Főoldal Blog Oldal: 511

Citroën Racing: 2015-ös tervek a szezonra

A Citroën Total csapata változatlan felállással készül második WTCC-szezonjára. A gyári csapatot az idén az egyéni verseny első három helyén végzett* José María López, Yvan Muller és Sébastien Loeb alkotja majd. A Sébastien Loeb Racing két privát C-Elysée WTCC-t indít a 2015-ös világbajnokságon.

citroen_racing_wtcc_yvan_muller_napimagazin

A Citroën Racing első WTCC-szezonja igen sikeres volt: a csapatvilágbajnoki cím mellett José María López, Yvan Muller és Sébastien Loeb szerezte meg az egyéni verseny első három helyét.*

2015-ben ismét három autó indul a Citroën Total hivatalos színeiben. „Abszolút elégedettek vagyunk a pilótáinkkal, ők sem akartak elmenni tőlünk, így ezt a témát gyorsan meg tudtuk tárgyalni – nyilatkozta Yves Matton. – Az idén López tökéletes szezont produkált, köszönhetően annak, hogy ő is és a csapattagok is mindvégig maximálisan helytálltak. Pechito megnyitotta az utat egy új versenyzőgeneráció számára, de ezzel együtt jár az is, hogy jövőre nagyon komolyan kell dolgoznia azon, hogy meg tudja védeni címét az igen elszánt versenytársakkal szemben, akik között a saját csapattársai is ott sorakoznak. Yvan Mullernek nem úgy jött össze a 2014-es évad, ahogyan szerette volna – pontosan ezért alig várja, hogy mindenki újra nulláról kezdje a pontvadászatot, és elindulhasson ötödik bajnoki címéért. Sébastien Loeb pedig néhány győzelemmel a háta mögött szeretné egyre jobban csinálni a túraautózást. Elég drasztikus volt számára a váltás a rali és a pályaversenyzés között, de azért az idén is megmutatta, hogy megvannak a képességei ahhoz, hogy a szakág egyik legjobbja váljék belőle.”

A gyári csapaton kívül két privát Citroën C-Elysée WTCC is versenybe száll jövőre, mégpedig a Sébastien Loeb Racing színeiben. A csapatfőnök kilencszeres rali világbajnok szerint „az SLR megalakulása óta elég sok tapasztalatot szerzett a pályaversenyzésben, részben a GT-sorozatban, részben pedig a sport-prototípus bajnokságokban. A WTCC a csapat fejlődésének következő állomása. Nem is sokat törtem a fejemet, amikor felmerült a lehetőség, hogy 2015-ben elindulhatunk. Az új TC1-es autók megjelenésével egyre izgalmasabbá válik a túraautó világbajnokság, és nagyon örülök, hogy a Sébastien Loeb Racing is részese lehet ennek a kalandnak.”

„Számunkra természetes volt, hogy a két privát C-Elysée WTCC-t az SLR-re bízzuk – teszi hozzá Yves Matton. – A csapat két idei versenyautónkat kapja meg, amelyeket teljesen felújítunk és minden olyan fejlesztést beépítünk, amelyeket a jövő szezonra terveztünk. A pilóták személyéről a csapat dönt, bár mindannyian azon vagyunk, hogy Ma Qing Hua jövőre is Citroënnel indulhasson a WTCC-ben. Idei teljesítményével bebizonyította, hogy helye van a mezőnyben, és megérdemli, hogy 2015-ben a teljes szezont végigversenyezhesse.”

* A FIA hivatalos közléséig nem tekinthető végleges eredménynek.

A Toyota kibővített plug-in hybrid töltőszolgáltatást indított Japánban

A Toyota Motor Corporation megnyitotta kibővített plug-in hybrid töltőszolgáltatását, amely lehetővé teszi a hálózatról tölthető Prius PHV típus tulajdonosai számára, hogy országszerte igénybe vegyék a Nippon Charge Service, LLC (NCS) által üzemeltetett töltőpontokat.

toyota_phv_drive_support_japan

Az új, külön megrendelhető, díj alapú PHV Drive Support Plus (PDS Plus) szolgáltatás idén december elsejével veszi kezdetét.

Az NCS október végével kialakította mintegy 700 normál töltőből álló hálózatát. Ennek kapacitása a 2015. pénzügyi év során várhatóan 5500 töltőpontra nő, majd a későbbiekben további bővítés várható.

A kibővített hálózat havi tagsági díj megfizetése fejében vehető igénybe, amelynek összege 324 japán jen[1]. Ezen felül percenként 1,62 jenbe kerül az NCS töltők használata (mindkét díj tartalmazza a fogyasztási adót). Hogy a felhasználók megismerkedhessenek a praktikus rendszerrel, a tagság első hat hónapja során sem tagsági, sem percdíjat nem kell fizetni.

A Toyota Motor Corporation, a Nissan Motor Co., Ltd., a Honda Motor Co., Ltd., a Mitsubishi Motors Corporation, valamint a Japán Fejlesztési Bank idén május 26-án közös erővel hozta létre az NCS-t, azzal a céllal, hogy egyetlen, közös előfizetéssel igénybe vehető töltő infrastruktúra hálózatot fejlesszenek ki. A PDS Plus lehetővé teszi a Prius PHV tulajdonosok számára ennek a hálózatnak a használatát. Azáltal, hogy járművüket így nem csak otthonukban tölthetik fel, felhasználóként maximálisan kiaknázhatják a Prius PHV kiemelkedően kedvező üzemanyag-fogyasztását és praktikumát.

A Toyota fennálló PHV Drive Support (PHV vezetési támogatás, PDS) szolgáltatása, amelyet a Prius PHV piaci bevezetésével egy időben, 2012 januárjában adtak át, a Toyota kereskedőknél telepített, mintegy 1500 darab normál töltőhöz biztosít hozzáférést. A tagok három éven át ingyenesen vehetnek igénybe számos praktikus szolgáltatást, a Toyota kereskedőknél történő akkumulátor-töltéstől kezdve az akkumulátorban hátralevő töltöttségi szint ellenőrzésén át a legközelebbi töltőállomás okostelefonon történő megkereséséig. Most, a PDS Plus bevezetésével párhuzamosan a Toyota a vásárlást követő negyedik évre[2] is ingyenesen biztosítja az alapszintű PDS szolgáltatást.

A Toyota elkötelezte magát amellett, hogy a Prius PHV modell minél szélesebb körű értékesítése révén hozzájáruljon egy csekély szénkibocsátású, praktikus és intelligens mobilitású társadalom kialakításához.

A PHV Drive Support és PHV Drive Support Plus töltőszolgáltatások összehasonlítása

PHV Drive Support  PHV Drive Support Plus 
 

Biztosított szolgáltatások

 

A Toyota márkakereskedésekben felállított normál töltők ingyenes igénybe vétele  A Toyota márkakereskedésekben felállított normál töltők ingyenes igénybe vétele, illetve a kereskedelmi és szálláshelyeken országszerte felállított, normál NCS töltők díj alapú igénybe vétele 
 

Díjak (fogyasztási adóval terhelve)

 

Nincs havi tagdíj, sem töltési díj 
  • A tagdíjat és a töltési díjat a tagság első hat hónapjára elengedik (a regisztráció első napjától számítva)

 

  • Havi tagdíj: 324 japán jen

 

  • Töltési díj: 1,62 japán jen / perc

 

[1] 100 japán jen = 219,73 Ft

[2] Az egyedi célú DCM kommunikációs egységgel felszerelt modellek esetében ehhez különálló, folytonos „G-BOOK mX Pro” szerződésre van szükség.

Illusztris eladási mutatók a BMW Groupnál

A BMW Group eladásai ismét új magasságokba szöktek, október hónapban 184 297 BMW, MINI és Rolls-Royce modellt szállítottak ki világszerte, mely a tavalyi évhez hasonlítva 11,1%-os bővülést jelent. A január-október időszak adatai alapján a vállalat 1 714 197 db-os eredményével, 7%-os növekedést ért el.

A BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja, Ian Robertson a következőképp nyilatkozott: „Jó értékesítési fejlődést látunk az egyes modelljeink tekintetében, illetve az összes értékesítési régió szép eredménnyel zárt októberben. Az ebben a hónapban elért rekorddal együttvéve nagyon jó utón haladunk a célunk felé, hogy az év végéig több mint kétmillió autót adjunk el.”

A BMW márka eladásai 10,8%-kal 155 120 db-ra növekedtek októberben, új havi csúcsot felállítva (140 060 db autó 2013. október), amely az év első 10 hónapjának vonatkozásában is rekordértékesítést jelent 1 474 632 db autóval és 9,3%-os javulással a tavalyi hasonló időszak tükrében.

A szeptember végén bevezetett BMW 2-es Active Tourer már 3 011 ügyfelet hozott a márkának, de sikeres volt a 3-as, 4-es, X4-es és az 5-ös sorozatok is. Az X5-ös modell továbbra is rendkívül erős növekedést mutat, eladásai 37,9%-kal bővültek az előző évhez képest.

A BMW i modellek folyamatos térnyerése októberben is folytatódott, 1 985 db i3-as és 419 db i8-as modellt adtak át az ügyfeleknek, melyek idén januártól számítva már 12 184 (i3) valamint 760 db-ot (i8) tettek ki a teljesen új almárka értékesítésében, mellyel a BMW i modellek idei összesített eladásai közel 13 000 db-ot értek el.

A MINI eladások is a legsikeresebb októbert eredményezték a márka számára a 28 834 db-os teljesítmény 13,4%-os pluszt jelent tavaly októberhez képest. Az új generációs 3-ajtós modell 53,7%-ot ugrott előre ezen időszakban. Az első 10 hónap 236 363 db-ot hozott a brit márkának, mely tavalyhoz képesti enyhe lemaradás főként a modell generációváltása miatt adódik.

A BMW Motorkerékpárok értékesítése is új rekordot ért el, folyamatosan bővülő október mellett 109 052 darabot adtak el az év első 10 hónapjában, mely 7,4%-os előrelépés 2013-hoz képest.

Az új Mazda CX-3 Los Angelesben mutatkozik be

A Mazda a 2014-es Los Angeles-i Autószalonon fogja leleplezni vadonatúj kompakt szabadidő-autóját, az új Mazda CX-3-at. A kiállítás 2014. november 21. és 30. között várja látogatóit.

mazda_cx3_los_angeles

Az új Mazda CX-3 a márka legfrissebb modellje a KODO formavilágú, SKYACTIV technológiai elemeket felvonultató generációban, viszont megjelenése markánsabb, letisztultabb, még több agilitást sugároz, mint az eddig piacra lépett, nagyobb „testvérei”.

A Los-Angeles-i autó-kiállításon az új Mazda MX-5 először jelenik meg az amerikai nagyközönség előtt. Motorválasztékát mindig a piacnak megfelelő elvárások határozzák meg. Míg Európában kétfajta (1.5 és 2.0 literes) SKYACTIV-G benzinmotorral lesz kapható – melyeket kifejezetten a modellhez hangoltak és hosszirányban építettek be a hátsókerék-hajtásnak megfelelően, addig az amerikai piacra csak a kétliteres változatot szállítja a Mazda.

Klasszikus BMW M1 versenyautót adtak át a BMW Weltben

Masakuni Hosobuchi japán vállalkozó csütörtökön a BMW Welt „Premiere” pódiumán vehette át az egykori legendás versenyautót, a mindössze 54 darabban legyártott BMW M1 Procar széria egyik példányát, amelyet a BMW Classic és a BMW M GmbH közösen újított fel az elmúlt évek során.
Ritka eseménynek adott otthont a BMW Welt „Premiere”: a pódiumon, amelyen a BMW ügyfelei általában vadonatúj járművüket veszik át ünnepélyes körülmények között, csütörtökön egy felújított, 1979-es BMW M1 Procar versenyautót adtak át tulajdonosának. Az egyedülálló modellt a BMW Group Classic és a BMW M GmbH közösen újította fel az elmúlt évek során, az autó így ismét újkori fényében tündököl.
A legendás versenyautó büszke tulajdonosa a japán Masakuni Hosobuchi. A vállalkozó a BMW Club Japan elnöke, nem mellesleg a BMW M modellek lelkes gyűjtője. „A BMW-k az én nagy szenvedélyem, a Procar pedig egészen biztosan megbecsült helyre kerül a kollekciómban. Rendkívül fontos volt számomra, hogy megannyi versenyzéssel töltött év után eredeti állapotába újítsuk fel ezt az autót. És ki végezhetne jobb munkát, mint maguk a gyártók? Hatalmas öröm ez nekem, hogy itt, a BMW Welt-ben vehetem át ezt a klasszikus autót, a vadonatúj járművek gyűrűjében” – mondta Masakuni Hosobuchi, akinek az ünnepélyes átadást követően azonnal lehetősége nyílt letesztelni a felújított versenyautó képességeit. Miután beindította a középmotoros gép utánozhatatlan hangú erőforrását, a japán vállalkozó számos kört megtehetett a legendás darabbal a „Premiere” pódiumon, a BMW Welt-látogatók tapsvihara közepette.

A BMW Classic által felújított klasszikus BMW-k ünnepélyes átadására a jövőben is lesz lehetőség a BMW Welt egyedülálló csarnokában. Az efféle járműátadások életre szóló, megismételhetetlen élmények a tulajdonosok számára, egyúttal a BMW Group múltja és jelene közti sikeres szimbiózis újabb ékes bizonyítékai.

A BMW M1 Procar széria

1979-ben és 1980-ban kimondottan a BMW M1 versenyautóknak rendeztek Forma-1 előtti futamokat. A sorozatokban a Forma-1 leggyorsabb pilótái tűntek fel és folytattak izgalmas versenyeket a privát versenyzőkkel, így Niki Lauda és Nelson Piquet is. Mindössze 54 darab BMW M1 Procar modell készült, mindegyik egyedülálló, különleges stílusban. A Masakuni Hosobuchi gyűjteményét színesítő versenyautó a „Yes to the Nürburgring” nevet kapta és mind a mai napig a legendás versenypálya képeit viseli, amelyek a BMW és a híres Nürburgring közti szoros kapcsolatot szimbolizálják. Ezt az autót maga Nelson Piquet és Hans-Joachim Stuck vezette kategória-győzelemre, illetve 1980-ban ezzel aratták harmadik abszolút győzelmüket a Nordschleife 1000 kilométeres versenyén.

Autóátvétel a BMW Welt-ben

A BMW egyes ügyfelei több ezer mérföldet utaznak Németországba a világ minden pontjáról csak azért, hogy beteljesítsék álmukat és a BMW Welt-ben vegyék át vadonatúj BMW-jüket. Az átadó csarnokot kifejezetten úgy építették meg, hogy felejthetetlen, örök élményt nyújtson a tulajdonosoknak, amikor először megpillantják hőn áhított járművüket. Naponta 80 – 120 ügyfél veszi át autóját a BMW Welt-ben, ez a szám azonban csúcsidőszakokban akár a 160-at is elérheti. A létesítmény 2007-es megnyitása óta töretlenül növekszik a járműátadások népszerűsége: 2013-ban több mint 21 000 ügyfél vette át vadonatúj autóját a BMW Welt-ben. Mintegy kétezer BMW-ügyfél egészen az Amerikai Egyesült Államokból utazott a BMW Welt-be az életre szóló élményért.

Peugeot 3008 2.0 HDi 150 Allure teszt

Mint tudjuk, se szeri, se száma az autógyártók palettáján fellelhető, alapvetően családcentrikusságot előtérbe helyező megoldásoknak. Persze a ténylegesen familiáris alternatívák SUV, MPV rövidítéseket használnak, azonban nem szabad elfeledkeznünk a crossoverek által kínálta lehetőségekről sem.

peugeot_3008_2_0_hdi_teszt_001

Ez a kategória tulajdonképpen átmenetet képez a személyautók és a terepjáró jellegű kialakítású karosszériaforma közt, ebből adódóan viszont sikerült létrejönnie egy merőben újszerű, önmagában is életképes szegmensnek. S ennek tudatában bátran állíthatjuk, hogy a Peugeot éllovasa az újításoknak, főként, ha a 2008-as első debütálását nézzük a 3008-as modellnek; akkoriban kezdett kibontakozni ez az egyébként még hasznosnak is nevezhető irányvonal – ha nem vesszük egy kalap alá a kombikkal, vagy a kisbuszokkal akár ezt a kategóriát.

Tavaly, azaz 2013-ban megkapta első jelentős faceliftjét a Peugeot 3008 (korábban voltak kisebb és nagyobb változtatások már, de a konkrét egységet nem érintette), így a francia gyártó crossovere is felzárkózott külsejével a jelenleg futó márka-arculathoz. Ennek megfelelően a hűtőmaszk teljesen átrajzolásra került, hangsúlyosabb lett, nemes egyszerűséggel kettő krómcsík szeli keresztbe a fordított trapézalakzatot, alatta a rendszámtáblahely kialakításával. A Peugeot logó is feljebb kúszott a motorháztető alsó határvonala felé, kissé süllyesztett beágyazással, míg az imént már taglalt hűtőmaszk krómfelületeibe (keret) került integrálásra a Peugeot felirat. A ködlámpák kialakítása is elnyújtottabb lett, a két alsó sarkon helyezkedik el, a prémium jelleget idéző krómozást ezek a részelemek is megkapták szigorúan. Futurisztikus körítésből nincs hiány: a mellső lámpatestek tokozása felfelé ívelt, szinte az A oszlop kezdetéig kihúzott vonalakkal, aprócska szinteltéréssel az alsó vonalvezetésnél, kihangsúlyozva a bi-xenon projektoros felépítés jellegét.

Minden marad a jól megszokottak szerint. Vagy mégsem teljesen?

Oldalról szemlélve is hasonló a helyzet stílus téren, ugyanis a prémium jelleg megmarad, méghozzá finom ívelések váltakozásával, fénytöréssel játszó színárnyalatok felsorakoztatásával, kihangsúlyozottan vastag krómberakások alkalmazásával a tetővonal lezárásaként. Ha pedig nem lenne elegendő a jelentősen domináló csillogás, a küszöb alsó peremére is került egy-egy díszléc, követve a 17 col átmérőjű alumínium keréktárcsák mattezüst karakterisztikáját. A sárvédőívek megfelelő arányúak, a választott kerékméret optimális, az egész autó egységességét erősíti.

Kifogástalan tehát a formavilág, mely a Peugeot 3008 kialakítását jellemzi, s nincsen ez másként a far jellegzetes pontjait mustrálva sem. Sőt, megkockáztatjuk a kijelentést: a franciák talán itt találták el a legjobban a kissé formabontóba hajló, ám cseppet sem zavaró, ugyanakkor néhol eltúlzott dizájnkörnyezetet, hiszen a háromszögalakzatra hajazó, oroszlánkarmolás-mintára emlékeztető LED csíkokkal felvértezett helyzetjelzők különösen feltűnőek már messziről is. Remek tehát a látvány, hozza az igazi Peugeot-érzést – viszont a tervezőmérnökök láthatóan érezték, elég is ennyi a szélsőségesebbnek tűnő megjelenés alkalmazásából, s a lökhárító kiképzése, alatta a minimalista diffúzoros jelleg is visszafogott.

Prémiumos jelleg a beltérben is

Kényelem, komfort az elsődleges: lehetne ez egyfajta szlogen is, ha a Peugeot 3008 enteriőrjéről esik szó. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a Napimagazinnál járt tesztautó magas felszereltségű Allure csomaggal érkezett, bőr-szövetkárpit kombinációjú első és hátsó fotelekkel, lágy vajbőr belső bevonatokkal.

Az ülések ergonómiailag kifogástalannak tűntek, bár comb- és deréktámaszt nem tartalmazott a konfiguráció, viszont hosszában és széltében is remekbeszabottan tartó ülő, illetve hátlapok tekintetében nem volt panasz. A hátsó, 60:40 arányban dönthető hátsó hármas üléssor befogad ennyi felnőttet is gond nélkül, feltéve, ha átlagos testalkatról van szó, s az utazók magassága sem több úgy 185 centiméternél. Igaz, a fejtér itt az átlagosnál kicsit szellősebb, viszont ha az elöl utazók a megszokottnál hátrébb tolják az üléseket, bizony a lecsökkent térdtér hatásaképp feljebb kell tornásznunk magunkat (megnyújtott fejtámlák is, hosszirányban kellemes intervallumon belül állíthatóak), viszont így már sanszos, hogy kisebb-nagyobb bukkanóknál fejünkkel súroljuk a tetőkárpitot.

Mint ahogyan azt az oroszlános márka többi képviselőjénél is megszokhattuk, a kormánykerék fogása kifejezetten kellemes, tenyérbe simuló, ám nem követi a jelenlegi trendet, azaz például a 208-ban, 2008-ban, vagy akár a 308-ban jelen lévő redukált átmérőjű kormány megoldásokat. Ez nem jelent problémát, mindkettő változat használata megszokás kérdése. A vezetőálláshoz tartozó központi műszeregység viszonylag jól olvasható, az adatok visszajelzése jó, viszont tükröződésre és fals csillogásra való hajlam észlelhető menet közben.

Ergonómia

Hatsebességes manuális kéziváltóval próbáltuk a Peugeot 3008 modellt, a fokozatok jól kapcsolhatóak, viszont maga a sebességváltó elhelyezése túl magasra került, nyújtózva lehet csak elérni, továbbá ha a vezető melletti ülésen helyet foglaló utas menet közben mondjuk a klíma állításával babrál, könnyedén beleütközhet az épp sebességet váltó sofőr ténykedésébe. Ez nem kifejezetten szerencsés, mint ahogyan a középkonzoli könyöktámasz elhelyezkedése sem, a cockpit irányú végállás rövid, így az autót vezető pihentetett karral nehézkesen éri el a túlzottan előre helyezett váltókart.

Megszokást igényel a középkonzoli légbeömlők alá helyezett gombsor kezelése is, ez könnyen elvonhatja a figyelmet a vezetés közben. Az infotainment, a 240 Watt összteljesítményű JBL audio és WIP Com 3D videorendszer, s egyben navigációs rendszer kijelzője a középkonzol felett lett elhelyezve, indításkor autmatikusan felnyílik, ez illusztris látvány; a megjelenítő részletes, jól közvetíti az információkat.

Tesztelt Peugeot 3008 crossoverünkbe head-up displayt is kapott a még komfortosabb és biztonságosabb vezetési élmény érdekében. Az áttetsző polikarbonát lapkára alapvető információk kivetítését lehet beállítani, mint például a pillanatnyi sebesség, vagy az optimális követési távolság tekintetében.

Helykihasználás: szinte elsődleges szempont egy családi egyterűnél

Unalomig ismételjük minden olyan autótesztünkben, amely révén a családi autó-megoldások kerülnek előtérbe, hogy az egyik legsarkalatosabb pont ilyen esetekben a pakolhatóság, helykihasználás. A Peugeot 3008 alaphangon 432 literes csomagtérrel rendelkezik, ez az érték egészen 1604 literig srófolható.

Mindhárom hátsó ülés (akár egyenként is) szimpla gombnyomással síkba dönthető, így pillanatok alatt megtalálhatjuk a leginkább ideális rakfelület kialakítást. Ráadásként pedig jelen van a lehajtható, akár 200 kilogrammal terhelhető csomagtér-perem is, mely révén játszi könnyedséggel rámolhatunk ki és be az autóból, nem beszélve a három fokozatban állítható magasságú csomagtérpadlóról. Pluszban még 12 voltos csatlakozót, számos rekeszt, tárolóhelyet és felszereltségi elemet is kapunk, no meg egy önálló zseblámpa is rendelkezésre. Kellhet-e ennél több?

Profilváltót is találhatunk a Peugeot 3008 utaskabinjában. Ez a Grip Control csúszásgátló rendszer, állításával a hajtáslánc optimalizáltan alkalmazkodik esős, sáros, havas útviszonyokhoz is, akár könnyedebb offroad környezetekben is.

A Peugeot 3008 jelenleg legfrissebb változata, annak Allure felszereltségű verziója természetesen fel lett vértezve a jelenkori legfontosabb biztonsági kiegészítőkkel. Így hát nem meglepő az első parkoló- és tolatóradar, a tolatókamera, az ESP illetve a szériafelszereltséghez tartozó hat légzsák jelenléte. A karosszéria jelentős megerősítést kapott, az esetleges ütközés energiái nagy mértékben elnyelésre kerülnek, frontális ütközés esetén a biztonsági kormányoszlop csak csekély mértékben mozdul el az utastér felé, valamint csökkenti a motor és/vagy váltómű utastérbe behatolásának kockázatát.

Nem hazudtolja meg önmagát most sem a 2 literes PSA gázolajos egység

Szeretjük a PSA dízeleit. Ez tény, legyen akár 1.6, vagy 2 literes erőforrásokról szó. Jelen esetben a próbára tett Peugeot 3008 az utóbbit, tehát a konkrétan 1997 köbcentiméteres, 4 hengeres soros turbótöltött gázolajossal lett szerelve. Az aggregát 150 lóerőt képes mozgósítani 3750 percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték pedig 340 Newtonméter, 2000-es RPM-en. A motor karakterisztikája fenti adatok tükrében kellően dinamikus, combos, alacsony fordulatszám-tartományokban is remekül kiautózhatók az egyébként hosszúra nyújtott sebességfokozatok, turbólyuk minimálisan érzékelhető 2000 alatt. Fulladásra is hajlamos ugyanakkor az egység, indulásnál hirtelen gázadással esik a fordulatszám, de utána hamar magára talál a hajtáslánc.

Fogyasztás tekintetében átlagosak a tapasztalatok: városi használattal 7.8 liter/100 kilométeres értéket rögzítettünk, mely 0.7 literrel felülértékeli a gyárilag megállapított értéket; országúti környezetben viszont kellőképpen takarékos a Peugeot 3008 2 literes HDi dízele, ugyanis 4.5 literes üzemanyag-felhasználást mértünk 100 kilométerre (115 kilométer megtett út, folyamatos, 90 kilométer/órás sebességgel, váltakozó emelkedők, lejtők, egyenes szakaszok mellett). Itt mindössze 0.2 literes visszafogottság mutatkozott a gyári adathoz képest.

Kedvező feltételekkel, az árképzés és a kedvezmény mértéke is optimális

A Peugeot 3008 alapból 5 év, vagy 100 000 kilométer kiterjesztett garanciával vásárolható meg, felszereltségtől függetlenül. A belépő szintet az Access csomagos, 120 lóerős, 1.6 literes VTi benzinmotorral szerelt verzió jelenti, 5 165 000 forintos kedvezményes listaáron (az alap listaár 5 915 000 forint, az igénybevehető kedvezmény mértéke 750 000 forint. Kereken 8 000 000 forintos kedvezményes listaáron vihető haza a Peugeot 3008 csúcsfelszereltségű (Allure) verziója, itt 2 literes, 163 lovas HDi dízellel szerelt autóról van szó, 6 fokozatú automataváltóval megspékelve. A tesztben szereplő modell szintén az Allure felszereltséget kapta, 2 literes 150 lóerős Hdi gázolajossal, 6 sebességes manuális váltóval jelenleg 7 600 000 forint a végösszeg (750 000 forint kedvezménnyel), amit a kasszánál kell hagynunk.

2014 Peugeot 3008 2.0 HDi specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4365 mm

Szélesség: 1837 mm

Magasság: 1639 mm

Tengelytáv: 2613 mm

Első gumik mérete: 235/40 R19

Hátsó gumik mérete: 235/40R19

Tömeg, üresen: 1504 kg

Össztömeg: 2080 kg

Csomagtartó mérete: 432 liter, 1604 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 195 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.7 másodperc (gyári), 9.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.8 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.1 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 146 g/km

Még több információ a Peugeot magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Megkezdték a Volvo XC60 gyártását Kínában

A Volvo Cars megkezdte a legmagasabb darabszámban eladott városi terepjárója, az XC60 gyártását chengdui gyárában, hogy a dinamikusan növekvő helyi keresletet gyorsabban kielégíthesse. A Volvo XC60 a második modell, melyet Chengduban gyártanak. A Volvo S60L gyártását még 2013 novemberében kezdték meg itt.

A paletta bővítésével Chengduban 500 új munkahely is létesül, és ezzel összesen 2 650-re emelkedik a gyár munkavállalóinak száma.

A Volvo XC60 a világ legtöbb országában, így Kínában is a legnagyobb darabszámban eladott Volvo modell. Globálisan az XC60 eladásai 20.4%-al növekedtek 2014 első kilenc hónapjában, és ez 98 309 eladott autót jelent, míg ugyanezek a mutatók Kínában: 32.4%-os eladás növekedés és 24 904 eladott autó. Az XC60 2008 őszi premiere óta idén átlépte a félmilliós eladott darabszámot.

„Az XC60 gyártásának megkezdése Chengduban a legutóbbi mérföldkő a Volvo Cars átalakulási folyamatában, hiszen Kína ma a legnagyobb piacunk” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök vezérigazgatója.

A chengdui gyár a Chnegdui Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónában található Közép-Kínában. Az üzem éves kapacitása 120 000 autó. A Volvo Cars-nak található még egy gyára az országban, Daqingban, északkelet Kínában, ahol a Volvo XC Classic – a Volvo XC90 első generációjának – helyi piacra szánt összeszerelése folyik. Mindemellett a Volvo Cars működtet egy motor-összeszerelő gyárat Zhangjiakou-ban, északnyugat Kínában, amely 2013 ősze óta biztosít motorokat a chengdui és daqingi gyár számára.

„A chengdui gyár teljes mértékben egy szinten működik az európai gyárainkkal” – mondta Lars Danielson, a Volvo Cars China Operations elnökhelyettese és a Volvo Car China vezérigazgatója. „Mind a minőség, a technológia, a felszereltség és a munkakörnyezet tekintetében, mind a biztonság és környezetvédelem területén teljes mértékben megfelel a chengdui gyár a Volvo Cars globális sztenderdjeinek és előírásainak.”

A Volvo Cars kínai eladásai 36%-kal nőttek 2013-hoz képest., és ez meghaladja a teljes prémium szegmens eladásait, így a Volvo piacot szerzett a fő versenytársaktól. Az XC60 és az S60L mellett Kínában szintén népszerű a saját szegmensében első helyen álló V60, és a V40 és V40 Cross Country. Jelenleg több mint 160 hivatalos márkakereskedés van Kínában, de ez a szám is dinamikusan növekszik.

„Az autóvásárlóknak Kínában nincsenek alacsonyabb elvárásai, mint Európában. Prémium minőségű termékeket keresnek” – mondta Lars Danielson. „Az ügyfeleknek sok választási lehetőségük van, és nagy a verseny a kínai piacon, ezért is fontos, hogy az európai gyáraktól megszokott magas minőségű Volvók gördüljenek ki a chengdui üzemből is.”

Folyamatosan zajlik az új Ford Focus gyártása Németországban

A németországi Saarlouis Üzem szerelőszalagjáról néhány héttel ezelőtt gördült le az első új Ford Focus. A Ford 220 millió eurót fektetett be az új modell gyártásába, ez az első üzem abból a nyolcból, amelyek négy kontinensen gyártják majd az új Focust, amely az elmúlt két évben a világ legkelendőbb autójának bizonyult. A 140 piacon értékesített Focust a Ford évente több mint 1,5 milliós darabszámban képes gyártani.

A németországi Saarlouis Karosszéria- és Összeszerelő Üzem szerelőszalagjáról két hete legördült az új Ford Focus, a globális sikermodell még kifinomultabb változatának legelső példánya, s ezzel megkezdődött az autó kiszállítása az európai márkakereskedésekbe. A Ford mintegy 200 millió eurót (azaz körülbelül 250 millió dollárt) fektetett be az új Focus gyártásának beindításába. A német üzem az első abból a nyolcból, amelyek négy kontinensen gyártják majd az új Focust: Argentínában, Kínában, Oroszországban, Tajvanon, Thaiföldön, az USA-ban és Vietnamban. A nyolc Ford-üzem együttes éves gyártókapacitása meghaladja az 1,5 millió darabot, s az általuk készített autók a világ 140 piacán lesznek kaphatók.

“A Ford Focus család a világ legkelendőbb típusának számít.” – mutat rá Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Az új Focusnak köszönhetően a világelső modell most még jobb lett – vagy ’besser’, ahogyan itt Németországban mondjuk!”

Az új Ford Focus még merészebb, még több érzelmet kifejező formavilágot, aprólékos kidolgozású, ösztönösen használható utasteret, a napi használatot megkönnyítő technológiákat és még takarékosabb motorokat kínál vásárlói számára. A fejlett technológiák közt megtalálható az Európában most bemutatkozó SYNC 2 fedélzeti szórakoztató és csatlakozási rendszer, amelynek nagy felbontású, színes érintőképernyőjén és fejlett hangvezérlésével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Ugyancsak a Focusban jelenik meg a világon először a Ford új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológiája, ami segít a vezetőnek két autó közé beállni. Újdonság még, hogy a továbbfejlesztett Active City Stop rendszer immár 50 km/órás sebességig működik. Az autó megújult európai motorpalettáján megjelenik az új, 1,5 literes EcoBoost benzinmotor és az új 1,5 literes TDCi dízel is; az új Focus akár 19 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a kifutó modell. A 99 g/km CO₂-kibocsátású Focus 1.0 EcoBoost modell továbbra is szerepel a kínálatban; ez az első, nem hibrid hajtású családi autó Európában, amelynek CO₂-kibocsátása 100 g/km alatt van. Mióta az első Focus 1998-ban megjelent, világszerte több mint 12 millió darab kelt el belőle, s e mennyiség több mint fele (6.9 millió darab) Európában talált gazdára.

Turán: befejeződött a Magyar Országos Rali Bajnokság utolsó futama

Egy fa jobbról, egy balról. Az az erdei pálya szedte az áldozatait.

Főleg a magyarokat egyébként, hiszen számukra volt nagyon új az a körülmény, hogy a nyom kiválóan tapad, ám ha a kerék kijön belőle, akkor úgy csúszik, mint a korcsolyapálya. A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős is megtapasztalta ezt a Waldviertel-rali 12. gyorsasági szakaszán, amelyen 100 km/óra körüli tempóval megcsúszott a Peugeot 208 T16 R5…

„Egy nagyon tempós balkanyarban az autó eleje kijött a nyomból, és kevés hiányzott, hogy vissza tudjam irányítani… De abban a pillanatban a jobb hátulja nekicsúszott egy fának, ami átfordított minket, így az autó bal elejével meg egy másik fát találtunk el. Ez pont elég volt ahhoz, hogy ne tudjuk folytatni a versenyt” – mondta szomorúan Turán Frigyes, aki egész nap remekül autózott, és az abszolút második helyről esett ki az országos bajnoki sorozat osztrák zárófutamán…

A pilóta azt is elárulta: szó sem volt kockáztatásról, vagy teljes erőbedobásról, hiszen nem lett volna értelme. A végeredmény szempontjából nem osztott, nem szorzott volna.

„Kissé igazságtalannak érzem, hogy egész évben mindent beleadtunk, nagyon akartuk a sikert, de valami mindig közbeszólt. Nagyon vártuk ezt a szezont, nagy reményeket fűztünk hozzá, ehhez képest életünk egyik legrosszabbja volt, amit nyilván nagyon sajnálunk. Nagyon igyekeztünk, néha talán többet is akartunk vállalni, mint amire az adott lehetőségek mellett képesek lettünk volna. Ebben magamat is hibásnak érzem. De most már le kell zárni ezt az évet és előre nézni, előre menni. Most úgy érzem, a Peugeot 208 T16 tökéletesen összeállt, ráadásul megbarátkoztunk, így jövőre bajnokesélyesek lehetünk vele, aztán majd meglátjuk, így lesz-e…”– tette hozzá Frici.

Forrás: Just Creative

Legyártották Európában a 3 milliomodik Ford 1.5 literes dízelmotort

Európában a Ford elkészítette hárommilliomodik alacsony károsanyag-kibocsátású, kis lökettérfogatú dízelmotorját, egy 1,5 literes TDCi erőforrást. Az Egyesült Királyságbeli Dagenham Dízelmotor Üzemben legyártott egység a Ford egyre szélesebb, Euro VI szabványú motorkínálatának tagja. A Ford eddigi legtakarékosabb modern dízelmotorja jelenleg a B-MAX és Fiesta modellekhez rendelhető meg, és hamarosan megjelenik az új Focus, az új C-MAX és Grand C-MAX, valamint a vadonatúj Mondeo kínálatában is.

Európában a Ford elkészítette hárommilliomodik alacsony széndioxid-kibocsátású, kis lökettérfogatú dízelmotorját. A nevezetes 1,5 literes TDCi erőforrás – a Ford egyre szélesebb, Euro VI szabványú motorkínálatának tagja – az Egyesült Királyságbeli Dagenham Dízelmotor Üzemben hagyta el a szerelőszalagot.

Határozottan jelzésértékű, hogy a mérföldkövet jelentő hárommilliomodik motor éppen a Ford eddigi legtakarékosabb és legmodernebb dízele, az 1,5 literes TDCi erőforrás, ami hamarosan megjelenik legnépszerűbb személyautóinkban.” – véli Dirk Heller, a Ford Európa gyártásért és hajtásláncokért felelős igazgatója.

Az 1,5 literes blokk legújabb változata először az új Focushoz lesz megrendelhető, majd pedig a vadonatúj Mondeo, valamint az új C-MAX és Grand C-MAX kínálatában is feltűnik majd. A dugattyúk, csapok és tömítések hat mikron vastagságú, gyémántjellegű szénbevonata csökkenti a belső súrlódást, javítva ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a motor finom járását. A hatékonyabb levegőellátásról az áttervezett, változó geometriájú turbótöltő gondoskodik, a nitrogénoxid-kibocsátást pedig NOX-csapda mérsékli. Ugyancsak Dagenhamban készül a Ford 1,6 literes TDCi motorja is, ami az Auto-Start-Stop rendszerrel kombinálva 85 g/km CO₂-kibocsátással működik a Fiesta ECOnetic modellváltozatban. Ugyanez az 1.6-os erőforrás hajtja majd a vadonatúj Ford Mondeo ECOnetic modellt is, aminek kategóriaelső CO₂-emissziója mindössze 94 g/km.

A Ford világszerte értékesített dízelmotorjainak több mint fele a Dagenham Üzemben készül, köztük a Mondeóban bemutatkozó vadonatúj, nagy teljesítményű, 210 lóerős, 2,0 literes TDCi egység is. A Ford dízel erőforrásainak legnagyobb európai piaca Nagy-Britannia, Németország, Olaszország és Franciaország, ahol a dízelautók aránya 47 és 60 százalék közt mozog – de kiemelkedően erős még a dízelmotoros Fordok iránti igény Portugáliában, Írországban és Romániában is, ahol a személyautók több mint kétharmadát ilyen erőforrással rendelik meg a vásárlók.

LEGFRISSEBB

Véget ért a Volvo V90 pályafutása

0
A Volvo V90 végső gyártási ciklusa is lezárul, ezzel a márka egyik leghosszabb, több mint hat évtizedes kombis hagyománya ér véget. Az első Amazon...

Bugatti Chiron: az autóipar ikonikus mesterműve

TESZTJEINK