AutóAddikt Hírek Új energiagazdálkodási rendszert épített ki a Nissan több céggel közösen Dániában

Új energiagazdálkodási rendszert épített ki a Nissan több céggel közösen Dániában

Dániában kezdte meg működését a világ első, teljes mértékben piaci alapú V2G energiaközpontja, melyhez hozzátette részét a Nissan is.

nissan-dania-egyuttmukodes-energiagazdalkodas-autoaddikt

Tehát a projektet a világ egyik legnagyobb autógyártójaként aposztrofált, fent már említett japán márka, valamint a multinacionális energiacégként az intelligens energiahálózatok fejlesztésében úttörő tevékenységet végző Enel, illetve a V2G szolgáltatásokban vezető szerepet betöltő, kaliforniai székhelyű Nuvve indították útjára.

„A világszerte tapasztalható, komoly társadalmi feszültségeket is okozó környezeti problémák megoldásához jó ötletekre és a konvencionális energiagazdálkodási és -elosztási modellek újfajta megközelítésére van szükség. Az úttörő jelentőségű dániai projekttel kapcsolatos mai bejelentés fontos lépés afelé, hogy megbirkózzunk ezekkel a feladatokkal. A V2G technológia segítségével az elektromos járművek a jövő energiagazdálkodási rendszereinek szerves részévé válhatnak. Az a tény, hogy egy vállalalatnak most sikerült piaci alapon integrálnia ezt a technológiát, egyben a V2G rendszerek szélesebb körű elterjedését is előre vetíti Európa-szerte” – fogalmazott Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője.

A mai alkalom a tavaly decemberi COP21 klímacsúcson a Nissannal közösen tett bejelentés foganatosítása.A V2G technológia kereskedelmi léptékű alkalmazása még néhány évvel ezelőtt is irreálisnak tűnt. Most azonban, partnereinkkel együttműködésben, sikerült ezt megvalósítani. Az Enel büszke arra, hogy vezető szerepet tölt be az energiaiparban a V2G megoldások fejlesztése, illetve globális elterjesztése terén, aminek első lépését most tettük meg Dániában. Az így létrejött, teljes mértékben működőképes, elektromos autókra alapuló energiaközpont segít a dániai elektromos hálózat terhelésének kiegyensúlyozásában. A V2G technológia növeli az elosztóhálózatok stabilitását, elősegítve ezzel a megújuló energiaforrások növekvő arányú felhasználását, ami összhangban van az Enel általános energiastratégiai céljaival is. A V2G a fenntartható technológiai innováció egyik olyan területét képviseli, ami közelebb visz az alacsony karbonkibocsátású gazdasági-társadalmi rendszer megteremtéséhez, a most élő és a későbbi generációk érdekében” – mondta Ernesto Ciorra, az Enel innovációért és fenntarthatóságért felelős igazgatója.

Gregory Poilasne, a Nuvve elnök-vezérigazgatója fentiekhez hozzátette: „A Nuvve örömmel vett részt a világ első piaci alapú V2G autóflottájának kialakításában a Frederiksberg Forsyning és az Energinet.dk vállalatokkal kiépített partnerségben.A Nissannal és az Enellel együtt a közeljövőben Dániában és más országokban is további V2G projektek megvalósítását tervezzük, melyekben az elektromos haszonjárműveket, személyautókat és ezek töltőegységeit a Nuvve intelligens, integrált GIVe™ vezérlőplatformján keresztül kapcsoljuk össze.”

A V2G technológia első kereskedelmi integrátoraként a Frederiksberg Forsyning tíz Enel V2G töltőegységet állított fel a cég koppenhágai központjánál, és ezzel együtt ugyanennyi 100%-ban elektromos meghajtású Nissan e-NV200 furgont is beszerzett. Az éppen nem használt e-NV200 furgonok akkumulátorai az Enel által szállított V2G egységekre kapcsolva tölthetők újra, de az elektromos autók igény esetén vissza is tudják táplálni az áramot az országos hálózatba, és így lényegében mobil energiatároló központként működhetnek. Az Enel 10 kW-os kapacitású V2G töltőegységeivel így összesen mintegy 100 kW energia állítható elő.

Az autók akkumulátoraiból kinyert, illetve ide visszatöltött elektromos áram elosztását a Nuvve által kifejlesztett platform biztosítja. Az eredetileg a Delaware Egyetem számára kifejlesztett platform, aminek további fejlesztésén és piaci hasznosításán a Nuvve dolgozik, biztosítja, hogy a rendszerbe kapcsolt elektromos autók töltöttsége, illetve hatótávolsága megfelel a tulajdonosok igényeinek, miközben a rendszer az elektromos elosztóhálózat számára rendelkezésre álló energiamennyiséget is optimalizálja.

A Nissan elektromos autóival, az Enel kétirányú energiaáramlást lehetővé tevő V2G töltőegységeivel, illetve a Nuvve ezeket kezelő integrált vezérlőplatformjával a Frederiksberg Forsyning a dán energiagazdálkodási rendszer aktív szereplőjévé válik, elősegítve a hálózat terhelésének kiegyensúlyozását.

Az Energinet.dk országos rendszerirányító célja, hogy a V2G technológiai piaci alapú alkalmazását megvalósító program tapasztalataira építve felkészítse Dánia elektromos hálózatát az elektromos járművek nagyobb fokú integrációjára, illetve, hogy megvizsgálja a hálózat stabilitását növelő kiegészítő szolgáltatások lehetőségeit.