Főoldal Blog Oldal: 460

Legyártották a tízmilliomodik BMW 3-as limuzint

A bajor gyártó legsikeresebb modellcsaládjának jubileumi képviselője a BMW Group müncheni egységének gyártósoráról gurult le. A BMW kategóriateremtő prémium limuzinja idén júliusban új fejezetet nyitott a világszerte népszerű modell sikertörténetében.

10_millio_bmw_limuzin_autoaddikt

Legurult a BMW Group müncheni autógyártó- és összeszerelő üzemének gyártósoráról a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin, amely a legnépszerűbb BMW-modellsorozat immáron négy évtizedre visszatekintő sikertörténetének legújabb mérföldköve. A BMW Group az elmúlt negyven évben több mint tizennégymillió 3-as BMW-t adott át ügyfeleinek világszerte, amelynek több mint a fele limuzin karosszériaváltozatú volt. A BMW 3-as sorozat legújabb generációjának gyártása idén júliusban vette kezdetét, amely új fejezetet nyitott a modellcsalád sikertörténetében. A jubileumi, tízmilliomodik modell egy Imperial Blue metálkék fényezésű BMW 320d.

„A BMW 3-as sorozata negyven évvel ezelőtt e falak közül indult hódító útjára, a globális sikertörténet csúcspontjaként pedig eme tízmilliomodik modell is itt, a BMW Group müncheni gyárában látott napvilágot. Kivételes elismerés ez nekünk, amely mindannyiunkat büszkeséggel tölt el” – fogalmazott a jubileumi modell elkészülése kapcsán Hermann Bohrer, a BMW Group müncheni létesítményének igazgatója.

A BMW 3-as modellsorozatának képviselői világszerte négy gyárban készülnek párhuzamosan, amelyek közül a müncheni egység a legnagyobb: ez a bajor gyártó egyetlen üzeme, amelyben a 3-as BMW mindegyik modellgenerációját gyártották. Hogy megfeleljen az egymás után érkező generációk támasztotta újabbnál újabb felszereltségi, minőségi és megbízhatósági elvárásoknak, a Münchenben található gyártó- és összeszerelő létesítményt megállás nélkül fejlesztették, termelő rendszereit pedig folyamatosan modernizálták. Az átfogó és összetett, mégis gördülékeny gyártási eljárásnak köszönhetően a BMW ügyfelei ma már bármelyik karosszériaváltozatú 3-as BMW-t maximálisan személyre szabhatják, az eltérő felszereltségi szintektől függetlenül, szinte teljes mértékben a saját igényeik szerint.

A BMW Group müncheni gyártósoráról naponta ezer autó gurul le, amelyeknek több mint a fele a 3-as sorozat tagja. A legnépszerűbb modellsorozat képviselői iránt mutatkozó globális kereslet kielégítése érdekében a vállalatcsoport a BMW 3-as sorozatot világszerte négy üzemben gyártja: München mellett Regensburg-ban (Németország), Rosslyn-ban (Dél-Afrika) és Tiexi városában (Kína).

A sikertörténet kezdete

1970-ben a BMW Group tervezőmérnökei egy olyan vadonatúj modellsorozat megalkotását tűzték ki célul, amely jó eséllyel pályázhat a legnépszerűbb BMW-modell címére. A koncepció olyannyira jól sikerült, hogy megszületésével azonnal létrehozta a prémium középkategóriát, a BMW 3-as sorozat modellgenerációi pedig azóta is időről időre felülmúlják a várakozásokat. A szegmens elsőszámú képviselője a hétköznapi használhatóságot kortárs dizájnnal és a sportos vezetés élményével ötvözi, immáron negyven éve: a nemzetközi sikermodell 1975 júniusában, mintegy fél évtizeden át tartó fejlesztés után látott először napvilágot. Az első E30-as kódjelű BMW-ket az ezt követő években újabb és újabb karosszériaváltozatok megjelenése követte. Új modellgenerációival a BMW 3-as sorozat rendre utat mutat a járműtechnológiai innovációk terén, minden korábbinál magasabb szintre emelve a minőség, a hatékonyság, a megbízhatóság, a kényelem és a vezetési élmény egységét.

A Honda Civic Tourer Active Life tanulmány Frankfurtban mutatkozik be

Az idei Frankfurti Autószalonon gördül a nagyközönség elé a Honda Civic Tourer Active Life Concept névre keresztelt tanulmánymodellje, ami a középkategóriás típus egyedülálló helykínálatára és variálhatóságra igyekszik felhívni a figyelmet.

Különleges koncepciója tulajdonképpen nem más, mint a stílus és a funkcionalitás násza. A letisztult, sportos karosszériához társuló, speciális fényezés és a gazdagon felszerelt, elképesztően tágas utastér esztétikai és gyakorlati szempontból egyaránt a maximumot ígéri a vásárlóknak.

Az Active Life Concept a Civic Tourer innovatív műszaki megoldásaira alapoz, mint például az üzemanyagtartály első ülések alatti elhelyezésének köszönhető hatalmas raktér és az alacsonyra engedett rakodóperem.

A Honda mérnökei így számos újdonságot álmodhattak bele az 1668 liternyi* hátsó részbe. Speciális, két kerékpár szállítására alkalmas, kihajtható tartókonzolt integráltak az autó hátuljába, amelyet úgy alakítottak ki, hogy a biciklik karbantartásában is a tulajdonos segítéségre legyen. Emellett beépített légkompresszor, plusz világítóegység, megnövelt árnyékolófelület és kihajtható szerelőpad járul hozzá a kényelmesebb munkálatokhoz, nem beszélve a csomagtartó oldalában elhelyezett szerszámosdobozról, kulcstartóról és víztartályról. Az ötletek sorát a kocsi tetejére szerelhető, rendkívül alacsony légellenállású szállítódoboz zárja, ebben kaphatnak helyet egyebek mellett a kerékpárosok cipői és sisakjai.

Igazodva műszaki tartalomhoz, a Civic Tourer Active Life Concept megjelenése is rendhagyó. Egyedi, kék fényezésének „Gun Metallic” színátmenet ad kontrasztot, míg a sportos tetővonalat ezüstszínű sínek hangsúlyozzák. Az új, 18 colos, könnyűfém felnigarnitúra és a hátsó lökhárító szintén a modell sportos jellegét fokozza.

Számos prémium megoldással találkozni az utastérben is. A kormány és a váltó bőrborítását például kék cérnával varrták össze a Honda munkatársai, a tetőkárpit pedig fekete, akárcsak a Civic Sport és Civic Type R esetében.

Ráadásként az első ülések szarvasbőr és marhabőr kárpitozást kaptak, méghozzá karbonszerű, kék betéttel, ami nem csak az üléseken fut végig, hanem a szarvasbőrbe öltöztetett ajtókárpitokon is.

Persze a Civic Tourer legfőbb vonzereje továbbra is páratlanul fejlett hajtásláncában, illetve hatékonyságában rejlik. A Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tagjaként bemutatott 1.6 i-DTEC erőforrás egyedülállóan takarékos, miként azt a GUINNESS WORLD RECORDS üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó címe is bizonyítja. Utóbbit egy kivételes utazáson vívta ki a modell. A Civic Tourer 1.6 i-DTEC 25 nap alatt 24 európai országba látogatott el, és a 13 498 kilométeres távon 2,82 l/100 km átlagfogyasztást ért el.

40 éves az Iveco márka: szakmai kiválóság, 150 év tapasztalattal

Az Iveco idén 40-ik születésnapját ünnepli: ez fontos mérföldkő egy olyan nagynevű márka életében, amely maga is formálta a nemzetközi árufuvarozás történelmét. Ez nemcsak 40 évnyi sikert jelent, hanem 150 éves ügyféltapasztalatot, valamint kimagasló teljesítményt és persze járműveket, amelyek világszerte az utak meghatározó szereplőivé váltak, és a korszerű technológia és a fenntartható fuvarozás üzenetét közvetítik.

CMYK base

Az Iveco a világ egyik vezető termelőgép-gyártójaként számon tartott CNH Industrial cégcsoport egyik márkája. A CNH Industrial révén az Iveco termékeket európai, kínai, ausztrál, argentin, brazil, illetve afrikai gyárakban állítják elő, emellett a vállalat több mint 160 országban folytat üzleti tevékenységet.

A jeles születésnap megünneplésére az Iveco egy különleges logót készített, amely egy stilizált járművet ábrázol „40 év Iveco, 150 év tapasztalat” szlogennel. A logó 2015 végéig minden, az Iveco márkával kapcsolatos írásos kommunikációs anyagon megjelenik majd.

Az ünnep jelentősebb mozzanatai a külön az erre a célra létrehozott www.iveco40.com weboldalon – 14 különböző nyelven – követhetők nyomon. Ezen a weboldalon elindult egy nyereményjáték is, amely arra bíztatja az Iveco-rajongókat, hogy fotókkal illetve videókkal elmondott történeteik megosztásával legyenek részesei a márka 40. születésnapjának. A hét legjobb fotói bekerülnek egy virtuális albumba, amely a különleges jubileum alkalmából készül.

A márka egy videóval is megemlékezik a jeles évforduló alkalmáról – a https://youtu.be/XwSoJzxHoVs link alatt online megtekinthető –, amely évtizedről évtizedre, 1975-től egészen napjainkig bemutatja az Iveco történelmének kulcsfontosságú mozzanatait. Köztük egyes járművek új típusait, a technológiai újításokat vagy a jelentősebb szponzorációs együttműködéseket, amelyek a haszonjárművek világtörténelmének elválaszthatatlan részei.

Iveco: az új jelmondat új megközelítést fejez ki, fókuszálva a technológiára, a teljes körű üzemeltetési költségekre, a fenntarthatóságra és az üzleti partnerségre.

Az Iveco márka az évek során megmutatta, hogy képes merészen hozzáállni aváltozáshoz. Ma már a történelem új fejezetét írja, nemzetközi és multikulturális színtéren is fontos szereplőként kitartóan követi elképzeléseit, és továbbra is összpontosít az alapértékekre: technológia, teljes körű üzemeltetési költségek, fenntarthatóság és üzleti partnerség.

Az innovációnak és az új technológiáknak szentelt folyamatos figyelemnek köszönhetően az Iveco európai szinten az alternatív megoldások élharcosává vált, előrevetítve ezzel olyan módszereket, amelyek hozzájárulnak majd a káros környezeti hatások további csökkentéséhez, és ahhoz, hogy az Iveco ideális partner legyen a fenntartható fuvarozásban. Ezt az elképzelést tükrözi az Iveco új jelmondata is: Iveco, az Ön partnere a fenntartható fuvarozásban.

1975-től napjainkig: egy sikertörténet

A vállalat nagy kihívás elé állította a piacot 1975-ben, amikor öt, akkoriban európai csúcsszereplőnek számító gyártó (Magirus-Deutz, Fiat, Lancia, Unic és OM) egyesülésével létrejött. Az előd cégek összesen több mint 150 évnyi tapasztalattal rendelkeztek haszonjárművek tervezése és gyártása terén. A nemzetközi gyökerekből táplálkozó globális vállalat elképzelése öt olyan gyártó összeolvadásával született meg, amelyek mindegyike önállóan is jelentős szerepet játszott az európai haszonjárműipar 19. század végén kezdődött történelmében. A Fiat Industrial Vehicles Torinóból, Olaszországból; az OM Bresciából, Olaszországból; a Lancia Special Vehicles Bolzanóból, Olaszországból; az Unic Puteaux-ból, Franciaországból és a Magirus-Deutz Ulmból, Németországból származik.

Az Iveco az évek során felvásárlásokkal, szövetkezésekkel és nemzetközi vegyesvállalatok létrehozásával csatlakozott a közúti fuvarozási ágazatban tevékenykedő legnagyobb szereplők élvonalához. Olyan cégcsoporttá vált, amely jelentős szakértelmével a legjobb eredményeket mutatja fel a technológiai újítások terén, és gyártóként, illetve üzleti megoldásokat nyújtó partnerként megszilárdította jelenlétét a legfontosabb fejlett és fejlődő piacokon egyaránt. Ennek az örökségnek a részeként 1986-ban létrejött az Iveco Ford Truck Ltd vegyesvállalat (valójában egy egyesülés) a Ford európai tehergépkocsi-részlegével. Majd az Iveco 1990-ben felvásárolta a spanyol Pegaso haszongépjármű-gyártót.

Történelme során az Iveco nemzetközi hírnevet és számos kitüntetést szerzett, köztük három „Nemzetközi év teherautója” díjat – 1992-ben az Eurocargo, 1993-ban az EuroTech és 2013-ban a Stralis. Továbbá az új Daily 2015-ben megkapta az „Év nemzetközi kishaszon-gépjárműve” címet.

Az Iveco neve mindig is összekapcsolódott a nemzetközi sportvilág legnagyobb szereplőivel, így például a motorsportok óriásával, a Scuderia Ferrarival és az All Blacksszel, Új-Zéland nemzeti rögbi csapatával, de a nagyközönség más jelentősebb kezdeményezései miatt is emlékezhet rá.

Ilyen volt például az 1995-ben egy Róma – New York expedícióval elindított híres Overland projekt, amely során az Iveco technológiájának alkalmazása jelentős szerepet játszott abban, hogy pozitív képet alakítsanak ki a tehergépkocsikról világszerte. Az Iveco narancssárga járművei nemzetközi figyelmet kaptak, miután veszélyes kalandokon mentek keresztül, extrém akadályokat küzdöttek le a világ legmostohább útjain és fenyegető időjárási körülményeket éltek túl úgy, hogy egyszer sem szakították meg az utazást – bizonyítva megbízhatóságukat és minőségüket.

Ez a kihívás jelenleg a Dakaron, a világ leghíresebb terepraliján folytatódik, amely milliókat vonz, és amelynek az Iveco hivatalos támogatója. A márka folytatja szponzorációs együttműködését a Petronas De Rooy Iveco csapattal, támogatva annak hajmeresztő dél-amerikai kalandjait. Az Iveco 2012-ben megnyerte a Dakart a De Rooy csapattal, az első, a második és a hatodik helyezést elérve. Ez egy igazán legendás kaland volt.

Felavatták az Opel Tudásközpontját Szentgotthárdon

Szentgotthárdon Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, Joachim Koschnicke, az Opel Group kormányzati kapcsolatokét felelős alelnöke, és Solt Tamás gyárigazgató avatta fel ünnepélyesen az Opel új Tudásközpontját. Az eseményre fél évvel az után került sor, hogy tavasszal ugyancsak Szijjártó és Koschnicke bejelentette a félmilliárd forint értékű projektet.

opel_tudaskozpont_szentgotthard_autoaddikt_3

Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd vezérigazgatója a megnyitó alkalmából elmondta: „A cég tudatosan épít a jövő generációjára. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy a fiatalok képzése mellett segítsék a munkahelyi elhelyezkedésüket is.”

Az Opel alelnöke, Joachim Koschnicke is azt hangsúlyozta, hogy az új oktatási központ a legjobb befektetés a jövő szempontjából. „A most megnyitott Tudásközpont nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy magasan képzett munkaerő utánpótlása legyen az Opel Szentgotthárdnak, illetve – szélesebb értelemben – az egész magyar autóiparnak.”

Szijjártó Péter miniszter az avatáson méltatta az Opel folyamatosan bővülő magyarországi tevékenységét és Joachim Koschnicke ebben játszott személyes szerepét, amelynek elismeréseként Magyar Érdemrend Tisztikeresztje kitüntetést adta át az Opel Group alelnökének.

Az új oktatóközpont létrehozásával az Opel Szentgotthárd újabb lépést tett a munkaerő-utánpótlás biztosítása valamint a Nyugat-magyarországi régió duális képzési lehetőségének fejlesztése érdekében.  A beruházási összegből 700 ezer eurót az oktatóközpont épületének kialakítására, 1 millió eurót pedig eszközbeszerzésre fordítottak.

opel_tudaskozpont_szentgotthard_autoaddikt_1

A szentgotthárdi Opel gyár – ahol az idén is több száz új dolgozót vettek, illetve vesznek fel – már a munkába lépés előtt tudatosan felkarolja a fiatalokat. Az új oktató központ szervesen hozzájárul a jövő szakmunkásainak és mérnökeinek felkészítéséhez illetve a cég számára fontos szakember utánpótláshoz is. Az Opel emellett arra számít, hogy az oktatási központ hozzájárul ahhoz, hogy a szentgotthárdi üzem motorgyártás szempontjából úgynevezett kompetencia központtá váljék.

Az Opel 1.7 millió eurós – azaz félmilliárd forintos – beruházással kialakított oktatóközpontja összesen közel 100 diák egyidejű szakmai felkészítését tudja biztosítani. Ezen felül évente további száz – a duális képzésben résztvevő – diák a szentgotthárdi központban fog bizonyos részképzéseken részt venni. A kurzusok színvonalát az oktatásban résztvevő elismert szakemberek, valamint sok esetben külföldön is tapasztalatot szerzett mérnökök kimagasló tudása garantálja.

A tanműhelyeket automatikai technikus, gépi forgácsoló és villanyszerelő szakmák oktatásához alakították ki az új oktató központban. Ugyanitt hozták létre a szombathelyi duális gépészmérnök-képzés gyakorlati oktatóbázisát is, ahol a hallgatók elsajátíthatják a mérnöki ismereteket. A helyiségeket a legmodernebb gépekkel és eszközökkel szerelték fel, hogy a legjobb feltételeket biztosítsák a gyakorlati oktatáshoz és a tanulókkal megismertessék az Opel Szentgotthárd gyárában is alkalmazott világszínvonalú technológiákat

Az Opelnél jelenleg is folyamatos az új munkavállalók felvétele. Az új motorgyár termelésének felfutásával párhuzamosan a foglalkoztatottság is tovább nő, jelenleg 1.500 fő körül van, ami azt jelenti, hogy 2010 óta Szentgotthárdon több, mint megduplázta dolgozói létszámát. Az Opelnek meggyőződése, hogy az új oktatási központ nagyban hozzájárul a jövő szakembereinek képzéséhez és a szakember utánpótlás biztosításához.  Az Opel Szentgotthárd a magyar ipar egyik legstabilabb és legdinamikusabban fejlődő vállalata, amely 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat. Itt készül többek között az új Opel Astra valamennyi motorja és további újdonságok gyártására is készül az üzem.

Jövő héten Volkswagen-találkozó 2015 a Hungaroringen

Immár hagyománnyá nőtte ki magát a minden év őszén a Hungaroringen megrendezésre kerülő Volkswagen-találkozó. Évről évre nagyobb sikerrel – derült ki a sajtótájékoztatón.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_001

2012-ben, a Golf VII bevezetésével egyidőben rendeztek először ilyen eseményt, igaz, akkor még Golf-találkozó néven. Külön érdekesség, hogy abban az évben pont az év autójává avanzsált a hetes.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_012

A Golf-találkozó aztán annyira sikeres lett, hogy újra megrendezték, majd kinőtte magát az esemény globális Volkswagen-találkozóvá, számos, a márka által delegált modellt felvonultatva, egyre szerteágazóbb tematikával. 2014-ben, azaz tavaly már több, mint 12 ezer látogató tette tiszteletét a Hungaroringen – ráadásul az e modellek bemutatója is itt zajlott, valamint további hazai premier is itt kapott helyet, mint például az új Volkswagen Passat, a Volkswagen Golf Sportsvan, illetve a Volkswagen GTI Vision Roadster koncepció is itt fedte fel magát a hazai közönség előtt.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_002

Fontos kérdés: mi várható idén? Nos, a sorban negyedik Volkswagen-találkozó programja idén is színes kínálattal kecsegtet, hozzávetőlegesen 300 kiállító széria- és tuningolt Golf-ja vonul fel az aszfaltcsíkon, off-road bemutató és tesztvezetés, vezetéstechnikai tréning is szerepel a felhozatalban. Több apróbb találkozó is helyet kap szeptember 19-én, mint például a Käfer (Bogár), Jetta, Vento, Bora és Passat események, illetve a várva-várt Volkswagen Golf R 400 premierje is itt zajlik majd. Az estét pedig közkívánatra Sub Bass Monster koncertje zárja.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_008

Visszatérve az idei nyereményre: folytatván a tradíciókat, most is egy Volkswagen Golf talál majd gazdára, méghozzá egy Golf IV kabrió, mely korábban Frenreisz Károly zenész tulajdonában volt.

Nem lenne teljes a Volkswagen-találkozó idén sem a Transporter Hippifalu nélkül. Nos, mint ahogyan a névből is sejlik, ide alapvetően a klasszikus T1-től számítva bármiféle variációja bekerülhet, büszke tulajaikkal, akik stílszerűen szemléltetik majd a feeling lényegét, kempingezhetnek, egyedülálló élményekkel. Vigalmi negyed is lesz, ahol az ételt és italt Volkswagen Transporter food truckokból lehet beszerezni majd. A Transporter egyébként 1950 óta létezik, az első hivatalosnak mondható Transporter találkozó 1969-ben volt, Woodstockban – igaz, akkoriban még nem így hívták. Az első összgenerációs Transporter-találkozót 2009-ben rendezték.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_006

Igazi sztárvendég is érkezik, egy 1962-es évjáratú Transporter személyében. Az autó a maga 34 lóerejével akkor még legyőzhetetlennek bizonyult kategóriájában.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_010

A Transporter Hippifaluban egyebek mellett számos gyermekprogram is várja a résztvevőket, mászófallal, óriáscsúzdával, billiárdfocival; a felnőttek pedig részt vállalhatnak a Bullimpia elnevezésű rendezvényen, ahol például 300 kilogrammnyi terhet kell bepakolni egy Transporterbe, vagy épp bekötött szemmel kell kitalálni alkatrészek nevét. A bátrabbak pedig megmérettethetik magukat a Bulli Fociban, ahol is Volkswagen Transporterekkel kell focizni.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_007

Ha még mindez nem lenne elég, a látogatók megtekinthetik az új, ezennel hatodik generációját taposó Volkswagen T6 Multivan-t, de a teljesen megújult Volkswagen Caddy is itt mutatkozik be először.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_009

A másfél napos Transporter Hippifalu egyébként másfél napig tart (túlnyúlik az alap Volkswagen-találkozó rendezvényén).

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_013

A sajtótájékoztató után megcsodálhattuk néhány darabját az alapvetően oldtimer korú, a Volkswagen-találkozón kiállításra kerülő autóritkaságoknak – a cikk illusztrációi ezeket az autókat mutatják.

volkswagen_talalkozo_2015_sajtotajekoztato_autoaddikt_014

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Frankfurti debütálása előtt ismerkedtünk az új Opel Astra K-val

Leírni is hihetetlen: az Opel Astra immáron a K szériánál jár, pedig a mai napig szinte karnyújtásnyira a 90-es években debütáló első, akkor még Szentgotthárdon összeszerelt modell.

opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt_004

Az Opel hazai importőre – hasonlóan a tavalyi Opel Corsa-bemutatóhoz – ismét statikus jelleggel fedte fel 2015 aktuális és egyben legfontosabb újdonságának, az Opel Astra K-nak debütálást, mely jó 1 héttel késöbb, a 25. Nemzetközi Frankfurti Autószalonon mutatja meg magát majd a nagyközönségnek. Az esemény ismételten sokszínű és változatos volt, Danny Blue mentalista felvezetésével, majd később Kovács Ági olimpiai- és világbajnok úszó, az Opel magyarországi márkanagykövete szólt néhány szót az egybegyűltekhez. Kurt Beyer, az új Opel Astra dizájnjáért felelős szakember pedig részletesen vázolta az autó innovatív újdonságait.

kurt_beyer_opel_astra_k_2016_autoaddikt_2

Tény, hogy az új, 2016-os modellévű Opel Astra már nyomokban sem emlékeztet a korai F gyökerekre, már csak azért sem, mert anno a német gyártó alapvetően a szűkösebb büdzsével rendelkező vásárlókat célozta a népautóként is aposztrofálható alternatívával. Ráadásul, ha hozzávesszük az Opel kompakt-generációjának fejlődését (beleértve a Kadetteket is), akkor máris a tizenegyedik sorozatot tekinthetjük a vadonatúj Opel Astra személyében.

opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt_010

Minden kétséget kizáróan újraértelmezték az Opel Astra szellemiségét, úgy, hogy az remekül passzoljon a jelenlegi márkaarculatba is. Az autó front részén átrajzolásra került a dupla keresztléc és a hűtőmaszk is, markáns mátrix fényszórói pedig tovább növelik a presztízst, de akár merészen kijelenthetjük, hogy a prémiumérzet sem szorul háttérbe (ez az enteriőrre is jól ráillik). A C oszlop is teljesen újszerű hatást kelt, hátrafelé ívelő vonalvezetésével, valamint az egész autó tálalása-összhatása kompaktabbnak tűnik. Az új Opel Astra hossza 4.37 méteres, 5 centiméterrel rövidebb, mint az előd, magassága 1.48 méter – itt is lecsíptek a tervezők 2.5 centimétert; a kaszni légellenállási alaktényezője 0.285-ös értéket mutat.

opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt_008

Felszereltségtől és modelltől függően akár 200 kilogramm súlycsökkenés is tapasztalható, ami egy kifejezetten pozitív pontja az új Opel Astra-nak, hiszen sarkalatos pont volt mindez az autó előéletében. Ennek megfelelően növekszik a takarékosság, az agilitás, valamint a komfortérzet is.

kovacs_agi_opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt

Mindennek tekintetében nézzük a motorpalettát. A legnagyobb választható motor is mindössze csak 1.6 literes, a felhozatal 90 lóerőtől 200 lóerőig terjed (1.0, 1.4, 1.6 benzin és dízel). Az új Opel Astra-ban alkalmazza a gyártó először az új közvetlen befecskendezéses 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo aggregátot, mely súlytakarékos, alumínium alapú, 125, vagy 150 lóerős teljesítménnyel bír, a maximális forgatónyomaték pedig 245 Newtonméter. A gyári adatok szerint a fogyasztást akár 4.9 liter/100 kilométerben is meg lehet húzni, a károsanyag-kibocsájtás (CO2) pedig 114 g/km.

danos_andras_danny_blue_opel_astra_k_2015_autoaddikt

Amennyiben a leginkább takarékos motort keressük a benzines palettán, úgy az 1 literes ECOTEC Direct Injection Turbo a mi választásunk, 4.2 literes átlagfogyasztással, 96 g/km CO2 kibocsátással. Természetesen a dízel-irány is jelentős, itt az 1.6 CDTI suttogó dízel dominál, 110 és 136 lóerős verziókban, hatgangos váltókkal, 100 g/km alatt maradó károsanyag-kibocsájtással, akár 3.4 liter/100 kilométeres átlaggal.

opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt_006

Újdonság lesz még az Opel OnStar jelenléte, mellyel a gyártó szerint teljesen új fejezet nyílik a járműkapcsolódásban. Nyugat-Európában már futnak az első autók az Opel OnStarral – ez a személyes online- és szolgáltatási asszisztens nemcsak kellemesebbé, de főképp lazábbá teszi az autózást, és mostantól fokozatosan jelenik meg a márka valamennyi személygépkocsi-sorozatában. Elsőként 13 európai országban indul be, Magyarországra 2016-ban érkezik. Az Opel OnStar portfóliójában van automatikus baleseti segély, 24 órás műszaki segélyszolgálat, autólopás esetén segélynyújtás és nagy teljesítményű 4G/LTE-WLAN-hotspot, gyors és stabil kapcsolattal – az első 12 hónapban ingyen. Megint egy prémiumtechnika, amelyet széles vevőkörnek tesz elérhetővé az Opel.

opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt_007

Az Opel OnStar az év 365 napján, éjjel-nappal tesz gombnyomással felhívhatóvá egy beszélgető partnert. Híváskor az autó infotainment rendszerének beállításai alapján az Opel OnStar azonosítja az autós nyelvét, így olyan diszpécser jelentkezik, aki folyékonyan beszéli azt. Még az autótól távol is lekérdezhetők a jármű adatai, de működtethető a központi zár is egy okostelefon-alkalmazással. Ám akárhogy állítsák is be az Opel OnStart, ez a szolgáltató- és vészrendszer nem kémkedik utánunk: a Privat-gomb megnyomásakor rejtve marad a tartózkodási helyünk. Egyedül légzsákos balesetkor küldi meg automatikusan a hely adatait – ilyenkor az életmentésé az elsőbbség.

opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt_022

Kíváncsian várjuk, hogyan viselkedik az új Opel Astra K valós, utcai körülmények közt, hiszen mint ahogyan feljebb is említettük, az elő-bemutató statikus jellegének köszönhetően egyelőre „csak” kívülről és belülről szemlélhettük a kiállított kettő modellt. Ami biztos még, hogy az enteriőr kialakítása valóban felsőbb kategóriák felé kacsintgat, a műszerfal, a központi információs rendszer teljesen új kialakítást kapott – eltűnt az átláthatatlan gombsor, marad az érintőképernyő és a letisztult felület-együttes.

opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt_013

 

Magas komfortfaktorral bíró első- és hátsó üléseket próbáltunk, láb és térdtér optimális mind elöl és hátul is, utóbbi esetében a váll- és térdterek is érezhetően nagyobbodtak; az anyaghasználat a kiállított modellekben is jó minőséget, finom megmunkálást éreztetett.

opel_astra_k_2016_magyarorszag_autoaddikt_011

Végezetül pedig nézzük, hogyan alakul az új, 2016-os modellévű Opel Astra K árazása.

Modell Karosszéria Felszereltség Hajtáslánc  Javasolt listaár  Kedvezményes bevezető ár
Új Astra 5-ajtós Selection B 14 XE (74 KW/ 100 LE) MT5          4850000                  4350000
Új Astra 5-ajtós Selection B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MT5 Start/Stop          5180000                  4680000
Új Astra 5-ajtós Selection B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MTA Start/Stop          5380000                  4880000
Új Astra 5-ajtós Selection B 16 DTC (70 KW/ 95 LE) MT6          5670000                  5170000
Új Astra 5-ajtós Selection B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6          5720000                  5220000
Új Astra 5-ajtós Selection B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 Start/Stop          5800000                  5300000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 14 XE (74 KW/ 100 LE) MT5          5150000                  4650000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MT5 Start/Stop          5480000                  4980000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MTA Start/Stop          5680000                  5180000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6          5500000                  5000000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 Start/Stop         5580000                  5080000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6          5650000                  5150000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 Start/Stop          5730000                  5230000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 16 DTC (70 KW/ 95 LE) MT6          5970000                  5470000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6          6020000                  5520000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 Start/Stop          6100000                  5600000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) MT6 Start/Stop          6170000                  5670000
Új Astra 5-ajtós Enjoy B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) AT6          6520000                  6020000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MT5 Start/Stop          6180000                  5680000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MTA Start/Stop          6380000                  5880000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6          6200000                  5700000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 Start/Stop          6280000                  5780000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6          6350000                  5850000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 Start/Stop          6430000                  5930000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6         6720000                  6220000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 Start/Stop          6800000                  6300000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) MT6 Start/Stop          6870000                  6370000
Új Astra 5-ajtós Innovation B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) AT6          7220000                  6720000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MT5 Start/Stop          6080000                  5580000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 10 XFL (78 KW/ 105 LE) MTA Start/Stop          6280000                  5780000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6          6100000                  5600000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 14 XFL (92 KW/ 125 LE) MT6 Start/Stop          6180000                  5680000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6          6250000                  5750000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 14 XFT (110 KW/ 150 LE) MT6 Start/Stop          6330000                  5830000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6          6620000                  6120000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 16 DTE (81 KW/ 110 LE) MT6 Start/Stop          6700000                  6200000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) MT6 Start/Stop          6770000                  6270000
Új Astra 5-ajtós Dynamic B 16 DTH (100 KW/ 136 LE) AT6          7120000                  6620000

 

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Terepen is megizzasztottuk az új Hyundai Tucson-t

Teljesen új megközelítések, meglepetéseket tartogató külső- és belső tulajdonságok: megérkezett Magyarországra a friss Hyundai Tucson szabadidőautó. A hazai importőr pedig monstre programot szervezett a zsámbéki Driving Camp tanpályájára, valamint a mesterséges off-road szekcióba.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_015

Alapvetően minket az utóbbi fogott meg, ugyanis a Hyundai Tucson újragondolt variánsa már több ízben bizonyított különféle előzetes teszteken úttartás, menetstabilitás végett – csakúgy, mint elődje, melyet mi is próbáltunk előtte. Nem mintha nem érkeztek volna pozitív benyomások a (könnyebb) terepes képességekről, de mégis más, ha testközelből érkeznek az információk.

Első lendülettel a vezetéstechnikai rész következett, a meghívottak csoportokra osztva tehettek tanúbizonyságot arról, mennyire rátermettek csúszós, letaposott hóval fedett útviszonyok, esőfüggönyös és hirtelen reakciókat igénylő körülmények közt – az új Hyundai Tucson mellett a Driving Camp instruktőrei is jelesre vizsgáztak megint.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_007

Többször jártunk már különféle bemutatók révén a Driving Camp offroad részlegében is, legutóbb pár hónappal ezelőtt egy hasonló szegmensbéli autó menetpróbájának kapcsán. Az új Hyundai Tucson is megmérettetett, ugyanis kezdve az intenzív oldaldőlés vizsgálatával, folytatva az egyszerűbb lankákkal, majd végezetül nekifutva az off-road modul egyik legszélsőségesebb, 60 százalékos emelkedőjének.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_014

Írhatnánk, hogy meglepetés erejével hatott ránk e téren is az új Hyundai Tucson viselkedése, s valahol helytálló is lenne: az autó nem kifejezetten terepjáró, alaphangon a rosszabb, köves, poros és sáros útviszonyok leküzdésére alkalmas, azonban jó érzéssel töltheti el a tulajdonost, hogy akár extrémebb körülmények közt sincsen ok az aggodalomra. Főként, ha jobb minőségű utcai gumiabroncsokról van szó – ugyanis a menetpróbára csatasorba állított modellek mind egy szálig ilyen gumikkal voltak szerelve.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_013

Azóta, hogy az első Santa Fe 2001-ben megjelent Európában, a Hyundai Motor több mint egymillió szabadidőjárművet adott el az európai vásárlóknak, ezzel is megerősítve a márka hiteles jelenlétét az egyre növekvő európai szabadidőjármű-piacon. A vadonatúj Tucson különös jelentőséggel bír a Hyundai európai jelenléte szempontjából, hiszen a kompakt szabadidő-járművek szegmense tette ki a vállalat 2014-es eladásainak 22 százalékát.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_001

„A Hyundai progresszív szellemiségét és szenvedélyét jelképező formaterv teljesen átalakítja a márkát. A vadonatúj Tucson a kifinomult, lendületes felületeknek, a merész arányoknak, az éles törésvonalaknak, és mindenekelőtt a Hyundai jelképének számító, hatszögletű hűtőmaszk legújabb kiadásának köszönheti merész, sportos kiállását.” – mondta Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és formatervezésért felelős igazgatója.

A vadonatúj Tucson orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja; a LED-es fényszórókkal egységet alkotó maszk markáns karakterrel ruházza fel az autót. A szintén LED-es nappali menetfénnyel felszerelt, első lökhárító szárnyszerű megjelenése egyedi stílust kölcsönöz a járműnek, ugyanakkor kihangsúlyozza annak széles nyomtávját.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_012

A formatervezők hátrébb költöztették a szélvédőoszlopokat, amelyek így optikailag elválnak a hosszú motorházfedéltől, kihangsúlyozva az autó kecses profilját. A kerékívek aszimmetrikus kialakítása álló helyzetben is dinamikus megjelenést kölcsönöz a járműnek,. A hátsó kerékív fölötti, kifejező ’Z’ karaktervonal plasztikus oldalprofilt rajzol, egyben erőteljes kiállással ruházza fel az autót. A far letisztult dizájnját a hátsó kerékívektől kiinduló, vízszintes vonalak uralják, melyek hatását a keskeny zárófények erősítik.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_027

A vadonatúj Tucson tizenegy különböző, elegáns színárnyalatban lesz elérhető Európa-szerte. Ezek közül egy alapszín (Polar White), hét metálfény (Ara Blue, Ash Blue, Micron Grey, Moon Rock, Thunder Grey, White Sand, Ultimate Red) három pedig gyöngyházfényű szín (Ruby Wine, Phantom Black, Platinum Silver).

A belső felületekhez új, puha tapintású, kiváló minőségű anyagokat használtak fel. Emellett az utastér tervezése során messzemenőkig tesztelték a környezet ergonómiáját, biztosítva az egyszerű kezelhetőséget és a kellemes emberi érzékekre ható élményt. A középkonzol modern egyszerűségét kiemeli annak vízszintes elhelyezkedése, még kifinomultabbá téve a belső környezetet.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_011

Az első ülések ülőlapja kifejezetten hosszú, az ülések motoros állítással, fűtéssel és szellőztetéssel is felszerelhetők. Szintén rendelhetők fűthető, állítható dőlésszögű hátsó ülések, a hátul utazók fokozott kényelméről új légbeömlő rostélyok gondoskodnak.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_022

Az európai vásárlók háromféle, kifinomult belső színvilág (Oceandis Black, Chai Beige és Red Wine) között választhatnak. A fekete beltér szövetkárpitozással vagy kiváló minőségű bőrkárpittal rendelhető. Az elegáns Chai Beige belső kéttónusú kialakítást kap, a műszerfal alsó fele az ülésekkel megegyező bézs színű, a kárpitozás pedig egyaránt lehet szöveg vagy bőr. A belső környezetet exkluzív, borvörös színű bőrkárpit teszi még extravagánsabbá.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_018

A vadonatúj Hyundai Tucson teljes mértékben új fejlesztésű padlólemeze tágas helykínálattal vértezi fel a kompakt szabadidő-járművet. Az átgondolt helykihasználásnak köszönhetően a modell külső méretéhez viszonyítva különösen bőséges a belső tér, így a Tucson optimális helyet kínál az utasok és csomagjak szállítására. A tágas és kényelmes modell csomagtere alaphelyzetben  513 liternyi rakományt képes elnyelni.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_005

A vadonatúj Hyundai Tucson olyan új kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint az intelligens csomagtérajtó, amely magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött, a kulcs nélküli nyitás és indítás funkció, az elektronikus vezérlésű rögzítőfék, vagy az intelligens parkolástámogató rendszer (SPAS), párhuzamos és merőleges parkolási funkciókkal.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_023

A lehető legtökéletesebb ergonómia érdekében a középkonzol vízszintes szárnyprofillal fordul a vezető felé. A műszeregységet a szélvédőhöz közelítve helyezték el, ami kiváló leolvashatóságot és minimális figyelemelterelést eredményez. A középkonzolon található a navigációs rendszer nagyméretű, tükröződésmentes, 8 colos monitora. Az új generációs navigációs rendszer több mint háromszor olyan gyors, mint a Hyundai típusaiba korábban beépített, előző generációs berendezés. Emellett az eddiginél több útvonalopciót kínál fel, gyorsan frissülő térkép adatbázisát SD kártyán tárolja; a készülékhez alapáron hét éves, ingyenes előfizetés jár a TomTom LIVE szolgáltatásokra. Opcióként megrendelhető a tökéletes zenei élményt nyújtó DAB digitális rádió CD-lejátszóval és 6 darab hangszóróval. A külső berendezések csatlakoztatására a középkonzolon kialakított USB és AUX aljzatok szolgálnak.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_025

Az alkalmazott új technológiáknak köszönhetően a vadonatúj Tucson kategóriájának egyik legjobban felszerelt képviselője, ami a biztonsági berendezéseket illeti. Ezek között megtalálható a három üzemmóddal (gyalogos, városi és országúti) rendelkező automatikus vészfékrendszer, amely önállóan működésbe hozza a fékberendezést, amint úgy ítéli meg, hogy túlságosan gyors ütemben csökken a távolság a Tucson és az előtte haladó jármű vagy gyalogos között. A rendszer kis és nagy sebességeknél egyaránt működőképes.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_010

A sávtartó rendszer megelőző kormánykorrekció révén segít elkerülni, hogy a gépkocsi a vezető szándéka ellenére elhagyja a forgalmi sávot. A hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkciójú radar 180 fokos tartományban figyeli, hogy a Tucson mögötti területen bármely irányból közeledik-e az útját keresztező jármű. Mindezen felül a holttérfelügyeleti rendszer a Tucson körüli forgalmat ellenőrzi, a sebességkorlátozásról tájékoztató funkció pedig a jelzőtáblákat leolvasva és felismerve figyelmezteti a vezetőt az aktuális sebességhatárra. Az aktív motorházfedél ütközés esetén megemeli a motorházfedelet, így mérsékelve a balesetet szenvedett kerékpáros vagy gyalogos sérüléseit.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_029

A vadonatúj Hyundai Tucson kategóriájának egyik legszélesebb motorkínálatával lép piacra. Kétféle benzinmotor (a 135 lóerős 1.6 GDI és a 176 lóerős 1.6 T-GDI) mellett három különböző dízel: a 115 lóerős 1,7 literes erőforrás, valamint a kétféle teljesítményszinten (136, illetve 184 LE) kínált 2,0 literes motor áll a vásárlók rendelkezésére.  Az új, benzines turbómotor (1.6 T-GDI, 176 LE) hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve a teljesen automatikus vagy kézi üzemmódban egyaránt működtethető, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) társítható.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_016

A ’csökkentett teljesítményű’ 115 lóerős dízelmotor kizárólag hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval, elsőkerék-hajtással és üzemanyag-takarékos start-stop technológiával rendelhető meg. A csekély tehetetlenségű turbófeltöltővel szerelt, 2,0 literes dízelmotor maximális forgatónyomatéka 373 Nm, teljesítménye alapkivitelben 136, nagy teljesítményű verzióban 184 LE. Mindkét motorkarbantartást nem igénylő, NOx csapdás katalizátor segítségével mérsékeli a károsanyagok kibocsátását.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_021

Az 1.6 literes T-GDI benzinmotor és a 2,0 literes dízelmotor összkerékhajtással is kérhető. A 4WD rendszer normál közúti használatban a hajtóerő 100 százalékát az első kerekekre juttatja, ám a körülményektől függően akár 40 százalékot képes átirányítani a hátsó tengelyre. A kézzel aktiválható zárás fix 50:50 arányban osztja meg a nyomatékot, és ezzel kis sebességű haladásnál fokozott stabilitást kínál.Az összes erőforrást kiemelten jó vezethetőségre és takarékos üzemre hangolták; mindegyik teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát. Bizonyos motorokhoz a Hyundai Motor igen jó hatásfokú start-stop rendszere is társítható.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_026

A vadonatúj Hyundai Tucson futóművét kifejezetten az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva, úgy fejlesztették ki, hogy az a dinamikus menettulajdonságok megőrzése mellett komfortos rugózást biztosítson. Az új, fogasléces, elektromos szervokormány pontos és közvetlen irányíthatóságot kínál, míg az új felfüggesztés és az új lengéscsillapítók kifejezetten kényelmes, finom rugózást engedélyeznek.

A Hyundai Motor a futómű minden elemét a nagy sebességű, illetve ívmeneti stabilitás igényét szem előtt tartva fejlesztette ki, ugyanakkor arra törekedett, hogy a nagy tengelytáv (2670 mm) és a széles nyomtáv minden eredendő előnyét kiaknázva az európai utak, illetve az európai ügyfelek igényeinek megfelelő rugózást és vezethetőséget valósítson meg.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_013

Az új, elektromos szervokormány (MDPS) újonnan fejlesztett vezérlőszoftvere és a fogaslécre szerelt villanymotor gyors és közvetlen kormányreakciókat eredményez.

Az automata sebességváltóval szerelt típusokon megtalálható, új üzemmódválasztó funkció (Drive Mode Select, DMS) háromféle (normál, sportos és komfortos) lehetőséget kínál fel az ügyfeleknek; mindegyik eltérő beállításokat alkalmaz a kormányműben, a fojtószelep-vezérlésben, a motorban és a sebességváltóban, igazodva a sofőr vezetési stílusához.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_019

A Hyundai Motor az európai piacokon értékesített, új Tucson modelleket egytől egyig a Cseh Köztársaságban működő üzemében gyártja. A csehországi létesítmény kulcsfontosságú eleme annak a hosszú távú elkötelezettségnek, amellyel a Hyundai az európai jelenlétét szemléli. A Hyundai oly mértékben meg van győződve az európai gyártás kiemelkedő minőségéről, hogy a vadonatúj Tucson is megkapja a vállalat öt éves időtartamú, kilométer-korlátozás nélküli, utolérhetetlen újautó-garanciáját.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_017

Bővebb információ a Hyundai hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., NikeUtómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Íme, a legújabb generációs BMW eDrive technológia

Új BMW 225xe és BMW 330e modelljeiben alkalmazott innovatív BMW eDrive technikájával a BMW ismét megerősítette a prémiumkategóriában az elektromos hajtásrendszerek területén kivívott vezető pozícióját.

bmw_e_drive_330_e_2015_autoaddikt

A BMW eDrive technika a legkorszerűbb, hálózatról tölthető (plug-in) hibridkomponenseket vonultatja fel, s nagyban hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez. A BMW eDrive az iránymutató BMW EfficientDynamics gazdaságosságnövelő műszaki megoldások legfrissebb elemei közé tartozik.

Helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedés

A BMW eDrive a BMW i elektromos modelljeinek és a BMW hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljeinek új hajtástechnikája. Kiemelkedő gazdaságossága és tökéletes mindennapos használhatósága mellett a BMW eDrive a BMW modelljeire a menetdinamika és a minőség terén oly jellemző legmagasabb igényeknek is megfelelnek. A BMW eDrive technika ezzel a belsőégésű motorokban alkalmazott BMW TwinPower Turbo, az intelligens könnyűszerkezetes építés és az optimalizált aerodinamikai tulajdonságok mellett a márka EfficientDynamics stratégiájának egyik legfontosabb eleme a teljesítmény további növelése, illetve az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése útján. A BMW eDrive emellett a tisztán elektromos, így helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedésre is lehetőséget kínál, kétféle erőforrása együttműködésével pedig nagy távolságokra is igénybe vehető.

A BMW eDrive technika mindezeken túl magas forgatónyomatékát már közvetlenül induláskor csaknem teljes egészében rendelkezésre bocsátó elektromos motorja érzékeny reakcióival különösen dinamikus menetteljesítményeket biztosít. Nemkülönben eBoost funkciójával, amely intenzív gyorsításkor a két erőforrás forgatónyomatékát kombinálva minden menethelyzetben gondoskodik a vezetés a BMW modelljeire jellemző élményéről.

Különböző járműkoncepciók számára

A BMW eDrive technika legfontosabb elemei az elektromos szinkronmotor a BMW saját fejlesztésű teljesítmény-szabályzó elektronikájával, a nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor és az intelligens energiamenedzsment, amely a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellekben mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően alakítja az elektromos és a belsőégésű motor együttműködését.

Az eredetileg a tisztán elektromos hajtású BMW i3 és a hálózatról tölthető (plug-in) BMW i8 hibrid-sportautó – amelyek az elektromos mobilitás úttörőiként jelentek meg a prémiumkategóriában – számára készült BMW eDrive technika modulrendszerű felépítése optimális feltételeket biztosít a különböző járműkoncepciók- és modellkategóriák-beli alkalmazásához. A BMW műszaki tapasztalatait és az ügyfelek visszajelzéseinek sokaságát használta fel legújabb BMW eDrive modelljei kifejlesztése során. Egyes modellspecifikus komponensek – mint például az akkumulátorcellák, a hűtés-menedzsment, a teljesítmény-szabályzó elektronika és az üzemi stratégia – kialakításakor a BMW i3 és a BMW i8 modellekből átvett ismereteket használták fel az új BMW eDrive modellek tervezői. Ennek során minden egyes komponenst az adott modellre adaptáltak, megfelelően optimalizálva azok teljesítményét, gazdaságosságát, biztonságát és élettartamát. A BMW eDrive technika emellett az xDrive összkerékhajtás elektromos változatának kialakítását is lehetővé tette, amint azt első alkalommal a BMW i8 számára fejlesztették ki a mérnökök.

BMW eDrive: a márkára jellemző karakter, rugalmas alkalmazási lehetőségek

A BMW eDrive technika fő elemei az elektromos motor, a nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor és a teljesítmény-szabályzó elektronika. Közös eBoost stratégiájuk alapjain a BMW minden hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljét – kétféle erőforrásuk optimális kombinációjával – egyaránt dinamikus teljesítménykarakterisztika és a BMW TwinPower Turbo technika még érzékenyebb gázadási reakciói jellemzik. A BMW eDrive a tisztán elektromos városi és országúti közlekedés az ügyfelek számára is vonzó lehetőségeit kínálja. Az üzemi stratégia meghatározó eleme a külső forrásból illetve a jármű mozgási energiájának visszatáplálásából (rekuperáció) származó elektromos energia igény szerinti felhasználása a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság szolgálatában. A BMW eDrive komponensei testre szabott kivitelben készülnek minden egyes modellkoncepcióhoz, a három- illetve négyhengeres benzinmotorokkal éppúgy harmonikusan kombinálhatók, mint a klasszikus hátsókerék-hajtással vagy a BMW xDrive összkerékhajtással.

A BMW i keretében kifejlesztett eDrive komponensek rövid idő alatt integrálhatók a konszern fő márkáinak további modellsorozataiba is. E modulrendszerű felépítés mindemellett ahhoz is ideális feltételeket kínál, hogy mindenkor kedvező árszinten jelenhessenek meg a hagyományos konstrukciójú modellváltozatokkal összevethető teljesítményszintű, hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek. Ennek eredményeképpen az e fejlett hajtáskoncepció mellett döntő vásárlók nem csupán az elektromos mobilitás környezetkímélő, hanem gazdasági előnyeit is élvezhetik.

Plug-in hibrid: intelligens energiamenedzsment

A hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellben az intelligens energiamenedzsment gondoskodik minden menethelyzetben a belsőégésű és az elektromos motor optimális együttműködéséről. Az üzemi stratégia alapbeállítása szerint az autó tisztán elektromos üzemmódban indul. Az alacsony és a közepes sebességtartományokon a BMW hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljei mindvégig az elektromos hajtást, így a helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést részesítik előnyben. Intenzív gyorsítások és nagy sebességek esetén a belsőégésű motor is működésbe lép. A Boost a két erőforrás forgatónyomatékának átfedésével biztosít maximális dinamikát és különösen agilis menettulajdonságokat. A BMW eDrive a magasabb sebességtartományokon is gazdaságosabb üzemet tesz lehetővé a belsőégésű erőforrás számára (elektromos asszisztens). Segítségével a tempós országúti és autópálya-szakaszokon is mérsékelhető az üzemanyag-fogyasztás. Az energetikailag előretekintő funkció aktív útvonalvezetés mellett kifejezetten gazdaságos, előrelátó üzemi stratégiát vezérel ki, mégpedig a lehető legélvezetesebb elektromos autózás mentén.

Amint a BMW i8, úgy a BMW X5 xDrive40e, a BMW 330e és a BMW 740e az egyszerű gombnyomással aktiválható MAX eDRIVE üzemmódban akár 120, míg a BMW 225xe akár 125 kilométer/órás sebességgel is haladhat tisztán elektromos üzemben. A MAX eDRIVE üzemmódban a belsőégésű motor csupán a gázpedál erőteljes és hirtelen lenyomására (kickdown) indul be. A SAVE BATTERY üzemmóddal a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje megőrizhető egy későbbi, tisztán elektromos útszakaszra. Az akkumulátor 50 százalékos töltöttségi szint alatt önműködően töltődik. A sebességváltókar S állásában az éppen aktív üzemmódtól függetlenül aktiválódik a belsőégésű motor, így tartósan is rendelkezésre állhat mindkét erőforrás maximális teljesítménye. Az akkumulátor töltöttségi szintje emellett 80 százalékra emelkedik.

Az ECO PRO, COMFORT és SPORT menetprogramok kínálta különböző járműkarakterek a BMW eDrive funkció révén még jobban érzékelhetőek, mint a hagyományos hajtásrendszerű modellekben.

Gyors és kényelmes akkumulátortöltés

A BMW új, hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljei a BMW 360° ELECTRIC megoldásaival különösen egyszerűen és kényelmesen tölthetők fel, otthon és útközben egyaránt. A mellékelt töltőkábellel a háztartási elektromos csatlakozóaljzatból vagy a BMW i Wallbox falitöltőből 4,6 kW teljesítménnyel vehető igénybe a feltöltés. Útközben a BMW i ChargeNow mobilitási szolgáltatása a világ legnagyobb nyilvános töltőhálózataként 22 országban több mint 30 ezer töltőállomással áll rendelkezésre.

Dinamikusabb menetteljesítmények, mérsékelt üzemanyag-fogyasztás

A BMW az eDrive technikával működő új, hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljei, mint az új BMW X5 xDrive40e, a most bemutatott BMW 225xe és BMW 330e vagy a nemsokára érkező BMW 740e, a prémiumszegmens minden területén mércéül szolgálhatnak, akárcsak az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében. Mindemellett szén-dioxid-kibocsátásukkal a jövőbeni nemzetközi törvényi előírásoknak is megfelelnek, tisztán elektromos, így helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli üzemmódjukban pedig a jövőben már behajtási korlátozás alá eső belvárosokban is szabadon közlekedhetnek. A BMW hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljei mindezeken túl teljes mértékben garantálják a márkára jellemző menetdinamikai képességeket, sportosságot és élvezetes vezetést, a legjobb menetteljesítményeket kínálva piaci kategóriájukba

Idén egy IV-es Golf kabrió lesz a Volkswagen-találkozó tombolájának fődíja

A Volkswagen idén ősszel már negyedik alkalommal rendez márkatalálkozót a Hungaroringen, s az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is egy gyönyörű Golf lesz az esemény tombolájának a fődíja. A negyedik alkalom tiszteletére egy kabrió IV-es Golfot vihet haza a legszerencsésebb játékos.

volkswagen_golf_iv_kabrio_autoaddikt

A 2012-ben indított hagyomány tovább tart: mint minden évben, ezúttal is lesz tombola a Volkswagen-találkozó szombati, szeptember 19-i napján a Hungaroringen. A sorozatot folytatva idén egy IV-es Golfot vihet haza a legszerencsésebb nyertes. Az eddigi eseményeken az első három generáció egy-egy gyári állapotú példányát sorsolták ki a szervezők, ezúttal viszont nem csak az állapota, de a karosszéria kivitele miatt is különleges lesz a nyereményautó, ugyanis idén egy vászontetős kabriót ajánlott fel a Das WeltAuto.

A Golf IV Cabriolet széria első darabjai 1998 tavaszán gurultak ki a gyárból, amely a harmadik generáció jól bevált alapjain, a IV-es Golf első és hátsó módosításaival került a piacra és 2002-ig gyártották. A tombola autó korai modellnek számít: 1999-ben kapott forgalmi engedélyt hazánkban.

Az 1.6-os motorral szerelt, Trendline felszereltségű kabriót még a Porsche Inter Auto Kft. egyik budapesti telephelyén vásárolta az első tulajdonos, ami többször visszakerült a Porsche Hungaria hálózatának rendszerébe. Néhány évnyi használat után a nagykanizsai Das WeltAuto kínálatában tűnt fel a gépkocsi, amit akkor egy fogorvos vásárolt meg. A doktor második autóként használta a zöld színű járművet, és rendszeresen karbantartotta szeretett vászontetős négykerekűjét. A Golf később ismét ebbe a kereskedésbe került vissza, s innen már egyenes út vezetett a Das WeltAuto XIII. kerületi központjába, ahol a Das WeltAuto a Porsche Hungaria Parts Center és a Porsche Inter Auto segítségével felújította azt. Eredeti Volkswagen Classic Parts alkatrészek beépítésével (melyek szinte hiánytalanul hozzáférhetők a rég nem gyártott típushoz) cserélték a szükséges kopó alkatrészeket, az autó egy alapos nagyszervizt kapott, és kijavították a fényezés hibáit.

A Volkswagen-találkozó ideje alatt a Paddock részen lévő Das WeltAuto boxban lesz megtekinthető a nyeremény, amit a jelenlegi kínálat hat másik autójának társaságában állítanak ki. A minőségi használt autókat értékesítő márka jelenléte azonban itt nem áll meg, szélesedett ugyanis a Das WeltAuto programjainak száma: a cég a Használtautó.hu-val együttműködésben „használtautós börzét” is szervez, ahol a márka szerelmesei kedvükre válogathatnak eladó sorban lévő Volkswagenek között. A piactérre az alábbi linken (http://hirlevel.hasznaltauto.hu/t/k/wOBX358uKOZkLA) található regisztráció kitöltése után lehet beállni, az értékesítésnek mindössze két feltétele van: kizárólag magánszemélyek árulhatnak, saját tulajdonukban lévő autót.

Ötajtós kompakt a Suzuki-tól: Frankfurtban debütál a vadonatúj Baleno

Az új Baleno, amely a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon tartja világpremierjét, minden eddiginél magasabbra teszi a mércét az ötajtós kompakt kocsik kategóriájában.

suzuki_baleno_2016_frankfurt_autoaddikt

A Majna melletti Frankfurtban megrendezendő 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalon a sajtó számára szeptember 15–16-án, azt követően a nagyközönség előtt szeptember 17–27. között lesz nyitva.

A Suzulight modell 1955-ös színre lépése óta a Suzuki egész sor olyan kompakt gépkocsit gyártott, amely használati értékével rácáfol méretére. A Baleno hasznosítja a vállalat kisautós tapasztalatait: elegáns és karakteres formavilág, tágas utas- és csomagtér, valamint számos technológiai újdonság jellemzi.

Az új megoldások közé tartozik a merev, mégis könnyű új generációs platform, a pontosan reagáló, közvetlen befecskendezésű egyliteres BOOSTERJET turbómotor, valamint az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) rendszer, vagyis a Suzuki „okos”, integrált gyújtásgenerátorral felszerelt rásegítő hibridmegoldása. Mindezekkel a vezetés egyszerre élvezetes és hatékony, a Baleno pedig több, mint jó kinézetű, kényelmes autó.

A minden tekintetben új Baleno jövő tavasztól lesz kapható Európában.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK