Főoldal Blog Oldal: 420

SEAT Ateca – a sokoldalú SUV-sportmodell

A spanyol márka bemutatja első SUV-modelljét: az új SEAT Ateca az egyéni formavilág, a vezetés dinamikus élménye, a nagyvárosi sokoldalúság, illetve a meggyőző mindennapos használhatóság egyéni kombinációja.

seat-ateca-autoaddikt-001

Az első osztályú connectivity-szolgáltatások, az innovatív vezetői segédrendszerek és a különösen gazdaságos hajtásrendszerek egyaránt műszaki különlegességei között említhetők, piaci szegmensük egyik leginnovatívabb tagjává avatva az új Ateca modelleket. Kiemelkedő minősége, nagypontosságú gyártástechnológiája és kimondottan vonzó ár/érték-aránya révén az új Ateca a SEAT vérbeli tagjaként érkezik, ugyanis mindenekelőtt kimondottan agilis, dinamikus és pontosan irányítható – az Ateca volánja mögött minden nap és minden egyes kilométer élvezetesebb. Magyarországon a SEAT Ateca előértékesítése a nyár folyamán indul, a modell piaci bevezetése szeptemberben lesz.

“A SEAT Ateca a nagyvárosi életstílus tökéletes járműve. Egyaránt színvonalas dizájn és dinamika jellemzi, meggyőző minőség és mindennapos használhatóság mellett. Mindenekelőtt azonban az Ateca semmi mással össze nem téveszthető karakter” – emelte ki Luca de Meo, a SEAT, S.A. elnöke. „Első SUV-modellünk új korszak kezdetét jelenti a SEAT számára. Az Ateca a Leon génjeinek egyértelmű továbbfejlesztése, még sikeresebbé téve a Leon sorozatot. A SEAT az állandó mozgásban lévő márka.”

A SEAT Ateca több változattal jelenik meg tavasszal a kínálatban. Az erős, turbófeltöltésű benzines (TSI) és dízelmotorok (TDI) palettája a 85 kW/115 LE és a 140 kW/190 LE közötti teljesítménytartományt öleli fel, manuális vagy kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) keresztül első- vagy összkerékhajtáshoz csatlakozva. A színvonalas extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át, egészen az infotainment-rendszerek 8 col képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációjáig terjed. A három felszereltségi szint ízléses színek és csúcsminőségű anyagok minden igényt kielégítő palettájával szolgál, csúcsán az Ateca XCELLENCE kivitellel.

seat-ateca-autoaddikt-003

„Az Ateca a színtiszta érzelmek autója, a SEAT formai génjeivel, utasterében pedig kiemelkedő minőségű kidolgozással. Első SUV modellünk a fejlett technikák és az innovatív fejlesztések magával ragadó együttese, még magasabb színvonalú biztonsággal és mindennapos használhatósággal – ám mindenekfelett a lehető legdinamikusabb menettulajdonságokkal és a vezetés legélvezetesebb élményével” – hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT, S.A. a kutatás-fejlesztés területéért felelős alelnöke. „Az Ateca mozgékonyságával és pontos irányíthatóságával bizonyosan új mércét állít piaci szegmensében, utcán és terepen egyaránt meggyőző képességeket kínálva.”

Hűen a SEAT hagyományaihoz, az Ateca szintén a spanyol földrajzból kapta nevét, Ateca az Ibériai-félsziget szívében, Zaragozától nyugatra fekvő kis falu.

Dizájn – száz százalékig SEAT, mégis száz százalékig SUV

Az Ateca fellépése semmi mással össze nem téveszthető. Abszolút jellegzetes formai nyelvezete SUV-modellként is a dinamika és a funkcionalitás tetszetős kombinációja. Számos eleme, mint például a trapéz alakú hűtőrács, a minimális rádiuszokkal és határozott élekkel kiformált, hangsúlyosan domborodó sárvédők és a háromszög alakú világítási kép a márka éppolyan meghatározó dizájnikonjai, mint maga a Leon. A formatervezők minden egyes részletet nagy gonddal fejlesztettek tovább az Ateca számára.

seat-ateca-autoaddikt-005

Az Ateca eleje így száz százalékig SEAT, mégis száz százalékig SUV. A nagyméretű, magas hűtőrács magabiztosságot áraszt, miközben a határozott rajzolatú fényszórók és a tekintélyes méretű, meghatározó légbeömlő nyílások aligha hagynak kétséget az Ateca dinamikai képességei felől. Az új SUV-modell mindemellett teljes mértékben megőrzi erőteljes izmos kiállását, amely masszivitást és megbízhatóságot sugároz.

Teljes-LED fényszórók jellegzetes rajzolattal

A SEAT karakteres részletei közé tartoznak a kellemes árnyalatú, ám intenzív fényt sugárzó teljes-LED fényszórók is, amelyek a nappali menetfény háromszög alakú világítási képével közösen semmi mással össze nem téveszthető megjelenést biztosítanak. Az Ateca esetében az irányjelzők is e sajátos összhatás részei.

A korszerű technika és az érzelmekben gazdag élmények ez esetben is kéz a kézben járnak. Kiváló példa erre az üdvözlőfény (Welcome Light), amely az ajtózárak kireteszelésekor a külső visszapillantó tükrök házaiba épített, LED-technikájú fénnyel világítja meg az ajtók környezetét, az Ateca nevét és sziluettjét vetítve a talajra.

seat-ateca-autoaddikt-002

Oldalnézete szintén egyértelműen utal az új SUV-modell dinamikájára és menetteljesítményeire. A minimális rádiuszokkal kiformált, „borotvaéles” vonalak, a folytonos formák – például az ajtók alsó részén – nem csupán a formatervezők kifinomult formai érzékéről tesznek tanúbizonyságot, hanem a SEAT szerszámkészítői és gyártástechnikusai kiemelkedő szaktudásáról is.

Kifinomult sportosság az utastérben

Utastere tökéletes harmóniában áll az Ateca külsejével. Belterét szintén kifinomult, elegáns, mégis dinamikus karakter jellemzi, azon masszivitás és a biztonság érzetével, amit oly nagyra értékelnek a SUV-modellek vásárlói. Kulcsfontosságú továbbá a megemelt üléspozíció, akárcsak a jármű mindenkor jól látható eleje, valamint az ajtók robusztus burkolatai.

A vezetőteret a vízszintes vonalak határozzák meg, miközben egyértelműen a vezetőre összpontosít. A kezelőelemek csoportokba rendezve állnak kézre, míg a kijelzők, mint például az akár 8 col képátlójú infotainment-képernyő, könnyen áttekinthetők. A magasan ívelő középkonzol újabb példája annak, milyen sikeresen ötvözi az Ateca a SUV-modellek jellegzetesen biztonságos és masszív érzetét a rövid sebességváltókar sportosságával.

Hatékony térkihasználás és bőséges térkínálat

Az Ateca 4,36 méteres hosszúsága mellett piaci szegmense legtágasabb térkínálatával szolgál, a leghosszabb beltérrel és a legnagyobb – alapesetben 510, az összkerékhajtású változatban pedig 485 literes – csomagtartóval. A karosszéria nemcsak sokoldalúságával tűnik ki, hanem intelligens könnyűszerkezetes konstrukciójával is. Kiemelkedő merevsége mellett az Ateca szegmense legkönnyebb modelljeinek egyike, ami nem csupán városi forgalomban biztosít számára magas fokú agilitást.

Technika – az Ateca innovatív különlegességei

Amint a vezető helyet foglalt a volán mögött, a megvilágított motorindító gomb fénygyűrűje szívverést idézve pulzálni kezd, így jelezve, hogy az Ateca készen áll az újabb kalandra. A SEAT Drive Profile rendszerével az Ateca alapvető karaktere mindenkor a pillanatnyi menethelyzethez, útviszonyokhoz és vezetője személyes ízléséhez igazodhat.

seat-ateca-autoaddikt-004

Igen széles az innovatív vezetői segédrendszerek kínálata. Ezek közé tartozik például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), amely araszoló (Stop & Go) forgalomban könnyíti meg nagyban a vezető dolgát. Sűrű dugóban – a rendszer működési határain belül – az Ateca önállóan gyorsít, lassít és kormányoz, míg a 60 kilométer/óráig terjedő magasabb sebességtartományokban sebességszabályozó és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő funkcióival támogatja a sofőrt. Új fejlesztésű biztonsági technika a vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist): amennyiben a vezető meghatározott időtartamon túl inaktív marad a jármű által észlelt vészhelyzet esetén, a jármű először fény-, majd hangjelzéssel, végül pedig rövid fékezéssel figyelmezteti. Ha a sofőr erre sem reagál, az e rendszerrel felszerelt Ateca önműködően megállásig fékez, miközben mindvégig sávjában marad. További fejlett technikák a követési távolság Front Assist funkcióval kiegészített automatikus szabályozása (Adaptive Cruise Control; ACC), a közlekedési táblák felismerése (Traffic Sign Recognition), a visszapillantó tükrök holtterének felügyelete (Blind Spot Detection), a hátsó kiállás-asszisztens (Rear Traffic Alert) vagy éppen a jármű virtuális felülnézete (Top View).

Connectivity a legmagasabb szinten

A digitális világgal fenntartott állandó kapcsolat, azaz a connectivity, immár sokak számára a modern nagyvárosi életstílus alapvető eleme. A SEAT Ateca az Easy Connect infotainment-rendszerek legújabb nemzedéke, a SEAT Full Link technika és a SEAT ConnectApp formájában a connectivity legmagasabb szintjét kínálja. Fő különlegessége 8 col képátlójú érintőképernyőjével a Media System plus, a középkonzolba épített Connectivity Box pedig első ízben teszi lehetővé az okostelefon vezeték nélküli töltését (Wireless Smartphone Charging). A SEAT Full Link gyakorlatilag mindenfajta okostelefon számára optimális rendszerintegrációs lehetőséget kínál, s a MirrorLink funkcióval együtt az Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokat is magában foglalja.

Dinamika – a vezetés egyedi élménye

A vezetés élvezetes élménye a SEAT márka egyik fő erénye. A Leon család tagjai különösen a pontos irányíthatóság és az agilitás, illetve a kényelem és a biztonság megtestesítői, amint azt ügyfelek sokasága és Európa-szerte megjelent összehasonító tesztek egész sora is igazolta. A SEAT Ateca sem kevésbé meggyőző, amikor ezen ígéretét váltja valóra. Kompakt karakterével, erős motorjaival és tökéletesen hangolt futóművével olyan menetteljesítményeket és irányíthatósági tulajdonságokat kínál, amelyek mércéül szolgálhatnak vetélytársai körében. Az Ateca ezzel a sokoldalú nagyvárosi életstílus ideális partnere.

Az Ateca a legkorszerűbb, kivétel nélkül turbófeltöltésű erőforrásoknak köszönheti kiemelkedő dinamikáját. Palettájuk a 85 kW/115 LE és a 140 kW/190 LE közötti teljesítménytartományt öleli fel, s tekintélyes forgatónyomatékukkal mindenfajta menetdinamikai igényt kielégítenek. A dízelek kínálata a 115 lóerős 1.6 TDI aggregáttal indul, míg a 2.0 TDI két, 150 és 190 lóerős teljesítménylépcsőben is rendelkezésre áll. Átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 4,3 és 5,0 liter között alakul 100 kilométerenként, amelyekhez kilométerenként 112 – 131 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A benzines belépőmotor a 115 lóerős 1.0 TSI, a részterhelésnél hengerlekapcsolással üzemelő1.4 TSI pedig 150 lóerőt teljesít. Az üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek itt 5,3 és 6,2 l/100 km, illetve 123 és 141 g/km között alakulnak.

Genfi Autószalon 2016: a Honda újdonságai

Folytatja európai modellpalettájának megújítását a Honda. A márka a 2016-os Genfi Autószalonon teszi meg a következő fontos lépést, ahol elsőként állítja közszemlére az új ötajtós Civic prototípusát.

honda-civic-hatchback-prototipus-2016-genfi-autoaszalon-autoaddikt

Az ötajtós Civic prototípusa

A svájci seregszemle nem kevesebbet ígér a látogatóknak, mint hogy bepillantást nyerhetnek a japán gyártó jövőjébe. Aki ellátogat a hamamatsui vállalat standjára, egy különleges tanulmánymodellel találkozhat, ami az új ötajtós Civic formavilágát hivatott megismertetni az érdeklődőkkel. A modell a Honda angliai gyáregységében (HUM) készül majd, innen exportálják a nemzetközi piacra, beleértve az Egyesült Államokat is. Az európai értékesítés várhatóan 2017 elején kezdődik.

 Clarity Fuel Cell

Tavaly októberben, a Tokiói Autószalonon már megmutatta magát, Európában azonban most először gurul színpadra a Clarity Fuel Cell névre keresztelt üzemanyagcellás jármű. A Clarity Fuel Cell a világ első olyan üzemanyagcellás szedánja, amelynél a teljes hajtáslánc elfér a motorházban, nem von el tehát helyet a beltértől. Hatótávolsága meghaladja a 700 kilométert, mégis öt felnőtt számára kínál teljes értékű helyet, amire eddig üzemanyagcellás szedán esetében nem volt példa.

honda-2016-genfi-autoszalon-autoaddikt

NSX

Megkezdte az NSX-ek leszállítását a Honda. Az első megrendelők a Detroiti Autókiállítást követően, az Egyesült Államokban ülhettek volán mögé, őket követik a modell európai vásárlói, akik már 2016-ban átvehetik a hőn áhított autót. A Honda mérnökei a – klasszikus szupersportkocsikra jellemző – széles és lapos formavilágot ötvözték a legmodernebb stílusjegyekkel. Az agresszív orr-rész és az ős-NSX-et idéző hátsó lámpa varázslatos megjelenést kölcsönöz a modellnek. Az NSX szíve egy vadonatúj, középre helyezett, 75 fokos hengerszögű, DOHC-vezérlésű, V6-os, duplaturbós Otto-motor, melynek erejét speciális, kilencfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó (DCT) továbbítja a kerek felé.

Jazz „Keenlight” Concept

Szintén Genfben debütál a világszerte népszerű Jazz új formavilágát megjelenítő Jazz „Keenlight” Concept. A tanulmányautó a Jazzben rejlő formai potenciált tárja fel, letisztult stíluselemekkel, különleges matricákkal és egyedi, Keenlight fantázianévvel illetett fényezéssel hatva a szemlélőre.

honda-fcv-új-2016-genfi-autoszalon-autoaddikt

CRF1000L Africa Twin

Hűen az elődmodellre is jellemző „Juss el bárhová!” ideológiához, a vadonatúj CRF1000L Africa Twin is erőteljes, kéthengeres motorral és masszív, többcélú futóművel tér vissza a kereskedésekbe.

Genfi Autószalon 2016: Škoda VisionS dizájntanulmány

Ezúttal a SUV-modellek piaci szegmensében jelenik meg a Škoda modern és újszerű formai nyelvezete. A Genfi Autószalon alkalmával mutatja be elsőként a Škoda VisionS tanulmányával, hogy milyenek lehetnek a jövő Škoda SUV-modelljei.

skoda-visions-genfi-autoszalon-2016-autoaddikt

A dizájntanulmány formavilágát az esztétikum, az érzelmekben gazdag dizájn, az erőteljes fellépés és a magas fokú funkcionalitás kiegyensúlyozott harmóniája jellemzi. A Škoda alapjaiban újította meg, illetve bővítette modellpalettáját az elmúlt évek során, amelynek következő fázisában a SUV-modellek szegmensét kívánja célba venni.

Új formai nyelvezetet mutatott be a Škoda 2014-ben VisionC dizájntanulmányával, amely most a SUV-modellek piaci szegmensében is megjelenik. VisionS tanulmányával (az „S” jelentése SUV) első ízben kínál kitekintést arra, milyen lehet egy a nagysikerű Škoda Yeti modell fölé pozícionált Škoda SUV modell. 4,70 méteres hosszúságával és 1,91 méteres szélességével az 1,68 méter magas tanulmányautó kimondottan határozott fellépésű. Utasterét a márkára jellemző első osztályú térkínálat jellemzi, a Škoda VisionS ugyanis három üléssorában összesen hat személy számára kínál kényelmes helyet.

A Škoda VisionS külső formavilágát a márka újszerű, érzelmekben gazdag kisugárzása jellemzi. Minden vonal és él letisztult, precíz és karakteres kidolgozású, miközben semmi mással össze nem téveszthetőek a kristályüvegeket idéző külső elemek. A markánsan kiformált felületeken erőteljes fény-árnyék hatások figyelhetők meg.

A plasztikusan kiformált motorházfedél élei a márkaemblémáig futnak, a széles hűtőrács és a négy magasra helyezett, ék alakú és LED-fényforrásokkal szerelt fényszóróegység pedig SUV-karakterét kiemelve határozza meg a dizájntanulmány arculatát. A fényszórókat, a márkaemblémát és a hűtőrács függőleges tagjait – a Škoda Design tiszteletadásaként a nagy múltú cseh üvegművészet előtt – egyaránt a kristályüvegeket idéző elemek teszik egyénivé.

Oldalnézete szintén a Škoda VisionS intenzív SUV-karakterét erősíti. Éles tornádóvonala erőteljes formákon halad át, a kerékjáratok szögletesek és az off-roadstílust hangsúlyozzák. Oldala a küszöbök felett mélyen bordázott, korán ereszkedő tetőíve pedig a hosszú légterelővel és a meredek farral már álló helyzetben is lendületes megjelenést kölcsönöznek a tanulmányautó számára.

A Škoda VisionS hátulját szintén már-már művészien plasztikus formák határozzák meg. A nagyméretű kipufogó-véget az erőteljes diffúzorelem foglalja magában, határozott kiállást kölcsönözve a SUV-modell számára. A keskeny hátsó szélvédő alatt tűnik fel a Škoda embléma, valamint a dinamikus és szintén karcsú, kristályhatású hátsó lámpatestek. Utóbbiak a Škoda modelljeire jellemző C-alakú íve ezúttal a lökhárító fényvisszaverőiben válik teljessé.

Jön az új Volvo V90: több évtizedre visszavezethető kombis múlt a háttér

Kevés autómárka büszkélkedhet a Volvo Cars-hoz hasonló dicsőséges hagyományokkal a családi kombik tervezése és gyártása terén. Pontosan ezért előzi meg olyan feszült várakozás az új Volvo V90 kombi február 18-i stockholmi világpremierjét.

volvo-v90-2016-autoaddikt

A V90 fejlesztése során a Volvo a kombik építése terén szerzett hat évtizednyi tapasztalatra és hagyományra támaszkodhatott. A történet még 1953-ban, a Volvo Duettel vette kezdetét: ez volt a legelső olyan gépkocsi, amely egyszerre teljesítette az autókkal szemben munkaeszközként és szabadidős társként támasztott, kettős elvárásokat.

A Volvo azóta több mint hatmillió kombit értékesített világszerte. A karosszériatípus a vállalat 1927-es alapítása óta eladott összes Volvo gépkocsi mintegy egyharmadát testesíti meg. Nem véletlen, hogy a márkára ma világszerte a tökéletes családi kombik elismert szakértőjeként tekintenek.

„Jelentős múlttal rendelkezünk a kombi szegmensben.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Sokak szemében mi vagyunk a leghitelesebb kombi márka. És bár a Volvo jóval többről szól, mint a kombikról, büszkén folytatjuk ezeket a nemes hagyományokat a V90-nel.”

Az új Volvo V90 február 18-i premierjével új fejezet nyílik a Volvo kombik történelemkönyvében. Az XC90 szabadidőjárművel és az S90 szedánnal közös SPA padlólemezre épülő V90 annak a rendkívül kedvező fogadtatásnak örvendő, négyajtós S90 modellnek a kombi fivére, amely januárban, a Detroiti Autószalonon tartotta világpremierjét.

A Volvo múltjában számos, ma már legendás kombi típussal találkozhatunk, közülük is kiemelkednek az alábbiak:

Duett

Az 1953-ben bevezetett Duett minden idők egyik legkedveltebb Volvo modelljének bizonyult.

volvo-duett-autoaddikt

A svéd márka egyik legelső, Észak-Amerikába exportált típusa 1997-ben nyerte el a halhatatlanságot, amikor a Svéd Posta bélyeget adott ki róla.

Amazon

A Duett utódjaként 1962-ben lépett színre az Amazon, avagy hivatalos kódnevén a 221-es típus.

volvo-amazon-autoaddikt

Az Amazon kombi jóval elegánsabb, kifinomultabb volt, mint az eredetileg furgonként napvilágot látott Duett, ugyanakkor csomagtartója is több helyet kínált.  Az S modell a maga 115 lóerejével a hatvanas években kiemelkedően sportos autónak számított. A csomagtér ajtaja az amerikai divat szerint kétfelé nyílt, ugyanúgy, mint 40 évvel később az első generációs XC90-é.

1800 ES

Az 1800 sportkupé alapjaira tervezett 1800 ES típust Nagy-Britanniában Shooting Brake néven ismerték: így hívták azokat a sportos kombikat, amelyekben hátul elfért a vadászfelszerelés vagy a golftáska. Az 1800 ES 1971 őszén lépett színre, legizgalmasabb jellemzője alighanem a keret nélküli, hatalmas hátsó szélvédő volt.

volvo-1800-es-autoaddikt

A forgópántokat és a kilincset a hetvenes években rendkívül modernnek számító megoldással közvetlenül az üvegre rögzítették. Mivel az 1800 ES alig több mint 8000 példányban készült, ma a legkívánatosabb veterán Volvo modellek között tartják számon. Az 1800 ES ihlette a 2014-es Genfi Autószalonon bemutatott Volvo Concept Estate tanulmányautót, az új generációs Volvo kombik előfutárát.

245

A Volvo 1974-ben mutatta be a márka arculatát évtizedekre meghatározó 245-ös modellt. A típust csaknem 20 éven át, 1993-ig gyártották. Prémium kivitele, a Volvo 265 V6-os motort kapott.

volvo-245-autoaddikt

Az 1980-as években lépett színre a 245 Turbo, a világ első turbómotoros kombija.

960

A Volvo 960 a nyolcvanas évekből származó 700-as széria evolúciójának csúcsa, az utolsó hátsókerék-hajtású Volvo kombi volt.

volvo-960-autoaddikt

Az 1990-ben bevezetett modell lágyabb vonalvezetésű karosszériát és vadonatúj, hathengeres motort kapott. 1996-ban átkeresztelték V90-re – a név idén, pontosan húsz év elteltével visszatér. Ez volt minden idők egyik legelegánsabb Volvo kombija.

850 T5-R

Agresszív sárga festésével, 240 lóerős motorjával és 6,9 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásával a 850 T5-R újraírta a kombik szabálykönyvét. A 850-es típus korlátozott példányszámú, kizárólag 1994-ben gyártott változataként a T5-R már bemutatkozásakor a gyűjtők kedvencévé vált.

volvo-850-t5-r-autoaddikt

A Volvo 850 a versenypályákon is felhívta magára a figyelmet. 1994-ben egész Európát felkavarta, amint a világ első, gyári csapat által nevezett versenykombijaként színre lépett a brit túraautó-bajnokságban (BTCC).

Új BMW M Performance alkatrészek a BMW M2 Coupé modellhez

A szénszálas optikai kiegészítők mellett intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer, versenypályára hangolható sport futómű, extrém terhelésbírású fékrendszer és motorsport-ihlette sportkormányok fokozzák a hátsó kerékre továbbított 370 lóerő megzabolázásának élményét. BMW M2 Coupé: maga a nagybetűs életérzés, főként, ha kiegészíthető és csúcsra járatható opcionális alkatrészekkel.

bmw-m2-coupe-m-alkatreszek-autoaddikt

A legmodernebb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotorjával, 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményével, ideiglenes túltöltéssel akár 500 Nm-re növelhető csúcs forgatónyomatékával és 4,3 másodperces nulla-százas gyorsulásával a vadonatúj BMW M2 Coupé az erőteljes menetdinamika és a lélegzetelállító teljesítmény terén egyaránt új mércét állít fel a nagyteljesítményű kompakt sportautók szegmensében (100 kilométerenkénti 8,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 199 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A hátsókerék-meghajtású BMW M2 Coupé extravagáns kisugárzása még tovább edzi a kompakt sportoló kirobbanóan energikus karakterét és kiváló versenypályás képességeit, a széleskörű BMW M Performance alkatrészek debütálásával pedig 2016 márciusától eme vérpezsdítő harmónia újabb szintre lép. A motorsport-ihlette intenzív kiegészítők az aerodinamika és az utastér versenysport-hangulata mellett a BMW M2 Coupé agilitását és vezethetőségét is fokozzák, a vezetési élményre és a megjelenésre vonatkozó legmagasabb igényeket is kielégítve.

Külső optikai kiegészítők a még sportosabb kisugárzás és a még precízebb vezethetőség érdekében

A BMW M2 Coupé modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek optikai termékpalettáján számos, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) és szénszálból készült aerodinamikai kiegészítő megtalálható: az első lökhárító és az oldalsó küszöbök aljára tervezett toldatokat, a légterelő szárnyat, a hátsó diffúzort és a különleges visszapillantó-házakat egytől egyig úgy alakították ki a mérnökök, hogy azok még tovább javítsák a kompakt sportautó légellenállási együtthatóját, miközben a modell dinamikus kiállását is fokozzák.

Az első lökhárító és az oldalsó küszöbök aljára tervezett toldatok a légterelő szárnnyal és a hátsó diffúzorral együttműködve optimalizálják a jármű körüli légáramlatot, amely például lendületes kanyarvétel esetén pozitív hatással van a BMW M2 Coupé agilitására és precíz vezethetőségére. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült kiegészítőket szénszálból formált visszapillantó-házak egészítik ki, amelyek a hátsókerék-meghajtású sportautó dinamikus karakterét nyomatékosítják. Akárcsak a vadonatúj BMW M Performance alkatrészek között megtalálható, magasfényű feketére fényezett hűtőrács és oldalsó kopoltyúk, amelyek a BMW M logó mellett a BMW M trikolor színeit viselik.

A vezetés még intenzívebb élménye: sport kipufogórendszer, sport futómű és extrém terhelésbírású fékrendszer az ember és gép közötti tökéletes összhangért

Az intelligens szelepvezérlésű sport kipufogórendszer idén márciusban a BMW M2 Coupé modellhez elérhető vadonatúj BMW M Performance alkatrészek leghangosabb opciójaként érkezik meg a palettára: a rendszer kétféle beállítási módban (Sport és Track) szólaltatja meg a motortérben dolgozó soros hathengeres erőforrást. A Sport módot a dinamikus hétköznapi autózás preferenciái szerint fejlesztették ki a mérnökök, egyszerre jellegzetes és erőteljes hangzáshoz juttatva ezzel a kompakt sportolót. Extrém versenypályás használat esetén a Track mód gondoskodik arról, hogy a sofőr a lehető legélvezetesebb vezetési élmény középpontjában élje át a szédítő teljesítmény, a hajszálpontos agilitás és a tomboló hangorkán vérpezsdítő egységét. A Sport és a Track mód között Bluetooth-kapcsolatú távvezérléssel válthatnak a pilóták. Az intelligens szelepvezérlésű sport kipufogórendszer azonban nem csupán menet közben, de álló helyzetben is emeli a vadonatúj BMW M2 Coupé fényét: a BMW M Performance logóval gravírozott hátsó kipufogódob alapesetben 80 milliméter átmérőjű végeket visel, amelyeket további alternatívaként 93 milliméter átmérőjű, BMW M logóval ellátott szénszálas végekre cserélhetnek a bajor gyártó ügyfelei.

2016 márciusától a vadonatúj BMW M2 Coupé állítható sport futóművel is felszerelhető, amely még tovább optimalizálja az úttartást és a modell vezethetőségét. Eme BMW M Performance alkatrész alapesetben 5 milliméterrel csökkenti a jármű hasmagasságát a széria kivitelhez képest, az állítható spirálrugók azonban további 20 milliméteres intervallumban kínálnak „ültetési” lehetőséget. Sőt mi több, az állítható lengéscsillapítók kirugózási karakterisztikája 16, berugózási erőssége pedig 12 fokozatban konfigurálható, s mint ilyen, a futómű beállítása a vezető legapróbb igényei szerint teljes mértékben személyre szabható. Bármelyik beállítási opcióról legyen is szó, a futómű minden esetben feszesebb hangolást kínál a széria kivitelhez viszonyítva, a lehető legminimálisabbra csökkentve a kompakt sportoló rugózási hajlamát, amellyel még tovább javítja az agilitást és a precíz vezethetőséget, miközben hajszálpontos visszajelzéseket ad a vezetőnek.

Extrém versenypályás használat esetén sport fékbetétek fokozzák a vadonatúj BMW M2 Coupé lassulási képességét. A BMW M Performance fékbetéteket hosszú távon terhelhető összetevőkből alkották meg, amelyek a motorsportban is számtalanszor bizonyítottak már. Az extrém hőterhelésnek is kiválóan ellenálló BMW M Performance fékbetétek intenzív versenypályás használat esetén sem fáradnak el, ezáltal erősebb és még közvetlenebb lassulást garantálnak.

Motorsport-ihlette utastéri kiegészítők a vérpezsdítő hangulatért

A vadonatúj BMW M Performance alkatrészekkel a BMW M2 Coupé utastere is minden korábbinál sportosabbra szabható. A LED-optikás BMW M Performance küszöblécek például már közvetlenül az ajtók kinyitása után stílusos és látványos fogadtatásban részesítik a bajor gyártó ügyfeleit. Akárcsak a BMW M Performance szőnyegek, amelyek nem csupán sportosak, de a textilszálakból varrt felületnek és a gumírozott, csúszásmentes kialakításnak köszönhetően minden vezetési szituációban optimális tapadást nyújtanak. A rozsdamentes acélból készült pedálsor felülete ugyancsak gumírozott betéteket kapott, hogy a vezető lábfeje még véletlenül se csússzon le a pedálokról.

A BMW azon rendkívül kevés autógyártók egyike, akik opcionális extrafelszereltségként Alcantara-borítású sportkormányt is kínálnak ügyfeleiknek, a BMW M2 Coupé modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek palettája ráadásul két sportkormány-változatot is tartogat. Az Alcantara-borítású BMW M Performance Pro sportkormány karimáját az alap kivitelnél keményebb habból öntötték ki, amely így jobb tapadást és precízebb vezethetőségi érzést garantál. A BMW M Performance Pro sportkormány BMW M trikolor színű varrást, „M Performance” felirattal ellátott szénszálas betéteket, a karima felső részének közepén pedig világoskék „12-órás” jelzést visel, az utastér kivételesen vonzó, meghatározó alkotóelemeként.

A BMW ezen felül digitális versenysport-kijelzővel ellátott sportkormányt is kínál a BMW M2 Coupé modellhez a vadonatúj BMW M Performance termékpaletta részeként: a sportkormány felső karimájának közepén egy integrált kijelző mutatja többek között az egyes köridőket és az aktuális részidőket, valamint a hosszanti és az oldalirányú gyorsulás mértékét. A digitális sportkormány-kijelző funkciói a hüvelykujj-idomokba rejtett gombokkal működtethetők. A versenysport-kijelző ráadásul az optimális sebességváltásokra is figyelmezteti a vezetőt: a tökéletes váltás idejét két, egymás felé futó kétszínű LED-csík mutatja.

A BMW M2 Coupé modellhez elérhető vadonatúj BMW M Performance alkatrészek sorát az utastéri szénszálas kiegészítők zárják: a teljes középkonzol mellett a duplakuplungos automataváltó előválasztó karja és a kézifékkar is kérhető szénszálas kivitelben, a rendhagyó versenysport-hangulatot pedig Alcantara- és szénszál-borítású BMW M Performance utastéri betétek fokozzák.

[TESZT] Volvo V60 Cross Country D4 AWD – a terepes jelleg meghatározó

Sok autómárka követi, követte a trendet, miszerint egy már jól bevált és sokat bizonyított modellt felvérteznek terepes adottságokkal. Ez lehet optikai vonal, de lehet a hajtáslánc még komplexebb megközelítése is. Vagy akár mindkettő: a Volvo V60 Cross Country a leginkább összetett képet mutatta, ugyanis szinte mindennel fel volt vértezve a tesztautó, amivel fel lehet ruházni egy ízig-vérig terepes jellegű alternatívát.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-001

Tudvalévő, hogy a Volvo V60 Cross Country két különféle hajtáslánccal érhető el – az elsőkerekes verzióba értelemszerűen a gyengébb, négyhengeres gázolajos, míg a csúcsfelszereltségűbe (tesztalanyunk is ilyen volt) az öthengeres variáns kerül. No és persze a számos megkülönböztető elem, sok műanyag szegélyvédő, pár centiméteres plusz megemelt, 201 milliméteres hasmagasság, és egyebek.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-011

A Volvo V60 Cross Country szellemisége hűen tükrözi a svéd autógyártó személetét: ahogyan már fentebb is szóltunk róla, egy, már jól bevált produktumot kell még magasabb szintre emelni: így született meg az offroad-kivitel ötlete is. Amúgy sem felejthető el például a Polestar irányvonal, de az már egy teljesen más kategória.

Minden porcikájában igazi Volvo. Maradtak egyelőre a korábbi tradíciók

Klasszikus ívelések, márkaarculatot hordozó stílusjegyek: a Volvo V60 Cross Country kialakításban és dizájnban is követi a tradíciót (pedig hol vannak már azok az élces, kocka formák, amelyek például anno egy 760-as szériát jellemeztek.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-005

Ugyanakkor a klasszikus, félreismerhetetlen fazon még mindig felfedezhető, modern, huszonegyedik századi körítésben: a hangsúlyos hűtőmaszk a keresztcsíkos Volvo-emblémával még mindig kultikus, a széthúzott méhsejt-rácsozás visszaköszön a hűtőmaszkon, valamint a motorházfedél domborított törésvonalai is a letűnt korokat idézik, ízlésesen ültetve át a jelenbe. Már itt is feltűnik a „terepesítés”, hiszen a mellső lökhárító idoma alatt elhelyezkedő mattezüst trapézalakzat figyelmeztet arra, hogy itt bizonyára a hagyományostól kissé erőteljesebb kialakítás dívik a Volvo V60 Cross Country esetében.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-003Az oldalvezetés is hű önmagához, azaz a már jól bevált recept szerinti kombi-lényeget; hátrafelé keskenyedő oldalablak-felületekkel, vékony A és B oszlopokkal, a hátrafelé kilátást nagyban elősegítő közepesen vaskos C oszloppal domborít a Volvo V60 Cross Country, lényegre törően sportos mivolttal fúszerezve. A sárvédőívek jól észrevehetően kapták a műanyag berakást, mert ugye ettől lesz Cross Country a Cross Country optikailag egyebek mellett, a küszöbök lezárásánál folytatódik az orr-résznél már látott krómjelleg alkalmazása egy-egy díszcsík által. A 18-as felnik még több lapáttal rátesznek a sportos külsőre, amely szolidan elegáns összhangot ad az egész autónak, vigyázva arra, hogy sehol ne legyenek túlzó részletek, megmaradjon a lényegiség.

Sportosan a konzervatív jelleg árnyékában

Bár előtérbe lett helyezve a sportkombi-hatás, gyakorlatban mégsem az a Volvo V60 Cross Country, aminek látszik. Legalábbis, ha a praktikumot nézzük: 430 literes csomagtérrel rendelkezik az autó, ami jelenleg az átlagot jelenti, talán kicsit több is annál – így hát ha úttalan utakra merészkednénk, bőséges csomagáradatot is cipeltethetünk, nem beszélve az 1241 literes bővíthetőségről ugyebár.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-002A raktér egyébként egy kifejezetten szép formatervezést kapott ötödik ajtóval zárható, itt a dizájnerek még annak idején ismét visszanyúltak a Volvo-gyökerekhez, ugyanis a zárófények burkolata összetéveszthetetlenül türemkedik a kocsiszekrény két széle felé, közrefogva a hozzávetőlegesen háromnegyed arányban üvegfelületet hordozó ajtót. Középen a szemrevaló Volvo felirat, egyelőre itt még a régi betűtípussal kanyarított típusjelzés, illetve a motorra, valamint a hajtásra utaló karakterek találhatók; az egész gyönyörű zárása pedig a hátsó lökhárítóba ágyazott dupla kipufogóvégződés együttese. Mindezt úgy, hogy az ellenállónak ható, egész autó tálalását meghatározó mattos-ezüstös kialakítás meglegyen. S meg is van, ha másra vártunk volna.

Félre nem lehet ismerni

Mivel a jelentős típusfrissítés még egyelőre várat magára a Volvo V60 Cross Country esetében, ezért ne lepődjünk meg azon, hogy a korábbi stílusvonulat érkezik az enteriőr vizsgálódásakor. Bár történtek apró finomítások, a központi műszeregység kialakítása csapott vonalvezetést, mellé krómerősítést kapott, a kormánykerék fogása kifejezetten vaskos, ezzel együtt még kisebb tenyérbe is remekbeszabottan simul bele.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-013

A középkonzol enyhe szögben döntött a sofőr irányába, a tesztautó felszereltségéhez megfelelő, szintén matt faberakás sem hiányozhatott a hatfokozatú automataváltó karja körülötti környezetből. Az utastér funkcióit (keringetés, klíma, fűtés) ülő utas-sziluettet mintázó gombsorral érhetjük el, közvetlenül az infotainment alatti részen, ez, mint a Volvo V60 Cross Country minden belső részlete, szintén tökély módon érhető el, bármilyen üléspozíciótól függetlenül.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-014Részletekbe most nem bocsátkoznánk azt illetően, hogy hányféle vezetést segítő, illetve utasbiztonsági rendszer került beépítésre a Volvo V60 Cross Country tesztelt példányába, több esetben már kifejtettük a lényeget, elegendő visszakeresni korábbi Volvo vonatkozású tesztjeink közül. Legendás kiegészítő opciók ezek, mára ténylegesen azzá lettek, és az is bizonyos, hogy a Volvo masszívan az élvonalban jár technológiái alkalmazásával a mai napig. Gondoljunk csak a nemrégiben bemutatkozott XC90 modellre, s hisszük, hogy a hamarosan megérkező 2016-os S90-nek sem lesz oka szégyenkezni.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-015

Átlagos méretezésű, ám annál valamivel magasabb szintű komfortfaktort kínáló ülésekbe ülhetünk az első traktusban, kellemesen hangolt hosszirányú és szélességű ülésekben. Természetesen az állíthatóságnak köszönhetően szinte nincs olyan testalkatú utas, aki elöl ne tudna viszonylag kompromisszumoktól mentesen utazni, kellően tágas lábterekkel, fejterekkel.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-012Hátul kicsit szűkösebb a helyzet, ugyanis a lefelé húzó tetővonal miatt a fejtér redukáltabb, a 2774 milliméteres tengelytávolság ellenére azért a térdeket össze kell húzni, főként, ha tagbaszakadtabb sofőr és/vagy utasa foglal előttünk helyet. Elég az hozzá, hogy a hátsó üléseken 180 centiméteres testmagasságig lehet kényelmesen, komfortosan utazni, másodmagunkkal, vagy harmadik személyként egy 10-12 éves gyerekkel egyetemben.

Alapvetően havas közegbe ajánlott az AWD

Lényegében a Volvo V60 Cross Country sava-borsa az állandó összkerékhajtása jelen esetben, amely rendkívül ügyesen, és annál észrevétlenebbül dolgozik. Ha az aktuális terepviszonyok megkívánják, differenciálzár-hatás is érkezik, valamint a hajtott négy kerék mindig a körülményektől függően kapják a megfelelő nyomatékelosztást. Hiába a 420 Newtonméteres maximális forgatónyomaték, sokat nem érzünk belőle gyorsításkor, ugyanis az finomra hangolt összkerékhajtás gondoskodik arról is, hogy a sebességérzet egységes képet mutasson.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-016

Az erősebbik, 5 hengeres, 2400 köbcentiméter hengerűrtartalmú gázolajos aggregát került a Volvo V60 Cross Country orrába, 190 lóerős maximális teljesítménnyel (4000 RPM), 420 Nm csúcsnyomatékkal felruházva.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-019

A társított hatgangos váltó jó kiegészítője a hajtásláncnak, igaz, hidegebb motornál észrevehető a gondolkodó váltás, leginkább a magasabb fokozatok érkeznek kicsit kitolt fordulatszám-tartományban, de ez az üzemi hőmérséklet elérésével meg is szűnik, kulturált lesz teljesen a rendszer.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-010

Gazdaságos lehet?

Kihatással van mindez a fogyasztásra is: országúton, nyugodt körülmények közt autózva 4.6 liter/100 kilométeres átlaggal kellett számolnunk, míg városi környezetben (elővárosi 70 kilométer/órás korlátok, bevezető szakaszok) 7.6 literes érték született.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-020

Relatíve magas a fogyasztása tehát a Volvo V60 Cross Country-nak a nagyobb, 2.4 literes dízellel, viszont számoljuk hozzá az összkerékhajtást, illetve a négy fő utaztatását is a vegyes átlagolásnál (6.9 liter/100 kilométer). No és persze könnyedebb terepezést is bevállaltunk, visszafogottabb helyszíneken, ami nyilván adott hozzá a végeredményhez.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-004

2015 Volvo V60 Cross Country D4 AWD specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2400 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 420 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4638 mm

Szélesség: 1899 mm

Magasság: 1545 mm

Tengelytáv: 2774 mm

Első gumik mérete: 235/50 R18

Hátsó gumik mérete: 235/50 R18

Tömeg, üresen: 1710 kg

Megengedett össztömeg: 1300 kg

Csomagtartó mérete: 430 liter, 1241 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 68 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 205 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.6 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 149 g/km

Bővebb információ a Volvo hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Volvo-Samsung együttműködés: elkészült az első Safety Truck

Először mutatkozott be a nagyközönség előtt a Samsung Electronics Argentína Safety Truck-ja. A kamionok számára kifejlesztett technológia arra szolgál, hogy megakadályozza az előzések során bekövetkező közúti baleseteket.

volvo-samsung-safety-truck-autoaddikt

A Safety Truck-ot a Samsung Electronics Argentína fejlesztette ki több partnerével szoros együttműködésben. A projektben a globális reklámügynökség, a Leo Burnett, egy technológiai megoldásokat szállító argentin cég, az Ingemática,  az utánfutó tervezéssel és -kivitelezéssel foglalkozó nemzetközi vállalat, a Helvetica SA, valamint a világ vezető kamiongyártója, a Volvo Trucks Argentina is részt vett.

A Samsung folyamatosan olyan technológiák fejlesztésén dolgozik, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek új és izgalmas módon használják a technológia eszközöket, amivel valóban jobbá válhat az életük. A Samsung Safety Truck tökéletes példa erre a folyamatos innovációra. Bár a fejlesztések kezdettől fogva Argentínában zajlottak, a világ számos pontján felfigyeltek a projektre. A legelismertebb globális reklámfesztivál, a Cannes Lions 2015-ben a három arany és három ezüst szobron kívül Titanium oroszlán díjjal jutalmazta a Samsung Safety Truck projektjét. Emellett a Samsung elnyerte a Clio díjat is: a Digitális és az Otthon kategóriában arany Clio szobrot, a Direkt, a Szórakoztató/Élmény, valamint az Innováció kategóriában ezüst Clió-t kapott. A Time magazin pedig 2015-ben beválasztotta az év 25 legjobb innovációja közé.

A Samsung Safety Truck hátsó része két beépített kamera és egy kifejezetten erre a célra tervezett Ingematica közlekedési szoftver segítségével élőben mutatja a kamion előtti út képét. Ezáltal segít a kamion mögött haladó járművek vezetőinek, hogy jóval pontosabban mérhessék fel az előzéshez rendelkezésükre álló helyet. A közvetített kép egy nagyfelbontású, négy darab Samsung OH46D készülékből álló videófalon jelenik meg a kamion mögött haladók számára. A por- és vízállóra tervezett OHD video fal a zord időjárási körülmények között nyújtott kimagasló teljesítményéért IP56 tanúsítványt is kapott, hiszen időjárástól és útminőségtől függetlenül tiszta képet tud biztosítani.

„A Samsung folyamatosan keresi a lehetőségeket arra, hogy a technológia innovatív felhasználásával növelje az emberek életminőségét. Az élvonalbeli kijelző-gyártás területén szerzett tapasztalatainkat ötvözve a Leo Burnett ötletével létrejöhetett a Samsung Safety Truck, amely forradalmasítja a közlekedés biztonságát”– mondta el Sang Jik Lee, a Samsung Electronics Argentína elnöke.

A hivatalos bevezetést Argentína jelentős kiskereskedelmi cégei, a  Garbarino és a Visuar and Mirgor is támogatták. A vállalatok elkötelezettek az elektronikai termékek gyártásában és forgalmazásában, gyáraik az ország különböző területein megtalálhatóak. A hivatalos bemutatót az ikonikus „Roberto José Mouras” versenypályán rendezték meg, a helyi és nemzetközi média, valamint befolyásos üzletemberek jelenlétében. A résztvevők az esemény során termékbemutatók és tesztvezetések keretein belül  a gyakorlatban is megtapasztalhatták, ahogyan egy merőben új technológia valósággá válik.

A Samsung Safety Truck egy éven keresztül járja majd az utakat.

Legújabb modelljeivel vonult fel a BMW Los Angelesben az Amerikai Rendezők Közössége díjátadón

Február 6-án immáron 68. alkalommal ismerte el az Amerikai Rendezők Közössége a legjobb tengerentúli rendezők filmes és televíziós munkáját, a BMW legmodernebb csillagai pedig ezúttal is büszke partnerként gurultak fel a díjátadó gála vörös szőnyegére.

bmw-the-revenant-dicaprio-los-angeles-autoaddikt

A BMW sorozatban harmadik éve büszke támogatója az Amerikai Rendezők Közössége (Directors Guild of America) által évente megrendezett nagyszabású díjátadó gálának, amelyet 2016. február 6-án este immáron 68. alkalommal rendeztek meg a Los Angeles-i Hyatt Regency Century Plaza gálacsarnokában. A DGA Díjátadó Gála szakmai zsűrije évről évre a legkiválóbb tengerentúli játékfilmes és televíziós rendezők munkáját ismeri el a nívós díjakkal.

A szombat esti ceremónia háziasszonya ezúttal Jane Lynch színésznő (Glee – Sztárok leszünk!) volt, a legnagyobb hollywoodi világsztárok mellett pedig a BMW két legújabb csillaga, a BMW M2 Coupé és a vadonatúj BMW 7-es sorozat is megmutatta magát a vörös szőnyegen. A négykerekű sztárok mellett többek között Angela Bassett (Vészhelyzet), Abigail Breslin (A Grace klinika) és Rachel McAdams (A törvény nevében) színésznők, Leonardo DiCaprio színész (Titanic, Viharsziget, A visszatérő) és a „Kimagasló Játékfilmes Rendezői Teljesítményért” („Outstanding Directorial Achievement in Feature Film”) díjjal elismert mexikói rendező, Alejandro González Iñárritu (Bábel, Birdman, A visszatérő) is fényképezőgépek elé állt.

A BMW M modellcsalád legfiatalabb tagja, a 370 lóerős BMW M2 Coupé ahogyan a hétköznapokban, úgy a versenypályán is a vezetés lélegzetelállító élményének négykerekű megtestesítője, miközben a bajor gyártó zászlóshajója, a vadonatúj BMW 7-es sorozat a könnyűszerkezetes járműépítés, a menetdinamika, az utazási komfort, az intelligens járműkapcsolatok és az intuitív vezérelhetőség terén egytől egyig új mércét állít fel a luxusautók szegmensében, a prémium kategória legmagasabb szintű technológiai és ergonómiai kifinomultságát állítva a középpontba.

Az Amerikai Rendezők Közössége (Directors Guild of America) által évente megrendezett nagyszabású DGA Díjátadó Gála „Kimagasló Játékfilmes Rendezői Teljesítményért” („Outstanding Directorial Achievement in Feature Film”) díja immáron tradicionálisan a világ legjobb filmrendezőit elismerő Best Director Academy Award díjkiosztó gála előfutára is: a DGA Díjátadó Gála közel hét évtizedes történetében eddig mindössze hét alkalommal fordult elő, hogy nem a DGA nívós kitüntetésének nyertese hódította el a Best Director Academy Award elsőszámú díját.

Hihetetlen teljesítményével aratott a DS Virgin Racing színeiben Sam Bird

A tehetség, a türelem és a tökéletes stratégia a negyedik nagydíjon végre meghozta a várva várt sikert a DS Virgin Racing csapatának. A győzelem megszerzése egészen rendkívüli bravúrral történt.

ds-virgin-racing-autoaddikt

“Nagyon boldog vagyok és büszke vagyok az egész csapatra. » mondta Sam a célba érkezést követően. Ez a DS Virgin Racing első igazi sikere. Az autó minél tökéletesebb kiaknázása érdekében, a szezon kezdete óta együtt dolgozunk a DS Performance-szal. A rengeteg munka után megszerzett győzelem rendkívüli örömöt jelent számomra és az egész csapat számára” – mondta Bírd.

A Formula E-ben a vezető pozíciót igazi kihívás fenntartani a teljes verseny során. Ma Sam Birdnek ez mégis sikerült. A Super Pole legjobb idejét futva pole pozícióból induló brit pilóta ideális helyzetből szállt versenybe a Buenos Aires ePrix-ért.

“Jó érzés volt nekiindulni úgy, hogy senki sincs előttem. A szezonban idáig mindig voltak előttem, de most a létező legjobb helyzetből indulhattam” – tette hozzá.

Az első méterektől kezdve Bird tartani tudta első helyét Nico Prost-tal szemben. A különbségek kicsik voltak, a nyomás viszont annál nagyobb lett az autócsere után, először Lucas di Grassi, majd Sébastien Buemi offenzívái miatt.

“Nagyon intenzív verseny volt” – mondta Alex Tai, DS Virgin Racing csapatfőnöke. “Sam hihetetlen erőfeszítéssel végig meg tudta tartani pozícióját. Mindig is meggyőződésem volt, a szezon két legjobb pilótája a miénk, és Sam ezt be is bizonyította. Ez az egész eddigi szezon egyik legszebb teljesítménye volt.”

A Jean-Éric Vergne által vezetett másik DSV-01 szintén szépen teljesített, figyelembe véve azt, hogy a francia versenyző alig edzett az előző este összeszedett ételmérgezése miatt. A délelőtti szabadedzések első két szakaszán nem tudott részt venni, így Jean-Éric szinte vakon vágott neki a kvalifikációnak.

“Nehéz nap volt ez JEV számára” – tette hozzá Tai. “Tényleg nagyon rosszul érezte magát és a kvalifikációs köre is mutatja, milyen kiváló pilóta is ő. Aznap nem is vezetett, mégis szép időt futott, ami jól mutatja tehetségét. Mexikóban tökéletes formában
lesz, és alig várjuk, hogy támadásba lendülhessen.”

A DS Virgin Racing csapatának hangulata a tetőfokára hágott, amikor Bird autója átlépte a célvonalat. Punta del Este után a DS Virgin Racing és a DS Performance csapata biztosak voltak abban, hogy az autókon elvégzett javítások megmutatkoznak majd Buenos Aires-ben. Az elért eredmény immár bizonyossá tette, hogy megérte a sok fáradozás. A pont az i-re az volt, hogy az istálló két pilótája nyerte el a Fanboost-ot, bizonyítva népszerűségüket a rajongók körében Xavier Mestelan a DS Performance vezetője szintén üdvözölte a győzelmet. “Ez egy történelmi hétvége a DS márka számára. Egy olyan hétvége, amely a DS Virgin Racing első sikerét hozta meg a Formula E-ben, és egyúttal a közös munkánk gyümölcse is. Szeretnék köszönetet mondani Sam Birdnek mind a kvalifikáció során, mind a versenyben nyújtott teljesítménye miatt. Bravo Jean-Eric-nek is, aki gyönyörűen indított a súlyos ételmérgezése ellenére is. Tovább fogunk dolgozni, hogy minél jobb teljesítményt nyújthassunk, és hogy újabb felejthetetlen pillanatokat szerezhessünk.”

Már rendelhető az Audi RS Q3 performance

A következő fokozatba kapcsol az Audi a kompakt, nagyteljesítményű SUV-modellek szegmensében: Az Audi RS Q3 performance lenyűgöz 276 kW (367 LE) teljesítményével és 465 Nm forgatónyomatékával. Ez a tömény erő 4,4 másodperc alatt, katapultként lövi ki az új csúcsmodellt a 100 km/óra sebességig. 270 km/óra az elérhető maximális sebesség.

audi-rs-q3-performance-autoaddikt

A prémiummárka új RS performance modellekkel erősíti sportos profilját.  A „performance“ szó a modell nevében egyrészről komoly növekedést jelent a teljesítményben, másrészről olyan exkluzív felszereltségi szintet jelöl, amely egyértelműen a többi kínált modell fölé emeli. Mindez igaz az RS Q3 performance-ra is, amelyben a legendás öthengeres Audi-szív dobog. Ezt a 2,5 literes TFSI erőforrást 2010 óta már sorozatban hatodszorra díjazta a nemzetközi újságírókból álló zsűri a „Nemzetközi Év Motorja“ (International Engine of the Year) címmel saját kategóriájában. Hatalmas erejével, pörgős karakterével és utánozhatatlan hangjával garantálja a libabőrös érzést.

Az RS Q3-hoz képest tovább fokozta az Audi a performance-modell 2.5 TFSI erőforrásának teljesítményét. Az új vízhűtő nagyobb hűtőkapacitása és a tovább optimalizált benzinszivattyú révén 20 kW-tal (27 LE) nagyobb teljesítményt hoztak ki az RS Q3  performance öthengeres turbós motorjából. A 465 Nm maximális forgatónyomaték az 1 625 és 5 500 közötti motorfordulatszám tartományban áll rendelkezésre. A sportos, kompakt SUV-modell  4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet és egészen a 270 km/óra maximális sebességig gyorsul.  Az NEDC-ciklus (New European Driving Cycle) szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztás  8,6 liter 100 kilométerenként (203 g/km szén-dioxid-kibocsátás mellett).

A szériafelszerelésként kínált hétfokozatú S tronic automatikus sebességváltót is sportosra hangolták. Az extrém rövid kapcsolási idővel dolgozó kettős tengelykapcsolós sebességváltót hagyhatjuk magától dolgozni, de a vezető kézzel is válthatja a fokozatokat. Ezt az alapfelszereltség részét képező sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt RS multifunkciós kormány teszi lehetővé. Amenyiben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerének dynamic üzemmódját választjuk, akkor a fokozatváltásokat gázfröccs is kíséri.

A quattro állandó összkerékhajtás a motor erejét elektronikusan vezérelt, hidraulikus, lamellás tengelykapcsolón keresztül szuverén módon juttatja az útra. Ennek köszönhető a forgatónyomaték minden helyzetben ideális eloszlása az első és a hátsó kerekek között. Az ESC menetstabilizáló rendszerrel való összeköttetés a kerekenkénti szabályozást is lehetővé teszi.

Az Audi Q3-hoz képest 20 milliméterrel kisebb szabadmagasságot biztosító, feszes hangolású RS sportfutómű párosul az Audi RS Q3 performance nagy teljesítményű hajtásláncához. Választható extraként kínálja az Audi az RS sportfutómű plusz verzióját lengéscsillapítás-szabályozással. Az Audi drive select rendszeren keresztül választható ki a futómű-karakterisztika comfort, auto vagy dynamic hangolása.

A külső tipikusan RS-modellekre jellemző részletei kiemelik az Audi nagyteljesítményű csúcsmodelljének egyedülálló megjelenését.  Ezek közé tartoznak a nagyméretű légbeömlőkkel szerelt, sportos vonalvezetésű első- és az erősen tagolt diffúzorral ellátott hátsó lökhárítók, valamint a fényes fekete színűre fényezett méhsejt mintázatú hűtőrács.

Az Audi RS Q3 performance kívülről könnyen felismerhető a matt titánszínű karosszériaelemeiről, amelyek kizárólag az csúcsmodell számára készülnek. Példa erre az első lökhárítóban kialakított légbeömlő kerete, és az azt díszítő quattro felirat. További matt titánszínű elemek: a Singleframe hűtőrács kerete, a légbeömlő csatornák légterelő elemei, az oldalsó ablakokat körülfogó keret, a külső visszapillantó tükrök, a tetőcsomagtartó hossztartói, a hátsó diffúzor felső széle, valamint a hátsó ablak feletti légterelő szárny oldalsó szélei. Mindezeken felül egy új színnel bővítette az Audi a választható fényezések sorát. Az Ascarikék metálfényezés kizárólag az RS performance modellekhez kérhető.

RS specifikus különlegesség a tíz duplaágú, öt darab V-betűt mintázó 20 colos könnyűfém keréktárcsa. Az RS performance modellek esetében kérhetjük ezeket matt titán fényezéssel, amely harmonizál a szériafelszereltség részét képező díszítő elemekkel. Az RS feliratos féknyergek minden RS Q3-modell esetében vörösek, de kérésre felár nélkül fekete színben is szállítja az Audi.

A belső tér kialakítása követi a külső dinamikus vonalait. A műszeregység szürke számlapjain fehér színűek a feliratok, a mutatók színe piros. Az RS performance dizájncsomag részeként felár nélkül kérhetők a sportülések fekete-kék színkombinációban. További belső elemek, mint az RS sportkormány, a sebességváltókar szoknyája, a középső kartámasz és a lábtér szőnyegei is kék színű díszvarrással készülnek. A kék, köper-mintájú Carbon dekorbetétek – amelyekben a szénszálak közé kék színű szálakat szőttek – egészítik ki a belső tér elemeinek exkluzív kombinációját.

Az Audi RS Q3 performance világpremierje a 2016-os Genfi Autószalonon (Geneva Motor Show) lesz, és Németországban hamarosan rendelhető lesz. Induló ára 61 000 euró, s 2016 második negyedévében kerülnek a vásárlókhoz az első példányok.

LEGFRISSEBB

Már alapból megkapjuk az 5 év vagy 200 000 km garanciát...

0
A Volkswagen magyarországi importőre, a Porsche Hungaria jelentős lépést tett a vásárlói elégedettség növelése érdekében: 2025. április 1-től minden újonnan megrendelt Volkswagen haszonjárműre alapfelszereltségként,...

TESZTJEINK