Főoldal Blog Oldal: 403

WTCC: Citroën győzelem született, kimagasló pontszámmal

Sejteni lehetett: éjszakára megérkezett az eső és a hideg Magyarországra. Miután megérkeztek a paddock-ba, a pilóták és a mérnökök gyorsan munkához láttak, hogy a Citroën C-Elysée WTCC beállításait ezekhez a körülményekhez igazítsák.

citroen-racing-wtcc-2016-yvan-muller-autoaddikt

Amire felsorakoztak az autók nyitófutam rajtrácsán, elállt az eső. Az első két kör után Yvan Muller és José María López a slick gumik mellett döntöttek. A versenytársaknál megoszlottak a vélemények: volt, aki esőgumit és volt olyan is, aki előre slick, hátra esőgumit tett fel.

Ahogy a lámpák kialudtak, Mehdi Bennani kihasználva az esőgumik előnyét, átvette a vezetést Yvan Muller előtt. Néhány kanyart követően a négyszeres világbajnok megcsúszott és maga elé engedett két autót. A tapadás teljes hiányával küzdő Yvan egyre hátrébb került, amíg pontok nélkül José María López társaságában találta magát.

A versenyt Mehdi Bennani vezette, de a Sébastien Loeb Racing többi pilótája is a nyomában volt. Tom Chilton briliáns módon a második helyig tört fel, amíg Grégoire Demoustier a hetedik helyet szerezte meg.
A pontszerzés reménye nélkül Yvan Muller és José María López kiállt gumit cserélni, megfelelő információkat szerezzenek a későbbi főfutamra. Mehdi Bennani és Tom Chilton az első és a második helyen értek célba, ami egyúttal a maximális pontszámot is jelentette.

Az időjárási körülmények nem igazán változtak a főfutam végéig. Ezúttal az összes versenyző esőgumit rakatott fel. A pole pozícióból induló José María López tökéletesen rajtolt, ahogy Yvan Muller is, aki a rajtrács nyolcadik helyéről az első kanyarnál már a harmadik helyre jött fel!

A második körre Yvan Muller megelőzte Rob Huff-ot. Néhány másodperc múlva a safety car felhajtott a pályára, miután Grégoire Demoustier a gumifalnak ütközött. A verseny újraindult, López és Muller.

A Hungaroring eső áztatta aszfaltján a Citroën C-Elysée WTCC-k két futamgyőzelemmel ésmaximális pontszámmal ugrottak a konstruktőrök világbajnokságának élére. José María López harmadik főfutam-győzelme után vezeti a pilóták bajnokságát, amígYvan Muller először állhatott fel a pódiumra.

A kilencedik kanyarban Rob Huff a második helyre került, miután egy fékezés során nekiütközött Yvan Muller autójának. A vizsgálatot követően a brit pilóta áthajtásos büntetésben részesült, így a 68-as számú Citroën C-Elysée WTCC visszaszerezte pozícióját.

A csapattársak egymás után érkeztek célba. Ennek a második Citroën győzelemnek köszönhetően a márka ismét a konstruktőrök világbajnokságának élére került, több mint 40 pont előnnyel. A pilóták bajnokságát az időmérők óta vezető José María López előnyét immár 12 pontra emelte.

A FIA WTCC következő állomása Marrakechben lesz, május 6-8-án.

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): “Ez a két győzelem a legjobb eddigi eredményünk a Hungaroringen. Az eső és a nem mindennapi pályakörülmények miatt a versenyt számos előzés tette izgalmassá. Persze a slick gumik melletti döntés a nyitófutamra nem volt a legjobb, de a rajtrácsnál még ez tűnt a legjobb választásnak, mivel az időjárás előrejelzőink nem jósoltak esőt. Végül a privát pilóták hoztak pontokat a Citroënnek. Bravo Mehdi-nek és Tomnak, akik a döntésükből előnyt kovácsolva hoztak győzelmet az SLR csapatnak. A főfutamban pedig Pechito és Yvan tökéletesen versenyeztek, bebizonyítva azt, hogy ilyen nehéz körülmények között is a Citroën C-Elysée WTCC volt a legjobb autó a mezőnyben.”

José María López (Citroën C-Elysée WTCC n°37): “A nyitófutam gumiválasztásánál több lehetőség között hezitáltunk. A riválisaim stratégiáját követtem, ami ugyan hiba volt, de nem volt nagy jelentősége. A főversenyben elért győzelem a karrierem egyik legnehezebbje volt. Egyszer sem éreztem éreztem magam felszabadultnak, különösen akkor nem, amikor Yvan és Rob szorongattak meg! Persze a Huff-ra kiszabott büntetés miatt kicsit fellélegezhettem a verseny végére. Nagyon örülök annak, hogy ilyen nehéz körülmények között is nyerni tudtam. Versenyről versenyre el kell tudnunk kerülni a csapdákat és most ezt sikerrel oldottuk meg.”

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC n° 68): “Nem emlékszem arra, hogy valaha is ennyire gyenge tapadási viszonyok között kellett volna versenyeznem. Rosszabb volt, mint a jég! A főfutamot olyannyira jól kezdtem el, hogy az első kanyarnál már a harmadik, nem sokkal később pedig már a második helyen voltam. Pechitóval küzdöttünk egymással és ezért tudott Rob visszajönni. Ideges lettem, amikor nekem jött, mert ez már a negyedik olyan eset volt a szezonban, hogy egy Honda nekem ütközött. Ez már kezd sok lenni és úgy gondolom, hogy a büntetésre rá is szolgált. Ez idő alatt José előnyre tett szert, amit már nem tudtam behozni. Pechitóval szemben sosem lehet behozni az elveszített időt. Amellett, hogy ez az első dobós helyezésem 2016-ban, nagyon elégedett vagyok a csapattal. Együtt nagyon jó eredményt hoztunk össze a mai versenyen.”

EREDMÉNYEK

Nyitófutam
1. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
4. Fredrik Ekblom (Volvo S60 WTCC)
5. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)
6. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
7. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
8. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)
9. Ferenc Ficza (Honda Civic WTCC)
10. René Münnich (Chevrolet RML Cruze TC1)
13. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
14. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
Legjobb idő : José María López (2’09’’820)

Főfutam
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
4. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
5. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
6. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
9. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
10. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
Legjobb idő : José María López (2’10’’774)

Pilóták bajnoksága
1. José María López 106 pont
2. Tiago Monteiro 94 pont
3. Mehdi Bennani 77 pont
4. Rob Huff 60 pont
5. Yvan Muller 54 pont
6. Michelisz Norbert 53 pont
7. Nicky Catsburg 50 pont
8. Tom Chilton 40 pont
14. Grégoire Demoustier 7 pont

Konstruktőrök bajnoksága: 1. Citroën 263 pont 2. Honda 223 pont 3. Lada 133 pont 4. Polestar 66 pont.

A cikkhez csatolt fotó a tavalyi, 2015-ös futamok egyikén készült.

A Ford új távolsági fényszórót fejlesztett, ami nem vakítja el a szembejövőket

Egészen biztos, hogy már szinte mindekivel előfordult, hogy csak a szembejövő autósok dühös villogtatásáról jutott eszébe, hogy elfelejtett tompított fényre kapcsolni – a Ford most kifejlesztett egy technológiát, aminek segítségével az autósok a fényszóró teljes fényerejét kihasználhatják – anélkül, hogy elvakítanák a többi járművezetőt.

ford-focus-st-2-0-tdci-kombi-teszt-autoaddikt-006

Éjszaka a Vakításmentes Távfény a szélvédő mögé telepített kamerával 800 méteres távolságon belül érzékeli az autók és kerékpárok fényszóróját, illetve hátsó lámpáját, s a különleges fejlesztésű fényszóró blokkolja a fényt, ami elvakíthatná e járművek vezetőit.

A bekapcsolt távolsági fény segítségével sokkal könnyebben azonosíthatók az esetleges veszélyhelyzetek. Több tanulmány is kimutatta, hogy az automata távfényt tízszer nagyobb gyakorisággal használják az autósok, mintha manuálisan kellene kapcsolgatniuk a tompított fény és a reflektor között.

“Kérdezzük csak meg bárkit, hogy mi a többi autós legbosszantóbb szokása – és előbb-utóbb biztosan szóba kerül majd a bekapcsolva felejtett távolsági fény” – vélekedett Michael Koherr, a Ford Európa világítástechnikai kutatómérnöke. “A Ford új Vakításmentes Távfénye segítségével viszont a lehető legtöbbször autózhatunk távolsági világítással, így sokkal tisztábban láthatjuk az autó előtti útszakaszt, közben pedig nem zavarjuk a közlekedés többi résztvevőjét.”

A technológiát a Ford mérnökeinek és beszállító partnereinek globális csoportja fejlesztette ki. A rendszert először egy kifejezetten erre a célra kialakított, különlegesen megvilágított területen tesztelték, majd a világ számos pontján, éjszakai vezetések során tették próbára.

A Vakításmentes Távfény összehangoltan működik az Automatikus Fényszórórendszerrel, valamint az Adaptív Fényszórórendszerrel kiegészített Ford Dinamikus LED fényszórókkal, amelyek a jármű sebességétől, a külső fényviszonyoktól, a kormányzási szögtől, a követési távolságtól, illetve az ablaktörlő működésétől függően hétféle beállítás szerint igazítják a fénycsóva irányát és erősségét. A Ford automatikus világítástechnológiái automatikusan aktiválódnak, amikor a külső fény erőssége egy meghatározott szint alá csökken.

“Azt tapasztaltuk, hogy némelyik autós annyira tart a többi vezető elvakításától, hogy inkább sosem kapcsolják fel a reflektort” – mondta Koherr. “A Ford új Vakításmentes Távfény rendszere kiküszöböli ezeket az aggályokat, ráadásul olyan finoman váltogat az egyes beállítások között, hogy az autós szeme könnyen alkalmazkodhat a megváltozott fényviszonyokhoz.”

A Ford további félautomata technológiái beszkennelik a közlekedési táblákat, és szabályozzák a gázadást, segítséget nyújtva a sebességkorlátozások betartásában, érzékelik az úton és az út mellett feltűnő gyalogosokat, akárcsak azokat, akik keresztezhetik az autó útját, és ha gázolásveszélyt észlelnek, automatikusan fékeznek. A Ford jelenleg is dolgozik a jövő fejlett világítástechnológiáján, amely jobb látási viszonyokat teremt a kereszteződésekben, hatásosabban láttatva a stoptáblákat, az ‘elsőbbségadás kötelező’ és egyéb figyelmeztető táblákat, valamint ráirányítja a vezető figyelmét az autó nyomvonalán, illetve az útpadkán mozgó gyalogosokra és a kerékpárosokra – sőt még a nagyobb méretű állatokra is.

A Vakításmentes Távfény már megrendelhető az új Ford S-MAX és Galaxy modellekhez, és a hamarosan érkező Ford Edge SUV kínálatában is szerepel majd.

A cikkhez csatolt fotón egy korábbi Ford modell első fényszórója látható.

WTCC: a hátulról rajtoló Michelisz tizedik lett a második hungaroringi futamon

Az utolsó pozícióból rajtoló Michelisz Norbert a tizedik helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi hétvégéjének második vasárnapi futamán.

michelisz-norbert-honda-wtcc-hungaroring-2016-aprilis-24-autoaddikt

A sorozat harmadik fordulója fő versenyének a gyári Hondával versenyző magyar pilóta a hatodik helyett a 17. helyről vágott neki, mivel kicserélték a turbót az autójában a nyitó futamot követően.

A remekül rajtoló Michelisz az első körben a 14. helyre jött fel, ám a felzárkózás megakadt, mivel a Citroën belga pilótája, Grégoire Demoustier kicsúszott, így bejött a biztonsági autó.

A safety car távozása után Michelisz nagy csatát vívott a ladás Hugo Valente-tal, s parádés előzéssel a francia pilóta elé került. A magyar versenyző ezután is nagy tempóban autózott, közel a vizes aszfalt nyújtotta lehetőségek határaihoz, egy alkalommal ki is csúszott a bukótérbe, ám remek reflexekkel fogta meg autóját. Később is remek előzéseket mutatott be, egészen a hatodik helyig lépkedett előre, az utolsó körben azonban autója bal hátsó futóműve megsérült, így az utolsó fél körben négyen megelőzték őt. Ezzel együtt így is pontot tudott szerezni.

“Lehet, hogy életem versenye lehetett volna, ha be tudok érni hatodikként” – értékelt Michelisz a futam után. “Az utolsó másfél-két körben kezdtem érezni, hogy valami nem jó, végül a hátsó felfüggesztés nem bírta ki, fél körön múlt, hogy nem lettem hatodik” – mondta.

Hozzátette, nem mellékes számára, hogy korábbi csapata, a Zengő Motorsport hogyan teljesít, még úgy sem, hogy már nem ott versenyez. Gratulált Ficza Ferenc teljesítményéhez, aki azután, hogy az első futamon kilencedikként ért célba, a 16. pozícióból rajtolva a 14. helyen zárta a fő versenyt.

A futamot a Citroën pole-pozícióból rajtoló argentin pilótája, José-María López nyerte márkatársa, a francia Yvan Muller és a Honda portugál versenyzője, Tiago Monteiro előtt.

A versenyre szombaton közel 8 ezer, vasárnap az esős és szeles időjárás ellenére mintegy 35 ezer néző látogatott ki a szervezők tájékoztatása szerint.

WTCC, Hungaroring, fő futam (17 kör, 74,477 km), végeredmény:

1. José-María López (argentin, Citroën C-Elysée) 38:37.180 perc
2. Yvan Muller (francia, Citroën C-Elysée) 2.821 másodperc hátrány
3. Tiago Monteiro (portugál, Honda Civic) 14.981 mp h.
…10. Michelisz Norbert (Honda Civic) 36.867 mp h.
…14. Ficza Ferenc (Honda Civic) 1:13.924 perc h.

A világbajnokság állása három versenyhétvége után: 1. López 106 pont, 2. Monteiro 94, 3. Mehdi Bennani (marokkói, Citroën C-Elysée) 77, 4. Rob Huff (brit, Honda Civic) 60, 5. Muller 54, 6. Michelisz Norbert 53, … 16. Ficza Ferenc 2

Forrás: MTI

MTI fotó: Marjai János

[TESZT] Honda Jazz 1.3 i-VTEC Elegance – a takarékosság megtestesítője személyesen

Jellegzetes, a mostani portfólió stílusát hűen követő megjelenést kapott – a tesztre fogott sárga árnyalattal domborító Honda Jazz 1.3 i-VTEC úgy gondoljuk, átment az összes olyan próbán, ahol teljesítenie kellett.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-001

A gyártó ugyebár azt ígéri a marketinganyagokban, hogy rendkívül alacsonyra beirányzott fogyasztási mutatókkal bír a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, olyannyira, hogy nagyjából felesleges is lenne hibrid verzió ebből a szériából – annak ellenére, hogy a korábbi sorozat tartalmazott ilyet is. Tehát vegyes kíváncsisággal vágtunk neki a tesztnek, hiszen viszonylag magasak voltak az elvárások.

Tudjuk, hogy a korábbi Jazz-megközelítések hordoztak azért gyermekbetegségeket, elegendő csak beleásni a szakirodalomba. Viszont számos, túlnyomó részt pozitív áthallás is létrejött, mi is próbálgattuk korábban különböző konfigurációkkal (alapvetően pozitív élmények születtek).

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-010

Máris hagyományosnak számító stílusjegyekkel villant a Honda Jazz 1.3 i-VTEC

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-003Nem véletlenül írtuk a bevezetőben, hogy az új Honda Jazz 1.3 i-VTEC igen remekül illik a jelenlegi Honda-arculatba. Ez máris a front részleteinek vizsgálatánál szembetűnik, ugyanis a hangsúlyos hűtőmaszk, az elmaradhatatlan, először a Civic modelleknél alkalmazott szamurájkard jellegű rajzolat itt is visszaköszön, magasra ívelő lámpaburkolatokkal, szögletes vonalvezetésű alsó beömlőnyílással és LED-es nappali menetfénycsíkot hordozó ködlámpafészkekkel.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-004Egyterűs jellege van a Honda Jazz 1.3 i-VTEC-nek, igaz, nem annyira domináns mivoltában, mint annakelőtte; ezzel együtt a kaszni építése viszonylag magas (1550 milliméter). Jól következtet az, aki arra hajaz, hogy az autó relatíve tágas férőhellyel rendelkezik, legalábbis kategóriáján belül, vagy talán azon valamivel túlmutatóan – az oldalabkakok nagyok, az övvonalak ideális magassága lettek helyezve elöl és hátul is egyaránt, az oldalvezetés egységét bájos törésvonal bontja, jól játszva a fény-árnyék hatással. Az MPV karakterisztikára utal az A oszlopnál kialakított kicsiny háromszög is, ennek gyakorlati haszna (kilátás) nincs, viszont feldobja az autó egységességét. 16 colos keréktárcsái pont jól passzolnak az arányokhoz, a tesztautó felniválasztása is remeknek bizonyult ahhoz, hogy meglegyen az igazán optimális összhatás.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-005

Talán a hátsó fertály az, ami legkevésbé változott az új Honda Jazz 1.3 i-VTEC esetében. Figyelve persze arra, hogy a stílusjegyek megmaradjanak, értve ezalatt a szögletes formavilágú lámpatesteket, valamint az első traktushoz jól passzoló alsó idomokat is a lökhárító két oldalsó részén – nagyon passzentos fekete-sárga kombinációjával itt is elsőrendű látványkörnyezetet kaptunk. Ugye Önöknek is tetszik ezzel a színválasztással?

Flexibilis pakolhatóság jellemzi, ha kell, szinte minden belefér

Ha figyelembe vesszük, hogy a Honda Jazz 1.3 i-VTEC hagyományos értelemben véve is kisautó, akkor nyilván nem tűnik kevésnek a 354 literes csomagtér-kapacitás, mely játszi könnyedséggel növelhető akár 1314 literig. Jó a pakolhatóság, ráadásul a hátsó ülések külön-külön mozgathatók, akár a hátlap előredöntésével, vagy az ülőlapok felcsapásával.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-012

Letisztult és lényegre törő japános pedantéria fogadja a vezetőt és az utasokat a Honda Jazz 1.3 i-VTEC belterében. Ellentétben a Civic-nél megszokottakhoz, jelen esetben a hangsúly nem a középre helyezett analóg fordulatszámmérő számlapjára került, itt a kilométeróra terpeszkedik; a kiegészítő műszerek jól közvetítenek, minden szemmagasságban. Még akkor is, ha a nagy intervallumban állítható első ülésekkel játszunk, hozzá hangolva az ergonomikus fogású kormánykerék mélység- illetve magasság állítását.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-017

Tehát kitűnően testre szabható a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, terjedelmesebb testalkatú sofőr és első utasa is kényelmesen tud utazni az autóban, annak ellenére, hogy a Jazz nem egy hodály. Legalábbis külsőre hathat kisebbnek, mint valójában, ami ugyebár ebben a kategóriában igen vonzó tulajdonság lehet.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-016

Tudjuk be a 2530 milliméteres tengelytávnak alapvetően a hosszú láb- és térdterek megvalósítását! Bár a Honda Jazz 1.3 i-VTEC felépítését tekintve nem véletlenül hasonlatos a nagyobb MPV variánsokéval, ugyanis a motortér, illetve az első tengely feletti rész jóval csapottabbnak, rövidebbnek hathat, mint a kategória többi, hasonszőrű képviselőjénél. A hangsúly tehát az enteriőr optimalizálásán volt a tervezésnél (mondjuk ez a korábbi Jazz modellekre is igaz), előtérbe helyezve a komfortot és az utazók igényeit.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-014Kényelem? Megvan minden, ami egy hathatós utazáshoz társítható. Igaz, a Honda Jazz 1.3 i-VTEC elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztése közepesen kemény, az úthibákra néhol idegesen reagál, de a kocsiszekrény stabilitása meglepően jól megmarad szélsőségesebb kanyarok esetében is, közepesnél kisebb dőlésszögekkel. Az autóban helyet foglalók tehát nem érzik azt, hogy pillanatokon belül borulás, vagy egyéb kellemetlenség van kilátásban, mindenki fixen marad a helyén, esetleg az ülések kárpitozásának köszönhetően érkezik egy kis csúszka hátul. De ennyi még pont belefér.

Maradva a hagyományoknál. Kellhet-e több ennél?

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-018Nincsen turbó, van viszont klasszikus szívó benzines: a Honda Jazz 1.3 i-VTEC 1318 köbcentiméteres, 4 hengeres aggregátja 102 lóerőt produkál 6000-es percenkénti fordulatszámon, az i-VTEC váltakozó szelepvezérléses szisztéma minden előnyével együtt. Ennek megfelelően pörgetni kell motort, ha teljesítménycentrikusan kívánunk közlekedni, ugyanakkor csekély a valószínűsége, hogy családi kisautónkat masszív kigyorsításokra és egyéb adrenalinszint növelő ténykedésre vetnénk be. Nem is tudnánk, hiszen a dinamika igazán átlag kisautós jelleget hoz, méréseink szerint egy nullszázas sprint 12.5 másodperc alatt volt kivitelezhető.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-008

Ezzel együtt tévedés lenne azt gondolni, hogy a Honda Jazz 1.3 i-VTEC nem dinamikus, mondjuk előzésnél minden a helyén van, csak el kell találni a pillanatnyi sebességhez és fordulatszámhoz megfelelő sebességfokozatot. Abból pedig van bőven, ugyanis a manuális verzió 6 gangos kéziváltót kapott, közepesen hosszú áttételezéssel, pontosan úgy, ahogyan azt el is várjuk egy takarékos, hétköznapi szinten kivitelezett autózás esetében.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-019

Ha már felemlegettük a takarékosságot, nézzük a részleteket. Tény, hogy ebben élen jár a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, városban kerek 5 literes fogyasztást mértünk 100 kilométerre átlagolva. Országúton, 90 kilométer/órás tempót tartva 3.8-4.4 liter között ugrándozott az érték, vegyesben pedig 4.7 literes végeredmény született.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-002

Mennyiért szerezhető be?

A cikkben szereplő Honda Jazz 1.3 i-VTEC aktuális listaára regisztrációs adóval 4 519 000 forint, a belépő szint (1.3 i-VTEC Trend) 3 749 000 forintról indul.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-006

2015 Honda Jazz 1.3 i-VTEC specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1318 cm³

Maximális teljesítmény: 102 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 123 Nm @ 5000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3995 mm

Szélesség: 1694 mm

Magasság: 1550 mm

Tengelytáv: 2530 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 1063 kg

Megengedett össztömeg: 1605 kg

Csomagtartó mérete: 354 liter, 1314 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 182 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári), 13.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.2 l/100km

Országúti:4.5 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 120 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Új SEAT híroldal érhető el

Új, a nemzetközi gyakorlatban bevált, newsroom jellegű integrált híroldalt indított a SEAT magyarországi képviselete.

seat-newsroom-mediaoldal-autoaddikt

A sajtó szakmai igényeinek és a széleskörű tájékoztatásnak is remélhetőleg megfelelő híroldal egy helyen tesz elérhetővé el minden, a márkával kapcsolatos információt.

A http://www.seatnews.hu/ oldal menüpontjain hírek találhatók a márka általános – és termékinformációiról (SEAT), a SEAT-hoz kötödő lifestyle témákról (HolaSEAT), az oldalon belül közvetlenül elérhető a márka hazai weboldala (SEAT.hu), a márka hazai média oldala (seat-media.hu), a gyári honlap híroldala (SEATmediacenter) és a motorsport újdonságai (SEATsport). Praktikus megoldás, hogy az oldal lapszélén egy kattintással felkereshetők a márka facebook, instagram, youtube valamint twitter oldalai, és letölthetők a legérdekesebb video hírek is.

Ötcsillagos Euro NCAP minősítés az új Toyota Prius modellnek

Az új Toyota Prius maximális, ötcsillagos eredménnyel zárta az Euro NCAP független szervezet biztonsági vizsgálatát. A második és harmadik generációs modellek szintén öt csillagot értek el a maguk idejében, így a Prius hagyományosan a kategória egyik legbiztonságosabb tagjának számít. Ezt a hírnevet a mostani eredmények is megerősítették.

toyota-prius-2016-euro-ncap-autoaddikt

A Toyota folyamatosan fejleszti biztonsági technológiáit, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a világ legnagyobb számban eladott full hybrid gépkocsija, a Prius sikerrel teljesítette az Euro NCAP szigorú, széles körű tesztfeltételeit, amelyek immár nem csupán azt vizsgálják, a jármű mennyire óvja utasait és a gyalogosokat valós körülmények között, de a biztonsági felszerelések minőségét és kínálatát is figyelembe veszik.

Az új Prius kiváló 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon. A gyermek utasvédelmi teszteken 82, a gyalogosvédelem terén 77 százalékot teljesített., míg a biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 85 százalékot érdemelt ki.

Jelentésében az Euro NCAP külön elismerésben részesítette a Priust, amiért az adható legmagasabb pontszámot érte el az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban, ahol minden kritikus testrész védelme jónak bizonyult. Ugyancsak maximális pontszámmal zárult az autonóm vészfékezési rendszer működésének vizsgálata. Ez utóbbi biztonsági funkció a jármű ütközés előtti biztonsági rendszerének része, és nem csupán felismeri a gépkocsi útjába kerülő gyalogosokat, illetve járműveket, hanem reagálni is képes a kialakult helyzetre.

Az ütközés előtti biztonsági rendszer annak az aktív biztonsági funkciókat tartalmazó Toyota Safety Sense rendszernek az eleme, amely olyan további szolgáltatásokat is tartalmaz, mint a minden sebességtartományban üzemelő, aktív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer aktív kormányvezérléssel, az automatikus távolságifény-vezérlés, vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer, amelyek egytől egyig az alapfelszereltség részét képezik az új Prius minden kivitelén. A további, radarvezérelt rendszerek között említést érdemel az opciós holttérfigyelő rendszer, valamint a hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkció.

Az új Prius ütközésbiztonsági teljesítménye jól mutatja a Toyota új globális padlólemezének, illetve vázszerkezetének eredendő ellenálló-képességét, amelyet stratégiai pontokon alkalmazott merevítések, valamint a nagy szakítószilárdságú acél elemek jelentős aránya tesz még robusztusabbá, elnyelve, illetve elvezetve az utastér felől a becsapódás energiáját.

Az év elején bevezetett új Prius a Toyota full hybrid technológia minden eddigi modellváltásánál nagyobb léptékű fogyasztás-, illetve emisszióé-csökkentést ért el, miközben jóval élvezetesebben vezethető valamennyi elődjénél.

Okos autók fejlesztése, SAP – képbe jön a SEAT és a Samsung is

Az SAP együttműködést kötött a Volkswagen-csoporthoz tartozó SEAT autógyártóval és a Samsung Electronics vállalattal a jövő okos autói fejlesztése érdekében.

okosauto-sap-seat-samsung-autoaddikt-2

A szoftvergyártó és a német EnBW áramszolgáltató közös fejlesztése eredményeként pedig márciusban egy intelligens utcai lámpát is bemutattak, amely a jövő okos városaiban lakók életét könnyíti meg.

Közelednek az okosautók

Az SAP, a SEAT és a Samsung együttműködése keretében parkolóhelyet lehet keresni, azt lefoglalni és fizetni. Az SAP Vehicles Network és az SAP HANA felhőplatform előnyeinek köszönhetően a SEAT autói hozzáférnek egy világszintű, utcai parkolókat és parkolóházakat tartalmazó adatbázishoz, ahol a parkoló rendszerekkel integrált technológia a Samsung Pay alkalmazással biztonságos fizetést tesz lehetővé. A szolgáltatás a SEAT ConnectApp applikáción keresztül elérhető lesz a felhasználók számára, akik ujjlenyomat-azonosítást követően foglalhatnak parkolóhelyet. Ezután az alkalmazás a helyszínre navigálja a járművezetőt és a sorompó az autó közeledtével felnyílik, távozáskor pedig az applikáción keresztül automatikusan megtörténik a parkolódíj kifizetése.

Az SAP 2015 végén indította útjára az SAP Vehicles Network (SVN) megoldást az Egyesült Államokban és Európában, amellyel a vállalat az olyan jármű alapú szolgáltatásokra koncentrál, mint az okos parkolás (Connected Parking) vagy az okos tankolás (Connected Fueling). Az SAP HANA felhő platformján alapuló SVN üzleti hálózat lehetővé teszi, hogy a járművezető a Dolgok Internetéről adatot osszon meg, például aktiválja az üzemanyag szivattyút a töltőállomáson és helyben fizessen, vagy akár parkolóhelyet foglaljon.

Az együttműködéssel a vállalatok célja, hogy a megkönnyítsék a parkolást a városokban, miközben újabb jármű alapú szolgáltatásokat vezetnek be.

Okos városok fénye

Az SAP és az EnBW áramszolgáltató fejlesztésének köszönhetően a jövő utcalámpái számos hasznos adattal szolgálnak majd a környezetükről szenzoraik segítségével és az IoT (dolgok internete) mind nagyobb szerephez jut a városfejlesztés területén is. Az új megoldással a közlekedési dugókról vagy a szabad parkolóhelyek számáról is információ nyerhető, így a parkolóhely-keresésre szánt idő és a forgalom egyaránt csökkenthető, ahogy a levegőszennyeződés mértéke is valós időben nyomon követhető. Az intelligens lámpák LED világítást alkalmaznak, az okostelefon felhasználók számára Wi-Fi hotspotként, az elektromos autók esetében pedig töltőállomásként is szolgálnak majd, de számos egyéb funkciót is kínálnak, például vészhívóval és a karbantartási igényt előre jelző rendszerrel rendelkeznek.

okosauto-sap-seat-samsung-autoaddikt-1

Az SAP HANA Cloud Platform megoldáson alapuló intelligens utcalámpákat jelenleg Németországban, Karlsruhéban tesztelik.

Hétvégén WTCC a Hungaroringen, a Volvo Polestar Cyan Racing is főszerepet kap

Nem egészen egy héttel az FIA túraautó-bajnokság szlovákiai futama után a Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét a Hungaroringen.

wtcc-2016-volvo-v60-polestar-safety-car-autoaddikt

  • A Hungaroring a WTCC naptár egyik legnépszerűbb állomása, ahol tömött lelátók fogadják a mezőnyt
  • A Polestar Cyan Racing 2011-ben már versenyzett a Hungaroringen; Robert Dahlgren akkor a hatodik helyről rajtolt
  • A pályát 2016-ra újraaszfaltozták, így várhatóan megdőlnek a körrekordok
  • A Hungaroringen 1986 óta rendeznek Forma-1-es futamokat
  • A WTCC versenyautók átlagsebessége a kanyargós Hungaroringen meghaladja a 140 km/órát

Thed Björk és Fredrik Ekblom, a Polestar Cyan Racing két pilótája ígéretes, ám rendkívül kemény szlovákiai hétvégét tudhat maga mögött: Ekblom mesterien jött föl a mezőny legvégéről, és végül pontszerző helyen zárta a versenyt.

„Erős, értékes hétvégét tudhattunk magunknak Szlovákiában, bár voltak bizonyos nehézségeink. Sikerült egyben célba érnem, ráadásul pontot is szereztünk, emellett rengeteg adatot nyertünk ki, amivel felkészülhetünk a ránk váró kihívásokra. Sokat kell még fejlődnünk, nagyszerű, hogy ilyen hamar ismét a volán mögé ülhetünk.” – mondta Ekblom.

A csapat második 2016-os WTCC versenyhétvégéjén a négyszeres STCC bajnok Björk mindössze 0,059 másodperccel maradt le az utolsó időmérőről (Q3).

„Nagyszerű érzés, hogy ismét versenyezhetünk, és külön öröm, hogy a szurkolók által különösen kedvelt, legendás Hungaroring van soron. Ez a pálya teljesen más, mint azok, amelyeken az idei szezonban eddig versenyeztünk, úgyhogy rengeteg új adatra számítok, amelyekkel aztán folytathatjuk a felkészülést.” – mondta Björk.

A kanyargós, technikás Hungaroring teljesen más kihívást jelent, mint a múlt heti gyors, lendületes szlovákiai pálya, így a csapatra ismét új feladatok várnak.

„Rendkívül izgatottan érkezünk a Hungaroringre, ahol olyan a hangulat, mint egy foci vb-döntőn. Már versenyeztünk ezen a pályán, így a korábbi futamokkal ellentétben rendelkezésünkre állnak adatok.” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport-tevékenységeiért felelős alelnöke és ügyvezető igazgatója.

A magyarországi WTCC hétvége pénteken, a tesztekkel veszi kezdetét. Szombaton jönnek a szabadedzések és az időmérő edzések, majd vasárnap a két, 16, illetve 17 körös verseny.

A teljes hétvégét élőben közvetíti a Eurosport, a csapat élőben kommentálja az eseményeket a Twitteren: www.twitter.com/cyanracing

WTCC magyarországi futam

Pálya: Hungaroring

Pálya hossza: 4381 méter

Körrekord (WTCC): 1:50,119, Müller

Program

(helyi idő szerint)

Péntek 22/4

12:30 tesztek (30 perc)

Szombat 23/4

09:45 1. szabadedzés (30 perc)

12:15 2. szabadedzés (30 perc)

16:00 Q1 időmérő (20 perc)

16:25 Q2 időmérő (10 perc)

16:40 Q3 időmérő (20 perc)

Vasárnap 24/4

14:15 1. verseny (16 kör)

17:15 2. verseny (17 kör)

A bajnokság állása

Pilóták

1 Tiago Monteiro Honda Civic 77 pont

2 José María López Citroën C-Elysée 76 (-1)

3 Norbert Michelisz Honda Civic 52 (-25)

4 Rob Huff Honda Civic 49 (-28)

5 Mehdi Bennani Citroën C-Elysée 48 (-29)

11 Fredrik Ekblom Volvo S60 7 (-70)

12 Thed Björk Volvo S60 6 (-71)

Konstruktőrök

1 Honda 167 pont

2 Citroën 164 (-3)

3 Lada 89 (-78)

4 Polestar 30 (-137)

TV közvetítés

Nemzetközi: https://www.fiawtcc.com/watch-it-on-tv/

Online: http://www.eurosportplayer.com/

 A 2016-os FIA túraautó világbajnokság nevezett versenyzői

Rajtszám – Pilóta – Csapat – Autó

2 – Gabriele Tarquini – Lada Sport Rosneft – Lada Vesta WTCC

3 – Tom Chilton – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC

5 – Norbert Michelisz – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC

7 – Hugo Valente – Lada Sport Rosneft – Lada Vesta WTCC

9 – Tom Coronel – ROAL Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1

10 – Nicky Catsburg – Lada Sport Rosneft – Lada Vesta WTCC

11 – Grégoire Demoustier – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée

12 – Rob Huff – Honda World Touring Car Team – Honda Civic WTCC

18 – Tiago Monteiro – Honda World Touring Car Team – Honda Civic

25 – Mehdi Bennani – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC

27 – John Filippi – Campos Racing – Chevrolet RML Cruze TC1

37 – José María López – Citroën Racing – Citroën C-Elysée WTCC

55 – Ferenc Ficza – Zengo Motorsport – Honda Civic WTCC

61 – Fredrik Ekblom – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1

62 – Thed Björk – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1

68 – Yvan Muller – Citroën Racing – Citroën C-Elysée WTCC

77 – René Münnich – Münnich Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1

89 – John Bryant-Meisner – Nika Racing – Chevrolet Cruze WTCC

99 – Dániel Nagy – Zengo Motorsport – Honda Civic WTCC

A 2016-os FIA túraautó világbajnokság versenynaptára

Április 1-3. FIA WTCC franciaországi futam (Circuit Paul Ricard)

Április 15-17. FIA WTCC szlovákiai futam (Slovakia Ring)

Április 22-24. FIA WTCC magyarországi futam (Hungaroring)

Május 7-8. FIA WTCC Race marokkói futam (Moulay El Hassan, Marrakech) S

Május 26-28. FIA WTCC németországi futam (Nürburgring Nordschleife)

Június 10-12. FIA WTCC oroszországi futam (Moscow Raceway)

Június 24-26. FIA WTCC portugál futam (Circ. Internacional de Vila Real) S

Augusztus 5-7. FIA WTCC argentin futam (Circ. Termas de Río Hondo)

Szeptember 2-4. FIA WTCC japán futam (Twin Ring Motegi)

Szeptember 23-25. FIA WTCC kínai futam (Shanghai International Circuit)

November 4-6. FIA WTCC thaiföldi futam (Chang International Circuit)

November 23-25. FIA WTCC katari futam (Losail International Circuit) N

S = utcai verseny

N = éjjeli verseny

Ford Mustang sikerek: a világ legkelendőbb sportkupéja

A tavalyi év volt az első esztendő, amelyben a Ford Mustang világszerte kapható volt, és a modell máris a világ legkelendőbb sportkupéjának bizonyult. A vásárlók igénye a legendás autó iránt azóta is szinte kielégíthetetlen.

ford_mustang_gt_5_0_fastback_teszt_autoaddikt_001

Az IHS Automotive legfrissebb regisztrációs adatai szerint a Ford mintegy 110.000 darab Mustang Fastback változatot értékesített világszerte, vagyis többet, mint bármelyik, sportkupékat gyártó versenytársa.

Ezt a rekordot annak ellenére is sikerült elérni, hogy a legfontosabb piacokon – például az Egyesült Királyságban és Kínában – a modell az év nagy részében csak korlátozott mennyiségben volt elérhető. A Ford emellett körülbelül 30.000 darab Mustang Convertible kivitelt is értékesített, vagyis az összesített eredmény 141.868 darab volt, aminek köszönhetően a Mustang fejhosszal vezeti a világ legkelendőbb kétajtós sportkocsijainak mezőnyét.

“Az amerikai vásárlók évtizedek óta szívesen vásárolják a külföldi sportkocsikat, ezért itt volt már az ideje, hogy az amerikaiak is visszavágjanak – és ez be is következett az új Mustang globális piacra lépésével,” vélekedett Erich Merkle, a Ford értékesítési elemzője. “A globális piacokról érkező visszajelzés lehengerlő. A Ford Mustang volt a világ egyetlen sportkupéja, amelyből tavaly 100.000 darabnál többet regisztráltak.”

A 2015-ös globális adatok alapján úgy tűnik, hogy a Mustang idén további hatalmas lehetőségek előtt áll, hiszen a világ számos piacán csak most kezdődik meg teljes kapacitással az eladott sportkupék kiszállítása. Merkle arra is felhívta a figyelmet, hogy a vásárlók világszerte leginkább a V8-as motorral szerelt modellváltozatok iránt érdeklődtek.

“Bár az USA a tengerparti államaiban – különösen a Dél-Kaliforniában – élő vásárlók, valamint a millenial nemzedék tagjai erősen érdeklődnek a 2,3 literes EcoBoost erőforrás iránt, a többi állam vásárlói inkább a V8-as blokkot kedvelik,” tette hozzá. “És úgy tűnik, hogy V8-as motor jellegzetes gurgulázása nem csak az amerikaiakat varázsolja el.”

A Mustang Európában

A mai napig több mint 16.600 európai vásárló adta le megrendelését az új Ford Mustangra, amely a modell története során tavaly nyáron jelent meg első ízben a kontinens márkakereskedéseiben. Az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben gyártott autók kiszállítása 2015 második felében vette kezdetét. A vállalat a tavaly eladott 13.000 autóból immár 4.700 darabot adott át vásárlóinak.

Néhány fontos piacon – így az Egyesült Királyságban is – a Mustang értékesítése már a harmadik negyedévben megkezdődött. Az Egyesül Királyságban az összesített értékesítés elérte a 3500-as darabszámot, és az első 1000 vásárló márciusban vehette át autóját.

A Német Szövetségi Gépjárműforgalmi Hivatal, a KBA nemrégiben közzétett adatai szerint márciusban a Mustang volt a német piac legkelendőbb sportkupéja. A német vásárlók elsősorban az 5,0 literes V8-as motorra szavaztak, és a Convertible változat is Németországban bizonyult a legkelendőbbnek: minden harmadik Mustang-vásárló kabriót rendelt.Az Association Auxiliaire de l’Automobile adatai alapján a Mustang a múlt hónapban Franciaországban is megszerezte a legkelendőbb sportkupé címét.

Magyarországon az év első három hónapjában 17 Mustangot vehettek át boldog tulajdonosaik, mellyel a Mustang itthon is magabiztosan vezeti a sportautó szegmenst.

Az európai piacokon a Mustang vásárlói kétféle erőforrás közül választhatnak. Az egyik az 5,0 literes, 420 lóerős V8-as blokk, a másik pedig a 2,3 literes, 317 lóerős EcoBoost. Mindkét motorváltozathoz kapcsolódhat hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó. Az 5.0 V8 Fastback változat (manuális sebességváltóval) álló helyből 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 2.3 EcoBoost Fastback esetében pedig 5,8 másodperc a gyorsulás értéke (manuális sebességváltóval).

Idén tavasszal három új fényezés is megjelenik a Mustang európai kínálatában (White Platinum, Grabber Blue és Lightning Blue), és nyártól kezdve a Ford új SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere is elérhető lesz.

Globális jelenlét Ázsia, a Közel-Kelet és Afrika bevonásával

Az IHS regisztrációs adatbázisa alapján 2015 harmadik negyedévében – amikor teljes volumenében megindult a kiszállítás a márkakereskedésekbe – a Mustang volt Kína legnagyobb darabszámban értékesített sportkupéja. A kínai vásárlók körében az EcoBoost változatok bizonyultak a legnépszerűbbnek.

Az értékesítés első három hónapja alatt a Mustang Ausztráliában is megszerezte a legkelendőbb sportkupé címét. A vásárlók olyan élénken érdeklődtek a modell iránt, hogy már az értékesítés kezdetén 2017-ig elkelt minden autó, ezért a vállalat az idei év végéig további 2000 darab Mustangot szállít a kontinensre.

Ausztrália és Új-Zéland vásárlóinak több mint 90 százaléka a V8-as modellváltozatot választja. A Mustang értékesítési sikereit a dél-afrikai, ciprusi és máltai eladások is tovább növelik.

A Mustang továbbra is tartja piacvezető pozícióját Észak-Amerikában

A közzétett adatok szerint az USA piacán a Mustang márciusi 12.563 darabos értékesítési eredménye túlszárnyalta az új Chevrolet Camaro és a Dodge Challenger 12.248 darabos összesített eredményét. Az iparági szereplők által közzétett számadatok alapján a 2015-ös évben és 2016 első negyedévében a Mustang volt az USA legkelendőbb sportkupéja.

A Kanadai Járműgyártók Szövetségének adatai szerint Kanadában a Mustang már 1985 óta minden évben túlszárnyalja a Camaro eladásait. Az IHS regisztrációs adatbázisa alapján Mexikóban a Mustang volt a tavalyi év legnagyobb darabszámban értékesített sportkupéja. A 2014-es év eredményéhez képest 2015-ben 176 százalékkal nőtt a Mustang mexikói értékesítése.

Centenáriumi limitált széria készült az új BMW 7-es sorozatból

A BMW százéves történelmének egy száz darabos különkiadás állít emléket. Bemutatkoznak a centenáriumi BMW Individual 740Le (xDrive) iPerformance THE NEXT 100 YEARS, BMW Individual 750Li (xDrive) THE NEXT 100 YEARS és BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS modellek.

bmw-7-cenenariumi-limitalt-szeria-autoaddikt

A bajor gyártó százéves történelmének egy száz darabos különkiadás állít emléket. Bemutatkoznak a centenáriumi BMW Individual 740Le (xDrive) iPerformance THE NEXT 100 YEARS, BMW Individual 750Li (xDrive) THE NEXT 100 YEARS és BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS modellek.

A vállalatcsoport századik évfordulójának ünnepén a BMW egy centenáriumi különkiadással állít emléket azon teljes évszázadot átölelő technológiai szaktudásának, amelynek következetes alkalmazásával a világ elsőszámú prémium autógyártójává lépett elő az abszolút vezetési élmény jövője felé vezető úton. A limitált széria száz évet szimbolizáló száz képviselője a vadonatúj BMW 7-es sorozat három különböző erőforrásának ötféle hajtásláncával gurul le a gyártósorról, a következő modellek képében:

BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi különkiadásának modelljei a bajor gyártó luxuslimuzinjának járműtechnológiai innovációit, hatékonyságát és páratlan menetdinamikáját a BMW Individual részleg tökéletes harmónia szerint megtervezett exkluzív felszereltségi opcióival egyesítik.

A centenáriumi limitált széria exkluzív karosszéria-fényezésének, a BMW Individual részleg 20 collos könnyűfém keréktárcsa-garnitúrájának, a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozásnak és a páratlanul innovatív részleg exkluzív utastéri részleteinek köszönhetően a rendkívüli luxuslimuzin megkérdőjelezhetetlenül egyedi megjelenést, abszolút vezetési élményt és fejedelmi utastéri hangulatot garantál, hajtáslánc-típustól függetlenül. A limitált széria kiváltsága egy különleges, mindössze száz darabban készülő Montblanc töltőtoll is, amely büszkén viseli a vadonatúj 7-es BMW különkiadásának árnyalatát, mintázatát és részleteit, és kizárólag a centenáriumi modellekhez lesz elérhető. A BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS névvel ellátott ünnepi modelljei a bajor gyártó zászlóshajója által kínált fejedelmi luxust, valamint a BMW ügyfélközpontúságában, időtlen dizájnjában és páratlan kivitelezési minőségében rejlő, mélyen gyökerező járműépítési szaktudás vadonatúj értelmezését testesítik meg.

A BMW négykerekű járműveinek hamisítatlanul egyedülálló karakterét és a bajor gyártó páratlan sikertörténetét a hagyománytisztelő alapelvekre épülő, folyamatosan fejlődő járműépítési szaktudás és az innovációk iránti megszállott szenvedély kettőse jellemzi. A BMW történelmében fellelhető eddigi legátfogóbb és leglenyűgözőbb innovációk alkalmazásával a vadonatúj BMW 7-es sorozat hitelesen tükrözi az immáron százéves vállalatcsoport technológiai szakértelmét. A fejedelmi luxuslimuzin stílusos megjelenést, időtlen eleganciát és kivételes menetdinamikát sugárzó kialakításával, illetve a sportosság, a menetkomfort és a hatékonyság optimális hármas egységét kínáló sokrétű innovációjával varázsolja el a bajor gyártó kifinomult ügyfeleit. A 7-es BMW hatodik modellgenerációja ugyanakkor a kezelési kényelem, az intelligens járműkapcsolatok és a gondtalan utastéri atmoszféra terén is kategóriaetalon mércét állít fel, miközben az olyan technológiai- és dizájn-újításokkal, mint a CarbonCore karosszériaváz-felépítés, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia, az elvakítás-mentes BMW Lézerfény, az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás, a BMW Gesztusvezérlés, a távirányítású parkolás, az Executive Lounge és a Sky Lounge panoráma üvegtető, a BMW zászlóshajója a vállalatcsoport centenáriumi évében minden korábbinál erőteljesebben nyomatékosítja a luxuslimuzinok szegmensén belül elfoglalt úttörő pozícióját.

Exkluzív karosszéria-fényezés és változatos BMW Individual felszereltségi opciók

A vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS limitált kiadásának száz képviselője a vállalatcsoport dingolfingi üzemében gurul le a gyártósorról. Az ünnepi modelleket kivétel nélkül a BMW Individual részleg legexkluzívabb felszereltségi opcióival látják el, amelyeknek előállítási folyamatát egytől egyig a gyártási precizitás, a hagyományok iránti tisztelet és a kompromisszumoktól mentes minőségi előírások határozzák meg. A centenáriumi különkiadás azonnal szembetűnő éke a BMW Individual Centennial Blue centenáriumi mélykékmetál árnyalatú karosszéria-fényezés és a kézzel készített „THE NEXT 100 YEARS” modelljelzés. Ragyogó fényével és intenzív színmélységével a rendkívül összetett fényezési folyamat során előhívott mélykékmetál árnyalat a luxuslimuzin exkluzivitását hangsúlyozza: eme különleges karosszéria-fényezés kizárólag a százdarabos ünnepi limitált széria kiváltsága. A BMW Individual részleg 20 collos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsái ezüst / fémszürke kéttónusú árnyalataikkal, V-kialakítású küllő-dizájnjaikkal és eltérő méretű gumiabroncsaikkal ugyancsak a technológia és a dizájn legmagasabb szintű egységét nyomatékosítják.

A fejedelmi luxuslimuzin B-oszlopain kézzel készített „THE NEXT 100 YEARS” modelljelzés hirdeti a centenáriumi limitált széria exkluzivitását, a modelljelzés ráadásul az utastérben is visszaköszön, a kesztyűtartó feletti dekorcsíkba gravírozva, illetve az első és hátsó fejtámlákba hímezve. A száz darabos különkiadás aktuális sorszáma egy apró plaketten jelenik meg a középkonzol első felébe épített pohártartók fedelén, például a „1 of 100” felirat képében.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS különkiadásának luxus színvonalú vezetési élményéről és utazási komfortjáról az utastér rendkívül magas szintű kialakítása gondoskodik, amely még a legapróbb részletekben is megfelel a lehető legmagasabb elvárásoknak. Az exkluzivitás középpontjában a BMW Individual részleg finomszemcsés Merino bőrkárpitozása áll, amely az üléseken, az ajtókárpitokon, a B-oszlopokon, a műszerfal alsó és felső részén, a középkonzolon, a kartámaszokon és az ajtó-markolatokon egyaránt fekete kontraszttal kihangsúlyozott „Smoke White” füstös fehér árnyalatban pompázik. Kivételesen finom anyagának és puha, finomszemcsés felületeinek köszönhetően a bőrkárpit az utastér mindegyik felületén friss, életerős és kellemes tapintást garantál. A természetes hatású, nyitott pórusú bőrözés a gondosan kiválasztott nyersanyagok és a rendkívül kivételes felhasználási eljárások összetett eredménye, amelynek köszönhetően a lélegző felületek előkelő utazási komfortot biztosítanak. A steppelt ülőfelületek finoman szőtt kialakítása, a kézzel szőtt bélések és a kontrasztos varrás együttese a BMW Individual utastér-bőrözési eljárásrendszerének kivételes precizitásáról és a legapróbb részleteket is átható figyelemről tanúskodik. A padlólemez teljes belső burkolata, a tetőkárpit, a szőnyegek és a biztonsági övek eközben a BMW Individual „Smoke White” füstös fehér árnyalatú Alcantara-anyagából készültek. A centenáriumi modellek stílusos utastéri hangulatát a Piano Finish Black zongoralakk-fekete fabetétekkel tarkított, finoman bőrözött BMW Individual bőrkormány és a hasonló árnyalatú BMW Individual dekorcsíkok emelik a maximumra.

A „Montblanc for BMW” centenáriumi töltőtoll

A Montblanc és a bajor autógyártó a vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS ünnepi különkiadásának egyediségét nyomatékosítva egy rendhagyó töltőtollat alkotott: ez a „Montblanc for BMW” centenáriumi töltőtoll.

A „Montblanc for BMW” centenáriumi töltőtollat a tervezők a Montblanc márka minőségre, stílusra és állandó innovációra vonatkozó szilárd alapelveinek betartásával váltották valóra: a Montblanc márkanév immáron több mint 110 éve egyet jelent az írási magaskultúra és az első osztályú kivitelezés kettősével. A Montblanc a BMW dizájnrészlegével együttműködve egy olyan töltőtollat alkotott meg, amely mindössze száz darabban készül el és kizárólag a vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS limitált szériájának kiváltsága lesz.

A legendás Montblanc-ikonnak számító Montblanc Meisterstück töltőtoll ezúttal a BMW Individual részleg jellegzetes dizájn-elemeit öltötte magára: a Meisterstück Skeleton töltőtoll felületi kialakítása a BMW 7-es sorozat centenáriumi különkiadásának finoman szőtt, steppelt ülőfelületeit idézi, az átlátszó elemek pedig a limitált széria karosszériájának BMW Individual Centennial Blue mélykékmetál fényezési árnyalatát örökölték. A ródium bevonatú, 18-karátos aranyból készült Montblanc tollhegybe a BMW Individual Merino bőrkárpitozásának egyedi kontúröltéseit gravírozták bele.

A „Montblanc for BMW” centenáriumi töltőtoll megalkotása új fejezetet nyitott a BMW és a Montblanc sikeres együttműködésének történetében. A hagyománytisztelő, hamburgi székhelyű vállalatot 1906-ban alapították, mígnem mára a kiváló minőségű írószerek és a luxus kategóriájú kiegészítők piacának egyik abszolút vezető gyártójává lépett elő. Miként a BMW, úgy a Montblanc is az elképzelhető legmagasabb színvonalat tűzi ki maga és termékei elé, miközben minőség iránti szenvedélye, a részletek szeretete, mélyen gyökerező hagyományainak tisztelete és erős innovációs képessége a folyamatos megújulásra való törekvéssel egyesül. A „Montblanc for BMW” kollekció első ízben 2015 őszén kínált a két gyártó ügyfeleinek írószereket és bőrözött kiegészítőket, amelyeket a hosszú távú együttműködés kezdeteként ugyancsak a BMW 7-es sorozat dizájn-innovációi ihlettek.

Háromféle motorváltozat és intelligens összkerékhajtás az abszolút vezetési élményért

A vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS limitált szériájának magabiztos kisugárzása egyet jelent az abszolút vezetési élmény és a kimagasló utazási komfort egységével. A centenáriumi luxuslimuzin magabiztos menetteljesítményét háromféle erőforrás és ötféle hajtáslánc garantálja, amelyek tradíciókövető elrendezésükkel, maximumra hangolt teljesítményükkel és jövőbe mutató technológiai innovációikkal kivétel nélkül a BMW Group világszerte egyedülálló hajtáslánc-tervezési és -fejlesztési szaktudását hirdetik. A bajor gyártó százéves történelmének emléket állító ünnepi különkiadás modelljei ráadásul a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhetők, amely az elektronikus vezérlésnek köszönhetően a másodperc törtrésze alatt osztja el az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely, illetve az egyes kerekek között, minden útfelületen és vezetési szituáció közepette kiváló tapadást, optimális stabilitást és sportautós kanyarodási menetdinamikát garantálva.

A BMW Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS és a BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS modellekbe szerelt vadonatúj nyolchengeres erőforrás a legmodernebb BMW TwinPower Turbo technológiát a BMW luxuslimuzinjaiban alkalmazott egyik legrégebbi motorelrendezési hagyománnyal ötvözi. Az 1954-ben bemutatott BMW 502 modell volt a bajor gyártó történetének első négykerekűje, amelyet V8-as benzinmotorral szereltek, 100 lóerő maximális teljesítménnyel és az akkor forradalmi újításnak számító alumínium öntvénnyel. A vadonatúj BMW 7-es sorozatban dolgozó, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor már 330 kW / 450 lóerő maximális teljesítményt és 650 Nm csúcs forgatónyomatékot küld a hátsó – vagy opcionálisan mind a két – tengelyre. A 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal szerelt BMW Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS ünnepi modellek 4,7 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagfogyasztásuk mindössze 8,3 liter*, kilométerenkénti károsanyag-kibocsátásuk pedig csupán 192 gramm*. Az összkerékhajtású xDrive változatok megegyező értékei 4,5 másodperces gyorsulás, 8,5 literes* fogyasztás és 197 grammos* emisszió. Az adatok az EU-ciklus tesztkörének mérési eredményei.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi különkiadásának másik két erőforrás-változata idén, a BMW Group fennállásának századik évében érkezett meg a piacra. A BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS és a BMW Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS modellek úttörő hatékonyságú plug-in hibrid hajtásláncának alapját adó BMW eDrive technológiát a luxuslimuzin a jövőbe mutató BMW i modellek hajtásláncából örökölte meg. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó négyhengeres benzinmotor és az elektromos erőforrás kettőse 240 kW / 326 lóerő* maximális teljesítményt állít elő. A széria gumiabroncsokkal szerelt BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS modell átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2,1 liter* 100 kilométeren, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 49 gramm* kilométerenként. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt változat megegyező értékei 2,3 literes* fogyasztás és 53 grammos* emisszió. Az adatok az EU-ciklus tesztkörének mérési eredményei.

A letaglózó menetteljesítmény, a káprázatos gyorsulás és az abszolút presztízs megtestesítőjeként a tizenkét hengeres erőforrással szerelt BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS különkiadás zárja a vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi limitált szériájának motorpalettáját. A V12-es erőforrás ugyancsak történelmi jelentőséggel bír a BMW 7-es sorozat motorházteteje alatt: 1987-ben a luxuslimuzin második modellgenerációja a bajor gyártó teljes termékpalettájának abszolút zászlóshajójaként és a háború utáni Németországban készült első tizenkét hengeres négykerekűként gurult be az autóipar történelmébe. A kategóriaetalon luxuslimuzin legújabb modellgenerációjának immáron 6,6 liter hengerűrtartalmú, V12-es hengerelrendezésű benzinmotorja a BMW TwinPower Turbo technológia innovációinak széleskörű alkalmazásával 448 kW / 610 lóerő* maximális teljesítményt küld a négy 20 collos kerékre, amellyel a BMW M760Li xDrive modell 3,7 másodperc* alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modell kimagasló menetteljesítménye, párját ritkító erőtöbblete és lenyűgözően sima járáskultúrája átlagos 100 kilométeren 12,6 liter* üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 294 grammos* emisszióval párosul. Az adatok az EU-ciklus tesztkörének mérési eredményei.

*Előzetes értékek.

Exkluzív, innovatív, egyedülálló: széleskörű alapfelszereltség és elsőosztályú opcionális extrák a fejedelmi luxus és az abszolút vezetési élmény érdekében

A vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS különkiadásának páratlanul széles felszereltségi palettáját a fejedelmi luxust és a prémium szintű vezetési élményt mindvégig szem előtt tartva állították össze a tervezők. A 7-es BMW vezetési élményét immáron hat modellgeneráció óta a sportosság és az utazási komfort tökéletes egyensúlya jellemzi. A 2015. szeptemberi Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott legújabb generáció már mindkét tengelyén automata szintszabályzós levegős futóművel és Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control) dolgozik. Az utazás kényelmét és dinamizmusát a vadonatúj BMW 7-es sorozat valamennyi modelljéhez opcionális extrafelszereltségként elérhető aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering), a borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás és az intelligens fedélzeti rendszerek adataiból dolgozó előrelátó funkció fokozza. A vezetési élmény központi kapcsolójával ráadásul a COMFORT, a SPORT és az ECO PRO üzemmódok mellett most először az ADAPTIVE mód is aktiválható, amely esetén a kormányrásegítés mértéke, a váltókarakterisztika, az erőforrás, a futómű és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is az aktuális útviszonyokhoz és az adott vezetési stílushoz igazodik. Sőt mi több, a vadonatúj 7-es BMW a teljes LED-optikás fényszórók alternatívájaként az intelligens fényelosztással (BMW Selective Beam) dolgozó BMW Lézerfénnyel is felszerelhető.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat fedélzeti iDrive menürendszerének központi kijelzője érintőképernyőként is funkcionál, a modellhez ráadásul az autóipar történetében elsőként érhető el a forradalmian innovatív BMW Gesztusvezérlés. A középső visszapillantó és a középkonzol közötti sávban kifejezetten erre a célra kifejlesztett szenzorok figyelik a vezető és az első utasülésben helyet foglaló utas háromdimenziós kézmozdulatait, amelyekkel a fedélzeti információ-szolgáltató és szórakoztató rendszerek rendkívül intuitív és felhasználóbarát módon működtethetők. A bajor gyártó zászlóshajójához a BMW ConnectedDrive opcionális extrafelszereltségként megrendelhető összes innovációja elérhető, így a BMW Head-Up kijelző legújabb generációja, a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszerrel dolgozó sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant), a hátsó ütközésvédelem és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció is. A közlekedési torlódásokat figyelő asszisztens (Traffic Jam Assistant) már fél-automatizált járművezetés esetén is aktiválható, mindenféle útviszonyok közepette. A Surround View rendszer legmodernebb generációja ráadásul már jármű körüli háromdimenziós nézetet és panorámaképet (3D View and Panorama View) is kínál.

A 7-es BMW legújabb modellgenerációjához elérhető extrafelszereltségek listáját a kivételesen fejedelmi hangulatú utazási élmény érdekében hangulatvilágítás (Ambient Light), üdvözlőfény (Welcome Light Carpet), hátsó utastéri hangulatvilágítás (Ambient Highlight), Bowers & Wilkins Diamond surround hangsugárzórendszer és utastéri illatvariációk (Ambient Air Package) színesítik, miközben a hátsó üléssorban az Executive Lounge gondoskodik a négy keréken elképzelhető legkényelmesebb utazásról. Az opcionálisan elérhető kényelmi csomag többek között négyzónás digitális légkondicionálót, hát- és nyakizmokat átmozgató nyolcpontos Vitalitás programot és masszázs funkciót is kínáló, elektromosan állítható komfortüléseket, aktív ülésszellőztetést, hatalmas lábteret és lábtámaszt is nyújtó Executive Lounge opciót, Executive Lounge hátsó konzolt és BMW Touch Command rendszerrel felszerelt hátsó szórakoztató központot is kínál a bajor gyártó ügyfeleinek. A kézbe vehető BMW Touch Command multimédiaeszköz 7 collos kijelzőjén könnyedén, a hátsó ülés kényelméből vezérelhetők a vadonatúj BMW 7-es sorozat információ-szolgáltató, szórakoztató és kényelmi rendszerei, miközben az okos készülék a külső adathordozók fájljainak megnyitását is lehetővé teszi (képeket, videókat és zeneszámokat egyaránt), játékkonzolként is funkcionál és a szélessávú internet is elérhető általa. A BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS és a BMW Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS modellek esetében az álló helyzetben is működő légkondicionáló ugyancsak az alapfelszereltség része.

LEGFRISSEBB

Új kihívó a spanyol autópiacon – bemutatkozott az Ebro, amely a...

0
Spanyolország autóiparát évtizedek óta a SEAT és a Cupra neve fémjelzi, ám most Barcelonában egy új márka, az Ebro jelent meg a színen, amely...

TESZTJEINK