Főoldal Blog Oldal: 429

Százhúsz éve a mobiliást szolgálja a Škoda

Ebben a hónapban ünnepli a Škoda a vállalat százhúszadik évfordulóját, amellyel a világ legrégebben alapított járműgyártóinak sorába lépett. Az autógyártó gyökerei egészen a mobilitás hőskoráig nyúlnak vissza.

skoda-120-ev-autoaddikt

A Škoda márka szakértelme és hírneve tizenkét évtized járműgyártásban szerzett hagyományán és tapasztalatán, valamint a cseh ipar minőségi iparos munkáján és mérnöki szakértelmén nyugszik. A Škoda márkát már a vállalat megalapítása óta a mobilitás iránti elkötelezettség hajtja, történetére visszatekintve pedig gazdag hagyományokat és az autógyártás számos kiemelkedő ikonját találjuk. Az elmúlt 25 évben a Volkswagen Csoport részeként a Škoda egy nemzetközileg sikeres tömeggyártóvá nőtte ki magát. 2010 és 2015 között a vállalat történetének legnagyobb modelloffenzíváját valósította meg a cseh autógyártó. Az elkövetkező években a Škoda márka célja, hogy ezt a sikertörténetet folytatva tovább bővítse modellkínálatát.

Bátorság, eltökéltség és jó adag úttörő szellem: ezek vezették Václav Laurint és Václav Klementet, a két alapító atyát, amikor 1895. decemberében lefektették a Škoda márka 120 éves sikertörténetének alapjait Mladá Boleslavban. A mobilitásról szőtt első álmuk a technika iránt érzett szenvedélyükből és a fejlődés útjainak folyamatos kereséséből táplálkozott. Álmok, amelyek meghatározták a Škoda márka nemzetközi elismeréshez vezető útját és lehetővé tették, hogy ma az autógyártás legnagyobbjaival keljen versenyre a cseh autógyártó.

„A Škoda egy nagyszerű autógyártó vállalat egyedülálló történettel, rendkívüli mérföldkövekkel, különösen az elmúlt 25 évből.” – nyilatkozta a Škoda vezérigazgatója, Bernhard Maier. „Az egész vállalat büszke a mi fordulatos és eseménydús történetünkre. A vállalat létrehozása óta a mobilitás iránti elkötelezettségünk és szenvedélyünk szolgált a Škoda márka hajtóerejeként. Egyedülálló örökségünkre és vonzó modellválasztékunkra építve az elkövetkező években folytatni kívánjuk ezt a sikeres utat, újabb és újabb vásárlókat megnyerve a márkának.”

A Škoda márka 120 éve egy elképesztő történetet és számos járműipari ikont ölel fel. A Škoda felemelkedése a járműgyártás úttörő éveire tehető és szorosan összefügg az iparosok és mérnökök technika iránti rajongásával Európa szívében. A Škoda mindenkor olyan járműveket épített, amelyek valamilyen szempontból különlegesek voltak és általuk járműipari álmok teljesedtek be. Ez az örökség hatja át a Škoda csapat munkáját mind a mai napig.

Minden 1895. decemberében kezdődött Laurin és Klement parányi kerékpárjavító műhelyében. Ekkor alapította ugyanis a géplakatos Václav Laurin és az üzletember Václav Klement a Laurin & Klement (L&K) névre keresztelt vállalatát. Az apró kerékpárjavító műhely hamarosan elismert kerékpárgyártó vállalattá nőtte ki magát. A ’Slavia’ márkanéven értékesített kerékpárjaik a hazai piacok mellett külföldön is népszerűek voltak. Az üzlet virágzott. Csupán négy év telt el, amikor Laurin és Klement elindította a motorkerékpárok gyártását.

1905-ben a vállalat döntő fontosságú lépést tett az autógyártás irányába: a Laurin & Klement elkészítette a vállalat első autóját, a legendás Voiturette A típust. A hét lóerő teljesítményű, kéthengeres motorral szerelt jármű maximális sebessége 40 km/óra volt. A modellpaletta gyorsan bővült. 1907-ben 9 modelljével a Laurin & Klement volt az Osztrák-Magyar Monarchia legnagyobb autógyártója, kínálatában a kéthengeres autóktól kezdve a négyhengeres versenyautókon át haszonjárművek és buszok is szerepeltek.

Az I. világháború, annak következményei és az 1920-as évek gazdasági válsága jelentős mértékben érintette a Laurin & Klement fejlődési lehetőségeit. Hogy piaci helyzetét megszilárdítsa, Laurin & Klement 1925-ben egyesült a plzeni Škoda Művekkel, amely akkor a legnagyobb cseh vállalatként működött. Egyesítve erejüket a Škoda Művekkel, a vállalatnak sikerült újraindítani a járműgyártást Mladá Boleslavban.

Számos legendás Škoda jármű született az 1930-as években. Az első igazi népautó, amely jelentősen hozzájárult a csehszlovák emberek motorizációjához, a Škoda 420 Popular modell volt. Őt olyan autóipari legendák követték, mint a tekintélyt parancsoló hathengeres zászlóshajó, a Škoda 640 Superb, amely a Škoda korabeli sikereinek megtestesítője volt. A fejlődésnek a II. világháború vetett véget. A Škoda állami tulajdonba került a világháborút követően. A közel 40 évig tartó szovjet tervgazdálkodás nehéz körülményei ellenére számos jelentős modell született a „nép által tulajdonolt vállalatnál.” Ilyen volt a Škoda 1101 ’Tudor’, a Škoda 440 ’Spartak’ és a legendás roadster, a Škoda Felicia. A következő mérföldkőhöz 1964-ben érkezett a vállalat, amikor az első farmotoros, hátsókerék-meghajtású és önhordó karosszériával készült Škoda 1000 MB modellt megalkották. A világ első sorozatgyártású alumínium öntvény motorblokkja az autó hátsó részében kapott helyet.

1987-ben megérkezett a Škoda Favorit, a márka új elsőkerék-hajtású kompakt autója, amelynek formatervét az olasz Bertone stúdió készítette. Két év sem telt el és a szocialista tervgazdálkodás összeomlott. Az 1989-es Bársonyos Forradalmat követően a Škoda márkának erős stratégiai partnerre volt szüksége. A Volkswagen Csoporttal való 1991-es egyesülés döntő fontosságú lépésnek bizonyult és hozzásegítette a márkát a járműgyártás jelenkori történetének egyik legnagyobb sikersztorijához.

A Škoda éves értékesítési eredménye hatszorosára emelkedett 1991 és 2014 között. 2014-ben a márka először lépte át az 1 millió értékesített járművet egy naptári éven belül. Egy modelles márkából a Škoda mára egy közel 40 modellváltozatot felvonultató, vonzó és széles palettával rendelkező gyártóvá nőtte ki magát. A Škoda modellválasztékának bővülésével párhuzamosan a vállalat termelési létesítményei is jelentősen megújultak és kibővültek. A csehországi három termelési helyszín mellett a Škoda modellek számos további üzemben készülnek, így például Kínában, Oroszországban vagy Indiában.

A vállalat célja, hogy sikertörténete az elkövetkező években is folytatódjon. Ennek érdekében tovább bővül a Škoda modellválasztéka, elsősorban a növekvő SUV szegmensre fókuszálva.

Számtalan kitüntetést, szakmai elismerést és nemzetközi díjat kapott a BMW 2015-re

A BMW Group fennállása eddigi legsikeresebb esztendejeként könyvelheti el a 2015-ös évet, a rekordszámú gyártási és értékesítési sikertörténet margóján pedig hetvennél is több, kimagaslóan nívós trófea fénylik. A díjak egytől egyig a bajor gyártó innováció, dizájn, minőség, megbízhatóság, értékállóság és fenntarthatóság terén betöltött úttörő szerepének elismerései.

bmw-750li-xd-autoaddikt

2015 kimagaslóan sikeres esztendőként vonulhat be a BMW Group történelmébe, és ezt megannyi szakmai kitüntetés, nemzetközi díj és olvasói elismerés is igazolja. A bajor gyártó négykerekűi idén olyan változatos témakörökben zsebelték be a fényesebbnél fényesebb aranyérmeket, mint az innováció, a dizájn, a sportosság, a minőség, a megbízhatóság, az értékállóság, a fenntarthatóság és az intelligens járműkapcsolatok kategóriái. A nyerteseket szakújságírókból álló nemzetközi zsűrik, szakmai magazinok rajongó olvasói, autóipari szakértők és tekintélyes piackutatások eredményei határozták meg.

A legrangosabb nemzetközi díjak a BMW járműtechnológiai szaktudását éltetik

A BMW Group 2015-ben négy kategóriában is elnyerte a „Nemzetközi Év Motorja Díj” aranyérmét, amelyek a vállalatcsoport mérnöki kiválóságának újabb ékes bizonyítékai. A 31 ország 65 autós újságírójából álló szakmai zsűri kategóriagyőztesnek választotta meg a BMW i8 háromhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrását. Miközben a progresszív sportautó plug-in hibrid hajtáslánca a bajor gyártó második kategóriagyőzelmét is bezsebelte, a jövőbe mutató modell az abszolút győztesnek járó trófeát is elnyerte. A vadonatúj BMW M3 / M4 sportmodell-páros M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotorja immáron ötödik alkalommal hódította el a 2.5 – 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás-kategória aranyérmét.

Sőt mi több, a BMW i8 plug-in hibrid sportautót a legzöldebb autónak járó „World Green Car of the Year 2015” díjjal is kitüntették, az auto motor und sport német autós szakmagazin pedig a modell innovatív járműtechnológiáját „Nemzetközi Paul Pietsch Díjjal” ismerte el. A BMW i8-at mindemellett Nagy-Britanniában az év autójának, a Washington-i Autószalonon pedig az év legzöldebb luxusautójának választották meg.

A világ elsőszámú prémium elektromos kisautója, a BMW i3 idén tovább folytatta töretlen nemzetközi sikertörténetét, számos abszolút- és kategóriagyőzelmet jelentő aranyérmet kaparintva meg magának. A BMW i3 Kínában elnyerte a legjobb autókat díjazó „Best Cars 2015” választás legjobb kompaktjának járó elismerést, miközben Ausztráliában a sikeres elektromos modellt választották meg a 2015-ös év autójának. A BMW i3 műszaki kifinomultságát és megbízhatóságát elismerendő, a Firmenauto és a DEKRA az innovatív modellt az idei esztendő elsőszámú céges kisautójának ítélte.

A 2015-ös esztendő járműipari mérföldköve a vadonatúj BMW 7-es sorozat, amelyet csak Kínában több mint húsz díjjal illettek

Idén világszerte a vadonatúj BMW 7-es sorozat hozta el az iparág leginnovatívabb járműtechnológiáját, amelyet csak Kínában húsznál is több szakmai díjjal ismertek el. Ezek közül a két legkiemelkedőbb a China Business Journal járműtechnológiai innovációkat díjazó „Technology Innovation Award 2015” díja, valamint a tekintélyes The Beijing News napilap „Luxury Car of the Year 2015” kitüntetése, amely az év luxusautójává emelte a vadonatúj 7-es BMW-t. Az Egyesült Államokban a jövőbe mutató luxuslimuzin a Popular Science „Best of What’s New 2015” díját is elnyerte, amellyel a magazin évről évre a legnagyobb autóipari újításokat ismeri el. Németországban eközben a vadonatúj BMW 7-es sorozat az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok közös, „Arany kormánykerék 2015” díját is megkapta a luxus járműkategóriában – ahogyan azt a BMW X1 és a BMW 2-es Gran Tourer is tette a középkategóriájú SUV modellek, illetve az egyterű autók mezőnyében.

A BMW Group autóipari innovációk terén betöltött piacvezető pozícióját 24 ország 550 karosszériaépítési szakértője is elismerte, akik a forradalmian új „CarbonCore” karosszéria-felépítésért „EuroCarBody Award 2015” díjjal ismerték el a vadonatúj BMW 7-es sorozatot.

Nemzetközi szakmai kitüntetések és olvasói elismerések a BMW dizájn-részlegének

Az International Forum Design „iF Terméktervezési Díja” az egyik legnívósabb szakmai elismerés a járműipari dizájn-innovációk terén, amelyet 2015-ben a BMW Group nem kevesebb, mint tizenhárom alkalommal nyert el. A BMW egyedi modellarculata az Auto Zeitung német autós szakmagazin olvasóit is lenyűgözte: a BMW 4-es Gran Coupé a limuzinok / kupék / egyterűek szegmensében hódította el a „Design Trophy 2015” díjat, míg a BMW 2-es Cabrio a kompakt kategóriában diadalmaskodott. A 2015-ös esztendő legkiemelkedőbb kompakt dizájn-innovációját illető „autonis 2015” díjjal a vadonatúj BMW 1-es sorozatot tüntették ki az auto motor und sport szakmagazin olvasói. Az Auto Bild Sportscars olvasói szavazásának koncepcióautó kategóriájában eközben látványos győzelmet ünnepelt a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány, amellyel a BMW dizájn-részlege az 1970-es évek kupéklasszikusa, a BMW 3.0 CSL modell előtt tiszteleg.

Vérpezsdítő vezetési élmény, amely világszerte lázba hozza a rajongókat

A sportautókra szakosodott magazinok olvasói a vezetés színtiszta élményét helyezik a középpontba – akárcsak a BMW erőteljes négykerekűi. Eme gondolatmenetet az Auto Bild Sportscars olvasói is osztják, akik a sorozatgyártású sportkupék szegmensében a BMW M4 GTS sportmodellnek ítélték oda a tekintélyes „2015-ös Év Sportautója” címet. A kategóriagyőztes motorterébe szerelt, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotor kereken 500 lóerő maximális teljesítményt küld a hátsó tengelyre, miközben a BMW M4 GTS sportmodell a világ első sorozatgyártású négykerekűje, amelyet a mérnökök innovatív vízbefecskendező rendszerrel láttak el (a modell kombinált üzemanyag-fogyasztása 8,5 liter / 100 kilométer, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 199 gramm / kilométer)*.

A sport auto német autós szakmagazin olvasói szavazásának végeredménye ugyancsak a BMW sportmodelljeinek dinamikus karakterét nyomatékosítja: a bajor gyártó modelljei nem kevesebb, mint négy kategóriában gurulhattak fel a dobogó legfelső fokára. Az 50 000 euró alatti limuzinok szegmensében a BMW 335i immáron sorozatban harmadik alkalommal hódította el a „Sport Auto Díjat”. A 100 000 euró alatti sportlimuzinok / sportkombik mezőnyében a BMW M3 ezúttal sorozatban második alkalommal győzött, ahogyan a kompakt kategóriában a BMW M135i, az 50 000 euró alatti kupék szegmensében pedig a BMW M235i is.

Autóipari etalon az intelligens járműkapcsolatok terén

Az auto motor und sport német autós szakmagazin és a CHIP számítógépes szakmagazin közös olvasói szavazásán idén 42 520 rajongó adta le voksát: döntésük szerint a vezető, a jármű és a környezet közötti interaktív járműkapcsolat létrehozása és fenntartása terén a BMW Group abszolút piacvezetőnek számít, amelyért a vállalatcsoport elnyerte a rangos „Járműkapcsolat Díj 2015” elismerést. A „Járműkapcsolati Díj 2015” abszolút győztese a BMW i8 lett, megszerezve a szavazatok 30,3 százalékát. A magazinok tájékozott olvasóit a plug-in hibrid sportautó vezetést támogató rendszereinek, szolgáltatásainak és alkalmazásainak széleskörű tárháza győzte meg. A szavazók 56 százaléka véli úgy, hogy a BMW a legjobb autógyártó az intelligens járműkapcsolatok létrehozása és fenntartása terén.

Az Auto Bild és a Computer Bild idén ugyancsak megkérdezte olvasóit, hogy véleményük szerint melyik autógyártó kínálja ügyfeleinek a legkiforrottabb és legmegbízhatóbb járműkapcsolatot. Eszerint a „2015-ös Év Járműkapcsolati Díjat” a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak ítélték oda. Az optimális járműkapcsolati innovációk arzenálján túl az új 7-es BMW két világújdonsággal könnyítette meg az olvasók döntését: a jövőbe mutató luxuslimuzin a világon az első, amely sorozatgyártásban kínálja ügyfeleinek a BMW Gesztusvezérlést (BMW Gesture Control) és a távirányítású parkolást (Remote Control Parking). A BMW a biztonság és a komfort kategóriában is elnyerte a két magazin „Járműkapcsolati Díj 2015” kitüntetését: előbbit a távirányítású parkolás opciója, míg utóbbit a BMW 7-es sorozathoz, a BMW 5-ös sorozathoz és a BMW i3 modellhez elérhető „Driving Assistant Plus” csomag érdemelte ki.

A BMW i modellek több forrásból dolgozó, intermodális útvonaltervezési opciója a környezetbarát járműtechnológiák egyik legnívósabb európai elismerését, a „GreenTec Award” díjat is elnyerte 2015-ben. Eme forradalmian innovatív útvonaltervezési technológia a jármű navigációs rendszerének adatait a tömegközlekedési eszközök valós menetrendjével egyesíti, az úti cél minden korábbinál gyorsabb és hatékonyabb elérését garantálva.

A BMW Group a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik globális töltési infrastruktúrájának széleskörű fejlesztéséért az ENSZ „Momentum for Change” díját is elnyerte.

Kiemelkedő értékállóság a fenntarthatóság és a minőség tükrében

Az Auto Bild autós szakmagazin a Schwacke német piackutató intézet előrejelzései alapján évről évre kihirdeti a Németországban kapható autómodellek értékállósági rangsorát, „Value Master” néven. Az elektromos autók szegmensében a „Value Master 2015” elismerést a BMW i3 modell kapta, miközben a középkategóriájú autók rendkívül erős mezőnyében a BMW 3-as sorozat immáron sorozatban harmadik alkalommal diadalmaskodott – ezúttal a BMW 325d Touring modellel. Az idei „Value Master” megmérettetés a bajor gyártónak kettős győzelmet hozott a kompakt SUV kategóriában: a legértékállóbb modell a BMW X3 xDrive35d, míg az ezüstérmes a BMW X4 xDrive30d lett.

Prémium minőségének, megbízhatóságának és kiemelkedő ergonómiai megoldásainak köszönhetően a BMW az észak-amerikai J.D. Power and Associates piackutató vállalat minőségi és megbízhatósági felmérésén is kiválóan szerepelt. Az „Initial Quality Study 2015” díj hiteles odaítéléséért nem kevesebb, mint 84 000 tengerentúli újautó-vásárlót kérdeztek meg tapasztalatairól. A prémium kisautók szegmensének első helyezettje a BMW 2-es sorozat, a prémium kompakt kategória aranyérmese pedig a 4-es BMW lett, miközben a középkategóriában a BMW 5-ös sorozat diadalmaskodott. A J.D. Power and Associates a legjobb és legmegbízhatóbb járművek mellett a világ elsőszámú autógyártó létesítményeinek listáját is összeállította 2015-ben. A világ legjobb autógyárának járó „Platinum Plant Quality Award 2015” díjat eszerint a BMW Rosslyn-ban működő dél-afrikai gyára, míg a „Silver Plant Quality Award 2015” kitüntetést a bajor gyártó dingolfingi létesítménye nyerte el, amellyel a németországi üzem a legjobb európai autógyárrá lépett elő.

A BMW 2015-ben elnyert legjelentősebb elismeréseinek listája

Az ENSZ által:

„Momentum for Change” díj a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik globális töltési infrastruktúrájának széleskörű fejlesztéséért

A World Car Awards által:

A világ legzöldebb autójának járó „World Green Car of the Year 2015” díj a BMW i8 modellnek

„Év Motorja 2015” díj a BMW i8 turbófeltöltésű, háromhengeres benzinmotorjának

„Év Motorja 2015” díj a BMW i8 plug-in hibrid hajtásláncának

Az abszolút „Év Motorja 2015” díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

„Év Motorja 2015” díj a BMW 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorjának

A GreenTec Awards által:

A személyautós mobilitás kategória „GreenTec Award 2015” díja a BMW i divízió intermodális, több forrásból dolgozó útvonaltervezési szolgáltatásának

A EuroCarBody által:

„EuroCarBody Award 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozat innovatív, „CarbonCore” karosszéria-felépítéséért

Az auto motor und sport által:

A felső-középkategória legjobb autójának járó „Best Cars 2015” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A leginnovatívabb járműtechnológiát díjazó „Nemzetközi Paul Pietsch Díj 2015” a BMW i8 sportautónak

A kompakt kategória dizájn-innovációját díjazó „autonis 2015” díj a BMW 1-es sorozatnak

Az auto motor und sport és a CHIP által:

A vezető, az autó és a környezet közötti leginteraktívabb kapcsolatot díjazó „Járműkapcsolati Díj 2015” elismerés a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

Az Auto Zeitung által:

A felső-középkategória „Auto Trophy 2015” díja a BMW 5-ös sorozatnak

A kompakt kategória „Design Trophy 2015” díja a BMW 2-es Cabrio modellnek

A limuzinok / kupék / egyterűek kategória „Design Trophy 2015” díja a BMW 4-es Gran Coupé modellnek

A Bild am Sonntag és az Auto Bild által:

Az SUV középkategória „Arany Kormánykerék 2015” díja a BMW X1-nek

A luxus járműkategória „Arany Kormánykerék 2015” díja a BMW 7-es sorozatnak

Az egyterű kategória „Arany Kormánykerék 2015” díja a BMW 2-es Gran Tourer modellnek

Az Auto Bild és a Computer Bild által:

„Járműkapcsolati Díj 2015” a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A biztonság kategóriába tartozó vezetést támogató rendszereket elismerő „Járműkapcsolat Díj 2015” a BMW-nek

A komfort kategóriába tartozó vezetést támogató rendszereket elismerő „Járműkapcsolat Díj 2015” a BMW-nek

Az Auto Bild Allrad által:

A legjobb összkerékhajtású hibrid modellt díjazó „All-Wheel Car of the Year 2015” díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

Az Auto Bild Sportscars által:

A legjobb sorozatgyártású sportkupénak járó „2015-ös Év Sportautója” díj a BMW M4 GTS sportmodellnek

A legjobb tanulmányautónak járó „2015-ös Év Sportautója” díj a BMW 3.0 CSL Hommage koncepciónak

Az Auto Bild és a Schwacke által:

A legértékállóbb elektromos járművet díjazó „Value Master 2015” díj a BMW i3 modellnek

A legértékállóbb középkategóriájú autót díjazó „Value Master 2015” díj a BMW 325d Touring modellnek

A legértékállóbb kompakt SUV-t díjazó „Value Master 2015” díj a BMW X3 xDrive35d modellnek

A sport auto által:

A legjobb kompaktot díjazó „Sport Auto Award 2015” kitüntetés a BMW M135i modellnek

A legjobb 50 000 euró alatti kupét díjazó „Sport Auto Award 2015” kitüntetés a BMW M235i modellnek

A legjobb 50 000 euró alatti limuzint és kombit díjazó „Sport Auto Award 2015” kitüntetés a BMW 335i modellnek

A legjobb 100 000 euró alatti limuzint és kombit díjazó „Sport Auto Award 2015” kitüntetés a BMW M3 sportmodellnek

A Motor Klassik által:

A jövő járműklasszikusának járó (középkategórián belüli) „Motor Klassik Awards 2015” díj a BMW 4-es Coupé-nak

Az International Forum Design által:

„iF Terméktervezési Díj 2015” a BMW 2-es Active Tourer modellnek, a BMW 4-es Gran Coupé-nak, a BMW M4 Coupé modellnek, valamint a BMW X6-nak és a BMW i8-nak

A Firmenauto és a DEKRA által:

A legjobb céges kisautót díjazó „Company Car of the Year 2015” díj a BMW i3 REX modellnek

A legjobb céges kompaktot díjazó „Company Car of the Year 2015” díj a BMW 118d modellnek

A DEKRA által:

A legmegbízhatóbb használt kabriót / sportautót díjazó „Used Car Report 2015” elismerés a BMW Z4 modellnek

A J.D. Power and Associates által:

A prémium kisautó kategória „Initial Quality Award 2015” díja a BMW 2-es sorozatnak

A prémium kompakt kategória „Initial Quality Award 2015” díja a BMW 4-es sorozatnak

A prémium kategória „Initial Quality Award 2015” díja a BMW 5-ös sorozatnak

A prémium kompakt kategória „APEAL Study 2015” díja a BMW 4-es sorozatnak

A prémium középkategória „APEAL Study 2015” díja a BMW 6-os sorozatnak

A prémium kisautó kategória „APEAL Study 2015” díja a BMW 2-es sorozatnak

A világ legjobb autógyártó létesítményét díjazó „Platinum Plant Quality Award 2015” díj a BMW Rosslyn-ban működő dél-afrikai gyárának

A világ legjobb autógyártó létesítményét díjazó „Silver Plant Quality Award 2015” díj a BMW dingolfingi gyárának

A „2015-ös Év Autója” Nagy Britanniában:

Az abszolút „2015-ös Év Autója” díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

A „2015-ös Év Autója” elismerés legjobb sportautóját díjazó „Best Performance Car of the Year 2015” kitüntetés a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

A Popular Science által:

Az autóipar legnagyobb újítását díjazó „Best of What’s New 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A Blogger Auto Awards által:

A kisautó kategória „Blogger Auto Awards 2015” díja a BMW i3 modellnek

A sportautó kategória „Blogger Auto Awards 2015” díja a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

A Schweizer Illustrierte által:

A Svájcban kapható legstílusosabb autót díjazó „2015-ös Év Autója Svájcban” díj a BMW 7-es sorozatnak

A Freie Fahrt által:

A prémium járműkategória „Big Austrian Automobile Prize 2015” díja a BMW 7-es sorozatnak

A Car Styling Magazine által:

Az autóipari mérföldköveket díjazó „the golden marker trophy 2015” kitüntetés a BMW i3 modellnek

A 2015-ös Washington-i Autószalonon:

A legzöldebb luxusautót díjazó „Luxury Green Car of the Year 2015” díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

A „COTY Australia” által:

Az ausztráliai abszolút „Év Autója 2015” díj a BMW i3 modellnek

A L’árgus által:

A kompakt / családi autó kategória legjobbját díjazó „Trophée Argus 2015” díj a BMW 218d Active Tourer modellnek

A „J-COTY” által:

Az év legjobb import autóját díjazó japán „2015-ös Év Autója Japánban” díj a BMW 2-es Active / Gran Tourer modellpárosnak

A China Business Journal által:

A járműtechnológiai innovációkat díjazó „Technology Innovation Award 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A The Beijing News által:

Az év luxusautóját díjazó „Luxury Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

Az auto motor und sport China által:

Az év legjobb kompakt autóját díjazó „BEST CARS 2015” díj a BMW i3 modellnek

A West China City Daily által:

A luxus kategória jövőbe mutató jármű-innovációit díjazó „The Most Anticipated 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A 163.com által:

Az év luxusautójának járó „Luxury Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A yiche.com által:

A legjobb import autóknak járó „5 Best Imported Cars of the Year 2015” díjak egyike a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A National Business Daily által:

Az év luxusautójának járó „2015 Luxury Car” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

Az emao.com által:

A 2016-os esztendő legjobb luxusautójának ígérkező „2016 Large Luxury Car Recommendation” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A youcheyihou által:

Az idei legjobb kínai járműkapcsolati hálózatot díjazó „China Mobile Internet Annual Model Series Award 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

Az Auto Headline által:

A legjobb járműkapcsolati hálózatot kínáló modellnek járó „Annual Top New Media Communications Case 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

Az Auto World által:

Az év legjobb autójának járó „Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A Tencent által:

Az év legjobb import autójának járó „Imported Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

Az ifeng.com által:

Az év abszolút legjobb luxusautójának járó „Global Luxury Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A Nanfang Metropolis Daily által:

Az év legjobb import autójának járó „Imported Luxury Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A China Business News által:

Az év legelitebb autójának járó „Elite Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A 12gang.com által:

Az év legjobb luxusautójának járó „Luxury Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A Zaker által:

A legigényesebb új autónak járó „New Car Appreciation 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A 21th Century Media által:

Az év legjobb autójának járó „Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A Motor Trend által:

Az év legjobb import autójának járó „Imported Car of the Year 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

A chexun.com által:

Az év legnépszerűbb luxusautójának járó „The Most Popular Luxury Car 2015” díj a vadonatúj BMW 7-es sorozatnak

[TESZT] Kia Soul EV – környezetbarát innováció Dél-Koreából

Egyre inkább népszerű irányvonalat képvisel az autómárkák körében a környezetbarát megvalósítás mikéntje – lásd tesztalanyunkat a Kia Soul EV személyében. Legyen szó akár hibridről, vagy száz százalékban elektromos megoldásokról – idejekorán sikerült felismernie a legtöbb gyártónak az ilyen, és effajta területek pozitív jövőképét.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-001

Persze tévedés azt állítani, hogy nincs semmiféle rizikó vagy hátulütő az ilyesfajta terjeszkedésben, kibővítésben; kifejezetten nagy és magasszintű bátorság kell ahhoz, hogy a gyakorlati megvalósítás megfelelő módon nyerhessen teret.

A Kia nem titkoltan nagy fába vágta a fejszéjét akkor, amikor néhány évvel ezelőtt még koncepcióként került terítékre egy elektromos autó ötlete. Mivel adott volt már a portfólióban egy olyan külső és belső adottságokkal rendelkező modell, mint a Soul jelenléte, talán máris egyértelmű volt a döntés, hogy ezt a már jól bejáratott irányvonalat lenne ildomos követni.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-004

Igaz, kettő generációt kellett ahhoz megérnie a Kia Soul-nak, hogy megszülethessen az elektromos verzió, a Kia Soul EV. Legfrissebb tesztünkben értelemszerűen ezt a modellt kezdjük kivesézni, jöjjenek is a tapasztalatok.

Már volt ilyen, de ez most mégis más

Tulajdonképpen a külső változott a legkevesebbet a Kia Soul EV esetében a tradicionális megközelítésekhez képest. Már anno, a menetpróbán is megkapónak tűnt a tisztán elektromos verzió, no meg alapjában véve maga a Soul-koncepció is nagyon meggyőző. Valamilyen szinten megosztó is, de általában vagy tetszik valami a vásárlónak, vagy nem.
A Kia Soul EV-nél tehát a külsőre nem lehet panasz.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-007

Talán olvasóink ismerik azokat a kizárólagosan japán belpiacra gyártott kicsi, dobozforma autócskákat, amelyekből ha nagy ritkán fel-felbukkan az európai utakon elvétve egy, tátott szájjal bámulunk a számunkra nem megszokott Kialakítások láttán. Alaphangon ez a már fentebb említett kockafazon – nos, ezt az érzetet próbálták a Kia dizájnerei megvalósítani a Soul, konkrétan a Kia Soul EV esetében is.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-002Markáns vonalvezetésével, élces sarkaival téglalapra emlékeztet a Kia Soul EV, kicsit aszimmetrikusan bár, de megmaradnak a fő irányadó idomok. Az orr-rész eltérően a hagyományos értelemben vett Kia Soul-tól tömött, azaz a hűtőmaszk egybefüggő burkolatot kapott, ezt csak a töltőnyílás szinte észrevétlen sziluettje töri meg, ha közelebbről szemlélünk. A kettős, projektoros fényszórók tokozása nyomokban morcos külsőt kölcsönöz a Kia Soul EV-nek, az aprócska, két alsó szegleten megbúvó ködlámpafészkek pedig remekül egészítik ki az összképet.

Egyediség: van belőle bőséggel

Már első blikkre is magasnak hat a Kia Soul EV, az 1593 milliméter talán nem is tűnik olyan vészesnek, viszont az 1800 milliméter szélességhez és a 4140 milliméter hosszhoz kellően túlmutató ahhoz, hogy a már sokat emlehetett kocka (téglalap) fazon meglegyen maradéktalanul. Mindehhez hozzájönnek a légellenállásra optimalizált, 16 col átlós felnik, speciális, minimális tapadású, ellenben optimalizált gördülést eredményező gumiabroncsok, s máris megvan az a plusz, ami a Kia Soul EV-t megkülönbözteti a megszokott modellvariációktól. Ez még ugyanakkor nyilván nem minden, hiszen (még) nem tettünk említést a hajtásláncról ugyebár.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-003De nem is megyünk ennyire a dolgok elébe, van még nekünk egy farunk, amelyről nem értekeztünk. Talán a Kia Soul EV legjellegzetesebb külső eleme a hátsó részletekben keresendő, bár a komplexitást leginkább az egész egyveleg adja; a 281 literes csomagtér ajtaját előtérbe helyezett fekete keret öleli körül, jól Kiadva a zárófények burkolatának mintázatát, illetve a LED alapú világítótestek Kialakítását. Ráadásként a tesztautó fel volt matricázva mindenféle villásdugó ábrákkal, sok zöld levél szimbólummal, de mellé megkapta a külső még a 100% elektromos Soul EV feliratot is a teljesség kedvéért.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-019

Így hát borítékolható volt Kia Soul EV teszt során a sok érdeklődő tekintet és visszafordulás – feltéve, ha észrevették időben közeledésünket. Nem egyszerű ez még mindig, óvatosan és körültekintően kell lavírozni például egy nagyáruház parkolójában.

Jót tett a modellfrissítés. Az enteriőr is sokat fejlődött az évek során

Igényesen kidolgozott, mókás megoldásokkal felvértezett belteret kapott a Kia Soul EV. Túl azon, hogy a Kialakítás leginkább fiatalosnak és ennek megfelelően dinamikusnak jellemezhető, az illesztések, anyag-kiképzések mind kifogástalanok, a kezelőszervek jól elérhetőek, a kormánykerék fogása masszív, tenyérbe simuló, a központi infotainment kijelzője szintén jól látható, minden külső fényviszonyban tökély kontraszttal, jó elrendezettséggel.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-012

Az ülések elöl és hátul is kényelmesek, hátul azért szűkösebben, de két felnőtt, akár megtermettebb utas is jól elfér. Kárpitozás tekintetében az anyagminőség szintén jó, a Kia Soul EV-hez egyetlen enteriőr színt, a szürkét lehet választani egyelőre.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-013
Már láttuk más gyártónál: igyekeznek teljes egészében (ez ritka még), vagy részben olyan anyagokat felhasználni az utaskabin Kialakításánál, amelyek újrahasznosított vagy környezetbarát megoldásokat támogatnak. A Kia Soul EV esetében cellulóz és cukornád alapanyagokból felépülő műanyagokat sikerült alkalmazni, mind a cockpit és belső burkolatok, mind pedig az üléskárpitok kapcsán, emellett mindenféle káros anyagoktól mentes vízbázisú festékek kerültek bevetésre.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-014Ahhoz, hogy a Kia Soul EV ténylegesen többet nyújtson a többi hasonszőrű alternatívánál (vagy legalábbis kiszínezze a megszokottat), temérdek opciót alkalmaztak. Olyat, amely ritka esetekben található meg a szegmens képviselőinél, vagy egyáltalán nincs is – ilyen például a hangrendszer színváltós hangszórószetje. A membránok köré került tokozásba épített LED csíkok a lejátszott hanganyag ütemére villannak fel, erőteljesebb vagy visszafogottabb módon (ez függ a hangerőtől is), különböző színtónusokban. Főként sötétedés után illusztris, utazás közben.

Hajtáslánc és a műszaki részletek

No de a leginkább lényeges – legalábbis műszaki szempontból – az, hogy mi is rejlik a motorháztető alatt? Gyorsan meg is válaszoljuk: konkrétan egy permanens mágnesezésű AC szinkronmotor, mely maximálisan 111 lóerő teljesítményt tud kipréselni magából, azonnal, indulástól számítva rendelkezésre álló 285 Newtonméternyi forgatónyomatékkal. Az erőátvitel az első kerekeken át jut el az aszfaltig, kevés „gázadásra” is azon nyomban ugrik, fürgén építve fel a sebességet. A Kia Soul EV dinamizmusára jellemző, hogy a gyári mérésekkel ellentétben mi 10.7 másodperc alatt űztük fel az autót 100 kilométer/órás sebességig, egyenes útszakaszon, két személlyel.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-018

Az egyfokozatú – vagy inkább kettő, hiszen előre egy, hátra egy – váltómű Kialakítása révén sima, tiszta gyorsulást tesz lehetővé, bármely sebesslégtartományban elegendő nyomaték-tartalékot biztosítva. Tehát a városi közlekedés, annak lendületes kivitelezése nem jelenthet gondot, de autópályatempónál is érezhető, hogy derekasan teljesłt a Kia Soul EV. Igaz, a 145 kilométer/órában meghatározott végsebesség korlátokat szab mondjuk egy németországi pályázós használatnak, de tényként el kell fogadni, hogy a tesztünkben szereplő modellt nem is ilyen profilra tervezték elsősorban.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-015

Már csak azért sem, mert a hatótáv nem igazán tenné lehetővé hosszabb utak levezetését. Annak ellenére – az osztrák-német régiónál maradva – Ausztriába átutazva, a határtól körülbelül 80 kilométerre, Bécs mellett már találhatunk komoly infrastruktúrával rendelkező elektromos töltőállomást, és mondjuk Münchenig haladva számtalan hasonlóba futhatunk bele.

Hová is való a Kia Soul EV?

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-011Szó ami szó, a Kia Soul EV tényleges hatótávja 212 kilométert jelent – papíron. Ténylegesen teljes, 100 százalékos töltöttség mellett a kijelző legjobb esetben is 168 kilométert mutatott, úgy, hogy a fogyasztók nagy hányadát lekapcsoltuk. Bár tapasztalataink alapján már nem releváns annyira, mint korábban, hogy a fűtést, klímát milyen mértékben használjuk menet közben, viszont ezek felkapcsolásával úgy 20-30 kilométert vesztünk mindig a hátralévő kilométerek számából. Ugyanakkor nem lehetetlen küldetés a 200 kilométeres hatótáv közelébe férkőznünk, de ehhez rengeteg odafigyelés és kompromisszum szükséges, és főként a nyári időszakban kivitelezhető.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-016

A Kia Soul EV-ben igen fejlett technológiájú, 27 kWh hasznos összkapacitású, 274.5 kilogramm súlyú lítium-polimer akkumulátort találunk. Mindez megbízhatóságot, hatékonyságot és hosszabb élettartamot garantál, valamint nem elhanyagolandó az imént említett 27 kWh teljesítmény sem (az autó esetében 200 Wh/kilogramm).

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-017

Nem kevesebb, mint 18 óra kellett ahhoz, hogy otthoni konnektorból töltsük maximumra a Kia Soul EV akkumulátorát. Persze a ciklus lerövidíthető 6.6 kWh-s fali töltővel, de az utcai szabványok (ELMŰ) is prioritást élvezhetnek, ha Budapest városában autóznánk.
Igen előremutatónak túnt a Kia Soul EV megvalósítás-együttese, az összhatás remekbeszabott autót sejtet. Főként úgy, hogy a jelenlegi elektromosautó-piacon az elérhető hatótávolság igencsak az élen jár, ami nyilvánvalóan nem elhanyagolható szempont.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-009

1 árcédula, 7 év garancia

Mint minden fejlett, új technológiának, illetve annak képviselőjének – a Kia Soul EV-nek is megkérik az ellenértékét. A tesztben szereplő modell listaáron 9 899 000 forintba kerül. Az ár tartalmazza a 7 év vagy 150 000 kilométeres teljes körű garanciát, valamint a 12 év átrozsdásodás elleni garanciát is.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-005

2015 Kia Soul EV specifikációk

Motor

Motortípus: permanens mágneses AC szinkronmotor

Lökettérfogat: N/A

Maximális teljesítmény: 111 LE @ 2730-8000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 286 Nm @ 0-2730 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 1+1 fokozatú váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4140 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1593 mm

Tengelytáv: 2570 mm

Első gumik mérete: 205/60 R16

Hátsó gumik mérete: 205/60 R16

Tömeg, üresen: 1513 kg

Megengedett össztömeg: 1960 kg

Csomagtartó mérete: 281 liter, 981 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: N/A liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 145 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.2 s (gyári), 10.7 s (saját mérés)

Energiafelhasználás

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Hatótáv (vegyes): 177 km

Gyárilag mért eredmények

Hatótáv (vegyes): 212 km

Energiafogyasztás (vegyes): 147 Wh/km

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Citroën E-MEHARI: elektromos újdonság a gyártó portfóliójában

Az E-MEHARI úgy kapcsolódik a márka történelméhez, hogy egyértelműen a jövő felé tekint. Visszakacsint a márka ikonikus modelljére, az 1968-as Méharira, de több ennél: egy teljesen elektromos, 4 személyes kabrió modern és bohókás külsővel. A Bolloré Csoporttal való együttműködés új szakaszába érve a Citroën tovább erősíti azon törekvését, amely friss, egyedi, a szokásos sémáktól eltérő autók forgalmazását jelenti.

citroen-e-mehari-autoaddikt-1

Trendi, egyszerű, modern és kicsit szemtelen… A Citroën új modellje az E-MEHARI egy okos, színes egyéniség, tökéletes összhangban a Citroën szellemiségével. Az E-MEHARI azok számára készült, akik szeretnek kilógni a sorból, nyitottak az új trendekre és odafigyelnek környezetükre.

A teljesen stressz- és zajmentes E-MEHARI egy igazi szabad szellem az autók között – vallja a gyártó.

Egyedülálló külsővel

Az E-MEHARI tökéletesen megtestesíti a Citroën pozícionálását. Visszaköszönnek rajta a jellegzetes Citroën stílusjegyek:

• kifejező orr-rész két szinten elhelyezett fényforrásokkal, ami a márka egyik meghatározó design-jegye,
• egyedi és optimista design telt kontúrokkal, sima, lekerekített felületekkel és mosolygós arccal.

citroen-e-mehari-autoaddikt-4

Ez a karizmatikus egyéniséget radikális színek erősítik. Az E-MEHARI személyre szabható:

– 4 karosszériaszín: kék, amely kalandra csábít, energiával teli narancs, élénksárga és egy elegáns bézs.
– 2 féle vászon: fekete és narancsos piros.
– 2 belső kárpit: egy nagyon természetes bézs és egy narancsos piros, amelynek a mintázata a vízi sportok világát idézi. TEP anyaguk tökéletesen vízhatlanná teszi őket. Igen merész kombinációk adottak tehát azok számára, akik színes, kifejező autót szeretnének maguknak.
E-MEHARI magas építését fekete elemek hangsúlyozzák: a sárvédő-betétek, a küszöbbetétek és a lökhárítók. Egyértelmű az utalás a szabadidő-autók világára.

Eredeti személyiséggel

Az E-MEHARI személyisége az ikonikus Méhari-éval mutat rokonságot. Külsejük és karakterük is hasonlít, mindkét autó kiváló partner az aktív pihenésre és tele van praktikus megoldásokkal. Az 1968-ban megjelent Méharihoz hasonlóan az E-MEHARI:

– nyitható, levehető vászontetővel rendelkezik és külön oldalsó borítóelemekkel, amelyekben nagy átlátszó ablakok kaptak helyet. A használó szabadon döntheti el, hogy az utastér elejét, hátulját fedi le, esetleg csak az oldalakat, vagy az egészet.

citroen-e-mehari-autoaddikt-3

– 4 teljes értékű ülőhellyel rendelkezik, valamint egy ledönthető hátsó üléspaddal,

– emelt hasmagasságú a jobb terepképességek érdekében,

– karosszériája hőformázott műanyagból van, amely nem korrodálódik, fényezése nem igényel karbantartást, rugalmasságának köszönhetően pedig ellenáll a kisebb sérüléseknek,

– könnyű használni : kívül-belül egyszerűen, vízsugárral mosható.
Az ajtók bordázása utalás a Méhari jellegzetes oldalsó felületeire, de a karosszériaszínek is hasonlítanak azokra, amelyekkel a Méhari-t bemutatták.

Ez a kapcsolat a legendás Méhari-val, az E-MEHARI-t erős identitással ruházza fel. Ez a filozófia teljesen egyedülálló és azoknál talál célba, akik karakteres és vidám autót keresnek.

Könnyed vezethetőséggel

A laza és egyszerű E-MEHARI magas szintű technológiai tartalommal bír. A 100%-ban elektromos hajtásánál alkalmazott akkumulátortechnológia a francia Bolloré Csoport munkájának eredménye: az LMP (Lítium-metál-polimer) nagy autonómiát tesz lehetővé magas teljesítmény, megbízhatóság és biztonság mellett.
Az LMP® akkumulátorok jellemzője a nagy energiahatékonyság és a működési biztonság. Ezek szárazelemek, ami számos előnnyel ruházza fel őket. Ellenállnak az időjárási körülmények változásainak és akár 110 km/h végsebesség elérését teszik lehetővé, 200 km-es városi hatótávolság mellett.

16 Amperes töltés esetén (ahol ez lehetséges) 8 óra alatt teljesen feltöltődnek, 10 Amperes otthoni csatlakozóval pedig 13 óra alatt tölthetők fel az akkumulátorok.

Ezáltal az E-MEHARI szokatlan szabadságérzetet és kényelmet nyújt: kabrióélményt dinamikus gyorsulással az elektromos autók csendessége mellett.

Az E-MEHARI-t a PSA Peugeot Citroën rennes-i üzemében fogják gyártani, forgalmazása 2016 tavaszán kezdődik.

Az E-MEHARI első alkalommal december 9 és 11. között lesz látható a PSA Peugeot Citroën párizsi központjában, az avenue de La Grande Armée-n, ahol a COP 21 keretében kialakított Eco Driving Center várja az érdeklődő látogatókat.

citroen-e-mehari-autoaddikt-2

Műszaki adatok

MÉRETEK
Hosszúság : 3.81 m
Szélesség : 1.87 m
Magasság : 1.65 m
Csomagtér : 200 dm3 – 800 dm3 (ledöntött ülések)

MOTOR ÉS AKKUMULÁTOR
Maximális teljesítmény : 50 kW
Névleges teljesítmény : 35 kW
Lítium-metál-polimer akkumulátor : 30 kWh

MENETTELJESÍTMÉNY :
Végsebesség : 110 km/h

AUTONÓMIA :
Városi ciklus: 200 km
Városon kívüli ciklus: 100 km

2016-ban új járműdíjazási kategóriákkal bővül a Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Gőzerővel folynak a világ legexkluzívabb és legtradicionálisabb járműszépségversenyének jövő évi előkészületei: a BMW Group Classic és a Villa d’Este luxusszálloda közös szervezésében 2016. május 20-22. között életre hívott Concorso d’Eleganza Villa d’Este zsűrije nyolc járműdíjazási kategóriát már meg is nevezett.

concorso-deleganza-bmw-2016-autoaddikt

A földkerekség legnagyobb autórajongóinak figyelme május második felében immáron hagyományosan az olaszországi Comói-tó partján elterülő Cernobbio városára irányul, ahol a varázslatos hangulatú Concorso d’Eleganza Villa d’Este egy hétvége erejéig évről évre egybegyűjti több évtized történelmi autócsodáinak és motorkerékpárjainak legkiemelkedőbb legendáit. A BMW Group Classic és a Villa d’Este luxusszálloda közös szervezésében életre hívott háromnapos esemény páratlan eleganciájával és szemet gyönyörködtető járműgyűjteményével a világ elsőszámú, klasszikus járműcsodákat felvonultató szépségversenye, amely az egyes korszakok egyedi járműtanulmányainak és prototípusainak bemutatásával az autóipar jövőjébe is bepillantást enged. A május 20-22. között megrendezett 2016-os felvonás a „Vissza a jövőbe – az utazás folytatódik” mottó égisze alatt gyűjti csokorba a kerekeken guruló műalkotásokat.

A nemzetközi szakértőkből álló zsűri ezúttal is mindegyik autót és motorkerékpárt kategóriákba sorolja majd. A kilenc plusz egy bónusz várható díjazási osztályból hatot már korábban bejelentettek, a lista azonban most újabb két díjazási kategóriával bővült. A „GT feltámadása – A sportautó-tervezés virágzása, 1950 – 1975” elnevezésű kategória az öreg kontinens legnépszerűbb Gran Turismo modelljeit gyűjti majd csokorba, miközben a „Túlzásoktól vezérelve – az éjszaka legendái, 1975 – 1986” nevet viselő kategória képviselői a diszkóéjszakák és a reflektorfények aranykorát hozzák el a Comói-tó partjára. Ez utóbbi kategóriával a zsűri egy minden korábbinál szélesebb rajongótábor felé nyit, mialatt a viszonylag fiatal járműveknek is bemutatkozási lehetőséget biztosít.

A két vadonatúj járműdíjazási osztállyal a zsűri a 2016-os Concorso d’Eleganza Villa d’Este pázsitján felsorakozó járművek immáron nyolc kategóriáját megnevezte. A „Rali legendák – Egy különleges korszak hősei, 1955 – 1985” kategória három évtizednyi ralitörténelem leglátványosabb versenyautóit gyűjti össze; a „Merész kivételek – Mindent vivő megoldások” csoportja a dizájn és a technológia terén újítást hozó, rendkívül feltűnő és hevesen vitatott modelleknek biztosít teret; a világhírű gyártók és járműépítők különleges, főként az 1920-as és az 1950-es évek között napvilágot látott, egyedülálló példányai pedig a „Sur mesure et haute couture” – „Műértők ritkaságai” elnevezésű kategória égisze alatt gurulnak majd egymás mellé.

A szakmai zsűri 2016-ban két különálló kategóriában idézi fel a háború előtti idők ikonikus négykerekűit. A „Háború előtti dekadencia – az autóipar fantáziájának fejlődése” elnevezésű díjazási osztály az 1920-as és ’30-as évek csillogó luxusautóiról szól majd, miközben a „Háború előtti sportautók – gyors és hivalkodó járművek” kategóriája ugyanezen korszak teljesítményre való törekvésének és sebesség iránti megszállott szenvedélyének állít emléket. A „Sztárok autói – Filmcsillagok az utakon” nevet viselő csoportba azok a járművek kerülnek, amelyeknek sikertörténete szinte egybeforrt egy-egy világhírű filmalkotással: a kategória Hollywood kerekeken guruló sztárjaitól és a színészek imádott autóitól lesz majd hangos.

A 2016-os Concorso d’Eleganza Villa d’Este kilencedik és bónusz járműdíjazási kategóriáját egy későbbi időpontban hozza nyilvánosságra a világraszóló esemény zsűrije.

NFM: 1100 milliárd forintnyi közlekedési fejlesztés indulhat el jövőre

Jövőre 1100 milliárd forintnyi közlekedési beruházás indulhat el az országban, erre a tervek szerint 670 milliárdot ki is fizetnek 2016-ban – mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára évértékelő sajtótájékoztatóján kedden Budapesten.

kozlekedes-dugo-margit-hid-budapest-autoaddikt

Jövőre közúton mintegy 300 kilométeren kezdődnek fejlesztések 520 milliárd forintból, vasúton 370 kilométeren 600 milliárd forintból – ismertette. Tasó László felidézte, 2020-ig közlekedési fejlesztésekre 2600-2800 milliárd forintot terveznek.

Az államtitkár értékelése szerint kiemelkedő évet zár a közlekedési ágazat az idén. A közlekedési beruházásokra a 2007-2013-as uniós ciklusban rendelkezésre álló mintegy 2100 milliárd forintos keret lehívása várhatóan 100 százalékos lesz – hangsúlyozta.

Uniós és hazai források segítségével 853 kilométer új út épült meg 2007-től, és több mint 2800 kilométer út újult meg – összegezte Tasó László.

Az idén 63 kilométernyi új gyorsforgalmi szakaszt adtak át, egyebek mellett az M43 Makó-országhatár és az M85 Győr-Csorna közötti szakaszát. Csaknem 70 kilométeren vehettek birtokba az autósok települési elkerülő utakat, például Győrött, Kecskeméten, Mórahalmon vagy Nyíregyházán. Főutak burkolatát csaknem 300 kilométeren erősítették meg.

Az államtitkár kiemelte, hogy az idén befejeződött a Balaton vasúti megközelítésének javítását segítő dél-balatoni felújítás első, és megkezdődött a második üteme. Lezárult a vasútvonal korszerűsítése Püspökladányig, és folytatják a munkát Debrecen-Apafa állomásokig.

Az állomások felújítása közül Tasó László egyebek mellett említette a váci, a pilisvörösvári, a solymári és a füzesabonyi beruházást, illetve azt, hogy nagy programként megvalósulhat a székesfehérvári állomás felújítása.

Az államtitkár hangsúlyozta, változatlan tarifák mellett működtetik a közösségi közlekedési rendszert.

Tasó László emlékeztetett, a múlt héten tíz évre megállapodást kötöttek a két hazai vasúttársasággal a pályaműködtetésre. Megjelent az állami közutak fenntartását folyamatosan növekvő költségvetési keretösszegek rögzítésével biztosító kormányhatározat is – mondta.

Az államtitkár felidézte, hogy az Európai Bizottság februárban elfogadta az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programot. A kiírásokat határidőre közzétették, nincs akadálya annak, hogy gőzerővel elkezdődhessen a munka 2016-ban – fogalmazott. Hozzátette: október végén sok uniós és hazai forrásból megvalósuló beruházás közbeszerzési eljárását sikerült elindítani.

Forrás: MTI

Ford-tanulmány: az érzékeny férfiak a kék, a határozott nők a fekete színt részesítik előnyben autóvásárláskor

Egy, a Ford által nemrégiben megrendelt tanulmány szerint az autó színe sokat elárul vásárlója egyéniségéről és önmagáról alkotott képéről. Ugyanakkor sok esetben tapasztalható éles különbség az egyazon színeket választó férfiak és nők között.

ford-focus-red-black-lifestye-autoaddikt

A fekete autókhoz vonzódó nők például gyakran jellemzik magukat határozott fellépésű, feladatorientált emberként, aki gyorsan ingerlékennyé válik, ha a dolgok nem mennek rendben. Ugyanakkor a fekete autót választó férfiak szétszórtnak tartják magukat, és gyakran másokra bízzák az általuk elkezdett projektek befejezését.

A kék fényezést kedvelő férfiak viszont egészen másfélék. Fontosak számukra az érzések és az érzelmek, és döntéseik során inkább hallgatnak a megérzéseikre, mint a tényekre. A kék autót vásárló nők a harmóniát keresik a kapcsolatokban és kerülik a konfliktusokat, ám erős akaraterővel bírnak. A sötétkék autóhoz vonzódó férfiak – a sötétkék öltönyt viselő társaikhoz hasonlóan – többnyire konzervatívak.

A Ford azért rendelte meg ezt a jelentést, hogy jobban megértse a színválasztás és a személyiségjegyek közti összefüggéseket.

A következő linken megtalálja szórakoztató kérdőívünket, amiből megtudhatja, milyen színű autó illik az Ön egyéniségéhez: https://www.playbuzz.com/fordeurope/car-colour-personality-quiz

A Ford most bemutatja új, kéttónusú fényezéssel készülő Focus Red Edition és Focus Black Edition modelljeit; az autók színei arról a négyes toplistáról származnak, ami a felmérés során megkérdezett férfiak és nők közös kedvenc árnyalatait sorolja fel.

“Igencsak tanulságos, hogy az emberek milyen színű autót választanak – de többnyire csak akkor, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a volánnál férfi vagy nő ül,” mondta el a jelentést készítő Wendy Lord pszichometriai tanácsadó és okleveles pszichológus. “Ez csak akkor változott meg, amikor a piros-fekete színkombinációkról kérdeztük az embereket. Ezt a párosítást nemre való tekintet nélkül mindig azok választották, akik imádják a pörgős, rizikós, adrenalinfröccsel járó dolgokat.”

Lord és csapata több mint 200, 25 és 65 év közti emberrel készített interjút az Egyesült Királyságban, és egyebek mellett arra jutottak, hogy az ezüstszínű autókat választó férfiak általában még stresszhelyzetben is megőrzik a hidegvérüket. Kevésbé meglepő az a megállapításuk, hogy a sötétkék autókat kedvelő férfiak többnyire konzervatív életszemléletűek. A vörös autókhoz vonzódó férfiak az átlagosnál jóval összeszedettebbek, módszeresebbek és céltudatosabbak.

Ugyanakkor azok a nők, akik ezüstszínű, sötétkék vagy piros autót szeretnének, továbbra is megfejthetetlen rejtélyt jelentenek, mivel ezek a színek semmilyen erőteljes személyiségvonáshoz nem köthetők a női vezetők esetében.

“Nagy a különbség egy adott színt választó férfi és nő egyénisége között – ám ez talán magyarázatot ad arra, hogy az igencsak eltérő személyiségű párok miért tudnak mégis megállapodásra jutni arról, hogy milyen színű autót vásároljanak” – vélekedett Lord.

A Ford dizájnerei a divat, a lakberendezés és az okostelefonok világának legfrissebb trendjeiből merítettek ötletet. Az első Red Edition és Black Edition változatok tavaly jelentek meg a Fiesta kínálatában.

“A merész és látványos színkontrasztokat sokan feltűnősködésnek tartják, ám manapság már egy igen gyakori trendet képviselnek, ami nemcsak az autókra terjed ki, hanem a ruhákra, sőt az elektronikai termékekre is” – magyarázta el John Mcleod, a Ford Európa járműperszonalizációs részlegének vezető formatervezője. „A vörös és a fekete mindig is sportos színnek számított, a kettő együtt pedig különösen sportos kombinációt alkot, ami mindenkinek megragadja a figyelmét. Ez az autó nem átlagemberek számára készült.”

A Focus Red Edition változat Race Red karosszériafényezéssel és kontrasztos Panther Black színű tetővel, fekete tükörházakkal és fekete hűtőrács-kerettel készül, a Focus Black Edition pedig ezzel ellentétes árnyalatokban pompázik. Mindkét modell exkluzív, fekete 18 colos könnyűfém keréktárcsákat és sportfutóművet kínál, s az első sportüléseket, a bőrborítású kormánykereket, a szőnyegeket, a váltókar és a kézifékkar borítását Race Red színű öltések díszítik. Az autókhoz 1.0 és 1.5 literes EcoBoost benzinmotorok, valamint 1,5 és 2,0 literes TDCi dízelek rendelhetők; minden erőforráshoz hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik.

Opel Dakar Team, Africa Race: úton Nadorba

Harminchat óra a vízen. A versenyjármûvek a hatalmas komp gyomrában, a versenyzõk és szervizcsapatok a fedélzeten – az Africa Race mezõnye a dél-franciaországi Setébõl hajózott be, s december 29-én, a hajnali órákban érkezik meg Nadorba, ahol elrajtol a 6000 kilométeres száguldás.

szalay-bunkoczi-dakar-opel-mokka-autoaddikt

A versenyzõk így legalább egyrészt rápihenhetnek a sivatagi küzdelemre, másrészt van mód egy kis csapatépítésre is. S nem csupán a saját csapatukat építik (kockapókerrel, sztorizással), hanem barátságokat is kötnek.

A Szaharában egyébként is az a szabály, hogy mindenki segít a másiknak, hiszen az egyik nap õ szorul segítségre, a másikon pedig talán te… Így azután megy a barátkozás, hallgatják egymás sztorijait, veregetik egymás vállát. Szalay Balázs és Bunkoczi László egy évvel ezelõtti hatalmas bukásának részleteirõl sokan most hallanak elõször – de legalább pontos képet kapnak, elsõ kézbõl. Aztán elõjönnek tíz, tizenöt, húsz évvel ezelõtti történetek, amelyek természetesen a Szaharáról szólnak, a világ legszebb és legkegyetlenebb sivatagjáról, ahová az Africa Race mezõnye (tagjai közt az Opel Dakar Team párosával) készül.

„Húsz éve álltam rajthoz az elsõ Dakaromon, itt Afrikában, a klasszikus útvonalon, és amikor megláttam azokat a hatalmas dûnéket, arra gondoltam, ezeken egyetlen autó sem képes átmenni. Aztán a legtöbben átmentek, köztük mi is. Azóta pedig már kifejezetten szeretem a dûnéket, számunkra, mindig az jelent elõnyt, ha a homokban kell közlekedni” – mondta Szalay Balázs.

„Hogy mi az afrikai pályák nehézsége? Hogy Afrikában vannak. Számunkra a marokkói szakaszok lesznek a vízválasztók, ha a dûnékig elérünk, onnantól már otthonosan mozgunk majd. Ezért aztán az elsõ néhány napot türelemmel kell végigautózni. Egyébként pedig azt szoktam mondani, ha az elsõ napot gond nélkül végigcsináljuk, akkor már célba érünk. Most is ez a lényeg…” – tette hozzá Bunkoczi.

A BMW továbbfejlesztett innovatív utastere Las Vegasban, a CES keretein belül mutatkozik be

A BMW Group az utastéri kezelőfelületek jövőbe mutató újítását tárja a látogatók elé a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon: az AirTouch az érintkezésmentes érintőképernyők forradalmi járműtechnológiáját hozza el a jelenbe.

bmw-innovacio-belter-ces-2016-autoaddikt

Tanulmányautóba integrált látványos innovációval érkezik a Las Vegasban megrendezett 2016-os Szórakoztató Elektronika Kiállításra (CES – Consumer Electronics Show) a BMW Group, hogy a látogatók előtt január 6-9. között nyitva álló expón betekintést nyújtson a jövő autóinak utastéri kezelőfelületébe. A vezető, a jármű és a környezet közötti állandó kapcsolat villámgyors fejlődésével eme interaktív hálózat egyre sokrétűbbé válik, időről időre új technológiai innovációknak és szolgáltatásoknak engedve teret. Ilyen az AirTouch névre keresztelt utastéri újítás is, amely lehetővé teszi az autóba épített szórakoztató, navigációs és kommunikációs eszközök intuitív, érintkezésmentes vezérlését, mindössze egyszerű kézmozdulatokkal. A BMW Group forradalmi találmányának köszönhetően a bajor gyártó ügyfelei a jövőben anélkül kezelhetik majd a központi kijelző menürendszerét és funkcióit, hogy megérintenék az érintőképernyőt: a továbbfejlesztett gesztusvezérlés kézmozdulatait külön e célra kifejlesztett szenzorok figyelik a középkonzol és a középső visszapillantó közötti sávban. Az AirTouch technológiával az utazás minden korábbinál biztonságosabbá és kényelmesebbé válik, hiszen használatával a vezetőnek egy pillanatra sem kell levennie tekintetét az útról, miközben utasai megszakítás nélkül gyönyörködhetnek a tájban. A menürendszer funkciói és az egyes ikonok egyetlen kézmozdulattal aktiválhatók.

Háromdimenziós gesztusvezérlés a műszerfalba épített szenzoroknak köszönhetően

A BMW egy évvel ezelőtt már bemutatta az utastérbe integrált gesztusvezérlés koncepcióját a Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon. Az AirTouch előfutárának tekinthető technológia lehetővé teszi, hogy a BMW ügyfele egyetlen ujjmozdulattal vezérelje a központi menürendszer egyes funkcióit, így például beállítsa a rádió vagy a zene hangerejét, illetve fogadja a beérkező telefonhívásokat. Eme forradalmian innovatív járműtechnológia a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó, vadonatúj BMW 7-es sorozatban ünnepelte világpremierjét, BMW Gesztusvezérlés (BMW Gesture Control) néven. Az AirTouch a sorozatgyártásban kínált gesztusvezérlés továbbfejlesztett változata, amely a műszerfalba épített szenzoroknak köszönhetően a teljes menürendszer háromdimenziós vezérlését teszi lehetővé. Az egyes kézmozdulatok és gesztusok anélkül aktiválják a menürendszer funkcióit és ikonjait, hogy a vezető vagy utasa megérintené az érintőképernyőt.

Az AirTouch funkciói azonban nem csupán kézmozdulatokkal és gesztusokkal vezérelhetők. A jövőbe mutató járműtechnológia kifejlesztői a kormánykerék bal karimáján egy láthatatlan „gombot” is elrejtettek, amely felvillan, ha a kiválasztott ikon mindössze egy mozdulattal aktiválhatóvá válik, így a vezetőnek elegendő a bal hüvelykujjával megérintenie a kormányon világító „gombot”. Mindezt az első utas is megteheti, a tervezők ugyanis a jobb első ajtókárpit kézfej-idomába is egy hasonló „gombot” integráltak. Az első utas így bal keze mozdulataival kedvére navigálhat a menürendszerben, jobb hüvelykujja érintésével pedig könnyedén aktiválhatja a kiválasztott funkciókat.

Az intelligens AirTouch technológiának köszönhetően a menürendszerben való lépegetés és keresgélés is egyszerűbbé és gyorsabbá válik. Az autóval szinkronizált okostelefon csatlakoztatásával például a rendszer automatikusan előhívja a telefonkönyvet és a hívásnaplót, a kiválasztott szám így egyetlen mozdulattal tárcsázható. Sőt mi több, az AirTouch felismeri a leggyakrabban használt lépéseket és funkciókat, így azokat előre felajánlva, egyfajta gyorslépéssel elérhetővé teszi a BMW ügyfelei számára. Eme forradalmian innovatív utastéri technológia minden korábbinál biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az utazást, hiszen általa a vezetőnek egy pillanatra sem kell levennie tekintetét az útról, miközben a nagymértékben automatizált járművezetés a központi menürendszer könnyed kezelhetőségének köszönhetően komfortosabbá, nyugalmasabbá és zavartalanabbá válik, mint valaha.

Európában továbbra is az ötcsillagos Euro NCAP értékelést kapott Ford Ranger a legkelendőbb pickup

Az európai piacon a Ford Ranger a legkelendőbb pickup: 2015 első tizenegy hónapjában 25 és fél ezer ilyen autó talált gazdára, ami 32 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

ford-ranger-euro-ncap-5-csillag-autoaddikt

A legutóbbi modellgeneráció 2011-es megjelenése óta a Ford Ranger értékesítése gyors ütemben nő. A Ford 20 hagyományos európai piacán* a Ranger piaci részesedése a 2012-es 11,7 százalékról az idei év első tíz hónapjában 23,5 százalékra gyarapodott, így a Ford legfrissebb adatai szerint a Ranger megelőzte piaci vetélytársait, egyebek közt a Toyota Hiluxot is. Magyarországon ez a növekedés még magasabb, a modell 41,6 %-os piacrészesedéssel vezeti a Pick-up kategóriát.

A vásárlók érdeklődését tovább fokozza, hogy a Ford 2015 végén bemutatta az új Rangert, ami új, merészebb vonalvezetésű karosszériát, élvonalbeli technológiákat és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál.

Az új Ford Ranger Double Cab a 2012-es bravúrt megismételve újra ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán, így továbbra is ez a szegmens egyetlen járműve, amely maximális értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezettől.

“A Ranger sokoldalúságának, erőteljes stílusának és biztonságának egyedülálló kombinációja továbbra is verhetetlen” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Az új Rangerre beérkező megrendelések már most is túlszárnyalják várakozásainkat; a vásárlók különösen a zászlóshajónak számító Wildtrak változat iránt érdeklődnek, amelynek exkluzív külső-belső dizájnja és figyelemfelkeltő Pure Orange fényezése rendkívül népszerűnek bizonyult.”

Az új Ford Ranger biztonságát és kényelmét olyan berendezések fokozzák, mint a Sávtartó Asszisztens és a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.

Az autó intelligens technológiáinak sorában megtalálható a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszere, a Hegymeneti Elindulássegítő, a Lejtmeneti Szabályozás, az Adaptív Terhelésszabályozás és a Vészfékasszisztens.

Az új Ranger üzemanyag-fogyasztása rendkívül kedvező, mivel az Auto-Start-Stop technológiának, az új végáttételnek és az Elektromos Szervokormánynak köszönhetően a hajtásláncok akár 17 százalékkal takarékosabbá váltak.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK