Főoldal Blog Oldal: 330

Indul a jubileumi Mercedes-Benz Classic Csillagtúra: több, mint 80 oldtimer versenyben

Hamarosan útjára indul a jubileumi Mercedes-Benz Classic Csillagtúra, mely az oldtimer modellek kétévente megrendezésre kerülő látványos felvonulása és versenye.

A veterán mérnöki műremekeket ünneplő rendezvényen a résztvevők május 19. és 21. között Fótról indulva teljesítik a 420 kilométeres távot a Mátra és a Bükk érintésével. A program népszerűségét mutatja, hogy idén rekordszámú, több mint 80 oldtimert regisztráltak a rendhagyó eseményre, mely ebben az évben az AMG, azaz a legsportosabb Mercedes-Benz modellek gyártója előtt tiszteleg.

Az idei Mercedes-Benz Classic Csillagtúra jubileumának alkalmából a veterán műremekek és tulajdonosaik útja ismét az első Csillagtúra helyszínére, azaz Egerbe és annak környékére vezet. Az autók a Mátra és a Bükk szerpentinjeit népesítik be két teljes napon keresztül, miközben speciális, időre elvégzendő, úgynevezett 1/100-as feladatokat kell megoldaniuk. A látvány nem csak az autózás szerelmesei, hanem a dizájn és a sebesség kedvelői számára is különleges élményt nyújt.

A túra központi témája 2017-ben az 50. születésnapjukat ünneplő, sportos AMG modellek, melyek megtervezésekor a dizájn és a teljesítmény került a középpontba. Régmúltra visszanyúló sikereik nem csupán a véletlennek, hanem a tudatos mérnöki munkának és a maximális teljesítményre való törekvésnek köszönhetőek, melyeknek hála az elmúlt évtizedekben az AMG számos bajnokságon állhatott a dobogó legfelső fokára. Idén május 19. és 21. között azonban nem csak az AMG modelleket, hanem – mint minden alkalommal – magát az automobil megalkotását is ünnepli a Mercedes-Benz.
Az oldtimerek és youngtimerek rajongói május 19-én, pénteken a Fót és Galyatető közötti útvonalon találkozhatnak a remekbe szabott autókkal, majd a mezőny a Galyatető és Eger közötti, 24-es és 23-as utak felé veszi az irányt még a délután folyamán, ahonnan május 20-án Miskolc irányába indulnak tovább a résztvevők.

A legideálisabb alkalom a veterán csodák megtekintésére május 20-án, 13 óra 15 perctől a miskolci autóbemutató alkalmával kínálkozik, majd a délután folyamán 14.55 és 16.50 között Kazincbarcikán is megtekinthető a látványos mezőny, melynek résztvevőiről ezen az oldalon tudhat meg többet.

Nissan szalon nyílt Ferihegyen

Megnyílt a legújabb Nissan autószalon Ferihegyen. Ez a kereskedés is már a new enviroment concept szerint épült, így az egyik legmodernebb Nissan szalonok egyike.

A Ferihegy Autó Kft. már több, mint 30 éves autóipari tapasztalattal rendelkezik és 15 éves múlttal új autók értékesítése terén.

A budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér közelsége miatt pedig az új szalon kíváló helyen nyílt. Ez a terület eddig lefedetlen volt a Nissan által, így stratégiailag egy fontos űrt tölt ki az új kereskedés.

A new retail enviroment jegyében épült márkakereskedésbe belépve az ügyfél először egy kiemelt modellel találkozik, majd az autókat a szalon falánál láthatja körben, középen pedig asztalokat és székeket helyeztek el, ez által a munkatársakkal partneri viszony léphet fel és így ismerkedhet meg az általa kedvelt modellekkel. Az új szalonban természetesen a munkatársak már tabletek segítségével is be tudják mutatni a legújabb modelleket.

Az ünnepélyes megnyitón lehetőség volt egy félbe vágott Nissan LEAF megtekintésére is, ezzel emelve az esemény különleges hangulatát.

Adománygyűjtést szervez az Open Road Fest

Az Open Road Fest idén a Magyar Mentőmotor Alapítványt támogatja. A fesztivál célja: egy új mentőmotor árának összegyűjtése, amivel egy újabb mentési vakfolt válna színessé. A mentőmotorosok minden nap versenyt futnak az idővel, és a halállal, mégis fele annyi rohammotor van, mint amennyire szükség lenne. A Magyar Mentőmotoros Alapítvány elnöke, Varsányi Zoltán beszélt a mentőmotoros mindennapokról.

“Hat motor, 93 ezer négyzetkilométer, 2640 riasztás, ahol minden pillanat számít. Támogasd a Mentőmotorosok áldozatos munkáját! Az adományozáshoz a fesztivál belépő mellé vásárolj egy támogatói vouchert a fesztivál webshopjában, amellyel segítesz, hogy egy lépéssel közelebb kerüljön a kitűzött cél: egy új mentőmotorra elegendő pénz összegyűjtése. Az Open Road Fest kiemelten fontosnak tartja, hogy a motoros közösséget, illetve a fesztiválozókat arra bátorítsa, hogy támogassák a jótékonysági akciót, hogy támogassák a Mentőmotoros Alapítványt. Még egy motor, még egy esély az életre!”

“Hiszen képzeld csak el, hogy egy hatalmas karambol szemtanúja vagy a belvárosban, a percek ólomlábakon vánszorognak, és még mindig nem hallod a sziréna megváltó hangját, mert a sűrű forgalomban a mentőautó el-elakad. Minden perc számít. Az életveszélyes sérülést szerzett betegek túlélési esélye, gyógyulási ideje, és annak sikeressége ugyanis azon múlik, hogy az első 10 percben milyen ellátást kapnak”- avat be Varsányi Zoltán. „Ilyen esetekre való a motor, hogy magas színvonalú ellátást nyújtson, és pillanatok alatt a helyszínre érjen. Mit jelent ez esetben a pillanat? A legnagyobb tumultus idején is 7-9 percet.”

A mentőmotorok legnagyobb előnye, hogy gyorsak, és minden megvan rajtuk, ami egy rohamkocsiban is megtalálható.

„Alapvetően egy rohamkocsi szintű felszerelés van a motorokra összezsúfolva, mindenből a legkisebb, leg high-techkebb dolgokat kell megtalálni, hogy elférjen. A motorokon található olyan speciális vérzéscsillapító, kötszer, amit a hadsereg is használ, és pillanatok alatt állít el vérzést”- részletezte az elnök. A motorokra kerülő felszerelés közel 40 kilogramm, csak a városi mentőrobogókon található eszközök nyomnak 28-30 kilogrammot. Ha egybe nézzük, 10-12 millió forintba kerül jelenleg egy motor mentőmotorrá alakítása. Ebből maga a motor 4-5,5 millió forint, a matricák és a műszaki átalakítás, a megkülönböztető jelzés, további egy millió forint, és akkor még nincs felszerelve mentési eszközökkel.” A flotta jelenleg három nagymotorból és három robogóból áll, viszont jóval többre lenne szükség. „Az én vágyálmaimban 30-35 motor szerepel, ez a mennyiség gond nélkül elhelyezhető és szakmailag indokolható lenne. Mindhárom típusú motorra szükségünk lenne. Most lehet az 1 százalékokról dönteni, jó volna, ha az emberek a mi javunkra döntenének” – zárta gondolatait Varsányi Zoltán.

A Magyar Mentőmotor Alapítvány 2009-ben alakult, és azóta több ezer életet mentett. Csak a tavalyi évben 2460 riasztás érkezett hozzájuk, és egyéni rekordot is felállítottak: egy 46 kilométerre lévő balesethez, kevesebb, mint húsz perc alatt értek ki. „Évről évre egyre növekszik ez a szám. Ha napi átlagot kéne vonni, akkor a mentőrobogók 6-9 riasztáshoz mennek ki a fővárosban 12 óra alatt, míg a mentőmotornál alacsonyabb ez a szám, 3-5 esetre tehető.

A Magyar Mentőmotor Alapítvány az Open Road Festen is ott lesz, ahol nem csak mindennapi munkájukról mesélnek, hanem elsősegély oktatást is tartanak: „Megfogható módon ott leszünk. Várunk mindenkit.”

Két futamot is megnyert az új Audi RS5 DTM

Már kettő futamot követően győztes versenygép az Audi RS5 DTM – vasárnap a Hockenheimringen, a 2017-es DTM-szezon igencsak eseménydús második futamán Jamie Green szinte önálló kategóriát képviselt.

Az Audi Sport Team Rosberg brit pilótája a korai Safety Car szakaszt követően, a harmadik körben vette át a vezetést, majd több mint tíz másodpercre növelte előnyét. Amikor a verseny félideje táján esni kezdett, majd mind erősebben szakadt, Jamie Green a megfelelő pillanatban váltott a slick-abroncsokról esőgumikra. Előnye ekkor már olyan nagy volt, hogy a bokszkiállás alkalmával egy öt másodperces büntetés is belefért.

Jamie Green a nedves pályán is jól gazdálkodott előnyével és honfitársa, Gary Paffett (Mercedes-Benz) előtt közel öt másodperccel száguldott át győztesként a célvonalon.

„A mai körülményekre valóban igaz, hogy minden, csak nem könnyű” – nyilatkozta immár tizennegyedik DTM-diadala után Jamie Green. „Feltétlen jó dolog mindjárt az új idény első hétvégéjén nyerni. Köszönetem fejezném ki a Rosberg csapat és mindenki számára az Audi Sportnál. Ez a siker téli kemény munkánk első gyümölcse.”

Dieter Gass, az Audi versenyigazgatója szintén elégedett lehetett a brit pilóta teljesítményével: „Ma nagyon nehéz volt megítélni, mikor kell esőgumikra váltani. A DTM-ben a pilóták most csakis magukra hagyatkozhatnak, ám Jamie (Green) kiválóan oldotta meg a helyzetet, s valóban megérdemelte a győzelmet. Ez fantasztikus eredmény számunkra.”

Akárcsak az előző napon, vasárnap az Audi Sport mindhárom csapata ismét szerzett pontot. A második legjobb Audi-pilóta az Audi Sport Team Abt Sportsline színeiben induló Nico Müller volt, noha a rajtnál Robert Wickens (Mercedes-Benz) a svájci versenyzőt csapattársa, Loïc Duval autójába lökte, amely során defektet kapott. Müller ezután az utolsóról egészen az ötödik helyig jött fel sérült autójával.

Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix), a szombati futam harmadik helyezettje a hetedik helyen zárt, miután a korai bokszkiállását követően eleredő eső másodszor is a bokszba kényszerítette gumicserére.

Nem sikerült jól Mattias Ekström vasárnapi versenye. A svéd pilóta az FIA Ralikrossz-világbajnokságon aratott délelőtti győzelme után a verseny első felében a tizedikről a harmadik helyig jött fel. Miután azonban esőgumikra váltott, ismét a tizenegyedik helyre szorult vissza, így pont nélkül maradt.

Az újonc Loïc Duval bíztató edzésteljesítményét követően egy rajt utáni vétlen ütközés következtében már hét kör után leparkolni kényszerült Audi RS5 DTM versenygépét. Még szerencsétlenebbül alakult a verseny René Rast számára. A német pilóta első alkalommal indulhatott az első rajtsorból, a harmadik körbeli újbóli indításkor azonban úgy eltalálta egyik vetélytársa, hogy fel kellett adnia a versenyt. Miután Rast nyaki fájdalmakra panaszkodott, elővigyázatosságból kórházba szállították kivizsgálásra.

A francia elnöki beiktatás hivatalos autója a DS 7 Crossback lett

Emmanuel Macron a DS Automobiles 2 hónappal ezelőtt bemutatott modelljét, a DS 7 Crossback-et választotta első hivatalos útjához. Az elnöki DS 7 Crossback-et átalakították, többek között nyitható vászontetőt kapott, hogy a köztársasági elnök belőle üdvözölhesse a francia népet a Champs-Elysées-n.

Nagy büszkeség a DS márka számára, hogy az új köztársasági elnök a DS 7 Crossback-et választotta beiktatási ceremóniájához. Ezzel a pillanattal a DS Automobiles – amelynek ambíciója, hogy a francia innovációt és szaktudást átvigye az autógyártásba – a tradíciót folytatva, ismét a francia elnökség hivatalos autóbeszállítója lett.
A DS modelleket számos alkalommal használták hasonló eseményeken az Ötödik Köztársaság fennállása során.

Az elnöki DS 7 Crossback néhány jellemző mondatban

– A DS mérnökei és szakemberei a legjobb tudásuk szerint szabták személyre ezt az egyedi elnöki autót, 7 hónappal a modell hivatalos bevezetése előtt (2018. január),

– Indigókék fényezés, méretre készített vászontető, az autó funkciójának megfelelő Francia Köztársaság felirat és zászlótartó,

– A belső térben különleges Art Leather fekete bőrborítást találunk,

– A 20”-os könnyűfém keréktárcsák arany díszítőelemeket kaptak,

– Az autó tartalmazza a DS 7 Crossback által kínált összes high tech szolgáltatást: DS CONNECTED PILOT, amely jelentős lépés az önvezető autó irányába, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, a 21. század DS felfüggesztése, amely az úthibákat előre felismerve folyamatosan szabályozza a lengéscsillapítók működését,

– Az elnöki DS 7 Crossback a párizsi DS WORLD-ben is megtekinthető lesz (33 rue François 1e).

[TESZT] Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Black Edition – ha számít az egyediség

3360 darabos szériából az egyiket birtokolni? Nem rossz dolog, még akkor sem, ha a kérdéses modell a mainstreamet erősíti. A Nissan Qashqai Black Edition-nel tehát nem lehet melléfogni, s bár a korlátozott példányszám visszafogja majd elterjedését, de pontosan ez adja a varázsát. Nem meglepő módon tehát az egyik nemes darabot fogtuk tesztre.

Sok újdonságot magáról a modellfrissített Qashqai-ról nem nagyon tudunk zengeni, elegendő, ha részletesen végig böngészik olvasóink a korábban publikált célirányos tesztjeink valamelyikét, mondjuk ezt (itt a műszaki paraméterek is teljes mértékben megegyeznek, kivéve a hajtásláncba ékelt automataváltó meglétét – a Nissan Qashqai Black Edition 6 sebességes manuális kéziváltóval érkezett szerkesztőségünkhöz.

Nézzük, mennyi pluszt tud nyújtani egy Nissan Qashqai Black Edition a hagyományos értelmezésű teljes felszereltséghez képest. Mint ismeretes, a full extrás csomagot Tekna elnevezéssel kapjuk, itt viszont számos egyedi stíluselem egészíti ki az amúgy rendkívül csinos összképet.

Mivel Black Edition, nyilván a fekete tónusok, árnyalatok dominálnak jelen esetben. A 19 col átlóval felvértezett Ibiscus elnevezésre hallgató könnyűfém kerekek kiemelik az autó egyéniségét, nem beszélve a mattfekete küszöbburkolatokról, amely még inkább előtérbe helyezik a modell exkluzivitását.

Mindezeken felül egyedi panoráma üvegtetőt is konfigurálhatunk a frissen kiszemelt Nissan Qashqai Black Edition-höz, bár ez nem annyira kiemelkedő extra, itt viszont az amúgy is nagy harmóniában domborító összképet tökéletesen kiegészíthetjük ezzel. Így egyértelmű, hogy a stílusosság fogja végig kísérni minden egyes kilométerünket.

Kimondottan sportos, de nem bántóan

Bár ültetés, vagy további kaszni-kiszélesítés nem szerepel az opciós listán a Nissan Qashqai Black Edition esetében, mégis az egész arculat kimondottan sportosra sikeredett. Ez alapjaiban véve remek, hiszen plusz egy érvet jelent ez, ha levadásznánk egy Black Edition-t a kíłnálatból; persze mindenképp elkél némi fanatizmus és elhívatottság a Qashqai, vagy még inkább Nissan brand iránt. Ki tudja? Mindenesetre az alapkoncepció remek, kár, hogy a legtöbb márka nem ténykedik ilyen irányban.

Ahogyan azt már a korábbi Nissan Qashqai tesztautóknál is megismerhettük, a maximális közlekedésbiztonság szellemiségében fogant teljes LED technológiát alkalmazó fényszórók a Nissan Qashqai Black Edition-nél is megtalálhatók. Csak emlékeztetőül, ha anno kimaradt volna esetleg valakinek: a Qashqai-nál alkalmazott LED fényszórók a hagyományoshoz képest nem kevesebb, mint 50 százalékkal alacsonyabb energiafogyasztást produkálnak, ugyanakkor az éjjeli belátható, megvilágított terület sokkal kiterjedtebb és sokkal optimálisabb látási viszonyokkal autózható.

A Nissan Qashqai Black Edition beltere is fekete, különféle tapintású és kialakítású felületek váltják egymást. A lakk hatású műanyag-berakások igényesen futnak a dizájnnak megfelelően, sok a párhuzam, az anyaghasználat remek, letisztultan elrendezett műszeregységekkel, komfortos első- és hátsó ülőfelületekkel.

Aszkéta dízelmotorral az igazi. Ugyanakkor van erőtartalék és nyomaték, nem is kevés

Tesztautónkba a már jól ismert 1.6 literes dCi gázolajos erőforrás került, 130 lóerős maximális teljesítménnyel (4000-es percenkénti fordulatszámon), 320 Newtonméteres csúcsnyomatékkal (1750-nél már érkezik is). A társított 6 gangos manuális váltó a legoptimálisabb ehhez a hajtáshoz, így az autóban rejlő dinamizmus jobban előtérbe helyezhető – igaz, a motor nyomatékossága alapjárat közelében továbbra is eléggé gyengécske, hajlamos a fulladásra.

Fogyasztás tekintetében hozta az elvártat a Nissan Qashqai Black Edition, városi közegben 5.7, országúton 3.7 literes átlagfogyasztást rögzítettünk 100 kilométerre.

2016 Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Black Edition specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: 6 sebességes manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4377 mm

Szélesség: 1806 mm

Magasság: 1590 mm

Tengelytáv: 2646 mm

Első gumik mérete: 225/45 R19

Hátsó gumik mérete: 225/45 R19

Tömeg, üresen: 1518 kg

Össztömeg: 2110 kg

Csomagtartó mérete: 401 liter, bővíthető 1560 literig

Üzemanyagtartály mérete: 65 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 másodperc (gyári), 10.3 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.7 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 4.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Bővebb információ a Nissan hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Mazda múzeum nyílik ma Augsburgban

Május 13-án, azaz ma a németországi Augsburgban nyílik az első európai Mazda múzeum, amely bemutatja egy nem szokványos autógyár majdnem 100 éves történetét és legszebb modelljeit.

A Frey’s Mazda Classic Car Museum elnevezésű intézmény a helyi Mazda márkakereskedés kezdeményezésére, a Mazda németországi leányvállalata támogatásával jött létre és összesen 45 járművet mutat be, köztük nemcsak az Európában, de a csak más kontinenseken forgalmazott modelleket, köztük a Frey család magángyűjteményéhez tartozó ritkaságokat is. A kiállítótér egy rendezvényteremmel, étteremmel és ajándékbolttal együtt egy 1897-ben épült, felújított villamos remizben kapott helyet.

„Egyedi és lenyűgőző az első, Japánon kívüli Mazda múzeum. Az intézmény egy álom beteljesülése a Frey család számára, amely így megoszthatja a világgal egyedülálló, a világ számos pontjáról származó régi Mazdákból álló gyűjteményét. Nagyon büszkék vagyunk, hogy a család a Mazda hálózatát erősíti” – mondta Akira Marumoto, a Mazda alelnöke.

A kiállított autók között van egy 1967-es Mazda Cosmo Sport, egy 1969-ből származó Mazda Luce RX87 és egy ’92-es Mazda RX-7, az eddig a legnagyobb darabszámban eladott Wankel-motoros modell is, amely mutatja, milyen régóta egyesíti a japán márka a vezetési élmény nevében az innovatív technológiát a különleges formatervekkel. De szerepel a gyűjteményben a vállalat első tömeggyártású személyautója, az 1960-as Mazda R360 egy példánya, egy 1962-ben gyártott, háromkerekű Mazda K360 kisteherautó, egy 1966-os Mazda Familia 1000 coupé és az első, Németországban hivatalosan árusított 616-os 1976-os darabja is, sőt 1992-ből az egyedi, középmotoros, könnyűépítésű sportautó, a Mazda AZ-1 egy példánya is.

A kiállított autókat folyamatosan váltogatják majd, újabb gyöngyszemeket bemutatva a Mazda márkakereskedelemmel 1978 óta foglalkozó Frey család több, mint 120 darabos gyűjteményéből. Az intézmény vezetői remélik, a klasszikus Mazda tulajok számára találkozóhellyé válhat az augsburgi múzeum.

[TESZT] Suzuki Ignis 1.2 GLX 4WD – sikeres felzárkózás

Legutóbbi autótesztünkben a Suzuki Ignis 1.2 GL modellt mutattuk be olvasóinknak. Ez az amolyan “fapados” verzió, a legpuritánabb (ami nem is annyira puritán) kialakítással, felszereltséggel. Most a jelenleg elérhető legmagasabb konfigurációval elérhető változatot próbáltuk, összkerékhajtással, minden földi jóval – egyedül az automataváltó hiányzott csak.

Ez tehát már nem a munkásember kocsija, aki a Lada után szívesen ült az első Ignisbe, hanem a dögös vonalakra szívdobbanással és elismerő pillantásokkal, sőt, vásárlási szándékkal szalonba érkező fiatal generációké. Persze ez a kocsi megosztóbb mint a Vitara, mert itt annyira különösre és merészre sikeredett a fazon, hogy van azért olyan, akinek semmi pénzért nem kellene, merthogy kicsi és hát hogy néz már ki.

Pedig a tények önmagukért beszélnek: A méretei megegyeznek az előző Ignis méreteivel, de a kerekebb formák miatt mégis lehet olyan érzésünk, mintha kisebb lenne. Mindamellett a hátsó utasok lábtere hatalmas, és az 1999 óta piacon levő Yarishoz hasonlóan most már itt is úgy lehet a csomagtartó méretet megnövelni, hogy akár osztottan vagy mindkét hátsó ülést előretoljuk.

Így a mini kategóriában a 200 l feletti csomagtartó nagyság mégiscsak irigykedésre adhat okot. Az 1,2 literes négyhengeres dual jet benzinmotor pedig maga a tökély egy ilyen kis kategóriához. Csodás a Pioneer fejegység, és az egész kijelző. Mondjuk sok idő amíg valaki kiismeri magát rajta, nagyon eltér a márkatársakétól, így ne a piros lámpánál kezdjük el megtanulni mit és hogyan, mert az minimum 20 perc lesz.

Az általunk tesztelt HIFI-vel, ütközésre figyelmeztető, sávelhagyásra figyelmeztető biztonsági berendezésekkel is ellátott tempomatos és manuális 5 sebességes példány elképesztő fogyasztási adatokat produkált az AllGrip összkerékhajtás ellenére.

4 személlyel autópályán és városban vegyesen 4,3 litert fogyasztott! Úgy látszik a Suzuki mérnökei rájöttek a titokra. Mindegy hogy hibrid vagy nem hibrid, a lényeg, hogy benzinből egyen keveset. Végül is igazuk van.

Negatívum, hogy a magas felszereltségű változat – mint esetünkben a tesztelt Suzuki Ignis 1.2 GLX 4WD – mindössze csak 4 személyre vizsgáztatható. Ez nem kis kompromisszum, figyelembe véve, hogy a hátsó férőhely alapesetben bőséges helyet tud biztosítani három felnőtt utas számára.

Sőt, ezeken felül akár hátramenetben akár előrementben, ha emelkedőn akarunk elindulni, nem kell kézifék, hanem 3 másodpercig megtartja magát a kocsi. Ezt régen úgy hívták, hogy visszagurulás gátlás. De ebben mindkét irányban van ilyen. Nem rossz ötlet. Ettől kezdve igazi női autó. Egy biztos, az utcán mindenki hátrafordul utána.
Úgy látszik, még kevés fut belőle és a design annyira formabontó, hogy az utca embere nem igen tudja hova tenni.

Létezik automata váltós verzió is (4 940 000 forint), elsőkerékhajtással; a tesztelt Ignis modellünk túllép az 5 millión, egész pontosan 5 040 000 forintot kell a pénztárban hagyni vásárlásnál.

2017 Suzuki Ignis 1.2 GLX AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 5 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3700 mm

Szélesség: 1660 mm

Magasság: 1595 mm

Tengelytáv: 2435 mm

Első gumik mérete: 175/65 R15

Hátsó gumik mérete: 175/65 R15

Tömeg, üresen: 835 kg

Megengedett össztömeg: 1330 kg

Csomagtartó mérete: 267 liter, bővíthető 1097 literig

Üzemanyagtartály mérete: 32 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 170 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.9 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 104 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai honlapján, IDE kattintva.

Cikkünkben felhasználtunk fotókat a Suzuki Ignis 1.2 GL felszereltségű modellről (NXW-957).

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Stabil alapokon indítja a Volkswagen-csoport 2017-es pénzügyi évét

A folyó pénzügyi év első három hónapjában a Volkswagen-csoport szilárd lábakon áll a kompetitív környezetben, a kihívásokkal teli piacon.

A konszern értékesítési bevétele 10,3 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, és elérte az 56,2 milliárd eurót. A 4,4 milliárd eurós működési nyeresége az első negyedévben ugyancsak jelentősen meghaladta a várakozást. Ez azzal is összefüggésben áll, hogy a működés árbevétel-arányos nyeresége (ROS) az előző év első negyedévi 6,1 százalékáról 7,8 százalékra nőtt (az összehasonlítás alapját képező előző évi számok a különleges tételek előtti értékek). Ez az erőteljes eredmény a mennyiségi és mixhatásokból, az árfolyamok pozitív változásaiból, a költséghatékonyság, valamint az egész Volkswagen márka jövedelmezőségének kb. 0,9 milliárd euróra növekedéséből eredtek. A csoport többi márkája szintén nagyon jó negyedévi eredményeket ért el.

„A negyedévi számainkat a csoport márkáinak remek teljesítménye, az új, lenyűgöző termékeink bevezetése, és a nyugat-európai piacról származó stabil nyereség befolyásolták pozitívan” – mondta Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke az évközi eredményekről. “Erőfeszítéseink, hogy a vállalat minden területén növeljük hatékonyságunkat, termelékenységünket, kifizetődnek – folytatta Müller. – A mai eredmények igen bátorítóak. Megerősítenek abban az elhatározásban, hogy folytassuk utunkat, amit a TOGETHER – 2025 stratégiával jelöltünk ki.”

A csoport operatív eredménye és forgalma nem tartalmazza a kínai vegyesvállalatok üzletmenetét, amit a pénzügyi eredményben at equity mutatunk ki. A kínai vegyesvállalatok operatív eredménye 1,1 (1.2) milliárd eurót tett ki az első három hónapban. A konszern pénzügyi eredménye 0,5 milliárd euróval, 0,3 milliárd euróra nőtt. A Volkswagen-csoport adózás előtti eredménye 4,6 (3,2) milliárd euróra, az adózás előtti hozam 6,3-ról 8,2 százalékra nőtt. Az adózás utáni konszolidált nyereség az első három hónapban 3,4 (2,4) milliárd eurót tett ki.

Robusztus nettó likviditás

A konszern autóipari területének ingatlan- és eszközberuházásai (capex) 13,2 százalékkal, 1,8 milliárd euróra csökkentek, a capex értékesítési bevételhez viszonyított aránya 3,8 százalékra adódott (tavaly 4,9). Ez a magasabb árbevételnek is köszönhető. A beruházások elsősorban a gyártóeszközöket és az új modellek fejlesztését érintették, valamint a modellpaletta ökológiai jellemzőinek javítását, az elektromos hajtásláncok és moduláris platformok fejlesztését.

Az autóipari terület 2017-es nettó cash flowja az első három hónapban az előző évihez képest 2,6 milliárd euróval 3,9 milliárd euróra csökkent a dízeltéma miatt. A nettó likviditás az autógyártásban 2017 márciusában továbbra is magas, 23,6 milliárd eurót tett ki.

„A negyedéves eredményeink további bizonyítékként szolgálnak a csoport pénzügyi alapjainak szilárdságára vonatkozóan” – jelentette ki Frank Witter, a csoport igazgatótanácsának pénzügyekért és kontrollingért felelős tagja. „Az, hogy folyamatosan megőriztük pénzügyi egyensúlyunkat, most nagyon is kifizetődik, különösen a dízeltéma árnyékában. Bár ez milliárdokban számolva is kétszámjegyű pénzmennyiség kiáramlásához fog vezetni ebben a pénzügyi évben, a mostani nettó likviditásunk megadja a szükséges pénzügyi stabilitást és rugalmasságot ahhoz, hogy legyőzzük ezt a nehézséget is. Továbbá folytatjuk és szisztematikusan hirdetjük TOGETHER-2025 stratégiánkat, a Volkswagen márka jövőképére fókuszálunk, valamint a költségvetési fegyelemre az egész csoporton belül. Ezek a negyedévi eredmények jelentik az első kézzelfogható eredményt, és továbbra is azon leszünk, hogy megküzdjünk minden egyes vásárlónkért.”

Márkák és üzletágak

A Volkswagen Személyautók márkán és a Volkswagen-csoporton belül a cégek átrendeződése az új struktúra jegyében történt, annak érdekében, hogy növeljük az átláthatóságot és az összehasonlíthatóságot. A márkákon átívelő logisztikát és egyéb szolgáltatásokat, valamint a csoport más tagjainak a termékeit is forgalmazó importőröket leválasztjuk a Volkswagen Személyautók márkáról. 2017 első három hónapjában a márka értékesítési bevétele 24,0 százalékkal, 19,0 milliárd euróra esett vissza a konszolidált csoportban történő változások miatt. A különleges tételek előtti operatív nyereség 869 (73) millió euróra növekedett. Erre a mennyiségi, a modellmix és a haszonkulcshoz kapcsolódó faktorokon túl az árfolyamok is pozitív hatást gyakoroltak.
Az Audi operatív nyeresége 1,2 milliárd euróra adódott, ami lényegében egyezik az előző évivel (1,3). A nemzetközi modell- és technológiai portfolió bővítése a vizsgált időszakban nagyobb terhekhez és magasabb amortizációs költségekhez vezetett. Az Audi márka kulcsfontosságú pénzügyi teljesítménymutatói a Lamborghini és a Ducati márkák eredményeit is tartalmazzák.

A ŠKODA tovább javította rendkívüli teljesítményét 2017 első három hónapjára is. Az operatív nyereség 31,8 százalékkal, 415 millió euróra emelkedett a nagyobb mennyiség, alacsonyabb anyagköltségek és pozitív mixhatások miatt.

A SEAT 56 millió euróra (54) növelte a nyereségét. Nagyobb értékesítési darabszám, pozitív mixhatások és a javuló haszonkulcs ellensúlyozták a negatív árfolyamhatásokat és a költségnövekedést.

A Bentley 2 030 (2 033) autót értékesített 2017 első negyedévében. A működési veszteség 30 (54) millió euró, ami évről-évre javul az árfolyamhatásoknak és a modell-portfolió alacsonyabb fejlesztési költségeinek köszönhetően.

A Porsche Pénzügyi Szolgáltatások 2017 januárjától a Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások részeként működik. Az előző évhez hasonlóan a Porsche értékesítési bevételei 5,0 milliárd eurót tettek ki. A modellmix és az árfolyamok pozitív változásainak hatására a Porsche operatív nyeresége 932 (855) millió euróra nőtt.

A Volkswagen Haszonjárművek több járművet adott el világszerte az első három hónapban, a Multivan/Transporter és Caddy modellek népszerűségének köszönhetően. Az operatív nyereség 44,5 százalékkal 205 millió euróra nőtt.

A Scania márka operatív nyeresége az első három hónapban 80 millió euróval, 324 millió euróra nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Az értékesítési darabszámok növekedésén kívül az árfolyamok és a szerviz üzletág erősödése voltak erre különösen pozitív hatással.

Az MAN Haszonjárművek esetében a speciális tételek előtti operatívnyereség 93 millió euróra adódott, ami jelentősen meghaladta az előző év hasonló időszakának értékét (65 millió). Ez a növekedés főként a nagyobb volumenű eladásoknak és a költségcsökkentésnek köszönhető.

Az MAN Power Engineering 26 (48) millió euró operatív eredményt ért el.
A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások 12,2 százalékkal 551 millió euróra növelte operatív nyereségét. Ez részben a javuló üzletmenetnek, részben pedig annak köszönhető, hogy ide került a Porsche Pénzügyi Szolgáltatások.

A 2017-es év kilátásai megerősödtek

A Volkswagen-csoport az első, erős negyedévet követően megerősítette a 2017-es évre szóló kilátásait. A csoport azt várja, hogy éves bevétele akár 4 százalékkal növekedjen ebben az évben.
Ami a csoport operatív nyereségét illeti, a működési árbevétel arányos nyereségét 6,0 és 7,0 százalék között várják 2017-re. A kihívásokat a gazdasági helyzet, az intenzív verseny, az árfolyamok volatilitása és a dízeltéma jelentik.

BMW 8-as sorozat: igazi luxus sportkupét várhatunk

Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke 2017. május 11-én, a vállalatcsoport éves értekezletén hivatalosan is bejelentette egy új tanulmányautó érkezését.

A 2018-as világpremiert ígérő BMW 8-as Coupé koncepciójának formanyelvébe a BMW Group első ízben 2017. május 26-án, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este színpadán enged betekintést. A tanulmányautó a kompromisszumoktól mentes menetdinamika és az abszolút luxus egységét kelti életre – egy modern BMW kupé képében.

„A BMW 8-as Coupé egy igazi álomautóként érkezik meg a palettára, hogy új fejezettel bővítse luxus minőségű sportkupéink történetét. A modellel ismét megerősítjük vezető pozíciónkat a luxus szegmensben, hiszen ma már teljes magabiztossággal mondhatom, hogy az új 8-as sorozat egy valódi luxus sportkupé lesz” – mondta Harald Krüger.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK