Főoldal Blog Oldal: 419

Itt az új MINI Cabrio

Bemutatkozik a kisautó szegmens első és mindmáig egyetlen prémium kabriójának legújabb generációja; a hagyománytisztelő brit prémiumkisautó-gyártó modellpalettájának átfogó generációváltása az új MINI Cabrio modellel folytatódik; a négyüléses kabriózás élménye a sportosság, a hatékonyság, a kényelem, a funkcionalitás, a minőség, a biztonság, valamint a vezető és a jármű közötti állandó kapcsolat optimális egységével karöltve érkezik meg a piacra.

mini-cooper-s-kabrio-2016-autoaddikt

Hamisítatlanul egyedülálló karosszéria-kialakítás a felsőkategóriás elegancia és a vérpezsdítő sportosság tökéletes egyensúlyával; karakteres arányok erőteljes ívekkel és lendületesen elnyújtott jármű-sziluettel; a klasszikus MINI-stílusjegyek legkorszerűbb újraértelmezése: krómozott keretbe foglalt kör alakú első fényszórók és hátsó lámpatestek, hatszög alakú hűtőrács, fekete védősáv a karosszéria mentén, oldalsó irányjelző-panelek; számtalan egyedülálló karosszéria-fényezés, most először a váltakozó Caribbean Aqua metálfényezéssel együtt.

Prémium minőségű textil tető teljes mértékben automatikus nyitó és záró mechanikával, illetve napfénytető-funkcióval; új technológiájú, teljesen elektromos, s mint ilyen, rendkívül halk működés; extrafelszereltségként a MINI Yours textiltető-opció is elérhető, különlegesen szőtt britzászló-motívummal; 18 másodperc alatt nyílódó és záródó tető és oldalablakok, egészen 30 km/órás sebességig; a MINI integrált biztonsági járműstruktúrájának részeként típusspecifikus, rejtett borulásvédelmi rendszer, amely szükség esetén automatikusan aktiválódik.

Az új MINI Cabrio 98 milliméterrel hosszabb, 44 milliméterrel szélesebb és 1 milliméterrel magasabb, mint elődmodellje, miközben tengelytávolsága is 28 milliméterrel nőtt; szélesebb nyomtáv (elöl +42 milliméter, hátul + 34 milliméter); optimalizált térérzet mindegyik ülésen; új első ülések szélesebb állíthatósági tartományokkal; kényelmesebb beszállás és hosszabb ülőlap a hátsó üléssorban utazók számára; még hangsúlyosabb ülés-kialakítások a hátsó üléssorban, szélesebb ülőlapokkal; a csomagtartó térfogata zárt tetővel körülbelül 25 százalékkal, immáron 215 literre nőtt, amely lenyitott tetővel 160 literre mérséklődik; már alapfelszereltségként dönthető hátsó üléstámlák, nagyobb hátsó csomagtér-elérő nyílással és pakolást megkönnyítő Easy Load funkcióval.

Karakteres utastér-elrendezés vízszintesen elnyújtott műszerfal-kialakítással, kör vagy ellipszis alakú kijelző-kontúrokkal, légbefúvókkal és ajtópanelekkel, valamint kivételes minőségű szín- és anyagkombinációval; a központi műszeregység a kormányoszlopon található műszerfalba költözött, a központi kijelző pedig ezzel párhuzamosan új funkciókat kapott; opcionális extrafelszereltségként LED-technológiás utastér-világítás, alapfelszereltségként vörösen pulzáló Start/Stop indítókapcsoló a középkonzol alján található billenőkapcsoló-sor közepén.

Piaci bevezetésekor az új MINI Cabrio négyféle motorváltozattal lesz elérhető (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 6,1 liter / 100 kilométer, kombinált károsanyag-kibocsátás: 100 – 142 gramm / km)*; a BMW Group vadonatúj fejlesztésű motorcsaládjának MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrásai; háromhengeres benzinmotor a MINI Cooper Cabrio modellben (100 kW / 136 lóerő maximális teljesítménnyel), négyhengeres benzinmotor a MINI Cooper S Cabrio modellben (141 kW / 192 lóerő maximális teljesítménnyel), háromhengeres dízelmotor a MINI Cooper D Cabrio modellben (85 kW / 116 lóerő maximális teljesítménnyel) és négyhengeres dízelmotor a MINI Cooper SD Cabrio modellben (125 kW / 170 lóerő maximális teljesítménnyel).

A négyféle motorváltozattal egy időben érkezik meg a piacra az új MINI Cabrio palettájának legerősebb tagja, az új MINI John Cooper Works Cabrio is; a nyitott tetős kisautók szegmensének élsportolója a szédítő menetteljesítmény és az összetéveszthetetlen kisugárzás kettősével invitálja felejthetetlen utazásra a versenysportok szerelmeseit; a vérpezsdítő hajtáslánc és a típusspecifikus futómű-technológia megtervezésekor a mérnökök a több évtizedes motorsport-tapasztalatokból merítettek, miközben az aerodinamikai elemek az optimális hűtőlevegőről és a modell kiváló légellenállási együtthatójáról gondoskodnak; a MINI motorpalettájának legerősebb erőforrása, 0 liter hengerűrtartalommal és négy hengerrel; 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítmény és 320 Nm csúcsnyomaték; gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,6 másodperc alatt (a Steptronic automataváltóval 6,5 másodperc alatt), 80-ról 120 km/órás sebességre 6,1 másodperc alatt; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,5 liter / 100 km (a Steptronic automataváltóval 5,9 liter / 100 km), kombinált károsanyag-kibocsátás: 152 gramm / km (a Steptronic automataváltóval 138 gramm / km).

Elsőkerék-meghajtás; alapfelszereltségként hatsebességes manuális váltó; hatsebességes Steptronic automataváltó a MINI Cooper SD Cabrio modellhez alapfelszereltségként, a többi modellhez opcionális extrafelszereltségként; a MINI Cooper S Cabrio és a MINI Cooper SD Cabrio modellekhez opcionális extrafelszereltségként a hatsebességes Steptronic sport automataváltó is elérhető, kormány mögötti váltófülekkel kiegészítve (a MINI John Cooper Works Cabrio modell esetében az alapfelszereltség része); széleskörű MINIMALISM-technológia már az alapfelszereltség részeként; opcionális extrafelszereltségként MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes), az optimális sportosság és a maximális hatékonyság érdekében GREEN móddal is (a MINI John Cooper Works Cabrio modell esetében az alapfelszereltség része).

Jellegzetes, gokartos vezetési élmény a típusspecifikus futómű-hangolás, a széles nyomtáv és a hosszú tengelytáv hármas egységének köszönhetően; szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés megnövelt merevséggel és csökkentett önsúllyal; már az alapfelszereltség részeként sebességfüggő Servotronic kormányrásegítés és a dinamikus vonóerő-szabályzást (DTC – Dynamic Traction Control), valamint az első tengely differenciálművének elektronikus záró funkcióját (EDLC – Electronic Differential Lock Control) is magába foglaló dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control); a MINI Cooper S Cabrio és a MINI Cooper SD Cabrio mindemellett Performance Control elnevezésű teljesítményvezérlő rendszerrel is; opcionális extrafelszereltségként elérhető dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) és sportfutómű 15 collos (a MINI Cooper Cabrio és a MINI Cooper D Cabrio esetében) vagy 16 collos (a MINI Cooper S Cabrio és a MINI Cooper SD Cabrio esetében) könnyűfém keréktárcsákkal, amelyek egészen 18 coll méretig növelhetők.

Vadonatúj MINI John Cooper Works Cabrio kiváló minőségű alkatrészekből épített, típusspecifikus futómű-technológiával és erőforrás-karakterisztikával, Brembo sport fékrendszerrel, 17 collos MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákkal és sebességfüggő Servotronic kormányrásegítéssel; alapfelszereltségként dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) elektronikus működtetésű első differenciálzárral (EDLC) és Performance Control elnevezésű teljesítményvezérlő rendszerrel.

Rendkívül merev karosszériaváz-felépítés típusspecifikus merevítő elemekkel a sportos agilitás és a maximális utasvédelem érdekében; széleskörű biztonsági alapfelszereltség első légzsákokkal, az első ülések háttámláiba integrált fel-mellkas oldallégzsákokkal, mindegyik ülésen automata hárompontos biztonsági övekkel, az első utasülésen és a hátsó üléssorban ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokkal, gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel és a maximális gyalogosvédelem érdekében hatáselnyelő motorháztető-kialakítással; központi biztonsági elektronika által vezérelt borulásvédelem és kiegészítő utasbiztonsági berendezések.

Rendkívüli kényelmi funkciók már az alapfelszereltség részeként: automata tetőnyitás és –zárás, központi zár, USB- és AUX-csatlakozóval ellátott MINI Boost rádió, parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) és légkondicionáló; az új MINI Cabrio számtalan módon személyre szabható: a külső visszapillantó-házak, motorháztető-csíkok, üléskárpitok, belső dekorbetétek és kontrasztos színösszeállítások kivételesen széles tárháza mellett a MINI Yours és a John Cooper Works felszereltségi opciók is elérhetők.

Innovatív felszereltségi opciók a MINI Cabrio modelltörténetében most először: LED-technológiás első fényszórók LED-es nappali menetfénnyel és LED-optikás hátsó lámpák; adaptív fényerő-elosztás és LED-es kanyarfény; LED ködlámpák; világítás csomag LED-technológiás utastér- és hangulatvilágítással; MINI Head-Up kijelző; parkolóasszisztens (Parking Assistant); Driving Assistant csomag kamera-alapú aktív tempomattal, valamint automata fékező funkcióval kiegészített, ütközésre és gyalogosra figyelmeztető rendszerrel, távolságifényszóró-asszisztenssel, közlekedési táblákat felismerő rendszerrel és tolatókamerával; Intelligens Segélyhívás (Intelligent Emergency Call).

Vadonatúj MINI John Cooper Works Cabrio típusspecifikus dizájn- és felszereltségi funkciókkal; hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, jellegzetes kialakítású küszöbök és hátsó lökhárító; MINI John Cooper Works logót viselő hűtőrács, oldalsó irányjelző-panelek és csomagtérajtó; már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórók és érzelmekben gazdag hangzást biztosító sport kipufogórendszer; opcionálisan elérhető Rebel Green lopakodó-zöld karosszéria-fényezés kizárólag a MINI John Cooper Works modellek számára; alapfelszereltségként MINI John Cooper Works sportülések szénszál-fekete Dinamica szövetborítással, integrált fejtámlákkal; MINI John Cooper Works küszöblécek; MINI John Cooper Works bőrkormány multifunkciós gombokkal; MINI John Cooper Works váltógomb vagy előválasztó kar; típusspecifikus kijelző-opciók és műszerfal-kialakítás, rozsdamentes acél pedálsor és lábtámasz; opcionális extrafelszereltségként MINI Head-Up kijelző típusspecifikus MINI John Cooper Works kijelző-tartalommal.

Az opcionálisan elérhető kényelmi funkciók a vezetési élményt, az utazási komfortot és az új MINI Cabrio egyéniségét még tovább fokozzák. Ilyen a kabrió üzemmóddal kiegészített duplazónás automata légkondicionáló, az ülésfűtés, a kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás (Comfort Access), a nyitott tetővel megtett idő-számláló (Always Open Timer), a könnyebb, egyszerűbben felszerelhető új szélterelő, az automata fényszóró-vezérlésű esőszenzor, a MINI Excitement Package a vezetőoldali visszapillantó-házból kivetített MINI-emblémával, a fűthető szélvédő, a fűthető és behajtható külső visszapillantók, az automatikusan elsötétedő külső és belső visszapillantók, a MINI Visual Boost rádió, a MINI navigációs rendszer, valamint a MINI Professional navigációs rendszert, a MINI Touch Controller érintés-érzékeny kezelőfelületet és Bluetooth telefon-kihangosító előkészítést tartogató Wired felszereltségi csomag.

Teljes körű MINI Connected autós infotainment-rendszer, az okostelefonon keresztül az autó operációs rendszerébe feltelepíthető alkalmazások folyamatos frissítésével; exkluzív MINI-funkciók, úgy mint a MINI Streetwise, az online keresés, a sport mérőműszerek és az erőmérő; MINI Connected XL Journey Mate valós idejű forgalom-figyeléssel és csapadékra figyelmeztető funkcióval; online-alapú szolgáltatások a közösségi oldalak és az olyan szórakoztató alkalmazások elérése érdekében, mint a Spotify, az AUPEO!, a Stitcher, a Deezer, az Audible, a Napster/Rhapsody, a TuneIn és a GoPro.

Modellváltozatok:

MINI Cooper S Cabrio: négyhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)

Összlökettérfogat: 1 998 cm3

Maximális teljesítmény: 141 kW / 192 lóerő percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcsnyomaték: 280 Nm percenkénti 1 250 és 4 000 főtengely-fordulat között (túltöltéssel 300 Nm)

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,2 másodperc (automataváltóval 7,1 másodperc)

Végsebesség: 230 km/óra (automataváltóval 228 km/óra)

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 6,0 – 6,1 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,6 – 5,8 liter / 100 kilométer)

Kombinált károsanyag-kibocsátás*: 139 – 142 gramm / kilométer (automataváltóval 131 – 134 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

MINI Cooper Cabrio: háromhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)

Összlökettérfogat: 1 499 cm3

Maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 220 Nm percenkénti 1 250 főtengely-fordulatnál (túltöltéssel 230 Nm)

Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,8 másodperc (automataváltóval 8,7 másodperc)

Végsebesség: 208 km/óra (automataváltóval 206 km/óra)

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 4,9 – 5,1 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,1 – 5,3 liter / 100 kilométer)

Kombinált károsanyag-kibocsátás*: 114 – 118 gramm / kilométer (automataváltóval 119 – 123 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6 

MINI Cooper SD Cabrio: négyhengeres dízelmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (változó turbinageometriájú turbófeltöltő, Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezés)

Összlökettérfogat: 1 995 cm3

Maximális teljesítmény: 125 kW / 170 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 360 Nm percenkénti 1 500 és 2 750 főtengely-fordulat között

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,7 másodperc

Végsebesség: 218 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 4,3 – 4,4 liter / 100 kilométer

Kombinált károsanyag-kibocsátás*: 113 – 116 gramm / kilométer

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6 

MINI Cooper D Cabrio: háromhengeres dízelmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (változó turbinageometriájú turbófeltöltő, Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezés)

Összlökettérfogat: 1 496 cm3

Maximális teljesítmény: 85 kW / 116 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 270 Nm percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat között

Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,9 másodperc

Végsebesség: 195 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 3,8 – 4,0 liter / 100 kilométer (automataváltóval 3,9 – 4,1 liter / 100 kilométer)

Kombinált károsanyag-kibocsátás*: 100 – 105 gramm / kilométer (automataváltóval 104 – 109 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

MINI John Cooper Works Cabrio: négyhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)

Összlökettérfogat: 1 998 cm3

Maximális teljesítmény: 170 kW / 231 lóerő percenkénti 5 200 és 6 000 főtengely-fordulat között

Csúcsnyomaték: 320 Nm percenkénti 1 250 és 4 800 főtengely-fordulat között

Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,6 másodperc (automataváltóval 6,5 másodperc)

Végsebesség: 242 km/óra (automataváltóval 240 km/óra)

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 6,5 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,9 liter / 100 kilométer)

Kombinált károsanyag-kibocsátás*: 152 gramm / kilométer (automataváltóval 138 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

* az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek

Külső méretek:

Hosszúság: 3 821 milliméter (a MINI Cooper S Cabrio és a MINI Cooper SD Cabrio modellek esetében 3 850 milliméter, a MINI John Cooper Works Cabrio modell esetében 3 874 milliméter)

Szélesség: 1 727 milliméter

Magasság: 1 415 milliméter

Tengelytávolság: 2 495 milliméter

10 százalékkal nőtt a Ford európai értékesítési eredménye januárban

A Ford 96900 járművet értékesített az év első hónapjában, vagyis 10 százalékkal többet, mint 2015 januárjában; a Ford piaci részesedése 0.2 százalékponttal 7.9 százalékra nőtt az Euro20 piacon.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_008

A Ford járműkínálata – többek közt az SUV-k, a haszongépjárművek és a nagy teljesítményű autók – iránti erős keresletnek köszönhetően januárban tovább növekedett a vállalat összesített európai értékesítési eredménye és piaci részesedése.

2012 óta ez volt a Ford legjobb januári eredménye az összesített jármű- és személygépkocsi-értékesítés tekintetében: a vállalat 20 hagyományos európai piacán összesen 96.900 jármű talált gazdára. Ez majdnem 10 százalékos növekedést jelent a 2015 januári eredményhez képest, és mintegy 3 százalékponttal múlja felül az iparág növekedési átlagát. A Ford piaci részesedése 0,2 százalékponttal 7,9 százalékra nőtt.

50 európai piacán a Ford összesen 105.200 darab járművet értékesített, vagyis 9 százalékkal többet, mint 2015 januárjában (az iparági növekedés átlaga mindössze 3 százalék volt), s ennek köszönhetően a Ford részesedése az 50 európai piacon 0.4 százalékponttal 7.6 százalékra nőtt.

„Az európai autópiac lendületes rajttal indult, és a Ford ki tudta használni ezt a lendületet – ami nagyrészt az SUV-modelljeink, haszongépjárműveink és nagy teljesítményű autóink iránti erős keresletnek volt köszönhető” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Fontos kiemelni, hogy mi ezt kiskereskedelmi értékesítések révén értük el, míg sok más iparági szereplő saját regisztrációkkal és bérbeadásokkal javította statisztikáit.”

Haszongépjárművek:

A Ford haszongépjárművei erős hónapot zártak: az elmúlt hónap 7 százalékos növekedése jól tükrözi az új és kibővített Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet. 2008 óta ez volt a Ford legjobb januári haszongépjármű-értékesítési eredménye. Különösen erős volt a Transit Connect és a 2 tonnás Transit értékesítése; az előbbié 28, az utóbbié 16 százalékkal nőtt. A haszongépjármű-piacon 12,7 százalékos részesedést értünk el.

„Magyarországon 352 darabos január havi értékesítésünkkel  haszonjármű kínálatunk 2009 óta a legjobb évkezdettel büszkélkedhet közel 27 százalékos piaci részesedés elérve, amely több mint duplája a második helyezett eredményének. A Transit modellek értékesítése 22 százalékkal nőtt, így a Ford-áruszállítók a magyar piacon a legjobb januári eredményt mutatták fel 2009 óta” – mondta el Dalos Attila a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója.

SUV-k:

Európai szinten a Ford januárban is növelte SUV-értékesítését: az EcoSport kompakt SUV eladásai 50 százalékkal, a Kuga közepes méretű SUV eladásai pedig 19 százalékkal gyarapodtak. Az SUV-modelljei iránti egyre erősebb kereslet. Az új Edge nagyméretű SUV 2016 első félévi megjelenésének figyelembe vételével a Ford arra számít, hogy 2016-ban mintegy 30 százalékkal múlja felül 2015-ös SUV-eladásait, és Európában most először sikerül majd áttörnie a 200.000 darabos értékesítési határt.

Ford Performance:

A Ford jelenlegi nagy teljesítményű modelljeinek (vagyis a Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel és a Mustang) összesített értékesítési eredménye idén januárban közel a háromszorosára nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. Az új Focus RS bemutatásával a Ford idén rekordszintű eladásokra számít a nagy teljesítményű autók európai piacán. 2016-ban várhatóan mintegy 40.000 ilyen Ford-modell talál gazdára, ami 50 százalékos növekedést jelentene 2015-höz képest – ami a maga 61 százalékos növekedésével szintén erős évnek számított.

Kilátások:

Azt követően, hogy tavaly és tavalyelőtt is növelte piaci részesedését, és 2015-ben 10 százalékkal gyarapította értékesítési eredményeit, a Ford hét új vagy felfrissített modellt mutat be 2016-ban Európában, köztük az új Kuga és Edge SUV-modelleket, a Focus RS nagy teljesítményű autót, új hajtásláncot és technológiákat vezet be a Transit és a Transit Custom kínálatában. Magyarországon februárban az S-Max és Galaxy egyterű páros bemutatkozásával párhuzamosan megkezdik a felfrissített Ranger pickup forgalmazását is.

Kiss Norbert lett az Europcar autókölcsönzó arca

Ki képviselhetné jobban a Europcar autókölcsönzőt, mint egy olyan személy aki többször bebizonyította tehetségét az autósportban. Kiss Norbert, a kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző lett idén a cég arca.

kiss-norbi-europcar-autoaddikt

Európa legjobb és leggyorsabb kamionversenyzőjével, Kiss Norberttel kötött együttműködést a Europcar autókölcsönző. A Europcar számára fontos, hogy olyan ember álljon a márka mellé, aki dinamikus személyiségével és szakértelmével képviselni tudja a vállalat által fontosnak tartott értékeket és igazodjon annak lendületes arculatához.

„Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy egy ilyen nemzetközileg is elismert fiatal kamionversenyző képvisel minket. Norbi szakértelmével tökéletesen illeszkedik cégünk filozófiájához. Bízunk abban, hogy az együttműködésünk mind két fél számára sikeres lesz” – nyilatkozta Badáczi Zsanett, a Europcar marketing vezetője.

„Nagy megtiszteltetés számomra ez az együttműködés a Europcarral. Eddig már több alkalommal igénybe vettük a cég minőségi szolgáltatásait külföldön a versenyhétvégék alkalmával, és most nagyon örülök annak, hogy van erre lehetőségem itthon, Magyarországon is. Ami a versenyzést illeti: az idei terv kihozni a maximumot magamból és a technikából, elérni a lehető legjobb eredményt. Célom egy harmadik Európa-bajnoki cím megszerzése. Ez azonban nagyon sok dolgon múlik, és minden ellenfelünk is erre törekszik. Csapatommal dolgozunk azon, hogy a legjobb körülmények között vághassunk neki a szezonnak, és alig várjuk, hogy újra a Hungaroringre érkezzünk augusztus 27-28-án” – nyilatkozta az egy együttműködés kapcsán Kiss Norbert.

Az idei bajnokság április 30-án, az ausztriai Red Bull Ringen kezdődik, mely Norbi számára nagyon kedves helyszín. Itt érte el eddig legjobb eredményét 2015-ben, amikor a versenyhétvége alatt mind a négy futamot sikerült megnyernie.

Az együttműködés ideje alatt Kiss Norbert több vezetéssel kapcsolatos videót is készít, amelyek a Europcar Facebook oldalán lehet majd megtekinteni.

A Fiat Tipo megérkezett, Magyarországon is megvásárolható

A magyar vásárlók számára is elérhetővé vált az olasz márka új családi szedánja, az Autobest 2016 díjas Fiat Tipo, amely bevezető áron már 3 490 000 forinttól rendelhető a hazai márkakereskedésekben.

fiat-tipo-2016-autoaddikt-003

Az első tollvonástól kezdve lépcsőshátúnak tervezett vadonatúj, négyajtós modell tökéletesen testesíti meg a Szedánnak született koncepciót, kiemelve azt az olasz formatervezés sajátjának tekinthető, kiegyensúlyozott formavilágot, amely egyedi személyiséggel és stílussal ruházza fel a modellt, anélkül hogy annak funkcionalitásából veszítene.

fiat-tipo-2016-autoaddikt-005

A modellkínálat a hazai piaci bevezetéskor három felszereltségi szintből, négyféle motorból (1.4 16v Fire 95 LE, 1.6 E-Torq 110 LE, 1.3 MultiJet II 95 LE és 1.6 MultiJet II 120 LE turbódízel erőforrások), háromféle sebességváltóból (öt- vagy hatfokozatú kézi, hatfokozatú automata) áll. Mindez alap- és metálszínek gazdag választékában, kétféle könnyűfém keréktárcsával (16 vagy 17 colos méretben), öt eltérő belső kidolgozással választható. A belépő modell – 1.4 literes 95 lóerős változat –  bevezető ára 3 490 000 forint. Emellett elérhető a kimagasló ár-érték arányú Opening Edition változat is 3 990 000 forinttól, amelynek gazdag alapfelszereltsége tartalmazza többek között: a navigációs rendszert 5” érintőképernyővel, a Bluetooth telefonkihangosítót, a tolatóradart, 17” könnyűfém felniket, ESC visszagurulásgátlót, klímaberendezést, kanyarkövető ködlámpákat, tempomatot, eső- és sötétedésérzékelőt, 6 légzsákot és az első-hátsó kartámaszt.

fiat-tipo-2016-autoaddikt-004

A Fiat Tipo egy hasznos megoldásokban bővelkedő autó, amely a Fiat funkcionális modellcsaládjában alapvető, felülmúlhatatlan ár-érték arányt kínál, és pontosan azt nyújtja a vásárlóknak, amit azok a leginkább nagyra értékelnek, az egyszerű felszereltségi struktúra és az áttekinthető ajánlatok mellett. Mindezt az is igazolja, hogy a 2001-ben létrehozott független szervezet, az Autobest nemzetközi zsűrije a Fiat Tipónak ítélte a nagy presztizsű „Autobest 2016” díjat és ezáltal az év legjobb ajánlatát testesíti meg az európai vásárlók számára.

fiat-tipo-2016-autoaddikt-001

A szemrevaló, funkcionális Fiat Tipo a tágas csomagteret (520 liter) kompakt befoglaló méretekkel kombinálja: a modell 4,53 méter hosszú, 1,79 méter széles, és 1,50 méter magas. A 2,64 méteres tengelytáv nagyban hozzájárul a kiemelkedő térkínálathoz. Mindezen értékeket kívül-belül hamisítatlan olasz formaterv teszi még hangsúlyosabbá, így a modell túlzás nélkül egyedülálló ajánlat a kategóriában.

Az új modell elöl független McPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokat alkalmazó, kiforrott felfüggesztése precíz vezethetőséget, kiemelkedő úttartást és kiváló rugózási komfortot biztosít. Mindkét konfiguráció a lehető legkönnyebb kialakítást kapta, így maguk is hozzájárulnak a takarékos üzemhez.

Hamisítatlan Fiathoz illő módon az új Fiat Tipo egy sor olyan, ötletes megoldást vonultat fel, amelyek minden utasa számára élvezetesebbé teszik a fedélzeten töltött időt. Ilyenek a gazdag alapfelszereltség, vagy a második szinttől már széria UconnectTM rendszer, amely 5 colos színes érintőképernyőt, Bluetooth mobiltelefon kihangosító rendszert, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB csatlakozókat, iPod integrációt, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket kínál; emellett külön kérésre tolatókamerával és TomTom 3D műholdas navigációs berendezéssel is felszerelhető.

fiat-tipo-2016-autoaddikt-002

A jövő kihívásaira felkészített új Fiat Tipo modellt Olaszországban, a Fiat formatervezési központjában tervezték; Törökországban, az FCA csoport egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési központjával: a Tofaş R&D-vel együttműködésben fejlesztették; és a világ egyik legkiválóbb autóipari gyártólétesítményében, a világszínvonalú gyártási folyamataiért aranyéremmel jutalmazott bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják.

Módosított BMW M2 lett az új MotoGP Safety Car

A 2016-os idénytől új biztonsági autó lép a BMW M4 MotoGP Safety Car helyébe a kétkerekű versenysportok királykategóriájában: a BMW M divízió tervezőmérnökei mélyreható módosításokat hajtottak végre a BMW M2 Coupé modellen, hogy a MotoGP március 20-i szezonnyitóján már a vadonatúj BMW M2 MotoGP Safety Car állhasson a leggyorsabb motorkerékpár-pilóták biztonságának szolgálatába.

bmw-m2-motogp-safety-car-autoaddikt

„Világszerte több millió motorsport-rajongó számolja a MotoGP 2016-os szezonnyitójáig hátralévő napokat. A világ legjobb kétkerekű pilótái idén is tizennyolc hajmeresztő futamon szállnak szembe egymással, a világ minden kétséget kizáróan legkeményebb motorkerékpár-versenysorozatában” – mondta Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke a vadonatúj biztonsági autó nemzetközi bemutatkozása kapcsán.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy immáron közel két évtizede részesei lehetünk a kétkerekű versenysportok királykategóriájának. A MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports-szal 1999 óta ápoljuk hosszú távú partneri kapcsolatunkat, így az idei immáron a tizennyolcadik olyan szezon lesz, amikor a BMW M adja a MotoGP™ hivatalos biztonsági autóját. Nagyra értékeljük a Dorna Sports irányunkba mutatott legmélyebb bizalmát e téren, a BMW M divízió pedig minden esetben a motorsportban kitapasztalt legkorszerűbb járműtechnológia és a leginnovatívabb ötletek egységét állítja a versenysorozat biztonságának szolgálatába. Mint ilyen, a Dorna Sports egy rendkívül erős partnert tudhat maga mellett, akinek a nagyteljesítményű prototípusok megalkotásakor mindenekelőtt a versenyzők biztonsága az abszolút elsődleges szempont. Szaktudásunk legjavát adjuk bele ebbe a partnerségbe. A nagyteljesítményű BMW M MotoGP Safety Car modellek génjeikben hordozzák a motorsportok színtiszta örökségét, és ez alól a vadonatúj BMW M2 MotoGP Safety Car sem kivétel: a világpremierjét idén januárban, a 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon tartó BMW M2 Coupé modell vérpezsdítő teljesítményét, kimagasló menetdinamikáját és élmény-orientált felszereltségét mérnökeink a versenypályák technológiai követelményei szerint hangolták át. Akárcsak elődjei, a BMW M2 MotoGP Safety Car is technológiai innovációk egész sorával, bámulatos teljesítménnyel, rendkívül precíz vezethetőséggel és versenyautós agilitással garantálja a futamok biztonságát” – fogalmazott Frank van Meel.

Nagyteljesítményű biztonsági autók a kétkerekű versenysportok királykategóriájában

A MotoGP és a BMW M divízió immáron közel két évtizede virágzó partneri kapcsolatot ápol egymással. A MotoGP a kétkerekű versenysportok királykategóriájaként minden évben a motorkerékpár-gyártók innovációkkal tarkított, nagyteljesítményű verseny-prototípusaira ülteti fel a világ legjobb pilótáit, akik több mint 300 km/órás sebességgel száguldanak a legendás aszfaltcsíkokon. A nagyteljesítményű motorsport-gének a BMW M divíziót is átjárják, aki 1999 óta meghatározó tagként van jelen a MotoGP™ nemzetközi családjában. A BMW és a leggyorsabb kétkerekű versenyszezonokat szervező Dorna Sports közötti együttműködés az évek során újabb és újabb elemekkel gazdagodott, és eme gyümölcsöző partnerség a jövőben is folytatódik: 2014-ben a BMW M divízió és a Dorna Sports egészen 2020-ig meghosszabbította együttműködési szerződését. Az efféle, évtizedeken átívelő kiváló partnerség rendkívül ritka a nemzetközi versenysportok élmezőnyében.

Az együttműködés középpontjában a kiugróan megbízható biztonságiautó-flotta áll, amelyet immáron tizennyolcadik esztendeje a BMW biztosít a MotoGP™ számára: a BMW M divízió a legkorszerűbb járműtechnológiai innovációk széleskörű alkalmazásával garantálja a pilóták biztonságát, minden körülmények között. A biztonságiautó-flotta tagjai kivétel nélkül nagyteljesítményű BMW M modellek, amelyeket részletekbe menő műszaki módosításokkal hangolnak tökéletes versenypályás jelenlétre a mérnökök. A legújabb példa a vadonatúj BMW M2 MotoGP Safety Car, amely a 2016-os szezonban debütál a versenypályán.

„Dinamizmus, agilitás és mérnöki pontosság: ezek a BMW M modellcsalád négykerekű tagjainak elsőszámú erényei, amelyek az M logót a világ legerőteljesebb betűjévé emelték. A MotoGP megadja nekünk a lehetőséget arra, hogy évről évre professzionális körülmények között, rajongók milliói előtt mutassuk be a BMW M modellekben rejlő potenciált. Együttműködésünk az idő előrehaladtával újabb és újabb elemekkel bővült, partnerségünk így már messze túlmutat a MotoGP biztonságiautó-flottáján. 2003 óta minden szezon végén egy hőn áhított BMW M Különdíjjal jutalmazzuk az idény legeredményesebb összetett kvalifikációját elérő versenyzőt. A BMW M MotoGP Experience keretein belül szakértőink a kétkerekű versenysportok királykategóriájának kulisszatitkaiba vezetik be a rajongókat, miközben első kézből adják át a csúcsteljesítményű dinamizmus fantasztikus élményét” – mondta Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke.

A BMW M2 MotoGP Safety Car

A BMW M divízió a MotoGP™ 2016-os versenyszezonjától a BMW M2 Coupé műszaki alapjaira épített vadonatúj biztonsági autót helyezi az elsőszámú biztonsági autóként szolgálatot teljesítő BMW M4 MotoGP Safety Car helyére. Elsőszámú biztonsági autóként a március 20-i szezonnyitó futamtól kezdve a BMW M2 MotoGP Safety Car gondoskodik a világ leggyorsabb motorkerékpár-pilótáinak fordulónkénti felvezetéséről és a versenysorozat biztonságáról.

A Detroitban január 11-24. között megrendezett 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon debütáló BMW M2 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás az M duplakuplungos automataváltóval: 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 gramm / km) a génjeibe kódolt motorsport-karakterisztikának köszönhetően biztosítja a BMW M2 MotoGP Safety Car tökéletes műszaki alapjait, miközben az extrém sportos menetteljesítményről a vadonatúj fejlesztésű, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor gondoskodik: a 3.0 liter hengerűrtartalomból percenkénti 6 500 főtengely-fordulatnál 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményt, a percenkénti 1 400 és 5 560 közötti főtengelyfordulat-tartományban pedig 465 Nm csúcsnyomatékot varázsoltak elő a mérnökök. A nagyteljesítményű sportoló versenyautós agilitását és kirobbanó dinamizmusát az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés koncepciója, az alacsony súlypont és a minimálisra csökkentett rugózatlan tömeg együttese garantálja.

A BMW M2 Coupé 2015. október elejétől tíz héten át tartó intenzív edzésen esett át a BMW M divízió müncheni gyárában, amelynek keretein belül a fejlesztőmérnökök részletekbe menően módosították és optimalizálták a kompakt sportolót a MotoGP™-ben betöltött szerephez. A széleskörű finomhangolások és utólagos alakítások mellett a modell a BMW M Performance alkatrészeket is megkapta, amelyek nem csupán a hátsókerék-meghajtású kupé megjelenéséről, de légellenállási együtthatójának javításáról, az erőforrás és a fékrendszer optimális hűtéséről, illetve az alacsony önsúly további fokozásáról is gondoskodnak. A BMW M2 MotoGP Safety Car BMW M Performance alkatrészeinek nagy része – beleértve a versenypályára hangolható sport futóművet és az intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszert is – utólagos kiegészítőként a sorozatgyártott BMW M2 Coupé modellhez is elérhető.

A teljes körű finomhangolás részletei

A típusspecifikus BMW M Performance alkatrészek felszerelésével a BMW M divízió fejlesztőmérnökei százszázalékosan kiaknázták a BMW M2 Coupé sorozatgyártásban elérhető versenyautós lehetőségeit, a MotoGP™-ben való helytálláshoz azonban további módosításokra is szükség volt. A tervezők első körben kiszerelték a modell hátsó üléssorát, és helyére a BMW M4 GTS versenyautós bukócsövét építették be, a kompakt sportautó méreteihez igazítva. A bukócső alatt egy tűzoltó készülék is helyet kapott, az első üléseket pedig hatpontos biztonsági övekkel szerelt Recaro kagylóülésekre cserélték.

A vadonatúj biztonsági autó tetejére egy rendkívül lapos, LED-technológiás fényhidat szereltek fel, amelyet a modell frontrészén és hátulján is további LED-villogók egészítenek ki. A piros és kék fényeket kibocsátó LED-ek egy speciálisan erre a célra kifejlesztett vezérlőpanelről működtethetők az utastérből, a színek mellett ráadásul a fénykibocsátás programja és a villogás ritmusa is beállítható. Hiába azonban a rendkívül lapos kialakítás, a tetőre szerelt fényhíd jelentős mértékben rontja a BMW M2 Coupé légellenállását, kiváltképp versenypályás sebességnél. A biztonsági autó körüli légáramlat optimalizálása és a hátsó tengelyre ható felhajtóerő csökkentése érdekében a mérnökök a BMW M4 GTS szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, állítható légterelő szárnyát erősítették a csomagtérajtóra, ugyancsak a BMW M2 Coupé méreteihez és jármű-karakterisztikájához igazítva.

A BMW M Performance alkatrészek első lökhárító alatti toldatát némileg módosították, amely a légterelő szárnnyal és a hátsó diffúzorral együttműködve immáron versenypályán is tökéletes leszorítóerőt, vezethetőséget és tapadást garantál. A kerekek mögötti, extrém terhelésbírású fékbetétekkel szerelt fékrendszert a BMW M3 / M4 sportmodell-páros karbon-kerámia M fékrendszerére cserélték, amely korrózió-mentes, extrém hőálló és kimagasló terhelésbírású összetevőkből áll, miközben a jármű rugózatlan tömegét is jelentős mértékben csökkenti.

A BMW M divízió versenypályán is megbízik a sorozatgyártású BMW M Performance alkatrészek palettáján megtalálható sport kipufogórendszerben, a technológiát azonban teljes mértékben lecsupaszították az optimális MotoGP™-szereplés érdekében, így a hangtompító dobtól, a katalizátortól és az intelligens szelepvezérléstől megfosztott sport kipufogórendszernek köszönhetően a világ leggyorsabb motorkerékpár-pilótái még nagy tempónál is észreveszik a biztonsági autó érkezését.

A karakteres BMW M trikolor színek mellett az Alpine White alpesi fehér fényezést viselő biztonsági autó számos eleme arany árnyalatban pompázik, így a bukócső, a keréktárcsák, a féknyergek, a légterelő szárny konzoljai, a sportkormány függőleges küllője és az Alcantara / bőr kettős borítást viselő utastéri elemek kontrasztos varrása is.

A BMW M2 MotoGP Safety Car főbb műszaki adatai

  • Motor: soros hathengeres benzinmotor M TwinPower Turbo technológiával (kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltő, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezés, VALVETRONIC változó szelepvezérlés, dupla VANOS vezérműtengely-állítás)
  • Összlökettérfogat: 2 979 cm3
  • Maximális teljesítmény: 272 kW / 370 lóerő
  • Csúcsnyomaték: 465 Nm (túltöltéssel 500 Nm-re növelhető)
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,3 másodperc (az M duplakuplungos automataváltóval)
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,9 liter / 100 km (az M duplakuplungos automataváltóval)
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 gramm / km

A BMW M2 MotoGP Safety Car főbb módosításai

  • BMW M Performance sport kipufogórendszer szénszálas kipufogóvégekkel
  • BMW M Performance szénszálas küszöbtoldatok
  • BMW M Performance magasfényű fekete hűtőrács
  • BMW M Performance magasfényű fekete Air Breather légkivezető nyílás
  • BMW M Performance szénszálas visszapillantó-házak
  • BMW M Performance szénszálas lökhárító-koptató (elöl)
  • BMW M Performance szénszálas hátsó diffúzor
  • Szénszálas légterelő szárny a BMW M4 GTS modellről
  • BMW M Performance sport futómű
  • Karbon-kerámia fékrendszer a BMW M3 / M4 sportmodell-párosról
  • Michelin Cup gumiabroncsok
  • Gyorszáras motorháztető
  • LED-technológiás tető-fényhíd
  • LED-villogók az első lökhárító központi légbeömlőjében
  • LED-villogók a hátsó lámpákban
  • Recaro kagylóülések hatpontos Schroth biztonsági övekkel
  • Bukócső a BMW M4 GTS modellből
  • Tűzoltó készülék
  • Alcantara-borítású BMW M Performance sportkormány
  • BMW M Performance szénszálas utastéri kiegészítők
  • BMW M Performance rozsdamentes pedálsor és lábtámasz
  • BMW M Performance szőnyegek

[TESZT] Opel Astra 1.0 Turbo ECOTEC Start/Stop Enjoy – univerzális, átfogó választás

Még a múlt év során nem egy ízben cikkeztünk az új Opel Astra K érkezése kapcsán. Jártunk a külföldi, illetve a hazai menetpróbán is, alaposan kiveséztük az autó külsejét, belsejét, valamint többféle hajtásláncot is górcső alá vettünk. Mint ismeretes, a K sorozat számos motorvariációval kerül gyártásba, mi pedig a legkisebb erőforrással felvértezett verziót mutatjuk be cikkünkben. Nézzük közelebbről az Opel Astra 1.0 Turbo modellt!

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-001

Kívül kisebb, belül tágasabb – ez az általános jellemzés, amely ráillik minden tekintetben az Opel Astra 1.0 Turbo variációra is. A német gyártó ügyesen és praktikusan tette meg a lépéseket annak érdekében, hogy a méltán várt újdonság valóban beválthassa a hozzá fűzött reményeket. Még anno, az Opel Astra K statikus bemutatóján is megrökönyödtünk a szó jó értelmében, hogy a paraméterezés tényleg úgy lett összehozva, hogy az a lehető legoptimálisabb összképet nyújthassa.

Sok újdonságot tartogat a kifutott J széria után

Mindezek értelmében az Opel Astra 1.0 Turbo szellemisége is már a várt, vagy inkább elvárt opciókat hordozza. A külső megfelelően modern, a jelenlegi követelményeknek kedvezően kialakítva, hatásos orr-formával, jó arányban eltalált krómfelület-használattal, kissé prémiumosba hajló jelleggel megspékelve. Egyébként pontosan ez az, ami az Opel Astra 1.0 Turbo, azaz maga az Opel Astra K legfőbb mottójának alapja: ennek a modellnek az a feladata, hogy valamilyen szinten túlmutasson szegmensén. S ez sikerül is neki, annak ellenére, hogy a tesztben szereplő Opel Astra 1.0 Turbo leginkább az alsó-középben keresgélő delikvensek józan választása lehet.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-004

Itt alapvetően nem is az a cél, hogy agyonextrázott megközelítésekben gondolkozzunk; az Opel hazai importőre megfelelően célirányos csomaggal (Enjoy) szerelte fel a tesztautót. Tehát semmi felesleges glanc, pompa, csakis a lényegre törő gyakorlatiasság.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-011

Ez kell ugyanis ahhoz, hogy megértsük az Opel Astra 1.0 Turbo lényegiségét. Bár nem a legolcsóbb alternatíva az árlistán, ugyanis van 1.4 literes benzines szívómotorral szerelt lehetőség is 5 millió alatt, de úgy hisszük, sokak kedvelt választása lehet majd a szóban forgó autó.

Maradt minden, aminek maradnia kellett

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-003Oldalról a klasszikus formavilág az, amely meghatározza az új Opel Astra 1.0 Turbo-t: igazán kompakt, igazán ferdehátú, csapott farral, jó arányokkal, kellően megfelelő oldalablak-felületekkel, és kínosan vékony C oszloppal. Pluszban persze megfelelő tömeggel, végre sikerült megvalósítania a tervezőmérnököknek azt, hogy a súly-lóerő arány megfeleljen a kívánalmaknak. S nem csak az ezres motorral felszerelt variánsoknál –  de erről majd későbbi Opel Astra tesztjeinkben, ugyanis feltérképezzük majd sorról-sorra az elérhető motorválasztékot.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-002Elölről igazán Opel-centrikus (ha lehet így fogalmazni) a tálalás, oldalról is, de mi újság a hátsó részelemekkel? Talán az újdonsült Opel Astra 1.0 Turbo far-kialakítása jelentheti a leginkább egyedi módot, amellyel a felelős dizájnerek megálmodták a végeredményt – keskeny, de annál hatékonyabb zárófények futurisztikusba forduló lámpatest burkolatokkal, a nappali menetfény LED csíkjának sziluettjére hajazó rajzolatot megkapva, remek harmóniát teremtve a szemlélődők számára. Egyébként az is tény, hogy az Opel Astra 1.0 Turbo minden oldalról szinte milliméterre pontosan arányos, nincsenek eltúlzó, vagy épp alulméretezett részletpontok.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-006

Ne feledjük, hogy az imént felvázolt jellemrajz leginkább általánosíthatóan az összes új, K sorozatú Opel Astra esetében érvényes. Az is biztos, hogy elkövetkezendő tesztjeinkben, amelyek az Opel Astra K-val foglalkoznak, nem fogjuk újra meg újra kivesézni a külsőt, vagy magát a formatervet – tessék „visszalapozni” korábbi írásaink valamelyikéhez (legyen akár a menetpróbás, kettő írásból álló ciksorozatunk), és ezekben minden részlet megtalálható. Nem beszélve arról a számos, hivatalos Opel Astra K-t bemutató közleményünkről, amiit publikáltunk az új rüsselsheimi befutó érkezésével párhuzamosan.

Közepes felszereltség, józan választás

Mit nyújt az Opel Astra 1.0 Turbo esetében az enteriőr? Nyilván ez felszereltségfüggő, hiszen az Enjoy pakk már az erős középmezőnyt képviselve volt jelen a tesztautóban. Azt figyelembe véve, hogy az autó elsősorban a napi használatot és igénybevételt hívatott teljesíteni, tökély választás az Enjoy felszereltség, a vajbőr jellegű kormánykerék bevonatról azért nem kell lemondanunk.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-015

A cockpit szintén puha és egyben igényes anyagokból építkezik, az összhatás tehát optimális, a kezelőegységek átlátható kialakítása és elrendezése szintén a jó vezethetőség, illetve maga a vezetési élmény mellett szólnak.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-016

A kárpitozás is a masszív igénybevételre lett szabva, tehát ha például céges autónak választjuk az Opel Astra 1.0 Turbo-t, egészen biztos, hogy nem kell kiemelten figyelnünk arra, hogy a beltér sérüléseket szenved el pillanatonként például a ki- és beszállástól, vagy épp a hátsó üléseken szállított nagyobb súlyú tárgytól. Mondjuk taxizáshoz is gond nélkül el tudjuk képzelni az Opel Astra K-t, kifejezetten egy Opel Astra 1.0 Turbo Enjoy-t. Lehet ötletelni, konfigurálni.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-017

Részletesen nem térünk ki a kényelmi faktorra sem, megtettük már korábban nem egyszer az Opel Astra K kapcsán. Elég az hozzá, hogy a jó ergonómiájú első ülések hosszabb távolságok megtétele után sem váltak kényelmetlenné, ehhez hathatós közbenjárást a combtámaszok jelenléte nyújtott, így a testreszabhatóság is viszonylag széles keretek közt mozgatható.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-018

Átlagos testalkatú sofőr és közvetlenül mellette helyet foglaló utasa gond nélkül utazhat, egyedül a térdterek tekintetében érzékelhető minimálisan korlátozott helykínálat. A hátsó traktus két főnek kényelmes, de hárman is el lehet autózni itt, utóbbi felállásban már kompromisszumok hada (lábtér, oldalszélesség, fejtér) mutatja meg magát. Két felnőtt-egy gyerek kombináció még belefér a szórásba.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-019

Pakolni is lehet az Opel Astra 1.0 Turbo csomagterébe, jócskán, persze nem mindegy, hogyan rendezzük el a bőröndöket (bár ez aranyszabály minden esetben).

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-013

370 literrel gazdálkodhatunk alaphangon, ez az érték kategórián belül jónak számít, de ha kell, 1210 litert is ki tudunk sajtolni a rendszerből a hátsó ülések háttámláinak előrebillentésével.

Hazai 1 literes

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-014A Szentgotthárdon gyártott 998 köbcentiméteres, 3 hengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor ténylegesen jó választás a súlycsökkentett, 1198 kilogramm gyári üres tömegű Opel Astra 1.0 Turbo-hoz. A maximális teljesítmény 105 lóerő 5500-as percenkénti fordulatszámon, míg a 170 Newtonméteres nyomatékcsúcs már 1800-tól rendelkezésre áll, és kitart egészen 4250-ig. A motor karakterisztikája kellemes, indítás után, hidegen is kiegyensúlyozott, nem érződik a páratlan hengerszám jelenléte. Üzemi hőmérséklet elérése után még egyenletesebnek hat, gyorsításnál szépen kezd felépülni a nyomatékgörbe, 3000 környékén viszont már felismerhető a háromhengeres orgánum. Ugyanakkor mindez a menettulajdonságokra nincs kihatással, az egység tökéletesen mozgatja a kocsiszekrényt, nem fogy el a szulfa autópályatempónál sem (egyébként pont 130 kilométer/óra környéként forog pont 3000-et a főtengely).

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-020Három utassal, valamint jelentős csomag-terheléssel is elemében marad az Opel Astra 1.0 Turbo, bár ahogy nő a terhelt súly, úgy válik arányosan visszafogottabbá a viselkedés. Ellensúlyozni úgy tudunk, hogy hamarabb váltjuk a fokozatokat, így az a bizonyos 1800-tól felfelé található tartomány mindig megfelelő hátteret nyújt, a sebességfokozatok teljes egészükben kiautózhatók lesznek. A hajtáslánchoz társított ötsebességes manuális váltó elegendő (fokozatok számát tekintve), bár itt is, mint minden hasonló esetben, jól jöhetne egy plusz hatodik.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-008

Papíron megvan a 195 kilométer/óra, sajnos ezt most jelen tesztünk esetében nem tudtuk ellenőrizni. A tekintélyes végsebesség mellé szerethető fogyasztás is társítható, igaz, mi 130 kilométer/órás autopályatempóig merészkedtünk – itt 6.5 literes átlag rögzült, míg országúton, 90 kilométer/óránál 4 liter alá is sikerült leszorítanunk: 3.8 volt a rekord, 3 utassal. Városban sem vált iszákossá az Opel Astra 1.0 Turbo, 5.5 literes értékkel zártuk a tesztet.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-007

Sokan szkeptikusak a downsizing révén. Nekik üzenjük, hogy az Opel Astra 1.0 Turbo esetében sikerült megtalálni azt az arany középutat, amelyet már régóta próbált több gyártó is kivitelezni, több-kevesebb sikerrel; a 8-9 literes vegyes fogyasztást produkáló, leginkább kezdeti 1 liter hengerűttartalmú 3 hengeres koncepciók nem biztosítják az élhető, élményteli, teljes értékű autózás mikéntjét. Itt viszont megvan szinte minden, s kellő odafigyeléssel kifejezetten gazdaságos, low budget felhasználást valósíthatunk meg. Egész biztos, hogy az új Opel Astra K, ezen belül is az Opel Astra 1.0 Turbo meghatározó résztvevője lesz a hazai utcaképnek. Fehérben a legsanszosabb, pont olyannak gondolva, mint amilyen árnyalatot a tesztautó is kapott.

Cégautók gyöngye

A tesztben bemutatott Opel Astra 1.0 Turbo listaára Enjoy felszereltséggel 5 480 000 ezer forint, a hasonlóan konfigurált 1.4 literes szívómotoros változat 5 150 000 forintot kóstál. Az árbéli különbség 330 ezer forint.

opel-astra-k-1-0-turbo-teszt-autoaddikt-005

Opel Astra K nemzetközi menetpróba: http://www.autoaddikt.hu/nemzetkozi-menetproban-az-uj-opel-astra-k-vezettuk/

Opel Astra K hazai menetpróba: http://www.autoaddikt.hu/szentgotthardig-autoztunk-az-uj-opel-astra-k-val-a-hazai-menetproba-keretein-belul/

Kapcspolódó Opel Astra K cikkeink IDE kattintva érhetők el.

2016 Opel Astra 1.0 Turbo ECOTEC Start/Stop specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 999 cm³

Maximális teljesítmény: 105 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 170 Nm @ 1800-4250 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 5 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4370 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1485 mm

Tengelytáv: 2662 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1198 kg

Megengedett össztömeg: 1780 kg

Csomagtartó mérete: 370 liter, 1210 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 48 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 195 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.2 s (gyári), 11 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.5 l/100 km

Országúti: 3.8 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.3 l/100km

Országúti: 4.0 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 103 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Növekvő gépkocsi átírások, rekordot döntő használt autó import

Az országon belül ismét emelkedett a használt autó értékesítések száma: 545.000-nél több gépkocsit írtak át az elmúlt év során. A használt autó import 20 éves rekordot döntött: bő 120 ezer négykerekűt hoztak be külföldről, ezeknek azonban nagy része kétes előéletű, s hatvan százalékuk tíz évnél idősebb volt.

das-weltauto-hasznalt-auto-2015

 

Ismételten emelkedett a használt autók iránti érdeklődés, 2015-ben ugyanis 11 százalékkal több gépkocsit vásároltak másodkézből, mint 2014-ben. A januártól decemberig tartó időszakban összesen 545.597 négykerekű talált gazdára (2014: 491.705 autó), ami már majdnem elérte a 2008-as gazdasági válság előtti időszak üzletkötéseinek számát (2008: 545.687 autó). A Das WeltAuto 28 kereskedése összesen 6078 gépkocsit értékesített országszerte, így 3,4 százalékkal több kocsit adott el a hálózat mint egy évvel korábban.

A legtöbben egyébként az utolsó negyedévben vásároltak használt autót határon belül, ami minimális visszaesést hozott az import területén. Ennek ellenére, – a teljes évet figyelembe véve -, még így is rekord számú autó érkezett külföldről hazánkba, összesen 122.620, ami 26,8 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest, s 73,4 százalékos gyarapodást mutat 2013-hoz hasonlítva.

A hazai tranzakciók során a kocsik 70 százaléka tíz évnél idősebb volt, de a határon túlról érkező autók esetében sem volt kedvezőbb a helyzet, a behozott járművek 60 százaléka 2005-nél régebbi évjáratú volt.

“A tavalyi esztendőben sajnos sokan váltak csalók áldozatává gépjármű vásárlás során. A tendencia nem változott, hiszen továbbra is sok az olyan kereskedő, aki ÁFA csalás útján biztosít kedvező árat az ügyfeleknek, vagy kétes eredetű kocsit hoz be az országba. A pórul járt vásárlók helyzete utólag nehezen megoldható, azonban bízunk benne, hogy e szituációk sokakat figyelmeztetnek arra, hogy legyenek nagyon elővigyázatosak a vásárlások során, s csak megbízható forrásból vegyenek kocsit” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. “Az anyagi lehetőségeink természetesen nagyon fontosak a vásárlásnál, de inkább keressünk kisebb kategóriájú, fiatalabb, ellenőrizhető előéletű, hazai gépkocsit azon az áron, amiért magasabb presztízsű, ám kiszámíthatatlan múltú járgányt vásárolnánk külföldről” – tette hozzá.

A statisztikák alapján ugyanis továbbra is a magasabban jegyzett autók a népszerűek az importáltak közül: legtöbben felső- és alsó-középkategóriás gépkocsikat vásároltak, ami a típusbontásban is látható: 3-as BMW-t (5.924 autó), Volkswagen Passatot (5.170 autó) és Volkswagen Golfot (4.324 autó) hoztak legtöbben külföldről, de az Audi A4, az A Mercedes és az 5-ös BMW is az első tízben foglalt helyet. Az itthon vásárolt kocsik esetében az Opel Astra (39.818 autó) volt a legnépszerűbb, a Suzuki Swift (36.950 autó) és a Volkswagen Golf (15.707 autó) előtt.

Volkswagen Multivan: újabb elismerés, ezúttal olvasói szavazáson

Az idei győztes ismét Hannoverből érkezett: sorozatban 13. alkalommal nyerte az auto, motor und sport magazin olvasói választását, a Best Cars 2016 (2016 Legjobb Autói) díjat a VW Haszonjárművek Volkswagen Multivan modellje.

volkswagen-multivan-2016-elismeres-autoaddikt

Az egyterűek kategóriában összesen 52 jelöltből választhattak a szavazók. A 115 239 olvasói voks 26,6 százalékának begyűjtésével a sokoldalú hannoveri sikermodell szerezte a legtöbb szavazatot. A díjat Stuttgartban vehette át Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek márka igazgatótanácsának elnöke.

„Óriási boldogság számunkra, hogy ezen a megmérettetésen ismét az első helyig jutottunk Multivan modellünkkel. A választás kitűnően igazolja, hogy ez a modell pontosan a vásárlók igényei szerint készült. Ugyanakkor ez az olvasói szavazás büszkeséggel tölt el bennünket, hiszen a dolgozóink munkáját méltatja. Ők azok, akik minden egyes autót ugyanazzal az aprólékossággal és szenvedéllyel készítenek. A kitüntetés ugyanakkor ösztönzés is számunkra, hogy a jövőben készülő járművek is hasonlóan kimagasló minőségben gördüljenek le a gyártószalagról és ezzel együtt továbbra is kiérdemeljük az olvasók és a vásárlók bizalmát” – nyilatkozta Scholz a díjátadón.

A Volkswagen Haszonjárművek T-sorozatának formája és koncepciója egyedülállóan magas és kényelmes üléspozíciót biztosít a tökéletes áttekinthetőségért, kompakt méretei mellett maximális helykínálattal bír. Modern infotainment rendszere mellett agilis futóműve és takarékos motorjai révén válik összetéveszthetetlen karakterré a hannoveri sikermodellt. A T-sorozat a 2015-ös évet 171 000 kiszállított Transporter, Multivan, Caravelle és California modellel zárta, amely 1,4 százalékos növekedés a 2014-es 168 700 darabhoz képest.

Genfi Autószalon 2016: Európába is megérkezik a Suzuki Baleno

A Frankfurti Autószalonon tartott világpremiert követően a japán gyártó örömmel jelenti be, hogy az európai piacon is útjára indítja az új Suzuki Baleno modellt. Az új csapott hátú modell a stílus, a felszereltség, a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság harmonikus kombinációját nyújtja.

suzuki-baleno-2016-genfi-autoszalon-2016-autoaddikt

Középtávú „SUZUKI NEXT 100” terve keretében a Suzuki még az eddiginél is nagyobb súlyt fektet a technológiailag kifinomult, célirányosan tervezett termékek gyártására – ennek része a márka új platformstratégiája is. Az új Balenót is a nagyobb szilárdságú és csökkentett súlyú új generációs platformra építették, ami hozzájárul a jármű üzemanyag-takarékos működéséhez, ütközésvédelméhez, helykihasználásához és az alapműködések, vagyis az utazás, kanyarodás és megállás terén nyújtott kiváló teljesítményéhez.

A könnyű csapott hátú modellt a remek gázreakciót biztosító BOOSTERJET közvetlen befecskendezésű turbómotor vagy a DUALJET szívómotor hajtja – utóbbihoz SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) hibridhajtás is rendelhető, amelyben integrált indítógenerátor segíti a motor munkáját.

A minden ízében új Suzuki Baleno modellt tavaly októberben vezették be az indiai piacra, ahol azóta szép számban kel el. Az európai piacon idén tavasszal debütál az új modell.

Érkezik az Opel Ampera-e, a márka új elektromos autója

Az Opel történetének legnagyobb modelloffenzívájának részeként – 29 új modell 2016 és 2020 között – már jövőre megjelenik a márka kínálatában egy forradalmian új elektromos autó, jövőbe mutató akkutechnikával és megfizethető árért. Az új ötajtós, ötszemélyes autó neve Opel Ampera-e. Teljesen feltöltött akkumulátorral nagyobb lesz a hatótávja a legtöbb egyéb villanyautóénál.

opel-ampera-e-2017-elektromos-autoaddikt

Az új Opel Ampera-e a márka tapasztalataira és tudására épít: már a 2011-es Ampera is mérföldkő volt az elektromos mobilitásban. Utóda most innovatív akkumulátortechnikát ötvöz a lehető legjobb digitális kapcsolódással és élvezetes vezethetőséggel.

A General Motors elnök-vezérigazgatója, Mary Barra Bochumban, a nemzetközi CAR Szimpóziumon jelentette be az új Opel Ampera-e érkezését: “A GM és az Opel meggyőződése, hogy az elektromos autók jelentős szerepet játszanak majd az egyéni mobilitásban. Az Ampera-e iránymutató technikájával döntő lépést teszünk a víziótól a valóság felé. Új villanyautónk ismét igazolja az Opel elkötelezettségét, hogy széles körben tegyen elérhetővé innovatív fejlesztéseket.”

A környezet védelme és az állandóan növekedő agglomerációk igényei megkövetelik a mobilizáció új formáit és a belsőégésű motorok alternatíváit.

„A villanyautókban megvan a potenciál, hogy döntően hozzájáruljanak a klímavédelemhez és az emisszió csökkentéséhez” – jelentette ki az Opel vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. “Az eddigi hátrányokat, a magas árat és a rövid hatótávot végleg magunk mögött hagytuk – az Opel Ampera-e teljesen új perspektívákat nyit meg az elektromos mobilitás előtt.”

Az extra-lapos akkumulátorokat a jármű padlójába építik be, ezáltal szokatlanul helytakarékos arányokat kapott az Ampera-e, és olyan bőséges teret kínál öt személynek, illetve a poggyásznak, mint egy ötajtós kompakt kocsi.

Az Ampera-e fedélzetéről nem hiányzik a díjnyertes Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens és a legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszer sem, amely jól integrálja az autóba az okostelefonok világát.

LEGFRISSEBB

Már alapból megkapjuk az 5 év vagy 200 000 km garanciát...

0
A Volkswagen magyarországi importőre, a Porsche Hungaria jelentős lépést tett a vásárlói elégedettség növelése érdekében: 2025. április 1-től minden újonnan megrendelt Volkswagen haszonjárműre alapfelszereltségként,...

TESZTJEINK