Főoldal Blog Oldal: 458

Márquez és Barreda az elsők között próbálhatta ki az új Honda Africa Twint

A HRC Dakar csapat pilótája Joan Barreda és a kétszeres MotoGP-bajnok Marc Márquez is az elsők között próbálhatta ki élesben a Honda új kalandmotorját, a CRF1000L Africa Twint.

A világklasszis versenyzők Spanyolországban vették kezelésbe a visszatérő legendát, közös motorozásukról pedig több kisfilm is készült.

Kihasználva a lehetőséget, a lábbal kapcsolható és duplakuplungos automatikus váltóval (DCT) felszerelt kivitelt egyaránt próbára tették, s miként a felvételeken látszik, bizony igen jól érezték magukat.

A Volvo XC90 a legbiztonságosabb autó – IIHS minősítés: Top Safety Pick+

A Volvo XC90 minden vizsgálati típusban (ütközésvédelem és balesetmegelőzés) maximális pontszámot ért el, megelőző és a passzív biztonsági teljesítménye egyaránt kimagasló volt.

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_017

Az XC90 szintén maximális eredménnyel zárta a közelmúltban az Euro NCAP vizsgálatát, amely még inkább megerősíti, hogy az XC90 a jelenleg kapható egyik legbiztonságosabb gépkocsi a világon.

„Az IIHS független tesztjén elért eredmények újfent rávilágítottak azokra a kivételes erőfeszítésekre, amelyekkel a Volvo Cars munkatársai autóik biztonságát vadonatúj szintre kívánják emelni. Az ultra nagy szakítószilárdságú acélból készült biztonsági utascella, a szabadalmaztatott orrszerkezet, a fejlett biztonságiöv- és légzsák-rendszerek, valamint az alapfelszerelésként kínált autonóm vészfékezési rendszer, a City Safety együttesen utolérhetetlen védelmi színvonalat biztosítanak.” – mondta Cecilia Larsson, a Volvo Cars göteborgi biztonsági központjának igazgatója.

Alapfelszerelés a biztonság

Az IIHS ütközésvédelmi vizsgálati kategóriájába olyan tesztek tartoznak bele, mind a kis és részleges átfedéses ütköztetés, az oldalirányú ütközés, a tetőszerkezet stabilitását mérő vizsgálat, vagy a fejtámlák és ülések utasvédelmi kompetenciáját ellenőrző tesztek. A Volvo mindezen teszteken maximális pontszámot ért el, míg a frontális ütközések elkerülése terén teljesítményét kiemelkedőnek ítélték meg, hála a minden új Volvo gépkocsinál az alapfelszerelés részét képező City Safety technológiának. A frontális ütközésvédelem ‘kiemelkedő’ besorolásának köszönhetően az új XC90 alapkivitelű változata a legelsők között szerezhette meg az IIHS 2015. évi ‘Top Safety Pick+’ (Legbiztonságosabb autó +) ajánlását.

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_020

„A Volvo változatlanul arra törekszik, hogy jövőképét megvalósítva 2020-ra nullára csökkentse az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő személyek számát. A Volvo Cars munkatársai számára meghatározó jelentőséggel bír, hogy a valós biztonsági problémákra valós válaszokat találjanak. A közelmúltban végzett kutatások fényesen igazolták autonóm vészfékezési rendszerünk hatékonyságát. Maximális pontszámot értünk el minden olyan független biztonsági vizsgálaton, amelyen részt vettünk. Kétség sem férhet hozzá, hogy az XC90 új mércét állított fel az autóipari biztonság terén.” – mondta Cecilia Larsson.

A Volvo Cars a legkülönfélébb (észak-amerikai, svéd és házon belüli) forrásokból származó, valós baleseteken és biztosítási statisztikákon alapuló adatokat felhasználva fejleszti ki és tökéletesíti számos biztonsági újítását.

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_010

A City Safety a svéd vállalat fejlett ütközés-elkerülő funkcióinak átfogó elnevezése. A szélvédőnél elhelyezett, fejlett radar és kamera alapú érzékelő technológiát alkalmazó City Safety rendszer fejlett, járművek közötti ütközést megelőző funkcióval bír, és a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes a közlekedés egyéb, védtelen résztvevőit – gyalogosokat vagy kerékpárosokat – is megvédeni.

[TESZT] BMW 220d xDrive Gran Tourer – 7 üléses családi megoldás

Megszokhattuk már, hogy a BMW háza táján mindig alakul valami újszerű, már-már formabontónak tekinthető történés. Elég arra összpontosítanunk, amikor is bejelentésre került a downsizing szellemiségében fogant négy- illetve háromhengeres motorcsalád, valamint az elsőkerékhajtás – utóbbi konkrétan a kettes szériánál.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_001

Az is bizonyos, hogy a BMW nagy fába vágta akkor a fejszéjét, amikor arra az elhatározásra jutott, hogy a szabadidő-szegmens irányát is illenék becélozni, mondván, az egyik legfőbb konkurens már bizony jóval előbbre jár – ekkor került véglegesítésre a koncepció, melynek folyományaként megszületett többek közt a hasábjainkon is már korábban bemutatott BMW 2-es Active Tourer modell.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_005

Nyilvánvaló, hogy az alapvető tulajdonságokkal felvértezett Active Tourer nem tudta száz százalékosan teljesíteni azt a normatívát, amellyel igazándiból (nagy) családos megoldássá válhatott volna. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem remek autó a BMW 2-es Active Tourer-je, mindösszesen tovább járatható a csúcsra a praktikum, a pakolhatóság, a helykihasználás. Kiegészítő megoldás tehát: legyen a márkának Gran Tourer-je a szériában.

A több jelen esetben nem kevesebb

Lett is, jött is szerkesztőségünkhöz tesztre, méghozzá egy BMW 220d xDrive Gran Tourer személyében. Már első blikkre szimpatikus arculatát mutatta az autó, köszönhetően az ismét az importőr korrekt tesztautó-konfigurálásának, mely első ízben a tetszetős színárnyalat-választásnak volt betudható, nem beszélve az egyébként vaskos árcédulával bíró felextrázás mikéntjének is.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_003Nincs olyan érzetünk, ha vizsgáljuk a BMW 220d xDrive Gran Tourer formavilágát, hogy bármit is elnagyoltak volna a tervezők, sőt, az sem ötlik fel a leghangsúlyosabb rész – jelen esetben a far – körbejárásánál, hogy holmi kontármunkával toldották volna oda azt a hosszt kiegészítő pluszt, melynek következtében választhatunk tekintélyes méretű csomagtér, vagy plusz 2 ülés felhajtása mellett.

Természetesen a BMW 220d xDrive Gran Tourer hordoz minden olyan, jelenlegi BMW-portfólióra jellemző külső és belső tulajdonságot, amely meghatározó és mutatja a márkaarculat minden atomi részét, a front egyenként 12 lamellával felvértezett veséi, valamint a morcos tekintetet felvonultató duplalámpás fényforrások is elmaradhatatlanok. Már itt jól érződik az 1800 milliméteres szélesség, tehát a kaszni befogadóképessége sem kérdőjelezhető meg; ez nyilván az oldalnézet 4556 millimétere is alátámasztja, nem beszélve a 2780 milliméteres tengelytávolságról.

Le sem tagadhatná

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_002Hosszított karosszériának megfelelően az oldalajtók méretezése is illik arányaiban a megjelenéshez, hátrafelé, inkább a tető felé ívelő övvonalakkal, nagy üvegfelületekkel, a C oszlop előtt még kis kémlelőablakkal virít a BMW 220d xDrive Gran Tourer – minden megalapozott tehát a komfortos, akár hosszabb távra húzott utazásokhoz, természetesen családi megközelítéssel.

Mi kellhet még? Egyértelműen a tágas, variálható csomagtér, melynek hatalmas záróajtaja könnyedén nyitható és zárható, alaphangon 5 ülés használata mellett 645 literes helyet biztosít. A praktikusság már itt kezdődik, hiszen számtalan olyan rekesz, mélyedés található itt, amelyek jelentősen megkönnyítik a használatot, célratörően, jól irányzottan.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_010

Egyértelmű, hogy a BMW 220d xDrive Gran Tourer enteriőrje is a szabadiőautózás szellemiségében került kialakításra. Ugyan a konfiguráció – mint ahogyan már feljebb is említettük – elragadó volt ismét, nem biztos, hogy gyakorlatban is jó szolgálatot tesz a teljes Dakota perforált bőrbelső, főként, ha gyerkőcök is színesítik a csapatot egy-egy kirándulás alkalmával.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_011

A felület magától értetődően szennyeződésre hajlamos, főként, ha világosabb árnyalattal találkozunk, viszont a prémium-érzet egyik alap meghatározója ez, így nehéz lenne lemondanunk róla. Győzzön a racionalitás és a szépérzék, de az tény, hogy nem egyszerű a választás.

Minőség: így kell egy családi autóban is. Reprezentáljunk pluszban

Bársonyos, kellemes tapintású anyagok, kitűnően eldolgozott felületek jellemzik a BMW 220d xDrive Gran Tourer utaskabinjának tálalását, így egyből számottevő prémiumhatás érkezik.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_006Minden a megszokott, legalábbis annak, aki a BMW modelljeit behatóbban ismeri: a műszeregység elrendezése, a kissé sofőrirányba befordított középkonzol (itt is takálunk az infotainment és a keringetésért felelős panel közt tárolórekeszt), valamint a 8 sebességes automataváltó és a körülötte lévő kialakítás (funkció választó tárcsa, kézifék működtető gomb) mind a helyükön vannak. Ergonómia tekintetében sincs ok a panaszra, minden kézre esik, jól elérhető, működtethető. Nem is érdemes ragozni, közhely lenne csak, főként egy BMW modell esetében.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_007

Az első sofőr- és utasülések jól testre szabhatóak, gerinctámasz és combtámasz is szerepelt a felhozatalban. A szélesség és hossz egyaránt megfelelőek, a legkülönbözőbb testalkatokhoz is jól idomulnak az ülőpadok és háttámlák, kifejezetten hosszabb távokra tervezve, optimális kényelemmel.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_012A hátsó hármas üléssor jól variálható, egyenként is állítható, mindegyik rendelkezik ISOFIX kiegészítéssel is, úgyhogy a sokoldalúság ismét kap egy piros pontot. Mindhárom, egymástól jól elkülönülő szék sínen mozgatható, így alapállásban a csomagtér mérete bővíthető, vagy épp csökkenthető, 7 ülés esetében viszont a láb- és térdterekkel lehet variálni. Hátra, a harmadik sorba a régi recept szerint két fő épphogy befér, kiváltképp, ha felnőtt, átlagos testalkattal bíró egyénekkel tervezünk – ideális ez a kettes férőhely inkább gyerekek számára, figyelembe véve a korlátozott láb, térd és fejteret. Ráadásként jöjjön a szűkössé váló csomagtartó: 7 személlyel minimális pakolhatóságra kell számítanunk, ahogyan az lenni szokott.

Minden, mi szemnek s szájnak ingere

Rengeteg hasznos vezetés- és biztonságtechnikai asszisztenssel lett felszerelve a teszten nálunk járt BMW 220d xDrive Gran Tourer.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_018

Sávtartásra figyelmeztető asszisztencia, adaptív tempomat, head-up display táblafelismerővel, valamint a navigáció alapopciói kivetítésével, forgalomfigyelő rendszer egyaránt megtalálható volt, igaz, mindennek, és az egyéb felszereltség kiegészítőknek masszív árazást kanyarít az importőr – a tesztautó ugyanis közel 18 millió forintot kóstált. Igaz, a belépő szint árazása 11.2 millió forinttól indul, tehát viszonylag széles skálán mozoghatnak elképzeléseink az árkalkulátor használatánál.

Bizonyított, most is azt tette: kevés a kompromisszum

Soros elrendezésű, 4 hengeres gázolajos aggregátot kapott a BMW 220d xDrive Gran Tourer – a 20d motort több ízben bemutattuk már olvasóinknak különböző BMW modellekben.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_020

A turbótöltött, 2 literes egység 190 lóerő leadására képes kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon, 400 Newtonméteres forgatónyomaték csúcsát pedig 1750-nél éri el. A hajtásláncba iktatott 8 fokozattal rendelkező automataváltó remekül teljesít, a fel- és visszaváltások szigorúan mindig időben érkeznek, pontosan akkor, amikor elvárnánk, nincsenek idegesítő felpörgések, kicsapongó karakterisztika. Ennek megfelelően a sebességfokozatok minden esetben jól kiautózhatók, ötödiktől felfelé a takarékosság a fő szempont, főként, ha ECO PRO-ba állítjuk a profilválasztót.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_015

Így akár 5 literes átlagfogyasztást is kaphatunk városi-elővárosi-autópálya-országút szakaszokon, lebontva ez városban 6.1 litert, országúton 4.4 litert jelent 100 kilométerre átlagolva méréseink szerint.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_019A BMW 220d xDrive Gran Tourer magasabb sebességnél kissé zajos futóműve azzal együtt, hogy próbál viszonylag lágy maradni szélsőségesebb útviszonyok közt, inkább a pattogósabb, keményebb arculat a jellemző. Autópályán, országúton kisimul teljesen, viszont a magasabb BMW kategóriák által prezentált utaskabinban tapasztalható csend jelen esetben csak mérsékelten van jelen.

Érdemes tehát elgondolkodnunk azon, hogy beruházzunk-e egy BMW 2-es Gran Tourer-re; a BMW 220d xDrive Gran Tourer kifejezetten jó választás lehet összkerékhajtásával, a szeretett 20d erőforrással, valamint7 ülésével (ami inkább 5+2). Ne feledjük, jelenleg ez az egyetlen olyan BMW modell, amely 7 ülésessé alakítható.

A cikkben szereplő modell árazása az összes extrával együtt könnyedén elérte a 17 millió forintos határt, ugyanakkor a belépő szintet jelentő 216i már eélvihető 7 730 000 forintos bruttó listaáron.

2015 BMW 220d xDrive Gran Tourer specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4556 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1608 mm

Tengelytáv: 2780 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1540 kg

Megengedett össztömeg: 2210 kg

Csomagtartó mérete: 645 liter, bővíthető 1905 literig

Üzemanyagtartály mérete: 61 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 218 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 s (gyári), 7.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.5 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 128 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Volkswagen-találkozó 2015: változatos programok, rengeteg VW modell, hazai premierek

Tegnap igazi Volkswagen ünnepet tartott a magyarországi importőr a Hungaroringen: a szeptember 19-i, hétvégi Volkswagen-találkozón a márka szinte mindegyik típusa képviseltette magát.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_015

Rengeteg különlegesség és izgalmas programok várták az érdeklődőket, valamint idén is megvásárolható volt az a százforintos tombola, amely révén a szerencsés nyertes ezúttal egy Volkswagen Golf IV Cabriolet modellt vihetett haza.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_009

Eljött tehát az a hétvége, amit (nem csak) minden Volkswagen rajongó vár: Golf, Transporter, Bogár, Passat, Scirocco, Corrado, Polo, Jetta, Bora és Vento – mára már ez a tíz típus tartott összejövetelt szombaton a Hungaroringen, a Volkswagen-találkozó keretein belül.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_010

A Hungaroring különböző területein a feljebb felsorolt típusok külön-külön kiállítva voltak megtekinthetőek; a központi paddockban parkoló Golfokat ezúttal is egy 12 főből álló szakmai zsűri választotta ki. Egyébként a paddock egyik boxában pedig a wolfsburgi gyárból érkező újdonság, a Volkswagen Golf R400 volt megtekinthető a közönség számára.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_006

Idén is volt Hippifalu. A Volkswagen Transporterrel és Bogárral érkezők itt, a külön erre a célra kialakított Hippifaluban randevúztak, s a szervezők elmondása szerint itt igazi flower-power hangulat szárnyalt – mi is így éreztük, amikor körbejártuk a sajtótájékoztató után – volt még hippi dj, esti-éjszakai tábortűz, valamint bográcsozás is színesítette a programot.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_007

Jött kuriózum is, egyenesen Wolfsburgból: a gyári vendég ezúttal a szervezőknek köszönhetően a Volkswagen T1-es generáció Westfalia kempingautója volt, körbejárhatóan, megtekinthetően (belülről is). Miután a rendezvény véget ért, 18 órától megnyíltak a falu kapui, s a bevállalósabbak típustól függetlenül akár itt is tölthették az éjszakájukat sátorban, vagy akár saját autójuk enteriőrjében.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_017

Volt hatalmas programkavalkád napközben: rengeteg lehetőség közül válogathattak az érdeklődők. A Continental jóvoltából például fejleszthették a kíváncsibbak vezetési technikájukat, Volkswagen Amarok és Touareg modellekben, de Tiguanok volánja mögött off-roadozhattak a nagyközönség számára alapvetően ismeretlen, a Hungaroring területén található 30 hektáros erdő hegy-völgyes útjain.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_002

Ugyanakkor szintén ez a szakasz volt bejárható utasként is a Forest taxikkal, két T3 Syncro vitte a vendégeket a nehéz terepen. Különleges élményt tartogatott a Volkswagen Driving Experience szereplése is – a gyári csapat pilótája a nap folyamán kétszer is bemutatót tartott a versenypálya célegyenesében, napközben pedig 2 másik kollégájának segítségével 2 Passat modellen volt tesztelhető az Év Autójának is megválasztott gépkocsi számos asszisztensrendszere.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_003

4 újdonság is leleplezésre került a nap folyamán, vagy inkább az első felében: itt mutatkozott be az új hibrid Volkswagen Passat GTE, a Touran, a Transporter és a Caddy legújabb példánya is.

Ami konkrét újdonság volt az idei Volkswagen-találkozón, az a Das WeltAuto és Használtautó.hu által szervezett használtautó piac, mely keretein belül eladó VW modellek közül lehetett válogatni a helyszínen.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_013

Ne gondoljuk, hogy csak az erősebbik nem találhatta meg számításait az idei, 2015-ös Volkswagen-találkozón: a hölgyekre, illetve a gyerekekre is gondoltak a szervezők. Bőrdiagnosztika, ápolási tanácsok, smink-igazítás, tanácsadás, masszázs, kézápolás várta a nőket, a gyerekek egész nap színezhettek, rajzolhattak, festhettek, és emellett több gyártó vadonatúj játékával is megismerkedhettek.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_012

A korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is egy gyönyörű Volkswagen Golfot vihetett haza a százforintos tombola nyertese – a fődíj egy 1999-es 1.6 Trendline Golf Cabriolet került kisorsolásra.

Néhány szóban a nyereményautóról

Az első tulajdonos még a Porsche Inter Auto Kft. egyik budapesti telephelyén vásárolta az 1.6-os motorral szerelt, Trendline felszereltségű kabriót, mely többször visszakerült a Porsche Hungaria hálózatának rendszerébe. Néhány évnyi használat után a nagykanizsai Das WeltAuto kínálatában tűnt fel a gépkocsi, amit akkor egy fogorvos vásárolt meg. A doktor második autóként használta a zöld színű járművet, és rendszeresen karbantartotta szeretett vászontetős négykerekűjét. A Golf később ismét ebbe a kereskedésbe került vissza, s innen már egyenes út vezetett a Das WeltAuto XIII. kerületi központjába, ahol a Das WeltAuto a Porsche Hungaria Parts Center és a Porsche Inter Auto segítségével felújította azt. Eredeti Volkswagen Classic Parts alkatrészek beépítésével (melyek szinte hiánytalanul hozzáférhetők a rég nem gyártott típushoz) cserélték a szükséges kopó alkatrészeket, az autó egy alapos nagyszervizt kapott, és kijavították a fényezés hibáit.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Continental: a jövő autóülése kényelmes, biztonságos, memorizál és masszíroz

A sofőrök és utasok leginkább az ülésen keresztül érintkeznek a járművel, ezért meghatározó szerepet játszanak abban, hogy miként ítéli meg a felhasználó az autót. A kifinomult elektronikus és pneumatikus rendszereknek köszönhetően a mai modern autóülések a kényelmi és biztonsági funkciók széles skáláját nyújtják.

continental_ulesrendszer_2016_frankfurt_autoaddikt

Ezek közül egyre több funkció válik nem csak a prémium kategóriás, hanem a gazdaságosabb osztályokba tartozó autók alaptartozékává. A jövőben az autók egy embert és gépet összekapcsoló univerzális felületen keresztül kommunikálnak majd a sofőrökkel a kulcsfontosságú információk átadása érdekében. A frankfurti Nemzetközi Autó Kiállításon (IAA) a nemzetközi autóipari beszállító Continental bemutatja, hogy hol tartanak a mai modern autóülés technológiák.

„A Continental kiemelt célja, hogy a vezetést biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye. Ehhez az autóülések már most jelentősen hozzájárulnak. Az elektronikus és pneumatikus rendszereink segítségével a vezetés kényelmessé, pihentetővé és biztonságossá válik” – mondja Andreas Wolf, a Continental Váz & Biztonság részlegének vezetője. A cégcsoport olyan autósülés szabályozó elektronikai egységet gyárt, amellyel az egyén személyre szabottan beállíthatja magának az ülést. A memória funkció segítségével az üléspozíciók menthetők, így bármikor vissza lehet a beállításokat hívni. Az ülésmelegítő-, hűtő és szellőztető funkciók szintén a jármű belső klímájának megfelelőségét hivatottak szolgálni. Ezen kívül egyre több olyan biztonsági funkciót is beépítenek, melyek képesek például az üléspozíciók biztonságos beállítására olyan esetekben, amikor fennáll a baleset kockázata.

Masszázzsal és melegítéssel a jó közérzetért

Mindezeken felül masszázs funkciók széles választéka áll rendelkezésre, biztosítva ezzel az ülésben elhelyezkedők kényelmét. A Continental a pneumatikus ülések gyártása terén szerzett szakértelmével járul hozzá ennek kivitelezéséhez. A vezetés során aktiválható dinamikus ülés-masszázs nem csak a közérzetre, hanem az egészségre is pozitív hatással van. „Lehetőség van az ülésben helyet foglaló személy számára testreszabott masszázs programokat beállítani. Összességében elmondható tehát, hogy az autón belüli egészség-megőrzésnek egyre nagyobb szerepe lesz a jövőben” – tette hozzá Andreas Wolf. A Continental mindennek a technológiai alapját egy olyan rendszer kifejlesztésével fektette le, amelyben a masszázsmatrac cellái gyors légmozgásra képesek, így nyújtanak felfrissítő érzést, mely kellemes hatást tovább fokozhatják az ülésmelegítők.

Jelenleg ezek a kifinomult, kényelem-fokozó funkciók csak a prémium kategóriás járművekben érhetőek el. A komfort azonban egyre inkább döntő tényezőnek számít a közép-kategóriás és kisméretű autók vásárlóinak körében. A nagyrészt moduláris felépítésű rendszereinek, és intelligens, alaposan megtervezett megoldásainak köszönhetően a Continental képes gazdasági szempontból is optimális megoldást kínálni minden kategória számára. Ahhoz, hogy az ülés például automatikusan beállítható legyen, pontosan ismerni kell az adott pozíciót. Az ehhez szükséges érzékelők viszont költségesek. A Continental ezt a költséget azonban egy kifinomult szoftveres megoldás segítségével gyakorlatilag kikerüli. Wolf elmondása szerint „a személyre szabott üléskomfort ezentúl nem csak a prémium kategóriás járművek kiváltsága lesz.”

Az autóülések ennél sokkal többre képesek

Andreas Wolf elmondta: „Ma az ülésbeállításokat vagy a jármű, vagy a slusszkulcs segítségével tároljuk, ami így leszűkíti a potenciális felhasználók számát. Ma viszont az autó-megosztások korát élve, és a mobilitásról alkotott koncepció újra értelmezésével szükségünk van további, még jobban személyre szabható megoldásokra, például olyanokra, melyeket a mindenhol jelenlévő barátunk, az okostelefon összekapcsolásával valósíthatunk meg.”

Az ülések ezen kívül jelentős szerepet játszhatnak az automata vezetésben is. Megoldást kell találni arra a problémára, hogy garantálva legyen a sofőrök gyors és biztonságos „visszarázódása” a vezetés feladatába egy hosszabb automata vezetési szakasz után. Ez a szokásos információs csatornákon keresztül megvalósítva kockázatos lenne. A hangjelek például nem hatásosak a hallássérültek esetében, amíg a vizuális jelek elterelnék a sofőr figyelmét az útról. A megoldást az ülésbe elhelyezett jelzés nyújthatja – hiszen a sofőrök folyamatosan érintkeznek az üléssel. A sofőrt tehát bizonyos helyzetekben az ülés rezgésével figyelmeztethetné a rendszer. Ez a terület óriási fejlődési lehetőséget tár az ülések jövője elé. A felületi anyagok specialistájaként a Continental leányvállalata, a Benecke-Kaliko szállítja be az ülések huzatát.

Üléskomfort a kényelemért és biztonságért

Ülésklíma

  • Több ülés vagy ülésrész (fokozatos) fűtése, egy elektronikai egységen keresztül
  • Különböző hőmérsékletek az ülőrész és háttámla részére
  • Az ülések szellőztetése a nedvesség eltávolításának érdekében
  • Aktív hűtés

Ülés beállítások

  • 12 szögben állítható ülés
  • A memóriának köszönhetően a beállított üléspozíciók menthetők és visszahívhatók
  • Kulcsfüggő mentése a vezető ülőpozíciójának
  • Automatikus ülésbeállítás (pl. amikor a jármű nyitva van)
  • Becsípődés-gátló funkció a kiválasztott dőlésszögekhez
  • Könnyű ki/beszállás
  • Előre beállítható fejtámla
  • Az ülés pozíciójának automatikusan biztonságosra állítása ütközés előtt

Pneumatikus ülésrendszer

  • Több vonalon igazodó ülésfunkciók az adott személy pozíciójának pontos felvétele érdekében
  • Derék-támogatás
  • Masszázs funkció
  • Dinamikus oldalsó támogatás (dinamikus ülés) kanyarodás közben

Még sportosabb külsővel tér vissza a Volkswagen Golf Cabriolet

A Volkswagen Golf Cabriolet egyike a legsikeresebb nyitott tetős modelleknek Németországban és szegmensének egyik legnépszerűbb darabja Európában. A Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) alkalmával a látogatók is meggyőződhetnek a Volkswagen legkeresettebb négyüléses vászontetős modelljének különleges újdonságairól.

Volkswagen Golf Cabriolet

A modellt érintő változások elsőre tetten érhetőek a határozottan sportosabb első lökhárítókon, a látványos oldalsó küszöbökön és a hátsó lökhárító sportos részletein is. Ezen felül a nyitható tetejű modell az új modellévben minden eddiginél jobban egyénre szabható. Az új modellévtől hat új színből választhatnak az ügyfelek, a tetőválaszték is egy további árnyalattal gazdagodott, továbbá hat új tervezésű könnyűfém keréktárcsa is szerepel a kínálatban. A belső térben is történtek változások, új generációs kormánykerék, új dekorbetétek kerültek az autóba, emellett megújult az elérhető szövet és bőr kárpitok kínálata is.

A 2016-os modellévben az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelően újul meg a Volkswagen Golf Cabriolet motorkínálata. A négy benzines (TSI) és két dízel (TDI) erőforrás mindegyike közvetlen befecskendezésű turbófeltöltős motor, amely bőséges nyomatékot biztosít az autó használójának. Szintén újdonság a Golf Cabriolet kínálatában a Composition Colour és a Composition Media rádió és infotainment rendszer, utóbbihoz kiegészítésképpen elérhető a Discover Media navigációs rendszer is. Az új infotainment rendszereken keresztül a Car-Net és az okostelefon integrációt biztosító App Connect funkciók is rendelkezésre állnak. A Guide & Inform online szolgáltatásai olyan funkciókat nyújtanak emellett, mint például az aktuális torlódási jelentések, hírek, a jármű állapotáról készült jelentések vagy az időjárás előrejelzés. Ezen felül a jármű vezetője információt kaphat a számára ismeretlen környék éttermeiről, múzeumjairól vagy mozijairól illetve a környező parkolóházak szabad helyeinek számáról, amely információkat közvetlenül beemelhet a navigációs rendszer útvonaltervezőjébe.

Számos új Alfa Romeo modellel találkozhatunk Frankfurtban

Az Alfa Romeo vadonatúj kiállítási területtel tért vissza a Frankfurti Autószalonra, hogy látványos megjelenéssel és megkérdőjelezhetetlenül prémium karakterrel nyűgözze le a látogatókat.

alfa_romeo_frankfurt_2015_autoaddikt_001

A stand főszereplője az új Giulia legendás Quadrifoglio emblémát viselő csúcsváltozata, amely az Alfa Romeo új filozófiájának és a „la meccanica delle emozioni” koncepció tökéletes érvényre juttatásának az ideális szintézisét képviseli.

Szintén a reflektorfénybe kívánkozik a lenyűgöző Alfa Romeo 4C, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg a minden Alfa Romeóban ott rejlő versenygéneket. A modern ikon a kiemelkedő teljesítmény és a tökéletes mérnöki mestermunka találkozásából a létező legintenzívebb vezetési élményt kínálja, ellenállhatatlan megjelenéssel. Mellettük pedig ott lesz egy veterán, 1964-es Giulia T.I. Super, a legendás négylevelű lóhere emblémával, amely 1923 óta jelöli a legnagyobb teljesítményre képes Alfa Romeo modelleket.

A németországi autókiállítás tökéletes alkalmat kínál arra, hogy megünnepeljük az Alfa Romeo 105. évfordulóját: a világon talán csak egy maroknyi autógyártó büszkélkedhet ilyen régi, patinás múlttal. Ez a szám pedig még kisebb lesz, ha azokat a piaci és versenysikereket is figyelembe vesszük, amelynek a márka az évtizedek során világszerte örvendett. Az Alfa Romeo típusai több mint egy évszázadon át szólították meg azokat, akik számára az automobil több praktikus közlekedési eszköznél, és sokkal inkább valós érzelmek forrásaként tekintenek négykerekűjükre.

Az Alfa Romeo új frankfurti standját a „Navone e Associati” építész iroda tervezte és kivitelezte. A kiállítási terület azon „jelképek” köré épült fel, amelyek meghatározták az évszázados márka pályafutását, és az Arese-i történelmi gyárépületre emlékeztetnek. A kiállítási terület fölé egy gigantikus, több mint 80 méteres LED képernyő tornyosul. Ezen a monitoron ölt testet a márka innovációs szellemisége; a kijelző kerete pedig a versenypálya koncepcióját követi. Nem véletlenül, hiszen a múlt és jelen Alfa Romeóinak képességeit leginkább itt, a körpályák aszfaltján lehet legteljesebb mértékben próbára tenni.

Az új stand jellegzetes eleme a falakon és a padlón végigfutó rácsmintázat, amely szintén az autóversenyzés koncepcióját erősíti, nem mellékesen szerkezetileg is fontos eleme a padozatnak.

A laminált oszlopok és az üveggel kombinált falak az Alfa Romeo génjeit ugyancsak meghatározó, kiváló minőséget hirdetik.

A márka új stratégiai iránya tökéletesen nyilvánul meg a megújult Alfa Romeo logóban, amely a kiállítási terület fölé magasodik. A kívülről a Robilant Associati által aktualizált embléma jellegzetes, világszerte ismert és elismert formája és stíluselemei érintetlenül maradtak. Nem véletlenül: kizárólag az nőhet fel a jövő kihívásaihoz, aki nagyszerű múlttal rendelkezik.

Ezen túlmenően az új Giulia leginnovatívabb részleteinek alapos megismerésére egy kiterjesztett valóság állomás szolgál, míg egy másik sarokban a látogatók a Magneti Marelli tolmácsolásában ismerkedhetnek meg az autó új infotainment rendszerének, kapcsolódási lehetőségeinek, navigációs és hangvezérlési funkcióinak, médialejátszójának, valamint a szórakoztató és fedélzeti rendszer beállítására szolgáló, műszerfalba integrált, innovatív 8,8 colos TFT monitornak a képességeivel.

Az Autószalon látogatói az Alfa Romeo standján megtapasztalhatják a Harman Kardon audiorendszer kimagasló hangzási minőségét. A Harman egy sor, otthoni és fedélzeti felhasználásra tervezett berendezést mutat be. A látogatókat felkészült szakemberek tájékoztatják az új Alfa Romeo Giulia fedélzetén megtalálható Harman Kardon audiorendszer képességeiről.

A stand egy erre kijelölt területén különféle Alfa Romeo tartozékok és ajándéktárgyak tekinthetők meg. Ezeket a Moparral, az FCA csoport autómárkáinak szerviz- és ügyfélszolgálati szolgáltatásait, valamint eredeti alkatrészeit és tartozékait biztosító társvállalattal közösen fejlesztették ki.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Az Alfa Romeo Giulia négyféle kivitelben tekinthető meg a Frankfurti Autószalonon – mindegyik a Quadrifoglio emblémát viseli. Prémium személyiségüket összesen ötféle fényezés (Competizione piros, Trofeo fehér, Vulcano fekete, Vesuvio szürke és Montecarlo kék) – hirdeti, bőr és Alcantara belsőkkel kombinálva.

A kiállított autókat egytől egyig a nagyteljesítményű, 510 lóerős, hathengeres, 2,9 literes benzines turbómotorral szerelték fel, amelyek a Ferrari technológiáját és szakértelmét segítségül hívva alkottak meg a márka mérnökei, és amely mostantól a márka új mértékadó motorjának számít. A rendkívüli képességű motor lélegzetelállító menettulajdonságokkal ruházza fel a Giulia Quadrifoglio modellt: 307 km/óra végsebesség, 3,9 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára; a motor legnagyobb forgatónyomatéka 600 Nm. Kiemelkedő teljesítmény, a megszokott környezetbarát kiadásban: a Giulia a károsanyag-kibocsátás terén is kategóriája legjobb képviselője (198 g/km CO2.) A Giulia fejlesztése során az Alfa Romeo mérnökei különösen nagy gondot fordítottak a biztonsági jellemzőkre: az autó kevesebb, mint 32 méteren képes megállni 100 km/óra sebességről.

alfa_romeo_frankfurt_2015_autoaddikt_003

Az eredeti Alfa Romeo teljesítményt mesteri öltözékben tálalja a Giulia: jellegzetes formaterve érzékletesen fejezi ki az olasz dizájn három alapvető jellemzőjét: a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a kiváló minőségű kidolgozást. Az „alkotás” középpontjában a vezető áll, valamint a lélegzetelállító vezetési élmény ígérete, amelyet érzékeny kormányzás, azonnali gyorsítóképesség, gyors váltás és késlekedés nélküli fékek támasztanak alá. Emellett a hátsó- vagy összkerékhajtás több mint egyszerű tisztelgés az Alfa Romeo legendájának leghitelesebb gyökerei előtt: olyan műszaki megoldás, amely kimagasló menettulajdonságokat és magával ragadó vezetési élményt biztosít.

A modell további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, tökéletes (50/50 százalékos) tömegelosztást, a kifinomult felfüggesztést (újabb exkluzív Alfa Romeo konstrukció), és a piac legközvetlenebb kormányművét. Az egyedi műszaki megoldások között nyomatékvektor szabályozás biztosít kiemelkedő menetstabilitást, az integrált fékrendszer számottevően csökkenti a féktávolságot, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél biztosít optimális, szabályozható leszorítóerőt.

Végezetül az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) révén tökéletes (< 3) tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedhet; a modell száraz tömege mindössze 1524 kg.

Az új Giulia, amely most először vesz részt nemzetközi autószalonon, június 24-én (a márka 105. születésnapján), egy globális előpremier keretében mutatkozott be, Andrea Bocelli magával ragadó előadása kíséretében. Keresve sem találhattak volna méltóbb helyszínt erre a nagyszerű eseményre, mint az új Alfa Romeo múzeum Aresében. A márka megújult otthona június 30. óta ismét tárt kapukkal várja a nagyközönséget. A megújult létesítményben az Alfa Romeo leghíresebb, leginnovatívabb alkotásai kaptak helyet. Annak idején az autóipar legfontosabb lapjait írták ezek a járművek, amelyekre a mai napig ihletadóként tekintenek az Alfa Romeo ifjú tervezői és mérnökei.

Az Alfa Romeót öt dolog tette a világ egyik legkívánatosabb autómárkájává: ezek a jellegzetes olasz formatervezés, az ultramodern, innovatív motorok, a tökéletes, 50/50 arányú tömegelosztás, valamint a lehető legtökéletesebb tömeg/teljesítmény arány. Ezek az Alfa Romeo elengedhetetlen alkotóelemei, amelyek együttesen megteremtik az érzelmek mechanikáját (avagy olaszul: „meccanica delle emozioni”). Ez a jellegzetes üzenet világszerte olasz nyelven hangzik el, tisztelegve az Alfa Romeo szülőföldje előtt, ahol az Alfa Romeo több mint egy évszázaddal ezelőtt meglátta a napvilágot. A márka a mai napig büszkén hirdeti az olasz ipar kiválóságát a világ közútjain, a legkiválóbb versenypályákon és rajongók millióinak szívében.

Jellegzetes olasz formatervezés

Az Alfa Romeo a hagyományok, a sebesség és a szépség tökéletes egyensúlyából született meg; nem véletlenül vált az olasz stílus legmagasabb szintű kifejezési formájává az autóiparban. Ez alól az új Giulia sem kivétel, hiszen az olasz dizájn három különleges jellegzetességét ragadja meg: a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a gondos kidolgozást. Ez az a külső takaró, amellyel az Alfa Romeo dizájnerei aprólékos műgonddal beburkolták a Giulia műszaki alkotóelemeit.

A kivételesen kiegyensúlyozott arányok a jármű alapvető műszaki jellegzetességéből fakadnak: az Alfa Romeo ragaszkodott az 50/50 arányú tömegelosztáshoz, valamint a hátsókerék-hajtáshoz. A tökéletesen kiegyensúlyozott tömegelosztás érdekében a két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab. Ezért is olyan rövidek a Giulia túlnyúlásai, és ezért olyan hosszú a motorház és az első kerékdobok, míg az utastér hátra húzva helyezkedik el, azokra a hajtott kerekekre ‘nehezedve’, amelyek optikailag is kijelölik azt a pontot, ahol a motor forgatónyomatéka átjut az útra.

Mindez igen tekintélyes – a kategóriában rekordnak számító – tengelytávot eredményez, miközben a karosszéria a méretosztály legkisebbjei közé tartozik. Ezek az arányok felülnézetből dinamikus ellipszist rajzolnak ki. A lekerekített szögek és az utasteret körül ölelő tetőoszlopok vízcsepp alakú profilt, és ezáltal lendületet kölcsönöznek az autónak: a Giulia körvonala emlékeztet az egykori  Giulietta Sprintre, minden idők egyik leggyönyörűbb automobiljára.

Az olasz stílus második pillére az egyszerűség, amely mögött valójában a létező legösszetettebb ipari kreatív folyamat: az autótervezés rejlik. A stílus, a dizájn az, amely ezt a hosszú, komplex folyamatot egyetlen egyszerű, természetes ív mögé rejti, kihangsúlyozva az elegáns idomokat és a kifinomult olasz ízlést. Ez a megközelítés, amely letisztult, feszes vonalakban nyilvánul meg, az Alfa Romeo történetének minden állomásánál tetten érhető. Az új Alfa Romeo erőteljes személyiségét ezért fejezi ki mindössze néhány egyszerű vonal: az oldalfalon végigfutó ív, amely kijelöli az ajtókat és a kilincseket, aztán ott a háromlevelű orrkialakítás, az autóipar történetének talán legjellegzetesebb, leghíresebb arca.

Végezetül az olasz stílus jellegzetessége az a kiváló minőségű felületkidolgozás, amelynek köszönhetően a karosszéria idomain erőteljesen, harmonikusan csillan meg a napfény. A végeredmény: az új Giulia, amelynek plasztikusan megformált idomai egy ugrásra kész nagymacskát idéznek. Ugyanezzel az ihletett szemlélettel találkozunk a beltér kialakításában. Minden letisztult, lényegre törő, és minden a vezetőt helyezi a középpontban, beleértve a vezetési stílushoz alkalmazkodni képes, kis átmérőjű kormánykereket, vagy az azon elhelyezett kezelőszerveket. És ez még nem minden. A vezető üléshelyzetét úgy alakították ki, mintha átlósan futó anyagszerkezetű szövetből vágták volna ki, a finoman hullámzó műszerfaltól az átgondolt elrendezést követő műszerekig az egész környezet egyedi szabású, kézzel varrott öltönyként illik a felhasználóhoz. Ezt az érzést erősíti a nemes anyagok használata: szénszálas kompozitok, fa és első osztályú szövetek teremtenek a szemnek és a kéznek egyaránt kellemes felületeket; elrendezésük gondos kézi munkáról tanúskodik.

 Ultramodern, innovatív erőforrások

Az ultramodern, innovatív erőforrások ugyancsak az Alfa Romeo elmaradhatatlan jellegzetességei közé tartoznak. Éppen ezért a Quadrifoglio modellváltozat számára egy olyan, műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrást alkottak, amely új etalont teremt a márka számára.

alfa_romeo_frankfurt_2015_autoaddikt_002

A hathengeres, benzines turbómotort a Ferrari mérnökei hangolták tökélyre; legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, menetteljesítményei pedig túlzás nélkül lélegzetelállítóak: álló helyzetből mindössze 3.9 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A szenzációs teljesítmény és forgatónyomaték ellenére az új motor meglepően takarékos, nem utolsó sorban az elektronikusan vezérelt hengerlekapcsolási rendszernek köszönhetően. Természetesen, mint minden új generációs benzin- és dízelmotor, ez a hathengeres erőforrás is teljes egészében alumíniumból készült, ami csökkenti az első tengelyre jutó terhelést, miközben biztosítja a jellegzetes, hamisítatlan Alfás motorhangot.

Tökéletes tömegelosztás

Az új Giulia jellegzetessége, hogy a mérnökök úgy osztották el a szerkezeti tömegeket, és úgy alkalmazták a felhasznált anyagokat, hogy a jármű tömege tökéletesen egyenletesen, 50/50 arányban terhelje a két tengelyt. Ez alapvető feltétele az Alfa Romeókra jellemző vezetési élménynek; megvalósításához pedig mérnökeink úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni.

A felfüggesztés nemcsak az optimális rugózás és stabilitás szempontjából meghatározó, de a tömegelosztásban is alapvető szerepet játszik. A hátsó felfüggesztésnél a maximális menetteljesítményeket, vezetési élményt és komfortot biztosító multilink szerkezet mellett döntöttünk. Elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztunk, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít. A kizárólag az Alfa Romeo által alkalmazott megoldás ívmenetben is változatlan utánfutást biztosít, és mivel a sebességtől és menetkörülményektől függetlenül, folyamatosan optimális érintkezést biztosít az útfelület és az abroncs között, igen nagyfokú oldalirányú gyorsulást tesz lehetővé. így a piaci szegmens legközvetlenebb kormányáttételével rendelkező Alfa Romeo Giulia természetesen és ösztönösen vezethető.

Innovatív, exkluzív műszaki megoldások

Az Alfa Romeo műszaki kultúrájának újabb megnyilvánulási formájaként a futómű és a felfüggesztés konstrukcióját, anyagválasztását és kidolgozását tekintve minden esetben tökéletes. Ennek következtében mérnökeink úgy döntöttek, hogy az elektronikus segédrendszereket csupán arra használjuk, hogy még élvezetesebbé tegyük a kiemelkedő mechanikus alapok által meghatározott vezetési élményt.

Ez nyilvánul meg az új modell olyan, exkluzív műszaki megoldásaiban, mint a dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer, amely révén a hátsó differenciálmű eltérő mértékű hajtónyomatékot juttathat a két hátsó kerékre. Ezáltal rossz tapadási viszonyok mellett is javult az erő átvitele az aszfaltra. Az autó így biztonságosan és élvezetesen vezethető, anélkül, hogy zavaróan közbeavatkoznának a menetdinamikai szabályozó rendszerek. Az új Alfa Romeo fedélzetén mutatkozik be az integrált fékrendszer, ez az innovatív, elektromechanikus rendszer, amely a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervó funkcionalitásával kombinálva nem csupán a szokásos terhelésfüggő fékerőelosztásról gondoskodik, hanem késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot.

A kiváló légellenállási tényező, az ívmenetben jelentkező, tökéletesen kiegyensúlyozott erőhatások, illetve leszorítóerő mellett az új modell aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez. Ezeket az ultramodern rendszereket a Chassis Domain Control (CDC) vezérli: a fedélzeti elektronikai rendszerek agya, amely az egyes funkciók között megosztja az optimális menetteljesítmények és a maximális vezetési élmény eléréshez szükséges feladatokat.

Az új Alfa Romeo Giulia esetében a jármű menetdinamikai jellemzőit a vezető igényei szerint módosító Alfa DNA rendszer is megújult: a lehetőség sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a takarékos (az Alfa Romeo történetében először alkalmazott, környezettudatos beállítás), valamint természetesen a verseny beállítás (a nagyteljesítményű változat esetében):

Az új modell utastere minőség, biztonság, felszereltség és kényelem szempontjából a legmagasabb szintet képviseli, miközben megvalósítja az Alfa Romeo jellegzetességét: a vezetőközpontú kialakítást.  Egyáltalán nem véletlen, hogy az összes elsődleges funkció kezelőszerve a kormánykeréken kapott helyet, akárcsak a Forma 1-es autóknál. Az ember-gép interfész két egyszerű, felhasználóbarát tekerőgombból ál, amelyekkel az Alfa DNS funkciók, illetve az infotainment rendszer beállításai módosíthatók.

A legjobb tömeg/teljesítmény arány

A kimagasló (3-nál alacsonyabb) tömeg/teljesítmény arány megvalósítása érdekében az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítményt az ultra könnyű anyagok széleskörű alkalmazásával kombinálja. Szénszálas kompozit anyagból készült például a kardántengely, a motorházfedél és a tetőlemez, míg a motor, a fékek, a felfüggesztés (beleértve az első rugótornyot  és az első és hátsó segédkereteket), valamint számos karosszériaelem, például az ajtók vagy a kerékdobok gyártásához alumíniumot használtak fel. A hátsó kereszttartó alumínium kompozitból és műanyagból készült.

Az össztömeg csökkentése érdekében a fékrendszerben alumínium komponenseket és karbon-kerámia féktárcsákat alkalmaztunk, míg az ülések váza szintén szénszálas szerkezetű. Mindezen tömegcsökkentés ellenére a jármű kategóriájának legkedvezőbb szerkezeti szilárdságával bír, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartósságot, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.

Az új Volkswagen Tiguan Frankfurtban mutatkozott be

A Frankfurti Nemzetközi Autókiállítás (IAA) az új Tiguan bemutatójának színpadává válik. Az első generációból eladott több, mint 2.6 millió példány után a Volkswagen Csoport leleplezte az egyterű legújabb nemzedékét.

volkswagen_tiguan_2016_frankfurt_autoaddikt

A Volkswagen négy változatban mutatja be az IAA alkalmával (közönségnapok: szeptember 17-27 között) az új Tiguant: a szériaváltozatok közül a különösen sportos Tiguan R-Line-t, valamint egy klasszikus onroad modellt és egy célzottan terepre készült offroad változatot. Az eladási adatok alapján legsikeresebb SUV jövőjére ugyanakkor a Tiguan GTE enged betekintést, plug-in hibrid hajtású tanulmányautóként (a Tiguan GTE rendszerteljesítménye 160 kW/218 LE).

Az eladási rekorder második nemzedékének konstrukciója – a Volkswagen Csoport SUV modelljei közül elsőként – a jövőbe mutató MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) szerkezeten alapul. Ennek köszönhetően a Tiguan valamennyi tulajdonsága javul: karosszériájának arányai feltűnően sportosak, minden szemszögből karizmatikus és az elődhöz képest több, mint 50 kilogrammal sikerült csökkenteni a tömegét, miközben a bel- és a csomagtér helykínálata hatalmas. Az új Tiguan csomagtartója (a hátsó ülésig pakolva) 615 liternyi, amennyiben a hátsó ülések támláit is lehajtjuk, úgy 1.655 literesre bővül, ami 145 literrel több elődjénél.

A hatékonyság fokozása a motorokra is jellemző: erőforrások széles palettája áll rendelkezésre a 85 kW/115 LE és 176 kW/240 LE közötti tartományban. A motorok erősebbek, ugyanakkor akár 24%-kal takarékosabbak is az elődökhöz képest. Az új 4MOTION Active Control segítségével az összkerékhajtás egyénibben és egyszerűbben igazítható bármilyen útviszonyokhoz.  Az impresszív hajtásláncnak köszönhetően a Tiguan akár 2.500 kg-os össztömegű fékezett utánfutót képes vontatni. A vezetői segédrendszerek tökéletes kényelmet, dinamikát és biztonságot (többek között szériafelszerelés a városi vészfékező és gyalogos-felismerő funkcióval ellátott Front Assist, a Lane Assist és a másodlagos ütközésvédelem) nyújtanak.

Az online szolgáltatók új dimenziókat tárnak fel (többek között automatikus balesetbejelentés, online valós idejű közlekedési és parkolóhely információ, járműállapot jelentés), a fedélzeti elektronika az App-Connect segítségével az Apple és az Android világának valamennyi aktuális okostelefonját integrálja az Infotainment-rendszerek funkcióiba, sőt a Media Control applikáció segítségével még a táblagépek is a gépkocsi elválaszthatatlan részévé válnak.

Olyan Tiguan született, amellyel a Volkswagen a kompakt egyterű szegmenst jórészt újradefiniálja.

Frankfurti Nemzetközi Autószalon 2015: bemutatkozott a Honda Project 2&4

A Honda Project 2&4 powered by RC213V néven benyújtott pályázat diadalmaskodott a Honda által kiírt Global Design Project versenyen.

A Honda Project 2&4 pályamű a kreatív szakértelem koncepcióját ülteti át a gyakorlatba, újabb tanúbizonyságát adva, hogy az évente 28 millió autó-, motorkerékpár-, kisgép-, hajó- és repülőgépmotort gyártó Honda továbbra is az iparág éllovasa.

A legfőbb törekvés mit sem változott a cég fejlődése során: minél különlegesebb vezetési élményt nyújtani a vásárlók számára. E gondolat mentén látott napvilágot a Honda Project 2&4 is, melyben a két- és négykerekű járművek képességei fonódnak össze. Az alapot az RC213V versenymotor közúti használathoz igazított hajtóműve adja, erre épül a speciális jármű, amiben a motorkerékpárok nyújtotta szabadság és az autók manőverezhetősége talál egymásra.

A kivételes, 999 köbcentis, V4-es, négyütemű erőforrást a MotoGP versenyeken fejlesztették a Honda mérnökei, szabadjára engedve képzelőerejüket és teret adva az Álmok ereje filozófiának, ami évtizedek óta inspirálja a japán iparóriás szakembereit. A modell – 13 ezres percenkénti főtengelyfordulatnál leadott – csúcsteljesítménye meghaladja a 215 lóerőt, míg a legnagyobb forgatónyomaték 118 Nm (10 500 f./perc). A kiemelkedő erőt hatfokozatú, duplakuplungos váltó (DCT) továbbítja a hajtott kerekekre.

A Team Hondaglobális kreativitása inspirálja az alkotókat

Több mint nyolcvan formatervező és egyéb területen dolgozó szakember vett részt a Global Design Project névre keresztelt házibajnokságon, melynek legfőbb célja, hogy világszerte motiválja a Honda munkatársait. E nagy közösséget jelöli a „Team Honda” kifejezés, egyértelműen utalva rá, hogy a nagy távolságok ellenére a cég alkalmazottjai egy csapatot alkotnak és egy célért küzdenek.

Az évente esedékes, Honda formatervező-stúdiók számára kiírt viadal elősegíti, hogy a tagok megosszák egymással gondolataikat és a lehető legjobb eredményeket érjék el.

A Honda Project 2&4 remekül szemlélteti, hogy a verseny, illetve a résztvevők átgondolt munkamegosztása milyen hatással van a mérnökökre. A Honda Project 2&4-et a Honda asakai motorkerékpártervező-stúdiója és wakói autótervező-stúdiója dolgozta ki, hihetetlen érzékkel kombinálva a két- és négykerekűek előnyeit. Munkájuk gyümölcse nem csak újabb bizonyíték a Honda tervezőstúdiók egyedülálló kreativitására, hanem a jövőbeni mobilitásra is nagy hatással lehet.

Középpontban a magával ragadó vezetési élmény

Talán egy gyártó sem büszkélkedhet olyan átfogó tudással a versenysportok terén, mint a Honda, elég csak megnézni a márka eredményeit, hogy lássuk, a cég szinte minden szakágban sikerre vitte járműveit. A temérdek tapasztalat a mindenkori fejlesztések alapja, s természetesen a siker titka. Ez esetben például a legendás, 1965-ös Honda RA272 versenyautó inspirálta a karosszériát tervező, valamint a motor beépítéséről döntő szakembereket. A konstrukció alapját egy speciális váz adja, erre épülnek a különféle alkatrészek, miként azt a kompakt motorkerékpároknál megszokhattuk. A modell teljes hossza 3040 milliméter, míg szélessége 1820, magassága pedig 995 mm. A könnyed építésmódnak köszönhetően a középmotoros jármű tömege csupán 405 kilogramm, erre teszi fel a koronát a lehető legalacsonyabbra helyezett tömegközéppont és a példátlan  manőverezhetőség, illetve közvetlen viselkedés.

A pilóta számára kialakított, nyitott fülke érdekessége a speciális vezetőülés, mely olyan érzetet kelt a sofőrben, mintha az úttest felett lebegne. A lebegő ülés a lehető legközelebb viszi a vezetőt az akcióhohoz, egyszerre ajándékozva meg a motorkerékpár szabadságával és a Honda Project 2&4 extrém teljesítményével. Utóbbiról mindent elárul, hogy a fordulatszámmérő piros tartománya 14 ezernél kezdődik.

Kimagasló vezetési élményt, luxust és kényelmet ígér az új BMW 7-es sorozat

Közel négy évtizedes világraszóló sikertörténet után korszerű és iránymutató formában érkezik a BMW luxuslimuzinja, a BMW 7-es immár hatodik nemzedéke.

bmw_7_2016_autoaddikt_001

A generációváltással a BMW számos olyan innovatív technikát vonultat fel, amelyek vetélytársai körében is újdonságnak számítanak.

Formavilág: magabiztos és stílusos fellépés, dinamika és exkluzív elegancia

  • Két karosszériaváltozat normál, illetve hosszú tengelytávval
  • Hosszúsága 5098 (hosszított tengelytávú változat: 5238), szélessége 1902, magassága pedig 1478 (hosszított tengelytávú változat: 1485) milliméter, így az új BMW 7-es a márka valaha készült legnagyobb méretű sorozatgyártású modellje
  • A BMW jól ismert, jellegzetes formai nyelvezetének újszerű, igényes és autentikus megfogalmazása
  • Különösen precíz kidolgozású formai elemek; igényes anyagválasztás és minőségi megmunkálás
  • Sky Lounge panoráma üvegtető világszerte egyedülálló technikával készült fényáteresztő felülettel, amely hatféle színárnyalatra állítható be
  • Az M Sport csomag egészen egyéni stílusban hangsúlyozza ki a BMW 7-es sorozat sportos stílusát, míg a Pure Excellence és a BMW Individual Design Composition csomagok az autó luxuskarakterét emelik ki.

bmw_7_2016_autoaddikt_005

Utastér: kellemes környezet, intuitív kezelés érintőképernyővel és a BMW mozdulatvezérlési rendszere

  • Az új BMW 7-es sorozat utastere valósággal újraértelmezi a luxusszínvonalú autózás élményét; exkluzív és modern stílusú környezet, kiemelkedően bőséges térkínálat, rendkívül igényes anyagválasztás, precíz kidolgozás
  • Új tervezésű, opcióként egészen a hátsó lábtérig nyúló középkonzol
  • Elektromosan állítható komfortülések és az Executive Lounge összeállítás gondoskodik a hosszú utazások során is a lehető legmagasabb színvonalú kényelemről, valamint aktív ülésszellőztetés és masszázsfunkció a vezető és az első utas, illetve Vitality Program a hátul helyet foglalók számára
  • Heat Comfort csomag fűthető ülésekkel és kormánykerékkel, valamint fűthető ajtó-kartámaszokkal, illetve első és hátsó középső kartámasszal
  • Érintőképernyővel (Touch Display) kiegészített iDrive kezelési rendszer funkciók egész sorának intuitív vezérlésére

bmw_7_2016_autoaddikt_002

  • Világpremierjét tartja a BMW mozdulatvezérlési rendszere: a háromdimenziós érzékelők előre definiált kézmozdulatok segítségével teszik lehetővé az infotainment-rendszer intuitív és egyszerű kezelését
  • Exkluzív zenei élmények a Bowers & Wilkins Diamond high-end surround-hangrendszerrel
  • Innovatív BMW Touch Command multifunkciós kezelőegység: a hátsó középkonzol kartámaszába épített, 7 col képátlójú, kiemelhető táblagép a kényelmi berendezések, valamint az infotainment-rendszer és a kommunikációs funkciók kezelésére
  • Hangulatvilágítás az ajtók előtt Környezet-megvilágítással (Welcome Light Carpet); Ambient highlight funkció a hátsó utastérben az új BMW 7-es sorozat hosszított tengelytávú változatai számára, de az Ambient Air csomag utastér-illatosító rendszer is szerepel a kínálatban
  • Vezeték nélküli, induktív töltési lehetőség (Wireless Charging) a mobiltelefonok számára.

bmw_7_2016_autoaddikt_004

Menettulajdonságok: tovább fokozott dinamika és kényelem, kompromisszumok nélkül

  • Az új BMW 7-es piaci szegmense első modellje, amelyben ipari előállítású szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) alkot korszerű kombinációt az acéllal és az alumíniummal. Ez a vegyes anyaghasználat jóval szilárdabb utascella kialakítását tette lehetővé, az új BMW 7-es sorozat tagjai akár 130 kilogrammal is könnyebbek lehetnek elődeiknél
  • Az új BMW 7-es sorozatban mutatkozik be az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás, amely elektromechanikus állítású stabilizátoraival mérsékli hatékonyan a dinamikus kanyarvételek során a karosszéria oldalirányú dőléseit, s a rendszer az útfelület érzékelt egyenetlenségeit is tekintetbe veszi a csillapítás-szabályzás során

bmw_7_2016_autoaddikt_007

  • Már alapkivitelben automatikus szintszabályzással működő légrugózás és Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) mindkét tengelyen, az extrafelszerelésként kínált Aktív kormányzás (Integral Active Steering) immár a BMW xDrive összkerékhajtási rendszerrel együtt is rendelhető
  • Az alapkivitelhez tartozó, továbbfejlesztett „élménykapcsoló” (Driving Experience Control) immár ADAPTIVE üzemmóddal, amely a sofőr vezetési stílusa és a pillanatnyi útviszonyok szerint alakítja az autó alapvető beállításait
  • Már alapkivitelben teljes-LED fényszórók, amelynek a luxuslimuzinok piaci szegmensében egyedülálló alternatívája a BMW extrafelszerelésként kínált, vakításmentes lézervilágítása (BMW Laserlight) a BMW távfény-asszisztensével (BMW Selective Beam) és a LED-fényszórókhoz viszonyítva kétszeresére – 300-ról 600 méterre – bővült hatótávjával

Hajtásrendszer: új generáció, tovább növelt gazdaságosság

  • Új soros, hathengeres erőforrások a BMW TwinPower Turbo technikával a BMW Group legújabb motorgenerációjának tagjaiként
  • A BMW 740i és 740Li 3,0 literes benzinmotorja elődjéhez képest 5 kilowattal nagyobb, 240 kW/326 LE, míg a BMW 730d és BMW 730Ld ugyancsak 3,0 literes dízel erőforrása elődjéhez viszonyítva szintén 5 kilowattal magasabb, 195 kW/265 LE teljesítményt kínál

bmw_7_2016_autoaddikt_006

  • A piaci bevezetéskor rendelkezésre álló motorpaletta csúcsán a széles körűen továbbfejlesztett, 4,4 literes, 330 kW/450 LE teljesítményű V8-as aggregát áll, amely a jól bevált elrendezésben, vagyis a hengersorok közötti „V-térben” tartalmazza a BMW TwinPower Turbo technikát
  • Opcióként a BMW xDrive összkerékhajtása fokozhatja tovább a menetdinamikai képességeket és a biztonságot
  • Megnövelt hatásfokú, nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó továbbítja a motor teljesítményét, amely szélesebb fokozatosztási tartománnyal és a navigációs adatbázis által támogatott kapcsolási programmal működik
  • Hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellként a BMW 740e bővíti tovább a választékot, egyszerre tartalmazva belsőégésű motort és a BMW i modellek BMW eDrive technikáját; 240 kW/326 LE rendszerteljesítmény, 2,1 l/100 km üzemanyag-fogyasztás, 49 g/km szén-dioxid-kibocsátás (EU)

EfficientDynamics: a könnyűszerkezetes építés úttörője, a gazdaságos és élvezetes vezetés mércéje

  • A BMW EfficientLightweight könnyűszerkezetes technológia és a legkorszerűbb hajtásrendszer mellett a természeti erőforrásokat kímélő anyagválasztás, az új, energiatakarékos termelési folyamatok és továbbfejlesztett, környezetkímélő újrahasznosítás járulnak hozzá nagymértékben ahhoz, hogy az új BMW 7-es sorozat tagjait teljes életciklusukon át példamutatóan kedvező környezetvédelmi mérleg jellemzi

bmw_7_2016_autoaddikt_008

  • Különösen gazdaságos energiamenedzsment többek között a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration) és az Automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Auto Start Stop Function) alkalmazásával
  • Az „élménykapcsolóval” (Driving Experience Control) aktiválható ECO PRO üzemmód a vitorlázó funkció használatát is lehetővé teszi, amely 50 és 160 kilométer/óra között gázelvételkor önműködően leválasztja a hajtásláncot a motorról

BMW ConnectedDrive: új perspektívák intelligens hálózatokkal

  • Világpremier: Távirányítású parkolás (Remote Control Parking) a BMW Display Key segítségével
  • Immár teljes körű Driving Assistant csomag növeli a kényelmet és a biztonságot a Hátsó ütközésvédelem (Rear collision prevention), a Sávváltást segítő rendszer (Lane Change Warning), a Sebességkorlátozások kijelzése (Speed Limit Info) és a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Rear crossing traffic warning) funkcióival kiegészülve. A kényelmet növelő funkciókkal bővült a Driving Assistant Plus összeállítás: Kormányzás- és sáv-asszisztens (Steering and lane control assistant), Sávtartó-asszisztens aktív oldalütközés-védelemmel (Lane keeping assistant with active side collision protection), Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic jam assistant) a fél-automatizált vezetéshez, valamint Első és hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Front and rear crossing traffic warning)
  • A Surround View rendszer új generációja a Felülnézet (Top View) és Térbeli nézet (3D View) funkciókkal a Központi kijelzőn (Control Display), egyénileg választható nézetekkel és Panoráma nézettel (Panorama View) az autó melletti (elöl és hátul) forgalom felügyeletére
  • Új BMW szélvédő-kijelző (BMW Head-Up Display) 75 százalékkal megnövelt kivetítő-felülettel.

bmw_7_2016_autoaddikt_003

Piaci bevezetés: 2015. október végén

Modell Bruttó ár (Ft)
740i 28 665 000
740Li 30 049 000
750i xDrive 34 545 000
750Li xDrive 35 732 000
730d 26 640 000
730d xDrive 27 730 000
730Ld 28 072 000
730Ld xDrive 29 160 000

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK