Főoldal Blog Oldal: 404

Az új Peugeot i-Cockpit az érzékeket veszi célba

A Peugeot az új Peugeot i-Cockpit leleplezésével a jövő vezetőhelyéről alkotott elképzelését mutatja be.

peugeot-i-cockpit-autoaddikt

Az új i-Cockpit vezetőhely a márka jövőbeni modelljeinek utasterét vetíti előre. Még tökéletesebb ergonómia, magasra helyezett digitális műszercsoport, kapacitív érintőképernyő – soha még csúcstechnika nem bújt ilyen tetszetős köntösbe.

Tervezésekor figyelembe vették a Peugeot 208, 2008 és 308 modellekbe beépített Peugeot i-Cockpit első generációjáról tapasztalatot szerzett 2,2 millió felhasználó véleményét. Az új Peugeot i-Cockpit tovább fokozza a vezetés élményét, és az utasaival együtt a vezetés új, élményteli és stimuláló dimenziójába lép. Az innovatív vezetőhely az utazás során szinte az összes érzéküket igénybe veszi.

Peugeot i-Cockpit: a vezetőhely új fogalma

Peugeot járművet vezetni mindig izgalmas élményt jelentett. A márka szaktudása nem szorul bizonyításra a szerkezeti elemek és az úttartás tekintetében, amelyek a dinamikus vezetés élményét, örömét garantálják. A Peugeot tovább tanulmányozza, mivel fokozhatná a vezetés örömét, ezért évek óta elmélyülten kutatja, hogyan lehetne a vezetőhely megújításával még élvezetesebbé tenni az autózást.

Ez a kutatás vezetett a belső tér újító szellemű kialakításához. A már ismert Peugeot i-Cockpit elnevezésű koncepció legfontosabb elemei:

– A kis méretű kormány, amely megkönnyíti az autó irányítását és fokozza a vezetés élményét. Ezzel a kormánykerékkel gyerekjáték a vezetés, természetes, ösztönös cselekvés. Mivel a vezetőnek kisebb karmozdulatokra van szüksége a kormányzáshoz, gyorsabban tud manőverezni, a vezetési pozíció sokkal kényelmesebb.

– A magasra helyezett műszercsoport a vezető előtt, a látómezőben jeleníti meg az információkat, így a megtekintéséhez nem kell levennie a tekintetét az útról, végig a vezetésre koncentrálhat. A kicsi kormánykerék ergonomikus, kevésbé fárasztó vezetési helyzetet eredményez, ami fokozza a vezető kényelmét.

– A nagyméretű érintőkijelzőn az intuitív használat szem előtt tartásával egy helyen és jól láthatóan jelennek meg a kényelmi funkciók (rádió, klímaberendezés…) .

Az eredmény pedig egy meglepően letisztult, modern és high tech műszerfal. A kapcsolók szinte teljes eltűnése, a nemes anyagok felhasználása és a kimagasló gyártási minőség még különlegesebbé teszi a Peugeot i-Cockpit-ot, és fokozza a vezető örömét, reakcióidejét és koncentrációját. Mostantól a Peugeot modellek belső tere nemcsak azonnal és összetéveszthetetlenül felismerhető, hanem sokak számára irigyelt is.

Egyöntetű kereskedelmi siker

Ez az erőteljes arculati azonosság jellemzi 4 éve a márka három legnépszerűbb modelljét, amelyek kivétel nélkül dobogós helyezést értek el kategóriájukban az európai piacon:

– A 208, amely tavaly újult meg;

– A 2008, melynek megújult változatát nemrégiben, a genfi autószalonon leplezték le;

– A 308, a márka best-seller

Összesen több mint 2,2 millió ügyfélhez jutott el 2012 óta az emblematikus Peugeot i-Cockpit kialakítású vezetőhely. Az Európában és Kínában végzett ügyfélfelmérések egyhangúan azt bizonyítják, hogy Peugeot i-Cockpit-tal felszerelt autóban utazni felemelő és stimuláló érzés. Ezért is döntött úgy a márka, hogy az innovatív koncepciót a Peugeot járművek legfontosabb megkülönböztető jegyévé teszi. Ám most ennél is tovább kíván menni, és az érzékek újabb területeit szeretné bevonni, hogy a vezetés valóban egyedülálló, feledhetetlen és addiktív élmény legyen a Peugeot járművekben.

Újgenerációs high tech Peugeot i-Cockpit

Ezek a kutatások arra ösztönözték a Peugeot-t, hogy létrehozza az i-Cockpit új nemzedékét, amely magába foglalja a legújabb kényelmi és biztonsági felszereléseket, és az autóban ülők valamennyi érzékszervét megszólítja az utazás során.

A Peugeot mérnökei és formatervezői egy autó utasterének elejét megformázó modellen álmodták meg az i-Cockpit új nemzedékét. A rendkívül kidolgozott és tökéletesen funkcionális új Peugeot i-Cockpit vezetőhely az elődje minden jellegzetes vonását magán viseli, ám tovább fejlesztett, modern kivitelben.

– A kormánykerék még kisebb lett; két lapos részt alakítottak ki rajta, alul és felül, ami jobb fogást eredményez, valamint növeli a vezető látóterét és lábterét.

– A magasra helyezett műszercsoport egy nagyfelbontású, 12,3’’-es, futurisztikus grafikájú digitális látványt jelenít meg. A teljes egészében konfigurálható és számos egyedi beállításra alkalmas műszeregységben egy helyen található minden, amit a vezető közvetlenül a látóterében szeretne tudni. Az egyes konfigurációkat még tetszetősebbé teszik az animációk és a látványos képernyőváltások.

– A 8’’-os nagyméretű érintőképernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként tűnik fel; a kapacitív technikának köszönhetően jobb reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi.

Mindezt a rendkívül kidolgozott formatervvel ellátott középkonzol egészíti ki. A különlegesen elegáns, krómozott billenőkapcsolók vonzzák a vezető tekintetét, míg lágy, fémes tapintásuk magas minőségérzetet sugall. Ez az érzés tovább folytatódik a modern és ergonomikus sebességváltóval, amely a legkisebb impulzusokra is reagál.

Ebben a belső térben minden az érzékeinket simogatja, a minőség és a korszerűség érzetét árasztja. Az utastér minden részletében precízen kidolgozott, ezt tükrözi a fényes krómból készült elemek dizájnja, a rendkívül körülölelő üléslappal ellátott ülések formája, az ajtópanelek rajzolata, az anyagok merész választása, például a mintás szövet, vagy az illesztések pontossága. Félreérthetetlen felhívás az örömteli vezetésre, hogy végre a kezünkbe ragadhatjuk a kormányt!

Természetesen az új belső kialakítás a csúcstechnika legjavát költözteti az autóba:

– 3D online hangfelismerő navigáció, többek között Tom Tom Traffic valós idejű közlekedési információkkal, valamint a navigációnak és az irányjelzéseknek közvetlenül a műszeregységbe történő áthelyezésének lehetőségével;

– Hangfelismeréssel vezérelhető, kihangosítós telefon, az SMS-ek automatikus kezelése (elolvasás, küldés);

– Információ a rendelkezésre álló sokféle vezetéstámogató rendszerről;

– Konnektivitás (folyamatos kapcsolattartás a külvilággal) a Mirror Screen funkciónak és az Apple CarPlay, a Mirrorlink és az Androïd Auto technikáknak köszönhetően

Az élmény azonban nem ér itt véget. Az érzelem továbbra is a Peugeot egyik legfontosabb értéke, ezért az új Peugeot i-Cockpit még messzebb megy az érzékszervek stimulálásában. Így például szinte minden érzékszervünket azonnal bevonja a rendszer egyetlen gombnyomásra:

– A látást a megvilágítás intenzitásának változtatásával és a színvilág választási lehetőségeivel

– A hallást az akusztikai beállításokkal

– A tapintást az ülésekben kialakított masszázspontokkal

– A szaglást a parfümbefúvóval

Az ügyfelek kétféle belső kialakítás közül választhatnak: a « Boost » a dinamikus vezetésre fókuszál, míg a « Relax » hangulat a nyugodtabb vezetést helyezi előtérbe. Mindkettő teljes egészében testre szabható és lehetővé teszi, hogy a vezető és az utasok örömét szolgálva páratlanná és felejthetetlenné tegyék az autóban az utazás örömét.

Az új Peugeot i-Cockpit minden területen messzebbre megy. Megjelenésében minőségibb, tervezésében high tech jellegű, a konnektivitásban fejlettebb, összességében ösztönösebb, ugyanakkor az érzelmek és az egyedi kialakítás terén még tovább megy az elődjénél, és a jövő vezetőhelyét vetíti előre. A holnap Peugeot-inak belső terét testesíti meg.

Bemutatjuk az új, 2016-os Yamaha Tracer 700 sporttúramotort

Európa jelentősebb piacain komoly reneszánszát éli manapság a motorozás – egy újabb példa erre: Yamaha Tracer 700.

yamaha-tracer-700-autoaddikt

Egyre több ember fedezi fel újra, hogy a motorkerékpárokkal megfizethető, könnyen hozzáférhető és izgalmas módon lehet részese egy teljesen új világnak és életérzésnek. Ráadásul egyre több motoros szeretne új távlatokat megismerni, és választ sport­túramotort új motorkerékpárnak.

A Yamaha a közelmúltban több izgalmas és innovatív motorkerékpárt is piacra dobott. Az új modellekre összpontosító fejlesztési programnak köszönhetően ez a jövőben sem lesz másképp. 2016 nyarán egy sportos és sokoldalú új modellt mutatunk be, amely minden bizonnyal komoly előrelépést jelent majd a sport­túramotor szegmens megközelítésében.

Az izgalmas és hihetetlenül vonzó Yamaha Tracer 700 a rendkívül sikeres MT­07 platformon alapul. Ez a modell várhatóan egy egészen új generációt ismertet majd meg a sport­túramotorokkal, ami komoly erősítést jelent majd termékkínálatunk szempontjából. A lenyűgöző jellemzőkkel, mégis megfizethető árú, feltűnő és egyedi stílusú Tracer 700­ban minden megvan ahhoz, hogy teljesen átalakítsa a sport­túramotor kategóriáról alkotott képet.

A középsúlyú sport­túramotorként pozícionált Tracer 700 továbblépő modell, és kész arra. hogy támogassa a Tracer 900 eddigi hatalmas sikerét.

Az új, sportos modell bemutatása azt is lehetővé teszi a Yamaha számára, hogy racionalizálja és bővítse sport­túramotor szegmensét, melyben az új Tracer 700 mellett a Tracer 900 és a közelmúltban átdolgozott FJR1300 modellek is helyet kapnak.

Sportos örökségével, hosszú távokon is kiváló használhatóságával és dinamikus, megnyerő megjelenésével a Tracer 700 izgalmas, új korszakot jelent a középsúlyú sport­túramotor kategóriában.

Akár egyedül ugrasz el egy vasárnap délelőtti kávéra, akár két héten keresztül utazgatsz a kontinensen egy útitárssal és csomagjaitokkal, a Tracer 700 új távlatokat nyit előtted, és segít abban, hogy életre szóló emlékeket szerezz.

Vonzó megjelenésének, kiváló jellemzőinek és többféle helyzetben is kimagasló teljesítményének köszönhetően a Tracer 700 egy izgalmas és sokoldalú középsúlyú motor, melyet minden olyan motoros imádni fog, aki a legtöbbet szeretné kihozni a napjaiból.

Életünk könyvének következő oldala arra vár, hogy megtöltsük élményekkel. A Tracer 700 ebben tökéletes partner ezen élmények megszerzéséhez.

A Tracer 700­at a középsúlyú sport­túramotor kategória többi modelljétől

elsősorban az általa kínált sportos, izgalmas és intuitív vezetési élmény különbözteti meg. Mindannyian azért motorozunk, mert szeretnénk, nem pedig azért, mert muszáj.

„Kando” filozófiánk* szerint olyan motorkerékpárokat építünk, melyek inspirálnak, izgalomba hoznak és minden egyes úton mosolyt csalnak az arcodra.

Az MT­07 modellel egyszerre megjelent – és már a megjelenés évében több díjat is bezsebelő – négyszelepes, kéthengeres 689 köbcentiméteres blokkal ellátott új Yamaha Tracer 700 minden szempontból megfelel ennek a gondolkodásmódnak. A nagy nyomatékú, „keresztsíkú filozófiát” követő motor jelentős szerepet játszik azon az úton, hogy a Yamaha ismét Európa vezető motormárkájává váljon. Az újgenerációs, 689 köbcentiméteres verzió kategóriájának egyik legélvezetesebb és legértékesebb erőgépének számít.

Az izgalmas, kéthengeres motor egyik legfőbb jellemzője az egyenetlen gyújtási időközöket biztosító, 270 fokos forgattyúcsap, amely határozott gyorsulásérzést, valamint kiemelkedő húzóerőt biztosít. A mély és erőteljes lineáris nyomatéknak köszönhetően az új Yamaha Tracer 700 a hagyományos kéthengeres motorokhoz képest jóval izgalmasabb és színvonalasabb vezetési élményt kínál minden egyes út során.

Az egyedülálló és dinamikus motorkaraktert biztosító 689 köbcentiméteres blokk kéthengeres kialakítása valódi sport­túramotorrá teszi a Tracer 700­at, a kategóriájában vezető szintű teljesítményt és nyomatékot biztosítva. A 9000­es fordulatszám mellett 55,0 kW (74,8 lóerő) teljesítményt és 6500­as fordulatszám mellett 68,0 Nm (6,9 kg­m) nyomatékot biztosító új Tracer 700 kimagasló sportos teljesítményt és izgalmas kanyarodást nyújt a kanyargós országutakon. Ha pedig összecsomagolnál és útnak indulnál, ez a sokoldalú motor megkönnyíti a hosszú távú túrákat.

Az izgalom a Tracer 700 lételeme, melynek kompakt, könnyű, acélból készült

csővázát a méltán híres MT­07 platformból fejlesztettük ki. A minimalista dizájn azonnal komoly hírnévre tett szert agilis kezelésének és dinamikus karakterének köszönhetően. A Tracer 700 újonnan kifejlesztett váza számos olyan exkluzív funkciót kapott, melyek még sokoldalúbbá teszik a motort, és tovább hangsúlyozzák annak sportos örökségét.

A magasabb sebesség mellett is stabilabb vezetés érdekében (különösen, amikor utassal és csomagokkal utazol) a Yamaha Tracer 700 50 mm­el hosszabb lengőkart kapott, ami 1450 mm­es tengelytávot eredményez. Annak érdekében, hogy a motor valóban jól teljesítsen a hosszabb utakon, a 130 mm rugóúttal rendelkező első és hátsó felfüggesztés továbbfejlesztett beállításai egyenletes és dinamikus vezetésről gondoskodnak a legkülönbözőbb körülmények között is. A négydugattyús féknyergekkel ellátott kettős, 282 mm­es első tárcsák és a 245 mm­es hátsó féktárcsa kiváló, dinamikus fékteljesítményt biztosít, emellett pedig az ABS is az alapfelszereltség részét képezi.

A váz fejlesztéseinek és 196 kg­os – kategóriájában vezető – feltöltött tömegének köszönhetően a Yamaha Tracer 700 készen áll arra, hogy minden kanyarban elkápráztasson, vagy az eredeti Yamaha tartozékok széles választékát használva hosszú távú utakon is bizonyítson.

Nagy nyomatékú motorjának és agilis vázának köszönhetően a Tracer 700 egy rendkívül sokoldalú motor, mely bármilyen helyzetben állja a sarat. A váz és a felfüggesztés exkluzív fejlesztései mellett számos egyéb funkció gondoskodik arról, hogy az új, sportos középsúlyú motor valóban kiváló túramotorrá válhasson.

Az üzemanyag­takarékos, 689 köbcentiméteres kéthengeres motort egy nagy kapacitású, 17 literes üzemanyagtartály táplálja, melynek köszönhetően a Tracer 700­zal komoly távokat tehetsz meg két tankolás között – vagyis ez a középsúlyú sport­túramotor tökéletes társ a hosszú távú utakhoz.

A Tracer 700­on manuálisan állítható szélvédő és beépített irányjelzőkkel ellátott kézfejvédők segítenek elterelni a szelet a motoros felsőtestéről. A kettős, a Tracer 900 stílusát követő, fényszórók kiemelik a modell modern és agresszív megjelenését – a motoros és az utas még nagyobb kényelme érdekében pedig a motor új, egy darabból készült, lépcsős, kétszemélyes ülést és utaskapaszkodót kapott.

A vezetési izgalmak, a sokoldalúság és a lenyűgöző hosszú távú teljesítmény egyedülálló kombinációjának köszönhetően a Tracer 700 a motorosok új generációját vezetheti be a sport­túramotorok világába.

Minden tulajdonos szereti saját életstílusához és igényeihez alakítani motorját, ezért a Tracer 700­hoz tartozékok széles választékát fejlesztettük ki. Ezek között megtalálhatók 20 literes, puha oldaldobozok, egy 39 literes hátsó doboz és az időjárási viszontagságok ellen komolyabb védelmet biztosító, magasabb szélvédő is.

Az eredeti Yamaha alkatrészek és tartozékok teljes választéka a Tracer 700 megjelenésének idején kerül bejelentésre.

Új lehetőségek nyílnak a Lexus LC 500h új Multi Stage Hybrid technológiája által

A Lexus főmérnöke, Koji Sato a egy átfogó beszélgetés keretein belül magyarázza el, mitől is számít forradalminak a Lexus új luxuskupéjához kifejlesztett full hybrid technológia.

lexus-lc-500-h-hatso-autoaddikt

Lexus Europe: Az LC 500h kupé lenyűgöző formaterve számos fórumon elismerésben részesült, ám a lemezek alatt rejlő hajtás sem kevésbé forradalmi. El tudná mondani, hogy az új Multi Stage Hybrid rendszer fejlesztése során milyen célkitűzésekre törekedtek?

Koji Sato: A múltban a hybrid elsősorban a környezetbarát működtetés szinonimája volt. Szerettünk volna módosítani ezen a felfogáson, és megalkotni egy teljes mértékben teljesítmény-orientált hajtásláncot.”

Ehhez újabb szintre emeltük az úttörő Lexus Hybrid Drive hajtási technológiát, és a V6-os benzinmotort, valamint a villanymotor/generátor egységet egy automata sebességváltóval egészítettük ki. Így tudtunk létrehozni egy olyan rendszert, amely jóval közvetlenebbül reagál a vezető utasításaira, miközben megőrzi a Lexus full hybrid modellektől megszokott finom, takarékos működését.

Lexus Europe: Ez nyilvánvalóan nagyon összetett feladat volt. Melyek voltak a legnagyobb kihívások, amelyekkel az új rendszer fejlesztése során szembe kellett nézniük?

Koji Sato: A legnagyobb, leküzdendő akadály az volt, hogy megalkossuk az új hajtáslánc vezérlő rendszerét. Olyan szerkezetre volt szükség, amely kivételesen kezes, robbanékony vezethetőséget kínál a szerpentinen éppúgy, mint az autópályán. Az általunk elvárt, sportos kezelhetőség elérése érdekében ki kellett aknáznunk a villanymotorokra jellemző ‘azonnali nyomatékkifejtést’. Ezt nem más tette lehetővé, mint az új automata sebességváltó.”

Lexus Europe: Várakozásai szerint milyen élmények várnak a pilótára az LC 500h volánja mögött?

Koji Sato: Az autó pontosan azt teszi, amit vezetője elvár tőle. Ha sportos hangulatban van, kihasználhatja az azonnali, lineáris nyomatékkifejtést. Elinduláskor több nyomaték áll a vezető rendelkezésére, mint a Lexus V8-as Hybrid hajtásláncában, ugyanakkor a Multi Stage Hybrid rendszer azt is lehetővé teszi, hogy nagyobb sebességgel haladjunk tisztán elektromos üzemben.”

Ez az első olyan Lexus hybrid a világon, amely képes kipörgetni hátsó kerekeit, ami jól példázza a rendelkezésre álló, elemi erő mértékét.

Lexus Europe: A Multi Stage Hybrid rendszer működésében kulcsszerepet játszó automata sebességváltót a hybrid erőátviteli egység mögé építették be. A váltómű négyfokozatú, érzésre mégis olyan, mintha tízfokozatú váltóművet használna a vezető. Ez hogyan lehetséges?

Koji Sato: Akárcsak a legjobb atléták, a valódi sportautók is tökéletes ritmusuknak köszönhetik lenyűgöző teljesítményüket. Azt szerettük volna, hogy az LC 500h ugyanazt az alapvető filozófiát kövesse, mint a V8-as motorral és 10-fokozatú automata sebességváltóval szerelt LC 500.”

„A tökéletes ritmust kutatva jutottunk arra, hogy a tíz fokozat az ideális. Lehetett volna kilenc vagy tizenegy is, ám a kiterjedt tesztvezetések során a tíz bizonyult a legharmonikusabbnak.”

Lexus Europe: Az LC 500h 229 lóerős, 3,5 literes, Atkinson-ciklusú V6-os benzinmotorjának alapját a GS 450h-ból ismerős erőforrás adja. Hogyan módosították ehhez az egyedülálló feladathoz?

Koji Sato: A motor széles körű módosításokat követően került bele az LC 500h-ba. Fontos, hogy megnöveltük a maximális fordulatszámát. Amíg például a GS 450h fedélzetén legfeljebb 6000/perc fordulatszámra képes, itt elforog akár 6600/percig is, miközben megőrzi az Atkinson-ciklusból adódó takarékosságát.”

Lexus Europe: A hajtáslánc lenyűgöző hangja szervesen hozzátartozik az LC 500h által kínált, semmihez sem fogható vezetési élményhez. Hogyan érték ezt el?

Koji Sato: „A hangzást a Lexus munkatársai fejlesztették ki. Ugyanazt az elvet követtük, mint az LFA esetében: egyedülállóan harmonikus hangzásra törekedtünk, amelyet az egyes Lexus modelleken megtalálható aktív hangszabályozási rendszer helyett a motor természetes hangja, valamint a kipufogó rendszerben elhelyezett, szabályozható akusztikai szelepek együttesen biztosítanak.”

„Sikeresen létrehoztuk azt a karakteres Multi Stage Hybrid hangzást, amely lineárisan követi a gázadagolást, folyamatosan gyorsítva akár a legfelső fordulatszám-tartományokig.

Lexus Europe: Miért alkalmaztak – a Lexus full hybridek történetében elsőként – lítium-ion akkumulátort?

Koji Sato: „A megoldás számos előnnyel járt, a helykihasználástól a menetdinamikáig.

A rendszer kompakt, így több hely jut a csomagoknak, míg kis tömege (mindössze 50 kg) révén optimalizálhattuk a tömegelosztást és az autó perdületi tehetetlenségét.”

Lexus Europe: A Multi Stage Hybrid rendszer más Lexus modelleken is megjelenik majd?

Koji Sato: Habár jelen pillanatban még nem mondhatunk biztosat, várakozásunk szerint a jövőben ezt a hajtásláncot kaphatják meg a Lexus nagyobb orrmotoros, hátsókerék-hajtású típusai.”

Megérkeztek az új Dunlop MultiTread American Elite abroncsok

A Dunlop kutatásai szerint az amerikai stílusú túra- és cruiser motorkerékpárokat használó európai motorosok körében egyre nagyobb az igény a nagyobb tapadást és jobb kezelhetőséget biztosító abroncsok iránt – természetesen a futásteljesítmény csökkenése nélkül.

dunlop-american-elite-ww-abroncs-autoaddikt

A felmerült igények kielégítésére a Dunlop megalkotta a Multi-Tread™ technológiával készült American Elite abroncsot, amelynek középső részén egy lassabban kopó keverék, míg a váll részén jobb oldalirányú tapadást biztosító keverék található.

Az American Elite abroncsok 9-es első és 13-as hátsó méretben érhetők el, így szinte minden túra-motorkerékpárra megfelelők, legyen szó Harley Davidsonról, Victoryról vagy éppen Indianről.

Fehér oldalfal az igazi amerikai stílus megjelenítéséhez

Az amerikai stílusú túra-motorkerékpárok tulajdonosai olyan oldalfalú abroncsot választhatnak, amely leginkább megfelel motorjuk stílusának.  A klasszikus stílus megjelenítéséhez számos méret érhető el teljesen fehér vagy részben fehér oldalfallal.

Andy Marfleet, a Dunlop Europe Moto marketingigazgatója elmagyarázta, hogy a Dunlop miért választotta a MultiTread technológiát: „MultiTread technológiánk fogadtatása nagyon jó volt az európai verseny- és utcai abroncsok terén, lehetővé tette, hogy a legújabb abroncsunk, a RoadSmart III új viszonyítási alap legyen élettartam és teljesítmény terén. Azzal, hogy hasonló technológiát alkalmaztunk egyedi modelleken, pontosabban az amerikai motorkerékpárokra szánt modelleken, hosszabb élettartamot, nagyobb bedöntési szöget, jobb stabilitást, nagyobb nedves tapadást, sokkal semlegesebb kormányzási tulajdonságokat és nagyobb komfortot tudunk garantálni.

Hivatalosan is elindult a motoros szezon a Hungaroringen

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár hivatalosan is megnyitotta a motoros szezont 2016. április 16-án, a Hungaroringen.

groupama-tanpalya-hungaroring

A rendezvény a márciusban „Két kerék – egy élet” címmel indított, a motorosokra és segédmotorkerékpárosokra fókuszáló közlekedésbiztonsági szemléletformáló programsorozat második állomása volt.

A közlekedés legvédtelenebb résztevői a gyalogosok mellett a kétkerekű járművek vezetői, akiknél egy közúti baleset esetén igen magas a   súlyos sérülések kialakulásának veszélye. Az országos rendezvénysorozat legfőbb célkitűzése a magyar motorosok és robogósok figyelmének felhívása a biztonságos közlekedésre, a balesetek megelőzésére és az egymásra való odafigyelésre.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésével is a közlekedésbiztonság-tudatos közúti közlekedés fontosságára igyekszik felhívni a figyelmet. A tárca a 2014-2016. évi Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram és 2015-2016. évi Intézkedési Terve keretében „Két kerék – egy élet” címmel három állomásból álló programsorozatot indított el. Az Akcióprogram fő küldetése a közlekedésbiztonság elősegítése a szabálykövetés   ösztönzésével, az úthasználók felelősségtudatának növelésével.

Mosóczi László az szezonnyitón elmondta: „A célzott programsorozat életre hívását az indokolja, hogy Magyarországon is folyamatosan emelkedik a kétkerekűek aránya az utakon. A közlekedés minden résztvevőjében érdemes tudatosítani a közlekedésbiztonsági szempontokat, a vezetéstechnikai tudás fontosságát. A programsorozat állomásaira kilátogatók a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szervezésében megrendezett, attitűd-képzéssel összefüggő szakmai programokon vehetnek részt.”

Az új, harmadik generációs Ford Focus RS immár Magyarországon is elérhető

A vadonatúj Ford Focus RS nagy teljesítményű országúti modellben mutatkozik be a Ford Performance Összkerékhajtás (AWD), ami kategóriaelső kanyarsebességgel, borzongató teljesítménnyel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót.

ford_focus_rs_2015_004

A vadonatúj Focus RS-ben emellett számos teljesítményfokozó technológia működik, és ez az első Ford RS modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál.

Különleges tervezésű, 350 lóerős, 2,3 literes új EcoBoost motorjával ez az autó minden idők leggyorsabb RS-modellje: 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 266 km/óra.

“A vadonatúj RS komoly gép, nagy teljesítményre kifejlesztett technológiákkal és innovatív mérnöki megoldásokkal, amelyek a közutakon és a versenypályákon egyaránt új szintre emelik a vezetés élményét” – mondta Raj Nair, a Ford Motor Company globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Új modellünk remekül példázza szenvedélyünket, hogy olyan autókat alkossunk, amelyek megdobogtatják az emberek szívét.”

A Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Ezek közt szerepel a Ford GT ultranagy teljesítményű szupersportkocsi is, ami 2016-ban a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz áll majd.

Az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás páratlan irányíthatóságot kínál

A vadonatúj Focus RS-ben Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás működik, új szintre emelve az autó irányíthatóságát és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva az új modell remek kormány- és gázreakcióit és ívmeneti tulajdonságait.

A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű (RDU) mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást.

Az RDU-ban elhelyezett vezérlőegység a pillanatnyi vezetési körülményeknek megfelelően folyamatosan változtatja az első/hátsó és az oldalankénti nyomatékelosztást; ennek meghatározásához a rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraiból. A rendszer a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja, s az ide jutó forgatónyomaték 100 százaléka is hajthatja az egyik kereket, emellett pedig az RDU alig 0,06 másodperc alatt képes átirányítani a vonóerőt a másik oldali kerékre.

Kanyarmenetben – a kormányzási szög, az oldalirányú gyorsulás, a perdületi ráta és a sebesség figyelembe vételével – a hátsó hajtómű megelőző jelleggel azonnal átirányítja a nyomatékot az ívkülső hátsó kerékre. E nyomatékátvitel eredményeképpen az autó a kanyar ívére “fordul”, így jelentős mértékben javul az ívmenet stabilitása, és gyakorlatilag megszűnik az alulkormányzottság.

A mérnökök úgy hangolták az AWD rendszert, hogy kiemelkedő útfogást (ahol a centrifugális erő meghaladja az 1 g értéket) és kategóriaelső kanyarsebességet érjenek el, s hogy a jármű a kanyarból kiérve erőteljesen gyorsíthasson. Semleges viselkedésével és azzal a tulajdonságával, hogy jól uralható túlkormányzottsága révén magabiztosan lehet vele driftelni a versenypályán, a Focus RS hihetetlenül élvezetes vezetési élményt kínál.

ford_focus_rs_2015_003

“Ez az AWD rendszer igazi technológiai áttörést jelent, hiszen kiváló kanyarmeneti tulajdonságokkal ruházza fel az autót, ami még a határhelyzetekben is élvezetesen irányítható marad” – nyilatkozta Dave Pericak, a Global Ford Performance igazgatója. “Széttéptük a szabálykönyvet, ami kimondja, hogy az összkerékhajtású ferdehátú autók vezetési élménye nem az igazi, és olyan gépet építettünk, ami legalább annyira meglepő, mint amilyen élvezetes.”

Az optimális menetdinamika érdekében a Ford Performance AWD rendszert összehangolták az autó fejlett Elektronikus Stabilitásvezérlésével, valamint a fékek működésén alapuló Nyomatékvektor Szabályozással, ami az AWD rendszer saját nyomatékvektor-szabályozásával párhuzamosan működik.

Az exkluzív futóműmegoldások közt szerepel a sportos felfüggesztés az áthangolt feszességű (elöl 33 százalékkal, hátul 38 százalékkal keményebb) rugókkal, illetve a Focus ST-ben alkalmazottnál merevebb bekötési pontokkal és stabilizátorrudakkal, valamint a kétféle beállításban használható lengéscsillapítók, amelyek Sport üzemmódban 40 százalékkal felkeményednek, így sokkal jobban megfelelnek a versenypálya-használathoz. Az első felfüggesztés merevebb csuklóinak és rövidebb lengőkarjainak köszönhetően a gondosan hangolt elektromos szervokormány közvetlenebb kapcsolatot teremt a vezető és az útfelület között, és kiváló kormányérzetet biztosít.

A precízebb és gyorsabb kormányreakciók érdekében a mérnökök tovább javítottak a futómű merevségén – egészen pontosan a hátsó segédkereten –, és a karosszériaszerkezet hátsó részének merevségét is növelték. E változásoknak köszönhetően a jármű teljes torzós szilárdsága 23 százalékkal javult a standard Focus modelléhez képest.

A Ford mérnökei együttműködtek a Michelin szakembereivel a nagy teljesítményű, 235/35 R19-es gumiabroncsok kifejlesztésében, hogy ezáltal tökéletesre csiszolják a Focus RS menetdinamikáját; a mindennapos használathoz kiválóak a széria Pilot Super Sport abroncsok, ám – most első ízben az RS története során – a vásárlók egy opcionális Pilot Sport Cup 2 abroncskészletet is rendelhetnek, ami nagy mértékben javítja a járműdinamikát a versenypályákon.

Az autó külső formatervét ugyancsak a dinamikai szempontokat szem előtt tartva fejlesztették ki. Az első légterelő, a hátsó spoiler és a padló alatti aerodinamikai elemek kiiktatják a felfelé ható erőket, míg a formaterv egésze olyan kiegyensúlyozott aerodinamikai teljesítményt nyújt, amely mindkét tengelyen kiküszöböli a felhajtóerőt, így biztosítva az optimális nagysebességű egyenesfutást és irányíthatóságot.

0,355-ös légellenállási együtthatójával az új modell alakja 6 százalékkal áramvonalasabb az előző Focus RS karosszériájánál. A kompaktabb orr-rész 9 százalékkal csökkenti az autó légellenállását, jelentősen javítva ezzel teljesítményt nagy sebességnél, és mérsékelve az autó üzemanyag-fogyasztását.

A teljesítményt modern technológiák növelik

A vadonatúj Focus RS teljesítményét és irányíthatóságát modern technológiák fokozzák; ezek a megoldások extrém menetteljesítményeket biztosítanak, amelyeket bármilyen képzettségű vezető élvezetesen kiaknázhat.

A vezető négyféle Hajtási Üzemmód közül választhatja ki a körülményekhez képest éppen optimális beállítást: a Normal és Sport üzemmódok a közúti autózást támogatják, míg a Track és a különleges Drift Üzemmód kifejezetten versenypályára való.

Az egyes beállítások a váltókar mellett elhelyezett, jól kézre eső kapcsolóval aktiválhatók; minden üzemmód egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás (AWD), a lengéscsillapító-vezérlés és az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását.

ford_focus_rs_2015_001

Az iparágban elsőként kínált Drift Üzemmód kapcsolásával egy különleges kalibráció szerint változik meg az AWD rendszer nyomatékelosztása, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.

A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.

A műszeregységben megjelenő Teljesítményre Hangolt Fokozatváltás Kijelzés segít a vezetőnek, hogy az autó a váltások során is tökéletesen gyorsítson: a rendszer jelzi, amikor a motor 5.900 1/perc fordulatnál elérte az optimális váltási pontot, és a fény villogni kezd, ha a fordulatszám a 6.800 1/perces felső határhoz ért.

Annak érdekében, hogy a kemény versenytempó mellett is megbízhatóan lassítson, a vadonatúj Focus RS 350 mm-es hűtött első féktárcsákat kapott (az elődmodell 336 mm-es tárcsái helyett), amit kis tömegű, alumínium Brembo négydugattyús monoblock féknyergek markolnak; a féknyergek különleges “RS kék” színben pompáznak, és opcióként Brembo-embléma is díszítheti őket. A könnyűfém féknyergek alkalmazása kerekenként 4,3 kilogrammos tömegcsökkenést eredményezett az előző Focus RS kisebb, 336 mm-es féktárcsákkal szerelt szerkezetéhez képest.

Az intenzív versenypálya-használat gyakran jár együtt a fékek fáradásával, ezért a mérnökök külön légbeömlő nyílásokat alakítottak ki az autó orr-részén a fékek hűtésére, valamint két légcsatornát a padló alatt, sőt az alsó lengőkarra is légterelő került. Az első féktárcsán ugyancsak aerodinamikai szempontok szerint kialakított terelőlapátok segítik a hűtést.

Kifejezetten az RS számára tervezett, nagy teljesítményű EcoBoost motor

A vadonatúj Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Az erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a Focus RS-be beépített változat teljesítménye 10 százalékkal gyarapodva 350 lóerőre nőtt.

A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, ami nagyobb mérvű légáramlást biztosít, emellett pedig jóval nagyobb méretű közteslevegő-hűtőt építettek be, maximalizálva ezzel a töltési sűrűséget. A motor levegőellátását tovább javítja az új, kisebb ellenállású szívónyílás és a nagy furatú, nagy teljesítményű kipufogórendszer, ahol a kipufogócsőben elektronikus vezérlésű szelep segít az ellennyomás és a kipufogózaj kiegyensúlyozásában.

A hengerfej olyan könnyűfém ötvözetből készül, ami ellenáll a magasabb hőmérsékletnek, a motorblokkot pedig nagy szilárdságú öntöttvas betétek erősítik.

A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.

A motor körültekintő hangolásának köszönhetően az erőforrás már alapjáratról remekül reagál a gázparancsra, közepes fordulatszám-tartományban pedig komoly vonóerőt biztosít, és könnyedén pörög fel a 6.800 1/perces maximális fordulatszámig.

A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000 és 4500 1/perc fordulatszám között rendelkezésre áll, sőt erőteljes gyorsításkor – ideiglenes túltöltéssel, 15 másodperces időtartamra – ez az érték 470 Nm-re is emelkedhet. Az autó lendületből is jobban gyorsul, mint az előző Focus RS: negyedik sebességfokozatban 5,0 másodperc alatt gyorsít 50-100 km/órás tempóra, vagyis 0,4 másodperccel gyorsabb a kifutó modellnél.

A lelkesítő teljesítményhez lelkesítő hanghatás illik. A Ford Performance mérnökei az RS-hez illően sportos, mély morgással, dörrenésekkel és ropogással tarkított kipufogóhangot komponáltak, ami biztosan kedvet csinál a lendületes autózáshoz; emellett pedig kifejlesztettek egy egyedi befecskendezés-hangolást, amely Sport üzemmódban azt a jellegzetes mormogást és durranásokat produkálja, ami az RS egyik különleges ismertető jegye.

“Ez a különleges 2,3 literes EcoBoost egység biztosan mély benyomást tesz majd az autósokra, amikor megérzik a turbó tolóerejét, és a vörös mezőig kergetik a fordulatszámmérő mutatóját – s eközben olyan hang tölti meg a kabint, ami garantáltan mosolyt csal az arcukra” – ígérte Pericak.

Az EcoBoost erőforrás a spanyolországi Valencia Motorgyárban készül, ahol a gyártósor végén minden egyes erőforrást szigorú teszteknek vetnek alá. Az automatizált vizsgálatsorozatot követően külön erre felkészített munkatársak járatják a motorokat, meggyőződve a hibátlan teljesítmény-leadásról, és gondosan odafigyelve azokra a sokatmondó zajokra, amelyek egy lehetséges hibát jelezhetnek. Az ilyen a hangokat csak az emberi fül képes kiszűrni; a gépek nem tudják azonosítani ezeket.

A hatfokozatú manuális sebességváltó karja rövidebb lett, hogy a vezető rövidebb mozdulatokkal, pontosabban kapcsolhassa a fokozatokat. A váltóműbe és a tengelykapcsolóba erősebb alkatrészek kerültek, amelyek képesek megbirkózni a motor nagyobb forgatónyomatékával.

A hatékony EcoBoost motor üzemanyag-fogyasztását jelentősen csökkenti a közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a kettős független változó szelepvezérlés és a fejlett turbótöltés. A széria Auto-Start-Stop rendszer a kifutó modellénél 22 százalékkal alacsonyabb szintre, 175 g/km értékre szorítja az új Focus RS CO₂-kibocsátását.

Látványos, mégis funkcionális formaterv

A Focus RS erőt sugalló külső dizájnja egyszerre lenyűgöző és funkcionális. A formatervezők szorosan együttműködtek a Ford Performance mérnökeivel, hogy a karosszéria kialakítása során minden olyan gyakorlati szempont érvényesüljön, ami fontos az autóra ható leszorító erők és a kiegyensúlyozott menetdinamika, vagy éppen a hajtáslánc és a fékek hűtési igényének tekintetében.

ford_focus_rs

“Ez itt egy vegytiszta Focus – mutatós és tökéletesen célszerű” – vélekedett Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az RS modellek mindig is ütős, nagy teljesítményű autók voltak, ezért dizájnjukban a funkció a leghangsúlyosabb. Az új Focus RS is ezt a hagyományt viszi tovább.”

Az új Focus formavilágára építve az RS új, erőteljes látványvilágú orr-részét a nagyméretű, trapéz alakú felső hűtőrács uralja, alatta pedig mélyre húzott első légterelő látható; a légbeömlő felület mérete a lehető legnagyobb, hogy a motor minél több hűtőlevegőt kapjon. Az autó széles, határozott kiállását még inkább kihangsúlyozzák a határozott vonalú első sárvédők és a jármű két oldalán látható tágas légbeömlők, amelyek nemcsak a fékeket hűtik, hanem a függőlegesen álló ködfényszórókat is magukba foglalják.

A hátsó rész látványát a feltűnően nagy diffúzor uralja; az autó alatt keletkező légáramlatok kisimításával a légellenállást javító elemben kapott helyet a kerek, dupla kipufogó-végződés is, valamint – az európai és ázsiai modellváltozatokon – a középen elhelyezett ködzárófény. A látványos hátsó tetőlégterelő (amit a karosszéria színére fényezett és diszkrét dombornyomású RS emblémával kiegészített oldalelemek díszítenek) tökéletesen belesimul az autó vonalvezetésébe.

Az autó oldalnézeti képét még lendületesebbé varázsolják a látványos formavilágú küszöbök és sárvédő-szélesítések, és persze a sokkülős, 19 colos RS könnyűfém keréktárcsák; ez utóbbiak egyike kovácsolással készül (ezért erősebb és jobban ellenáll az útegyenetlenségek ütéseinek), matt fekete fényezés díszíti, és kerekenként 950 grammal csökkenti a rugózatlan tömeget. A Ford ötféle karosszériaszínt kínál: a Stealth Grey, a Shadow Black, a Magnetic Grey és a Frozen White mellett a vásárlók a kifejezetten az RS-hez megalkotott, négyrétegű Nitrous Blue metálfényezést is megrendelhetik.

A széria Bi-Xenon fényszórók Adaptív Fényszórórendszerként is működhetnek, ami az optimális világítási teljesítmény érdekében a jármű sebességétől, a kormányzási szögtől és az útakadályok távolságától függően változtatja a fényerőt és a fényszórók elfordításának szögét. A vásárlók a legújabb, 50 km/órás sebességhatárig működő Active City Stop technológiát is megrendelhetik.

Az RS izomautó-jellege az utastér karakterét is meghatározza; jó példa erre, hogy a cockpit látványát az erőteljes oldalpárnázású és részleges bőrkárpitozású Recaro sportülések uralják. Európában és Ázsiában a motorsportban használatos mikroszálas kárpitozású, jellegzetes RS Recaro kagylóülések is megrendelhetők.

A kabinban a Focus kezelőszerveit találjuk – leegyszerűsített, ösztönösebben használható kivitelben. A SYNC csatlakozási rendszerben az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefonok hangvezérléssel, illetve egy nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyő segítségével kezelhetők. Ráadásul elég egyszerűen csak kimondani, hogy “Versenypálya keresése”, és a rendszer máris megmutatja a legközelebbi nyilvános pályához vezető útvonalat. A SYNC emellett a távolságot jelző tolatókamerával is kiegészíthető, valamint egy 10 hangszórós (mélynyomót is tartalmazó) Sony prémium hangrendszerrel.

Az új, lapos alsó karimájú sport-kormánykereket sima tapintású bőr borítja, és a kabin különleges hangulatát alumínium pedálsor és különleges mintázatú műszerek varázsolják még karakteresebbé. A középkonzol fölötti külön műszeregységről olvashatók le a turbónyomás, az olajhőmérséklet és az olajnyomás adatai.

Az ülések, a kormánykerék, a szőnyegek és az utastéri kárpitok öltései a különleges, kék RS-színárnyalatban pompáznak, akárcsak a váltókar színes grafikája, és persze maga az RS-embléma, ami büszkén virít az üléseken, a kormánykeréken és a küszöbdíszléceken.

A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be. Ez az autó immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában, ahol olyan élvonalbeli autók találhatók, mint a 16 szelepes, 1970-es Escort RS1600, a radikális formavilágú 1985-ös turbótöltésű Sierra RS Cosworth, vagy éppen az 1992-es négykerékhajtású Escort RS Cosworth.

A BMW Weltben vendégeskedett a holland királyi pár

Vilmos Sándor király és Maxima királynő exkluzív BMW Weltben tett látogatása tovább erősíti a BMW Group Hollandiával ápolt gazdasági kapcsolatait.

bmw-welt-holland-kiralyi-par-latogatas-autoaddikt-2

Vilmos Sándor király és Maxima királynő exkluzív látogatása tovább erősíti a BMW Group Hollandiával ápolt gazdasági kapcsolatait.

Királyi látogatás a vállalatcsoport centenáriumi évében: a BMW Welt április 13-án, szerdán Vilmos Sándor holland királyt és feleségét, Maxima királynőt látta vendégül. A királyi párt személyesen Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke fogadta és vezette körbe a müncheni komplexumban, ahova Hollandia gazdasági ügyekért felelős küldöttsége is elkísérte őfelségét. A Lilianne Ploumen külkereskedelmi és fejlesztés-együttműködési miniszterasszony vezette delegáció munkamegbeszélések és konferenciák végett érkezett Bajorországba. Az előkelő holland látogatáson Bajorország kormányát Ilse Aigner gazdasági ügyekért felelős miniszterasszony képviselte.

A mintegy egyórás látogatás középpontjában a BMW Group Hollandiával ápolt gazdasági kapcsolatai álltak. A királyi pár és a holland delegáció a BMW Welt Double Cone csarnokában teljes életnagyságban tekinthette meg a BMW VISION NEXT 100 tanulmányautót, amely a BMW Group több évtizedre előrevetített mobilitási jövőképét hivatott megtestesíteni – azon korszakét, amelyben a mobilitást a fenntarthatóság, az intelligens járműkapcsolatok és az automatizált járművezetés hármas egysége járja át.

„Rendkívüli megtiszteltetés a BMW Group számára, hogy a BMW Welt csarnokában köszönthetjük Hollandia királyát és királynőjét” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Hollandia úttörő szerepet tölt be az elektromos mobilitás területén, mi pedig nagy örömmel mélyítjük tovább Hollandiával ápolt erős gazdasági kapcsolatainkat” – tette hozzá.

A MINI standján Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának BMW Motorrad, MINI és Rolls-Royce márkákért, valamint a vállalatcsoport vevőszolgálati részlegéért és mobilitási szolgáltatásaiért felelős tagja vette át a szót, aki a Hollandiában üzemelő VDL Nedcar gyárral való sikeres együttműködésről beszélt: 2014 nyara óta szerződéses gyártásmegbízás keretében a VDL Nedcar üzemében is készülnek háromajtós MINI modellek, a partnerség pedig nemrégiben a vadonatúj MINI Cabrio gyártásával bővült.

Vilmos Sándor holland király és Maxima királynő látogatására a vállalatcsoport egy narancssárga MINI Cabrio modellt és egy újjászületett klasszikust állított ki a BMW Welt csarnokában: a 983-as sorozatszámú Austin Seven 1959-ben készült Hollandiában. Az ikonikus kisautó képviselőjére 2012-ben bukkantak rá egy Groningen melletti pajtában, amely után 2013-ban a VDL Nedcar restaurátorokból álló ötfős csapata minden részletében újjáépítette. 1959 és 1966 között Hollandiában több mint 4 000 darab klasszikus Mini látott napvilágot, amelyekhez az Egyesült Királyságban készülő alkatrészeket használták fel.

bmw-welt-holland-kiralyi-par-latogatas-autoaddikt-1

A holland küldöttség látogatásán az Allego és a ParkNow ugyancsak a BMW Group Hollandiában működő kiváló partnerkapcsolatait mutatta be.

A járműtöltési állomásokat üzemeltető holland Allego szorosan együttműködik a BMW i divízió ChargeNow szolgáltatásával, amely világszerte innovatív töltőhálózatot biztosít a tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtásláncú modelleknek. Azon piacokon, ahol a BMW i is jelen van, a szolgáltatás egybegyűjti a legnagyobb nyilvános töltési infrastruktúra-szolgáltatók által kínált lehetőségeket, a ChargeNow ügyfélkártya használatával így a járműtulajdonosok számtalan cég szolgáltatását élvezhetik.

A ParkNow egy interneten keresztül és okostelefon-alkalmazás képében egyaránt elérhető parkolást segítő szolgáltatás. Az okos funkció a rendszerbe táplált garázsok és parkolóhelyek ár, távolság és elérhető szolgáltatások szerinti szűrésével egyfelől könnyed áttekinthetőséget biztosít a nagyváros parkolási lehetőségein, járműtöltési pontjain és autókozmetikai létesítményein belül, a ParkNow felhasználói másfelől előre le is foglalhatják a kiválasztott parkolóhelyeket, amely után az alkalmazás az úti célhoz vezető legoptimálisabb útvonalat is megmutatja. Hollandiában a ParkNow innovatív szolgáltatásait a világ egyik vezető mobilparkolási szolgáltatójaként ismert Parkmobile vállalat égisze alatt érhetik el a bajor gyártó ügyfelei.

Itt a Lexus RC F GT Concept

A Lexus egy különleges RC F versenyautóval debütál küld ezen a hétvégén, méghozzá a 42. Toyota Grand Prix futamai között a kaliforniai Long Beach versenypályáján.

lexus-rc-f-gt-concept-long-beach-autoaddikt

Az RC F GT Concept versenyautó-tanulmány félúton helyezkedik el az utcai használatra szánt, sorozatgyártású RC F modell, valamint az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban hamarosan rajthoz álló, vérbeli RC F GT3 versenyautó között. A GT Concept-et az RC F szériamodellel párhuzamosan, a Lexus International Motorsports Group támogatásával fejlesztette a Japánban működő Lexus fejlesztési központ. A Long Beach-en színre lépő tanulmány annak az RC F GT Conceptnek a továbbfejlesztése, amellyel Justin Bell 2015. júniusában ötödik helyezést ért el a Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny Time Attack kategóriájában.

A karosszéria építése során széles körben alkalmaztak kompozit anyagokat, aminek köszönhetően a tanulmány mintegy 363 kilogrammal könnyebb a sorozatgyártású RC F-nél. A GT Concept motorja és erőátvitele megegyezik a szériamodellével, csupán a kenési és hűtési rendszeren változtattak, valamint nagyteljesítményű kipufogórendszert építettek be. A felfüggesztést megerősítették, hogy bírja az intenzív igénybe vételt, paraméterei még szélesebb tartományban állíthatók, igazodva a versenykörülményekhez. Az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) vezérlő szoftverjének módosításával a pályahasználat követelményeihez igazították a modell vezethetőségét.

„A GT Concept megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek az F modellek alapját képező padlólemezben, illetve hajtásláncban. A nagyteljesítményű RC F kupét és GS F szedánt a sportos vezetés híveinek szánjuk; ezek a modellek rendkívül meggyőzően demonstrálják a Lexus fejlesztési részlegének képességeit” – emelte ki Jeff Bracken, a Toyota csoport alelnöke, a Lexus ügyvezető igazgatója.

Az RC F GT Concept tanulmányautót a Lexus két hivatásos versenyzője: Scott Pruett és Roger Yasukawa vezeti a Long Beach versenypályán.

Scott Pruett az észak-amerikai sportautó-versenyzés legsikeresebb aktív versenyzője. Négy alkalommal nyerte meg a Daytona-i Rolex 24 órás futamot, emellett bajnoki címet szerzett a Trans Am, IMSA és Rolex Grand Am bajnokságokban, továbbá futamgyőzelmeket tudhat magáénak a CART, Le Mans és IROC szériákban.

A Road Racers Drivers Club 2016-ban a Phil Hill elismerésben részesítette Scott-ot. A versenyzőt a közelmúltban igazolta le a Lexus, hogy az F Performance Racing pilótájaként az RC F GT3 versenyautóval részt vegyen az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban.

Roger Yasukawa egész életében versenyzett, Japánban, Angliában és Amerikában gokart-, illetve forma-autó versenyeken indult. Miután 21 éves korában hivatásos versenyzővé vált, jelentős sikereket ért el a Toyota motorokat alkalmazó Formula Atlantics, valamint IndyCars és IMSA GT autókkal. Roger az IS F 2007-es bevezetése óta dolgozik a Lexus U.S.A. pilótájaként.

RC F GT Concept műszaki adatok

Menetkész tömeg 1420 kg
Motortípus 2UR-GSE 5.0 V8, DOHC, Dual-VVT-I
Teljesítmény / forgatónyomaték több mint 467 lóerő 7100/percnél / több mint 529 Nm 4800/percnél
Erőátvitel Nyolcfokozatú Sport Direct Shift automata sebességváltó kézi kapcsolású üzemmóddal
Tengelytáv 2730 mm
Teljes hosszúság 4805 mm
Teljes szélesség 1915 mm
Teljes magasság 1357 mm
Tömegcsökkentés Szénszálerősítésű műanyag elemek (motorházfedél, tetőlemez, csomagtérfedél, ajtópanelek, első és hátsó lökhárító, első stabilizáló szárnyak, hátsó légterelő, beltéri burkolatok, műszerfal). Polikarbonát ablakok
Abroncsok / Kerekek Yokohama ADVAN A005 típusú abroncsok 280/680R18 méretben, 11Jx18 kovácsolt könnyűfém tárcsákra szerelve

 

Ford Focus Red&Black Edition modellek mutatkoznak be a jövő héten

A Ford a jövő heti országos nyílthéten mutatja be a stílusos és sportos Focus Red&Black Edition modellváltozatot, a Focus dinamizmusát szimbolizáló kontrasztos színárnyalatokkal kombinált egyedi ötajtós és kombi kiviteleit.

ford-focus-red-black-edition-autoaddikt

A Focus Red Edition változat Race Red karosszériafényezéssel és kontrasztos Shadow Black színű tetővel, fekete tükörházakkal és fekete hűtőrács-kerettel készül. A Focus Black Edition ezzel ellentétes árnyalatokban pompázik: a karosszéria színe Shadow Black, a tető árnyalata Race Red, vörösek a tükörházak és a hűtőrács kerete is.

“A merész és látványos színkontrasztok ma már egy igen gyakori trendet képviselnek, ami nemcsak az autókra, hanem a ruhákra, sőt az elektronikai termékekre is jellemző” – magyarázta el John Mcleod, a Ford Európa járműperszonalizációs részlegének vezető formatervezője. „A vörös és a fekete mindig is sportos színnek számított, a kettő együtt pedig különösen sportos kombinációt alkot. Ez az autó nem átlagemberek számára készült.”

A jövő héten megrendezésre kerülő nyílthéten a Ford márkakereskedések meghosszabbított nyitvatartással és speciális ajánlatokkal várják az érdeklődőket, melynek keretében a vadonatúj Ranger, és S-Max modelleken túl megtekinthetőek lesznek a Focus Red&Black változatai is.

Tom Blomqvist, BMW Motorsport: a pilóta már tudja, mire kell számítania

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja május 6-a és 8-a között rajtol el a Hockenheimring aszfaltcsíkján.

tom-blomqvist-bmw-motorsport-dtm-2016-autoaddikt

A futamokon idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé. A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjút közlünk az importőr jóvoltából.

Május 6-8. között a Hockenheimring aszfaltcsíkján elrajtol a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, amelynek futamain idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé. A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjút közlünk.

Negyedik interjúnk főszereplője a BMW RBM csapat 22 éves brit pilótája, Tom Blomqvist, aki 2016-ban a 31-es rajtszámot viselő Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautót viszi pályára a sorozatban.

Tom, egy tízes skálán hányasra értékelnéd DTM-beli, 2015-ös debütáló szezonodat?

Tom Blomqvist: „Hetest adnék magamnak. A szezon rendkívül keményen indult: hozzá kellett szoknom a tempóhoz, a borzasztóan magas szinthez és a DTM agresszív vezetési stílusához. Amikor elkezdtük a közös munkát a csapattal, jó pár hétbe beletelt, mire sikerült kellően összeszoknunk. A fordulópontot a moszkvai versenyhétvége jelentette. Attól a megmérettetéstől kezdve az időmérőkön rendre a leggyorsabb pilóták között voltam. Nagyon örültem, hogy ezt sikerült kihoznom magamból. Az abszolút csúcspont pedig egyértelműen az Oschersleben-i futamgyőzelem volt.”

Az Oschersleben-i teljesítményedet látva megkönnyebbültél, hogy képes vagy a DTM élmezőnyében versenyezni?

Blomqvist: „A futamgyőzelem egyértelmű megnyugvást hozott, azt azonban már korábban is tudtam, hogy a kívánt sebességem megvan hozzá. Oschersleben-ben minden összejött, az időmérőtől egészen a futam céljáig. A győzelem után sokkal nyugodtabban álltam rajthoz a következő hétvégéken. Egyértelmű, hogy Oschersleben nagyon sokat segített.”

Mi az, ami leginkább meglepett téged a DTM-ben?

Blomqvist: „Hogy mennyire kiélezett a verseny. Nagyon meglepődtem, hogy még a legapróbb különbség is, legyen szó akár csak egy fél tizedmásodpercről, milyen rengeteget számít.”

Küszöbön a következő szezon rajtja, így adja magát a kérdés: mely területeken kell leginkább fejlődnöd?

Blomqvist: „Úgy érzem, idén sokkalta felkészültebb vagyok, mint tavaly ilyenkor voltam. Egy évvel ezelőtt még minden teljesen új volt, most viszont már tudom, hogy mire számítsak. A csapat és én is felismertük azokat a területeket, ahol leginkább fejlődnünk kell, napról napra ezen dolgozunk. Mindazonáltal, mindig van hova fejlődni.”

Mennyire tetszik az új Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautód?

Blomqvist: „Nagyon szeretem az Ice-Watch színeit és úgy vélem, az Ice-Watch fiatalos imidzse tökéletesen illik hozzám. Az Ice-Watch BMW M4 DTM elképesztő sikereket ért el az elmúlt időszakban, Marco Wittmann-nel a volánja mögött. Remélem, nekem is szerencsét hoz majd.”

Az új versenyautó mellett új csapattársad is van idéntől. Hogy jöttök ki Maxime Martinnal?

Blomqvist: „Rendkívül jófej, nagyon jól kijövünk egymással. Sőt mi több, ő egy kivételesen gyors pilóta. Tavaly ezt elég nyomatékosan be is bizonyította, főleg a szezon vége felé. Augusto Farfus után egy újabb erős csapattárssal gazdagodtam, akitől rengeteg mindent fogok tudni tanulni.”

Nemrégiben a BMW M235i Racing volánja mögött debütáltál a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján, mintegy felkészülésként a nürburgringi 24-órás versenyre, ahol a BMW M6 GT3 versenyautót hajtó csapat tagjaként állsz majd rajthoz. Hogy ment?

Blomqvist: „Ennél tökéletesebben nem is lehetne felkészülni erre az extrém nehéz pályára. Semmi nyomás nem nehezedett rám, egyszerűen csak vezettem és tanultam a pályát. Négy órán át köröztem megállás nélkül, nincs is ennél jobb módszer a tanulásra. Rendkívül intenzív élmény volt, hiszen a Nordschleife a világ egyik legkeményebb vonalvezetésű aszfaltcsíkja. Hihetetlenül nagy móka volt.”

Hogyan készültél fel a Nordschleife vonalvezetésére?

Blomqvist: „Sok időt töltöttem szimulátorban és számos fedélzeti felvételt kielemeztem. Azonban, hogy őszinte legyek, még ez sem segített annyit, mint reméltem. A rengeteg szintváltozás és a bukkanók miatt élőben ez egy teljesen más világ.”

Most már nem csak a DTM-ben, de a GT versenysorozatban is rajthoz állsz a BMW Motorsport színeiben. Honnan jött ez az ötlet?

Blomqvist: „Eddig is és ezután is a DTM-re összpontosítok, azonban minden alkalmat igyekszem megragadni arra, hogy újabb és újabb versenytapasztalatokat szerezzek. Minél többet vezetek, annál jobb pilótává válhatok. A DTM-ben igencsak korlátozott lehetőségeink vannak a versenyautó volánja mögé ülni, ezért egészen fantasztikus, hogy a BMW Motorsport megadta nekem a GT versenysorozat esélyét is.”

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjában rajthoz álló BMW-csapatok és BMW-pilóták hivatalos névsora:

BMW RMG csapat:

#11 Marco Wittmann

#16 Timo Glock

BMW MTEK csapat:

#7 Bruno Spengler

#18 Augusto Farfus

BMW RBM csapat:

#31 Tom Blomqvist

#36 Maxime Martin

BMW Schnitzer csapat:

#13 António Félix da Costa

#77 Martin Tomczyk

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

LEGFRISSEBB

Új kihívó a spanyol autópiacon – bemutatkozott az Ebro, amely a...

0
Spanyolország autóiparát évtizedek óta a SEAT és a Cupra neve fémjelzi, ám most Barcelonában egy új márka, az Ebro jelent meg a színen, amely...

TESZTJEINK