Főoldal Blog Oldal: 445

Honda Civic Type R Gyurta Dánielnek és Michelisz Norbertnek

Magyarország két nagyon kedvelt és különösen sikeres sportolója mostantól a mindennapokban is versenytempóra képes autóval közlekedhet. Gyurta Dániel úszó olimpiai- és világbajnok, illetve Michelisz Norbert túraautó privát világbajnok ugyanis átvehette új, 310 lóerős Honda Civic Type R-jét.

michelisz-norbert-gyurta-daniel-honda-civic-type-r-autoaddikt-1

A Honda régóta elkötelezett híve a versenyzésnek, a megmérettetésnek, és ennek szellemisége nem csak a termékeiben köszön vissza, hanem a márka által támogatott sportolók személyiségében is. Mind Gyurta Dániel, mind Michelisz Norbert olyan sportember, akik nem csak a medencében és a versenypályán nyújtanak kiemelkedő teljesítményt, hanem az élet útjain is. Eredményeik – olimpiai- és világbajnoki győzelmek, világcsúcsok és futamgyőzelmek – önmagukért beszélnek. De ezen eredmények eléréséhez a tehetségen túl rengeteg munkára, minden részletre kiterjedő figyelemre,  türelemre és kitartásra is szükség volt. Ez utóbbiak jellemezték a Honda Civic Type R megalkotását is, mely autót a Honda egyértelműen kategóriája legjobbjának szánt.

A hosszas és alapos tervezésnek köszönhetően már a prototípus is bizonyította rendkívüli képességeit, hiszen a Nürburgring legendás Nordschleife szakaszán futott 7:50,63-as ideje minden idők legjobbja az elsőkerék-hajtású utcai autók körében. A Civic Type R történetében öt év szünet után 2015-ben újra megkezdett sorozatgyártás során a világon elsőként került alkalmazásra Honda VTEC TURBO motor. A kiváló műszaki alapokat övező külső messziről sugallja az autóban rejlő lehetőségeket. Ez a potenciál felelős és szakavatott kezek között valódi élményt nyújt mindazoknak, akik akár a nagy oldaltartású ülésekben foglalnak helyet, akár kívülről látják, hallják az autót.

michelisz-norbert-gyurta-daniel-honda-civic-type-r-autoaddikt-2

A két világklasszis sportember számára nem lesz idegen a Honda Civic Type R ereje és az általa kínált élmény, hiszen mindketten – egyikőjük „hivatalból”, másik kedvtelésből – megtapasztalták már, milyen egy versenypályán szárnyalni vele. Persze azzal is tisztában vannak, hogy a közutak nem versenypályák!

A Honda Civic Type R ugyan öt színben készül, a modell legprominensebb hazai használói a fekete mellett döntöttek, mely a feltűnősége mellett az autó eleganciáját is kiemeli. Természetesen mindkettejük közlekedését segítik a Honda fejlett vezetőtámogató rendszerei, mert a sportikonok biztonsága és kényelme elsődleges a Honda számára.

“A nyári, nemzetközi sajtóbemutató alkalmával vezettem először az új Civic Type-R-t, és ugyanettől a pillanattól kezdve alig vártam, hogy használatba vehessem a saját, utcai modellemet” – mesélte Michelisz Norbert. “A Honda magyarországi képviseletének köszönhetően aztán eljött ez a pillanat is, amit ezúton nagyon köszönök. Remélem, hogy a feleségemnek, Johannának is hasonlóan tetszik majd az autó, ugyanis ha időt szeretne tölteni velem a következő hetekben, akkor azt valószínűleg csak az utasoldali ülésben tudja majd megtenni” – tette hozzá mosolyogva.

“A Honda a legrégebbi támogatóm, 2008 óta töretlenül segítik felkészülésemet. Ezidő alatt nagy rajongója lettem a márkának, így nagyon vártam már a Type R érkezését” – mondta Gyurta Dániel. “Nyáron volt alkalmam kipróbálni a modellt, így egyértelműen állíthatom, ez az autó mind teljesítményben, mind megjelenésében olyat nyújt, ami minden nap örömteli mosolyt csal majd az arcomra. Az autó annyira különleges, hogy már az első próba alkalmával jöttek az elismerő visszajelzések: integetések, dudálások és a felfelé tartott hüvelykujjak. Az átvétele is külön élményt jelentett, hiszen Norbival jól ismerjük egymást, régóta figyelemmel kísérem pályafutását, így az általában nehézkes fotózás most könnyedebben ment és még jobb hangulatban telt. Örülök, hogy a Honda családhoz tartozhatok én is!” – fejezte be.

michelisz-norbert-gyurta-daniel-honda-civic-type-r-autoaddikt-3

“Megtisztelő számunkra, hogy két ilyen nagyszerű emberrel dolgozhatunk együtt, akik ráadásul világklasszisok” – fogalmazott Szabó Gábor, a Honda magyarországi képviseletének PR igazgatója. “Mindkét sportolóval évek óta tart a jó kapcsolat, így több esetben került már sor autóátadásra, de elmondhatom, hogy ennyire még egyik modellünket sem várták. Úgy gondolom, mindkettejük karakteréhez kifejezetten passzol a Civic Type R, így tényleg ideális párosok álltak össze. A Hondánál reméljük, hogy az autó biztosította plusz adrenalin és élmény a sportban is tovább fokozza Dani és Norbi motivációját, feltéve, ha a hajtóerő egyáltalán még növelhető bennük ennél nagyobbra…”

Szállíttassa Volvo-ja csomagtartójába a karácsonyi bevásárlást!

Alig néhány nap van hátra a Fekete Péntekig és a Kiber Hétfőig, a karácsonyi időszak két legforgalmasabb bevásárló napjáig, ezért a svéd Volvo Cars vadonatúj módszert dolgozott ki, amivel enyhíthető a bevásárlással járó hercehurca.

volvo-csomagtarto-szallitas-autoaddikt

A prémium autógyártó útjára indította a Volvo tulajdonosok számára szabadon elérhető autóhoz szállítási szolgáltatását. A PostNorddal, a skandináv térség legnagyobb kommunikációs és logisztikai szolgáltatójával; a Lekmer.com vezető skandináv online játék- és babacikk-áruházzal; valamint a Mat.se svéd online élelmiszer-kereskedővel együttműködésben kínált szolgáltatás keretében Göteborgban a Volvo tulajdonosok közvetlenül autójuk csomagtartójába szállíttathatják a megvásárolt karácsonyi játékokat, ajándékokat, ételeket és italokat.

A Volvo autóhoz szállítási szolgáltatása ismét örömünneppé kívánja tenni a karácsonyt azáltal, hogy kiküszöböli az ünnepi bevásárlás legkellemetlenebb mozzanatait, a belvárosi parkolás kilátástalanságától az ideges vásárlók végeláthatatlan tömegén át a rosszkor kézbesített küldemények okozta csalódottságig.

A Volvo autóhoz szállítási szolgáltatása egy olyan digitális kulcs segítségével valósul meg, amellyel egyetlen alkalommal nyithatóvá válik az ügyfél Volvo gépkocsija. Az ügyfélnek nincs más dolga, mint online megrendelni az árukat. Ezt követően értesítést kap, amint a csomagokat leszállították autójába, és már indulhat is haza, csomagtartójában a megvásárolt ajándékokkal.

„A karácsony örömteli ünnep, de legyünk őszinték: a legtöbb család számára rendkívül hektikus időszak is egyben. Ez a szolgáltatás leegyszerűsíti a vásárlás folyamatát” – mondta Björn Annwall, a Volvo Car Group értékesítésért, marketingért és ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke. „A Volvo modellek csomagtartójába érkező szállítási szolgáltatás a tökéletes bizonyítéka annak, hogy a hálózatba kapcsolt gépkocsik technológiája révén idő takarítható meg, és könnyebbé válhat az életünk.”

A szolgáltatás jelen pillanatban kizárólag azon göteborgi Volvo-tulajdonosok számára elérhető, akik előfizetnek a Volvo On Call szolgáltatásra, a jövőben azonban további svéd városokban, illetve más országokban is be kívánjuk vezetni azt. Amint a későbbiekben a Volvo folyamatosan bővíti kereskedelmi partnereinek a körét, úgy válik majd elérhetővé a szezonális áruk egyre szélesebb választéka.

A szolgáltatás használata rendkívül egyszerű. A Volvo tulajdonosoknak nincs más dolga, mint az ajándékok, élelmiszerek, italok vagy egyéb áruk online megvásárlása során a megrendelés véglegesítésekor bejelölni az autóhoz szállítás opciót.

A szolgáltatás tökéletesen példázza, hogy a Volvo hogyan igyekszik nyílt szellemmel megközelíteni az új technológiák fedélzeti beépítésének és alkalmazásának a kérdését.A Volvo mindig nyitott az új technológiák feltérképezésére, legyen szó biztonsági, autonóm mobilitási vagy kapcsolódási megoldásokról, ugyanakkor rendíthetetlenül hisz a skandináv célszerűség elvében, azaz kizárólag akkor vezet be egy új technológiát, ha az valóban képes életeket menteni, időt megtakarítani, vagy más értékes módon hozzájárulni az ügyfelek életéhez.

„A Volvót hidegen hagyják azt öncélú technológiai megoldások” – mondta Klas Bendrik, a Volvo Cars alelnöke és információs vezérigazgatója. „Ha egy technológia nem teszi könnyebbé, jobbá, biztonságosabbá vagy élvezetesebbé ügyfeleink életét, nem fogjuk azt felhasználni.”

[TESZT] Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium X PowerShift – megszépülve, kiteljesedve

2003-ra döntött úgy a Ford, hogy megcélozzák az alsó-középkategóriát is némi egyterűsített megoldással. Bár ismeretes, hogy a kék ovál már-már presztízsként hozza fel az MPV szegmensbéli jelenlétet – ráadásul az USA-ban kifejezetten úttörőnek számít a kategóriában.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-001

Tehát  2003-tól létezik a Ford C-MAX, az akkori Ford Focus alapjaira építkezve kifejezetten népszerű alternatívát jelentett beszerzése, s jelent mai napig is a korosabb használtautókat előnyben részesítők körében. 2009-ben érkezett a generációváltás, követvén az éra épp aktuális arculatát, majd 2014-ben, azaz tavaly meglépték a komolyabb ráncfelvarrást.

 Jól illik a portfólióba

A Ford C-MAX aktuális verziója nem meglepően felzárkózott a jelen trend modellpalettájához a márkánál, tehát ez a verzió is megkapta az egyik angol presztízsmárka stíluselemeit a trapézforma hűtőmaszk tekintetében, ami különösképp hangsúlyos, s némileg prémiumjelleggel is felruházza a Ford C-MAX-ot jelentős mértékben alkalmazott krómozott felületeivel. A mellső lámpatestek viszonylag kevés átalakítást kaptak, míg a ködfényszórók fészkei jobban kiemeltek lettek, magukra vonják a figyelemet.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-005

Hagyományos oldalvezetésének köszönhetően egyáltalán nem feltűnő jelenség a Ford C-MAX, ami egyfelől jó, hiszen nem érkeznek folyton öncélú, irigy megjegyzések úton-útfélen, de azért kitűnik a sorból: ennek alapvető kritériuma a megfelelően konfigurált szín, illetve nem utolsó sorban csomagválasztás.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-002Tesztautónk a legmagasabb, Titanium X opció szerint lett felszerelve, ez már a küllem szemlélésénél is remekbeszabottan ad hangot magáról. Az Y-küllős, ám feláras felnik, valamint a választott színárnyalat tetszetős igencsak, szinte biztos, hogy azok, akik az egekig konfigurálják újonnan kiválasztott Ford C-MAX autójukat, hasonló módozatot választanak.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-003Ahogyan a front, úgy a far is frissült nyomokban, az vizuális összhatás komplexebb lett, a zárófények burái szorosabban vették át az új Ford C-MAX által sugallt szellemiséget. Az egész tulajdonképp olyan, mint egy kicsit újraértelmezett Ford Focus SW – s tulajdonképp nem is túlzunk nagyon.

Minden emészthetőbb, kifinomultabb lett

Jót tett a jelenlegi Ford portfóliónak a megfrissülés, és ez kiemelten érezhető a Ford C-MAX enteriőrjébe huppanva is. A kormánykerék kialakítása a hagyományos háromküllős séma szerinti, igaz, a kereszttartók vékonyabbak, ezáltal divatosabbak lettek.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-008

A középkonzol kettő fő analóg kijelzője jól olvasható, még erősebb ellenfényes napsütésben is, minden mellékműszer informatív, csakúgy, mint az újratervezett központi infotainment 8 hüvelykes LCD-je is, mely segítségével számos, a vezetést megkönnyítő, valamint a közlekedés biztonságos kivitelezésére hívatott funkció hívható életre.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-009

Külön kiemelendő, hogy az eddigi középpontba helyezett, néha túlzónak tűnő gombsor eltűnt, persze nem teljesen; az infotainment kijelzőjén át érhetőek el a további opciók. Mindez szintén jelentősen megkönnyíti a vezetést, valamint praktikusabb és kényelmesebb lett a felhasználási profil.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-010

Az anyaghasználat igényes, jó minőségű matériákból építkezik, akár a kormánykerék bőrözését, akár az ergonómiailag kifogástalan első- és hátsó ülések kárpitozását nézve.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-014Mi más az elsődleges célja egy családi MPV-nek, mint az utaztatás? Igen, a Ford C-MAX esetében is megvan minden együtt ahhoz, hogy akár hosszabb távokra kirándulva is megtaláljuk számításainkat. Ugyanis a beltér tágas, úgy elöl, mint hátul is, az üléspozíciók kellően magasak a vezetőállásnál, így a kitekintés optimális, még a hátsó holtterek tekintetében is, hiszen a jól beirányzott B- és C oszlopok vastagsága (vagy inkább vékonységa) mind nagyszerű támogatás e kérdésben.

Mi jelenti a praktikumot? Természetesen a pakolhatóság

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-011Hátul utazni is élvezetes a Ford C-MAX-ban, bár a relatíve rövid padlólemeznek köszönhetően jelentős mértékben csökken a helykínálat, ha az első foteleket kitoljuk hátra jelentősen. Persze a jelentős kifejezés is relatív, hiszen egy vaskosabb testalkattal érkező sofőrnek, vagy épp utasának csak a megszokott beállítási normát jelenti a hétköznapokban. Tény, hogy ésszerű beállítások mellett a Ford C-MAX kiválóan szabható testre, ehhez a hátsó, egymástól függetlenül állítható hármas üléssor is kellő mértékű hátteret biztosít.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-007

No és mi a helyzet a tárolókapacitással? Sok rekesz, fiók, zseb áll rendelkezésre a Ford C-MAX enteriőrjében, melyek szintén lehetővé teszik a kirándulások gondtalan élményét.

Akad ugyanakkor néhány visszafogó részlet, amely támaszthat ellenérzéseket az utazókban: a feljebb már említett ülések komfortrátája ugyan megfelelő, viszont az ülőpadok hossza kissé alul lett méretezve, így ennek megfelelően kell sakkozni a kívánt pozíció megválasztásánál.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-012

A kormányrudazat magasság-mélységállítása ugyan megfelelőnek definiálható, viszont nehéz összhangba hozni az épp rendben lévő első ülésmagassággal, így a kijelzők leolvasása nem mindig leányálom.

Némi teljesítménynövekedéssel büszkélkedhet az újragondolt gázolajos erőforrás

Átalakították a korábbiakhoz képest a Ford C-MAX-ba is applikált 2 literes TDCi blokkot, ennek megfelelően a teljesítmény 7 lóerővel megnövekedett, s a maximálisan elérhető, jelenleg kereken 400 Newtonméteres csúcsnyomaték is magáért beszél.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-013

A rendszer 170 lóerős összteljesítménye egyébként jó összhangban van az új Ford C-MAX egész karakterisztikájával, a hajtásláncba iktatott hatfokozatú duplakuplungos PowerShift automataváltó teszi is a dolgát rendesen. A sebességfokozatok kicsit elnyújtottnak tűntek, ez leginkább a hosszabb váltások közti reakcióidők végett róható fel, viszont ha hirtelen gázadást eszközölünk, a váltó megembereli magát, és észbekap: hopp, ténylegesen váltani kellene egyet-kettőt fölfelé, mert bizony itt egy előzéses szituáció áll fenn.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-006Országúti és autópályás közlekedéshez kifejezetten javallott az új Ford C-MAX jelen tesztben is szereplő motorizáltsága, pontosan a hosszabb ötödik és hatodik végfokozatoknak. Folyamatos 90 kilométer/órás tempónál fixen 5.0, míg 130 kiométer/óránál autópályán 6.4 litert sikerült átlagolnunk 100 kilométerre lebontva. Városban bő 2.5 literes többlettel kell számolnunk az országútihoz képest, ugyanis 7.6 liter/100 kilométeres értéket rögzítettünk tesztünk végeztével.

Konklúzió

Végeredményben jól sikerült az új, jelentős ráncfelvarráson átesett Ford C-MAX, tetszetős külsővel, jól kialakított beltérrel jó választás lehet azoknak, akik kompakt kategóriás, alapvetően 4, vagy 5 személy kényelmes kirándultatására keresnek alternatívát. Mint minden autónak, a Ford C-MAX modellnek is vannak apróbb és kevésbé apróbb hiányosságai, ezek szokhatók, bár a 11 millió forintot is átlépő végösszeget szokni kell, annak ellenére, hogy a tesztautó Titanium X felszereltsége ténylegesen többet nyújt az átlagosan megszokottnál.

2015 Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium X PowerShift specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesít7ény: 170 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú duplakuplungos PowerShift automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4379 mm

Szélesség: 1828 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2648 mm

Első gumik mérete: 235/40 R18

Hátsó gumik mérete: 235/40 R18

Tömeg, üresen: 1400 kg

Megengedett össztömeg: 2050 kg

Csomagtartó mérete: 471 liter, 1723 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 212 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.6 l/100 km

Országúti: 5.0 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 4.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 124 g/km

Bővebb információ a Ford hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 6D fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szentgotthárdig autóztunk az új Opel Astra K-val a hazai menetpróba keretein belül

Korábban már számot adtunk a nagyszerűen sikerült Opel Astra K nemzetközi menetpróbáján való részvételünkről. Akkor Pozsony és környéke volt a kiterjedt tesztútvonal, több motorvariációval is vizsgáltuk a friss, sikervárományos alsó-középkategóriás ferdehátút.

opel-astra-k-biturbo-motor-szentgotthard-autoaddikt

A héten – bizonyítandó, hogy nem fogy ki a szufla az Opel Astra K-ból, és az autót övező részletekből – magyarországi menetpróbára invitált minket a márka honi importőre. Ráadásként össze lett kötve a kellemes a hasznossal, hiszen az úti cél Szentgotthárd volt; meg sem álltunk a motorgyárig, ahol a legfrissebb részletekbe is betekintést nyerhettünk első kézből.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-005

Mivel korábbi, a vadonatúj Opel Astra K-t boncolgató cikkünkben már részletesen bemutattuk olvasóinknak részletesen az autót, most nézzük azt, ami a hazai menetpróba fókuszba helyezett apropóit szolgálta.

Hosszabb távon is komfortos

Budaörsről Szentgotthárdra vezetett tehát az út. Korrekt módon az útvonal megválasztása úgy történt, hogy abban ténylegesen a lehető legváltozatosabb körülmények szerepeljenek, tehát autópálya, hagyományos országúti és mellékutas szakaszok váltogatták egymást.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-009

Egyértelműen az autópályázás jelentette a közel 300 kilométeres utazás nagyját – odafelé egy 1.6 literes dízellel szerelt változattal utaztunk, két fővel. A közös nyomócsöves gázolajos aggregát most sem hazudtolta meg magát, a jó hangolású, hatgangos manuális váltót hordozó hajtáslánc mindösszesen 5.1 literes átlaggal zárt 100 kilométerre, úgy, hogy folyamatosan tartottuk a körülményekhez alkalmazkodva a 130 kilométer/órás átlagot.

danos-andras-opel-marsal-ajka-autoaddikt

Rövid kitérőt tettünk Ajkára, az Opel Marsallhoz. Itt megtudtuk, hogy a szóban forgó Opel márkakereskedés egyike a legkorábban létesített ilyen irányú vállalkozásoknak itt, Magyarországon, de folyamatosan sikerült mindezidáig produkálni a kedvező értékesítési mutatókat.

IntelliLux: nem ismeri a lehetetlent

Szentgotthárdra érkezésünk után nem sokkal kezdődhetett az új Opel Astra K egyik legnagyobb újdonságának tesztelése. Az IntelliLux LED fényszóró-technológia már a nemzetközi menetpróbán is elnyerte tetszésünket és elismerésünket is, ugyanis a hozzávetőlegesen 10 kilométeres próba útszakaszon remekbeszabottan állta a sarat a rendszer számos forgalmi szituációban.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-008

Erdős, a várost körülvevő területeken autóztunk, vaksötétben, de ténylegesen olyan feketeségben, ami igazán alkalmasnak tűnt arra, hogy az új Opel Astra K IntelliLux LED rendszerét górcső alá vegyük. Utcai világítást, egyéb külső fényforrásokat nélkülözve vetettük bele magunkat a kacskaringós tesztútvonal legyűrésébe. Sajnos, vagy nem sajnos: viszonylag kicsi volt a szembeforgalom, ennek ellenére az adaptív működés szemet gyönyörködtetően (szó szerint) funkcionált, a kanyarkövetés, a célfelületek optimális bevilágítása mind tökélyre hangoltan működött.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-007

Mivel az erdei útszakaszok egyik legnagyobb problémáját a hirtelen feltűnő vadak jelenthetik, az Opel Astra K IntelliLux szisztémája kategóriájában utánozhatatlan módon variál a lámpatestbe integrált LED panelekkel. Ha kell, a kritikus útszakaszokat, vagy inkább részleteket fedi le, távolsági fény használata szinte a legakadálymentesebb, viszonylagosan jól belátható útszakaszokon sem szükséges.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-012

Itt tényleges intelligenciáról beszélhetünk, hűen az IntelliLux elnevezéshez. Ami pedig nagyon valószínű, hogy számos, látási, vagy láthatósági problémából fakadó baleset lesz kiküszöbölhető az Opel által fejlesztett új fényszórótechnikával.

Nem áll le a gép, folyik a termelés

Kettő napos hazai Opel Astra K menetpróbánk másnapján ellátogattunk a szentgotthárdi motorgyárba. Egyebek mellett megtudtuk, hogy a cég folyamatos munkafelvételt hirdet a régióban, illetve országszerte is akár, mivel folyamatosan bővíteni kell a kapacitást a gyártásra vonatkozó igényekkel párhuzamosan.

szentgotthard-opel-motorgyar-autoaddikt-2015-november-003

A bejárás során ismét tüzetesen megvizsgáltuk a benzines- és dízel gyártósorokat is, valamint elsőkézből tekinthettük meg a hamarosan gyártásba kerülő biturbó erőforrást is, amely természetesen belekerül majd az új Opel Astra K modellbe is.

opel-astra-k-szentgotthard-autoaddikt

Még kompaktabb méretben

Bár az új Opel Astra K szemmel láthatóan is kisebb lett a külsőt tekintve, az enteriőr alapvetően tágasabb érzetet nyújt.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-003

Bár a vezetőállás, és a hozzá tartozó utasülés térdterét korlátozottnak érezhetjük a vaskos, ám jól kialakított és letisztult középkonzol jelenléte miatt, a hosszabb távon kivitelezett utazás is kényelmes tud maradni. Úgy, hogy alig vesszük észre, mennyi kilométert tettünk már meg indulás óta.

danos-andras-kenyeres-gyula-opel-szentgotthard-autoaddikt

Hamarosan tesztre fogjuk az új Opel Astra K különböző variánsait, terveink szerint több ízben külföldi utazásaink főszereplője lesz majd. Minden esély megvan arra egyébként, hogy az év autója legyen, valamint több elismerést is bezsebeljen célirányosan: kiváltságos modellt tisztelhetünk az Opel Astra K személyében, olyat, amely jóval túlmutat kategóriáján. Egyelőre pedig úgy tűnik, kitűnően sikerül is neki.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-006

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 6D fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az idő luxusával ajándékozza az ügyfeleket a Volvo Concept 26 tanulmány

A Volvo Cars autonóm mobilitás területén végzett folyamatos kutatásai megerősítették azt, amit mindannyian tapasztalatból tudunk: a mindennapos fárasztó ingázás kiöli a vezetés örömét az autózásból. Az emberek a munkába járás során és a hosszas autópálya-szakaszokon különösen nagy örömmel ruháznák át a vezetés feladatát autójukra.

volvo-concept-26-autoaddikt-1

A Volvo ennek fényében fejlesztette ki a Concept 26 koncepcióautót. A koncepciómodell elnevezése arra utal, hogy naponta átlagosan 26 percet  (az ingázás átlagos időtartamára vonatkozó, Egyesült Államokban végzett kutatások alapján)  töltünk az otthonunk és munkahelyünk közötti ingázással – és ezt a majdnem fél órát bizony jóval tartalmasabban is eltölthetnénk, mint a lassan cammogó dugóban ücsörögve. A Volvo úgy döntött, hogy visszaadja a választás szabadságát a vezetőnek: hadd élvezhesse a vezetést, ha ahhoz van kedve, ám ha éppen mással foglalkozna, vállalja át tőle az autó a vezetés feladatát.

Vezetés, alkotás, pihenés

„Minden az emberekről szól. Kutatásaink egyértelműen rávilágítottak arra, hogy amint megvalósul a teljesen autonóm mobilitás, egyesek szeretnék kreatívan hasznosítani az ingázás idejét, míg mások inkább csak hátradőlnének és pihennének – zenét hallgatnának, filmet néznének. Az autonóm mobilitás mindezt lehetővé fogja tenni. Pontosan ezt tükrözi a Concept 26, amely alapjaiban alkotja újra az autózás fogalmát” – mondta Robin Page, a Volvo Cars belső formatervezésért felelős alelnöke.

A Concept 26 egy vadonatúj, szabadalmaztatott üléskialakításra épül, amely a három üzemmód – Vezetés, Alkotás és Pihenés – közötti átállások során aktívan támogatja a vezetőt. A három üzemmód révén a tanulmányautó az autonóm mobilitási innováció olyan új platformját hozza létre, amely a későbbiekben is képes lesz alkalmazkodni az időközben kialakult új igényekhez, új technológiákhoz.

Amennyiben a vezető szeretné átadni a vezetés feladatát az autónak, a kormánykerék eltávolodik tőle, az ülés hátrabillen, és a műszerfalból kiemelkedik egy nagyméretű monitor, így a vezető kedve szerint töltheti az utazás perceit. A Concept 26 felismeri, hogy elengedhetetlen az utastér kialakításának a radikális megváltoztatása, és olyan életteret biztosít, amelyet saját igényei szerint használhat ki a vezető, illetve utasa.

A Concept 26 a lehetőségek új tárházát nyitja meg az autóban, a szórakoztatástól kezdve a szolgáltatások igénybe vételéig, és azon is túl, mégpedig a mindennapi életünk természetes részévé vált technológiákat felhasználva. Mindez egyben az autonóm mobilitással együtt járó, hatalmas potenciálra – új üzleti lehetőségekre, modern technológiai együttműködésekre – is rávilágít. „Komoly erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy feltárjuk mindazokat a kihívásokat és lehetőségeket, amiket az autonóm gépkocsik megjelenése néhány éven belül el fog hozni az emberek életébe. A Volvo Cars új, átméretezhető SPA padlólemeze kiemelkedő rugalmasságot tesz lehetővé a fejlesztés és a tervezés terén, így semmi akadálya annak, hogy a most koncepcióként létező megoldásokat közvetlenül valóra váltsuk” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.

Magabiztosság

A Volvo Cars Drive Me kutatási projektje, amelynek keretében 2017-től hétköznapi emberek a teljesen autonóm gépkocsik kibővített flottájával közlekednek majd a svédországi Göteborg utcáin, szintén azt támasztja alá, hogy a Volvo biztonságtechnikai téren elért vívmányaira alapozva iparági vezető szerepet tölt be az autonóm mobilitás terén.

volvo-concept-26-autoaddikt-2

„A Volvo Cars az elsők között kezdett foglalkozni az önjáró gépkocsik és a felelősségvállalás kérdésével. Meggyőződésünk szerint az autógyártók teljes körű felelősséggel tartoznak teljesen autonóm üzemmódban közlekedő járműveik minden megnyilvánulásáért. Amennyiben egy autógyártó erre a felelősségvállalásra nem hajlandó, az nem másra enged következtetni, mint hogy nem bíznak eléggé saját autonóm mobilitási technológiájukban” – mondta Dr. Peter Mertens.

Schmitz Cargobull pótkocsikhoz is ideális a Goodyear ULTRA GRIP MAX T téli gumiabroncs

A Schmitz Cargobull, Európa egyik vezető pótkocsigyártója jóváhagyta, hogy a gyárukban ULTRA GRIP MAX T abroncsokat helyezzenek fel eredeti felszerelésként azokra a pótkocsikra, amelyek szélsőséges téli útviszonyok között működtetett pótkocsik üzemeltetőihez kerülnek.

goodyear-ultragrip-max-t-teherauto-autoaddikt

A Goodyear nemrég bevezetett tehergépkocsi-abroncsa 385/65R22.5 és 385/55R22.5 méretben lesz kapható azokhoz a pótkocsikhoz, amelyek rendeltetésük szerint az Alpokban, a skandináv országokban és Oroszországban fognak közlekedni.

Örömünkre szolgál, hogy a Schmitz Cargobull az ULTRA GRIP MAX T téli abroncsunkat kívánja használni eredeti felszerelésként az általa gyártott pótkocsikon” – mondta Peter Platje, a Goodyear Dunlop gyári felszerelésű tehergépkocsi-abroncsainak EMEA-régióért felelős értékesítési igazgatója. „Ezek az abroncsok pontosan megfelelnek azoknak az elvárásoknak, amelyeket a flottaüzemeltetők a szélsőséges téli időjárási viszonyok között használt, téli tehergépkocsi-abroncsokkal szemben támasztanak, nevezetesen azt, hogy kiváló vonóerőt és tapadást nyújtsanak.

A félig kopott abroncs 40%-kal jobb tapadásának és az abroncs 15%-kal jobb futásteljesítményének köszönhetően az új ULTRA GRIP MAX tehergépkocsi-abroncsok valóban jól működnek. A termékválasztékban megtalálható az ULTRA GRIP MAX S kormányzott abroncs, az ULTRA GRIP MAX D húzó abroncs és az ULTRA GRIP MAX T pótkocsi-abroncs. Ezek kifejezetten tehergépkocsikhoz készült téli abroncsok, amelyeken megtalálható a hivatalos három hegycsúcs és hópehely (3PMSF) jelzés, valamint az M+S (Mud and Snow = Sár és hó) szimbólum. Az abroncsok még 50%-os kopottság esetén is megfelelnek a 3PMSF jelölésre vonatkozó követelményeknek. Ezzel a kimagasló teljesítménnyel a Goodyear új tehergépkocsi-abroncs termékválasztéka mozgásban tartja a teherautókat, ugyanakkor lelki nyugalmat ad a járművezetőknek és a flottaüzemeltetőknek egyaránt.

A Schmitz Cargobull által felszerelt abroncsok a következő specifikációkkal rendelkeznek: 385/65R22.5 160K 158L TL és 385/55R22.5 160K 158L TL.

 

A Goodyearről

A Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója. A Goodyear mintegy 66 000 ezer embert foglalkoztat a világon, termékeit pedig 22 ország 49 létesítményében állítja elő. Az ohiói Akronban és a luxemburgi Colmar-Bergben található két Innovációs Központjának célja: a legmodernebb termékek és szolgáltatások kifejlesztése, melyek meghatározzák az iparág technológiai és teljesítményi színvonalát.

A Goodyear Dunlop Europe haszongépjárművekre, helyi és távolsági autóbuszokra gyártott gumiabroncs-típuscsaládja több mint 400 különböző terméket tartalmaz, több mint 55 méretben. A világ számos vezető haszongépjármű-gyártója, köztük a DAF, az Iveco, a MAN, a Mercedes-Benz, a Renault Trucks, a Scania és a Volvo is Goodyear gumiabroncsokat szerel alapfelszerelésként járműveire. A Goodyear az összes nagy pótkocsigyártónak is szállít gumiabroncsokat A TruckForce szervizhálózatot, a 24 órás ServiceLine országúti segélyszolgálatot, a Mobilityt és a FleetOnlineSolutions internetes menedzsment-rendszert, valamint a Goodyear Retread Technologiest magába foglaló Fleet First szolgáltatásával a Goodyear kínálja az iparág legátfogóbb, célorientált szolgáltatásait.

Második generációs 1.3 literes Multijet II motor az új Fiat 500-ban

Néhány napja a második generációs Multijet technológiával felvértezett, 1.3 literes turbódízel motorral is megrendelhető az új Fiat 500.

fiat-500-2016-autoaddikt

A friss modellváltozat élvezetes vezethetőséget, remek hatótávolságot és kedvező üzemben tartási költségeket ígér. A legmagasabb Lounge felszereltségi szinten kínált modell induló ára 4 720 000 HUF. A kategóriában egyetlen más modell sem kapható turbódízel erőforrással.

A Fiat összes magyarországi márkakereskedésében megrendelhető az új Fiat 500 második generációs Multijet technológiájú, 1,3 literes turbódízel motorral, valamint ahhoz társuló, ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt kivitele. A modell a legmagasabb Lounge felszereltségi szinten kapható, amelynek induló ára 4.720.000 HUF.

Az új Fiat 500 az egyetlen olyan típus a méretosztályban, amely turbódízel motorral is megvásárolható: a 95 lóerős 1.3 Multijet II igen kedvező ár/alapfelszereltség arányt és rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínál. Az új motor az FCA motorfejlesztő kompetenciájának büszkesége: anélkül kínál alacsony üzemanyag-fogyasztást és kedvező üzemben tartási költségeket, hogy a legkisebb kompromisszumot követelné a kényelem vagy a vezetési élmény terén. Az erőforrás 3750/perc fordulatszámon adja le 95 LE maximális teljesítményét, a modell végsebessége 180 km/óra, álló helyzetből 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően a motor már alacsony fordulatszámon tekintélyes forgatónyomatékot biztosít: mindössze 1250/percnél 170 Nm áll a vezető rendelkezésére, míg a maximális 200 Nm 1500/percnél jelentkezik, ami kiváló rugalmasságot és élvezetes vezethetőséget eredményez.

Mindeközben az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 LE a környezettel is kíméletes: teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, a szabványos tesztciklus szerint mért, vegyes üzemű átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,4 liter/100 km, a CO2-kibocsátás pedig mindössze 89 g/km.

Az új, 95 lóerős 1.3 Multijet II erőforrással teljessé vált az ikonikus Fiat modell motorkínálata, amely hazánkban eddig a 85 lóerős 0.9 TwinAir és az 1,2 literes, 69 lóerős benzinmotorokból állt.

Az új turbódízel erőforrás a legújabb opció ahhoz az új 500-ashoz, amely mindössze néhány hónapja esett át egy külső és belső megújuláson, és ezáltal még vonzóbbá vált. Az autó nem lett nagyobb, ám technológiai tartalma gyarapodott, motorkínálata gazdagabb lett, és mostantól még sokszínűbb lehetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére a modell testre szabására.

A 95 lóerős 1.3 MultiJet II motorról részletesen

Az új Fiat 500 1,3 literes Multijet II dízelmotorjának a lelke az a harmadik generációs, közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszer, amely a jelenleg elérhető legfejlettebb megoldást kínálja a nagy üzemi nyomású (1600 bar) befecskendezés szabályozására, függetlenül a motorfordulatszámtól és a befecskendezett üzemanyag mennyiségétől.

A motor képes minimális mennyiségű üzemanyag külön befecskendezése (előbefecskendezés) révén csökkenteni a zaj- és emissziós szintet, majd a fő befecskendezés során optimalizált mennyiségű üzemanyagot juttatni az utastérbe, és ezzel a vezető által megkövetelt teljesítményt mindenkori finom, harmonikus működés mellett biztosítani.

Az innovatív injektoroknak köszönhetően egyetlen ütem során akár nyolc, különálló befecskendezésre is sor kerülhet. A motor egyre fejlettebb üzemmel optimalizálja az égést. Ilyen például az égési rátát szabályozó IRS technológia, amely a két főbefecskendezést olyan csekély szünettel hajtja végre, hogy azok egyetlen folytonos, modulált ütemben biztosítják a hengerek üzemanyag-ellátását. Az ehhez hasonló módszerekkel tökéletesített égési folyamat csendes üzemet, valamint kedvező részecske- és nitrogén-oxid (NOx) kibocsátást eredményez. Mindemellett az injektorok maguk kevésbé bonyolult szerkezetűek, így a befecskendezési rendszer egyszerűbbé és megbízhatóbbá vált.

A 95 lóerős 1.3 MultiJet II erőforrás több párhuzamos módszerrel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ezek között említést érdemel az intelligens vezérlésű generátor, amely a pillanatnyi, valós igény függvényében szabályozza az energiatermelést, illetve az akkumulátor töltését; a motor hűtőkörének optimalizálása, ami az üzemi hőmérséklet gyorsabb elérését teszi lehetővé; vagy a változó szállítású olajszivattyú, amely az olaj áramlásának a szükség szerinti módosításával mérsékli a szivattyú energiafogyasztását.

Emellett megtalálható természetesen az autóban a Start&Stop rendszer, míg a motor és a sebességváltó belső súrlódását kis viszkozitású olaj felhasználásával csökkentették a tervezők.

A kipufogógáz utókezelő rendszer közvetlenül a leömlő után beépített részecskeszűrőt (DPF) alkalmaz, ami az oxidációs katalizátor és a részecskeszűrő kiváló hatásfokú integrációját eredményezi. Az alkatrész kis méretéből adódóan csökken a kipufogórendszerben jelentkező fojtás, ami az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátására egyaránt kedvező hatással van. Mivel a részecskeszűrő közel került a turbófeltöltő kivezetéséhez, az előbbibe magasabb hőmérsékleten lépnek be a kipufogógázok, ami csökkenti a szűrő regenerálása során felhasználandó üzemanyag mennyiségét, ezzel további fogyasztáscsökkentést téve lehetővé.

Az oxidációs katalizátort szintén integrálták az új nitrogén-oxid tároló katalizátor (NSC) technológiával, ami az egyedülálló kémiai összetételnek és a befecskendezést vezérlő, kifinomult szoftvereknek köszönhetően akár 60 százalékkal képes csökkenteni a NOx-kibocsátást, és ezzel nagy mértékben hozzájárulni az Euro6-os emissziós norma teljesítéséhez. Ezen két komponens integrálása a kipufogórendszer tömegét is csökkentette, és javította a rendszer általános üzemi hatásfokát.

Megújul a KIA Optima modellcsalád, főszerepben a hibrid hajtáslánc

A KIA új középkategóriás szedánjának kínálatában kulcsszerepet játszanak az innovatív hibrid hajtásláncok, amelyek a következő 12 hónap alatt a hagyományos hibrid mellett hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kivitelben is megjelennek.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-3

A KIA modellkínálatának újdonsága, az Optima Plug-in Hybrid (PHEV) a KIA legelső, globális piacokra szánt, hálózatról tölthető hibridjeként kerül forgalomba 2016 második felében, megnövelt akkumulátor kapacitással és ebből adódóan a korábbinál hosszabb elektromos hatótávolsággal. Eközben az új Optima Hybrid (HEV) típus számottevően többet is nyújt a vásárlóknak a jelenlegi hibrid Optimánál, hiszen nagyobb akkumulátorcsomaggal, erősebb villanymotorral és módosított erőátviteli rendszerrel kerül forgalomba. Mindezen változások a várakozások szerint 10 százalékkal csökkentik a fogyasztását a korábbi Optima hibridhez képest.

Az Optima hibrid a tervek szerint a KIA legtöbb nemzetközi piacán 2016 első félévében kerül forgalomba.

Kiemelkedő elektromos hatótávolságot ígér az Optima PHEV

Az új generációs Optima PHEV modellt 9,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor-csomaggal szereltük fel; ez nagyjából hatszorosa a jelenlegi Optima hibridben használt akkumulátor kapacitásának. Az 50 kW teljesítményű (a jelenlegi Optima hibridénél 42%-kal erősebb) villanymotorral párosítva ez a korábbinál nagyobb sebességtartományban teszi lehetővé a tisztán elektromos üzemet. A KIA Optima PHEV fejlesztőmérnökei úgy számolják, hogy a sorozatgyártású modell akár 43 kilométert is lépes lesz megtenni tisztán elektromos üzemmódban, ami a D-szegmens abszolút élvonalába emeli a típust.

Az innovatív hajtásláncban a KIA takarékos, 2,0 literes ‘Nu’-sorozatú négyhengeres, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorja dolgozik, teljesítménye és forgatónyomatéka 156 LE, illetve 189 Nm. A benzinmotor és a hozzá csatlakozó villanymotor révén az autó a jelenlegi Optima hibrid modellhez hasonlóan képes az akkumulátorokat töltés alatt tartva üzemelni. A hajtáslánc kombinált rendszerteljesítménye 205 LE a benzinmotor 6000/perces fordulatszámánál, miközben a villanymotor közvetlen és azonnali gázreakciót szavatol.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-2

A hajtáslánc teljesítménye finoman kapcsoló, hatfokozatú automata sebességváltón, illetve az arra illesztett, 50 kW teljesítményű villanymotoron keresztül jut el a hajtott első kerekekhez. A villanymotor kiváltja a nem hibrid Optima modellek automataváltójában megtalálható hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltót.

A gyári tesztek tanúsága szerint az Optima PHEV átlagos üzemanyag-fogyasztása várhatóan nem haladja meg a 2,38 l/100km-t (USA norma szerint), míg a hálózatból felvett töltés felhasználása után, hagyományos hibrid üzemben az átlagfogyasztás célértéke 5,9 l/100km. A PHEV akkumulátorai 240 voltos töltőállomásra csatlakoztatva nem egészen három óra alatt teljesen feltölthetők, míg az Egyesült Államokban szabványos, 120 voltos háztartási hálózatról kilenc órát vesz igénybe a töltés.

Hogy a PHEV megjelenésében is kiemelkedjen az Optima modellcsaládon belül, a tervezők egy sor optikai módosítást is végrehajtottak. Ilyen azonosító jegy a vezetőoldali első kerékdobon elhelyezett töltőcsatlakozó, a krómozott oldalsó küszöbdíszítések, az új rajzolatú keréktárcsák, valamint az ‘EcoPlug-In’ embléma. A PHEV utasterében egyedi műszeregység tájékoztat az autó funkcióiról és a hajtáslánc pillanatnyi üzemállapotáról, míg a műszerfal tetején elhelyezett töltöttségi-szint kijelző lehetővé teszi, hogy a tulajdonos kívülről (például az autót otthona előtt töltve) is egyetlen pillantással felmérje a töltési szintet.

Kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással, jobb helykihasználással érkezik az új Optima Hybrid

A második generációs Optima hibridben a hajtáslánc módosított kivitele 10 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, előnyösebb helykihasználás mellett.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-1

Az új Optima Hybrid szíve a 156 lóerős, 2,0 literes ‘Nu’ GDI benzinmotor, hatfokozatú automata sebességváltóval. A módosított sebességváltóban egy 38 kW teljesítményű villanymotor és egy tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltót. A rendszer ugyanazt a közvetlen, kezes, élvezetes vezetési élményt kínálja, mint amit az Optima Hybrid tulajdonosok már megszoktak. Az Optima Hybrid módosított hajtásláncának kombinált rendszerteljesítménye 195 LE a benzinmotor 6000/perc fordulatszámánál. A sebességváltó új, elektromos olajszivattyúja tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A motor, a sebességváltó és a villanymotor mellett a hajtásrendszer fontos része a továbbfejlesztett lítium-polimer akkumulátorcsomag, amely az eddiginél 13 százalékkal nagyobb, 1,62 kWh kapacitással bír. Az akkumulátorcsomag, amely eddig a csomagtartóból foglalt el helyet, immár elfér annak padlója alatt. Ez praktikusabb helykihasználást, valamint a hátsó ülések 60:40 arányú, osztott dönthetőségét is lehetővé teszi.

A hibrid modellek megjelenésükben és aerodinamikai adottságaikban is kiemelkednek a családból

Az Optima PHEV és HEV modelleket egyedi formajegyeik különböztetik meg a vadonatúj Optima család többi tagjától. Az új Hybrid modellek ugyanazt a modern formanyelvet alkalmazzák, és mindkét típust aktív hűtőzsaluval szerelték fel, amely egyensúlyt teremt a tökéletesebb aerodinamikai teljesítmény és az optimalizált hűtési teljesítmény iránti igények között. Számos karosszériaelem – így a hátsó lökhárító, a hűtőrács kerete vagy a kerékívek – ezüst fémhatású díszítést és letisztult, metálkék kivitelt kapott, az egyedi ‘EcoHybrid’ vagy ‘EcoPlugin’ emblémák mellett.

Első osztályú utastér, még tökéletesebb kidolgozás, új technológiák a vadonatúj Optimában

A külső és belső kivitelt érintő módosításokon túl a vadonatúj Optima PHEV és Optima HEV modellek elődeikhez hasonlóan modern megjelenéssel, valamint merész belső KIAlakítással nyújtanak minden utas számára még nagyobb kényelmet.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-5

A vadonatúj Optima új technológiai tartalmat is kínál, emellett megőrizte azt a sportos arculatot, amely világszerte a KIA egyik legkeresettebb típusává tette, így elődjénél kifinomultabb, kényelmesebb, pontosabban vezethető, jobb minőségű autóként lép piacra.

A KIA 2020-ra 25 százalékkal csökkenteni szeretné flotta-fogyasztását

A nemzetközileg is igen kedvelt, új generációs KIA Optima is hozzájárul a márka azon célkitűzéséhez, hogy 2020-ra a csekély károsanyag-kibocsátású gépkocsik piacának egyik vezető szereplőjévé váljon. A következő öt évben a KIA a jelenlegi négyről tizenegyre bővíti környezetbarát típusainak számát, hogy ezzel a 2014-es értékekhez képest 25 százalékkal csökkentse a márka gyártmányainak átlagos üzemanyag-fogyasztását.

A csekély károsanyag-kibocsátású típusok kibővített kínálata fejlett hajtásláncok sokszínű választékát alkalmazza majd, a hibridektől és hálózatról tölthető hibridektől kezdve az akkumulátorral működő, tisztán elektromos autókon át a hidrogénüzemű üzemanyagcellás gépkocsikig. The KIA Optima PHEV nagykapacitású lítium-polimer akkumulátorcsomagja és sebességváltóba integrált villanymotorja a szükséges módosításokkal egy sor további KIA modellben is megjelenik a jövőben: a márka már 2016-ben bemutatja vadonatúj, hálózatról tölthető hibrid modelljét is.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-4

A modern hajtáslánc-technológiák fejlesztése mellett a KIA jelenlegi motorkínálatának tíz tagjából hetet új generációs benzin- és dízelmotorokra cserél, miközben növeli a turbómotorok részarányát. Tervbe vettük jobb hatásfokú, többfokozatú sebességváltók kifejlesztését is, míg a KIA mérnökei az ultranagy szakítószilárdságú acélok szélesebb körű alkalmazásával átlagosan 5 százalékkal csökkenteni kívánják új modelljeink karosszériájának tömegét.

Megnyílt a Ford első három FordStore kiemelt márkakereskedése

A Ford Közép és Kelet Európai Kft. új vásárlói élményt honosít meg Magyarországon: a vállalat viszonteladói hálózata idén 3 kiemelt FordStore márkakereskedéssel bővül, 2016 végéig pedig összesen még 5 ilyen értékesítési pont nyílik.

ford-hovany-ford-store-szentendre-autoaddikt

A FordStore kereskedések új, közvetlenebb módon ismertetik meg a Ford igényes és kifinomult ügyfeleit a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak teljes kínálatával – többek közt a vadonatúj Ford Mustanggal, vagy a márka olyan nagy teljesítményű modelljeivel, mint a Focus ST és hamarosan érkező 350 lóerős Ford Focus RS, valamint a Ford teljes európai SUV kínálatával.

Az M3 és az M7 kivezetőjénél, valamint Szentendrén található új FordStore márkakereskedésekben kapnak helyet az új Vignale Szalonok is, amelyekben a vásárlók felfedezhetik a Ford új, prémium filozófiáját megtestesítő Vignale modelleket

“Arra törekszünk, hogy a FordStore kereskedések a kategória legmagasabb szintű vásárlói élményét kínálják – a helyszínen és online egyaránt. A FordStore a Ford legjavát testesíti meg, és méltóképpen képviseli a márkát Magyarországon” – magyarázta el Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “Manapság az autóvásárlás online kezdődik. Sokan már alaposan tájékozódnak a különböző digitális csatornáink segítségével, mielőtt betérnek a Ford autókereskedésbe; ezek az ügyfeleink tisztában vannak azzal, hogy mit akarnak, egyre inkább arra vágynak, hogy a fizikai vásárlás élménye pontosan az legyen, aminek most neveztem: nagybetűs Élmény.”

Újfajta vásárlói élmény

Az új FordStore kereskedések elsődleges célja ezen vásárlók igényeinek kiszolgálása, ezért ezeket az értékesítési pontokat kifejezetten barátságos, hívogató környezetté formálta a Ford: a terek könnyen átláthatók, s itt mindenki könnyen eligazodhat – akár most tér be először az épületbe, akár az interneten tájékozódik.

Minden FordStore márkakereskedés jól elkülönített zónákra tagolódik, amelyek könnyen érthető neveket kapnak. Az elsődleges fogadótér a “hello” zóna, a szerviz szolgáltatásokkal kapcsolatos igényeket a “gondoskodás” zóna munkatársai intézik, a hívogató “felfedezés” zónában pedig a kihelyezett táblagépek, katalógusok, mintadarabok és 3D-hatású videók segítségével a látogató akadálytalanul hozzájuthat bármilyen információhoz, s igényei szerint konfigurálhatja, majd életnagyságban is megtekintheti autóját. A Transit-vásárlók és az üzleti vásárlók kiszolgálására külön e célra kialakított terület szolgál.

A szalonban a Ford-modelleket csoportosítva helyezik el, hogy könnyű legyen őket megtalálni és összehasonlítani. Jó példa erre, hogy a Ford SUV-termék családjának tagjai, a Kuga, és a hamarosan érkező EcoSport és a vadonatúj Edge egymás mellett állnak a szalonban, akárcsak a nagy teljesítményű autók, például a vadonatúj Ford Focus RS, a Focus ST és a Mustang.

Vignale Lounge

A FordStore márkakereskedés szerves részét képezi a Vignale Szalon, ahol egy külön erre kijelölt Ford Vignale értékesítési tanácsadó szervezi a vásárlók személyre szabott szolgáltatásait, és mutatja be az érdeklődőknek a Vignale-modelleket, amelyek elegánsan ötvözik az egyedi autóépítés legszebb hagyományait a modern dizájnnal és az élvonalbeli technológiákkal.

A Ford Vignale értékesítési tanácsadók az autók konfigurálásában is segítséget nyújtanak a kifejezetten erre tervezett érintőképernyős felületeken vagy táblagépeken. A személyre szabott szolgáltatások közé tartozik a szervizelt autók be- és hazaszállítása – akár otthoni, akár irodai címükre –, és a szervizelés időpontjának az ügyfelek számára legkedvezőbb módon történő ütemezése. A kereskedés munkatársai a Vignale autókat mindig kiemelt figyelemmel kezelik, és teljesen kitakarítva adják vissza tulajdonosaiknak.

“A FordStore kereskedések ideális helyszínnek ígérkeznek a Ford Vignale élmény átadására. A Ford Vignale programot azok számára alkottuk meg, akiknek drága az idejük, és akik minőségi élményekre vágynak” – mondta el Szamosi Viktor. „A Vignale személyre szabott szolgáltatásai a legmagasabb igényeket is kielégítik, és gondoskodnak arról, hogy ügyfeleink már az első pillanattól kezdve kellemesen érezzék magukat, amikor belépnek az ajtón.”

Exkluzív Vignale szolgáltatások

A Vignale tulajdonosok számára elérhető új Vignale Service okostelefonos alkalmazás GPS-alapú Vignale Park Me szolgáltatása segítségével a Vignale tulajdonos rögzítheti a parkolás pontos helyét, és ellenőrizheti a parkolás kezdete óta eltelt időt. Az online térképadatok alapján az alkalmazás a közeli benzinkutak pozícióját is jelzi, emellett pedig egyetlen érintésre kapcsolatot teremt a vészhelyzeti segélyhívó szolgálattal vagy a Vignale One Call munkatársaival.

A Ford Vignale-tulajdonosok a nap 24 órájában hívhatják a Vignale One Call felkészült munkatársait, ha valamilyen segítségre van szükségük. Az ügyfélkezelés magas szintű prioritást élvez, legyen szó akár a műszaki kérdések megválaszolásáról, a FordStore kereskedésben tett látogatás időpontjának egyeztetéséről, az ügyfél problémáinak kezeléséről vagy a szervizelés megszervezéséről.

Az év későbbi szakaszában a teljes európai piacon elérhetővé válik az Apple és Android operációs rendszerekre kifejlesztett ingyenes Vignale Service alkalmazás, aminek segítségével az ügyfelek közvetlenül beléphetnek a Ford Vignale honlapra, videókat nézhetnek meg, vagy akár egy baleseti kárbejelentőt is kitölthetnek. Az alkalmazás szolgáltatásai között természetesen vezetési tippek és egyéb információk is szerepelnek (többek közt az Európai Unió tagállamainak közlekedési szabályai), valamint egy márkakereskedés-kereső is rendelkezésre áll.

“A mai vásárlók már nem csupán egy terméket várnak a kiválasztott márkától, hanem az egyéni igényeik kielégítésére fordított figyelmet is,” tette hozzá Dalos Attila a Ford Magyarország értékesítési igazgatója. “A Ford Vignale program értékes lehetőséget kínál számunkra, hogy felkeltsük az ilyen vásárlók figyelmét, és megerősítsük szemükben a Ford vonzerejét. A Vignale termék- és vásárlói élmény új szintre emeli a vezetés élvezete, a minőség és kézműves kidolgozás fogalmát.”

Saját kollekció

A Vignale Termekben és a kifejezetten e célra létrehozott online vásárlási felületen  a Vignale modellcsaládot megalkotó Ford Design csapata által tervezett Vignale Kollekció is megtekinthető. A 2015-ös Vignale Kollekció egyik jellegzetes darabja a Vignale Weekender; ez a luxuskivitelű utazótáska elnyerte a nagy presztízsű iF Design díjat, s dizájnja – a kínálat többi darabjához hasonlóan – hűen tükrözi a Vignale trapéz alakú hűtőrácsának formavilágát, a kézzel készült üléskárpitok jellegzetes mintázatát és a karakteres motorháztető íveit.

A kollekcióban ezen kívül egy exkluzív kivitelű, kézműves kidolgozású bőr válltáska is található, valamint egy célszerű pénzcsipesz, egy iPhone-tok, egy névjegykártyatartó, és nem utolsó sorban egy milánói művészek által készített, kézzel kidolgozott selyemsál és selyem nyakkendő.

“A Vignale Kollekció a dizájn iránti rajongásunkat testesíti meg; azt a szenvedélyt, amely megkülönböztet minket a többi márkától, ám minden ízében tökéletesen őrzi a Ford különleges génjeit” – vélekedett Erika Tsubaki, a Vignale Kollekció alkotója és a Ford Európa dizájn-főmunkatársa. „A legújabb Vignale Kollekciót a Vignale-modellek sajátságos dizájnelemeivel formáltuk meg, kiemelt figyelmet fordítva a legjobb minőségű bőr használatára és a tökéletes részletkidolgozásra, hogy e tárgyak ugyanolyan gyönyörűek legyenek, mint az autók, amelyek formavilágukat ihlették.”

Kompakt formában tálalt csúcsteljesítmény: bemutatkozik a SEAT Ibiza CUPRA

Az új SEAT Ibiza CUPRA a lehető legtisztább formában testesíti meg a SEAT márka lényegét – érzelmekben gazdag formavilág, kiemelkedő menetteljesítmények és a legkorszerűbb technika együttese alkotja a kategória egyik legdinamikusabb modelljét. Kompakt külsejével és magas színvonalú funkcionalitásával az Ibiza CUPRA a mindennapok tökéletes sportautója.

seat-ibiza-cupra-2016-autoaddikt-2

Az 1.8 literes TSI motor kínálta menetteljesítmények – 0-100 km/h mindössze 6,7 másodperc alatt, 235 kilométer/óra végsebesség – valóban mély benyomást keltőek, s kiemelkedő gazdaságossággal párosulnak. Új tervezésű utasterét színvonalas minőségérzet jellemzi, miközben a SEAT Full Link, a SEAT DriveApp és a SEAT ConnectApp optimális connectivity-szolgáltatásokról gondoskodik. Egy területen azonban már nem maradt sok lehetőség a további fejlesztésre – az Ibiza érzelmekben gazdag és dinamikus formavilága már igen kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek körében, egyenesen a legfőbb indokként szolgálva e modell mellett meghozott döntésükben.

„Az Ibiza CUPRA új generációja a SEAT márka erőteljes karakterét képviseli. Egyéni dizájnjával és kiemelkedő menetteljesítményeivel az új Ibiza CUPRA a vezetés színtiszta élvezetének megtestesítője” – foglalta össze Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke. „A SEAT márkát a folyamatos mozgás jellemzi, az Ibiza CUPRA pedig a SEAT egyik meghatározó ikonja. Az innovatív connectivity-megoldások, a jelentősen továbbfejlesztett utastér és a még színvonalasabb minőség csupán néhány kulcsfontosságú terület, ahol egyaránt jól érzékelhető, milyen gyorsan fejlődik márkánk.”

Új fejezet nyílik a sikertörténetben – Az Ibiza CUPRA első nemzedéke 1996-ban jelent meg az utakon, s azóta a különösen dinamikus CUPRA modellek a SEAT kínálatának meghatározó elemévé léptek elő. A történet legújabb fejezetét pedig az új Ibiza CUPRA írja, 192 lóerejével (141 kW), elektronikus differenciálzár-hatású funkciójával (XDS), nagyteljesítményű fékeivel, állítható csillapítással működő CUPRA Drive Profile szabályzórendszerével. Magas színvonalú műszaki megoldásai éppúgy az új Ibiza CUPRA alapvető jellemzői, mint innovatív részletmegoldásokkal kialakított, igényes felszereltsége. Kiváló példái ennek a SEAT infotainment-rendszerei, amelyek a Full Link és a SEAT DriveApp formájában igényes megoldásokkal szolgálják az okostelefon optimális integrálását.

„Érzékeny gázadási reakciók, erőteljes gyorsítások, rendkívül pontos irányíthatóság, hatékony vonóerő-átadás és a fading jelenségére alig hajlamos fékek garantálják a vezetés azon élményét, amelyet a CUPRA név fémjelez” – hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT S.A. kutatás-fejlesztési alelnöke. „Az új Ibiza CUPRA kiváló példája annak, hogyan ötvözzük a SEAT modelljeiben a Volkswagen Csoport legfejlettebb technikáit mindenkor egyedülálló és abszolút egyéni együttest alkotva.”

Kivételes menetteljesítmények, a legkorszerűbb technika

Az új 1.8 TSI motor turbófeltöltőjével és kombinált közvetlen/szívócsatorna-befecskendezésével kompakt high-tech aggregát, amelynek 192 lóereje (141 kW) különösen színvonalas menettulajdonságokat biztosít. Teljesítménye 12 lóerővel alakul magasabban elődjéhez képest, míg forgatónyomatéka még nagyobb mértékben, 250-ről 320 newtonméterre emelkedett, mégpedig rendkívül széles, az 1450 és 4200 percenkénti fordulatszám közötti tartományon. E paraméterek minden menethelyzetben intenzív vonóerőről gondoskodnak, az új Ibiza CUPRA így álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 235 kilométer/óra.

Különös figyelmet szenteltek a tervezők e motor fejlesztése során az égésfolyamatnak. Az FSI közvetlen benzinbefecskendezés mellett az 1.8 TSI indirekt módon a szívócsatornába, közvetlenül az állítható perdületkeltő élek elé is fecskendezhet üzemanyagot, ahol intenzív áramlásban keveredhet a beszívott levegővel. A szívócsatorna-befecskendezés a részleges terhelési tartományokon jut fontos szerephez, egyaránt hatékonyan mérsékelve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

High-tech részletek

Az FSI rendszer közös nyomócsövének nyomásszintje 150-ről 200 barra nőtt. A közvetlen benzinbefecskendezés indításkor és a magasabb terhelési tartományokon aktív és munkaütemenként két vagy akár három adagban juttathatja a benzint az égésterekbe. A szívási ütem további optimalizálása érdekében a szelepvezérlés még szélesebb körű állíthatósággal működik. A szelepemelést két fokozatban szabályozó rendszer immár a szívó- és kipufogóoldalon egyaránt megtalálható, s mindkét vezérműtengely 30 vagy 60 fokos szögtartományon állítható.

A négyhengeres erőforrás olyan további fejlett megoldásokat is tartalmaz, mint például a legkorszerűbb hőmenedzsment-rendszer. A hűtőfolyadék térfogatáramát itt közös modulba épített, két gyorsműködésű forgótárcsás szelep szabályozza, amelyeket csigakerék-hajtáson keresztül elektromos léptetőmotor mozgat. E technika a hidegindításokat követően fontos szerepet játszik a kenőolaj mielőbbi üzemi hőmérsékletre hevítésében. A forgattyúházban ekkor viszonylag sokáig szünetel a hűtőfolyadék keringtetése, az utastér fűtéséről a hengerfej önálló hűtőköre gondoskodik. Ennek megfelelően a hőenergiát ekkor feleslegesen a környezetébe disszipáló főhűtőben amíg csak lehet, nem indul meg az áramlás.

Egyaránt ideális a gazdaságosság és a teljesítmény terén

A forgótárcsás szelepekből álló új modul a terhelés és a motorfordulatszám függvényében 85 és 107 Celsius fok közötti tartományon szabályozza a hűtőfolyadék hőmérsékletét, mindenkor a legelőnyösebb kompromisszumot nyújtva az alacsony belső súrlódások és a magas termikus hatásfok között. A motor, a sebességváltó hőcserélője és az utastér közötti hőáramlást a teljes hűtőrendszerre kiterjedő, állítható szelepek irányítják. A hengerfejbe és annak hűtőkörébe integrált kipufogó-leömlő nagyban segíti e koncepciót, miközben hatékonyan mérsékli a kipufogógázok hőmérsékletét. Az 1.8 TSI ennek eredményeképpen már teljes terheléskor sem igényli a légviszony emelését, vagyis a benzin-levegő keverék dúsítását, így kimondottan sportos közlekedés mellett is kedvező üzemanyag-fogyasztás jellemzi.

seat-ibiza-cupra-2016-autoaddikt-1

Az 1.8 TSI turbófeltöltője szintén teljes egészében új fejlesztés. Legfőbb különlegességei az akár 980 Celsius foknak is ellenálló turbinakerék, az eléje telepített lambda-szonda, a gázlengés-csillapító, az egy darabból kimunkált kompresszorkerék és az elektromos wastegate-szelep aktuátora. Utóbbi a töltőnyomás rendkívül gyors és pontos szabályzásával járul hozzá az üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez.

Következetes könnyűszerkezetes építés a dinamika és a fogyasztáscsökkentés szolgálatában

A motor tömege különösen kicsire, mindössze 133,4 kilogrammra adódott, ami az új Ibiza CUPRA kiemelkedő menetteljesítményeiben és irányíthatósági tulajdonságaiban is jól érzékelhető. Az erőforrás műszaki különlegességei között az új tervezésű turbófeltöltő és kipufogó-leömlő alkotta modul mellett a mintegy három milliméter falvastagságú, öntöttvas forgattyúház új öntési eljárása, valamint a korábbi nyolc helyett csupán négy ellensúllyal és kisebb főcsapágy-átmérővel készülő főtengely említhető. A dugattyúk anyaga egy új fejlesztésű, nagyobb szilárdságú ötvözet, az olajteknőé pedig könnyű műanyag, s számos alumíniumcsavart is alkalmaztak a tervezők.

Drasztikusan csökkentek a motor belső súrlódásai is, elsősorban a dugattyúpalástok új bevonatolása, illetve a másodrendű tömegerők kiegyensúlyozásáért felelős két kiegyenlítő tengely mérsékelt súrlódású csapágyazásának köszönhetően. Az igény szerinti szállítású olajszivattyú igen csekély energiaigényű, az olajszórásos hűtést pedig nagypontosságú elektromos rendszer működteti. Mindezen megoldásokkal az új SEAT Ibiza CUPRA a mindennapok kompakt és high-tech atlétájaként jelenhet meg az utakon.

A CUPRA Drive Profile

Az Ibiza CUPRA már alapkivitelében 17 col peremátmérőjű kerekekkel és a lehető legagilisabb és legpontosabb irányíthatósági tulajdonságok jegyében hangolt futóművel érkezik. Új technika a CUPRA Drive Profile, amellyel egyszerű gombnyomásra a vezető pillanatnyi kívánsága szerint alakítható a kompakt sportautó alapvető karaktere. A rendszer segítségével igény szerint hangsúlyosan kényelmes vagy kifejezetten sportos is lehet a felfüggesztések hangolása és a kormánymű karakterisztikája is ennek szellemében változik. Az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) még kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönöz az új Ibiza CUPRA számára, különösen a tempós kanyarvételek során.

Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) az emelkedő-asszisztens (Hill Start Assist) funkcióját is tartalmazza, a széles körű biztonsági csomagnak pedig a másodlagos ütközésvédelem, a gumiabroncs-nyomásellenőrző és a fáradtságérzékelő rendszer is része. A járművezetők fáradtsága napjainkban is balesetek sokaságának okozója. A SEAT Ibiza új fáradtságérzékelő rendszere kormánymozdulataiból következtet a vezető figyelmének lankadására, amire erőteljes hangjelzéssel hívja fel a figyelmét. Szintén új biztonsági berendezés a másodlagos ütközésvédelem, amely súlyos ütközést követően a maradék mozgási energiát mielőbb felemésztve, önműködően lassítja le az autót. Amennyiben az első ütközés során a légzsák is kiold, elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) fékezi le a járművet, miközben működésbe lép a vészvillogó. Az Ibiza a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP töréstesztjén.

Kifejező dizájn, erőteljes vonalak

Kifejező formavilága már az első pillantásra egyértelművé teszi az új Ibiza CUPRA alapvető karakterét – e dinamikus kompakt modellt erőteljes és izmos kiállás jellemzi. A külső dizájn kimondottan modern, és rendkívül kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek és az érdeklődők körében. Az alapkivitelt bővítő, határozott élekkel kiformált bi-xenon fényszórók a SEAT formai nyelvezetének jellegzetes elemei, amelyek harmonikusan illeszkednek az Ibiza már-már szoborszerűen plasztikus formáiba. A LED-technikájú nappali menetfény csíkja a fényszóró kontúrjait követve alkot egyedi világítási képet, akárcsak a szintén fénykibocsátó diódákkal (LED) működő hátsó lámpák.

A háromajtós kupé oldalnézetét határozott vonalak és élek határozzák meg. A hangsúlyos hátsó vállöv és a 17 col peremátmérőjű kerekek kiemelkedő menetteljesítményeit hangsúlyozzák. A fényes fekete házba épített külső visszapillantó tükrök igényes kontrasztot alkotnak az Ibiza CUPRA külső színével. Erőteljes fara szintén az új Ibiza CUPRA különleges pozícióját emeli ki, amellyel mércéül szolgál a kompakt sportautók körében. A széles hátsó lökhárító masszív, matt fekete diffúzorelemet foglal magában, amelyben a kipufogó trapéz alakú végcsöve is megjelenik.

Széles körűen átdolgozott utastér

Az átdogozott utastér fejlesztései szintén szembetűnőek. Az új dizájnkoncepció harmonikus egyensúlyt képez az autó egyéni karaktere és magas fokú funkcionalitása, illetve precizitása között, ami az új belső minden vonalában és felületében megmutatkozik. A vezetőtér vízszintes orientáltságú arányai és a vezetőre összpontosító kialakítása a kezelőelemek optimális elrendezésével és az igényes tapintású felületekkel alkot meggyőző együttest. A részletek iránti figyelmesség a Leon családból átvett új kormánykeréken, a légbefúvó nyílásokon, az új műszerfalon és az infotainment-rendszereken is jól érzékelhető. Ez az újszerű kialakítás intenzív kapcsolatot biztosít a vezető és a technika között, mégpedig letisztult funkcionalitás és egyszerű kezelhetőség mentén. A belső dizájnt maga Barcelona, a SEAT otthona inspirálta, ami a SEAT márka karakteresen egyszerű stílusába sűrítve is jól érzékelhető.

A CUPRA sportülései – a fekete szövet és a világosszürke betétek sportos és elegáns kombinációja jellemezte – új kárpittal készülnek, extrafelszerelésként pedig Alcantara bevonat is rendelhető. A bőrbevonatú kormánykerék az alapfelszereltség része, akárcsak az alumíniumoptikájú pedálok.

Színvonalas connectivity-megoldások a Full Link rendszerrel

A MirrorLinkTM mellett a SEAT Full Link connectivity-megoldása az Apple Car PlayTM és az Android AutoTM funkciókat is tartalmazza. A felhasználók teljes mértékben az útra és a forgalomra összpontosítva vehetik igénybe az internetes szolgáltatásokat, az új Ibiza érintőképernyőjén kényelmesen és biztonságosan használva a különböző rendelkezésre álló funkciókat. Az Apple CarPlay esetében ezek a telefonra, az üzenetekre, a zenékre és a térképekre egyaránt kiterjednek, s e kör a jövőben tovább is bővül majd. A MirrorLink további kiváló technika, amely az okostelefonok, illetve számos funkciójuk és alkalmazásuk biztonságos használatát teszi lehetővé az Ibiza CUPRA infotainment-rendszerén keresztül. E megoldás a készülékek kijelzőjének tartalmát „tükrözi” az Ibiza megújult műszerfalának érintőképernyőjére, mind több és több MirrorLink kompatibilis, Android operációs rendszerű okostelefonnal működve együtt. Az Android Auto a navigáció, a kommunikáció és a zenei alkalmazások, illetve szolgáltatások gyors és egyszerű elérhetőségét kínálja, mégpedig jóval biztonságosabban annál, mintha a vezető menet közben mobilkészülékéről venné igénybe ezen alkalmazásokat.

Az új SEAT DriveApp

Az új SEAT DriveApp kifejezetten a SEAT Full Link és MirrorLink felhasználói számára készült, s innovatív funkciók sokaságával szolgál, amelyek az Ibiza CUPRA utasterében, illetve azon kívül is igénybe vehetők. Az autó érintőképernyőjének tartalma például helyi időjárás-jelentéssel és egyéni kapcsolati adatokkal szabható személyre. A SEAT DriveApp kívánságra akár fel is olvassa a legfrissebb Facebook vagy Twitter posztokat („text to speech”), míg a „Challenger” érdekes kihívásokkal fejleszti az autóvezetői képességeket a minél gazdaságosabb közlekedés szolgálatában. Az autó elhagyásakor külön funkció tárolhatja az Ibiza pozícióját („where is my car”), s szükség esetén segít újra megtalálni.

Széles körű felszereltség

Az új Ibiza CUPRA bőséges alapfelszereltsége biztonsági és kényelmi berendezések széles körű összeállítását tartalmazza. Ebben a 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák éppúgy megtalálhatók, mint a kanyarodófénnyel és LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített bi-xenon fényszórók, a szintén fénykibocsátó diódákkal (LED) működő hátsó lámpák, a Climatronic légkondicionáló berendezés, a sebességszabályozó rendszer, valamint a sötétített hátsó oldalablakok és hátsó szélvédő.

A modell már rendelhető, melynek induló ára 6.270.370 Ft.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK