Főoldal Blog Oldal: 510

A BMW i8 lett a 2014-es Év Autója a Top Gear szerint

A világszerte elismert Top Gear magazin a forradalmian innovatív BMW i8 modellt választotta meg a 2014-es Év Autójának. A plug-in hibrid sportautó szoros versenyben, számos más prémium- és luxusautó-gyártó modelljét maga mögé utasítva hódította el az abszolút győzelmet.
bmw_i8_top_gear

A Top Gear magazin szerkesztősége a BMW i8 kiugróan széleskörű képességeivel indokolta döntését. A 231 lóerős, turbófeltöltővel lélegeztetett, 1.5 literes háromhengeres benzinmotor és a 131 lóerős elektromos motor kettőse vérpezsdítően intenzív gyorsulást, és mint ilyen, lélegzetelállító vezetési élményt garantál, mindezt a BMW EfficientDynamics filozófia alapelvei szerint, rendkívüli, kilométerenkénti mindössze 49 grammos emissziós és 100 kilométerenkénti csupán 2,1 literes átlagfogyasztási értékekkel párosítva.

„A BMW az autóipar történetének meghatározó mérföldköve, egy izgalmas és pozitív jövő hírnöke. Az i8 nem csupán egy autó – sokkal több annál. Az a fajta jármű, amit ünnepelnünk kell, hiszen egy csodálatos látomás a jövőből, itt, a jelenben. Átütő erejű sikertörténete és a szerkesztőség egyöntetű döntése alapján ez évben a BMW i8 a Top Gear magazin Év Autója” – mondta Charlie Turner, a Top Gear magazin főszerkesztője.

A Top Gear a világ egyik legbefolyásosabb és legelismertebb nemzetközi autós- és életmódmagazinja, amely az eredeti brit kiadással párhuzamosan 31 nemzetközi formában jelenik meg világszerte. A magazin honlapját 5,5 millió látogató keresi fel hónapról hónapra, miközben hivatalos YouTube-csatornájára 3,9 millióan iratkoztak már fel, Facebook-oldalát pedig közel 24 millió rajongó kedveli.

„Mindig is tudtuk, hogy a BMW i8 új fordulatot hoz majd az iparág történetében, a modellre folyamatosan érkező megrendelések pedig jól mutatják, hogy mennyire vonzó az autó az ügyfelek szemében. Az olyan nagy presztízsű elismerések, mint Top Gear magazin mostani díja is az iparágon belüli elsöprő, nemzetközi elismerést igazolják. 2015-ben mind a BMW i3, mind a BMW i8 egyaránt kiveszi majd a részét abból, hogy piacvezető pozíciónkat erősítsük, mint a világ legsikeresebb és leginnovatívabb prémium autógyártója” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja.

Sokan választják a Ford-ot Magyarországon

A Ford idestova közel hat éve vezeti a magyaroszági személyautó- és haszongépjármű piac újató értékesítéseit.

ford_logo_napimagazin

Mondhatnánk erre, hogy ez nem is meglepő, hiszen a Ford hagyományosan erős szerepet tölt be a flottapiacon, márpedig hazánkban a válság óta a piac elmúlt két évben tapasztalt élénkülése ellenére is meghatározó a vállalatok számára történő értékesítések aránya. Amennyiben azonban nem csak az újautóértékesítéseket, hanem a használtautó piacot is megvizsgáljuk kicsit közelebbről, azt kell látnunk, hogy ennek a jellemzően magánvásárlások által dominált piacnak az adataiból is az tűnik ki: a legtöbben Fordot szeretnénk.

A Ford az előző öt évhez hasonlóan az idei év első 11 hónapját tekintve is vezeti a magyarországi személyautó és haszongépjármű piac újautó értékesítéseit, jelenleg 12,1%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, azaz elmondható, Magyarországon évek óta a Ford bizonyul a legnépszerűbb márkának az új autókat vásárlók körében.

Legalább ilyen izgalmas ugyanakkor az az adat is, amelyet Magyarország legnagyobb autóértékesítési weboldalán, a www.hasznaltauto.hu portálon a 2014-es harmadik negyedévében végrehajtott keresések alapján láthatunk: eszerint az előző negyedévhez hasonlóan, ezúttal a keresések mintegy 8%-ával, ismét a Ford volt a legkesesettebb nem prémium új- vagy újszerű autó.

Éremes egyébként azt is megjegyezni, hogy az említett időszak alatt érkezett mintegy 2 millió Ford-ra történt keresés esetén az érdeklődők 57%-a keresett 1-6 éves autóra, míg ez valamennyi márkát figyelembe véve csupán 51,5%. Hogy mit is jelentenek ezek a számok a gyakorlatban, tendenciákra fordítva? Mindez egyértelműen azt mutatja, hogy az elmúlt években a minőség, a forradalmi technológiai újítások, az aktív és passzív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák fejlesztésében épp úgy, mint az előremutató, látványos dizájn és formavilág területén egyértelműen iparági vezető szerepet betöltő vállalat a márkamegítélés, a márkaérték növelésében is kiváló úton jár. Ennek megalapozásában nyilván nem kis szerepe volt az elmúlt években a vállalat modelljeinek ítélt valóságos szakmai díjzáporesőnek: elég ha csak a B-Max által elhozott AUTOBEST 2013 díjra, a Ford Ranger által elnyert 2013-as ’Év Pickupja’, a Transit Custom-nak odaítélt 2013-as ’Év Haszongépjárműve’, a Transit Connect-nek megszavazott 2014-es ’Év Haszongépjárműve’ címekre, avagy az 1.0 EcoBoost motor által 2012-ben, 2013-ban és 2014-ben egyaránt elhódított ’Év Motorja’ címre, esetleg a Ford különböző aktív biztonsági rendszereit és vezetéstámogató technológiáit elismerő 7 Euro NCAP Advanced díjra gondolunk, hogy csak a legfontosabbak kerüljenek említésre.

„Míg a válságot követő években a legtöbb autógyártó visszafogta, lassította fejlesztései ütemét, a Ford valóságos technológiai- és modellinvázióval válaszolt a megváltozott piaci körülményekre, amit a szakma számos rendkívül fontos nemzetközi díjjal is elismert. Ezeknek az elsődleges márkapercepcióra talán leginkább ható dizájn, a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége, a megbízható működés, illetve az elmúlt időszakban egyre hangsúlyosabbá váló üzemanyaghatékonysági és környezetvédelmi szempontok mellett nyilvánvalóan fontos szerepe volt a márkamegítélés folyamatos növekedésében.” – fejti ki Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

„A márkaérték növekedése természetesen kedveő hatással van a keresletre is, ám hogy mit profitál mindebből egy jelenlegi vagy leendő Ford tulajdonos? Nos, amellett, hogy egy kiváló, sokak által vágyott autót használhat a mindennapokban, a legkézzelfoghatóbb anyagi előny autója megnövekedett maradványértékre lesz, hisz a megnövekedett kereslet magasabb elérhető eladási árat jelent majd, ha el jön az ideje, hogy autóját – reméletőleg egy új Fordra – cserélje.” – mutat rá a szakember.

A márka tehát az elmúlt években sikeresen elérte, hogy a ’racionális választás’ kliséjéből egy vágyott, érzelmeket kiváltó termékké váljon, amely nem csak új autóként vezeti a hazai értékesítéseket, hanem használt autóként is a legkeresettebb márkának számít. Ez pedig egyet jelent: Fordot venni immáron nem csupán azt jelenti, hogy megszerezzük az autót, amire leginkább vágyunk, de egyben jó befektetés is.

Joulupukki-t idén is Ford szállítja

Mint ahogyan korábban már megírtuk a Napimagazin.hu hasábjain, hétfőn ismét megérkezett Budapestre Joulupukki, a finn Mikulás, akit a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren XVIII. kerületi óvodások és a Győr-Moson-Sopron megyei Lipótról érkező iskolások köszöntöttek.

joulupukki_ford_2014

A Finnagora Finn Kulturális Intézet szervezésében tizenkettedik alkalommal hazánkban járó Joulupukki egyhetes programja alatt több városba és kisközségbe látogat el Magyarországon, ahol a nyilvános találkozók mellett iskolákat, óvodákat és árvaházakat is felkeres, amiben immáron kilenc éve az Autó Nexus Ford márkakereskedés lesz segítségére.

A finn Mikulás, akit egyhetes magyarországi körútján az idei évben is egy különleges ’Joulupukki-mobil’, egy egyedi módon felmatricázott Ford Tourneo Custom szállít a különböző helyszínekre, kedden a salgótarjáni Fő téren, ma a veszprémi Megyei Könyvtárban majd Győrben, a Széchenyi téren talákozott a gyerekekekkel. Csütörtökön Szombathelyhre és Ajkára látogat, pénteken pedig a főváros több pontján bukkan fel: délelőtt részt vesz a Mikulásgyár hivatalos megynyitóján, délután Óbudán, a Fő téren, este a Kispesti Központi Játszótéren oszt ajándékokat. Mikulás napján délelőtt a budapesti MOM Sportban fogadja a gyerekeket, majd Szentendrére is ellátogat.

Joulupukki 2002 óta immár hagyománnyá vált magyarországi körútjai során immár több százezer gyermekkel találkozott és sok-sok gyermeket ajándékozott meg, mindannyiuk számára mosolygósabbá téve december elejét, és meghittebbé varázsolva a szeretet ünnepére való készülődés heteit, ahogy idén is mindent megtesz majd, hogy minél több apróság számára szerezzen örömöt. Ebben ezúttal is elengedhetetlen volt az Autó Nexus Ford márkakereskedés támogatása, amely immáron kilencedik alkalommal biztosított szállítójárművet az Igazi Finn Mikulás számára, a gyerekek nem kis örömére, hisz a Tourneo Custom-ban rengeteg ajándék elfért.

„Nagy öröm számunkra, hogy az Autó Nexus a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. támogatásával immáron kilencedik alkalommal segédkezhetett abban, hogy Joulupukki az ország számos helyére eljutva minél több gyermek számára szerezhessen örömet és igazi, felejthetetlen élményt ittartózkodása során a szeretet ünnepére készülve. Semmihez sem fogható az apróságok sugárzó arcának látványa, amikor megpillantják a ’Joulupukki-mobiljából’ kiszálló Igazi Mikulást.” – fogalmaz Császár Gábor, az autó Nexus Kft. ügyvezető igazgatója.


A Ford továbbra is nyereséges hazánkban

Novemberben 1192 új Ford talált gazdára a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, amelynek révén a márka kimagasló, 15%-os piaci részesedéssel, szerezte meg a piacvezető pozíciót a hónapban, és visszavette a vezetést éves szinten is.

ford_logo_napimagazin

A Ford a harmadik egymást követő hónapban ért el kimagaslóan magas piaci részesedést a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon: a szeptemberi 15,1%-ot és az októberi 13%-ot követően novemberben az autómárka 15%-os piaci részesedést elérve végzett a képzeletbeli dobogó legfelső fokán. A márka magyarországi értékesítései így a múlt hónapban 36,7%-al haladták meg a tavalyi év azonos időszakának értékesítéseit, míg a piac csak 12,5%-al növekedett. Különösen látványos az eredmény, ha a személyautó és a haszongépjármű piac értékesítéseit külön-külön vizsgáljuk: míg az előbbin a Ford novemberben 748 új autót értékesítve, 12,7%-os piaci részesedéssel szerezte meg az első helyet, az utóbbin 444 új autó értékesítésével 21,5%-os piaci részesedéssel biztosította piacvezető pozícióját.

A piaci növekedés 22,1%-os ütemét jelentősen meghaladó mértékben, 36,7%-al sikerült növelnie ugyanakkor hazai értékesítéseit az autógyártónak az év első 11 hónapját tekintve is: január és november között a Ford 9594 új autót értékesített hazánkban, ami 12,1%-os piaci részesedést, és egyben azt jelenti, hogy a márka számottevő előnyre szert téve éves szinten is stabilan visszaszerezte több, mint öt éve őrzött piacvezető pozícióját.

„Az elsődleges szempont számunkra az ügyfelek legmagasabb szintű kiszolgálásán túl a profitábilis működés, e két tekintetben nem ismerünk kompromisszumot, ezek a szempontok nem sérülhetnek semmliyen okból, így a jobb piaci részesedés vagy piaci pozíció érdekében sem. Ennek fényében még nagyobb örömre ad okot számumra az, hogy az év első 11 hónapját tekintve ilyen kimagasló eredménnyel vezetünk versenytársaink előtt, visszaszerezve több, mint öt éve őrzött piacvezető pozíciónkat. Ez nem csupán márkakereksedőink kimagasló munkáját dicséri, akiknek ezúton is szeretném megköszönni nem mindennapi munkájukat és elkötelezettségüket, hanem egyben jelzi ügyfeleink bizalmát is a Ford márka, és sokszorosan díjnyertes modellportfóliónk iránt.” – fogalmaz Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója.

„Kiemelkedő eredményeink egyik legfontosabb alappillére épp az idei évben teljesen megújult haszongépjármű kínálatunk, amelynek révén sikerrel vettük ki részünket a 2,5%-os növekedési hitel programból is, és a keresletnek megfelelő megemelt készlettel és kedvező ár-érték arányt kínáló ajánlatokkal várjuk ügyfeleinket az év hátralevő részében is.” – teszi hozzá a kereskedelmi igazgató.

Szamosi Viktor egyébiránt azt is elárulta, hogy a a Ford a személyautók tekintetében is erős ajánlatokkal készül decemberben, amelyekhez rendívül kedvező Ford Credit finanszírozási lehetőségeket is kínál majd a vállalat.

55 év MINI-történelem a BMW Múzeumban

Új időszakos kiállítás nyílt 2014. november 27-én a BMW Múzeumban, amely a MINI 55 éves történetét mutatja be az érdeklődőknek. A kiállítás november 28-i nyitópartiján a The Rifles rockzenekar gondoskodott a felhőtlen hangulatról.

55_ev_mini_tortenelem_bmw_muzeum

2014 november 27-től a MINI – a BMW Group ikonikus, nagyvárosi autókat gyártó márkája – kerül „A MINI története” elnevezésű időszakos kiállítás középpontjába. 2016. január 31-ig a BMW Múzeumba ellátogató érdeklődők első alkalommal gyönyörködhetnek a több mint 30 kiállított, eredeti MINI modellben, illetve a számos apróbb kiállítási tárgyban és kiegészítőben, amelyek együtt a MINI 55 éves sikertörténetét ölelik fel. Számtalan fénykép, film, vázlatrajz és rengeteg érdekes háttérinformáció együttesen meséli el a hagyományteremtő- és tisztelő brit prémium autógyártó történetét, húsz egymásból nyíló kiállítótermen át. November 28-án a BMW Múzeum nagyszabású partit rendez az új kiállítás megnyitása alkalmából.

„A MINI inspiráló és magával ragadó, szembeszáll a korlátokkal, miközben mosolyra fakaszt a szép formájával” – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI-ért is felelős tagja az exkluzív kiállítás megnyitása alkalmából. „Egy MINI és a vezetője közötti kapcsolat erőteljesen érzelmi alapú. A BMW Múzeumban megnyíló színes, sokrétű kiállítás és az ezt kísérő különleges kiadvány átfogó képet ad a gazdag hagyományait hűen őrző márkáról – egészen az 1959-es eredeti Mini-től napjainkig. Már nagyon várom, hogy köszönthessem a kiállításra látogató MINI-rajongó tömegeket, akik hozzánk hasonlóan osztoznak a MINI-szenvedélyben” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer.

„Ahogyan a Rolls-Royce Motor Cars legutóbbi „vendégfellépése”, úgy eme különleges MINI kiállítás is lehetőséget ad nekünk arra, hogy egy teljesen új oldalról, érdekes részletességgel mutassuk be látogatóinknak a BMW Group örökségekben bővelkedő márkáit. A kiállítás során a legváltozatosabb szempontok alapján engedünk minden eddiginél mélyebb bepillantást a MINI történetébe és hátterébe, mindezt fiatalos, lendületes és újító stílusban” – fogalmazott Gabriele Fink, a BMW Múzeum vezetője.

A jellegzetes modellek és az úttörő dizájn széles tárháza

A kisautó nagy története: a különleges kiállítás a MINI fejlődéstörténetét helyezi a reflektorfénybe. Az informatív és izgalmas utazás során a látogatók a tradicionális brit márka összes fontos mérföldkövébe betekintést nyerhetnek, az olyan korai, helytakarékos klasszikus modellektől kezdve, mint a Morris Mini Minor és a Mini Traveller, egészen az összetéveszthetetlenül modern ruhát öltő első új MINI modellig, amelynek gyártását 2001-ben indította be a BMW Group. A kiállított modellek mellett a márka tanulmányautói és kreatív prototípusai is helyet kapnak a múzeumban, így a MINI lakóautó és a medencével felszerelt MINI limuzin is, amelyek a MINI égisze alatt készülő modellekben rejlő megdöbbentő sokszínűséget és a hagyománytisztelő márka ügyfélközpontúságát hirdetik.

Az apró kiegészítőktől egészen a korhű harmóniáig

A márka előkelő öröksége, a brit hagyományok iránti hűsége és büszkén vállalt életszemlélete az 1960-as évektől kezdve egészen napjainkig mindvégig a popkultúra szerves része volt (ékes példa erre a Beatles együttes márka iránti elkötelezettsége is). Az 1990-es években Mr. Bean világszerte nagy népszerűségnek örvendő tévésorozata rajongók sokaságával bővítette a Mini táborát a bolygó minden szegletében. A BMW Múzeum a MINI kiállítás 20 termében sorra veszi eme kulturális és történelmi összefonódás minden egyes mozzanatát. A márka történetében elkülöníthető egyes korszakok iránti átfogó érdeklődést korhű hangulatú prezentációval és ritka kiegészítők, filmek, fényképek, reklámok és vázlatrajzok bemutatásával elégíti ki a gyártó. A MINI története elnevezésű kiállítás egy felejthetetlen utazás a MINI fél évszázadot felölelő legendájában.

BMW Múzeum – kézzelfogható, interaktív történelem

A minden korosztályból érkező látogatók a BMW márkáinak múltjába, jelenébe és jövőjébe nyerhetnek betekintést a BMW Welt-et, a BMW Múzeumot és a BMW gyárát egyesítő épületkomplexumban, amelyben a BMW Múzeum fontos szerepet játszik. 2008-as újranyitása óta hatalmas sikerrel jeleníti meg a BMW múltját, miközben bepillantást enged a márka jövőjébe is. A múzeum a mobilitás átfogó témakörét is részletesen taglalja, a fiatalabb látogatók széleskörű tájékoztatása érdekében: a Junior Múzeum különleges, játszva tanító programokkal kedveskedik a komplexumba ellátogató gyermekeknek és fiataloknak. A BMW Múzeumnak mindeközben saját története is van: 1973-as építésével a Németországban található autóipari múzeumok egyik legrégebbi képviselője, épületét ráadásul 1999-ben műemlékké nyilvánították.

Időjárási tesztlétesítményt épít a Ford Németországban

A Ford által felépíteni tervezett új kölni időjárási szélcsatorna lesz a világ legmodernebb ilyen jellegű tesztlétesítménye: a szélcsatorna akár 250 km/órás szél előállítására is képes, ami már majdnem megfelel egy 5-ös erősségű hurrikán sebességének.

ford_kozpont_nemetorszag_koln

Az új tesztközpontban a tengerszinttől kezdve egészen 5200 méterig szimulálhatók a magasságok – ez utóbbi érték meghaladja a Tibeti Fennsík átlagos magasságát. A vizsgálatok ugyanúgy folyhatnak mínusz 40 fokos sarkköri hidegben, mint 55 Celsius fokon, ami csupán 2,8 fokkal alacsonyabb a Szaharában valaha mért legnagyobb forróságnál. A levegő páratartalma 10 és 95 százalék között változhat, így a Föld legszárazabb sivatagainak és legpárásabb esőerdőinek klímája egyaránt előállítható. Németországban mérhetik majd a legalacsonyabb és legmagasabb hőmérsékleteket, a legszárazabb és legpárásabb klímát, nem beszélve a hurrikánerejű szelekről – mihelyt a Ford felépíti új időjárási tesztlétesítményét Kölnben. A vadonatúj, több millió dolláros beruházással létrehozott kísérleti központ – ami a tervek szerint az elmúlt évek legmodernebb szélcsatornás tesztlétesítménye lesz a világ autóiparában –, két szélcsatornája akár 250 km/órás szél előállítására is képes lehet, ami már majdnem megfelel egy 5-ös erősségű hurrikán sebességének.
A tesztközpont laboratóriumában a tengerszinttől kezdve egészen 5200 méterig szimulálhatók a magasságok; ez utóbbi érték meghaladja a gyakran a ‚Világ Tetejének‘ is nevezett Tibeti Fennsík átlagos magasságát. “Világszerte értékesített járműveink közel fele 1000 méternél magasabban fekvő régiókban, például az Alpokban vagy a Pireneusokban talál gazdára.” – avat be Barb Samadzich, a Ford Európa általános vezérigazgató-helyettese. “Új, világelső időjárási tesztlétesítményünk is világosan jelzi, hogy a Ford elkötelezetten igyekszik a legfejlettebb teszt-technológiákat alkalmazni, mivel vásárlóinknak kiváló minőségű, világszínvonalú autókat szeretnénk kínálni.” A modern létesítményben négy elkülönített szoba is lesz, amelyekben az autókat mínusz 40 fokos sarkköri hidegre fagyaszthatják, vagy éppen 55 Celsius fokra hevíthetik, ami csupán 2,8 fokkal alacsonyabb a Szaharában valaha mért legnagyobb forróságnál. Mindemellett a levegő páratartalma is változhat, vagyis a központ technológiája ugyanúgy képes előállítani a legszárazabb sivatagok 10 százalékos páratartalmát, mint az esőerdők 95 százalékos klímáját. Az 5500 négyzetméter alapterületű, vagyis futballpályányi méretű tesztlétesítmény felépítése ugyanakkor a Ford kölni Merkenich tervezési központjának fontosságát is kihangsúlyozza, ami világszerte vezető szerepet játszik a Ford globális B- és C-kategóriájú modelljeinek formatervezésében és fejlesztésében.

Bemutatjuk az új Audi A1 és A1 Sportback modelleket

2010-es piaci megjelenésétől számítva eddig több, mint 500 ezer eladott példánya egyértelműen igazolja az Audi A1 és az A1 Sportback töretlen népszerűségét. A négykarikás márka kisautói most még vonzóbbá váltak, külső és belső dizájnjuk tekintetében egyaránt.

audi_a1_2015_autoaddikt

Vadonatúj színárnyalatok és dekorelemek kölcsönöznek számukra még tetszetősebb megjelenést, miközben e kompakt modelleket a középkategória autóit idéző menettulajdonságok jellemzik. Nagyszilárdságú karosszériaszerkezetük és rövid tengelytávjuk különösen agilissá és fordulékonnyá avatja őket.

Hat új vagy jelentősen továbbfejlesztett benzin- és dízelmotor – első ízben kínálja az Audi két teljes egészében új fejlesztésű, háromhengeres aggregátját. Az 1.0 TFSI és az 1.4 TDI az élvezetes vezetés kárára kötött kompromisszumok nélkül bizonyul rendkívül takarékosnak. A motorpaletta tagjainak üzemanyag-fogyasztása akár tíz százalékkal is elődeiké alatt alakulhat, teljesítményük pedig 66 kilowattól (90 LE) 141 kilowattig (192 LE) terjed. Mindegyik erőforrás a hétfokozatú S tronic sebességváltóval is rendelhető.

Az Audi A1 elektromechanikus szervokormánya szintén teljes egészében új tervezés, s a sebesség növekedésével arányosan mérsékli rásegítése mértékét. Karakterisztikája az új Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül a vezető igénye szerint alakítható, aki a jármű olyan főegységeinek működését is befolyásolhatja, mint például a lengéscsillapítók szabályzása. A könnyűfém keréktárcsák kínálata egészen 18 col peremátmérőig tart.

Új rendszer jellemzi a felszereltségi kínálatot is, az új design és sport felszereltségi szintekkel az ügyfelek még jobban egyéni ízlésükre szabhatják Audi A1 modelljeiket. A választékban további összeállítások és csomagok is szerepelnek. Újdonság az Audi A1 nagyvárosi karakterét kiemelő active kit együttes.

Az infotainment-palettát elsősorban a fiatal autósok igényei szerint állították össze, csúcsán az MMI Navigációs rendszer plusz és az autótelefon-modullal kiegészített Audi connect áll. Utóbbi az Audi connect internetes szolgáltatásait hozza el az autóba, és WLAN-hotspotot is tartalmaz.

A sportos csúcsmodell szerepét 170 kW (231 LE) teljesítményével és quattro állandó összkerékhajtásával továbbra is az Audi S1 és az S1 Sportback tölti be. Az Audi S1 álló helyzetből mindössze 5,8, az S1 Sportback pedig 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Sportos hangolású futóművük még agilisabb menettulajdonságokat kölcsönöz számukra, első és hátsó légterelőik, illetve kipufogórendszerük négy végcsöve pedig már az első pillantásra egyértelművé teszi kiemelkedő képességeiket.

Még több fotó: http://www.napimagazin.hu/bemutatkozik-az-uj-audi-a1-es-a1-sportback/

Los Angeles-i Autószalon: ilyen az új Mazda CX-3

A Mazda nemrégiben leplezte le az új Mazda CX-3 modellt a Los Angeles-i Autószalon első, szakmai napját megelőző, zártkörű belső rendezvényén.

mazda_cx_3_autoaddikt_los_angeles

Az új kompakt szabadidő-autó az ötödik a Mazda termékkínálatában, mely a márka díjnyertes SKYACTIV technológiájának elemeit használja, a ’KODO – A mozgás lelke’ dizájn-irányzat által meghatározott formában. A globális bevezetés következő lépése a piacra lépés Japánban, 2015 tavaszán, mellyel a B-szegmens SUV a Mazda modellcsalád lényeges tagjává válik.

Az új modell Európában a 2.0 literes SKYACTIV-G benzinmotorral (két teljesítményszinten), ill. az 1.5 literes SKYACTIV-D tiszta üzemű dízelmotorral lesz elérhető. A motorokhoz hatfokozatú manuális, vagy automataváltó kapcsolódik, két-, vagy opcionálisan választható négykerék-hajtással. A Mazda a CX-3-ba is beépíti a továbbfejlesztett i-ACTIVSENSE aktív biztonsági rendszereket, ill. az autó megkapja a kiemelkedően biztonságos, ugyanakkor ultrakönnyű és mégis merev SKYACTIV-karosszériát. A modern piaci elvárásoknak megfelelően ebben a modellben is megtalálható majd a Mazda különleges kapcsolódási rendszere, az MZD-Connect.

A Los-Angeles-i Autószalon látogatói az új Mazda CX-3 mellett találkozhattak az új Mazda MX-5-tel, a Mazda CX-5 és a Mazda6 2015-ös, frissített változatával, melyek szintén itt debütáltak. Az autókiállítás egyébként november 21-30-ig áll nyitva a nagyközönség számára.

Még több fotó a témában: http://www.napimagazin.hu/los-angeles-i-autoszalon-ime-az-uj-mazda-cx-3/

7 év után ismét a Ford áll a Magyar Országos Rallye bajnokság élén

A Benik Balázs által a Magyar Országos Rallye Bajnokságban Ford Focus WRC-vel három alkalommal, 2003-ban, 2006-ban és legutóbb 2007-ben megszerzett abszolút bajnoki cím óta 7 év után először végzett Ford az abszolút első helyen a hazai bajnokságban: kiegyensúlyozott és megbízható versenyzéssel egy R5-ös Ford Fiesta-val lett ismét magyar abszolút rallybajnok a Ford Hovány által támogatott Kazár Miklós és Szőke Tamás.

ford_fiesta_r5_rallye_hovany_szentendre_napimagazin

A Maximmun Racing Team Ford Hovány által is támogatott párosa az idei hat futam mindegyikén célba ért, kétszer győztesként intették le őket, de további dobogós és pontszerző helyeket is elkönyvelhettek. A döntés mégis az utolsó futamra maradt, amit a csapat győzelemmel hozott el, így végül magabiztosan gyűjtötték be az újabb elsőséget, egy olyan esztendőben, amely ismét változást hozott a kettős életében. A 2013-as Citroen Xsara WRC után idén egy R5-ös Ford Fiestával vágtak neki a bajnokságnak. Sőt év közben még egy kisebb kalandozást is tettek és egy futam erejéig egy RRC-vel mentek, mely azonban nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, így a fehérvári viadal után visszatértek az eredeti elképzelésekhez. Nem bánták meg, hiszen így végig vezetve gyűjthették be az újabb abszolút elsőséget.

„A megbízhatóság nagyon fontos egy ilyen bajnokságban.” – fogalmaz az immáron háromszoros abszolút bajnok Kazár Miklós. „Nem kell mindig, minden áron a leggyorsabbnak lenni, hogy végül megnyerjünk egy sorozatot. Mint az élethez, ehhez is ész kell. Szerencsére jól gazdálkodtunk a magunk  és az autónk erejével, mely meg is hozta számunkra az újabb győzelmet. Minden versenyhétvégére kiválóan felkészített Ford Fiestat kaptunk a csapattól, hamar megbarátkoztunk az autóval, és a folytatást tekintve is látunk még benne lehetőségeket. Örülök, hogy a Mitsubishi és a Citroen után Forddal is bajnokok lettünk, ami ezzel a márkával utoljára Benik Balázsnak sikerült.”

Az elmúlt hónapokban Szőke Tamás navigátor is sokat dolgozott azért, hogy a csapatmegvédje az elsőségét Magyar Országos Rallye Bajnokságban.

„Nagyszerű idény volt.” – jelenti ki határozottan Kazár Miklós navigátora, Szőke Tamás. „Kiváló ellenfelekkel harcoltunk ismét a bajnoki címért, amit szerencsére idén is nekünk sikerült megszerezni. A WRC után nagy váltás volt az R5-ös autó, de nem csalódtunk benne. A végsebessége ugyan nem volt olyan magas, de végig stabilan számíthattunk rá. Ez pedig elengedhetetlen volt az éves összetett szempontjából. A nagy élmény mellett a közös pályafutásunkban is komoly lökést ad ez a teljesítmény, szeretnénk ugyanis minél tovább fennmaradni a csúcson, a kemény elvégzett munkának pedig erre a legjobb visszaigazolás.”

„Nagy öröm számunkra, hogy 7 év után ismét hazai abszolút rally bajnokot köszönthetünk. Bízunk benne, hogy a Ford Hovány támogatásának köszönhetően a Maximmum Racing Team csapata, a Kazár Miklós – Szőke Tamás páros a következő idényben is sikerrel veszi az akadályokat és bajnoki címét megvédve ismét első helyet szerez majd a Fordnak.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

Az Országos Rally Bajnokság végeredménye:

  1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) 113 pont
  2. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 80 pont
  3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 56 pont
  4. Ollé Sasa, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) 49,5 pont
  5. Krózser Menyhért, Papp György (Mitsubishi Lancer EVO IX) 38 pont
  6. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVI IX) 36 pont

A Kazár Miklós, Szőke Tamás kettős helyezései a 2014-es évben

Miskolc Rally: 1.

Fehérvár Rally: 3.

Veszprém Rally: 4.

Kassa Rally: 2.

Mecsek Rally: 2.

Waldviertel Rally: 1.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

A Ford tesztpályájának működését egy gigantikus szárító segíti

Eső, hó, jégeső, ónos eső… Mindez sajnos tökéletesen alkalmas arra, hogy korlátozza a Ford legfontosabb európai tesztpályájának használhatóságát, és melegebb égtájakra száműzze tesztcsapatát. Ám a Ford-nak egy gigantikus „hajszárító” – és egy hirtelen támadt ötlet – révén mégis sikerült megoldania, hogy a pálya egész évben nyitva állhasson tesztelői előtt.

ford_eurpai_tesztpalya_szaritogep

Az ihlet a hollandiai Schipol repülőtéren jött: a Ford tesztfeladatokért felelős kollégái éppen a vállalat állandó tesztpályájáról, a közeli Belgiumban fekvő Lommelből akartak elutazni (ahol az év egyharmadában esik), amikor hirtelen a szemükbe ötlött a megoldás. Az Olaszországba tartó gépük előtt egy sugárhajtóműves szárítógép dolgozott a kifutópályán. Hmm… Nem lehet, hogy ezt ők is tudnák használni? A tesztelők felvették a kapcsolatot a holland Liberty Gas Turbine vállalattal, ami a Liberty LGH 2500 Turbojet szárítókat gyártja – kifejezetten repülőterek számára – és még aznap délutánra megszerveztek egy üzemi próbát. Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító, 32 Ford Focus ST izomautó teljesítményét mozgósító gép úgy felszárítsa a pálya 1000 méteres szakaszát, hogy a tesztpilóták biztonságban dolgozhassanak. Az aszfaltszárító különösen hóesésben lesz majd hasznos, hiszen minden jegesedést és nedvességet letisztít majd az útfelületről, miután a csapat lesöpörte onnan a havat. Így hát a Ford az első autógyár, ami egy gigantikus „hajszárítót” rendszeresít – a tesztelés pedig nap mint nap zavartalanul folyhat Lommelben, függetlenül attól, hogy milyen az időjárás.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Liberty LGH 2500 Turbojet
Max. teljesítmény 99 LE / 6000 1/perc fordulatszámon 8.000 LE / 15.600 1/perc fordulatszámon
Hengerek száma 3 1 HATALMAS henger
Motor tömege 97 kilogramm 321 kilogramm
Motor hossza Egy A4-es papíron elfér Egy nagyméretű pótkocsin fér el
Menetkész tömeg 1101 kilogramm 8000 kilogramm
Utánégető nincs van
Végsebesség 180 km/óra 40 km/óra (traktoros vonzavontatással)

LEGFRISSEBB

Harry Potter varázsbusz Londonban: ikonikus double decker viszi az utasokat a...

0
A Harry Potter tematikájú, wbstudiotour.co.uk által működtetett double decker busz London egyik leglátványosabb járműve, amely nemcsak szállítóeszköz, hanem a varázsvilág kapuja is a rajongók...

Zarándoklatfejlesztésben vesz részt a Toyota

TESZTJEINK