Főoldal Blog Oldal: 459

Nissan-újdonságok Frankfurtból

Új korszak veszi kezdetét a crossover-formatervezés, az elektromos autók és a kishaszongépjárművek minőségének területén – nézzük, mivel is készült a Nissan az idei, 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonra!

nissan_gripz_koncepcio_2015_frankfurt_autoaddikt

A Nissan Gripz koncepció új fejezetet nyit a crossoverek formatervezésében

  • A kompakt crossoverek új nemzedéke az autóvezetők új, fiatalabb generációja számára
  • Lenyűgöző formatervezési koncepciójának köszönhetően az autót az izgalom és a kaland szele járja át
  • A Nissan EV technológiáján alapuló ‘Pure Drive e-Power’ soros hibrid rendszer
  • A Nissan „érzelmi geometrián” alapuló formanyelvének első képviselője

A Nissan ismét forradalmasítja az elektromos autózást: A 2016-ban érkező 30 kWh-s LEAF hatótávolsága 250km

  • A LEAF hatótávolsága 26%-kal növekedett, így egyetlen feltöltéssel akár 250 km megtételére is alkalmas.
  • A LEAF 30kWh-s akkumulátortechnológiája újabb tanúbizonysága a Nissan úttörő innovációjának
  • Új NissanConnect EV információs és szórakoztató-rendszer bővített funkcionalitással
nissan_leaf_frankfurt_2015_autoaddikt

Új NP300 Navara: Európában debütál a Nissan crossover ihletésű pick-upja

  • Lenyűgöző új formatervezés, prémium utastér és gazdag felszereltség
  • A szegmensben újdonságnak számító technológiák, mint a 360 fokos parkolókamera-rendszer és LED-fényszórók
  • Az új 2,3 literes dCi motor nagyobb teljesítménye alacsonyabb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással párosul
  • Az új, ötlengőkaros hátsó felfüggesztés kivételes kényelmet biztosít az utazás során

nissan_np300_navara_2015_frankfurt_autoaddikt

A crossoverek és a nagyteljesítményű autók jelentik a fejlődés motorját a Nissan számára

  • Az új Qashqai gyártása rekord idő alatt érte el az 500 000 darabot
  • A Juke öt éve vezeti a kompakt crossoverek kategóriáját; Az X-Trail motorpalettája az új 1.6 DIG-T benzinmotorral bővül
  • Európában több mint félmillió Nissan járművet adtak el 2015 első nyolc hónapjában
  • Bemutatkozik a NISMO mérnökei által a tökéletes versenypálya-élmenyre hangolt GT-R Track Edition

A Nissan úttörő formatervezése és innovációja adja a 66. Frankfurti Autószalon szalagcímeit. A márka standjának kialakítása tökéletes bizonyítéka a Nissan innovatív szellemiségének és képességének, hogy az izgalom mindig újabb és magasabb szintjét kínálja. A Nissan elektromos autóiban megjelenő merész ötletek és áttörést jelentő fejlesztések ismét igazolják, hogy a Nissan egyike az iparág leginnovatívabb progresszív márkáinak.

A innováció élményét és a Nissan új formanyelvét bemutató Nissan Gripz tanulmányautó a Nissan 2015-ös Frankfurti Autószalonon való részvételének egyik főszerepljője. Az európai és japán tervezők által kidolgozott Gripz koncepció páratlan betekintést enged a crossover-formatervezés jövőjébe.

A Nissan Gripz tanulmányautó, az utak sportos harcosa, a kompakt crossoverek képességeit és praktikumát a sportautók vezetési élményével és teljesítményével ötvözi. Ez az egyedi kombináció kettős személyiséggel ruházza fel a Gripz-et: az autó tökéletes elegye a mindennapok kifinomultságának és agilitásának, valamint annak a képességnek, hogy kalandosabb területen is helytálljon, ha vezetője úgy kívánja.

A Nissan Gripz koncepció nem csupán azt illusztrálja, hogy a márka nem ismer határokat a formatervezésben, de jól mutatja a Nissan műszaki kitűnőségét is. A soros hibrid rendszerű Gripz a márka legkelendőbb elektromos modelljei számára kifejlesztett technológiákon alapuló prototípus hajtással rendelkezik, amelynek teljesítménye eléri a 80 kW-t és 254 Nm-t.

A Nissan tovább erősíti innovatív vezető szerepét az elektromos autók piacán a LEAF új 30 kWh-s verziójának bemutatásával. A megnövelt kapacítású akkumulátor hatótávolsága akár 250km, mely 26%-os hatótávolság-növekedést jelent az előző 24 kWh-s modellhez képest. Ezzel a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó 2016-os Nissan LEAF akkumulátor kapacitását tekintve egyedülálló az elektromos autók szegmensében.

A belső kémiai rendszer átalakításának és az elektródák új anyagának köszönhetően az új akkumulátor átformálja a Nissan LEAF vezetési és használati élményéről eddig alkotott képet, és megerősíti, hogy a LEAF a világ leghasználhatóbb, legpraktikusabb és legmegfizethetőbb elektromos járműve.

A Nissantól a fejlesztések során már megszokott módon az új 2016-os LEAF 30 kWh-os akkumulátor bevezetésével a modell egyetlen tulajdonsága sem gyengült. A megnövekedett kapacitás ellenére sem kisebb a helykínálat, mint a 24 kWh-os akkumulátor esetében.

A 2015-ös Frankfurti Autószalonon mutatkozik be Európában a vadonatúj fejlesztésű NP300 Navara is. A Nissan elismert crossover filozófiája alapján újratervezett NP300 Navara a Nissan pick-upok gyártása során szerzett 80 éves tapasztalatára épít, és a kategória legfejlettebb formai és műszaki megoldásait vonultatja fel. Az új technológián, karakteres formaterven és ötletes műszaki megoldásokon alapuló új NP300 Navara új mércét állít fel a kategóriában. Az újratervezett utastérnek köszönhetően jelentősen megnőtt a kényelem, míg az új, többlengőkaros hátsó felfüggesztési rendszer még komfortosabb futást tesz lehetővé.

Az NP300 Navara új, 2,3 literes dCi motorja akár 24 százalékkal hatékonyabb, és most először ikerturbó feltöltéses változatban is rendelhető. A Nissan crossover örökségének részeként az új Navarát olyan hasznos technológiákkal is felszerelték, mint például a 360 fokos parkolókamera, vagy az Automata vészfékező rendszer.

Az új NP300 Navara európai bemutatkozásával együtt a Nissan bejelentette új, a kishaszongépjárművek kategóriájában egyedülálló gyári garancia ajánlatát. A Nissan kishaszonjárműveibe vetett bizalmát mutatja, hogy benzin- és dízelüzemű teherautóira és furgonjaira öt év vagy 160 000 km gyári garanciát vállal. A tulajdonosok teljes biztonságérzete érdekében az új garancia kiterjed a Nissan eredeti alkatrészekre is.

A Nissan népeszrű crossover családja – a márka növekedésének és fejlődésének egyik fő motorja – számos kiemelkedő fejlesztést és évfordulót ünnepel idén Frankfurtban. A második generációs Qashqai gyártása az Egyesült Királyságban rekordnak számító 21 hónap alatt érte el az 500 ezres darabszámot. A Juke immár 5 éve tartja helyét Európa kedvenc kompakt crossovereként, az új X-Trail motorpalettája pedig a 163 lóerős 1.6 DIG-T benzinmotorral bővült.

A Nissan kiemelt figyelmet fordít sportautóinak folyamatos fejlesztésére. Ezt bizonyítja a Frankfurtban kiállított 2016-os GT-R és 370Z modellek. Az idei Frankfurti Autószalonon debütál a NISMO mérnökei által megalkotatt GT-R Track Edition – egy új, a versenypályák szerelmeseinek szóló felszereltség, mely a GT-R NISMO-ból már jól ismert jellemzőket és technológiákat vonultat fel. A Track Edition kötött szerkezete fokozza a karosszéria merevségét, az újrahangolt felfüggesztés dinamikusabb vezetési élményt kínál, az irányíthatóság kompromisszumok nélküli újrahangolása pedig a még direktebb kormányzást eredményez. A csomag részét képezik továbbá a 6 küllős RAYS kovácsolt alumínium könnyített kerekek, elől szélesebb felnikkel a még tökéletesebb pálya-élményért; mindez egy GT-R-be csomagolva.

nissan_gt_r_2016_frankfurt_2015_autoaddikt

A Nissan franfurti jelenlétét a márka folyamatos növekedése teszi még ünnepélyesebbé. A Nissan a rekord mennyiségű értékesítésnek és a növekvő keresletnek köszönhetően tovább növelte előnyét az elektromos járművek és a crossoverek kulcsfontosságú piacán is.

A Nissan 2014 eleje óta kilenc új modellt vezetett be; a márka új szegmensekre és nagy növekedési potenciállal rendelkező országokra összpontosító stratégiájának köszönhetően pedig az európai értékesítések töretlen növekedést mutatnak. 2015 első nyolc hónapjában a Nissan 501 150 járművet adott el, ami 9%-os növekedést jelent 2014 azonos időszakához képest.

2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon: a DS újdonságai

Az idei, 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a DS márka a DS 4 Crossback Concept kiállítási autójával, az új DS 4 és DS 4 Crossback modelljeivel és a DSV-01, Formula-E versenyautójával lendül támadásba. Új modelljeivel, és a CarPlay funkció bevezetésével még több kapcsolódási lehetőséget kínáló DS Connect ajánlatával a márka nem csupán termékoffenzívát, hanem technológiai offenzívát is indít. Ebből az alkalomból a látogatók a DS Connect új reklámszpotjainak sztárját, a BABY DS-t is megtekinthetik.

ds_4_2016_autoaddikt_001

A DS márka az eleganciát, a francia szakértelmet, a legújabb technológiákat és az avantgárd szellemiséget tükröző modelljeivel várja a 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalon látogatóit. Ebből az alkalomból világpremierként mutatja be az új DS 4 és DS 4 Crossback modelljeit, a 100 %-ban elektromos hajtású DSV-01, Formula-E versenyautóját, és a jövőbe mutató DS 4 Crossback Concept kiállítási autóját, amely kifejezetten erre a világméretű nagy eseményre készült. A különböző kapcsolódási lehetőségeket kínáló DS Connect ajánlat szintén fontos helyet kap a programban, melyre a látogatóknak tartott bemutatókkal, és a DS-család legújabb tagjáról, a BABY DS-ről készített szpotok vetítésével kívánják felhívni a nagyközönség figyelmét.

ÚJ DS 4 ÉS DS 4 CROSSBACK, EGY MODELL, KÉT KAROSSZÉRIAVÁLTOZAT

A DS 4, amely egyediségével már a 2011-es piaci bevezetésekor elnyerte a Nemzetközi Automobil Fesztivál Most Beautiful Car of the Year (Az év legszebb autója) és a Most Beautiful Interior (Az év legszebb belső tere) rangos díjait, most két egymástól különböző, egymást kiegészítő változatban kerül forgalomba. Az egyik az új DS 4, amely egy dinamikus és kifinomult prémium 5 ajtós, a másik pedig a DS 4 Crossback, amely a 30 mm-el megemelt hasmagasságának, nagyméretű fekete kerekeinek és a kifejezetten szabadidő-autós karosszériaelemeinek (kerékjárati ívek szegélyei, a hátsó ablak feletti légterelő és a tetőcsomagtartó sínek) köszönhetően elegáns szabadidő-autó külsővel rendelkezik.

Az új DS 4 és DS 4 Crossback modellek a DS autók tökéletes megtestesítői:

  • határozott egyéniség, melyet az új orr-rész még jobban kiemel (közvetlenül a Numéro 9 nevű tanulmányautótól átvett DS Wings hűtőrács és az új DS LED VISION fényszórók),
  • csúcstechnológiájú kapcsolódási lehetőségeket kínáló DS CONNECT ajánlat, amely az új DS 4 és DS 4 Crossback modelleken bevezetett CarPlayTM funkciót is tartalmazza,
  • akár 210 lóerős, nagy teljesítményű motorok, 97–138 g/km közötti CO2-kibocsátással,
  • és végül a nappabőr borítású műszerfal és ajtóbetétek, valamint az ülések fém óraszíjra emlékeztető Bracelet mintázatú, fél-anilin bőr borításának kifinomultsága, melyek mind a DS márka exkluzív stílusjegyei közé tartoznak.

Az új DS 4 és DS 4 Crossback modellekkel a DS márka offenzívát indít a prémium kompaktok szegmensében.

Új DS 4: személyre szabott megoldásaival, stílusával és dinamizmusával egy kifinomult, egyedi autó

Az új DS 4 egy egyedi felépítésű, letisztult, elegáns, művészi vonalakkal megrajzolt autó. Elegáns megjelenéshez a karosszériát díszítő krómozott elemek is hozzájárulnak (hűtőrács, első és hátsó lökhárítók, oldalsó díszcsíkok, az oldalablakok körül futó csík…). Az új magasságszintnek köszönhető határozottabb megjelenésével, melyet az autó négy sarkán elhelyezkedő széles és különleges stílusú kerekek tovább fokoznak, az új DS 4 a prémium kompaktok összes jellemzőjével rendelkezik.

ds_4_2016_autoaddikt_002

Az összes DS modellt a személyre szabott megoldások széles választéka jellemzi. A DS 3-ashoz hasonlóan, most az új DS 4-esnél is lehetőség van az egyéni igény szerinti kialakításra. A tetőhöz és a légterelőhöz választható négyféle szín (Perla Nera fekete, Whisper, Virtuel kék, Turmalin narancssárga), és a hozzá tartozó díszítések adta kombinálás lehetőségével (visszapillantó tükrök és keréktárcsa kupakok) az új DS 4 egy saját kéttónusú színvilágot teremt. A palettán szereplő tető- és karosszéria színekből (4 új szín: indigókék, Turmalin narancssárga, Artense szürke és rubinvörös) nem kevesebb, mint 38 színkombinációt lehet kialakítani. A prémium kompakt limuzinok szegmensében egyedülálló kínálatnak köszönhetően az ügyfél a saját egyéniségének és stílusának megfelelően alakíthatja ki az autóját.

DS 4 Crossback: sokoldalú és kifejező, elegáns szabadidő-autó

A tervezésének és designjának köszönhetően városi és városon kívüli használatra egyaránt alkalmas, sokoldalú DS 4 Crossback a kalandvágyó autósok részére készült. A gépkocsi elegáns szabadidő-autós jellege a határozott stíluselemekben is megmutatkozik: 30 mm-el megnövelt hasmagasság, nagyméretű fekete kerekek, a kerékjárati ívek szegélyei, fekete orr-rész és légterelő, különleges szürke színű tetőcsomagtartó sínek, a panoráma-szélvédőnek köszönhető függőleges síkban mért 45°-os kilátási szög, fekete külső visszapillantó tükrök, egyedi ajtóküszöbök, védőszőnyegek. Expresszív hatást keltő, ragyogó színeivel (Turmalin narancssárga) a DS 4 Crossback igazi alternatívát teremt a szegmens hagyományos kompaktjai mellett.

AZ ÚJ DS 4 ÉS DS 4 CROSSBACK MODELLEKEN BEVEZETETT CARPLAYTM FUNKCIÓVAL BŐVÜL A DS CONNECT KÍNÁLATA

Nagy újdonságnak számít, hogy az új DS 4 és DS 4 Crossback az első DS (és egyben a PSA-csoport első autói), melyek a legújabb Apple iPhone készülékekkel kompatibilis CarPlayTM funkcióval rendelkeznek.

A CarPlay segítségével a vezető az iPhone készüléke testre szabott felületét látja viszont a gépkocsi műszerfalán található érintőképernyőn: bonyolíthatja a telefonhívásokat, használhatja a térképeket, hallgathat zenét és hozzáférhet az üzeneteihez csupán egy szó, vagy egy érintés után. Például, a DS a hangfelismerő funkció segítségével történő SMS írás lehetőségét is felkínálja. Ennek köszönhetően az ügyfél bármikor biztonságosan használhatja okostelefonja egyes alkalmazásait.

A New Mirror Screen szolgáltatás mellett, vagyis az okostelefon (Android et iOS) képernyőjének tükrözése a műszerfal érintőképernyőjére, az új DS 4 és DS 4 Crossback modellek kínálatában is szerepel a DS Connect Box ajánlat, amely a következőket tartalmazza (országtól függően):

  • SOS & Assistance csomag: úttörőnek számító rendszer, amely baj esetén lehetővé teszi az automatikus sürgősségi hívást, a segélyhívás helyének meghatározását, és a megfelelő segélyszolgálat riasztását,
  • Monitoring csomag: virtuális szervizfüzet (a futásteljesítmény automatikus figyelése, és az esedékes karbantartásokra való figyelmeztetés), valamint a gazdaságos vezetést segítő tanácsok a gépkocsi által kijelzett műszaki információk alapján,
  • Mapping csomag: a gépkocsi tartózkodási helyének meghatározása, e-mail-ben küldött tájékoztatás egy földrajzi területre való belépéskor vagy annak elhagyásakor,
  • Tracking csomag: lopás esetén a gépkocsi földrajzi helyzetének megadása a rendőrségnek.A DS Connect, a márka különféle kapcsolódási lehetőségeket kínáló ajánlata, az iOS/Android rendszerrel rendelkező okostelefonokról elérhető MyDS mobil alkalmazást is magában foglalja, mely számos funkciót biztosít: segít visszatalálni a gépkocsi parkolóhelyére, gyalogos üzemmódban vezet végig az út utolsó méterein, egészen az úti célig, jelzi a következő karbantartási időpontokat, segítségével megtekinthető a fedélzeti dokumentáció. A cél: segítséget nyújtani az ügyfélnek a közlekedésben, és emellett intuitív és innovatív szolgáltatásokat kínálni számára.
DS 4 CROSSBACK CONCEPT, JÖVŐBE MUTATÓ, AVANTGÁRD STÍLUSÚ KIÁLLÍTÁSI AUTÓ

Annak érdekében, hogy a látogatók a DS 4 Crossback gépkocsiban rejlő összes lehetőséggel megismerkedhessenek, a DS márka úgy döntött, hogy ebből az autóból egy olyan avantgárd stílusú kiállítási autót készít, amely már a DS jövőjét vetíti előre.

ds_4_crossback_2016_autoaddikt_002

A jövő először is az autóiparban teljesen újszerű anyagok használatát jelenti, mint például a kő. A kő – vékony lemezkék formájában – található meg a DS 4 Crossback Concept autón, mégpedig a keréktárcsákon, a visszapillantó tükrök burkolatán, a tetőcsomagtartó síneken és az orr-részen. Ez a döntés a DS márka által követett, szabályokkal való szakítás tendenciáját erősíti.

A DS 4 Crossback Concept autót szintén a franciás luxuskivitel jellemzi, amely a különböző elemeken jut kifejezésre, mint például a belső térben felhasznált természetes bőr, az ülések fém óraszíjra emlékeztető Braceletmintázatú bőrborítása, vagy az autó üléseinek fonott fémszálakból készült finom díszítése.

A DS 4 Crossback Concept tervezésénél és kivitelezésénél alkalmazott innovatív és avantgárd szellemiségű munkamódszerekben is megmutatkozik a DS jövője. Ugyanis, ennek a kiállítási autónak a megalkotásánál a tervezők a parametrikus design módszerét követték, amely a divatiparban, illetve az építészetben széles körben alkalmazott tervezési módszer, az autóiparban azonban ritkán találkozhatunk vele.

A módszer előnye: a felületek és terek eltérő módon való kialakításának lehetősége. Idővel, ez a módszer az új modellezési eljárásokkal (mint például a 3D nyomtatással) társítva, olyan formák kialakítását fogja lehetővé tenni, melyek elkészítése eddig lehetetlen volt, és ezzel a személyre szabás új dimenzióját nyitja meg.

A DS márka első alkotása, a DS 4 Crossback Concept esetében úgy döntöttek, hogy csak 2 dimenzióban tervezik meg az elemeket, melyek a DS 4 Crossback formáit – íves vonalakkal művészien megrajzolt, egyedülálló karosszériáját – és pozícionálását – vagyis városi és városon kívüli használatát – is kihangsúlyozzák egyben. Ennek eredményeként született meg ez a rendkívül sokoldalú, és a városi világot türköző autó.

DSV-01, A DS VIRGIN RACING ISTÁLLÓ FORMULA-E VERSENYAUTÓJA

A DSV-01, a DS Virgin Racing istálló Formula-E versenyautója a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be első alkalommal hivatalosan, mielőtt rajthoz állna a 2015. október 24-én, Pekingben induló következő Formual-E világbajnoki szezonban.

A Virgin Racing és a DS közötti sikeres együttműködésből született meg a100 %-ban elektromos hajtású, együléses DSV-01. Ebből az alkalomból hozta létre a márka az Yves Matton vezette autósport részlegét, a DS Performance-t. A DS Performance mérnökeiből álló, néhány hete felállított csapat fejlesztette ki a DSV-01 e-motorból, sebességváltóból és vezérlésből álló teljes hajtásláncát. A versenyautó hűtőrendszerét, hátsó felfüggesztését és erőátviteli rendszerét is ez a mérnökcsapat tervezte meg. A motorvezérlő rendszert a Magnetti Marellivel közösen fejlesztették ki. A DS Performance, amely jóval több egy egyszerű kutató-fejlesztő laboratóriumnál, a DS márka technológiai szakértelmét és avantgárd szellemiségét tükrözi.

ds_4_crossback_2016_autoaddikt_001

A DS Performance az egész szezonban végigkíséri a DS Virgin Racing csapatát, hogy a versenyzők, Sam Bird és Jean-Eric Vergne, a lehető legjobbat tudják kihozni a versenyautóikból.

BABY DS, A DS CONNECT NAGYKÖVETE

A BABY DS a DS-család legújabb tagja. Ezt az autót, amely az új DS 5-ös 1:3 méretarányú kicsinyített változata, a márka Tervező Központjának munkatársai tervezték. Az 1,37 méter hosszú, együléses, indigókék ruhába öltöztetett autó, nagyobbik testvéréhez hasonlóan, az avantgárd stílus és a technológia, valamint a nemes anyagok és a kifinomultság egyedülálló ötvözete.

Az elektromotorral felszerelt BABY DS-t vezetni és távirányítani is lehet. A modell küldetése: felhívni a figyelmet a reklámszpotokban a márka különféle kapcsolódási lehetőségeket kínáló DS Connect ajánlatára.

A Frankfurti Autószalonon a DS standján vetített, és a YouTube-on is megtekinthető reklámfilm játékos formában mutatja be a DS gépkocsikhoz kínált egyik online szolgáltatást: a sürgősségi hívást: https://www.youtube.com/watch?v=Tcvh0KLXKq0&feature=youtu.be

driveDS.COM, A MÁRKA ÚJ WEBOLDALA

A Frankfurti Autószalon alkalmából megújul a márka nemzetközi weboldala: www.driveDS.com. Az új weboldal célja, hogy valódi élményt nyújtson a prémium kategóriás gépkocsik iránt érdeklődőknek.

A magazinhoz hasonlóan megtervezett weboldalon sok kép és animáció található, melyek kihangsúlyozzák a DS legjellemzőbb tulajdonságait: avantgárd stílus, kifinomultság, a legapróbb részletekre való odafigyelés, modern technológiák alkalmazása és rendkívüli utazási kényelem.

A franciás luxuskivitel stílusjegyei által ihletett digitális kirakat, a maga sajátos grafikai jegyeivel a márka különleges világát tükrözi. Ennek jegyében, a meleg fekete színű háttérből, hangsúlyosan emelkedik ki a pezsgő és kárminvörös színű kirakatkép.

A kép négy rovatból áll:

  • „Modellek” – a világszerte forgalmazott összes (Jelenlegi) modellt, a régi (Klasszikus) legendás modelleket és a tanulmányautókat (Tanulmányautó) vonultatja fel,
  • „DS márka” – a márka történeti örökségét és szakértelmét helyezi reflektorfénybe,
  • „Technológiák” – az újításokat és az online szolgáltatásokat mutatja be,
  • „DS élmény” – a híreket és az exkluzív rendezvényeket tartalmazza.Az új weboldal már azokat az új digitális DS tereket vetíti előre, melyeket hamarosan a nagyközönség is megtekinthet…
  • A driveDS.com weboldalon kívül, az internet-felhasználók a Facebook, Twitter, YouTube, Linkedin, és az Instagram közösségi hálózatokhoz csatlakozva is tarthatják a kapcsolatot és kommunikálhatnak a DS-szel.
  • A tartalom egyedülálló, varázslatos és változatos, melyet mintegy húsz videó és animáció tesz még színesebbé. A francia és angol nyelven elérhető weboldal adaptív, hogy bármilyen típusú számítógépen, tableten és mobiltelefonon zavartalan élményt biztosítson.

Frankfurtban tartja világpremierjét a Mazda Koeru

A Mazda ismét hangsúlyosan jelzi jelenlétét a 2015-ös Frankfurti Autószalonon: a hagyományokat rendre megkérdőjelező japán autógyártó a világon elsőként itt mutatja be új szabadidőjármű-koncepcióját, a Mazda Koeru tanulmányautót.

mazda_koeru_tanulmany_2015_frankfurt_autoaddikt

Ahogy a név is sugallja – a japán Koeru szó jelentése: „meghaladni”, „túllépni” -, a tanulmány a Mazda azon törekvését testesíti meg, hogy a szokásost meghaladó értékeket biztosítson ügyfeleinek. Ebben a minőségében a Koeru erőt, vitalitást és kiemelkedő mértékű kifinomultságot sugároz; merészen tolmácsolva a vállalat „KODO – A mozgás lelke” formai filozófiáját, amely a márka díjnyertes modellkínálatának stiláris alapját is megteremtette.

A nagyvonalú arányok és a mélyre húzódó utastér egyszerre kelti a sebesség és a tágasság érzetét, ami ellentmondást nem tűrő megjelenést kölcsönöz a tanulmányautónak. A KODO jellegzetes szárnymotívuma eltökéltségről tanúskodik, miközben a LED-es fénygyűrűk egy zabolázatlan vadállat csillogó, büszke tekintetét idézik fel. Az első és hátsó kerékíveket kirajzoló karaktervonalak a nagyméretű kerekek felé tartva olyan hatást ébresztenek, mintha izmos lábak kapaszkodnának a talajba. Egészében véve a szabadidő-tanulmány egy ragadozó állat erejét és mozgékonyságát – valamint büszkeségét és tökéletes kifinomultságát – tolmácsolja; lenyűgöző arányai és érdekfeszítő formavilága a japán esztétikai értékekre történő, egyértelmű utalás.

A Koeru kecses vonalvezetése egyben a kiemelkedő aerodinamikai teljesítmény záloga is, biztosítva a menetszél optimális áramlását a karosszéria felett, és elfojtva a padlólemez alatt ébredő légörvényeket – ezek a részletek még stabilabbá teszik a gépkocsit, különösen nagy sebességeknél. A tanulmányautón alkalmazott, különleges zaj- és rezgéscsillapító technológiák még finomabb, még csendesebb utazási élményről gondoskodnak.

Evolúció mozgásban

A legújabb SKYACTIV technológiákkal felvértezett Koeru azt a Jinba Ittai közvetlen vezethetőséget garantálja, amellyel a Mazda összes modelljében találkozhatunk. Olyan részletekről van szó, mint a könnyű, mégis merev karosszéria, illetve futómű; a vezető-központú felfüggesztés és kormánymű; valamint a Mazda sportautó-hagyományainak szellemében épített, innovatív, üzemanyag-takarékos erőforrások. Mindez együtt a márkára jellemző vezetési élmény garanciája.

A progresszív szellemiségű ügyfeleknek szánt, forradalmian újszerű Koeru tanulmányautó egyértelmű üzenetet közvetít a gyorsan növekvő, egyre élesebb versenylázában égő piaci szegmens résztvevői felé.

Mazda Koeru – legfontosabb méretek és jellemzők

Hosszúság x szélesség x magasság mm 4600 × 1900 x 1500
Tengelytáv mm 2700
Ülések száma   5
Abroncsméret   265/45 R21
Felszereltség (legfontosabb tételek)   i-ACTIVSENSE fejlett biztonsági technológiák

MZD Connect

Világpremierrel és sok innovációval jelentkezik a MINI a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon

A MINI egy világpremierrel és megannyi innovációval készül a világ legjelentősebb autószalonjára: Frankfurtban mutatkozik be a nagyközönség előtt a vadonatúj MINI Clubman, miközben a vállalat a MINI Connected infotainment-szolgáltatásainak újdonságait és az eredeti MINI tartozékok legfrissebb extrafelszereltségeit is kiállítja.

mini_2015_frankfurt_autoaddikt

A MINI tovább folytatja az átfogó generációváltást páratlanul egyedi modellpalettáján. A brit prémium kisautó-gyártó modellcsaládjának legújabb tagjával immáron újabb célcsoportok élhetik át a MINI vezetésének jellegzetes élményét. Megnövelt utasterének, sokoldalúságának és lenyűgöző menettulajdonságainak köszönhetően a vadonatúj MINI Clubman, amely a nagyközönség előtt a 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon ünnepli hivatalos világpremierjét, ezúttal a prémium kompakt kategóriában állít mércét a minőség, a funkcionalitás, a megbízhatóság és a hatékonyság terén. Az új MINI Clubman a legújabb modellgeneráció fejlett technológiai arzenálját kifinomult járműkarakterisztikával és olyan felszereltségi opciókkal egyesíti, amelyeket most először kínál ügyfeleinek a gyártó. A vérpezsdítő vezetési élmény, a hagyományokban gazdag, összetéveszthetetlenül egyedi dizájn és az innovatív praktikum együttese még tovább hangsúlyozza a MINI modelljeire jellemző egyediséget. Ez teszi a vadonatúj MINI Clubmant egy csapásra vonzóvá és hamisítatlanul eredetivé.

Innovatív koncepcióival és átfogó sokoldalúságával a MINI egy egészen kivételes sikertörténet főszereplőjévé vált a prémium kisautók kategóriájában. A szegmens megalapítója nem pusztán háromajtós, de ötajtós kivitelében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a világ minden táján. A 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon közönsége elé a MINI mindkét jól menő modellt kigurítja, az extrém sportos kvalitásairól elhíresült MINI John Cooper Works modell legújabb generációjával karöltve. A világ legjelentősebb autószalonján, amely szeptember 19-27. között áll majd nyitva a rajongók előtt, a brit gyártó a MINI Connected infotainment-szolgáltatásainak újdonságait és az eredeti MINI tartozékok széleskörű palettájának legfrissebb, opcionálisan elérhető extrafelszereltségeit is bemutatja, amelyekkel a vállalat ügyfelei egyéni igényeik szerint szabhatják testre kedvenceiket.

A vadonatúj MINI Clubman: hagyományokban gazdag koncepció, páratlanul egyedülálló jellemzők és még szélesebb motorválaszték

Négy oldalsó ajtajával, jellegzetesen osztott hátsó csomagtérajtajával, öt teljes értékű ülésével és ötletes megoldásokban bővelkedő, bőséges utas-, illetve csomagterével a vadonatúj MINI Clubman a XXI. század klasszikus „kombi” koncepciójának előnyeit a prémium kompakt kategória sajátosságaival egyesíti, miközben a MINI új, folyamatosan frissülő modellpalettájának immáron legnagyobb képviselője: 27 centiméterrel hosszabb és 9 centiméterrel szélesebb, mint az ötajtós MINI. A karosszéria mellett a tengelytávolság is gyarapodott: az ötajtós MINI-hez viszonyított plusz 10 centiméteres hosszról az alapesetben 360 literes, a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével azonban egészen 1250 literig bővíthető csomagtér tanúskodik. A vadonatúj MINI Clubman a MINI modellek eddigi legmagasabb szintű hétköznapi használhatóságát, hosszútávú megbízhatóságát, legátfogóbb sokoldalúságát és legkényelmesebb menetkomfortját kínálja.

A vezetési élmény, a kényelem és a biztonság még tovább fokozása érdekében a vadonatúj MINI Clubman számos technológiai újdonságot is felvonultat, amelyek most első ízben válnak elérhetővé a márka történetében. Ilyen az elektromos kézifék, az opcionális extraként elérhető – modelltől függő – nyolcsebességes Steptronic automataváltó, az elektromos ülésállítás és a többek között háttérvilágítású ajtókárpitokat is kínáló MINI Yours belső felszereltségi különlegesség. A MINI Excitement Package névre keresztelt csomag eközben LED-optikás utastéri- és külső világítást, valamint egy, a vezetőoldali aszfaltra kivetített MINI-logót tartalmaz, amely az autó kinyitásakor és lezárásakor világít. A prémium kompakt kategória újabb egyedülálló újításaként jelenik meg a vadonatúj MINI Clubman felszereltségi palettáján a Comfort Access funkció, kulcsnélküli kinyitást, indítást, leállítást és lezárást téve lehetővé.

A vadonatúj MINI Clubman 2015. október végén érkezik meg a piacra, kezdetben három erőforrással, amelyek mindegyike MINI TwinPower Turbo turbófeltöltésű technológiával dolgozik a sportos vezetési stílus és a kiemelkedő hatékonyság érdekében. A MINI Cooper S Clubman négyhengeres benzinmotorja 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményre képes, 6,2 – 6,3 liter / 100 km kombinált üzemanyag-fogyasztás és 144 – 147 gramm / km kombinált károsanyag-kibocsátás mellett. A MINI Cooper Clubman meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor gondoskodik 100 kW / 136 lóerő teljesítménnyel (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 123 gramm / km), miközben a MINI Cooper D Clubman orrába a MINI motorcsaládjának legújabb tagja, a 100 kW / 150 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres dízelmotor kerül, amely mindössze 4,1 – 4,4 liter üzemanyagot fogyaszt átlagos 100 kilométeren, 109 – 115 grammos kilométerenkénti emisszió mellett.

A 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj MINI Clubman motorpalettájának bővítése ezt követően további változatot kínál majd. A MINI egy négyhengeres, vadonatúj fejlesztésű dízelmotort is bemutat, most először, így a MINI Cooper SD Clubman a legerőteljesebb dízelmotorral szerelt változat szerepét vállalja magára 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményével (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 – 122 gramm / km; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Úton a siker felé – a vérpezsdítő vezetési élménynek és a folyamatos technológiai fejlődésnek köszönhetően

Modellpalettája legfrissebb bővítésével a MINI töretlen lendülettel halad tovább a globálisan kiegyenlített, átfogó piaci növekedés felé vezető úton. Több évtized legendás hagyományaival átitatott, lélegzetelállítóan egyedi dizájn-megoldásaival, csúcstechnológiás felszereltségi tárházával, prémium anyagminőségével és elsőosztályú kivitelezésével a MINI a kisautók és a kompakt járművek kategóriájában is maradéktalanul kielégíti a célcsoportok igényeit, miközben legújabb modellgenerációjával tovább írja a hamisítatlanul eredeti kisautó sikertörténetét a prémium kisautók szegmensében. A márka varázsát a vadonatúj háromajtós és ötajtós modellek még tovább fokozzák.

A MINI Countryman eközben hatásosan bizonyítja, hogy a MINI modellekre jellemző vezetési élmény és egyedülálló stílus a kisautók szegmensén is messze túlmutat. Az első négyajtós MINI modellként, hatalmas csomagterével és öt teljes értékű ülésével eme sokoldalú egyéniség nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a márka népszerűsége és értékesítési mutatói folyamatos növekedésnek induljanak szerte a világon. Ehhez adott újabb lendületet az egyszerre sportos és avantgárd MINI Paceman, a prémium kompakt kategória első Sports Activity Coupé modelljének megjelenése is. A kifejezetten a MINI modellekhez tervezett ALL4 intelligens összkerékhajtás eközben opcióként megannyi modellhez elérhető, az olyan nagyteljesítményű sportolókhoz azonban, mint a MINI John Cooper Works Countryman vagy a MINI John Cooper Works Paceman, a gyártó szériafelszereltségként kínálja eme hajtáslánc-innovációt.

Volkswagen Golf GTI Clubsport: 265 lóerős jubileumi modell a Golf GTI 40. évfordulójára

A következő év elején ünnepli 40. évfordulóját a sportos kompakt osztály ikonikus alakja, a Golf GTI. A Volkswagen egy előremutató különkiadással emlékezik meg a történelmi mérföldkőről: bemutatkozik az új Golf GTI Clubsport. A Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) alkalmával nyerhetünk először betekintést a minden idők legerősebb szériagyártású GTI adataiba.

Der neue Volkswagen Golf GTI Clubsport

A GTI megálmodója ezzel folytatja a jubileumi modellek nagy hagyományát; hasonlóan exkluzív különkiadású modellekkel emlékeztek meg a 20., a 25., és a 35. évfordulókról is. Az évfordulós kiadást hajtó turbófeltöltős közvetlen-befecskendezésű motor 195 kW/265 LE teljesítmény leadására képes, amely 35 lóerővel több a korábbi legerősebb Golf GTI modellnél. Ez azonban nem minden. Egy rövid időre – alkalmanként körülbelül 10 másodpercre – a “boost” funkció segítségével a vezető megnövelheti a motor teljesítményét további 10 százalékkal 290 lóerőre. Ez a funkció egyszerűen a gázpedál gyors megnyomásával aktiválható.

A Golf GTI 6 másodperc alatt sprintel 100 km/h sebességre a hatfokozatú manuális sebességváltóval, míg az opcionális hatfokozatú kettős tengelykapcsolós váltóval felszerelt (DSG) változat még ennél is gyorsabban, 5,9 másodperc alatt éri el ezt a sebességet. A Golf GTI Clubsport végsebessége 250 km/h (DSG: 249 km/h). Az üzemanyag-fogyasztás adataira pillantva szembetűnő, hogy milyen hatékonyan alakítja át a sportautó a motor erejét hajtóerővé. Manuális sebességváltóval az átlagos fogyasztás 6,9 l/100 km (160 g/km CO2-kibocsátás); DSG váltóval pedig 6,7 l/100km-re (155 g/km CO2-kibocsátás) adódik a fogyasztás.

A Volkswagen nem csupán a jubileumi modell motorjának erejét növelte, hanem átfogóan átalakította a jármű dizájnját is, valamint tovább gazdagította felszereltségét és optimalizálta aerodinamikai tulajdonságait. A nagy teljesítménynek és a jelentősen megnövekedett leszorítóerőnek köszönhetően az új Golf GTI Clubsport menetdinamikája a legjobb versenysport modellekkel is felveszi a versenyt. Mindez magas sebesség melletti “betonszaggató” kezelhetőségi tulajdonságokat és lélegzetelállító fordulékonyságot eredményez.

A Golf GTI Clubsport alapszíne az ”Oryx Fehér” (más színek is elérhetőek); míg kontrasztként teteje fekete színű. A Volkswagen dizájnerei teljesen új első lökhárítót, új oldalküszöböket, hátsó diffúzort, új többrészes tetőspoilert és exkluzív könnyűfém keréktárcsákat álmodtak meg az évfordulós modell számára. Ezek a különlegességek azonnal kiemelik a ”szülinapos” modellt a már ismerős GTI modellek közül.

Stílusát tekintve a Golf GTI Clubsport oldalprofilja az eredeti Golf GTI-n alapul, amelynek karakterisztikus jegye volt az ütköző magasságában az oldalán – az első és a hátsó sárvédő között – végigfutó széles fekete dizájncsík. Ez a csík, az 1976-os Golf GTI előtt tisztelegve, megtalálható az évfordulós modell oldalán, ”Clubsport” felirattal kiegészítve. A fekete dizájncsík tovább fut a jármű eleje felé a lökhárító új légterelő elemén. Az opcionális ”Bresica” 19 colos könnyűfém keréktárcsák külön az új Golf GTI Clubsport számára készültek, ezzel is növelve az autó dinamikus összhatását. Az évfordulós modell alapfelszereltsége a 18 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa, ami szintén teljesen új. Apró részletként jelennek meg az autó oldalán a fényesfekete visszapillantó-tükör házak.

Az átalakított tetőspoiler – amelyet szélcsatornában tökéletesítettek – jóval nagyobb a jelenlegi GTI modelleken található társainál. A teljes egészében feketére fényezett tető és az arra épített szárnyszerű tetőspoiler között szűk légrés található. A fényesfekete és ”Oryx Fehér” színű tetőspoiler a tető vonalvezetése fölé emelkedik. A jármű farrésze alul is egyedi kialakítást kapott. Hátulról, oldalról nézve látható, hogy a küszöbön lévő hátsó splitter vonala tovább folytatódik a hatalmas hátsó diffúzorban, ami szintén új fejlesztés. A szín ezen a részen is fényesfekete. A duplacsöves kipufogórendszer módosított króm végcsövei elegánsan simulnak a diffúzorba, átmérőjük pedig jóval nagyobb, mint az ismert Golf GTI modelleken. A LED technikájú hátsólámpák sötét vörös-fekete összeállításban érkeznek.

Az utastérben olyan ikonikus elemek is megtalálhatók, amelyeket egyik GTI sem nélkülözhet; az egyéni ergonómikus sport ülések skótkockás kárpitozással, a piros díszvarrások, a golflabda alakú sebességváltó gomb és a fekete tetőkárpit. Ezek a sportos jellegzetességek most még egyedibbek lettek a Golf GTI Clubsportban.  Az évfordulós kiadásban például a sportülések helyett állítható kagyló versenyülések kaptak helyet. Az ülések részben Alcantara bőrborítást, a háttámlák és üléspárnák méhsejt mintázatú díszítést kaptak, a háttámlán emellett természetesen megtalálható az ikonikus GTI felirat. A biztonsági öveket vörös csíkok díszítik. A „Honeycomb 40” dizájncsomagban található dizájncsíkok (műszerfal, középkonzol és ajtók) még exkluzívabb megjelenést kölcsönöznek a belső térnek. A sportos dekorelemek között találjuk továbbá az Alcantara bőrbetétet a sebességváltón, az Alcantara borítású sportkormányt (GTI emblémával, vörös varrással és a 12 órát jelző gyűrűvel) és az egyedi, vörös szegélyű szőnyegeket. Amikor a vezető és az első utas kinyitják az ajtót, rozsdamentes acélból készült, vörös GTI felirattal ellátott oldalküszöbök fogadják őket.

[TESZT] Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD Powershift – különleges bánásmód

Nehéz volt eldönteni, hogy cikkünk az autótesztek, vagy inkább a bemutatók-menetpróbák rovatba kerüljön, ugyanis rendhagyónak aposztrofálható első közelebbi találkozásunk a Ford Mondeo Vignale-val.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_001

Rendhagyó, hiszen nem a hagyományos tesztflottából érkezett a gépkocsi, hanem egyenesen Kölnből, Németországból pár napos, amolyan újságírói ismerkedésre. Szűkös volt az idő, főként, hogy összesen három modell parkolt be a forgalmazóhoz, nagy volt az érdeklődés, folyamatos rotálással.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_009

Volt a felhozatalban hibrid változat is, az sajnos kimaradt most, viszont a nálunk járt Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift kombi, vagy ha jobban tetszik: wagon változata is bőségesen kielégített kíváncsiságunkat. Nézzük is a részleteket.

Az első találkozásunk

Alapvetően jó másfél évvel ezelőtt, a 2014-es Genfi Autószalonon már megtapogattuk a Ford Mondeo Vignale-t, az akkori Vignale koncepciót, sőt, bele is ültünk, alaposan megvizsgáltuk. Akkor még teljesen újszerűnek hatott az egész összkép, hiszen az új generációs, jelenleg is futó Ford Mondeo-k még akkor csak hírből voltak ismertek, ráadásul az akkori Vignale concept jóval eltért a mostani, már szériagyártásban lévő modelltől.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_002

Mennyi az eltérés, ha összehasonlítjuk egy jelenlegi Ford Mondeo-val? Sok is, meg nem is, inkább az utóbbi, de ne legyünk túl szélsőségesen tárgyilagosak.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_020

Alfredo Vignale hintőépítő mester volt, az ő ihletésével, illetve a torinói fémmegmunkálók és kárpitosok által képviselt klasszikus minőség szellemiségével lett átitatva a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift, valamint az összes Vignale-modell kialakítása.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_003Gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a klasszikus értelemben vett Ford Mondeo – legyen mondjuk egy Titanium S felszereltség – sokkal kifinomultabb köntösbe lett bújtatva, úgy, hogy a prémium érzet magasabb szinteket próbál pedzegetni. Ez elsősorban az anyagok ki- és eldolgozottsága tekintetében tükröződik (beltér), új megközelítésű, egyedi kárpitozással – itt egyébként vissza is köszön rögtön a hintókban alkalmazott steppelt kárpitozás jellege. Az összhatás tehát egy masszívabb, kifinomultabb környezet, a már megszokott és megismert Ford Mondeo kényelemmel társítva.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_013

A műszerfal egyedi varrott bőrfelületet kapott, amely szintén kiemeli a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift különlegességét. Amolyan igazán formabontó módon, legalábbis, ami a Ford portfóliót illeti.

No és melyek azok a bizonyos ismérvek?

Az autó külsejét tekintve is jelentős, szembetűnő részletek fedezhetőek fel: a hűtőmaszk például hatszögletű, egyedi küllemet kapott, feltűnően hangsúlyos krómozással.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_004

Egyébként a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift modellen szinte nincs olyan felület, ahol ne lenne jelen az ezüstös árnyalat valamilyen formában (kieglszítők, díszcsíkok, egyéb részletek), ami szintén megerősíti az autó különcségét.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_011

Aki pedig még több Vignale-részletre vágyik, vizsgálódjon oldal- illetve hátulnézetben: különleges Vignale feliratokkal találkozhat, ami szintén azt jelzi: nem, ez nem egy hagyományos értelemben vett Ford Mondeo, több annál.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_007Vezethetőség tekintetében a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift nem mutat sok újat a hasonló konfigurációjú Ford Mondeo-nál; a 2 literes TDCi gázolajos egység 180 lóereje, bőségesen elegendő forgatónyomaték tartaléka biztosíték a kényelmes, ugyanakkor dinamikus autózáshoz, a Powershift automataváltó pedig kifinomultan végzi dolgát. Az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift menetstabilitása is remek, esős, csúszósabb úton is jó stabilitást, vezethetőséget mutatott.

Motor, kiegészítők

A tesztelésre befogott Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift számos utazást és vezetést támogató biztonsági rendszerrel lett felszerelve, mint az adaptív, intelligens LED fényszórórendszer, a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás lehetősége, az esőérzékelős ablaktörlők, elektronikus kézifék, egyedi My Key programozható pótkulcs, első és hátsó parkolóradar, sávtartó automatika, fűthető első ülések, start/stop automatika, navigációs rendszer, SYNC II, BLIS holttérfigyelő, adaptív tempómat.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_019

Jogosan tehetik fel olvasóink a kérdést: ennyi lenne az egész? Persze relatív „ennyi”, mivel a legtöbb átlagos modell nem hordoz ilyen opciókat, maximum a Titanium S csomaggal felvértezett Mondeo modellek esetében.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_015Nos, természetesen itt még nem ér véget a Ford Mondeo Vignale-történet, van még a tarsolyban más, a termék exkluzivitását növelő, nem elhanyagolható részlet. Ugyanis a Fordnál arra törekedtek a Vignale koncepció gyakorlati megvalósításánál, hogy minden téren többet nyújtson egy ilyen alternatíva birtoklása, mint ahogyan azt átlagesetben megszokhattuk.

Vignale koncepció

Mi is az a Vignale koncepció? Ahogyan feljebb már említettük, a Vignale a Ford márka legmagasabb szintű kifejezése a gyártó definiálása szerint.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_014Tehát a prémium szint nem csak a Mondeo-ra korlátozódik, hanem egyéb modellek is bekerülnek a közeljövőben a szórásba. És itt jön a lényeg: a Vignale nem magát a produktumot takarja a szó fizikai értelmében, hanem az autót övező szolgáltatásokat, valamint az ügyféllel való kivételes bánásmódot is tükrözik. Ezt a Ford  nemes egyszerűséggel Vignale élménynek nevezi.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_016

Három pilléren nyugszik a prémium vásárlói élmény egy Vignale felirattal fémjelzett autó esetében, ezek pedig a minőség-szakértelem kombináció, a személyre szabott odafigyelés és bánásmód a Ford szalonjában, valamint a Vignale ügyfelek értékes idejének elismerése, a velük eltöltött idő megbecsülése.

Kelendő lehet. Akár itthon is

Lehet, hangzatosak a fentiek, de tény, hogy lehet igény ilyesmire, az más kérdés persze, hogy Magyarország mennyire lesz életképes piaca mindezen irányzatoknak.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_006Az viszont bizonyos, hogy a Vignale-hez tartozüó plusz exkluzív szolgáltatások is nagyon kecsegtetőek, hiszen az ingyenes házhozszállítás lehetősége autóvásárlás esetén, a havonta egyszer lebonyolítható ingyenes külső- és belső tisztítás, a hozom-viszem szolgáltatás szervizelés esetén, az országúti segélyszolgálat, valamint a saját telefonszámmal bíró Vignale One Call mind magukért beszélnek.

A vadonatúj Ford Mondeo Vignale már rendelhető Magyarországon is. A cikkben szereplő modell 12 364 000 forintos alapáron férhető hozzá.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_005

2015 Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD Powershift specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 180 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000-3250 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú Powershift duplakuplungos automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4867 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1482 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/45 R18

Hátsó gumik mérete: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1602 kg

Megengedett össztömeg: 2330 kg

Csomagtartó mérete: 525 liter, bővíthető 1630 literig

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 223 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.7 s (gyári), 8.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.2 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 141 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Megnéztük, milyen Lada modelleket vásárolhatunk – előreláthatólag csak jövőre

A Lada Hungary sajtótájékoztatón mutatta meg, hogy konkrétan milyen autókat várhat majd a magyar piac. Lesz Granta, Kalina és 4×4, mindhárom típusból több modell is.

lada_autoaddikt

Izgalmas és sok szempontból kielégítő a termékkínálat, családi, sport, cross, kombi és munkagép is szerepel a repertoárban.

lada_4x4_autoaddikt

Megbízható Lada motorok, tartósság és kiváló ár – ezt kínálja majd induláskor az importőr. A nyitás az óriási érdeklődés miatt az előzetes novemberi indulástól eltérően a következő évre csúszik, viszont akkor már országos lefedettséget ígér az importőr.

lada_kalina_cross_autoaddikt

 Gőzerővel zajlanak az előkészületek a Lada Hungary háza táján. Épül a szalon, kezelik az érdeklődőket, zajlik a hálózat kiépítése és ami ma a legfontosabb, megmutatták élőben is, milyen autókat várhatunk majd az induláskor.

lada_kalina_sport_autoaddikt

Alapvetően három típusban dübörög majd az 1.6 literes benzines, saját fejlesztésű Lada motor: Kalina, Granta és 4×4 érkezik.

lada_granta_liftback_2_autoaddikt

Grantából a Sedan 4 ajtós, valamint facelift-elt 5 ajtós csapott hátú Liftback változat, Kalinából rendelhetünk Cross, Sport, Combi és Hatchback verziót, a 4×4 pedig a hagyományos, már bizonyított Classic konstrukció mellé hozza az Urban változatot is, ami nagyobb kényelmi faktort és pofásabb külső elemeket ígér. Széles a repertoár, mindenki találhat autót a saját szájíze szerint.

lada_granta_liftback_1_autoaddikt

Hatalmas az érdeklődés, melyet várhatóan egyetlen budapesti szalon nem fog tudni kielégíteni. Ezért hosszas mérlegelés után a Lada Hungary az országos hálózat kiépítése mellett döntött. Így várhatóan jövő év elején nyitnak majd a Lada szalonok, de akkor országszerte.

marko_zoltan_lada_hungary_duna_auto_autoaddikt

„Tudtuk, hogy nagy lesz a visszhangja a Lada visszatérésének, de ekkora érdeklődésre legmerészebb álmainkban sem számítottunk. Nagyon örülünk a régi és új Lada rajongóknak és szeretnénk őket a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgálni. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy már az elején országos hálózattal indulunk” – fűzte hozzá Markó Zoltán a Lada Hungary projektigazgatója.

lada_portfolio_duna_auto_zrt_autoaddikt

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Legyártották a tízmilliomodik BMW 3-as limuzint

A bajor gyártó legsikeresebb modellcsaládjának jubileumi képviselője a BMW Group müncheni egységének gyártósoráról gurult le. A BMW kategóriateremtő prémium limuzinja idén júliusban új fejezetet nyitott a világszerte népszerű modell sikertörténetében.

10_millio_bmw_limuzin_autoaddikt

Legurult a BMW Group müncheni autógyártó- és összeszerelő üzemének gyártósoráról a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin, amely a legnépszerűbb BMW-modellsorozat immáron négy évtizedre visszatekintő sikertörténetének legújabb mérföldköve. A BMW Group az elmúlt negyven évben több mint tizennégymillió 3-as BMW-t adott át ügyfeleinek világszerte, amelynek több mint a fele limuzin karosszériaváltozatú volt. A BMW 3-as sorozat legújabb generációjának gyártása idén júliusban vette kezdetét, amely új fejezetet nyitott a modellcsalád sikertörténetében. A jubileumi, tízmilliomodik modell egy Imperial Blue metálkék fényezésű BMW 320d.

„A BMW 3-as sorozata negyven évvel ezelőtt e falak közül indult hódító útjára, a globális sikertörténet csúcspontjaként pedig eme tízmilliomodik modell is itt, a BMW Group müncheni gyárában látott napvilágot. Kivételes elismerés ez nekünk, amely mindannyiunkat büszkeséggel tölt el” – fogalmazott a jubileumi modell elkészülése kapcsán Hermann Bohrer, a BMW Group müncheni létesítményének igazgatója.

A BMW 3-as modellsorozatának képviselői világszerte négy gyárban készülnek párhuzamosan, amelyek közül a müncheni egység a legnagyobb: ez a bajor gyártó egyetlen üzeme, amelyben a 3-as BMW mindegyik modellgenerációját gyártották. Hogy megfeleljen az egymás után érkező generációk támasztotta újabbnál újabb felszereltségi, minőségi és megbízhatósági elvárásoknak, a Münchenben található gyártó- és összeszerelő létesítményt megállás nélkül fejlesztették, termelő rendszereit pedig folyamatosan modernizálták. Az átfogó és összetett, mégis gördülékeny gyártási eljárásnak köszönhetően a BMW ügyfelei ma már bármelyik karosszériaváltozatú 3-as BMW-t maximálisan személyre szabhatják, az eltérő felszereltségi szintektől függetlenül, szinte teljes mértékben a saját igényeik szerint.

A BMW Group müncheni gyártósoráról naponta ezer autó gurul le, amelyeknek több mint a fele a 3-as sorozat tagja. A legnépszerűbb modellsorozat képviselői iránt mutatkozó globális kereslet kielégítése érdekében a vállalatcsoport a BMW 3-as sorozatot világszerte négy üzemben gyártja: München mellett Regensburg-ban (Németország), Rosslyn-ban (Dél-Afrika) és Tiexi városában (Kína).

A sikertörténet kezdete

1970-ben a BMW Group tervezőmérnökei egy olyan vadonatúj modellsorozat megalkotását tűzték ki célul, amely jó eséllyel pályázhat a legnépszerűbb BMW-modell címére. A koncepció olyannyira jól sikerült, hogy megszületésével azonnal létrehozta a prémium középkategóriát, a BMW 3-as sorozat modellgenerációi pedig azóta is időről időre felülmúlják a várakozásokat. A szegmens elsőszámú képviselője a hétköznapi használhatóságot kortárs dizájnnal és a sportos vezetés élményével ötvözi, immáron negyven éve: a nemzetközi sikermodell 1975 júniusában, mintegy fél évtizeden át tartó fejlesztés után látott először napvilágot. Az első E30-as kódjelű BMW-ket az ezt követő években újabb és újabb karosszériaváltozatok megjelenése követte. Új modellgenerációival a BMW 3-as sorozat rendre utat mutat a járműtechnológiai innovációk terén, minden korábbinál magasabb szintre emelve a minőség, a hatékonyság, a megbízhatóság, a kényelem és a vezetési élmény egységét.

A Honda Civic Tourer Active Life tanulmány Frankfurtban mutatkozik be

Az idei Frankfurti Autószalonon gördül a nagyközönség elé a Honda Civic Tourer Active Life Concept névre keresztelt tanulmánymodellje, ami a középkategóriás típus egyedülálló helykínálatára és variálhatóságra igyekszik felhívni a figyelmet.

Különleges koncepciója tulajdonképpen nem más, mint a stílus és a funkcionalitás násza. A letisztult, sportos karosszériához társuló, speciális fényezés és a gazdagon felszerelt, elképesztően tágas utastér esztétikai és gyakorlati szempontból egyaránt a maximumot ígéri a vásárlóknak.

Az Active Life Concept a Civic Tourer innovatív műszaki megoldásaira alapoz, mint például az üzemanyagtartály első ülések alatti elhelyezésének köszönhető hatalmas raktér és az alacsonyra engedett rakodóperem.

A Honda mérnökei így számos újdonságot álmodhattak bele az 1668 liternyi* hátsó részbe. Speciális, két kerékpár szállítására alkalmas, kihajtható tartókonzolt integráltak az autó hátuljába, amelyet úgy alakítottak ki, hogy a biciklik karbantartásában is a tulajdonos segítéségre legyen. Emellett beépített légkompresszor, plusz világítóegység, megnövelt árnyékolófelület és kihajtható szerelőpad járul hozzá a kényelmesebb munkálatokhoz, nem beszélve a csomagtartó oldalában elhelyezett szerszámosdobozról, kulcstartóról és víztartályról. Az ötletek sorát a kocsi tetejére szerelhető, rendkívül alacsony légellenállású szállítódoboz zárja, ebben kaphatnak helyet egyebek mellett a kerékpárosok cipői és sisakjai.

Igazodva műszaki tartalomhoz, a Civic Tourer Active Life Concept megjelenése is rendhagyó. Egyedi, kék fényezésének „Gun Metallic” színátmenet ad kontrasztot, míg a sportos tetővonalat ezüstszínű sínek hangsúlyozzák. Az új, 18 colos, könnyűfém felnigarnitúra és a hátsó lökhárító szintén a modell sportos jellegét fokozza.

Számos prémium megoldással találkozni az utastérben is. A kormány és a váltó bőrborítását például kék cérnával varrták össze a Honda munkatársai, a tetőkárpit pedig fekete, akárcsak a Civic Sport és Civic Type R esetében.

Ráadásként az első ülések szarvasbőr és marhabőr kárpitozást kaptak, méghozzá karbonszerű, kék betéttel, ami nem csak az üléseken fut végig, hanem a szarvasbőrbe öltöztetett ajtókárpitokon is.

Persze a Civic Tourer legfőbb vonzereje továbbra is páratlanul fejlett hajtásláncában, illetve hatékonyságában rejlik. A Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tagjaként bemutatott 1.6 i-DTEC erőforrás egyedülállóan takarékos, miként azt a GUINNESS WORLD RECORDS üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó címe is bizonyítja. Utóbbit egy kivételes utazáson vívta ki a modell. A Civic Tourer 1.6 i-DTEC 25 nap alatt 24 európai országba látogatott el, és a 13 498 kilométeres távon 2,82 l/100 km átlagfogyasztást ért el.

40 éves az Iveco márka: szakmai kiválóság, 150 év tapasztalattal

Az Iveco idén 40-ik születésnapját ünnepli: ez fontos mérföldkő egy olyan nagynevű márka életében, amely maga is formálta a nemzetközi árufuvarozás történelmét. Ez nemcsak 40 évnyi sikert jelent, hanem 150 éves ügyféltapasztalatot, valamint kimagasló teljesítményt és persze járműveket, amelyek világszerte az utak meghatározó szereplőivé váltak, és a korszerű technológia és a fenntartható fuvarozás üzenetét közvetítik.

CMYK base

Az Iveco a világ egyik vezető termelőgép-gyártójaként számon tartott CNH Industrial cégcsoport egyik márkája. A CNH Industrial révén az Iveco termékeket európai, kínai, ausztrál, argentin, brazil, illetve afrikai gyárakban állítják elő, emellett a vállalat több mint 160 országban folytat üzleti tevékenységet.

A jeles születésnap megünneplésére az Iveco egy különleges logót készített, amely egy stilizált járművet ábrázol „40 év Iveco, 150 év tapasztalat” szlogennel. A logó 2015 végéig minden, az Iveco márkával kapcsolatos írásos kommunikációs anyagon megjelenik majd.

Az ünnep jelentősebb mozzanatai a külön az erre a célra létrehozott www.iveco40.com weboldalon – 14 különböző nyelven – követhetők nyomon. Ezen a weboldalon elindult egy nyereményjáték is, amely arra bíztatja az Iveco-rajongókat, hogy fotókkal illetve videókkal elmondott történeteik megosztásával legyenek részesei a márka 40. születésnapjának. A hét legjobb fotói bekerülnek egy virtuális albumba, amely a különleges jubileum alkalmából készül.

A márka egy videóval is megemlékezik a jeles évforduló alkalmáról – a https://youtu.be/XwSoJzxHoVs link alatt online megtekinthető –, amely évtizedről évtizedre, 1975-től egészen napjainkig bemutatja az Iveco történelmének kulcsfontosságú mozzanatait. Köztük egyes járművek új típusait, a technológiai újításokat vagy a jelentősebb szponzorációs együttműködéseket, amelyek a haszonjárművek világtörténelmének elválaszthatatlan részei.

Iveco: az új jelmondat új megközelítést fejez ki, fókuszálva a technológiára, a teljes körű üzemeltetési költségekre, a fenntarthatóságra és az üzleti partnerségre.

Az Iveco márka az évek során megmutatta, hogy képes merészen hozzáállni aváltozáshoz. Ma már a történelem új fejezetét írja, nemzetközi és multikulturális színtéren is fontos szereplőként kitartóan követi elképzeléseit, és továbbra is összpontosít az alapértékekre: technológia, teljes körű üzemeltetési költségek, fenntarthatóság és üzleti partnerség.

Az innovációnak és az új technológiáknak szentelt folyamatos figyelemnek köszönhetően az Iveco európai szinten az alternatív megoldások élharcosává vált, előrevetítve ezzel olyan módszereket, amelyek hozzájárulnak majd a káros környezeti hatások további csökkentéséhez, és ahhoz, hogy az Iveco ideális partner legyen a fenntartható fuvarozásban. Ezt az elképzelést tükrözi az Iveco új jelmondata is: Iveco, az Ön partnere a fenntartható fuvarozásban.

1975-től napjainkig: egy sikertörténet

A vállalat nagy kihívás elé állította a piacot 1975-ben, amikor öt, akkoriban európai csúcsszereplőnek számító gyártó (Magirus-Deutz, Fiat, Lancia, Unic és OM) egyesülésével létrejött. Az előd cégek összesen több mint 150 évnyi tapasztalattal rendelkeztek haszonjárművek tervezése és gyártása terén. A nemzetközi gyökerekből táplálkozó globális vállalat elképzelése öt olyan gyártó összeolvadásával született meg, amelyek mindegyike önállóan is jelentős szerepet játszott az európai haszonjárműipar 19. század végén kezdődött történelmében. A Fiat Industrial Vehicles Torinóból, Olaszországból; az OM Bresciából, Olaszországból; a Lancia Special Vehicles Bolzanóból, Olaszországból; az Unic Puteaux-ból, Franciaországból és a Magirus-Deutz Ulmból, Németországból származik.

Az Iveco az évek során felvásárlásokkal, szövetkezésekkel és nemzetközi vegyesvállalatok létrehozásával csatlakozott a közúti fuvarozási ágazatban tevékenykedő legnagyobb szereplők élvonalához. Olyan cégcsoporttá vált, amely jelentős szakértelmével a legjobb eredményeket mutatja fel a technológiai újítások terén, és gyártóként, illetve üzleti megoldásokat nyújtó partnerként megszilárdította jelenlétét a legfontosabb fejlett és fejlődő piacokon egyaránt. Ennek az örökségnek a részeként 1986-ban létrejött az Iveco Ford Truck Ltd vegyesvállalat (valójában egy egyesülés) a Ford európai tehergépkocsi-részlegével. Majd az Iveco 1990-ben felvásárolta a spanyol Pegaso haszongépjármű-gyártót.

Történelme során az Iveco nemzetközi hírnevet és számos kitüntetést szerzett, köztük három „Nemzetközi év teherautója” díjat – 1992-ben az Eurocargo, 1993-ban az EuroTech és 2013-ban a Stralis. Továbbá az új Daily 2015-ben megkapta az „Év nemzetközi kishaszon-gépjárműve” címet.

Az Iveco neve mindig is összekapcsolódott a nemzetközi sportvilág legnagyobb szereplőivel, így például a motorsportok óriásával, a Scuderia Ferrarival és az All Blacksszel, Új-Zéland nemzeti rögbi csapatával, de a nagyközönség más jelentősebb kezdeményezései miatt is emlékezhet rá.

Ilyen volt például az 1995-ben egy Róma – New York expedícióval elindított híres Overland projekt, amely során az Iveco technológiájának alkalmazása jelentős szerepet játszott abban, hogy pozitív képet alakítsanak ki a tehergépkocsikról világszerte. Az Iveco narancssárga járművei nemzetközi figyelmet kaptak, miután veszélyes kalandokon mentek keresztül, extrém akadályokat küzdöttek le a világ legmostohább útjain és fenyegető időjárási körülményeket éltek túl úgy, hogy egyszer sem szakították meg az utazást – bizonyítva megbízhatóságukat és minőségüket.

Ez a kihívás jelenleg a Dakaron, a világ leghíresebb terepraliján folytatódik, amely milliókat vonz, és amelynek az Iveco hivatalos támogatója. A márka folytatja szponzorációs együttműködését a Petronas De Rooy Iveco csapattal, támogatva annak hajmeresztő dél-amerikai kalandjait. Az Iveco 2012-ben megnyerte a Dakart a De Rooy csapattal, az első, a második és a hatodik helyezést elérve. Ez egy igazán legendás kaland volt.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK