Főoldal Blog Oldal: 490

Májusban kezd az új Renault Espace – megnéztük, milyen lesz

Kettős premiernek adott otthont tegnap a Baumgartner Autócentrum. Az egyik apropó természetesen a címben is szereplő vadonatúj Renault Espace statikus leleplezése volt, a másik pedig a teljesen újragondolt és átépített Baumgartner Autócentrum bemutatását jelentette.

renault_espace_2015_bemutato_001

Az idén 25 éves Baumgartner Autócentrum az első olyan hazai Renault-szalon, amely a nemzetközi Renault Store világszabvány vonalát követi, s az idei évtől, azaz 2015-től mindegyik Renault kereskedésben kötelező lesz. Alapvetően a megvilágításra, a fényekre helyezik a fő hangsúlyt, s ami bár nem kapcsolódik szorosan a koncepcióhoz, mégis említésre méltó: a tervek szerint másfél év leforgása alatt 3-4 havonta bemutatkozik majd egy új Renault modell. Igazi offenzíva várható tehát.

Ahogyan a márkakereskedések arculata, úgy maga a Renault márka is egy teljesen megújuló szakasz elején van. Mindehhez különféle külcsínre és belbecsre hajazó összetevők tartoznak, többek közt az 1985 óta bevett tradíció szerinti szlogenek cserélése, de a dizájn- és koncepcióváltás is jól ismert tényező a Renault életében. Még egy mondat erejéig vissza a szlogenekhez: idén az új küllemhez új mottó is társul, méghozzá a sejtelmes és egyben emocionális Passion for Life személyében.

renault_espace_2015_bemutato_011

Nézzük mindezek után a vadonatúj Renault Espace-t! Elsőre feltűnhet, hogy a korábbi buszlimuzinos formavilág a múlté már, ami nem feltétlenül baj, hiszen mára inkább a tradicionális értelemben vett ötajtós crossover forma a releváns, megnövelt belterekkel. Mindamellett, hogy próbál megfelelni a 2015-ös kritériumoknak, a márka új arculatába is remekül passzolnia kell az új Renault Espace-nak.

renault_espace_2015_bemutato_005

A méretarányok remekbeszabottak, a tágas, szellős enteriőr kívülről is láttatja magát, úgy, hogy közben érezhető máris: az új Renault Espace paraméterei – például a magasság – jóval visszafogottabb lett az elődét tekintve. Persze mindezt úgy, hogy ne mehessen a komfort rovására – rögtönzött üléspróbánk kapcsán rögtön az volt az érzésünk, hogy a Renault visszakanyarodott a korábbi, jól bevált recepthez (emlékezzünk csak vissza a Reanult 25-re), miszerint a puha, fotelszerű kényelem, kifinomult tálalások masszája hat leginkább a sofőr és utasai érzékeire. Legalábbis, ami komfortfaktort illeti, s akkor még nem írtuk a praktikumról, vagy a lenyűgözőnek, s egyben egyedinek ható formatervről.

Az új Renault Espace hivatalos hazai forgalmazása májusban indul, nem kevesebb, mint négy felszereltségi szinttel lesz elérhető az autó – Life, Zen, Intens és Initiale Paris csomagok közt szelektálhatunk majd.

renault_espace_2015_bemutato_002Motorkínálat tekintetében sem fukarkodik a gyártó az új Renault Espace kapcsán, 2 gázolajos, valamint 1 benzines lesz elérhető a palettán. 130 és 160 lóerős dCi dízelmotorokkal (utóbbi duplaturbós lélegeztetéssel), valamint 200 lovas Tce benzinessel állíthatjuk garázsunkba az új Renault Espace-t.

A családi egyterűnek aposztrofált crossover akár 7 személyes kivitelben is hozzáférhető: mindegyik alapmodellhez opcionálisan választhatjuk a plusz hátsó kettes üléssort.

renault_espace_2015_bemutato_003Kifejezetten gazdag felszereltséget kínál már alapszinten is az új Renault Espace: a PureVision LED alapú fényszórópáros, valamint a 18 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsák mind csábítónak hatnak. Nagy felületű, teljesen üveg panorámatető növeli az exkluzivitást, valamint a one touch, azaz egyetlen mozdulattal előredönthető ülésállítás szintén remek; mindezt a második, illetve a harmadik sorban lehet alkalmazni.

Az R-Link rendszert is továbbfejlesztették, nem meglepő módon mostantól R-Link 2, hatalmasnak számító, 8.7 colos érintésérzékeny LCD kijelzőt kapott az infotainment. Külön érdekesség, hogy ezúttal nem fekvő, hanem álló kialakítással rendelkezik a középkonzol rajzolata.

renault_espace_2015_bemutato_007

Zen opciótól felfelé az újonnan kifejlesztett Renault Multi-Sense rendszer is a felszereltség részét képezi. Öt különféle előreprogramozott vezetési profil választhat a sofőr (Comfort, Sport, ECO, Neutral, személyre szabott) – a hajtáslánc a mindenkori beállításoknak megfelelően közvetít (gázreakciók megnőnek vagy épp csökkennek, a kormányzás és felfüggesztés lágyul, vagy épp keményedik, és a többi).

A csúcsok csúcsát – legalábbis felszereltség tekintetében – az Initale Paris jelenti, itt egyedi ametiszt-fekete metálfényt, különleges színkombinációjú üléskárpitozást, fűthető első üléseket masszázsfunkcióval, továbbá masszív hangzású 12 pontos surround hangrendszert is kapunk a Bose által fémjelezve.

renault_espace_2015_bemutato_006

 

Végül pedig nézzük az árazást! Annak ellenére, hogy az új Renault Espace bő másfél hónap múlva érkezik csak meg a márkakereskedésekbe, az importőr már közölte a számadatokat. Nézzük:

  • Life felszereltség + Energy dCi (130 LE) : 9 390 000 forint listaár
  • Zen felszereltség + Energy dCi (160 LE) EDC6 : 11 000 000 forint listaár
  • Zen felszereltség + Energy TCe 200 EDC7 : 10 400 000 forint listaár
  • Initiale Paris + Energy dCi 160 EDC6 : 13 000 000 forint listaár
  • Initiale Paris + Energy TCe 200 EDC7 : 12 400 000 forint listaár

renault_espace_2015_bemutato_012

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Ford párhuzamot vont a stresszes parkolási helyzetek és a jótékonyság közt

Vajon ki ne látott volna már olyan videót a neten, amelyen mások parkolási bakijain mosolyoghatunk?

ford_aktiv_parkolo_asszisztens_autoaddikt

Legyünk őszinték, a legtöbbünkkel legalább egyszer előfordult már olyan parkolási helyzet, amelyről hasonló videó készülhetett volna… A Ford az elmúlt években számos alkalommal hazánkban is bizonyította, hogy a társadalmi felelősségvállalás a vállalat filózófiájának szerves része, és nincs ez másként most sem: az autógyártó nem mindennapi módon köti össze egy forradalmi technológia, az immáron merőleges parkolásra is képes, valamennyi parkolási rémálmunkra választ adó aktív parkolóasszisztens magyarországi bemutatását a jótékonysággal.

Több európai felmérés szerint a legtöbb autós számára a vezetés során a parkolás jár a legnagyobb stresszfaktorral: a párhuzamos parkolás jellemzően a megkérdezettek több, mint harmadának nem sikerül elsőre, de a merőleges parkolás sem okoz sokkal kevesebb nehézséget legtöbbünk számára, különösen ha tudjuk, a hátunk mögött türelmetlen autóstársaink várják, hogy végre tovább haladhassanak. Ki ne járt volna már úgy, hogy nem egyenesen, vagy éppen a szomszéd autóhoz túl közel állt meg, és vagy neki, vagy az anyósülésen ülőnek szinte lehetetlen küldetésnek bizonyult a kiszállás análkül, hogy rányissa az ajtót a szomszéd autóra? Ez utóbbira ugyan praktikus és okos megoldást kínál a Ford az ajtó élvédő formájában, ez azonban csak a horpadásoktól óv meg, nagyobb hely nem lesz tőle az autó mellett. Éppen ezért volt hatalmas siker, amikor a Ford C-Max-ban bemutatkozott az azóta már a legtöbb Ford személyautóban elérhető aktív parkolóasszisztens, amelynek most a Ford Focus-ban kipróbálható továbbfejlesztett változata nem csak a párhuzamos, hanem a merőleges parkolás esetén is leveszi rólunk a parkolás terhét, megelőzve azt, hogy a Ford Magyarország Facebook oldalán a napokban bemutatott vicces videókhoz hasonló felvétel készüljön rólunk.

A továbbfejlesztett parkolóasszisztens valóban olyan technológia, amitől, amikor kipróbálja, még a legtöbb sokat látott autósnak is leesik az álla. Ezt a forradalmi, jövőbemutató technológiát szeretné a Ford minél több embernek bemutatni úgy idehaza, hogy mindezt összeköti a márkára jellemző jótékonysággal: március 16. és 21. között a megmozdulásban részt vevő magyarországi Ford márkakereskedésben várják azokat, akik kipróbálnák a lenyűgöző technológiát, ráadásul az adott márkakereskedés minden egyes tesztparkolás után 100 Ft-tal támogat egy helyi alapítványt. Arról, hogy az immáron az új Focus-ban is elérhető futurisztikus technológiára kiváncsiak hol ismerkedhetnek meg az aktív parkolóasszisztenssel, illetve, hogy az adott márkakereskedés melyik helyi alapítványt támogatja, itt található részletes tájékoztatás.

„Az volt a tapasztalatunk, hogy amikor először bemutattuk az aktív parkolóasszisztens korábbi verzióját, a TV hirdetés hatalmas felbolydulást keltett. Rengetegen kételkedtek és szerették volna élőben látni, próbára tenni hogyan is működik ez a rendszer valójában.” – árulja el Oláh Viktória, a Ford regionális marketing kommunikációs igazgatója.

„Innen jött a gondolat, hogy a technológia a párhuzamos parkolás mellett immár a merőleges parkolásra is képes továbbfejlesztett verziójának bemutatására egy egész hetet dedikáljunk, amikor az ország valamennyi Ford márkakereskedésében kipróbálható a rendszer, ráadásul úgy, hogy az ügyfelek minden egyes tesztparkolással egy jellemzően helyi jótékony ügyet támogatnak, nem beszélve arról, hogy egy szerencsés tesztparkoló egy, az aktív parkolóasszisztenssel szerelt vadonatúj Ford Focus-t is megnyerhet.” – avat be a marketing igazgató.

„Nem ez az első alkalom amikor egy új modellünk, avagy technológiánk bemutatását összekötjük egy jótékony célú megmozdulással. Jelen koncepció különlegessége ugyanakkor abban rejlik, hogy egy országos jelentőségű jótékony szervezet helyett valamennyi márkakereskedőnk a maga által eddig is támogatott szervezet munkáját segíti. A jövő héten a márkakereskedéseinkbe látogató, és az aktív parkoló asszisztenst próbára tevő ügyfeleink így nem csupán egy különleges élménnyel lesznek gazdagabbak, hanem egy jó ügyet is előre mozdíthatnak.” – teszi hozzá Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

Új Dunlop gumiabroncsok modern terepmotorokhoz

 

A Dunlop bejelentette a TrailSmart abroncs bevezetését, melyet a modern terepmotorok és azon motorosok számára terveztek, akik magukénak érzik a Dunlop Forever forward márkaüzenetét.

dunlop_logo

Az új abroncsok országúton is és terepen is remekül irányíthatók, különlegesen jók a száraz és nedves tapadási tulajdonságai, emellett lenyűgöző futásteljesítménnyel büszkélkedhetnek.

A Dunlop Trailmax TR91 abroncsának sikerére építő TrailSmart olyan teljesítmény jellemzőket kínál, melyek igazodnak a terepmotorosok folyamatosan változó életstílusához. Egy mai terepmotoros a múlt idők remek terepmotorainak teljesítményén túl teljes körű képességeket és kényelmet is elvár a hosszú utakhoz. A kényelem modern vívmányait is igénylik, miközben folyton a következő kaland felé száguldanak.

A kiváló nedves tapadást az új, magas szilikatartalmú futókeverék és az abroncsok koszekáns „keresztárkos” futómintázata, míg a száraz tapadást az optimalizált futófelület/mintaárok arány biztosítják. Magasabb mintaárok-arányának és a mintaárkok optimalizált szögeinek köszönhetően a TrailSmart abroncsok ezenkívül terepen is kimagasló teljesítményt nyújtanak.

Az abroncs emellett számos, a kopást és a futásteljesítményt javító jellemzővel is rendelkezik, mint például az optimális mintaeloszlás, a blokk kiegyensúlyozott merevsége és a mintaárkok optimalizált szélessége, melyek átlagosan 14%-kal növelik a futásteljesítményt.

„Rendkívüli örömmel tölt el, hogy bejelenthetjük a Dunlop TrailSmart abroncsok bevezetését. Mivel a Dunlop motorosok továbbra is a kalandot keresik életstílusuk meghatározó eleme, hogy mindig többre és többre vágynak, ezek az abroncsok 90/10 százalékos arányban kínálnak országúti és terepviszonyokhoz ideális képességeket, ezzel egy időben megnövelt futásteljesítményt és rendkívüli nedves és száraz tapadást is” – mondta Andy Marfleet, az EMEA régió motorkerékpár részlegének marketing igazgatója.

Az abroncsok 2015. február eleje és áprilisa között kerülnek bevezetésre, az alábbi méretekben:

634139 130/80R17 65H TL
634138 140/80R17 69H TL
634134 150/70R17 69V TL
634136 170/60R17 72V TL
634425 170/60ZR17 72W TL
634137 150/70R18 70V TL
634133 110/80R19 59V TL
634135 120/70R19 60V TL
634426 120/70ZR19 60W TL
634140 120/90-17 64S TL
634141 130/80-17 65S TL
634143 100/90-19 57H TL
634427 90/90-21 54H TL
634144 90/90-21 54V TL

[TESZT] MINI Cooper SD 5 ajtós – sportos, mégis konzervatív szellemiség

1961 – a MINI márka megalapítása, John Cooper-rel az élbolyban. Akkoriban a British Motor Corporation (BMC) egy olyasféle, tág rétegek által használni vélt koncepciót szeretett volna megvalósítani, amellyel tényleges, hétköznapi praktikumok becélzása lett volna a fő irányvonal.

mini_cooper_sd_5_ajtos_001

Nem mellesleg az ár-érték arány sem volt másodlagos a kivitelezés kapcsán, tehát egyfajta népautóként lett pozicionálva a MINI Cooper. A névadó-márkatulajdonos John Cooper pedig szorgalmasan vitte előre az elképzeléseket, s az eredeti ötletek mellett jelentős oroszlánrészt kanyarított a Formula 1, valamint a rally szegmensekből is, gondoljunk csak a MINI korai sikereire (Cooper, Morris).

Lehetőségek tárháza

A MINI számos verzióban (Van, pick-up) létezett, ezek nagyjából a nyolcvanas évek első felében futottak ki a gyártószalagról, majd 2000-ben a BMW égisze alá került a patinás brit konszern. A bajor vállalatóriás sikeres iránymutatásként meghagyta a MINI által létrehozott presztízst, tehát a méretek, kategorizáltság nyomokban is alig változott, viszont erőteljesen elvitte a márkát prémium-irányba, így elmondható, hogy a MINI a világ jelenlegi egyetlen igazi luxussal megspékelt kisautó brandje.

mini_cooper_sd_5_ajtos_008

Hogyan is sejlik fel előttünk a MINI, ha szóba kerül egy beszélgetés folyamán? A név kötelez, tehát apró, mini, igazi kompakt négykerekű. Ez így is volt, azonban a jelenlegi trendeknek és kívánalmaknak megfelelően nyilván a brit márka esetében is kellett térnövelés, a paraméterek újragondolása – így a klasszikus értelemben vett MINI már korántsem olyan atomi, mint mondjuk 20-25 évvel ezelőtt.

Tradicionálisan három ajtós egy MINI, de mi történik akkor, ha a gyártó nyitni akar még szélesebb körök felé, így csakis abban látja a megoldást, hogy ötajtóssá varázsolja a kaszni kialakítását? Minden kétséget kizáróan erre is van opció, így született meg a MINI Cooper SD is, jelenlegi autótesztünk alanya is.

Követi a tradíciókat, elénk tárja, de nem tolakodóan

A tesztautó színválasztása nem is lehetett volna remekebb – fekete alapszín, fehér tető és oldaltükör-hátlapok, sok króm, fekete felnik, peres gumikkal. Mindez már alaphangon megadja a kezdő adrenalinlöketet, s még az sem ront az egységen, hogy a B és C oszlopok közé bepréseltek mindkét oldalra egy-egy ajtót pluszban.

mini_cooper_sd_5_ajtos_002Morcos, harcsaszájra emlékeztető középen kettéosztott hűtőmaszkjával, hangsúlyos ködlámpa-fészkeivel, a lökhárító alsó felületeire helyezett, a hűtés beömlőjének határvonalait követő szellőzőnyílásaival a MINI Cooper SD szemből talán a leginkább sportosabb, lendületet sugárzóbb. Mindehhez a sárvédőívek szemközti részleteire rajzolt, döntött, kissé oválisra hajazó lámpatestek is hozzátesznek jelentősen, a tekintélyt sugárzó, beömlőnyílással felvértezett motorháztető egy elemként fogja közre ezeket, nyitásnál természetesen az első sárvédők oldallemezéből is elvesz. Mindez egyike azon sok hagyománynak, amely megmaradt a mai napig a MINI-nél, imádnivaló.

mini_cooper_sd_5_ajtos_003Ügyes arányok adagolásával lett a színvilág megvalósítva a tesztelt MINI Cooper SD esetében, ugyanis ahogyan már az imént említettük, a fekete-fehér kombináció dominál az autó színvilága esetében – a lakkfekete tónust pont jól eltaláltan dobják fel a motortértetőre húzott párhuzamos csíkok, a tető teljes fehérsége, valamint az oldaltükrök is (igaz, utóbbiak esetében a szárak a kaszni alapszínét hordozzák).

Mennyire igazi egy MINI, ha nem háromajtós?

Elsőre talán fel sem tűnik, mégis formabontó az ötajtós kocsiszekrény látványa. Leginkább a növelt, 2567 milliméteres tengelytáv az, ami a MINI Cooper SD-t kiragadja a sorból, úgy, hogy szigorúan megtartja a MINI-életérzést és hangulatot ezzel együtt. A hátsó ajtók egyébként kifejezetten keskenynek tűnnek, gyakorlatban nem kapunk sem többet, sem kevesebbet, amikor beszállunk hátra – de ennek taglalásáról majd lejjebb.

17 col átmérőjű felniken gurul a MINI Cooper SD, ez a méretekhez képest teljesen jól hozza ismételten az arányokat, a Bridgestone nevével fémjelzett Blizzak LM-25 RFT abroncsok viszont a pályák hangulatát hozzák, vékonyak, elvesznek az amúgy is fekete tónusú tárcsákon.

mini_cooper_sd_5_ajtos_004

Vonalvezetés tekintetében a hatchback jelleg adja magát, a tetővonal szinte teljesen egyenes ívet követ, csakúgy, mint az oldalablakok: nincsenek gömbölyítések, lekerekített oldalak – a hátsó ajtóhoz például szinte szabályos téglalap-alakzatú üvegfelület tartozik, lezárva a C oszlopig a csomagtér parányi részletével. Túlzásba vitt ezüstös csillogás itt sincsen, az autó menetirány szerinti bal oldalán az üzemanyag-betöltőnyílás, mely szintén figyelemfelkeltő, tradicionális.

Ízig-vérig fiatalos: a MINI Cooper SD pontosan az az autó, amely után akarva-akaratlanul is megfordul az utca népe, nemtől és kortól függetlenül. Érdekes ez, mivel a MINI visszatekintve valahogyan a gyengébbik nem stílusos választása volt mindig is, mára azonban leginkább uniszex alternatívát jelent a vásárlásnál – gondoljunk csak pont a S verziókra, s a számtalan konfigurálási lehetőségre, mellyel operálhatunk, ha vásárlásra adjuk a fejünket.

Miheztartás végett azért jár a dupla kipufogóvég

mini_cooper_sd_5_ajtos_009Dupla, középre helyezett krómozott kipufogóvég mutatja: sportos habitusú versenyzővel akad dolgunk a MINI Cooper SD esetében. A tálalás itt is illusztris, ugyanis a szpoilerezés mintázata egyedi, a hátsó ködlámpák kialakítása is itt, lenn kapott helyet. Az összetéveszthetetlen helyzetjelzők krómkeretet kapták, növelvén itt is a prémiumos küllemet; a csomagtérnyitó fogantyúja (szintén krómhatással) a rendszámtáblahely kiképzése felett kapott helyet.

Igényes, prémiumminőségű alapanyagokból építkezik a MINI Cooper SD enteriőrje. Nincs apelláta, az egyediség itt is folytatódik, ami örvendetes, hiszen a már jól megszokott kialakítás-jelleget vajmi kevés átértelmezéssel képes megoldani mindmáig a gyártó.

mini_cooper_sd_5_ajtos_017

A középkonzol például a klasszikus kilométeróra egységet próbálja visszahozni, úgy, hogy minden a körkörös ívek tükrében került elrendezésre – a központi érintésérzékeny LCD kijelző nagyjából a kialakítás centrumában helyezkedik el. Itt számos információt, menettulajdonságokat befolyásoló opciót indíthatunk el, tájékozódhatunk a részletes infotainment rendszer által, vagy épp visszajelzést kaphatunk arról, hogy környezettudatos, vad sportos (maximális gokart érzés), vagy épp az üdvözítő átmenetet választjuk vezetés közben.

Komfort- és minőségráta

Kellemes, jó fogású kormánykereket kapott a MINI Cooper SD, melyhez egy rendkívül közvetlen, jól közvetítő kormánymű társul. Az első ülések viszonylag tág skálán állíthatók hosszában és magasságában is, viszont átlagos testalkattal is kell kompromisszumot kötnünk térd- és válltér kapcsán is. A középre helyezett könyöktámasz hossza megfelelő, a váltó is viszonylag jól elérhető pihentetett karral, igaz, így már inkább visszafelé kell nyúlni a hatsebességes manuális kéziváltó karja után.

mini_cooper_sd_5_ajtos_013

A központi műszeregység elrendezése talán szokatlan lehet első blikkre, bár sok helyen láttunk már hasonlót. Közvetlenül a kormány mögé helyezett, két főbb részelemből álló számlapot találunk itt (fordulatszámmérő, sebességmérő), valamint a jobb sarokra helyezett, félkörívet formáló üzemanyagszintmérő LED csíkjait.

mini_cooper_sd_5_ajtos_015Kézre esik minden, nagy kedvenc a repülős-pilótafülkés kialakítást kapott középre applikált gombsor: itt találjuk az indításért felelő kallantyút, valamint egyebek mellett a Start/Stop automatika kapcsolóját is.

A hátsó üléssor két átlagos testmagassággal rendelkező utast képes úgy befogadni, hogy az utazás akár hosszabb távon is derűs maradhasson. Az első ülések háttámlájának kialakítása révén nőtt a térd- illetve lábtér, utóbbihoz sokat ad hozzá az optimálisra irányzott tengelytáv is. Mindkét esetben (első, illetve hátsó traktus) megfelelően hosszú és széles ülő- valamint hátlapok jellemzőek.

mini_cooper_sd_5_ajtos_016Nyilván nem a csomagok mennyisége és száma lesz az eldősleges szempont, ha MINI Cooper SD mellett tesszük le voksunkat, ám azért nem árt, ha tudunk e téren is kalkulálni az utazás előtt. Az autó alaphangon 278 liternyi rakodófelülettel rendelkezik, ez a 40:60 arányban osztott és dönthető ülések állításával közel 1 köbméteresre, konkrétan 941 literesre bővíthető.

Cooper S, Cooper SD. Utóbbi lehet az élen, ha például a nyomatékgörbét elemezzük

Hozzávetőlegesen 375 ezer forintos felárat jelent a MINI Cooper SD dízelmotorja a 192 lóerős Cooper S-éhez képest.

mini_cooper_sd_5_ajtos_011

A tesztautóban egy 2 literes, 170 lóerőt mozgósítani képes öngyulladós aggregát dolgozott, mely a maximális teljesítményét kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon adta le, a meggyőző 360 Newtonméteres forgatónyomaték-csúcs már alacsony, 1500 RPM-nél rendelkezésre állt. Csekély, 1230 kilogrammos száraz tömegéhez képest a nagy hengerűrtartalom, a jól választott sebességváltófokozat-áttételezések jótékony hatást gyakorlnak az autó menettulajdonságaira, nem utolsó sorban a fogyasztására is (A kategória). A hidegen kicsit hangosabb és teljesítmény szempontjából visszafogottabb gázolajos pár perc után erőre kap, a vízhőmérséklet kellő idő alatt áll megfelelő szintre, majd kezdődhet is városi-elővárosi, országúti, vagy akár autópályás közlekedés. Azért fontos mindegyik kategóriát külön megemlíteni, mivel a MINI Cooper SD kiválóan alkalmas minden téren az utazáshoz, akár gyors, pár kilométeres, amolyan A-ból B-be átszaladós, vagy akár több száz kilométeres autópálya-autóút szakaszok megtételéről legyen szó.

mini_cooper_sd_5_ajtos_010Amíg zöld módban közlekedünk, minden nyugodtnak, és visszafogottnak tűnik, a gázreakciók lassabbak, a kormányzás is lágyabb, a fogyasztás nagyjából 3.7-4.4 liter/100 kilométer közti átlaggal kecsegtet (90-100 kilométer/órás átlagokkal). Viszont ha kihagyjuk a köztes átmenetet, és masszívan Sport módba állítjuk a profilváltót, minden az ellenkezőjére vált, a szolid viselkedés agresszívvá válik, a kormányzás és a futómű érezhetően keményedik, közvetlenebb habitust kap az egész összesség. Mit nekünk Cooper S, vagy John Cooper Works, itt a Cooper SD, amely hozzávetőlegesen ugyanazt az élményt ígéri, mint a kifejezetten gyorsulásra, végsebességre kihegyezett társaik. Méréseink szerint a MINI Cooper SD 7.2 másodperc alatt katapultálta magát 0-ról 100-ra, rugalmasság tekintetében pedig negyedik fokozatban, erőtartalékokkal 60-ról 100-ra mindösszesen 4.8 másodperc kellett a hajtásláncnak a végkifejletig. Dinamikusabb gázpedál-kezeléssel sem kell aggódnunk, ugyanis az átlagfogyasztás 5.9 liter/100 kilométeres értéknél stabilizálódott.

7 millió forintos tételt jelent

Árképzés tekintetében az 5 ajtós MINI Cooper SD 7 155 000 forintos bruttó listaárat kapott, ami ha figyelembe vesszük, hogy a szóban forgó termék luxuscikk, mindenképp kedvező vásárlást ígér. 5 ajtós MINI Cooper létezik még benzines, 1.5 literes motorral, 136 lóerővel (5 869 000 forint), választhatunk Cooper S-t, 192 lóerős, 2 literes benzinmotorral, valamint gázolajos kivitelt (SD verziót lásd tesztünkben), továbbá a gyengébb, 116 lóerős, 1.5 literes, szintén öngyulladós motorral szereltet, 6 374 000 forintos bruttó listaárral.

mini_cooper_sd_5_ajtos_005

2014 MINI Cooper SD 5 ajtós specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 360 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4005 mm

Szélesség: 1727 mm

Magasság: 1425 mm

Tengelytáv: 2567 mm

Első gumik mérete: 205/45 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1230 kg

Megengedett össztömeg: 1755 kg

Csomagtartó mérete: 278 liter, 941 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 225 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:7.4 s (gyári), 7.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.5 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.1 l/100km

Országúti: 3.8 l/100km

Vegyes: 4.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 112 g/km

Bővebb információ a MINI magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Jubileumi versenycsíkok a BMW RLL csapatának autóin

Március 21-én, azaz e hét szombatján az egyesült államokbeli United SportsCar Championship (USCC) futamain versenyző BMW RLL csapat immáron 63. alkalommal állít BMW versenyautót a floridai Sebring aszfaltcsíkjának rajtrácsára, a tengerentúli USCC versenyautó-bajnokság idei második, 12-órás hosszú távú megmérettetésén.

bmw_rll_jubileum_csik

A BMW Motorsport és a BMW Észak-Amerika ráadásul különleges évfordulót ünnepel az idei sebringi futamon: a BMW Motorsport kereken 40 évvel ezelőtt aratta első sebringi diadalát a BMW 3.0 CSL versenyautóval.

A legendás győzelem tiszteletére a hétvégén a BMW RLL csapat két BMW Z4 GTLM versenyautója különleges versenycsíkokkal feldíszítve gurul ki „Sebring Nemzetközi Versenypályájára”. A 25-ös rajtszámmal versenyző BMW Z4 GTLM az 1975-ben győzedelmeskedő BMW 3.0 CSL klasszikus, fehér alapon piros-kék-világoskék csíkos fényezését viseli majd. A bemutató ceremónián, amelyre az észak-floridai „Amelia Island Concours d’Elegance” rendezvény részeként került sor, a BMW Észak-Amerika először mutatta be a jubileumi fényezéssel ellátott versenyautót a nagyközönségnek.

A régmúlt idők legendás hősei közül nagyszámban ragadták meg az alkalmat, hogy részt vegyenek a bemutató eseményen. Negyven évvel a történelmi győzelem után az akkori győzteseket, Brian Redman-t (amerikai), Sam Posey-t (amerikai) és Hans-Joachim Stuck-ot (német) ismét összehozta az „Amelia Island”, miközben olyan illusztris vendégek emelték az ünnepség fényét, mint Jochen Neerpasch, a BMW Motorsport GmbH első ügyvezető igazgatója, valamint Jens Marquardt, a BMW Motorsport jelenlegi vezetője, akik az első sorból nézhették, amint a BMW RLL csapat aktuális pilótája, az amerikai Bill Auberlen megteszi az első, bemutató köröket a jubileumi dizájnnal feldíszített BMW Z4 GTLM versenyautóval.

1975 jelentős év volt a BMW észak-amerikai történetében: létrejött a BMW Észak-Amerika, majd néhány nappal később a BMW 3.0 CSL megszerezte első történelmi győzelmét Sebring versenypályáján. Miután versenyautói a 2015-ös Daytona-i szezonnyitó futamon a GTLM kategória második és negyedik helyén gurultak át a célvonalon, a BMW RLL csapat nagy reményekkel tér vissza Sebring klasszikus aszfaltcsíkjára: a céllal, hogy újabb fejezettel színesítsék a BMW sikertörténetét.

Íme, a BMW X5 xDrive40e

A BMW Group vezető márkájának első hálózatról tölthető, azaz plug-in hibridhajtású modellje egy Sports Activity Vehicle. Állandó összkerékhajtása és a BMW EfficientDynamics eDrive technikája egyfelől magával ragadó sportossággal és kiegyensúlyozott karakterrel, másfelől kiemelkedő gazdaságossággal ruházza fel a BMW X5 xDrive40e modelleket.

bmw_xdrive_40e_1

A BMW TwinPower Turbo technikával működő négyhengeres benzines erőforrás és az elektromos szinkronmotor produkálta 230 kW/313 LE összesített rendszerteljesítmény mellett a BMW X5 xDrive40e kombinált üzemanyag-fogyasztása 3,4 – 3,3 literre, kombinált elektromosáram-fogyasztása pedig 15,4 – 15,3 kilowattra adódik 100 kilométerenként. A kombinált szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként 78 – 77 gramm. Az adatokat a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modellek számára megállapított EU-ciklus során határozták meg, s a választott gumiabroncsméret függvényében változhatnak.

A BMW eDrive alkalmazása a kivételesen gazdaságos teljesítmény, valamint igény szerint a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos mobilitás szolgálatában a SAV-modellek kínálta vezetési élmény egészen újszerű és innovatív formája felé vezet. A BMW X5 xDrive40e a BMW i modellekből származó technika és know-how széles körű felhasználásával született. A BMW i8 hatékonyan készítette elő az utat a hálózatról tölthető (plug-in) hajtásrendszer által a vezetés környezetvédelmi szempontból is hosszú távon fenntartható élménye számára, amely most első ízben élvezhető egy BMW modellben.

Lítiumion-akkumulátor rugalmas töltési lehetőségekkel, jellegzetes SAV-sokoldalúság és exkluzív hangulat

A nyolcfokozatú Steptronic sebességváltóba integrált elektromos motort korszerű lítiumion-akkumulátor táplálja, amely a megfelelő feszültség-átalakítón keresztül a BMW X5 xDrive40e kisfeszültségű, 12 voltos fedélzeti hálózatát is ellátja energiával. Az akkumulátor minden szabványos háztartási elektromos csatlakozóaljzatból, illetve a BMW i Wallbox falitöltőből is ellátható energiával, akárcsak a nyilvános töltőállomásokon. Helytakarékossági okokból a nagyfeszültségű akkumulátor a csomagtér-padlózat alatt kapott helyet, ahol baleset estén is magas fokú védelmet élvez. 500 – 1720 literes csomagterével, három részre osztva lehajtható hátsó üléstámlájával és luxusszínvonalú utasterével a BMW X5 xDrive40e maradéktalanul nyújtja mindazt a sokoldalúságot, ami a nagyméretű SAV-modellektől elvárható, ám kimondottan exkluzív stílussal kiegészítve.

bmw_xdrive_40e_3

Intelligens hajtásrendszer-szabályzás és eDrive gomb a dinamikus hibridüzemű közlekedés szolgálatában, valamint helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátású üzemmód

A vezetés élményét sokoldalú karakter és bőséges teljesítmény jellemzi. A hibrid hajtásrendszer intelligens szabályzása a belsőégésű és az elektromos motor olyan együttes üzemét is lehetővé teszi, amely optimális gazdaságosság mellett alkalmazkodik pontosan a vezető igényeihez. A középkonzol eDrive gombjával a vezető igény szerint befolyásolhatja a hibridhajtás üzemét. Az AUTO eDrive alapbeállításban a belsőégésű erőforrást álló helyzetből indulva, illetve a magasabb sebességtartománybeli gyorsítások során támogatja jól érzékelhetően az elektromos motor, amelynek 250 newtonméter maximális forgatónyomatéka már közvetlenül az indulástól rendelkezésre áll. A BMW X5 xDrive40e álló helyzetből mindössze 6,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

bmw_xdrive_40e_2

A tisztán elektromos alternatívát a MAX eDrive üzemmód kínálja, ekkor a BMW X5 xDrive40e hajtásáról csupán elektromos motorja gondoskodik – például városi forgalomban –, helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátás mellett. Teljesen feltöltött nagyfeszültségű akkumulátorával az autó akár 31 kilométeres tisztán elektromos hatótávot kínál, ebben az esetben végsebessége 120 kilométer/órára korlátozott. A SAVE Battery üzemmód szintén egyszerű gombnyomásra aktiválható, s megőrzi az akkumulátor töltöttségi állapotát, illetve túl alacsony szint esetén a fékezési és motorfék fázisok alatti energia-visszatáplálással (rekuperáció) növeli azt. Az elektromos energia így az út későbbi, tisztán elektromos hajtással megtenni kívánt szakaszára tartalékolható.

Az eDrive gombbal választott beállítástól függetlenül mindkét erőforrás teljesítményét az intelligens BMW xDrive állandó összkerékhajtás juttatja el az útra. A Driving Experience Control kapcsoló segítségével aktiválható különböző járműbeállítások – COMFORT, SPORT és ECO PRO – szintén minden üzemmódban rendelkezésre állnak.

A BMW ConnectedDrive hibridspecifikus technikái és szolgáltatásai, valamint a BMW 360° ELECTRIC

A BMW ConnectedDrive a BMW X5 modellekhez széria- vagy extrafelszerelésként kínált minden vezetői segédrendszere és mobilitási szolgáltatása az eDrive technikával működő modellváltozat színvonalas vezetési élménye szolgálatában is rendelkezésre áll. Különleges modellspecifikus funkcióként intelligens energia-menedzsment rendszer is szerepel a kínálatban, amely a BMW X5 xDrive40e alapkiviteléhez tartozó Professional navigációs rendszerrel vehető igénybe. Aktivált útvonalvezetés mellett az út adatai a valós idejű közlekedési információkkal együtt kerülnek a hajtásrendszer szabályzóegységébe. A közepes és a hosszú távú utazások alkalmával a Fékenergia-visszanyerés (rekuperáció) segítségével és a nagyfeszültségű akkumulátor energiatartalékainak célzott és hatékony menedzselésével a rendszer a városi szakaszok tisztán elektromos megtételét is biztosíthatja.

bmw_xdrive_40e_4

A BMW Remote app hibridspecifikus változata okostelefonon keresztül is lehetővé teszi az akkumulátor töltöttségének ellenőrzését, a nyilvános töltőállomások keresését vagy a BMW X5 xDrive40e különböző gazdaságossági mutatóinak kiértékelését. Az állóhelyzeti fűtés és szellőzés ugyancsak vezérelhető a távolból is.

A BMW i Wallbox Pure és a BMW i Wallbox Pro a BMW 360° ELECTRIC koncepció részeként kínálja a nagyfeszültségű akkumulátor különösen gyors és kényelmes otthoni feltöltésének lehetőségét. Modellspecifikus szolgáltatások ugyancsak szerepelnek a kínálatban. A ChargeNow a partner töltőállomások széles hálózatának készpénzmentes igénybevételére kínálnak lehetőséget, a ChargeNow kártyával rendezve a töltési költségeket. A ParkNow Longterm mobilitási szolgáltatás a szabad parkolóhelyek és töltőállomások felkutatását segíti, utóbbiakhoz előjegyzési lehetőséget is kínálva.

Extrafelszerelések széles palettája

A BMW X5 eleve bőséges széria felszereltsége a hálózatról tölthető (plug-in) esetében a Professional navigációs rendszerrel, illetve az akkumulátorról vagy töltés közben a hálózatról táplált állóhelyzeti fűtéssel és szellőzéssel bővül. A BMW X5 xDrive40e szintén már alapkivitelében tartalmazza a hátsó légrugózást és a Dinamikus csillapítás-szabályzást (Dynamic Damper Control) magában foglaló Comfort adaptív futómű-csomag összeállítását.

Mindezeken túl a BMW X5 kínálatában szereplő gyakorlatilag összes extrafelszerelés a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellhez is rendelhető. A Design Pure Experience és Pure Excellence külső és belső dizájncsomagok szintén kaphatók a BMW X5 xDrive40e számára, akárcsak az M Sport csomag és a BMW Individual különlegességei.

A Ford teret enged a Z generációnak

Az első globális nemzedéknek is tartott Z generáció tagjai kulcsszerepet játszanak napjaink technológia-központú kultúrájának alakításában. E legifjabb fogyasztók – akik közül még a legidősebbek is csak tizenévesek – már most is domináns hatással vannak a többi korosztály fogyasztói hozzáállására és magatartására.

ford_kuga_z_generacio_autoaddikt

Arra számíthatunk, hogy a változások motorja 2015-ben és később is a fokozódó fogyasztói aktivitás lesz – mivel e nemzedék egyre inkább motivált arra, hogy túllépjen a konvenciókon, új normákat állítson fel, elutasítsa a kudarcot megbélyegző viselkedést, és elfogadja a mobilitás nagyobb szabadságot és kreativitást megengedő új formáit. A Ford által kiadott „Looking Further with Ford 2015” című jelentés fogyasztói felmérések eredményeit és számos, a világ különböző részen élő, véleményformáló személy meglátásait tartalmazza. Azzal a céllal készült, hogy átfogó képet adjon a 2015-ben – illetve a későbbiekben – a termékekre és márkákra hatással bíró mikrotrendekről.

A Ford harmadik, éves trendelemzése szerint a 2015-ös év a jobbítást szolgáló változások iránti széleskörű társadalmi igény jegyében telik majd, amiben jelentős szerep kap a társadalmi felelősségvállalás iránt elkötelezett fiatal fogyasztók növekvő befolyása, a modernkori lázadók nagyobb elfogadottsága, illetve a kudarcot korábban övező megbélyegzés elutasítása. A „Looking Further with Ford 2015” elemzésben megtalálhatók a fogyasztói magatartásban és szokásokban 2015-ben és később várható, kultúraformáló globális változásokkal kapcsolatos adatok és magyarázatok. Az egyik bemutatott trend (Utat a Z generációnak!) a „Looking Further with Ford” elemzés egészében meghatározó szerepet játszik. A most húszas-harmincas éveiben járó Millennáris nemzedéket követő Z generáció az első valóban globális korosztály, amely már egy minden igényt kiszolgáló, technológia-központú kultúrában született. Ez a világ össznépességének több mint 20 százalékát kitevő, digitálisan képzett, társadalmilag tudatos fogyasztói réteg – melynek nagyobb része még tizenéves – fogja meghatározni napjaink és a távolabbi jövő trendjeit.

“Míg a demográfia mindenképpen szerepet játszik a jövőkutatásban, 2015-ös elemzésünk középpontjában ez a felnövekvő Z generáció áll, ami már most is meghatározó hatással van a többi korosztály fogyasztási szokásaira és magatartására.” – avat be Sheryl Connelly, a Ford globális fogyasztói trend- és jövőkutatási vezetője. “A Millennáris generációnál is hasonló jellemzőket figyeltünk meg, de a Z generációhoz tartozó tudatos és tájékozott fogyasztók azok a globális akarnokok, akiknél a 2015-re általunk várt 10 mikrotrend mindegyike érvényesülni látszik.”

A hangulat optimista, még az olyan aktuális problémák ellenére is, mint a klímaváltozás, a magánszféra védelme, a geopolitikai ellentétek és a globális járványok fenyegetése. A „Looking Further with Ford 2015” ezek fényében mutatja be a modernkori lázadót, aki leszámol a konvenciókkal és új normákat állít fel, illetve aki minden korábbi nemzedéknél erősebben motivált arra, hogy kockáztasson a siker érdekében – így ennek köszönhetően fokozatosan eltűnik a kudarccal korábban járó megbélyegzés is. Ebben az elszánt szellemben az együttműködő fogyasztás és mobilitás új formái kezdenek megjelenni, melyek nagyobb szabadságot engednek meg számunkra ötleteink és érzelmeink kibontakoztatására.

A fogyasztói trendekre vonatkozó elemzések hatása a Ford termékekre

A trendekre vonatkozó elemzések során a Ford szakértői figyelemmel kísérik a társadalmi, technológiai, gazdasági és politikai változásokat, hogy megérthessék a fogyasztói szokásokat és magatartást meghatározó erőket – és azt, hogy ezek milyen hatással vannak a járműiparra. A Ford tervezői és mérnökei az új termékek kifejlesztése során az elemzések megállapításai alapján dolgoznak, és a marketingesek számára is ezek a megállapítások szolgálnak iránymutatásként, amikor az új generációk fogyasztói és tulajdonosi magatartását igyekeznek felmérni. A több évnyi kvantitatív és kvalitatív kutatást összegző, illetve számos, a világ különböző részen élő, meghatározó véleményformáló meglátásait tartalmazó „Looking Further with Ford 2015” elemzés számos, a vállalkozásokat és fogyasztókat érintő mikrotrendet vizsgál.

“Mindennapi üzletmenetünk, illetve globális fejlesztési stratégiánk a vásárlók folyamatosan változó jelenlegi és jövőbeni igényeinek, prioritásainak és vágyainak alapos megértésén alapul.” – magyarázza Connelly. “Ezek a trendek és elemzések segítenek nekünk innovációs munkánk során olyan termékek létrehozásában, amelyek nem csupán túlszárnyalják a fogyasztói elvárásokat, de képzeletünk határait is kiterjesztik.”

A Z generáció fogyasztóinak fejlődésével párhuzamosan a Ford azt vizsgálja, hogy ezek a trendek és magatartások milyen hatással vannak a járműipari tevékenység egyes területeire – a termékfejlesztéstől a vásárlók által a jövőben elvárt tulajdonosi élményig, amikor majd járművet vásárolnak.

A 2015-ös évre várható trendek

10 trend, ami a Ford szerint 2015-ben és a távolabbi jövőben is hatással lehet a fogyasztókra és a márkákra:

  1. Utat a Z generációnak: A jelentős nyomásgyakorlás és elvárások mellett a Z generáció mantrája egyszerű: „Azokkal történnek jó dolgok, akik cselekszenek.”
  2. Kiállás a lázadók és renegátok mellett: A társadalom mindig imádta azokat, akik kockáztatnak, de a piac még soha sem volt ennyire fogékony a formabontó és úttörő dolgokra.
  3. Kérkedés a kudarccal: A kudarccal járó megbélyegzés egyre kevésbé fenyeget; az állandó változás korában az egyetlen valódi kudarcnak az számít, ha nem is próbálkozunk, nem fejlődünk, nem javulunk.
  4. Hagyd otthon: Napjainkban a fogyasztók nem szeretnek magukkal cipelni dolgokat, és ez egyre kevésbé szükséges. Az új technológiák mint a hordható kütyük és az okostelefonos alkalmazások átformálják azt a mechanizmust, ahogyan az árukért és szolgáltatásokért fizetünk, ahogyan a kereskedők elérik a vásárlókat – és azt is, hogy az emberek kire bízzák legértékesebb információikat.
  5. Kötöttségek nélküliség: Egy olyan világban, ahol ennyire gyorsan áramlik az információ, senki sem akar lemaradni és olyan terméket megvenni, ami már elavult. Ennek eredménye egyfajta ’a la carte’ mentalitás kifejlődése, aminél inkább a hozzáférés számít a tulajdonlással szemben.
  6. A család fogalmának kitágulása: A hagyományos családi és közösségi modell háttérbe szorulásával a ’család’ szó értelme is változóban van, átfogóbbá válik, és teljesen az egyéni megközelítéseknek megfelelően fejlődik.
  7. Valamit valamiért a magánszférában: A magánszféra védelme valódi kötéltánccá vált, kompromisszumok köttetnek arról, hogy a fogyasztók milyen információkat hajlandók megosztani, és cserébe milyen előnyöket várnak el.
  8. Csalóka egészség: A fogyasztók egészséges életmódra nevelését szolgáló, összehangolatlan kampányok miatt az emberek világszerte összezavarodnak, egyre kövérebbek és betegesebbek lesznek. A fogyasztóknak világos jelzésekre lenne szükségük, amit kiszűrhetnek ebből a zajból, és ami cselevésre ösztönzi őket.
  9. Szabadulóművészet: Napjaink 24/7 kultúrájában is sokakban erőteljes él a vágy, hogy mind testileg, mind mentálisan kiszabaduljanak ebből a környezetből. Az emberek fokozott érdeklődést mutatnak a kalandok iránt, így az eszképizmus valódi művészetté válik.
  10. Sokarcú mobilitás: Az állandó innováció korában a szállítás és kommunikáció konvergenciájával a mobilitás fogalma már túlmutat a szó eredeti értelmén.

Az előrejelzés teljes szövege ezen a weboldalon olvasható: Looking Further with Ford 2015.

Range Rover Evoque: a 2016-os modell az eddigi legtakarékosabb

Egyértelmű: a Land Rover még különlegesebbé tette legkeresettebb modelljét, a Range Rover Evoque-ot. A kompakt luxus-szabadidőjármű olyan, átfogó formai és technológiai módosításokon esett át, amelyek megerősítik piacvezető pozícióját.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_004

A Range Rover Evoque élvonalbeli külső formatervét még látványosabbá tették a gondosan megválogatott módosítások. A tervezők átrajzolták az első lökhárítót, két új hűtőmaszk-dizájnt vezettek be, teljes LED-es lámpákat építettek be; a kínálatban megjelent három vadonatúj keréktárcsa. Ezen módosítások révén a továbbfejlesztett Evoque még szélesebb ügyfélkör tetszését nyerheti el.

A beltérben is átfogó változásokkal találkozunk. Megújultak az ülések és az ajtópanelek, új a 8 collos érintőképernyőn keresztül kezelhető infotainment rendszer, valamint új színeket és anyagokat vezettek be (Lunar Ice, Vintage Tanen vagy a csak az Autobiography modellekhez kínált Dark Cherry), amelyek tökéletesen kiegészítik az Evoque merész formavilágát.

Szintén a megújult Evoque modellen lép először színre a Land Rover fejlett dízelmotorja. Az Euro6-kompatibilis, négyhengeres Ingenium erőforrás a teljesítmény, a kifinomultság és a takarékosság kategóriaelső kombinációját kínálja. Az élvonalbeli motor, amelyet Nagy-Britanniában terveztek, fejlesztettek és gyártanak, akár 180 LE teljesítményre, 4,2 l/100km üzemanyag-fogyasztásra és akár 109 g/km CO2-kibocsátásra képes. Ezzel a kategóriaelső Evoque minden idők legtakarékosabb Land Rover modelljévé vált, amely piactól függően, három éves távlatban akár 5000 euró megtakarítást is hozhat az ügyfeleknek.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_002

„A Range Rover Evoque először megteremtette, és azóta is uralja a kompakt luxus-szabadidőjárművek szegmensét, világszerte egyre nagyobb elismerést és piaci sikereket érve el. Nem kisebb kihívás várt ránk, mint hogy az Evoque formatervét anélkül tegyük még tökéletesebbé, hogy gyengítenénk jellegzetes karakterét.” – mondta Gerry McGovern, a Land Rover formatervezési igazgatója és kreatív vezérigazgatója.

Külső formaterv

Az Evoque rendkívül kívánatos formaterve a fényűző kompakt szabadidő-jármű védjegyévé vált. A lökhárító megjelenését keskeny LED ködfényszórók, valamint az észrevehetően szélesebb vonószem-fedél teszi még karakteresebbé. A megnövelt méretű hűtőnyílások sportosságot sugallnak, és még határozottabb kiállást kölcsönöznek az autónak.

A hűtőrács kétféle új rajzolatban választható, mindkettőt többféle, prémium kidolgozásban kínálják. Az Evoque alapkivitelű hűtőmaszkja két markáns, vízszintes sávból, és egy új, sűrű szövésű rácsozatból áll. A dinamikusabb kivitelek méhsejt-szerkezetű rácsot kapnak – a nagyobb rácsozott felület határozottan sportos, nagyteljesítményű karakterrel ruházza fel a modellt.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_003

A 2016. modellévi Evoque a Jaguar Land Rover csoport első olyan típusa, amelyet teljes LED-es, adaptív fényszórókkal szereltek fel. Az éjjel is kimagasló látási viszonyokat teremtő, fejlett technológia tette lehetővé az Evoque első és hátsó lámpatestének jellegzetes grafikai megoldásait; összhangban a modell formatervével. A fokozott biztonságot és a még lenyűgözőbb megjelenést szolgálja az Evoque karakteres, immár a lámpatest teljes szélességében húzódó nappali világításába integrált irányjelző funkció. Az energiatakarékos LED technológia járulékos előnye, hogy működtetése kevésbé terheli meg az Evoque elektromos rendszerét.

A további változások között feltétlenül említést érdemelnek a motorházfedél jellegzetes hűtőnyílásai, amelyek eddig a kupé kivitel kiváltságai voltak, ám mostantól az ötajtós HSE Dynamic és Autobiography felszereltségi szintekhez is járnak, így a kupé sportos karaktere a sokoldalúbb változatokon is megjelenik.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_007

A csomagtérfedélen elhelyezett, új légterelővel tökéletes egységet alkot az eddiginél szélesebb, laposabb LED-es féklámpa; a tetőn elhelyezkedő, látványos uszonyok (új opció) beépített 3G antennával biztosítanak erősebb mobiltelefon vételt a fedélzeten.

A kétféle kivitelben rendelhető, három vadonatúj rajzolatú könnyűfém keréktárcsával, a dinamikus vagy alap kidolgozású karosszériával, valamint a választható fényezések széles választékával (választható kontrasztos tetőfényezésekkel) együtt szinte végtelen a lehetőségek száma azoknak, akik személyre szabott Evoque-re vágynak.

Belső kialakítás

Az új ülések és ajtóborítások, valamint a módosított rajzolatú műszeregység kifinomult megjelenést kölcsönöz az utastér egészének. Az új, puha tapintású, prémium anyagok fokozott minőségérzetet ébresztenek, a kiviteli lehetőségek kínálata gazdagabb, mint valaha.

Az alapkivitel ébenfa textil üléskárpitot és hatirányú motoros ülésállítást kínál, míg a csúcsmodellek a kategóriában egyedülálló, első masszázsülésekkel kényeztetnek (opció), 14 irányú elektromos állítással. Nem kevesebb, mint 13 különböző színharmónia közül lehet választani, ebből kettő (Lunar Ice, Vintage Tan) vadonatúj, míg az ügyfelek által konfigurálható belső világítás még drámaibbá teszi az utastér megjelenését.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_006

Új erőforrások

Az új, alumínium szerkezetű Ingenium dízelmotor a kategória legtisztább üzemű tagjává, egyben minden idők legtakarékosabb Land Rover modelljévé teszi a 2016. modellévi Range Rover Evoque-ot. Az új motorok a cég 500 millió angol font beruházással létrehozott, új motorfejlesztő központjában, West Midlands megyében készülnek.

A teljesen alumínium szerkezetű Ingenium TD4 erőforrás 2           0-30 kilogrammal könnyebb elődjénél. A merev blokkjának és elszigetelt befecskendezőinek köszönhetően alacsony rezgés- és zajszinten üzemelő erőforrás két teljesítményszinten elérhető: a 150 lóerős verzió átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,2 liter/100km*, kategóriaelső 109g/km* CO2-kibocsátással, míg a nagyobb teljesítményű, 180 lóerős modell 4,8 l/100km* és akár 125g/km* CO2-kibocsátást kínál. A 150 lóerős változat 18 százalékkal gazdaságosabb, mint az Evoque előző dízelmotorjai.

Az Ingenium erőforrások egy sor fejlett jellemzőnek köszönhetik kiemelkedő környezeti teljesítményüket, a változó szelepvezérléstől a súrlódáscsökkentő technológiákig. A szelektív katalizátor és az új, alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezető számottevően csökkenti a NOx-kibocsátást.

A motor szervizintervalluma a korábbi 25 ezer helyett 33 ezer** kilométer, ami tovább csökkenti az új, kistömegű erőforrás üzemeltetési költségeit.

A 2016. modellévi Evoque emellett a Land Rover fejlett, 240 lóerős Si4 benzinmotorjával is megrendelhető. A nagyteljesítményű Si4 változatok mindössze 7,6 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára, végsebességük 217km/óra. A motor átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100km*, a CO2-kibocsátás 181g/km.

Gazdaságos és ütőképes

A 2016. modellévi Range Rover Evoque az első olyan Land Rover típus, amelyet ‘E-Capability’ modellként mutatnak be. A legtakarékosabb változatok – az eD4 109g/km (kupé) és 113g/km (ötajtós), elsőkerék-hajtású változatok, valamint a 125g/km CO2-kibocsátású összkerékhajtású variáns – kék ‘Evoque’ emblémát kapnak, hirdetve, hogy a Land Rover legtakarékosabb típusairól van szó.

Fejlett, ügyfélbarát technológia

A 2016. modellévi Range Rover Evoque modellben alkalmazott, fejlett megoldások között egy sor kényelmi újdonságot is találunk. Ilyen a vadonatúj, 8 collos InControlTM Touch érintőképernyős infotainment rendszer, amely az eddiginél ösztönösebben kezelhető.

Az InControl Touch alapfelszerelésként elérhető a Pure és SE kivitelű Evoque modelleken. A rendszer könnyen navigálható menüket alkalmaz, a felhasználók a képernyő csúsztatásával léptethetnek a funkciók között, akárcsak az okostelefonokon.

Ezen felül a hathangszórós sztereó rendszer kibővíthető SD-kártya alapú műholdas navigációs rendszerrel, valamint DAB, Sirius és HD rádióval (amennyiben ezek a szolgáltatások a vásárlás területén elérhetők).

Az InControl Touch Plus rendszer (szériatartozék a HSE, HSE Dynamic és Autobiography kivitelű modelleken) merevlemezes navigációs rendszert, két darab 8 collos képernyővel és vezeték nélküli fejhallgatókkal felszerelt, hátsó üléssori szórakoztató rendszert, valamint 11 vagy 17 hangszórós Meridian audiorendszert tartalmaz.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_005

Az Evoque tulajdonosok életét mostantól az innovatív, kéz nélkül nyitható csomagtérfedél teszi még egyszerűbbé és kényelmesebbé. A rendszer lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy lábfejét a lökhárító alatt megmozgatva automatikusan nyissa, illetve zárja a hátfalat. A rendszer a véletlen nyitás ellen védve van. A praktikus megoldás még a vonóhoroggal is kompatibilis, és nagy mértékben leegyszerűsíti a hozzáférést a csomagtartóhoz, amikor mindkét kezünk tele van szatyrokkal, dobozokkal.

Kategóriaelső terepalkalmasság

A 2016. modellévi Range Rover Evoque kategóriaelső terepalkalmasságát a Land Rover innovatív All-Terrain Progress Control (ATPC) rendszerének bevezetése fokozta.

Az első ízben a Range Rover és Range Rover Sport modelleken alkalmazott technológia jóval pihentetőbbé, egyszerűbbé teszi a terepen történő vezetést azáltal, hogy előre- vagy hátramenetben, előre meghatározott (1,8 – 30 km/óra közötti) sebességet tart, így a vezetőnek nincs más dolga, mint irányítani az autót. Az ATPC technológia minden eddiginél könnyebben használhatóvá és élvezetesebbé teszi az európai kivitelű Evoque kategóriaelső terepalkalmasságát.

Biztonsági jellemzők

A 2016. modellévi Evoque teljes körű biztonsági felszereltségét újszerű szolgáltatások teszik még gazdagabbá. A sávban tartó rendszer sztereó kamera rendszer segítségével figyeli az útfelfestéseket, és megakadályozza a nem kívánatos sávváltásokat. Amennyiben a jármű anélkül kezd el átsodródni a szomszédos sávba, hogy a vezető irányjelzést alkalmazna, a sávban tartó rendszer a kormánykerékre gyakorolt korrekciós nyomaték segítségével tartja bent az eredeti sávban a járművet.

Az automata vészfékrendszer (AEB) megakadályozza az ütközést, vagy csökkenti annak súlyosságát, amennyiben a vezető elmulasztja megtenni a szükséges óvintézkedéseket.

Az előre tekintő, fejlett sztereó kamerát alkalmazó rendszer képes előre azonosítani a várható veszélyhelyzeteket. Amennyiben ütközés kockázatát észleli, fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Ha a vezető nem tesz lépéseket az ütközés elkerülésére, a rendszer 50km/óra alatt képes elkerülni azt, illetve 80km/óra sebességig képes nagymértékben mérsékelni a baleset súlyosságát.

A 2016. modellévi Evoque új, fejlett biztonsági rendszereinek sorában a fáradtságérzékelő rendszer is megtalálható. A berendezés a kormányparancsokat felügyelve észleli, ha a vezető készül elaludni a volánnál; ilyenkor fény- és hangjelzésekkel riasztja a sofőrt.

Evoque: a legkívánatosabb kompakt luxus-szabadidőjármű

A 2016. modellévi Evoque felszereltségi szintjeit a Range Rover Sport modelléhez igazították, így az ügyfelek összesen ötféle, igen kívánatos kivitel (Pure, SE, HSE, HSE Dynamic és Autobiography) közül választhatnak; emellett 15 különböző, vonzó felszereltségi csomag is a rendelkezésükre áll.

A modell 2011-es bevezetése óta több mint 400 000 darab Evoque készült; ezzel a prémium kompakt szabadidő-jármű minden idők legkívánatosabb Land Rover modellje. 2014 volt az Evoque legsikeresebb éve; világszerte összesen 125 364 példányban talált gazdára.

Az értékesítési sikert szakmai elismerések kísérték: az Evoque bevezetése óta több mint 165 nemzetközi díjat nyert el. A rendkívül sikeres modell hamarosan kategóriájának leggazdaságosabb tagja is lesz, amint 2015 augusztusában több mint 170 piacon megkezdődik a megújult modell forgalmazása.

A modell piaconkénti árképzéséről a piaci bevezetést megelőzően állnak rendelkezésre információk. A 2016. modellévi Range Rover Evoque ára hozzávetőlegesen hasonló lesz a jelenlegi modelléhez.

Továbbra is a legetikusabb vállalatok listáján a Ford

Az Ethisphere Intézet 2015-ben is összeállította a Világ Legetikusabb Vállalatainak listáját, amelyen – egyedüli autógyártóként – a Ford is szerepel: e kitüntetéssel az Ethisphere a társadalmi felelősségvállalást, az etikus vállalati kultúrát és vállalatvezetési gyakorlatot, az innovációt és a megfelelő társadalmi megítélést díjazza. Egy felmérés szerint a vállalatok etikus magatartása és jó hírneve fontos szerepet játszik a vásárlók döntéseiben.

ford_ethisphere_2015

A Ford neve immár hatodik egymást követő évben szerepel A Világ Legetikusabb Vállalatai® című listán, amit az Ethisphere Intézet állít össze minden évben. A Ford egy olyan időszakban kapta meg ezt az elismerést,amikor – egy új kutatás szerint – ugyanolyan fontos az, ahogyan a vállalatok üzleti tevékenységüket folytatják, mint maguk a termékeik és szolgáltatásaik.

“Ez a díj azoknak jár, akik helyesen irányítják üzleti tevékenységeinket, és nap mint nap helyes döntéseket hoznak.” – magyarázza Bill Ford, a Ford világszintű ügyvezető elnöke. “Az etikus magatartás és a társadalom felelős tagjává válás fontos tényezők egy vállalat megítélésben és sikerében, ezért rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Ford – egyedüli autógyártóként – immár hat egymást követő évben is megkapta e megtisztelő címet.”

A Világ Legetikusabb Vállalata cím odaítélése az Ethisphere Intézet által összeállított rendszer alapján történik, ami objektíven, következetesen és részletesen írja körül a szervezetektől elvárt teljesítményt és szemléletet. A díjat azok a vállalatok kapják meg, amelyek a legjobb értékelést kapják a következő öt kategóriában: etikus szemlélet, társadalmi felelősségvállalás, etikus vállalati kultúra és vállalatvezetési gyakorlat, innováció, megfelelő társadalmi megítélés.

“A Világ Legetikusabb Vállalatai díj egyértelműen rávilágít az etikus üzleti gyakorlat és a vállalat jobb teljesítménye közti összefüggésre.” – fogalmaz Timothy Erblich, az Ethisphere ügyvezetője. “A díj kiérdemléséhez a globális szervezet minden dolgozójának közös munkájára volt szükség. Gratulálunk a Ford munkatársainak e kiemelkedő teljesítményhez!”

Egy felmérés szerint a vállalatok etikus magatartása és jó hírneve fontos szerepet játszik a vásárlók döntéseiben. A Harris Poll legfrissebb jelentése szerint tavaly az amerikaiak 53 százaléka igyekezett többet is megtudni egy vállalatról vagy szervezetről, mielőtt kapcsolatba lépett volna vele. A válaszadók több mint egyharmada elmondta: ha egy vállalatról kedvezőtlen képe alakult ki, akkor inkább elállt a vásárlástól. A Ford tisztán látja, hogy e trend minden korosztály esetében erős – különösen a fiatalabb vásárlók körében. Az 1993 után született Z generáció tagjai a mai harmincasok nemzedékénél 54 százalékkal tartják valószínűbbnek, hogy hatással lehetnek a világ alakulására, és ezek a vásárlók már azokat a vállalatokat fogadják el, amelyek az övékkel azonos értékek mentén működnek – tárta fel a Sparks & Honey közvélemény-kutatása.

Oliver Zipse a BMW Group igazgatótanácsában

A BMW AG felügyelő bizottságának csütörtöki ülésén Oliver Zipse-t választották meg a BMW Group igazgatótanácsának új, gyártásért felelős tagjává, amely pozíciót 2015. május 13-i hatállyal, a vállalatcsoport vezetőinek éves ülését követően kezdi az új vezető.

oliver_zipse_bmw_group

Oliver Zipse a feladatokat elődjétől, Harald Krügertől veszi át, aki a vállalatcsoport vezetőinek éves ülését követően az igazgatótanács elnöki székében foglal majd helyet.

„Oliver Zipse átfogó tapasztalatra tett szert a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatával kapcsolatban. Döntésünk biztosítja a zökkenőmentes folytonosságot a gyártásirányítás, és mint ilyen, a vállalatcsoport tartós fejlődési sikertörténete terén” – mondta Prof. Joachim Milberg, a BMW AG felügyelő bizottságának elnöke a csütörtöki ülés után.

Oliver Zipse korábban fejlesztéssel, gyártással és termeléstervezéssel kapcsolatos feladatokat látott el Münchenben és a BMW Group dél-afrikai régiójában, majd 2007-ben az oxfordi gyár ügyvezető igazgatójává nevezték ki. 2009 és 2012 között a vállalatcsoport műszaki tervezéséért felelt, mielőtt a BMW Group vállalati tervezéséért és termékstratégiájáért felelős vezetőnek nevezték ki.

LEGFRISSEBB

Legendás filmek, ikonikus autók – mutatunk tizet belőlük

0
Ghostbusters – Ecto-1 A Ghostbusters 1984-ben megjelent klasszikusában az Ecto-1, a fehér, látványos Cadillac ambulancia, a szellemirtók hivatalos járműve lett. A tetőn elhelyezett eszközök, az...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK