Főoldal Blog Oldal: 333

A Ford Ganassi Racing visszatér a Circuit of the Americas versenypályára

Joey Hand szerint a Circuit of the Americas (COTA) a pilóták pályája, mert ezen az élvezetes aszfaltcsíkon elég hely van az előzéshez – annak, aki képes kihasználni az alkalmat. Hand úgy érzi, hogy jól szerepel majd május 6-án a texasi Austin közelében megrendezett futamon.

Most mindannyian abban bíznak, hogy az év elején a COTA pályán végzett tesztekkel tökéletesen felkészültek a következő sikerre.

„Tavaly jók voltunk az időmérőn (p1, Ryan Briscoe, 67-es rajtszámú Ford GT), de a futam nem sikerült valami jól” – idézte fel vissza Mike O’Gara csapatfőnök. „A 67-es autónk összekoccant egy másik versenyautóval és a 66-os rajtszámú Ford GT-vel, szóval az nem a mi napunk volt. Éppen ezért idén, néhány héttel ezelőtt extra felkészülést szerveztünk itt. A 66-os autónk még mindig vezet a bajnoki tabellán, és reméljük, hogy ez így is marad. A 67-es gép második helyezése Long Beach-en szintén értékes pontokat hozott. Szeretnénk megőrizni ezt a lendületet, és továbbra is dobogós helyen zárni a futamokat, így aztán a COTA-n is első-második helyre számítunk.”

Briscoe tavaly a COTA-n szerezte meg a Ford GT első pole pozícióját. 2015-ben Hand győzött ezen a pályán a Ford Chip Ganassi Racing színeiben versenyző Ford EcoBoost prototípussal, és ez zsinórban már a második év volt, amikor a csapat győzelmet aratott itt.

„Nagyon szeretem ezt a versenypályát” – mondta el Hand. „Olyan hely ez, ahol egy pilóta a legjobbat hozhatja ki magából, ha alaposan ismeri a pályát. Itt tényleg nagyon lehet menni. Sok helyen tudunk előzni, és rengeteg az izgalmas kanyarkombináció. Szóval ez a hely sok alkalmat kínál a sikeres versenyzéshez, és a Ford Chip Ganassi Racing csapattal alaposan fel is készültünk arra, hogy kihasználjuk ezeket a lehetőségeket. Remélem, hamarosan volán mögé ülhetünk, hogy elvégezzük a finomhangolást – aztán vár minket a verseny!”

A 66-os rajtszámú Ford GT az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokság három futama után kétpontos előnnyel vezet a versenysorozatban. A 67-es számú autó a harmadik helyen áll, kilenc ponttal a listavezető mögött. A Ford egypontos előnnyel vezet a GTLM gyártói tabelláján.

Bemutatkozott az új BMW M550i xDrive

A felső-középkategóriájú üzleti limuzinok trónját egy vadonatúj BMW M Performance modell foglalta el – legalábbis egy időre.

Az új BMW 5-ös sorozat világpremierjével egy időben a BMW M GmbH is kigurította a garázsból a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának benzinmotorral szerelt BMW M Performance modelljét. Az új BMW M550i xDrive a hetedik modellgeneráció palettájának aktuális etalonjaként érkezett meg az utakra. A letaglózó erejű BMW M Performance TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrásnak, a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint kifejlesztett BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak és a típus-specifikus BMW M Performance futómű-hangolásnak köszönhetően az új BMW M550i xDrive nem csupán egy vérbeli négyajtós sportautó, de az üzleti limuzinok szegmensének legdinamikusabb modellje is. A bőséges nyomatéktöbblettel megáldott, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor a lélegzetelállító teljesítmény, a csodálatosan precíz vezethetőség és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság egyedülálló egységét nyújtja, amellyel az új BMW M550i xDrive minden vezetést és együtt töltött pillanatot magával ragadó élménnyé varázsol.

Csúcstechnológiával felvértezett nagyteljesítményű erőforrás a letaglózó erő és a kivételes hatékonyság kettősével

Az új BMW M550i xDrive a BMW 5-ös sorozat első olyan BMW M Performance modellje, amelynek meghajtásáról benzinmotor, nevezetesen a 4,4 liter hengerűrtartalmú, nyolchengeres, típus-specifikus fejlesztésű BMW M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrás gondoskodik. A V8-as hengerelrendezést két darab kettős megfúvású (Twin-Scroll) turbófeltöltő, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer, VALVETRONIC változó szelepvezérlés és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás egészíti ki. Mindez együttesen percenkénti 5 500 főtengely-fordulattól jelentkező 340 kW / 462 lóerő maximális teljesítményben és már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól felépülő 650 Nm csúcsnyomatékban teljesedik ki (100 kilométerre vetített 8,9 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 204 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett).

A csúcstechnológiával felvértezett nagyteljesítményű erőforrás a BMW M Performance modellek vérpezsdítő menetdinamikájával kecsegtet: mielőtt 250 km/órás tempónál eléri elektronikusan leszabályzott végsebességét, a BMW M550i xDrive álló helyzetből 4,0 másodperc alatt katapultál 100 km/órára. A típus-specifikus fejlesztéseken átesett V8-as benzinmotor mindeközben a BMW M Performance TwinPower Turbo technológia példaértékű hatékonyságát igazolja: az új BMW M550i xDrive modell a legkorszerűbb EU6 kipufogógáz-emissziós besorolás kritériumainak is maradéktalanul megfelel.

Steptronic sport automataváltó és BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

A jelenlegi leggyorsabb 5-ös BMW erőátviteli feladatait már az alapfelszereltség részeként a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó végzi, amely kulcsfontosságú szerepet tölt be a BMW M550i xDrive modell vérpezsdítően lendületes vezetési élményében. A BMW M Performance modellekhez kifejlesztett váltási karakterisztikát a V8-as benzinmotor jelleggörbéje szerint hangolták át a mérnökök, az erőforrás teljes fordulatszám-tartományában gyorsabb fokozatváltásokkal és direktebb visszaváltásokkal élénkítve a vezetés abszolút élményét. A még intenzívebb gyorsulás érdekében a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó fokozatai a kormány mögé épített váltófülekkel is kapcsolgathatók, miközben kompakt beépíthetőségével, alacsony saját tömegével és optimalizált belső hatékonyságával az automataváltó a BMW M550i xDrive alacsony üzemanyag-fogyasztásához és károsanyag-kibocsátásához is nagymértékben hozzájárul.

Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a vezetési szituáció függvényében, a másodperc törtrésze alatt osztja el a négy hajtott kerék között – alapesetben a hátsókerék-meghajtás előnyeit érvényesítve. Mint ilyen, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás kulcsfontosságú szereppel bír a BMW M Performance modellekre jellemző vezetési élmény két legmeghatározóbb aspektusában: az abszolút menetdinamika és az extrém pontos vezethetőség terén. Ha pedig mindehhez a 10 millimétert ültető BMW M adaptív sport futómű és az alapfelszereltségként 19 vagy opcionálisan 20 collos** BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra is csatlakozik (exkluzív küllő-dizájnnal és Cerium Grey fémszürke matt / metál árnyalatban), végtelenül stabil vezethetőség és döbbenetesen biztos tapadás jön létre, bármerre is vezessen az út.

SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódban a folyamatosan változó áttételű, BMW M-specifikus szervokormány emeli minden korábbinál intenzívebb élménnyé az új BMW 5-ös sorozat jelenlegi legsportosabb modelljének precíz vezethetőségét és agilis manőverezhetőségét. A sport kormányberendezés minden sebességtartományban és fordulási szögben hajszálpontos irányítást garantál, miközben a kanyargós utakon a lehető legprecízebb kormány-visszajelzések fokozzák a vezetés élményét. A BMW M550i xDrive modell teljesítmény- és élményközpontú összhangját BMW M sport fékrendszer tartja kordában, amelynek BMW M logót viselő metálkék féknyergei minden vezetési szituációban bámulatos lassulást és fáradhatatlan hatékonyságot garantálnak.

Sportos kisugárzás az exkluzív BMW M Performance kiegészítőkkel

Az új BMW M550i xDrive már álló helyzetben is büszkén hirdeti dinamikus adottságait, miközben egyszerre elegáns és magabiztos kiállásával kétséget sem hagy afelől, hogy az új BMW 5-ös sorozat aktuális csúcsmodelljeként debütált. A karosszériát körbeölelő BMW M aerodinamikai csomag és a csomagtartóra szerelt, „Gurney” névre keresztelt BMW M légterelő szárny kettőse amellett, hogy az új 5-ös BMW sportos vonalvezetését nyomatékosítja, a jármű körüli légáramlatot is optimalizálja. A külső visszapillantó-házak, a vese alakú hűtőrács kerete, az első lökhárító oldalsó légbeömlőinek típus-specifikus BMW M Performance betétje, valamint az első kerékjárati ívek mögé vágott Air Breather légkivezető nyílások is exkluzív Cerium Grey fémszürke metálfényezést kaptak, az oldalablak-keretek kihangsúlyozásával pedig a Magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag fokozza még tovább a dinamikus üzleti limuzin vitathatatlanul sportos kisugárzását. A fekete króm ikervégződésű BMW M sport kipufogórendszer mindeközben a BMW M modellek átütő, vérpezsdítő orgánumával ruházza fel a BMW M550i xDrive modellt.

Az ajtók kinyitását követően „M550i” feliratú, világító küszöblécek invitálják az utastérbe a bajor gyártó ügyfeleit, akik kék színű kontraszt-öltésekkel varrt, fekete Dakota bőrkárpittal bevont BMW M sportülésekben foglalhatnak helyet. Az utastér BMW M Performance modellekre jellemző, sportautós hangulatáról a legújabb BMW M sportkormány, BMW M szőnyegek, valamint alumíniumból készült pedálsor és exkluzív dekorcsíkok gondoskodnak.

A legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek teljes palettája

Ahogyan az új BMW 5-ös sorozat összes változatához, úgy a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek teljes palettája a nagyteljesítményű BMW M550i xDrive modellhez is elérhető. Az opcionális extrafelszereltségek listáján többek között olyan modern járműtechnológiák sorakoznak, mint a kikerülési segédlet (Evasion Aid), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), valamint az aktív sávváltó rendszer (Active Lane Change Warning), amely ráfutásos baleset veszélye esetén automatikus kormánymozdulatokkal igyekszik elkerülni az ütközést. Az opcionális, minden korábbinál fejlettebb aktív tempomat (Active Cruise Control) és az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection) vadonatúj funkcióként mutatkozott be a palettán. A BMW valaha készített legkorszerűbb aktív tempomat-rendszere az éppen aktuális útszakaszra érvényes sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi (Speed Limit Assist), amellyel a BMW M550i xDrive újabb lépést tesz meg az automatizált járművezetés felé.

Még szorosabb kapcsolat a vezető, a jármű és a környezet között

A BMW Connected széleskörű szolgáltatás-palettájának köszönhetően a BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja minden korábbinál szorosabb kapcsolatot hoz létre a vezető, a jármű és a külvilág között. A vadonatúj rendszer a bajor gyártó ügyfelének okostelefonját, okosóráját, számítógépét és táblagépét is képes összekapcsolni a BMW központi operációs rendszerével, amelynek köszönhetően egy végtelenül intelligens, sokrétű hálózat jön létre. A forradalmian innovatív technológia felismeri a vezető személyes preferenciát, legkedveltebb útvonalait és úti céljait, így segítségével a bajor gyártó ügyfele minden korábbinál könnyedebben birkózik meg a hétköznapi mobilitás egyre összetettebb kihívásaival. Az utazás kezdete előtt a BMW Connected automatikusan átnézi a tervezett útvonallal kapcsolatos valós idejű forgalmi információkat (RTTI – Real Time Traffic Information), és amennyiben bárminemű forgalmi fennakadást észlel, a kerülőút hossza szerint és a pontos célba érkezés érdekében korábbi indulást javasol. Jóllehet, az utazások megtervezésekor a BMW Connected minden esetben a jármű aktuális helyzetét tekinti kiindulópontnak, az útvonalak összeállításakor igyekszik a bajor gyártó ügyfelének leginkább kedvelt irányait előtérbe helyezni. A rendszer a BMW Connected App, valamint a jól ismert BMW Remote App szolgáltatásait és funkcióit is egyesíti, sőt mi több, a felhasználók a digitális parkolóhely-foglalást és –fizetést kínáló ParkNow szolgáltatást, illetve az új BMW 5-ös sorozatban bemutatkozó On-Street Parking Information technológia előnyeit is maradéktalanul kiélvezhetik. Utóbbi folyamatosan elemzi az úti célként megjelölt városrész aktuális forgalmát és a közterületi parkolóhelyek alakulását, hogy pontos előrejelzéssel szolgálhasson a területen elérhető parkolóhelyekről. Ráadásul amennyiben a távirányítású parkolás (Remote Parking) is az opcionális extrafelszereltség része, úgy a legszűkebb parkolóhelyekre az új 5-ös BMW már vezető nélkül, a jármű mellett állva, okoskulcsról is bemanőverezhető. Parkolás után a BMW Connected továbbra is a vezető rendelkezésére áll, az utolsó métereken is mutatva a kijelölt úti célhoz vezető útvonalat.

A sportautós teljesítmény és a hétköznapi használhatóság tökéletes kombinációja

A BMW M Performance modellek a BMW M GmbH azon nagyteljesítményű autói, amelyek a BMW sorozatgyártású csúcsmodelljei és a legkeményebb BMW M sportmodellek közötti kategóriarést hivatottak betölteni.

„A BMW M Performance modelleket azon ügyfeleinknek fejlesztjük ki, akik az extrém teljesítményben rejlő sportos menetdinamika megszállott rajongói, és a BMW-re jellemző hétköznapi használhatóság terén sem kötnek kompromisszumot” – mondta Frank van Meel, a BMW M GmbH elnök-vezérigazgatója. „Azt a több évtizednyi versenysport-tapasztalatot és járműépítési szaktudást, amelyet a BMW M divízió a motorsport élvonalában és a nagyteljesítményű sportautók kifejlesztésével felhalmozott, a BMW M Performance modellek megalkotásakor is maradéktalanul kiaknázzuk. Eladásaink pedig egyértelműen azt mutatják, hogy jó irányba haladunk. A BMW AG modellpalettájára tekintve megfigyelhető, hogy nem mindegyik modellsorozat gazdagodott BMW M Performance taggal, hiszen nagyra becsült palettánkat stratégiai szempontok szerint, alapos mérlegelés után bővítjük tovább” – tette hozzá.

A BMW M Performance négykerekűek széleskörű palettáján jelenleg a következő nagyteljesítményű modellek érhetők el: három- és ötajtós BMW M140i, három- és ötajtós BMW M140i xDrive, BMW M240i Coupé, BMW M240i xDrive Coupé, BMW M240i Cabrio, BMW M240i xDrive Cabrio, BMW M550d xDrive Touring, BMW X4 M40i, BMW X5 M50d, BMW X6 M50d és BMW M760Li xDrive.

Kizöldült a magyar újautó piac, a Toyota áprilisban harmadik helyen zárt

A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid technológiájáról ismert Toyota a rekord első negyedév után az áprilist is elképesztően erősen zárta hazánkban.

A mindössze 1.4 százalékkal bővülő, azaz kvázi stagnáló magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon a japán gyártó értékesítéseit 46.2 százalékkal bővítve, 8,4 százalékos piaci részesedést elérve a harmadik helyen végzett. A Toyota prémium márkája, a Lexus ismételten túlszárnyalta még ezt a növekedést is: az előző év azonos időszakához képest 91.7 százalékos bővülés gyakorlatilag azt jelenti, hogy a világ vezető hibrid prémium márkája újra közel megduplázta hazai eladásait.

Egészen elképesztő a tavaly prémium márkájával, a Lexus-szal közösen a magyarországi környezetbarát hibrid eladások 82.2 százalékát jegyző Toyota idei lendülete: a rendre minden hónapban értékesítései rekordokat döntögető, januárban hazai személyautó és haszongépjármű piacon a második, áprilisban pedig 842 gépjármű értékesítésével a harmadik helyet is megszerző japán gyártó az év első négy hónapját tekintve 3056 darabos értékesítéssel, 7.9 százalékos piaci részesedéssel az ötödik helyen áll, a negyedik helyről mindössze 51, a harmadikról 206 darabbal lemaradva. Mindehhez az kellett, hogy a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló Toyota január és április között 62,7%-al növekedjen a mindössze 12.65 százalékkal bővülő piacon, azaz értékesítéseit a piaci növekedés üteménél ötször gyorsabban növelje. A márka szárnyalása egyértelműen a hibrid modellek sikerére vezethető vissza, amely területen a technológiát jegyző, az elmúlt húsz évben világszerte immár több, mint 10.5 millió hibrid autót értékesítő gyártó jelenleg behozhatatlannak tűnő előnnyel rendelkezik versenytársaival szemben. Az év első négy hónapjában a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, ezen a hétvégén nyílt napok keretében a nagyközönségnek is bemutatkozó, hibrid hajtással is elérhető Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 18.1 százaléka), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (15.7 százalék), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14.9 százalék), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12 százalék), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11.4 százalék), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10 százalék), és az egyterű szegmens nagy favoritja, ott második helyen álló Verso bizonyultak.
A gyártó prémium márkája, a Lexus ennél is látványosabb ütemben növeli értékesítéseit: míg áprilisban 91.7 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képest az 1.4 százalékkal növekedő piacon, addig az év első négy hónapjában 183 új autó értékesítésével 110.3 százalékkal adott el többet, mint tavaly ugyanebben a periódusban, miközben a piac csupán 12.65 százalékkal bővült. Ezzel gyakorlatilag a japán prémium márkának a piaci növekedés üteménél csaknem kilencszer gyorsabban sikerült javítania eladásait. Ezzel január és árpilis között a két márka közös piaci részesedése 8,4% lett, míg a Lexus prémium piaci részesedése 5 százalék, amivel a világ vezető hibrid prémium márkája ötödik helyen áll a hazai prémium piacon. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (az első négy hónap értékesítéseinek 46.4 százaléka) és RX (37.2 százalék) SUV modellek vitték a prímet, míg az IS (6 százalék) értékesítéseinek várhatóan új lendületet ad majd, hogy megérkezett a modell legújabb generációja.

„A piac legszélesebb környezetbarát hibrid portfólióját kínáló Toyota és Lexus márkák hazai szárnyalása már önmagában nagy szerepet játszik a magyarországi újautó piac zöldebbé tételében: a tavalyi évben a Toyota hazai személyautó értékesítéseiből 20,4%-ot, a Lexus eladásaiból 95.7 százalékot képviseltek a hibridek, az idei évben pedig ez az arány várakozásaink szerint még magasabb lesz majd. Ráadásul, míg a tavalyi évben még csupán 2.1 százalékot hasítottak ki a hibrid eladások a teljes magyarországi újautó piacból, amelynek 82.2 százalékát a Toyota és a Lexus adta el, addig az idei évben várhatóan ez az arány is nagyságrendekkel növekszik majd” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ez a pozitív tendencia több tényezőre vezethető vissza, amelyek között legalább olyan fontos, hogy márkáink a piaci növekedés ütemének sokszorosával növelik értékesítéseiket, mint az, hogy minket követő versenytársak dinamikusan bővítik a nem egyszer a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára alapuló hibrid kínálatukat. Az Európa számos nagyvárosából már most kitiltott vagy kitiltani tervezett dízel technológia magánvásárlók és flottafelhasználók között egyaránt rohamosan csökkenő népszerűsége pedig további teret adhat a hibrid meghajtás a tervezettnél is gyorsabb ütemű elterjedésének, és így a hazai újautó piac zöldülésének” – teszi hozzá a szakember.

Bemutatták az új Lexus LS-t, már Magyarországon is rendelhető

Statikus bemutató keretein belül leplezték le ma a vadonatúj Lexus LS 500 modellt. Sajnos tehát nem tudtuk egyelőre kipróbálni a japán gyártó prémiumkategóriás limuzinját, viszont körbejárhattuk, megtapogathattuk belülről. A kiállított verzió egy LS 500h volt.

A Lexus új globális csúcsmodellje, az LS messze túllép mindazon, amit a világ egy luxusautótól elvárna – hangzott el a sajtótájékoztatón. A januári detroiti leleplezése óta több dizájn és innovációs díjjal is elismert modell a mai naptól immáron Magyarországon is rendelhető, ami további lendületet adhat az utóbbi években itthon is szárnyaló japán prémium márka értékesítéseinek.

A hazánkban elképesztően sikeres, 95 százalékban környezetbarát hibrid modelleket értékesítő Lexus, amely az idei év első negyedévében gyakorlatilag több, mint megduplázta magyarországi értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, a márka új globális zászlóshajójának hazai bemutatásával még tovább menetelhet előre a magyarországi prémium piacon.

Az LS első generációjának 1989-es bemutatásával nem csupán egy új autó, de egy új prémium márka, és a prémium kivitelezés olyan szintje is született, amely korábban még a luxusautók szegmenségben is ismeretlen volt.

A Toyota prémium márkája, a Lexus az azóta eltelt három évtizedben a forradalmi technológiák, az innováció, a megbízhatóság, kézműves kidolgozás és a környezetbarát luxusmárka szinonimájává vált, amelyhez az elmúlt években a látványos, lenyűgöző és jövőbemutató formavilág társult, amely egyszerre sugároz dinamizmust, és letisztult eleganciát.

Az LS legújabb generációja méltó az előző generációkhoz, és legalább olyan forradalmi hatással lehet a prémium szegmensre, mint annak idején a modell első generációja volt. Az autó formavilágában sikeresen ötvöződnek a nyújtott tengelytávú, négyajtós limuzin jellemzői a mélyen ülő, kupészerű profillal, így az LS az egyaránt növekvő kupé és limuzin szegmens közös határán foglal helyet. Az utastér kialakítása során újszerű megközelítést alkalmaztak, a központi tematika a progresszív kényelem volt, amelynek keretében a hagyományos japán esztétikai elveket és kézműves hagyományokat egy fejlett, fényűző és innovatív utastér létrehozására fordították, amelyben olyan különleges elemek találhatók, mint az egyedi ajtópanel-dekorbetét.

Az LS 500h a Lexus új többfázisú hibrid rendszerét alkalmazza, amely vadonatúj teljesítménnyel és vezetési élménnyel ruházza fel a hibrid járművet, kedvezőbb gázreakciót és élvezetesebb, lineáris gyorsítóképességet kínálva, ami különösen álló helyzetből elindulva lenyűgöző. Ugyanakkor a Lexus Hybrid Drive eredendően kedvező üzemanyag-fogyasztása és csekély károsanyag-kibocsátása még tovább javult. A hajtáslánc egy 3,5 literes Dual VVT-i V6 benzinmotorból és két villanymotorból áll. Ezek együttesen 354 LE/264 kW rendszerteljesítményre képesek. Míg az LS 500 Európa-szerte kizárólag összkerékhajtással lesz elérhető, az LS 500h hibridet hátsó- és összkerékhajtással egyaránt kínálják majd. LS 500 mindemellett a modell történetének leglelkesítőbb vezetési élményét kínálja, amit a Lexus az új F SPORT változat bemutatásával most még magasabb szintre emelt. A benzinmotoros és hibrid hajtású modellváltozatokhoz egyaránt megrendelhető F SPORT kivitel körültekintő futómű-tuningja és egyéb fejlesztései úgy tökéletesítik az autó vezetésének élményét, hogy közben kicsit sem csorbul az LS-től elvárt kifogástalan kényelem.

Mindennek eredményeként az új modell bemutatása hazánkban is újrafogalmazhatja a luxuslimuzinok szegmensét, tovább repítve a japán prémium márka magyarországi értékesítéseit: míg az itthon is megállíthatatlannak tűnő Lexus az elképesztően sikeres NX és RX modellekkel az SUV szegmensben tarol, a vadonatúj IS-sel a sportszedánok, az RC-vel luxuskupék szegmensében okozhat nagy meglepetéseket a versenytársaknak, az LC bemutatásával pedig a luxus szupersportkupé szegmensben állít fel új mércét, az új LS a legfelső kategóriás luxuslimuzinok piacát rajzolhatja újra.

„Az idei év első negyedévében magyarországi értékesítéseit 117.5 százalékkal bővítő, és így a hazai prémium piacon 2,3 százalékpontos növekedéssel 5.2 százalékos részesedést elérő Lexus számára a legjobbkor érkezik a luxuslimuzinok kategóriájában ismételten új szintet felállító vadonatúj LS, az idei évben ugyanis nem csupán a vadonatúj modellek és forradalmi technológiák tekintetében törünk előre, hanem hálózatfejlesztési szempontból is: az év során meglévő budapesti márkakereskedésünk mellett új, prémium színvonalú márkaképviseletet nyitunk Szeged és Debrecen városában is” – fogalmazott Kárpáti László, a Lexus magyarországi vezetője.

„A mától már hazánkban is rendelhető, a márkakereskedésekbe várhatóan decemberben érkező LS a legtisztább formában képviseli a Lexus által képviselt márkaértékeket, a legkifinomultabb prémium kidolgozást, a letisztult, elegáns, mégis dinamikus formavilágot és belső kialakítást, valamint az ügyfelek biztonsága, kényelme, és a környezetbarát üzem és a megbízhatóság szolgálatába állított forradalmi technológiákat, innovációkat és műszaki megoldásokat. Éppen ezért a hálózat bővülésével az új LS révén még többen ismerkedhetnek majd meg a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus márkával, és válhatnak elégedett, visszatérő ügyfeleinkké” – tette hozzá a szakember.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Az Opel Corsa sikertörténete jelenleg a 750 ezredik megrendelésnél jár

Dinamikus, praktikus, stílusos és közkedvelt a Corsa, ötödik kiadása is bestseller. Jelenlegi változatára épp mostanában futott be a 750 ezredik megrendelés a 2014 végi piaci bevezetés óta. A stílusos mindentudó azt a sikertörténetet folytatja, amely az első Corsával, 1982-ben kezdődött. Máig, az összes generációt beszámítva, több mint 13 millió Corsa készült.

„Európa-szerte a Corsa az egyik legfontosabb modellünk, kereken egynegyedét adja az Opel összesített értékesítésének. Változattól függően tökéletes autó szingliknek, pároknak és családoknak egyaránt“ – mondta az Opel értékesítési főnöke, Peter Küspert.

Ám nemcsak a vevőknél jön be a Corsa, hanem szép számú kitüntetést is begyűjtött, például a közelmúltban lett 2016 kisautója Írországban, Eco Car of the Year 2016  Lettországban, az Ésszerűség autója 2015 és 2015 világbajnoka Németországban, valamint elnyerte az AUTOBEST Best Buy Car of Europa for 2015 (Európa legjobb vétele) díját. Ez is mutatja, hogy igazi européer az Opel Corsa.

Nem véletlen ez a siker, hiszen a Corsa kellemes örömautózást kínál, a magasabb kategóriák csúcstechnikájával. Az Opel „szoborszerű szépség és németes precizitás”  designfilozófiája találkozik benne kiemelkedő komforttal, modern asszisztensrendszerekkel és kiváló csatlakoztathatósággal, az Opel OnStar, illetve az IntelliLink-infotainment jóvoltából. Ezekhez járul az erős és hatékony benzines és dízel turbók, valamint a gázüzemű motorok széles választéka, nem is beszélve a remek ár-érték arányról.

Opel Corsa: sikertörténet öt felvonásban

Első felvonás: 1982 – 1993

A Kadett kistestvéreként debütált az Opel Corsa A, mokány 3,62 méteres hosszúsággal, rekord-gyanús 0,36-os légellenállási alaktényezővel és ralis stílusú kerékívekkel. Erhard Schnell vezető formatervező sportosan szögletes vonalakat adott neki, amelyek elnyerték a családfők tetszését is. Fénypontja a 100 lóerős Corsa GSi volt, de aztán az első dízel is megjelent a géptető alatt. Eleinte csak kétajtós, lépcsős- és lejtőshátú karosszéria készült, majd 1985-től bejött a népszerű ötajtós. Ünnepelt értékesítési bajnok lett a Corsa A, összesen 3,1 millió darab kelt el belőle.

Második felvonás: 1993 – 2000

Az első Corsa sikere ellenére úgy döntött Rüsselsheim, hogy a nők kedvenceként pozícionálja az utódját. Hideo Kodama ennek megfelelően kerekdedebb, lágyabb formákat adott neki, csinos, nagyra nyitott szemekkel. A Corsa B tíz centivel nyúlánkabb lett, és belül jóval tágasabb. Blokkolásgátlója, oldalütközés-védelme és két frontlégzsákja magasabbra emelte a kategória biztonsági standardját. Egyes piacokra kombit, kis platós járművet és négyajtóst is gyártott az Opel a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak, a GSi 16-szelepest kapott, a dízel pedig turbót. A második Corsa világszerte befutott, és az értékesítés túllépte a négymilliós határt.

Harmadik felvonás: 2000 – 2006

A Corsa C formaterve ismét Hideo Kodama alkotása. Vonalait tudatosan tette hasonlóvá a sikeres elődéhez, de tíz centivel hosszabb lett az autó, megnőtt a nyomtáv és a tengelytáv is. Ez lényegesen tágasabb utasteret eredményezett. Először kapott teljes horganybevonatot a karosszéria. Modern, négyszelepes ECOTEC benzinmotorok és közvetlen befecskendezésű turbódízelek gondoskodtak nagy teljesítményről, mérsékelt fogyasztás és jó kipufogógáz-adatok mellett – valamennyi változat megfelelt a szigorú Euro 4-nek. A Corsa C is kelendőnek bizonyult, 2,5 millió gazdára talált.

Negyedik felvonás: 2006 – 2014

Akárcsak a Corsa B idején, külön útra lépett a három- és az ötajtós: az egyik kupészerű, és a sportos orientációjú vevőket szólította meg, mint anno a Corsa A, a másik viszont a család teljes értékű járműveként szolgált. A Corsa D hossza már karcolta a négy métert. A hatékony ecoFLEX technikához Start/Stop-rendszer járult. A negyedik generációból 2,8 millió darabot adtak el.

Ötödik felvonás: 2014 óta

A Corsa máig 750 ezer példányban megrendelt ötödik nemzedéke változatlanul az Opel spanyolországi üzemében, Zaragozában készül, de a három- és ötajtós Eisenachban is, akárcsak az Opel ADAM – amellyel ugyanúgy kistestvért kapott a Corsa, mint egykor vele a Kadett.

Hamarosan minden autóban fellelhető lesz majd a bambusz, mint alkotóelem

Mindannyian ültünk már rajta, esetleg építkeztünk vele, esetleg ettünk is belőle… azt viszont talán még kevesen tudják, hogy a bambusz, a világ egyik legerősebb természetes anyaga hamarosan már az újonnan vásárolt autókban is feltűnhet.

Miközben a kutatók olyan új anyagokat fedeztek fel, mint a szupererős karbon szál vagy a kis tömegű alumínium, a természet igazi csodája, a bambusz eddig szerényen megbújt, és szép csendben növekedett. Nem is akármennyit: naponta akár egy métert is. Most viszont úgy tűnik, hogy ez a fűféle egyre népszerűbbé válik, és az autókban hamarosan olyan burkolatokkal találkozhatunk, amelyek a bambusz és a műanyag szupererős keverékéből készülnek.

„A bambusz egyszerűen lenyűgöző” – vélekedik Janet Yin, a Ford Nanjing Kutató és Tervező Központ anyagkutató részlegének vezetője. „Erős, rugalmas, teljes egészében megújuló, ráadásul bőségesen terem Kínában és Ázsia számos más vidékén.”

A bambusz értékei már több mint egy évszázada ismertek: még Thomas Edison is végzett vele kísérleteket, amikor első izzólámpáján dolgozott. Az építőiparban a szakítószilárdsága miatt kedvelik, mivel jobban ellenáll a húzó erőhatásoknak, mint némelyik fém. Ráadásul kettő-öt éven belül teljes méretűre nő (ami a fáknak évtizedekig tart), és nagyon könnyen regenerálódik.

Az elmúlt néhány évben a Ford több beszállítóval is együttműködött, hogy megvizsgálja, hogyan hasznosíthatná a bambuszt a járművek utasterében, és hogyan alkothat belőle – műanyaggal keverve – extra erős alkatrészeket. A mérnökcsapat azt tapasztalta, hogy a bambusz rengeteg anyagvizsgálat során, például a szakítószilárdsági vagy az ütőszilárdsági teszteken jobban teljesített, mint a mesterséges vagy a természetes anyagok, és az sem károsította a szerkezetét, ha 100 Celsius fok fölötti hőmérsékletre hevítették.

Fenntartható megoldások

A bambusszal végzett tesztek mellett a Ford már jelenleg is széles körben alkalmaz fenntartható és reciklált anyagokat. A vállalat nemrégiben jelentette be együttműködését a Jose Cuervo vállalattal, amelynek során azt vizsgálják, hogyan készíthetnek a Ford-modellekben használható bio-műanyagot a tequila alapanyaga, az agávé melléktermékéből.

A Ford számos további fenntartható anyagot használ: a gyapotfélék családjába tartozó kenafból készül a Ford Escape ajtó paneleinek párnázása.

A reciklált műanyag palackokból készített REPREVE szövet használatával évente 5 millióval kevesebb palack válik hulladékká. A Ford legutóbb az F-150 pickupba épített be REPREVE szövetet.

Az elhasznált farmernadrágok és pólók pamutanyagát a legtöbb Ford-modellben utastéri párnázásként és hangszigetelőként hasznosítják
A használt műszálas ruhákból készített EcoLon anyagból készül a Ford Escape, a Fusion, a Mustang és az F-150 hengerfej-burkolata.

A reciklált műanyag palackokból padlószőnyegek, kerékjárat-burkolatok és műanyag védőelemek készülnek – ezek többek közt a Ford Transit és a C-MAX modellekben is megtalálhatók.

Az elhasznált gumiabroncsok anyagából szigetelések és hengerfej-tömítések készülnek
Rizspelyva erősíti az F-150 elektromos kábelkötegének műanyagát.

A Ford észak-amerikai modelljeiben szója-alapú habból készül az ülőlapok, az üléstámlák és a fejtámlák párnázása.

A Ford Flex tároló dobozainak anyagát búzaszalma teszi szilárdabbá.

A Lincoln MKX kartámaszában fahulladékból származó cellulózszálak találhatók. Az üvegszálak kiváltására használt anyag 10 százalékkal könnyebb, ráadásul 30 százalékkal gyorsabban, és kisebb széndioxid-kibocsátással gyártható.

[TESZT] BMW M240i Coupé xDrive – hétköznapi, különleges kihívások

Alapjaiban véve a BMW M240i xDrive nyugodt szívvel definiálható hétköznapi jelenségnek. Bár a 2-es BMW-széria alapvetően az egyszerűség, praktikum, és a mindennapos használat tekintetében fogant, akad némi kivétel. Kiváltképp, ha közelebbről vizsgálódunk.

Nem gondolná szinte senki, hogy a BMW M240i xDrive mire lehet képes. Mindössze azért, mert a külső, az egész tálalás kimondottan visszafogott – igaz, a kupé-kialakítás domináns, jól működő recept alapján; megvannak a hangsúlyos vesék, a morcosra húzott szempár, valamint némi ültetés is szembe köszön.

17-es kerekeket kapott a BMW M240i xDrive, 205-ös gumikkal: itt sincsen semmi extra. Oldalnézetből ez fel sem tűnik egyértelműen, hiszen a méretezés sem tűnik túlzónak. Azért megvan a 4454 milliméteres hossz, de az 1408 milliméteres magasság jócskán elvesz a túlgondolt nagyságból. Eredendően sportautó ez, nem is hot hatch, bár az imént említett definíció eléggé tág szegmensre ragasztható rá.

Ne feledjük, hogy a BMW M240i xDrive egy igazán nehézsúlyú versenyzőnek számít. A szaksajtó több ízben egy lapon említi például a Mercedes-Benz SL 63 AMG-vel, vagy akár a szupersportautó-kategóriába tartozó Lamborghini Gallardo-val.

Szupersportautós teljesítmény és menettulajdonságok

Hogy miért is? Bár a BMW M240i xDrive teljesítményre nagyjából a felét nyújtja a fent említett modelleknek, mégis gyorsaságra odaver bármelyiknek.

A teljesítmény-kérdés tehát jelen esetben nem pusztán a lóerőknek szól, sokkal inkább a dinamizmusnak, nyomatéknak, illetve magának a tényleges gyorsulásnak.

A beltér sportos összhatást kelt, megszokottan minőségi alapanyagokból építkezve. Az első ülések hangolása is ennek megfelelő, azonban a kagylós jelleg ellenére bármikor átlényegülhetünk átlagos autózást előtérbe helyező felhasználóvá – legyen szó túráról, kirándulásról, hosszabb távú út megtételéről. Utaskabinunkban tehát elfér 4 felnőtt, átlagos testalkattal (azért hátul akad némi kompromisszum), ráadásként a csomagok is jól elhelyezhetők a 390 literes csomagtérben.

Súly-lóerő arány: 4.26 kilogramm/LE

340 lóerő, kereken 500 Newtonméter csúcsnyomaték. Leírni is élmény, nem hogy gyakorlatban belemerülni a részletekbe – a BMW M240i xDrive ennyit tud, 5800-as percenkénti fordulatszámon, 1520-nál már rendelkezésünkre bocsátva a maximális forgatónyomatékot. a 2972 köbcentis, sorhatos, turbóval lélegeztetett blokk lenyűgöző sportosságot produkál, a hajtásláncba ékelt 8 sebességes ZF automata pedig most is szuperlatívuszokban mutatja vezetőjének és utasának, hogyan kell komplex autót gyártani napjainkban.

Mért gyorsulásunk 0-ról 100-ra 4.2 másodperc. Nem több, nem kevesebb, több ízben neki is futottunk, száraz, egyenletes aszfalton. A rajtautomatika, és minden egyéb közbeiktatásával (állandó xDrive) az autó parittyaként lendül előre a gázpedál lenyomása után, persze ne felejtsünk el Sport módozatba kapcsolni, ha azonnali, pozitív értelemben letaglózó hatást szeretnénk elérni. A kipufogók annak rendje s módja szerint fel-fel hörrennek, durrognak, búgó alaphanggal, megfelelő körítéssel.

Szempillantás alatt 100-on vagyunk tehát, a gyorsulásérzet kicsit visszafogott, itt ismét képbe jön az xDrive – ez kétségkívül semlegessé tesz. Ugyanakkor áldásos szerepe van az állandó négyszernégynek, főként kanyarstabilitás szempontjából: tesztjeink során egyszer sem sikerült a BMW M240i xDrive-ot kihozni a sodrából, a szó szoros értelmében. Nem volt akkora sebesség, olyan ívű kanyar, amelyben nem állt volna betonstabilan az elöl kettős háromszöglengőkaros, hátul multilink futómű és maga a kaszni, a kerekek bár néhol elbizonytalanodtak, volt némi kipörgés, pici csúszás, de ez kötelező egy ilyen autónál.

Stabil, de ugyanakkor megmarad a gyorsaság is

Ha már ennyiszer emlegettük az xDrive-ot, mindenképp szólnunk kell egyetlen hátrányáról a BMW M240i xDrive esetében. Ez pedig a semlegesnek ható kormányzás, Sport módban. Tapasztalataink szerint a kormányműnek jobban kellett volna közvetítenie az épp aktuális útviszonyokat, a reakcióidőknek talán leheletnyivel jobbnak kellett volna lennie; az egészből hiányzott némi plusz informatív jelleg.

Fontos ez különösképp akkor, ha kihegyezett körülmények közt használjuk az autót, mondjuk versenypályán, s századmásodperceken múlhat egy-egy előre kiszámított kanyar vételezése.

Ne felejtsük el, hogy a BMW M240i xDrive minden tekintetben elsősorban utcai autó, ennek megfelelően bármikor visszaminősíthetjük szelíd, városi társsá. Eco Pro Plus állásban ugyan visszavesz a hajtás a teljesítményből, a futómű lágyul, de az alap vad karakterisztika megmarad. Jól jöhet ez gyors manőverek lebonyolításánál (például előzések), optimális érzetet ad, hogy tudjuk, van erőtartalékunk bőven.

Ha kell, gazdaságos is tud lenni. Csak egy gombnyomás

Fogyasztás tekintetében is remek eredményt mutatott fel a BMW M240i xDrive: Eco Pro Plus-ban az átlag 7.1 liter/100 kilométerre jött ki (Sport mód: 13.7), konkrét városi felhasználással 8.1 (Sport mód: 10.3), 90 kilométer/órás átlagnál pedig 5.2 (Sport mód: 6.8) literes értéket mértünk.

2016 BMW M240i xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: hathengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 2979 cm³

Maximális teljesítmény: 340 LE @ 5800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 500 Nm @ 1520 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú ZF automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4454 mm

Szélesség: 1774 mm

Magasság: 1408 mm

Tengelytáv: 2690 mm

Első gumik mérete: 205/50 R17

Hátsó gumik mérete: 205/50 R17

Tömeg, üresen: 1450 kg

Megengedett össztömeg: 1995 kg

Csomagtartó mérete: 390 liter

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.4 s (gyári), 4.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.7 l/100 km

Országúti: 5.8 l/100 km

Vegyes: 7.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.8 l/100km

Országúti: 6.0 l/100km

Vegyes: 7.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 169 g/km

Bővebb információ a BMW hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Nissan Leaf AT-EV a 10 ezer mérföldes Mongol Rallyn

A Plug In Adventures megalkotott egy különleges, módosított Nissan Leaf-et, hogy elinduljanak a Mongol Rallyn, ahol 2017 nyarán 10 ezer mérföldes (16 ezer kilométer) utat tesznek meg az Egyesült Királyság és Mongólia között.

A Nissan Leaf AT-EV (elektromos terepjáró) a standard, 30 kWh-ás, Acenta felszereltségű Nissan Leaf-en alapul, melynek hatótávolsága egy töltéssel 155 mérföld/250 km a gyári adatok szerint. Jelentős módosításokat hajtottak végre az autón, hogy felkészítsék az út elhagyatottabb részeire.

A Leaf AT-EV Speedline SL2 Marmora keréktárcsákat és keskeny Maxsport RB3 abroncsokat kapott, hogy jobban teljesítsen az útburkolat nélküli utakon. A nehéz terepen szükséges kiegészítő védelemről a lengőkarok alá hegesztett lemezek, fonott fékcsövek, sárfogók gondoskodnak egy 6 mm vastag alumíniumból készült kartervédővel kiegészülve.

A módosított tetőcsomagtartó külső tárolóhelyet biztosít, illetve felszereltek rá egy energiatakarékos Lazer Triple-R 16 LED-es fényhidat, mely további 16 400 lumen fényerőt biztosít az utazás kihaltabb területein.

A Mongol Rally-n nincs időmérés, így a nevezők járművei inkább a hosszú távú kényelemre vannak optimalizálva. A Leaf AT-EV belső terének módosítása során a hangsúly a tömegcsökkentésen és a további tárolóhelyek kialakításán volt. A vezetőülés környéke és az utasoldal – a gumiszőnyegeket leszámítva – gyakorlatilag változatlan maradt. A hátsó üléssort és a biztonsági öveket feláldozták a súlycsökkentés érdekében, ezzel 32 kg-ot faragtak le az eredeti tömegből. Mindemelett a csomagtér része lett egy tűzoltó-berendezés és egészségügyi készlet is.

A Leaf AT-EV módosításait az RML Group, az Egyesült Királyság egyik legismertebb nagy teljesítményű autók felkészítésével foglalkozó mérnökcége végezte.

Chris Ramsey, a Plug In Adventures alapítója így nyilatkozott: „A Mongol Rally az eddigi legnagyobb kihívást tartogató elektromos autó projektünk, megvalósítását már évek óta terveztük. Azon túl, hogy egyre keletebbre haladva, egyre kevesebb töltőre számíthatunk, még a kemény terep is megnehezíti majd haladásunkat.”

„A Nissan Leaf egyértelmű választás volt. Nagyon jól ismerem az autót, mindig is megbízhatóan működött, és ehhez tartozik a legnagyobb gyorstöltő-hálózat is Európában. Használható hozzá 240 voltos hálózati csatlakozó, így távoli területeken is – ahol a gyorstöltők már elfogytak – tölthetem majd, és haladhatok tovább. Ez az utazás az élményekről szól, nem az úti cél gyors eléréséről. Már alig várom, hogy útra kelhessek és minél több embernek mutathassam meg az elektromos járművek előnyeit, országoktól függetlenül.”

Chris rendszeres megállókkal is számol az út során, melyekkel célja a teljesen elektromos járművek előnyeit népszerűsíteni az egyes országokban. A What3Words felületét (http://what3words.com/) használja majd arra, hogy rögzítse a töltőhálózat még feltérképezetlen részeit, így a területen utazó elektromos járművek vezetői pontosabb képet kaphatnak a jövőben a töltők helyéről.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „A Leaf 2010-es bevezetése óta ügyfeleink összesen több mint 3 milliárd kilométert tettek meg, és ennek során több mint 500 millió kilogramm szén-dioxid kibocsátásától kíméltek meg mindannyiunkat. Villanyozzuk fel a világot kezdeményezésünk összehozza azokat a támogató embereket, akik villanyautós életsítlussal élik mindennapjaikat. A Nissan Leaf tulajdonosok közül a Plug in Adventures az egyik legsikeresebb abban, hogy bemutassa, az elektromos járművek sokkal többre képesek a napi ingázásnál. Örülünk ennek az ambiciózus kihívásnak, és biztonságos, kellemes utat kívánunk nekik!”

Néhány mondatban a Plug In Adventures-ről

A Plug In Adventures-t Chris Ramsey alapította 2011-ben, melyet az elektromos járművek és a kalandok iránti közös szenvedély hívott életre. A skóciai elektromos jármű rajongókból álló csapat célja, hogy különbözőképpen vonják be a közösségeket, és népszerűsítsenek mindent, ami az elektromos járművekhez kapcsolódik.

A Plug In Adventures számára nem újdonság, hogy az elektromos járművekkel fantasztikus kalandok születhetnek. 2015 szeptemberében mindössze két nap alatt oda-vissza teljesítették a  John O’Groats és Land’s End közötti utat, 1652 mérföldet (2659 km) tettek meg, és 24kWh-ás Nissan LEAF-jüket csak közösségi töltőpontokon töltötték.

2016 áprilisában egy 30 kWh-ás LEAF-fel teljesítették a North Coast 500-at, ami a Skót felföldön elterülő 516 mérföldes (830 km) számos kihívást tartogató kanyargós úton zajlik, melyet gyakran neveznek a skót 66-os útnak.

A Mongol Rally a számos elektromos járművekkel átélt kaland megkoronázása, melyeket edzésként teljesítettek, hogy felkészüljenek ezen utazás emberfeletti kihívásaira.

Az utazás nyomon követéséhez kövesse a @Pluginadventure-t a Twitteren vagy látogassa meg a www.facebook.com/pluginadventures oldalt.

A Mongol Rallyról

A Mongol Rally egy 10 000 kilométeres jótékonysági autó utazás, amit 2004 óta minden nyáron megrendeznek. Ezen utazás Európa és Ázsia hegyeit, sivatagait és sztyeppéit szeli át. Az eseményt a The Adventurists (http://www.theadventurists.com) szervezi, a szervezet több eseményt is rendez, melyek során a mai napig összesen 5 millió fontot gyűjtöttek össze jótékony célra. A Mongol Rallyn induló minden csapatnak legalább 1000 fontot kell jótékony célra összegyűjtenie.

A szabályok értelmében a résztvevők kis, maximum 1,0 literes motorral szerelt autókkal indulhatnak, így az út nagyobb kihívást jelent, és nagyobb az esélye a meghibásodásnak, tehát a vezetők kapcsolatba kerülhetnek a helyiekkel az út során. Az út alatt nem vehetnek igénybe támogatást, kísérőkocsi használata nem megengedett. A résztvevőknek maguknak kell megoldaniuk a felmerülő problémákat.

A 2017-es évben a The Adventurists támogatta Chris ötletét, hogy a LEAF AT-EV-vel induljon, így ez lesz az első elektromos jármű, mely megpróbálja teljesíteni az utat, ez jól alátámasztja a szervezet a fenntarthatóság és a környezetvédelem iránti elkötelezettségét.

A 2017-es Mongol Rally július 16-án, vasárnap indul.

Ford Transit plug-in hibridek csatlakoznak egy londoni kísérletsorozathoz

A Ford bejelentette, hogy ősszel kezdetét veszi a plug-in hibrid (PHEV) hajtású Ford Transit modellekre alapozott londoni kísérletsorozat.

A több millió angol font költségvetésű projekt célja annak felmérése, milyen mértékben járulhatnak hozzá az alacsony károsanyag-kibocsátású, plug-in hibrid hajtású elektromos járművek a levegőminőség javításához, miközben fokozzák az áruszállítás hatékonyságát a nagyvárosi forgalomban, amely a legkeményebb munkakörnyezetet jelenti a haszongépjárművek számára.

A londoni tömegközlekedési vállalat, a Transport for London által is támogatott projekt 12 hónapon át vizsgálja 20 új Ford Transit Custom PHEV működését, amelyek a városon belüli útszakaszok nagy részét tisztán elektromos hajtással is képesek megtenni. A flottában szereplő járművek természetesen nem csupán az akkumulátor által megszabott hatótávolságon belül tudnak működni, vagyis hosszabb távolságokon is gond nélkül használhatók, ami alapvető elvárás az üzleti felhasználók és a “kék fényes” szolgálatok részéről.

A kísérletsorozathoz olyan partnereket választottak, amelyek tipikus nagyvárosi tevékenységeket végeznek, s ehhez nap mint nap haszongépjárműveket használnak. Az autókban a Ford telematikai rendszere gyűjt majd adatokat az egyes felhasználási területekre jellemző futásteljesítményről, használati módról és környezeti hatásokról, s ezek elemzése után kiderül, hogyan aknázhatók ki leginkább az elektromos hajtás előnyei.

Az öt kísérleti flotta egyike a városi rendőrség, a Metropolitan Police testületéhez kerül; a két Transit Custom PHEV egyike megkülönböztető jelzést visel majd, és a közlekedési balesetek helyszínelésénél használják, a másik, fényhíd nélküli autó pedig a törvényszéki munkát támogatja. A Transport for London vállalat három autót kap a mindennapos szállítási feladatok megoldására.

Az érintett felhasználók:

Transport for London
Metropolitan Police
Clancy Plant
Addison Lee
British Gas

Jiggs Bharij, a Metropolitan Police flottaigazgatója elmondta: “Testületünk arra törekszik, hogy járműveink fenntartható módon működjenek. Örömmel veszünk részt a Forddal ebben az innovatív kísérletben, amelynek célja, hogy tisztábbá varázsoljuk Londont.”

Andí Barratt, a Ford of Britain ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: “Az elmúlt 50 év során a Ford Transit volt az Egyesült Királyság legnépszerűbb haszongépjárműve. Fejlesztéseink során mindig felhasználóink elvárásaira összpontosítottunk és szorosan együttműködtünk velük; mindez nagy mértékben hozzájárul ahhoz, hogy olyan elektromos hajtású haszongépjárművet alkossunk, amely nap mint nap hasznos segítőtársnak bizonyul majd a városi és a városon kívüli szállítási feladatokban.”

A vállalat Mark Harvey-t nevezte ki a városi elektromos áruszállító program igazgatójának, ami új pozíció a Ford angliai szervezetén belül. Mark szorosan együttműködik majd a Transport for London és a résztvevő flottaüzemeltetők szakembereivel, valamint a Ford fejlesztői csapatával, hogy az autógyár, a felhasználók és a város vezetése egyaránt tisztább képet kapjon a haszongépjárművek szerepéről egy nagyváros életében.

“Örömmel tértem vissza a Ford haszongépjármű-csapatához” – nyilatkozta Mark Harvey. “Négy éven át dolgoztam a Transit Custom programban, és jó érzés újra közvetlen kapcsolatba kerülni vásárlóinkkal, hogy kifejleszthessük az üzleti igényeikhez leginkább megfelelő elektromos hajtású haszongépjárművet.”

“A haszongépjárművek felhasználási módja minden területen más és más, ezért a kísérlet igazán érdekes bepillantást enged majd abba, hogyan használják ezeket az autókat az egyes üzletágakban. Egy autógyár számára ez nagyon értékes információ; ennek alapján sokkal praktikusabb szempontok alapján fejleszthetjük elektromos hajtású haszongépjárműveinket, amelyek nemcsak remekül megfelelnek majd vásárlóink elvárásainak, hanem a városi levegő minőségét is javítják.”

A Ford idén ősszel indítja útjára több millió angol font költségvetésű projektjét, amit a Transport for London vállalat mellett a brit kormány által alapított Fejlett Hajtási Rendszerek Központja is támogat.

Az Egyesült Királyság haszongépjármű-piacán már több mint 50 éve a Ford az első számú szereplő. A Transit Custom PHEV bevezetése 2019-ben várható, szerves részeként annak a programnak, ami egy 4,5 milliárd dolláros befektetés révén egyre több elektromos hajtású autó kifejlesztését célozza, hogy a Ford autóipari és mobilitási vállalattá fejlődjön, vezető szerepet töltve be az elektromos hajtás, az önvezető járművek és az új mobilitási megoldások területén.

Opel Insignia Grand Sport menetpróba a Tokaj-hegyaljai borvidéken

Megérkezett Magyarországra is a vadonatúj Opel Insignia Grand Sport, mellyel néhány héttel ezelőtt már Genfben is találkozhattunk. A márka hazai importőre ismét illusztris programot állított össze a meghívottaknak, ezúttal a Tokaji borvidéket irányoztuk elő.

Mád volt a végcél, persze úgy konfigurálva az itinert, hogy a létező legkülönfélébb útszakaszok, típusok kerüljenek a felhozatalba. Az Opel budaörsi főhadiszállásáról az M0 autóút közbeiktatásával kanyarodtunk rá az M3-as autópályára, majd egészen Miskolc magasságáig autózva következhettek a kanyargós, dimbes-dombos mellékutak.

A program egyértelműen tehát arra lett kihegyezve, hogy a lehető legösszetettebb körülmények közt fogjuk próbára az Opel Insignia Grand Sport-ot, még akár könnyedebb offroad terepen is: miután Mádon körbevezettek minket a helyi nevezetességként sem utolsó Első Mádi Borház gyártóegységein, a Szent Tamás dűlőre vezettünk a több, mint 10 autót számláló flottával, hogy a részletes borászati előadás mellett próbára foghassuk az egyes modellekbe integrált összkerékhajtást is.

Borkostólással egybekötött vacsorával zárult a program, a 2017 Év Étterme díjas Gusteau Kulináris Élményműhely asztalánál – tényleges gasztronómiai élményekkel gazdagodva hajthattuk álomra a fejünket a gazdag, eseményteli nap után.

Bár tesztek hamarosan érkeznek majd az új Opel Insignia Grand Sport kapcsán, nyilvánvalóan fontos megosztanunk olvasóinkkal az első tapasztalatokat. A formaterv minden elfogultság és túlzás nélkül lenyűgöző lett, a kialakítás, illetve az egész tálalás egyértelműen a prémium szegmenst erősíti.

Az egész kaszni laposabb, viszont hosszabb lett a korábbi, kedvelt elődénél, az utaskabin által kínált férőhely sokkal masszívabb, ráadásul a hátsó traktusnál sem kell tartani a visszafogott fejterektől. Nem beszélve a csomagtérről: korábban az ötajtós Insignia-k egyik visszafogottabb pontja volt a pakolóhely, mert bár hosszában tekintélyesnek volt jellemezhető, de a mélység kapcsán volt azért némi kivetnivaló.

Az új Opel Insignia Grand Sport esetében sikerült maximumra irányozni a kapacitást e téren is, úgy nyelte kisebb-nagyobb pakkjainkat a csomagtér, mint annak a rendje.

Három különböző erőforrással vezettük az Opel Insignia Grand Sport-ot. Elsőként egy 2 literes CDTI gázolajossal és 6 sebességes manuális váltóval szerelt példányra esett a választásunk (170 lóerő, Start/Stop rendszer). Itt a rendkívül nyomatékos, kulturált járású és csendes motorkarakterisztika mellett kiemelkedő átlagfogyasztást rögzítettünk a közel 150 kilométeres megtett útszakaszon.

Miután megejtettük az első cserénket – kollégákkal mindig beiktatunk az ilyen jellegű menetpróbákon többet, hogy minél nagyobb legyen a rálátás a próbálható modellekre – egy, a már várva-várt 1.5 literes, turbós ecoTEC benzinessel szerelt variáció következett. Itt is a hatgangos, nagyon jól áttételezett manuális váltót kaptuk társítva, meglepően dinamikus karakterrel, rövid, ám 100 százalékig kiautózható fokozatokkal.

A rugalmasságnak persze meg is van a hátulütője, ami nyilván elsődlegesen a fránya fogyasztás – itt már nem volt ritka a 10 liter/100 kilométer körüli átlag sem, igaz, kalkuláljuk bele az autópályatempót, valamint a városi, sok hegymeneti közlekedést is.

Két napos volt az Opel Insignia Grand Sport hazai menetpróba, így hazafelé úton ismét rendelkezésünkre állt egy modell: ezúttal a jelenleg elérhető legerősebb benzinest, a 2literes, 260 lóerős, összkerekes Start/Stop opcióst választottuk.

Külön érdekesség, hogy egyelőre ebben a modellben érhető el az Opel 8 sebességes automataváltója is, ami olyan hihetetlenül pontos váltásokat produkált, hogy nagyjából a jelenleg ismert ZF-vonallal lehetne első körben tényleges párhuzamot vonni.

Itt végre a manuális profil is precízen működik, valamint az egész hangolás ténylegesen a sofőr keze alá dolgozik. A teljesítmény remek, a nulla-százas sprint néhány szempillantás alatt meg is van, bár az állandó 4×4 miatt a gyorsulásérzet annyira talán nem érezhető direktben.

Lényeges újítás az Opel Insignia Grand Sport futóműve is. Az integrált FlexRide felfüggesztés három profilba állítható, értelemszerűen Standard, Tour és Sport módok állnak rendelkezésre. Természetesen a módozatok befolyásolják a hajtáslánc minden egészét, így magát a teljesítményleadást is (ahogyan már megszokhattuk a többi Opel modell esetében is).

A FlexRide szenzorok folyamatosan érzékelik az autó haladását, valamint az útfelület váltakozását, és nem kevesebb, mint 500 (!) alkalommal hangolja a legoptimálisabbra a lengéscsillapítást. Ez érződött is, főként, ha Tour-ba kapcsoltunk, hajószerű ringásba ment át az egyébként egyenetlen úthibák korrekciója (a 2 literes dízellel szerelt verzió esetén próbáltuk).

Nagyon szerettük az első pár kilométer megtétele után az új head-on display-t, azaz a szélvédő belső felületére vetített kijelzést. Ez kimondottan informatív és szimpla használatot adott a vezetés mellé, navigálásnál remek pluszt ad, jóval egyszerűbb a vezetés.

S végül nézzük a komfortfaktort! Az új Opel Insignia Grand Sport ülései hozták az elvártat elöl és hátul is, az ergonómia jeles, szintúgy, mint az állíthatóság. Az első fotelek sokoldalúan szabhatók testre, derék- és combtámasszal, megfelelő hosszúságú és szélességű ülő- illetve hátlapokkal. Hátul a hely már-már fejedelmi, váll, láb és fejtér tekintetében is bőven több, mint az előd esetében.

Tudunk Opel Insignia Grand Sport árakkal is szolgálni: a belépő szintet az 1.5 literes, 140 lóerős turbós benzinessel szerelt változat jelenti, 6 fokozatú váltóval, 7 660 000 forintos árcédulával.

A benzines csúcsot a 2 literes, 260 lovas, 4×4-es, 8 sebességes automataváltós megközelítés jelenti, ez Innovation csomagban 10 910 000 forintba kerül (májustól érhető el).

A gázolajosok belépője az 1.6 CDTI-vel felvértezett verzió, 110 lóerővel, 6 gangos kéziváltóval 8 160 000 forint, míg a csúcsmodell, ami egyébként szeptemberi gyártással lesz csak elérhető, 11 410 000 forintért, Innovation csomagban.

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK