Főoldal Blog Oldal: 344

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: új generációs hidrogén-üzemanyagcellás koncepciót mutatott be a Hyundai

A dél-koreai autógyártó felfedte futurisztikus hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modelljét, mely előre tekint a hidrogénhajtású járművek következő generációja felé. Íme, a Hyundai FE!

A hidrogénhajtású közlekedésben globális vezető szerepére alapozva, a 2017. évi Genfi Autószalonon a társaság ismét megerősítette elkötelezettségét az üzemanyagcellás járművek fejlesztése iránt. A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell képviseli a következő lépést a Hyundai Motor végső céljának megvalósításában, mely a zéró kibocsátású hidrogénenergiára épülő világ létrehozása.

A hidrogén-meghajtású járművek fejlesztésének élvonalában töltött két évtizedet követően – legutóbb az ix35 Fuel Cell-el (bizonyos piacokon Tucson Fuel Cell), mely 2013-ban a világ első tömeggyártásban gyártott hidrogén meghajtású járműve lett – 2017 elején a Davosi Világgazdasági Fórumon a Hyundai Motor csatlakozott a Hidrogéntanács (Hydrogen Council) létrehozásához, mely egy globális kezdeményezés az üzemanyagcellás autók fejlesztésének és forgalmazásának támogatására, a fosszilis üzemanyagokkal működő autók alternatívájaként.

Woong Chul Yang, a Hyundai Motor elnökhelyettese így nyilatkozott: „A Hyundai elkötelezett az innovatív, üzemanyag-hatékony járművek gyártása terén, továbbá célja, hogy vezetővé váljon a fenntartható közlekedésben. Az üzemanyagcellás új koncepció modellünk egy fontos termék a fejlődésünk során és közelebb visz minket a „Hidrogén-energia alapú Társadalom” jövőképhez, mely tiszta közlekedést és élménytelibb életet jelent a fogyasztóink számára. , a hidrogén üzemanyagcellás technológiában betöltött vezető szerepe segítségével.”

A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell folytatja a Hyundai Motor elkötelezettségét az üzemanyagcellás járműfejlesztés iránt, továbbá a társaság öko jármű programjának része, hogy 2020-ra 14 vagy több, új, környezettudatos modellt mutasson be. Mivel ösztönöz minket az üzemanyag-hatékony és környezetbarát járművekre vonatkozó, növekvő globális igény, a program továbbra is követi az IONIQ modellcsalád innovációs példáját, mely az első, három elektromos hajtáslánccal választható autó, egyetlen karosszéria típuson belül.

A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell áramvonalas formáját a természet és a víz ihlette – mely az autó által kibocsátott egyetlen anyag – letisztult és nyugodt formatervezés, mely hangsúlyozza környezetkímélő jellegét. A teljes autó formája a funkcionalitást követi, minimalista stílussal ötvözve. Ezt a megközelítést példázza a hidrogén-üzemanyagcellás koncepció, a drámai és stílusos hátsó légterelővel és beömlőnyílásokkal, melyek aerodinamikai hatékonyságot biztosítanak az intelligens tervezésnek köszönhetően.

A koncepció nevében az FE kódnév a „Future Eco”-t jelenti, tükrözve az innovatív, új technológiákat, melyek kiegészítik az autó környezetbarát jellegét – elismerve egyedülálló üzemanyagforrását. Az új koncepció egyik legérzékelhetőbb jellemzője a belső párásító, mely visszaforgatja az autó tiszta hidrogén energia keringéséből kikerülő vizet, kellemesebb környezetet létrehozva az utastérben.

Az FE koncepció a Hyundai negyedik generációs hidrogén-üzemanyagcellás technológiáját demonstrálja, melyet cégünk világszerte folytatott kutatási, fejlesztési és elemzési programja alapján készítettünk el. Az új technológia a jelenleg forgalomban levő ix35 Fuel Cell modellhez képest 20%-kal könnyebb, 10%-kal nagyobb hatékonyság mellett. Az autó hatótávját jelentősen növeli a 30%-kal jobb üzemanyagcella teljesítménysűrűség.

Az autó környezetbarát jellemzőinek további megerősítéseként és a vevői elégedettségre összpontosítva, az FE koncepció hordozható akkumulátor csomagokat tartalmaz – az autó töltőjén át feltölthetők – melyek az utastér berendezéseit látják el árammal. Eközben a csomagtartóban található az elektromos motor beépített tárolója és töltési helye, szemléltetve a Hyundai Motor mobilitási megoldásainak fejlesztését, hogy megfeleljen a jövőbeni életstílusoknak.

Az új koncepció autó nem egyszerűen csak szép és innovatív, de rendkívül nagy kapacitású is. Az autót úgy terveztük, hogy több mint 800 kilométert tudjon megtenni két tankolás között, ismerve a jelenlegi korlátozott hidrogén infrastruktúrát. A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell elemei hatással lesznek egy 2018-ban piacra kerülő üzemanyagcellás szabadidőautó modellre, mely modern Hyundai Smart Sense vezetéstámogató rendszerekkel, és nagy hatótávolságú hidrogén meghajtással fog rendelkezni.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: a Honda szerint 2025-re az Európában eladott járművek jelentős része legyen elektromos

Az Electric Vision névre keresztelt terv főbb részleteit Katsushi Inoue, a Honda Motor Europe elnök-vezérigazgatója ismertette a 2017-es Genfi Autószalonon.

Miként megtudhattuk, a Honda továbbra is elkötelezett az elektromos járművek iránt, legfőbb törekvése pedig, hogy 2025-re az Európában eladott Hondák két harmadát villanymotor hajtsa. Ez nemcsak műszaki, hanem stratégiai szempontból is rendkívül fontos bejelentés, hiszen arról tanúskodik, hogy a legendás japán gyártó számára továbbra elsődleges az öreg kontinens piaca.

Beszédében Inoue úr elmondta: „A jövőben még több forrást biztosítunk kutatásra és fejlesztésre, hogy minél hamarabb elkészülhessenek az európai vásárlóknak szánt elektromos hajtásláncok.”

Az „elektromos átállás” vezéralakjai vadonatúj, kiemelkedően fejlett hibridek lesznek, melyek közül az első 2018-ban jelenik meg a márkakereskedésekben. Ez egy kétmotoros, rendkívül hatékony és környezetbarát modell, s a Honda legmodernebb technikai megoldásaira épül.

Emellett vadonatúj konnektoros hibridekkel, valamint akkumulátoros modellekkel bővül majd a kínálat, és természetesen érkeznek a hidrogénhajtású, üzemanyagcellás autók is.

Utóbbiak a közül a Clarity Fuel Cell már a nagy példányszámú sorozatgyártás küszöbén áll, az első példányok tavaly már megérkeztek Európába, és a Genfi Autószalon látogatói is megtekinthették a típust. A Clarity Fuel Cell a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve, 700 kilométeres* (434 mérföld) hatótávolságával kategóriájának abszolút legjobbja.

A modell szerves része az Európában útjára indított HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) programnak, amelynek célja, hogy megismertesse az emberekkel az üzemanyagcellás járművek előnyeit és a teljes régióban kiépüljön a hidrogénutántöltéshez szükséges infrastruktúra.

Érdekes adalék, hogy a Honda tavaly a legdinamikusabban növekvő nagy márkaként szerepelt az európai piacon. Az autógyártókat tömörítő ACEA adatai szerint az EU és az EFTA országaiban 159 126 új Honda talált gazdára tavaly, ami 20,8 százalékos növekedést jelent 2015 azonos időszakához mérten. Ezzel a Honda jelentősen felülmúlta a teljes piacra vonatkozó értéket, hiszen az EU személyautó-eladásai csupán 6,8 százalékkal gyarapodtak.

Új nyári gumiabroncs: itt a Continental PremiumContact 6

Egy vadonatúj nyári abronccsal jelentkezik a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója, a Continental. Az új PremiumContact 6 gumiabroncs már tavasztól széles méretválasztékban érhető el a kereskedőknél.

A Continental új nyári gumiabroncsa fokozatosan veszi át sikeres elődei, a ContiPremiumContact 5 és a ContiSportContact 5 helyét, melyek iránt nagy kereslet mutatkozott az elsőszerelésű és az utánpótlás piacokon egyaránt. A Continental ezzel az abronccsal sikeresen töltheti ki a piaci űrt a komfortra és a sportosságra egyszerre vágyó ügyfelek körében.

„Az új PremiumContact 6 gumiabronccsal a Continental egy új piaci szegmenst céloz meg, melyben komoly hangsúly helyeződik a fokozott biztonságra és a nagyobb teljesítményre. Ezeket a jellemzőket egyre nagyobb mértékben követelik meg az abroncsgyártóktól az autógyártók és a sofőrök egyaránt” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője.

Az új PremiumContact 6 abroncs fejlesztésekor a német gumiabroncs-gyártó célul tűzte ki, hogy egyetlen termékkel teljesíthesse a kényelemre, a pontos irányíthatóságra, a maximális biztonságra és a megfelelő környezetvédelmi tulajdonságokra vonatkozó egyre magasabb elvárásokat. Ennek érdekében a fejlesztőmérnökök új alapanyagokat állítottak elő, és a Continental SportContact 6 abroncsot alapul véve rendkívül innovatív kialakítású terméket hoztak létre.

A PremiumContact 6 rugalmas felépítéssel rendelkezik, ennek köszönhetően rendkívül komfortos utazást biztosít. A Continental olyan gumiabroncsot fejlesztett ki, amely elődeihez képest akár 15%-kal jobb gördülési ellenállással rendelkezik, emellett nagyobb futásteljesítményt és kényelmet nyújt. A PremiumContact 6 gumiabroncsban a német cég 145 éves abroncsfejlesztési, valamint az autóipari részlegén zajló vezetéstámogató rendszerek fejlesztéséivel kapcsolatos tapasztalatai ötvöződnek.

Az új PremiumContact 6 belső átmérője 16-tól 21 colig terjed, amely így személyautókra és terepjárókra egyaránt felszerelhető.

„Ami pedig a szélességet illeti, a gumiabroncsok 195 mm-től indulnak, és egészen 275 mm-ig érhetőek el. A profilarány 65-től 40%-ig terjed, amely szintén lefedi szinte a teljes piacot. Ugyanakkor a sebességindex akár a 300 km/h-t is elérheti” – tette hozzá Musztrai Ferenc.

Berlin üdvözli az Opel új tulajdonosának vállalását az érvényes szerződések tiszteletben tartására

A német kormány üdvözli, hogy a francia PSA konszern az Opel autógyártó társaság új tulajdonosaként tiszteletben tartja a munkahelyek és üzemek megőrzéséről, és a beruházások folytatásáról szóló szerződéseket és megállapodásokat, amelyek még az előző tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) idején köttettek.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium felveszi a kapcsolatot az új tulajdonossal – közölték az MTI kérdésére.

Steffen Seibert kormányszóvivő hétfői berlini tájékoztatóján a tulajdonosváltásról Párizsban hétfőn tett bejelentésről szólva hangsúlyozta: a német kormány az Opel és a társaság munkavállalóinak sikerében érdekelt és arra számít, hogy a PSA mindent megtesz a “sikeres jövőért”. Ezért bíztató, “jó jelzés”, hogy a francia társaság érvényesnek tekinti a hagyományos német autógyártó társaságnál az előző tulajdonossal kidolgozott megállapodásokat.

A következő lépés egy “világos stratégia” kidolgozása a társaság jövőjéről – tette hozzá Beate Baron, a gazdasági minisztérium szóvivője, kiemelve: választ kell adni arra a kérdésre, hogy az Opel miként birkózhat meg az autógyártás egészét jellemző kihívásokkal, köztük a digitalizációval és az elektromos meghajtási technológia fejlődésével.

Brigitte Zypries gazdasági miniszter és a németországi Opel-üzemeknek otthont adó három tartomány – Rajna-vidék-Pfalz, Hessen és Türingia – miniszterelnöke közös nyilatkozatban rögzítette a szövetségi kormány és a tartományi kormányok álláspontját.

Mint írták, az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall egyesülése a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoporttal elvezethet egy világszerte meghatározó európai autóipari vállalkozás, egy “európai global player” kifejlődéséhez.

Azonban az Opel/Vauxhall értékesítéséről a PSA és a GM által hétfőn bejelentett megállapodás csak az első lépés. Jó jel, hogy a PSA megőrzi az Opel/Vauxhall márkát, és a csoport új tagját önálló menedzsment vezetésével akarja működtetni, valamint átvállalja az üzemekre, a munkatársakra és a fejlesztésekre vonatkozó megállapodásokat a GM-től, de az ügylet véglegesítésének folyamatában gondoskodni kell az átláthatóságról és a munkavállalók bevonásáról.

A tárgyalásokba nemcsak a németországi, hanem az összes európai munkavállaló képviseletét ellátó üzemi tanácsot is be kell vonni – hangsúlyozta a német gazdasági miniszter és a három miniszterelnök, Malu Dreyer (Rajna-vidék-Pfalz), Volker Bouffier (Hessen) és Bodo Ramelow (Türingia).

Ahogy már korábban is írtuk, az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta áll a GM 100 százalékos tulajdonában, és 1999 óta veszteséges.

A tulajdonosváltás a tervek szerint az év végéig lezárul. Az ügylethez versenyhatósági engedélyek is szükségesek. A GM 2,2 milliárd euróért (2,33 milliárd dollárért) adja el európai érdekeltségét a PSA-nak.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium kezdeményezi a PSA csoporttal, mint új tulajdonossal a kapcsolatfelvételt a magyar gyár további pozícionálása érdekében – közölték az MTI érdeklődésére hétfőn. Hozzátették: az Opel Szentgotthárd Kft.-vel és az anyacéggel, továbbá a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA) is folyamatos kapcsolatot tartanak fenn.

Forrás: MTI

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: Ford Fiesta ST, 3 hengeres, 1.5 literes motorral, 200 lóerővel

A 2017-es Genfi Autószalonon a Ford Performace team bemutatta az új generációs Ford Fiesta ST modellt.

A vadonatúj háromhengeres 1,5 literes EcoBoost motor hajtott, új generációs Fiesta ST 200 lóerős teljesítményt és 290 Nm forgatónyomatékot kínál, és az autó 6,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A harmadik generációs Fiesta ST lesz az első Ford Performance modell háromhengeres motorral, és az első Fiesta ST választható üzemmódokkal; a Normal, Sport és Versenypálya beállítások áthangolják a motor, a kormánymű és a stabilitásvezérlés működését, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kimagasló vezetési élményt biztosítson.

A kiválasztott üzemmódtól függően működik majd a Fiesta ST Elektronikus Hangzásjavítás (ESE) technológiája és az aktív kipufogószelep is, még magasabb szintre emelve a vezetés élvezetét. E technológiák kiemelik az új 1,5 literes EcoBoost erőforrás egyébként is sportos hangszínét; emellett a motorban hengerlekapcsolásos technológia is működik (amit az iparágban a Ford alkalmazott elsőként egy háromhengeres blokkban), várhatóan 114 g/km értékre mérsékelve az autó CO₂-kibocsátását.

A 2018 elejétől három- és ötajtós változatban megrendelhető új generációs Fiesta ST kínálatában minden eddiginél többféle belső kialakítás és az autó személyre szabását segítő opció szerepel; a merész és egyedi külső stíluselemek között például versenyautós ihletésű, hálómintázatú hűtőrácsot és exkluzív, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat is találunk.

“Az új generációs Fiesta ST hű maradt ahhoz a filozófiánkhoz, hogy a Ford Performance futóművei és hajtásláncai minden tekintetben a legmodernebb technológiákkal működjenek” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A választható üzemmódok és a vadonatúj EcoBoost motor párosa remek harmóniát teremt a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás között, és hihetetlen sokoldalúsággal ruházza fel az új Fiesta ST-t.”

A Ford EcoBoost benzinmotor-kínálatának – amelyben a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokk is szerepel – legújabb tagja az 1,5 literes EcoBoost erőforrás. Az új motorban nagy nyomású közvetlen befecskendezés, Kettős Független Változó Szelepvezérlés és turbótöltés optimalizálja a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást.

A blokk háromhengeres kialakítása már alacsony fordulatszám-tartományban is nagy forgatónyomatékot biztosít. A teljesítményt tovább fokozza az új turbófeltöltő, amelynek optimalizált formájú turbinája gyorsabban építi fel a töltőnyomást, minimumra csökkentve ezzel a turbólyukat, hogy az autó még közvetlenebbül reagáljon a gázparancsra.

A szívócső-befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja alacsonyabb CO₂-kibocsátás* mellett is nagyobb teljesítményt és gyorsabb gázreakciókat kínál, és – különösen az alacsonyabb terhelési tartományokban – tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A Ford az 1,0 literes EcoBoost blokkban vezette be elsőként a hengerlekapcsolásos technológiát, ami most a Fiesta ST tulajdonosai számára is alacsonyabb az üzemeltetési költségeket kínál, lekapcsolva az egyik henger üzemanyag-ellátását és szelepvezérlését, amikor nem szükséges a teljes motorteljesítmény használata; például amikor az autó egyenletes sebességgel, csekély motorterheléssel halad. A technológia 14 ezredmásodperc – vagyis a szempillantásnál hússzor rövidebb idő – alatt képes kikapcsolni vagy beindítani az égést a hengerben.

A tisztán alumíniumból készített blokk integrált kipufogócsonkja is a teljesítmény növelését szolgálja, mivel a motor így hamarabb éri el optimális üzemi hőmérsékletét. Ez a megoldás a kipufogógázok útját is lerövidíti a hengerek és turbótöltő között, így hamarabb áll rendelkezésre a forgatónyomaték. Az erőforrás korom-emisszióját részecskeszűrő technológia csökkenti.

A választható üzemmódok még rugalmasabbá teszik az új generációs Fiesta ST-t, mivel a beállítások segítségével a vezető a pillanatnyi helyzethez igazíthatja a vezetési élményt:
Normal üzemmódban a motorvezérlés, a kipörgésgátló, az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), az ESE, a kipufogóhang és az elektromos szervokormány (EPAS) beállításai természetes reakciókat és irányítási érzetet biztosítanak.

Sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, az EPAS beállításai pedig közvetlenebb kormányvisszajelzéssel és finomabb irányíthatósággal segítik a lendületes közúti autózást. Az aktív hangvezérlő szelep kinyílik és az ESE intenzív beállításra vált, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret
Versenypálya üzemmódban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja; a kipörgésgátló kikapcsol, és az ESC kisebb mértékben avatkozik be
Az agilis és közvetlenül reagáló Ford Performance futóművet fejlett Nyomatékvektor Szabályozás egészíti ki, kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítva az autó úttartását és csökkentve az alulkormányzottságot. A háromféle üzemmódba kapcsolható ESC használatával a vezető megválaszthatja, hogy teljes, korlátozott, illetve nulla beavatkozást engedélyez a rendszernek.

Az új generációs Fiesta ST személyre szabását minden eddiginél több opció és technológia szolgálja. A vásárlók a díszítő elemek széles kínálatából választva alakíthatják egyéni ízlésükhöz a váltókart, a kormánykereket, az ajtóbehúzókat és a műszerfalat, emellett pedig több különleges stílus-csomag is szerepel az autó kínálatában.
A Fiesta ST ergonomikus utasterében lapított alsó karimájú kormánykerék és kiváló megtámasztást nyújtó Recaro ülések találhatók. A külső fényezések listáján az új Performance Blue árnyalat is megjelenik, és a Fiesta ST-hez exkluzív 18 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők.

“ST modellünket arra terveztük, hogy a Ford Performance vezetési élményét kínálja – függetlenül a vásárlók életstílusától” – mondta el Matthias Tonn, a Fiesta ST program főmérnöke. “Már a forgalmazás első napjától kezdve három- és ötajtós karosszériával, valamint különleges stílus-opciókkal kínáljuk majd az autót, hogy az új generációs Fiesta ST minden eddiginél szélesebb vásárlóközönséget szólíthasson meg.”

A Fiesta ST tulajdonosai a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerén keresztül egyszerű, szokványos hangutasításokkal kezelhetik az audiót, a navigációt és csatlakoztatott okostelefonokat. Az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel kompatibilis SYNC 3 kezelőfelülete egy ‘lebegő’ kialakítású, tablet-stílusú, akár 8 colos színes érintőképernyő, ami a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető.

Az új generációs Fiesta ST kínálatában a high-end minőségű B&O PLAY hangrendszer is szerepel, amit a Ford tavaly mutatott be először az új generációs Fiestában.

A Ford Performance egy globális szervezet, amely egyfajta innovációs laboratóriumként és tesztelési területként szolgál a különleges, nagy teljesítményű járművek, alkatrészek és tartozékok, valamint az egyedi vásárlói élmény megalkotásához.
Itt születnek meg azok az innovációk, amelyek később a Ford teljes termékkínálatában megjelennek, tovább javítva az autók technológiáit, aerodinamikáját, tömegét, elektronikáját, teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását.

“Az új generációs Fiesta ST vásárlói is élvezhetik azokat az innovatív megoldásokat, amelyeket a Ford Performance a Ford GT szupersportkocsihoz és a Focus RC izomautóhoz fejlesztett ki; például a nagy teljesítményű EcoBoost motort vagy a választható üzemmódokat” – mondta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A Ford Performance csapat összehangolt munkája révén minden vásárlónk számára elérhetővé válnak a teljesítményt növelő megoldások.”

Az új Peugeot 3008 kapta a 2017-es Év Autója elismerést

Március 6-án, azaz ma Genfben egy 58 európai szakújságíróból álló zsűri az új Peugeot 3008-at választotta a 2017-es Év Autójának (Car of the Year).

A grémium a modell stílusát, belső dizájnját és szolgáltatásait jutalmazta a nagy presztízsű díjjal, amely az új Peugeot 3008 által eddig begyűjtött mintegy húsz elismerésre teszi fel a koronát. Az Év Autója-díj történetében SUV-ra először, Peugeot modellre viszont immár ötödik alkalommal esett a megtisztelő választás.

A 2017-es Év Autójának megválasztott új Peugeot 3008 SUV kitűnő adottságokkal rendelkezik, és pozitív visszhangra talált az igényes, egyéni megjelenésre és új élményekre vágyó ügyfelek körében. Az új Peugeot 3008, amely a kompakt szabadidő-autók piacának meghatározó szereplőjévé szeretne válni, egészen újszerű összhangot teremt a stílus, a kényelem és a menettulajdonságok terén. A szemet gyönyörködtető legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit új értelmet ad a vezetőhely fogalmának. A kis méretű kormány, a magasan elhelyezett, 12,3 colos digitális kijelző, valamint a kézre álló zongorabillentyűkkel kiegészülő kapacitív érintőképernyő kivételesen intuitív és intenzív vezetési élményt kínál.

Az új Peugeot 3008 fedélzetén számos high-tech kiegészítő, hasznos vezetéssegítő funkció és folyamatos internetkapcsolat várja a vezetőt és utasait.

Európában már több mint 100 000 megrendelés érkezett a népszerű modellre. A vásárlók 84%-a Allure, GT Line vagy GT verziót választott, ami világosan jelzi az oroszlános márka magasabb kategória felé való elmozdulását. A sochaux-i üzemben készülő modellek garantáltan francia eredetét tanúsítvány igazolja.

A Peugeot három éven belül másodszor nyeri el az Év Autója címet. A díj 1964-es megalapítása óta az új Peugeot 3008 az első SUV, amely győztesen kerül ki a versengésből. A Peugeot márka viszont már az ötödik COTY-címmel büszkélkedhet: a 308-at 2014-ben, a 307-et 2002-ben, a 405-öt 1988-ban, az 504-et pedig 1969-ben választották az Év Autójának.

Az Év Auója-díjat egy 58 tapasztalt szakújságíróból álló grémium ítéli oda, amelyben 22 nemzet képviselői kapnak helyet. Az idei címért 2016 eleje óta 30 modell versengett, 2017. március 6-án, a Genfi Autószalon megnyitása előtti végső szavazáson mégis az új Peugeot 3008 diadalmaskodott.

„Hatalmas örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy az új Peugeot 3008-nak sikerült elnyernie a 2017-es Év Autója címet. Ez az elismerés a márka és az egész PSA-csoport öt éve megkezdett, kitartó munkájára tette fel a koronát” – nyilatkozta Jean-Philippe Imparato, a Peugeot márka igazgatója

Az új Volkswagen Crafter a korábbinál kedvezőbb árazást kap

Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új, immár csakis a Volkswagen gyártásában, Lengyelországban készülő Crafter.

Számos variációban támogatja a mesteremberek és a szállítók munkáját, négy alapmodell, három hosszúság és három tetőmagasság rendelhető. Az új Crafter már Magyarországon is elérhető első-, hátsó- vagy 4Motion összkerékhajtással, manuális vagy akár automatikus sebességváltóval. Dízelmotorjait továbbfejlesztették, átfogó vezetői segédrendszerekkel ruházták fel.

„Az új Volkswagen Crafter, a legendás Transporter nagy testvéreként rövid- és hosszútávú használatra egyaránt ideális. Különösen megbízható erőforrásai, valamint alacsony fenntartási költségei kedvező üzemeltetést biztosítanak minden vállalkozás számára. Egyszerre fordulékony a városban és masszív az autópályás feladatokra. Menettulajdonságaival, hasznosságával, rakterének térfogatával és hosszúságával jócskán felülmúlja elődjét és vetélytársait.

Az új Crafter a modellváltozatok rendkívül széles választékát kínálja, beleértve a nagy teherbírású kiviteleket is. Zárt furgonként és kombiként az új Crafter különböző hosszúságú (5986 mm, 6836 mm, vagy zárt furgonként 7391 mm is) és magasságú (2355 mm, 2590 mm, vagy zárt furgonként 2798 mm is) változatokban áll rendelkezésre. Ezeket egészítik ki a fülke-alvázas kivitelek rövid- vagy duplafülkével, különböző hosszúságokkal és felépítményekkel vagy azok nélkül, például platóval, dobozos felépítménnyel vagy billenőplatóval.

Elsőkerék-hajtású változatban 18,4 köbméter legnagyobb raktérfogatot nyújt, amelyhez 3 és 4 tonna közötti legnagyobb megengedett össztömeg tartozik. A raktér szélessége a kerékjárati ívek között 1380 mm, míg a raktér legnagyobb hosszúsága 4855 mm, ami a kategória legjobb raktérméreteit jelenti. A tolóajtók 1311 mm széles nyílásának, az elsőkerék-hajtású változatok esetében a rakodóperem 570 mm magasságának és a 270 fokban nyitható hátsó raktérajtóknak köszönhetően könnyű a rakodása. Az új Crafter zseniális megoldást kínál a rakományok rögzítéséhez: a rakomány minden oldalról rögzíthető, a szó legszorosabb értelmében. Opcionálisan az oldalfalakba, az elválasztófalba, a tetőbe és a padlóba is a repülőgépiparban szabadalmaztatott profilokból álló rakományrögzítő síneket építenek be.

Többek között a kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus szervokormánynak köszönhetően az új Crafter kínálatában olyan aktív vezetői segédrendszerek egész sora jelenhet meg, mint például a vontatmány-stabilizáló funkcióval kiegészített ESP, a követési távolság automatikus szabályzása (ACC), a kategóriájában egyedülálló „Lane Assist” aktív sávtartó rendszer, amely különösen autópályás felhasználásnál növeli a biztonságot, illetve a másodlagos ütközésvédelem vagy az oldalszél-asszisztens. A passzív biztonság tekintetében a vezető és az utasok első, oldal- és fejlégzsákjai mellett szintén fejlett technikák sokasága áll rendelkezésre. Ilyen például a tolatókamera, a parkolássegítő távolságellenőrző rendszer és a parkolóhelyről való kiállást segítő funkció (Rear Traffic Alert). A vontatmánnyal végzett manőverezést a „Trailer Assist” vontatmányirányító tolatási rendszer és a kategóriában elsőként szériában alkalmazott elektromechanikus szervokormány teszi gyerekjátékká. A zavartalan, nagy távolságú látást LED-fényszóró, és távfény-asszisztens segíti. Az új Crafter mobil-online-szolgáltatásai az ügyfelek egyéni igényeire szabhatók. Flottaüzemeltetők számára nyújt nagy segítséget a gyárilag beépített telematika előkészítés (FMS), amelyen keresztül minden számukra fontos adat valós időben, távolról is elérhető az új Crafterről.

A kimondottan a Volkswagen Crafter számára kifejlesztett 2,0 literes TDI motor az első- és összkerékhajtású változatok számára három teljesítménylépcsőben szerepel a palettán, igény szerint 75 kW (102 LE), 103 kW (140 LE) vagy BiTurbo-TDI kivitelben 130 kW (177 LE) teljesítménnyel választhatják a vásárlók, akik az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő módon konfigurálhatják az új Craftert. A motor, a sebességváltó, a hajtásrendszer, a járműhosszúság és a tetőmagasság legmegfelelőbb összeállítását választhatják. A konfigurátor (http://cc.volkswagen.at/cc-hu/hu_HU_LNF/L/models) már elérhető a Volkswagen Haszonjárművek honlapján (https://www.vwh.hu/), ahol az is kiderül, hogy az új Crafter ára a magasabb műszaki tartalom és a nagyvonalúbb szériafelszereltség (például elektromechanikus szervokormány, másodlagos ütközésvédelem, Composition Audio rádió) ellenére jelentősen alacsonyabb lett elődjénél, ráadásul kevesebb pénzért gazdagabban felszerelhető. A Volkswagen Haszonjárművek hazai importőre kedvező árú csomagajánlataiba számos kedvezményt zsúfolt be.

Nézzünk egy példát: az új, elsőkerék-meghajtású Volkswagen Crafter 14 köbméteres raktérrel (L4H3), 140 lóerős dízelmotorral nettó 7 millió 671 ezer forintért vihető haza, míg ugyanezen paraméterekkel szerelt elődjéért nettó 8 millió 309 ezer forintot kellett fizetni. Az új Crafter bevezetésekor kétféle akciós csomaggal találkozhatnak a márkakereskedésekben a vásárlók. A hagyományos értékeket felvonultató Silver csomag elektromosan állítható és fűthető külső visszapillantó tükröket, „Climatic” klímaberendezést, hidraulikus csillapítású vezetőülést kínál 555 ezer forintos kedvezménnyel, csupán nettó 250 ezer forintért. Aki szeretné a Crafter innovatív újdonságait élvezni, az a Gold csomag jóvoltából vezető asszisztens csomaggal (multifunkciós kormány, Front Assist környezetfigyelő rendszer, városi vészfék asszisztens funkcióval, ACC távolságtartó automatika, Lane Assist aktív sávtartó rendszer, kibővített multifunkciós kijelző), „Climatic” klímaberendezéssel, Composition Media érintőképernyős infortainment rendszerrel, Side Assist sávváltást segítő rendszerrel, ködfényszóróval, raktérvilágítással (4 LED szpot), parkolóradarral elöl-hátul aktív oldalvédelemmel teheti komfortosabbá haszonjárművét. Mindezt megkapja 1 millió 458 ezer forintos kedvezménnyel már nettó 910 ezer forintért.

Az új Crafter jelenleg első- és 4Motion összkerékhajtással, a dobozos és a duplakabinos verziókban érhető el. A modellpaletta a következő hónapok során válik teljessé, az érkező új modellek folyamatosan kerülnek majd be a rendelhető modellek sorába.

Opel-felvásárlás: az új tulajdonos Szentgotthárdon is tiszteletben tartja a szerződéseket és megállapodásokat

Az Opel autógyártó társaság valamennyi üzemére, így a szentgotthárdi motorgyárra is vonatkozik, hogy az új tulajdonos tiszteletben tartja az érvényes szerződéseket és megállapodásokat – mondta a társaság egyik szóvivője az MTI-nek a hétfőn bejelentett tulajdonosváltással kapcsolatban.

Az Opel szentgotthárdi üzeme a társaság legnagyobb európai motorgyára, modern üzem, további sorsáról azonban túl korai lenne bármiféle kijelentést tenni azon kívül, hogy a PSA francia konszern tiszteletben tartja az amerikai General Motors (GM) idején kötött megállapodásokat és szerződéseket – mondta.

Ez nemcsak Szentgotthárdra, hanem az összes többi üzemre is vonatkozik, mint ahogy az is, hogy egyelőre nem tudni, miként alakulhat a gyárak sorsa középtávon, három-öt éves távlatban, bár ezt akkor sem lehetne tudni, ha nem történne tulajdonosváltás a társaságnál – mondták az Opel rüsselsheimi központjának kommunikációs osztályán hétfőn az MTI-nek.

Az viszont biztos, hogy a második legnagyobb európai autógyártó vállalkozás jön létre azzal, hogy az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall átkerül a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoporthoz, és az is biztos, hogy az Opel továbbra is arra törekszik, hogy nyereséget termeljen – tették hozzá.

Az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta áll a GM 100 százalékos tulajdonában, és 1999 óta veszteséges.

A tulajdonosváltás a tervek szerint az év végéig lezárul. Az ügylethez versenyhatósági engedélyek is szükségesek. A GM 2,2 milliárd euróért (2,33 milliárd dollárért) adja el európai érdekeltségét a PSA-nak.

Forrás: MTI

Ford: hogyan jelzik a modern fényszórók a veszélyt, amit nagyszüleink még nem vettek volna észre?

Az új fényszóró-technológiáknak köszönhetően a mai autósok már tényleg a felvilágosodás korában élnek, hiszen napjainkban összehasonlíthatatlanul jobbak az éjszakai látási viszonyok, mint nagyszüleink idején – egy kis Ford fényszóró történelem 1908 és 2016 között.

Egy, az autós szemszögéből készített fotósorozat érzékletesen mutatja be, milyen hatalmasat fejlődött a világítástechnika a 1908-as T-modell és az új Ford Mustang megjelenése közötti időben. A képeken egy 12 méterre lévő kerékpáros látható, akit egy-egy adott korszak járműve világít meg.

1908 és 1927 között több mint 15 millió T-modell készült, amelyeknek vezetői egy acetilénlámpa fényénél kémlelték az éjszakai országutat.

Model T 1908-1922

A mai autósokat viszont már nemcsak a xenon és LED fényszórók ragyogása segíti, hanem az a technológia is, ami automatikusan fékez, ha gyalogos lép az autó elé. A többi kép az 1930-as, ’60-as, ’70-es és ’90-es évek látási viszonyait mutatja be.

Modell Y 1932
Ford Anglia 106 e 1966
Ford Mondeo 1994

“A technológia tekintetében elmondhatjuk, hogy túl vagyunk a sötétség korán” – nyilatkozta Michael Koherr, a Ford világítástechnikai kutatómérnöke. “Szinte hihetetlen, mekkora a különbség a mai és a régebbi idők közlekedésbiztonsága és vezetői komfortja között.”

A Mustangban is működő xenon fényszórók teljesítménye körülbelül háromszorosa a halogén izzókénak. A Ford Edge SUV még kifinomultabb LED fényszóróihoz hasonlóan a xenon lámpatestek is ragyogó, fehér fényt bocsátanak ki, ötször hatékonyabban világítva meg a környezetet, mint a halogén izzók sárga fénye.

Persze az is igaz, hogy a mai autósok sokkal gyorsabban hajtanak, mint annak idején a T-modell vezetői. Csakhogy napjaink technológiája is hatalmasat fejlődött, hiszen a világítás ma már a sebességhez és a környezethez igazodik. A fényszórókat úgy tervezik, hogy fénycsóvájuk pereme ne hirtelen határolódjon le, hanem fokozatosan halványodjon el, így az úton feltűnő akadályok nem váratlanul jelennek meg az autós szeme előtt.

“A takarékos és hatékony xenon és LED fényekkel igencsak messze eltávolodtunk már a hajdan egyeduralkodó gyertyáktól. A jövőben egyre több autóban jelenik majd meg a szuperfényes LED világítás, aminek segítségével a vezető éberebb maradhat. Mára sokkal jobbá váltak az éjszakai látásviszonyok, és a régi technológiákhoz képest akkora a különbség, mint az éjszaka és a nappal között” – tette hozzá Koherr, majd hozzátette: “Jelenleg egy új spotvilágítási technológián dolgozunk, amely ráirányítja a vezető figyelmét az úton megjelenő gyalogosokra, kerékpárosokra és nagyobb állatokra. Mindez egy infravörös kamerával működne, ami 120 méter távolságból is képes felfedezni és követni az embereket és a nagyobb testű állatokat.”

Úgy tűnik, végleges: a PSA Peugeot Citroën felvásárolja az Opel és Vauxhall márkákat

Megszületett a megállapodás, hogy az Opel autógyártó vállalkozás az amerikai General Motors-tól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába – írta szombaton a Le Monde című francia napilap hírügynökségi forrásokra hivatkozva.

A francia autógyártó vezetősége pénteken adott szabad utat a General Motors európai érdekeltségének felvásárlásához. Az AFP francia hírügynökség meg nem nevezett forrása szerint a PSA igazgatótanácsában született megállapodás nagy lelkesedést és elégedettséget váltott ki valamennyi fél részéről.

Az értesülést egyelőre hivatalosan nem erősítette meg a három francia márka (Peugeot, Citroën, DS) gyártója, amely egyelőre nem is kívánta kommentálni a kiszivárgott hírt.

Ugyanakkor a Le Monde szerint a német IG Metall szakszervezet megerősítette a PSA francia szakszervezeteinek, hogy hétfő délelőtt történik meg a hivatalos bejelentés.

Az utolsó pillanatban megszülettet megállapodás végső összegéről és az átkerülő tevékenységekről azonban még szombatra virradó éjjel is folytatódtak a tárgyalások, így egyelőre azok nem ismeretesek. A Le Monde úgy értesült, hogy az aktuális modellek szabadalmairól folynak még a tárgyalások. Miután a GM több modelljét, legalább részben, Németországban fejlesztik, a fejlesztéseket és kutatásokat érintő elosztások megállapodásáról tárgyalnak még a felek.

A Le Monde szerint a legégetőbb pénzügyi kérdésekben már megegyeztek, mindenekelőtt az Opel dolgozóinak nyugdíjara vonatkozó 7 és 10 milliárd euró közé tehető kötelezettségvállalásról. Emiatt futott zátonyra a GM első eladási kísérlete 2009-ben a kanadai Magnának. A Reuters hírügynökség úgy értesült, hogy az amerikai fél ezúttal elfogadta egy nagyobb összeg injektálását.

A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val európai érdekeltségének eladásáról, de csak február közepén szivárogtak ki az első hírek a tervezett ügyletről. Az eddigi bejelentések szerint a PSA az Opel új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a GM által a németországi munkahelyek megőrzésére, az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására vállalt garanciát.

Az új vállalat a Renault-Nissan szövetség mintájára jön létre, amelyet Carlos Tavares, a PSA elnöke jól ismer, hiszen karrierjét a Renault-nál alapozta meg.

“Alapvető, hogy az Opel német márka maradjon” – hangsúlyozta az elmúlt tíz napban Tavares a francia sajtóban. A PSA az Opellel kötött szövetséggel 3,1 millióról 4,3 millióra, azaz 40 százalékkal növelheti az évente eladott gépkocsik számát Európában. A cég eredményeinek bemutatásakor Tavares 5 millió eladást jelölt meg célként 2020-ra.

A francia szakszerzetek ugyanakkor attól tartanak, hogy az új vállalat 19 európai gyárával racionalizálni fogja a gyártást, jóllehet a PSA elnöke szavatolta Angela Merkel német kancellárnak és Theresa May brit miniszterelnöknek is a munkahelyek és a befektetések megőrzését.

Az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő, motorokat gyártó üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta a GM 100 százalékos tulajdonában van, és 1999 óta veszteséges. Az amerikai tulajdonos az utóbbi másfél évtizedben több mint 15 milliárd euró veszteséget szenvedett el az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall révén.

Forrás: Venczel Katalin (MTI)

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK