Főoldal Blog Oldal: 343

Hazai bemutatón az Opel Crossland X

Genfben alig néhány nappal ezelőtt mutatkozott be az Opel Crossland X, Magyarországon is megtekinthettük – igaz, statikus formában, egy hangulatos, esti összejövetel keretein belül.

Nem titkolt cél, hogy az Opel Crossland X alapvetően a hölgyeket célozza majd, minden esélye meg is van rá, ugyanis a Meriva-t váltó kompakt városi crossover, vagy inkább mini SUV minden tekintetben megfelel a kínálatnak.

Az arculatnak megfelelően az Opel Crossland X esetében két márkanagykövet is részt vállalt a promócióban, Kovács Ágnes világbajnok úszónőnk, valamint Mautner Zsófia gasztroblogger személyében. Ők egy-egy kisfilm keretein belül alkottak véleményt az autóról, s szemmel láthatóan elégedettek voltak a végeredménnyel.

Egyértelmű: az Opel Crossland X kisebbnek hat a Mokka modellnél, és belesűrítettek szinte minden olyan részletet, amely a mai aktuális Opel modellpalettát jellemzi – ha alaposabban szemléljük, találunk Adam-ra, Insignia-ra, illetve nem meglepő módon Astra-ra utaló stílusjegyeket is. A leginkább szembetűnő részletelem maga a C oszlop és a tetőív lezárása, ez teljesen Adam-ra hajaz, és ezáltal érkezik az Opel Crossland X teljes női autó-definíciója; ráadásként a tetőt mai trendeknek megfelelően lehet a kasznitól eltérő színben is választani.

Ez kimondottan divatossá teszi a kisautót, ami egyébként nem is olyan kicsi: bár nem próbálhattuk menet közben, azért belehuppantunk az első, illetve hátsó ülésekbe is. Meglepően tágasnak hatott az Opel Crossland X, annak ellenére, hogy nyilván nem várható gigantikus térkínálat – arra viszont pontosan elegendő lesz minden rendelkezésre álló paraméter, hogy városban, vagy rövidebb-közepesen hosszabb útvonalakon furikázzunk.

Egyébként konkrétan az Astra-hoz hasonlítva az Opel Crossland X nem kevesebb, mint 16 centiméterrel rövidebb, valamint 10 centiméterrel magasabb, mint a tavalyi év autója. Furcsa, hogy nem a Mokka volt a kiindulópont a Crossland X méretezésénél, hiszen inkább azzal áll testvéri kapcsolatban – mindegy, a végeredmény igencsak meggyőzőnek tűnik.

Rengeteg extrát kínál az Opel Crossland X, mint például a kulcs nélküli ajtónyitás-indítás, 180 fokos tolatókamerarendszer, headup display, LED alapú fényszórók, s még sorolhatnánk.

Motorizáltság tekintetében jelenleg a PSA erőforrásairól kell beszélnünk, hiszen eleve közös a platform: a benzinesek közül a legkisebb variáció az 1.2 literes háromhengeres, 81 lovas választható, ez nem turbós, és átlagosan 5.1 litert fogyaszt 100 kilométeren a gyári adatok szerint.

Alapvetően a benzines háromhengeresek uralják a mezőnyt, lehet majd rendelni 110 és 130 lóerős változatokban is, természetesen társítható automataváltóval (110 lóerős). A dízelpalettát egyelőre kettő darab 1.6 HDi jelenti, ezek 100, illetve 120 lóerősek, 3.8, illetve kerek 4 literes átlagokkal fogyasztás tekintetében.

Az Opel Crossland X árazása egyelőre nem ismert, amint megtudjuk a részleteket e téren is, közzétesszük.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Kémfotókon az új BMW X3, északon tesztelnek

Már dinamikus teszten, extrém körülmények között finomhangolják a bajor márka modelljét, a BMW X3-at Észak-Svédországban.

A vezetési élmény és a megbízhatóság a BMW modelljeinek alapvető jellemzője. Annak érdekében, hogy bajor márka ügyfelei minden vezetési szituációban megbízhassanak a BMW technológiáiban és átélhessék a vezetés intenzív élményét, a prémiumgyártó rengeteg időt, energiát és járműépítési szaktudása legjavát adja bele az új modellek fejlesztési, tesztelési és gyártási folyamataiba. A sorozatgyártás beindítása előtt a BMW mindegyik modelljét extrém tesztelésnek veti alá, az előszériás járműveknek így a legváltozatosabb időjárási körülményei közepette, sivatagi forróságban és sarkköri fagyban kell bizonyítaniuk.

Átfogó finomhangolás a maximális biztonság és a legendás vezetési élmény érdekében
A befagyott tavak jeges, hófödte felületei és a több réteg hóval borított kietlen téli utak ideális tesztkörülményeket biztosítanak, ahol a vezetési üzemmódokon keresztül vezérelt járműbeállítások is kiválóan finomíthatók – a maximális vezetési élmény és a lehető legnagyobb biztonság elérése érdekében. A végeláthatatlan hóföldeken a BMW profi pilótákból és mérnökökből álló tesztcsapata a legszélsőségesebb vezetési szituációkban állíthatja be és hangolhatja össze a hajtáslánc-technológiákat és az olyan vezetést támogató rendszereket, mint például a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vagy a dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC – Dynamic Traction Control). A heteken át tartó, intenzív finomítás garantálja, hogy a sorozatgyártásba kerülő BMW modellek a vérpezsdítő vezetési élmény, a hosszú távú megbízhatóság és a maximális biztonság hármas egységével kényeztetik a bajor prémiumgyártó ügyfeleit.

A BMW tesztcsapata Észak-Svédország hófödte tájaira vitte tesztelni az új BMW X3 előszériás modelljeit, amelyeknek jéghideg szélben, havon és jégen is bizonyítaniuk kell. A Lappföld történelmi tartományában található és az északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő Arjeplog környéke mindehhez ideális feltételeket biztosít. A levegő itt -20 Celsius fokos vagy még hidegebb, a befagyott tavak felszínét pedig vastag hóréteg borítja.

Az egybefüggő, több tíz négyzetkilométer kiterjedésű területeken a kormány-, a futómű- és a hajtáslánc-beállítások is részletekbe menően tesztelhetők, az egyes állások pedig minden tekintetben összehasonlíthatók egymással. Sőt mi több, a csúszós felületeken a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás legújabb változata is tovább finomítható, nem csupán a jeges útfelületeken biztosított lehető legjobb tapadás elérése, de a kerekek és tengelyek közötti teljesítmény- és forgatónyomaték-elosztás optimalizálása érdekében is. A minden vezetési szituációban agilis kezelhetőség és a precíz irányíthatóság így még intenzívebb vezetési élményt és folyamatosan aktív menetbiztonságot garantál.

WiFi a Ford modellekbe: menet közben is csatlakoztatva

Az örökös “Ott vagyunk már?” nyafogást hamarosan felválthatja a “Már ilyen közel vagyunk?” kérdés, hiszen a gyerekeket nemsokára leköti majd, hogy utazás közben is egyszerűen streamelhetnek vagy tölthetnek le filmeket, játékokat és zenéket. A Ford együttműködik a Vodafone-nal.

A frissen létrejött kapcsolat lényege az, hogy az új FordPass Connect beépített modemen és WiFi-hotspoton keresztül 4G LTE kapcsolatot biztosíthasson a járművek számára Európában. A külső antennával működő WiFi-hotspot egyszerre akár 10 eszköz kiszolgálására is képes. A gyors adatátvitel segítségével az utasok akadálytalanul használhatják az internetet.

A FordPass Connect modem és a FordPass alkalmazás segítségével az autósok gyakorlatilag a világ bármelyik pontján tartózkodva nyithatják-zárhatják járművük ajtaját, ellenőrizhetik az üzemanyag- és olajszintjét, abroncsnyomását, akkumulátorának töltöttségét, kilométer-számlálóját, sőt azt is tudják, ha megszólal a riasztó, emellett pedig megjeleníthetik egy térképen az autójuk pillanatnyi tartózkodási helyét. A Live Traffic szolgáltatás valós idejű forgalmi információi révén elkerülhetők a forgalmi dugók.

“A mobilitás jövőjének fontos része a kapcsolódás; a kapcsolat a jármű és tulajdonosa, a jármű és az utasok okostelefonja, vagy éppen a jármű és környezete között” – vélekedett Don Butler, a Ford kapcsolt járművek és szolgáltatások részlegének ügyvezető igazgatója, majd hozzátette:  „A FordPass Connect révén SYNC platformunk az eddigi készülék-központúság helyett ezentúl felhő-központú lesz. A FordPass Connect Wi-Fi-kapcsolatával – amit a Vodafone biztosít – a gyerekek utazás közben filmeket nézhetnek, zenét hallgathatnak, vagy akár még a házi feladatukat is elkészíthetik, a felnőttek pedig az autóban is dolgozhatnak, hiszen bárhol járnak is, könnyen hozzáférhetnek a vállalati információs forrásokhoz.”

Európában az internetes kapcsolat fontosabb, mint valaha. Az Egyesült Királyságban minden harmadik, öt év alatti gyermeknek van már saját tabletje; az európaiak 2015-ben négyszer annyit költöttek TV-műsorok és filmek streamingjére, mint egy évvel korábban, és tavaly már gyakrabban választották zenehallgatáshoz a streaminget, mint a letöltést.
A Ford a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be az új FordPass Connect technológiát.

“A Vodafone már több mint tíz éve dolgozik együtt a Forddal, és a két szervezet adottságainak egyesítésével most arra összpontosítunk, hogy megoldást találjunk az autósok és utasaik globális mobilitására” – nyilatkozta Erik Brenneis, a Vodafone Global Enterprise vezérigazgatója, aztán így folytatta: “Minél egyszerűbb megoldást találunk arra, hogy az emberek az autón kívül és belül egyaránt kapcsolatban maradhassanak a külvilággal, annál több lehetőséget biztosíthatunk számukra, hogy kellemesebbé varázsolják életüket.”

A Ford a Vodafone globális előfizetői moduljának (SIM) és a Dolgok Internete (Io T) platform használatával magasabb szintű biztonsági, vagyonvédelmi, diagnosztikai és szórakoztató szolgáltatásokat biztosít majd autóiban az egész kontinensen, megfelelve az új, szigorú EU-szabályozásnak.

A Ford kínálatában már 2012 óta szerepel a SYNC rendszert kiegészítő Vészhelyzeti Segélyhívás. Ha olyan baleset történne, amely a légzsák nyitásával vagy az üzemanyagellátás blokkolásával jár, a rendszer a Bluetooth-hoz kapcsolt mobiltelefont használva segít az utasoknak segítséget hívni az adott országban beszélt nyelven. A Vészhelyzeti Segélyhívó rendszer megadja a jármű helyzetét, hogy a mentőszolgálat operátora egyszerűbben küldhessen segítséget a helyszínre.

A Ford most a beépített modemmel is hasonló szolgáltatást kínál: az eCall szolgáltatás egy baleset után automatikusan vészhelyzeti segélyhívást indít, közölve a mentőszolgálattal a baleset pontos helyszínét – függetlenül attól, hogy a vezető eszméleténél van-e, vagy sem. Azokhoz a modellekhez, amelyekben nincs FordPass Connect, a márka továbbra is a Vészhelyzeti Segélyhívás rendszert ajánlja.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: az új Audi RS 5 Coupé

Az Audi RS 5 Coupé az új RS formai nyelvezet első Audi Sport modellje. Teljes egészében új fejlesztésű 2.9 TFSI biturbo motorja 450 lóerőt teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig 600 Newtonméter. Az alapkivitelhez tartozó quattro hajtásrendszer mind a négy kerékre eljuttatja a motor teljesítményét.

„Az új Audi RS 5 Coupé az Audi Sport RS modelljei kínálatának Gran Turismo tagja. A nagyteljesítményű kupé az elegáns esztétikum és a zavartalan mindennapos használhatóság igényes ötvözete. V6-os biturbo motorja teljes egészében új fejlesztés, amely magasabb fokú gazdaságosság mellett kínál még jobb menetteljesítményeket” – jellemezte az újdonságot Stephan Winkelmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója.

Az RS 5 Coupé megalkotásakor az Audi 90 quattro IMSA GTO markáns versenysport-részletei ihlették a formatervezőket. Az új Audi RS 5 Coupé elejét az RS-modellekre jellemző méhsejt mintázatú rácsozattal fedett, masszív hatású légbeömlő nyílásai határozzák meg. A Singleframe hűtőrács jóval szélesebb és alacsonyabb, mint az alapmodellen, a fényszórók mellett pedig további oldalsó légbeömlő és -kilépő nyílások tűnnek fel. Az extrafelszerelésként rendelhető Matrix-LED fényszórókat sötétített betétjeik különböztetik meg. Oldalt a „quattro blister” motívumok emelik ki még jobban a 15 milliméterrel kiszélesített kerékjáratok felett húzódó, erőteljesen domborodó formákat.

Kimondottan sportos stílusjegyek az RS-specifikus diffúzorbetét, az RS-kipufogórendszer ovális végcsövei és a kiegészítő légterelő perem. Az RS 5 Coupé alapkivitelben 19 col peremátmérőjű kerekeken gördül, de extrafelszerelésként 19 és 20 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak. Az egyéni kialakítási lehetőségek kínálatát fényes fekete, szénszál-erősítésű műanyag (karbon) és matt alumínium optikai csomagok bővítik tovább. Az új Audi RS 5 Coupé 4723 milliméteres hosszúsága 74 milliméterrel haladja meg elődjét.

Egyaránt jelentős előrelépés az erő és a gazdaságosság terén, a semmi mással össze nem téveszthető RS-hangzású, új fejlesztésű 2.9 TFSI V6-os biturbo motor. Teljesítménye 331 kW (450 LE), 600 newtonméter maximális forgatónyomatéka (170 newtonméterrel több, mint az elődé) pedig igen széles, 1900 és 5000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a pilóta rendelkezésére áll.

Az A5-család csúcsmodellje álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig az opcionális RS dinamika-csomaggal eléri a 280 kilométer/órát.

A 2.9 TFSI aggregát két turbófeltöltője középen, a hengersorok között kapott helyet. Az érzékeny gázadási reakciók érdekében a beszívott levegő kettős vezetésű rendszeren áramlik a feltöltőkre, majd az égésterekbe. A B-ciklus szerinti égésfolyamat a centrális közvetlen benzinbefecskendezéssel a gazdaságosság új szintjét kínálja az RS-modellek körében. E megoldás keretében a rövidebb sűrítési ütem jóval nagyobb geometriai sűrítési arányt tesz lehetővé. Ez a normál tartamú, ám ez esetben a sűrítéshez viszonyítva hosszabb munkaütemmel közösen jelentős előnyöket kínál a hatásfok terén, jelentősen növelve a motor gazdaságosságát. Az új V6-os biturbo erőforrás így 8,7 liter üzemanyaggal is beéri az NEFZ-menetciklus során (szén-dioxid-kibocsátás: 197 g/km), azaz 17 százalékkal gazdaságosabb elődjénél. Az új RS 5 Coupé jelentős „fogyókúrán” is átesett, 1655 kilogramm saját tömege 60 kilogrammal alakul a korábbi alatt. Kívánságra a tető szénszál-erősítésű műanyag (karbon) kivitelben is rendelhető, amelyen jól kivehető a szénszál-szerkezet.

A biturbo aggregát ereje sportos hangolású, optimalizált kapcsolási időkkel működő, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón keresztül jut a központi differenciálművel szerelt quattro állandó összkerékhajtásra. A rendszer aszimmetrikusan (40:60 arányban) osztja el a forgatónyomatékot az első- és a hátsó kerekek között, dinamikus irányíthatósági tulajdonságokat, optimális vonóerő-átadási képességeket és a lehető legmagasabb fokú biztonságot garantálva. Kívánságra az Audi a hátsó tengely sport-differenciálművét is szállítja.

Az első kerekeknél továbbfejlesztett ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, míg hátul ugyancsak ötkaros konstrukció váltotta fel az előd trapézlengőkaros megoldását. Mindez a sportos és agilis menettulajdonságoknak egyaránt előnyére szolgál, miközben a kényelem is jelentősen nőtt. Az alapkivitel RS-sportfutóműve az alapmodellénél jóval mélyebbre süllyeszti az Audi RS 5 Coupé karosszériáját. Igényes alternatívaként az Audi Sport a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű plusz technikáját is kínálja, de kerámiafékek és az RS-specifikus hangolás szerinti dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll. A szériafelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével a vezető egyénibb, dinamikusabb vagy kényelmesebb stílus szerint alakíthatja a vezetés személyes élményét.

Az Audi RS 5 Coupé fekete alaptónusú utastere különösen igényes és sportos kialakítású. Olyan részletmegoldásai, mint az – extrafelszerelésként akár méhsejt-mintázatú steppeléssel varrott Feinnappa bőrkárpitozású – RS-sportülések és az alul egyenesített karimájú, bőrbevonatú multifunkciós RS-sportkormány utasterében is kiemelik a nagyteljesítményű kupé karakterét. Az üléseken, a kormánykeréken, a küszöbléceken és a sebességváltókaron egyaránt „RS” felirat tűnik fel, az Audi virtual cockpit RS-kijelzői pedig a gumiabroncsok nyomásáról, a forgatónyomatékról és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról tájékoztatnak. A fordulatszámhatár elérésekor kapcsolásjelző fények figyelmeztetik a sofőrt a felkapcsolásra. Az RS-dizájncsomag sportos kontrasztként vörös színnel egészíti ki az összhatást, fő elemei a kormánykerék, a sebességváltókar és a térdtámaszok Alcantara bevonattal, illetve a vörös szegélyű biztonsági övek és az RS-logóval ellátott szőnyegek. Exkluzív fényezésként az Audi Sport a Sonoma-zöld metált kínálja RS 5 Coupé modelljéhez.

A színvonalas fedélzeti szórakoztatásról széles körű infotainment-kínálat gondoskodik. Az MMI touch funkcióval kiegészített, kívánságra rendelhető MMI Navigációs rendszer plusz az Audi connect hardver-modulját is tartalmazza, amellyel az RS 5 Coupé az LTE-szabvány szerint kapcsolódhat az internetre. A Németországban beépített Audi connect SIM-kártyának köszönhetően a connect-szolgáltatások rögzített díjas adatforgalma három évig ingyenes, az európai roaminggal együtt. Az utasok az opcionális WLAN-hotspot segítségével szörfözhetnek mobil külső eszközeikkel a világhálón. Az Audi smartphone interface az Apple Car Play és az Android Auto segítségével bizonyos tartalmakat önálló MMI-menüben jeleníthet meg. Utóbbi kezelése könnyű és intuitív, elsősorban a természetes hangvezérlésnek, a szabadszöveges keresőnek és a multifunkciós kormánykeréknek köszönhetően. A középkonzolon kialakított érintőfelületen (touchpad) a vezető egyszerűen görgethet (scroll), nagyíthat (zoom), illetve vihet be különböző írásjeleket. További high-end technika a Head-up kijelző, a vezetői segédrendszerek kínálatában pedig akár harmincféle berendezés növelheti a biztonságot, a kényelmet és a gazdaságosságot. A fejlett rendszerek intelligens együttműködése további jelentős lépés az automatizált vezetés útján.

Önvezető járműveket tesztel a Nissan Európában

A zéró emisszió és a halálos kimenetelű balesetek nélküli közlekedés iránti elkötelezettség részeként a Nissan bemutatta a nemzetközi médiának, hogyan zajlik önvezető prototípusainak tesztelése London keleti részében.

Ez volt az első alkalom, hogy a Nissan Európa közútjain mutatta be önvezető technológiáit. A Nissan már korábban is végzett közúti teszteket Japánban és az Egyesült Államokban, hogy valós, életszerű körülmények között is kipróbálja könnyen kezelhető önvezető technológiáit.

A résztvevők az utas- és hátsó üléseken helyet foglalva ismerkedhettek meg a technológiával, mely számos egyéb összetevő mellett egy egy milliméteres hullámhosszú radarból, lézerszkennerekből, kamerákból, nagysebességű processzorokból és egy egyedi HMI-ből (Ember-gép interfész) épül föl. Ezek teszik lehetővé, hogy a jármű országúton, a városi forgalomban és körforgalmakban is önállóan közlekedhessen, és ehhez mindössze az úti célt kell megadni a navigációs rendszerben.

Takao Asami, a Nissan kutatási részlegének alelnöke a következőt mondta el: „Az innováció és a találékonyság kulcsfontosságú szerepet játszik a Nissan márka és munkatársaink gondolkodásában is. Ez a teszt, melynek keretében London hatalmas kihívásokat tartogató utcáin vetjük próba alá jövőbeni önvezető technológiáinkat, jó példája a Nissan az irányú elkötelezettségének, hogy elhozzuk a Nissan Intelligens Mobilitást ügyfeleinknek.”

A Londoni teszt előtt nem sokkal került bejelentésre, hogy a közeljövőben érkező frissített Qashqai és az új Nissan LEAF is megkapja a ProPILOT önvezető technológiát, mely autópályán képes a sávváltás nélküli önvezetésre. Japánban már a tavalyi évben megjelent az első ProPILOT rendszerrel szerelt jármű – a Serena. Decemberben a Nissan Serena ProPILOT rendszere elnyerte a 2016-2017-es japán Év Autója választás innovációs díját.

Arra vonatkozóan is vannak tervek, hogy a technológia bevezetésre kerüljön az USA és Kína piacára is. A többsávos önvezető technológia az autópályákon automatikus sávváltásokra is képes lesz, és a tervek szerint 2018-ban mutatkozik be. A városi utakon való önvezetést biztosító és kereszteződéseket is kezelni képes rendszer pedig 2020-ra várható.

A világ olyan súlyos kihívásokkal néz szembe, mint a klímaváltozás, a forgalmi dugók, a halálos kimenetelű közúti balesetek és az egyre súlyosabb légszennyezettség. A Nissan eltökélt célja, hogy szembenézzen ezekkel a kihívásokkal, és biztonságosabbá, intelligensebbé és élvezetesebbé tegye a közlekedést. Ennek végső célja a zéró emisszió és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentése. A Nissan Intelligens Mobilitás az az út, melyen eljuthatunk ide.

A mobilitást mindenkinek filozófia jegyében a Nissan folyamatosan vezeti be ezeket az innovációkat, és a luxus kategóriákból eljuttatja a tömegtermelésben gyártott kompakt modellekbe is, így biztosítva az előnyök elérhetőségét mindenki számára. A Nissan autóit az ügyfelek izgalmas partnereivé teszi.

A Nissan Intelligens Mobilitás koncepciója az innováció három fő területét fogja össze.

A Nissan Intelligens Vezetés magabiztossággal ruházza fel az ügyfeleket a megnövelt biztonság, kezelhetőség és kényelem révén. Az autonóm vezetés alkotóelmei már most is megtalálhatóak a Nissan autóiban az olyan, fejlett biztonsági szolgáltatások formájában, mint például az intelligens 360 fokos parkolókamera vagy az intelligens sávelhagyás-jelzés és -megelőzés. Az Önvezető technológiák már ma is elérhetőek egyes Nissan autókban, például a Nissan Serenában, mely az első ProPILOT technológiával szerelt tömeggyártott modell. A Nissan tervei között szerepel ezen technológiák bevezetése Európában, Japánban, Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban. A Renault-Nissan Alliance vállalatszövetség 2020-ig 10 modellt vezet be.

A Nissan Intelligens Meghajtás tovább csökkenti a károsanyag-kibocsátást és javítja az üzemanyag-gazdaságosságot, így vonzóbbá teszi a vezetést az ügyfelek számára. A Nissan elkötelezett a holisztikus megközelítés iránt, melynek célja a zéró emissziós mobilitás megalkotása a belső égésű motorok hatékonyságának maximális kiaknázásával, és fejlett technológiák integrálásával a Nissan elektromos járműveibe. A Nissan Intelligens Meghajtás program keretében a Nissan a továbbiakban is az egyes piaci szegmenseknek és régióknak legjobban megfelelő hajtáslánc-technológiákat fejleszti és tökéletesíti. Az autógyártó portfoliója számos elektromos jármű alapú technológiát foglal magába, a teljesen elektromos járművek mellett megtalálhatók benne az e-Power (soros hibrid) és tüzelőanyagcellás-elektromos járművek is. Az új technológiák mindegyike kiegészíti ezt a portfoliót, azonban nem szorít ki más technológiákat.

A Nissan Intelligens Kapcsolódással a vezetők aktívabban lehetnek jelen a hálózatokon, hiszen autóik kapcsolódnak a szélesebb körű közösséghez is. A Nissan hozzájárul egy fenntartható ökoszisztéma megalkotásához, hiszen az emberekkel, más járművekkel és a közlekedési infrastruktúrával együttműködő autókat gyárt.  Mindez idővel a járművek távvezérelhetőségéhez, a forgalmi dugók csökkenéséhez, az autók hatékonyabb megosztásához, és jobb energiagazdálkodáshoz vezet.

A Nissan Intelligens Mobilitásnak nem célja, hogy elvegye az emberektől a vezetés élményét. Valójában a cél az, hogy egy olyan, jobb jövőt hozzon el a Nissan ügyfeleinek, ahol az autók segítő partnereik, és a vezetők magabiztosabbnak érzik magukat autóikban, és kapcsolatban maradhatnak a külvilággal.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: bemutatkozik a vadonatúj Jeep Compass

A vadonatúj Jeep Compass a modell legendás, kategóriaelső terepképességeket, modern és hamisítatlan Jeep formatervet, kiemelkedő közúti alkalmasságot, a nyitott tetős autózás élményét, valamint fejlett, felhasználóbarát kapcsolódási és biztonsági funkciók gazdag választékát kínálja – áll a forgalmazó sajtóközleményében.

Az új modell a kompakt szabadidőjármű szegmenst, a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriáját gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékkal gyarapodva elérhetik a 7,5 millió darabot. A vadonatúj Compass a Jeep modellkínálat meghatározó jelentőségű tagjaként jelenik meg az európai piacokon, lehetővé téve, hogy a márka versenyképes ajánlattal hódítsa meg a piac legnagyobb szabadidőjármű szegmensét.

„A vadonatúj Jeep Compass a kompakt szabadidőjárművek rendkívül jelentős, évente világszerte immár több mint 6,3 millió eladást jegyző piacán száll versenybe. A várakozások szerint 2020-ra csak Európában több mint kétmillió kompakt szabadidőjármű talál majd gazdára évente. Páratlan jellemzőinek – többek között a mértékadó terepalkalmasságnak, a világszínvonalú menetdinamikának, a karakteres Jeep formatervnek és a fejlett technológiai és biztonsági tartalmaknak – köszönhetően a Jeep Compass új mércét állít a szegmensben, újabb kiváló példájaként azon eltökélt szándékunknak, hogy a Jeep márkát világszerte felvirágoztassuk” – hangsúlyozta Mike Manley, a Jeep márkaigazgatója (FCA Global).

Hogy az EMEA térségben felmerülő, változatos ügyféligényeknek maradéktalanul megfeleljen, a Compass kétféle benzin- és két dízelmotorral, összesen nyolc különböző hajtáslánc-kombinációban lesz megrendelhető. A modell négyféle: Sport, Longitude, Limited (ez a legkifinomultabb, leggazdagabb technológiai tartalmat kínáló, legbőkezűbben felszerelt csúcsmodell), valamint a kategória legkiválóbb Trail Rated terepalkalmasságát kínáló, maximális offroad elvárások kielégítésére alkalmas Trailhawk kivitelben választható.

„A Compass bevezetésével teljessé válik a Jeep európai portfoliója, amely így minden egyes szabadidőjármű szegmenst lefed, megerősítve a márka rendkívül kedvező lendületét Európában. A Compass révén új szintre léphet márkánk, amely így igazán vonzó ajánlattal áll európai vásárlói elé. A Jeep legendás terepalkalmasságát karakteres formatervvel és a legkülönfélébb olyan felhasználóbarát technológiákkal kombinálja, amelyek biztonságos és kényelmes mindennapi vezetési élményt kínálnak, fejlett csatlakoztatási megoldásokkal kiegészítve” – hangsúlyozta Dante Zilli, a Jeep márkaigazgatója (FCA EMEA).

A vadonatúj Jeep Compass egyedülálló, modern esztétikumához széles kiállás társul. A vadonatúj szabadidőjármű azonnal Jeepként azonosítható, köszönhetően az olyan hagyományos formai megoldásoknak, mint a hetes osztású hűtőrács vagy a trapéz alakú kerékívek. A Jeep formatervezői fényes fekete háttér előtti, különálló króm elemekkel frissítették fel a legendás hetes hűtőrácsot. A fekete körvonalú fényszórókeretek még karakteresebbé teszik a vadonatúj Jeep Compass megjelenését.

A csapott, drámai hatású tetővonal és az izmos kerékdobok lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek az autónak. A Jeep márkára jellemző, teljesen körbefutó üvegfelület és a fényes feketére festett tetőlemez (opció) semmihez sem fogható, prémium megjelenést eredményeznek. A külön rendelhető, kétrészes napfénytető maximális üvegfelületet és a lehető legnagyobb fejteret biztosítva nyújtja a Jeep márkától elválaszthatatlan, nyitott tetős vezetési élményt. A Compass hátsó megjelenésének meghatározó eleme az egyedülálló LED-es zárófény: a keskeny, szögletes lámpatest a csomagtérajtóra átfutva erőteljes, prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek, egyértelművé téve hovatartozását.

A fokozott ügyfélélményt szolgálja a vadonatúj Jeep Compass motoros mozgatású csomagtérajtaja (piactól függően elérhető), ami nagyban megkönnyíti a csomagok be- és kirakodását.

Felső kategóriás belső kialakítás prémium jellemzőkkel és technológiákkal
A vadonatúj Jeep Compass utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzik. A középkonzol trapéz alakú kerete jellegzetes Jeep formai elem, színében és kidolgozásában a belső tér kiviteléhez alkalmazkodik. A középkonzolon kapott helyet a Uconnect rendszer 5, 7 vagy 8,4 colos érintőképernyője.
A padlókonzolon kaptak helyet a Jeep Compass funkcionális elemei, köztük a sebességváltó, a Selec-Terrain kezelőszervek, az elektromos rögzítőfék, a motor start-stop rendszer (ESS) kapcsolói, a klíma és hangerőszabályozó gombok, valamint a hordozható médialejátszó készülékek tárolórekeszben elhelyezett csatlakozó- és töltőportjai. A vezető előtti műszeregységet átgondolt kialakítású, benne 3,5 vagy 7,0 colos LED vezetőtájékoztató kijelzőt találunk. A színes 7 colos képernyőn megjelenő információkat a vezető akár menet közben is átkonfigurálhatja. Alapfelszerelés a Limited és Trailhawk felszereltségi szinteken.

A vadonatúj Jeep Compass új mércét állít a Jeep kínálat infotainment rendszerei tekintetében. A háromféle Uconnect rendszer (UConnect 5.0, 7.0 és 8.4NAV) kommunikációs, szórakoztató és navigációs funkciói a vezetési élményt és az utasok kényelemérzetét egyaránt javítják, ráadásul a kategória egyik legnagyobb színes LED műszeregységét kínálja. A Uconnect 7.0 vagy 8.4NAV rendszerek nagyfelbontású, kapacitív érintőképernyőjük mellett az új Apple CarPlay és Android Auto funkciók (alapfelszerelés a Limited és Trailhawk kiviteleken) révén nyújtanak kihangosítást, navigációs és hangvezérelt üzenetkezelést. Ezen rendszerek révén az ügyfelek zökkenőmentesen integrálhatják telefonjuk hangfelismerő és infotainment szolgáltatásait a fedélzeti berendezéssel.

A kategória legkiválóbb terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik, utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszereinek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes összkerékhajtásról.

A Compass hátsó tengelye és lehajtó tengelye lekapcsolható, az autó képes akár fronthajtással is közlekedni, így az összkerékhajtás kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással társulhat. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerei szükség esetén késlekedés nélkül váltanak át négy hajtott kerékre.

A Trailhawk kivitel emellett csaknem 2,5 centiméterrel megnövelt szabad hasmagassággal, fenékvédő lemezekkel, piros hátsó vonószemmel, egyedi első és hátsó lökhárítóval, kedvezőbb terepszögekkel (elöl 29,1, középen 23,7, hátul 33,1 fok), agresszív 17 colos offroad abroncsokkal és akár 22,9 cm szabad hasmagassággal rendelkezik.

Ha még szélsőségesebb terepalkalmasságra vágyunk, a Tralihawk kivitel Selec-Terrain funkciója lejtmeneti ereszkedés-szabályozót is kínáló Selec-Speed Control rendszert alkalmaz.

Hogy összes vásárlójának minden lehetséges igényét és elvárását kielégítse, a vadonatúj Jeep Compass nem kevesebb, mint nyolcféle hajtáslánc-opciót kínál, két benzinmotorral, két dízelmotorral, valamint kétféle sebességváltóval – egy hatfokozatú kézi, és egy kilencfokozatú automata egységgel.

A Compass európai kínálatát egy benzin- és két dízelmotor alkotja. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 140 lóerőt ad le 5000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 230 Nm 1750/percnél; a start-stop rendszerrel szerelt motor hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással kerül forgalomba. Az 1,4 literes MultiAir2 turbómotor erősebb változata 170 lóerőt (5500/perc) és 250 Nm nyomatékot (2500/perc) ad le; a motor kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul, ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le.

A motorhoz a kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható, 4×2 hajtásképlettel. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4×4 összkerékhajtással rendelhető (beleértve a Trailhawk egyedi terepáttételes üzemmódját); méltó zárásaként a vadonatúj Compass dízelmotor-kínálatának.

A legerősebb benzinmotor, a MultiAir2 rendszerű, 2,4 literes Tigershark erőforrás 184 lóerővel (6400/perc) és 237 Nm nyomatékkal szolgálja ki a Compass ügyfeleit néhány Európán kívüli piacon (Oroszország, Afrika, Közel-Kelet). Ugyanez a motor 150 lóerőre csökkentett kivitelben is elérhető. Mindkét variánshoz a kilencfokozatú automata sebességváltó és összkerékhajtás társul.

A vezető és utasai biztonsága elsődleges jelentőséget élvezett a vadonatúj Jeep Compass fejlesztése során. A modell több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági és vagyonvédelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló Forward Collision Warning-Plus rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus funkciót (mindkettő alapáras tétel minden kiviteli szinten).

Emellett holttér-felügyelet és hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, adaptív tempomat, ESC menetstabilizáló elektronika elektronikus borulásvédelemmel, valamint hét légzsák alkotja a modell arzenálját. A fokozott védelem érdekében a Compass „biztonsági cella” vázszerkezettel rendelkezik, amely több mint 65 százalékban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt.

A vadonatúj Compass két-két Limited, illetve Trailhawk kivitelű modellel vesz részt a Genfi Autószalonon. Az előbbiek közül az egyik háromrétegű gyöngyházfehér fényezéssel, fekete bőrkárpitozással, 170 lóerős 1.4 MultiAir2 turbómotorral, kilencfokozatú automata sebességváltóval és összkerékhajtással; a másik Granite Crystal Limited fényezéssel Sky szürke szövet/bőr kárpitozással, 140, lóerős Multijet II dízelmotorral, kilencfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással áll a reflektorfényben.

A két Trailhawk modell (a legkiválóbb off-road képességrekre vágyó, értő ügyfelek számára kidolgozott kivitel) Spitfire narancs, illetve Rhino fényezést kapott, mindkét modellben fekete bőr borítja az utasteret, és mindkettőt a 2,0 literes Multijet II dízelmotor 170 lóerős változata hajtja, kilencfokozatú automata váltóval.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: Suzuki Swift, teljesen újraértelmezve

Az új Swift megtestesíti az autóipari evolúciót és legfőbb célja a vezető inspirálása. A Swift-örökségre építve a modell teljesen új stílust képvisel, a jobb teljesítményt biztosító, rendkívül könnyű karosszériáját pedig fejlett biztonsági technológiák egészítik ki.

A megújult Swift igazi európai külsővel rendelkezik, miközben a sportos, funkcionális beltér és az agilis, fürge vezethetőség mellett a biztonság nyugalma is adott. Masao Kobori, a Swift vezető tervezőjének elmondása szerint a cél, olyan autó tervezése volt, amely azonnal lenyűgözi az embereket, és késztetést éreznek, hogy a gázpedálra lépjenek. Az európai értékesítés várhatóan 2017 áprilisában kezdődik.

Innovatív stílus

Mivel a Swiftet már több mint 5,3 millióan ismerik, a tervezők a „Swift DNS-ének merész továbbfejlesztését” tűzték ki célul. Ez olyan átalakulást eredményezett, amely stimulálóan hat az érzékekre, mégis hű marad a Swift karakteréhez. Az eredmény az új Swift, amely a pillanat megélésére ösztönöz.

Inspiráló vezetési élmény

Az új Swift össztömege mindössze 840 kg*1, így szó szerint könnyed vezetési élményt nyújt. A kanyargós utakon könnyű kormányzást biztosít, az egyenesekben viszont pontosan tartja az irányt. A még élénkebb hajtóegységek életteli teljesítményt kölcsönöznek az autónak, de a gazdaságosság terén is jeleskednek.

Fejlett biztonság

Az új Swiftben jelenik meg elsőként a Suzuki fejlett, előre néző érzékelőrendszere*2, amely egylencsés kamera és lézerszenzor adatainak összevetésével biztosít fejlett biztonsági funkciókat, például önállóan képes vészfékezésre, figyelmeztet a sávelhagyásra, és segíti a fényszóró kezelését. Emellett egy milliméteres hullámhosszú radarral működteti az adaptív tempomatot.

Okosabb csomagolás

Az új Swift 10 mm-rel rövidebb a korábbi Swiftnél, azonban a tengelytávja 20 mm-rel nagyobb. Ennek köszönhető, hogy belül jóval több hely áll rendelkezésre, a csomagtér például 254 l-es, 54 l-rel nagyobb, mint a korábbi Swifté. Az autó 15 mm-rel alacsonyabb, azonban 40 mm-rel szélesebb – ez még hangsúlyosabbá teszi a lapos és széles formát.

Az új Swift számos jellemzője változott meg az elődeihez képest. Néhány példa:
• 120 kg-mal kisebb tömeg
• 5%-kal gazdaságosabb DUALJET motor
• 3%-kal csendesebb
• 8%-kal áramvonalasabb
• 0,4 m-rel kisebb a fordulási sugara
• 23 mm-rel több hely magasságban és szélességben a hátsó üléseken
• 20 mm-rel nagyobb távolság az első ülések középvonala között
• 25%-kal nagyobb csomagtér

Külső

A korábbi modellből örökölt, továbbfejlesztett elemek közé tartozik a széles vállvonal, a fekete A-oszlopok és a függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák. A lágyabb, ugyanakkor izmosabb és edzettebb megjelenésről a rövidebb, alacsonyabb, szélesebb karosszéria gondoskodik, míg a széles és erőteljes első hűtőrács, a lökhárító rácsa és a karakteres sárvédőívek erőt sugároznak.

Az alacsony súlypontot a sötét oszlopok is kihangsúlyozzák, amelyektől úgy tűnik, mintha lebegne a tető. Az oszlopba süllyesztett hátsó ajtókilincsek még stílusosabbá és sportosabbá teszik a megjelenést, míg az egyedi LED-es fényszórók és kombinált hátsó lámpák a fejlett technológiát emelik ki.

További külső jellemzők:
• A LED-es fényszórókat stílusos, meghosszabbított keret fogja körbe, és a benne található LED-es helyzetjelzők is a technológiai fejlettséget bizonyítják;
• A hátsó lámpákban fényvezető szálak és belső lencserendszer működik, amelyet LED*-es féklámpák egészítenek ki;
• Fényszóróba épített „hazakísérő fény”, amely „autóhoz vezető fényként” is működik;
• Hét karosszériaszín, többek között a „Lángvörös Gyöngymetál” és a „Kobaltkék Metál”, ráadásul négyféle kombinációban kérhető kétféle fényezés is;
• Polírozott és festett 16″-os könnyűfém vagy 15″-os acél keréktárcsák dísztárcsákkal.

Belső

A többdimenziós műszerfal kiemeli a fürgeség érzetét, míg a merészen sportos fehér és selyemfényű krómozás az utastérben a fekete alaptónussal kombinálva kontrasztos belteret teremt. A műszerfalcsoport középpontjában a színes vagy monokróm LCD kijelző áll, amelyet a két fő műszeren belül a vízhőmérő és az üzemanyagszint-jelző egészít ki, vagy egy többszegmenses kijelző.

A beltér további jellemzői:
• Öt fokkal a vezető felé fordított középkonzol
• D alakú kormánykerék
• Optimalizált formájú első ülések és rugókialakítás, magasított oldalpárnák
• 4,2″-os többfunkciós TFT LCD kijelző, amely a jármű állapotát és teljesítményét mutatja
• Bluetooth-kompatibilis, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használható audiokijelző*2 egység 7″-os érintőkijelzővel, MP3/WMA/ACC-kompatibilis USB-csatlakozóval és SD-kártyanyílással*1
• Automata klímaberendezés*1 vezérlőpanele kontrasztos LED-es megvilágítású kijelzővel

*1Az elérhetőség a jármű kivitelétől függ.
*2Lehetővé teszi az okostelefonos alkalmazások kezelését az Apple CarPlay, Android Auto™ vagy MirrorLink™* használatával.

Az új Swift – stílusos innováció

Az új Swift külsejének megalkotásakor a Swift DNS-ének merész továbbfejlesztése volt a koncepció. Miközben határozottan törekedtek arra, hogy az új Swift örökölje a modell karakteres stílusát, a megújított elemeket bátran alakították, hogy innovatívan fejlesszék a Swift-örökséget. A rövid, alacsony forma, az imponáló hűtőrács és a lágy vonalak olyan kifinomult stílust teremtenek, amely remekül illeszkedik a Swiftre jellemző dinamizmushoz.

A beltér fejlesztéseinek négy szempontja

A Swift DNS-ének merész továbbfejlesztése a beltérben négy téma köré szerveződik: 1) Sportos, 2) Minőségi, 3) Fejlett és 4) Könnyen használható. A külsővel összhangban a belső kialakítás is merész, inspiráló teret kínál.

Dinamikus színek és magas minőség

Az új piros és kék szín megalkotásakor a dinamizmus témája mellett a még fényesebb és gazdagabb színvilágot tartották szem előtt annak érdekében, hogy kihangsúlyozzák a Swift izmos formáját. A beltér minőségi kiviteléről a fémes megjelenésű dekorelemek és a többdimenziós, gazdag textúrájú, többrétegű érzetet keltő kárpitozás gondoskodik.

Inspiráló vezetési élmény

Az új Swift az újgenerációs HEARTECT platformra épül, amelynek könnyű és rendkívül merev felépítése még jobb alapjellemzőket kölcsönöz a járműveknek. A padlólemez szerkezetének és a részegységek elrendezésének átfogó vizsgálata egy olyan merev keret kialakításához vezetett, amely még jobb ütközésbiztonságot kínál, folytonos, sima és ívelt formája pedig segíti az energia elnyelését. Így kevesebb merevítésre van szükség, ezért a jármű össztömege mindössze 840 kg*, azaz 120 kg-mal könnyebb, mint a korábbi Swift. Ez nagyban hozzájárul a kisebb üzemanyag-fogyasztáshoz és hatalmas javulást hoz az alapvető funkciók, azaz a haladás, a kanyarodás és a megállás területén.
A padlólemez és a csatlakozó részegységeket nem külön-külön, hanem egy egységként optimalizálták, ezért a zaj és a vibráció is csökkent, és javult a menetkomfort.

Új felfüggesztés a kiváló stabilitás és kényelem érdekében

Az újonnan tervezett, könnyű és nagyon merev felfüggesztés megtartja a Swifttől megszokott, karakteres, közvetlen kormányzást, ugyanakkor kényelmes utazást biztosít. Az átdolgozott felfüggesztésrögzítési pontok javítják a vezetési élményt és segítik a fogyasztás csökkentését. A korábbi Swifthez képest javult az úttartás, az autó gyorsabban reagál a kormány elfordítására, és a kormánykerék a nagyobb kormánymozdulatoknál is simábban mozgatható.

1 literes BOOSTERJET közvetlen befecskendezéses turbómotor

Az 1,0 l-es BOOSTERJET benzinmotor kiváló üzemanyag-takarékosság mellett ad le nagy teljesítményt. A kis lökettérfogat és a közvetlen befecskendezés korlátozza az üzemanyag-fogyasztást, azonban a turbófeltöltőnek köszönhetően az egyliteres motor nyomatéka akkora, mint az 1,7–1,8 literes szívómotoroké. A nagy teljesítmény dacára zaj, vibráció és ridegség szempontjából is kiválóan teljesít, mivel sikerült nagyban növelni a merevséget, és megfelelő intézkedésekkel csökkenteni a háromhengeres motorokra jellemző zajt és vibrációt. A motor bármilyen környezetben remekül teljesít, a városi közlekedéstől a sportos vezetésig.

1,2 literes DUALJET motor

Az új Swift 1,2 l-es DUALJET benzinmotorral is kapható, amelyet a nagyobb kompresszió érdekében kompakt hengerekkel láttak el, a kopogás kiküszöböléséről EGR (kipufogógáz-visszavezetés) gondoskodik, miközben kettős befecskendezésének és egyéb jellemzőknek köszönhetően átlagosan öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi Swiftben működő 1,2 l-es DUALJET motor.

5 sebességes kézi váltó, CVT és 6 sebességes automata váltó

Az 5 sebességes kézi váltó minden motorhoz és hajtáslánchoz optimális áttételekkel rendelkezik a lehető legjobb üzemanyag-fogyasztás és vezetési teljesítmény érdekében. Az 1,0 literes motorhoz használt változat kicsit szilárdabb érzettel nyújt sportosabb váltási élményt. Emellett rendelhető sima és rángatásmentes CVT (folyamatosan változó áttételű) és szélesebb áttétel-tartományú 6 sebességes automata váltó is.

Könnyű és kompakt SHVS lágy hibrid rendszer

Az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) egy optimális lágy hibrid rendszer a kompakt autókhoz. Az ISG (integrált indító-generátor) generátorként és elektromos motorként is működik, amelyet egy 12 voltos lítium-ion akkumulátor lát el energiával. Az olyan helyzetekben, amelyek sok üzemanyagot igényelnek, például induláskor vagy gyorsuláskor, az SHVS úgy segíti a fogyasztás csökkentését, hogy a regeneratív fékezéssel visszanyert energiából az elektromos motorral rásegít a hajtásra. Mivel az ISG a hagyományos indítómotorokkal ellentétben szíjhajtással indítja újra a motort az automatikus motorleállítás után, az indítás gyorsabb és simább. Az SHVS az 1,0 l-es BOOSTERJET és az 1,2 l-es DUALJET motorhoz is rendelhető.

Emellett a könnyű és hosszú élettartamú lítium-ion akkumulátor kiváló regeneratív hatékonyságú, így növeli a rásegítés gyakoriságát. Az akkumulátor az elektromos fogyasztókat, például a motor elektromos alkatrészeit, a műszereket és az audiorendszert is ellátja energiával.

A teljesítmény egyéb fejlesztései
• A zaj, a vibráció és a ridegség szempontjából jelentős előrelépés a nagyobb karosszériamerevség és az optimalizált zajelnyelés és zajszigetelés, amelyeknek köszönhetően az új Swift három százalékkal csendesebb a korábbinál.
• Az aerodinamikusabb kialakítás nyolc százalékkal csökkenti a légellenállást a korábbi Swifthez képest.
• A fordulási sugár 4,8 m, vagyis 0,4 m-rel kisebb, mint a korábbi Swifté.

Az új Swift – az európai utakra tervezve

Azért, hogy az európai ügyfelek megkaphassák mindazt, amire szükségük van a japán tervezés és fejlesztés mellett, Európa útjain, helyi tesztvezetőkkel finomhangolták az új Swiftet.

A padlólemezt, a Swift fejlesztésének központi elemét 2016 januárjában kezdték el tesztelni az Egyesült Királyságban és Németországban. A több mint 10 000 km-es teszt során a csapatok összesen 90 felfüggesztés-prototípust vizsgáltak, hogy a brit utakon szükséges pontos kormányzás és agilis felfüggesztés mellett a német Autobahnon elengedhetetlen nagy sebességnél is stabil kormányzás és menetkényelem követelményeit egyaránt teljesíthessék.

A hajtásláncokat, köztük a Suzuki lágy hibrid rendszerét is tesztelték Svédország fagyos tájain, illetve a dél-spanyolországi forróságban és a magas hegyek között. A kapaszkodóképességet és a lejtmeneti tulajdonságokat az Alpok nehéz terepén tették próbára.

Ez az ellenőrzés és az új Swift padlólemezén, felfüggesztésén és hajtásláncán végzett, Európa nehéz terepeihez tervezett módosítások kulcsszerepet játszottak abban, hogy az új Swift vezetése igazán felemelő élmény legyen.

Fejlett biztonság

A fejlett, előre néző érzékelőrendszer számos biztonsági technológia alapját biztosítja, amelyek közül a legfontosabb az ütközések hatását csökkentő Dual Sensor Brake Support (DSBS)*. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy az autó előtt lévő akadállyal ütközés veszélye áll fenn, hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek. Ha nagy a veszélye annak, hogy az autó az előtte lévő akadálynak ütközik és a vezető vészfékez, akkor a rendszer bekapcsolja a fékrásegítőt, amely növeli a fékerőt. Ha tovább nő az ütközés veszélye, a rendszer erős automatikus fékezést végez, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse a károkat.

Figyelmeztetés sávelhagyásra

60 km/h feletti sebességnél a sávelhagyásra figyelmeztető funkció megállapítja a várható útvonalat, és figyelmeztetéssel, például a kormány rezgésével értesíti a vezetőt.

Figyelmeztetés a vezető fáradására

Ez a 60 km/h felett működő funkció a vezetési mintákat figyeli, és hang- vagy fényjelzéssel figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad, például a vezető fáradása miatt.

Fényszóróvezérlés

A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően.

Adaptív tempomat

Az adaptív tempomat egy milliméteres hullámhosszú radarral figyeli az autó előtt haladó jármű távolságát, és automatikusan fenntartja a követési távolságot a három kiválasztható beállításnak megfelelően. Ha nem halad jármű az autó előtt, akkor a vezető által beállított (40 km/h–160 km/h) sebességet tartja.

Egyéb biztonsági technológiák
• Radaros fékrásegítő
• Hegymeneti elindulássegítő
• Vészfékezésjelző
• Electronic Stability Program
• Gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer
• TECT ütközési energiát elnyelő karosszéria
• 6 SRS légzsák
• Gyalogosok sérülését csökkentő karosszéria

Okosabb csomagolás

Nagyobb tér
Az üléspozíció süllyesztése elegendő fejteret biztosít – az első üléseken ugyanannyit, mint a korábbi Swiftben, a hátsó üléseken pedig felfelé és oldalra is 23 mm-rel többet. Az első ülések 10 mm-rel távolabb vannak az autó tengelyétől, így 20 mm-rel nőtt a középvonaluk közötti távolság.

Nagyobb csomagtér

Az új Swift csomagtere 265 literes*, ami 54 literrel, azaz több mint 25%-kal nagyobb a jelenlegi Swifténél. A csomagtér 75 mm-rel hosszabb, és az alakja miniden szempontból optimálisabb, hogy a nagyobb tárolóhelyet a stílusos megjelenés feláldozása nélkül biztosítsa.

Főbb méretek

Hossz: 3840 mm; Szélesség: 1735 mm; Magasság: 1495 mm (2WD) 1520 mm (4WD).
Tengelytáv: 2450 mm; Nyomtáv elöl/hátul: 1520–1530 mm/1520–1535 mm.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: régóta vártuk, megérkezett az új Volvo XC60

A Volvo bemutatta leginkább várt újdonságát Genfben, konkrétan az XC60 prémium szabadidőjárművet.

Az új modell azt a rendkívül sikeres, első generációs Volvo XC60-ast váltja, amely a bemutatása óta eltelt nyolc év során Európa legkeresettebb prémium középkategóriás szabadidőjárművévé vált, és amelyből ez idő alatt világszerte csaknem egymillió, Magyarországon pedig több, mint 3500 darab kelt el. Jelenleg az XC60 teszi ki a Volvo éves globális eladásainak mintegy 30 százalékát.

„Komoly hagyományaink vannak a legmodernebb technológiát kínáló stílusos, dinamikus szabadidőjárművek terén. Ez alól az új XC60 sem kivétel. Tökéletes választás az aktív életmódot élő ügyfelek számára. A modell már a márka átalakulási tervének következő állomását testesíti meg” – monda Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.

Az új XC60 minden idők egyik legbiztonságosabb autójaként bővelkedik a vadonatúj technológiákban. Az úttörő City Safety rendszert új kormányerő-rásegítés funkcióval egészítettük ki. A frontális ütközést elkerülő, aktív kormányzás szintén kormányerő-rásegítéssel igyekszik elkerülni a frontális ütközést, míg a Volvo holttérfigyelő rendszere (BLIS) mostantól szintén kormányerő-rásegítéssel mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot.

„Olyan autót akartunk építeni, amelynek vezetése minden érzékszerv számára élményt jelent, a kiváló kilátást biztosító, magas üléshelyzettől kezdve a csodálatosan kivitelezett, békés utastéren át a biztonságos, ihletett, magabiztos vezethetőségig” – mondta Henrik Green, a Volvo Car Group termékekért és minőségért felelős alelnöke. „Kiemelt figyelmet szenteltünk annak, hogy a mindennapi közlekedés terheit csökkentő kényelmi szolgáltatásokkal könnyítsük meg ügyfeleink életét.”

A Volvo fejlett félautonóm vezetőtámogató rendszere, a megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig automatikus kormányzásra, gyorsításra és lassításra képes Pilot Assist opcióként rendelhető az új XC60 szabadidőjárműhöz.

Az új XC60 szabadidőjármű is megrendelhető a Volvo díjnyertes T8 Twin Engine hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtásláncával. A kínálat csúcsát megtestesítő plug-in hibrid legnagyobb rendszerteljesítménye 407 LE, álló helyzetből 5,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

„Hajtáslánc-választékunk igen széles. Az új XC60 bevezetésekor a 190 lóerős D4, illetve a PowerPulse technológiát alkalmazó, 235 lóerős D5 dízelmotorokkal lesz megrendelhető. Emellett két benzinmotor is választható lesz: a 254 lóerős T5, valamint a turbófeltöltővel és kompresszorral egyaránt felszerelt, 320 LE teljesítményű, 400 Nm nyomatékú T6” – tette hozzá Henrik Green.

Az új XC60 esetében azonban nem csupán a hajtásláncok kínálnak egészséges teljesítményt. Az új CleanZone négyzónás klímaberendezés eltávolítja a környező levegőből a káros szennyező anyagokat és részecskéket, így belül minden esetben skandináv-friss levegőt élvezhetnek az utasok.

A Volvo Cars infotainment és csatlakoztatott szolgáltatásai egyaránt frissített grafikát és ezzel jobb használhatóságot kaptak. Ahogy a 90-es modellcsalád tagjainál, itt is elérhető a CarPlay vagy Android Auto rendszerű okostelefon-csatlakoztatás.

„Az XC60 nem arra született, hogy benne ülve lenézzünk másokat, hanem hogy vezessük. Külső formaterve sportos és kimunkált; időtlen, kifinomult minőséget sugároz. A belső tér a gondosan megtervezett építészet, a szépséges anyagok és a legmodernebb technológiák művészi szintű elegyítéséből született. Az XC60 hamisítatlan skandináv hangulatot sugároz, különleges érzéssel töltve el ügyfeleinket” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

Az új Volvo XC60 gyártása április végén kezdődik a Volvo svédországi Torslanda üzemében. Az első időkben a modell csak nagyobb motorokkal és gazdagabb felszereltségben érhető el, így az indulóára 13 933 000 forint lesz (D4 AWD Momentum). Az első ügyfélautók nyár végére várhatóak.

Máris népszerű itthon a Lada Vesta

Múlt hét szerdáján, azaz március 1-én érkezett hazánkba a várva várt Lada Vesta, alig egy hét alatt pedig több mint húszan szerettek bele az új generációs Ladába.

Az első eladás az első napon, még nyitás előtt a Lada Pécsnél realizálódott – egy fehér LadaVesta Comfort talált gazdára. Az vevő nagyon lelkes, az értékesítő nagyon ügyes volt: az első LADA Vestát trélerről adták el, az autót a vevő csak az interneten látta.

Tehát mondhatjuk, hogy épp csak elindult az értékesítés, a Vestákra pedig óriási az érdeklődés. Egy hét alatt több mint húsz autó kelt el, szinte mind a LUX típusú – az első trélerekkel kizárólag a legmagasabb felszereltségű modellek érkeztek meg. Ennek ellenére a rendkívül jól felszerelt Comfort Vestákból is eladtak már, ám ezek az autók egyelőre még nincsenek az országban.

Az első autót a Lada Pécs értékesítette, egy fehér Lada Vesta Comfort talált gazdára. A vevő két hónapja látogatta rendszeresen a szalont, gondolkodott Kalinán és Grantán is, többször vett részt tesztvezetésen. Egyértelmű volt a vásárlási szándék, de nehéz volt választani. Azonban mikor kiderült, hogy március 1-én megérkezik a Lada Vesta, a vevő döntött. Még nyitás előtt hívta a kereskedést és a kora reggeli órákban már alá is írták a szerződést. Tették mindezt autó nélkül, ugyanis a Comfort felszereltségű autók még nincsenek az országban. De hát ilyen a Lada szerelem, 2015 decemberében a legelső Lada is így kelt el a márka visszatérésének első napján.

A második Vestát a Lada Császár adta el Pápán, ott fiatalember választott egy karneol piros Lada Vesta Luxot. A dobogó harmadik fokán a Lada Miskolc áll, ők szintén egy LUX felszereltségű platina színű Vestát adtak el. Mindegyik vevőről elmondható, hogy nyomon követték a Lada márka visszatérését, fontolgatták egyéb modellek vásárlását is, de a Vesta megérkezésekor egyértelmű volt a döntés. Volt, aki használtautóban gondolkodott, de olyan is, aki Lexust cserélt luxus Ladára. Hiába a Lada szerelem nem ismer határokat.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: az Opel újdonságai

A mai nap délelőttjén Dr. Karl-Thomas Neumann nyitotta meg a 87. Genfi Autószalon Opel és Vauxhall standját.

Az Opel Csoport elnök-vezérigazgatója körülbelül nemzetközi újságírók előtt beszélt az előző napon, Párizsban bejelentett szövetségről a PSA-Csoporttal. Ezt követően bemutatta a PSA-val már közösen kifejlesztett Opel Crossland X crossovert, majd sor került az Insignia második nemzedékének világpremierjére. Dr. Neumann és a designfőnök Mark Adams együtt leplezte le az ötajtós Grand Sport limuzint, illetve a tágas Insignia Sports Tourer kombit.

Az Opel főnöke, Dr. Neumann ma a márka új lehetőségeiről beszélt, amelyek a PSA-Csoporttal nyílnak meg: „Most esélyünk van egy valódi Európa-bajnok létrehozására! Profitálunk új nagyságunkból, közös járműfejlesztésünkből, és a két vállalat nagyon motivált, kiválóan képzett szakembergárdájának erősségéből.“

Az Opel és a PSA már négy éve működik szorosan együtt. Genfben Dr. Neumann, az Opel főnöke, a közös járműfejlesztés első sikeres eredményeként mutatta be a stílusos Crossland X-et.

Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű új Opel Crossland X városba való – miközben elég komfortos és tágas egy nagy nyári utazáshoz. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Opel Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb, ezáltal emelt üléshelyzetnek s a vele járó jó kilátásnak örvendhetnek az utasai.

Olyan innovációkból is profitálhatnak, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Mindössze néhány kiragadott példa erre az innovatív LED-es fényszóró, a vetített kijelző, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, valamint számos vezetőtámogató asszisztens. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az Opel OnStar, valamint modern – Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis – IntelliLink infotainment-technika.

Extrém jó formában van a teljesen új Opel Insignia: sportosan-elegáns egy nagy kupé stílusában, új felépítésének köszönhetően megalkuvást nem ismerően tágas, ahogy egy igazi zászlóshajóhoz illik. Az Insignia második generációja a kellemes atmoszféra mellett olyan csúcstechnikai megoldásokkal győz meg, mint az Opel IntelliLux LED® Mátrix-világítás, a korszerű vezetőasszisztencia, a kormányzást automatikusan korrigáló sávtartó asszisztenssel, vagy a menő vetített kijelzés. Mindezeken túlmenően az Opelre jellemző elsőrangú csatlakoztathatóságot és okostelefon integrálást is nyújt az új Insignia. Az Opel OnStar szolgáltatásait parkolóhely-kereső és szállodai szobafoglalás egészíti ki.

Első ízben kapható 360 fokos körkamera, nyolcfokozatú automata és az intelligens Torque Vectoring (kerekenkénti nyomatékelosztás) összkerékhajtás. A hatékony, új turbómotorok, a változattól függően 200 kilogrammot elérő súlycsökkenés és az alacsonyabb üléspozíció összjátékával minden korábbinál direktebb élményt ad az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer vezetése. Könnyebb és érezhetően dinamikusabb új Insignia hív örömautózásra!

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK