AutóAddikt Hírek A Honda jövőjét nagyban befolyásolják az idei, 2015-ös sikerek

A Honda jövőjét nagyban befolyásolják az idei, 2015-ös sikerek

A múlt nagy sikerű, Európa-szerte közkedvelt modelljeinek visszatérésével és megújulásával 2015-ben ismét lendületet vett a Honda márka az öreg kontinensen. Idén lépett színre a vadonatúj Jazz, valamint a Civic és a CR-V felfrissített változata, ráadásként pedig ismét megjelent a palettán a HR-V és a legendás Civic Type R.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_009

Szintén fontos történés volt a Honda háza táján, hogy a modellfrissítésen átesett CR-V-ben bemutatkozott az 1.6 i-DTEC dízelmotor új, erősebb verziója, illetve a kilencfokozatú automatikus váltó, amit a márka először alkalmaz európai modellben. Az autók beltere is megújult, többek között intelligens szórakoztatóelektronikai és információs rendszer jelent meg a márkánál.

A modellfrissítésen átesett CR-V bemutatkozását követően nem sokkal újabb szabadidő-autó tűnt fel a Honda választékában. Ez nem más, mint a vadonatúj HR-V, melynek őse egykoron megteremtette magát a kategóriát. Akárcsak elődjei, ez a modell is sportos megjelenéssel, könnyű kezelhetőséggel, átgondolt karosszériával és rendkívül hatékony hajtásláncokkal kerül a szalonokba. Kiemelkedő használati értéke a vásárlókra is komoly hatást gyakorolt, ezt bizonyítja, hogy már a piaci bevezetés kezdete óta hatalmas az érdeklődés övezi a típust, sőt a 2016-os AUTOBEST döntősei közé is bekerült.

Persze a legnagyobb várakozás az ikonikus Honda Civic Type R visszatérését előzte meg. Az „utcai versenyautóként” aposztrofált ferdehátú kizárólag a Honda angliai gyárában készül majd, innen exportálják például a japán piacra is. Koncepciójának sikeréről sokat elárul, hogy az első évben készülő példányokat már a forgalmazás kezdetén elkapkodták a vásárlók, nem mellesleg a 2015-ös skót Év autójának (SCOTY) választották a hot hatch-kategóriában és a francia Echappement magazin is a mezőny legjobbjaként értékelte. Minderre az első motorsportsikerek tették fel a koronát, közöttük, hogy a típus a pilóták és a konstruktőrök kupáját egyaránt megszerezte a Brit Túraautó-bajnokságban.

Az új Jazz érkezése méltó befejezése volt a modellpaletta frissítésének. Ez a modell a Honda legkifinomultabb műszaki megoldásaira épül, olyan ínyencségekkel lenyűgözve a vásárlóközönséget, mint a vadonatúj 1.3 i-VTEC erőforrás vagy az aktív menetbiztonsági eszközök teljes sorát magában foglaló Honda SENSING rendszer. A korszerű felépítés és a fejlett kiegészítők révén az új Jazz a második modell volt a világon, aminek sikerült ötcsillagos minősítést szereznie az Euro NCAP új, szigorított töréstesztjén.

S, hogy mi várható jövőre? Csupa izgalmas újdonság. Debütál a vadonatúj NSX és az üzemanyagcellás Clarity Fuel Cell, valamint megindul az angol gyáregység (HUM) fejlesztése, hogy 2017-ben gond nélkül megkezdődhessen az ötajtós Civic 10. generációjának sorozatgyártása.

„Nagyot léptünk előre az idén, de ez csak a kezdet, 2016 újabb izgalmas, munkával teli esztendőnek ígérkezik. Ha minden terveink szerint alakul, jövőre is folytatódik a Honda menetelése” – reagált a 2015-ös eredményekre Phillip Ross, a Honda alelnöke.

Előző cikkBMW-jelenlét a 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon
Következő cikkLada: máris megvannak az első autók tulajdonosai