Főoldal Blog Oldal: 510

55 év MINI-történelem a BMW Múzeumban

Új időszakos kiállítás nyílt 2014. november 27-én a BMW Múzeumban, amely a MINI 55 éves történetét mutatja be az érdeklődőknek. A kiállítás november 28-i nyitópartiján a The Rifles rockzenekar gondoskodott a felhőtlen hangulatról.

55_ev_mini_tortenelem_bmw_muzeum

2014 november 27-től a MINI – a BMW Group ikonikus, nagyvárosi autókat gyártó márkája – kerül „A MINI története” elnevezésű időszakos kiállítás középpontjába. 2016. január 31-ig a BMW Múzeumba ellátogató érdeklődők első alkalommal gyönyörködhetnek a több mint 30 kiállított, eredeti MINI modellben, illetve a számos apróbb kiállítási tárgyban és kiegészítőben, amelyek együtt a MINI 55 éves sikertörténetét ölelik fel. Számtalan fénykép, film, vázlatrajz és rengeteg érdekes háttérinformáció együttesen meséli el a hagyományteremtő- és tisztelő brit prémium autógyártó történetét, húsz egymásból nyíló kiállítótermen át. November 28-án a BMW Múzeum nagyszabású partit rendez az új kiállítás megnyitása alkalmából.

„A MINI inspiráló és magával ragadó, szembeszáll a korlátokkal, miközben mosolyra fakaszt a szép formájával” – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI-ért is felelős tagja az exkluzív kiállítás megnyitása alkalmából. „Egy MINI és a vezetője közötti kapcsolat erőteljesen érzelmi alapú. A BMW Múzeumban megnyíló színes, sokrétű kiállítás és az ezt kísérő különleges kiadvány átfogó képet ad a gazdag hagyományait hűen őrző márkáról – egészen az 1959-es eredeti Mini-től napjainkig. Már nagyon várom, hogy köszönthessem a kiállításra látogató MINI-rajongó tömegeket, akik hozzánk hasonlóan osztoznak a MINI-szenvedélyben” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer.

„Ahogyan a Rolls-Royce Motor Cars legutóbbi „vendégfellépése”, úgy eme különleges MINI kiállítás is lehetőséget ad nekünk arra, hogy egy teljesen új oldalról, érdekes részletességgel mutassuk be látogatóinknak a BMW Group örökségekben bővelkedő márkáit. A kiállítás során a legváltozatosabb szempontok alapján engedünk minden eddiginél mélyebb bepillantást a MINI történetébe és hátterébe, mindezt fiatalos, lendületes és újító stílusban” – fogalmazott Gabriele Fink, a BMW Múzeum vezetője.

A jellegzetes modellek és az úttörő dizájn széles tárháza

A kisautó nagy története: a különleges kiállítás a MINI fejlődéstörténetét helyezi a reflektorfénybe. Az informatív és izgalmas utazás során a látogatók a tradicionális brit márka összes fontos mérföldkövébe betekintést nyerhetnek, az olyan korai, helytakarékos klasszikus modellektől kezdve, mint a Morris Mini Minor és a Mini Traveller, egészen az összetéveszthetetlenül modern ruhát öltő első új MINI modellig, amelynek gyártását 2001-ben indította be a BMW Group. A kiállított modellek mellett a márka tanulmányautói és kreatív prototípusai is helyet kapnak a múzeumban, így a MINI lakóautó és a medencével felszerelt MINI limuzin is, amelyek a MINI égisze alatt készülő modellekben rejlő megdöbbentő sokszínűséget és a hagyománytisztelő márka ügyfélközpontúságát hirdetik.

Az apró kiegészítőktől egészen a korhű harmóniáig

A márka előkelő öröksége, a brit hagyományok iránti hűsége és büszkén vállalt életszemlélete az 1960-as évektől kezdve egészen napjainkig mindvégig a popkultúra szerves része volt (ékes példa erre a Beatles együttes márka iránti elkötelezettsége is). Az 1990-es években Mr. Bean világszerte nagy népszerűségnek örvendő tévésorozata rajongók sokaságával bővítette a Mini táborát a bolygó minden szegletében. A BMW Múzeum a MINI kiállítás 20 termében sorra veszi eme kulturális és történelmi összefonódás minden egyes mozzanatát. A márka történetében elkülöníthető egyes korszakok iránti átfogó érdeklődést korhű hangulatú prezentációval és ritka kiegészítők, filmek, fényképek, reklámok és vázlatrajzok bemutatásával elégíti ki a gyártó. A MINI története elnevezésű kiállítás egy felejthetetlen utazás a MINI fél évszázadot felölelő legendájában.

BMW Múzeum – kézzelfogható, interaktív történelem

A minden korosztályból érkező látogatók a BMW márkáinak múltjába, jelenébe és jövőjébe nyerhetnek betekintést a BMW Welt-et, a BMW Múzeumot és a BMW gyárát egyesítő épületkomplexumban, amelyben a BMW Múzeum fontos szerepet játszik. 2008-as újranyitása óta hatalmas sikerrel jeleníti meg a BMW múltját, miközben bepillantást enged a márka jövőjébe is. A múzeum a mobilitás átfogó témakörét is részletesen taglalja, a fiatalabb látogatók széleskörű tájékoztatása érdekében: a Junior Múzeum különleges, játszva tanító programokkal kedveskedik a komplexumba ellátogató gyermekeknek és fiataloknak. A BMW Múzeumnak mindeközben saját története is van: 1973-as építésével a Németországban található autóipari múzeumok egyik legrégebbi képviselője, épületét ráadásul 1999-ben műemlékké nyilvánították.

Időjárási tesztlétesítményt épít a Ford Németországban

A Ford által felépíteni tervezett új kölni időjárási szélcsatorna lesz a világ legmodernebb ilyen jellegű tesztlétesítménye: a szélcsatorna akár 250 km/órás szél előállítására is képes, ami már majdnem megfelel egy 5-ös erősségű hurrikán sebességének.

ford_kozpont_nemetorszag_koln

Az új tesztközpontban a tengerszinttől kezdve egészen 5200 méterig szimulálhatók a magasságok – ez utóbbi érték meghaladja a Tibeti Fennsík átlagos magasságát. A vizsgálatok ugyanúgy folyhatnak mínusz 40 fokos sarkköri hidegben, mint 55 Celsius fokon, ami csupán 2,8 fokkal alacsonyabb a Szaharában valaha mért legnagyobb forróságnál. A levegő páratartalma 10 és 95 százalék között változhat, így a Föld legszárazabb sivatagainak és legpárásabb esőerdőinek klímája egyaránt előállítható. Németországban mérhetik majd a legalacsonyabb és legmagasabb hőmérsékleteket, a legszárazabb és legpárásabb klímát, nem beszélve a hurrikánerejű szelekről – mihelyt a Ford felépíti új időjárási tesztlétesítményét Kölnben. A vadonatúj, több millió dolláros beruházással létrehozott kísérleti központ – ami a tervek szerint az elmúlt évek legmodernebb szélcsatornás tesztlétesítménye lesz a világ autóiparában –, két szélcsatornája akár 250 km/órás szél előállítására is képes lehet, ami már majdnem megfelel egy 5-ös erősségű hurrikán sebességének.
A tesztközpont laboratóriumában a tengerszinttől kezdve egészen 5200 méterig szimulálhatók a magasságok; ez utóbbi érték meghaladja a gyakran a ‚Világ Tetejének‘ is nevezett Tibeti Fennsík átlagos magasságát. “Világszerte értékesített járműveink közel fele 1000 méternél magasabban fekvő régiókban, például az Alpokban vagy a Pireneusokban talál gazdára.” – avat be Barb Samadzich, a Ford Európa általános vezérigazgató-helyettese. “Új, világelső időjárási tesztlétesítményünk is világosan jelzi, hogy a Ford elkötelezetten igyekszik a legfejlettebb teszt-technológiákat alkalmazni, mivel vásárlóinknak kiváló minőségű, világszínvonalú autókat szeretnénk kínálni.” A modern létesítményben négy elkülönített szoba is lesz, amelyekben az autókat mínusz 40 fokos sarkköri hidegre fagyaszthatják, vagy éppen 55 Celsius fokra hevíthetik, ami csupán 2,8 fokkal alacsonyabb a Szaharában valaha mért legnagyobb forróságnál. Mindemellett a levegő páratartalma is változhat, vagyis a központ technológiája ugyanúgy képes előállítani a legszárazabb sivatagok 10 százalékos páratartalmát, mint az esőerdők 95 százalékos klímáját. Az 5500 négyzetméter alapterületű, vagyis futballpályányi méretű tesztlétesítmény felépítése ugyanakkor a Ford kölni Merkenich tervezési központjának fontosságát is kihangsúlyozza, ami világszerte vezető szerepet játszik a Ford globális B- és C-kategóriájú modelljeinek formatervezésében és fejlesztésében.

Bemutatjuk az új Audi A1 és A1 Sportback modelleket

2010-es piaci megjelenésétől számítva eddig több, mint 500 ezer eladott példánya egyértelműen igazolja az Audi A1 és az A1 Sportback töretlen népszerűségét. A négykarikás márka kisautói most még vonzóbbá váltak, külső és belső dizájnjuk tekintetében egyaránt.

audi_a1_2015_autoaddikt

Vadonatúj színárnyalatok és dekorelemek kölcsönöznek számukra még tetszetősebb megjelenést, miközben e kompakt modelleket a középkategória autóit idéző menettulajdonságok jellemzik. Nagyszilárdságú karosszériaszerkezetük és rövid tengelytávjuk különösen agilissá és fordulékonnyá avatja őket.

Hat új vagy jelentősen továbbfejlesztett benzin- és dízelmotor – első ízben kínálja az Audi két teljes egészében új fejlesztésű, háromhengeres aggregátját. Az 1.0 TFSI és az 1.4 TDI az élvezetes vezetés kárára kötött kompromisszumok nélkül bizonyul rendkívül takarékosnak. A motorpaletta tagjainak üzemanyag-fogyasztása akár tíz százalékkal is elődeiké alatt alakulhat, teljesítményük pedig 66 kilowattól (90 LE) 141 kilowattig (192 LE) terjed. Mindegyik erőforrás a hétfokozatú S tronic sebességváltóval is rendelhető.

Az Audi A1 elektromechanikus szervokormánya szintén teljes egészében új tervezés, s a sebesség növekedésével arányosan mérsékli rásegítése mértékét. Karakterisztikája az új Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül a vezető igénye szerint alakítható, aki a jármű olyan főegységeinek működését is befolyásolhatja, mint például a lengéscsillapítók szabályzása. A könnyűfém keréktárcsák kínálata egészen 18 col peremátmérőig tart.

Új rendszer jellemzi a felszereltségi kínálatot is, az új design és sport felszereltségi szintekkel az ügyfelek még jobban egyéni ízlésükre szabhatják Audi A1 modelljeiket. A választékban további összeállítások és csomagok is szerepelnek. Újdonság az Audi A1 nagyvárosi karakterét kiemelő active kit együttes.

Az infotainment-palettát elsősorban a fiatal autósok igényei szerint állították össze, csúcsán az MMI Navigációs rendszer plusz és az autótelefon-modullal kiegészített Audi connect áll. Utóbbi az Audi connect internetes szolgáltatásait hozza el az autóba, és WLAN-hotspotot is tartalmaz.

A sportos csúcsmodell szerepét 170 kW (231 LE) teljesítményével és quattro állandó összkerékhajtásával továbbra is az Audi S1 és az S1 Sportback tölti be. Az Audi S1 álló helyzetből mindössze 5,8, az S1 Sportback pedig 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Sportos hangolású futóművük még agilisabb menettulajdonságokat kölcsönöz számukra, első és hátsó légterelőik, illetve kipufogórendszerük négy végcsöve pedig már az első pillantásra egyértelművé teszi kiemelkedő képességeiket.

Még több fotó: http://www.napimagazin.hu/bemutatkozik-az-uj-audi-a1-es-a1-sportback/

Los Angeles-i Autószalon: ilyen az új Mazda CX-3

A Mazda nemrégiben leplezte le az új Mazda CX-3 modellt a Los Angeles-i Autószalon első, szakmai napját megelőző, zártkörű belső rendezvényén.

mazda_cx_3_autoaddikt_los_angeles

Az új kompakt szabadidő-autó az ötödik a Mazda termékkínálatában, mely a márka díjnyertes SKYACTIV technológiájának elemeit használja, a ’KODO – A mozgás lelke’ dizájn-irányzat által meghatározott formában. A globális bevezetés következő lépése a piacra lépés Japánban, 2015 tavaszán, mellyel a B-szegmens SUV a Mazda modellcsalád lényeges tagjává válik.

Az új modell Európában a 2.0 literes SKYACTIV-G benzinmotorral (két teljesítményszinten), ill. az 1.5 literes SKYACTIV-D tiszta üzemű dízelmotorral lesz elérhető. A motorokhoz hatfokozatú manuális, vagy automataváltó kapcsolódik, két-, vagy opcionálisan választható négykerék-hajtással. A Mazda a CX-3-ba is beépíti a továbbfejlesztett i-ACTIVSENSE aktív biztonsági rendszereket, ill. az autó megkapja a kiemelkedően biztonságos, ugyanakkor ultrakönnyű és mégis merev SKYACTIV-karosszériát. A modern piaci elvárásoknak megfelelően ebben a modellben is megtalálható majd a Mazda különleges kapcsolódási rendszere, az MZD-Connect.

A Los-Angeles-i Autószalon látogatói az új Mazda CX-3 mellett találkozhattak az új Mazda MX-5-tel, a Mazda CX-5 és a Mazda6 2015-ös, frissített változatával, melyek szintén itt debütáltak. Az autókiállítás egyébként november 21-30-ig áll nyitva a nagyközönség számára.

Még több fotó a témában: http://www.napimagazin.hu/los-angeles-i-autoszalon-ime-az-uj-mazda-cx-3/

7 év után ismét a Ford áll a Magyar Országos Rallye bajnokság élén

A Benik Balázs által a Magyar Országos Rallye Bajnokságban Ford Focus WRC-vel három alkalommal, 2003-ban, 2006-ban és legutóbb 2007-ben megszerzett abszolút bajnoki cím óta 7 év után először végzett Ford az abszolút első helyen a hazai bajnokságban: kiegyensúlyozott és megbízható versenyzéssel egy R5-ös Ford Fiesta-val lett ismét magyar abszolút rallybajnok a Ford Hovány által támogatott Kazár Miklós és Szőke Tamás.

ford_fiesta_r5_rallye_hovany_szentendre_napimagazin

A Maximmun Racing Team Ford Hovány által is támogatott párosa az idei hat futam mindegyikén célba ért, kétszer győztesként intették le őket, de további dobogós és pontszerző helyeket is elkönyvelhettek. A döntés mégis az utolsó futamra maradt, amit a csapat győzelemmel hozott el, így végül magabiztosan gyűjtötték be az újabb elsőséget, egy olyan esztendőben, amely ismét változást hozott a kettős életében. A 2013-as Citroen Xsara WRC után idén egy R5-ös Ford Fiestával vágtak neki a bajnokságnak. Sőt év közben még egy kisebb kalandozást is tettek és egy futam erejéig egy RRC-vel mentek, mely azonban nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, így a fehérvári viadal után visszatértek az eredeti elképzelésekhez. Nem bánták meg, hiszen így végig vezetve gyűjthették be az újabb abszolút elsőséget.

„A megbízhatóság nagyon fontos egy ilyen bajnokságban.” – fogalmaz az immáron háromszoros abszolút bajnok Kazár Miklós. „Nem kell mindig, minden áron a leggyorsabbnak lenni, hogy végül megnyerjünk egy sorozatot. Mint az élethez, ehhez is ész kell. Szerencsére jól gazdálkodtunk a magunk  és az autónk erejével, mely meg is hozta számunkra az újabb győzelmet. Minden versenyhétvégére kiválóan felkészített Ford Fiestat kaptunk a csapattól, hamar megbarátkoztunk az autóval, és a folytatást tekintve is látunk még benne lehetőségeket. Örülök, hogy a Mitsubishi és a Citroen után Forddal is bajnokok lettünk, ami ezzel a márkával utoljára Benik Balázsnak sikerült.”

Az elmúlt hónapokban Szőke Tamás navigátor is sokat dolgozott azért, hogy a csapatmegvédje az elsőségét Magyar Országos Rallye Bajnokságban.

„Nagyszerű idény volt.” – jelenti ki határozottan Kazár Miklós navigátora, Szőke Tamás. „Kiváló ellenfelekkel harcoltunk ismét a bajnoki címért, amit szerencsére idén is nekünk sikerült megszerezni. A WRC után nagy váltás volt az R5-ös autó, de nem csalódtunk benne. A végsebessége ugyan nem volt olyan magas, de végig stabilan számíthattunk rá. Ez pedig elengedhetetlen volt az éves összetett szempontjából. A nagy élmény mellett a közös pályafutásunkban is komoly lökést ad ez a teljesítmény, szeretnénk ugyanis minél tovább fennmaradni a csúcson, a kemény elvégzett munkának pedig erre a legjobb visszaigazolás.”

„Nagy öröm számunkra, hogy 7 év után ismét hazai abszolút rally bajnokot köszönthetünk. Bízunk benne, hogy a Ford Hovány támogatásának köszönhetően a Maximmum Racing Team csapata, a Kazár Miklós – Szőke Tamás páros a következő idényben is sikerrel veszi az akadályokat és bajnoki címét megvédve ismét első helyet szerez majd a Fordnak.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

Az Országos Rally Bajnokság végeredménye:

  1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) 113 pont
  2. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 80 pont
  3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 56 pont
  4. Ollé Sasa, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) 49,5 pont
  5. Krózser Menyhért, Papp György (Mitsubishi Lancer EVO IX) 38 pont
  6. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVI IX) 36 pont

A Kazár Miklós, Szőke Tamás kettős helyezései a 2014-es évben

Miskolc Rally: 1.

Fehérvár Rally: 3.

Veszprém Rally: 4.

Kassa Rally: 2.

Mecsek Rally: 2.

Waldviertel Rally: 1.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

A Ford tesztpályájának működését egy gigantikus szárító segíti

Eső, hó, jégeső, ónos eső… Mindez sajnos tökéletesen alkalmas arra, hogy korlátozza a Ford legfontosabb európai tesztpályájának használhatóságát, és melegebb égtájakra száműzze tesztcsapatát. Ám a Ford-nak egy gigantikus „hajszárító” – és egy hirtelen támadt ötlet – révén mégis sikerült megoldania, hogy a pálya egész évben nyitva állhasson tesztelői előtt.

ford_eurpai_tesztpalya_szaritogep

Az ihlet a hollandiai Schipol repülőtéren jött: a Ford tesztfeladatokért felelős kollégái éppen a vállalat állandó tesztpályájáról, a közeli Belgiumban fekvő Lommelből akartak elutazni (ahol az év egyharmadában esik), amikor hirtelen a szemükbe ötlött a megoldás. Az Olaszországba tartó gépük előtt egy sugárhajtóműves szárítógép dolgozott a kifutópályán. Hmm… Nem lehet, hogy ezt ők is tudnák használni? A tesztelők felvették a kapcsolatot a holland Liberty Gas Turbine vállalattal, ami a Liberty LGH 2500 Turbojet szárítókat gyártja – kifejezetten repülőterek számára – és még aznap délutánra megszerveztek egy üzemi próbát. Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító, 32 Ford Focus ST izomautó teljesítményét mozgósító gép úgy felszárítsa a pálya 1000 méteres szakaszát, hogy a tesztpilóták biztonságban dolgozhassanak. Az aszfaltszárító különösen hóesésben lesz majd hasznos, hiszen minden jegesedést és nedvességet letisztít majd az útfelületről, miután a csapat lesöpörte onnan a havat. Így hát a Ford az első autógyár, ami egy gigantikus „hajszárítót” rendszeresít – a tesztelés pedig nap mint nap zavartalanul folyhat Lommelben, függetlenül attól, hogy milyen az időjárás.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Liberty LGH 2500 Turbojet
Max. teljesítmény 99 LE / 6000 1/perc fordulatszámon 8.000 LE / 15.600 1/perc fordulatszámon
Hengerek száma 3 1 HATALMAS henger
Motor tömege 97 kilogramm 321 kilogramm
Motor hossza Egy A4-es papíron elfér Egy nagyméretű pótkocsin fér el
Menetkész tömeg 1101 kilogramm 8000 kilogramm
Utánégető nincs van
Végsebesség 180 km/óra 40 km/óra (traktoros vonzavontatással)

Az új MINI már idehaza is megvásárolható

Magyarországon is felfedte magát a MINI legújabb, ötajtós kiadása. A hazai premiernek a főváros szívében található és a brit kisautó által inspirált bár, a MINI BAR BUDAPEST adott otthont.
5_ajtos_mini_magyar_bemutato
A harmadik generációs MINI legfrissebb modellváltozatára is jellemzőek a brit prémium márka által képviselt értékek, mint a kiemelkedő vezetési élmény, a menetkényelem, a biztonság és a modern kommunikációs megoldások.

 A MINI történetében első alkalommal képviselteti magát a kisautók között ötajtós változattal. Az új MINI a háromajtós kiadáshoz képest 161 milliméterrel hosszabb lett, a tengelytávja pedig 72 milliméterrel megnövekedett, így a hátsó lábtér lényegesen kényelmesebb, aminek köszönhetően már 3 utas is utazhat a második sorban. A bőséges első és hátsó fejtér, a 278 literre megnövelt, kiválóan pakolható és variálható, valamint szintekkel elválasztható csomagtér új vásárlói célcsoportok figyelmét is felkelthetik. Az ötajtós kiadáson is megtalálhatóak a márkára jellemző karakteres megoldások, mint a hatszögletű hűtőrács, az első fényszórókat és a hátsó lámpákat körülölelő vastag krómkeret, továbbá a leendő tulajdonosok új, kibővült külső színekből válogathatnak, valamint extraként a tető és a külső visszapillantó-tükör házakat kontrasztárnyalatú fényezéssel is rendelhetik.

A rajongók által kedvelt és a MINI kisautóira kiemelten jellemző „gokart-feeling”, a megnövekedett kasztnival sem vesztett semmit az értékéből, erről a modellspecifikus hangolású futómű és a széles motorkínálat gondoskodik. Az ötajtós MINI négy változatban lesz elérhető a hazai piacon: a 136 LE teljesítményű Cooper, a 192 LE-s Cooper S benzines és a 116 lőerős Cooper D változatok mellett a kisautó kategória egyik legerősebb 170 LE teljesítményű és 360 Nm nyomatékú Cooper SD verziója is bemutatkozik. A csúcsdízel erőforrás rendkívül dinamikus és agilis menettulajdonságokat garantál az új ötajtós MINI-nek, mellyel a rövidebb testvérmodell karakterét követi, rendkívül kedvező fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek elérésével.

A széles körű alapfelszereltség mellett a MINI számtalan kiegészítői közül válogathatnak a vásárlók, amelyekkel tovább bővíthetik autójukban a kényelmi és biztonsági szolgáltatások körét, valamint a MINI-re jellemző módon teljesen egyedivé tehetik járművüket. A LED-technikájú fényszórók és LED-es nappali menetfény mellett a LED világítású utastér- és narancsszínű hangulatfények is választhatóak, továbbá esőérzékelő automatikus fényszóró-aktiválással, sőt parkoló asszisztenssel is rendelhető az új MINI. Az egyediséget a széles színválaszték mellett a tető és a külső tükörházak dekorációi, a motorházfedél-csíkok is jól szolgálják, de az üléskárpitok és belső felületek széles szín- és anyagválasztéka is hozzájárul. A hagyományosan elérhető különböző John Cooper Works csomagok mind a külső, mind a belső megjelenés sportosságát fokozzák.

Az új ötajtós MINI Cooper változata alapáron 5 869 000, a Cooper S kiadás 6 780 000, a Cooper D verzió 6 374 000, a Cooper SD modell pedig 7 155 000 forinttól vásárolható meg.

„55 év után elkészült az ötszemélyes gokart azoknak, akik a két hátsó ajtót hiányolták eddig a MINI-ről. Bízunk benne, hogy az eredeti MINI design, a hatékony motorok és a nagyobb belső és csomagtér által a gyermekesek, illetve akár a vállalati flották számára is reális lehetőséggé válik a MINI.  Így új célcsoportok is csatlakozhatnak az egyre növekvő rajongótáborhoz: a tavasszal bemutatott új háromajtós MINI-nek is köszönhetően Magyarországon idén rekordévre számítunk, Európában pedig az októberi hónap több mint 20%-os bővülést hozott a márkának” – mondta el Jávor Dániel, a MINI magyarországi márkamenedzsere.

Rajtra kész a Peugeot 2008 DKR

Alig másfél hónappal a rajt előtt a Peugeot 2008 DKR megkezdte átváltozását és a fekete karbon külsőt a versenyruhájára cserélte. A versenygép hivatalosan is elkészült, felvértezve várja, hogy nekivágjon a világ legkeményebb raliversenyének és összemérje tudását 4×4-es riválisaival.

peugeot_2008_dkr_rallye

Ahogy a várva várt január 4. közeledik, a Peugeot, a Red Bull és a Total szakembereiből válogatott technikai kommandó egyre rövidebb feladatlistái sűrűn feketéllenek a sok pipától. Annál színesebb viszont a Peugeot 2008 DKR ! Hét hónap egyszínűség után a francia mérnökök által kifejlesztett versenyautó most külsőt vált: a kék, piros és fehér színkombináció előkelőbb megjelenést kölcsönöz és jelzi, hogy az autó startra készen áll.

“Versenyszínekben sokkal agresszívebbnek tűnik!” – lelkendezik Cyril Despres, aki nincs hozzászokva ahhoz, milyen lenyűgöző hatása lehet a stílusnak ekkora karosszériafelületen. Stéphane Peterhansel pedig, rutinosan, azonnal kiszúrja, mi az új külső előnye a pilóták szempontjából: “A fehérrel szegélyezett utastérben nem lesz annyira melegünk. Mentem már olyan autóban, ahol fekete volt a tető, és mondhatom, van különbség!”

Az utóbbi hónapokban, Marokkóban megtett több ezer kilométer tovább bátorította a Peugeot 2008 DKR csapatot vakmerő vállalkozásában: “A tesztprogram eredményei egyértelműen bizonyították, hogy jól választottunk a műszaki tartalmat illetően” – erősíti meg Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. Ám azt is megjegyzi, hogy mivel friss fejlesztésről van szó, óvatosnak kell lenni: “Komoly ambíciókkal, ugyanakkor nagy-nagy alázattal vágunk neki a versenynek. Azzal, hogy elindulunk ezen a maga nemében legnehezebb tereprali versenyen, biztosan rengeteg akadállyal és problémával találjuk szembe magunkat. Lépésről lépésre haladunk előre. Az első évben a legfontosabb célunk az, hogy a lehető legmesszebb jussunk a lehető legtöbb autóval.”

Carlos Sainz, aki kiválóan ért a fejlesztések finomításához és már mindenféle típusú versenygéppel szerzett tapasztalatot, szintén elismerően nyilatkozik a Peugeot 2008 DKR jól eltalált műszaki tartalmáról : « Egy nagyon különleges, újító szellemű autót fejlesztett ki a csapat, amely sokoldalúságának köszönhetően képes megbirkózni a terepraliban előforduló különböző terepekkel. Jól működik mindaz, amit elképzeltek. A tesztek eredményeiből tudjuk, hogy rendkívüli gyorsaságra képes az autó, még akkor is, ha mint minden versenyautó első évében, még nem lehetünk 100 százalékig biztosak a megbízhatóságában ».

A rajt előtt 48 nappal még jócskán van teendő: a felszerelésekkel és alkatrészekkel megpakolt assistance kamionok november 20-án indulnak útnak az Argentínába tartó hajókon. Majd a három versenygép összeszerelésének befejezése következik: az autókat az utolsó, december elejére ütemezett marokkói tesztprogram után december közepén repülővel szállítják Dél-Amerikába. A pilóták pedig egy intenzív műszaki oktatáson vesznek részt januárig, hogy felkészülhessenek a verseny során adódó sürgős javításokra, hiszen a maratoni távot külső segítségnyújtás nélkül kell megtenniük. Ilyen sűrű program mellett biztosan nem fog unatkozni a Team Peugeot-Total csapat!

Ford Mustang Burj Khalifa tetőteraszán

Bill Ford, az autógyártó világszintű ügyvezető elnöke is jelen volt azon az eseményen, amelyen útjára indították a Ford legújabb területi egységét, az izgalmas és pezsgő Közel-Kelet és Afrika régiót, ahol a várakozások szerint az iparág értékesítése 2020-ra 40 százalékkal, 5,5 millió darabra növekszik.

bill_ford_ford_mustang_dubai_burj_khalifa

A régióban 2016-ig 26 új modellt, köztük a jövőre debütáló vadonatúj Mustangot bemutatni tervező Ford ikonkikus módon, a világ legmagasabb épülete, a Burj Khalifa tetőteraszán lepeplezett új Mustang-gal nyitotta meg új regionális központját.

A Ford a világ legmagasabb épülete, a Burj Khalifa tetején mutatta be a vadonatúj Mustangot, ezzel is kihangsúlyozva ambiciózus növekedési terveit a Közel-Kelet és Afrika régióban. Az eseményből Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke is kivette a részét, feltéve a legendás póni-emblémát a felhőkarcoló 112. emeletén álló 2015-ös, sárga fényezésű Mustangra. A rendezvény világszerte élő adásban is követhető volt a YouTube csatornán, míg a helyszínen – Dubaj belvárosában a Dubaj Szökőkútnál és a Burj Khalifa tetőteraszán – mintegy tízezer ember gyűlt össze.

“A mai napon kitűztük a Ford zászlaját a Közel-Kelet és Afrika régióban, a világnak ebben az izgalmas, pezsgő ritmusú részében, ahol az egész autóipar erőteljes növekedésre számít.” – fogalmaz Bill Ford. “Mindemellett a mai rendezvénnyel azt is üzenjük a világnak, hogy a Mustang születése után 50 évvel Amerika legismertebb autó-ikonja globális modellé válik.”

A Ford idén alakította meg új Közel-Kelet és Afrika részlegét, lefedve ezzel a vállalat autóipari érdekeltségeit Észak-Afrika, a Szubszaharai Afrika, Dél-Afrika és a Közel-Kelet 67 piacán. A Közel-Kelet és Afrika régióban a várakozások szerint 2020-ra 40 százalékkal, 5,5 millió darabra növekszik majd az iparág értékesítése. A vásárlók igényeinek kielégítésére a Ford 2016-ig 26 modellt készül bemutatni a régióban, köztük a jövőre debütáló vadonatúj Mustangot. A jó hangulatú rendezvény résztvevői először egy filmet láttak: egy arizonai szikla tetején álló férfi sürgős hívást kap. Az ismeretlen főszereplő lóháton, repülőgépen, autón, helikopteren és jetskin vág át a fél világon, hogy Dubajba vigye a Mustang emblémáját. A film utolsó jelenete már 399 méteres magasságban, a Burj Khalifa 112. emeletén játszódik, ahol a főhős vidáman kacsintva felfedi magát, és kiderül róla, hogy nem más, mint Henry Ford dédunokája, Bill Ford.

“Egy évszázaddal ezelőtt Henry Ford arról álmodott, hogy autóba ülteti az emberiséget.” – teszi hozzá Jim Benintende, a Ford Közel-Kelet és Afrika elnöke. “Azzal, hogy regionális központunkat Dubajba helyezzük, mi is részeseivé válunk az itteni fejlődésnek és innovációnak, ez pedig hozzásegít minket ahhoz, hogy a világnak ezen a táján is megvalósíthassuk cégalapítónk álmát.”

A Mustang bemutatása mellett a Ford már korábban bejelentette, hogy a Közel-Kelet és Afrika régióban bevezeti a Ford Focus, a Ford Fusion és a Lincoln MKC modelleket. A vállalat azt tervezi, hogy felgyorsítja új technológiáinak meghonosítását a régióban, elérhetővé téve itteni vásárlói számára az EcoBoost motorokat, a SYNC fedélzeti csatlakozási rendszert, a felfúvódó hátsó biztonsági övet, valamint a MyKey és egyéb vezetősegítő berendezéseket.

A 2015-ös Ford Mustang

Az új Mustang a legendás izomautó eddigi legfejlettebb változata, ami kategóriája minden más autójához képest több vezetősegítő technológiát kínál. A ferdehátú és kabrió kivitelben gyártott autó új, formás karosszériája olyan világszínvonalú motorokat rejt, mint az új, turbótöltésű, 2,3 literes EcoBoost® egység, vagy a több mint 420 lóerős, 5,0 literes V8-as blokk. A legmodernebb csatlakozási rendszerek mellett a Mustanghoz versenypálya-alkalmazások, startvezérlés és egyéb megoldások is rendelhetők.

A Ford Mustang 1964. április 16-án egy televíziós reklámkampány keretében mutatkozott be, és egy nappal később, április 17-én lépett a nagyközönség elé a New York-i Világkiállításon. Az autó forgalmazása még aznap megkezdődött, és a Ford márkakereskedői rekordmennyiségű, 22.000 darabos értékesítéssel zárták az első napot. Az értékesítés első évében több mint 418.000 Mustang talált gazdára, és két év sem kellett ahhoz, hogy elkeljen az első 1 millió darab. A rákövetkező öt évtized során a Ford több mint 9 millió Mustangot adott el.

“Majdnem ötven éve már, hogy a Ford azzal keltette fel a világ érdeklődését, hogy kiállított egy 1965-ös Mustangot a Föld akkori legmagasabb épülete, a New York-i Empire State Building tetején.” – emlékszik vissza Bill Ford. “Ma Dubajban, a világ jelenlegi legmagasabb épületének hazájában a Ford és a Mustang szédítő, globális utazása egy újabb állomásához érkezett.”

A ma leleplezett sárga Mustangot egy hatfős mérnökcsoport szállította a Ford dearborni központjából Dubajba az Emirates Airlines repülőgépével. Miután a gép leszállt, az autót a Burj Khalifa alagsorába vitték, ahol óvatosan hat akkora részre szerelték szét, ami már befért az épület liftjeibe. A csapat körülbelül 12 óra alatt szerelte össze a Mustangot a felhőkarcoló 112. emeletén.

“Immár nemcsak technológiáját és kifinomultságát tekintve emeltük új magasságokba a Mustangot, hanem a szó szoros értelmében is. Munkatársaink komoly teljesítményét dicséri, hogy az autó itt áll a Burj Khalifa tetején.” – mutat rá Benintende. “Nincs a világon olyan daru, ami ide felérne, a helikopter pedig szóba sem jöhetett. Az, hogy az autó mégis idekerült, a Ford mérnökeinek tudását bizonyítja.”

Az esemény megrendezésében több partner is a Ford segítségére volt, többek közt a Dubaji Turisztikai és Kereskedelmi Minisztérium, a Dubaji Kereskedelmi Kamara és az Emaar Properties.

“Dubaj a lélegzetelállító élmények gazdag tárházát kínálja az ide látogatóknak, így a Ford rendezvényötlete tökéletesen illett városunk szellemiségéhez.” – meséli Helal Saeed Almarri őexellenciája, a Dubaji Turisztikai központ igazgatója. “Nagy megtiszteltetés volt együttműködni a Forddal és többi partnerünkkel, s újra bebizonyítani, hogy Dubajban a lehetetlennek tűnő dolgok is megvalósíthatók.”


Magyarországon is bemutatkozott a Jeep Renegade

Hazai menetpróbán mutatkozott be szakújságíróknak a Jeep Renegade, a márka alapvetően Wrangler mellé pozícionált alternatívája.

jeep_renegade_magyar_menetproba_001

Alapvetően érdekes, hogy a Jeep ezennel visszafelé bővítette a modellkínálatot, korábban egyébként a 2014-es Genfi Autószalonról tudósítottunk is az új 4×4-es debütálásáról. Már akkor is, ott, testközelben elnyerte tetszésünket, s felfedezni véltük – nem véletlenül – a korabeli Jeep Willys arculatát, jellemzően meghatározó részleteit.

A Jeep márka 1941-es alapítása után alaphangon harcászati irányba mozdult a gyártó, akkoriban terepen kevés ellenfele akadt a puritán kidolgozású, ám annál összetettebb menettulajdonságokkal bíró Willys-nek. Azért a Willys, mert tulajdonképpen a leginkább meghatározó Jeep, a dzsip, mint szlenges kifejezés maga innen, a gyökerektől ered.

Vajon sikerül-e a Jeep-nek megismételnie a korabeli sikereket? Véleményünk egybehangzóan: nyilván, bár ha figyelembe vesszük az eddigi portfóliót, s annak népszerűségét, valamint azt, hogy gyakorlatban milyen magas szinteken volt képes eleddig bizonyítania a márkának különböző szegmensekben, akkor is mindenképp a pozitív irányba billen a mérleg képzeletbeli mutatója.

A Jeep magyarországi importőre a tavalyi, akkor Grand Cherokee-ra kihegyezett bemutatóhoz hasonlóan idén is felvonultatta az alcsútdobozi kiindulópontú sajtóeseményen az egész aktuális, idehaza megvásárolható palettát. Tehát Jeep Grand Cherokee, Cherokee, Compass, Wrangler, Wrangler Unlimited, és persze Renegade: sajnos a SRT-8 motorral szerelt variáns (tavaly volt egy, még a ráncfelvarrás előtti korszakból), valamint a Patriot hiányzott a felhozatalból, viszont utóbbit amúgy sem forgalmazzák Magyarországon.

Akármelyik változatot ki lehetett tehát próbálni a fent említett kiosztásból – értelemszerűen most a Jeep Renegade-re és a Cherokee-ra voltunk kíváncsiak, már csak azért is, mert tavaly a Wrangler Unlimited és Grand Cherokee beállítottságú volt a menetpróbánk. Ráadásul néhány héttel ezelőtt jelent meg a Jeep Grand Cherokee-t taglaló tesztünk is.

Kezdjük a Jeep Cherokee-val! A forma és fazon megosztó, nyomokban emlékeztet a dizájn a nagytestvér Grand Cherokee-nál alkalmazottra, a hűtőmaszk tagolt álló téglalap alakzat-mintázatú perspektívája egyértelművé teszi a származást, a kifejezetten keskenyre húzott és magasra pozícionált lámpatestek újszerű megközelítést hordoznak. Megosztó a küllem itt, mindenestre próbált a gyártó formabontót, ám mégis hagyományörzőt alkotni: sikerült. A valamivel bővebb, mint 4.5 méteres hossz még a kompakt kategóriába sorolja a Jeep Cherokee-t, a modern, intuitív megoldások elsősorban a formatervet tekintve egyedibbé teszik szegmens béli társainál. No és persze hozzá kell vennünk, hogy a kategória egyik legstrapabíróbb SUV modelljéről szól a fáma, amely tényleges terepes képességekkel bír.

A Jeep Cherokee-t nem tettük próbára terepen, viszont jó pár kilométeren át tartó műúton kiveséztük a menettulajdonságokat. A tesztautó jelen esetben egy 2 literes turbódízellel, 9 fokozatú automatával és Jeep Active Drive II rendszerű állandó összkerékhajtással szerelt változat volt, megfelelő teljesítménnyel (140 LE @ 3750 RPM) és kíváló forgatónyomatékkal (350 Nm @ 1500 RPM). Fogyasztás tekintetében is jó eredménnyel zártunk, minimális városi jellegű, túlnyomórészt országúti autózás mellett 6.7 literes átlagot rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva. A Jeep Cherokee vezetése könnyed, jól optimalizált ülés- és kormánypozíciók állíthatók, a kilátás szintén korrekt minden irányba, a hosszt és szélességet hamar megszokjuk vezetés közben, beleértve a viszonylag túlnyúló motortér-tartományt is.

Igazi városi kalandornak titulálja a gyártó a régi-új formatervezéssel megáldott Jeep Renegade-et. Minden okuk meg is van rá, hiszen a jelek és tapasztalatok szerint valóban – ha a szóösszetétel kettős jelentését vizsgáljuk – városi is, kalandor is; országúton, terepen is kiváló menettulajdonságokkal rendelkezik. A magyar importőrnek hála, kipróbálhattuk a Jeep Renegade-et aszfalton, földúton, sárban egyaránt, tehát a teljes funkcionalitás felfedhette bájait.

Formailag valóban visszanyúltak a tervezőmérnökök a múltba, 73 év tradícióját és a jól bevált módszereket alkalmazva. Nyilvánvalóan a Willys-szerű hangsúlyos hűtőmaszkot nem bolygatták túlzottan, meghagyva a Wrangler-nek és a Compass-nek, viszont a tradicionális mellső lámpatestek, a kocka alak, viszonylag hosszúra nyújtott motortérrel ugyanúgy fellelhetők, mint annakelőtte. Számos egyedinek számító vizuális megoldás is alkalmazásra került a Jeep Renegade kivitelezésénél, leginkább a fart meghatározó helyzetjelzők burájának négyzet alakzatú sziluettje, benne X-szel a leginkább említésre méltó, mely a korabeli Jeep elődök (ismét a Wallys emelendő ki) hátulra szerelt üzemanyagkannáinak rajzolatát hívatott utánozni. Ráadásként pedig az enteriőrben is folytatódik az összetéveszthetetlen high-tech kontra tradíció szellemiségben megvalósított arculati jelleg a teljesség kedvéért.

Nyers, ugyanakkor kifinomult is tud lenni: elsődleges környezete a terep, ez egyértelműen kiderült a menetpróba során. A Jeep instruktorai némi országúti autózás során (ez a feljebb említett Cherokee-val zajlott elsősorban) beirányoztak két szántóföld közé ékelődött, az előző napi esőzésektől jelentősen felázott földút szakaszt pár kilométeren át, méretes mélyedésekkel, pocsolyákkal, képlékeny állagú agyagos talajjal és mélyen kijárt nyomvájatokkal egyetemben. Itt máris áldásos hatását fejtette ki az optimálisra gondolt hasmagasság, melynek köszönhetően még második sebességfokozatba felváltva (az amúgy lépésben történő haladás mellett) sem csapta le az orrát, vagy legalábbis az első tengelyt a futómű. Persze az 5 állásos Selec-Terrain módválasztó itt is igencsak elkelt, automatáról hamarosan Mud-ra, azaz sáros környezet profilra váltottunk (bár az automatikus hajtáslánc optimalizálás is bőven elegendő lett volna a közepes nehézségű terepkörülményekhez). Annak ellenére, hogy a tesztautókra utcai gumik voltak szerelve, gond nélkül vették a kisebb-közepesebb-nagyobb akadályokat, néha történtek megcsúszások, ám ilyenkor az elektronika és az ellenkormányzás minden esetben segített jelentősen.

Kategóriáját meghazudtoló felszereltséggel (komfort és biztonság – utóbbi 60 féle szolgáltatást takar) rendelkezik a Jeep Renegade. Az UConnect infotainment és navigációs rendszer, a 7 colos LCD alapú központi műszeregység a Jeep Grand Cherokee-hoz hasonlóan rendkívül informatívak, gyakorlati hasznuk kifejező.

A próbált Jeep Cherokee-hoz hasonló, 2 literes 140 lóerős Multijet II dízellel tettük próbára Jeep Renegade-et is, viszont a hajtásláncba applikált váltóegység ez esetben manuális, 6 sebességes megközelítés volt. Ennek külön örültünk, a tapasztalatok pedig itt is pozitívak voltak: az áttételezések megfelelőek, a fokozatok jól eltaláltan hosszúak, főként az első három; ez kifejezetten jó, ha terep körülmények közt autózunk, feleslegessé téve a folyamatos fel- és visszaváltásokat, megakadályozva, hogy a hajtott kerekek idő előtt, vagy indokolatlanul elpörögjenek. Segítség még az alacsony, 1500-as percenkénti fordulatszámnál már rendelkezésre álló, 350 Newtonméteres csúcsnyomaték, így a relatíve nagy terepszögek is könnyedén bevehetők és áthidalhatók.

Természetesen megkaptuk a 2015-ös modellévű Jeep Renegade aktuális árazására vonatkozó információkat is. Eszerint a belépőszintű, 1.4 literes Multiair 2 140 lóerős benzinessel és 6 sebességes váltóval szerelt, Longitude csomagos elsőkerekes változat 6 250 000 forintos listaáron férhető hozzá a kereskedésekben, míg a csúcsfelszereltségű Trailhawk, 2 literes Mjet 170 lovas dízelmotoros, 9 sebességes automataváltós, Jeep Active Drive Low hajtáslánccal felszerelt variánsa 9 450 000 forintot kóstál.

Még több információ a Jeep magyarországi honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike

Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

LEGFRISSEBB

Liqui Moly Fix-Klar: tiszta szélvédő, maximális biztonság

0
A Liqui Moly bemutatta Fix-Klar tisztító spray-jét, amely gyors és hatékony megoldást kínál a szélvédők és autóablakok tisztántartására. Az innovatív termék kifejezetten arra lett...

Véget ért a Volvo V90 pályafutása

Bugatti Chiron: az autóipar ikonikus mesterműve

TESZTJEINK