Főoldal Blog Oldal: 464

A BMW a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be a BMW M6 GT3-at

Mindössze néhány nappal azután, hogy a BMW Z4 GT3 versenyautó a BMW Sports Trophy Marc VDS csapat színeiben páratlan eredményt ért el utolsó nagy, nemzetközi megmérettetésén, a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett 24-órás megbízhatósági versenyen, a BMW közzétette a hivatalos utód műszaki részleteit is.

bmw_m6_gt3_frankfurt_2015

A BMW M6 GT3 versenyautó menetteljesítmény tekintetében még tovább emeli a tétet, miközben fenntartási költségei jelentősen alacsonyabbak, mint elődjéé. A BMW 2015. szeptember 15-én, a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be első ízben az álcázó fóliától mentes és a BMW Motorsport versenydizájnját viselő BMW M6 GT3 versenyautót, amelyet ettől a naptól kezdve 379 000 eurós nettó áron meg is vásárolhatnak a bajor gyártó ügyfelei. Az észak-amerikai vásárlókat érintő árakat egy későbbi időpontban hozza nyilvánosságra a BMW.

„A BMW M6 GT3 versenyautó szeptember 15-i bemutatása, árának hivatalos bejelentése és értékesítésének kezdete egy újabb fontos lépés lesz a BMW Motorsport történetében” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Teljes mértékben tartjuk az ütemtervet a versenyautó fejlesztése terén. Az elmúlt néhány hónap során végzett átfogó tesztelések után most a finomhangolás zajlik. Célunk, hogy minden tekintetben ütőképes versenyautót biztosítsunk ügyfeleinknek. A versenydizájnnal feldíszített BMW M6 GT3 frankfurti bemutatkozása különleges pillanat lesz” – tette hozzá az igazgató.

A BMW M6 GT3 versenyautó menetteljesítménye letaglózó: meghajtásáról az a 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával szerelt V8-as benzinmotor gondoskodik, amelyet a mérnökök csupán érintőlegesen módosítottak a BMW M6 modellsorozat tömeggyártásban kínált erőforrásához képest. Miközben a versenyautó műszaki alapjait adó BMW M6 Coupé 1925 kilogrammos önsúlyát 4,2 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre az 560 lóerős, nyolchengeres M TwinPower Turbo benzinmotor, addig a BMW M6 GT3 versenyautó – versenyszériától függően – maximum 585 lóereje kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúlyt mozgat, az önhordó acél alváznak, az FIA által is jóváhagyott, hegesztett biztonsági cellának, valamint a karbonból készült első- és a szénszál-erősítésű műanyagból előállított hátsó gyűrődési zónáknak köszönhetően. A BMW M6 GT3 versenyautó a vezethetőség, az ergonómia és a biztonság tekintetében is új mércét állít fel, ráadásul már most magasan túlteljesíti a 2016-os GT3 versenyelőírásokat.

A BMW M6 GT3 ugyanakkor az eddigi leggazdaságosabb GT versenyautó, amit a bajor gyártó valaha épített. A hajtáslánc fenntartási és üzemeltetési költségei például mintegy 30 százalékkal alacsonyabbak, mint az előd, a BMW Z4 GT3 esetében. A mérnökök már a versenyautó megtervezésének kezdeti szakaszában kiemelt jelentőséget tulajdonítottak a költségeknek, így gazdaságos pótalkatrész-megoldásokat dolgoztak ki a különleges sportautóhoz.

„A BMW M6 GT3 vezethetősége valósággal lenyűgözött a legutóbbi teszteken” – nyilatkozta Andy Priaulx, a BMW brit tesztpilótája, aki a fejlesztés teljes időtartama alatt versenypályán optimalizálta a modellt. „Hatalmas lépés ez a BMW Z4 GT3-hoz képest – amelyről Belgiumban is láthattuk, hogy bizony igen magas szinten teljesít. A BMW M6 GT3 fejlesztésének üteme egészen elképesztő volt. Mindent összevetve, a vadonatúj versenyautó megbízhatósága messze több, mint ígéretes. A BMW M6 GT3-ban megvan a potenciál, és már alig várom, hogy végre rajthoz álljon” – fogalmazott a pilóta.

A BMW Motorsport egy kifinomult, ütőképes sportautót kínál ügyfeleinek a BMW M6 GT3 versenyautóval, amellyel az amatőr és profi pilóták egyaránt kitolhatják teljesítőképességük határát és bármelyik GT sorozatban versenyképesek lehetnek.

Különleges reklámfilmet készített a Honda

Idén nyáron a Kilövés elnevezésű kampánnyal ünnepli a Honda a példátlanul sok új modellt felvonultató évét. 2015-ben ugyanis a Honda személyautó modellpalettájának minden darabja vadonatúj vagy megújul, mint például az új HR-V, Jazz és a már régóta várt Civic Type R is. Sőt idén a légiközlekedés új csillaga, a HondaJet már az ügyfeleket repítheti, valamint a Honda visszatért a Formula 1-be.

Semelyik más vállalt nem rendelkezik a Hondához fogható, szerteágazó mérnöki tapasztalattal ennyi szakterületen, úgymint személygépkocsik, motorkerékpárok, robotika, kisgépek, repülés és versenyzés. A Kilövés című kampányfilm célja, hogy bemutassa a Honda merész ambícióját, a márka hitvallását, melyet a következő ösztönző üzenetben fogalmaz meg: “Tegye meg, amiről mások csak álmodnak!”

https://youtu.be/h15Gg9odpbM

A film, melyet a Honda nagyra törő szellemisége inspirált, az emberi kíváncsiság és a mérnöki találékonyság legvakmerőbb vállalkozása, az űrrepülés előtt tiszteleg.

A nézők fantáziáját az űrutazás szimbolikájával, filmrészletekkel, légköri felvételekkel, valamint a Voyager 1 űrszondában elhelyezett aranylemezen is szereplő, klasszikus zenével igyekszik magával ragadni.

A nyitó képsorokon feltűnő ASIMO – Honda humanoid robot – után láthatjuk a különféle Honda termékeket egy hatalmas kifutópályán, miközben az ég és a nap tükröződik az út felszínén, illetve alatta a vízben. Felülnézetből az alakzat szinte tökéletesen hasonlít egy űrhajóra, illetve rakétára.

A Honda öröksége mindvégig egybefonódik a filmmel, például, amikor az új NSX sofőrjét egy eredeti, 1991-es NSX képével a kezében láthatjuk. A sasszemű nézőknek feltűnhet, hogy egy különleges jelenet erejéig szerepel a McLaren-Honda pilótája, Jenson Button, valamint feltűnik a legendás AyrtonSenna hangja is.

Hasonlóan a díjnyertes „A másik oldal” kampányhoz, a Kilövés bemutatója is egész Európában egységesen zajlik. Az előzetesek pár nappal a bemutató előtt jelentek meg a közösségi média csatornáin, illetve a Honda weboldalán. A teljes film premierje egész Európában augusztus 14-én, azaz a mai napon történik meg.

A kilövést Aoife McArdle forgatta a Somesuch produkciós irodától az ukrajnai Podilsko-Voskresenskyi hídon, a munkálatokban a Radioaktive filmstúdió segédkezett. A film páratlan látványvilágáért felelős speciális effekteket és az utómunkálatokat a The Mill készítette, a lenyűgöző hanghatások pedig a Factory-nek köszönhetők. A film zenéjét, melyben Beethoven 5. szimfóniája és Mozarttól Az éjkirálynő áriája is szerepel, a SIREN stúdió elismert zeneszerzője, Walter Mair készítette. E két klasszikus szerepelt az 1977-ben indított Voyager űrszonda aranylemezén is.

A filmről további érdekességek olvashatók a Honda weboldalán www.honda.hu, ahol az űrhajózás kihívásairól és törekvéseiről részletesebb történek találhatók.

Szabó Gábor, a Honda Hungary PR-vezetője a következőt tette hozzá: „Márciusban még miénk volt a szegmens egyik legkorosabb modellpalettája, ám elmondhatjuk, hogy októberre nekünk lesz a legfrissebb típusválasztékunk. A Kilövés kampány pontosan bemutatja, hol is tart jelenleg a márka, és melyek a fejlődés várható irányai. Reklámjaink mindig is arról voltak híresek, hogy emlékezetesek, szórakoztatóak és egyediek, a Kilövés pedig a tökéletes beharangozó, mely erre az örökségre építhet.”

Scott Dungate, kreatív igazgató, Wieden + Kennedy: „A Honda egy olyan vállalat, melyet a versenyszellem jegyében alapítottak. A versenyzés már jelen volt a kezdetektől, és nagyszerű látni, hogy egy ilyen lenyűgöző, változatos modellkínálatban testesül meg 2015-ben. Olyan filmet akartunk készíteni, ami a Honda merész ambícióját látványosan mutatja be a teljes modellpalettán keresztül. A felszálló rakétát mintázó alakzat pontosan leképezi ezt az emberi törekvést és várakozást – szimbolikusan és érzelmileg egyaránt tökéletes megoldás.”

Aoife McArdle a Somesuch-tól így vélekedett: „A versenyszellemet és az azzal párosuló merészséget, valamint az emberi elszántság aspektusait akartuk bemutatni minden lehetséges módon, az energikus akciójelentekkel, a parádés szereposztással és az autók megjelenítésével. Innovatív kamerahasználat segítségével érzékeltetni tudjuk a Honda gépjárművek menetdinamikáját, valamint azt a szenzációs élményt, hogy a vezető minden egyes Hondában űrhajósnak érezheti magát. Izgalmas kihívás volt, hogy a klasszikus sci-fi filmekhez hasonlóan kísérletezően kezeljük a gravitációt, a nézőpontokat és a különböző hangulatokat.”

Európában a Toyota Mirai

2000. nyarán történt. A világ túlélte ez ezredfordulós számítógépes vírust, a brit slágerlistákat Kylie Minogue Spinning Around című dala vezette, és a Google bevezette a google.com tíznyelvű (francia, német, olasz, svéd, finn, spanyol, portugál, holland, norvég és dán) – változatát. Rotterdamba pedig megérkezett a sorozatgyártású Toyota hybrid legelső, Európában forgalmazandó példánya.

toyota_mirai_europa_autoaddikt_2016

A Prius jelentése „élen járni” – nem véletlenül, hiszen a modell valósággal megelőlegezte a villanymotoros mobilitás új korszakát. A mai napon a Toyota Mirai (a japán szó jelentése “jövő”) első, európai piacra szánt, sorozatgyártású példánya is megérkezett. Akárcsak elődjére, rá is úttörő szerep vár a tiszta üzemű mobilitás elterjesztése terén, hiszen üzemanyaga hidrogén, működése során pedig kizárólag vízpárát bocsát ki magából.

Az első öt darab Toyota Mirai gépkocsit kirakodták a nagy-britanniai Bristol-banés a belgiumi Zeebrugge-ben, augusztus 8-án, illetve 10-én.

„Ezzel új korszak köszöntött be a tiszta mobilitás világában, valóságos fordulópont ez az autóipar történetében. A Toyota a Mirai bevezetésével a következő 100 évre megalapozta a tiszta, biztonságos és élvezetes mobilitást, hála az üzemanyagcellás technológiának. Szeptembertől megkezdődik a Mirai első példányainak kiszállítása, és ezzel testet ölt Európa útjain az automobilizmus új jövője. Ahogy a Prius esetében 15 évvel ezelőtt, most is büszkék vagyunk, hogy a Mirai révén újabb forradalmi innovációt hozhattunk el Európába” – nyilatkozta Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnöke.

A Toyota Mirai a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja. Miután a modell a Genfi Autószalonon bemutatkozott Európában, a modell a mai nappal Európa közútjain is megjelenik. A japán piacon már tavaly december óta forgalmazott Toyota Mirai európai karrierje szeptemberben veszi kezdetét Nagy-Britanniában, Dániában és Németországban.

A Mirai megjelenésével a Toyota megerősíti vezető helyét az üzemanyagcellás technológia fejlesztése terén, köszönhetően a Toyota előremutató fejlesztési képességeinek, valamint a Hybrid technológiával szerzett, alapos tudásának és tapasztalatainak. A Mirai megjelenése lehetővé teszi a nagyközönség számára, hogy megismerje és elfogadja az üzemanyagcellás technológiát, illetve elősegítheti a működtetéséhez szükséges hidrogéntöltő infrastruktúra fejlesztését. A modell bevezetése arra is lehetőséget kínál, hogy megtudjuk, a hidrogén-mozgalmat előszeretettel segítő, úttörő fogyasztók milyen tapasztalatokat szereznek az új technológiával.

A Mirai-ban mutatkozik be a Toyota üzemanyagcellás rendszer (Toyota Fuel Cell System, TFCS), amely az üzemanyagcellás és hibrid hajtástechnológiák keveréke, és amelyben megjelenik a Toyota új, saját fejlesztésű üzemanyagcella kötege, illetve nagynyomású hidrogén-tartályai.

A Mirai hidrogén felhasználásával állít elő elektromos áramot, és ezzel kiemelkedően környezetbarát, hiszen működése során egyáltalán nem állít elő szén-dioxidot vagy egyéb károsanyagot. Eközben kényelmét, praktikumát és hatótávolságát tekintve megegyezik a benzinüzemű járművekkel: egy tankolással jelentős távolságot képes megtenni, az üzemanyagtartály feltöltése pedig mindössze három-öt percet vesz igénybe.

Európai értékesítési tervek

Bevezetés: 2015 szeptemberében.

Piacok: 2015-ben Nagy-Britannia, Németország és Dánia; a hidrogéntöltő infrastruktúra fejlődésének függvényében, 2017-től további nemzeti piacokat is bevonnak a forgalmazásba

Éves értékesítési darabszám: 50-100 gépkocsi/év 2015-ben és 2016-ban

Vételár: 66 000 euró + ÁFA (Németország)

Az értékesítés első körben olyan piacokon veszi kezdetét, ahol már elérhető a hidrogéntöltő infrastruktúra. Ezek jelenleg Németország, Nagy-Britannia és Dánia.

Az új Ford Mustang bemutatkozott Magyarországon is

Az új, európai specifikációjú Ford Mustang a modell 50 éves története során ez az első változat, amit Európa-szerte forgalmaznak; az új Mustang 2015 szeptemberében érkezik meg a magyarországi FordStore-okba.

ford_mustang_2015_magyarorszag_autoaddikt_001

A Fastback és Convertible változatban készülő új Ford Mustangot a magyar vásárlók kétféle motorral rendelhetik meg: az 5.0 literes V8-as blokk 421, míg a 2.3 literes EcoBoost erőforrás 317 lóerős teljesítményre képes.

A legmodernebb futómű világszínvonalú irányíthatóságot, precíz kormányreakciókat és remek rugózást biztosít, a modern csatlakozási lehetőségekről pedig innovatív technológia gondoskodik.

1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb Facebook-lájkját begyűjtő autó, a Mustang több ezer alkalommal szerepelt filmekben, tévés produkciókban, zenei klipekben és videojátékokban.

Az új, európai piacokra gyártott Ford Mustang Magyarországon 2015 szeptemberétől elérhető a kiemelt, exclusive kiszolgálást és vásárlási élményt nyújtó FordStore szalonokban.

A kupé és kabrió változatban készülő – és a modell 50 éves története során első, Európa-szerte forgalmazott –  Ford Mustang világszínvonalú teljesítményt és kidolgozást kínál, hűen idézve meg a világszerte legendának számító modell fél évszázados hagyományait.

“Teljesítményének és legendás hírnevének köszönhetően a Mustang óriási hírnévre tett szert; ez az autó a szabadság és az életöröm szimbólumává vált még a világ azon részeiben is, ahol sosem árusították” – nyilatkozta Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. “Az új Mustang jól példázza a Ford lendületes termékoffenzíváját: fejlett technológiájú és előremutató jármű, ám mindeközben megőrzi értékes hagyományait, amelyek generációk óta lelkesítően hatnak a Ford vásárlóira.”

1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb Facebook-lájkját begyűjtő autó, a Mustang több ezer alkalommal szerepelt filmekben, tévés produkciókban, zenei klipekben és videojátékokban.

ford_mustang_2015_magyarorszag_autoaddikt_002

Az új Ford Mustang fejlesztése során a világszínvonalú teljesítmény, menetdinamika és használhatóság volt a legfontosabb szempont – és persze az, hogy az autó rengeteg modern kényelmi és vezetősegítő technológiát kínáljon.

“Az új Ford Mustang minden idők egyik legnagyobb várakozással övezett autója, ezért számunkra is felemelő érzés, hogy végre az európai vásárlók is megismerhetik a hamisítatlan Mustang-élményt” – mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Jellegzetesen Mustang

A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé és kabrió változatai hűen tükrözik az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.

“Csak egy esélyünk van arra, hogy kialakítsuk az első benyomást – ám erre az autóra tényleg elég egyetlen pillantást vetni, hogy azonnal és határozottan megfogalmazódjon az emberben: ez egy Ford Mustang” – magyarázta Moray Callum, a Ford formatervezésért felelős ügyvezető igazgatója.

Az új Ford Mustang legfontosabb formai elemei:

  • Alacsony tetővonal és széles kiállás
  • Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
  • Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
  • A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése – új értelmezésben

A Ford Mustang kabrióhoz alapáron többrétegű szigeteléssel kialakított vászontető jár, ami nemcsak elegáns megjelenést biztosít, hanem a kellemetlen zajokat is kiszűri az utastérből. Hátrahajtott tetővel a kabrió előkelően karcsúnak tűnik.

A tágas utastér repülőgépeket idéző cockpitján az autós nagyméretű, jól átlátható műszerekről olvashatja le az adatokat, és ergonomikusan elhelyezett, kellemes tapintású kezelőszervekkel vezérelheti az autó berendezéseit. A jármű szélességének és az új hátsó futóműnek köszönhetően az utasok váll- és csípőtere igen tágas, az átgondolt formájú csomagtérben pedig két golfzsák is elfér.

A Mustang-élmény

A Ford Mustang megjelenése, mozgása és hangja egyszerűen zsigeri élmény. A Ford Mustang erőteljes motorválasztéka és remek futóműve további finomhangoláson esett át, hogy az autó tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók menetdinamikai elvárásainak.

Az európai modellváltozat kínálatában a Ford jól ismert, több mint 421 lóerős és 530 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa mellett egy 2,3 literes EcoBoost blokk is megjelenik; a Mustangban a legmodernebb technológiákat meghonosító, vadonatúj, turbótöltésű erőforrás tekintélyes teljesítménye mellé az európai vásárlók által elvárt alacsony üzemanyag-fogyasztás és csekély CO₂-kibocsátás társul.

“Ez az EcoBoost motor pontosan azt a széles, lapos nyomatékgörbét biztosítja, amit a Mustang-rajongók annyira szeretnek, amikor magabiztosan előznek vagy a kanyargós utakon autóznak,” mondta el Dave Pericak, a Mustang főmérnöke.

A Mustang 2.3 literes EcoBoost erőforrása a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. A különleges kialakítású szívócsonk és turbótöltő alkalmazásával az európai piacon szereplő motor a Mustanghoz méltó 317 lóerős teljesítményt és 432 Nm forgatónyomatékot ad le. Azok az autósok, akik a kényelmes autózás mellett is ragaszkodnak ahhoz, hogy ők uralhassák autójukat, megrendelhetik a kormány mögötti váltófülekkel kiegészített automata sebességváltót.

Egy Mustang az autózás szerelmeseinek

Az új Mustang vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz.

ford_mustang_2015_magyarorszag_autoaddikt_003

Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. Az európai alapfelszereltség részét képező 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött mind a 2.3 EcoBoost, mind a V8-as motorral hajtott GT Mustang modelleken nagy teljesítményű fékek lapulnak.

A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom. Az új, alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.

Intelligens technológia

Az új Mustangban számos innovatív technológia segíti az autóvezetőket, több információt, fejlettebb vezérlést és modernebb kapcsolódási lehetőségeket kínálva számukra.

Egy kanyargós mellékúton vagy egy versenyhétvégén egyaránt jól jöhet, hogy a középkonzol billenőkapcsolóinak egyetlen érintésével beállítható a kormányzáshoz szükséges erő, a motor gázreakciója vagy a sebességváltó és a menetstabilizáló rendszer működése; az Üzemmódválasztó rendszer segítségével a vezető bármikor az adott helyzethez igazíthatja a Mustang karakterét.

Az új Mustanghoz megrendelhető a SYNC 2 fejlett fedélzeti csatlakozási rendszer, aminek nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével és a fejlett hangvezérlésével még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon.

A SYNC 2 navigációs rendszerének osztott képernyőjén megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a Michelin útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa. A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

A Mustang 50 éve

“Az új Mustang megalkotásának első naptól kezdve tisztában voltunk azzal, hogy nem hibázhatunk” – mesélte Pericak. “Vadonatúj Mustangot alkottunk; gyors, gyönyörű, kifinomult és hatékony autót, megőrizve azt az ösztönös vonzerőt, amit az emberek évtizedek óta a Mustanggal azonosítanak.”

A Ford Mustang Magyarországon

Az új, európai piacokra gyártott Ford Mustang Magyarországon 2015 szeptemberétől elérhető a kiemelt, exclusive kiszolgálást és vásárlási élményt nyújtó FordStore szalonokban.

„Bár az első sajtó tesztautók még csak most jelentek meg a hazai utakon – óriási érdeklődést és mindenhol irigy pillantásokat kiváltva – már most több mint 40 megrendelést regisztráltunk márkakereskedőinknél” – mondja büszkén Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

ford_mustang_2015_magyarorszag_autoaddikt_004

„A Mustangok tényleges beérkezését követően pedig az érdeklődés további erősödésére számítunk és reméljük, hogy messze túlszárnyaljuk az idei évre közel 70-es darabszámot, melyben az modell rendkívül attraktív, 11.909.000 Ft-os induló ára is szerepet fog játszani” – teszi hozzá a szakember.

A Mustangok a vadonatúj Vignale modellekkel együtt a Ford márkakereskedői hálózat most nyíló FordStore márkakereskedéseiben, Szentendrén, Budaörsön és Budapesten lesznek megvásárolhatók.

Frankfurtban mutatkozik be az új Nissan NP300 Navara

A kishaszonjárművek tervezésében és gyártásában 80 éves hagyománnyal rendelkező Nissan ismét magasabbra teszi a lécet a vadonatúj NP300 Navara bemutatásával. Az új pick-up hamarosan csatlakozik az UEFA Champions League hivatalos autóipari partnerének csapatához.

nissan_np300_navara_2015_frankfurt_autoaddikt

Az NP300 Navara tervezésekor egy olyan strapabíró és praktikus pick-up megalkotása volt a cél, amely bármilyen üzleti vállalkozás használati igényeinek megfelel, mindemellett pedig a Nissan innovatív crossover kínálatának előnyeit is tartalmazza. Karakteres formaterv, kifinomultság, innovatív technológia és személyautós hatékonyság jellemzik az új NP300 Navarát, mellyel új mércét állít fel az egytonnás pick-upok szegmensében.

A Nissan NP300 Navara a szeptemberben megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az európai közönségnek.

[TESZT] Harley-Davidson Night Rod Special – pillanatok alatt válhatunk az utak királyává

Az elmúlt években hihetetlen fejlődést mutatott fel a Harley-Davidson. Ez alapvetően a motorok portfóliójának kiszélesedésére, valamint a számos, eleddig újszerű megközelítés révén került képbe, majdnem minden egyes modellhez kapcsolhatóan. Pedig – mint tudjuk – a Harley-Davidson érzés alapvetően nem arról szól, hogy sok, már-már rendhagyóba forduló újítást kell alkalmazni, sokkal inkább a klasszikus tradíciók kerülnek előtérbe.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_001

Eddig – mondhatnánk. Ugyanis legfrissebb motorkerékpár-tesztünk főszereplője a Harley-Davidson Night Rod Special modell, amely véleményünk szerint az eddigi legjobban eltalált chopper formát hordozza. Nem csak a Harley Davidson vonalon, viszont mindenképp a fő párhuzam itt keresendő, házon belül, no meg azt sem hanyagolhatjuk, hogy a HD maga a megtestesült, nagybetűs stílus e téren.

Tud újat is mutatni, még mindig

Magával ragadó küllemét a Harley-Davidson Night Rod Special alapvetően a selymes árnyalatú fekete fényezésnek, valamint a szintén feketére színterezett motorblokk harmóniájának köszönheti.

Ebből (is) adódóan a Harley-Davidson Night Rod Special külleme valójában félelmetes benyomást is kelthet a szemlélőben, talán pont ettől lesz vonzó; amolyan stílusos rosszfiús ízt ad az egész tálalásnak. S hát valljuk be, pont ezt élvezzük akkor, amikor hirtelen jött pillanatok alatt válunk egyszerre az utak királyává, hirtelenjében rengeteg szimpatizánsunk lesz (jobb esetben az irígyebb, sóvárgó tekintetek másodlagos helyre szorulnak), s egyre több piros lámpánál mellénk guruló autós teszi szóvá észrevételeit.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_002

Nézzük a Harley-Davidson Night Rod Special menetkomfortját: mivel a tesztben szereplő motorkerékpár futóműve alapvetően keményre hangolt, ezért a legkisebb úthibák is intenzíven érezhetőek menet közben. Pontosan emiatt is kiemelten érdemes figyelemmel kísérni például a forgalomlassítók jelenlétét, mert kellemetlen meglepetéseket okozhat.

Kezelni könnyű, ez az egyik fő ismérve

Mindezek mellett a Harley-Davidson Night Rod Special meglepően könnyed módon kanyarodik, annak ellenére, hogy a viszonylag hosszú tengelytáv mást sejtetne első ránézésre (32 fokban és tovább a koptatóig).

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_004Az üléspad leginkább a sofőr számára kényelmes – az utasülés mérete nyitott üzenete annak, hogy a motorozás csak a sofőrről és a motorról szól. Ellenben a kormány és  lábtartó pozíciójából adódó enyhe görnyedt testtartás már nem annyira komfortos, de kit is érdekel mindez, ha a már fentebb említett Harley-Davidson Night Rod Special feeling mindenért kárpótol?

Masszív úttartás: az ABS-szel ellátott fékrendszert ügyesen rejtették el, alaphangon akkor adja tudtul létezését, ha ténylegesen szükség van a közbeavatkozásra. A gyors és sikeres megálláshoz kitűnő segítséget nyújtanak a 4 dugattyúval ellátott Brembo fékek, kellő fékerővel, jó biztosítékot jelentve a szárazon 289 kilogramm tömegű motornak.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_005Egyébként az alacsony súlypontból és a jó tömegeloszlásból adódóan fékezésnél kisebb terhelés kerül az első kerekekre,  így a hátsó fékhatás is érezhető, a fékerő jól adagolható, ezáltal szintén egy jó kezelhetőséggel jellemezhető egységes képet kapunk a Harley-Davidson Night Rod Special-nél. S bár a hátsó kerék (240 milliméter) vastagnak számít, plusz ott van még a lapos villaszög is – a jó irányíthatóság mindvégig megmarad.

Természetesen az alkalmazott gumiabroncsok kiválasztása sem utolsó szempont a masszív kezelhetőséghez. A Harley-Davidson Night Rod Special Michelin Scorcher abroncsokat kapott, jó tapadással. Száraz aszfalton teljesen optimális értékeket rögzítettünk, azonban esős, nedves útviszonyok közt íratlan szabályok szerint óvatosabbnak kell lennünk az átlagosnál, hiszen kicsúszásra hajlamosak a kerekek. Mindez még fokozottabb, ha netán az útminőség is eltér az átlagostól, itt elsősorban negatív megközelítésre gondolunk.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_013

Harley-Davidson Night Rod Special kapcsolóinak elrendezése megszokást igényel, ugyanakkor a kezelőszervek nincsenek túlbonyolítva, lényegre törőek, saját funkcióikat helyezik előtérbe. Nem véletlenül írtunk a megszokást igénylő kapcsolókról, ugyanis a tesztelésre szánt napok elején bizony előszeretettel nyomkodtuk a dudát a reflektor kapcsolója helyett.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_010

Műszerezettség szempontjából jól felszereltnek mondható a Harley-Davidson Night Rod Special: elektronikus sebességmérővel, a megtett utat mérő kettős kilométer számlálóval, üzemanyagszint-jelzővel, alacsony üzemanyagszintet jelző lámpával és visszaszámláló funkcióval, alacsony olajnyomás jelző lámpával, motordiagnosztika-leolvasással, LED világító lámpákkal és fordulatszámmérő órával lett ellátva a motorkerékpár.

Nyomatékos. Így, tömören. Kell több a jól bevált, klasszikus chopper recepthez?

A Harley-Davidson Night Rod Special 1250 köbcentiméter összlökettérfogatú folyadékhűtéses Revolution blokkal lett szerelve.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_006

A V2-es egység finom járásával, határozott forgatónyomatékával csábít a gyorsításra, határozott kormány-megmarkolást kell eszközölni, amikor az aszfaltra szabadítjuk az összesen 111 Newtonméternyi erőt. A szíjhajtásnak, a jól hangolt befecskendezésnek és a csúszó kuplungnak köszönhetően az indulásnál és visszaváltásoknál jelentkező rángatások is jól kisimulnak, rezgéseknek sincsen nyoma. A sebességváltások nem csattogósak, a kuplung, no és persze a váltó kellően finomra hangolt; a sebességfokozatokat jól veszi. Pont jó ez így, ha ennél kifinomultabb lenne a Harley-Davidson Night Rod Special, már szinte elvesztené sajátos jellegét.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_012

Kipufogórendszerét szálcsiszolt borítással és fekete végsapkával tették különlegessé a Harley-Davidson Night Rod Special-nek. A Harley-hangtompítók talán túlzottan is visszafogottá teszik az amúgy agresszív küllemű motort, talán egy kis plusz hangorkán kívánatos lenne, lett volna. De nem oszt, nem szoroz, az összképen vajmi keveset változtat. Vagy egyszerűen tegyük félre a sztereotípiákat, és örüljünk annak, hogy a Harley-Davidson Night Rod Special átlagfogyasztását (tesztelés alatt mért) sikerült 7 liter alatt tartanunk permanensen.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_003

Árazás

A tesztben szereplő Harley-Davidson Night Rod Special 14 830 EUR alapáron férhető hozzá, választható szín-opcióval 15 080 EUR összegre rúgnak a költségek.

2015 Harley-Davidson Night Rod Special specifikációk

MÉRETEK

Hossz: 2440 mm

Ülésmagasság, terhelés nélkül: 7675 mm

Szabad hasmagasság: 115 mm

Méretek (fok, táv): 34

Utánfutás: 142 mm

Tengelytáv: 1702 mm

Gumiabroncs elöl 120/70ZR-19 60W

Gumiabroncs hátul 240/40R-18 79V

Üzemanyagtartály: 18.9 l

Olajtartály: 4.7 l

Száraz tömeg: 289 kg

Menetkész tömeg: 302 kg

MOTOR

Motorblokk: folyadékhűtéses, Revolution, 60° V-Twin

Furat: 105 mm

Löket: 72 mm

Hengerűrtartalom: 1247 cm³

Kompressziós arány: 11.5:1

Üzemanyag-ellátó rendszer: elektronikus szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés (ESPFI)

SEBESSÉGFOKOZATOK ÁTTÉTELE

Elsődleges áttétel: fogaskerék 64/117-es áttétellel

  1. fokozat: 10.969
  2. fokozat: 7.371
  3. fokozat: 5.9
  4. fokozat: 5.095
  5. fokozat: 4.563

VÁZ

Kipufogó rendszer: Straight shot kipufogó szálcsiszolt kettős kipufogódobokkal, fekete

végsapkákkal és kipufogó pajzzsal

Első kerék: fekete, osztott 5 küllős öntött alumínium kerék, narancssárga perem csíkokkal

Hátsó kerék: fekete, osztott 5 küllős öntött alumínium kerék, narancssárga perem csíkokkal

Fékek, dugattyúk: 4 dugattyús első és hátsó

TELJESÍTMÉNY

Motor forgatónyomaték vizsgálati módszer: EEC/95/1

Nyomaték: 3111 Nm

Fordulatszám: 7250 1/min

Dőlési szög, jobbra: 32

Dőlési szög, balra: 32

Átlagfogyasztás: 6.3 l/100 km

MŰSZEREK

Jelzőlámpák: országúti, üres fokozat, alacsony olajnyomás, irányjelzők, motordiagnosztika, biztonsági rendszer, hűtőközeg-hőmérséklet, alacsony üzemanyagszint visszajelzők, ABS

Műszerek: elektronikus sebességmérő kilométer-számlálóval, napszaki óra a kilométerszámlálón, a megtett utat mérő kettős kilométerszámláló, üzemanyagszint-jelző alacsony üzemanyagszintet jelző lámpával és visszaszámláló funkcióval, alacsony olajnyomásjelző lámpa, motordiagnosztika-leolvasás, LED világító lámpák, fordulatszámmérő

Plusz információk: Harley-Davidson magyarországi importőrének weblapja

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Piacvezető helyen Magyarországon a Ford továbbra is

A Ford továbbra is magabiztos pozíciót könyvelhet el a magyarországi személy- és haszongépjármű eladások terén. Kiugró siker a haszongépjármű kategóriában, minden negyedik idehaza gazdára találó kishaszongépjármű Ford. Töretlen a Ford Ranger sikerszériája, 41.6% piacrésszel, a versenytársak számait megduplázva magabiztosan vezeti a Pick-Up kategóriát.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_008

A júliusban Magyarországon 896 új autó értékesítésével, 10.2%-os piaci részesedéssel a hazai személyautó- és haszognépjármű piacon első helyen végző Ford az egész év első hét hónapját tekintve is rendkívül sikeresen szerepelt. A márkának idén mindössze hét hónap kellett ahhoz, hogy közel 7000 darab új autót értékesítve legközelebbi versenytársához képest 1165 darabos, azaz több, mint egy havi átlagos értékesítésének megfelelő előnyt halmozzon fel. Az autógyártó által január és július közötti időszakban így elért  12,3%-os piaci részesedés egyértelműen jelzi, hogy a vásárlók nagyon szeretik a Fordot: minden nyolcadik új autót vásárló ügyfél a technológiai fejlesztés,  a sokszorosan díjnyertes Ecoboost motorok és vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek, valamint a dizájn és az új modellek bemutatása területén is szárnyaló márka mellett dönt.

Továbbra is különösen sikeres az autógyártó az elmúlt két évben teljesen megújult haszongépjármű portfóliója: az első hét hónapban a 2820 darab Ford haszongépjármű talált gazdára idehaza, ami példátlan 26.5%-os piaci részesedést jelent, azaz minden negyedik idehaza gazdára találó kishaszongépjármű Ford.

”A hosszú ideje kiváló haszongépjármű porftoliónk a nyáron is kiugróan teljesít. Emellett személyautó modelljeink is remekül szerepelnek: folyamatosan élénk, és egyre növekő a kereslet négy húzó személyautónk, a Focus, a Kuga és a Mondeo és az új C-Max iránt, az S-Max és Galaxy pedig piacvezető a kategóriájában. Méltán közkedvent Pick-Upunk, a Ranger toronymagasan, 41,6%-kal vezeti kategóriája eladási listáját. A nyár végén érkező, a sokak által várva várt Mustang és új Vignale kínálatunk pedig reményeink szerint tovább fogja erősíteni ezt a sikerszériát, új szegmensekben kínálva alternatívát, választási lehetőséget a magyar Ford rajongóknak” – avat be Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

„Minden elismerés a márkakereskedői hálózatunké, akik kapacitásaik maximális kihasználásával és elkötelezett munkájukkal gondoskodnak arról, hogy ez nagyszámú, rendkívül izgalmas, és a szakma által nagy lelkesedéssel fogadott modell a legmagasabb színvonalon kerüljön bemutatásra ügyfeleink számára.” – teszi hozzá az ügyvezető.

A Mazda új crossover tanulmányt mutat be a 66. Frankfurti Autószalonon

A Mazda a 66. Frankfurti Autószalonon (IAA) tartja új tanulmányautója, a Mazda KOERU világpremierjét. Az új crossover koncepció a Mazda merész megnyilatkozása a jövőbeni tervekről, s egy dinamikusan fejlődő, kompetitív szegmenst céloz.

mazda_koreu_frankfurt_2015_autoaddikt

A japán koeru szó jelentése meghaladni, felülmúlni, mely jól jellemzi a Mazda törekvését, hogy a növekvő SUV-kategóriában ismét megfeleljen az elvárásoknak és emelje a tétet a teljesítmény, illetve a hatékonyság területén.

A Mazda KOERU KODO dizájnjával egy ragadozó erejét és vitalitását testesíti meg, nagy adag méltósággal fűszerezve. A Mazda SKYACTIV technológiája pedig biztosítja a nagy teljesítményt, a hatékony működést és a biztonságot anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni; megmarad az autózás öröme.

Frankfurtban a japán gyártó idén bevezetett öt új modellje is kiállításra kerül – ezek közül is kiemelkedik a kiegészítőkkel felszerelt és különböző hajtásláncokkal bemutatott vadonatúj Mazda MX-5. A Mazda sajtótájékoztatója az első sajtónapon, 2015. szeptember 15-én 13:45-kor kerül megrendezésre a 9-es pavilon B16 standján. A Frankfurti Autószalon szeptember 17-e és 27-e között várja látogatóit.

A BMW i3 piacvezető pozícióban Magyarországon az elektromos/plug-in-hibrid kategóriában

A BMW i magyarországi szereplése az év első 7 hónapja után nagy sikert könyvelhet el. 2015 január – július időszakban már 30 db BMW i3 és 3 db BMW i8 modellt adtak át az ügyfeleknek.

bmw_i3_autoaddikt_004

A BMW i3 (tesztünk: http://www.autoaddikt.hu/teszt-bmw-i3-egy-kategoria-teljes-ujraertelmezese/) ezzel a teljesítményével magasan piacvezető az elektomos/plug-in-hibrid járművek hazai értékesítésében a vizsgált időszakot tekintve.  Az i8 plug-in-hibrid sportautó, mely számos nemzetközi díjat nyert, legutóbb a nagy presztízsű Nemzetközi Év Motorja Választás abszolút elsőségét is megszerezte, így már magyar tulajdonosainál is bizonyíthatja egyedülálló képességeit.

A hazai szép eredmények is hozzájárulnak a BMW i modellek globális piaci sikereihez, hiszen az idei év első felében több mint 12 500 db BMW i3 és i8-ast adtak el világszerte.

„A BMW i modelleket továbbra is kiemelt érdeklődéssel fogadja a magyar piac, biztató a megrendelés-állományunk és jó látni, hogy egyre többen ismerik fel az utakon is a jövőbe mutató, innovatív autóinkat. Ahhoz, hogy a BMW i3 a magyar utcakép még természetesebb részese lehessen, modelljeinkhez hasonlóan innovatív vásárlást ösztönző eszközöket dolgoztunk ki ügyfeleink részére, így a BMW i3-as már kedvező THM konstrukcióval, illetve vonzó operatív lízing ajánlatokkal is elérhető” – mondta Mala Ferenc a BMW Group Magyarország márkamenedzsere. „A BMW i új világa a magyar vásárlók számára is szimpatikus, autóink szénszál erősítésű karosszériája, a felhasznált anyagok progresszivitása a BMW Group egyéb modelljei számára is iránymutatóak” – tette hozzá a BMW i márkavezetője.

A hazai BMW i Szervizpontok újabb állomásokkal bővülnek a közeljövőben, a meglévő 4 partner mellé továbbiak csatlakoznak, támogatva az országos lefedettséget és a minél magasabb színvonalú szolgáltatási rendszert.

bmw_i3_autoaddikt_001

A BMW i almárka kisebb, mindennapi közlekedésre kialakított városi prémium autója, a BMW i3 alapáron 11 830 000 forinttól érhető el.  Az i3 kétféle verzióban választható, amelyből a teljesen elektromos kiadás 130-160 kilométer hatótávra képes a használat intenzitásának függvényében, míg a hatótáv-növelő megoldással (Range Extender) bővített verzió már összességében 300 kilométer megtételére alkalmas. A márka hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású sportautója, az i8 alapáron 43 594 000 forinttól érhető el a hazai vásárlók számára.

0% THM konstrukció:
http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/newvehicles/i/i3/2013/showroom/private_offer.html

Tartós bérlet ajánlatok:
http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/newvehicles/i/i3/2013/showroom/offer.html

Antoine Barthes a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén

Antoine Barthes hivatalos megbízása szeptember 1-től lép életbe, s a Nissan Europe rolle-i központjából érkezik, ahol korábban a termék marketingért felelős igazgató volt, mely pozícióban a teljes Datsun és Nissan modellpaletta marketing aktivitásáért felelt.

antoine_barthes_nissan_autoaddikt

A Nissanhoz való 2002-es csatlakozása óta több értékesítési és marketing vezetői pozíciót töltött be Európában és a Közel-Keleten. Korábbi pozíciói nagyban hozzájárultak, hogy felhalmozott tudásával és széleskörű tapasztalatával kiváló teljesítményre ösztönözze kollégáit az autó értékesítésben és a kereskedői hálózatok fejlesztésében. Antoine 2005-ben tagja volt az NSCEE-t felépítő csapatnak, és közreműködésének köszönhetően sikerült egy azóta is kiválóan működő üzleti modellt és szervezeti struktúrát lefektetni. 

“Nagy örömömre szolgál, hogy én lehetek a következő, aki a Nissan  sikertörténetét tovább építheti és jó hírnevét öregbítheti a közép-kelet európai régióban” mondta Antoine. “Az elmúlt 10 év kemény munkájának köszönhetően sikerült a Nissan márkát megerősíteni a régióban. Ügyfeleinknek az innováció élményét és a kompromisszumok nélküli prémium minőséget kínáljuk.”

Antoine 39 éves, francia nemzetiségű házas ember és 3 gyermek büszke édesapja. Székhelye Budapesten lesz.

A Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. 2005 júliusában került megalapításra, hogy régiós központként szolgáljon 4 ország – Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia – értékesítési képviseletére. Az így létrejött üzleti régió központja Budapest. Az NSCEE a 2014-es pénzügyi évben 21 208 db gépjárművet értékesített, ezzel elérve a 2,9%-os piaci részesedést a régióban. A 2014-es eredmények 10%-os növekedést hoztak az eladásokban, mely 0,2%-os piaci részesedést növekedést jelentett az előző pénzügyi évhez képest.

Andrey Akifiev – jelenlegi ügyvezetőnk – az orosz piac ügyvezető igazgatója lesz. Minden kulcsfontosságú pozíció – értékesítés, marketing, kereskedői hálózat fejlesztése és vevőszolgálat – az ő vezetése alá tartozik majd.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK