívű kanyar, amelyben nem állt volna betonstabilan az elöl kettős háromszöglengőkaros, hátul multilink futómű és maga a kaszni, a kerekek bár néhol elbizonytalanodtak, volt némi kipörgés, pici csúszás, de ez kötelező egy ilyen autónál.

Stabil, de ugyanakkor megmarad a gyorsaság is

Ha már ennyiszer emlegettük az xDrive-ot, mindenképp szólnunk kell egyetlen hátrányáról a BMW M240i xDrive esetében. Ez pedig a semlegesnek ható kormányzás, Sport módban. Tapasztalataink szerint a kormányműnek jobban kellett volna közvetítenie az épp aktuális útviszonyokat, a reakcióidőknek talán leheletnyivel jobbnak kellett volna lennie; az egészből hiányzott némi plusz informatív jelleg.

Fontos ez különösképp akkor, ha kihegyezett körülmények közt használjuk az autót, mondjuk versenypályán, s századmásodperceken múlhat egy-egy előre kiszámított kanyar vételezése.

Ne felejtsük el, hogy a BMW M240i xDrive minden tekintetben elsősorban utcai autó, ennek megfelelően bármikor visszaminősíthetjük szelíd, városi társsá. Eco Pro Plus állásban ugyan visszavesz a hajtás a teljesítményből, a futómű lágyul, de az alap vad karakterisztika megmarad. Jól jöhet ez gyors manőverek lebonyolításánál (például előzések), optimális érzetet ad, hogy tudjuk, van erőtartalékunk bőven.

Ha kell, gazdaságos is tud lenni. Csak egy gombnyomás

Fogyasztás tekintetében is remek eredményt mutatott fel a BMW M240i xDrive: Eco Pro Plus-ban az átlag 7.1 liter/100 kilométerre jött ki (Sport mód: 13.7), konkrét városi felhasználással 8.1 (Sport mód: 10.3), 90 kilométer/órás átlagnál pedig 5.2 (Sport mód: 6.8) literes értéket mértünk.

2016 BMW M240i xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: hathengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 2979 cm³

Maximális teljesítmény: 340 LE @ 5800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 500 Nm @ 1520 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú ZF automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4454 mm

Szélesség: 1774 mm

Magasság: 1408 mm

Tengelytáv: 2690 mm

Első gumik mérete: 205/50 R17

Hátsó gumik mérete: 205/50 R17

Tömeg, üresen: 1450 kg

Megengedett össztömeg: 1995 kg

Csomagtartó mérete: 390 liter

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.4 s (gyári), 4.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.7 l/100 km

Országúti: 5.8 l/100 km

Vegyes: 7.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.8 l/100km

Országúti: 6.0 l/100km

Vegyes: 7.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 169 g/km

Bővebb információ a BMW hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Nissan Leaf AT-EV a 10 ezer mérföldes Mongol Rallyn

A Plug In Adventures megalkotott egy különleges, módosított Nissan Leaf-et, hogy elinduljanak a Mongol Rallyn, ahol 2017 nyarán 10 ezer mérföldes (16 ezer kilométer) utat tesznek meg az Egyesült Királyság és Mongólia között.

A Nissan Leaf AT-EV (elektromos terepjáró) a standard, 30 kWh-ás, Acenta felszereltségű Nissan Leaf-en alapul, melynek hatótávolsága egy töltéssel 155 mérföld/250 km a gyári adatok szerint. Jelentős módosításokat hajtottak végre az autón, hogy felkészítsék az út elhagyatottabb részeire.

A Leaf AT-EV Speedline SL2 Marmora keréktárcsákat és keskeny Maxsport RB3 abroncsokat kapott, hogy jobban teljesítsen az útburkolat nélküli utakon. A nehéz terepen szükséges kiegészítő védelemről a lengőkarok alá hegesztett lemezek, fonott fékcsövek, sárfogók gondoskodnak egy 6 mm vastag alumíniumból készült kartervédővel kiegészülve.

A módosított tetőcsomagtartó külső tárolóhelyet biztosít, illetve felszereltek rá egy energiatakarékos Lazer Triple-R 16 LED-es fényhidat, mely további 16 400 lumen fényerőt biztosít az utazás kihaltabb területein.

A Mongol Rally-n nincs időmérés, így a nevezők járművei inkább a hosszú távú kényelemre vannak optimalizálva. A Leaf AT-EV belső terének módosítása során a hangsúly a tömegcsökkentésen és a további tárolóhelyek kialakításán volt. A vezetőülés környéke és az utasoldal – a gumiszőnyegeket leszámítva – gyakorlatilag változatlan maradt. A hátsó üléssort és a biztonsági öveket feláldozták a súlycsökkentés érdekében, ezzel 32 kg-ot faragtak le az eredeti tömegből. Mindemelett a csomagtér része lett egy tűzoltó-berendezés és egészségügyi készlet is.

A Leaf AT-EV módosításait az RML Group, az Egyesült Királyság egyik legismertebb nagy teljesítményű autók felkészítésével foglalkozó mérnökcége végezte.

Chris Ramsey, a Plug In Adventures alapítója így nyilatkozott: „A Mongol Rally az eddigi legnagyobb kihívást tartogató elektromos autó projektünk, megvalósítását már évek óta terveztük. Azon túl, hogy egyre keletebbre haladva, egyre kevesebb töltőre számíthatunk, még a kemény terep is megnehezíti majd haladásunkat.”

„A Nissan Leaf egyértelmű választás volt. Nagyon jól ismerem az autót, mindig is megbízhatóan működött, és ehhez tartozik a legnagyobb gyorstöltő-hálózat is Európában. Használható hozzá 240 voltos hálózati csatlakozó, így távoli területeken is – ahol a gyorstöltők már elfogytak – tölthetem majd, és haladhatok tovább. Ez az utazás az élményekről szól, nem az úti cél gyors eléréséről. Már alig várom, hogy útra kelhessek és minél több embernek mutathassam meg az elektromos járművek előnyeit, országoktól függetlenül.”

Chris rendszeres megállókkal is számol az út során, melyekkel célja a teljesen elektromos járművek előnyeit népszerűsíteni az egyes országokban. A What3Words felületét (http://what3words.com/) használja majd arra, hogy rögzítse a töltőhálózat még feltérképezetlen részeit, így a területen utazó elektromos járművek vezetői pontosabb képet kaphatnak a jövőben a töltők helyéről.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „A Leaf 2010-es bevezetése óta ügyfeleink összesen több mint 3 milliárd kilométert tettek meg, és ennek során több mint 500 millió kilogramm szén-dioxid kibocsátásától kíméltek meg mindannyiunkat. Villanyozzuk fel a világot kezdeményezésünk összehozza azokat a támogató embereket, akik villanyautós életsítlussal élik mindennapjaikat. A Nissan Leaf tulajdonosok közül a Plug in Adventures az egyik legsikeresebb abban, hogy bemutassa, az elektromos járművek sokkal többre képesek a napi ingázásnál. Örülünk ennek az ambiciózus kihívásnak, és biztonságos, kellemes utat kívánunk nekik!”

Néhány mondatban a Plug In Adventures-ről

A Plug In Adventures-t Chris Ramsey alapította 2011-ben, melyet az elektromos járművek és a kalandok iránti közös szenvedély hívott életre. A skóciai elektromos jármű rajongókból álló csapat célja, hogy különbözőképpen vonják be a közösségeket, és népszerűsítsenek mindent, ami az elektromos járművekhez kapcsolódik.

A Plug In Adventures számára nem újdonság, hogy az elektromos járművekkel fantasztikus kalandok születhetnek. 2015 szeptemberében mindössze két nap alatt oda-vissza teljesítették a  John O’Groats és Land’s End közötti utat, 1652 mérföldet (2659 km) tettek meg, és 24kWh-ás Nissan LEAF-jüket csak közösségi töltőpontokon töltötték.

2016 áprilisában egy 30 kWh-ás LEAF-fel teljesítették a North Coast 500-at, ami a Skót felföldön elterülő 516 mérföldes (830 km) számos kihívást tartogató kanyargós úton zajlik, melyet gyakran neveznek a skót 66-os útnak.

A Mongol Rally a számos elektromos járművekkel átélt kaland megkoronázása, melyeket edzésként teljesítettek, hogy felkészüljenek ezen utazás emberfeletti kihívásaira.

Az utazás nyomon követéséhez kövesse a @Pluginadventure-t a Twitteren vagy látogassa meg a www.facebook.com/pluginadventures oldalt.

A Mongol Rallyról

A Mongol Rally egy 10 000 kilométeres jótékonysági autó utazás, amit 2004 óta minden nyáron megrendeznek. Ezen utazás Európa és Ázsia hegyeit, sivatagait és sztyeppéit szeli át. Az eseményt a The Adventurists (http://www.theadventurists.com) szervezi, a szervezet több eseményt is rendez, melyek során a mai napig összesen 5 millió fontot gyűjtöttek össze jótékony célra. A Mongol Rallyn induló minden csapatnak legalább 1000 fontot kell jótékony célra összegyűjtenie.

A szabályok értelmében a résztvevők kis, maximum 1,0 literes motorral szerelt autókkal indulhatnak, így az út nagyobb kihívást jelent, és nagyobb az esélye a meghibásodásnak, tehát a vezetők kapcsolatba kerülhetnek a helyiekkel az út során. Az út alatt nem vehetnek igénybe támogatást, kísérőkocsi használata nem megengedett. A résztvevőknek maguknak kell megoldaniuk a felmerülő problémákat.

A 2017-es évben a The Adventurists támogatta Chris ötletét, hogy a LEAF AT-EV-vel induljon, így ez lesz az első elektromos jármű, mely megpróbálja teljesíteni az utat, ez jól alátámasztja a szervezet a fenntarthatóság és a környezetvédelem iránti elkötelezettségét.

A 2017-es Mongol Rally július 16-án, vasárnap indul.

Ford Transit plug-in hibridek csatlakoznak egy londoni kísérletsorozathoz

A Ford bejelentette, hogy ősszel kezdetét veszi a plug-in hibrid (PHEV) hajtású Ford Transit modellekre alapozott londoni kísérletsorozat.

A több millió angol font költségvetésű projekt célja annak felmérése, milyen mértékben járulhatnak hozzá az alacsony károsanyag-kibocsátású, plug-in hibrid hajtású elektromos járművek a levegőminőség javításához, miközben fokozzák az áruszállítás hatékonyságát a nagyvárosi forgalomban, amely a legkeményebb munkakörnyezetet jelenti a haszongépjárművek számára.

A londoni tömegközlekedési vállalat, a Transport for London által is támogatott projekt 12 hónapon át vizsgálja 20 új Ford Transit Custom PHEV működését, amelyek a városon belüli útszakaszok nagy részét tisztán elektromos hajtással is képesek megtenni. A flottában szereplő járművek természetesen nem csupán az akkumulátor által megszabott hatótávolságon belül tudnak működni, vagyis hosszabb távolságokon is gond nélkül használhatók, ami alapvető elvárás az üzleti felhasználók és a “kék fényes” szolgálatok részéről.

A kísérletsorozathoz olyan partnereket választottak, amelyek tipikus nagyvárosi tevékenységeket végeznek, s ehhez nap mint nap haszongépjárműveket használnak. Az autókban a Ford telematikai rendszere gyűjt majd adatokat az egyes felhasználási területekre jellemző futásteljesítményről, használati módról és környezeti hatásokról, s ezek elemzése után kiderül, hogyan aknázhatók ki leginkább az elektromos hajtás előnyei.

Az öt kísérleti flotta egyike a városi rendőrség, a Metropolitan Police testületéhez kerül; a két Transit Custom PHEV egyike megkülönböztető jelzést visel majd, és a közlekedési balesetek helyszínelésénél használják, a másik, fényhíd nélküli autó pedig a törvényszéki munkát támogatja. A Transport for London vállalat három autót kap a mindennapos szállítási feladatok megoldására.

Az érintett felhasználók:

Transport for London
Metropolitan Police
Clancy Plant
Addison Lee
British Gas

Jiggs Bharij, a Metropolitan Police flottaigazgatója elmondta: “Testületünk arra törekszik, hogy járműveink fenntartható módon működjenek. Örömmel veszünk részt a Forddal ebben az innovatív kísérletben, amelynek célja, hogy tisztábbá varázsoljuk Londont.”

Andí Barratt, a Ford of Britain ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: “Az elmúlt 50 év során a Ford Transit volt az Egyesült Királyság legnépszerűbb haszongépjárműve. Fejlesztéseink során mindig felhasználóink elvárásaira összpontosítottunk és szorosan együttműködtünk velük; mindez nagy mértékben hozzájárul ahhoz, hogy olyan elektromos hajtású haszongépjárművet alkossunk, amely nap mint nap hasznos segítőtársnak bizonyul majd a városi és a városon kívüli szállítási feladatokban.”

A vállalat Mark Harvey-t nevezte ki a városi elektromos áruszállító program igazgatójának, ami új pozíció a Ford angliai szervezetén belül. Mark szorosan együttműködik majd a Transport for London és a résztvevő flottaüzemeltetők szakembereivel, valamint a Ford fejlesztői csapatával, hogy az autógyár, a felhasználók és a város vezetése egyaránt tisztább képet kapjon a haszongépjárművek szerepéről egy nagyváros életében.

“Örömmel tértem vissza a Ford haszongépjármű-csapatához” – nyilatkozta Mark Harvey. “Négy éven át dolgoztam a Transit Custom programban, és jó érzés újra közvetlen kapcsolatba kerülni vásárlóinkkal, hogy kifejleszthessük az üzleti igényeikhez leginkább megfelelő elektromos hajtású haszongépjárművet.”

“A haszongépjárművek felhasználási módja minden területen más és más, ezért a kísérlet igazán érdekes bepillantást enged majd abba, hogyan használják ezeket az autókat az egyes üzletágakban. Egy autógyár számára ez nagyon értékes információ; ennek alapján sokkal praktikusabb szempontok alapján fejleszthetjük elektromos hajtású haszongépjárműveinket, amelyek nemcsak remekül megfelelnek majd vásárlóink elvárásainak, hanem a városi levegő minőségét is javítják.”

A Ford idén ősszel indítja útjára több millió angol font költségvetésű projektjét, amit a Transport for London vállalat mellett a brit kormány által alapított Fejlett Hajtási Rendszerek Központja is támogat.

Az Egyesült Királyság haszongépjármű-piacán már több mint 50 éve a Ford az első számú szereplő. A Transit Custom PHEV bevezetése 2019-ben várható, szerves részeként annak a programnak, ami egy 4,5 milliárd dolláros befektetés révén egyre több elektromos hajtású autó kifejlesztését célozza, hogy a Ford autóipari és mobilitási vállalattá fejlődjön, vezető szerepet töltve be az elektromos hajtás, az önvezető járművek és az új mobilitási megoldások területén.

Opel Insignia Grand Sport menetpróba a Tokaj-hegyaljai borvidéken

Megérkezett Magyarországra is a vadonatúj Opel Insignia Grand Sport, mellyel néhány héttel ezelőtt már Genfben is találkozhattunk. A márka hazai importőre ismét illusztris programot állított össze a meghívottaknak, ezúttal a Tokaji borvidéket irányoztuk elő.

Mád volt a végcél, persze úgy konfigurálva az itinert, hogy a létező legkülönfélébb útszakaszok, típusok kerüljenek a felhozatalba. Az Opel budaörsi főhadiszállásáról az M0 autóút közbeiktatásával kanyarodtunk rá az M3-as autópályára, majd egészen Miskolc magasságáig autózva következhettek a kanyargós, dimbes-dombos mellékutak.

A program egyértelműen tehát arra lett kihegyezve, hogy a lehető legösszetettebb körülmények közt fogjuk próbára az Opel Insignia Grand Sport-ot, még akár könnyedebb offroad terepen is: miután Mádon körbevezettek minket a helyi nevezetességként sem utolsó Első Mádi Borház gyártóegységein, a Szent Tamás dűlőre vezettünk a több, mint 10 autót számláló flottával, hogy a részletes borászati előadás mellett próbára foghassuk az egyes modellekbe integrált összkerékhajtást is.

Borkostólással egybekötött vacsorával zárult a program, a 2017 Év Étterme díjas Gusteau Kulináris Élményműhely asztalánál – tényleges gasztronómiai élményekkel gazdagodva hajthattuk álomra a fejünket a gazdag, eseményteli nap után.

Bár tesztek hamarosan érkeznek majd az új Opel Insignia Grand Sport kapcsán, nyilvánvalóan fontos megosztanunk olvasóinkkal az első tapasztalatokat. A formaterv minden elfogultság és túlzás nélkül lenyűgöző lett, a kialakítás, illetve az egész tálalás egyértelműen a prémium szegmenst erősíti.

Az egész kaszni laposabb, viszont hosszabb lett a korábbi, kedvelt elődénél, az utaskabin által kínált férőhely sokkal masszívabb, ráadásul a hátsó traktusnál sem kell tartani a visszafogott fejterektől. Nem beszélve a csomagtérről: korábban az ötajtós Insignia-k egyik visszafogottabb pontja volt a pakolóhely, mert bár hosszában tekintélyesnek volt jellemezhető, de a mélység kapcsán volt azért némi kivetnivaló.

Az új Opel Insignia Grand Sport esetében sikerült maximumra irányozni a kapacitást e téren is, úgy nyelte kisebb-nagyobb pakkjainkat a csomagtér, mint annak a rendje.

Három különböző erőforrással vezettük az Opel Insignia Grand Sport-ot. Elsőként egy 2 literes CDTI gázolajossal és 6 sebességes manuális váltóval szerelt példányra esett a választásunk (170 lóerő, Start/Stop rendszer). Itt a rendkívül nyomatékos, kulturált járású és csendes motorkarakterisztika mellett kiemelkedő átlagfogyasztást rögzítettünk a közel 150 kilométeres megtett útszakaszon.

Miután megejtettük az első cserénket – kollégákkal mindig beiktatunk az ilyen jellegű menetpróbákon többet, hogy minél nagyobb legyen a rálátás a próbálható modellekre – egy, a már várva-várt 1.5 literes, turbós ecoTEC benzinessel szerelt variáció következett. Itt is a hatgangos, nagyon jól áttételezett manuális váltót kaptuk társítva, meglepően dinamikus karakterrel, rövid, ám 100 százalékig kiautózható fokozatokkal.

A rugalmasságnak persze meg is van a hátulütője, ami nyilván elsődlegesen a fránya fogyasztás – itt már nem volt ritka a 10 liter/100 kilométer körüli átlag sem, igaz, kalkuláljuk bele az autópályatempót, valamint a városi, sok hegymeneti közlekedést is.

Két napos volt az Opel Insignia Grand Sport hazai menetpróba, így hazafelé úton ismét rendelkezésünkre állt egy modell: ezúttal a jelenleg elérhető legerősebb benzinest, a 2literes, 260 lóerős, összkerekes Start/Stop opcióst választottuk.

Külön érdekesség, hogy egyelőre ebben a modellben érhető el az Opel 8 sebességes automataváltója is, ami olyan hihetetlenül pontos váltásokat produkált, hogy nagyjából a jelenleg ismert ZF-vonallal lehetne első körben tényleges párhuzamot vonni.

Itt végre a manuális profil is precízen működik, valamint az egész hangolás ténylegesen a sofőr keze alá dolgozik. A teljesítmény remek, a nulla-százas sprint néhány szempillantás alatt meg is van, bár az állandó 4×4 miatt a gyorsulásérzet annyira talán nem érezhető direktben.

Lényeges újítás az Opel Insignia Grand Sport futóműve is. Az integrált FlexRide felfüggesztés három profilba állítható, értelemszerűen Standard, Tour és Sport módok állnak rendelkezésre. Természetesen a módozatok befolyásolják a hajtáslánc minden egészét, így magát a teljesítményleadást is (ahogyan már megszokhattuk a többi Opel modell esetében is).

A FlexRide szenzorok folyamatosan érzékelik az autó haladását, valamint az útfelület váltakozását, és nem kevesebb, mint 500 (!) alkalommal hangolja a legoptimálisabbra a lengéscsillapítást. Ez érződött is, főként, ha Tour-ba kapcsoltunk, hajószerű ringásba ment át az egyébként egyenetlen úthibák korrekciója (a 2 literes dízellel szerelt verzió esetén próbáltuk).

Nagyon szerettük az első pár kilométer megtétele után az új head-on display-t, azaz a szélvédő belső felületére vetített kijelzést. Ez kimondottan informatív és szimpla használatot adott a vezetés mellé, navigálásnál remek pluszt ad, jóval egyszerűbb a vezetés.

S végül nézzük a komfortfaktort! Az új Opel Insignia Grand Sport ülései hozták az elvártat elöl és hátul is, az ergonómia jeles, szintúgy, mint az állíthatóság. Az első fotelek sokoldalúan szabhatók testre, derék- és combtámasszal, megfelelő hosszúságú és szélességű ülő- illetve hátlapokkal. Hátul a hely már-már fejedelmi, váll, láb és fejtér tekintetében is bőven több, mint az előd esetében.

Tudunk Opel Insignia Grand Sport árakkal is szolgálni: a belépő szintet az 1.5 literes, 140 lóerős turbós benzinessel szerelt változat jelenti, 6 fokozatú váltóval, 7 660 000 forintos árcédulával.

A benzines csúcsot a 2 literes, 260 lovas, 4×4-es, 8 sebességes automataváltós megközelítés jelenti, ez Innovation csomagban 10 910 000 forintba kerül (májustól érhető el).

A gázolajosok belépője az 1.6 CDTI-vel felvértezett verzió, 110 lóerővel, 6 gangos kéziváltóval 8 160 000 forint, míg a csúcsmodell, ami egyébként szeptemberi gyártással lesz csak elérhető, 11 410 000 forintért, Innovation csomagban.

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A vártnál lényegesen kedvezőbb működési eredményről számol be 2017 első negyedévére a Volkswagen-csoport

Jelentősen nagyobbra adódott az előzetes piaci várakozásoknál a Volkswagen-csoport 2017 első negyedévi működési eredménye, amelynek előzetes értéke az idei első három hónapra mintegy 4.4 milliárd euró.

A piaci várakozásokat felülmúló előzetes működési eredmény egyik legfőbb oka a Volkswagen márka eredményének – amely mintegy 0,9 milliárd eurót tett ki – javulása. Ennek hátterében új termékei, elsősorban a Tiguan piaci bevezetése, valamint a nyugat-európai piacokon elért magas eredményszint áll. A fix költségek optimalizációja ugyancsak kedvező hatást fejtett ki, s a vállalatcsoport további márkái szintén hozzájárultak a jó teljesítményhez.

A Volkswagen-csoport 2017-es működési eredménye tekintetében továbbra is 6,0 és 7,0 százalék közötti operatív nyereségaránnyal számolunk.

A teljes időszaki jelentés 2017. május 3-án, szerdán fog megjelenni.

A BMW 530e iPerformance plug-in hibrid károsanyag-kibocsátása mindössze 44 gramm kilométerenként

Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje. Mindössze néhány héttel a BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának piaci bevezetése után, a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának palettájára a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változat is megérkezik.

A BMW 530e iPerformance típusnéven bemutatkozó sportos limuzin a bajor gyártó legendásan lendületes vezetési élményét a zéró emissziójú, tisztán elektromos mobilitás lehetőségével egyesíti. A modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,9 liter*, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 44 gramm kilométerenként. A BMW 530e iPerformance a felső-középkategóriájú üzleti limuzinok leginnovatívabb modelljeként érkezik meg az utakra, az új 5-ös BMW legmodernebb vezetést támogató rendszereivel felvértezve – az úttörő BMW eDrive technológiának köszönhetően kilenc különböző hajtáslánc-konfigurációval. Mindezt fejedelmi helykínálat, hatalmas csomagtartó és páratlanul kényelmes utazási funkciók egészítik ki, amelyekkel a BMW 5-ös sorozat még a leghosszabb utakat is élménnyé varázsolja. A BMW 530e iPerformance meghajtásáról a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó kétliteres benzinmotor innovatív párosa gondoskodik, amely kivételesen gazdaságos és felettébb erőteljes plug-in hibrid meghajtást kínálva emeli új szintre az új 5-ös BMW egyszerre dinamikus, kiegyensúlyozott és hatékony karakterét.

A BMW plug-in hibrid modelljeit megillető iPerformance típusnév a jövőbe mutató BMW i divízió technológiai örökségét hirdeti, a BMW 530e iPerformance pedig hatodik tagként gurul fel az ügyfelek körében hatalmas népszerűségnek örvendő iPerformance-palettára. A modell példaértékű életciklusát a TÜV Rheinland hivatalos ISO-tanúsítvánnyal ismerte el: a BMW 530e iPerformance abszolút emissziós értékének meghatározásához a világ elsőszámú műszaki szakértő szervezete a limuzint átfogó vizsgálatnak vetette alá, amely a modellben alkalmazott anyagok kitermelésétől kezdve, a gyártási folyamatokon és az évtizedeken át tartó hétköznapi használaton keresztül, egészen az újrafeldolgozás lehetőségéig terjedt. Az ISO 14040 és az ISO 14044 szabványok szerint elvégzett független vizsgálat rámutatott, hogy a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt BMW 530e iPerformance modell globális felmelegedésre gyakorolt hatása összességében 15 százalékkal alacsonyabb, mint a csupán belsőégésű erőforrással hajtott BMW 530i limuzin esetében. Ráadásul, ha a bajor gyártó ügyfele a jármű nagyfeszültségű akkumulátorának töltéséhez kizárólag megújuló erőforrásokat használ, ez az érték további 47 százalékkal csökkenthető.

Hatékony plug-in hibrid hajtáslánc egy nagyobb belsőégésű erőforrás teljesítményével
Az úttörő BMW eDrive hajtáslánc-technológia csúcsminőségű elektromos motorja már álló helyzetből is 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítmény és 250 Nm csúcsnyomaték leadására képes, a 2,0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor pedig 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményt és 320 Nm forgatónyomatékot állít elő. A BMW 530e iPerformance modell belsőégésű erőforrásának és elektromos motorjának együttműködése mindössze kilométerenkénti 44 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátást eredményez, a 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítménynek és a 420 Nm együttes csúcsnyomatéknak köszönhetően pedig a sportos limuzin 6,2 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet. A modell végsebessége 235 km/óra. Valós forgalmi körülmények között a BMW 530e iPerformance maximális akkumulátor-töltöttséggel és teli üzemanyagtartállyal 650 kilométer megtételére képes, egyetlen feltöltéssel pedig 50 kilométernyi tisztán elektromos mobilitást kínál, amely akár 140 km/órás sebességig fenntartható. Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás egyaránt a hátsó tengelyt hajtja, már az alapfelszereltség részeként a nyolcsebességes Steptronic automataváltón keresztül. A tervezőmérnökök az elektromos motort az automataváltó házába építették be, a rendszer így tisztán elektromos meghajtás esetén is használhatja a nyolc sebességi fokozatot. Azáltal pedig, hogy az elektromos motor a váltóházba került, a mérnökök elhagyhatták a nyomatékváltót, az elektromos motor többletsúlya így szinte észrevétlen marad.

Forradalmi járműtöltési innovációk: bemutatkozik a BMW Digitális Töltési Szolgáltatás és a BMW Wireless Töltés

A lítium-ion cellákból álló nagyfeszültségű akkumulátor 9,2 kilowattóra energiateljesítményre képes, helytakarékossági okokból pedig a hátsó üléssor alá építették be a tervezők, rendkívül hatékony hűtőkörrel kiegészítve. Az akkumulátor elrejtésének köszönhetően a BMW 530e iPerformance 410 literes csomagtér-térfogatot és sík rakodófelületet kínál. Hagyományos háztartási aljzatról a lítium-ion akkumulátor öt óra alatt teljesen feltölthető, amely a 3,7 kW teljesítményű BMW i Wallbox falitöltő használatával három órára mérséklődik.

A BMW Digitális Töltési Szolgáltatás (BMW Digital Charging Service) piaci bevezetésével a bajor gyártó lesz a világ első olyan autógyártó vállalata, amely egyszerre kínál ügyfeleinek intelligens, kényelmes, költséghatékony és napenergiát hasznosító otthoni járműtöltési lehetőséget. A technológia az előre megadott indulási időpontra minden esetben maximális töltöttségi szintre tölti a BMW 530e iPerformance modell nagyfeszültségű akkumulátorát, szükség esetén pedig az utastér hőmérsékletét is előre beállítja.

A BMW Digitális Töltési Szolgáltatás saját előállítású napenergia felhasználásával és a legkedvezőbb villamosenergia-tarifák kihasználásával teszi minden korábbinál kényelmesebbé, fenntarthatóbbá és gazdaságosabbá az otthoni járműtöltést. A villamosenergia-tarifák lehető leghatékonyabb kihasználása érdekében a szolgáltatás nem csupán az eltérő napszakokra érvényes díjazási kategóriákat, de az utazás előre megtervezett menetrendjét is számításba veszi. Mint ilyen, a technológia minden esetben a lehető leggazdaságosabb tarifát kínáló napszakban tárolja el az optimális járműtöltéshez szükséges villamos-energiát, majd a csatlakoztatott elektromos vagy plug-in hibrid BMW modell nagyfeszültségű akkumulátorát úgy tölti fel, hogy az az előre megtervezett utazás kezdetére maximális töltöttségi szinten legyen.

A BMW i Wallbox Connect falitöltővel együttműködve a BMW Digitális Töltési Szolgáltatás a háztartás napenergia-hasznosító rendszerét is optimálisan hasznosítja. A technológia jó előre számításba veszi az előre tervezett járműtöltéshez szükséges energia mennyiségét és összeveti azt az időjárás-előrejelzés szerint hasznosítható napenergia mennyiségével. A Digitális Töltési Szolgáltatás arra is figyel, hogy a háztartás napenergia-hasznosító rendszere előbb az okosotthon funkcióinak tökéletes működtetéséhez szükséges napenergia-mennyiséget állítsa elő, a fennmaradó energiát pedig a BMW i Wallbox Connect falitöltőn keresztül csatlakoztatott jármű teljes mértékben emisszió-mentes töltéséhez használja fel. A villamosenergia-hálózatból szükséges többlet-energiát a technológia a legoptimálisabb tarifát biztosító napszakban tárolja el, az elektromos vagy plug-in hibrid járműben dolgozó nagyfeszültségű akkumulátor töltéséhez összességében így a lehető legtöbb napenergiát és a legkedvezőbb napszakban eltárolt villamos-energiát használja fel.

2018-tól ráadásul a BMW 530e iPerformance modell opcionális extrafelszereltségei közé a BMW Wireless Töltés is felkerül, amely a járműbe épített nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor vezeték nélküli töltését teszi lehetővé. A BMW által kísérleti tanulmányként bemutatott technológia egy nagyméretű töltőlapból és egy vevőlapból áll: a háztartási villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatott töltőlap a garázs padlózatához erősítve vagy a szabadban lefektetve is használható, miközben a vevőlapot a plug-in hibrid modell padlólemezére kell felhelyezni, a nagyfeszültségű akkumulátorhoz csatlakoztatva. A töltőlap fölé guruló jármű elektromos mezőt hoz létre, amely így vezeték nélkül, a villamosenergia-tarifák szempontjából legkedvezőbb napszakban eltárolt energia felhasználásával, 3,2 kW teljesítménnyel folyamatosan tölti a modell nagyfeszültségű akkumulátorát. A rendkívül kényelmes járműtöltési prototípus körülbelül 3,5 óra alatt képes maximális szintre tölteni a BMW 530e iPerformance modell nagyfeszültségű akkumulátorát.

Diszkrét típusjegyek a karosszérián és az utastérben

A BMW 530e iPerformance plug-in hibrid technológiájáról apró típus-specifikus jelek árulkodnak. Kívülről a vese alakú hűtőrács kék lamellái, a keréktárcsák kék kerékagy-sapkái, a bal első kerékív mögé helyezett akkumulátor-töltőnyílás, a C-oszlopokon található „eDrive” logók, valamint a csomagtérajtóra helyezett 530e típusnév jelzi a modell forradalmi hajtáslánc-technológiáját. Az ajtókat kinyitva „eDrive” feliratú, világító küszöblécek fogadják az utasokat. A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának egyszerre elegáns és sportos kisugárzása az utastérben is folytatódik, amelyet a BMW 530e iPerformance modell esetében egy középkonzolra helyezett diszkrét eDrive gomb, valamint típus-specifikus digitális műszeregység és központi kijelző egészít ki.

Kilenc különböző hajtáslánc-konfiguráció

A Driving Experience Control névre keresztelt élménykapcsolóval az új BMW 5-ös sorozat vezetői a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO üzemmódok között váltogathatnak. A személyes preferenciák szerint beállítható üzemmódokkal többek között a kormányrásegítés mértékét, a gázpedál érzékenységét, az automataváltó váltási karakterisztikáját és a hajtáslánc hatékonyságát is testre szabhatják az ügyfelek. A plug-in hibrid változat esetében az automataváltó előválasztó karja mögött egy eDrive gombot is elhelyeztek a tervezők, amellyel a belsőégésű erőforrás, az elektromos motor és a nagyfeszültségű akkumulátor együttműködése állítható be. A rendszer három alternatívát kínál fel, AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE és BATTERY CONTROL néven, amelyek a Driving Experience Control három vezetési üzemmódjával tetszés szerint kombinálhatók. A BMW 530e iPerformance minden indításnál a COMFORT üzemmód és az AUTO eDRIVE hajtáslánc-beállítás kettősét aktiválja.

AUTO eDRIVE hajtáslánc-beállítás esetén a rendszer minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb szempontok szerint működteti együtt a belsőégésű erőforrást és az elektromos motort, akár 90 km/órás sebességig engedélyezve a tisztán elektromos meghajtást. A MAX eDRIVE beállítás aktiválása esetén a BMW 530e iPerformance modellt kizárólag az elektromos motor hajtja, akár 140 km/órás végsebesség mellett. Padlógázra a belsőégésű erőforrás is bekapcsolódik a hajtásláncba, hogy egy nagyteljesítményű manőver, így például előzés esetén besegítsen a hajtásba.

A BATTERY CONTROL beállítás lehetővé teszi, hogy a vezető utazás közben mindvégig fenntartsa, vagy akár az előre megadott értékre emelje a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét. A BMW ügyfele ez utóbbi értéket 30 és 100 százalék között adhatja meg, a rendszer pedig a hajtásláncban felszabaduló lassulási és fékezési energiák visszatáplálásával a kívánt értékre emeli, majd az utazás későbbi szakaszáig megőrizve, mindvégig fenntartja az akkumulátor töltöttségét. BATTERY CONTROL beállítás esetén a BMW 530e iPerformance modellt kizárólag a belsőégésű erőforrás hajtja, az elektromos motor pedig generátorként dolgozik, így a lassuláskor és fékezéskor felszabaduló energiát az elektromos motor azonnal a nagyfeszültségű akkumulátorba továbbítja. Az így eltárolt és fenntartott energiát a bajor gyártó ügyfele az utazás bármely fázisában felhasználhatja, a BMW 530e iPerformance modell intelligens energiamenedzsmentje így arra is lehetőséget biztosít, hogy a külvárosi autóutakon visszatermelt energiát a hajtáslánc a belvárosi forgalomban, tisztán elektromos meghajtásként hasznosítsa, zéró emisszió mellett.

Az iDrive operációs rendszer legkorszerűbb változata a még közvetlenebb kezelhetőségért
Akárcsak az új BMW 5-ös sorozat belsőégésű erőforrással szerelt változatainál, úgy a plug-in hibrid modell esetében is a BMW ConnectedDrive legkorszerűbb szolgáltatásait és funkcióit kínálja fel ügyfeleinek a gyártó. A navigációs rendszer opciói, a széleskörű telefon-szolgáltatások, a szórakoztató lehetőségek és a különféle járműbeállítási funkciók az opcionális extrafelszereltség részeként a nagyfelbontású, 10,25”-os központi kijelzőn is egyesülhetnek, a középkonzolra helyezett iDrive-vezérlő mellett pedig ezen funkciók a képernyő megérintésével és hangutasításokkal is kezelhetők. Az 5-ös BMW hetedik modellgenerációjába már a BMW Gesztusvezérlés is megrendelhető, amelynek köszönhetően az operációs rendszer adott funkciói apró kézmozdulatokkal is vezérelhetők.

A vezetést támogató rendszerek és felszereltségi opciók teljes palettája

A BMW 530e iPerformance plug-in hibrid modell a BMW 5-ös sorozat hetedik generációjához elérhető összes felszereltségi opcióval felvértezhető, így a vezetést támogató rendszerek páratlanul széles palettája is maradéktalanul az ügyfelek rendelkezésére áll – ráadásul a jövőbe mutató BMW eDrive hajtáslánc-technológiával karöltve. Az innovatív vezetést támogató rendszerek között megtalálható többek között a kikerülési segédlet (Evasion Aid), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), a minden korábbinál pontosabb sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant), valamint a sávelhagyást figyelő aktív rendszer (Lane Change Warning) is, amely oldalirányú koccanásveszély esetén automatikus kormánymozdulatokkal igyekszik elkerülni az ütközést. Az opcionális, minden korábbinál fejlettebb aktív tempomat (Active Cruise Control) és az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection) vadonatúj funkcióként mutatkozik be a palettán. A BMW valaha készített legkorszerűbb aktív tempomat-rendszere összehangolva működteti a sávtartást segítő és a követési távolságot tartó, vezetést támogató rendszereket, miközben a technológia eközben a sebességkorlátozásokat is képes figyelembe venni (Speed Limit Assist). Az új 5-ös BMW vezetője ráadásul 0 és 210 km/óra között 15 km/óránként, vagyis tizennégy különböző határértéken az aktív tempomat maximális sebességét is beállíthatja. A BMW 530e iPerformance egy lépéssel közelebb hozza a nagymértékben automatizált járművezetést, hiszen amellett, hogy a jármű 0 és 210 km/óra között automatikusan képes tartani a forgalom tempóját, figyeli a követési távolságot és a sávtartás is, miközben a gázpedált és a féket is automatikusan kezeli.
A vadonatúj BMW Connected Onboard szolgáltatás-paletta, személyre szabott kezdőképernyővel

A BMW Connected 2016-os európai és egyesült államokbeli premierjével a BMW egy minden részletre kiterjedő digitális koncepcióval emelte új szintre a személyes mobilitást. Az Open Mobility Cloud elnevezésű, rugalmas felhőalapú platformra épülő BMW Connected játszi könnyedséggel kapcsolja össze a BMW központi operációs rendszerét a bajor gyártó ügyfelének olyan digitális eszközeivel, mint az okostelefonok és az okosórák. Az új BMW 5-ös sorozatban mindez vadonatúj funkciókkal egészül ki, így például a BMW Connected Onboard szolgáltatás-palettával, amely a központi kijelzőn már az indulás pillanatában átfogó információkkal szolgál a navigációs rendszerben aktivált úti cél távolságáról, az utazás várható időtartamáról és az érkezés idejéről, valamint az úti cél aktuális és előre jelzett időjárásáról. A BMW Connected folyamatosan figyeli a felhasználó okostelefonjának naptár-bejegyzéseit is, így amennyiben új tételeket talál, azokat a jármű központi operációs rendszerében párhuzamosan futó naptárba is automatikusan átemeli.

A bajor gyártó azon ügyfelei, akik sűrűn manővereznek a nyüzsgő belvárosi forgatagban, az új 5-ös BMW-t a „Surround View and 3D View” funkcióval is felszerelhetik, hogy minden pillanatban figyelemmel követhessék a jármű közvetlen környezetét. A rendszer madártávlatból, háromdimenziós térben láttatja az üzleti limuzin minden oldalát és a jármű körüli forgalom élőképét. Sőt mi több, az új BMW 5-ös sorozatban ünnepli világpremierjét a BMW Connected vadonatúj „Remote 3D View” funkciója, amelynek köszönhetően az ügyfelek már okostelefonjukon keresztül is figyelemmel követhetik a leparkolt 5-ös BMW környezetét, bárhol álljon is az autó. Az okostelefon és a jármű közötti folyamatos élőképet a mobilinternet-hálózat biztosítja.

A BMW 530e iPerformance vezetői a digitális parkolóhely-foglalást és -fizetést kínáló ParkNow szolgáltatást, valamint az új BMW 5-ös sorozatban bemutatkozó On-Street Parking Information technológia előnyeit is maradéktalanul kiélvezhetik. Utóbbi folyamatosan elemzi az úti célként megjelölt városrész aktuális forgalmát és a közterületi parkolóhelyek alakulását, hogy a központi kijelzőre vetítve minden pillanatban pontos előrejelzéssel szolgálhasson a területen elérhető parkolóhelyekről.

Korlátlan e-mail-hozzáférés a Microsoft Exchange szolgáltatásnak köszönhetően

Az autóba épített folyamatos internetkapcsolatnak és a központi operációs rendszerbe installált Microsoft Exchange szolgáltatásnak köszönhetően a BMW a világ első olyan autógyártója, amely járművében korlátlan Microsoft Office 365-hozzáférést kínál ügyfeleinek. Az új 5-ös BMW-ben ülve a bajor gyártó ügyfelei biztonságosan fogadhatják, szerkeszthetik és küldhetik el e-mailjeiket, a rendszer az online naptárak módosításait pedig folyamatosan szinkronizálja. Miközben utazás közben is mindvégig produktívak maradnak, a BMW ügyfelei egyetlen mozdulattal aktiválhatják a jármű navigációs rendszerébe átemelt megbeszélési időpontokat és találkozási helyszíneket is, az okostelefonban eltárolt kontaktokat pedig a központi kijelzőn keresztül is tárcsázhatják.

A BMW hatodik iPerformance-modellje

Ahogyan a BMW M Performance a BMW és a BMW M divízió között, úgy a BMW iPerformance a BMW és a BMW i divízió közötti technológiai örökséget szimbolizálja. Plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt négykerekűit a bajor gyártó 2016 júliusa óta az átfogó iPerformance típusnévvel illeti. A BMW 530e iPerformance így olyan úttörő modellek nyomában gurul, mint a BMW 225xe iPerformance, a BMW 330e iPerformance, a BMW X5 40e iPerformance, a BMW 740e / 740Le iPerformance, valamint a kizárólag Kínában értékesített BMW X1 xDrive25Le iPerformance. A BMW már most rendkívül széles plug-in hibrid modellpalettával kedveskedik ügyfeleinek, a kompakt kategóriától egészen a luxusig. A BMW 530e iPerformance a bajor gyártó hatodik iPerformance-modelljeként érkezik meg a piacra, a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid változatát pedig hamarosan újabb modellek követik a színpadon.

Megmutatta magát az új Suzuki Swift

Magyarországra is megérkezett az új Suzuki Swift. A Genfi Autószalonon nagy sikert arató új generációs modell, formatervezett megjelenésével, fürgeségével, valamint a vezetési élményt fokozó funkcionalitásával, belső kialakításával és fejlett biztonság technológiai megoldásaival nemsokára itthon is kapható lesz. Menetpróbán találkoztunk az autóval.

Az új autó örökölte a Swift népszerű karakterét, míg a megújított elemekkel innovatív stílust alkottak a tervezők. Az impozáns, európai modell az elődjétől örökölt továbbfejlesztett elemei közé tartozik a széles vállvonal, a fekete A-oszlopok és a függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák. A lágyabb, ugyanakkor izmosabb és edzettebb megjelenésről a rövidebb, alacsonyabb, szélesebb karosszéria gondoskodik, míg a széles és erőteljes első hűtőrács, a lökhárító rácsa és a karakteres sárvédőívek erőt sugároznak.

Az alacsony súlypontot a sötét oszlopok is kihangsúlyozzák, amelyektől úgy tűnik, mintha lebegne a tető. Az oszlopba süllyesztett hátsó ajtókilincsek még stílusosabbá és sportosabbá teszik a megjelenést, míg az egyedi LED-es fényszórók és kombinált hátsó lámpák a fejlett technológiát emelik ki.

Látványos beltér és ellenállhatatlan kényelem

A modellre leginkább jellemző fürgeség érzetét a többdimenziós műszerfal emeli ki az utastérben, míg a merészen sportos fehér és selyemfényű krómozás a fekete alaptónussal kombinálva kontrasztos belteret teremt.

Az új Swift modern és sportos beltéri funkcionalitásai közé tartozik többek között az öt fokkal a vezető felé fordított középkonzol, a D alakú kormánykerék, az optimalizált formájú első ülések és rugókialakítás, valamint a magasított oldalpárnák. Az inspiráló vezetés és szórakozás élményét szolgálja ezenkívül a Bluetooth®-kompatibilis, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használható audiokijelzőegység 7″-os érintőkijelzővel, MP3/WMA/ACC-kompatibilis USB-csatlakozóval és SD-kártyanyílással. A komfortérzet további növelését a tágas beltér és a 265 literes csomagtartó biztosítja, amely az üléstámlák ledöntésével akár 579 literesre is növelhető.

Felemelő vezetési élmény új alapokon

A Suzuki újgenerációs, könnyű és rendkívül stabil felépítésű „HEARTECT” platformjának köszönhetően jelentősen megnőtt az új Swift ütközőbiztonsága, illetve a jármű össztömege 120 kg-mal könnyebb, mint a korábbi modellé volt: mindössze 840 kg. Az újratervezett felfüggesztés és technológia a kisebb üzemanyag-fogyasztást és a fürge, komfortos vezethetőséget támogatja. A tesztvezetések során egyértelműen megmutatkozott, hogy a korábbihoz képest javult az új Swift úttartása, valamint az autó gyorsabban reagál a kormány elfordítására és a kormánykerék a nagyobb kormánymozdulatoknál is simábban mozgatható.

Az új Swift kétféle benzinmotorral lesz induláskor elérhető a hazai márkakereskedésekben. Az 1,0 l-es BOOSTERJET a Balenoból már ismert különösen jó nyomatékkal bíró erőforrás. A kompakt hengerekkel ellátott 1,2 l-es DUALJET motor pedig átlagosan öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi modellé volt.

Fejlett biztonság, magabiztos vezetés

Az új Swiftben jelenik meg elsőként a Suzuki fejlett, kétérzékelős fékasszisztens rendszere, amely egylencsés kamera és lézerszenzor adatainak összevetésével biztosítja a vezetést támogató funkciókat. A modell kétszenzoros féksegédje (DSBS) hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek, ha ütközés veszélyét érzékeli, illetve a fékezés esetén fékrásegítővel növeli a fékerőt, vagy szükség esetén automatikus fékezést végez. A modell biztonsági rendszere a kormány rezgésével figyelmeztet a sávelhagyásra 60 km/h felett, illetve figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad.

A modell kivitelezésétől függően további funkciók és technológiák támogatják a biztonságos és magabiztos vezetést. A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően. Az adaptív tempomat pedig egy radarral figyeli az autó előtt haladó jármű sebességét, és automatikusan fenntartja a beállított követési távolságot.

Wimbledonban a Jaguar XF Sportbrake

A Jaguar a legendás wimbledoni centerpályát választotta a kívánatos új XF Sportbrake előzetes bemutatásának helyszínéül.

Nem egészen hetven nappal a 2017-es Wimbledoni Teniszbajnokság kezdete előtt az All England Lawn Tennis Club tökéletesen gondozott gyepén, merőben szokatlan formában adott magából előzetest a dinamikus sportkombi.

A pályakarbantartók a Jaguar formatervezési igazgatója, Ian Callum jelenlétében, Neil Stubley főpályamester felügyelete alatt rendezték át a helyszín jól ismert fehér vonalait.

„Az XF Sportbrake sziluettje lendületesen fut hátra, mintha a messzeségbe tartana, ami a sebesség és sportosság határozott érzésével ruházza fel a modellt” – mondta Ian Callum, majd hozzátette: „Anélkül kínál jóval nagyobb használati értéket, hogy ügyfeleinknek kompromisszumot kellene kötniük a dinamikus formatervre és vezethetőségre vonatkozó, magas elvárásaik terén.”

„Ian és én teljesen más területeken dolgozunk, ám Wimbledon főpályamesterét és a Jaguar főtervezőjét mégis összeköti valami: a tökéletes pontosság iránti elhivatottságunk. Elég egyetlen rosszul meghúzott vonal, és az egész világ szemtanúja lesz tévedésünknek, így életbevágó, hogy minden vonalat 100 százalékos precizitással rajzoljunk meg” – fogalmazott Neil Stubley.

https://www.youtube.com/watch?v=d07hCJwJ8Ms&feature=youtu.be

Az XF Sportbrake idén nyáron csatlakozik a díjnyertes XF sportszedánhoz a Jaguar modellkínálatában.

A Jaguar a július 3-16. között megrendezésre kerülő 2017-es Wimbledoni Teniszbajnokság hivatalos autóipari partnere.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK