Főoldal Blog Oldal: 417

Genfi Autószalon 2016: a Peugeot három világpremierrel készül

Egy kis összesítő: a Peugeot megújult formában vág neki az idei évnek, aminek a lendületét a márka 2015-ben elért 4,6 százalékos eladás-növekedése és a versenysportba való látványos visszatérése adja.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_014

Tavaly 1.710.000 Peugeot gépjárművet értékesítettek világszerte, Európában erőteljesen, 9,7 százalékkal, Kínában 5,6 százalékkal, az Afrika és Közel-Kelet régióban 2,3 százalékkal, míg a csendes-óceáni térségben 9,1 százalékkal nőttek a márka eladásai. Az értékesítést a Peugeot termékcsalád 8-as sorozata húzta felfelé:

  • Továbbra is töretlenül népszerű a Peugeot 308, a márka legkeresettebb modellje, amely dobogós hellyel büszkélkedhet az európai C szegmensben, és a Peugeot márka feljebb pozicionálási törekvésének motorja: 23 százalékot meghaladó modellmix a GT Line, a GT és a GTi by Peugeot Sport felszereltségi szintekkel,
  • Szintén népszerű az egy évvel ezelőtt Genfben bemutatott új Peugeot 208, amelyből 10 százalékkal több talált gazdára Európában,
  • Az új Peugeot Partner, a márka legnagyobb példányszámban értékesített kishaszonjárművének sikere,
  • Sikerek a motortechnika és a környezet megóvása terén: 25 Peugeot személyautó vívta ki a szegmensében a best-in-class címet, az európai viszonylatban alacsony CO2-kibocsátásának köszönhetően (közülük 8 PureTech motorral, 4 THP erőforrással, további 13 pedig BlueHDi motorral készült).

Három Peugeot világpremier és az év első szabadidő-autójának bemutatása a genfi autószalonon: az Oroszlán 2016-ban rendületlenül halad tovább a megkezdett úton.

Új Peugeot 2008: a márka kompakt szabadidő-autójának világpremierje

Januárban a Peugeot 2008 DKR fantasztikus győzelmet aratott a Dakaron1. A 13 szakaszból kilencet a márka pilótái nyertek meg, két hármas- és 5 kettős győzelem született, így végül a Peugeot csapata állhatott fel a dobogó legfelső fokára a dél-amerikai verseny végén, amelyen mindössze második alkalommal indult a márka. Az embert és gépet egyaránt próbára tevő körülmények között megtett 9500 km versenytávval a Peugeot SPORT tovább gyarapította trófeái számát, melyben olyan értékes győzelmek szerepelnek, mint az afrikai Dakaron begyűjtött négy győzelem 1987 és 1990 között, valamint a Le Mans-i 24 órás versenyen, a WRC bajnokságban, a WRX-ben és a Pikes Peak-on aratott sikerek.

Hat héttel azután, hogy a Peterhansel/Cottret páros megnyerte a Dakart a Peugeot 2008 DKR versenygéppel, a Peugeot a világon először Genfben mutatja be az új Peugeot 2008-at, a márka kompakt szabadidő-autóját.

A Peugeot 2008 modellcsalád 2013-ban lépett a piacra. A vásárlók egyöntetű tetszéssel fogadták elegáns külsejét és dinamikusságát. Az eladási darabszám rendületlenül növekedett, összesen 515.000 példány2 készült belőle világszerte. Nemcsak Európában, hanem Brazíliában és Kínában is gyártják, ezzel a 2008 a világon a legnagyobb számban gyártott Peugeot modell. Európában a modell a bevezetése óta szilárdan őrzi dobogós helyét a szegmensében.

A modell vonzerejét még jobban fokozza a Peugeot 2008 erőt sugárzó szabadidő-autós formaterve. A kiszélesített sárvédők, a függőleges hűtőrács és a védőelemek a mindennapi használatra készült, robusztus autó benyomását keltik. A piros Ultimate árnyalat még tovább fokozza ezt a hatást.
Az Access, Active és Allure felszereltségi szinteket a GT Line koronázza meg. Az új kiadás, amely az egész Peugeot kínálaton átívelő ajánlatként jelenik meg, a vörös-fekete színösszetételnek köszönhetően sportos és elegáns hangulatot képvisel.

A Peugeot 2008 a vezetés páratlan, rabul ejtő élményét ígéri. A Peugeot i-Cockpit® megtestesíti mindazokat a tulajdonságokat, amelyek a Peugeot 2008 vezetését jellemzik: ösztönösség, fürgeség, biztonság.

A speciális kipörgésgátló, a Grip Control minden körülmények között a terepviszonyoktól függően szabályozza az első kerekek hajtását, ami a 2008 sokoldalúságát, felhasználáságát fokozza. A Grip Controlhoz Mud & Snow típusú gumiabroncsok járnak.

A Peugeot 2008 felszerelései sorába tartozik a MirrorLinkTM és Apple Carplay® kommunikációs protokollal kompatibilis Mirror Screen, valamint a szegmensben különösen ritka tolatókamera, Active City Brake és parkolássegítő rendszer.

Az összes változatra jellemző a modell etalonként számon tartott dinamikus viselkedése. Az Euro6 motorok magas szintű vezetési komfortot biztosítanak, ugyanakkor takarékosak. Négy változat a Kategória legjobbja (Best in Class) címmel büszkélkedhet a szegmensében, köztük a hatfokozatú, manuális váltóval felszerelt 1.2 l PureTech 130 S&S.

Peugeot Traveller: utazás felsőkategóriás kényelemben

A Peugeot Traveller a 2016-os genfi autószalonon mutatkozik be a világon először és vonul be az egyterűek és a VIP kisbuszok világába.
A Peugeot Traveller a márka limuzinjainak és szabadidő-autóinak új arculati elemeit vezeti be a szegmensbe, formaterve erőt és eleganciát sugároz.

A Peugeot számos egyéb előnnyel ruházza fel a Travellert, amely mércét kíván teremteni a kategóriában. A jármű új alapját a moduláris EMP2 platformból adaptálták, ami kimagasló minőséget, hatékonyságot és rekord alacsony fogyasztást garantál a szegmensen belül.

A járművet a piac leghatékonyabb károsanyag-kibocsátás szabályozási rendszerével, a részecskeszűrő előtt elhelyezett SCR rendszerrel ellátott BlueHDi Euro6 motorokkal szerelik fel. A 2013 vége óta alkalmazott és hatékonyságukért elismert motorok a vezetési komfortot akár 180 lóerős, illetve 400 Nm-es teljesítménnyel ötvözik, fogyasztásuk és CO2-kibocsátásuk tekintetében pedig kategóriájuk legjobbjai. A választékban megtalálható motorok átlagos fogyasztása 5,4 liter 100 km-ként, 140 gramm/km emisszió mellett.

A Peugeot Traveller utastere nyugodt utazást ígér a márka szaktudására épülő úttartás, a csúcskategóriás belső kialakítás és komfortszint jóvoltából. A nagyfokú alakíthatóság, köztük a kilencüléses beltér és a – szegmensben olykor egyedülálló – felszerelések gazdag tárháza megkönnyíti és élménnyé teszi az autózást a mindennapokban.
A Peugeot Traveller kifogástalan biztonságát bizonyítja, hogy 2015. decemberben ötcsillagos minősítést nyert az Euro NCAP töréstesztjein.

Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz

Az új Peugeot Traveller eygterűvel a márka megerősíti megújulásra törekvését valamennyi szegmensben. Peugeot Traveller i-Lab tanulmányautóval képzeli el a márka a jövő VIP kisbuszát, az üzleti ügyfelek exkluzív mobilitását. A környezettel való folyamatos kapcsolattartás forradalmasítja az autóba épített funkciókat, így mostantól tapintható élménnyé és az üzletemberek zökkenőmentes napirendjének értékes, aktív részévé válik.
Ebben a szegmensben a Peugeot a márka limuzinjaiból és szabadidő-autóiból kölcsönzi az új karakterjegyeket.

Az EMP2 padlólemezre épített VIP 3.0 kisbusz ideális egyensúlyt teremt a külső méretek és a tágas belső tér között.

Az autóban ülők számára az utazás egyszerre jelent inspirációs forrást és a munkavégzéshez ideális környezetet. Az egymással szembe fordított négy ülés egy hatalmas, 32 colos, érintőképernyős táblagép körül helyezkedik el, amely egy elegáns konzolon nyugszik. A beépített informatikai eszközök tárháza igen gazdag, a WiFi hotspottól a Bluetooth®-on át a vezeték nélküli mobiltöltő dokkolóig és a virtuális valóságot megjelenítő headsetig.

A vezető biztos lehet afelől, hogy az ügyfelek maximálisan elégedettek lesznek a Peugeot Traveller i-Lab technikai megoldásaival. A biztonságos utazást garantálja a panelekbe épített közlekedésilámpa-leolvasó berendezés és a veszélyre figyelmeztető rendszer.

Az újgenerációs 3D Peugeot navigáció valós időben és az aktuális körülmények figyelembevételével tájékoztatja a vezetőt, aki mindenkor a forgalomnak és az utas napirendjének megfelelően választja ki az útvonalat.

Peugeot 2008 DKR: Genfben mutatkozik be a 2016-os DAKAR-győztes fenevad3
Íme itt van, most látható először nyilvánosan, amióta visszatért Dél-Amerikából. A 302-es rajtszámot viselő Peugeot 2008 DKR, Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret, a 2016-os DAKAR győztes párosának versenygépe. Genfben csodálhatják meg a látogatók « Dakar úr » szépséges fenevadját, amelyet a második győzelem óta most még nagyobb legenda övez. Az elődjénél alacsonyabb, szélesebb versenyautó lenyűgözően atletikus karosszériájával kelt feltűnést. Átkelés homokdűnén, köves úton, gázlón – minden csapdával megbirkózik, amelyet a világ egyik legizgalmasabb kalandja, a Dakar tartogat a résztvevők számára.

A Peugeot 2008 DKR szénszálas karosszériája kettős háromszög lengőkar felfüggesztéseket és 460 mm-es rugóuttal rendelkező spirálrugókat rejt. Az egy darabból készült magnéziumötvözet felnikre robusztus, a korábbinál könnyebb és hatékonyabb, 37 colos Michelin abroncsokat tettek, amire nagy szükség is volt a rendkívül változatos, egyenetlen terepen. A motorházfedél alatt dobog a fenevad szíve: a háromlieteres V6-os turbódízel teljesítményét tovább növelték, 350 lóerőt, illetve 600 Nm nyomatékot ad le. Szélesebb tartományban rendelkezésre álló nyomatékának különösen a kanyargós gyorsasági szakaszokon vették jó hasznát. És itt lesznek a DAKAR hősei is! A Peugeot rajongók Stéphane Peterhansellel március 5-én, Sébastien Loebbel pedig március 11-én találkozhatnak a Peugeot standon.

A Peugeot 2008 DKR mellett a Peugeot SPORT a következő sportos modelleket állítja ki:
– 308 GTi by Peugeot Sport, a márka legnépszerűbb modelljének radikálisan sportos változata, 270 lóerős 1.6 THP motorral.
– 308 R HYbrid, a szuperautók teljesítményeivel felruházott kompakt limuzin, 500 lóerős hibrid hajtáslánccal!

Peugeot FRACTAL tanulmány: a jövő Peugeot i-Cockpit® vezetőhelye

A márka legújabb modelljeinek különlegessége, a Peugeot i-Cockpit® 2012 és a 208 bevezetése óta több mint 2,2 millió ügyfelet hódított meg. 2015-ben a Peugeot egy új jövőkoncepciót mutatott be a Peugeot FRACTAL elnevezésű innovatív tanulmányban. A városi elektromos kupé futurisztikus vonalai mögött új köntösben jelenik meg a Peugeot i-Cockpit®, ahol a hangzás kitüntetett szerepe még ösztönösebbé teszi a vezetést.

A látás és a hallás után az autó belső tere a vezető és az utasok újabb érzékét, a 9.1.2 hangzórendszernek köszönhetően a hallást kívánja bevonni az egyedülálló élményvilágba. A kimagasló hangminőséget garantáló 9.1 rendszer az egyes ülések támlájába épített extra mélysugárzókkal társul, melyeket a FOCAL fejlesztett ki a kitűnő térhangzás és hangdinamika elérése érdekében.

A Peugeot FRACTAL utasterének minden részletét az innovatív megoldások uralják. A head-up display holografikus kijelzéssel ellátott digitális csempét kapott, a kicsi kormánykerékbe érintőpadokat és egy kettős érintőlemezt (platina) építettek, ahonnan a funkciók és az akusztikai környezet kezelhető. Az utastér felületének egyes darabjai 80 százalékban 3D nyomtatással készültek, akárcsak a visszhangzásmentes felületek, amelyek úgy terelik a hangot, mint egy előadóteremben.

A teljesen elektromos hajtáslánccal készült városi kupé maximális teljesítménye 204 LE, hatótávja pedig 450 km a töretlen vonalaknak, a mértéktartó, 1000 kg-os önsúlynak, valamint a keskeny futófelületű Tall & Narrow abroncsoknak köszönhetően. Igen fürge, 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, az 1000 m-t pedig 28,8 mp alatt teszi meg álló rajtból indulva. Kompakt méreteiből (mindössze 3,81 m), valamint 7 és 11 cm között változó hasmagasságából adódóan kifejezetten otthonosan mozog városban.

A Peugeot stand Genfben: formatervezett, hívogató kiállítótér a három világpremiernek
2650 négyzetméternyi tömény élmény és érzelem a Palexpo 6-os csarnokában – ez várja a nagyközönséget, amely itt láthatja a világon először az új Peugeot 2008-at, a Peugeot Travellert és a Peugeot Traveller i-Labot, illetve a Peugeot Fractal tanulmányt, a Peugeot 308 R Hybrid kísérleti járművet, a Peugeot 2008 DKR-t, a 2016-os Dakar győztes versenygépét és a Peugeot teljes 8-as sorozatát.

A Peugeot három tematikus ponton mutatja be a sporttal és a műszaki megoldásokkal kapcsolatos fejlesztéseit. A GTi by Peugeot SPORT ponton látható a 308 GTi by Peugeot SPORT és a 208 GTi by Peugeot SPORT, a Peugeot 308 R HYbrid és az idei Dakaron győzelmet aratott Peugeot 2008 DKR. A 308 GTi by Peugeot SPORT szimulátor segítségével átélhetik a látogatók, hogy milyen vezetési élményt nyújt a Peugeot SPORT legújabb üdvöskéje. A Technológia ponton láthatók a különösen hatásos PureTech és BlueHDi motorok, az EAT6 sebességváltó és a Peugeot 308 R Hybrid hajtáslánc. Külön területen kapott helyet a márka Roland Garros kínálata – melyet a Peugeot 108 Roland Garros és a Peugeot 208 Roland Garros modellek alkotnak.

A Peugeot az egyetlen járműgyártó a világon, amelynek modelljei napjaink összes mobilitási igényét kielégítik. Erről tanúskodnak a Peugeot CYCLES új elektromos rásegítésű kerékpárjai, a HYbrid-Bikes Peugeot AE21 és a eC01.100, amelyet az új, 400 Wh (opcióként 500 Wh) Bosch Active Line rendszerrel, az ahhoz kapcsolódó, NuVinci Harmony Optimized H!Sync folyamatosan változó automatikus erőátvitellel szerelnek fel, amely optimalizálja és egyszerűbbé teszi a teljesítmény kezelését.

Kapcsolattartás: nyugodt utazás, folyamatos kapcsolattartás a külvilággal

A Peugeot az autózás közbeni kapcsolattartás újgenerációs megoldásait is bemutatja a genfi szalon látogatóinak. Az új Peugeot érintőképernyő tartalmazza az összes funkciót, amelyek az útvonalak és a vezetés megkönnyítését szolgálják. A képernyő egyszerű érintésével vagy hangvezérléssel működtethető.

A hangfelismerés előnye, hogy növeli a biztonságot, hiszen a navigáció, a telefon és a médiarendszer funkcióit úgy használhatjuk, hogy közben le sem kell vennünk a szemünket az útról.

Az újgenerációs Peugeot 3D navigációs rendszer, amely hangfelismeréssel vagy az érintőképernyőn keresztül működtethető, magába foglalja a térképadatok évente négyszer, ingyenesen történő frissítését, egészen a jármű élettartama végéig, valamint a kapcsolódó Peugeot Connect csatlakoztatott szolgáltatásokat 3 éven keresztül.

A Peugeot Connect a következőket foglalja magába:
– a valós idejű TomTom Trafic közlekedési információkat;
– a töltőállomások elhelyezkedését és árait, valamint a közelben található parkolókat;
– az időjárási információkat;
– helyi keresés (POI) funkciót.
Opcióként Veszélyes helyekre figyelmeztető modul is rendelhető.
4 A bevezetésekor 11 országban kezdik forgalmazni (Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc), a többi ország és az Európán kívüli térségek esetében még tart a piackutatás.

A valós idejű közlekedési információknak köszönhetően az új Peugeot navigációval időt takaríthatunk meg, és a dugók elkerülésével sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat.

A Peugeot Connect szolgáltatásai automatikusan és felár nélkül elérhetők a Peugeot Connect SOS & Assistance (SIM kártyával és adatokkal) esetén, ha a járműben van ilyen funkció. Ha nincs, a csatlakozás tethering segítségével történik (modem mód) USB-n, Bluetooth-on vagy WiFin keresztül csatlakoztatott okostelefonon keresztül.
A Peugeot Connect Nav tartalmazza a Mirror Screen funkciót is, így az autóban utazók a 7 colos Peugeot érintőképernyőre közvetíthetik okostelefonjuk alkalmazásait. A Mirror Screen Apple CarPlayTM illetve Mirrorlink® technikával egyaránt elérhető, ami szélesíti a rendszerrel kompatibilis okostelefonok skáláját.

Peugeot robogók: a történet tovább folytatódik két keréken

A Peugeot a világ legrégebbi motorkerékpár-gyártójaként is ismét ott lesz a genfi autószalonon. Három robogót mutat be ebből az alkalomból:

Peugeot Metropolis 400. A piac legmodernebb háromkerekű robogóját a Blue Line D-air speciális változatban mutatja be a márka. A fekete matt és a kék árnyalatok eredeti összetétele, a Peugeot exkluzív stílusának védjegyévé vált éles vágással elválasztva, a megmunkált fekete felnik és a rozsdamentes acélból készült sport kipufogó a stílusosság és a sportosság közötti tökéletes összhangot nyújtják a Blue Line sorozatnak. A Peugeot Metropolis biztonsági felszereltségi szintjét még tovább fokozza a D-air változatban a világ leggyorsabban kioldó Dainese vezeték nélküli légzsákrendszere (rekord gyors kinyílási sebesség: 45 ezredmásodperc). Az ergonomikus tervezésű Peugeot Metropolis határozottan a felhasználók komfortját helyezi a középpontba az intelligens « Smart Key » indítórendszerrel (nem szükséges behelyezni az indítókulcsot), az abroncsnyomásmérővel, az elektromos parkolófékkel és a nyereg alatt kialakított, két bukósisak elhelyezésére alkalmas mélyedéssel. Fontos megemlíteni, hogy a Peugeot Metropolis kiérdemelte a Garantáltan Eredeti Franciaországi termék címkét!

A legendás S55 és S57 ihlette Django stílusosan és modern kiadásban értelmezi újra az ötvenes évek leghíresebb Peugeot robogóját. A 2015 tavaszán bevezetett Django 50 típussal együtt a kínálatban háromféle hengerűrtartalom szerepel: 50, 125 és 150 köbcentiméter. A minden igényt kielégítő négyféle kiadásban (HERITAGE, SPORT, EVASION és ALLURE) kapható Djangót a 125 köbcentis Evasion Dragon Red változatban láthatja a nagyközönség Genfben. A krómozott első csomagtartóval felszerelt járművet még exkluzívabb megjelenés és kiváló passzív biztonság jellemzi, amelynek lelke az SBC fékrendszer, első-hátsó aktív fékerő-elosztással. A külvilággal összekapcsolt, vagány Django ideális utazóeszköz a városban: amikor a tulajdonosa gyalogosan folytatja útját, a motorban hagyhatja a bukósisakot, vagy akár a mobiltelefonját, amely a 12 voltos csatlakozónak (alapfelszerelés) köszönhetően az utazás során is feltölthető.

A Django az egyéni ízlésnek megfelelő kialakítás gazdag lehetőségeit kínálja az online konfigurátornak köszönhetően (a Peugeot SCOOTERS honlapról elérhető). A digitális konfigurátor segítségével a vásárló a számítógépe előtt ülve választhatja ki a neki megfelelő motort, színt, visszapillantót, nyerget, lámpatestet és a különböző tartozékokat. Összesen 110.000 féle variáció lehetséges, így mindenki az egyéni ízlésének megfelelő, testre szabott Djangót állíthat össze, egy egyedi darabot, a Django_ID-t.
Az 50 köbcentis Speedfight IV a negyedik opusa egy közel húsz éve útjára indított családtörténetnek.

A már 600.000 példányban értékesített modell most a még hatékonyabb és felszereltebb Iceblade verzióban jelentkezik. A sportosság és a formaterv kedvelői különösen értékelni fogják ezt a vadonatúj, modern kiadást, amelyet a lencse formájú, vörössel szegélyezett részek, a piros légbeömlők és fényszórókeretek, valamint egy alumínium lemez tesz jellegzetessé. A fehér hátsó héj « single-rider » kétkerekű jelleget kölcsönöz a járműnek. A kifutók világa csak egy karnyújtásnyira van! Ott lüktet benne a versenyszellem.

A vezetés felemelő élményét középpontba helyező, örömteli vezetés, méltóságteljes formaterv, megalkuvás nélküli minőség – ez a márka kötelezettségvállalása az ügyfelekkel szemben, és ez alapozza meg azt az érzést is, amelyet a Peugeot járművek ébresztenek tulajdonosukban.

BMW: Vehicular CrowdCell mobil femtocella-technológia

A Vehicular CrowdCell elnevezésű mobil femtocella-technológia jelentős mértékben növeli az autóban és a jármű környezetében hozzáférhető mobilinternet-hálózatok lefedettségeit és jelerősségüket, amellyel a vállalatcsoport az utazás közben elérhető mobil szélessáv járműtechnológiai alapjait fekteti le.

bmw-vehicular-crowdcell-autoaddikt

A Vehicular CrowdCell elnevezésű mobil femtocella-technológia jelentős mértékben növeli az autóban és a jármű környezetében hozzáférhető mobilinternet-hálózatok lefedettségeit és jelerősségüket, amellyel a vállalatcsoport az utazás közben elérhető mobil szélessáv járműtechnológiai alapjait fekteti le.

A Barcelonában 2016. február 22-25. között megrendezett idei Mobil Világkongresszuson ­– amely a berlini IFA Szórakoztató Elektronika Kiállítás mellett a legfontosabb mobilkommunikációs kiállítás és vásár Európában – a BMW Group a Vehicular CrowdCell névre keresztelt kutatási projektet tárja a nagyközönség elé, amely az egy évvel ezelőtti barcelonai kiállításon bemutatott „Vehicular Small Cell” járműtechnológia-koncepció továbbgondolt, kibővített változata. Amíg utóbbi a mobil femtocella-technológiának köszönhetően optimalizálja az autóban hozzáférhető mobilinternet-lefedettségeket, addig a vadonatúj Vehicular CrowdCell már az adatátvitel sebességét és a jármű környezetében elérhető mobilinternet-lefedettségek jelerősségeit is jelentős mértékben növeli. A BMW Group az autóipari kommunikációs technológiák terén élen járó peiker céggel és a vezeték nélküli szolgáltatásokat fejlesztő Nash Technologies vállalattal együttműködve készítette el a Vehicular CrowdCell technológiával felszerelt BMW kutatási prototípust.

A széleskörű multimédia-szolgáltatások átfogó használatának és az okoseszközök által elterjesztett zene-, illetve videómegosztásoknak köszönhetően a mobil adatátvitel sebessége rohamos növekedésen ment keresztül, a technológia fejlődése pedig a jövőben a mobilinternet-hálózatok egyre stabilabb lefedettségét és jelerősségét igényli. Az úttörő femtocella-technológia nagyszámú alkalmazása és a már meglévő bázisállomások femtocellás korszerűsítése is eme technológiai követelményt váltaná valóra.

2015-ben a BMW Group a peiker és a Nash Technologies partnerekkel együttműködve a világon elsőként mutatta be az autóba integrált mobil femtocella-technológiát: a „Vehicular Small Cell” névre keresztelt koncepció a jármű antennáján keresztül optimalizálja az autóban hozzáférhető mobilinternet-lefedettségeket. Az úttörő járműtechnológiát idén a Vehicular CrowdCell” innovációja emeli minden korábbinál magasabb szintre: a mobil femtocellák a jármű aktuális helyzetében elérhető mobilinternet-hálózatok lefedettségeihez és jelerősségeikhez dinamikusan alkalmazkodva aktiválódnak, a szükséges adatátvitel sebessége és mennyisége szerint.

A Vehicular CrowdCell kutatási prototípus gyakorlati előnyei

A Vehicular CrowdCell kutatási prototípus egyik legoptimálisabb hétköznapi felhasználása az autómegosztó szolgáltatások járműparkjában valósulhat meg – a város számos pontján parkoló elektromos autók ugyanis így egyszerre mobil és fix lefedettség-, illetve jelerősítő funkciót is betöltenének, rendkívüli hatékonyságot garantálva. A technológia dinamikusan alkalmazkodna a hálózathoz kapcsolódó felhasználók számához, a sávszélesség és a hálózati jelerősség igényei szerint aktiválva a mobil femtocellákat, s mint ilyen, a mobilinternet-hálózatok teljesítménye folyamatosan a felhasználók igényeihez igazodna. Az okostelefonok felhasználói főként a nagyobb adatátviteli sebességben és a fehér foltoktól mentes hálózati lefedettségben profitálnának a technológia elterjedéséből – különösen azokon a területeken, ahol a természeti vagy infrastrukturális környezet okán kisebb a hozzáférhető mobilinternet-hálózatok lefedettsége.

„A Vehicular Small Cell optimalizálja a járműben hozzáférhető mobilinternet-kapcsolatok lefedettségeit, a Vehicular CrowdCell pedig mindeközben a jármű környezetében is kimagasló minőségű mobilinternet-kapcsolat elérhetőségét teszi lehetővé, folyamatosan és gördülékenyen” – fogalmazott Dr. Peter Fertl, a BMW Group projektmenedzsere.

A BMW Group hosszú évek óta azon piacvezető autógyártók egyike, akik élen járnak a vezető, a jármű és a környezet közötti állandó, interaktív kapcsolat megteremtése és fenntartása terén. A vállalatcsoport a BMW ConnectedDrive innovatív szolgáltatásainak részeként megállás nélkül dolgozik a jövőbe mutató digitális szolgáltatások kifejlesztésén és elterjesztésén.  A Vehicular CrowdCell elnevezésű kutatási prototípus az utazás közben elérhető mobil szélessáv járműtechnológiai alapjait fekteti le.

Genfi Autószalon 2016: Nissan Crossover Premium koncepciók mutatkoznak be

A 86. Genfi Autószalonon a Nissan látványos, különleges változatban mutatja be két legnépszerűbb crossoverét, a Qashqai illetve az X-Trail modelleket.

nissan-premium-crossover-x-trail-qashqai-genf-2016-autoaddikt

A jelenlegi modellekre építve a Nissan azt szerette volna feltérképezni, hogy a dinamikusabb és prémium kialakítással hogyan teheti még vonzóbbá díjnyertes crossovereit.

A bemutatott tanulmányautók neve Qashqai Premium és X-Trail Premium. Bár két különböző autóról van szó, a felhasznált anyagok és színek, illetve a rajtuk megjelenő motívumok egyértelművé teszik a rokonságot. A Qashqai Premium a London szívében működő Nissan Design Europe (NDE) munkája, míg az X-Trail Premium tanulmányautó a Nissan Japánban található Global Design Centre-ben (GDC) született.

A crossoverek a Nissan évek óta tartó európai sikersorozatának fontos részei, és e két prémium tanulmányautó a Nissannak azt a törekvését demonstrálja, hogy az ügyfelek szerteágazó igényeinek felismerése mellett bővítse célpiacát.

Shiro Nakamura, a Nissan Motor Co., Ltd tervezési alelnöke és kreatív igazgatója a következőket mondta: „A két tanulmányautó elkészítése során hagytuk kibontakozni tervezőcsapatainkat. Végül két olyan – egymással kontrasztban álló, mégis közös témákra épülő – változatnál állapodtunk meg, melyek crossovereink új, prémium oldalát csillogtatják meg.”

A Nissan formanyelvének speciális anyaghasználaton keresztül történő kifejezésével mindkét modell tovább növeli a prémium Nissan crossoverek vonzerejét. A városi élmények koncepciójára építő modellek megvalósítása egyedi, és mindkettő más-más karakterű ügyfelek számára vonzó. A Qashqai a prémium minőséget kereső városlakók autója, akik számára a tökéletes hétvégi kikapcsolódást valamelyik európai kulturális központba, például Genfbe, Párizsba vagy Rómába tett kirándulás képviseli. Az X-Trail ezzel szemben a kalandvágyókat veszi célba, akik úti céljai között inkább az Alpok vagy a Pireneusok szerepelnek.

Mindkét modellben közös az egyszerű, ám élénk színpaletta használata – a fekete és a fehér kontrasztjára építő hatások, amelyet a prémium arany-réz szín fűszerez eleganciával és melegséggel.

A Qashqai Premium tanulmányautó

A domináns színként a modern mattfeketét viselő Qashqai Premium tanulmányautó okosan ötvözi a formatervet a színekkel és az új anyagokkal. A kivételes minőségű, prémium arany-réz részletek kiemelik a karosszéria különböző pontjait – a kerékíveket, az ablakok körvonalait, a fényszórókat és a tetősíneket – és a fekete alapszínnel erős kontrasztot alkotva hangsúlyozzák az autó dinamikus sziluettjét. A dinamizmus érzetét erősítik az alsó részen használt eredeti szénszálas anyag és a gépi forgácsolású, 20”-os keréktárcsák merész, a technikai megoldásokat előtérbe állító részletei is. A lökhárítók és az oldalsó küszöbök mindezt a sportos teljesítmény és a minőség érzetével koronázzák meg. A továbbfejlesztett V-alakú hűtőrács erős karaktert ad az orr-résznek, és merész formájával kidomborítja az autó prémium jellegét.

A Qashqai tanulmányautó utastere a prémium minőség új etalonját állítja fel a kompakt crossoverek szegmensében: az általában csak luxusautókban használt fehér nappabőr kárpitot az ülések ülőfelületének és támlájának középső részén steppelés díszíti. A minőségérzetet az egyedi, egész utastéren végigfutó prémium arany-réz szövött mintás szénszálas betétek és a kormánykerék, valamint a sebességváltó látványos, fekete szaténkróm és fényes fekete felületei is tovább erősítik.

Az X-Trail Premium tanulmányautó

Rokonával erős kontrasztban állva az X-Trail Premium uralkodó színe a mattfehér. A motorháztető és a tető mélyfekete matt szénszálból készült, amely hamisítatlan prémium hangulattal és robusztus, mégis könnyed imázzsal ruházza fel az autót. A fekete és a fehér hangsúlyos kontrasztja kiemeli a V-alakú hűtőrácstól induló, majd a motorháztetőn és az oldalakon egészen az autó hátuljáig futó vonalat. E kontraszt tükrözi a kalandokra éhes X-Trail strapabíró, minden terepet legyőző természetét is. A prémium arany-réz szín itt a tekintetet magára vonzó és a biztonságérzetet erősítő alvázvédő lemezen, valamint a 20”-os keréktárcsákon tűnik fel. A karosszéria borítóelemei és a sárvédők feletti rész fényes fekete színezést kaptak – a hasonló kaland-crossovereknél kifinomultabb megjelenéssel ruházva fel az X-Trailt.

Az utastér kárpitjai prémium bőrből készültek, természetes világosbarna-fekete színösszeállításuk pedig a kalandvágyó vásárlók ízlésvilágát tükrözi. Az üléseken is prémium bőrborítással találkozhatunk: a fejtámlákon és az ülések oldalán világosbarna, „felhőhatású” bőrrel, míg az ülések ülőfelületének és háttámlájának középső része aranygyöngyös szegésű Ultrasuede® anyagból készült. A műszerfalon és az ajtókon található fekete szénszálas bevonat és matt krómfekete festés sportos prémium hangulatot kölcsönöz az utastérnek.

A Nissan európai és japán tervezőstúdióinak szoros együttműködése révén a Qashqai Premium és az X-Trail Premium tanulmányautó új és izgalmas testre szabási lehetőségeket nyit meg a crossover kategóriában, amelyek révén az autó az önkifejezés sokkal személyesebb eszközévé válhat. Mindezek eredményeképp pedig mindkét modell vezetői és utasai egyaránt prémium és dinamikus élményben részesülhetnek.

Mamoru Aoki, a Nissan Motor Co., Ltd. tervezési igazgatója a következőt tette hozzá: „A Nissan a crossoverek úttörőjeként továbbra is a határok feszegetésén és az ambiciózus európai ügyfelek szerteágazó igényeit is kielégítő kreatív megoldásokon dolgozik majd.”

Megkezdődött a mérnökhallgatók felkészülése az idei Pneumobil megmérettetésre

Huszonkét hazai és harminc külföldi csapat indul a IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyen.

pneumobil-2015-autoaddikt-007

Immáron kilencedik alkalommal rendezik meg Egerben május 5-7. között a Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt, ahol mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek mérik össze tudásukat. Idén nyolc ország, ötvenkét csapatának nevezését fogadta el a szakmai zsűri, ezúttal már a külföldi járművek lesznek túlsúlyban.

pneumobil-2015-autoaddikt-002

Kilenc éves hagyományra tekint vissza a Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny, amelyet idén május 5-7-én rendez meg az AVENTICS Hungary Kft. Egerben. A sűrített levegővel hajtott járgányok futamának ezúttal is az Érsekkert ad otthont, s a nevezések alapján várhatóan 200-nál több mérnökhallgató érkezik a helyszínre, ugyanis ezúttal ötvenkét csapat nevezését fogadta el a szervező cég szakmai zsűrije. A korábbi évekkel ellentétben ezúttal már a külföldi egységek dominálnak: harminc jármű projektterve érkezett hét ország (Románia, Csehország, Lengyelország, Észtország, Németország, Litvánia, Lettország), húsz egyeteméről. A hazai felsőoktatási intézményeket huszonkét csapat képviseli.

pneumobil-2015-autoaddikt-003

Az idei verseny során előtérbe került a projektszemlélet, az egyetemistáknak ugyanis ebben a felfogásban kell menedzselniük a felkészülést, illetve a versenyzést. Az előkészületi szakaszban így több munka várt a jelentkezőkre: időtervet, költségvetést, komplett projekt leírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak, amit a verseny második napján, személyesen is prezentálnak majd. A nevezés utáni első rostát a műszaki dokumentációk ellenőrzése jelentette, a tavaszi versenyen csak azok a járművek állhatnak majd rajtvonalhoz, akik e során – és majd a helyszíni szemlén is – megfeleltek a zsűri szigorú elvárásainak. A zsűrizést követően április elejéig az összes csapat megkapja a járművek építéséhez szükséges alkatrész csomagot, így az indulók nekiláthatnak a munkálatoknak.

pneumobil-2015-autoaddikt-004

A versenyen a csapatok két kategóriában (normál, szenior) és három számban mérhetik össze tudásukat: a hosszú távú futam során az a jármű nyer, aki a legnagyobb távolságot lesz képes egy palacktöltettel megtenni a kijelölt pályán. Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után pedig az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt díjazza, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést.

pneumobil-2015-autoaddikt-006

“Az elmúlt évek során jelentős fejlődés volt tapasztalható a járművek teljesítménye kapcsán, – akadt ugyanis olyan csapat, aki 50 kilométer/óránál is nagyobb sebességgel haladt -, így az idei kihívást az jelentette, hogy növeljük a pilóták biztonságát. Ennek tükrében módosítottunk a versenyszabályzaton, így a csapatoknak szigorúbb feltételeket kell betartaniuk a kocsik építése során” – mondta el Varga Mihály, a IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny főszervezője. “Az új előírások szerint az autó formájú járgányoknál kötelezővé vált a bukókeret, a quad szerű gépeknél szigorítottuk az öltözéket, a csapatoknak új vész-stop körök beiktatását írtuk elő, emellett kétkörös fékrendszert kell a járgányokba építeni, illetve kiemelt szerepet kapott a kormányművek stabilitása” – tette hozzá.

pneumobil-2015-autoaddikt-008

Varga Mihály azt is elmondta, hogy a gyakorlati programnak az élményen túl munkaerő piaci szempontból is komoly jelentősége van: a tapasztalatok alapján ugyanis a résztvevő hallgatók nagy százalékát felkarolják az autóipari gyártó cégek. Éppen ezért iktatták be a prezentációs napot, ahol a verseny együttműködő partnerei személyes benyomást kaphatnak az indulókról.

pneumobil-2015-autoaddikt-005

 

Utazásmegosztó alkalmazás nyert a Ford Intelligens Mobilitás Játékversenyen

A Ford Intelligens Mobilitás Játékversenyt egy olyan alkalmazás nyerte, ami hatékonyabbá és szórakoztatóbbá teszi az utazásokat, csökkentve ezáltal a nagyvárosi forgalom zsúfoltságát. A Ford a napokban mutatta be a barcelonai Mobil Világkongresszuson a Jaunt utazásmegosztó alkalmazás alkotóit, akik a 10.000 eurós fődíjat is átvehették.

ford-intelligens-mobilitas-2016-autpoaddikt

A második helyezett a kerékpározást és gyaloglást népszerűsítő SelfieGo lett, a harmadik pedig a Flux alkalmazás, ami arra készült, hogy játékosságot csempésszen a feltorlódó forgalomba, ezzel enyhítve a zsúfoltságot. Mindkét fejlesztőcsapat 7.500 eurós pénzdíjat kapott. A Cologne Game Lab kutatócéggel közösen kidolgozott, és a világ legnagyobb európai interaktív játékvásárán, a tavalyi Gamescom szakkiállításon meghirdetett Ford Intelligens Mobilitás Játékverseny célja az volt, hogy játékos megoldások révén segítsen megoldani a nagyvárosi közlekedés mindennapos nehézségeit.

Már sok játékról bebizonyosodott, hogy számos terület problémáira nyújthat valós megoldásokat – akár még az AIDS gyógyításában is. A verseny tanulságai innovatív megoldásokat és új, frissebb szemléletmódot honosíthatnak meg a városi közlekedésben, és ezzel együtt a munkába járók szokásaiban. A Ford Intelligens Mobilitás Játékverseny zsűrijének tagjai a Ford, a Cologne Game Lab, a USC Games Program, a Cologne International School of Design, és a Turn 10 Studios munkatársai közül kerültek ki.

“A játékfejlesztők lenyűgöző mennyiségű új megoldást vázoltak fel a mindennapos problémákra – és pontosan e friss ötletek miatt rendeztük meg a Ford Intelligens Mobilitás Játékversenyt” – mondta el Ken Washington, a Ford Kutatási és Fejlett Tervezési részlegének alelnöke. „A Jaunt tökéletes példa erre. Összkapcsolja az utazókat, hogy közösen utazhassanak; ezáltal csökkenhet az utak zsúfoltsága, ráadásul az utazást is örömtelibbé és érdekesebbé varázsolja, legyen szó akár autózásról, kerékpározásról, buszozásról vagy éppen gyaloglásról.”

A New York-i Ilya Zarembsky és Betsy Medvedovsky által kifejlesztett Jaunt segítségével a felhasználók megtervezhetik utazásukat, vagy csatlakozhatnak mások utazásához, hogy gyorsabban vagy kellemesebb útvonalon jussanak el uticéljukhoz. Egy interaktív térképen kiválaszthatják az utazás módját, célját és időtartamát, és megismerkedhetnek más közlekedőkkel is. Az utazások megosztása, a különféle utazási módok használata és az utazók motiválása az alternatív útvonalak kipróbálására segíthet enyhíteni a főbb közlekedési útvonalak zsúfoltságát, és felgyorsítani a nagyvárosi forgalom áramlását.

A skót fejlesztésű SelfieGo egy GPS-alapú térképen jelöli azokat az útvonalakat, amelyeken a felhasználók szelfit készíthetnek a város főbb látványosságai előtt, amit aztán megoszthatnak a közösségi oldalakon. Az alkalmazás a gyaloglást és a kerékpározást szeretné vonzóbbá tenni. A német Flux játékká változtatja a közlekedési dugókat: a szélvédőre kivetített grafikák arra ösztönzik az autósokat, hogy egyenletes sebességgel haladjanak, így a forgalom simábban áramlik, és könnyebben elkerülhetők a balesetek.

A Ford Intelligens Mobilitás a vállalat terve arra, hogy piacvezetővé váljon a konnektivitás, a mobilitás, az önjáró autók, a felhasználói élmény és az adatelemzés területén. Azáltal, hogy új és innovatív megoldásokat keres a globális közlekedés problémáira, a Ford autógyártó vállalatból autógyártó és mobilitási vállalattá kíván válni; ezt a célt szolgálják azok a fejlesztések is, amelyeket Mark Fields, a Ford elnök-vezérigazgatója mutatott be a hét elején.

A vállalat többek között azért is karolta fel a játékfejlesztést, hogy elősegítse az önjáró autók fejlesztését, illetve tovább tökéletesítse a Ford felhasználói élményt. A Ford SmartGauge technológiája jutalmazza az autósokat az üzemanyag- és energiatakarékos vezetésért, a MyFord Mobile alkalmazás pedig lehetőséget nyújt arra, hogy az autósok távolról is kezelhessék elektromos autók feltöltését, emellett pedig egy hőlégballon vagy egy óriási labda képében a CO2-megtakarítást is jelzi. A Ford az elektromos kerékpárokra alapozott Handle on Mobility kísérlet részeként megalkotott MoDe:Link utazástervezési alkalmazás prototípusának fejlesztéséhez is felhasználja a videojátékok bizonyos elemeit; ez utóbbit tavaly mutatta be a vállalat a Mobil Világkongresszuson.

Genfi Autószalon 2016: megújult Volkswagen up! tanulmány

Az idei, 86. Genfi Autószalonon a Volkswagen márkánál két modell áll a figyelem középpontjában: egyrészt bemutatkozik az up! városi kisautó új változata, amely hamarosan nem mindennapi extrafelszereltségek sorával és továbbfejlesztett okostelefon-integrációval jelenik meg a piacokon. Másrészt pedig egy lélegzetelállító tanulmányautóval készül a wolfsburgi székhelyű vállalat, amely ezzel a divatos, megfizethető SUV modellel új színt visz a kompakt kategóriába.

volkswagen-up-tanulmany-2016-genf-autoaddikt

Az erőteljes benzines erőforrásokkal (elérhető a 66 kW/90 LE teljesítményű változat is*), kedvező fogyasztású földgáz hajtással vagy tisztán elektromos hajtással elérhető új up! modellnél a választható erőforrások tekintetében kívánni sem lehetne többet. A számos modellváltozat mellett, mint amilyen a három különböző felszereltségi szint, a cross up változat vagy a tágas, 2 üléses load up! verzió, további új külső fényezésekkel, üléskárpit típusokkal, műszerfal-betétekkel és ellenállhatatlan dekorfóliákkal tehető minden egyes up! modell egyedivé és még karakteresebbé. Újdonság még az okostelefon-integráció, amely a Volkswagen applikáció segítségével hozzáférést biztosít a navigációs, zenei és a járműinformációkhoz. Ezen kívül az audio rendszer specialista amerikai BeatsAudioTM 300 watt teljesítményű hangrendszere is elérhető a Volkswagen városi kisautójának „up! beats” névre hallgató változatában.

Egy határozott SUV modelloffenzíva kezdeteként érkezik a Volkswagen új tanulmányautója, amely a hétköznapi használhatóság mellett egy teljesen új autóipari megközelítést, életérzést is közvetít. Bemutatásával a Volkswagen betekintést enged egy teljesen új modellsorozatba és egy jövőbeni szériagyártású modell részleteibe. Működési elve szinte teljesen nélkülözi a kapcsolókat, így kötődve koncepciójában a márka BUDD-e tanulmányautójához, amely a las vegasi CES (Consumer Electronic Show) rendezvényén nyűgözte le a nemzetközi közönséget.

Genfi Autószalon 2016: bemutatkozik a Hyundai IONIQ modellcsalád

A Hyundai a 2016-os, idei Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád tagjait: az IONIQ Hybrid, IONIQ Electric és IONIQ Plug-in modelleket.

hyundai-ionic-2016-autoaddikt

Az IONIQ a legelső olyan gépkocsi a világon, amely három különböző, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot kínál, és ezáltal mindenki számára elérhetővé teszi a nulla vagy csekély károsanyag-kibocsátású közlekedést. A Hyundai Motor új megközelítésében az IONIQ innovatív technológiák alkalmazásának köszönhetően sem a formaterv, sem a vezetési élmény terén nem követel kompromisszumot, ráadásul a legmodernebb kapcsolódási és biztonsági technológiákat kínálja az ügyfeleknek.

A vadonatúj Hyundai IONIQ fontos mérföldkő a Hyundai Motor fenntarthatósági stratégiájában: a márka új gondolkodásmódját innovatív technológiákon keresztül kelti életre, és a márka modellkínálatát kibővítve támogatja annak organikus növekedését Európában.

„Az IONIQ nagy lépés márkánk számára Európában.” – mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. „Merőben újszerű szemlélettel közelítjük meg az e-mobilitás kérdését, amely nem engedi, hogy akár a legkisebb kompromisszumot kössük a nagyszerű formaterv, a vezetési élmény vagy az új kapcsolódási funkciók terén. Ráadásul termékkínálatunkat tovább bővítve mindezt még több ügyfél számára tesszük elérhetővé.”

A Hyundai IONIQ Hybrid és Plug-in hybrid modellek ugyanazt az új 1.6 GDI ’Kappa’ közvetlen befecskendezéses, négyhengeres benzinmotort alkalmazzák, amely kategóriaelső 40 százalékos termikus hatásfokot kínál, legnagyobb teljesítménye 105 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 147 Nm. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra hangolták, ahhoz egy élénk és közvetlen gázreakciókat biztosító, finoman kapcsolható hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó csatlakozik. Ez az erőátviteli egység fontos megkülönböztető jegye az IONIQ-nak, amely így a versenytársaknál jóval dinamikusabb vezetési élményt kínál. A benzinmotorhoz csatlakozó villanymotor lehetővé teszi, hogy a jármű tisztán elektromos üzemben haladjon, és késlekedés nélküli nyomatékkifejtéssel biztosít fokozott menetdinamikát, amelyet még intenzívebbé tesz a többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel szerelt futómű.

Az IONIQ Hybrid villanymotorja 32 kW (43,5 LE) maximális teljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 170 Nm. A motort a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI motorral párosítva az IONIQ Hybrid hajtáslánca 103,6 kW (141 LE) rendszerteljesítményre és akár 265 Nm összesített nyomatékra képes, ami 185 km/óra végsebességet tesz lehetővé. A megcélzott CO2-kibocsátási érték akár 79 g/km (vegyes ciklus szerint).

A Hyundai IONIQ Plug-in hálózatról tölthető hibrid modell vezetője több mint 50 kilométeres elektromos hatótávolsággal számolhat, hála a nagykapacitású (8,9 kWh) lítium-ion polimer akkumulátornak. A 45kW (61 LE) teljesítményű villanymotor és az 1,6 literes, négyhengeres GDI ’Kappa’ erőforrás megcélzott CO2-kibocsátási értéke 32 g/km.

https://youtu.be/R3PvFXykMN0

A Hyundai IONIQ Electric 28 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátora több mint 250 kilométeres, tisztán elektromos hatótávolságot biztosít (becsült érték). A villanymotor azonnal rendelkezésre álló nyomatéki csúcsa 295 Nm, a legnagyobb elérhető motorteljesítmény 88 kW (120 LE), amely az egyfokozatú, fordulatszám-csökkentő erőátviteli egységen keresztül akár 165 km/óra sebességre gyorsítja a gépkocsit.

Az IONIQ modellcsalád ultramodern kapcsolódási funkciókkal fokozza az utazás élményét. Ilyen az Android Auto, az Apple CarPlay, a TomTom élő szolgáltatások, vagy a vezeték nélküli mobiltelefon-töltő berendezés. A vezető teljes körű tájékoztatásáról egy digitális, 7 colos TFT monitort alkalmazó műszerfal gondoskodik.

A maradéktalan, innovatív biztonsági csomag olyan funkciókat tartalmaz, mint az önműködő vészfékrendszer, a sávelhagyást gátló rendszer, a holttér-felügyelet, a keresztirányú forgalom-felügyelet, vagy az intelligens sebességtartó automata, amelyek együtt a vezető és az utasok legmagasabb szintű biztonságáról gondoskodnak.

A Hyundai IONIQ minden kivitele kecses, áramvonalas karosszériát kapott. A közegellenállási együttható a kategória legjobb értéke (0,24), köszönhetően a vadonatúj IONIQ körvonalát kirajzoló lágy vonalaknak és harmonikus felületeknek. A lendületes külső megjelenés és a levegő természetes áramlásáról gondoskodó csatornák kihangsúlyozzák a karosszéria áramvonalas vonalait és idomait.

A Hyundai IONIQ Hybrid és IONIQ Plug-in modelleken megtalálható, kék díszítőelemek a karosszéria és a beltér egyes elemeire irányítják a figyelmet, és hozzájárulnak a formaterv tökéletes harmóniájához.

Az IONIQ Electric exkluzív vörösréz színű dekorcsíkjai azt a hatást keltik, mintha áram folyna az utastér elemeiben (a réz közismerten jól vezeti az elektromos áramot.)

„Az úttörő ix35 Fuel Cell üzemanyagcellás elektromos járművünk, valamint a világszerte nagy számban értékesített, hibrid és hálózatról tölthető hibrid típusok után a Hyundai Motor ismét tanúbizonyságát adta annak, hogy a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok terén világszínvonalú kompetenciával bír” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető vezérigazgatója. „Most, kifejezetten részben vagy teljesen elektromos hajtásra tervezett és fejlesztett modellünk bemutatásával a Hyundai Motor a legelső olyan autógyártó a világon, amely sorozatgyártású hibrid, elektromos, hálózatról tölthető hibrid és hidrogén üzemanyagcellás gépkocsit is kínál ügyfeleinek.”

Kiemelt figyelmet fordít a kis- és közepes flotta vásárlókra az Opel Business Class Service

Az Opel Magyarország huszonötödik születésnapján különleges szolgáltatási és szerviz programot indít flottapartnereinek. Az Opel Business Class Service mindenekelőtt a kis- és közepes vállalkozások számára kínál személyre szabott kiszolgálást mind az értékesítésben mind pedig a szerviz területén.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-011

A program márciusban indul és tizenöt Opel márkakereskedés és szerviz vesz részt benne. Az Opel Business Class Service csomag tíz elemből áll, ezeket nyújtja minden a programban résztvevő márkakereskedés és szerviz:

– külön kijelölt flotta értékesítési és flotta-szerviz tanácsadót alkalmaz.

– az Opel flotta modelljeinek teljes kínálatát be tudja mutatni, ide értve a kishaszon jármű palettát is

– kiterjesztett – azaz az átlagosnál nagyobb – tesztautó parkot tart, külön figyelve az üzleti szempontból fontos modellekre

– kiterjesztett nyitvatartási idővel várja üzleti ügyfeleit (Budapesten 8-18, vidéken 7-17 óra között)

– a szalonokban a program logójával ellátott elkülönített értékesítési és szervizpult várja az ügyfeleket

– az Opel Business Class Service ügyfeleit soron kívüli hibamegállapítás illeti

– A szolgáltatáscsomag része a hozom-viszem szolgáltatás lehetősége

– szerviz csereautó lehetőség: a márkakereskedés az Opel Business Class Service ügyfeleknek csereautó szolgáltatást biztosít három évesnél nem idősebb kifogástalan állapotú Opel gépkocsival díjazás ellenében

– közvetlen telefonvonal üzleti ügyfeleknek, amelyen a flottaértékesítési tanácsadó vagy a szerviztanácsadó elérhető

–  A hét minden napján napi 24 órában gépkocsi leadási lehetőséget biztosít

Tüttő László, az Opel Magyarország Flottaértékesítési Igazgatója a márciusban induló programról elmondta: “Az Opel számára kiemelten fontos vásárlók a kis- és középvállakozások. Az eddigi magyarországi és európai tapasztalataink alapján dolgoztunk ki számukra egy szolgáltatásokból és kedvezményekből álló üzleti csomagot, amivel időt, pénz és fáradságot takaríthatnak meg Opel cégautójuk üzemeltetése során, így több idejük és erőforrásuk marad a tényleges üzletmenetre.”

A Red Bull színeiben Marco Wittmann BMW M4 DTM versenyautója

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) fiatal világbajnokának BMW M4 DTM versenyautóját a 2016-os szezon futamain már a Red Bull színeiben küldi pályára a BMW Motorsport. Marco Wittmann a spanyolországi Circuito Monteblanco aszfaltcsíkján mutatta be a vadonatúj fényezést.

marco-wittmann-bmw-motorsport-m4-autoaddikt

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) fiatal világbajnokának BMW M4 DTM versenyautóját a 2016-os szezon futamain már a Red Bull színeiben küldi pályára a BMW Motorsport. Marco Wittmann a spanyolországi Circuito Monteblanco aszfaltcsíkján mutatta be a vadonatúj fényezést.

2016. február 23-án, kedden három napon át tartó intenzív tesztelésbe kezdett a BMW Motorsport a spanyolországi Circuito Monteblanco versenypályán: a bajor gyártó a Sevilla és Huelva városok között félúton elterülő aszfaltcsíkon folytatja felkészülését a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjára. A tesztidőszak első napján a nyolc BMW M4 DTM-ből álló versenyautó-flotta idei első hivatalos képviselője is bemutatkozott: a sorozat 2014-es világbajnoka, a német Marco Wittmann a 2016-os szezon futamain már a Red Bull színeiben gurul fel a rajtrácsokra.

A BMW RMG csapat 11-es rajtszámot viselő BMW M4 DTM versenyautója a BMW Motorsport prémium partnerének számító Red Bull hivatalos versenyruházatát öltötte magára. Az osztrák világcég 2014 óta támogatja a BMW DTM-szereplését, éppen azóta, hogy Marco Wittmann négy futamgyőzelemmel, mindössze 24 esztendősen megnyerte a széria pilótái között futó pontversenyt, amellyel a sorozat világbajnoki címét is elhódította.

„Boldog vagyok, amiért 2016-ban a Red Bull színeiben versenyezhetek a Német Túraautó Bajnokság futamain” – kezdte Marco Wittmann. „A Red Bull számtalan világklasszis sportolót támogat világszerte, rengeteg különféle sportágban, és rendkívüli büszkeséggel tölt el, hogy én is e család tagja lehetek. 2015-ben, a Red Bull szakembereivel egészen fantasztikus Forma-1-es teszteket produkáltunk a Scuderia Toro Rosso színeiben. Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetemet és hálámat fejezzem ki korábbi partneremnek, az Ice-Watch-nak. Nagyszerű sikereket értünk el együtt, kiváltképp 2014-ben, amikor a dobogó legfelső fokára állhattunk fel. Mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy ez az álom a Red Bull oldalán is valóra váljon” – fogalmazott a német pilóta.

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) kilenc versenyhétvégéből és tizennyolc futamból álló 2016-os versenyszezonja március 6-8. között rajtol el Hockenheim aszfaltcsíkján. A BMW DTM-pilótái az idény során négy alkalommal látogatnak majd Németországon kívülre: a hockenheimringi szezonnyitó és szezonzáró, valamint a lausitzringi, a norisringi és a nürburgringi megmérettetések mellett a három nagy német prémiumgyártót rajtrácsra állító sorozat Ausztriában (Spielberg), Hollandiában (Zandvoort), Oroszországban (Moszkva) és Magyarországon (Mogyoród) is tiszteletét teszi.

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjában rajthoz álló BMW-csapatok és BMW-pilóták hivatalos névsora:

BMW RMG csapat:

#11 Marco Wittmann

#16 Timo Glock

BMW MTEK csapat:

#7 Bruno Spengler

#18 Augusto Farfus

BMW RBM csapat:

#31 Tom Blomqvist

#36 Maxime Martin

BMW Schnitzer csapat:

#13 António Félix da Costa

#77 Martin Tomczyk

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

Bővült a C-osztály kínálata: itt a Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé

A Mercedes-Benz C 43 4MATIC Coupé nem csupán egy új tagnak számít a C-osztály családjában, hanem az idei évben egy teljes sor 43-as modell piacra kerülését vezeti fel, melyek magukban hordozzák az AMG géneket, akárcsak a GT sportkupé vagy a 63-as modellek.

mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-003

A 3 literes V6-os biturbo motor 367 lóerőt képes leadni, maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm. A 0-100 km/h-s sprintet így a C 43 4MATIC Coupé mindössze 4,7 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebességét pedig az elektronika korlátozza le 250 km/h-nál. A vezetési élményt tovább fokozza az áttervezett első futómű és a nagyon pontos kormánymű is.

A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé technikai fénypontjai

  • 3-literes V6-os biturbo motor átdolgozott motorvezérléssel, magasabb töltőnyomással és lényegesen jobb dinamikával
  • 9G-TRONIC automataváltó a visszaváltások során gázfröccs-funkcióval és “Sport Plus” módban különösen rövid reakcióidőkkel
  • AMG Performance 4MATIC összkerékhajtás hátsókerék-orientált, 31-69 százalékos nyomatékelosztással (első tengely-hátsó tengely között)
  • AMG RIDE CONTROL sportfutómű adaptív, 3 fokozatban gombnyomásra állítható csillapítással a Mercedes-AMG C 63 modellekből
  • AMG DYNAMIC SELECT kapcsoló a dinamikus, személyre szabott vezetési élményhez öt menetprogrammal és AMG-specifikus hangolással
  • Háromlépcsős ESP® menetstabilizáló rendszer
  • Átdolgozott első futómű – a lengőkarok elasztokinematikai hangolása a Mercedes-AMG C 63 modellektől származik
  • Átdolgozott, még magasabb szintű menetdinamikát biztosító hátsó futómű
  • Nagyméretű fékrendszer belső hűtésű, elöl perforált kompozit tárcsákkal (elöl 360, hátul 320 mm-es átmérővel)
  • Egyedi AMG első és hátsó szoknyák, valamint speciális kipufogóvég-kiképzések
  • Egyedi, gyémánt hatású hűtőrács magasfényű fekete lamellákkal
  • 18 colos, ötküllős, magasfényű fekete AMG könnyűfém keréktárcsák
  • AMG műszercsoport kockás zászló mintázatú hátlapokkal, 280 km/h-ig kalibrált sebességmérővel és AMG főmenüvel
  • Többfunkciós, alul lecsapott karimájú bőr sportkormány vörös színű kontrasztvarrással
  • Fekete ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kárpitozás sportos mintázattal és vörös kontrasztvarrásokkalAMG-specifikus: a 3 literes V6-os Biturbo motorAz új 3-literes V6-os biturbo motor a Mercedes-Benz BlueDIRECT motorcsaládjának tagja, azonban az AMG mérnökei az erőforrás átalakításával a magasabb teljesítmény és a forgatónyomaték elérése mellett az erőforrás dinamikáját is AMG-s színvonalra emelték. A hengerhüvelyek NANOSLIDE® bevonata a MERCEDES-AMG PETRONAS F1-es versenyautójának motorjaiból származik, rendkívüli keménysége révén mérsékli a kopást és csökkenti a súrlódást, ezáltal pedig fokozza a hatékonyságot.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-004

    Rövid kapcsolási idők, magas szintű hatékonyság: a 9G-TRONIC automataváltó

    A 9G-TRONIC automataváltót kimondottan a Mercedes-AMG C 43 4MATIC modellhez fejlesztették a mérnökök, és az egyedi programozásnak is köszönhetően a kapcsolási idők lényegesen lerövidültek. Az egyszerre akár több fokozattal történő visszaváltás jobb rugalmasságot tesz lehetővé, a gázfröccs-funkció pedig “Sport” és “Sport Plus” módban a visszaváltások során fokozza az élményt.

    Egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval választható ki a manuális üzemmód, amikor a kormány mögötti kapcsolófülekkel történhet a fokozatválasztás. Ilyenkor a vezérlés a leszabályozási fordulatszám elérésekor sem kapcsol fel automatikusan magasabb fokozatba.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-001

    Adaptív csillapítással: a sportfutóműA Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé szériafelszereltségének részét képezi az AMG RIDE CONTROL sportfutómű, mely a magas szintű menetdinamika és a kiváló komfort optimális elegyét nyújtja. Az átdolgozott első és hátsó futómű révén fontos mechanikus módosítások jellemzik a modellt, így még pontosabb, feszesebb és agilisabb lett az autó. Mérséklődött a karosszéria mozgása, jobb lett a tapadás és a keresztirányú dinamika, határhelyzetben pedig semlegesebb viselkedést tapasztalhatunk.

    A középkonzolon lévő gombbal három futómű-hangolási fokozat közül választhatunk. Mind “Comfort”, mind “Sport”, mind pedig “Sport Plus” állásban az adott igényeknek megfelelően, automatikusan változtatja az adaptív rendszer a csillapítást.

    Számos karakter egyetlen ujjmozdulatra: az AMG DYNAMIC SELECT

    Az öt AMG DYNAMIC SELECT menetprogram révén a C 43 4MATIC Coupé karaktere egyetlen ujjmozdulattal személyre szabható. Az “Eco”, “Comfort”, “Sport”, “Sport Plus” és “Individual” programok spektruma a hatékonytól kezdve a kényemesen keresztül egészen a rendkívül sportosig terjed. A rendszer többek között a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű beállításait befolyásolja.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-006

    Különösen Sport Plus programban élhető át az AMG modellekre jellemző élmény, mely a lenyűgöző menetdinamika mellett a hangélményre is vonatkozik. A hatékonyság fokozásáról Eco programban a Start/Stop rendszer mellett a vitorlázás funkció is gondoskodik: amennyiben a sofőr 60-160 km/h-s sebesség között leveszi a lábát a gázpedálról, a vezérlés szétkapcsolja a motort a hajtáslánctól, a fordulatszám alapjáratra csökken, és az autó hosszan kigurul, ezáltal csökkentve a fogyasztást.

    Közvetlen, egyértelmű visszajelzésekkel: a Sport paraméter kormányzás

    A Sport paraméter kormányzás változó áttételével maximálisan támogatja az új C 43 AMG 4MATIC Coupé agilitását, az autó sofőrjét egyedülállóan precíz és pontos visszajelzésekkel kiszolgálva. A kormányzás karakterét a kiválasztott DYNAMIC SELECT menetprogram határozza meg, “Individual” állásban pedig egyénileg személyre szabható.

    Erőteljes és határozott: a külső formaterv

    A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé-t látva már első pillantásra egyértelművé válik, hogy az AMG modellcsaládhoz tartozik. Az AMG formajegyek többek között a sportos első és hátsó lökhárítókban, az egyedi hűtőrácsban, a méretes légbeömlőkben, valamint a hátsó szoknya diffúzorjában köszönnek vissza.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-005Az egyedi kipufogóvégződések is a modell különlegességét fokozzák, a hovatartozást pedig a “BITURBO – 4MATIC” felirattal ellátott első sárvédőívek, valamint a csomagtérajtón olvasható “AMG” (baloldalt) és “C 43” (jobboldalt) feliratok jelzik. Az összképet az ötküllős, feketére fényezett AMG könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyeken elöl 225/45 R18, hátul pedig 245/40 R18 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan több, 19 colos kerékszett is a vásárlók rendelkezésére áll.

    Hangsúlyos sportosság egyedi részletekkel: az utastér

    A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé belső tere hangsúlyosan sportos kialakítást kapott, amit számos egyedi részletmegoldás bizonyít. Például a vörös színű kontrasztvarrással ellátott, lecsapott alsó karimájú többfunkciós bőrkormány, vagy a még nagyobb oldaltartással ellátott sportülések, amelyek magasabb tempó esetén is biztos tartást garantálnak. A szériafelszerelés részét képező ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kombinációjú kárpitozás, valamint az ARTICO műbőrrel borított műszerfal különösen sportos hangulatról gondoskodik, amit tovább fokoznak a vörös kontrasztvarrások és biztonági övek.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-002

    Az összképet világos, szálcsiszolt alumínium díszítőbetétek teszik teljessé. Minden fontos információ egy szempillantás alatt leolvasható a jól áttekinthető AMG műszercsoportról, mely két, csőbe húzott körműszerből, köztük pedig egy 4,5 colos átmérőjű többfunkciós színes kijelzőből áll. A hangulatot a RACETIMER, a kilométeróra 280 km/h-ig tartó skálázása, valamint a kockás zászlót imitáló hátlapok fokozzák még tovább.

LEGFRISSEBB

Már alapból megkapjuk az 5 év vagy 200 000 km garanciát...

0
A Volkswagen magyarországi importőre, a Porsche Hungaria jelentős lépést tett a vásárlói elégedettség növelése érdekében: 2025. április 1-től minden újonnan megrendelt Volkswagen haszonjárműre alapfelszereltségként,...

TESZTJEINK