Főoldal Blog Oldal: 332

Tengerentúli premierjét New Yorkban ünnepli a BMW i8 MemphisStyle

A 2017. május 5-e és 7-e között megrendezett Frieze New York művészeti kiállításra a BMW Group egy előkelő VIP járműflottával, a BMW i divízió és a Garage Italia Customs dizájnműhely közösen megálmodott MemphisStyle különkiadásával, a harmadik BMW Art Car modellel és két exkluzív tervező-művészeti beszélgetéssel készült.

Immáron hivatalosan is hatodik esztendejébe lépett a BMW Group és a Frieze New York művészeti kiállítás között gyümölcsöző kulturális együttműködés. A világ egyik legnagyobb kortárs művészeti kiállításaként számon tartott esemény idén május 5-7. között várja a látogatókat a Manhattan keleti oldalán fekvő Randall’s Island Parkban. A bajor gyártó ezúttal is a BMW 7-es sorozat exkluzív VIP járműflottájával gondoskodik a kiállítás meghívott vendégeinek kényelméről, miközben az expón és a Soho House dísztermében két tervező-művészeti beszélgetést is életre hív. A Frieze New York látogatóit ráadásul a BMW Lounge komfortszoba is várja, ahol a tengerentúli érdeklődők először láthatják teljes életnagyságban a BMW i divízió és az olaszországi Garage Italia Customs dizájműhely legújabb közös alkotását, a BMW i MemphisStyle dizájnkiadás BMW i8 plug-in hibrid modelljét.

A BMW i MemphisStyle névre keresztelt dizájnkiadás azon művészeti- és kulturális mozgalom előtt hajt fejet, amely az 1980-as évek elején induló Memphis Design Group lázadó stílusára épülve egyszersmind forradalmasította a dizájnművészet világát. A művészeti társulást 1981-ben hozta létre Ettore Sottsass olasz dizájner-építész azzal a céllal, hogy alkotásaikkal minden téren szembeszálljanak a funkcionalitás és a konvencionális eszköztár hagyományos sémáival. Munkáikat merész vonalvezetés, szokatlan anyaghasználat és újfajta mintázat jellemezte. A Memphis Design Group rendkívül provokatív stílusa az Art Deco művészeti irányzat látványos mozzanataiból és meglepő geometriai formáiból merített ihletet, amely a Pop Art irányzat élénk színhasználatával és az 1970-es évek minimalista látásmódjával keveredett.
A BMW i divízió és az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely legújabb különkiadásában a ferde, a vízszintes és a függőleges vonalak váltakozása hipnotikus mintázatok képében, élénk színekkel kel életre. Az éles felületek alkotta kontraszt a hagyományokkal szembeni lázadás és a merev szabványoktól való elrugaszkodás színtiszta kinyilatkozása. A különleges dizájnkiadást a BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó műszaki alapjaira álmodták meg a készítők.

A modernkori megoldásokat jellemző irányelvek megkérdőjelezése, a forradalmi innovációk létrehozása és a járatlan utak felfedezése mentén a Memphis Design Group és a BMW i divízió nagyon hasonló alapelveket vall. 2017. május 4-én, a Frieze New York művészeti kiállítás előestéjén a bajor gyártó a BMW Lounge komfortszobában éppen ezért

A jó, a rossz és a csúf: a Memphis Design Group mérföldkövei címmel hívta életre első művészeti beszélgetését. Az est során Dr. Thomas Girst, a BMW Group kulturális ügyekkel foglalkozó részlegének vezetője Carl Gustav Magnusson ipari formatervezővel a kreativitásban rejlő potenciál, a művészeti merészség és az innovációk okozta kihívások különleges egységéről beszélgetett, amely nem csupán a Memphis Design Group művészeti éveit, de az 1960-as években feltörő világhírű művész, Roy Lichtenstein munkáit is meghatározta. A populáris eszközöket képregény-stílusban forradalmasító festőt 1977-ben a bajor gyártó arra is felkérte, hogy készítse el a BMW Art Cars kollekció harmadik modelljét, amelyet idén május 5-7. között a rajongók a Frieze New York művészeti kiállítás BMW Lounge komfortszobájában teljes életnagyságban is megtekinthetnek.

A kiállítás előestéjén megrendezett művészeti beszélgetés után a BMW május 6-án, szombaton a Soho House dísztermében is tető alá hoz egy exkluzív beszélgetést. Dr. Thomas Girst ezúttal Daan Roosegarde holland művésszel és Jessica Lax-szel, a New York-i Van Alen Institute versenyigazgatójával beszélget a jövő meghatározó festészeti és formatervezési irányzatairól, „Utazás a jövőbe” címmel.

A földkerekség egyik legnagyobb kortárs művészeti kiállításaként a Frieze New York a világ több mint 200 legjelentősebb nemzetközi galériáját gyűjti csokorba. A BMW immáron 2004 óta a Frieze London művészeti kiállítás hivatalos autóipari partnere, a hosszú távú együttműködés pedig 2012-ben a Frieze New York művészeti kiállítással megkötött partnerséggel bővült. A Frieze mellett a BMW megannyi nemzetközi művészeti kiállítással és vásárral ápol hosszú távú együttműködést, így többek között a Hongkongba, Miamiba és Bázelbe is ellátogató Art Basel művészeti kiállítással, a berlini Gallery Weekend művészeti kezdeményezéssel és a TEFAF Maastricht művészeti- és régiség-kiállítással is. A BMW Group ezen felül számos nemzetközileg elismert múzeum, így például a londoni Tate Modern autóipari partnere, miközben a független műgyűjtőket egyesítő Independent Collectors oldalán a „BMW Art Guide by Independent Collectors” című kiadványt is megjelentette. A bajor gyártó a fiatal és feltörekvő művészeket is átfogó támogatásáról biztosítja, olyan kezdeményezéseket létrehozva, mint a BMW Art Journey művészeti utazás és olyan elismeréseket pártfogolva, mint a berlini Nemzeti Galéria fiatal művészeket támogató díja.

Magyarországon is rendelhető az új, ráncfelvarrott Volkswagen e-Golf – menetpróbán bizonyított

Korábbi cikkünkben beszámoltunk a Volkswagen Innovációs Nap eseményről, melyet a Porsche Hungaria Volkswagen divíziója szervezett. A fő hangsúlyt a modellciklusának feléhez érkezett, ennek megfelelően megújított e-Golf kapta, menetpróba keretein belül, a Mátra lankáin próbáltuk.

A mátrafüredi Lifestyle Hotel Mátrában megtartott kapcsolódó prezentáció után ömlő esőben indult a tesztvezetés. Már korábban rendszeresítettünk egy helyszínt, úton a Kékestető felé, ahol optimális körülmények tudunk autót fotózni –  hasonló próbavezetések alkalmával már tettünk így.

Természetesen fogtuk hát az egyik szabad e-Golf kulcsát, és mindössze 56 kilométeres range, valamint 2 utas társaságában nekivágtunk az emelkedőnek.

Érdekes módon a hatótáv mérsékelten csökkent, nagyjából 25 kilométert autóztunk, s leadásnál 43 kilométert mutatott a kijelző. Azt persze vegyük hozzá, hogy a visszaúton a rengeteg fékezés, illetve motorfék által visszatermelt energia valamennyire azért szinten tartották a megtehető, hátralévő kilométerek számát – úgy, hogy nem spóroltunk az árammal, az útviszonyokhoz képest próbáltunk dinamikus közlekedést produkálni. Első blikkre a megújult Volkswagen e-Golf agilisabb, kényelmesebben vezethetőbb és kiforrottabb lett, s természetesen a hatótáv is növekedett – a prezentáción elhangzottak szerint 300 kilométer körüli hatótávval érdemes számolni 1-1 feltöltés után.

Már megrendelhető tehát az új Volkswagen Golf, amely tisztán elektromos hajtásrendszerű modellként bővíti a jelenlegi palettát – áll a Porsche Hungaria sajtóközleményében. Kiemelik: az újdonság nagyobb teljesítményt és hatótávot, illetve még gazdagabb szériafelszereltséget kínál elődjéhez képest. A nulla károsanyag-kibocsátású modell alapára.

Új lítiumion-akkumulátorral készíti aktuális e-Golf modelljét a Volkswagen, amelynek energiatároló képessége 24.2-ről 35.8 kilowattórára emelkedett. Az ügyfelek számára releváns éves középértékként így vezetési stílustól, a légkondicionáló berendezés használatától, illetve további tényezőktől2 függően mintegy 200, az Új Európai Menetciklus (Neuen Europäischen Fahrzyklus; NEFZ) során pedig 300 kilométer hatótáv adódik. Ezzel elődjéhez képest – a vezetési stílustól és a használat módjától függően – akár 50 százalékkal is növekedhetett az elektromos Golf hatótávja.

Az ügyfelek egyebek mellett a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és gyalogosvédelemmel (Pedestrian Monitoring) kiegészített Front Assist rendszere és a bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék, illetve a Volkswagen Media Control formájában jelentősen kibővített alapfelszereltséget is élvezhetnek. Az elektromos motor teljesítménye már 100 kW/136 LE, ami 15 kilowattal (20 LE) haladja meg az előd modellét, s amellyel az alsó-középkategóriájú négyajtós modell álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

Az e-Golf további újdonsága az extrafelszerelésként rendelhető Active Info Display digitális műszeregység és a már alapkivitelben kínált, 9,2 col képátlójú monitorral szerelt és gesztusvezérléssel is kezelhető Discover Pro infotainment-rendszer. Mindezeken – mint a Volkswagen összes elektromos hajtásrendszerű modelljében – a Car-Net e-Remote App segítségével különböző járműfunkciók érhetők el kényelmes távvezérléssel.

Ennek megfelelően igény szerint okostelefonról vagy táblagépről is kezelhető például a légkondicionáló berendezés, vagy indítható el, illetve állítható le az akkumulátor töltése. Az alkalmazás még az e-Golf legutóbbi parkolási pozícióját is megjelenítheti a térképen. Külső megjelenésében a felfrissített e-Golf új LED-technikájú fényszórók és hátsó lámpák jellemezte, átdolgozott orr- és farkialakításáról ismerhető fel.

Utasterét a márka többi elektromos modelljéhez hasonlóan elektromos fűtéssel melegíti fel az e-Golf, kemény mínuszok esetén is a Golf modellektől megszokott magas színvonalú kényelmet kínálva. Ha már a feltöltés közben, s ezzel gyakorlatilag az elektromos hálózatról kívánják felfűteni, ez a funkció szintén aktiválható a Car-Net e-Remote alkalmazás segítségével. Ezzel jelentősen kímélhető az akkumulátor energiája, amelyből így több állhat rendelkezésre a közlekedéshez.

Nagyobb téli hatótáv – megoldás: hőszivattyú!

Az e-Golf fűtésrendszere kiváló példa arra, hogyan növelhetik az innovatív műszaki megoldások az elektromos hajtásrendszerű járművek gazdaságosságát – s ezzel hatótávját – a mindennapos autózás során. A „varázsszó” a hőszivattyú: az energiatakarékos házakból jól ismert elv az e-Golf révén járműves alkalmazásban is rendelkezésre állhat. Az extrafelszerelésént rendelhető hőszivattyú a környezeti levegő hőmérséklete és a hajtásrendszer komponenseinek maradékhője segítségével melegíti fel az utasteret. A kifejezetten az e-Golf számára kifejlesztett hőszivattyú télen jelentősen csökkenti az elektromosáram-igényt, jól érzékelhetően növelve az elektromos Golf hatótávját.

A Volkswagen Innovációs Napról bővebben kapcsolódó cikkünkben lehet olvasni.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Volkswagen Innovációs Nap – ismerkedés a márka aktuális modellportfóliójával

Nagyszabású és egyben rendkívül meggyőző, úgynevezett innovációs napot szervezett a Porsche Hungaria Volkswagen divíziója. Alapvetően nem 1, hanem 2 napos túrára voltunk hivatalosak, felölelve a márka jelenlegi szinte teljes személyautó-portfólióját, Golftól a Passaton keresztül a Tiguanig. Nem titkoltan a teljesen elektromos, illetve a plug-in hibrid hajtás (GTE) kapta a főszerepet.

Már csak azért is a teljesen tisztán elektromos és GTE modellek kerültek rivaldafénybe, mivel hazai premierjét is most tartotta a modellfrissítésen átesett, ciklusa második feléhez érkező Golf – amely az e-Golf és a “hagyományos” Golf tekintetében is tartogatott innovatív és merőben új opciókat. Az újdonságokról későbbi cikkeinkben számolunk be részletesen.

A túra stílszerűen a Hungaroringről indult, (onnan) nem túl távoli végcéllal; a helyszín a mátrafüredi Lifestyle Hotel Mátra volt. Ennek külön örültünk, ugyanis maga a környék kimondottan izgalmas a dimbes-dombos, erdős, kanyargós szerpentines mivolta révén, de a szálloda is az egyike kedvenceinknek. Úgyhogy adott volt minden, ami kellhet egy kellemest a hasznossal-jellegű program kivitelezéséhez.

Elsőként egy Volkswagen Tiguan 2 literes TDI motorral szerelt verzióra esett a választásunk, itt alapvetően az új infotainment rendszerre, valamint a 4MOTION Active Control-ra voltunk kíváncsiak. Előbbi rendkívül informatív, gyors, szem előtt tartva korunk csatlakoztathatósági igényeit – iOS, illetve Android rendszerű okoseszközöktől független a reakcióidő, optimalizálás. Végre elérhető a Car-Net online szolgáltatás is, mely révén valós időben tájékozódhatunk menet közben a legfontosabb információkról – például arról, hogy a navigált útvonalon merrefelé alakult ki időközben esetleges torlódás. A rendszer ennek megfelelően automatikusan útvonalat módosít, és megtalálja igényeiknek a legmegfelelőbbet.

A 4MOTION Active Control rendszerének köszönhetően szinte minden körülmény közt megtalálhatjuk a Volkswagen Tiguan-nak a legmegfelelőbb vezetési profilt. Mivel az időjárás eléggé zord volt az első napon, ezért pont kapóra jött a rendszer fontossága: miután Gyöngyöst elhagytuk, és már a szálloda felé vezető célegyenesben voltunk, masszívabb kanyarvételezésekkel is teljesen biztonságosan kezelte a rendszer a helyzetet, a kaszni stabil maradt, a futómű pedig acélkeményen dolgozott alánk – 3 személlyel utaztunk.

Nem sokkal érkezésünk után levezenyelték a sajtótájékoztatót is, melyet alapvetően az újdonságoknak szenteltek. Tehát vázolva lett az aktuális Volkswagen Golf, e-Golf, Golf GTE, Golf GTI Performance, valamint Golf R modellfrissítés, illetve a gyártó innovációs fejlesztéseiről és magáról a VW-jövőképről is átfogó ismertetetőt láttunk-hallottunk.

Mindezek után szakadó esőben indult a tesztvezetés. Már korábban rendszeresítettünk egy helyszínt, úton a Kékestető felé, ahol optimális körülmények tudunk autót fotózni –  hasonló próbavezetések alkalmával már tettünk így. Fogtuk hát az egyik szabad e-Golf kulcsát, és mindössze 56 kilométeres range, valamint 2 utas társaságában nekivágtunk az emelkedőnek.

Érdekes módon a hatótáv mérsékelten csökkent, nagyjából 25 kilométert autóztunk, s leadásnál 43 kilométert mutatott a kijelző.

Azt persze vegyük hozzá, hogy a visszaúton a rengeteg fékezés, illetve motorfék által visszatermelt energia valamennyire azért szinten tartották a megtehető, hátralévő kilométerek számát – úgy, hogy nem spóroltunk az árammal, az útviszonyokhoz képest próbáltunk dinamikus közlekedést produkálni.

Első blikkre a megújult Volkswagen e-Golf agilisabb, kényelmesebben vezethetőbb és kiforrottabb lett, s természetesen a hatótáv is növekedett – a prezentáción elhangzottak szerint 300 kilométer körüli hatótávval érdemes számolni 1-1 feltöltés után.

Hazafelé, a második nap reggelén egy Volkswagen Beetle-re esett a választásunk. Ez elsősorban a gyengébbik nem szíveit dobogtatja, nem is volt kérdés, hogy hölgy kollégáink csaptak le a a vezetés lehetőségére azonnal.

Úgy, hogy alig tudtak egymással dűlőre jutni annak tekintetében, hogy ki, meddig és mikortól vezesse az autót; természetesen minden megvolt ahhoz, hogy mély benyomást tegyen rájuk a Beetle – a belső felszereltség, a könnyed vezethetőség (DSG automataváltóval felszerelt tesztautót kaptunk), s nem utolsósorban a piros színválasztás – hasonló stílussal és árnyalatokkal a beltérben is.

E téren történt észrevételeink, valamint maga a Volkswagen Innovációs Nap beszámolója a Szépségnapló.hu-n olvasható hamarosan.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Teljes körű kommunikációt és interakciót ígér a Ford SYNC 3

Nem tűnik túl valószínűnek, hogy egy férfi beleszerethet a számítógépe intelligens operációs rendszerébe (még akkor sem, ha ez a rendszer Scarlett Johansson hangján szólal meg). Ám A nő című, 2013-as scifi-dráma mégis közelebb jár a valósághoz, mint gondolnánk – áll a Ford sajtóközleményében.

Képzeljen el egy olyan partnert, aki minden kívánságát lesi: ételt rendel, ha Ön túl fáradt a főzéshez, a kedvenc zenéivel vidítja fel, ha rossz a kedve, és még a barátai szülinapjára is emlékszik. Túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, ugye?

Ehhez nem is kell okvetlenül egy hús-vér partnert keresni, ugyanis a szakértők szerint az autóink hamarosan ilyenné válnak. Mivel 2022-re várhatóan majdnem minden új autóban lesz már hangvezérlés, a következő logikus lépés, hogy e rendszerek a hanglejtés és arckifejezés alapján képesek lesznek előre megjósolni az autós kívánságait – vagyis megszületik az empatikus autó.

“Jó úton haladunk egy olyan jármű kifejlesztése felé, amely képes felvidítani, tanácsot adni, sőt akár ébren tartani minket egy hosszú úton” – vélekedett Fatima Vital, a Nuance Communications igazgatója. Ha valaki, hát ő igazán jártas a témában, hiszen a Ford Motor Company a Nuance vállalattal közösen fejlesztette ki fedélzeti csatlakozási rendszere, a SYNC 3 hangvezérlését.

A Ford SYNC 3 segítségével az amerikai autósok hamarosan az Amazon virtuális asszisztensével, Alexával is kapcsolatba léphetnek. A jövőbeli rendszerek alighanem személyi asszisztensként működnek majd, így akár időpontokat és találkozókat is képesek lesznek egyeztetni.

A hangvezérlő rendszerek két éven belül olyan hasznos tanácsokkal és ötletekkel szolgálnak majd, mint hogy “Szeretne az édesanyjának virágot rendelni Anyák napjára?”, “Választhatok egy kevésbé zsúfolt, de lassabb útvonalat hazáig?” vagy “Lassan az utolsó darab is elfogy a kedvenc csokijából, és ebben az üzletben tartanak ilyet. Szeretne megállni, és bevásárolni?”

Amikor pedig Ön szívesebben maradna magára a gondolataival, az autó megtanulja felismerni ezeket a pillanatokat, és csendben marad. (Bár minden valódi partner ilyen jól rá tudna érezni erre…)

“Az olyan hangutasításokkal, mint az ‘Éhes vagyok’, vagy ‘Jó lenne egy kávé’ a SYNC 3 már most is közel jár ahhoz, hogy személyi asszisztensként működjön” – magyarázta el Mareike Sauer, a Ford Európa hangvezérlés-mérnöke. “Az autósok ma már egyre több európai nyelven is nemcsak saját anyanyelvükön és saját tájszólásukban beszélhetnek a rendszerhez, hanem saját szavaikat is használhatják, így a kommunikáció sokkal természetesebb.”

De vajon beleszeretünk-e a mesterséges intelligenciába, ahogy A nő című filmben is történt?

“A fedélzeti rendszerek szinte minden helyzetet képesek lesznek átlátni, és emberi beavatkozás nélkül is tudnak majd tanulni. Ami a nyelvet illeti: biztos, hogy bőséges szókincsből gazdálkodnak majd, sőt akár maguk is elkezdhetnek szavakat és kifejezéseket alkotni” – mondta Dominic Watt, a York Egyetem nyelvi és lingvisztikai tanszékének adjunktusa. “S miközben a technológia egyre intelligensebbé válik, mi is hozzászokunk majd ahhoz, hogy úgy beszélgessünk a rendszerekkel, ahogyan embertársainkkal, a rendszerek pedig alkalmazkodni fognak hozzánk. De szerelmesek nem lesznek.”

Megújult a Peugeot 308, előtérben a technológia

A Peugeot bemutatta megújult Peugeot 308 modelljét, új fejezettel bővítve ezzel bestsellere történetét. 

A sikermodell ezen túl még karakteresebb stílussal hódít: az oroszlán a függőlegesen is tagolt hűtőrács közepére került, a motorháztető vonalai feszesebbek lettek, és immár minden kiviteli szinten fénydiódás nappali menetfény világítja be a népszerű autó útját.
A Peugeot i-Cockpit egy – a 3D-s navigációs rendszerhez csatlakoztatott – kapacitív típusú, új grafikájú érintőképernyővel gazdagodik, melynek segítségével még gyorsabban elérhetők lesznek a különféle funkciók.

A megújult Peugeot 308-ban a méltán népszerű új PEUGEOT 3008 SUV-hoz kínált összes vezetéssegítő rendszer helyet kap.

A kategóriában kuriózumnak számító új, nyolcfokozatú automata váltóhoz BlueHDi 180 S&S, illetve egy új, 130 lóerős dízelmotor is párosítható, melyekkel maximálisan kiaknázhatók a megújult Peugeot 308 dinamikus tulajdonságai. Remek teljesítményű új motorjaival a Peugeot már az Euro 6.c szabvány bevezetésére készül, amely a benzin- és a dízelüzemű motorok számára is új környezetvédelmi előírásokat fogalmaz meg.

Elegáns vonalvezetés

Az elegáns vonalvezetésű új Peugeot 308-nak mind a limuzin-, mind pedig az SW-változatát kiegyensúlyozott arányok jellemzik. Kifejező stílusa mind a hat – Access, Active, Allure, GT Line, GT és GTi – kiviteli szinten érvényre jut. A szerkezeti elemekhez a lehető legközelebb futó karosszériavonalak masszív és dinamikus jelleget kölcsönöznek a modellnek.

A motorháztető markáns élei még inkább kiemelik a függőleges tagolású hűtőrácsot, amely büszkén hirdeti a modell hovatartozását: közepén feszít az emblematikus oroszlán, felette pedig, a keretbe gravírozva a Peugeot márkanév. A fénydiódasorral ellátott, jellegzetes fényszórók átható tekintetet kölcsönöznek az új Peugeot 308-nak. A lökhárító, amelynek alsó részén három jókora légbeömlő nyílás gondoskodik a motor megfelelő hűtéséről, kifejezetten dinamikus, kanyarokra éhes karakterről árulkodik. A ködlámpák diszkréten illeszkednek az oldalsó légbeömlőkbe.

Hátul éjjel-nappal világító, három karmot formázó jellegzetes lámpák fémjelzik büszkén a megújult modell útját.

A lerövidült első és hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a megújult PEUGEOT 308 továbbra is könnyedén kormányozható.

Vezetéssegítő rendszerek és csatlakozási szolgáltatások

Az új Peugeot 308 kínálata 8 legújabb generációs vezetéssegítő rendszerrel bővül. Közéjük tartozik például az automata vészfékező rendszer (Active Safety Brake) vagy a sávtartó asszisztens (Active Lane Departure Warning). A PSA csoporton belül először fordul elő, hogy az adaptív sebességszabályozó automataváltó esetén Stop funkcióval, manuális váltó esetén pedig 30 km/h-es funkcióval is rendelkezik.

A parkolást megkönnyítendő az új Peugeot 308 180°-os hátsó kamerával ellátott Visiopark 1 rendszerrel és Park Assist funkcióval is büszkélkedhet. Az utóbbi felméri a parkoláshoz rendelkezésre álló helyet, és a manőver során a kormányzás feladatát is átveszi a vezetőtől.

A külvilággal való folyamatos kapcsolattartás ma már a legtöbb ügyfél részéről elvárás. Az új PEUGEOT 308 i-Cockpit® kínálatában szereplő Mirror Screen funkcióval okostelefonunk képernyőjét a gépjármű érintőképernyőjére másolhatjuk. A háromféle távközlési szolgáltatást magában foglaló, ún. triple play megoldás a Mirrorlink®, az Android Auto® és az Apple CarplayTM prokollal is kompatibilis. Az új 3D navigáció hangvezérléssel is működtethető, és a TomTom Traffic szolgáltatáshoz kapcsolódva a valós idejű forgalomfigyelés révén optimális útvonalválasztást tesz lehetővé.

Hatékonyság és új motor/váltó egységek

A kizárólag a megújult Peugeot 308 GT változatához választható BlueHDi 180 S&S dízelmotor mostantól az új generációs EAT8 váltóhoz társul. A japán Aisin céggel karöltve kifejlesztett új 8 sebességes váltót észrevétlen fokozatváltás és gyors reakciók jellemzik. A Stop&Start rendszer már 20 km/h-tól működőképes. Ez a nagy teljesítményű és hatékony motor/váltó kombináció az intenzív élményekre vágyó ügyfeleket is leveszi a lábáról.

A Peugeot az elsők között igyekszik megfelelni a hamarosan életbe lépő Euro 6c emissziós szabvány követelményeinek. Ez összhangban van a PSA csoport által meghirdetett átláthatósági folyamattal, melynek keretében az ügyfelek a gépjárművek független szereplők által, valós körülmények között mért hiteles fogyasztását ismerhetik meg.
2018. szeptembertől a valós körülmények között mért károsanyag-kibocsátás (Real Driving Emissions RDE) maximum 2,1-szerese lehet a típusjóváhagyás során megállapított értéknek.

Az új Peugeot 308 kiváló hatásfokú új benzin- és dízelmotorokat kínál. A vezetők a kitűnő dinamikus jellemzőkkel és a visszafogott fogyasztással is garantáltan elégedettek lesznek.

A benzinmotorok közül továbbfejlődnek a háromhengeres változatok. A károsanyag-kibocsátást már a kipufogórendszerbe kerülés előtt, majd pedig katalizátorral is csökkentik, ami a gyakorlatban alacsonyabb fogyasztást és kisebb emissziót eredményez. A PureTech 130 S&S motornál az égést a befecskendezés még pontosabb vezérlésével sikerült javítani. A gázok egy katalizátoron, majd egy benzinmotorok számára készült, passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrőn (Gasoline Particle Filter) haladnak keresztül. A motor teljesítményéhez az új hatfokozatú manuális sebességváltó is nagyban hozzájárul.

A dízelmotorok terén a megújult Peugeot 308 az első PSA gépjármű, amelyik a BlueHDi 130 S&S motorral rendelkezik. A káros anyagok kezelése ennél a négyhengeres motornál is a fent leírt módon – a kipufogórendszerbe kerülés előtt, majd pedig katalizátorral – történik. A szabadalmaztatott speciális geometriájú égéstérnek köszönhetően javult az égés hatékonysága, ami a Le Mans-i 24 órás autóversenyen is bizonyítást nyert. Az SCR (Selective Catalytic Reduction) környezetvédelmi rendszer hatékonysága is nőtt, és az utánkezelés minél gyorsabb megkezdése érdekében még közelebb került a motorhoz.

Az új Peugeot 308 és Peugeot 308 SW modellek gyártása a franciaországi Sochaux-ban történik.

A Ford jó eredményt vár a FIA Hosszútávú Világbajnokság következő futamától

A Ford Chip Ganassi Racing csapat a belgiumi Spa-ba utazik, hogy a hétvégén rajthoz álljon a 2017-es FIA Hosszútávú Világbajnokság második futamán, és megőrizze vezető helyét, amit Silverstone-ban vívott ki, ahol a 67-es rajtszámú Ford GT győzött, a 66-os számú versenygép pedig negyedikként ért célba.

A Ford csapata arra készül, hogy Spa-ban is megőrzi eddigi lendületét, bár ez nem lesz könnyű feladat, hiszen minden csapat gőzerővel készül e futamra, amit a szezon legnagyobb eseménye, az egy hónappal későbbi Le Mans 24 órás verseny főpróbájának tartanak.

A Spa versenypályán rendezett futam kifejezetten gyorsnak számít, így tökéletes alkalom arra, hogy a versenyzők felkészüljenek Le Mans megpróbáltatásaira; annál is inkább, mert olyan megpróbáltatások várnak itt rájuk, mint a komoly szintkülönbségekkel nehezített Eau Rouge – Raidillon kanyarkombináció vagy az elnyújtott ívű Blanchimont szakasz, ahol hatalmas sebességgel száguldanak végig az autók.

“Az egész csapat kemény munkájának köszönhetően Silverstone-ban nagyon jól kezdtük az évadot” – nyilatkozta George Howard-Chappell WEC csapatfőnök. “Spa mindenkit különleges kihívások elé állít, de már tavaly is jól vettük itt az akadályokat, és bebizonyosodott, hogy ez a pálya nagyon jól fekszik a Ford GT-nek. Bár Le Mans szinte már a nyakunkon van, itt is arra kell összpontosítanunk, hogy minden tökéletesen működjön – ami a csapatra és az autókra egyaránt érvényes.”

Nemrégiben aratott győzelmük után Harry Tincknell (GB), Andy Priaulx (GB) és Pipo Derani (BRA) most újra abban bíznak, hogy a 67-es rajtszámú autó elsőnek száguld majd át a célvonalon.

“Lelkesítő érzés, hogy mi nyertünk a szezonnyitó futamon” – mondta Tinckell. “Ráadásul tavaly Spa-ban szereztem első dobogós helyezésemet a WEC-ben, és biztos vagyok benne, hogy ha minden a terveink szerint alakul, idén jó esélyünk van a győzelemre. Silverstone-ban remek iramot diktáltunk, és Spa is olyan pálya, ami tele van tűzdelve közepes és nagy sebességű kanyarokkal és komoly fékező zónákkal – a Ford GT pedig nagyon magabiztosan mozog az ilyen helyeken. És mivel ez a pálya nagyon hasonlít Le Mans-ra, biztosak lehetünk benne, hogy a GT ott is jól teljesít majd.”

A 66-os rajtszámú Ford GT legénysége, Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) is győzelemre tör, remélve, hogy Spa-ban sokkal jobb teljesítményt nyújthatnak majd, mind legutóbb Belgiumban.

“Remek autónk és kiváló csapatunk van, szóval minden feltétel adott az első helyezéshez” – vélekedett Pla. “Az autónk a gyors kanyarokban van igazán elemében, Spa pedig bővelkedik az ilyen helyekben. Tavaly balszerencsénk volt itt, mert Stefan (Mücke) egy defekt miatt összetörte az autót az Eau Rouge szakaszon. Most jobban oda kell figyelnünk. Silverstone-ban gyorsak voltunk, sőt vezettünk is, de a Safety Car rosszkor érkezett, és odalett a szerencsénk. Ezen hétvégén egyetlen dologra lesz szükségünk: egy drámák és váratlan fordulatok nélküli futamra.”

Harry Tincknell is azt reméli, hogy Spa-ban rámosolyog a szerencse. A brit pilóta már háromszor versenyzett ezen a pályán, ahol egyszer második, utána pedig első helyezett lett, és tavaly is felállhatott a dobogó második fokára. Most azt reméli, hogy ez a trend folytatódik – vagyis a fenti sorrend értelmében egy újabb első helyezés vár rá.

“Szerintem a következetesség nagyon fontos a bajnokság megnyeréséhez, ezért értékes pontokat kell szereznünk Spa-ban” – mondta Tinckell. “A dobogós hely a minimum. A Balance of Performance (a szorosabb verseny érdekében bevezetett teljesítménykorlátozás) miatt egyes futamok jobban, mások kevésbe fekszenek a pilótáknak és az autóknak. Ez a pálya kifejezetten kedvez a Fordnak, így aztán muszáj itt maximális pontszámot szereznünk. A célom a győzelem – ugyanúgy, mint Silverstone-ban.”

A Spa-Francorchamps 6 órás WEC futam mezőnye május 6-án, szombaton 14:30 órakor rajtol.

Honda Clarity: jelenleg ez a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve

A Clarity Fuel Cell merőben különbözik riválisaitól, hiszen az ultramodern műszaki alapoknak köszönhetően semmilyen téren nem kényszerültek kompromisszumra a tervezők. Ez azt jelenti, hogy megvalósult a Honda mérnökeinek célkitűzése, és olyan üzemanyagcellás jármű született, ami hétköznapi használatra éppúgy tökéletesen alkalmas, mint hosszabb utazásokra.

Mindezt az üzemanyagcella-csomag továbbfejlesztésével érték el a márka tervezői. Az elődmodellnél még a teljes kardánalagutat kitöltötte, most már elfér a motortérben, méghozzá a hajtáslánccal együtt… Hála az innovatív konstrukciónak, a Clarity Fuel Cell a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja, ami ötszemélyes utastérrel büszkélkedhet.

A modern műszaki alapokhoz fejlett aerodinamikai tulajdonságokkal felruházott kocsitest társul, ami úgy irányítja a levegő áramlását, hogy minél hatékonyabb legyen a modell. Mindez kis tömegű, nagy szakítószilárdságú vázszerkezetre épül, melynek különlegessége, hogy a – világon elsőként – lambatípusú acél felhasználásával gyártották.

Maga a vázszerkezet és a karosszéria 55 százalékban készül ultranagy szakítószilárdságú acélból, alumíniumból és kompozitból, tehát nagyjából 29 százalékkal nagyobb arányban, mint a többi Honda szedán esetében. Hála a speciális anyagoknak és eljárásoknak, a Clarity Fuel Cell nagyjából 15 százalékkal könnyebb az azonos méretosztályú belső égésű motorral felszerelt személyautóknál, és közvetlen vetélytársainál is jóval hatékonyabb.

Az Advanced Modern Lounge névre keresztelt utastér egyedülállóan hangulatos és harmonikus, ami nem meglepő, tekintve, hogy fejlettség és kényelem terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli.

A vadonatúj Clarity Fuel Cell a világ legfejlettebb és legnagyobb hatótávolságú üzemanyagcellás járműve, egyfeltöltéssel akár 650 km megtételére is képes (a Honda mérései alapján, NEDC-szabvány szerint).

Csúcstechnológiás üzemanyagcella-csomagja kisebb, mint az FCX Clarity néven ismert elődmodellben, de nagyobb teljesítményt ad le – 100 helyett immáron 103 kW-ot. A cellák egyenkénti méretcsökkentése lehetővé tette, hogy a teljes üzemanyagcella-csomag elférjen a motor, a váltó és a PCU (Power Control Unit – teljesítményszabályozó-egység) tetején.

A vadonatúj Clarity Fuel Cellt nemcsak méretes utastere teszi világelsővé, a kétlépcsős, elektromos levegőkompresszor szintén újdonság. Működésének lényege, hogy még nagyobb nyomás alá helyezi a – korábbinál vékonyabb – cellákat, ezáltal elősegíti a méretcsökkentést. Komoly előrelépést jelent az újonnan fejlesztett VCU (Fuel Cell Voltage Control Unit, üzemanyagcellafeszültség-szabályozó) is, tudniillik 500 voltot biztosít a hajtómotor számára, s 30 százalékkal több energiát szolgálatat, mint az elődmodellnél alkalmazott egység.

A Clarity Fuel Cell a Honda 2017-ben meghirdetett Electric Vision stratégiájának szerves része. Miként a Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón kiderült, a márka legfőbb törekvése, hogy 2025-ben már három Európában eladott Hondából kettő elektromos hajtású legyen. A modell érkezése a hidrogéninfrastruktúra fejlődésén is nagyot lendíthet, egyszersmind tovább népszerűsítheti az üzemanyagcellás járműveket a kontinensen. Tekintettel a piaci igényekre, a Honda több bemutatóprojekteket is indít 2022-ig. Ezek keretein belül Clarity Fuel Cell-flották demonstrálják majd képességeiket Európában, valós körülmények között bizonyítva a fejlett hajtáslánc előnyeit.

A Clarity Fuel Cell gyártása a Honda tochigi-i üzemegységében zajlik, a kapacitást a vásárlói kereslet növekedésével párhuzamosan fokozzák. A modell eleinte csak az Egyesült Királyságban és Dániában, a HyFIVE program részeként, korlátozott darabszámban lesz látható az utakon.

Egyre népszerűbb a BMW i divízió világszerte

A BMW Group hosszú távon fenntartható, környezetbarát almárkája a megalapítása óta eltelt három és fél évben az alternatív hajtáslánccal szerelt prémium modellek piacvezető gyártójává vált, amelyet most a BMW i3 legújabb trófeája nyomatékosít: a tisztán elektromos kisautót a világ legjobb városi autójának járó World Urban Car 2017 díjjal tüntették ki.

A BMW i3 világméretű sikertörténete az új autók értékesítési rangsorán és a nívós megmérettetéseken továbbra is töretlen. A modellt legutóbb a New York-i Nemzetközi Autószalonon ismerte el a szakmai zsűri, a 94 amperórás akkumulátorral szerelt prémium kisautó ráadásul a világ legjobb városi autójának járó „World Urban Car 2017” díjat is elnyerte. A BMW i3 forradalmi járműkoncepciója a tervezés első napjától kezdve a tisztán elektromos nagyvárosi mobilitás szempontjait helyezi előtérbe – a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascella és az erőteljes BMW eDrive hajtáslánc-technológia kettősével, amelynek továbbfejlesztett lítium-ion akkumulátora 2016 nyarától már 50 százalékkal nagyobb elektromos hatótávolságot garantál.

„Rendkívüli büszkeséggel tölt el minket, hogy a BMW i3 modellt a világ legjobb nagyvárosi autójaként ismerték el” – mondta Ludwig Willisch, a BMW Észak-Amerika elnök-vezérigazgatója. „A BMW i3 a jelenben ad megoldást a jövő metropoliszainak mobilitási kihívásaira. Modellpalettájának és kimagasló menetteljesítményének köszönhetően a 94 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3 a legtökéletesebb hosszú távon fenntartható nagyvárosi autó, a világ minden táján” – tette hozzá.

A 94 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 12,6 – 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a világhírű „World Car of the Year” (WCOTY) díj frissen alakult „nagyvárosi mobilitás” kategóriájának első győztese. A nívós megmérettetés versenybizottsága azért hívta életre a kiváltképp környezetbarát kategóriát, hogy a nagyvárosi környezetben élő emberek speciális mobilitási igényeit szem előtt tartó koncepciókat külön trófeával ismerhesse el. A díjért az egyre szűkülő terek és az egyre szigorodó emissziós szabványok okán csakis azok a gyártók kelhetnek versenyre, amelyek innovatív ötletek képében kínálnak megoldásokat a metropoliszok kihívásaira. A „World Car of the Year” díj versenybizottságának alelnöke, Mike Rutherford kijelentette: a BMW i3 tisztán elektromos kisautó megmutatta, miként lehet egy nagyvárosi modell egyszerre elegáns, vonzó, környezetbarát és sportos, amelyet ráadásul még vezetni is élmény. Sőt mi több, kompakt külső méreteinek és 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorjának köszönhetően a BMW i3 modellt „a piac egyik legjobb ár-érték arányú termékének” nevezte.

A piaci bevezetése óta eltelt mintegy három és fél évben a BMW i3 – folyamatosan emelkedő eladási mutatóinak köszönhetően – nem csupán Európában, de a világ minden táján a kompakt méretű, prémium minőségű elektromos autók eladási élmezőnyének állandó tagjává vált. A bajor gyártó jövőbe mutató almárkájának és emisszió-mentes kisautójának elektromos mobilitás terén betöltött úttörő szerepét kiválóan példázza, hogy a BMW i divízió termékei és szolgáltatásai a vállalatcsoport legtöbb értékesítési régiójában jelentősen nagyobb piaci részesedést élveznek, mint a BMW hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt modelljei. A Németországban értékesített elektromos és plug-in hibrid gépkocsik között például több mint minden ötödik négykerekű a BMW i3 típusjelzését viseli (pontosan 22 százalékos piaci részesedés a BMW abszolút 8 százalékával szemben), miközben a modell Norvégiában etalonnal számító 27 százalékos, Európa-szerte pedig 17 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak. A BMW i divízió nemzetközi sikertörténetéhez azonban a BMW i8 plug-in hibrid sportautó is nagymértékben hozzájárult, hiszen a vezetési élmény és a hosszú távú fenntarthatóság egyedülállóan lenyűgöző kettőse a modellt rövid időn belül a világ legsikeresebb hibrid sportautójává emelte.

Az innovatív járműtechnológiai megoldások széleskörű átemelésével ráadásul a BMW i divízió a BMW Group egészét is a hosszú távon fenntartható mobilitás piacvezetőjévé tette: 2017 márciusára a BMW i modellekhez kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia a BMW i3 és a BMW i8 mellett a bajor gyártó nem kevesebb, mint hat modellpalettáján vált elérhetővé, a MINI történetének első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellje pedig már idén nyáron világpremierjét ünnepli. A hálózatról tölthető BMW iPerformance modellek átfogó portfóliójának köszönhetően 2017 hajnalától a BMW Németországban, Európában és világszerte egyaránt kategóriaelső gyártóként van jelen a környezetbarát gépkocsik prémium szegmensében. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik mezőnyében a BMW iPerformance modellek Németországban 28, míg világszerte 20 százalékos piaci részesedést élveznek.

A BMW i és a BMW iPerformance modellek egyre növekvő népszerűségének köszönhetően a BMW Group a hosszú távon fenntartható mobilitás iránymutatójává is vált, amely a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében a világ minden táján kategóriaetalon értékesítési mutatókkal és piaci részesedéssel büszkélkedhet. Kilenc járműkategóriában elérhető modelljeivel a BMW Group a prémium szegmens legátfogóbb tölthető palettáját tudhatja magáénak, miközben globális eladásaival jelenleg az elektromos és plug-in hibrid meghajtású négykerekűek abszolút mezőnyének harmadik helyén áll. Mint ilyen, a vállalatcsoport jó irányba halad afelé, hogy fennállása során először, idén az egy évben eladott elektromos és plug-in hibrid modellekkel a 100 000 darabos határt is átlépje. Sőt mi több, stabil értékesítési növekedése alapján, a BMW Group várakozásai szerint 2025-re a tisztán elektromos és plug-in hibrid meghajtású modellek a vállalatcsoport világszerte átadott új autóinak 15-25 százalékát teszik majd ki.

Az évek óta töretlen értékesítési növekedés mellett a BMW i divízió termékei és a hosszú távú fenntarthatóság érdekében kifejlesztett széleskörű szolgáltatásai a különféle megmérettetések legnívósabb díjait is sorra hódítják el. Az utóbbi hónapokban elnyert legfényesebb trófeák között az „alternatív hajtásláncok” kategória 2016-os „Arany Kormánykerék” díja is megtalálható, így miután 2013-ban a BMW i3 az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által közösen életre hívott „Zöld Kormánykerék” díjat is megkapta, a tisztán elektromos kisautó példaértékű környezeti hatékonyságát már két alkalommal választották etalonnak az olvasók. A BMW i divízió az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy” szavazásán ráadásul nemrégiben „Az elektromos mobilitás prémium úttörője” elnevezésű nemzetközi díjat is elnyerte a szerkesztőktől.
2017 elején a 94 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3 modellt Nagy-Britanniában „Az Év Autójának” is megválasztották, a „What Car?” brit autós szakmagazin olvasói szavazásán pedig a 20 000 és 40 000 angol font közötti elektromos járművek mezőnyében végzett az élen. Nem sokkal később a BMW i8 plug-in hibrid sportautó (átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint: 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 11,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 gramm / km) újabb arany serleggel gyarapította a kollekciót, megnyerve az Auto Bild Allrad német autós szakmagazin olvasói szavazását az összkerékhajtású hibrid gépkocsik kategóriájában.

A BMW i divízióról, néhány szóban

BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és a BMW iPerformance modellekkel a világ 54 országában van jelen. A BMW i divízió égisze alatt egyesül továbbá számos kiegészítő mobilitási szolgáltatás, így a DriveNow és a ReachNow autómegosztó szolgáltatások, a ChargeNow nemzetközi járműtöltési hálózat, a parkolóhely-keresést, -foglalást és –fizetési opciót is kínáló ParkNow parkolási segédlet, a nagyvárosok mobilitását forradalmasító megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság, az elektromos mobilitást támogató szolgáltatások háttérintézményeként tevékenykedő BMW Energy Services, valamint a kormányzati és közösségi szaktanácsadásra megalapított BMW i Urban Mobility szakértői központ.

Keveset kell költenünk a Toyota és a Lexus modellek fenntartására

A környezetbarát hibrid technológiájáról és legendás megbízhatóságáról ismert Toyotáról valamint a japán autógyártó prémium márkájáról, a forradalmi műszaki megoldásairól, jövőbemutató technológiáról és futurisztikus, letisztult luxusautóiról ismert Lexusról elsőre a legtöbbeknek nem az olcsó autók jutnak eszébe. Egy amerikai tanulmány eredményeként ugyanakkor kiderült, egyetlen autómárka modelljeinek fenntartására sem kell olyan keveset költeni az első tíz évben, mint a Toyota és Lexus esetében.

Az elmúlt időszakban Magyarországon is valósággal szárnyaló, az idei év első négy hónapjában az előző év azonos időszakához képest mindössze 12,65%-al bővülő piacon értékesítéseit 62,7%-al növelő Toyota és 110,3%-al bővítő Lexus márkákról kiderült, hogy az őket választó autóvásárlók nem csupán környezetbarát, megbízható és letisztult formavilágú autók vélhetően elégedett tulajdonosai lesznek, de egyben biztosak lehetnek benne, hogy sokkal kevesebbet költenek majd autójuk fenntartására, mintha bármilyen más autómárkát választanának.

Az amerikai YourMechanic tanulmányát a hazai Pénzcentrum dolgozta fel és igazán izgalmas eredmények születtek. A magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon január és árpilis között a márkák rangsorában 7,9%-os piaci részesedéssel ötödik helyen álló Toyota esetében a tanulmány adatai szerint átlagosan 1.573.000 Ft-ot kell költenünk autónk fenntartására 10 év alatt. A hazai piacon jelenleg első helyen álló Ford esetén ez 2.602.600 Ft, az itthon második, harmadik és negyedik helyen álló Suzuki, Opel és Skoda márkák a tengerentúlon nem relevánsak és így nem szerepelnek a tanulmányban, a hazánkban hatodik helyen álló Volkswagen esetén pedig 2.230.800 Ft az átlagos fenntartási költség. Az itthon hetedik, nyolcadik és kilencedik helyen álló Dacia, Fiat és Renault megint csak nincsenek érdemben jelen az amerikai piacon, de az itthon tízedik Nissan már feltűnik a tanulmányban, 2.173.600 Ft-os fenntartási költséggel. A Toyota tehát nem csupán az abszolút legolcsóbban fenntartható autókat kínáló márka, de a hazai TOP10-ben szereplő, a tanulmány által tárgyalt versenytársaihoz képest 38-65%-al kevesebbet kell rá költenünk 10 év alatt, ami drasztikus különbség.

A tanulmány eredménye szerint a Toyota után abszolút második legolcsóbban fenntartható márkaként a japán autógyártó prémium márkája, a Lexus végzett: a magyarországi prémium autó piacon az év első négy hónapjában 5%-os piaci részesedéssel ötödik helyen álló márka esetében átlagosan 2.002.000 Ft fenntartási költséggel kell számolnunk 10 évre vetítve. A hazai prémium piacon ez a költség a jelenleg első helyen álló Mercedes esetén 3.689.400 Ft, a második helyen álló BMW esetén 5.090.800 Ft, harmadik helyen álló Audi tekintetében 3.546.400 Ft, a negyedik helyen álló Volvo tekintetében pedig 3.575.000 Ft. A Lexus tehát, nem csupán a Toyota után a második abszolút legolcsóbban fenntartható autómárka, és egyértelműen a legalacsonyabb fenntartási költségeket kínáló prémium márka, de a hazai prémium piac TOP5-jében szereplő versenytársaihoz képest 77-154%-al kevesebbet kell ráköltenünk 10 év alatt, azaz legköltségesebb versenytársára 2,5-ször annyit kell ráfordítanunk ennyi idő alatt, ami megint csak elképesztő adat.

Mindez persze a Toyota és Lexus legendás összeszerelési minőségén túl nem kis mértékben annak is köszönhető, hogy a technológiát jegyző, és az elmúlt húsz évben világszerte több, mint 10,5 millió hibrid autót értékesítő japán gyártó értékesítéseiben kimagasló a hibridek aránya: egy hibrid autóban ugyanis ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, gyakran költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve, mint egy dízel esetében, ráadásul idehaza is elérhető az akár 10 évre kiterjeszthető, hibrid részegységekre vonatkozó garancia.

Ez természetesen tudatos stratégia eredménye: a tavaly a magyarországi környezetbarát hibrid eladások 82,2%-át jegyző Toyota és Lexus célul tűzte ki, hogy 2020-ra világszintű eladásainak 50%-át tegyék ki a hibrid értékesítések. A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója pedig e tekintetben is a várakozások felett teljesít: a tavalyi évben a Toyota hazai személyautó értékesítéseiből 20,4%-ot, a Lexus eladásaiból 95,7%-ot képviseltek a hibridek, míg európai szinten még ennél is jobb az arány, az idei évre pedig további növekedés prognosztizálható.

„A YourMechanic tanulmányának eredményei egészen drasztikusan meggyőzőek: a hazai TOP10-ben szereplő legköltségesebb fenntartású versenytársunkhoz képest ügyfeleinknek átlagosan 65%-al kevesebbet kell költenünk egy Toyota fenntartására, míg a hazai prémium piac TOP5 szereplőjéből legdrágább fenntartásúnak bizonyuló versenytársunk esetén 2,5-szer annyit kell költeniük a tulajdonosoknak autójukra tíz év alatt, mint egy Lexus esetében” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ha mindehhez hozzávesszük azt, hogy az Eurotax adatai szerint a Toyota és a Lexus a legértéktartóbb márkák között szerepelnek, azaz használt autónk értékesítésekor a piac egyik legmagasabb arányos maradványértékével számolhatunk – nem beszélve a hibrid modellek kedvező, gyakran kategóriaelső fogyasztásáról – akkor egyértelműen kijelenthető: jelenleg a piacon nem létezik a Toyotánál és a Lexusnál olcsóbb autómárka. Nem véletlen, hogy ezt felismerve egyre több vállalat dönt a hagyományosan a magánvásárlók körében erős márkáink mellett, alátámasztva látványos flottapiaci térnyerésünket” – teszi hozzá a szakember.

Mesterséges intelligenciát használ a Bridgestone Tatabánya az abroncsgyártásban

Mesterséges intelligenciát használó technológiával nyerte el az Év Gumiabroncs Gyártási Innovációja Díjat a Bridgestone.

Az új, digitális technológia azt teszi lehetővé, hogy a nagy tapasztalattal rendelkező kollégák szakmai ismereteit a fiatalabb kollégák is alkalmazni és használni tudják munkájuk során. Az eljárást a világon először tatabányai gyárában, valamint új oroszországi üzemében vezette be a Bridgestone. A vállalat képviselői Hannoverben, a Gumiabroncs Technológiai Expón vehették át a rangos szakmai elismerést.

Az EXAMATION a Bridgestone egy olyan új, a gumiabroncsgyártásban alkalmazott, mesterséges intelligenciára épülő digitális technológiája, amely könnyebbé és gyorsabbá teszi a munkatársak között a gyártási folyamaton belüli információcserét és a tapasztalatok átadását. A rendszer a készülő gumiabroncsok minőségét 480 ponton méri szenzorokkal, és adatelemzési technológiákkal vizsgálja annak érdekében, hogy a gumiabroncsok gyártása gyors, pontos és kiváló minőségű legyen.

Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezetője a díj kapcsán elmondta: „Rendkívül büszkék vagyunk, hogy az EXAMATION technológiával kivívtuk ezt a rangos elismerést. Hisszük, hogy az infokommunikációs (ICT) technológiánk és a gyártási rendszerhez használt mesterséges intelligencia kombinációja nagy előnyökkel jár majd. Nagyon megtisztelő a tatabányai gyáregység számára, hogy az elsők között lehetett a bevezetésben”.

Shunichi Yamazaki, a Japán Intelligens Járműkutató Intézet elnöke a zsűri tagjaként kiemelte: „Japánban a magasan képzett mérnökök nagy része mára elérte a nyugdíjkorhatárt és kihívást jelent az évek során felhalmozódott tudást tökéletesen átadni a fiatal kollégák számára. A Bridgestone által kínált megoldás egy hasznos helyettesítő eszköz, amely hatékonyan tudja kiküszöbölni az emberi mulasztásokat, egyúttal növeli a hatékonyságot és a termékek minőségét. A rendszer nem kevesebb, mint 480 ponton méri a minőséggel kapcsolatos adatokat szenzorok segítségével, és valós idejű automatizált ellenőrzést végez a mesterséges intelligencia használatával, hogy a gumiabroncsot optimális körülmények között szereljék össze. Várható, hogy ez a típusú technológia korszakalkotó lesz valamennyi iparágban.”

A Bridgestone immár hatodik alkalommal szerez elismerést a gumiabroncsgyártásban alkalmazott innovatív technológiájával a díj 2008-as megalapítása óta. A gyártó már az első évben és 2016-ban is megkapta az év gumiabroncs gyártója díjat, amelyet 2012-ben az érintkezési felületi információérzékelő technológiáért (CAIS), 2013-ban pedig az „ologic”, vagyis csökkentett gördülési ellenállásért, és még ugyanebben az évben a fenntartható abroncsgyártásért tett erőfeszítésekért is elnyert már.

Nem ez az egyetlen elismerés azonban, amelyet a Bridgestone a közelmúltban kapott. A cég legmodernebb, Tatabányán gyártott DriveGuard abroncsa ugyanis nemrég nyerte el a REIFEN Essen Innovációs Díját, valamint az Auto Express „Év Terméke” díját is a “Technológiák és Termékek” kategóriában.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK