Főoldal Blog Oldal: 489

Ha Mission: Impossible, akkor BMW

A BMW újból a Paramount Pictures legendás akciófilm-sorozatának kizárólagos autóipari partnere.
bmw_mission_impossible_2015_1
Az ötödik, Rogue Nation alcímet viselő Mission: Impossible felvonásban a bajor gyártó immáron második alkalommal vállalta el a küldetést: a negyedik, 2011-ben bemutatott Ghost Protocol című filmben a BMW X5 és a BMW 6-os Cabrio mellett a BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautó is feltűnt. A Mission: Impossible – Rogue Nation világszerte 2015. július 31-én debütál a mozikban.
A nagyszabású hollywoodi alkotás hivatalos előzetese a tegnapi nap folyamán került fel az internetre, amelyben a rajongók első ízben kapnak ízelítőt az olyan lendületes és adrenalinnal töltött akciójelenetekből, amelyekre csak Ethan Hunt (Tom Cruise) és az IMF (Impossible Mission Force) képes – a vadonatúj BMW M3 társaságában. Kiváló menettulajdonságainak köszönhetően a legendás BMW M3 sportautó ötödik generációja tökéletes választásnak bizonyult az olyan elképesztő autós jelenetekhez, amelyekhez hasonlót még nem láttak a nézők.

A BMW M divízió filozófiáját és modelljeinek dinamikus karakterét hűen tükrözik a vadonatúj M3 motorsportos génjei, miközben a tegnap bemutatott előzetesben a BMW Motorrad abszolút sportmodellje, a két keréken nyújtott maximális teljesítmény megtestesítője, az S 1000 RR is feltűnik. A BMW ConnectedDrive, amely a piacon egyedülálló módon tart fent állandó kapcsolatot a sofőr, a jármű és a külvilág között, az IMF akcióit is nem egyszer segíti világkörüli kalandjuk során. A BMW ConnectedDrive innovatív funkciói a valós életben egyaránt növelik a biztonságot és fokozzák a kényelmet, amelyben kiemelt szerepet játszik a BMW modellekbe szerelt kamera és a megannyi vezetést támogató rendszer.

bmw_mission_impossible_2015_2

„Nagy örömünkre szolgál, hogy újfent a világ egyik legizgalmasabb akciófilm-sorozatának részesei lehetünk” – nyilatkozta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és – marketingért felelős tagja. „A kiemelkedő teljesítmény és a BMW ConnectedDrive szolgáltatásai együttesen felülmúlhatatlan partnerekké emelik a BMW modelleket Ethan Hunt és csapata számára, akik a járművek úttörő funkcióit és élvonalbeli technológiáit a világ megmentésének szolgálatába állítják. A BMW M3 az autóversenyzői géneket és a hétköznapi praktikusságot egy érzelmekkel teli, erőteljes koncepcióban egyesíti, amelyhez fogható eleddig nem készült” – tette hozzá Ian Robertson.

A Mission: Impossible – Rogue Nation a film főszereplője, Tom Cruise mellett ismét összehozza a Mission: Impossible – Ghost Protocol sztárjait, így Jeremy Renner-t, Simon Pegg-et, valamint Ving Rhames-t. Az ötödik epizódban Alec Baldwin, Rebecca Ferguson és Sean Harris is játszik.

A filmet a Paramount Pictures és a Skydance Productions közös projektként, Tom Cruise / Bad Robot produkcióban készítette el. Az ötödik részt Christopher McQuarrie rendezte, a produceri feladatokat Tom Cruise, J.J. Abrams és Bryan Burk vállalta el. A Mission: Impossible – Rogue Nation executive producerei David Ellison, Dana Goldberg és Don Granger a Skydance Productions-től, illetve Jake Myers voltak. A forgatókönyvet Drew Pearce, Christopher McQuarrie, Will Staples, Laeta Kalogridis és Patrick Lussier, valamint Dylan Kussman írták, Bruce Geller televíziós sorozata alapján.

bmw_mission_impossible_2015_3

 

[TESZT] Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 120 CVT GLX – kellemesen töltött szabadidő

Ha Suzuki SX4, akkor egy kissé növelt belterű, magasabb üléspozíciójú, akár összekerekesben is kapható, közepes paraméterekkel rendelkező családi autóra asszociálunk. Viszont ha SX4 S-Cross, akkor máris elfelejthetjük a kiinduló modell – vagy inkább csak névadó – mikéntjét és kategóriáját, ugyanis egy ténylegesen a kívánalmaknak megfelelő crossovert kapunk.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_001

A Suzuki SX4 S-Cross még 2012 decemberében mutatkozott be Párizsban, s már akkor azt rebesgették, hogy tulajdonképp a SX4 utódjaként érkezik a palettára a teljes egészében újragondolt koncepció. Aztán később, a találgatások ellenére már jól körvonalazódott, hogy a Suzuki SX4 S-Cross önállóan megállja a helyét úgy, hogy közben az előd sem kell, hogy háttérbe szoruljon, egyszerűen más szegmensek lefedése lett a fő kitűzött cél. S nagy valószínűséggel sikerült is mindezt megvalósítania a Suzuki-nak, hiszen a gyártás (Esztergom) megkezdése óta nemzetközileg is optimális fogadtatást kap, és kapott az autó.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_006

Számtalan variációja létezik a Suzuki SX4 S-Cross modellnek, ez alapvetően a hajtáslánc különböző megközelítéseiből fakad. Az Autóaddikt.hu autóteszt rovatában folyamatosan mutatjuk majd be a crossover válfajait, most vizsgálódjunk az 1.6 literes szívó benzinmotorral és 5 sebességes CVT automataváltóval szerelt delikvens kapcsán!

Ismerős, de vajon honnan? Sok példány fut az utakon, nyilván azért

Tulajdonképpen már mindenki számára jól ismert a Suzuki SX4 S-Cross formavilága, hiszen úton-útfélen szembeköszön egy-egy példány az utakon, mégsem mondható el egyelőre, hogy a korábbi Swift-ekhez hasonló népautóvá vált volna a kettő- illetve összkerékhajtással is megvásárolható autó.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_002Semmiféle hasonlóság nincsen tehát a front részleteinek kialakítását szemügyre véve a hagyományos értelemben vett SX4 modellel, az enyhén csapott palackorr-jelleg a domináns, lefelé ívelő fényszóró rajzolattal, kissé alulra helyezett hűtőmaszk-beömlő kialakítással, nyomokban prémium jelleget felvonultató ezüstös berakásokkal, matt, az offroad jelleget megszellőztető részelemekkel megspékelve. Jellegzetesen Suzukis a jelleg tehát, ezt támasztja alá a hangsúlyos Suzuki logó is a maszkon, mely talán jóval nagyobbra sikerült arányaiban véve az elődökétől, vagy a párhuzamosan futó modellekétől.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_003Mivel kifejezetten nagy a crossover modellkínálat, ezért talán nem is meglepő, hogy az oldalnézet ébreszthet leginkább déja vu érzetet a szemlélődőben, hiszen a számítógépek szoftverei által leginkább kedvezőnek tartott cw értékeket szem előtt tartva kerülnek ki a végső skiccek a tervezőasztalra. Egy crossover esetében, főként, ha az alsó-közép, illetve a középkategória határmezsgyéjén brillíroz, ilyen lesz a végeredmény, mint a Suzuki SX4 S-Cross esetében; tudnánk még párhuzamot vonni egyéb japán márkákkal, de véleményünk szerint nem kell túl nagy fantázia és képzelőerő ahhoz, hogy mindezt ki-ki maga tegye meg.

Követi a klasszikust, a jót, azt, amit mindenki elvár, ha ilyen autót szeretne vásárolni

Felfelé húzódó övvonalak, lekeskenyített hátsó ablaküveg-felületek, leheletvékony C oszlop a jó vezethetőség mellett, valamint emelt hasmagasság, robosztusnak ható jelleg a bizonyítéka annak, hogy a Suzuki SX4 S-Cross a már jól bevált recept szerint lett megálmodva. Ennek folyományaként a modell tulajdonképpen nem is mutat túl sok újat és formabontót a dizájnt tekintve – globálisan értve, a Suzuki palettáján mindezidáig, azaz a gyártás és forgalmazás megkezdéséig hasonló, két kategória közti áthidaló megoldás (erre is utal ugyebár a crossover kifejezés) nem volt.

 

suzuki_sx4_s_cross_cvt_005

17 col átmérőjű keréktárcsákon gurul a Suzuki SX4 S-Cross, a kaszi 4300 milliméteres hosszához, valamint 1575 milliméteres magasságához remekül passzolnak a méretarányok, a 2600 milliméteres tengelytáv talán ezáltal még jobban kihangsúlyozott, még szélesebbnek tűnik.

Amikor nemrégiben Esztergomban jártunk, az új Suzuki Vitara gyártásának ünnepélyes megkezdésén, már akkor konstatáltuk: van rokoni szál a Suzuki SX4 S-Cross és a Vitara közt, legalábbis, ami a fart, és annak összetevőit illeti. Konkrétan a helyzetjelzőkre gondolunk: jó, jó, nem észveszejtő a párhuzam, viszont az tény, hogy hasonló rajzolatot, ívelést vonultat fel ez a részlet – de vissza a gyökerekhez, Vitara tesztek majd később születnek. A hátsó lámpaburák tehát szorosan az ötödik ajtó üvegfelülete alatt foglalnak helyet, követve a vonalvezetést, valamint a front csapott mivolta itt pont az ellenkezőjére fordul a megvalósítás tekintetében. A lökhárítóelem itt is matt, tömör műanyaggal erősít, csakúgy, mint az autó körkörös kialakítása a küszöböknél például, nem nélkülözve a fémes hatású egységek használatát sem.

Szokás szerint visszafogott

suzuki_sx4_s_cross_cvt_007A beltér is jellegzetesen hordozza a japán letisztultságot, azon belül a Suzuki-ra jellemző komplex környezetet kapjuk. A kormánykerék már ismert lehet más Suzuki modellekből, tehát a háromküllős, jól és átláthatóan elrendezett kezelőszervekkel számolhatunk a bal és jobb hüvelykujjunknál vezetés közben. Jó tapintással, érezhetően kellemes minőségű anyagokból felépítve domborít tehát az enteriőr, korrekt elrendezésű központi műszeregységgel, nem túlbonyolított középkonzollal és felhasználóbarát kezelőszerv-elrendezéssel kiegészítve.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_008Ellenállónak és strapabírónak ígérkező kárpitozást kaptak a GL felszereltségű tesztautóban az ülések, melyek elöl kényelmesek, remekbeszabottan állíthatók és hangolhatók a leginkább testreszabott vezetési élményhez. Mivel a Suzuki SX4 S-Cross felépítése magasabb, ebből adódóan az ülések pozicionálása is kicsivel átlag feletti, úgyhogy a kilátás tökély, a vékonyra húzott A és C oszlopok miatt a körben kilátás is nagyszerű.

Tágas hátsó helykínálattal bír a Suzuki SX4 S-Cross, ami gyakorlatban annyit jelent, hogy három közepes testalkatú felnőtt akár hosszabb távon is kényelmesen utazhat. Relatív persze a hosszabb táv, tesztjeink során huzamosabban 50-60 kilométert mentünk egy-egy ki-és beszállással, úgyhogy keményebb, 5-600 kilométeres túrák utáni konzekvenciát nem tudunk levonni egyelőre. Később viszont egész biztos, ugyanis a Suzuki SX4 S-Cross-t is tervezzük alávetni szokásos, hamarosan újra induló, 2 havonta jelentkező külföldi nagyteszt-sorozatunknak.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_009

430 liter alaphangon sem kevés – ekkora raktérkapacitása van a Suzuki SX4 S-Cross-nak. Mindez a 40:60 arányban dönthető hátsó üléssornak köszönhetően 1269 literre bővíthető, tehát két utassal majd’ másfél köbméter hasznos pakolóhellyel számolhatunk.

Öt sebességfokozat CVT megközelítésben

Sajnos a Suzuki-nál a hatsebességes váltók hiánya az, ami alapvetően visszafoghatja az autók értékelését, megítélését. Ugyanakkor szó nincs arról, hogy az ötgangos manuális, vagy akár automata (utóbbi – esetünkben is) visszafogná a teljesítményt, vagy negatív hatással lenne arra, viszont mindenképp egy faceliftnél a portfólió összes résztvevőjére ráférne egy ilyen irányú upgrade.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_010

Tesztelt Suzuki SX4 S-Cross modellünkben is ilyen, azaz 5 sebességes váltómű dolgozott, méghozzá a CVT fajtából. Egy kis gyorstalpaló: a hiedelmekkel ellentétben a CVT nem fokozatmentes gyakorlatban, mivel a fel- illetve visszaváltások folyamatosan, bár szinte észrevétlenül történnek, ugyanakkor a fokozatok száma tulajdonképp végtelen, ugyanis mindig a motor pillanatnyi fordulatszámához igazodva, folyamatosan változó áttételezést biztosít a haladáshoz, valamint a fordulatszám-tartományok optimális kihasználásához.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_011

Talán fentiek tekintetében nem is annyira furcsa, hogy a Suzuki SX4 S-Cross 120 lóerős (6000-es percenkénti fordulatszám) szívó benzineséhez társított CVT automata visszafogottabb teljesítményt közvetít, legalábbis, ami az érzékeinkre hat. Gyorsítás közben az az érzésünk támadhat, hogy csúszik a kuplung, elszáll az energia nagy része, melyet a hajtás közvetít – pedig ez valójában nem így van, mindössze a nyomatékgörbe máshogy épül fel, mint egy hagyományos manuális kézi- vagy automataváltó esetében. Ha nagyon morbidok akarunk lenni, a robogók automataváltójához hasonlíthatjuk leginkább a rendszer felépítését, joggal ugyanakkor, hiszen ott is hasonló struktúrával találkozhatunk.

Visszafogottnak tűnik – kárpótol a kényelmes hajtáslánc

Viszonylag alacsony, 156 Newtonméteres forgatónyomatékcsúcs érkezik gyorsításnál, 4400 percenkénti fordulatszámnál, pontosan az elváltások határvonalánál. Természetesen bele tudunk avatkozni a folyamatba manuálisan is, ám a leszabályozás csak egy bizonyos tartományban engedélyezi, hogy kapcsoljunk (ez a felfelé váltásokra értendő).

suzuki_sx4_s_cross_cvt_012

Hatékony még mindig az 1.6-os blokk, az automataváltós hajtáslánc ellenére sem tűnt iszákosnak a Suzuki SX4 S-Cross. Városi araszolgatással, némi gyorsabb forgalmú úton történő haladással, valamint elővárosi szakaszokon való közlekedéssel az átlagfogyasztás mindössze 5.1 liter/100 kilométer lett, ebből a konkrét városi üzemanyag-felhasználás 6.3, míg az országúti 4.4 liter lett 100 kilométerre átlagolva. Mindezt elsőkerék-hajtással (számításaink szerint összkerekesen 1-1.2 literrel lehet magasabb az érték, hasonló opciókkal).

suzuki_sx4_s_cross_cvt_004

2015 Suzuki SX4 S-Cross 1.6 GLX specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1586 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 156 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú CVT váltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4300 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1575 mm

Tengelytáv: 2600 mm

Első gumik mérete: 205/60 R16

Hátsó gumik mérete: 205/60 R16

Tömeg, üresen: 1100 kg

Megengedett össztömeg: 1730 kg

Csomagtartó mérete: 430 liter, 1269 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:10.0 s (gyári), 10.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.3 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.8 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 124 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az új Ford Mustang nagy esélyese a 2015-ös Világ Év Autója elismerésnek

Az új Ford Mustang egyike a Világ Év Autója díj három döntősének: megkezdődött a visszaszámlálás a New York-i Nemzetközi Autókiállításig, ahol a Bridgestone Corporation és az Autoneum április 2-i közös sajtótájékoztatóján kiderül, melyik autó nyeri el a 2015-ös Világ Év Autója díjat, amelynek a Ford legendás sportautója az egyik nagy esélyese.

ford_mustang

A New Yorki-i Nemzetközi Autókiállításon a 2015-ös Év Világautója díj mellett kiosztásra kerülnek majd a Világ Legjobb Luxusautója, a Világ Legjobb Izomautója, a Világ Legjobb Környezettudatos Autója és a Világ Legjobb Autódizájnja díjak is, amelyeket a 75 közismert autós újságíróból álló nemzetközi zsűri tagjai titkos szavazással, személyes tapasztalatukra alapozva ítélnek oda. Az öt versenykategória döntősei:

2015 Világautója

  • Ford Mustang
  • Mercedes-Benz C-Class
  • Volkswagen Passat

A Világ Legjobb Luxusautója:

  • BMW i8
  • Mercedes-Benz S Coupe
  • Range Rover Autobiography Black LWB

A Világ Legjobb Izomautója:

  • BMW M4 Coupe/M3 Sedan
  • Jaguar F-TYPE R Coupe
  • Mercedes-Benz AMG GT

A Világ Legjobb Környezettudatos Autója:

  • BMW i8
  • Mercedes-Benz S 500 Plug-In Hybrid
  • Volkswagen Golf GTE

A Világ Legjobb Autódizájnja:

  • Citroën C4 Cactus
  • Mercedes-Benz C-Class
  • Volvo XC90

A címekre jelölt autók világkörüli útja október 2-án vette kezdetét Párizsban, majd novemberben újabb állomás következett Los Angelesben, ahol az észak-amerikai tesztelők is kipróbálhatták a díjra jelölt modelleket, utána pedig a Genfi Autószalonon tűntek fel az autók, ahol minden kategóriában kihirdették a döntősöket.

Az utazás 2015. április 2-án ér véget a New York-i Nemzetközi Autókiállításon, ahol megtudhatjuk, kik nyerték az idei díjakat. A Prime Research és az Autoneum által közösen készített Globális Trend Jelentés ugyanezen a napon, közvetlenül az eredményhirdetés előtt kerül nyilvánosságra New York-ban. Az Autoneum elnök-vezérigazgatója, Martin Hirzel elmondta: “Az autóiparban most az intelligens hatékonyság a legfontosabb trend. Az Autoneum könnyű és multifunkcionális akusztikai és hővezérlő járműrendszerei, valamint intelligens innovációi jelentős mértékben járulnak hozzá az automobilizmus jövőjéhez.”

Íme, az új BMW 6-os sorozat

Mámorítóan sportos teljesítménnyel, fenséges menetkényelemmel, fényűző hangulatú utastérrel és innovatív felszerelésekkel tűnnek ki a BMW 6-os sorozatának képviselői.

bmw_6_2015_autoaddikt_001

Az új BMW 6-os Cabrio, az új BMW 6-os Coupé és az új BMW 6-os Gran Coupé a sportos luxusautókkal szemben támasztott legmagasabb igényeknek is megfelelnek a menetdinamika, a kényelem, a fejlett technológiák és az impozáns elegancia terén. Figyelemre méltó részletek és rendkívül precíz finomítások emelik ki karosszériájuk formatervének esztétikumát és utasterük exkluzív hangulatát. Az új Design Pure Experience és a Design Pure Excellence felszereltségi csomagokkal az ügyfelek vonzó lehetőséget kapnak arra, hogy ezeket a különleges autókat még sportosabb, vagy még fényűzőbb aurával ruházzák fel.

A sportos vezetési élmény áll mindannak a középpontjában, amit az új BMW 6-os Cabrio, az új BMW 6-os Coupé és az új BMW 6-os Gran Coupé képvisel. A legfejlettebb BMW TwinPower Turbo technikával büszkélkedő erőforrásaik teljesítőképességét még jobban kiemeli a benzines modellek esetében immár szériafelszerelésnek számító sport-kipufogórendszer. A BMW 6-os sorozat rendkívüli dinamikájának bizonyítékai azok a nagy teljesítményű sportautók, amelyek e modellcsaládból születtek: a BMW M6 Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,3 l/100 km, átlagos CO2-kibocsátás: 239 g/km), a BMW M6 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 l/100 km, átlagos CO2-kibocsátás: 232 g/km) és a BMW M6 Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 l/100 km, átlagos CO2-kibocsátás: 232 g/km). Egyik különlegességük a 412 kilowatt (560 lóerő) teljesítményű V8-as motor, s a lenyűgöző triumvirátusnak speciális futóműtechnika biztosít versenypályához is méltó menetteljesítményeket.

bmw_6_2015_autoaddikt_004

Sportos teljesítmény és luxus – gazdag hagyományokkal rendelkező kombináció

Az új BMW 6-os sorozat a legendás BMW álomautók immár több mint 75 éves hagyományát folytatja. A BMW 327 Sports Coupé a márka kínálatának legexkluzívabb modelljeként mutatkozott be 1937-ben. Azután következett a BMW 503 Coupé és a BMW 507 Roadster, amelyeket a világ első nyolchengeres, alumínium motorja hajtotta – és az ötvenes évek stílusikonjaiként a mai napig elbűvölnek mindenkit. Később, 1968-ban a BMW 2800 CS a sportos teljesítmény és a luxus egészen újszerű kombinációjával a luxusautók új korszakát nyitotta meg. A BMW 3.0 CS, a BMW 3.0 CSi és a BMW 3.0 CSL mind a 2800 CS által kitaposott utat követte 1973-ig. A motorsportra tervezett modellek több éven keresztül domináltak a versenypályákon, s eközben az utakon stílus-iránymutatóként szolgáltak, valamint a kiemelkedő teljesítményben lelt örömet fejezték ki.

bmw_6_2015_autoaddikt_007

Ezeket az összetéveszthetetlen jellegzetességeket 1976 óta a BMW kínálatában a 6-os típusjelzés fogja össze. A BMW 6-os sorozatának első generációja nemcsak a kimagasló menetdinamikai jellemzőivel, hanem a legkorszerűbb kényelmi és biztonsági technológiákkal is kitűnt a mezőnyből. Utódja, amelyet 2003-ban mutattak be, minden ízében haladó szellemiséget sugárzott, dinamikus megjelenését innovációk egész sora egészítette ki. A 6-os sorozat új változatai is új utakat nyitottak – és alapvetően gazdagították a luxuskategóriában a vezetés élményét. A BMW 6-os Cabrio 2004-es bemutatkozásakor első ízben forrt egybe egy exkluzív sportautóban a vezetés élménye, a fejlett technológia öröme és a nyitott tetős autózás élvezete. A BMW 635d Coupé és BMW 635d Cabrio modellekben 2007-ben jelent meg a világ legsportosabb hathengeres dízelmotorja, s ezzel újabb vonzó aspektussal bővítették az e szegmensben kínált vezetési élményt: lenyűgöző vonóerő és rendkívüli gazdaságosság fémjelezték.

Egy modellcsalád, három különböző karakter

A BMW 6-os sorozat legújabb generációja új szintre emeli az e modellek által kínált dinamikát, esztétikumot, luxust és innovációt. Sőt, a modellcsalád három karosszériaváltozatra bővítése lehetővé tette, hogy a fényűző BMW-k által nyújtott vezetési élmény még több különböző módon megtapasztalhatóvá váljon. A BMW 6-os Cabrio, a BMW 6-os Coupé és a BMW 6-os Gran Coupé jóvoltából az ügyfelek három eltérő karakter közül választhatnak, a márka első négyajtós kupéjának bemutatása új lendületet adott a BMW 6-os sorozat népszerűségének. Mára a BMW 6-os sorozat újonnan forgalomba helyezett példányainak majdnem fele Gran Coupé. Világszerte összesen közel 80 ezer kelt el a BMW 6-os sorozatának aktuális generációjából a Cabrio 2011 márciusi piaci bevezetése óta.

bmw_6_2015_autoaddikt_005

Az új BMW 6-os Cabrio az exkluzív nyitott tetős autózás élményéről szól, receptje egyenlő részben tartalmaz fenséges menetkényelmet és igazán magával ragadó teljesítményt. A négyüléses extrovertált karizmájának fontos eleme a karosszéria és az utastér közötti átmenet, amelyet úgy terveztek, hogy egy hajó fedélzetére emlékeztessen – ahogy az a BMW kabrióira jellemző – nyitott tetővel. A 6-os Cabrio igényes vászontetejének különlegessége az „uszonyos” kialakítás, nem hiányzik róla a külön nyitható üveg hátsó szélvédő, s korlátozásoktól mentes négy évszakos használhatóságot és páratlan akusztikai komfortot kínál.

bmw_6_2015_autoaddikt_002

Az új BMW 6-os Coupé az exkluzív sportautó klasszikus karakterét testesíti meg. Kétajtós karosszériája atletikus és elegáns megjelenésű, s modern hangulatú utasterében négy személy élheti át a dinamikus autózás élményét. A formai és a hajtásláncot érintő legújabb fejlesztések még tovább fokozzák a kétajtós izmos megjelenését és sportos potenciálját.

A BMW 6-os Gran Coupé a dinamikus kiválóság, elegancia és fényűzés új egyensúlyát teremti meg. A BMW 6-os sorozatának legfiatalabb tagja a sportos teljesítményt és a kupék esztétikumát egy négyajtós autó nyújtotta nagyobb funkcionalitással ötvözi. Jellegzetes arányai és hosszabb tengelytávolsága fokozzák formájának ellenállhatatlan kisugárzását. A BMW 6-os Gran Coupé utastere fényűző komfortot nyújt a hosszú távú utazásokon is a vezető és utasai számára négy teljes méretű ülésben, s egy harmadik ülőhelyet is kínál hátul, amely rövidebb utakra megfelelő. A finomított részletek egyszerre emelik ki a karosszéria formájának eleganciáját és az utastér exkluzív hangulatát.

bmw_6_2015_autoaddikt_003

Fiat 500X: praktikus crossover és divatautó

Megérkezett a hazai kereskedésekbe is a Fiat 500X, a modell crossover verziója. A hazai, menetpróbával egybeolvasztott bemutató több részre tagolódott, egyebek mellett a Project X pályázat kapcsán is bőséges információkat kaptunk – e témában bővebben később, a Szépségnapló.hu-n.

fiat_500x_autoaddikt_001

Elég az hozzá, hogy a Fiat 500X modellek érkezését nagy érdeklődés övezte már jó ideje – ez nyilván a küllemre összpontosított már akkor, hiszen a 500-as széria legfőbb erénye és érdeme a vizualitás, a néhol formabontó megközelítések tárháza. Természetesen az új Fiat 500X esetében sincsen ez másképpen, hiszen az első nekifutásra az 500L-re hajazó karosszéria-kialakítás (hossz, magasság, ötajtós karakterisztika) egyöntetűen megfelel a célréteg elvárásainak.

Mindehhez hozzácsapódik az emelt hasmagasság, a sárvédőívek, valamint a küszöbszegélyek, lökhárítóvonalak matt műanyaggal húzott berakása: máris kész a recept ahhoz, hogy egyfajta allroad szellemiségűnek tűnő (és valójában az) járművet kapjunk készre szerelve.

fiat_500x_autoaddikt_002

Mit is jelent az X jelen esetben? Asszociálhatunk az összkerékhajtásra elsőre – jogosan, ugyanis a Fiat 500X rendelhető 4×4, valamint elsőkerékhajtással is. Ugyanakkor a gyártó szerint az X leginkább arra utal, hogy az új koncepció révén stílusok találkoznak össze úgy, hogy az leginkább emészthető elegyet alkosson, miközben megmarad a trendi stílus, s persze érkezik tömérdek praktikum mellé.

A Fiat 500X-et a világ nem kevesebb, mint 100 országában forgalmazzák mostantól, hasonlóan az 500, 500C és egyéb modellekhez, az Egyesült Államokban is megvásárolható az autó.

fiat_500x_autoaddikt_004

Kettő fajta megközelítésben lehet konfigurálni a Fiat 500X-et: City Look és Off Road Look külsőkkel; értelemszerűen a városi küllem visszafogottabb, családszállítós jelleget adományoz az autónak, míg a terepes magától értetődően karakteresebb, maszkulinabb befolyással hat az érzékekre.

Az új Fiat 500X kívülről talán nem tűnik arányaiban akkorának, mint belülről: a kompakt méretekhez képest az enteriőr tágas, szellős, minőségi anyaghasználattal, divatos részletekkel, kedvelhető testreszabhatósággal rendelkezik.

fiat_500x_autoaddikt_005

Nem beszélve a 12 különböző színvilágról, melyet választhatunk a Fiat 500X-hez: mindehhez 8 féle dizájn, valamint 16, 17 és 18 colos kerekek válogathatók, pontosan azért, hogy a kreativitás érzete végtelennek tűnjön, ha az autót konfiguráljuk.

4.2 méteres hosszával a Fiat 500X valóban kilépett a kisautós megközelítésből, ez tény, viszont a méret még mindig remekül lehetővé teszi, hogy gondtalanul intézhessük dolgainkat a zsúfolt belváros szűk utcácskáin, de arra is lehetőséget ad a külső-belső méretezésnek köszönhetően, hogy akár hosszabb távolságokra is (akár öt átlagos testalkatú felnőtttel) elmerészkedjünk. Sok rekesze, tárolórésze mellett a csomagtér alaphangon 350 literes, ami a kategóriában teljesen korrekt érték.

fiat_500x_autoaddikt_006

Több fajta felszereltséggel választható a Fiat 500X. Konkrétan Pop, PopStar, Longue, Cross és Cross Plus módozatok érhetők el, így még inkább kibővül a testre szabhatóság mikéntje. Akár hat légzsákkal, ESP-vel, távirányítós központi zárral, első és hátsó elektromos ablakokkal, fűthető oldaltükrökkel, négy irányban állítható kormányoszloppal, tempomattal, osztottan dönthető hátsó üléstámlákkal, valamint állítható magasságú vezetőülés-pozícióval domborít az autó.

fiat_500x_autoaddikt_007

Akár kilencfokozatú automataváltóval is rendelhető a Fiat 500X. Egyébként kifejezetten tág a hajtásláncok tartománya a modellnél, Magyarországon a bevezetést követően 140 lóerős 1.4 literes Turbo MultiAir II benzinessel, elsőkerékhajtással, 6 fokozatú manuális váltóval, 110 lóerős, 1.6 literes E-Torq benzinessel, elsőkerékhajtással, 5 fokozatú manuális váltóval, valamint 120 lóerős 1.6 MultiJet II dízellel, elsőkerékhajtással, 6 fokozatú manuális váltóval) és 2 literes, 140 lovas MultiJet II gázolajossal, összkerékhajtással, 6 fokozatú manuális, vagy 9 fokozatú automataváltóval érhető el az olasz crossover.

fiat_500x_autoaddikt_003

Fiat 500X aktuális árlista: IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Régi-új autóban Balogh János 2015-ben

A tavalyi utolsó felvonás, a Szilveszter Rally óta csendes készülődés jellemezte a hazai rally csapatokat, így most felpörögnek az események Balogh János körül is.

balogh_janos_egertest_2015_mitsubishi

A 2014-es versenyek nagy részét a jól megszokott EVO 9-essel teljesítette a Balogh János-Holczer Dániel kettős. A Mecsek Ralin volt egy kitekintés ahol egy Fabia S2000-sel álltak rajthoz, ami egy teljesen új helyzet volt a sokévi EVO-zás után. Most úgy tűnik, minden marad a régiben.

Vagy mégsem?

Balogh János: Az Eger Rally nevezési listáján tisztán látható így már nem titok, hogy egy N-es Mitsubishivel állunk rajthoz az idén. Kategóriát váltunk, de típust nem. Pénteken gyakorlatban is megindult az idei évünk, hiszen egy egész napos tesztet tartottunk, ahol szerettük volna a R4-s tapasztalatokat átültetni az N-es autóba, esetleg valami előnyt találni. Két részből állt a napunk. Elsősorban magával az autó beállításaival foglalkoztunk, másodsorban pedig kifejezetten a gumikérdésre helyeztük a hangsúlyt. Szinte az egész napot a versenyautóban töltöttük.

A próbák alatt kezdett körvonalazódni a két specifikáció közötti különbség, de a végső cél a közel azonos teljesítmény megközelítése volt.

Balogh János: „Jók a tapasztalatok. Sok olyan dolog van, amit mindkét autóval ugyan úgy meg lehet csinálni. A korlátok és a határok kicsit szűkebbek, annyira nem lehet feszegetni. Ezzel az autóval is lehet gyorsan menni, azonban sokkal jobban be kell osztani. Összességében véve nagyon jól éreztük magunkat és maga a teszt jól sikerült.”

A jövő heti Eger Raliig a csapat nem pihen, hiszen a vasárnap megrendezésre kerülő parasznyai rallysprinten is rajthoz állnak.

Balogh János: „Nagyon jó lehetőség, hogy bukósisakban, overálban és időméréssel próbálhatjuk ki magunkat az éles bevetés előtt, de itt is a beállításokra fogunk jobban odafigyelni. Kicsit így mozgalmas ez a hétvégénk és a jövő hét, hiszen ez a pár nap csak az autóversenyzésről fog szólni. Ez nagyon hasznos így fejben teljesen rá tudunk hangolódni a szezonnyitóra.”

A Ford F-650 és F-750 is csendes V8-as dízelmotorokatt kapott

Az amerikai piacra szánt 2016-os Ford F-650/F-750 teherautókban a Ford által tervezett és gyártott 6.7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor 96 km/órás tempó mellett 25 százalékkal kevesebb zajt kelt a kabinban, mint az előző modellsorozat erőforrása.

ford_f650_autoaddikt

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautóhoz rendelhető 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor alapjárati zajszintje a kabinban 45 százalékkal, a hűtőrács előtt mérve pedig 35 százalékkal alacsonyabb. A Ford Ohio Összeszerelő Üzemben készülő vadonatúj F-650/F-750 forgalmazása idén nyáron kezdődik.

A Ford jelentősen csökkentette a vadonatúj F-650/F-750 zajszintjét (ez a széria minden idők legkeményebb, legintelligensebb és legjobb ár-érték arányú F-650/F-750 közepesen nehéz teherautója), s ezzel kívül-belül komfortosabb munkakörülményeket teremtett vásárlói és az autók sofőrjei számára. A Ford által tervezett és épített 6,7 literes Power Stroke V8 dízelmotornak köszönhetően a teherautó működési zaja mind kívülről, mind a kabinban mérve érezhetően csökkent az előző F-650/F-750 modellsorozat dízel erőforrásáéhoz képest.

„Vadonatúj F-650/F-750 közepesen nehéz teherautóinkat arra terveztük, hogy keményen dolgozó ügyfeleink a teljes kapacitásukat kihasználhassák.” – fogalmaz John Ruppert, a Ford haszonjárművek értékesítéséért és marketingjéért felelős igazgatója. „Az autót strapabíróbbá, használóinak életét pedig kellemesebbé tettük. A kabinban és az autón kívül mérhető zajszint csökkentésével nemcsak a vezető komfortja javult, hanem azoké is, akik a jármű környezetében dolgoznak.”

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautókban a Ford által tervezett és gyártott 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor 96 km/órás tempó mellett 25 százalékkal kevesebb zajt kelt a kabinban, mint az előző modellsorozat erőforrása: az erőforrás zaja 74-ről 68 decibelre csökkent. Az előző modellhez képest a kabin zajszintje alapjáraton több mint 45 százalékkal alacsonyabb lett (63 helyett 48 decibel). A decibel a hang erősségének mértékegysége. Minden 10 egység tízszeres hangerőt jelent, vagyis egy 10 decibeles hang tízszer erősebb egy 0 decibelesnél, míg a 20 decibeles hangerő a 0 decibeles hang százszorosának felel meg.

Fejlett és csendes dízelmotor

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautóhoz rendelhető 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor alapjárati zajszintje a hűtőrács előtt mérve 35 százalékkal alacsonyabb, mint az előző modell esetében volt. A közepes méretű teherautók amerikai mezőnyében a Ford az egyetlen gyártó, amely saját dízelmotor-sebességváltó párosával építi haszongépjárműveit; ez azért fontos, mert ez a megoldás garantálja a hajtáslánc a futómű tökéletesen összehangolt működését. A Power Stroke gyújtásrendszerének tökéletesítése, a kompaktabb kialakítású, grafitos öntöttvasból készült blokk szerkezeti egységének javítása és a turbótöltő elhelyezése a motorblokk felső részén pozitív hatással volt az erőforrás NVH (zaj, vibráció és nyersesség) értékeire. A mérnökök emellett az üzemanyag-befecskendező rendszert is áttervezték, így a korábbi egyszeri befecskendezés helyett kétlépcsős megoldást alkalmaztak, tovább finomítva ezzel az erős és hirtelen gyújtási zajt. A 6,7 literes motor előbefecskendezése már a fő gyújtási szakasz előtt megkezdi a sűrítést, így a gyújtási folyamat simábban, kevesebb dízeles csattogással megy végbe, ami a teherautón kívül és a kabinban is jobb zajkomfortot eredményez. Alapjáraton a motor két előbefecskendezést végez, hogy az égés még egyenletesebb legyen – így az erőforrás csendesebben működik. A befecskendezők ketyegését különleges motorburkolat szűri ki. A turbótöltő a két hengersor közti „völgyben” kapott helyet, s ez a megoldás tovább csökkenti az NVH-értékeket.

„Az intelligens tervezésnek és különleges Power Stroke motorkonstrukciónknak köszönhetően vásárlóink számára erős és csendes dízelmotort kínálhatunk,” mutatott rá John Davis, a Ford haszongépjármű-részlegének főmérnöke.

A 2016-os Ford F-650/F-750 dízelmotorja háromféle változatban rendelhető:

  • A kategória legjobb alapmotorja: 270 LE / 915 Nm
  • 300 LE / 949 Nm
  • 330 LE / 982 Nm

A többféle motorváltozat révén a vásárlók könnyen kiválaszthatják a feladathoz leginkább illő erőforrást.. A Ford a szegmens egyetlen olyan szereplője, amely a Power Stroke dízel mellett benzines erőforrást is kínál. A 6,8 literes V10-es blokk teljesítménye 360 LE, forgatónyomatéka pedig 623 Nm, s a benzinmotorhoz az F-650 és az F-750 vásárlói hatfokozatú TorqShift HD automata sebességváltót is rendelhetnek. A 6,8 literes V10-es gyári opciói között szerepel, hogy a költséghatékonyabb üzemeltetés érdekében sűrített fölgázra és folyékony propángázra is átállítható.

További információk a vadonatúj F-650/F-750 modellsorozatról

A Ford F-650/F-750 sorozat a Ford amerikai haszongépjármű-családjának egyik alapmodellje; a márka kínálatában minden felhasználói igényhez kapható haszongépjármű, legyen az a Ford Transit Connect áruszállító, vagy a Ford F-750 nyerges vontató. A Regular Cab, SuperCab és Crew Cab kivitelekben gyártott, önjáró alváz, platós vagy nyerges vontató változatban megrendelhető 2016-os F-650/F-750 modellek kívül-belül merész dizájnt kínálnak. A 2016-os F-650/F-750 teherautók hűtőrácsát a Ford jellegzetes orrlyuk-kivágásai díszítik, amelyek nemcsak a látványt, hanem a motor hűtését is javítják. Az autó új elemei még az éles metszésű sárvédők, az áramvonalas fényszórók és a “Bold Leadership” betűtípussal szedett domború F-650/F-750 emblémák is. Az autóhoz nagyméretű tükörből és kisebb holttérfigyelő tükörből összeállított PowerScope® utánfutó-vontató visszapillantó is rendelhető, méghozzá a szegmensben egyedülálló motoros ki-és behajtás funkcióval. A kabin mögötti rész áttervezésével minden felépítmény (billenőplató, mentőautó-doboz vagy nyerges vontatmány) hozzáférhetőbbé vált. A 2016-os Ford F-650/F-750 haszongépjármű-sorozat idén nyártól jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben; az autók a Ford Ohio Összeszerelő Üzemben készülnek majd.

Lexus RX bemutatkozás és világpremier New York-ban

Amikor a Lexus RX modellt bemutatták 17 évvel ezelőtt, elmondható, hogy egyfajta új luxusautó kategóriát teremtett.

lexus_rx_2015

Azóta is világszerte domináns szerepet játszott a közepes méretű, prémium szabadidő autók piacán.

A negyedik generációs Lexus RX bemutatója sajtótájékoztató keretében lesz, melynek helyszíne a  Galleria Jacob Javits Kiállítási központban, időpontja pedig 2015.április 1., szerda 9:10 (15:10 közép-európai idő szerint).

Varga Zsombor stratégiai területen folytatja tovább a Ford kötelékében

Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR- és kommunikációs igazgatója közel hét év után más területen folytatja majd munkáját az autógyártónál: a szakember a tavaly az Év Menedzsere címmel jutalmazott korábbi hazai ügyvezetővel, Kővágó-Laky Andreával közösen dolgozik majd a vállalat európai működésének és a márkakereskedői hálózat támogatásának megreformálásán.

ford_varga_zsombor

Varga Zsombor szakmai pályafutását a Michelin-nél kezdte, ahol először kommunikációs területen dolgozott, majd pedig a kereskedelem területén látott el változatos feladatokat: először területi képviselőként dolgozott, majd alig egy év múlva key account managerként folyatta munkáját, mielőtt egészen fiatalon 25 éves korában sales managerként már a teljes magyarországi személy- és kishaszongépjármű abrocs értékesítésért felelt, végül pedig disztribúciós managerként az abroncsgyártó közép- és hosszútávú regionális kereskedelmi és disztribúciós stratágiájának kialakítása volt a feladata.

A Fordhoz 2008-ban PR és kommunikációs igazgatóként csatlakozó szakember az elmúlt közel hét évben számos Ford modell hazai és esetenként regionális bevezetésének kommunikációjában játszott meghatározó szerepet, miközben a hagyományos médiafelületeken törtnénő piacvezető Ford jelenlét biztosítása mellett a vállalat magyarországi közösségi média szereplésének útjára indításában is kiemelkedő részt vállalt. Új munkakörében a szakember a stratégiai tervezés területére visszatérve Ford Európa szervezetén belül, Kővágó-Laky Andrea vezetése alatt egy a Ford európai működésének és a márkakereskedői hálózat támogatásának megreformálását célzó kiemelt projekten dolgozik majd. Utódlását a Ford a vállalaton belülről tervezi, erről az autógyártó egy későbbi időpontban ígért tájékoztatást.

„Rengeteget tanultam és hihetetlenül sokat kaptam a Fordnál PR és kommunikációs igazgatóként eltöltött közel hét év alatt, amelynek során páratlan, inspiráló, elképesztően tapasztalt, nagy tudású vezetőkkel és kollégákkal dolgozhattam együtt, akiknek a támogatására mindig maradéktalanul számíthattam, miközben munkám során nagyszerű emberekkel ismerkedhettem meg és dolgozhattam együtt, és őszinte, maradandó barátságokat kötöttem, amiért sosem lehetek elég hálás. Ha az elmúlt hét évből mérleget kívánok vonni, annyi felejthetetlen élmény jut eszembe, hogy nehéz kiemelni közülük a legemlékezetesebbeket, ám mindenképpen ezek között tartom számon a pillanatot, amikor fogadásból levetettem magam a Korinthoszi csatorna hídjáról épp úgy, mint azt, amikor Turán Frici segítségével egy Fiesta S2000-es rallyautóval megautóztattuk Joulupukki-t, az igazi Mikulást, a tényt, hogy a Fiesta ST bemutatására idecsaltuk Ken Block-ot Budapestre, vagy a lehetőséget, hogy részt vállalhattam a végül elképesztően sikeresnek bizonyuló, a Ford és ügynökségeink csapatának Arany Effie díjat hozó Fiesta 24 elnevezésű kapmányban, és számos jótékony célú, vagy a helyi közösség életét támogató megmozdulásban, az árvízi védekezéstől Molnár Viktor regionális igazgatónk vezetésével néhány kiemelt jó ügy támogatásáig.” – emlékszik vissza Varga Zsombor.

„Közel hét év elteltével ugyanakkor megérett bennem a vágy, hogy új területen nézzek kihívások elé, és megtiszteltetésnek érzem, hogy a vállalat európai működésének szempontjából ilyen kiemelten fontos területet kaptam lehetőséget az ismételt bizonyításra, így minden megteszek majd azért, hogy valódi hozzáadott értéket tudjak nyújtani ezen a területen is, ahogy – szeretném azt hinni – a kommunikációs területen is tettem. Az új feladatkör jellegének köszönhetően felszabaduló grafomán energiáimat pedig hétvégénként talán régóta dédelgetett álmom, egy történelmi regénysorozat megírására fordíthatom.” – teszi hozzá mosolyogva a szakember.

Három nap alatt épül meg Európa első ROUSH-kites Ford Mustang-ja az AMTS-en

A stílusában, megjelenésében, teljesítményében és a kínált technológiáiban egyaránt lenyűgöző vadonatúj Ford Mustang várhatóan nyár végén érkezik a hazai kiemelt Ford márkakereskedésekbe.

ford_mustang_amts_2015_autoaddikt

Az új Ford Mustang már előrendelhető, néhány hét alatt már több, mint 500.000-en konfiguráltak és több, mint 1,1 millióan érdeklődtek a Ford európai honlapjain az új Mustang ára és felszereltsége iránt, ám országutakon várhatóan leghamarabb csak koraősszel találkozhatunk vele. A március 20-22. között 10. évfordulóját ünneplő Autó, Motor és Tuning Show-n azonban már nem csak, hogy élőben is megtekinthető lesz az új modell, de a szervezők egy igazán exkluzív meglepetéssel is készülnek: a jubileumi rendezvény ideje alatt teljesen át is építenek egy példányt élőben, a látogatók szeme láttára!

Aki tehát Magyarországon az elsők között szeretné látni a vadonatúj Ford Mustang-ot, eredetiben, majd pedig az átalakítást követően tuningolt változatban mindeképpen érdemes kilátogatnia a hétvégén az Autó, Motor és Tuning Show-ra. A sportautóra felszerelésre kerülő eredeti ROUSH bodykit közvetlenül a gyártól érkezett, mely a legelső szett, amit az új típushoz Európába szállítottak. Emellett a Mustang vadonatúj fényezést, 20 colos felniket, állítható futóművet és sportkipufogót kap, továbbá komplett egyedi bőrbelső és hifi installáció készül hozzá – mindösszesen három nap leforgása alatt! Nem csak az idő rövidsége, de az alapul választott jármű miatt sem néznek kis feladat elé a szervezők. A modell annyira új, hogy komoly kihívásokat tartogathat a legjobb szakembereknek is, annak ellenére, hogy az AMTS csapatának már több éves tapasztalata van a 72 órás autóépítésben.

Azok, akik megelégszenek az utcai változattal is, a Ford honlapján maguk is elkészíthetik saját konfigurációjukat, hogy aztán összevessék azt a AMTS-en élőben is megtekinthető autóikonnal.

A Ford emellett önálló standdal is képviselteti magát a kiállításon, ahol a kiállított Fiesta ST (ezt a modellt két éve éppen az AMTS-en leplezte le Ken Block) és Focus ST mellett az új Focus RS-ről és Ford GT-ről is megtekinthetőek lesznek felvételek.

„Nagyon nagy öröm számunkra, hogy Magyarország és a közép-kelet-európai régió legrangosabb autós eseménye, az idén tizedik jubileumát ünneplő Auto Motor és Tuning Show az ötven éves története során idén először Európában is hivatalosan forgalmazásra kerülő vadonatúj Ford Mustang-ot választotta erre a nem mindennapi, egészen különleges átalakításra.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

„A Facebook-on több, mint 8 millió rajongót számláló Ford Mustang neve fél évszázados története során egybeforrt a teljesítménnyel, a szabadság életérzésével, és minden idők legikonikusabb izomautójaként méltóbb helyen nem is kerülhetett volna sor a modell hazai leleplezésére.” – teszi hozzá a szakember.

LEGFRISSEBB

1000 kilowattos villámtöltőt vizionál Európába a BYD

0
A kínai BYD szenzációs innovációval állt elő a müncheni autókiállításon, bemutatva az európai piacra szánt, lenyűgöző teljesítményű, 1000 kilowattos villámtöltőjét. Ez a technológia jelenleg...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK