Főoldal Blog Oldal: 485

Kiemelkedően eredményes márciust zárt a BMW Group

Minden korábbinál magasabb értékesítési eredménnyel zárta az év harmadik hónapját a BMW Group, amellyel a vállalatcsoport története eddigi legsikeresebb első negyedévét könyvelhette el. Világszerte 232 556 BMW, MINI és Rolls-Royce modell kelt el márciusban, ami 9,2 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év márciusához viszonyítva. 2015 első három hónapjában a BMW Group 8,1 százalékos értékesítési fejlődést ért el, összesen 526 669 átadott modellel.
bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_009

„2015 első negyedéve lett a vállalatcsoport történetének eddigi legeredményesebb első három hónapja, miközben globálisan mindegyik értékesítési régiónkban növekedést értünk el” – kommentálta a BMW Group sikerét Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és -marketingért felelős tagja. „Különösen nagy öröm látni, hogy az európai piac folyamatos fellendülésben van, miközben Észak-Amerika még mindig nagyon jól teljesít. Az elmúlt hónapokban debütált és az idén bevezetendő új modelljeink adta lendületnek köszönhetően biztos vagyok benne, hogy év végére több autót tudunk átadni ügyfeleinknek, mint bármelyik évben ezelőtt” – tette hozzá Ian Robertson.

Márciusban összesen 195 593 BMW modell talált gazdára világszerte, amely 5,1 százalékos növekedéssel új havi rekordnak számít, miközben az 5,4 százalékos javulást eredményező 451 576 átadott autó a márka történetének eddigi legeredményesebb első negyedéve is. A töretlen népszerűségnek örvendő BMW 2-es sorozatból 14 696 modell kelt el márciusban, amelynek közel kétharmada, egészen pontosan 9790 darab 2-es Active Tourer volt. A 4-es sorozatból 18 373 példányt értékesített az év harmadik hónapjában a bajor gyártó, miközben a vásárlók körében örök favoritnak számító BMW 5-ös sorozatból 36 028 modellt adtak át, ami 0,3 százalékos emelkedés. A kategóriateremtő BMW X modellcsalád legnépszerűbb képviselőinek márciusi adatai ugyancsak kiemelkedőek: amíg a harmadik generációs BMW X5-ből 15 289 modell (12,1 százalékos javulás), addig a BMW X6-ból 3880 darab (5,4 százalékos emelkedés) kelt el.

2015 harmadik hónapjában a jövőbe mutató, elektromos BMW i autókból több mint 2600 példány talált gazdára. BMW i3-ból márciusban minden korábbi hónapnál több kelt el, egészen pontosan 2067 darab, miközben a – nemrégiben a világ legzöldebb járművének megválasztott – BMW i8 iránti kereslet továbbra is töretlen.

A MINI márka jelentős gyarapodást könyvelhetett el idén márciusban az előző év harmadik hónapjához viszonyítva, amikor is a közelgő generációváltás miatt némileg csökkent a modell iránti kereslet. „A MINI fennállása eddigi legerősebb negyedévét zárta” – összegezte Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI-ért, BMW Motorrad-ért és Rolls-Royce-ért felelős tagja. „Három és ötajtós modelljeink teljes palettája immáron mindenhol elérhető, így jól látjuk, mennyire népszerűek szinte az összes piacon” – tette hozzá. 2015 márciusában összesen 36 635 MINI modellt értékesített világszerte a brit gyártó, ami 38,9 százalékkal több, mint 2014 márciusában, így az első három hónapban átadott 74 312 MINI-vel 28,4 százalékos fejlődést ért el az előző év hasonló időszakához képest. A vadonatúj háromajtósból 13 890 példány (79,7 százalékos növekedés), az új ötajtós MINI-ből pedig 9688 darab kelt el márciusban.

A Rolls-Royce az előző év első negyedévében elért értékesítéshez képest – amely valósággal szárnyalt az akkoriban újonnan bevezetett Wraith modell kiemelkedő népszerűségének köszönhetően – 2015 első három hónapját valamelyest szerényebb, de az elvárásoknak még így is megfelelő és az üzleti tervben meghatározottak szerint eredményes értékesítéssel zárta. A luxusautó-gyártó idén eddig 781 négykerekűt adott át ügyfeleinek (12,9 százalékos csökkenés).

A BMW Group globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport világszerte mindegyik régióban értékesítési növekedést könyvelhetett el, márciusban és az év első három hónapjában egyaránt.

Európában a BMW és MINI modellek értékesítése márciusban 11,8 százalékkal nőtt, összesen 114 290 eladott járművel, míg az első három hónap során átadott 234 658 modell 9,6 százalékos növekedésnek felel meg. Szinte az öreg kontinens összes piacán értékesítési javulás figyelhető meg évről évre, márciusra több országban is két számjegyű gyarapodást érve el. Nagy-Britanniában – amely a BMW Group negyedik legnagyobb piaca – összesen 37 872 BMW és MINI modellt értékesített a vállalatcsoport, amely jelentős, 19,9 százalékos növekedés a 2014 márciusi adatokhoz képest. Hasonlóan jelentős, kereken 20 százalékos előrelépést hozott a március Franciaországban is, ahol összesen 8056 MINI és BMW modell kelt el az év harmadik hónapjában.

Az amerikai kontinensen az első két hónapban tapasztalt erős évkezdés márciusban tovább folytatódott, összesen 47 362 átadott BMW és MINI modellel, amely 9,8 százalékos javulásnak felel meg. A tengerentúlon az év első három hónapjában 109 510 BMW Group-ügyfél vette át vadonatúj BMW és MINI modellje kulcsait, amely 9,9 százalékkal több, mint 2014 első negyedévében. Továbbra is Észak-Amerika számít a kontinens legeredményesebb régiójának, márciusban az Egyesült Államokban összesen 40 139 (12,2 százalékos emelkedés), míg Kanadában 3125 (2,2 százalékos javulás) átadott BMW-vel és MINI-vel.

Ázsiában 64 988 jármű fogyott idén márciusban, 4,8 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában, amely az év első negyedévére vetítve 5,2 százalékos javulás 2014 első három hónapjához képest, összesen 166 330 eladott BMW és MINI modell. Márciusban csak Kínában 43 824 modell kelt el (8,1 százalékos gyarapodás), Dél-Koreában pedig 4340 (17,6 százalékos fejlődés).

A BMW Motorrad összesen 15 912 motorkerékpárt és robogót értékesített világszerte 2015 harmadik hónapjában, ami 4,8 százalékkal több, mint a 2014 márciusában elért eredmény. Az első negyedévben 9,2 százalékkal több, immáron 31 370 kétkerekű kelt el világszerte.

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 márciusában és az év első negyedévében:

2015 márciusában 2014 márciusához képest 2015 első negyedévében 2014 első negyedévéhez képest
BMW Group autók 232 556 + 9,2% 526 669 + 8,1%
BMW 195 593 + 5,1% 451 576 + 5,4 %
MINI 36 635 + 38,9% 74 312 + 28,4%
Rolls-Royce 328 – 18,0% 781 – 12,9%
BMW Motorrad 15 912 + 4,8% 31 370 + 9,2%

 

Bemutatkozott a vadonatúj Mercedes-Benz Vito

Megérkezett Magyarországra is a minden tekintetben megújult Mercedes-Benz Vito kisáruszállító. Persze nem csak haszoncélú irány jelenti a kikövezett utat, hiszen – mint annak és rendje módja szerint – a hagyományokat folytatva számtalan konfigurációban, így többek közt személyszállító kisbuszként is (Tourer).

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_002

Mindazonáltal a teljes kishaszonjárműves modellpaletta felsorakozott az egész napos, Budaörsön levezényelt eseményen – a színpadra begördült az idén huszonötödik életévébe lépett Mercedes-Benz Sprinter, valamint a legkisebb célkategóriát képviselő Mercedes-Benz Citan is.

Miután a program lezajlott, csoportos tesztvezetésre invitálták az egybegyűlteket, instruktorral megspékelve. Igaz, a táv rövidke, mindössze hozzávetőlegesen 30 kilométeres volt a közeli Biatorbágy érintésével, de arra tökéletesen elegendőnek bizonyult, hogy alapjaiban megismerkedhessünk az új Mercedes-Benz Vito kettő féle konfigurációjával (zárt árúszállító, Mixto), valamint a tetszetős Mercedes-Benz Citan-nal is, néhány kilométer erejéig. A menetpróba autópálya-szakasszal zárult.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_016

De vissza a cikk fő témájához, a most kiemelten aktuális Mercedes-Benz Vito-hoz – jöjjenek a részletek.

Erőteljes, határozott külső komoly belső értékekkel, maximális használati érték és alacsony költségek – az új Mercedes-Benz Vito egy profi mindenesnek is definiálható a közepes méretű, 2,5-3,2 tonna közötti megengedett össztömegű haszongépjárművek kategóriájában. Az első-, hátsó-, vagy akár összkerékhajtásnak köszönhetően pedig a modell egyedülállóan sokoldalú. A maximum 1369 kg-os hasznos teherbírás kimagasló érték. A zárt áruszállítóból, Mixto kivitelből és Tourer személyszállító változatból álló modellcsalád új mércéket állít fel.

Formaterv: a forma és a funkció szintézise

Az új Mercedes-Benz Vito már a puszta megjelenésével is magabiztos és összetéveszthetetlen hatást kelt – tradicionális módon. A modell egyedi stílusjegyeivel tökéletesen beleolvad a Mercedes-Benz haszongépjárműveinek népes családjába.

Az új fényszórók a forma és a funkció tökéletes szintézisét képezik. A szériában járó, erős fényű halogén fényszórók mellett pedig a Vito kínálatában opcionálisan megtalálható az ILS intelligens világítási rendszer. Ez – a haszonjárművek szegmensében egyedülálló – technológia a LED fénytechnikán alapul. A sebesség függvényében a fényszórók fényeloszlása automatikusan igazodik az autópályák és az országutak követelményeihez.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_012

Az új Mercedes-Benz Vito-ban a vezető és az utas ergonómiailag tervezett, hangsúlyosan kontúrozott ülésekben foglalhat helyet. Az ülőlap hosszabb lett, a kiváló oldaltartást biztosító háttámla pedig magasabbra nyúlik. A zárt áruszállító változatban a válaszfal eltérő kialakítása révén kibővült az ülés állíthatósági tartománya.

A teljesen áttervezett műszerfal a funkcionalitás és az ergonómia iskolapéldája – az összes kezelőszerv közvetlenül a járművezető közelében helyezkedik el. Ezzel egyidejűleg a beltér minőségi érzetet kelt. Külön említést érdemel az átgondolt tárolási koncepció – a bent ülők számos helyre pakolhatnak; a középkonzolban illetve a középkonzolon is találunk tárolókat, az ajtókat pedig osztott zsebek teszik praktikussá.

A manuális váltó gombja tökéletesen kézre áll, ám amennyiben automataváltót rendelnek a Vitohoz, az előválasztó kar a kormányoszlopra kerül.

Egy, mindenkinek: igény szerint első-, hátsó-, és összkerékhajtás

A Mercedes-Benz kínálatának első járműveként a Vito első-, hátsó-, és összkerékhajtással is rendelhető. A kínálatban újdonságként megjelenő elsőkerékhajtás a hozzá társított kompakt dízelmotorral rendkívül könnyű, mindemellett pedig kivételesen kedvező áron vásárolható meg. A hátsókerékhajtás ideális megoldást jelent azon felhasználók számára, akik gyakran szállítanak nehéz terheket, esetleg sokat vontatnak, mivel a klasszikus hajtásképlet kiváló tapadást kínál kiemelkedően jó menetdinamika mellett.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_011

Az összkerékhajtás bizonyos időjárási körülmények illetve útviszonyok között kimagasló fontosságú. Az új, úgynevezett integrált megoldásnak köszönhetően a gépjárműmagasság, és ezáltal a rakodómagasság és a beszállási magasság az új Vito 4×4 modellek esetében szinte megegyezik a kétkerékhajtású modellekével.

Igényre szabott meghajtás: két turbódízel motor, két váltó

Kicsi, ám mégis nagy: a Vito kompakt, OM 622 kódjelű 1,6 literes négyhengeres turbódízel motorja a downsizing jegyében született, és ennek megfelelően alacsony üzemanyag-fogyasztást, kis tömeget és nagy hasznos teherbírást szavatol – attraktív árazás mellett. Az új OM 622 két teljesítményszinttel kérhető a Vitohoz, kizárólag elsőkerékhajtással: a Vito 109 CDI 65 kW-ot (88 lóerőt), a Vito 111 CDI pedig 84 kW-ot (114 lóerő) teljesít.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_015

A Mercedes-Benz Vito különösen erőteljes, OM 651 kódjelű, kettős feltöltésű (egy kisebb és egy nagyobb feltöltővel felszerelt) 2,15 literes Mercedes-Benz erőforrása hátsó- és összkerékhajtással kombinálható. Legerősebb változatában a motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat. Az OM 651 három teljesítményszintben érhető el: a Vito 114 CDI 100 kW-ot (136 lóerőt), a Vito 116 CDI 120 kW-ot (163 lóerőt), a Vito 119 BlueTec pedig 140 kW-ot (190 lóerőt) képes leadni.

Az erőátvitelről alapesetben egy hatfokozatú kézi váltó gondoskodik, amely ugyanúgy a lehető legalacsonyabb fogyasztást szolgálja, mint az opcionális 7G-TRONIC PLUS bolygóműves automataváltó. Az automataváltó az OM 651 motor két alacsonyabb teljesítményű változatához kérhető opcionálisan, és szériában jár a legerősebb kivitelhez, valamint a Vito 4×4 modellekhez.

Az új Mercedes-Benz Vito, mint a gazdaságos üzemeltetés úttörője?

Az új Vito nem csak dinamikus, de rendkívül takarékos is: az elődmodellel összehasonlítva az NEFZ mérési ciklus szerint a típus üzemanyag-fogyasztása kereken 20 százalékkal mérséklődött. A BlueEfficiency hatékonysági csomaggal felszerelve még étvágytalanabb a Vito. A tehergépjárműként vizsgáztatott 120 kW-os (163 lóerős) Vito 116 CDI BlueEfficiency 5,7 l/100 km-es hitelesített értékét például egyetlen modell sem képes alulmúlni ebben a járműosztályban.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_006

Az új Vito a közepes méretű haszonjárművek „gazdasági csodája”. Elsőkerékhajtással kombinálva indulóára lényegesen alacsonyabb az elődmodellénél. Mindezeken felül akár 40.000 km-es vagy 2 éves szervizciklusa segít gazdájának a költségek csökkentésében.

Optimalizált futómű új elektromechanikus kormányzással

A fejlesztők az új Mercedes-Benz Vito futóművét alaposan átdolgozták. A típus például új, elektromechanikus rásegítéssel ellátott szervokormányt kapott, átalakított kinematikával. Az első tengely és a motor pedig merevebben kapcsolódik a segédalvázhoz. A hajtóegység ezzel az elsőkerékhajtású változatoknál hatékonyan el van választva.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_008

Az eddigiekhez hasonlóan a Vito hátul független kerékfelfüggesztéssel, ferde tengelyű hosszlengőkarokkal és tekercsrugókkal büszkélkedhet. A futóműveket viszont a tervezők áthangolták, új a rugó- és csillapítás-beállítás. Alapvetően kétfajta hangolással érkezik a modell: a Vito zárt áruszállító és a Mixto futóműve magas terhelésre van beállítva. A Mixto opcionálisan, a Vito Tourer modell pedig szériában komfort futóművel érkezik.

Magas szintű biztonság – a Vito, mint a kategória új mércéje

A Mercedes-Benz Vito a biztonság tekintetében is új mércét állít fel. Az adaptív ESP menetstabilizáló rendszer szériatartozékként érhető el a modellben. Kategóriájának egyetlen áruszállítójaként már a Vito zárt áruszállítóhoz is szériában járnak a légzsákok és a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető rendszer – mind a vezető, mind pedig az utas oldalán. A Vito Tourer PRO és Vito Tourer SELECT modellek szériatartozékként függönylégzsákokkal, elöl pedig a mellkast és a medencét védő oldallégzsákokkal vannak felszerelve. Az akár 8 légzsákkal elérhető új Vito Tourer az új mérce az utasbiztonság tekintetében.

Új asszisztens rendszerek szériatartozékként

Az új Mercedes-Benz Vito biztonsági szériafelszereltségeinek részét képezi az Attention Assist fáradtságfigyelő rendszer, továbbá a kategória egyetlen típusaként az alapfelszereltséghez tartozik az oldalszél-asszisztens, amely az oldalirányból érkező széllökések negatív hatásait szinte teljes mértékben kompenzálja. Ugyanúgy szériában jár a Vitohoz a gumiabroncsnyomás csökkenésére figyelmeztető rendszer.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_009

Az áruszállítóknál szintén egyedülálló az opcionálisan választható parkoló asszisztens. A rendszer felismeri a megfelelő méretű parkolóhelyeket, és ha a járművezető elfogadja az asszisztens javaslatát, már csak a megfelelő váltófokozat kiválasztásáról, a gázadásról és a fékezésről kell gondoskodnia, mivel a kormányzást a parkoló asszisztens végzi. Ugyanígy egyedülálló extra a szegmensben a követési távolságra figyelmeztető asszisztens és a Collision Prevention Assist ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer – utóbbi a követési távolságra figyelmeztető asszisztenssel és az adaptív fékasszisztenssel dolgozik együtt.

A holttérfigyelő asszisztens közeli érzékelési tartományú radarérzékelőkkel működik, és a vezetőt sávváltások során figyelmezteti, ha a holttérben egy másik jármű tartózkodik. A szintén opcionális, kameraalapú sávtartó asszisztens az akaratlan sávelhagyásokra figyelmeztet.

Két tengelytávolság, három hossz és négy tömegkategória

Az elődmodellhez hasonlóan az új Mercedes-Benz Vito is kétféle tengelytávolsággal, valamint háromféle hosszal érhető el. Az autó hossza 4895 mm, 5140 mm illetve 5370 mm lehet. A zárt áruszállító kivitel raktere nagyjából változatlan az elődmodellel összehasonlítva. A Vito Kompakt raktere 5,5 köbméter, a Vito Lang 6 köbméter nagyságú, a leghosszabb Vito Extralang pedig 6,6 köbméteres értékkel büszkélkedhet.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_010

A modellprogram legnagyobb részének össztömege 2,8 illetve 3,05 tonna, viszont van egy alacsonyabb terhelésű 2,5 tonnás, valamint egy nagyobb terhelésre tervezett 3,2 tonnás változat is. Az elsőkerékhajtásnak és a kompakt dízelmotornak köszönhetően a közepes hosszúságú Vito zárt áruszállító alapváltozatának üres tömege mindössze 1761 kilogramm. A Vito maximális hasznos teherbírása eléri az 1369 kilogrammot, ami rekordértéknek számít a szegmensben.

Mercedes-Benz Vito Tourer BASE, PRO és SELECT: sokkal több, mint egy kombi

Az új Mercedes-Benz Vito Tourer egyedi kialakításával és háromféle felszereltségével szokatlanul széles spektrumát képes kiszolgálni a kereskedelmi utasszállításnak. A Vito Tourer BASE modell egy gazdaságos és funkcionális utasszállító eszköz, amely elsősorban az építőipar, valamint a szolgáltatóipar kiszolgálására termett.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_014

Felszereltsége a funkcionalitásra koncentrál. Amennyiben a komfort és az egyedi kialakítás egyaránt fontos, a Vito Tourer PRO jelenti az ideális megoldást, tökéletesen kiszolgálva például az autókölcsönzők és a különféle egyesületek igényeit, de többek között diákok szállítására is kiválóan alkalmas. A komfortorientált Vito Tourer SELECT többek között taxi vagy hotel-shuttle célokra ideális. A modellsorozat csúcsváltozatát társaitól többek között fényezett lökhárítói, valamint a 205/65 R16 méretű gumiabroncsokkal szerelt könnyűfém keréktárcsái különböztetik meg.

Felépítményközpont – az egyedi igények szerinti Vito

A legkülönfélébb felépítmények a Mercedes-Benz haszongépjármű divíziójánál tradicionálisan jelentős figyelmet kapnak. Ami pedig gyárilag nem rendelhető, az a felépítménygyártók megoldásainak segítségével valósulhat meg. A nyilvánosan hozzáférhető, www.vanpartner.com weboldalon elérhető információs platform több mint 100 partnercég 300-nál is több kialakításába enged betekintést, amelyek között számos, speciálisan a Mercedes-Benz Vitora fejlesztett megoldás ismerhető meg.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_004

Konlúzióként visszatérve a Merdedes-Benz hazai képviselete által levezényelt monstre, igen jól sikerült naphoz: szervezettség és pedantéria jellemezte az eseményt az első perctől fogva, mely a gasztronómia köré próbált építkezni, sikerrel. Máris, nem sokkal az érkezés után kezdetét vette a Mercedes-Benz szinte teljes kishaszonjármű-palettáját felvonultató látványos meglepetés-event, mely kapcsán az autóportfólió, valamint számos jól felkészült pincér mutatta be rátermettségét és ügyességét a meghívottaknak show-elemekkel megtűzdelt performance keretein belül. Majd ezt követően folytatódtak a kulináris élvezetek, immáron élesben, ügyesen összevetve az aktuális Mercedes-Benz modellpaletta domináns résztvevőinek bemutatásával, prezentációkat levezényelve egy-egy ételfogás felszolgálása közt – ebben a folyamatban nem mellesleg közel 60 felszolgálót számoltunk össze, ami önmagában véve is elismerésre ad okot.

Magasra tesszük a mércét! – hirdeti a Mercedes-Benz, mely alapvetően jól tükrözi a releváns elvárásokat jelenlegi kishaszonjárműves portfóliójuk irányába (no és persze a többi vonalról sem szabad elfeledkeznünk). A mottó remek, és hála az égnek, belengte az egész bemutatót is – mi pedig kíváncsian várjuk az első személyes, testre szabottabb tapasztalatainkat a minden ízében megújult Mercedes-Benz Vito kapcsán.

mercedes_vito_2015_bemutato_autoaddikt_018

Végül pedig az árazás, belépő szinteken: a Mercedes-Benz Vito zárt árúszállítója kompakt kivitelben, 88 lóerős 1.6 literes dízelmotorral (109 CDi) 5 582 000 nettó ellenérték kifizetése fejében vihető haza – ez 7 089 140 forintot jelent 27 százalék ÁFA-val. A Mercedes-Benz Vito Mixto kialakítással-felszereltséggel, 88 lóerős gázolajos aggregáttal (109 CDI), kompakt kivitellel bruttó 8 088 540 forintba kerül regisztrációs adóval. A Mercedes-Benz Vito Tourer Base csomaggal, 88 lóerővel, dízelmotorral, kompakt karosszériával bruttó 8 228 240 forint regadóval, míg ugyanez PRO opcióval bruttó 8 662 580 forintos vételárat jelent, szintén regisztrációs adóval.

Teljes árlista: IDE kattintva érhető el.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Dunlop Sport Maxx RT abroncsok a Mercedes-AMG C63 és C63 T modellekre

A Mercedes-AMG C63 és C63 T modellekre alapfelszerelésként a Dunlop Sport Maxx RT abroncsait szerelik.

mercedes_amg_c63_dunlop_sport_maxx_rt_autoaddikt

A Dunlop ultramagas teljesítményű abroncsainak alapfelszerelésként való alkalmazása a Mercedes-AMG járművein a Dunloppal közösen folytatott átfogó fejlesztések gyümölcse, melynek során az abroncsokat kimondottan az új gépkocsi nagy teljesítményű igényeihez igazították. A folyamatnak az abroncsok versenypályán való tesztelése is része volt, ráadásul a világ egyik legnehezebb pályáján, a németországi Nürburgring-Nordschleifén.

A Dunlop Sport Maxx RT legfőbb jellemzői a kivételes száraz tapadás, a kitűnő nedves tapadás, a precíz és stabil kezelhetőség gyors kanyarodás során, továbbá a erős fékezési teljesítmény, melyek egyszerre biztosítják a 476 lóerős Mercedes-AMG C63 biztonságosságát és sportos jellegét vezetés közben.  Az elülső és hátsó tengelyek optimális kiegyensúlyozása érdekében a Dunlop egy speciális konstrukciót alkalmaz ezeken az abroncsokon, melyek az autóversenyeken használt elemeken alapulnak az erős tapadás biztosításához.

A Dunlop Sport Maxx RT az első tengelyen 245/35 ZR19 (93Y) XL, a hátsó tengelyen 265/35 ZR19 (98Y) XL méretben található.

Ezen az új alkalmazáson kívül a Dunlop már korábban is fejlesztett abroncsokat kifejezetten a Mercedes AMG modelljei számára, például az A 45 AMG, a CLA 45 AMG és a G63 AMG esetében. A Dunlop emellett az AMG Customer Sports partnere és a 2014-es évad kezdete óta az AMG Driving Academy hivatalos abroncsbeszállítója.

Új generációs Hyundai i20 WRC fejlesztése zajlik a Hyundai Motorsport műhelyében

A Hyundai Motorsport csapat a közelmúltban a spanyolországi Almeria térségében négy napon át tesztelte az új generációs i20 WRC versenyautót. A teszt fontos mozzanat volt a 2016-os FIA rali világbajnokságban bemutatkozó jármű fejlesztési folyamatában.

hyundai_i20_wrc_fejlesztes_autoaddikt

A csapat tesztpilótája, Kevin Abbring és navigátora, Sebastian Marshall Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul társaságában vezette az új generációs i20 WRC modellt. Az autó legújabb, az előző teszteken használt modellhez képest továbbfejlesztett változatával végzett tesztek során a motor- és a futómű-fejlesztésre, valamint a nagy magasságú alkalmasságra összpontosított a csapat.

A Hyundai Motorsport összeállította az új generációs i20 WRC részletes tesztprogramját; az eredeti tervek szerint már az idei évadban bemutatták volna az új modellt. Az új generációs i20 WRC tervezett homologizációjában azonban a gyártás ütemezése miatt változás állt be. A csapat ezért az új generációs i20 WRC bemutatkozására kitűzött időpontot áttette a 2016-os FIA rali világbajnokság nyitó versenyére, a Monte Carlo ralira.

Ezen kívül a 2015-ös évad hátralévő versenyeire egy sor további módosítást vezetnek be a jelenlegi Hyundai i20 WRC versenyautókon, hogy ezzel is támogassák a csapat immár rendszeresen esélyes küzdelmét a dobogós helyezésekért a csapat második WRC évadában.

„Rendkívül aprólékosan kidolgozott teszthetet tudhatunk a hátunk mögött; a spanyolországi Almeria térségében az új generációs i20 WRC továbbfejlesztett változatát faggattuk.” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Kevin és Thierry a motor- és futómű-fejlesztéssel foglalkozott, emellett nagy magasságú teszteket végeztek. Erőfeszítéseik révén sikerrel fejleszthetjük tovább az autót, amint egyre közelebb kerülünk 2015 végéhez. Bíztunk abban, hogy az új autót már az idei évadban bemutathatjuk, ám sajnos a homologizációs ütemezéssel kapcsolatban felmerült, a háromajtós utcai modell gyártásához köthető nehézségek miatt a program késedelmet szenved. Ezért úgy döntöttünk, hogy továbbra is az új generációs i20 WRC ötajtós verziójára összpontosítunk, amely jövőre, a Monte Carlo ralin fog először rajthoz állni. A módosított üzemterv révén több időnk lesz arra, hogy az autó teljesítményét a tervezett szintre hozzuk. Ugyanakkor a jelenlegi Hyundai i20 WRC versenyautó több, jelentős frissítésen esik át, amelyek révén reményeink szerint az idei évad hátralévő részében is eséllyel állhatunk szorítóba a dobogós helyezésekért.” 

Két díjat is kapott a BMW a Design Trophy 2015-ön

Lélegzetelállító és jövőbe mutató formai megoldásai okán két BMW modellt is kategóriája legmutatósabb képviselőjének választottak meg az Auto Zeitung német szaklap olvasói.

bmw_4_gran_coupe

Amíg az elegánsan sportos BMW 4-es Gran Coupé a limuzinok, kombik, egyterűek kategóriában diadalmaskodott, addig az izgalmasan merész formanyelvezetű BMW 2-es Cabrio a kompakt kategória aranyérmét nyerte el. Sőt mi több, az ötajtós MINI, a BMW M3/M4 sportmodell és a BMW X6 is dobogós helyen végzett a kisautók, a sportautók és az SUV modellek kategóriájában.

A Design Trophy 2015 nívós elismeréseit az Auto Zeitung magazin és a www.autozeitung.de weboldal olvasói ítélték oda az autóipar legújabb képviselőinek minden egyes kategóriában. A díjjal rendre a legesztétikusabb modellt tüntetik ki az olvasók, akik közül idén több mint 22 ezren adták le voksaikat. A győzteseket öt kategóriában hirdették ki.

Tavaly például a teljesen elektromos hajtáslánccal szerelt BMW i3, a BMW i8 plug-in hibrid sportautó és a BMW 2-es Coupé dizájnját is aranyéremmel jutalmazták az olvasók.

Ford: szervizkönyv helyett mobileszköz

Számos praktikus funkciót és hasznos segítséget kínál a Ford tulajdonosoknak fejlesztett mobil alkalmazás, ami most már Magyarországon is elérhető az ügyfelek számára.

ford_szerviz_applikacio_mobileszkoz

Az új Ford Szerviz Mobil Alkalmazás sok hasznos funkciót kínál egyetlen alkalmazáson belül: a Ford célja, hogy bárhol is járjunk Európában, minden, autózással kapcsolatos információ és segítség azonnal rendelkezésünkre álljon. Az alkalmazáson keresztül egy esetleges műszaki meghibásodás esetén kapcsolatba lehet lépni a Ford Assistance segélyszolgálattal, az autómentőkkel vagy a rendőrséggel egész Európa területén. Szükség esetén rákereshetünk a legközelebbi Ford márkakreskedés elérhetőségére, vagy üzemanyag töltőállomásra.

A lehetőségek tárhaza ugyanakkor nem merül ki ennyiben: az alkalmazás tanácsokat ad elsősegély nyújtással kapcsolatban, de a felhasználó azt is megtudhatja, hogy mit érdemes ellenőrizni egy hosszabb utazás előtt. A „Parkolás” funkciónak köszönhetően könnyedén visszatalálhatunk autónkhoz, vagy baleset esetén a kárbejelentő kitöltése is az arra alkalmas készülékünken történhet. Praktikusnak bizonyulhat továbbá az is, hogy a Ford Szerviz Mobil alkalmazás segítségével könnyedén utánanézhetünk az EU-n belüli aktuális úticélunk forgalmi szabályainak és útjelzéseinek, de az applikációnak köszönhetően könnyedén beazanosíthatóak a műszerfalon található figyelmeztető jelzések, vagy részletes információkat tudhat meg az autónkban található aktív vezetéstámogató technológiákról.

Mindezeken felül azok sem fognak csalódni, akik nem akarnak hosszasan böngészni egy honlapon, hogy utána járjanak a legújabb szerviz és alkatrész akcióknak, vagy éppen autós kiegészítőket vásárolnának egy nagyobb út előtt.

„A Ford Szerviz Mobil Alkalmazás egy valóban sokrétű és praktikus, szerethető applikáció, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználói trendeknek megfelelően számos hasznos információ azonnal elérhető legyen. Bízunk benne, hogy Magyarországon is sokan használják majd, és egy még magasabb szintű felhasználói élmény révén hozzájárul, hogy ügyfeleink még jobban megszeressék Fordjukat.” – fogalmaz Károly Róbert, a Ford magyarországi alkatrészértékesítésekért, szerviz és ügyfélszolgálati igazgatója.

Üzenetet küldött az űrbe a Hyundai

A Hyundai Motor a márka Új Gondolatok filozófiáját követve teremtett kapcsolatot egymástól távoli családtagok között, miközben ez újszerű világcsúcsot is beállított.

Amikor a Nemzetközi Űrállomáson tartózkodó egyik űrhajós lánya különleges, kézzel írott levelet szeretett volna küldeni édesapjának, a Hyundai Motor egy ‘nem evilági’ megoldással sietett a lány segítségére.

A frissen útjára bocsátott kampány, az „Üzenet az Űrbe” egy 13 éves lányról szól, aki a texasi Houstonban él, és akinek az édesapja űrhajósként gyakran hónapokra távol van családjától. A Hyundai Motor kidolgozott egy módszert arra, hogy a lány hogyan tudná tartani a kapcsolatot küldetésen tartózkodó édesapjával. Ehhez arra volt szükség, hogy személyes üzenetét olyan, hatalmas betűkkel írják le, amely az űrből is jól látható.

Egy kiszáradt tó, a Nevada állambeli Delamar Dry Lake medrét vászonként használva a Hyundai Motor 11 darab Genesis gépkocsi segítségével írt fel egy üzenetet egy, a New York-i Central Parknál másfélszer nagyobb területre. Az a tény, hogy az asztronauta a Nemzetközi Űrállomásról képes volt elolvasni lánya, Stephanie üzenetét, pontosan demonstrálta, micsoda hatalmas léptékű kihívásról volt szó.

Az 5,55 négyzetkilométer alapterületű alkotást a Guinness World Records minden idők „legnagyobb abroncsnyom-rajzaként” ismerte el, bizonyítva, hogy a Hyundai számára nem számítanak a távolságok, ha embereket kell szeretteikkel összekötnie.

A márka ügyfeleiről gondoskodó filozófiájáról szólva Scott Noh, a Hyundai Motor Company tengerentúli marketing csoportjának vezetője a következőket mondta: „A Hyundai Motor vállalati jövőképével – azaz hogy ügyfeleinknek ne csak az automobilizmus terén legyünk élethosszig tartó partnerei – összhangban a kampány érzelmi síkon történő együttműködés kapcsán hívja fel a figyelmet a vállalat gondoskodó filozófiájára, amelynek révén márkánk több lehet, mint egyszerű közlekedési megoldás. Habár a legkevésbé sem volt egyszerű feladat a Genesis modellekkel üzenetet küldeni a világűrbe, a kihívás lehetővé tette számunkra, hogy demonstráljuk, mit is jelent az, amikor minden téren gondoskodunk ügyfeleinkről.”

Az ambiciózus projekt sikeres végrehajtásán koreai, európai és észak-amerikai szakértők dolgoztak együtt. A csapatnak mindenekelőtt számos földrajzi és meteorológiai szempontot figyelembe véve meg kellett találnia az optimális helyszínt. Miután számos lehetséges helyszínt felkerestek, és kielemezték a globális időjárási adatokat, a csapat választása a nevadai Delamar Dry Lake-re esett.

Az egész projekt rendkívüli kihívást jelentett; sikeres megvalósításához olyan autóra volt szükség, amelyik kiemelkedő motorteljesítménnyel, pontos vezethetőséggel, kipróbált hajtáslánccal, valamint kiváló egyenesfutással rendelkezik, hiszen ezek nélkül nem lehetett volna a durva felszínen létrehozni ezt a kifinomult üzenetet. Az abroncsokkal történő íráshoz tökéletes szinkronizálásra volt szükség; a csapat ezért döntött úgy, hogy Hyundai Genesis modelleket használ a kihívás teljesítése során.

A Hyundai szeretne a világ minden részén élő embereknek segíteni, hogy a Stephaniéhoz hasonló, virtuális üzenetek révén kapcsolatba léphessenek barátaikkal, családtagjaikkal. Ezeket az üzeneteket a projekt hivatalos weboldalán oszthatják meg, ahol interjúk és a színfalak mögött készített filmek segítenek megérteni, hogyan jött létre a nevadai abroncsrajz.

 

Igazán versenyképes árazással érkezik az új Honda Civic Type R

Jelentős mérföldkő a 2015-ös év a Honda történetében, idén lép színre ugyanis a kompakt szegmens egyedülálló sportmodellje, a vadonatúj Honda Civic Type R.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_001

A korábbi, szintén rendkívül sportos Type R modellek szellemiségét megőrző, kiemelkedő teljesítményű újonc egyértelműen kiérdemelte a „közúti versenyautó” jelzőt, hiszen minden szempontból felülmúlja az elődmodelleket és a riválisokat.

Erőforrás: 2.0 VTEC Turbo

Az új Civic Type R motorterében egy teljesen új, turbófeltöltővel felszerelt, közvetlen befecskendezésű, kétliteres, VTEC-vezérlésű Otto-motor dolgozik, melynek legnagyobb teljesítménye 310 lóerő (6500 f./perc), maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm (2500 f./perctől). Ezek az értékek páratlanok az elsőkerék-hajtású személyautók körében – a 2.0 VTEC turbómotor lényegében a teljes fordulatszám tartományban magával ragadó dinamikával ruházza fel az új Civic Type R-t. Képességeiről sokat elárul, hogy a fordulatszámmérő piros tartománya hétezertől indul, és a 100 km/órás tempó eléréshez mindössze 5,7 másodpercre van szüksége a modellnek. Ezt fejeli meg a 270 km/órás végsebesség, ami szintén kategóriaelső adat az elsőkerék-hajtású szériaautók mezőnyében. A motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó kapcsolódik, mely a Honda hagyományaihoz hűen sebészi pontossággal, rövid utakon kapcsolható.

Enteriőr: középpontban a pilóta

Már a hagyományos Civic modellek utastere is kifejezetten sportos, de a Civic Type R még ennél is atletikusabb. A váltógomb például alumíniumból készül, az üléseket pedig piros-fekete kárpitozás teszi egyedivé, a hangulat tehát tökéletesen passzol az ámulatba ejtő menetteljesítményhez.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_004

A műszerfal bal oldalán egy „+R” gombot helyeztek el a Honda mérnökei, ha ezt benyomja a pilóta, a motor gyorsabban reagál a gázadásokra, a kormánymű közvetlenebbé válik és a futómű hangolása is a sportos igénybevételhez igazodik. Ez a beállítás főként versenypályán ideális, hiszen nem csak a vezetési élményt fokozza, hanem segít a maximumot kihozni az autóból.

Érdekesség, hogy a műszerekről olyan információk is leolvashatók, mint a nehézségi gyorsulás mértéke és iránya.

Külső: zavartalan légáramlás

A kiemelkedő menetteljesítményhez és végsebességhez elengedhetetlen a szabályozott levegőáramlás, ezért a Civic Type R formaterve az esztétikai elvárások mellett az aerodinamikai követelményeknek is megfelel. Az ultramodern, szélcsatornában fejlesztett, speciális szpoilergarnitúra, valamint a szembetűnő hátsó szárny egyaránt hozzájárul a stabil útfekvéshez és a precíz irányíthatósághoz, akárcsak a szinte teljesen sík kialakítású padlólemez, mely – a hátsó diffúzorral kombinálva – jelentős leszorító erőt generál.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_002

A nagy teljesítményű motor jelentős hőt termel, ezért hatalmas nyílások kerültek a Civic Type R elejére, az áramlást pedig úgy szabályozták a Honda szakemberei, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a hőcsere.

A hajtómű brutális teljesítményét – típusspecifikus – könnyűfém felnik, illetve 235/35 R19 méretű gumiabroncsok továbbítják az aszfaltra, míg a biztos lassításról 350 milliméter átmérőjű első tárcsákra, valamint négydugattyús első nyergekre épülő Brembo fékrendszer gondoskodik.

Színválaszték

A Civic Type R vásárlói öt árnyalat közül választhatnak, ezek között két hagyományos (Milano Red, Championship White), két metál- (Polished Metal Metallic, Brilliant Sporty Blue Metallic) és egy gyöngyházmetál (Crystal Black Pearl) fényezés szerepel.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_008

Modellváltozatok és árak

Civic Type R és Civic Type R GT (a műszaki alapok azonosak)

Emissziós besorolás: EURO6

Üzemanyag-fogyasztás (l/100km)

városban 9,4

városon kívül 6,1

kombinált 7,3

Szén-dioxid-kibocsátás 170 g/km

Menetkész tömeg: 1382-1397 kg (feltöltött üzemanyagtartállyal)

Szállítható személyek száma: 4 fő

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_006

Civic Type R

Fogyasztói ár regisztrációs adóval: 9 940 000 Ft

Championship White vagy metálfényezés: 125 000 Ft

A felszereltség legfontosabb elemei:

  • Aktív Városi Fékrendszer (CTBA)
  • Kulcsnélküli ajtónyitás, -zárás és motorindítás
  • Riasztórendszer
  • R+ mód
  • Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop)
  • Egyzónás légkondicionáló automatikus klímaszabályozással
  • Adaptív Sebességrögzítő
  • Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer
  • Tolatókamera
  • HFT telefonkihangosító
  • Sötétített hátsó szélvédő és hátsó oldalablakok
  • Ködfényszórók
  • Fénydiódás (LED-es) fényszórók

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_003

Civic Type R GT

Fogyasztói ár regisztrációs adóval: 10 690 000 Ft

Championship White vagy metálfényezés: 125 000 Ft

A GT csomag kiegészítői a Type R alapfelszereltségen felül:

  • Fejlett Vezetéstámogató Rendszer (ADAS)
  • Kétzónás légkondicionáló automatikus klímaszabályozással
  • Eső- és szürkületérzékelő
  • Automatikusan sötétedő belső tükör
  • Parkolást segítő szenzorok elöl és hátul
  • Motoros mozgatású, automatikusan behajló külső tükrök
  • Honda Connect és Garmin navigációs rendszer
  • Nagy teljesítményű, nyolchangszórós audiorendszer
  • Automatikus Távolsági Fényszóró

Honda Type R modellek

A legendás R-betű az angol racing, azaz versenyzés szóra utal, kétséget kizáróan jelezve, hogy a Honda – 1992 óta gyártott – speciális típusai közelebb állnak a motorsporthoz, mint a közúti használathoz. E gépek közös jellemzője a nagy literteljesítményű, ultramodern erőforrás, a módosított, sportos futómű és az alacsony tömeg. Emellett minden Type R esetében nagy hangsúlyt kapott a karosszéria, a kormányzás, a futómű, a motor és a váltó tökéletes összhangja – ez a harmónia teszi igazán különlegessé és gyorssá ezeket a modelleket.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_007

A Type R kivitelek hamisítatlan versenyhangulatot teremtenek a vezető számára. A Honda által fejlesztett, változó-szelepvezérlésű VTEC motorok hihetetlenül pörgősek, némelyik nyolcezres percenkénti főtengelyfordulat felett adja le maximális teljesítményét (például Civic Type R EK9 – 1997). Szintén a legmagasabb színvonalat képviselik a rövid úton kapcsolható, végtelenül precíz váltók, alkalmazásuk még inkább a motorsportok irányába tolta el a Type R modellcsaládot.

Míg a sportos ferdehátúak (hot hatch-ek) túlnyomó többségénél a kényelmet, illetve a Grand Turismo jelleget helyezik előtérbe a gyártók, a Hondánál ez pont fordítva van. A Type R modelleknél a gyorsaságon és a kiemelkedő vezetési élményen van a hangsúly, a kényelem éppúgy másodlagos, mint a versenyautóknál. Ez a megközelítés tette lehetővé, hogy a Type R-ek kategóriájuk legextrémebb gépeiként lépjenek színre, s olyan hangulatot teremtsenek, mintha valamelyik világverseny rajtvonalához gurult volna oda a pilóta.

A 2015-ös Civic Type R óriási előrelépést jelent, hiszen változó-szelepvezérlésű motorja éppoly erős és kifinomult, mint az elődmodellek esetében, de ezúttal turbófeltöltő segíti munkáját. Ez minden idők legerősebb Type R-je, korántsem túlzás tehát a közúti versenyautó jelző…

A BMW Group leányvállalata mostantól Designworks néven folytatja működését

Az eddig DesignworksUSA néven alkotó arculat-tanácsadó stúdió újrapozícionálása a BMW Group leányvállalatának ágazaton belül betöltött vezető pozícióját tükrözi. Az új név kapcsán a vállalat weboldala és profilja is megújul.
bmw_designworks_autoaddikt

Mintegy válaszként a DesignworksUSA háza táján végbemenő széleskörű üzleti változásokra, a BMW Group leányvállalata korszerűsített arculattal, Designworks néven dolgozik tovább, amellyel párhuzamosan új vállalati weboldalát is elindítja. 2015. április 8-tól Designworks névre változik a BMW Group DesignworksUSA hivatalos elnevezése, amely egyfelől a dizájn-tanácsadó cég kreatívtanácsadás-ágazaton belül betöltött vezető szerepét, másfelől a stúdió BMW Group-hoz kapcsolódó, illetve vállalatcsoporton kívüli egyre változatosabb ügyfélkörét tükrözi. Az új névhez igazodva a Designworks új weboldalát is elindítja, amely a cég frissített profilját is felfedi.

Az immáron Designworks néven működő stúdió 1995 óta a BMW Group dizájn-részlegének szerves része, amely kreatív szolgáltatásaival évtizedeken át inspirálta a vállalatcsoport innovációs kultúráját, miközben kreatív megoldásaival nagyvállalatok növekedéséhez és jelentős változásaihoz járult hozzá világszerte. Alapvető feladatkörén túl, ügyfelei üzleti kihívásaiból merítve a Designworks innovatív szolgáltatások egész tárházát fejlesztette ki, amelyek során a kreatív dizájn-megoldásokat olyan szakvéleményekkel egyesíti, mint kreativitási és fenntarthatósági tanácsadás, stratégia és kutatás, a felhasználói felület kialakítása és márkaépítés. Miközben szolgáltatásai egyre fejlődtek, a stúdió meghatározó üzleti irányvonala mindvégig a kreativitáson alapuló, ágazatokon átívelő dizájn-innovációk megalkotása maradt, amelyet elsősorban a BMW Group vállalatcsoporttal ápolt szoros kapcsolat táplált. Mára azonban elérkezett annak az ideje, hogy a Designworks belső eredményeihez igazítsa külső megjelenését és mindezek fényében új nevet, új weboldalt és korszerűsített vállalati arculatot mutasson be, amelyekkel a stúdió alátámasztja a kreatívtanácsadás-ágazaton belül betöltött vezető szerepét.

A BMW Group innovációs kultúrájának kiterjesztése

A Designworks profilja a jövő megalkotása. Vállalkozását az 1970-es években, egy malibui dizájnstúdióként kezdte, mígnem mára egy három világvárosban székelő kreatív tanácsadó céggé érett, amely globálisan átfogó perspektívák és különféle egyéni nézőpontok szerint formálja a dizájn jövőjét. Ügyfeleik – induló cégek és a világ 500 legnagyobb vállalatába tartozó vállalkozások egyaránt – a világ minden tájáról felkeresik a tanácsadó vállalatot, hogy általa bepillantást nyerjenek a jövőbe. A kreatív dizájnstúdió legfőbb feladata, hogy felhasználja a BMW Group innovációs kultúrájában, valamint úttörő formai megoldásaiban rejlő erőt és ezáltal hozzásegítse külső ügyfeleit céljaik eléréséhez. Mindeközben a Designworks – a különböző iparágakon átívelő ügyfélkapcsolatokból megszerzett szaktudás és tapasztalat felhasználásával – a külső nézőpontok és hatások elsajátításával a BMW Group innovációit is gazdagítja. Széles körben kiterjesztett dizájn- és kreatív tanácsadási portfóliójával, valamint a mobilitásra, a digitális valóságra és a stúdióval kapcsolatban álló partnerekre összpontosító szolgáltatásaival a Designworks célja, hogy ügyfelei előnyt kovácsoljanak az innovációkból.

Egyedülálló szolgáltatások tárháza

A Designworks mindig is sokoldalú ügyfélkörrel dolgozott együtt, a stúdióval napjainkban kapcsolatot ápoló partnereire pedig ez hatványozottan igaz. A termékkezelés és dizájnirányítás ágazatok mellett a Designworks mára stratégiai osztályokkal, innováció-kezelési csapatokkal, fejlesztési részlegekkel, marketingesekkel, rendezvényszervezőkkel és számos olyan különböző szegmens képviselőjével dolgozik együtt, akik fontos szerepet tulajdonítanak az innovációnak. A Designworks ügyfelei közül jó párat a stúdió egyedülálló, ágazatokon átívelő szaktudása vonzotta a céghez, amely különböző részlegek, tudományágak és kultúrák képviselőit juttatta már sikerhez.

Bővebb infó: www.bmwgroupdesignworks.com címen.

Áprilisi tréfa a Ford tálalásában

Április elsején a világ egyik vezető autógyártója, a Ford sem maradhatott ki a bolondozásból: Angliában egy gazda által ültetett, a replülről is jól kivehető Mustang alakú mezőről jelent meg híradás, amiről a Ford még aznap délután bevallotta, az ő csínyje volt.

Az év összes napja tökéletes egy mosolyhoz, de az áprilisi Bolondok Napjánál keresve sem találhatunk jobb alkalmat, amint azt jónéhány nagy nemzetközi márka, köztük a Ford csínytevése is igazolja. Vajon a szerelmek tényleg az égben köttetnek? A Ford szerint igen, ezért aztán a vállalat kreatív csapatának egyik tagja azzal az ötlettel állt elő, hogy ületessenek egy gigantikus Mustang-emblémát az áprilisi Bolondok Napján. Hogy miért? Az idén világszinten is debütáló kultikus amerikai izomautó, a Ford Mustang emblémája a vágtázó musztáng: ha pedig egy akkora emlémát készítenek, ami még a levegőből is látható lesz egyszerűen lehetetlen lesz figyelmen kívül hagyni a hírt, hogy első bemutatása után mintegy 50 évvel után a vadonatúj Mustang egész Európában kapható. Nem beszélve arról, hogy ha valaki az égből pillantja meg, talán rögtön szerelembe esik vele…hisz, mint mondtuk, a szerelmek az égben köttetnek…

A Ford lelkes kreatívjai találtak is egy farmot Angliában, ami tökéletesen megfelelt a célra. Elég közel volt a London közelében fekvő Stansted repülőtérhez, így jó esélyt kínált arra, hogy a fölötte évente átrepülő 17,5 millió utas láthassa a musztángot – már persze ha elég nagyra csinálják. A tréfa alapötlete az volt, hogy egy szenvedélyes Mustang-rajongó – aki nem ismeri a vállalat terveit – egy olyan geget talál ki, amivel ráveheti a Fordot, hogy hozza be a Mustangot az Egyesült Királyságba. Az orrától a farka hegyéig 60 méter hosszú musztáng-figura elkészítéséhez 6 nap és 20 ember kellett – valamint 35.000 bokor. A vágtató lóalakot GPS segítségével tájolták be a helyes irányba, hogy a fölötte átrepülő gépekről jól kivehető legyen. Hogy a történet teljesen kerek legyen, természetesen nem maradhatott ki egy arról beszámoló fiktít újsághír sem, amit hamar felkapott a szigetország médiája, ami szerint a bokrokból alkotott musztángot egy farmer, Ted Kinsella készítette.

“Azt akarom, hogy megvalósuljon az álmom.” – fogalmaz a kitalált farmer a kisfilmen. “Mindig arról álmodoztam, hogy a Mustangot egyszer az Egyesült Királyságban is árusítják majd – és ha növesztek egyet a földemet, talán tényleg megjelenik az országban.”

Ismerősen hangzik? Azoknak biztosan, akik látták már a Baseball álmok című 1989-es filmet Kevin Costnerrel a főszerepben. A filmben a Costner által megszemélyesített Ray Kinsellának az az ütődött ötlete támad, hogy baseball-pályát épít egy mezőn. A film egyik híressé vált mondata, amikor egy hang arra biztatja Kinsellát, hogy a józan érvek ellenére is tartson ki az ötlete mellett: “Ha megépíted, eljönnek.”

A Ford pedig pontosan ugyanazt csináltuk, amit filmbéli Kinsella, és az újságírók ezúttal is eljöttek. Természetesen az autógyártó már aznap leleplezte a csínytevést, minden idők legnagyobb Mustang emblémája azonban azóta is megtekinthető…

LEGFRISSEBB

Lexus ZC: új név, új korszak a prémium-villanyautók világában

0
Amikor a Lexus 2023 őszén a Tokiói Autószalonon bemutatta a futurisztikus LF-ZC tanulmányt, sokan legyintettek: túl szép, túl merész és távoli ahhoz, hogy valaha...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK