Főoldal Blog Oldal: 383

Párizsi Autószalon 2016: a MINI újdonságai

A kompakt modellek mezőnyébe is megérkezik a MINI legfrissebb modellgenerációjának ellenállhatatlan vezetési élménye.

mini-john-cooper-works-parizs-2016-autoaddikt

A brit kisautó-gyártó vérpezsdítő menetdinamikával felvértezett MINI John Cooper Works modellcsaládja új élsportolóval bővül, hogy újabb célcsoportokkal ismertesse meg a jellegzetes motorsport-örökség négy keréken kínált kvalitásait. Az új MINI John Cooper Works Clubman a 2016-os Párizsi Autószalonon ünnepli világpremierjét, a brit kisautó-gyártó valaha készült legnagyobb MINI John Cooper Works modelljeként. A hatajtós MINI modell hamisítatlanul egyedülálló járműkaraktere a hosszú távú megbízhatóságot páratlanul bőséges helykínálattal és végtelenül sokoldalú hétköznapi használhatósággal egyesíti, amellyel a MINI John Cooper Works modellcsalád vadonatúj oldalát kelti életre. A háromajtós járműklasszikus modernkori értelmezéseként bemutatott új MINI John Cooper Works és a nyitott tetős vezetés élményét kínáló új MINI John Cooper Works Cabrio sikertörténetei után az új MINI John Cooper Works Clubman a valaha készült legsokoldalúbb sportmodellként a hétköznapi közlekedés és a versenypályás tempózás során támasztott legátfogóbb ügyfél-elvárásokat is maradéktalanul kielégíti. A sorozatgyártásba küldött MINI modellek eddigi legerősebb benzinmotorjával, az alapfelszereltség részeként hozzá társított ALL4 intelligens összkerékhajtással, a több évtizedes motorsport-szereplés során kifejlesztett professzionális futómű-technológiával, valamint exkluzív karosszéria-elemeivel és felszereltségi opcióival a brit kisautó-gyártó új élsportolója könnyedén megkülönböztethető az új MINI Clubman többi modellváltozatától.

Az új MINI John Cooper Works Clubman mellett a MINI az aktuális modellpaletta összes képviselőjét reflektorfénybe gurítja az október 1-16. között megrendezendő 2016-os Párizsi Autószalonon, ahol az új MINI Cabrio és az új MINI Seven dizájnmodell is a figyelem középpontjába kerül majd. Az új modellgeneráció első dizájnkiadása az új MINI három- és ötajtós karosszéria-változatában egyaránt elérhető, a prémium színvonalú minőség, a több évtizedes tradíció és a hamisítatlanul egyedülálló stílus modern újraértelmezéseként.

Sokoldalú tehetség vérpezsdítő teljesítménnyel: az új MINI John Cooper Works Clubman

Az új MINI John Cooper Works Clubman a hagyományokkal átitatott kombi karosszéria-koncepció egyszerre kortárs és lélegzetelállítóan sportos újraértelmezését kínálja, a prémium kompakt szegmensben egyedülálló módon. Négy oldalsó ajtajával, jellegzetesen osztott csomagtérajtajával, öt teljes értékű ülésével, valamint egészen 1 250 literig bővíthető, alapesetben 360 literes csomagterével a brit kisautó-gyártó új sportmodellje nem csupán karakteres kiállást, de kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot is kínál. A helykínálat mellett ráadásul az új MINI John Cooper Works Clubman teljesítménye is bőséges, a benzinmotorhoz társított ALL4 intelligens összkerékhajtás pedig nem csupán a letaglózó menetdinamikáról, de a minden vezetési szituációban rendelkezésre álló maximális tolóerő optimális elosztásáról is gondoskodik – bármerre is vigyen az út.

Miközben az ALL4 intelligens összkerékhajtás minden pillanatban arra a tengelyre és arra a kerékre továbbítja az erőforrásból érkező erőt, ahol a biztonságos autózáshoz és a dinamikus vezetéshez arra a leginkább szükség van, a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiája a folyamatosan rendelkezésre álló vérpezsdítő teljesítmény-többletről gondoskodik. A motorsportból átemelt típus-specifikus módosítások széleskörű alkalmazásával a mérnökök 170 kW/231 lóerő maximális teljesítményt és 350 Nm csúcsnyomatékot építettek be az új MINI John Cooper Works modellcsalád motorterébe, amellyel a valaha készült legnagyobb élsportoló 6,3 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet (100 kilométerre vetített 7,4 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 168 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett, az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltóval és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval egyaránt). A kétliteres benzinmotor bőséges teljesítményéhez méltó lassulásról a Brembo típus-specifikus sport fékrendszere, a letaglózó megjelenésről pedig a MINI John Cooper Works paletta 18 collos könnyűfém kerékgarnitúrája gondoskodik. Az új MINI John Cooper Works Clubman tökéletes vezethetőségéhez eközben az aerodinamikailag optimalizált karosszéria-elemek és kiegészítők is nagymértékben hozzájárulnak. A modell széleskörű alapfelszereltségének nem csupán a típus-specifikus kialakítás, de a LED-es első fényszórók, a MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes), a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a csomagtérajtó kéz nélküli nyitását is lehetővé tevő Comfort Access funkció, a 6,5 inch átmérőjű színes kijelzővel szerelt MINI Visual Boost rádió, a multifunkciós sportkormány és a kezdeti fékező funkcióval dolgozó aktív tempomat is része.

Stílusos vezetési élmény, több évtized hagyományaival átitatva: az új MINI Seven

A háromajtós MINI legújabb modellgenerációja mellé nemrégiben a vadonatúj, ötajtós MINI is megérkezett, hogy még tovább növelje a brit kisautó-gyártó népszerűségét a kisautó-szegmensben. A MINI Seven dizájnkiadás mindkét karosszéria-változathoz elérhető. Rendhagyó kisugárzásával, valamint az új MINI modellgeneráció prémium színvonalú járműkarakterével és hamisítatlan vezetési élményével az aktuális MINI modellpaletta első dizájnkiadása a brit gyökerekben rejlő értékeket és a MINI Seven modell exkluzivitását hirdeti, a tetőn és a külső visszapillantó-házakon Melting Silver ezüstmetál árnyalatú kontraszt-fényezéssel, látványos versenycsíkokkal és karosszéria-kiegészítőkkel, illetve kéttónusú fényezéssel ellátott, 17 collos könnyűfém keréktárcsa-garnitúrával. Az exkluzív utastéri hangulatról szövet / bőr borítású Diamond Malt Brown sportülések gondoskodnak, amelyek a különleges dizájnkiadás kiváltságai.

Az új MINI Seven motorházteteje alá kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrás közül választhatnak a brit kisautó-gyártó ügyfelei, a MINI Seven Chili névre keresztelt felszereltségi csomag pedig számos rendkívüli funkcióval hivatott fokozni a modell nyújtotta kényelmet, vezetési élményt és exkluzivitást. A dizájnkiadás elnevezése a több mint öt és fél évtizede született forradalmi járműlegenda világpremierjének állít emléket, a klasszikus Miniként elhíresült első négyüléses kisautó 1959-ben ugyanis Austin Seven néven gurult le a gyártósorról.

Az új Lexus RX kimondottan felhasználóbarát

A Lexus RX a WardsAuto 10 Legjobb Felhasználói Élmény listáján szerepel. A kiadvány tekintélyes és tapasztalt szerkesztői nem kevesebb, mint 28 autónál értékeltek a rutinszerű napi használat során az általános felhasználói élményt, pontozva az egyszerű okostelefon-integrálást, a felhasználóbarát és leleményes kezelési megoldásokat, az intelligens vezetősegítő technológiát és a vonzó anyagok alkalmazását a belső térben.

lexus_rx_350_f_sport_1

„A Lexusnak van érzéke a csendes, kényelmes autók tervezéséhez, és az új RX egy olyan nyugodt csatlakozási pont, amely szint észrevétlenül köt össze minket a rohanó világgal” – fogalmazl Tom Murphy, a WardsAuto vezető szerkesztője. „Ez alatt problémamentes okostelefon-csatlakoztatást, egy remek színes kijelzőt, részletes térképeket és a menük, illetve információk elérését szolgáló többféle megoldást értjük – többek közt az ergonomikus tenyértámaszt és joysticket, amely némi tanulást követően ösztönösen használható, sőt a vezető is saját habitusához is hangolhatja. Kapcsolatunk a külvilággal egy másik fontos jellemző, mivel kiváló minden sebességtartományban működő sebességtartó automatika, amely állóra tudja fékezni az RX-et az előtte haladó jármű mögött. Az RX-ből nézve jóval kevésbé ijesztő a külvilág.”

A 2016-os RX a Lexus kiemelkedően népszerű modelljének legújabb változata, és továbbra is közepes méretű, luxus SUV-ként ugyanolyan meghatározó szereplője szegmensének, mint bevezetésekor, azaz közel 18 éve volt. A Lexus RX elképesztő népszerűségre tett szert azon autósok között, akik egyaránt igénylik egy SUV sokoldalúságát és egy luxusszedán utazási kényelmét – méghozzá vonzó és elegáns csomagolásban.

„A Lexusnál arra törekszünk, hogy limuzinjaink és SUV-jaink üzemben tartásának minden mozzanatát kellemes élménnyé tegyük” – fogalmaz Jeff Bracken, a csoport alelnöke és a Lexus vezérigazgatója. „Az, hogy a WardsAuto tekintélyes szerkesztői a piac legjobb általános felhasználói élményt nyújtó modelljei közé sorolták az RX-et, sokat jelent csapatunk számára, amely számtalan munkaórát töltött azzal, hogy ez az autó minden részletében örömöt szerezzen vásárlóinknak.”

Toyota i-Road: cél az üzleti felhasználók igénye

2016. szeptember 17-én kezdődött, 2017 márciusa végéig tart: a Toyota megrendezi az Open Road Project második fordulóját.

toyota-i-road-project-autoaddikt

Mindezt elsősorban Tokióban, méghozzá vállalatok és a nagyközönség bevonásával, hogy teljes egészében feltárja az i-Road nevű ultrakompakt elektromos tanulmányautóban rejlő lehetőségeket.

Az Open Road Project keretében egy adott időszakon át általános felhasználók fogják tesztpilótaként vezetni az i-Road járműveket, hogy a Toyota felmérhesse mobilitási igényeiket. A vállalat azt tervezi, hogy a legkülönfélébb technológiákkal rendelkező partnervállalatokkal közösen az i-Road használatához kapcsolódó szolgáltatásokat alakít ki, majd kiértékeli, hogy ezek milyen szinten elégítették ki a felhasználók valós, mindennapi igényeit. A projekt második fordulójában az i-Road piacképességének felmérésére a Toyota üzleti felhasználók számára is kölcsönadja a járművet. Ezáltal egyszerre tesztelhetők e felhasználók elvárásai, valamint az ultrakompakt elektromos jármű megítélése a piacon – többek közt abból a szempontból, hogy az autómegosztó szolgáltatásokban hogyan és milyen célra használhatók ezek a járművek.

Emellett – akárcsak az első fordulóban – a tesztidőszakban a Toyota fokozatosan növeli majd a kapcsolódó szolgáltatások számát, például egyre több exkluzív parkolóhelyet épít ki (amelyek közül néhány töltési lehetőséget is nyújt), és igyekszik több új szolgáltatást kialakítani, megvizsgálva azok hasznosságát. A projekt előrehaladtával a vállalat egy kifejezetten erre a célra létrehozott honlapon (http://openroad-project.com/) időről időre publikálja az eredményeket.

A nemrégiben lezárult első fordulóban 96 tesztpilóta szerepelt, akiket mintegy 3600 jelentkező közül választottak ki.

Összegző értékelésükben ilyen gondolatok szerepeltek: “Az i-Road nagyon kényelmes, mert egészen apró helyeken is lehet vele parkolni,” vagy “Egyre hosszabb utakat vállalok, hiszen az i-Road segítségével bárhová könnyedén eljuthatok.”

A felhasználói tesztek révén a Toyota az szeretné tanulmányozni, mi a legjobb módszer az i-Road előnyeihez kapcsolódó termékek és szolgáltatások fejlesztésére, új, izgalmas lehetőségekkel gazdagítva az emberek mobilitását.

Tovább tökéletesedett az Audi Q3

Még vonzóbb lett az Audi Q3: a külső megjelenéséhez kapcsolódó új elemek még inkább kihangsúlyozzák a sport és a design felszereltségi szintek illetve az S line külső optikai csomaggal szerelt változatok közötti különbségeket.

audi-q3-2017-uj-autoaddikt-1

A hozzájuk csatlakozó Audi Q3 S line competition pedig egy új sportos és különleges modellel egészíti ki a meglévő kínálatot. Az értékesítés a tervek szerint 2016 őszén indul.

A megújult Audi Q3 modell minden eddiginél hangsúlyosabban különbözteti meg az egyes felszereltségi szinteket és csomagokat. A sport felszereltségi szint esetében a prémium SUV modell új orrkialakítást kapott, az oldalsó légbeömlő nyílások nagyobbak lettek, a középső légbeömlő nyílás alatt húzódó szegély a karosszéria színével megegyező fényezésével, a Singleframe hűtőrács pedig „sziklaszürke” árnyalatával hódít.

Az új S line külső optikai csomaggal még látványosabb a modell fellépése: a gyémánt mintázatú betétekkel szerelt légbeömlő nyílások mellett újdonság az első lökhárító teljes szélességében futó szegély, amely két részre osztja azt. A hűtőrács és a légbeömlők másik meghatározó kontraszt árnyalata a magasfényű fekete.

A design felszereltségi szint különösen divatos megjelenést kölcsönöz az Audi Q3 modellnek. A vízszintes osztású oldalsó légbeömlő nyílásokat és az első illetve hátsó lökhárító matt ezüst árnyalatú alvázvédő bevonatát a lökhárítók és kerékjáratok kontrasztot biztosító részeinek „sziklaszürke” árnyalata emeli ki.

A márka új, sportos modellváltozata, az Audi Q3 S line competition különösen hatásos belépővel hódítja meg az utakat. Magasfényű fekete Singleframe hűtőrácsa és légbeömlői révén az autó orr kialakítása az S line külső optikai csomaggal szerelt változat megjelenésére rímel.

Oldalnézetből szemlélve is visszaköszön a fekete szín, amely meghatározó a kerékjáratok, az oldalsó ajtók díszléceinek, a tetősínek, a külső visszapillantó tükrök házának és az oldalsó ablakokat körülfogó keretnek a kialakításánál. A hátulnézetet a lökhárító alsó részének és a hátsó ablak feletti légterelő szárny oldalsó széleinek fényes feketére fényezett részei határozzák meg, amelyet az S line emblémával díszített sárvédők egészítenek ki.

Az Audi Q3 S line competition modell a beltérben is büszkén vállalja dinamikus karakterét. A deréktámasszal szerelt sportüléseket fekete bőr és szövet borítja, középen pedig dombornyomással az S line logó díszíti azt. Opcionálisan elérhető az Alcantara/bőr és a Feinnappabőr kárpitozás is.

Az új sport modell dekorbetétei zongoralakk-fekete felülettel készülnek, az küszöböket pedig az S line logó díszíti. Az S tronic sebességváltóval szerelt modelleknél a pedálok és a lábtartó rozsdamentes acélból készülnek, míg a manuális sebességváltó esetében alumínium és bőr borítású a váltókar gombja. Az alul lapított karimával kiformált, háromküllős, bőrbevonatú multifunkciós sportkormányt kontrasztárnyalatú varrások és az S line logó díszíti, amelyet alumíniumhatású kezelőelemek egészítenek ki.

Az S line sport felfüggesztés, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer és a vezetőinformációs rendszer mind az alapfelszereltség részét képezi az Audi Q3 S line competition modellben, csakúgy, mint a 19 col peremátmérőjű fényes fekete, 10 Y-küllős dizájnnal megálmodott Audi Sport könnyűfém keréktárcsák. A Q3 S line competition a Q3 modellsorozat bármelyik erőforrásával elérhető.

audi-q3-2017-uj-autoaddikt-2

A megújult Audi Q3 kínálatában a „Tundra-barna metál” szín helyett a Camouflage green árnyalat szerepel majd.

A megújult Audi Q3 idén ősszel érkezik a németországi és a többi európai piacra. A kiszállítások várhatóan az idei év végén kezdődnek meg. A design és sport kivitelek változatlanul 8.689.570,- Forint ajánlott bruttó fogyasztói ártól érhetők el, az Audi Q3 S line competition modell pedig jelenleg beárazás alatt van.

Magyarország egyetlen BMW 7-es Individual THE NEXT 100 YEARS limitált modelljét Kecskeméten adták át

Szeptember közepén, néhány napja adták át Kecskeméten a BMW századik évfordulója alkalmából kiadott, világszerte mindössze 100 darabos szériában létező BMW 7-es Individual THE NEXT 100 YEARS modelljét a Linartech Autóház Kft. bemutatótermében.

bmw-7-individual-the-next-100-years-kecskemet-autoaddikt-1

A centenáriumi limitált széria egyetlen magyarországi darabja egy BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS modell, melyet a kecskeméti márkakereskedésben az elsők között rendelt meg tulajdonosa még idén áprilisban. A BMW 7-es centenáriumi limitált kivitelű modell tulajdonosaként egy olyan exkluzív klubba nyert belépőt, mely világszerte mindössze száz BMW tulajdonost érint.

A limitált széria száz évet szimbolizáló száz képviselője a vadonatúj BMW 7-es sorozat három különböző erőforrásának ötféle hajtásláncával gurul le a gyártósorról, a következő modellek képében:
BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS.
A vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi különkiadásának modelljei a bajor gyártó luxuslimuzinjának járműtechnológiai innovációit, hatékonyságát és páratlan menetdinamikáját a BMW Individual részleg tökéletes harmónia szerint megtervezett exkluzív felszereltségi opcióival egyesítik. A centenáriumi limitált széria exkluzív Centennial Blue karosszéria-fényezésének, a BMW Individual részleg 20 collos könnyűfém keréktárcsa-garnitúrájának, a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozásnak és a páratlanul innovatív részleg exkluzív utastéri részleteinek köszönhetően, a rendkívüli luxuslimuzin megkérdőjelezhetetlenül egyedi megjelenést, abszolút vezetési élményt és fejedelmi utastéri hangulatot garantál, hajtáslánc-típustól függetlenül. A limitált széria kiváltsága egy különleges, mindössze száz darabban készülő Montblanc töltőtoll is, amely büszkén viseli a vadonatúj 7-es BMW különkiadásának árnyalatát, mintázatát és részleteit, és kizárólag a centenáriumi modellekhez elérhető.

A Montblanc for BMW centenáriumi töltőtollat a tervezők a Montblanc márka minőségre, stílusra és állandó innovációra vonatkozó szilárd alapelveinek betartásával váltották valóra: a Montblanc márkanév immáron több mint 110 éve egyet jelent az írási magaskultúra és az első osztályú kivitelezés kettősével. A Montblanc a BMW dizájnrészlegével együttműködve egy olyan töltőtollat alkotott meg, amely mindössze száz darabban készült el és kizárólag a vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS limitált szériájának kiváltsága.

A BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS modellbe szerelt vadonatúj nyolchengeres erőforrás a legmodernebb BMW TwinPower Turbo technológiát a BMW luxuslimuzinjaiban alkalmazott egyik legrégebbi motorelrendezési hagyománnyal ötvözi. Az 1954-ben bemutatott BMW 502 modell volt a bajor gyártó történetének első négykerekűje, amelyet V8-as benzinmotorral szereltek, 100 lóerő maximális teljesítménnyel és az akkor forradalmi újításnak számító alumínium öntvénnyel. A vadonatúj BMW 7-es sorozatban dolgozó, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor már 330 kW / 450 lóerő maximális teljesítményt és 650 Nm csúcs forgatónyomatékot küld a hátsó – vagy opcionálisan mind a két – tengelyre. A 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal szerelt BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS összkerékmeghajtású ünnepi modell 4,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagfogyasztása mindössze 8,5 liter, kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása pedig csupán 197 gramm.

bmw-7-individual-the-next-100-years-kecskemet-autoaddikt-2

„A Linartech Autóház Kft. a BMW hivatalos márkakereskedése Kecskeméten, mely több mint 15 éve kezdte meg működését. Az azóta eltelt 15 év során célunk mindvégig az maradt, hogy a régió helyi igényeit felismerve, egyedi megoldásokkal feleljünk meg ügyfeleink elvárásainak – legyen szó új vagy használt gépjárműről, garanciális vagy azon túli javításról. Nagy öröm számunkra, hogy az egyetlen magyarországi centenáriumi BMW 7-es modell a mi kereskedésünkben kerül elégedett tulajdonosához” – mondta el Tóth Gábor, a Linartech Autóház Kft. ügyvezető igazgatója az átadás alkalmával.

„Az új BMW 7-es a márka valaha készült legjobb autója, a vállalat 100 év tudásának és tapasztalatának legjavát ebben a különleges, dedikáltan a centenáriumi évfordulóhoz készített exkluzív modelljében mutatja meg, melyből mindössze 100 darab létezik a világon. Számunkra nagy megtiszteltetés és öröm, hogy ebből egy példány, itt Magyarországon, Kecskeméten kerül új tulajdonosához és a BMW történelmének egyik kiemelkedő darabjaként a magyar utakat rója majd” – mondta el Baudouin Denis a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az ünnepélyes átadás alkalmával.

Kinetikus üléskoncepciót leplez le a Lexus az idei, 2016-os Párizsi Autószalonon

Újabb világpremiert tart a Lexus a Párizsi Autószalonon. A Toyota luxusmárkája ugyanis a világ egyik legjelentősebb autós seregszemléjén olyan forradalmi kinetikus üléskoncepciót leplez le, amely rosthálós konstrukciója révén alapjaiban alkotja újra az autóülés fogalmát.

lexus-kinetikus-ules-autoaddikt

A Lexus által bemutatott forradalmi ülés esetén az üléspárna és a háttámla elfordulása követi a gerincoszlop mozgását, és fokozza a fej tartásának stabilitását, míg a rugalmas szálakból álló, pókháló mintázatú háló szorosan illeszkedik a test formájához, elosztja a terhelést és hosszú távon is kényelmet és optimális megtámasztást biztosít. A háttámlát alkotó szálak környezetbarát, szintetikus pókselyemből* készültek.

Mozgatható ülőlap és háttámla

Az emberi testben a gerinc tartja stabilan a fejet. Lehetővé teszi a medence és a mellkas ellenkező irányú elfordulását, és stabilizálja a fejet sétálás, vagy futás közben.

Ugyanennek a mozgásnak az autóülésen történő megvalósulását szolgálja az az ülőlap és háttámla, amely az utas tömegével, a külső erőhatásokkal együtt mozdul el. Így az autóban ülve annak mozgásától függetlenül az ülés stabilizálja a fej mozgását, és így rögzíti a látómezőt is. Ez csökkenti az utasok fizikai megterhelését, és fokozza a kényelmet.

Pókháló mintázatú ülés

Az ülésváz „kárpitozása” a háttámla közepéből pókhálószerűen kifeszített fonalak kombinációjából áll. Ez a háló kellően rugalmas ahhoz, hogy tökéletesen illeszkedjen a benne ülő testéhez, csökkentve az egyes testrészek terhelését, és hosszú távon is kényelmes ülést biztosít.

A háttámla középpontja a lapocka magasságában található, ami lehetővé teszi, hogy a mellkas elforduljon az ülés tengelye körül. Ez stabilizálja a fej mozgását, és fokozott megtámasztást biztosít. Az ülés ennek a kialakításnak köszönhetően vékonyabb és könnyebb, ami az autó teljes tömegét is csökkenti.

Fehérje alapú alapanyag

A háttámla pókháló mintázatú konstrukcióját alkotó szálak nem kőolaj alapú anyagból, hanem környezetbarát, szintetikus pókselyemből állnak. A fonál fő alkotóeleme a fehérje, amit ebben az esetben mikrobiális erjesztéssel állítanak elő, utána sodorják, majd kiemelkedő ütéselnyelő tulajdonságokkal rendelkező, ellenálló anyaggá fonják.

A Pappas Auto bővíti márkaportfólióját: Alfa Romeo szalon épül

Bővíti márkaportfólióját a Pappas Auto Magyarország Kft. A Mercedes-Benz, smart, Jeep, Kia, Lancia és Fiat személygépkocsijai mellé hetedikként a patinás olasz márka, az Alfa Romeo csatlakozik.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-003

A Pappas Auto kínálatában megjelenő harmadik olasz márka több mint száz évre visszanyúló, gazdag tradícióihoz méltóan exkluzív környezetben talál otthonra. Az Alfa Romeo termékpalettája a Pappas Auto budapesti, a Kárpát utca és a Pannnónia találkozásánál működő központjában, egy kifejezetten az olasz autógyártó követelményeinek megfelelően épülő autószalonban mutatkozik be. Az ünnepélyes szalonavatót a Pappas Auto 2016. októberének és novemberének fordulójára ütemezi, összhangban az Alfa Romeo értékesítés elindításával.

Az összesen 440 négyzetméteres szalon területén a Pappas Auto a márka valamennyi elérhető új modelljét felvonultatja, valamint teljes körű és magas szintű márkaszerviz szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. A nagyszabású beruházás révén az Alfa Romeo iránti, az elmúlt években erőteljesen megnövekedett érdeklődés és vásárlói igények végre válaszra találhatnak.

“Az Alfa Romeo név garancia a sportos vezetési élményt kínáló személyautókra, amit a márka szerelmeseinek tapasztalatai magas fokon igazolnak. Vállalatunk az Alfa Romeo értékesítés megkezdésekor életbe lépő nyitási kedvezmények kidolgozásánál azt a célt tartotta szem előtt, hogy ajánlataink mind az Alfa szerelmesei, mind a márkával szimpatizáló új ügyfeleink számára meggyőzőek legyenek.” – nyilatkozta Gergely Péter. A márkavezető fontosnak tartja, hogy a Pappas Auto új szalonjában az érdeklődők elégedettségét ne csak a kiemelkedően kedvező ajánlatok, hanem a különleges vezetési élményt kínáló Alfa Romeo modellek is garantálják.

A Pappas Auto új Alfa Romeo szalonjába megérkezik az év legjobban várt modellújdonsága az Alfa Giulia is, amelyet az európai piacokon rendkívül kedvezően fogadtak. Az új modellcsaládot háromféle felszereltségi szinten (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint háromféle motorváltozatban kínálják majd. A 2.0 turbo benzines változat 200 LE-vel és 8 sebességes automata váltóval, a 2.2 turbo dízel 150 vagy 180 LE-vel, 6 sebességes kézi, vagy 8 sebességes automata váltóval mutatkozik be.

A kizárólag a Quadrifoglio kivitelben elérhető 510 lóerős V6 BiTurbo benzinmotor műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrás, amely új etalont hoz létre a márka számára. A Ferrari technológiái és műszaki képességei által ihletett motor teljes egészében alumíniumból készült, teljesítménye 510 lóerő és mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az Alfa Romeo Giulia leginkább a sportos és különleges vezetési élményre vágyó vásárlók számára mutat vonzó lehetőséget. A modellekhez a Pappas Auto rendkívüli nyitási akciót tervez.

A Pappas Auto Magyarország Kft. Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb autókereskedése, amely az elmúlt évtizedben töretlenül bővítette márkaportfólióját és emelte ügyfelei számára nyújtott szolgáltatásainak minőségét. Magyarországon a vállalat hét telephelyén több mint 500 munkatársával áll ügyfelei rendelkezésére.

Toyota Prius, nulla károsanyag-kibocsátás szinte az egész csúcsforgalomban

A Római Egyetem tanulmányában a Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátását vesézték ki csúcsforgalomban – méghozzá a megtett távolság és a menet közben eltöltött idő túlnyomó részében.

toyota-prius-romai-egyetem-tanulmany-autoaddikt

A tesztet végző 20 fős csapat tagjai közt különféle életkorú emberek szerepeltek, akiknek fele eddig még sosem vezetett hybridet: a tesztelők újra meg újra ugyanazt a 37 kilométeres útszakaszt járták be Rómában, különböző napszakokban

A mért eredmények alapján a Prius az utazási idő 73,2 százalékában és a megtett távolság 62,5 százalékán károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedett, és a zsúfolt belvárosi szakaszokon ezek az értékek még kedvezőbbek voltak! A Prius hajtóerejének majdnem 45 százalékát az elektromotor szolgáltatta, és az ehhez szükséges villamos energia egyharmadát az energiavisszanyerő fékrendszer termelte.

Az új, negyedik generációs Prius kiemelkedően jó eredményt ért el egy akadémiai teszt során, amely azt vizsgálta, hogyan halad ez a modell tisztán elektromos hajtással és nulla károsanyag-kibocsátással a nagyvárosi csúcsforgalomban. A Római Egyetem munkatársaiból álló tesztcsoport igazolta, hogy a Toyotának sikerült még tovább csökkentenie leghíresebb hybridjének üzemanyag-fogyasztását. A tipikus római csúcsforgalomban megtett több mint 2200 kilométer során gyűjtött adatok szerint a tesztelt Priusok az utazási idő 73,2 százalékában (és a megtett távolság 62,5 százalékán) károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedtek. A vizsgált időszakba azt is beleszámították, amikor a jármű megállt a forgalomban (például egy piros lámpánál), és a motor automatikusan leállt.

A teszteredmények különösen a belvárosi szakaszokon bizonyultak kedvezőnek, ahol különös gondot jelent az autók által keltett zaj, por és légszennyezés. Ezeken az útszakaszokon a Prius az utazási idő 79,4 százalékában és a megtett távolság 76,3 százalékán károsanyag-kibocsátás nélkül tudott haladni. Ez a tiszta autózás a Toyota legújabb Hybrid Synergy Drive hajtásának köszönhető. A jármű hajtóerejének majdnem 45 százalékát az elektromotor szolgáltatta, és az ehhez szükséges villamos energia 34,3 százalékát az energiavisszanyerő fékrendszer termelte. Mindez azt jelenti, hogy a tesztautó hajtó villamosság több mint egyharmada egyszerűen a fékezés és a lassítás során keletkezett.

A Toyota Motor Italy megbízásából készített tanulmányon egy 20 fős csapat dolgozott, amely felerészt férfiakból, felerészt pedig nőkből állt, méghozzá két (35 év alatti és fölötti) korcsoportból összeválogatva. A csapat egyik fele már vezetett hybrid autót, a többieknek viszont ez volt az első ilyen tapasztalatuk. Mindegyik résztvevő ugyanazt a 37 kilométeres útszakaszt járta be Rómán keresztül és vissza, méghozzá három különböző napszakban – reggel, délután és este – egy 17 colos kerekekkel szerelt, alapkivitelű Prius Style modellel. Az autósok minden utazáshoz Eco üzemmódba kapcsoltak, leállították a klímaberendezést, és mindvégig betartották a sebességkorlátozásokat. A Toyota vezető szerepet tölt be a hybrid technológia fejlesztésében; ennek köszönhető, hogy az új Prius minden egyes modellgeneráció-váltáskor hatalmasat fejlődik a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás terén, s így a világ legnagyobb darabszámban értékesített hybridjévé válhatott. Ugyanakkor a Prius eredményei túlmutatnak a hatékonyság folyamatos tökéletesítésén, hiszen az eredeti modellváltozat bemutatása után 18 évvel piacra lépő új, jelenlegi Prius immár minden szempontból kifogástalan vezetési élményt kínál.

A modern megjelenésű, élvezetesen vezethető autóban a Toyota elsőként alkalmazta a vadonatúj TNGA padlólemezt, felülírva az új Priussal mindazt, amit egy 21. századi hybridtől elvárhatunk – ugyanakkor megőrizve a legendás minőséget és megbízhatóságot, ami eddig több mint 9 millió hybridautó-vásárlót győzött meg világszerte.

[TESZT] BMW X6 M50d – technológiai erődemonstráció

Kismillió variáció létezik arra, hogy a jelenlegi, második generációs X6 szériát kedvünkre szabhassuk testre konfigurálásnál. A BMW X6 M50d pontosan ilyen alternatíva: szinte mindent felvonultat, ami ma létezik az autógyártás innovációjaként, szinte minden téren. Amolyan techdemó, de ezzel itt nem árulunk el semmiféle újdonságot.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-001

Teszteltük már a 730d-t, teljes konfiguráltsággal, mindennel felvértezve, amit csak el lehet képzelni, vagy korábban a 640d publikációnk szintén ezt a vonalat pedzegette. Most pedig itt van, porondon a BMW X6 M50d, a stílus- és műfajteremtő kategória, egyfajta iránymutatásként aposztrofálva: igen, így kell ezt kivitelezni, követendő példaként.

Második generációját éli jelenleg az X6, a BMW X6 M50d pedig e modellcsalád dízeles csúcsa. Az M jelzés itt nem összekeverendő a klasszikus értelemben vett X6 M esetében használatossal, az egy teljesen más kategória, no meg ott mellőzve van kötelező jelleggel mindenféle gázolajos megoldás. Még akkor is, ha menettulajdonságokban, agilitásban közelít ahhoz a kategóriához – de erről majd a teszt vége felé, bővebben.

A klasszikus X6-fazonról oldalakon át lehetne fejtegetni, s mivel megosztó az autó maga, lenne is bőségesen célirányos kommentelés. A BMW X6 M50d hangsúlyos frontoldali légbeömlőket kapott a középtájra helyezett ködlámpafészkek alá, valamint a gigászi BMW-vesék alatt is megbújik egy szolidabb verzió; az adaptív LED fényszorókettős (egységenként) jól illeszkedik a szélesre és keskenyre gondolt lámpatestek rajzolatához. Az egész motorteret borító burkolat hatalmas, ebből adódóan a BMW X6 M50d orra monumentális, nem mintha a közel 2 méteres szélesség (1989 milliméter) nem sejtetne sokat a külső paramétereket illetően.

Megvannak a hatalmasnak tűnő méretek, de ez kell is

Oldalról méretessebnek tűnik a hossz, pedig „csak” 4909 milliméterről beszélünk a BMW X6 M50d esetében.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-004

A 20 colos kerekek úgy tűnnek el a kaszni öblös kerékjárati íveiben, hogy öröm nézni, a terepes jellegre elsősorban az oldalvonal megerősítése utal elsődlegesen. Pluszban a prémium-megközelítés sem elhanyagolandó, ugyanis az elmaradhatatlan krómcsíkok, berakások természetesen fellelhetők (igaz, nem olyan nagy arányban, mint egy hagyományosabb, kevésbé sportos külalakkal felvértezett modell esetében). Hiányzik az oldalajtók üvegezése alatti, övvonalat végigkísérő díszléc például, ehelyett fényes felületű és sötét tónusú részelemeket kapunk. Az A oszlop alatti beömlő szintén illusztris, felette a megbúvó M biléta emlékeztet: elüt jócskán a tradicionális X6 utcai verzóitól ez az alternatíva.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-003A csapott tetővonal hatalmas farrészben teljesedik ki: a BMW X6 M50d egyik talán legjellegzetesebb ismérve a hátsó felület, hatalmas ötödik ajtóval, hangsúlyozva a kupé jelleget. A dupla, két oldalra helyezett kipufogópáros is figyelemreméltó, valamint a diffúzoros jelleget képviselő alsó lökhárító-elem is tetszetősen kelleti magát, hangsúlyozza az egész kocsiszekrény egyediséget sugárzó mivoltát. A far egyébként nem hordoz semmiféle formabontó, kirívó extra megvalósítást, egyedül az X6 M50d felirat árulkodik arról, hogy egyedi(bb) modellel van dolgunk.

Mindennemű kényelmi igényt kielégít az X6 M50d enteriőrje

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-010Mindig is értett a BMW hazai importőre ahhoz, hogy a tesztautók a lehető legízlésesebben legyenek konfigurálva, annak érdekében, hogy ténylegesen korrekt képet kaphassanak az újságírók a bőséges kínálatról, konfigurálási lehetőségekről, magáról a felhozatalról. A tesztelt BMW X6 M50d esetében sem volt ez másképp: a vöröses árnyalatú vajbőr enteriőr lenyűgöző, ehhez a BMW-féle visszafogott puritanizmus és elegancia teszi hozzá a maximumot. Nem beszélve az anyaghasználat minőségéről, az illesztésekről, illetve arról a komfortról, amit az utasok kapnak.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-011

Legalábbis az első két fotel esetében: ezek aprólékosan szabhatók testre, több profilt is elmenthetünk, de masszásfunkciót és hűtést, fűtést is találunk a repertoárban. Az ülő- és hátlapok egyaránt kimerítik szinte bármely testalkattal rendelkező sofőr és utasa összes igényét, az oldaltartás jeles, ugyanakkor a háttámlák szélessége is megfelelő a sportosság ellenére.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-014

A kezelőszervek jól elérhetők, bár az első ajtók ablakemelői (főként az utasoldali részen) kicsit előre lettek elhelyezve, ezért nyújtózást igényel, ha egy kisebb, vagy közepes testalkattal bíró delikvens utazik a vezető mellett. Itt a térd-, váll-, és fejtér is fejedelmi, ugyanúgy, ahogy a két irányba felnyitható könyöktámasz is két főnek garantálja az utazás közbeni kényelem fokozását – ráadásul remekbeszabott hűtőalkalmatosságként is helyt állt a közel 40 fokos kánikulában – hidegen tartott álló helyzetnél is, sokáig).

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-0179.7 col képátlós LCD kijelzőjével a BMW X6 M50d igazán informatív tud maradni, a legrészletesebb infotainment egyértelműen még mindig a bajor márka érdeme a kategóriában. A 8 sebességes ZF váltóegységet működtető joystick jellegű kar mellé integrált profilválasztó tárcsa segítségével pillanatok alatt léptethető az átlátható menürendszer, ugyanilyen gyorsan ki is választhatjuk a nekünk épp megfelelő és szükséges módozatot. Egyébként a kifejezetten bőséges funkcionalitást és opciókat most külön nem taglalnánk, a láblécnél linkelt résznél érdemes a BMW hazai importőrének honlapjára átkattintani, és máris látszik, mi minden szerepel a felhozatalban.

Mindennek van helye, ha mi azt úgy akarjuk

A hátsó üléssor szélességével nem is lenne baj – bár talán kicsit nagyobbat gondol ki az ember a kategória alapján, amelyet a BMW X6 M50d képvisel -, a lábtér nagynak mondható, még három közepesen megtermett utas tekintetében is, ugyanakkor a fejtér kimondottan kevés.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-015

Köszönhető mindez a hátrafelé lejtő tetőkialakításnak, ami kell nyilván, hiszen az X6 fő jellegét az imént is már felemlegetett kupés fazon alkotja. Az ülőhelyek persze itt is komfortot hordoznak, de tény, hogy kettő főre van szabva itt is, akárcsak a többi, hasonszőrű osztályba sorolt BMW modell esetében.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-018

 

580 liter sok mindenre elegendő, főként, ha rakodófelületről van szó. A BMW X6 M50d esetében pontosan ennyivel gazdálkodhatunk, de akár 1525 literig is felbővíthetjük a kapacitást, az osztott hátsó ülések hátlapjainak előrehajtásával. Elmaradhatatlan rekeszek, plusz pakolóhelyek (padlólemez alatt is) bővítik a lehetőségeket.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-006

Közepesen lágy a tesztelt BMW X6 M50d futóműve, az első, kettős háromszöglengőkaros felfüggesztés párosítva a hátsó többlengőkarossal tulajdonképp hozza az elvártat, ugyanakkor visszavesz a komfortérzetből az enyhén pattogós aspektus. Jó, jó, csak ott díszeleg egy M plakett az autón, de mindenesetre levon az utazási élményből az alapvetően hátul jelentkező rugózási keménység, főként egyenetlen úttesteken, keresztbordás úthibák esetében.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-016

Menetzaj tekintetében átlagosak a tapasztalatok, országúti környezetben megmarad a luxusautós tendenciánál, viszont 130 felé közelítve egyre intenzívebb a futóműzaj, megspékelve erősödő menetszéllel. Egyébként nem érdemes csodálkozni, ugyanis a tesztmodellen elöl 275-ös, hátul pedig 315-ös (!) gumiabroncsok tették a dolgukat.
2993 köbcentiméteres, sorhatos dízelaggregát került a BMW X6 M50d orrába. Az egység nem kevesebb, mint három turbóval lett felszerelve, így máris nem meglepő a 740 Newtonméteres maximálisan elérhető forgatónyomaték-érték, amelyet a hajtás szabadít a négy kerékre, már 2000-es percenkénti fordulatszámtól. A teljesítmény is illusztris, ugyanis 381 lóerővel gazdálkodhat a BMW X6 M50d, mindez 4000-es fordulaton érhető el, a végsebesség pedig szokás szerint 250 kilométer/óra, leszabályozással.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-005

Rugalmasnak jellemezhető a BMW X6 M50d, 5.4 másodperces 0-100 kilométer/órás sprintet rögzítettünk 1 fővel (sofőr). Figyelemre méltó eredmény ez, főként, ha hozzávesszük az autó 2125 kilogrammos gyári üres tömegét, valamint a SUV-jelleget.

Elképzelhetetlen nyomaték. A valóságban is meggyőző a 740 Nm?

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-0198 fokozatú, a ZF által jegyzett automata váltóegység került a BMW X6 M50d-be is, újfent kiváló menetkomfortot és tulajdonságokat biztosítva. A felváltások mindig akkor történnek, amikor azt vezetési stílusunk megkívánja, függően attól, hogy mely vezetési profilban utazunk éppen. A gázreakciók már-már rettentően közvetlenek, a nyomatékgörbe egyenletesen épül, a turbótöltők triójának köszönhetően nyoma sincs lyuknak egyetlen sebességtartományban sem. A gyorsulás pedig magáért beszél, bár ne számítsunk sportautósan kirobbanó, ülésbe passzírozó erőhatásokra, az egész vegytiszta, kicsit steril és egyenletes; a kilométeróra tekintve csak azt vesszük észre, hogy a mutató pillanatok leforgása alatt az egekbe szökken.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-002

Ahhoz képest, hogy mit tud a BMW X6 M50d, a fogyasztás sem tekinthető túlzónak. Városban 8.2, országúton 5.9 litert mértünk 100 kilométerre átlagolva (gazdaságos üzemmódban), míg autópályán 7.2-8.1 közt ugrált az érték. Ezzel együtt a hatótáv – ha visszafogottabban vezetünk – 8-900 kilométer is lehet, köszönhetően a 85 literes üzemanyagtanknak. Amúgy pedig, ha nem számítanak a költségek, könnyedén feltornászhatjuk az átlagfogyasztást akár 15 literig is.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-007

2016 BMW X6 M50d specifikációk

Motor

Motortípus: hathengeres dízelmotor, három turbóval

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 381 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 740 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4909 mm

Szélesség: 1989 mm

Magasság: 1702 mm

Tengelytáv: 2933 mm

Első gumik mérete: 275/40 R20

Hátsó gumik mérete: 315/35 R20

Tömeg, üresen: 2125 kg

Megengedett össztömeg: 2900 kg

Csomagtartó mérete: 580 liter, 1525 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 85 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.2 s (gyári), 5.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.2 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 6.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.2 l/100km

Országúti: 6.3 l/100km

Vegyes: 6.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 174 g/km

Még több információ a BMW magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Ford fényszórói alkalmazkodnak a hirtelen jött felhőszakadásokhoz

Egy hirtelen, semmiből jött felhőszakadás még a gyakorlott autósok számára is rémálommá változtathatja az addigi kellemes utazást, hiszen ilyenkor alig látható az út. Európában egyre gyakoribbak az extrém időváltozások, ezért a Ford bevezeti az Időjárás-független Világítás technológiát, amely automatikusan javítja a látási viszonyokat, amikor megnyílnak az ég csatornái.

ford-felhoszakadas-zivatar-fenyszoro-autoaddikt

A rendszer szélesebb és rövidebb fénypászmát vetít, jobban megvilágítva az út szélén haladó gyalogosokat és a kerékpárosokat, és kevésbé vakítva el a szembejövőket. A Ford Adaptív Fényszórórendszerének részét képező technológia működését az ablaktörlő bekapcsolása, a külső fényviszonyok és a jármű sebessége aktiválja.

“Sok autós tart a felhőszakadástól, amikor egy váratlan zápor miatt még az útjelzések is szinte láthatatlanná válnak” – magyarázta Thorsten Warwel, a Ford Európa világítástechnikai részlegének vezetője. “A Ford kínálatában már eddig is szerepeltek automatikus fényszórók és ablaktörlők. Az Időjárás-független Világítás technológia révén az autósok ezentúl még könnyebben úrrá lehetnek a rossz időjárás okozta nehézségeken.”

Egy, az Egyesült Királyságban végzett felmérés szerint esős időben 82 százalékkal nő a balesetveszély. A kutatásból az is kiderült, hogy amikor az esővíz eltakarja az úttestre festett jelzéseket, akkor a fényszórók még a fényvisszaverő jelzéseket sem képesek láthatóvá tenni.

Számos országban, például Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban idén árvizek is voltak. Az Európai Bizottság jelentése szerint bizonyos országokban intenzívebbé váltak az esőzések, noha az átlagos csapadékmennyiség csökkent. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség előrejelzése szerint Európa nagy részén ebben az évszázadban 5-25 százalékkal nő majd a nyári felhőszakadások intenzitása, télen pedig 15-35 százalékkal erőteljesebb esőzések várhatók.

Az Egyesült Királyságban a 2015-ös évben immár hetedik alkalommal dőlt meg a csapadékrekord, és az ország történetének 10 legesősebb évéből hetet 1998 óta regisztráltak. Az ország kormánya ebben a hónapban jelentette be, hogy a Nemzeti Árvízkészültségi Jelentés alapján 20-30 százalékkal nőhet az extrém intenzitású esőzések száma, ezért új árvízvédelmi tervekre van szükség6.

Az Adaptív Fényszórórendszer a mindenkori közlekedési helyzethez igazítja a fénysugár irányát és fényerejét; autópálya-sebességnél például hosszabb és erősebb fénypászmát vetít az autó elé, a vidéki utakon pedig bevilágítja a kanyarokat. A technológiát a mérnökök egy kifejezetten erre a célra épített szimulációs területen, valamint a világ számos közútján végzett éjszakai próbautakon tesztelték.

A Ford Adaptív Fényszórórendszere jelenleg a Xenon fényszórókkal felszerelt típusokhoz (például a C-MAX és Grand C-Max, a Focus és a Kuga modellekhez), illetve a Ford Dinamikus LED Fényszóróval felszerelt típusokhoz (például az Edge, a Galaxy, a Mondeo és az S‑MAX modellekhez) rendelhető meg.

A Ford kifinomult világítástechnológiái közt szerepel a Vakításmentes Távfény is, amely megakadályozza a szembejövő járművek vezetőjének elvakítását, és jobb látási viszonyokat teremt az éjszakai utazások során. Az S-MAX, a Galaxy és az Edge modellekhez megrendelhető rendszer használatával az autósnak nem kell a tompított és a távolsági fény között kapcsolgatnia, mivel a technológia automatikusan blokkolja a vakító fénysugarakat.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK