Főoldal Blog Oldal: 380

Több, mint 6000 darab Ford Transit modellt gyűjtött össze Peter Lee

A padlást a legtöbb ember dolgozószobává vagy vendégszobává szokta átépíteni. Peter Lee nem így tett: az ő házának tetőtere a világ legnagyobb Ford Transit-gyűjteményét rejti.

ford-transit-peter-lee-autoaddikt

Peter a ’60-as években kezdett dolgozni az angol Langley üzemben, ahol Transit haszongépjárműveket gyártanak – ő pedig a szabadidejében ugyanennek az autónak a modellváltozatait gyűjti, és a kollekciója már több mint 6000 darabot számlál. Ráadásul egy éven át lakott egy áruszállítóban, tavaly pedig könyvet is írt a legendás haszongépjármű ötvenedik születésnapja alkalmából.

„Minden Transit-ereklyét megvettem, amibe csak belebotlottam, és egy idő után mindez az életem fontos részévé vált” – mesélte Peter, akinek ma már mintegy 23.000 ilyen tárgya van, a frizbikől kezdve a gumilabdán át a süteményes dobozig. Emellett kilenc izgalmas – és persze valódi, működő – Transit is áll a garázsában, köztük egy különleges, személyre szabott változattal, amelyben még bárpult is található. Szerencsére Peter hobbijában a családja is partner.

„Nagyon szerencsés vagyok. A családtagjaim szívesen járnak el velem az autókiállításokra, az unokám pedig imádja a játék teherautókat” – tette hozzá Lee.

Környezetkímélőbb és gazdaságosabb anyaglogisztikát indít a Volkswagen-csoport

A Pozsony-környéki Malackyban augusztus 24-én hivatalosan is megnyílt a Volkswagen-csoport új konszolidációs központja, a Konzern Consolidation Center.

volkswagen.csoport-kornyezetbarat-logisztika-autoaddikt

„A pozsonyi KCC a Volkswagen-csoport logisztikai fejlesztésének újabb eleme, amely az anyagtovábbítás optimalizálását szolgálja. A KCC és az európai termelési helyszínek közötti tehergépjármű-forgalom hosszú távú, közel tízszázalékos csökkentése, illetve az ingatlan energiaigényének mintegy harmadával való mérséklése csupán két tényező azok közül, amelyek a KCC üzemét különösen gazdaságossá és környezetkímélővé teszik” – hangsúlyozta Thomas Zernechel, a Volkswagen-csoport logisztikai igazgatója.

A KCC megnyitásával a teli és üres konténerek új elosztóközpontja kezdi meg működését a Volkswagen-csoport szállítási hálózatában. A KCC a beszállítók és a vállalatcsoport tőlük nagy földrajzi távolságban fekvő termelési helyszínei közötti hatékony termékáramlást biztosítja. Ennek keretében Szlovákiából, Magyarországról, Romániából és Bulgáriából együttesen mintegy 540 beszállító láthatja el az új konszolidációs központon keresztül a Volkswagen Személyautók, az Audi, a Volkswagen Haszonjárművek, a ŠKODA, a SEAT, a Porsche és a Lamborghini összesen 28 európai gyárát.

Az eddig bérelt logisztikai csarnokkal összevetve Malacky új KCC-létesítménye a mintegy 19 ezer négyzetméternyi csarnokterületével, 24 be- és kirakodóállomásával, valamint 50 tehergépkocsi-parkolóhelyével kiváló strukturális feltételekkel rendelkezik. A mintegy három futballpályányi csarnokterületen a vállalatcsoport minden márkája számára hatékonyan biztosítható a régió egyre növekvő anyagforgalma, mind nagyobb mértékben kiaknázva az előnyös szinergiák lehetőségeit is. „A KCC új létesítménye új lehetőségeket nyit a folyamatok karcsúsítása, a kapacitások növelése, illetve az anyagkezelés még hatékonyabb és költségtakarékosabb szervezése előtt” – emelte ki Astrid Lühring anyaglogisztikai vezető. A KCC üzemeltetője a Volkswagen megbízásából a Duvenbeck társaság. Az új központban munkanaponként mintegy 1200 tonna anyagot és nagyjából 6000 konténert mozgatnak meg.

A KCC mindemellett a fejlett környezetvédelmi megoldások terén is példaértékű. Optimális hőszigetelése nagyban csökkenti a fűtési költségeit, a hőveszteséget a be- és kirakodóterület kettős kapuzata mérsékli, miközben a LED-technikájú világítás segítségével mintegy 50 százalékkal mérsékelhető az elektromosáram-igény. Mindezeken túl az optimális rakományszervezéssel a belépőoldal átlagosan 90 járművéről a kilépőoldalon mintegy 65 járműre csökkenthető a tehergépkocsi-forgalom.

A KCC új létesítményével immár különböző alternatív szállítási koncepciók alkalmazásának feltételei is rendelkezésre állnak, amelyek tovább csökkenthetik a szállítás szén-dioxid-kibocsátását. Ennek megfelelően például az európai rakományszervezés további fejlesztésére is lehetőség nyílik, az egyes helyszínek ellátása, illetve anyagelszállítása pedig a jövőben akár különösen kis károsanyag-kibocsátású, megnövelt hosszúságú járműszerelvényekkel is elképzelhető. Amennyiben EU-szerte kedvező döntés születik e megnövelt hosszúságú járműszerelvények engedélyezéséről, ezen szállítási megközelítés hosszú távon is jövőbemutató alternatívát jelenthet.

A Škoda intelligens ProGlove ipari okoskesztyűt használ

A Škoda intenzíven készül a negyedik ipari forradalomra.

skoda-okoskesztyu-autoaddikt

A ProGlove ipari okoskesztyűvel a cseh autógyártó a jövő innovatív technológiai megoldásaira fókuszál. A kesztyű alkalmazása megkönnyíti és gyorsítja a Škoda logisztikai részlegén dolgozók munkáját.

„Napjainkban a logisztika kulcsfontosságú gazdasági és versenyképességi tényező, amely jelentősen hozzájárul egy autógyártó sikereihez” – nyilatkozta Jiří Cee, a Škoda márka logisztikai területének vezetője. „Éppen ezért a Škoda márkánál mi folyamatosan vizsgáljuk azokat a legkorszerűbb technológiai megoldásokat, amelyek támogatják dolgozóink mindennapos munkáját. Az intelligens ProGlove kesztyű hozzájárul a csapatunkban dolgozók gyorsabb, hatékonyabb és hibamentes munkavégzéséhez” – tette hozzá Cee.

“A Škoda elkötelezetten támogatja a digitális korszak vívmányainak a gyártóműhelyben történő alkalmazását. A ProGlove egy elektronikus kesztyű, amely beépített szkennerével a logisztikai munka megújítására született. „A ProGlove bebizonyította, hogy ő az ideális választás a sorozatgyártás feladataira és azóta a logisztikai részleg megelégedésére használjuk azt” – jelentette ki Cee.

Az intelligens kesztyű legfőbb rendeltetése, hogy a mindennapos munkát egyszerűbbé, gyorsabbá tegye viselője számára. Az eszköz megmutatja például, hogy a megfelelő elem került-e felhasználásra vagy hogy a gyártási folyamat minden lépését pontosan követték-e.

A hagyományos szkennerhez hasonlóan a kesztyű is képes az adatgyűjtésre, de mindezt egyetlen mozdulattal, további eszköz használata nélkül valósítja meg. Ez lehetővé teszi a különböző alkatrészek könnyű és gyors regisztrációját. Ezen kívül a felhasználó számára is lényegesen kényelmesebbé válik a munkafolyamat, hiszen mind az adatgyűjtés, mind az anyagtesztelés természetes kézmozdulathoz kapcsolódik.

Az intelligens kesztyű használatával a kódok vízszintesen és függőlegesen is olvashatóak. Ezután történik a kód megerősítése, amelyre a mutatóujjon található gomb megnyomása nyújt lehetőséget. A kód megerősítése hangjelzéssel vagy vibrációval történik, így biztosítva a helytelen azonosító bevitelét.

A Škoda logisztikai részlege jelenleg több, mint 3 000 dolgozót foglalkoztat. Ők felelnek a márka világszintű logisztikájának tervezéséért és annak sikeres megvalósításáért.

3D nyomótollal készült el egy Nissan Qashqai Crossover-modell, életnagyságban

A 3Doodler innovatív technológiájára támaszkodva alkotta meg a Nissan az új Qashqai Black Edition életnagyságú replikáját, hogy a világ legnagyobb 3D tollal készült szobrával is emlékezetessé tegye az autó bemutatását.

nissan-qashqai-crossover-3d-toll-szobor-autoaddikt

A fantasztikus műalkotást a 3D tollas nyomtatás mestereiből álló csapat építette fel aprólékos kézi munkával a piacvezető 3Doodler által szállított tollakkal. A legapróbb részletekre is figyelve dolgoztak, hogy a végeredmény hűen tükrözze a már a kereskedésekben is kapható új crossover modellváltozat prémium szintű kialakítását és nagyfokú kifinomultságát.

A Nissan Qashqai a legkeresettebb crossover modell Európában. Miközben a Nissan sunderlandi üzemében Angliában óránként készül el 58 Qashqai, az egyedi 3D modell elkészítéséhez 3 hétre és 800 munkaórára volt szükség. Az elkészült szobor nagysága – 4,4 m-es hosszúságával és 1,6 m-es magasságával – pontosan megegyezik a valódi Nissan Qashqai Black Edition méreteivel.

A 3D nyomtatásra épülő iparág összértéke a becslések szerint 2020-ra elérheti a 17 milliárd dollárt. Az elmúlt néhány évben egyre növekvő mértékben kezdték alkalmazni a 3D nyomtatást a tervezéstechnológiában, ami alól az autóipar sem kivétel.

Az innovációból a 3Doodler Create 3D nyomtatótoll megjelenésével lett tömegtermék, ami bárki számára lehetővé tette, hogy egyszerűen a levegőbe rajzolva egyedi háromdimenziós alakokat és mintákat hozhasson létre. A nyomtatótoll a szilárd műanyag alapanyagot 230 °C-ra melegítve megolvasztja, majd egy 0,7 mm átmérőjű adagolófejen át kinyomja, miközben a műanyagszál lehül és megszilárdul. A Grace Du Prez brit ipaművész által vezetett csapat 13,8 kilométernyi műanyagszál felhasználásával keltette életre a Qashqai Black Edition modelljét.

A projekttel kapcsolatban Grace Du Prez elmondta: „Már több éve rajzolok tárgyakat a 3Doodler tollaival, de ez messze a legambiciózusabb megbízás, amit valaha kaptam. Ez a munka azt is jól szemlélteti, mekkorát fejlődött mára a 3D nyomtatás technológiája, ami most már bárki számára elérhető.”

Koji Nagano, a Nissan Design Europe alelnöke hozzátette: „A Nissan ösztönöz minden olyan kezdeményezést, ami arra irányul, hogy modern, innovatív technológiákon keresztül jelenítsen meg a dizájnötleteket. A Qashqai prémium kivitelű Black Edition modellváltozatának szobrát megalkotó művészek egyben látványosan demonstrálták a 3D tollak használhatóságát.”

A valódi Qashqai Black Edition-ből mindössze 3360 darab készül a teljes európai piacra, biztosítva ezzel a modellváltozat exkluzív jellegét. A csúcsot jelentő Tekna felszereltségi szintre alapuló modellváltozatot számos további

korszerű stíluselemmel látták el. Ilyenek a 19”-es, fekete „Ibiscus” könnyűfém felnik, a modellre jellemző fekete küszöbborítások, illetve az ezüst színezésű első és hátsó díszítőelemek. Az autó emellett panoráma üvegtetővel is rendelhető, ami még stílusosabbá és kifinomultabbá teszi belső és külső megjelenését.

Sebességváltók gyártását kezdte meg az Audi Kínában

Tovább bővíti az Audi kínai tevékenységét, s a prémiumgyártó a Volkswagen Automatic Transmission Tianjin (VWAT) vállalattal közösen augusztus 22-én új sebességváltógyárat avatott. Az észak-kínai Tiencsin kikötővárosban az új Audi A4 L, illetve további helyi modellek számára készülnek a magas hatásfokú, hétfokozatú S tronic sebességváltók.

audi-sebessegvalto-gyartas-kina

Új gyára kapacitásának teljes kihasználása mellett – nagyjából ezer dolgozója közreműködésével – az Audi évente mintegy 240 ezer sebességváltót állíthat itt elő, s a termelés modulrendszerű felépítésének köszönhetően egy későbbi fejlesztési lépcső során akár meg is duplázhatja az új üzem termelőképességét. „Első helyi sebességváltógyárunk révén az Audi újabb alaptevékenységét honosíthatjuk meg Kínában” – hangsúlyozta Joachim Wedler, az Audi China elnöke. „A Tiencsinben beinduló sebességváltó-gyártás mérföldkő lokális stratégiánkban.”

A gyár mindemellett a hosszú távú fenntarthatóság terén is kiemelkedőnek számít. Egyebek mellett hő-újrahasznosító berendezéssel, illetve olyan tetőkonstrukcióval is rendelkezik, amellyel nappali világosság mellett jelentős mennyiségű elektromos áram takarítható meg.

A Tiencsinben készülő, új hétfokozatú S tronic sebességváltó a moduláris hosszmotoros platform (MLB) második generációjára épülő modellekbe kerül, s kedvező üzemanyag-fogyasztással kombinálja a sportos és kényelmes vezetést. A 2.0 TFSI motorral közösen ez a váltómű is nagyban hozzájárul az új Audi A4 L hajtásrendszerének e piaci szegmensben vezető gazdaságosságához és teljesítményéhez. A prémium középkategóriájú limuzin új generációja szeptember folyamán érkezik Kínában a piacra és kategóriája legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátása jellemzi.

A Volkswagen Csoport 2014 óta gyárt Kínában kettős tengelykapcsolós sebességváltókat a moduláris keresztmotoros platformra (MQB) épülő modelljeihez. A Tiencsinben beinduló gyártás a Volkswagen ATJ immár második bővítési fázisának lezárását jelenti. A vállalat tulajdonosai az AUDI AG (49 százalék) és a Volkswagen Group China (51 százalék). „A Volkswagen Automatic Transmission Tianjin előnyös szinergiák lehetőségét kínálja a vállalatcsoport márkái között, ily módon is erősítve őket. A rendelkezésre álló források hatékony kihasználásával utunk minden egyes lépése során maradéktalanul megfelelhetünk hosszú távú fenntarthatósági ígéreteinknek” – emelte ki Dr. Jochem Heizmann, a Volkswagen Group China elnöke.

Az Audi már 1988 óta van jelen Kínában, ahol azóta is vezető prémiummárka. Az Audi leányvállalataként a FAW-Volkswagen az észak-kínai Csangcsunban az Audi A6 L, Audi A4 L, Audi Q5 és Audi Q3 modelleket gyártja, míg a joint-venture foshani üzemében az Audi A3 Sportback és az Audi A3 Limousine* gördül le a szerelőszalagról.

[TESZT] Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion – jól esik a divatozás

Második generációját tapossa a német márka középkategóriás SUV-je: szerkesztőségünkhöz egy kifejezetten jól felszerelt modell érkezett a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI személyében.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-001

Nyilván akadnak olyanok, akiknek elsőszámú igény, ha hobbiterepjárót választanak, hogy kevésbé legyen sztereotípiákra támaszkodó megítélés. Ugyan mindez lerágott csont már jó ideje, mégis benne van az emberekben; nagy valószínűséggel a Tiguan kapcsán még nem kifejezetten alakultak ki ilyen, alapvetően fals benyomásokra támaszkodó érvek.

Elég az hozzá, hogy a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion nem mutat szinte semmilyen párhuzamot a márkatárs Touareggel, ugyanis a korábbi, egyes Tiguan alapjaiban igencsak hajazott a nagytestvér fazonjára. Itt ez elenyészik, az egész felépítmény MQB platformra építkezik, és szinte teljesen levetkőzött mindent, ami az előd-Tiguant jellemezte.

Természetesen a tesztelt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion esetében is alapszabály, hogy a küllem hamisítatlan SUV irány legyen, a Volkswagen jelenlegi arculatához tökély módon passzentos egyenesre faragott vonalvezetéssel: már a frontrészen is jól szembe tűnnek a stílusjegyek, a három lamellás hűtőmaszk, kicsit felfelé ívelő lámpatest-rajzolatokkal. Ennyi, és elég is ez a jól bevált VW-recepthez, mármint ami a dizájn alapjait illeti – a mellső lökhárító alsó részleteit alapvetően a kétoldali ködlámpafészkek határozzák meg, nyújtott méhkas-mintázattal körbe ágyazva, valamennyire érzékeltetve a Tiguan sportosságát. A lámpatestek különcségét az alsó ívre helyezett LED indexsor öregbíti, rendkívül mutatós menet közben, mondjuk ha egy visszapillantóban feltűnik kanyarodásnál mögöttünk.

Klasszikus, Volkswagen arculatot megőrző formavilág

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-003A 19-es felnik jó választásnak bizonyulnak egy ekkora kasznihoz, épp nem veszik el a méretek közt a négy papucs, sőt, kifejezetten előnyösen mutat. Azt persze ne feledjük, hogy a Tiguan nem Touareg méret (ahogyan feljebb már jeleztük), ennek ellenére még pont hozza azt az összhatást, ami elvárt egy mai SUV-től. Ennek megfelelően a viszonylag hosszúra húzott orr-rész, a tradicionálisan ívelő tetővonal, valamint a kissé csapott far mind ilyen elemek, ehhez hozzájön a VW-véle jól megszokott kiegyenesített, gömbölyded részleteket nélkülöző fazon.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-004

Az övvonalak magasan vannak, ahogyan a beltér üléspozíciói is, ugyanakkor a kilátás minden irányba pazar, legyen szó akár a sofőr igényeiről, akár az utasok kívánalmairól. Parányi prémiumhatás azért be lett csempészve a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion felületeihez, az oldalablakok keretezése, valamint az ajtók küszöb feletti része is ezüstös csíkozást kapott.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-005Illusztris a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion fara, ezt alapvetően a zárófények buráinak köszönheti, a LED kialakítás elengedhetetlen, ahogy a játékos mintázat is – ezt már megszokhattuk a legfrissebb stílusváltás óta, Golftól Passatig mindegyik modellnél fellelhető. És tetszetős is, no meg összetéveszthetetlen. Az egyébként nem túl gigászi alapméretű, 470 literes csomatartó ajtajára a hangsúlyossá alakított Volkswagen-emblémán kívül felkerült a típusjelzés, valamint a hajtásláncra mutató felirat is értelemszerűen, egyébiránt más jellegzetes vonás nem lelhető fel a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion hátulján.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-007

A lökhárítóelem alól könnyedén aktiválható a rejtett vonóhorog, így esztétikailag mindenképp sokat ad a praktikumhoz, hogy bármikor „elpakolható” a burkolat alá.

Mindent az egyszerűség kedvéért: a belső kialakítás hozza az elvártat

Letisztult, leegyszerűsített enteriőr fogadja az utasokat a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion-be huppanva.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-011

Leginkább az egyetlen LCD kijelzőből álló központi műszeregység az, ami megragadja rögtön a tekintetet, nagyon ízléses és célratörő egyben a kialakítás.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-013

Nyilván az olvashatóság, az információ értelmezése sem másodlagos szempont, erre is ügyeltek a tervezők: erőteljes, szemből, vagy oldalról érkező direkt napsütésben is tökéletesen kivehető minden, ráadásul az elrendezésnek és kiosztásnak köszönhetően az összes közvetített adat nagyjából egyszerre érkezik célba.

Mit tud, hogy tudja?

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-016Infotainment tekintetében sincs hiányérzet, a középkonzol meghatározó részlete a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion-ben, a klímát kivéve szinte minden innen irányítható. A kormányoszlopra integrált, kicsit nehézkesen kitapintható head-up display kapcsolójával működésbe hozható rendszer révén az összegyűjtött menetadatok, infók a szemünk sarkából is jól követhetők menet közben, legyen szó akár navigáció-használatról, pillanatnyi sebességről, vagy átlagértékek értelmezéséről. Optimálisak a betekintési szögek is, jobbra, balra húzódva is apró levágások mellett minden kivehető.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-014

Különösen tetszett a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion parkolási asszisztense: nem elég az, hogy a folyamat megkezdésekor, illetve azután is az autó virtuális modelljét forgathatjuk 360 fokos nézetben, és mindig a legmegfelelőbb irányból látjuk a procedúra pillanatait, de az automatikus beparkolás is meggyőzően hozta az elvártakat.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-017

Ergonomikus, jól testre szabható ülésekkel lett felszerelve a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy az első fotelpár messzemenően állítható hozzá a bennük helyet foglalók testalkatához, megfelelő ülő- és hátlapokkal. Bőséges tér áll rendelkezésre, legyen szó fej, illetve térterekről, a középkonzol nem terpeszkedik be tolakodóan, ugyanakkor minden kézre esik. A hátsó hármas üléssor kicsit keményebb, a háttámlák dőlésszögének megfelelő állítását közbeiktatva komfortos utazás biztosítható három átlagos testalkattal bíró utas számára, hosszabb távolságokon is.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-015A Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion felfüggesztése közepesen kemény, az úthibákat ennek megfelelően csillapítja, függően azok nagyságától. A hátsó traktusban utazni jelen esetben is kényelmes, bár pattogásokra itt hatványozottabb mértékben számítsunk, mint elöl, valamint a menetzaj is erőteljesebben érzékelhető ezen a részen. A 4MOTION Active Control mindenkor alkalmazkodik a vezető stílusához, annak szokásaihoz, mindig adottan a legkülönfélébb terepviszonyokhoz, több menetprofillal. Az egész autót körbelengi egyébként a maximális stabilitás, magabiztosság és menetstabilitás, legyen szó akár könnyedebb, nehézkesebb terepről, vagy akár sima aszfaltról.

TDI, tetszetős teljesítménnyel, jól eltalált DSG-vel

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-018150 lóerőt képes mozgósítani a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion, mindezt 3500-4000 RPM közti tartományban. Az ehhez tartozó forgatónyomaték-csúcs is impresszív, 340 Newtonméter, s már 1750 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll, kitartva egészen 3000-ig. Mindebből látszik is jól, hogy a hajtáslánc kifejezetten jó rugalmassággal rendelkezik, az 1636 kilogramm tömegű karosszériát 4 utassal is kellő lendülettel mozgatja. Méréseink szerint nulláról százra 9.9 másodperc alatt sprintelt a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion, itt két utassal mértünk, szélcsendes, napos időjárás mellett.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-010

A DSG duplakuplungos 7 sebességes automataváltó kapcsolásai pontosak, a korábbi, néha bizonytalankodó megnyilvánulások eltűntek – a rendszer mindig próbálja e téren is a legmegfelelőbbet produkálni, annak érdekében, hogy kompromisszummentes utazási élményt kapjunk.

2016 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1968 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 3500-4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 7 fokozatú DSG duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4426 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1703 mm

Tengelytáv: 2604 mm

Első gumik mérete: 235/50 R18

Hátsó gumik mérete: 235/50 R18

Tömeg, üresen: 1636 kg

Megengedett össztömeg: 2270 kg

Csomagtartó mérete: 470 liter

Üzemanyagtartály mérete: 64 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 191 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.8 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.4 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 152 g/km

Még több információ a Volkswagen magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

[TESZT] Ford S-Max 2.0 TDCi AWD Titanium – régi ismerős, új köntösbe bújtatva

Szinte hihetetlen: a Ford S-Max modellje 10 éve koptatja az aszfaltot világszerte. Nem véletlenül jött népszerűségét alapvetően praktikumának, szegmensvezető kialakításának köszönheti. A koncepció nemrégiben teljes átalakuláson esett át, mi pedig tesztre is fogtuk a Ford S-Max 2.0 TDCI AWD modellt.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-001

Néhány hónappal ezelőtt számoltunk be a hazai menetpróbáról, ott a Galaxy modellel párhuzamosan tettük próbára az újdonságot, sőt, még pályakörülmények közt is megmérettettük. Azonban elengedhetetlenül éreztük: próbálnunk kell folytatólagos, hétköznapi(bb) körülmények közt is a kék ovál egyterűjét; fogtuk magunkat, és beirányoztuk minden hazai család közkedvelt pihenőhelyét, a Balatont.

Először is: bár a Ford S-Max 2.0 TDCI AWD teljesen új megközelítést kapott a korábban már szintén sok ízben kivesézett elődhöz képest, mégis déjavu lengi körül az egész kialakítást. A hátrafelé csapott, kicsit buszos jelleg azért megmaradt, a vonalvezetés kihangsúlyozza a hatalmas oldalfelületeket, itt (és sok más egyéb helyen is) számos törésvonal vonzza a szemet.

Az orr kialakítása követi a Ford jelenlegi stílusirányzatát, tehát a trapéz alakzatú hangsúlyos hűtőmaszk dominál, itt annak rendje, s módja szerint a kötelező jellegű krómcsíkozás is megjelenik újfent. Hiába no, hangsúlyozni kell a prémium jelleget, ugyanis a Ford S-Max 2.0 TDCI AWD – főként Titanium csomaggal – ízig vérig prémium jellegű autó, nincsen apelláta.

Próbált hasonló maradni, ez sikerült is

A kecses vonalvezetés megmarad természetesen oldalnézetben is: nincs zavaró kisbuszos érzetünk, nem érezzük, hogy a Ford S-Max 2.0 TDCI AWD túlontúl nagy, ormótlan.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-003

Talán ilyesmi a Galaxy-nál jöhet elő, bár ott is ízléssel és jó arányérzékkel oldották meg a tervezőmérnökök az ideális eloszlásokat. Egyébként oldalról ötlik szembe először az összetéveszthetetlen hasonlóság a korábbi S-Max modellel, hiszen az A oszlop és az első sárvédőív közé ékelt légbeömlő-elem már ott is megmutatta magát teljében, csakúgy, mint a hátrafelé szűkülő ablakkeret-vonalvezetés. A krómberakások itt is megvannak, de jószerivel nincs eltúlozva sehol sem, pontosan annyit adagol az új S-Max, amennyi belefér.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-002Elbírná a kaszni a 19-es kerekeket is, a tesztautóra eggyel kisebb, 18 colos papucsok kerültek. Így még pont megmarad a csalogató küllem keréktájon is, viszont a komfort rovására vajmi kevés száll el a futómű környékén – alapvetően a Ford S-Max 2.0 TDCI AWD felfüggesztései lágyan viszik az 1780 kilogramm gyári üres tömegű kasznit, ami ha folyadékokkal feltöltve, utasokkal a fedélzeten mutatja magát, bizony felkúszhat 2 tonna környékére is. Ami valljuk meg, nem kevés, de úgy tűnt, hogy a 20 híján 200 lóerős gázolajos aggregát megbirkózott a feladattal derekasan.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-005De ne menjünk ennyire előre a történetben! A Ford S-Max 2.0 TDCI AWD hátsó kialakítása inkább kombis, mint kisbuszos, vagy egyterűs, ha 7 személlyel tervezünk utazni, bizony 285 liter marad a csomagok számára. Ez egy alsó-középkategóriás, vagy inkább kisautó kapacitása e téren, viszont ne felejtsük el, hogy 7 utas azért nem kevés. Kompromisszumkötés fontos, ráadásul „mindössze” egy 4768 milliméter hosszúságú autóról van szó.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-008

Hátulról inkább hajaz elődjére a Ford S-Max 2.0 TDCI AWD, mint a frontrész esetében. A hátsó zárófények buráinak kialakítása klasszikus, kicsit azért modernebb szellemiséget hordoz, mint anno, de összetéveszthetetlenül fordos; a rendszámtábla-hely kialakítása egy fókuszban lévő (jó szójáték, nemde?) keskeny, mattezüst díszcsík alatt kapott helyet, ebbe a korábbi tradíciók szerint gravírozásra került az S-Max felirat bal oldalra. A páros kipufogóvég hab a tortán, ez a már unalomig ismételgetett prémiumjelleget hívatott erősíteni, jól is áll neki, valahogy az egész összkép markánsabbnak hat.

A beltér számos innovatív megoldást tartalmaz

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-012Ha már összkép, nem lehet elmenni a Ford S-Max 2.0 TDCI AWD enteriőrje mellett sem. Itt már jóval nagyobb átalakulások tűnnek szembe, mint a külsőnél (leszámítva az orr megvalósításait), az egész komplexen magasabb kategóriás feelinget sugároz, köszönhetően egyrészt az anyaghasználatnak, másrészt pedig az újragondolt kialakításnak és elrendezésnek. Az új Ford modellimázs apropójaként a központi műszeregység, maga a kormánykerék kialakítása, formája, a keresztküllők elrendezése és újragondolása nóvumnak számít, de leginkább a középkonzol az, ami szembetűnő, és a jelentős metamorfózis fázisait emészthetően sorakoztatja az utasok elé. A relatíve nagy LCD infotainment remekül közvetít, a kezelés-átláthatóság perfekt, sokkal kiforrottabb és precízebb, mint korábban – az egész egységesebb kialakítást mutat fel.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-013

Tesztelt Ford S-Max 2.0 TDCI AWD modellünk hatfokozatú PowerShift váltót kapott, a kar fogása, elérése kiváló, csakúgy, mint maga a mechanika (erről majd lejjebb). Az első ülésekben ülve – mit ülve, terpeszkedve – maximalizált kényelemben tudunk utazni, akár hosszabb távolságokon is. Mi, ahogyan már feljebb is írtuk, a Balatonig merészkedtünk, több fővel – de közbenjárt az eddig megtett sokezer kilométeres külföldi tapasztalat utazás terén.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-014

Egyébként egy ízben legalább egész biztos, hogy próba alá vetjük az új S-Max-ot ilyen téren is, kíváncsiak vagyunk, beváltja-e a reményeket, érzéseket hosszabb távon. De biztosak vagyunk benne, hogy igen, panasz nem lesz.

Kényelem, és a már unalomig ismételt praktikum: minden a fedélzeten

Jó testreszabhatóságuk jelenti az ülések legfőbb erényét a vezetőállás és a jobb 1 esetében, apránként finomhangolható a kellemes méretezésű ülőlap és hátlap is, a comb- valamint deréktámasz szintén áldásos hatásúak, főként, ha van ilyesmire elvárásunk az út során.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-015

Hátul, ha csak egy üléssort használunk, bőven elfér 3 felnőtt, a külön állítható székek révén itt is működik a személyreszabhatóság, alakíthatóság. Az ülések itt is sínen mozgathatók, így akár kifejezetten gigantikus lábterek is létrehozhatók, ha nem számít a rakfelület térfogata.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-016

Be lehet állítani úgy a két hátsó üléssor (háromszemélyes, kétszemélyes) egymástól való távolságait, hogy akár kettő plusz közepes testalkatú felnőttel egészítsük ki az ötfős utazócsapatot. Nyilván itt már azért lesz kompromisszum, de közepes távú utazások esetében nem akadály a helyszűke.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-017

Azért persze inkább két gyerekkel ildomos ide tervezni, mint minden egyéb hasonló esetben, de amolyan nem-vészmegoldásként is alkalmazható a hátsó ülőpadpár felnyitása.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-019

Intelligens, állandó összkerékhajtást kapott a tesztelt Ford S-Max 2.0 TDCI AWD, ennek megfelelően a menettulajdonságokkal messzemenően elégedettek voltunk. Igaz, offroad környezetben nem próbálgattuk a MPV-t, mert minek is, az más kategória; mindenesetre örömteli a tudat, hogy szélsőségesebb helyzetekben is bőven hagyatkozhatunk az automatika által garantált stabilitásra, vészhelyzet-kezelésre.

Majd’ 200 lóerő a családnak? Ugyan, bőségesen elegendő

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-010180 lóerő összteljesítményt produkál a 2 literes turbódízel, 16 szeleppel, 17.9:1 sűrítési aránnyal. A teljesítmény maximuma 3750-nél jön, míg a tekintélyes, 400 Newtonméter forgatónyomaték már 2000-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. A hajtáslánchoz társított PowerShift automataváltó klasszisokkal kifinomultabb és pontosabb lett, mint a korábbi S-Maxok esetében, az elváltásokkal nem várakozik 2-300 fordulattal többet, kellő időben cselekszik a rendszer.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-018

Ebből adódóan észrevétlen is tud lenni a váltó működése, ha visszafogottabb tempót diktálunk, ugyanúgy felkapcsol magasabb fokozatokba, mint ahogyan azt szeretnénk. Nincs tehát kettesben haladás 50-nel, ráadásul bármikor közbeavatkozhatunk a váltás folyamatába, késleltetések nélkül.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-006

Dinamikus a 2 literes dízel, alig valamivel több, mint 10 másodperc kellett a nulláról százra sprintig, megpakolva utasokkal és csomagokkal az érték 1.2 másodperccel növekedett mindössze. Fogyasztás tekintetében is sokat javult a képlet a korábbi S-Maxhoz képest, városi környezetben 7.3, országúton 4.6, autópályán 5.9-6.1 literes átlagot mértünk 100 kilométerre átlagolva. Mindehhez 70 literes üzemanyagtank társul, tehát folyamatos autópályázás mellett 7-800 kilométer egészen biztosan megtehető egyhuzamban, teletankolás után.

ford-s-max-2-0-tdci-awd-teszt-autoaddikt-004

2016 Ford S-Max 2.0 TDCI AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 180 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú PowerShift duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4768 mm

Szélesség: 1884 mm

Magasság: 1658 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/50 R18

Hátsó gumik mérete: 235/50 R18

Tömeg, üresen: 1780 kg

Megengedett össztömeg: 2725 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 2200 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 204 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.5 s (gyári), 10.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.2 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 152 g/km

Még több információ a Ford magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Az Audi új lengéscsillapító-rendszere komfortos és gazdaságos is egyben

A jövő mobilitásában mind nagyobb szerepet játszik az energia-visszatáplálás, például immár az autók futóművében is. Az Audi tervezői olyan eROT jelzésű prototípuson dolgoznak, amelyben elektromechanikus forgó lengéscsillapítók váltják fel az eddigi hidraulikus konstrukciókat, még magasabb színvonalú lengéskényelmet biztosítva.

audi-shock-absorber-autoaddikt

Az eROT működési elve viszonylag egyszerű: „Minden egyes egyenetlenség és hullám az útfelületben, illetve minden kanyar mozgási energiát generál az autó szerkezetében, amit jelenleg az éppen alkalmazott lengéscsillapítók vesznek fel, majd hő formájában veszendőbe megy” – magyarázta Dr. Ing. Stefan Knirsch, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „A 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózatban működő, új elektromechanikus csillapítórendszer segítségével ezt az energiát kívánjuk hasznosítani, miközben a futóműszabályozás egészen új lehetőségeivel szolgálunk ügyfeleinknek.”

Az eROT rendszer érzékenyen reagál és csupán csekély tehetetlenség jellemzi. Aktív szabályozású csillapításként ideálisan alkalmazkodhat az út egyenetlenségeihez és a sofőr vezetési stílusához. Alkalmazási lehetőségeit a megfelelő szoftverrel messzemenőkig szabadon programozható csillapítási jellegmezők bővítik jelentősen, ahol immár megszűnik a hagyományos hidraulikus megoldásokat behatároló, kölcsönös függés az összenyomási és széthúzás fázisoktól. Az eROT alkalmazásával az Audi fejlesztői a széthúzás, vagyis a kirugózás kellően feszes hangolásának kárára kötött kompromisszumok nélkül alakíthatnak ki lágy és kényelmes csillapítási karakterisztikát az összenyomás, azaz a berugózás fázisában. Az új csillapítási rendszer további előnye geometriai jellemzőiben rejlik. A hagyományos, álló elrendezésű teleszkópos lengéscsillapítókat vízszintesen beépített elektromos egységek váltják fel a hátsó felfüggesztésekben, amiből a csomagtér alakja és mérete profitálhat.

Az eROT rendszere szabadon programozható lengéscsillapító-jellegmezők mellett egy másik funkciót is kínál, amellyel a be- és kirugózás alatt közvetített mozgási energia egy részét felhasználva elektromos áramot állíthat elő. Ennek érdekében a kerékagy mozgásait lengőkar közvetíti egy áthajtóművön keresztül az elektromos gép felé, amely generátorüzemben elektromos árammá alakíthatja azt. Az energia-visszatáplálás (rekuperáció) teljesítménye német utakon végzett tesztek során átlagosan 100-150 wattra adódott, a frissen aszfaltozott autópályán mért 3 wattos mennyiségtől egészen a gyenge minőségű mellékutak 613 wattos értéke között változva. Az ügyfélüzem során ez kilométerenként akár három grammal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást is eredményezhet.

Az új eROT technika alapjául 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózat szolgál, amely kellően nagy teljesítményt tesz lehetővé. Első fejlesztési fázisában e rendszer lítiumion-akkumulátora 0,5 kilowattóra energiatároló képességgel rendelkezik, csúcsteljesítménye pedig 13 kilowatt. A 48 voltos részhálózat egyenáramú feszültségátalakítón keresztül csatlakozik a 12 volt feszültségű fedélzeti elektromos főhálózathoz, amelyben magas hatásfokú, megemelt teljesítményű generátor dolgozik.

Az eROT technika első teszteredményei sokat ígérőek és a jövőben akár sorozatgyártású alkalmazása is elképzelhető az Audi modellekben. Ennek egyik fő feltétele a 48 volt feszültségű fedélzeti hálózat, amely az Audi modellek elektromossá alakításának egyik meghatározó eleme. A technológia 2017-re tervezett második fejlesztési lépcsője során egy új Audi modellben immár főrendszerré lép elő a 48 voltos elektromos hálózat, nagyteljesítményű mild-hibrid hajtást táplálva. A megoldás üzemanyagmegtakarítási potenciálja akár a 0,7 litert is elérheti 100 kilométerenként.

Operalia Győrben: a Voices of 2016! hangjai nagy sikerű koncertet vezényeltek le – a BMW támogatásával

2016. augusztus 21-én este, a győri Széchényi-téren több, mint nyolcezer ember ünnepelte a Plácido Domingo által életre hívott Operalia sztárjait.

operalia-gyor-voices-2016-bmw-autoaddikt

Az Operalia énekversenyt minden évben más országban rendezik, az idei fordulót Mexikóban, Guadalajara-ban, a Teatro Delgadoban tartották. A mexikói döntő után a Voices of 2016! koncerten, Győrben láthatta először a közönség az ukrán szoprán Olga Kulchynska-t, de Magyarországon szintén először volt hallható élőben René Barbera, a „kilenc C-s tenor”, aki az Operalia 2011-es döntőjében három fődíjat is nyert. Az énekes világszerte ünnepelt sztár, Európa és az Egyesült Államok vezető színházaiban estéről estére nyűgözi le közönségét, aki ezúttal a győrieket sem hagyta csalódottan, válaszul a Széchenyi téri vendégek éljenzésére. Yungpeng Wang-ot a Metropolitan kínai származású baritonját is lelkes tapsvihar fogadta. A hagyományokat folytatva az est vendége volt a győri kötődésű művész, Simon Brigitta, aki még Plácido Domingo támogatásával kapott opera-ösztöndíjat Valenciában, jelenleg pedig Bécsben él.

A Filharmonikusokat idén a német származású Michael Güttler, a Finn Nemzeti Opera fő zeneigazgatója vezényelte, az estnek Mesterházy Gyula színművész volt a moderátora. A fellépő sztárokat és az esemény látogatóit Győr alpolgármestere, dr. Somogyi Tivadar köszöntötte.

A BMW Group Magyarország idén is támogatta a hátárainkon túl is egyre ismertebb, kiemelkedő eseményt, egy új BMW 7-es és egy BMW 5-ös modellt biztosítva az operasztárok kényelmes utaztatására.

A BMW Group művészetet és kultúrát támogató Art&Culture programjának ma már hagyományos része az Operalia program támogatása, ahogy a Voices énekverseny alapítójának Plácido Domingo-nak, úgy felfedezettjeinek is exkluzív shuttle szolgáltatást biztosított a bajor márka. „A művészetet és kultúrát támogató program több mint 40 országban sikeres és száznál is több együttműködést ölel fel, melynek filozófiájához tökéletesen illeszkedik a győri zenei esemény is” – mondta el Berkes Zoltán, a BMW Group Magyarország kereskedelmi vezetője a koncert kapcsán.

Kiss Norbi támogatói megállapodást írt alá a Pappas Auto-val

A Pappas Auto Magyarország Kft. támogatói megállapodás keretében rögzítette együttműködését Kiss Norbert kétszeres Truck Európa-bajnok versenypilótával – áll a cég sajtóközleményében.

kiss-norbi-pappas-auto-tamogatas-mercedes-benz-kamion-autoaddikt

Kiss Norbi a Tankpool24 Racing Team csapatához csatlakozott, hogy egy új, speciálisan felkészített Mercedes-Benz versenykamion volánja mögött folytassa sikerszériáját.

2016. augusztus 9-én a Pappas Auto Magyarország Kft. cégvezetése és Kiss Norbert, kétszeres Truck Európa-bajnok aláírásaikkal hitelesítették azt a támogatói szerződést, melynek értelmében a vállalat részt vállal a sportoló támogatásában.

Kiss Norbit méltán nevezik minden idők legeredményesebb kamionversenyzőjének. A sportkarrierjét viszonylag későn, 20 évesen megkezdő Kiss 2005-ös első versenye óta 36 győzelmet, számos kitüntetést és díjat, valamint kétszeres Európa-bajnoki címet tudhat magá-énak. Tehetségét és tapasztalatát a 2016-os évtől a német Tankpool24 Racing Team szolgáltatába állítja egy különlegesen felkészített Mercedes-Benz versenykamion volánja mögött.

“Messze felülmúltuk az eddigi terveket. Igaz, a szezon kezdete óta az egész csapat a hét minden napján, annak minden órájában pörgött… és ennek meg is lett az eredménye, az idei fejlesztéseknek köszönhetően hatalmas az előrelépés, már helyezéseket és egy futamgyőzelmet is sikerült szerezni” – nyilatkozta büszkén Kiss Norbi, aki szakmai tapasztalatát a mérnökök munkájának segítésére is felhasználja és aktívan részt vesz a Tankpool24 fejlesztési törekvéseiben. Kiss lelkesedése az új Mercedes-Benz versenykamion iránt nem megalapozatlan: az idei szezon második versenyhétvégéjét már az új fejesztésű erőgép pilótafülkéjében teljesítette, és azonnal dobogós pozíciót szerzett csapatának.

Kiss Norbi és a Pappas Auto Magyarország Kft. egyaránt azt várja a jelenleg létrejött támogatói megállapodástól, hogy az elősegíti a magyar pilóta további sikereit. Kiss Norbert augusztusban hazai közönség előtt is megmérettetik, hiszen az ETRC, a kamionos Európa-Bajnokság, Európa legrangosabb kamionversenyének következő állomáspontja a magyar Hungaroring versenypálya. A sportoló eddig is rengeteg rajongót hódított meg látványos előzéseivel és közvetlen, szerény stílusú nyilatkozataival, és személyisége népszerűséget szerzett Magyarországon a sportágnak is, melyet közel 32 000 ember kísér figyelemmel.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK