Főoldal Blog Oldal: 379

DoQ Classic Mobils: különleges veterán autók a tévécsatorna mai műsorában

Ferrari 246 GT, Pagoda Mercedes, Mercury Comet – oldtimer autómodellek, melyek koruk ikonikus darabjai voltak, manapság pedig a gyűjtők felbecsülhetetlen értékű kincseiként tartják őket számon. A DoQ Classic Mobils című műsorában szeptember 3-án, azaz ma több, különleges veterán autó éled újjá, miközben Thoth Zsolt raliversenyző navigátor bemutatja az egyes modellekhez köthető életérzést, azok történelmi jelentőségét és a gyártási év legfontosabb közéleti történéseit.

doq-classic-mobils-autoaddikt

A Ferrari márka 1940-es indulása óta többször került megérdemelten a címlapokra, hiszen a vörös sportkocsi mindig is a luxus legmagasabb kategóriáját képviselte. 2004-ben azonban az autóversenyzőket szponzoráló cég váratlan lépést tett: négyszázadik, Enzo típusú modelljét II. János Pál pápának ajándékozta, aki a legendás kocsival indult szokásos vatikáni körútjára. A rendhagyó utat követően az egyházfő a pápamobil mellett maradt, és az ajándék autót árverésre bocsátotta. Az összegyűlt pénzből a 2004-es cunami károsultjait támogatták.

Szeptember első szombatján maratoni műsorral várja az autók szerelmeseit a DoQ Classic Mobils című sorozata, ahol ilyen és ehhez hasonló történeteket ismerhetnek meg a nézők. A műsor elsődleges célja, hogy többet adjon egy egyszerű autósmagazinnál: a legendás oldtimerek technikai jellemzőin túl megismerhetjük azok történelmi hátterét is.

Az időutazást Thoth Zsolt, raliversenyző és navigátor vezeti, aki szerint elmesélhető történetből rengeteg akad. „A műsor összeállításához szükséges kutakodás alatt például kiderítettem, hogy a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum Magyarországon is restauráltatja autóit. Az oldtimer autók egyébként 2012 óta foglalkoztatnak komolyabban, amikor Kőváry Barnával első magyarként részt vettünk a Monte Carlo Historic Rallyn – a legendás járgányok azonnal rabul ejtettek. A versenyt egy Trabanttal teljesítettük, ami azért is volt nagy szenzáció, mert a franciák ’62-ben látták utoljára ezt a keletnémet márkát” – mesélte az őszi szlovén bajnokságra készülő raliversenyző.

A Classic Mobils a múlt századi autócsodákhoz méltóan régi zenékkel és retro hangulattal teremti meg az igazi old school életérzést.

Tehát Classic Mobils maraton szeptember 3-án, 20.00 órakor a DoQ műsorán!

A Toyota Gazoo Racing ezen a hétvégén Mexikóban bizonyít

A Toyota Gazoo Racing ismeretlen vidékre merészkedik ezen a hétvégén Mexikóvárosban, ahol a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) keretében megrendezett Mexikó Hatórás Futamon indul majd.

toyota-gazoo-racing-mexiko-autoaddikt

Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima az 5. rajtszámú TS050 HYBRID-del autóznak a mexikói főváros 4,304 kilométeres pályáján, ahol az idény során először próbálnak dobogós helyezést elérni. Stéphane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi a 6. rajtszámú TS050 HYBRID géppel versenyeznek a Toyota színeiben.

A csapat pilótáinak fele – Sébastien, Stéphane és Mike – már szerzett némi tapasztalatot a Mexico City pályán, mivel márciusban rajthoz álltak a 2,14 kilométeres szakaszon rendezett Formula E futamon, ahol Sébastien felállhatott a dobogóra. Utoljára 1991-ben rendeztek Mexikóban csúcskategóriás hosszútávú futamot: egy 430 kilométeres versenyt az aktuális Sportautó Világbajnokság alkalmából. A Toyota nem indult azon a futamon, de két alkalommal már versenyzett ezen a pályán.

1990-ben egyik Toyota 90C-V versenygépnek sem sikerült befejeznie a futamot, mivel a Johnny Dumfries/Roberto Ravaglia illetve a Geoff Lees/John Watson párosnak egyaránt ki kellett állnia műszaki problémák miatt. Egy évvel korábban a Dumfries/Watson duó a harmadik helyről indulhatott, de sajnos akkor is fel kellett adniuk a versenyt. Bár az idei futamot ismét az Autodromo Hermanos Rodriguez pályán rendezik, maga a helyszín jelentősen megváltozott. A pályát a Rodriguez testvérek, Ricardo és Pedro után nevezik ‘hermanosnak’, ami spanyolul testvéreket jelent. Mindketten sikeres mexikói autóversenyzők voltak, amíg külön-külön halálos balesetet nem szenvedtek.

A régi pálya híres volt a hosszan elnyújtott, enyhén döntött utolsó kanyarról, amit Peraltadának neveztek: ezt a szakaszt építették át a pálya felújításakor. Az utolsó kanyarok immár egy baseball-stadionon haladnak át, a pálya többi része viszont az eredeti nyomvonalat követi.  2.285 méteres a tengerszint felett magasságával ez a pálya található a legmagasabban a WEC versenysorozat helyszínei közül. A ritka levegő miatt ultranagy leszorító erőt biztosító aerodinamikai csomagot, valamint a motornál és a hibrid rendszernél kiegészítő hűtést kell alkalmazni.

Az előző hónapban az ultranagy leszorító erővel beállított TS050 HYBRID ötödik, illetve hatodik helyezéssel mutatkozott be a Nürburgringen, de a Toyota továbbfejleszti a rendszert a mexikói futamra, hogy az jobban illeszkedjen az autó jellemzőihez.

Csütörtökön várhatók előzetes visszajelzések, amikor az autók összesen négy és fél órát töltenek majd a pályán a tesztelés és két szabadedzés keretében. Az utolsó szabadedzésre és az időmérő futamra pénteken kerül sor. A versenyt szombaton helyi idő szerint fél kettőkor rendezik.

Mexikó új kihívás számunkra, ahogyan az összes többi WEC csapat számára is; mindannyian nagyon várjuk, hogy találkozhassunk mexikói rajongóinkkal. Ez a futam jelenti az idény közepét és a fly-away futamok kezdetét. Jól akarunk szerepelni, és hiszek abban, hogy képesek is leszünk erre. Bár Mexikóban az ultranagy leszorító erőt biztosító csomaggal lépünk pályára, a ritka levegő miatt nagy sebességet várunk. Eddig még nem versenyeztünk a TS050 HYBRID-del ekkora magasságban és a pályát sem ismerjük igazán, ezért a csapatnak keményen oda kell majd tennie magát edzés közben, hogy felkészíthesse az autót a futamra” – fogalmaz Toshio Sato csapatfőnök.

A Toyota Gazoo Racing a Hosszútávú Világbajnokságon

A Toyota először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a Toyota autói összesen 18 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és öt végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a márka a Toyota visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a Toyota Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a Toyota Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a Toyota számos motorsport- és hybrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a Toyota 10 pole pozíciót és 10 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 26 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a Toyota az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte. A Toyota Motorsport GmbH a WEC projektben játszott szerepe mellett egyéb tevékenységeket is végez: többek közt a cég biztosítja az erőforrásokat a Toyota 2017-es visszatéréséhez a Rally Világbajnokságra, emellett pedig külső megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait.

Szeptemberben jön a Toyota Corolla legújabb generációja

Idén szeptemberben debütál a hazai márkakereskedésekben is az idén ötvenedik születésnapját ünneplő Toyota Corolla legújabb generációja.

toyota-corolla-2016-uj-autoaddikt-1

Az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló modell egyben minden idők legnagyobb darabszámban értékesített autója: mintegy 44 millióan döntöttek mellette ötven évvel ezelőtti bemutatása óta. A kívül belül teljesen megújult, jövőbemutató műszaki megoldásokat és technológiákat kínáló vadonatúj Corollának minden esélye meg van arra, hogy még a korábbi generációk páratlan sikereit is felülmúlja.

A tizenegyedik generációjánál járó Corolla nem csupán a Toyota személygépkocsi-kínálatának legnépszerűbb tagja: a vállalat globális eladásainak 20 százalékát kitevő modell évek óta vezeti a világszintű eladási listákat (tavaly több, mint 1,3 millió darabbal végzett az első helyen), miközben bemutatása óta a világ 150 országában több mint 44 millió példányban talált gazdára.

A Toyota Corolla tehát igazi legenda: ehhez fogható sikerekkel és népszerűséggel egyetlen gyártó egyetlen modellje sem büszkélkedhet, rajongói világszerte klubokba tömörülnek (a Corolla Club Hungary például idén ünnepli fennállásának tízedik évfordulóját), népszerűsége pedig nem csupán hosszú évek óta töretlen, hanem évről évre növekszik.

Éppen ezért a Toyota fejlesztőmérnökei és dizájnerei tisztában voltak a rájuk nehezedő felelősséggel a modell legújabb generációjának megalkotásakor. A formatervezésre, az érzékelhető minőségre és a biztonságra kiemelt figyelmet fektető új Corolla modellcsalád vadonatúj, látványos és előremutató külső megjelenést, és ezzel együtt alapjaiban átrajzolt orrkialakítást kapott, összhangban a Toyota Under Priority és Keen Look formai filozófiájával.

toyota-corolla-2016-uj-autoaddikt-3

Ezzel párhuzamosan az új Corolla belső terének kialakítása során a tervezők nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy az ügyfelek a fejlett fedélzeti technológiák és a minőség terén egyformán nagyságrendekkel magasabb színvonalú szolgáltatásban részesüljenek. Az új utastér tervezésekor összetett szemléletet alkalmaztak: az európai vásárlók szemszögéből részletesen megvizsgálták a beltér minden részletét, így megvalósítva a végletekig harmonikus, egységes belső teret.

A felhasználóbarát fedélzeti technológiák terén említést érdemelnek az olyan új fejlesztések, mint az elektrosztatikus kapcsolókkal kiegészített 7 colos érintőképernyő, a vezető előtti, 4,2 colos multi-információs kijelző, a leegyszerűsített Toyota Touch 2 multimédia rendszer, a tökéletesített visszagurulásgátló (HAC) rendszer, vagy a testre szabható, egyszerű, intelligens parkoló rendszer (S-IPA).

Az autóban alapfelszerelés a szélvédő felső szélén elhelyezett, lézeres szenzort és kamerát egyaránt tartalmazó Toyota Safety Sense rendszer, amely a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megakadályozni a balesetet vagy enyhíteni annak súlyosságát, olyan elemek révén, mint az ütközés-megelőző biztonsági rendszer (PCS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) vagy az automatikus távolsági világítás (AHB). Az új modellcsalád emellett a kedvezőbb rugózási kényelem és vezethetőség érdekében módosított felfüggesztést és kormányművet kapott, miközben számos megoldás szolgál kellemetlen zajok és rezgések utastértől való távol tartására.

toyota-corolla-2016-uj-autoaddikt-2

Ami a hajtásláncokat illeti, a motorkínálat a teljes modellcsaládban kedvezőbb károsanyag-kibocsátást és kategóriaelső takarékosságot ígér: az új Corolla motorválasztéka egy 1,4 literes D-4D turbódízel motorból, valamint négyféle benzinmotorból áll, melyek az 1,33 literes Dual VVT-i blokk, az 1,6 literes motor Dual VVT-i és Valvematic kivitelben, valamint az 1,8 literes Dual VVT-i egység. Az utóbbi 1.8 Dual VVT-i benzinmotort alapkivitelben Multidrive S automata sebességváltóval szerelik. Az összes többi motor hatfokozatú kézi sebességváltót kap. Az 1.4 D-4D motorhoz társítható a Toyota MultiMode automatizált kéziváltója, míg az 1,6 literes benzinmotor mindkét kiviteléhez rendelhető Multidrive S automata sebességváltó. A Toyota Stop & Start rendszere, amely a jármű megállásakor automatikusan leállítja a motort, az 1,4 literes D-4D dízelmotorhoz rendelhető.

A világ legnépszerűbb autójának legújabb generációja szeptember 17-18-án, egy nyílt hétvége keretében mutatkozik be a hazai Toyota márkakereskedésekben, amikor nem csupán az autó és a látványos technológiák kipróbálására nyílik mód, de különleges ajánlatok is várják az ügyfeleket a legtöbb Toyota modellre vonatkozóan.

„Ahogy mondani szokták, 44 millió ember nem tévedhet, a mintegy öt évtizede töretlen és fokozatosan növekvő népszerűségnek örvendő Corolla sikertörténete pedig reményeink szerint a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák elképesztően széles tárházát felvonultató vadonatúj generáció révén tovább folytatódik. A kategóriaelső műszaki tartalomhoz ráadásul minden korábbinál izgalmasabb, elegánsabb, látványosabb formavilág, és letisztultabb, esztétikusabb belső tér társul, ami a várakozásaink szerint a vásárlók új körét szólítja meg a Corolla, és így a Toyota számára” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

„A Corolla az év első 7 hónapjában a hazai értékesítéseink mintegy 11,3%-át tette ki, az új modell révén pedig ez még tovább növekedhet. Éppen ezért az idei évben igyekszünk a legendás modell 50. évfordulójáról méltóképp megemlékezni, a Corolla rajongók és az új ügyfelek széles körét egyaránt megszólítva. Ennek első fejezete a szeptember 17-18-án megrendezésre kerülő nyílt hétvége lesz, ahol, amellett, hogy megismerkedhetnek a vadonatúj modellel, változatos programok is várják majd a Toyota márkakereskedésekbe látogatókat” – teszi hozzá a szakember.

„Nehéz megfejteni, hogy mi lehet egy a Corollához hasonló páratlan sikertörténet titka, ám a modell praktikus használhatósága, legendás megbízhatósága biztosan az okok között szerepel. Hihetetlenül inspiráló ugyanakkor, hogy ezen hagyományos márkaértékek megőrzése mellett az új Corolla formavilága, karaktere, egyénisége és technológiái új színt visznek a közép-kategóriás járművek szegmensébe, és a jövőben a modell nem csupán praktikus választás, de az önkifejezés érzelmi kötődést kiváltó eszköze is lehet. Meggyőződésem, hogy aki a szeptember 17-18-i nyílt hétvégén ellátogat a Toyota márkakereskedésekbe, új szemmel tekint majd a Corollára” – ígéri Varga Zsombor.

Eddig több, mint 250 ezer új Opel Astra K talált gazdára

Az Arany Kormánykerék és az Év Autója 2016 kitüntetései is igazolják, hogy tavalyi premiere óta mind a szakembereket, mint a nagyközönséget fellelkesítette az új Opel Astra. Sőt, nemcsak őket: a vásárlók is szeretik a legújabb generációt: Európa-szerte több mint negyedmilliót rendeltek az ötajtósból és a Sports Tourerből.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-003

„Könnyebb és agilisabb lett, csúcstechnikája ráadásul könnyebbé teszi az autózást – ilyen az új Astránk“ – mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Nagy dobást ígértünk a kompakt osztályban – és be is tartottuk a szavunkat. Annyi innovációval, amennyit ritkán látni e szegmensben, bestsellerré lett az Astra és az Astra Sports Tourer legfiatalabb nemzedéke.“

Az aktuális Astra ötajtós és Sports Tourer kivitelének teljesen új felépítése kétszáz kilogrammos súlycsökkentést hozott magával, a húzós, hatékony új hajtóművek pedig örömmé teszik az autózást. Modern okostelefon-integrációjával, az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztenssel, illetve a nagy teljesítményű, akár hét végkészüléket kiszolgáló WLAN-Hotspottal a lehető legjobb az Astra csatlakozása.

Folytatódik az Opelnek az a tradíciója is, hogy magasabb kategóriák innovatív technikáját és felszereléseit teszi elérhetővé széles vevőkörnek. Az új Astra például az úttörő, adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítást vezeti be a kompakt osztályban. Városon kívül állandóan a vakításmentes távfény van bekapcsolva, amely éppúgy növeli valamennyi közlekedő biztonságát, mint az Astra vezetőjének komfortját.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-005

Őt segíti a modern Opel-frontkamerán alapuló számos asszisztencia-rendszer is – a precíz jelzőtábla-asszisztenstől a kormányzást aktívan korrigáló sávasszisztensen át a vészfékező ütközésveszély-figyelmeztetésig. Ezekhez járul az Astra Sports Tourer csomagtér-ajtaja, amely a hátsó lökhárító alatti egyszerű láblendítés hatására nyílik fel, vagy csukódik le magától.

Jørgen Simonsen neve összeforr a Lexus LC 500-zal: hamarosan Chantilly Concours d’Elegance

A Lexus LC 500 luxuskupé a Jørgen Simonsen élvonalbeli formatervező által felöltöztetett modell társaságában vesz részt a szeptember 4-én, vasárnap megrendezésre kerülő Chantilly Arts & Elegance Richard Mille eseményen. Az LC, amelynek értékesítése várhatóan 2017 tavaszán veszi kezdetét, szeptember 29-től a Párizsi Autószalonon is megcsodálható.

lexus-lc-500-2016-autoaddikt-016

 

Az LC, a Lexus új luxuskupéja szeptember negyedikén, vasárnap Franciaországban folytatja európai bevezető körútját (#LCOnTour), amikor részt vesz a Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvényen. Az LC a program fő eseményének, a Concours d’Elegance autókiállításnak lesz az egyik fő attrakciója, és hogy jelenléte még különlegesebb legyen, egy divatmodell társaságában vesz részt a rendezvényen, aki a nemzetközi hírű divattervező, Jørgen Simonsen által kifejezetten erre az alkalomra tervezett ruhában lép a reflektorfénybe.

„A ruha tervezésekor a Lexus LC volt az ihletadó múzsám. Kiváló minőségű anyagai és színvilága; sebessége és teljesítménye; kidolgozása és érzelmektől átitatott formavilága egytől egyig kiemelkedően nőies, mégis modern, merész, ugyanakkor érzéki formákat eredményeztek” – fogalmaz Simonsen.

Ugyancsak Simonsen nevéhez fűződnek azok a ruhák, amelyben a Lexus standjának hostessei a Párizsi Autószalonon várják majd a látogatókat. A fiatal dán divattervező ifjú kora ellenére számottevő tapasztalatra tett szert a legnevesebb francia és olasz divatházaknál, ahol olyan ünnepelt tervezőkkel dolgozott együtt, mint John Galliano, Karl Lagerfeld vagy Alexander McQueen, majd tehetségét a Versace és a Valentino művészeti igazgatójaként kamatoztatta. Ügyfélkörébe olyan hírességek tartoznak, mint Sarah Jessica Parker, Elizabeth Taylor, Olga Kurylenko, Nicole Kidman, Marisa Tomei vagy Michelle Rodriguez. Chantilly egy fontos állomása annak a nagy presztízsű turnénak, amelynek keretében az LC bejárta Európát, Spanyolországtól a németországi Nürburgringig, a nagy-britanniai Goodwood sebesség-fesztiváltól, Belgiumig.

A Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvényt követően az LC Franciaországban marad, ahol szeptember 29-től a Párizsi Autószalonon lesz a Lexus standjának ékköve.

Az LC, a Lexus zászlóshajó kupéja 2017 tavaszától, kétféle hajtáslánccal rendelhető. A full hybrid LC 500h 3,5 literes V6-os benzinmotorral és a Lexus vadonatúj Multi Stage Hybrid rendszerével felvértezve még közvetlenebb gázreakciókat, és ezáltal hamisítatlanul sportos menetdinamikát kínál. Az LC 500 modell 5.0 V8 benzinmotorja a luxuskategóriában világújdonságnak számító, frissen kifejlesztett, tízfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozik. Az LC a legelső olyan Lexus modell, amely a közvetlenebb, egyszersmind kifinomultabb vezetési élményt kínáló, vadonatúj GA-L padlólemezre épül.

Hitte volna? Idén 130 éves Opel kerékpárgyártása

Kerek, 130 éves születésnaphoz érkezett idén az Opel kerékpárgyártása, amely a cégtörténet hajnalán fontos tényezője volt a márka felemelkedésének: az első velocipéd 1886 tavaszi megépítését követően az 1920-as évekre már a világ legnagyobb kerékpár-előállítójává nőtte ki magát az Opel.

opel-fiverek-kerekparon-1895-autoaddikt

Még az 1929-ben beütött gazdasági válság sem tudta megállítani ezt a sikeres üzletágat, ám 1936 decemberében mégis eladta az Opel az NSU-nak, hogy aztán teljesen az autóiparra koncentrálhasson.

75 esztendőbe telt, míg az Opel visszatért kerékpáros gyökereihez – legalábbis egy kicsit: a RAD e formájában egy olyan környezetbarát designtanulmányt mutatott be 2012-ben a rüsselsheimi gyártó, amely hidat ver a hagyomány és a jelen között, sőt elektromos kerékpárként sejteti, milyen lehet a jövő „drótszamara”. A városiasodás és az alternatív mobilitás korában ugyanis egyre fontosabb szerepet jósolnak az elektromos kerékpárnak.

Párizsi üzleti úton gondolta meg magát Adam Opel

23 évvel a cégalapítás után – addig kizárólag varrógépeket gyártottak – egy üzleti utazásról tért haza 1885-ben Adam Opel. A francia főváros meglátogatása előtt úgy vélte, hogy az akkoriban megjelent velocipéd (elöl nagy-, hátul kis kerekű magas kerékpár) „egy újmódi játékszer. Egy divatjelenség, éppoly gyorsan eltűnik majd, ahogy jött“. Utána viszont már egészen másképp látta. Inspirálta a velocipédek Franciaországban virágzó kereskedelme és az angliai biciklis fellendülés, úgyhogy támadt egy ötlete. Alkatrészeket hozatott a szigetországból, és fiai örömére nekiállt az első velocipéd megépítésének. 1886-ban adta el az első példányt – és ezzel beindult az Opel kerékpárgyártása.

Már egy évvel később elkezdte háromkerekűek és alacsony építésű, úgynevezett biztonsági kerékpárok készítését. Egy ilyet hozott haza Angliából a kerékpárgyártással Sheffieldben tanulmányúton ismerkedő Opel-fiú, Karl. Ennek elől-hátul egyforma nagy volt a kereke, sokkal egyszerűbb volt biciklizni rajta, mint egy velocipéden, és ha mégis bukott az ember, akkor nem olyan magasról esett le. Az angliai kerékpáros tömegrendezvények láttán fellelkesedett Karl hazatérése után rajthoz állt a frankfurti Pálmakertben rendezett versenyen – és rögtön meg is nyerte.

Felemelkedés a világ legnagyobb kerékpárgyártójává

Most már ment minden, mint a karikacsapás. Karl öt megrendeléssel jött meg az első győzelméről, és számos további versenyen aratott sikerei újabb és újabb megbízásokat hoztak. Egyedül 1889-ben 240 versenyt, köztük 13 bajnokságot nyertek Opel kerékpáron. Ezek németországi elismerésében mérföldkőnek számított 1889 július 20-adika, amikor a korszak egyik legsikeresebb versenyzője, August Lehr, Opel.

karl-opel-kerekparral-autoaddikt

velocipéden lett első a londoni „világbajnokságon” – e győzelem csökkentette az angol befolyást a kerékpáriparra, és hátszelet adott az Opelnek. Jól érzékelteti az Opel-fivérek eredetiségét és vállalkozó szellemét egy 1895-ös fotó, amely ötszemélyes tandemen – Quintuplet – mutatja őket.

Sikeresek voltak a következő évek is. A fiúk – apjuk, Adam Opel 1895-ben elhunyt – 1899-ben megépítették ugyan első automobiljukat, de azért erélyesen tovább vitték a kerékpáros üzletágat is. Egészen az 1920-as évekig rendszeresen szerződtették le a világ legjobb versenyzőit, akik sorban szállították az Opel bringákon elért győzelmeket. Mivel egyre nőtt az igény a kétkerekűek iránt, Rüsselsheim alapvető változást vezetett be: 1923-tól első német vállalatként gyártotta futószalagon a kerékpárt, hét másodpercenként egyet. A hatékony gyártás lenyomta a vételárat, így széles néprétegek megfizethető közlekedési eszköze lett a bicikli. Hamarosan, 1925-ben már a világ legnagyobb kerékpárgyártója az Opel, és egy évvel később a milliomodik darabot ünnepelhette.

Fordulat az 1930-as években: az Opel eladja az NSU-nak a kerékpáros ágazatot

A következő években viszont több csapás érte a feltörekvő vállalatot. Két Opel-fiú, Karl és Heinrich 1927-es, illetve 1928-as halála után esedékes dupla örökösödési adó megrendítette fivéreik, Wilhelm és Fritz anyagi helyzetét. Mivel nem volt pénzük a folytonosan leterhelt gyártóberendezés felújítására, vevő után néztek, és épp jókor jött az átvételi ajánlat a világ legnagyobb autógyártójától, a General Motorstól. 1929 szeptemberében kinevezték I.J. Reutert az Opel első amerikai vezérigazgatójává, Wilhelm és Fritz Opel pedig a felügyelőbizottság tagja lett.

Alig egy hónappal később, 1929. október 29-én nagyon bölcs döntésnek bizonyult az eladás, hiszen a New York-i tőzsde „fekete péntekként” elhíresült összeomlása számtalan céget döntött csődbe. Az Opel virágzó kerékpárgyártásának azonban több okból sem nagyon ártott az elhúzódó világválság: egyrészt a GM leányvállalataként erős volt a pozíciója, másrészt a visszaesés után megnőtt a kerékpárok iránti igény, harmadrészt munkahelyteremtő intézkedések hatására csökkent az állástalanok száma, egyre többen tudtak biciklit vásárolni.

Ekkorra azonban már mindenütt az autógyártás került előtérbe: „hogy minden erőnket felszabadíthassuk a motorizáció javára, amelynek energiáinkat szentelni akarjuk“, ahogy a vállalatvezetés megfogalmazta, az Adam Opel AG igazgatósága és felügyelőbizottsága 1936 végén úgy döntött, hogy eladja a kerékpáros üzletágat az NSU-nak. 1937. február 15-én elhagyta az utolsó Opel kerékpár a futószalagot, így 2,6 millió bicikli legyártása után vége szakadt egy több mint ötvenéves tradíciónak.

Tradíció és innováció: a környezetbarát RAD e tanulmány

Szinte napra pontosan 75 évvel később az Opel visszatért a gyökereihez. 2012 márciusában a Genfi Autószalonon debütált a környezetbarát RAD e designtanulmány. A márka 150-edik születésnapja alkalmával egy historikus jármű inspirálta a tervezőit: az 1928-as Opel motorkerékpár, a Motoclub 500. Akárcsak a veteránnak, amely többek között a lángvörös gumiabroncsainak köszönhette népszerűségét, a RAD e váza is néhány préselt acélelemből állt. Formanyelvében két Opel személyautó designelemei köszöntek vissza: a váz bumerángos íve erősen emlékeztet az Ampera és a Zafira Tourer frontjára.

opel-zafira-kerekpartato-autoaddikt

Az első velocipédtől a RAD e koncepcióig hosszú utat tett meg az Opel kerékpár. Közben nemcsak a járművek változtak, hanem a társadalmi igények is. Mivel egyre többen élnek városban, a sokrétű mobilitásé a jövő. Ezért változik állandóan egy olyan gyártó is, mint az Opel. A „CarUnity“ teleautó-közösséggel, a „flinc“ utasplatformmal és az önvezető autó felé tett lépésekkel az Opel is folytonosan bővíti klasszikus portfólióját – már nemcsak járműveket kínál, hanem mobilitást.

Hatvanadik évét tapossa a Volvo Amazon

A Volvo időtlen szépségét, az Amazon modellt egész pontosan hatvan évvel ezelőtt pillanthatta meg először a világ. A görög mitológia harcos női népéről elnevezett modell a mai napig a Volvo történetének egyik legemlékezetesebb típusa.

volvo-amazon-1956-autoaddikt-1

A Volvo új négyajtósáról 1956 szeptemberének első hétvégéjén rántották le a leplet. A svédországi Örebro városában bemutatott, elegáns modell szakított mindazokkal a beidegződésekkel, amelyek a Volvók tipikus megjelenéséről éltek a közönségben.

Az Amazon szépséges volt és kacér, vonalaiban megjelentek a legkiválóbb olasz, brit és amerikai autóépítési hagyományok. Az autó formatervéért az akkor 26 éves Jan Wilsgaardot illeti köszönet; őt később kinevezték a Volvo vezető formatervezőjének, és az ő nevéhez fűződnek a 140-es, 240-es és 700-as szériák, valamint a 800-as sorozat egyes részletei. Jan Wilsgaard a közelmúltban, 86 évesen hunyt el.

Az újdonság a PV444 után a második modell volt, amelyet a Volvo a világháború után piacra bocsátott, nevét eredetileg úgy írták: Amason. Az autó a görög mitológiában szereplő, kizárólag nőkből álló, harcos törzsről kapta a nevét. Az írásmódon a sorozatgyártás beindítását megelőzően, 1957-ben változtattak, így lett az autó neve a nemzetközi piacokon ismerősebben csengő Amazon. Sajnálaton módon egy német moped- és motorkerékpár-gyártó vállalat, a Kreidler ugyanekkor vezette be saját, Amazone névre hallgató kismotorját, így a Volvo számos fontos piacon nem használhatta a fantázianevet.

Ugyanakkor sikerült megállapodásra jutni, amelynek értelmében a Volvo továbbra is Amazon néven értékesíthette a típust a skandináv piacokon. A világ egyéb pontjain az alapkivitel Volvo 121, a sportosabb változat Volvo 122 néven vált ismertté. Az alapmotoros kombi volt a 221-es, míg a Volvo 222 a sportos motorral szerelt kombi típus kódja volt. Ennek ellenére a köznyelv világszerte Amazonként ismerte meg az autót.

Az első években elképesztően elegánsak voltak az Amazonok. 1957-től 1959-ig kizárólag kéttónusú fényezéssel készült a típus. A fekete, éjfélkék és rubinvörös karosszériához világosszürke tető tartozott, míg a világosszürke karosszériaszínhez fekete tetőlemezt társítottak. 1959 után megjelentek az egyszínű kivitelek a kínálatban, és 1961 után már egyáltalán nem gyártottak kéttónusú Amazont.

Az 1958-as Amazon Sportot kifejezetten azon vevők kedvéért fejlesztették ki, akik nagyobb teljesítményre vágytak. A dupla SU karburátorral és sportosabb vezérműtengellyel szerelt motor legnagyobb teljesítménye 85 lóerő volt (SAE).

volvo-amazon-1956-autoaddikt-2

A Volvo 1959-ben szabadalmaztatott hárompontos biztonsági övét a világon elsőként alapfelszerelésként kínálta az Amazon! Az automobil történetében egyetlen más utasbiztonsági fejlesztés sem bizonyult ekkora jelentőségűnek. A becslések szerint az elmúlt 57 év során legalább egymillió életet mentett meg a hárompontos biztonsági öv.

1962 februárjában lépett színre az Amazon kombi kiadása. Az autó alapvetően eltért a Duett modelltől. Az Amazon kombi elegáns vonalvezetésű jármű volt, amerikai ihletésű, vízszintesen osztott csomagtér-ajtóval.

A legsportosabb Amazon a 123 GT volt, amelybe az 1800S sportkocsi motorját építették bele. Az 123 GT az 1967-es modellévvel jelent meg a kínálatban, legnagyobb teljesítménye 115 lóerő volt, sebességváltója gyorsító (overdrive) áttételt is kínált. A külső visszapillantó tükröket az első kerékdobokra szerelték, alapfelszerelésként jártak a modellhez a kiegészítő reflektorok, a műszerfal fölött fordulatszámmérő kapott helyet.

Az Amazon termékfejlesztése annak ellenére folytatódott, hogy 1966-ban színre lépett a 140-es széria. 1969-ben mindkét modellsorozat megkapta az új B20-as motort, Ez nagyobb lökettérfogatának köszönhetően érezhetően nyomatékosabb volt, és valamelyest a teljesítmény is nőtt.

1956 és 1970 között összesen 667 791 darab Amazon készült, több, mint addig bármely más Volvo modellből. A korábban elsősorban belföldi piacra termelő Volvo az Amazonnal lépett ki igazán az exportpiacokra: a legyártott példányok 60 százaléka Svédországon kívül talált gazdára.

Szintén az Amazon az első olyan Volvo modell, amelyet Svédországon kívül szereltek össze: Halifax városában 1963-ban nyílt meg a Volvo kanadai gyártóüzeme. Itt építették az észak-amerikai piacokra szánt autókat.

volvo-amazon-1956-autoaddikt-3

Később a dél-afrikai Durban városában is megnyílt egy összeszerelő üzem. A legnagyobb beruházást azonban a belgiumi Ghent városában eszközölte a Volvo. Mivel Svédország kívül esett az akkori EGK-n (Európai Gazdasági Közösség), fontos volt, hogy a Volvo a kontinentális vámunión belül is megtelepedjen. A gyár 1965-ben kezdte meg a termelést, éves kapacitása ekkor 14 ezer darab autó volt.

Az Amazon utolsó példánya 1970. július harmadikán gördült le a Torslanda-i gyártósorról. A sötétkék autót egyenesen abba a gyűjteménybe szállították, amelyből később létrejött a mai Volvo múzeum.

10 dolog, amit kevesen tudnak a Volvo Amazonról:

A Svédországban eladott mintegy 297 000 darab Amazon körülbelül 8 százaléka még mindig használatban van. A leggyakoribb kiadás az 1966-os széria, ebből jelenleg is forgalomban van 4804 darab. Svédországban összesen 24 282 darab Volvo Amazon rendelkezik érvényes forgalmi engedéllyel.

A Volvo gyári pilótája, Carl-Magnus Skogh 1965-ben egy 122S volánja mögött nyerte meg a görögországi Akropolisz-ralit.

A svéd rendőrség együttműködési megállapodást kötött a Volvóval, közösen kifejlesztett felszereléseiket később a civil sorozatgyártású példányokba is beépítették. A rendőrségi kivitelek tárcsaféket, fékrásegítőt, valamint radiális abroncsokat kaptak, évekkel azelőtt, hogy ezek elterjedtek volna a sorozatgyártású modelleken. A rendőrségi Amazonokat a hátsó ablakra fúvó ventilátorokkal szerelték fel, és a kormánykeréken elhelyezett gomb segítségével össze lehetett kapcsolni a szélvédőmosót a leggyorsabb törési fokozattal.

Colin Powell, az Egyesült Államok egykori külügyminisztere, a vezérkari főnökök egyesített tanácsának volt elnöke nagy rajongója az autóknak. Garázsában számos veterán Volvo állt már, többek között egy 1966-os Amazon kombi. Amikor 1993-ban leköszönt vezérkari posztjáról, Bill Clinton elnök és Al Gore alelnök urak egy teljes felújításra szoruló Amazont ajándékoztak neki.

Az 1963-es Genfi Katalógusban szerepelt egy Volvo 122S Cabriolet elnevezésű típus, amelyet egy belga karosszériaépítő, bizonyos Jacques Coune jegyzett. A szépséges átalakítást keret nélküli oldalablakok, hátul finoman lekerekített ajtónyílások és előrefelé dőlő hátsó lámpatestek tették különlegessé. Az a tény, hogy a kabrió szerepelt a katalógusban, azt a benyomást kelthette, hogy sorozatgyártású típusról volt szó, holott valójában a Volvónak semmi köze nem volt az autóhoz, amelyből mindössze négy példány készült.

Egy New York-i reklámszakember, Amil Gargano 1962-ben kezdett dolgozni a Volvónak. Arra jutott, hogy a Volvók gyakorlatilag mindent kibírnak, és ez az állítás vált a márka egyedi terméktulajdonságává. Egy korai reklámfilmen földúton száguldanak egy Amazonnal. A reklám üzenete egyértelmű, bár manapság elfogadhatatlan volna: „Vezesd úgy, mintha gyűlölnéd. Olcsóbb, mint a pszichiáter.”

Egy időben szó volt arról, hogy V8-as erőforrást: egy továbbfejlesztett teherautó-motort építenek be az Amazonba. Állítólag öt prototípus is készült, ám végül a cégvezetés ráébredt, hogy a V8-as nem lett volna megfelelő választás az Amazonhoz – már csak azért sem, mert a kínálatban hathengeres motor sem szerepelt, így túlságosan nagy lett volna a különbség a négy- és a nyolchengeresek között.

A Volvo halifaxi (Kanada) összeszerelő üzemében épített Amazonokat Volvo Canadian néven forgalmazták.

Amikor az Amazon bevezetésével kibővült a Volvo modellkínálata, a márka 1958-ban visszanyerte a ‘Svédország első számú autómárkája’ címet. Ezt a címet azóta is rendületlenül tartja a Volvo.

A Richard Nixon elnök lemondásához vezető Watergate botrányról szóló Az elnök emberei című filmben a Washington Post riportere, Bob Woodward (Robert Redford) fehér Amazonnal jár.

Akár 240 lóerős dízellel is rendelhető a Volkswagen Tiguan

Az új Volskwagen Tiguan már kettő új csúcsmotorral rendelhető hamarosan.

volkswagen-tiguan-dizel-csucsmotorok-autoaddikt

Egyfelől a Golf GTI kínálatból jól ismert, 162 kW /220 LE teljesítményű 2.0 TSI erőforrás kölcsönöz még sportosabb karaktert a Tiguan számára, másfelől pedig a 176 kilowattos (240 LE) 2.0 TDI BiTurbo emeli már-már extrém dinamikus menetteljesítményekkel még magasabbra a mércét.

Új, négyhengeres, turbófeltöltésű és közvetlen befecskendezésű BiTurbo aggregátjával a Volkswagen e piaci szegmens legerősebb dízel erőforrását kínálja. A Tiguan 2.0 TDI azonban nem csupán dinamikusan, hanem különösen gazdaságos formában is kínálja tekintélyes erejét. A 0-100 km/h sprinthez mindössze 6,5 másodpercet igényel a Tiguan BiTurbo, végsebessége pedig 228 kilométer/óra. Az 1750 és 2500 percenkénti fordulatszám között mindvégig a vezető rendelkezésére álló 500 newtonméter maximális forgatónyomatékát hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) továbbítja és a 4Motion összkerékhajtás adja át az útfelületre. A csúcs-TDI átlagosan 6,4 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 167 g/km). A Tiguan BiTurbo kiemelkedő kvalitásai azonban dizájnjában is megmutatkoznak, hátul például egyértelmű ismertetőjegyei markáns, trapézalakú kipufogó-végcsövei, amelyekről a Tiguan BiTurbo azonnal modellsorozata legerősebb képviselőjeként azonosítható.

Ugyancsak dinamikusabb menettulajdonságokat ígér a Golf GTI palettájáról ismerős 162 kW /220 LE teljesítményű 2.0 TSI motor, amely most a Tiguan számára kölcsönöz sportos karaktert. Ezzel az erőforrással a Tiguan álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 220 kilométer/óra. 350 newtonméter maximális forgatónyomatékát 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám között bocsátja rendelkezésre. A 2.0 TSI szintén a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) és a 4Motion összkerékhajtással szerepel a kínálatban. Mindkét motor a Highline felszereltségi szinthez rendelhető.

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT szakít a hagyományokkal. Vagy pont visszatér azokhoz?

A Párizsi autószalon előtt egy hónappal leleplezett Citroën CXPERIENCE CONCEPT bizonyítja, hogy a márka Be Different, Feel Good felfogása a felső kategóriába is  átvihető.  Ez a szabályokat felrúgó koncepcióautó a Citroën Advanced Comfort program elvei szerint készült.

citroen-cxperience-koncepcio-autoaddikt-2

A Citroën a kereskedőhálózata számára szervezett, 2000 fős nemzetközi C3 bemutató meglepetéseként a mai napon mutatja be a CXPERIENCE koncepcióautót, amelynek hivatalos premierje a 2016-os Párizsi Autószalonon lesz. A 4,85 m hosszú CXPERIENCE CONCEPT a márka « Be Different, Feel Good » szellemiségét ülteti át a felső kategóriába.

A márka know-how-jának és hagyományainak megfelelően a CXPERIENCE CONCEPT is a kényelem jegyében született, tökéletesen demonstrálva a Citroën Advanced Comfort program eredményeit, amely a vezető és az utasok maximális kényelmét szolgáló fejlesztéseket takar. Ez a program az új Citroën modellek tervezési folyamatának összes állomására kiterjed.

A legapróbb részletekig kidolgozott CXPERIENCE koncepcióautó csak a Citroën márkára jellemző formai és grafikai megoldásai könnyen azonosíthatóak és megjegyezhetőek.

A 22 colos kerekeken gördülő, impozáns karosszériát (4,85 m hosszú, 2 m széles) alacsony tetővonal (1,37 m) és a nagyon rövid túlnyúlások (3 m-es tengelytáv) jellemzik. A frontrész kialakítása letisztult, visszaköszön rajta a márkára jellemző, 2 soros lámpamegoldás és a lámpákig húzódó, márkajelzést is magában foglaló, kettős krómcsík. Az összhatást a karosszéria széleinél, alul elhelyezett 3-as LED kanyarfényszórók teszik teljessé. A hatékonyság érdekében az első lökhárítók vezérelt légbeömlőket kaptak, az oldalsó mozgó „fedőelemek” az aerodinamikai szempontok szerint képesek kinyílni és bezáródni, emellett a manőverezést is segítik.

citroen-cxperience-koncepcio-autoaddikt-1

Hátul a markáns sárvédők erősítik a karosszéria karakterét. A homorú hátsó üveg aljánál egy vezérelt légterelő található. A hátsó 3D lámpákon visszatér az első LED menetfények V alakja, kialakításuknál lézer száloptikás technológiát használtak.

A CXPERIENCE kétfelé nyíló ajtói 90 fokban tárulnak ki (a kerekek síkjáig), megkönnyítve a beszállást az utastérbe.

A CXPERIENCE CONCEPT utasterét a letisztult, modern dizájn és a minőségi anyaghasználat jellemzi. A citrus- sárga szín frissességet és energiát visz az utastérbe, az egyküllős kormánykerék finom utalás a márka múltjára.

“A teljes stíluscsapat előtt az a cél lebegett, hogy egy olyan felső kategóriás limuzint hozzon létre, amely szakít a megszokott klisékkel, hogy teret adhasson a márka értékeinek, amelyek az optimizmus, az emberközeliség és az intelligencia” – fogalmazott Alexandre Malval, a Citroën stílusigazgatója.

A komfort mindig is a Citroën egyik fő territóriuma volt, a Citroën kényelem a márka egyik fő ismertetőjegye.

A Citroën Advanced Comfort programmal, amely a CXPERIENCE CONCEPT tervezését is meghatározta, a márka újradefiniálja a kényelem fogalmát. A CXPERIENCE CONCEPT utasterén kívül maradnak a zavaró külső tényezők és az útegyenetlenségek is. A koncepcióautónál is alkalmazott, nemrégiben bemutatott progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés egy olyan Citroën innováció, amely nagymértékben javítja az úthiba-elnyelő képességet és a vezetés kényelmét: Az eredmény: 100%-os Citroën komfort.

citroen-cxperience-koncepcio-autoaddikt-3

A CXPERIENCE CONCEPT memóriahabos ülései kivételes puhaságot és tartást nyújtanak. A hatalmas oldalsó üvegfelületeknek és a dupla üvegtetőnek köszönhetően az utastér valósággal fürdik a fényben. Az igazi « Feel Good » hangulatot a belső hangulatvilágítás és a tisztított levegő fokozzák.

A műszerfal közepébe integrált 19 colos,16/3 arányú képernyő a legfontosabb fedélzeti berendezés. Az érintőképernyő  1/3 -2/3, vagy 2/3 -1/3 arányban felosztható, de teljes képernyős üzemmódban is használható, az utasok igényei szerint. Mindenki számára biztosított az internetezés, a zenehallgatás, a filmnézés, vagy az utazásra vonatkozó információk elérése.

Egyes funkciók elérése és aktiválása egy okostelefon és egy hordozható tablet segítségével történik. Elöl, a középkonzolon található egy okostelefon-tartó, amely mágneses indukció segítségével tölti a készüléket és hozzákapcsolja azt a képernyőkhöz. Az okostelefon egyben az indítást és számos funkció elérését is szolgálja (kényelem, fotók, videók stb.) A hátsó tablet segítségével állíthatók a hátsó ülések, a klímaberendezés, de ez biztosítja a médiamegosztást is az új Share with U applikáció segítségével. Ez az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy médiafájljainkat megosszuk a többi utassal. Érdemes kipróbálni ezt az újdonságot a Párizsi autószalonon!

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT az első és hátsó kamera kiegészítéseként külső visszapillantótükrök helyett is kamerákat használ. A 360° -os kilátás megkönnyíti a manőverezést és a vezetést.

A koncepcióautó fedélzetén megtaláljuk az új Citroën C3-ban bemutatkozó ConnectedCAM Citroën™ integrált kamerát is.  Ez a HD felbontású kamera rögzíti mindazt, ami a vezető előtt történik. Az út közben szerzett élmények képek és videók formájában rögzíthetők és akár meg is oszthatók a közösségi oldalakon.

Az utastéri kommunikáció támogatása érdekében a tervezők az első fejtámlákba két hangszórót integráltak mélysugárzókkal és mikrofonokkal. Mindenki eldöntheti, kivel szeretne kommunikálni, de természetesen lehetőség van az elszigetelődésre és saját zenéink élvezetére is.

“A Citroën CXPERIENCE koncepcióautó a konvenciókon túllépve új megvilágításba helyezi a luxuslimuzin fogalmát, tökéletes összhangban a Citroën Advanced Comfort program céljaival.  A CXPERIENCE CONCEPT tökéletesen illusztrálja a márka képességét arra, hogy ebben a szegmensben is kifejezésre juttassa hitvallását: Be Different, Feel Good” – mondta Linda Jackson, a Citroën igazgatója.

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT meghajtását egy 150-200 LE teljesítményű benzinmotor és a többletenergiát szolgáló elektromos motor látja el (akár 80 kW teljesítmény). A CXPERIENCE CONCEPT 60 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemmódban (ZEV -Zero Emission Vehicle). Városon kívül, a belső égésű motor belépésével akár 300 LE teljesítményt élvezhetünk.

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT 13 kWh kapacitású akkumulátora néhány óra alatt feltölthető. A limuzin hagyományos töltővel 4 óra 30 perc alatt feltöltődik, de kevesebb, mint 2 óra 30 percre csökken a töltési idő a 6,6 kW-os töltő segítségével, amellyel az autó 32 A-es hálózathoz csatlakoztatható.

citroen-cxperience-koncepcio-autoaddikt-4

A koncepcióautó felépítése sem hétköznapi. A 8 fokozatú, elektromos automata sebességváltó keresztben lett beépítve a belső égésű és az elektromos motor közé. A kompakt akkumulátor az utastér alatt kapott helyet lehetővé téve a hátsó kerekek meghajtását és az utastér méreteinek megőrzését.

A márka jövőképe, pozícionálása és értékei két nagyon eltérő kategóriában jutnak kifejezésre a Párizsi Autószalonon: a C3, a márka új offenzívája a B szegmensben, valamint a CXPERIENCE koncepcióautó, amely a Citroën kényelmét és a felső kategóriáról alkotott elképzelését testesíti meg.

Jön a Remote 3D View – világújdonság az új BMW 5-ös sorozatban

Legyünk bárhol, bármikor, bármerre: a BMW Remote 3D View segít. A bajor gyártó világújdonsága hamarosan debütál.

remote-3d-view-bmw-autoaddikt

A BMW ügyfelei mostantól minden pillanatban figyelemmel követhetik autójuk közvetlen környezetét, részletesen, biztonságosan.

A BMW 5-ös sorozat következő generációja egy látványos innováció világpremierjével készül. Bemutatkozik ugyanis a BMW Connected legújabb technológiai kiváltsága, a Remote 3D View funkció. Hamarosan még több részletet is elárulunk.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK