Főoldal Blog Oldal: 405

A jövő klasszikusa lett a Volkswagen Touran

A Volkswagen Touran nyerte el a 2016-os „A jövő klasszikusa” („Klassiker der Zukunft 2016”) díjat. A wolfsburgi „bestseller” a Motor Klassik szakfolyóirat olvasóitól kapta az elismerést, akik az egyterűek kategóriájában szavazták meg győztesnek a Touran sorozatot.

volkswagen-touran-2016-a-jovo-klasszikusa-autoaddikt

A tekintélyes oldtimer-magazin januári és februári számában hívta meg olvasóit idei „Motor Klassik Award” szavazására, hogy különböző korcsoportokból válasszák meg az év klasszikusait, az aktuális évjáratból pedig „A jövő klasszikusát”.

Amint a szerkesztőség elismerő szavaiból kiderül: „A Touran nagyszerű koncepciót képvisel, amely párját ritkítja. Tulajdonságai összessége – időtlen formavilágától, magas fokú variálhatóságán át, egészen széles motorpalettájáig – alapján igencsak nehezen verhető az egyterűek kategóriájában.”

A díjakat április 5-én, a Techno Classica előestéjén, a Rajna-vidéki Dyck-kastélyban adták át, amelyet a Volkswagen nevében Daniel Scharfschwerdt formatervező vett át.

Szlovákiában, a WTCC futamon debütál a Hankook Racer Cup

Hatalmas nézősereg előtt a szlovák WTCC futamon mutatkozik be a fiatal tehetségeket felvonultató kupa sorozat, a Hankook Racer Cup – régebbi nevén RCM Kupa. A harmadik szezonjára készülő márkakupa első állomásának a hétvégén a Slovakiaring ad helyet.

hankook-competition-autoaddikt

A Hankook Racer Cup nyitó futamát egy nagy presztízsű versenysorozat a WTCC, Túraautó Világbajnokság betétfutamaként rendezik, ami a kezdőknek plusz adrenalint adhat, hiszen egy közegben versenyezhetnek a magyar, gyári Hondással Michelisz Norberttel is.

A Slovakiaringet a profi versenyzők is az egyik leghosszabb és leggyorsabb pályaként tartják számon, élvezetes, azonban nehéz aszfaltcsík, mert különösen számít a hosszú egyenesek miatt a szélárnyék. A gyorsaság mellett tehát a taktikáé lesz a főszerep!

Emellett elsőként láthatjuk együtt a Lotusokat és a Swifteket, „eltolt” rajtolási procedúrában. A Lotusok rajtolnak elsőként, majd húsz másodperccel később indul el a mezőny második fele a Swiftekkel. Vélhetőleg a verseny érdekességét, látványosságát az adja, hogy a Lotusok igazán gyors pilótái, a Swiftek lassabb pilótáit a verseny végére utolérik, ezért a normál versenyhelyzeten kívül, lekörözés is előfordulhat, ami további izgalmakat rejt.

Leránthatjuk végre a leplet a Hankook Racer Cup mezőnyéről, az első futamon a Lotusokat hat autó képviseli, egy magyar pilóta kivételével javarészt egy szlovákiai csapat színeiben rajtolnak. A Swiftek mezőnyét pedig tíz-tizenegy autó erősíti, sok fiatallal a kormány mögött. Mint ismeretes a márkakupa sorozat a fiatal tehetségek felkutatásáról szól, ebben a szezonban a 16 éves korosztály a legfiatalabb, az ifjú „titánok” között egy hölgy Krajnyák Petra is megméretteti magát. Csakúgy, mint László Martin, akinek szintén ez lesz a bemutatkozó hétvégéje, nemcsak a kupában, hanem éles versenyhelyzetben is. Nem meglepő, hogy a lányok is érdeklődnek az autósport iránt, egyre többen vesznek részt a különböző kupasorozatokban, ahol legjobban a higgadtságukat tudják kamatoztatni, a leggyorsabb hölgyet, külön a Ladies-ben is értékelik.

A szlovákiai pálya vonalvezetését ismerve az esélyeket nagyon nehéz megjósolni, természetesen Báldi Gergőre, a B3 versenyzőjére oda kell figyelni, aki Michelisz Norbihoz hasonlóan a szimulátor világából érkezett.

Két futam lesz ezen a hétvégén, a pénteki időmérő után szombaton és vasárnap egy-egy izgalmas versennyel várják a magyar szurkolókat.

Versenypilótákká avanzsált világklasszis focisták a Nissan “Cseréljünk álommunkát!” kampányában

A Manchester City futballcsapat játékosai a „Cseréljünk álommunkát!” Nissan-akció keretében focicipőjüket egy napra autóversenyzői kezeslábasra cserélték.

nissan-csereljunk-alommunkat-kampany-2016-autoaddikt

David Silva, Bacary Sagna, Eliaquim Mangala és Fernando a Nissan Juke NISMO RS volánja mögé ültek, és a Nissan legjobb GT Academy-pilótái által tartott felkészítés után intenzív futamon mérték össze, ki mennyire képes uralni az autót.

A munkacsere ötletét a Nissan felmérése* inspirálta, amelynek eredményeiből kiderül, hogy a 9–13 éves gyerekek1 több mint egyötöde (22%-a) jelölte meg a profi focit álommunkaként.

Az ugyanebbe a korcsoportba tartozó gyerekek közel egyhatoda (16%-a) gondolja úgy, hogy a focistáké a legizgalmasabb karrier. Az arány a fiúk között még magasabb: több mint egynegyedük (26%-a) jelölte meg a focistát a világ legizgalmasabb foglalkozásaként.

A fiatalok a Nissan GT Academy pilótáinak nyomdokaiba is szívesen lépnének: 1000 megkérdezett 64%-a szerint az lesz a jövőjük legizgalmasabb pontja, amikor „megtanulnak vezetni”, a fiatal fiúk által legizgalmasabbnak tartott munkák között pedig a versenypilóta végzett a második helyen (19%-kal).

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke ennek kapcsán elmondta: „A Nissan minden tevékenységének középpontjában az élmény áll. Folyamatosan arra összpontosítunk, hogy – az ígéretes autóversenyzőktől a futballrajongókig – mindenki számára elérhetővé tegyük az innovációt és az izgalmas élményeket. A kutatásban, technológiai fejlesztésben és tervezésben elért eredményeink pedig garantálják, hogy a Nissanra izgalmas jövő vár.”

A Nissan azt is megvizsgálta, hogy mit találnak az európai felnőttek izgalmasnak: a futball itt is rangos helyen végzett. A felméréseket a Nissan Élményindex összeállításának keretében végezték, amelynek során a Nissan a Loughboroughi Egyetem sporttudományi szakértőivel összefogva a fociláz mögötti mozgatórugókat igyekszik feltérképezni.

A felmérést** több mint 5000 egyesült királyságbeli, francia, spanyol, német és olasz felnőtt körében végezték, és a kapott eredmények szerint az európai felnőttek a focimeccseket minden más időtöltésnél magasabbra értékelték. A megkérdezettek több mint fele (55%) számára a focimeccsek jelentik hétről hétre, illetve hónapról hónapra a legizgalmasabb kikapcsolódást.

Az európai felnőttek egyöntetűen vallják: kedvenc csapatuk izgalmasabb, mint a munkájuk. Amikor arra kérték a résztvevőket, hogy életük két legizgalmasabb aspektusát értékeljék, minden negyedik válaszadó (24%) nevezte meg kedvenc focicsapatát, míg kevesebb mint ötből egy válaszadó (18%) jelölte meg jelenlegi munkáját.

A Ford Fusion kísérleti önjáró autója a sötétben is feltalálja magát LiDAR szenzor-technológiával

A Ford Fusion Hybrid önjáró kísérleti autó nemrégiben olyan feladatot hajtott végre, ami egy emberi sofőr számára igencsak veszélyes lett volna: az éj leple alatt kikapcsolt fényszórókkal haladt végig a néptelen sivatagi utakon.

ford-fusion-ejjelato-lidar-szenzor-autoaddikt

Az amerikai Ford Arizona Próbapályán, koromsötétben végrehajtott tesztút újabb lépéssel vitte közelebb céljához a Fordot, hiszen a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megalkotja és a világ minden autósa számára elérhetővé teszi a teljesen automatizált járműveket. Az autó virtuális vezetőjének szoftverével összehangolt LiDAR technológia elég megbízható ahhoz, hogy a kanyargós utakon is gond nélkül kormányozzon. A rendszer háromféle érzékelést is ideálisan egyesít – radar, kamerák és LiDAR –, és ez utóbbi arra is képes, hogy önállóan, külső fények nélkül navigáljon.

Az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Felügyeletének adatai szerint a személygépkocsikban utazók éjszaka mintegy háromszor fáradtabbak és figyelmetlenebbek, mint nap közben.

“A LiDAR-nak köszönhetően a tesztautók immár nem függnek a nap fényétől, sem pedig attól, hogy kamerákkal figyeljék aszfaltra festett útjelzéseket” – mondta el Jim BcBride, a Ford önjáró autókkal foglalkozó technológiai vezetője. „Bebizonyosodott, hogy a LiDAR irányításával az önjáró autók ugyanolyan jól közlekednek a sötétben, mint nappali fényviszonyok mellett.”

A sötétben való közlekedéshez a Ford önjáró autói nagy felbontású 3D térképeket használnak, amit az útinformációk és a felfestett jelek adatbázisa mellett geográfiai és topográfiai  adatok egészítenek ki, sőt a térképek még a jellegzetes tereptárgyak – vagyis a közlekedési táblák, az épületek és a fák – helyét és képét is tartalmazzák. A LiDAR-ral haladó autó minden pillanatban pontosan meghatározza a helyzetét ezen a térképen, és a jármű érzékelő képességeit a radar jelei egészítik ki.

A sivatagi teszt során a Ford mérnökei éjjellátó berendezések segítségével kívül-belül folyamatosan ellenőrizték az autó működését. Az éjjellátó technológiával az is láthatóvá vált, hogy a LiDAR rendben működik: a mérnökök az elhaladó autó köré kivetített infravörös négyzetrácsot is megfigyelhették. A LiDAR érzékelői másodpercenként 2,8 millió infrasugarat bocsátanak ki, precízen beszkennelve a jármű környezetét.

“Az autóban ülve éreztem ugyan a mozgást, de az ablakon kitekintve csak a teljes sötétséget láttam” – nyilatkozta Wayne Williams, a Ford kísérleti mérnöke. “A hátsó ülésen utaztam, és számítógépes megfigyeléssel valós időben követtem az autó haladását. A jármű még a kanyargós útszakaszokon is magabiztosan, precízen követte a nyomvonalat.”

A Ford immár több mint egy évtizede kísérletezik az önjáró autózással, és olyan automatizálási megoldásokat kutat, amelyek a SAE szervezet nemzetközi listájának 4-es szintje szerint szükségesek a vezető nélküli autózáshoz, lehetővé téve, hogy az autósnak ne kelljen beavatkoznia a jármű működésébe.

A Ford idén megháromszorozza önjáró autókból álló kísérleti flottáját, így a mérnökök ezentúl mintegy 30 darab automatizált, négyajtós Ford Fusion Hybrid modellt tesztelnek majd Kalifornia, Arizona és Michigan állam útjain.

Ezek a fejlesztések a Ford Intelligens Mobilitás terv szerves részét képezik, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén.

Design Trophy 2016 elismerést kapott az új Volkswagen Tiguan

Egyértelműen diadalmaskodott az új Volkswagen Tiguan a Design Trophy 2016 választáson.

volkswagen-tiguan-2016-design-trophy-autoaddikt

A német Auto Zeitung szakmai magazin ezzel a díjjal ismeri el minden évben a legsikeresebb autóipari újdonságokat. Az új Tiguan az SUV modellek kategóriájában győzedelmeskedett 14 másik modellel szemben.

A Tiguan második generációja 2015. szeptemberében ünnepelte világpremierjét a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA). A második nemzedék teljesen új és elegáns formatervével hódít, amely erőt és tekintélyt sugároz. Megjelenését tekintve az új Tiguan elődjéhez képest hosszabb (+6 centiméter), szélesebb (+ 3 centiméter) és alacsonyabb (-3 centiméter).

Ezek az értékek –többek között – az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásának köszönhetőek, amelynek eredménye a sportos arányokkal és dinamikus formatervvel kombinált, semmi mással össze nem téveszthető SUV megjelenés. Az orrkialakításnál a hűtőrács lamellái és a LED fényszórók (a Highline változatnál a szériafelszereltség részeként) alkotta egység tovább hangsúlyozza a modellről alkotott erőteljes és robusztus összbenyomást.

[TESZT] Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC Innovation – megérdemelten lett 2016 Év Autója

Sokadszorra futunk neki az új Opel Astra K (íme, az Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC) kivesézésének s még egészen biztos, hogy több ízben meg is tesszük a jövőben. Két okból kifolyólag: a jelenlegi 5 ajtós karosszériával felvértezett modellportfólió még mindig tartogat általunk be nem mutatott újdonságokat – többek közt jön még az 1.4 literes turbós benzinessel szerelt verzió is hamarosan, illetve hetek kérdése, és megérkezik az Opel Astra K kombi verziója is, több motorvariánssal és felszereltséggel.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-001

Tehát egyértelmű, hogy 2016 kiemelten az Opel Astra K-ról szól, nyilván nem csak nálunk, az Autóaddikt.hu hasábjain, hanem globálisan a nemzetközi sajtót is beleértve. Így is van ez rendjén, hiszen a rüsselsheimiek kiváló autót, konkrétan konstrukciót alkottak újfent, s az is evidens, hogy nem véltelenül lett az új Opel Astra K 2016 Év Autója.

Véletlenek márpedig nincsenek az Opel Astra 1.6 CDTI esetében sem

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-002Persze a fenti tézis már nem egyszer bizonyította helyénvalóságát. Talán először akkor, amikor a Pozsonyban megrendezésre került kitűnő szervezésű nemzetközi menetpróba keretein belül próbáltuk az Opel Astra K-t, egész napos megmérettetésen, valamint még éjszakai körülmények közt is próba alá vetettük az autót. Vagy ha még korábbra tekintenénk vissza, akkor említhetjük is a hazai, világpremier előtti statikus bemutatót is, melynek keretein belül már érződött szintén, hogy nagyot dobott az Opel az újragondolt Astra-koncepcióval.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-005

Mi látszott akkor? Nyilván az, hogy az Opel Astra K kompaktabb lett elődjénél, ugyanakkor a belső méretezés jóval nagyobb volument mutatott. Mindezt úgy, hogy nem érezhettük a méretcsökkenést, értve tehát a külsőt – nem beszélve a kiválóan sikerült formatervről.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-003No de kanyarodjunk vissza jelen tesztünk fő témájához, konkrétan az Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC taglalásához. Elöljáróban, túlzások és elfogultságok nélkül ténylegesen megérdemelt az Év Autója titulus, hiszen ahogyan megyünk egyre jobban az Astra K modellek megismerésébe, úgy körvonalazódik bennünk is egyre jobban az elismerés mikéntje. Ráadásul külön izgatottságot adott az, hogy kivesézhető lett az 1.6 CDTI Suttogóval, illetve a társított 6 gangos automatával szerelt verzió. Mindez Innovation felszereltséggel.

Prémiumérzet, kategóriaelső szinten az alsó középben. Vagy ez inkább már a klasszikus közép?

A formaterv lényegiségét nem taglaljuk tovább, megtettük ezt már több ízben. Elég az hozzá, hogy még mindig nagyon elegáns, még mindig nagyon kompakt és még mindig nagyon fiatalos és lendületes – csak hogy pár jellemző ismérvet emlegessünk fel.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-011

A sötétzöld tónusú színárnyalat is jó választás volt a hazai importőr részéről, a 17-es kerekek bár első blikkre talán kicsinek tűnhetnek arányaiban, de bőségesen ellátják feladatukat vizualitás tekintetében – ráadásul a menetkomfortot sem befolyásolják úgy, mint mondjuk egy két collal nagyobb átmérőjű felni esetében tapasztalhatnánk.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-008Ha már felhoztuk a futóművet nyomokban, egészítsük is ki néhány plusz részlettel. Az elöl MacPherson, hátul Watt rudas csatolt lengőkaros felfüggesztés magasra teszi a lécet menetkomfort terén, főként, hogy egy alsó-középkategóriás versenyzőről szól a fáma. Tapasztalataink gyakorlatban is azt mutatják, hogy az Opel Astra 1.6 CDTI ténylegesen túlnőtt kategóriáján, pedzegeti a prémiumot. Itt érezhetően kihúzhatjuk azt a tézist, miszerint marketing-sallang a sok-sok pozitívum (a korábbi bemutatókon is elmondták több ízben, hogy az Opel Astra K valójában túlszárnyalja a számára beirányzott kategória beskatulyázását több területen is).

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-014

Tehát – csak hogy újat is tudjunk mondani a sok áradozás közepette: a futómű briliáns, mind stabilitás, mind pedig komfort téren, 90-nél úgy érezzük, mintha csak 50-nel haladnánk, a menetzaj csekély, csupán a főtengely fordulatszámának növekedésével párhuzamosan emelkedik a motorzajszint is az utastérben. Dízel, és még csendesebbnek is mondható az átlagnál, tehát mindenképpen megbocsátjuk neki.

Kivisz a világból: akár hosszabb távok megtételére is kifejezetten vállalható

Utaskabini kényelmet ismételten kapunk, a magas Innovation felszereltségi csomagnak köszönhetően mindenünk megvan, ami kellhet a hétköznapokhoz. Sőt, túl is mutat a ráta ezen, értve ezalatt az anyagminőséget és az illesztések, összeszerelés kvalitását.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-015

Nem szokásunk párhuzamot vonni más gyártók vagy konkurensek termékei közt, csak ha nagyon muszáj és elengedhetetlen – most is csak rébuszokban: prémium kategóriás márkák hasonló teljesítménnyel és kapacitással bíró alternatíváik hozzák körülbelül ugyanezt a szintet. Minőségben, kialakításban, hangulatban, és tálalásban is.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-016

Sajnos ugyanakkor árban is – a tesztelt Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC ára ugyanis plusz extrákkal nem kevesebb, mint 8 és fél millió forint. Ki-ki döntse el maga, meddig mehet el a költségvetés vásárlásnál, de az biztos, hogy az új Opel Astra K konfigurálásánál józanabb opciókat ildomos választani.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-017

Az alapár Innovation felszereltség esetén 7 300 000 forint automataváltóstul, de az is bizonyos, hogy az 1.2 milliónyi plusz kiegészítő megléte akár fontos is lehet. Persze nem baj az, ha látjuk kritikus szemmel, mi az, amit maximum címen ki lehet hozni az Opel Astra K-ból, ami tényleg lenyűgöző – akik viszont vékonyabban fogó ceruzával rendelkeznek, 5 670 000 forintos induló árral már megtalálhatják számításaikat: ezért az összegért 95 lóerős 1.6 CDTI motorral és 6 sebességes manuális váltóval szerelt modellt kapnak, Selection felszereltséggel.

Van erősebb dízel a palettán. Viszont ez is bőven elegendőnek tűnik

Viszont a 136 lóerő az 136 lóerő. A tesztautó hajtáslánca ugyanis ekkora teljesítményt tudott, 3500-as percenkénti fordulatszámon, hozzá jelentős 320 Newtonméteres forgatónyomaték-maximummal, alacsony, 2000-es fordulatszámon.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-013

A csatolt 6 fokozatú automataváltó meglepően jól dolgozott a karakteres motor alá, némi késleltetéssel ugyan, de direkt reakciókat produkált minden egyes kigyorsításnál, fordulatszám-tartomány függően. A gázreakciók szintén közvetlen viselkedést eredményeztek, a nyomatékgörbe pedig egyenletes felépülést mutatott alsóbb szegmensből – eredményeink szerint 1800 környékén kezdett ereje teljében lenni, 3000 felett valamivel kezdett lankadni az elán. Amit persze meg sem tudtunk várni, hiszen az automata remekül kezelte a helyzeteket, a fel- és visszaváltások mindig a helyükön voltak domborzati viszonyoktól függetlenül.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-019Nyomatékosságának köszönhetően az Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC úgy lő ki álló helyzetből, hogy arra nem is gondolnánk, miután elfoglaltuk helyünket a vezetőülésben, a mért 9.6 másodperces 0-ról 100-ra sprint rövidebbnek tűnik, mint valójában – a gyári 10.1 másodperces értéket így is megdöntöttük szépen, viszont sajnos a 200 kilométer/órában maximált végsebességet nem tudtuk beirányozni helyszín híján. Hamarosan azonban célirányosan elindulunk majd szokásos németországi nagytesztünkre, s majd ott jól leellenőrizzük, melyek az Opel Astra 1.6 CDTI határai.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-020

Végezetül pedig nézzük az Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC fogyasztását. Hihetetlenül alacsony értékek születtek, a 48 liter összkapacitású üzemanyagtankkal közel 1000 kilométer is megtehető, ha ügyesen rendezzük dolgainkat menet közben. Városi környezetben 5.1-5.6 közt ingadozott az átlag 100 kilométerre, országúton 3.7 litert rögzítettünk. Autópályán egyelőre nem próbálkoztunk (majd később, a külföldi útnál ez is meglesz bőven), de előzetes kalkulációnk szerint hozzávetőlegesen 5.5-6.5 liter/100 kilométeres átlagolást kapunk majd.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-007

Árazás

A cikkben szereplő tesztautó alap konfigurációja 7 300 000 forint, 100 ezer forinttal drágább, mint az egyébként 24 lóerővel többet teljesítő szintén 1.6 literes dízellel szerelt verzió manuális váltóval. A belépő szint ezúttal 4 850 000 forintot jelent, 1.4 literes benzinessel, 100 lóerővel, Selection felszereltséggel.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-004

2015 Opel Astra 1.6 CDTI automata specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4370 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1485 mm

Tengelytáv: 2662 mm

Első gumik mérete: 215/45 R17

Hátsó gumik mérete: 215/45 R17

Tömeg, üresen: 1364 kg

Megengedett össztömeg: 1900 kg

Csomagtartó mérete: 370 liter, 1210 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 48 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.1 s (gyári), 9.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.8 l/100km

Országúti:3.9 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

[TESZT] BMW X1 25d xDrive – néha nem az, aminek látszik

Valójában a BMW X1 25d xDrive tesztautó ténylegesen többet mutat magából, mint amennyi valójában – elsősorban ez az eggyel magasabb, X3-as modellcsalád tekintetében értendő. Az X1 második generációja még a tavaly évben mutatkozott be, s már akkor is érződött: nem marad el a siker, valamint az egyértelmű népszerűség.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-001

A siker egyik alapköve a BMW-nél a formaterv. Jelen portfóliójának szinte összes darabja – az 1-estől a 7-es szériáig, beleértve az X modellcsaládot, vagy az időközben külön kategóriát teremtő M sorozatot – mind felsorakoztatnak olyan szerethető, elvárható részleteket, pontokat, amelyek már nélkülözhetetlenné váltak időközben, ha a hárombetűs bajor márka alternatíváiról esik szó.

Ugyanaz, kicsiben

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-002Mivel a hűtőmaszk, jelen esetben a vesék hatalmasra lettek húzva a BMW X1 25d xDrive esetében is, ezért máris az orr-rész vizsgálatánál esünk zavarba: biztosan X1-es modellel van dolgunk? Hát persze, hogy azzal, ha jobban beleásunk a részletekbe, rögvest látszik, hogy néhány centiméteres különbségek akadnak mind a szélesség, a tengelytáv, vagy akár a hossz tekintetében  is. Ami viszont bizonyos, hogy a félreismerhetetlen jelleg megmaradt itt is, a kedvesen morcosra kanyarított mellső lámpatestek kontúrja régi ismerősként köszön vissza, a dupla, egyenként 7 lamellás vesék alatti trapéz alakzatú beömlő látja el a tényleges hűtési feladatokat, kiegészülve egy-egy krómberakással díszített alsó lélegeztető egységgel, melyek a ködlámpafészkek alá kerültek. Kartervédős jelleget is kapunk, igaz, ez közvetlenül az első lökhárító alsó peremére került kialakításra, az ezüstös, matt árnyalat megmaradt.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-005

Legalább annyira jellegzetes hátulról a BMW X1 25d xDrive, mint elölről; itt is megtaláljuk az iménti bekezdésben felemlegetett kartervédős dizájnt, közrefogva kettő krómozott kipufogóvéget, hogy azért a prémiumjelleg itt is látszódjon jól. A záró menetfények burái követik a jól bevált BMW fazonírozást, a hátsó, ötödik ajtó nagy üvegfelülete jó kilátást biztosít hátrafelé is.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-003Oldalirányból jól domborít a 2670 milliméteres tengelytáv. Ez is többnek hat, valamilyen módon hosszít a BMW X1 25d xDrive tényleges méretezésén, igaz, fél méter azért hiányzik a nagyobb kategóriákhoz való felzárkózáshoz. Persze így sincsen ok a szégyenkezésre, hiszen a 4439 milliméter sokatmondó, és elhiteti velünk újfent, hogy felsőközép-versenyzőben foglalunk helyet. S pontosan a jól eltalált arányokhoz lett hozzáillesztve a 17 colos alufelni garnítúra is, javítva a körítést, az egész elképzelés üde gyakorlati tálalását.

Minőség- és prémiumérzet az enteriőr minden részletében

Háromküllős, vaskos markolatú kormánykerék mögé huppanunk a BMW X1 25d xDrive vezetőülésébe, igényes anyaghasználattal, perfekt illesztésekkel csábít vásárlásra az enteriőr.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-010

A német pedantéria ismét jó tanúbizonyságot tesz, a kifejezetten leegyszerűsített felületekkel, a kevésbé agyonbonyolított műszerekkel, azok szerkezeti egységével a tesztautó esetében sem éreztünk bármiféle hiányt. A BMW egyébként kitűnően ért a hangszigeteléshez, ami mondjuk az 5-ös sorozattól felfelé nem is lenne akkora kiváltság, viszont az mindenképpen az, hogy az 1-es, 2-es és 3-as szériák mind megfelelnek a magas minőségi kívánalmaknak e térten is.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-012

Azzal együtt, hogy a BMW X1 25d xDrive tesztautóhoz társított 2 literes gázolajos viszonylag hangos működéssel mozgatta a kasznit, szinte semmit nem éreztünk belőle az utastérben, igaz, végig felhajtott oldalablakokkal, ECO üzemmódban pedzegettük az autó korlátait (legalábbis akkor, amikor a gazdaságosságra kihegyezve teszteltünk).

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-011

Annak ellenére, hogy a BMW SUV kategóriájába a belépőt az X1 jelenti, nem érződik különösebb kvalitásbéli különbség a nagyobb testvérekkel szemben. Ez azért jó, mivel a BMW X1 25d xDrive – azzal együtt, hogy az X1 kategória leginkább felszerelt verziója, ráadásként a hazai importőr még egy masszív M Packettel is megfejelte a konfigurációt – néhány millió forinttal azért jóval alulmarad akár az X3, vagy az X5 árazásánál. Innentől kezdve pedig ki-ki döntse el maga, mi mennyit ér meg, ráadásul az X1 ugyebár elsőkerékhajtással is rendelhető. Mi mégis kitartóan az összkerekes xDrive variációk mellett voksolunk.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-008

Legyen szó pár kilométeres városi utazgatásról, vagy több száz kilométeres túráról, egyértelműen helyt áll a BMW X1 25d xDrive, hiszen a kiváló ergonómiát felvonultató első fotelek remekül szabhatók testre, tömöttségük közepes puhasága pedig nem okoz fárasztó perceket semmilyen szituációban.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-009A hátsó hármas üléssor meglepően tágas helyet biztosít, még akkor is, ha az első bal 1-jobb 1 utazói viszonylag terjedelmesebb testalkattal rendelkeznek. Optimális térd, láb- és fejterek állnak rendelkezésre, talán a vállak tekintetében kell némi kompromisszumkötési készség, leginkább akkor, ha harmadmagunkkal foglalunk itt helyet. S egy jó SUV-hez méltóan, a BMW X1 25d xDrive is el lett látva számtalan tárolóhellyel, ezek rekeszek, mélyedések, valamint az alaphangon 505 literes, a hátsó ülések lehajtásával 1550 literesre bővíthető csomagtérben kampók és hálóval leszorítható tárolórekesz is kialakításra került.

Akár élményautó is lehetne?

A legerősebb, 2 literes 25d motorral lett felvértezve a BMW X1 25d xDrive, 231 lóerős tekintélyes teljesítménnyel (4000 RPM), még tekintélyesebb, 450 Newtonméteres forgatónyomatékkal (1750 RPM).

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-016

A specifikációk szerint a BMW X1 25d xDrive igazi élményautó is lehetne, hiszen a gyári gyorsulási adat nem kevesebb, mint 6.6 másodperc 0-ról 100-ra, ám koncentrált gyorsításnál ez nem tűnik annyira észveszejtőnek. Több oka is van ennek: alapvetően a kifinomult hangolású futómű, a redukált külső zaj-beszűrődés, valamint az állandó xDrive összkerékhajtás. Ugyanakkor a kilométeróra mutatójának intenzív felkúszása óva int a féktelen száguldástól, ami egyben meg is lepheti a vezetőt és utasait, viszont korlátozás nélküli német autólályaszakaszokon áldásos lehet az utazás vele, egészen 235 kilométer/órás végsebességig.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-015

A 8 fokozatot felvonultató Steptronic váltót ismét a ZF jegyzi, más nem is lehetne a véleményünk, mint eddig: briliáns, pontos, időben történő fel- és visszaváltások, vezetési stílustól függően, jól alkalmazkodva. A 25d hajtáslánc éke ezzel együtt az 1995 köbcentis gázolajos aggregát, a papírforma szerinti 1750-es nyomatékküszöb valahol ténylegesen akörül kezdődik el, és folyamatosan épül a görbe, észrevétlen erődemonstrációba kezdve Sport módozatban.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-007Érdekes, hogy a kiélezett teljesítmény, az automataváltó, valamint az 1650 kilogrammos tömeg ellenére az üzemanyagfogyasztás kifejezetten kellemesen alakult a tesztek során. Városi körülmények közt 6.5 litert, míg országúti környezetben 4.5 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva – tehát igazán gazdaságos használat is garantált, nyilván ehhez szükségeltetik az ECO üzemmód közbeiktatása. Teljesítményre koncentráltan a városi érték egészen 7.9 literig húzható fel, így az átlagfogyasztásunk 6.4 liter lett 100 kilométerre, ECO-ban ez az érték 5.7 liter.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-006

Mennyibe kerül a BMW X1 25d xDrive?

A cikkben szereplő modell 13 855 000 forintért vihető haza a kereskedésekből, a belépő szint már 9 141 000 forintos vételáron férhető hozzá (Advantage felszereltséggel sDrive 18i, 1.5 literes, 3 hengeres benzinmotor, 136 lóerő teljesítmény.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-004

2015 BMW X1 25d xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 231 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4439 mm

Szélesség: 1821 mm

Magasság: 1612 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/55 R17

Hátsó gumik mérete: 225/55 R17

Tömeg, üresen: 1650 kg

Megengedett össztömeg: 2170 kg

Csomagtartó mérete: 505 liter, 1550 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 61 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 235 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.6 s (gyári), 6.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.5 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 5.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.9 l/100km

Országúti:4.8 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 137 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Idén is lesz BUSEXPO, díjnyertes Modulo C68E-vel és Talmácsi Gáborral

A 2016-os BUSEXPO egyik különlegessége az a díjnyertes elektromos magyar busz, a MODULO C68E lesz, amely hamarosan debütál a közösségi közlekedésben is.

modulo-jecworld-dij-busexpo-2016-autoaddikt

A közel 50 kiállító cég legújabb innovációival készül az idei, április 20-i rendezvényre. A zsámbéki drivingcamp Hungary-n megjelenik még többek között a „2016-os év turistabusza” díjjal kitüntetett Magelys, valamint Talmácsi Gábor MotoGp világbajnok gyorsaságimotor-versenyző és Shell kenőanyag nagykövet is bemutatkozik, mint buszsofőr.

A NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) negyedszer rendezi meg nagysikerű, egyedülálló buszos szakmai kiállítását és konferenciáját a VOLÁN Egyesülés szakmai partnerségével, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az Autós Nagykoalíció, a Budapesti Közlekedési Központ és a Közlekedéstudományi Intézet Non-profit Kft. támogatásával. A BUSEXPO-val egy időben zajló XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia neves felszólalói többek között szót ejtenek a hazai és a nemzetközi személyszállítás lehetőségeiről, valamint az Európai Uniós autóbuszos turizmus támogatásának jelentőségéről.

A rendezvényen közel 5000 m2-es szabadtéri és sátras területen kapnak helyet a kiállítók, így az elektromos buszcsaládot tervező magyar evopro csoport is, vagy a kompozit kocsitestet gyártó orosz NCC cég, akiknek MODULO C68E nevű elektromos busza elnyerte a JEC Innovációs Díjat Párizsban. A franciaországi rendezvényre az elektromos busz – mintegy tesztútként – saját kerekein gurult el Budapestről Párizsba. A kategórianyertes jármű egy 8 méteres, tisztán elektromos hajtású busz, amelyet hamarosan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is szolgálatba állít a pesti utcákon. Emellett a MODULO család további két fémkarosszériás, dízelhajtású tagja is megnézhető és kipróbálható a rendezvényen.

A számtalan kiállító között helyet kap még a DanubeTruck Magyarország Kft. (az Iveco Bus importőre) főszereplőjével, a Magelys-sel, amelynek turistabusza az innovatív műszaki megoldásaival, eleganciájával, kényelmével, fejlett biztonsági rendszereivel, korszerűségével és praktikusságával lenyűgözte „Az év turistabusza 2016” díj 22 európai szakújságíróból álló zsűrijét. Az Iveco több buszt is az érdeklődők rendelkezésére bocsát: a díjnyertest, valamint a Crossway Pro-t is. Az Iveco Daily típusú jármű egyébként a tesztpályán is kipróbálható lesz.

A Ford Hovány azzal a Ford Transit minibuszával települ ki, amely kategóriájában a 2015-ös év legtöbbet eladott modellje lett.

A korábban bemutatott Shell motorolaj termékcsalád tehergépjárműbe, buszokba egyaránt használható legújabb tagját, a Shell Rimula Ultra 5w-30 motorolaját mutatja be az eseményen, amelynek kapcsán Talmácsi Gábor is tiszteletét teszi Zsámbékon. A MotoGp világbajnok gyorsaságimotor-versenyzőt nemrégiben ugyanis a Shell kenőanyagok magyarországi importőre és forgalmazója, az Orbico Hungary Kft. ünnepélyes keretek között a kenőanyagok nagykövetének választotta. Talmácsi Gábor ezúttal egy igazi óriást is vezet majd: a helyszínen próbál ki egy MAN buszt.

Audi Sport: Keszthelyi Vivien is bekerült a kiválasztottak közé

Az Audi Sport 1981. óta a sikeres autóversenyzés megtestesítője, mára pedig önálló márkaként az Audi modellkínálatban a kiemelkedően sportos tulajdonságokkal rendelkező RS modellek és az R8 forgalmazója. Ezekkel a sportos autózás csúcsát jelentő modellekkel az Audi Sport egyaránt jelen van a versenypályákon és az utcai autózásban.

keszthelyi-vivien-audi-sport-autoaddikt

Az Audi Az Audi Sport 35 éve fémjelzi a négykarikás márka versenysportban aratott sikereit. Az 1981-es rali-világbajnokságra készült, és legendássá vált Ur-quattro versenyautótól egészen a mostani Le Mans prototípusokig és a DTM versenygépekig, az Audi Sport áll minden Ingolstadtban és Neckarsulmban gyártott versenyautó mögött. Az AUDI AG versenysport részlege időközben önálló márkává vált, amelyben mára a vállalat teljes sporttevékenysége összpontosul.

“Az Audi Sport emblémájának markáns vörös rombusza már egyre gyakrabban tűnik fel a versenypályákon és a reklámokban egyaránt, és 2015-től az Audi Sport mint önálló márka is megjelent a piacon. „Az Audi Sport a sikeres versenysport tevékenység, az iránymutató technika és a csúcsteljesítmény jellemezte sportosság szinonimája” – hangsúlyozta Horst Hanschur, az Audi értékesítési vezetője. “Ezért logikus lépés volt, hogy a jövőben sportos sorozatgyártású modelljeinket is e jelzéssel kínáljuk ügyfeleinknek. Végül is az Audin kívül aligha van olyan autógyártó, ahol a versenysport és a sorozatgyártás közötti közvetlen technikai kapcsolat ilyen formában működne.”

Magyarország első Audi Sport bemutatóterme az Audi Centrum Budapestben (Mozaik u. 1-3) kapott helyett. Itt találkozhatnak az ügyfelek az R8 mellett az RS modellek egyre bővülő palettájával is. Az Audi Centrum Budapest galériáján kapott helyet az Audi Sport jól elkülöníthető bemutatórésze, ahol a kiállított legfrissebb RS modell és autókhoz tartozó gumiabroncsok, könnyűfém felnik, kárpitok, fényezési változatok, egyedi katalógusok mellett nyugodt körülmények között lehet tárgyalni a sportautókról.

Audi Sport Racing Academy

Fiatal autóversenyzőket képző projekttel bővíti programját az Audi Driving Experience. Az Audi Sport Racing Academy a márka neves profi versenyzői segítségével támogatja a tehetséges utánpótlás fejlődését. A kétéves program célja, hogy a résztvevők maguk is profi pilótává váljanak. Az Audi Sport Racing Academy évente akár hat ifjú tehetséget is támogathat. Az egy-egy témára összpontosító Academy meetingek során az Audi személyre szabott képzési programot kínál a fiatal tehetségek számára, amely a jeges úton történő vezetés technikájára éppúgy kiterjed, mint a testedzés és a helyes étkezés kérdéseire. Mindezek mellett az instruktorok a versenyautók műszaki megoldásaival is megismertetik a programban résztvevő fiatal versenyző jelölteket, illetve a felkészítés során a médiával, a szponzorokkal és a nyilvánossággal való megfelelő kapcsolattartás is szóba kerül.

A résztvevők fejlődését Pierre Kaffer és Rahel Frey versenyzők Sepp Haider koordinátorral közösen segítik. Az ifjú pilóták a Neuburg an der Donauban működő Audi Driving Experience központ és a Groß Dölln-i Driving Center létesítményeiben, különböző európai versenypályákon, valamint a Finnországban és Svédországban szervezett jeges tréningek során csiszolhatják vezetési stílusukat. Oktató autókként főként az Audi jelenlegi RS és R modelljei szolgálnak, amelyeket az Audi TT Cup és az Audi R8 LMS versenygépek egészítenek ki.

„Az Audi Sport Racing Academy egyre szélesedő tevékenységünk fontos kiegészítése, amely még sportosabb karaktert kölcsönöz munkánknak” – foglalta össze a program lényegét Klaus Demel, az Audi Driving Experience vezetője. „Mindemellett ezen az úton haladva az Audi vonzó programmal bővítheti versenysport tevékenységét is.”

Az Audi szakemberei a magyar Keszthelyi Vivien, a dél-afrikai Sheldon van der Linde és a dán Nicklas Nielsen személyében már ki is választották az első támogatandó tehetségeket. A 15 esztendős Keszthelyi Vivien a képzés első lépcsőjében kizárólag a különböző témaköröket felölelő Academy Meeting programot végzi, majd pedig az Audi Sport TT Cup 2016-os sorozatában is rajthoz állhat, s kellő alkalmasság esetén 2017-től, a harmadik lépcsőben, már az Audi R8 LMS GT3 versenyautó volánja mögé is beülhet. A cél a legfeljebb 25 éves jelöltek sikeres képzése, annak érdekében, hogy versenyzőként is megállják helyüket.

Az Audi Sport TT Cup versennyel az Audi az Audi R8 LMS Cup nagysikerű ázsiai elindítását követően 2015-től Németországban és Ausztriában is új márkakupát indított. Az új Audi TT versenyváltozata mindössze 1.125 kilogramm saját tömeg mellett 228 kilowattos (310 LE) teljesítményű, de az úgynevezett Push-to-Pass funkcióval átmenetileg további 22 kilowattal (30 LE) növelhető a TFSI aggregát teljesítménye. „Az Audi TT olyan ikon, amely immár harmadik nemzedékében egyet jelent az erőteljes sportossággal és az érzelmekben gazdag formával” – emelte ki Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja. „Számomra mindig is egyértelmű volt, hogy egy olyan sportautónak, mint az új Audi TT, a versenypályán a helye. Az Audi Sport TT Cup sorozatában ennek igazán izgalmas módjára találtunk rá, melyen keresztül a TT a rajongókat és a pilótákat egyaránt lelkesedéssel tölti el.”

Idén újra DTM Magyarországon

Az „RS” az Audinál a teljesítmény és a menetdinamikai képességek csúcsát jelenti egy-egy modellsorozatban. Jó okkal tartoznak hát az RS modellek – akárcsak az Audi R8 – az Audi Sport nagy családjához. „Az RS modellek mögött közvetlenül a versenysportból származó know-how áll, ami azonnal jól érzékelhető. Az RS modellek igaz sportgépek, amelyek azonban az Audi drive select révén egészen visszafogottan is vezethetők, ám bármikor előhívható belőlük a báránybőrbe bújt farkas…” – mondta Mattias Ekström, az Audi DTM-pilótája.

Elegendő egy pillantást vetni a nemzetközileg is nagy népszerűségnek örvendő versenysorozat Hall of Fame gyűjteményére, és egyértelművé válik, hogy a DTM-bajnokok kedvelik az Audit.

A négykarikás márka első DTM fellépése is igen eredményesnek bizonyult a kilencvenes évek elején, a hatalmas Audi V8 quattro túraautóval Hans-Joachim Stuck és Frank Biela mindjárt két egymást követő bajnoki címet hozott el Ingolstadtba és Neckarsulmba. A mindössze nyolc év alatt szerzett öt autóversenyzői bajnoki címmel az A4 DTM egészen napjainkig az Audi legsikeresebb DTM-versenyautója, Mattias Ekström és Timo Scheider 2007 és 2009 között szerzett három egymást követő bajnoki címe pedig egyedülálló „mesterhármas” a tekintélyes versenysorozatban induló gyártók körében. A legutóbbi nyolc DTM-bajnokból öt Audi versenyautóval diadalmaskodott, ami igazán meggyőző mérleg.

A 2014-ben a Hungaroringen bemutatkozott verseny idén ismét Budapestre érkezik, a magyar futam szerepel a DTM versenysorozatában, melyre szeptember 23-25 között kerül sor a Hungaroringen.

Jön a 2017-es Ford Shelby GT350 Mustang, új fényezésekkel és gazdagabb alapfelszereltséggel

A Ford Performance gazdagabb alapfelszereltséggel kínálja az idén júniustól forgalomba kerülő Shelby GT350 Mustang modellt.

ford-shelby-gt-mustang-2017-autoaddikt

Az új tételek arról a kívánságlistáról származnak, amit minden idők leginkább versenykész Mustangjának vásárlói állítottak össze.

A 2017-es modellévben a Shelby GT350 Mustang alapfelszereltségének része lesz a Versenypálya Csomag, amelyben olyan opciók szerepelnek, amit a vásárlók eddig csak opcióként rendelhettek meg – ezentúl tehát nem kell választaniuk a Versenypálya Csomag és más opciók között. Ilyen például a  hátsó üléssori opció, mely tavalyi év végén került be a Shelby GT350R kínálatába.

A 2017-es Shelby GT350 kínálatában emellett három új fényezés, valamint egy Elektronikai Csomag és egy Kényelmi Csomag is megjelenik.

A 2017-es Shelby GT350 Mustang új felszereltségi tételei:

  • Az alapfelszereltség részét képező Versenypálya Csomagban olyan elemek szerepelnek, mint az alumínium toronymerevítés, a nagy leszorító erőt biztosító csomagtérajtó-légterelő, a motorolaj-, sebességváltó- és differenciálmű-hűtők, valamint a MagneRide™ lengéscsillapító rendszer
  • Három új fényezés (Ruby Red Metallic, Lightning Blue és Grabber Blue) váltja fel a Deep Impact Blue és a Competition Orange árnyalatokat
  • A kínálatban két új csomag jelenik meg. Az Elektronikai Csomagban a SYNC® 3 hangvezérlésű navigáció és egy kilenc hangszórós audiorendszer szerepel; a Kényelmi Csomag ugyanazokat az opciókat tartalmazza, ám a kézzel állítható Recaro ülések helyett bőrkárpitozású, motoros állítású sportüléseket kínál
  • Az Elektronikai Csomagban, a Kényelmi Csomagban és az R-Elektronikai Csomagban az eddigi hét hangszórós rendszerek helyett kilenc hangszórós audio-berendezések szerepelnek.

LEGFRISSEBB

Új kihívó a spanyol autópiacon – bemutatkozott az Ebro, amely a...

0
Spanyolország autóiparát évtizedek óta a SEAT és a Cupra neve fémjelzi, ám most Barcelonában egy új márka, az Ebro jelent meg a színen, amely...

TESZTJEINK