Főoldal Blog Oldal: 383

Balesetmegelőző programot indított a Ford – ismerje meg Felfújható Fatert!

A Ford kutatásai szerint a fiatalok halálának elsődleges oka világszerte az autóbaleset, nyáron pedig a 18-24 éves korosztály sokkal nagyobb veszélyben van az utakon, mint az év bármely más szakaszában.

safe-driving-program-ford-felfujhato-fater-autoaddikt

Európában a 18-24 éves korosztály a teljes lakosság 8 százalékát teszi ki – ám a közúti balesetek halálos áldozatai között már 15 százalék az arányuk. Nyáron még rosszabb a helyzet: ekkor 21 százalékosra növekszik ez az arány.

A statisztikában tapasztalható emelkedés mögött egyértelműen a meggondolatlan kockázatvállalás áll, aminek eredményeképpen 2004 és 2013 között 62.000 fiatal autós vesztette életét autóbalesetben az Európai Unióban. Az Európai Közlekedésbiztonsági Megfigyelőközpont jelentése szerint a fiatalok által okozott balesetek leggyakoribb oka, hogy nem figyelnek eléggé az útra, nehezebben viselik a stresszt, alkohol vagy tiltott szerek hatása alatt vezetnek, és számtalan zavaró tényező tereli el a figyelmüket.

A Ford 6500 európai fiatal bevonásával készített el egy felmérést, hogy jobban megértse a rájuk leselkedő veszélyeket. Ebből az derült ki, hogy a megkérdezettek 57 százaléka lépte már túl a megengedett sebességhatárt, 43 százalék váltott már szöveges üzeneteket vezetés közben, 36 százalékuk telefonált vagy instant üzeneteket küldött, 13 százalékuk vezetett már ittasan, és 11 százalékuk nézett már mobiltelefonján videókat vagy TV-műsorokat a volán mögött ülve.

A Ford többek között ezért is hívta életre a Driving Skills for Life (DSFL) programot, amely ingyenes oktatást kínál a fiatal autóvezetők számára. A programban 2016 végéig 13 európai ország több mint 20.000 autósa tökéletesítheti majd vezetési tudását, Magyarországon pedig 2017-ebn tervezik a bevezetését.

“A nyár remek alkalom arra, hogy az ember átélje az autózás nyújtotta szabadságot, amit a mai fiatalok ugyanúgy élveznek, mint az előző generációk. Csakhogy túl sok fiatal autós leli halálát olyan autóbalesetekben, amelyek oka a gyakorlatlanság és a rossz döntések kombinációja” – mondta el Jim Graham, a Ford DSFL managere.

A fiatal autósok 57 százaléka elismerte, hogy sokkal óvatosabban vezetnek, ha szüleik vagy nagyszüleik is ott ülnek az autóban, 41 százalékuk pedig úgy vélte, hogy több kockázatot vállalnak, amikor a barátaikkal autóznak. A Ford erre a helyzetre figyelmeztet új, vicces videójával, amelynek egyik főszereplője a Felfújható Fater. Ez a képzeletbeli termék egy felfúvódó bábu, ami akkor aktiválódik, amikor a fiatal autós könnyelműen viselkedik; emellett a figura a DSFL honlapon megtalálható online vezetési akadémiára is felhívja a figyelmet. Az alábbi videóban minden részlet megtalálható:

A nyári utazások célja gyakran egy kirándulás, egy fesztivál vagy egy strand. A felmérés szerint nyáron a fiatalok 68 százaléka sokkal lazábban vezet, és 54 százalékuk figyelmét könnyen elvonja egy csinos gyalogos.

A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 45 százaléka már megpróbált több barátot betuszkolni az autóba, mint ahányan szabályosan elférnének az utastérben, 25 százalékuk beült már valaki mellé, akiről tudta, hogy ivott, 24 százalékuk pedig vezetett már drog hatása alatt; e válaszok különösen azok közt voltak gyakoriak, akik rendszeresen járnak fesztiválokra. Általánosságban elmondható, hogy a megkérdezettek 41 százaléka szerint néha szívesen vállal kockázatot vezetés közben, holott 26 százalékuk szenvedett már valamilyen balesetet, 20 százalékuk pedig ült már olyan autóban, amit megállított a rendőrség.

93 százaléknak meggyőződése, hogy jól vezet – ugyanakkor 54 százalék elismeri, hogy nem mindig olyan körültekintő, ahogyan az vezetés közben szükséges lenne.

A fiatalokat érintő halálos balesetek áldozatainak többsége férfi, és a Ford felmérése megerősítette, hogy ők valóban hajlamosabbak a könnyelmű kockázatvállalásra. A fiatal férfiak figyelmét háromszor nagyobb valószínűséggel tereli el egy vonzó gyalogos látványa, mint a fiatal nőkét; 25 százalékukat már megállította a rendőr, szemben a fiatal nők 16 százalékával; emellett pedig hajlamosabbak a gyorshajtásra, a vezetés közbeni telefonálásra és az ittas vezetésre.

A felmérés Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban készült, és mint kiderült, a franciák közül ültek már a legtöbben olyan autóban, amit megállított a rendőrség. A németek tartanak a legkevésbé egy autóbalesettől, és ők a leghajlamosabbak a gyorshajtásra is – ahogyan ők szenvedik el a legtöbb balesetet is. Az olaszok a leginkább hajlamosak telefonálgatni vezetés közben, és a spanyolok vezetnek a legkönnyelműbben olyankor, amikor a barátaikat fuvarozzák. A britek kifejezetten hajlamosak megbámulni egy vonzó gyalogost, így náluk a leggyakoribbak az ebből eredő balesetek.

A Ford DSFL program 13 évvel ezelőtt indult útjára az USA-ban, ma pedig már Belgiumban, Dániában, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Romániában, Oroszországban, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban is folynak gyakorlati képzések. A tréningeken a fiatal autóvezetők megtanulják a veszélyhelyzetek felismerését, a jármű kezelését, valamint a helyes sebesség és követési távolság megválasztását. A program megismerteti a fiatalokkal az ittas, illetve kábítószeres állapotban történő vezetés veszélyeit, emellett pedig a közösségi média használatának zavaró hatásait, például a vezetés közbeni szelfizés problémáit is bemutatja – miután a Ford egy korábbi, 2014-es felméréséből kiderült, hogy minden negyedik fiatal autós készített már szelfit vezetés közben.

“Életbe vágóan fontos megtalálnunk a legjobb módszert arra, hogy ezeket a nagyon fontos üzeneteket eljuttassuk a fiatalokhoz, és hogy a lehető legtöbb autós számára biztosítsuk annak lehetőségét, hogy tökéletesítse vezetési tapasztalatát a DSFL képzésein” – vélekedett Graham.

Optimális teljesítménnyel zárta az Audi 2016 első félévét

Világszerte növekvő kiszállítások és stabil pénzügyi mutatók: az Audi Csoport az év eleje óta több mint 950 ezer Audi gépkocsiját adta át ügyfeleinek – áll a márka hazai importőrének sajtóközleményében.

audi-logo-autoaddikt

A vállalat forgalma 30,1 milliárd euróra nőtt, a különleges hatások előtti működési eredménye pedig mintegy 2,7 milliárd eurót tett ki, ami 8,8 százalékos forgalomarányos működési nyereségnek felel meg. A különleges hatások mintegy 265 millió euró értékben terhelik az eredményt.

„Gazdasági tevékenységünk a komoly kihívást jelentő körülmények ellenére is erősnek bizonyult az első félév során” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Stabil alaptevékenységünkre építkezve új üzleti területeket fejlesztünk, amelyek a jövő olyan témáit tárják fel előttünk, mint például a digitalizáció. Hosszútávon fenntartható termékekbe kívánunk fektetni, miközben kielégítő válaszokat dolgozunk ki a nagyvárosi mobilitás kérdéseire.”

A kiszállítások terén elért újabb növekedés jól mutatja, mennyire vonzó márka az Audi. Januártól június végéig a négykarikás márka 953 218 (2015: 902 272) autóját adta át ügyfeleinek, azaz 5,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Emellett minden kulcsfontosságú értékesítési régióban, így Európában, Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban is növekedést produkált. Különösen az Audi A4 és a Q7 felsőkategóriájú szabadidő-autó új generációja hajtotta az eladásokat.

Az Audi Csoport forgalma az év közepére 30 134 (2015: 29 784) millió euróra nőtt, a különleges hatások előtti működési eredménye pedig 2666 (2015: 2914) millió eurót tett ki, ami 8,8 (2015: 9,8) százalékos forgalomarányos működési nyereségnek felel meg. Utóbbiak előző évhez mért csökkenése egyebek mellett a jelentős előzetes kiadásokra és a devizaárfolyamok alakulására vezethető vissza. A vállalat az év második felében helyezi üzembe új, mexikói gyárát.

A mintegy 265 millió eurónyi különleges hatásokat is beleszámítva az Audi Csoport féléves működési eredménye 2401 (2015: 2914) millió euróra, forgalomarányos működési nyeresége pedig 8,0 (2015: 9,8) százalékra adódott. A különleges hatásokban 133 millió euró céltartalék szerepel az esetlegesen hibás Takata légzsákok számára, emellett az Audi 132 millió euróval növelte a V6-os 3.0 TDI motorok témakörével kapcsolatos műszaki műveletekre, jogi kockázatokra és értékesítési intézkedésekre elkülönített összeget.

Az Audi Csoport pénzügyi eredményeiben egyszeri negatív hatásokként jelenik meg a globális kamatpiac volatilitása. E körülmények közepette a vállalat 2190 (2015: 3150) millió euró adózás előtti, illetve 1682 (2015: 2429) millió euró adózás utáni eredményt ért el 2016 első féléve során.

A nettó pénzforgalom az első félév végére 2085 (2015: 1747) millió euróra, míg a nettó likviditás 17 150 (2015: 16 420) millió euróra emelkedett.

Amint Axel Strotbek, az igazgatótanács a pénzügy és az IT területeiért felelős tagja kiemelte: „Ki kívánjuk használni az Audi Csoport pénzügyi erejét és saját forrásokból tervezzük jövőnket. Előzetes kiadásaink tovább növekednek az év második felében. A tárgyieszköz-beruházások januártól június végéig 1238 millió eurót tettek ki, a teljes 2016-os évre pedig több mint hárommilliárd euró szerepel e célra a vállalat terveiben. „Innovációs és beruházási céljaink érdekében a vállalat minden területén növelni kívánjuk a hatékonyságot” – húzta alá Axel Strotbek.

A jövő szempontjából legfontosabb stratégiai területeken az Audi januártól június végéig 600 új munkatársat alkalmazott, az év végéig pedig összesen 1200 szakemberre kívánja bővíteni e kört. Mindemellett az Audi a tanulói létszámát is tíz százalékkal növeli, így szeptemberben első alkalommal már mintegy 800 fiatal kezdheti meg tanulmányait Ingolstadtban és Neckarsulmban.

A folyó pénzügyi év során az Audi Csoport ismét több négykarikás gépkocsiját tervezi kiszállítani és a konjunkturális keretfeltételek, illetve a devizaárfolyamok alakulása függvényében forgalma tekintetében is enyhe növekedéssel számol. A folyó üzletmenetet tükröző, különleges hatások előtti forgalomarányos működési nyereség vonatkozásában a prémiumgyártó nyolc és tíz százalék között meghatározott stratégiai céltartományába eső, míg a különleges hatások figyelembevételével kismértékben e tartomány alatti értéket vár.

Sikeres üzleti időszakot tudhat magáénak a Volkswagen Csoport 2016 első felében

A Volkswagen Csoport a vártnál lényegesen jobb teljesítménnyel zárta a jelenlegi pénzügyi év első felét – áll a márka szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményében.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-011

A különleges tételek nélküli működési eredmény az első hat hónapban elérte a 7,5 milliárd eurót (2015: 7,0 milliárd euró), amely kiváló eredmény a Volkswagen Csoport számára 2016. első felére. Ugyanakkor a negatív hatású különleges tételek 2,2 milliárd euróval (2015: 0,2 milliárd euró) csökkentették a működési eredményt.

Ezek a különleges tételek többségében a dízel aggregátok kibocsátásával kapcsolatos ügy jogi kockázataihoz kötődnek, amelyre további 1,6 milliárd eurós keretösszeget különített el a vállalatcsoport az év első hat hónapjában. Ennek következményeként a különleges tételekkel együtt számolt működési eredmény 5,3 milliárd euróra csökkent. A Volkswagen Csoport különleges tételekkel együtt kalkulált operatív árbevétel-arányos nyereségrátája 4,9 százalékra csökkent (2015: 6,3 százalék), a különleges tételek előtt ez elérte a 7,0 százalékot (2015: 6,4 százalék). Az év első felében regisztrált árbevétel elérte a 107,9 milliárd eurót (2015: 108,8 milliárd), amely éppen alatta marad az előző évben teljesített eredménynek.

Matthias Müller, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke így kommentálta az évközi eredményeket Wolfsburgban: „A különleges tételek fényében kiváltképp elégedettek lehetünk az első félév eredményeivel. A számok azt mutatják, hogy üzleti modellünk megbízható. Márkáink révén a Volkswagen Csoport számos erős pilléreken nyugszik. Ezekre az alapokra építve és a „Together – Stratégia 2025” programját követve alakítjuk át a Volkswagen Csoportot autógyártóból a fenntartható mobilitás világszerte vezető szolgáltatójává.”

A konszern működési eredménye nem tartalmazza a kínai vegyesvállalatok eredményeit, amelyek 2,4 milliárd euróra (2015: 2,7 milliárd euró) adódtak. Ezen vállalatok pénzügyi eredményeit a tőkemódszer alkalmazásával számolják el, így kizárólag csak ott jelennek meg. A befektetésből származó alacsonyabb jövedelmek és az újraszervezési hatások miatt az adózás előtti eredmény az első hat hónapban 4,8 milliárd euróra csökkent (2015: 7,7 milliárd euró). Az adózás után eredmény 3,6 milliárd euróra (2015: 5,7 milliárd euró) rúgott.

„Nehéz körülmények között stabil eredményeket produkáltunk” – jelentette ki Frank Witter, az igazgatótanácsnak a pénzügyek területéért felelős tagja. „Ez mutatja a Volkswagen Csoport kiemelkedő nyereségszerző képességét. De folyamatos kemény munkára van szükség ahhoz, hogy a dízel kérdés komoly hatásait ellensúlyozzuk.”

Az első félév eredménye nem csupán az Audi, Porsche és ŠKODA márkák már korábban is valószínűsíthető erősödésének köszönhető, de ugyanúgy fontos szerepet játszott benne a Volkswagen Személyautók márka kézzelfogható, az első negyedévhez viszonyított második negyedéves bővülése. Ez a változás számos tényezőnek köszönhető, így például a szezonálisan nagy kereslet, az európai autópiac magára találása és a nagybani értékesítés újjáéledése is meghatározó volt a növekedés szempontjából. A hatékonysági program pedig itt is érzékeltette pozitív hatásait.

A gépjárműipari részleg nettó készpénz-állománya 28,8 milliárd euróra nőtt

Június végére a gépjárműipari részleg nettó készpénz-állománya 28,8 milliárd euróra emelkedett, amely 4,3 milliárd euróval haladja meg a 2015. év végi eredményt. Az autóipari részleg beruházási kiadásai 137 millió euróval 4,5 milliárd euróra csökkentek, miközben a tőkeráfordítás-aránya maradt a tavalyi év hasonló időszakában regisztrált 4,9 százalékon.

Márkák és üzleti területek

A Volkswagen Személyautók különleges tételek nélküli működési eredménye a tavalyi 1,4 milliárd euróról 0,9 milliárd euróra csökkent. A csökkenés az árfolyam változások negatív hatásainak, a kiszállítások alacsonyabb számának illetve a károsanyag-kibocsátási ügyhöz kapcsolódó magasabb marketing költségeknek tudható be.

Az Audi különleges tételek nélküli működési eredménye 2,7 milliárd eurót tett ki (2015: 2,9 milliárd). Az árfolyam változások hatásai, az új termékek és technológiák folyamatos magas költségei illetve a nemzetközi termelési hálózat kiépítésének költségei mind negatívan befolyásolták az eredményességet. A legfontosabb pénzügyi mutatók az Audi esetében magukban foglalják a Lamborghini és a Ducati márkák számait is.

A ŠKODA működési eredménye 31,2 százalékkal javult, így a tavalyi 522 millió euró után 2016. első félévében elérte a 685 millió eurót. Ez az eredmény leginkább a kiszállítások bővülésének, a kiváló modellmixnek és az optimalizált termelési költségeknek köszönhető.

A SEAT márka tovább halad a növekedés útján, az év első hat hónapjában 40 millió euróval 93 millió euróra emelte működési eredményét. A kiszállítások visszaesését és az árfolyam változásainak negatív hatásait a márkánál a költségek csökkentésével és a modellmix további javításával sikerült ellensúlyozni.

A Bentley elsősorban a megváltozott piaci környezet és az árfolyam változások negatív hatásai miatt 75 millió eurós visszaesést könyvelt el, működési eredménye az év első hat hónapjában -22 millió euróra adódott.

A Porsche 7,7 százalékkal tovább javította működési eredményét, amely elérte az 1,8 milliárd eurót, köszönhetően az évről évre növekvő kiszállításoknak és a kedvező árfolyamoknak. A kereslet leginkább a Boxster, Cayman, 911 és Macan modellek iránt növekedett.

A Volkswagen Haszonjárművek termékpalettájáról a Caddy és a Multivan/Transporter modellek voltak a leginkább kedveltek az év első hat hónapjában. 2016. első félévének működési eredménye 299 millió euróra nőtt (2015: 268 millió euró) elsősorban a kiváló modellmixnek köszönhetően.

A Scania esetében a növekvő európai kiszállítások ellensúlyozták a Dél-Amerikában, Törökországban és Oroszországban visszaeső keresletet, így a márka különleges tételek nélküli működési eredménye 550 millió euróra emelkedett (2015: 503 millió euró).

A Dél-Amerikában tartósan fennálló nehéz gazdasági környezet ellenére a MAN különleges tételek nélkül számolt működési eredménye 186 millió euróra (2015: 54 millió euró) emelkedett. A bevezetett strukturális átszervezések itt szintén éreztették pozitív hatásukat.

A MAN Power Engineering az év első hat hónapjában 103 millió eurós (2015: 135 millió euró) működési eredményt ért el.

A Volkswagen Pénzügyi szolgáltatások üzletága 2,6 százalékkal 995 millió euróra növelte működési eredményét. A mennyiségi hatások pozitívan befolyásolták az üzletág eredményét: az előző évhez képest 15,2 százalékkal emelkedett az új szerződések száma világszerte, ezzel sikerült elérni a 3,3 millió darabos szerződésállományt.

Tervek és kilátások

A kilátásokat illetően Matthias Müller, a vállalat igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott: „Keményen dolgozunk a vállalat nyereségszerző képességén, hiszen így biztosíthatóak csak azok a jövőbeli beruházások, amelyek ahhoz kellenek, hogy egy alapvetően autóipari szereplőből mobilitási megoldást szolgáltató innovatív üzleti egységet hozzunk létre. Éppen ezért a „Stratégia 2025” program egyik alapvetése, hogy minden márka és üzletág az értéklánc minden pontján a maximális hatékonyságra törekedjen.”

A gazdasági környezet változása, az árfolyam változások és a dízel motorok kibocsátását érintő témakör alakulásának függvényében a konszern a 2016-os évre 5 százalékos visszaesésre számít az előző év eredményéhez képest. A kibocsátási-ügy mellett a versenyképes piaci környezet, az árfolyam és a kamatok ingadozása illetve a nyersanyagok árának változékonysága további kihívásokat tartogat a vállalat számára. Pozitív hatások várhatók viszont a márkák által megvalósított hatékonysági programok révén illetve a moduláris építőelemek alkalmazásának köszönhetően is.

A Volkswagen Csoport a 2016. évi különleges tételek nélkül számolt működési eredményre vonatkozóan 5,0 – 6,0 százalék közötti operatív árbevétel-arányos nyereségrátával számol.

Új ügyfeleket céloz a Toyota GT86 – hamarosan jön a következő generáció

Emlékeznek olvasóink a Toyota GT86 korábbi, pár évvel ezelőtti bemutatkozására? Hamarosan érkezik az új megközelítés.

toyota-gt86-2-generacio-autoaddikt

A leginkább innovatív műszaki megoldásairól, környezetbarát technológiáiról, így az autóipart forradalmasító hybrid és üzemanyagcellás meghajtású autóiról és legendás megbízhatóságáról ismert, ugyanakkor tekintélyes autósport örökségre visszatekintő Toyota számára új ügyfelek széles körét szólította meg a néhány évvel ezelőtt bemutatott Toyota GT86 sportkupé.

A világ legnagyobb autógyártója a sportautó átütő sikere által ösztönözve így nem csupán a modell új generációját mutatja be a közeljövőben, de már idén ősszel hasonlóan izgalmas formavilágot képviselő új SUV kupéval támad.

Az utóbbi években a Toyota a merész formavilágot képviselő illetve nagyteljesítményű modelleket megtartotta prémium márkája, az elmúlt időszakban szintén dinamikusan növekedő Lexus számára, néhány évvel ezelőtt bemutatott sportkupéja, a GT86 látványos sikere ugyanakkor arra ösztönözte az autógyártót, hogy hagyományos márkaértékeinek megőrzése mellett új, emocionálisan is megérintő, izgalmas dizájnt képviselő autókkal szólítsa meg a vásárlók minden eddiginél szélesebb körét. A legendás Celica és Supra modellek révén a sportautók területén impozáns örökségre visszatekintő Toyota visszatérését a szegmensbe hihetetlenül pozitív fogadtatás kísérte, mind a szaksajtó, mind a vásárlók és az autókedvelők szélesebb köre részéről.

„A felmérések szerint azok közül, akik ismerik a Toyota GT86-os sportkupét, közel kétszer annyian vélekednek úgy, hogy a vállalat stílusos, egyedi karakterrel rendelkező autókat gyárt, és növekedésben van, mint a modellt nem ismerők körében, és mintegy ötödével többen vannak, akik úgy gondolják, hogy a márka jó vezetési élményt kínáló autókat, jó teljesítményautókat és megbízható autókat kínál” – avat be Varga Zsombor, a Toyota hazai PR kommunikációs tevékenységéért felelős vezetője.

„Mindez világosan mutatja, hogy míg a vásárlók elismerik és értékelik, vásárlási döntéseikkel pedig honorálják a Toyota által a forradalmi, környezetbarát és üzemanyaghatékony technológiák fejlesztése, és az innovatív műszaki megoldások terén tett erőfeszítéseket, azért megdobogtatja a szívüket a merész, látványos formavilág, és az, ha egy gyártó a nagyteljesítményű autók gyártása tekintetében is kimagaslót alkot” – mutat rá a szakember.

A tény tehát, hogy a világ első és azóta is vezető hybrid gyártójának kínálatában egy nagy teljesítményű, látványos sportautó is helyet kapott, még a híresen környezetbarát, és egyébiránt a világ legértékesebb autómárkájának tartott Toyota márkamegítélésére is kedvező hatással volt, olyan ügyfeleket megszólítva, akik eddig nem feltétlenül számoltak a gyártóval. Különösen érdekes, hogy ezen ügyfelek nagy része maga sem sportautót vezet, és ha autót vásárol, jó eséllyel maga is környezetbarát, alacsony károsanyag-kibocsátású és fogyasztású modellt választ. Erre a kettősségre ad választ a Toyota ősszel a márkakereskedésekbe érkező vadonatúj modellje, a formabontó, kategóriateremtő SUV kupé, a vadonatúj C-HR: a modell úgy lovagolja meg az SUV szegmens robbanásszerűen növekvő népszerűségét, hogy közben sportautószerű, kupés formavilágot kínál, amelyhez elérhető a gyártó eddigi legfejlettebb hybrid technológiája is.

Természetesen a keményvonalas sportautó rajongók sem maradnak hoppon: a Toyota a jövő évben a Yaris WRC-vel visszatér a Rally Világbajnokságba, míg az idei New York-i Autószalonon leleplezte a Toyota GT86 legújabb generációját, amely év végén/jövő év elején érkezhet a hazai márkakereskedésekbe. A Toyota sportautója még agresszívabb formatervet kapott, a nagyméretű központi légbeömlő nyílás kihangsúlyozza az autó alacsony, széles kiállását. Ezt erősíti a módosított formaterv: átrajzolták a LED-es fényszórókat és irányjelzőket, új a ködfényszóró kerete, módosult a lökhárító. Hátul mostantól LED-es hátsó lámpákat találunk, megújult a lökhárító rajzolata. A könnyűfém keréktárcsák új, csavart küllős kialakításúak. Az utastérben számottevően javult az érzékelhető minőség; új opció a bőr-Alcantara üléskárpit, és a hozzá tartozó, nyersbőrrel borított műszerfal. Ugyanezek a friss, puha tapintású anyagok köszönnek vissza az ajtókárpiton.

A vezető új anyagból készült, ezüstszínű öltésekkel varrott ülőfelületnek örvendhet, az audio kezelőszervekkel felszerelt, sportos kormánykerék közepét a 86 logó díszíti. A Toyota mérnökei tovább tökéletesítették a GT86 eleve legendás menetdinamikáját. Új futómű-beállítást alkalmaztak: módosították a lengéscsillapítók hangolását, és megváltoztatták a rugórátát, így az autó könnyebben irányítható, és az eddigieknél is kezesebben vált irányt, ami még élvezetesebb vezethetőséget eredményez. A GT86 piacra lépése óta a Toyota számos motorsport-programjának adott életet. A Toyota Motorsports GmbH (TMG) két verseny-változatot is kifejlesztett: a GT86 CS-R3 egy hátsókerék-hajtású rali versenyautó, míg a GT86 CS-Cup kifejezetten a legendás nürburgringi Nordschleife-re született.

Magas mércét állít az új Volkswagen Crafter

Ügyfélközpontú szállítási megoldások a legmagasabb színvonalú gazdaságosság mellett – ennek szellemében, s pontosan a vásárlói igények szerint fejlesztették ki tervezői az új Volkswagen Crafter sorozatot.

volkswagen.crafter-2017-autoaddikt

Mindezt az igen sokrétű felhasználói célcsoportok elvárásainak kielégítésére, amely a jövőben több mint hat kategóriában célozhatja meg a mezőny legkedvezőbb paramétereit.

Mérföldkő az ügyfélközpontúságban

Mi segíti a leghatékonyabban a futárszolgálatok munkáját a sűrű belvárosi forgalomban? Hogyan mozoghatnak az építőipari járművek sáros terepen is könnyedén? Hogyan előzhetők meg a hosszú utakon elfáradó vezető okozta balesetek? Az ügyféligények és alkalmazási követelmények részletes kutatása és pontos megértése érdekében az új Crafter kifejlesztése során számos ügyfelet mindennapi munkája során is elkísértek a szakemberek. Ilyen módon végezhettek ugyanis hiteles és élő elemzést az ügyfél konkrét szükségleteiről, illetve azok hasznos megoldási lehetőségeiről. Az új Crafter mindezen egyéni kihívásokra innovatív és praktikus megoldásokat kínál.

A legmagasabb fokú gazdaságosság és környezetvédelem

Az új Crafter új fejlesztésű, Euro 6 minősítésű motorjaival és teljes egészében új tervezésű karosszériájával kategóriája legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását célozza.

Rövid- és hosszútávú használatra egyaránt ideális, különösen megbízható erőforrások segítik csökkenteni az állásidőket. Az új Crafter emellett kopó alkatrészei, karbantartása és javítása csekély költségszintjével hosszú távon is kedvező üzemeltethetőséget biztosít.

Kiemelkedő funkcionalitás és mindennapos használhatóság

Optimális méretei szintén az új Crafter maximális kihasználhatóságát szolgálják, amely a nagy raktérfogat és a lehető legkisebb külső méretek tökéletes összhangját kínálja. Ezzel egyszerre gondoskodik fordulékonyságról és minden terhelési állapotban biztos menettulajdonságokról, de az új Crafter raktere térfogata és hosszúsága tekintetében is egyaránt felülmúlja elődjét és vetélytársait.

Magas fokú sokoldalúság

Az új Crafter első ízben kínálja immár a magasabb össztömeg-kategóriákban is változatai különösen széles palettáját. A kimondottan a Crafter számára kifejlesztett „EA 288Nutz” 2,0 literes TDI motor négy teljesítménylépcsőben szerepel a palettán, igény szerint 75 kW (102 LE), 90 kW (122 LE), illetve 103 kW (140 LE) vagy BiTurbo-TDI kivitelében 130 kW (177 LE) teljesítménnyel választhatják a vásárlók. Az új Crafter motorizáltsága rendkívül széles kínálatában igény szerint első-, hátsó- vagy a 4MOTION összkerékhajtással rendelhető. Az ügyfelek mindegyik hajtásváltozatban manuális és automata sebességváltó között is választhatnak – ennél sokszínűbb választék aligha állt még rendelkezésre e piaci szegmensben.

Ez azonban még korántsem minden: modellváltozattól függően járműhosszúságból is háromféle áll rendelkezésre. Ehhez a zárt kivitelek ugyancsak háromféle tetőmagassága társul, így minden ügyfél – a választott modell függvényében – egyéni igényeinek leginkább megfelelő módon konfigurálhatja az új Craftert. Ennek megfelelően minden vásárló a motor, a sebességváltó, a hajtásrendszer, a járműhosszúság és a tetőmagasság számára legmegfelelőbb összeállítását választhatja.

A legjobb vezetői segédrendszerek

Az új Crafter vezetői segédrendszerei terén minden eddiginél jóval magasabbra emeli a mércét a nagyméretű transzporterek szegmensében. A cél ez esetben, hogy a korszerű aktív és passzív biztonsági rendszerek mindenfajta terhelési állapot mellett optimális védelmet nyújthassanak a bennülők számára. Az ebben a kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus szervokormánynak köszönhetően az új Crafter kínálatában olyan aktív vezetői segédrendszerek egész sora jelenhet meg, mint például a vontatmány-stabilizáló funkcióval kiegészített ESP, a követési távolság automatikus szabályzása (ACC), a másodlagos ütközésvédelem, az oldalszél-asszisztens vagy éppen a vontatmánnyal végzett manőverezést segítő berendezés. A passzív biztonság tekintetében a vezető és az utasok első, oldal- és fejlégzsákjai mellett szintén fejlett technikák sokasága áll rendelkezésre. Ilyen például a tolatókamera, a parkolássegítő távolságellenőrző rendszer és a parkolóhelyről való kiállást segítő funkció (Rear Traffic Alert). A zavartalan, nagy hatótávú látást LED-fényszóró, kanyarodófény és távfény-asszisztens hivatott segíteni. Az új Crafter mobil-online-szolgáltatásai szintén pontosan az ügyfelek egyéni igényeire szabhatók.

Alapjaiban újszerű tervezői megközelítés

Az új Crafter alapjaiban újszerű tervezési koncepció mentén született. A haszonjárművek körében különösen fontos, hogy egy-egy konstrukció valóban „funkcionáljon” is az egyes ügyfélcsoportok számára. Ennek érdekében az új Crafter alapvetően újszerű haszonjármű-architektúra alapjaira készült, külsejében és utasterében egyaránt.

Az új Crafter emellett azon ötleten alapul, hogy a Transporter sorozat – amely a márka haszonjármű kínálatának szíve – olyan „nagytestvérrel” egészüljön ki, amely e szegmensben mindeddig ismeretlen felületi minőségekkel, robusztus konstrukcióval és kifinomult igényességgel érkezik.

Új, önálló gyártási helyszín

Kimondottan az új Crafter számára új gyár létesült Wrzesniában, amely Poznan-Antoninek immár több mint húsz esztendeje működő Volkswagen-üzeme mellett a márka immár második termelési helyszíne Lengyelországban. A jövő Crafter-gyára 220 hektáron, azaz mintegy 300 futballpályányi területen épült fel Wrzesniában. Teljes kapacitásakor több mint háromezer dolgozónak ad munkát, a beszállító cégek megtelepedésével pedig további munkahelyek sokasága jön létre e régióban.

[TESZT] Mazda MX-5 G130 Revolution – mindent, amit lehetett, kihoztak belőle

1989-es piacra kerülése óta rengeteget változott a Mazda MX-5, ráadásul a jelenlegivel együtt összesen 4 generációt számlálhatunk a modell kapcsán. Anno, a bukólámpás divatkorszakban kifejezetten nagyot ütött a Mazda MX-5, kiváltképp, hogy az autó formája és dizájnja mind igen jövőbe mutató egységet hordoztak.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-001

Sokan divatautónak, sokan kultuszszimbólumnak tartják a mai napig a Mazda MX-5-öt, ami – legyünk őszinték – igaz is, mindkét esetben vizsgálva. Kultikus, hiszen a kabriózás reneszánszának kellős közepén fogant a formaterv, s maga az ötlet, valamint a klasszikus roadster szegmens egyik fő alapkövét rakta le a japán gyártó a nyolcvanas évek végén.
A legutóbbi, harmadik generáció 2005-ben debütált, majd a valós modellév tekintetében 2006-ot lehet megjelölni – tehát akárhogy is nézzük, a jelenlegi modellfrissülés előtt nagyjából 10 éven keresztül koptatta az utakat a hármas Mazda MX-5, persze kisebb-nagyobb faceliftekkel, anniversary editionökkel, és a többi.

Kellett tehát a megújulás, főként, hogy a Mazda (újkori) arculatát nagyban meghatározza a Mazda MX-5 tündöklése. Bukást szándékosan nem is írunk, hiszen alapvetően a 27 év alatt inkább a pozitív megközelítések jellemezték az MX-5-öt, mintsem a negatívak, ráadásul az Egyesült Államokban is az egyik leginkább közkedvelt roadster kabriónak számít a mai napig; igaz, ott Mazda MX-5 Miata néven futkároznak velük.

Jól döntöttek a Mazda MX-5 tervezőmérnökei, amikor a 2016-os koncepciót az előző modellévek pilléreire próbálták alapozni. Ennek megfelelően a formaiság megmaradt, a gokartos feelinggel egyetemben, a front rész szinte teljesen megváltozott viszont, morcosabb, karakteresebb lett – növelve ezzel az uniszex fazon hangsúlyát. A hűtőmaszk teljesen lefoglalja az orr felületét, széles lamellázással, további bal és jobb beömlőnyílásokkal egyetemben. A motorháztető szintén ívelt, gömbölyded felületet kapott, a sárvédőívek görbülete itt is hangsúlyt kap, majd utána tökéletesen simul a szélvédőmodul két széléhez, felfelé haladva.

Belevaló. Klasszikus. Roadster.

Oldalnézetből látszanak csak igazán az arányok, valamint innen tűnik szembe leginkább a roadster forma: az ajtók tulajdonképp lefoglalják az első és a hátsó tengelyek közti teret, majd esztétikusan felfelé húzott vonalvezetéssel zárják a hátsó részleteket úgy, hogy az egyébként kimondottan nagyra rajzolt sárvédőívek sem vesznek el a harmonikus összhatásból.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-003

Követvén a jelenlegi Mazda sítlus jelleget, a Mazda MX-5 hátsó fertálya keskeny, ám mégis figyelemfelkeltő helyzetjelző burákat kapott, kerek központtal, kifelé vékonyodó toldalékokkal. Az első részletekhez hasonlóan itt is találunk beömlő jellegű mélyedéseket, ám ezek alapvetően vizuális célzattal kerültek kialakításra.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-002Nagy túrákra ugyan elindalhatunk a Mazda MX-5-tel, azonban a 130 literes csomagtér kapacitás nem sokra elég. Persze ha figyelembe vesszük, hogy 2 személlyel kell csak számolni, talán kihozható valami belőle, mondjuk 2 darab kisebb kézipoggyásszal. Egyébként a csomagtérajtó nyitása első nekifutásra nehézkes lehet annak, aki nincs képben a Mazda MX-5 megoldásaival, ugyanis belülről, az enteriőrből nem nyitható, a kulcson sem találunk ilyen jellegű gombot, sőt, a csomagtérajtón sem. Megoldás: a hátsó rendszámtáblahely jobb felső sarkában kell kitapogatnunk a nyitógombot, és máris érkezik a gyógyír a problémára.

Praktikum, feeling: mind megvan

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-005A Mazda MX-5 teteje pillanatok alatt nyitható és zárható. Nincs automatika, nincs motoros mozgatás-működtetés, klasszikusan kallantyúzunk, hátra- illetve előre emelünk. Mindezt akár menet közben is, egy kézzel gond nélkül elvégezhetjük, még 100 kilométer/óra környékén sem érkezett vitorlaeffekt, nem kapott bele a szél a lehajtás közben égnek meredő tetőbe. Az egész részegység pillanatok alatt eltüntethető a kettős üléssor mögé, úgy, hogy jelentősen nem csökkent a már meglévő csomagtér űrtartalmából.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-017

Igazán sportautós, üde lett az új Mazda MX-5 beltere. A beszállás tagbaszakadtabb sofőröknek macerás lehet, nem beszélve a kikászálódásról, de az MX-5 megkívánja minden elemében a sportosságot, dinamizmust (ez talán látszik innen is).

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-011

Sportos a kormánykerék is a feljebb leírtaknak megfelelően, de nem lett agyonzsugorítva, épp ellenkezőleg: kellemes átmárővel és fogással bír, mögé helyezve egyből a fordulatszámmérő derékszögben álló (alaphelyzet) mutatója tűnik szembe, az erőteljesen döntött látószög, a süllyesztett analóg órakialakítás pedig mind a régebbi tradíciókat idézik. A hatsebességes manuális váltó karja apró, de a jól kialakított könyöklőszakasszal párosítva a fel- és visszakapcsolások kényelmesek, akár 2 ujjal is végezhetők; az első három fokozat járásra ugyanakkor nehézkesnek és keménynek tűnt.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-012

Keskenysége végett a Mazda MX-5 nem bővelkedik a váll- és térdterekben, ezt meg kell szoknunk, no meg amúgy is, a roadster az roadster. Minden kompromisszum, amit kötünk vezetésekor, észrevétlen marad szinte – kárpótol a nagybetűs MX-5 érzés.
S hogy mi is alapozza meg ezt a bizonyos mosolyfakasztó hangulatot? Komplex a történet, hiszen már önmagában véve a Mazda MX-5 aspektusa, megjelenése is egy, hozzácsapva a tető nélküli autózás, valamint a direkt irányíthatóság elegyét. Viszont ahhoz, hogy a lendület még kiforrottabb legyen, kell egy megfelelően jól funkcionáló erőforrás.

Igazán mosolyra szalad a száj

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-018Mazda MX-5 tesztünk során a 130 lóerős verziót tettük próbára. A négyhengeres soros benzinmotor maximális teljesítményét pörgetős, 7000-es percenkénti fordulatszámon produkálja, míg a 150 Newtonméteres nyomatékcsúcs 4800-nál teljesedik ki. Látszik tehát, hogy a Mazda MX-5 imádja a magasabb fordulatszám-tartományokat, ereje teljében itt van és lesz, tehát ne sajnáljuk az elánt, ne kíméljük a gázpedált, ha dinamikusan óhajtunk közlekedni.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-004

Az 1015 kilogrammos önsúlynak köszönhetően az 1.5 literes erőforrás izmosan dolgozik, megtartja lendületét, és alig 8 másodperc alatt tudja 0-ról 100 kilométer/órás tempóra katapultálni az autót vezetővel. A hatsebességes manuális váltó fokozatai és áttételezése jól eltalált, minden tartomány tartogat tartalékot is, jól kiautózható tehát minden téren. Az optimális felváltásokat érdemes 6000 környékén fontolgatni, olyankor a következő fokozatot is remekül elkapja 2500-3000 környékén, folyamatos dinamikával.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-016Arra azért figyeljünk, hogy a Mazda MX-5 futóműve nem stabil a végletekig. Enyhe alul- és felülkormányozottsága mellett az orrnehéz kialakítás miatt könnyen ki lehet billenteni egyensúlyából, vagy az első futómű csusszan, vagy pedig intenzív farolásokat vihetünk végbe, akár tudatosan is (ez utóbbi a szerencsésebb szituáció). A kormányzás viszont végletekbe menően közvetlen, a legkisebb kormánymozdulatra is kezesbárányként reagál a Mazda MX-5: megfontolt, ésszerű sebességgel vett kanyarok gyönyörűen vehetők, minimális bedőlésekkel.

Élményautózni takarékosan is lehet

Minden kétséget kizáróan a fogyasztás az egyik olyan tulajdonsága a Mazda MX-5-nek, amellyel igencsak brillírozhat.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-009

Átlagos felhasználás mellett városi környezetben 6.9 litert hoztunk, ami kereken 1 literrel elmarad a gyári értéktől (!), városon kívül, 90 kilométer/órás tempónál pedig 4.4 literes átlagot sikerült konstatálnunk. Mindkét esetben felhajtott tetővel közlekedtünk, abszolút kímélő üzemmódban. Ha viszont egy kicsit megbokrosítjuk a Mazda MX-5-öt, simán beköszönhet egy 8.3 literes átlag is 100 kilométerre (város), illetve egy masszív 7 literes vegyes átlag. Ki-ki döntse el maga, miként feszegeti a Mazda MX-5 határait, de elég az hozzá, egy ilyen kategóriájú autótól még a magasabb fogyasztási adat is teljesen meggyőző lehet.

mazda-mx-5-teszt-autoaddikt-006

2016 Mazda MX-5 G130 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzines szívómotor

Lökettérfogat: 1496 cm³

Maximális teljesítmény: 131 LE @ 7000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 150 Nm @ 4800 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 6 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3915 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1225 mm

Tengelytáv: 2310 mm

Első gumik mérete: 195/50 R16

Hátsó gumik mérete: 195/50 R16

Tömeg, üresen: 975 kg

Megengedett össztömeg: 1215 kg

Csomagtartó mérete: 130 liter

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 204 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 s (gyári), 8.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.9 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 6.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 139 g/km

Még több információ a Mazda magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Vihar, veszély az autópályán: a Ford segít elkerülni a bajt

Játékos módon hívja fel az autósok figyelmét a Ford arra, hogy milyen veszélyek leselkednek autójukra viharos időben.

ford-ecosport-balaton-autopalya-balesetmegelozes-autoaddikt

Egy játékrendőrrel és barátaival veszik körbe azokat az autókat, amelyek olyan helyen parkolnak, ahol kár érheti a járműveket, ha újra ítéletidő tombol a Balaton partján. Az autók szélvédőire egy-egy cetlit is raknak: „Kedves Barátunk! Ha felnézel a magasba, akkor láthatod, milyen veszélyek leselkednek kocsidra, ha ismét jön a vihar. Mi biztos, hogy szeles időben nem állnánk ide! – További jó nyarat kíván, Füred kapitány.”

Az első Magyarországon forgalomba helyezett Ford Ecosport, ami a Balaton Száguldó Riporterének szolgálati autója, a héten egy különleges küldetést is teljesít, sárga angyalként járja a Balaton körüli településeket.

Mint azt az akció szervezői elmondták, jelentős károkat okozott a vihar a Balatonon, a 100-120 kilométeres szél mindenütt fákat döntött ki, cserepeket sodort le a háztetőkről, sok helyen még most  áll a víz az utakon. Néha akadozik az áramszolgáltatás. A környékbeliek szerint, a hetvenes években volt utoljára ilyen heves vihar. Sok autó megsérült, és a járművek tulajdonosai gyakorta  tanácstalanok azzal kapcsolatban, milyen károkkal is fordulhatnak biztosítóhoz.

Sajnos, akik csak kötelező gépjármű felelősségbiztosítást kötöttek, mélyen a zsebükbe kell nyúlni most. Az ő kocsijukat ért viharkárt csak akkor térítheti  meg egy biztosító, ha például  be lehet bizonyítani, hogy a háztulajdonos nem tartotta karban a tetőt, ahonnan a cserepeket lefújta a szél. Ettől a bosszúságtól szeretnék megkímélni a nyaraló autók tulajdonosait, akiknek figyelmét most játékos formában próbálják felhívni a viharkárok veszélyeire – mondják az akció szervezői.

Rendőrmotornak is tökéletes lehet a Yamaha Tricity 125

A Yamaha Tricity 125 egyedi, városi karaktere megkülönböztető jelleget adhat bármilyen modern rendőrflottának.

yamaha-tricity-125-rendormotor-2016-autoaddikt

Könnyű és kompakt méreteinek köszönhetően könnyen vezethető és gyorsan mozog a városi forgalomban. Két nagy első kerékkel rendelkezik, melyeket kifejezetten arra terveztek, hogy növeljék a stabilitást az úton, és magabiztos vezetést biztosítsanak a különböző minőségű útfelületeken, még a csúszós villamossíneken is. Ez a legjobb módja a városi közlekedésnek, a hét minden napján.

Az üzemanyag-befecskendezéses, négyütemű, 125 köbcentiméter lökettérfogatú motor gyors és dinamikus teljesítményével segít a forgalom előtt járni, a három féktárcsa és az egyesített fékrendszer kombinációja pedig erőteljes és kiszámítható fékezést biztosít, hogy a rendőrök minden helyzetre gyorsan reagálhassanak.

A Yamaha Tricity 125 Police modellre a teljes rendőri felszerelés feltehető, emellett pedig nagyméretű, kétszemélyes üléssel és jókora tárolóhellyel rendelkezik, amely elég nagy ahhoz, hogy beleférjen egy teljes arcot védő sisak és néhány kisebb tárgy, extra kényelmet nyújtva munka közben.

A Tricity 125 rendőri felszerelés az alábbiakból áll:

  • 39 literes hátsó csomagtartó doboz, konzolokkal és zárakkal együtt
  • LED-es fényjelző forgó- vagy villogófény opcióval
  • Elől két darab kék fényjelző készülék
  • Egy pár öttónusú sziréna
  • Elektronikus vezérlőegység
  • Vezérlőpanel
  • Konzolok a reléhez és a biztosítékokhoz
  • Neodímium hangszórók

A Yamaha igény szerint egyedi rendőrségi matricákat is biztosít. Ezek nem részei az alapkészletnek.

Ez az innovatív, új tag még nagyobb gyorsaságot, stabilitást és kényelmet kínál a rendőrflottáknak, mindezt ugyanazzal a megbízhatósággal és gyakorlatiassággal, amelyet a Yamaha 1987 óta nyújt.

Yamaha Tricity 125 tesztünket IDE kattintva olvashatják.

2018-ban mutatkozik be a BMW M4 GT4

A BMW Motorsport másfél éven belül egy vadonatúj versenyautóval tölti be a privát csapatoknak kínált abszolút etalon BMW M6 GT3 és a belépő szintű BMW M235i Racing alapmodell közötti kategóriarést.

bmw-m4-gt4-2018-autoaddikt

A BMW M4 Coupé műszaki alapjaira épülő BMW M4 GT4 a tervek szerint 2018 januárjában ünnepli világpremierjét.

A BMW Motorsport a 2018-as versenyszezon hajnalán rántja le a leplet a nagysikerű BMW M3 GT4 versenyautó méltó utódjáról, a BMW M4 GT4 modellről. A szinte sorozatgyártású járműtechnológiával felvértezett versenyautó a BMW M4 Coupé műszaki alapjaira épül, hogy az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő GT4 kategóriában kimagaslóan versenyképes indulóként képviselje a BMW Motorsport családját, s hogy újabb fejezetet nyisson a bajor gyártó privát színekben aratott több évtizedes sikertörténetében. A vadonatúj fejlesztésű GT versenyautó 2016 végén kezdi meg első versenypályás tesztjeit, hogy a privát színekben versenyző csapatok már a 2018-as idény első megmérettetésén egy tökéletesre hangolt gépet guríthassanak rajtrácsra.

„A GT4 kategória jelenleg hatalmas fellendülésen megy keresztül, hiszen megfizethető áron kínálja a csúcsminőségű járműtechnológiával felszerelt versenyautók végletekig kiélezett összecsapásait, amely futamoknak rendkívül széles a célközönsége” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Világszerte óriási potenciált látunk azon BMW-színekben versenyző privát csapatokban, akiknek a BMW M4 GT4 versenyautó lehetséges alternatívát kínál. A hasonló, klasszikus kategóriákban induló versenyautók kifejlesztése és a privát csapatok igényeihez hangolása mindig is a BMW Motorsport egyik központi küldetése volt. Így született meg az elődmodell, a BMW M3 GT4 versenyautó is, amely mind a mai napig a nemzetközi versenysorozatok élén versenyez. A BMW M4 Coupé kiváló kiindulópontot kínál a vadonatúj GT4 modell kifejlesztéséhez: egy rendkívül erős műszaki alap, amelynek versenypályára hangolásával mérnökeink egy olyan sportautóval tölthetik be a privát csapatoknak készített abszolút csúcsmodell, a BMW M6 GT3 és az újoncok kedvencévé avanzsált BMW M235i Racing közötti kategóriarést, amelynek már a sorozatgyártású változata is extrém sportos géneket hordoz magában. A BMW M4 GT4 versenyautó kifejlesztésekor a privát csapatok felhasználási szempontjai kerülnek a középpontba, hogy ügyfeleink a BMW Motorsport nagyköveteiként a világ minden táján sikereket arathassanak majd vele” – mondta Jens Marquardt.

A BMW M4 GT4 versenyautó széleskörű fejlesztési munkálatait a csúcsminőségű anyagok és technológiák alkalmazása, az első osztályú biztonsági szabványok, a kiváló vezethetőség és az alacsony fenntartási-, illetve üzemeltetési költségek egysége jellemzi. A versenyautó teljes hajtáslánca és vezérlő elektronikája mindeközben egy az egyben a sorozatgyártású BMW M4 Coupé modellből érkezik. A szénszálból készült motorháztető a BMW M4 GTS öröksége, a BMW M4 GT4 versenyautó esetében azonban az ajtókat, a motorsport-specifikus első koptatót és a hátsó légterelő szárnyat is eme ultrakönnyű anyagból formázzák meg a tervezők. Az aszfaltcsíkra épített sportmodellt verseny kipufogórendszerrel szerelik fel, valamint megkapja a BMW M6 GT3 kagylóüléseit, fékrendszerét és pedálsorát is.

A GT4 versenyosztályban induló BMW M4 GT4 versenyautó előtt világszerte számos sorozat indulási lehetősége kínálkozik: a vadonatúj modellt Németországban, Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában is ideális körülmények fogadják majd. A BMW Motorsport mindezeken felül a BMW Motorsport Junior Program keretében is versenypályára küldi majd a BMW M4 GT4 modellt, hogy a kategóriaelső versenytechnológia közelebb hozza a fiatal felfedezetteket a GT3 osztályhoz. Az első versenyautókat a tervek szerint 2017 második felében kézbesíti privát színekben induló ügyfeleinek a BMW Motorsport, aki a BMW M4 GT4 modell versenypályás világpremierjét a 2018 januárjában megrendezett dubai 24-órás megmérettetésre tervezi.

Ünnepelt a Ford: Chris Froome, a Team Sky, illetve a történelmi Tour de France győzelem volt fókuszban

A Team Sky csapat történelmi győzelmet aratott a legendás Tour de France kerékpárversenyen. Az elit csapat és első számú versenyzőjük, Chris Froome a csapatot támogató Ford márkával együtt ünnepelt a párizsi Champs-Élysées sugárúton.

ford-team-sky-tour-de-france-gyozelem-autoaddikt

A Ford a Team Sky exkluzív autó- és haszongépjármű-szállítója: a látványos, kék-fekete fényezésű járművek a 2016-os verseny során mindvégig ott voltak az események középpontjában, és a futam összesen 21 szakaszában megbízható támogatást nyújtottak a csapat számára.

A Ford a 2016-os győzelem előtt 50 évvel ünnepelhette utolsó Tour de France-sikerét, amikor a Ford France-Hutchinson kerékpárcsapat versenyzője, a francia Lucien Aimar megnyerte az 1966-os versenyt.

Az idei Tour de France-győzelem immár a Ford második történelmi diadala Franciaországban, hiszen a márka a 2016-os Le Mans 24 órás verseny GT-osztályában is győzelmet aratott a Ford Chip Ganassi Racing csapat pilótái, Sébastien Bourdais, Joey Hand és Dirk Müller révén – pontosan 50 évvel azután, hogy 1966-ban a GT40 Mark II versenyautó elsőként ért célba Le Mans-ban.

A Team Sky versenyprogramját a Ford legújabb modelljeinek teljes kínálata segítette, köztük Mondeo kombik, Edge és Kuga SUV-k, S-MAX sportos egyterűek és Transit haszongépjárművek.

Az idei Tour de France futamon egy különleges Team Sky Ford Mustang szolgált felvezető autóként, amely a kerékpárosok előtt haladva tájékoztatja a csapatot a rájuk váró útviszonyokról.

A Team Sky győzelme előtt tisztelegve az 5,0 literes V8-as Mustang különleges sárga mezt öltött a verseny utolsó szakaszán, ami az élen haladó Chris Froome sárga dresszét idézte – és a Team Sky összes Fordján sárga sávra cserélték a hagyományos kék csíkot.

A brit kerékpáros, Chris Froome immár a harmadik Tour de France győzelmét ünnepelte július 24-én Párizsban, miután sikeresen teljesítette a több mint 3500 kilométeres versenytávot. Az elmúlt öt év során a Team Sky négy alkalommal nyerte meg a Tour de France-t Chris Froome és a brit Sir Bradley Wiggins kiemelkedő teljesítményével, és a csapat a 2016-os szezon elejétől fogva használja a Ford autóit.

LEGFRISSEBB

Visszatér a Volvo XC70: új korszak, új formában

0
A Volvo hivatalosan is bejelentette, hogy visszahozza az XC70-et a kínálatába, ám ezúttal nem kombiként, hanem közepes méretű SUV-ként tér vissza a legendás típus1. Az...

TESZTJEINK