Főoldal Blog Oldal: 83

Ezekre az akkumulátoros elektromos Toyotákra és Lexusokra vágysz majd a következő években

A világ elsőszámú és egyben legzöldebb autógyártója, az Európában már ma is több, mint 20, világszerte pedig több, mint 40 részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, azaz HEV, plug-in hibrid elektromos azaz PHEV, akkumulátoros elektromos azaz BEV és hidrogén üzemanyagcellás elektromos azaz FCEV) autót kínáló, Európában már most mintegy 60%-ban hibrideket értékesítő Toyota már korábban is ambiciózus terveket osztott meg kínálatának és eladásainak további elektrifikációja kapcsán, a napokban azonban még tovább emelte a tétet. Az alábbiakban sorra vesszük mi az amit az elkövetkező években érkező akkumulátoros elektromos Toyotákról és Lexusokról tudni lehet.

Az elmúlt negyed évszázadban mintegy 19 millió hibridet értkesítő, és jelenleg is a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtását, plug-in hibrid elektromos hajtását és hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtását jegyző, az akkumulátoros elektromos hajtást pedig hamarosan a szilárdtest akkumulátorok révén forradalmasító Toyota kétségkívül az autóipari zöldülés egyértelmű élharcosa: a japán autógyártó nem csupán tessék-lássék szerepeltet a kínálatában részben vagy teljesen elektromos autókat, Európában például a gazdára találó új Toyoták 60%-a és új Lexusok 99%-a hibrid elektromos hajtású. Azt már korábban is tudni lehetett, hogy az elmúlt évtizedekben környezetbarát autózás szinonimájává előlépő autógyártó 2025-re már egyetlen olyan autót sem kínál majd, amely ne volna elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos meghajtással, sőt, ezek számát a mostani valamivel több mint 40-ről négy év alatt több, mint 70-re szándékozik emelni globális modellportfóliójában, úgy, hogy világszintű értékesítéseinek mintegy 70%-át tegyék ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-át a plug-in hibrid elektromos, újabb 10%-át pedig a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek). Az alig két hete a világot egy újabb alternatív zöld meghajtás, a hidrogén belső égésű motorral működő Toyota sportautó és Lexus homokfutó tanulmánnyal ámulatba ejtő autógyártó ugyanakkor most még tovább emelte a tétet.

30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus 2030-ig

A Toyota korábbi ígérete 2025-ig 15 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus bemutatásáról, és 2025-re minimum évi 1 millió zéró emissziós autó értékesítéséről szólt, a vállalat világszintű elnöke, Akio Toyoda ugyanakkor két napja még komolyabb víziót osztott meg: 2030-ig 30 vadonatúj akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus érkezik majd amelyekből addigra éves szinten 3,5 millió (ebből 1 millió Lexus) talál majd gazdára. (Mindez az ezekkel párhuzamosan érkező ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos, harmadik generációs plug-in hibrid elektromos és második generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók során túl). Sőt, Toyoda elnök még ennél is tovább ment: a ma Európában 99%-ban hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus 2030-ra Európában, Észak-Amerikában és Kínában 100%-ban akkumulátoros elektromos autókat értékesít majd. Ha ez nem volna elég, 2035-re a világ összes Toyota és Lexus gyára is teljesen karbonsemlegesen működik majd, a Lexus világszintű kínálatát pedig kizárólag akkumulátoros elektromos modellek teszik majd ki.

bZ: az akkumulátoros elektromos Toyoták új generációja

A Toyota vadonatúj akkumulátoros elektromos modelljeinek meghatározó részét képezi majd a dedikáltan az elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezre épülő bZ, azaz ’beyond Zero’ sorozat, amelyről korábbról tudni lehet, hogy 2025-re 7 modellből áll majd. Ennek első tagját, a bZ4X crossovert, amely méretében a RAV4 és a Highlander között helyezkedik majd, csak nemrégiben láthatta sorozatgyártásra érett állapotban a nagyközönség, 2022 nyarára pedig már a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkezik majd. További négy bZ modellről Akio Toyota prezentációja során hullt le a lepel, így már biztosan tudható, hogy néhány éven belül érkezik majd egy kisméretű bZ crossover, egy kompakt és egy nagyméretű (akár 7 üléssel) bZ SUV, ezen felül pedig egy középkategóriás szedánnal is kiegészül majd a bZ sorozat.

Meglévő Toyota modellek vadonatúj akkumulátoros elektromos hajtással

A Toyota ugyanakkor nem korlátozza majd vadonatúj akkumulátoros elektromos meghajtását az új elődmodell nélküli, dedikált akkumulátoros elektromos padlólemezre épülő bZ sorozatra, így a kínálatában már most szereplő modellek új generációi is részesülhetnek majd abból: ennek eredményeképp érkezik majd a gyártó akkumulátoros elektromos pickupja és terepjárója. 

Akkumulátoros elektromos haszongépjárművek, autómegosztó szolgáltatások, sportautó

Izgalmas újdonságot jelentenek majd emellett az akkumulátoros elektromos áru- és személyszállítók (például az először prototípusként idén, a tokiói olimpiai faluban debütáló e-Palette), valamint a dedikáltan az (akár önvezető) autómegosztó szolgáltatások részére fejlesztett és a személyre szabható, az önkifejezés lehetőségét és lehetővé tévő akkumulátoros elektromos városi kisautók (Micro Box és Mid Box). Annak aki tudja, hogy Akio Toyota elnök szenvedélyes autóversenyző és mesterpilóta, biztosan nem okoz meglepetést az sem, hogy egy akkumulátoros elektromos Toyota sportautó is helyet kapott az érkező zéró emisszós Toyoták sorában.

Akkumulátoros elektromos Lexus invázió

Akkumulátoros elektromos sportautó a hamarosan érkező zéró emissziós Lexusok között is helyet kapott, a 2 másodperc közeli 0-100-as gyorsulást és a vadonatúj szilárdtest akkumulátornak köszönhető 700 kilométeres hatótáv pedig már önmagában lélegzetelállító, amit csak tovább fokoz az autó lenyűgöző formavilága. Az is csupán két hete ismert, hogy az Európa több országában már most is kapható, hozzánk pedig jövő év elején érkező akkumulátoros elektromos Lexus UX crossover mellé egy új, nagyméretű elektromos SUV is érkezik majd RZ néven még a jövő évben, ám Toyoda elnök egy újabb elektromos SUV és egy elektromos szedán érkezéséről is szót ejtett, a közreadott gyári fotókon pedig további szedánok, sőt, egy kabrió is felsejlik.

A Toyota alaposan felkavarja az állóvizet

Akio Toyota elnök bejelentése révén a Toyota kétségkívül felkavarja az állóvizet az egész iparágban, hiszen a most bejelentett modellinvázió gyakorlatilag egészpályás letámadást jelent: hasonlóan a vállalat eddigi, a hibrid elektromos autók tekintetében már sikerre vitt stratégiájához a Toyota és a Lexus az akkumulátoros elektromos autók tekintetében a piac teljes vertikumának lefedésére készül, gyakorlatilag nem lesz olyan személyautó, haszongépjármű vagy éppen luxusautó szegmens ahol a vállalat ne képviseltetné magát zéró emissziós opcióval. És ahogyan azt a Toyotától és a Lexustól már megszokhattuk, ha bemutat egy környezetbarát megoldást, azt nem csupán ’mutatóba’ szánja, hanem komoly értékesítési céljai vannak vele, ebből pedig az egész iparág és így a bolygó is profitálhat: a Toyota által az iparágra kényszerített lépéskényszer ugyanis az eddigieknél nagyobb ütemű zöldülésre sarkallhatja majd a többi piaci szereplőt is.

A Cápák között negyedik évadának partnere ismét a Ford Magyarország

2022 január 2-án indul a Cápák között, az RTL Klub üzleti showműsorának immáron negyedik évada, melynek ezúttal is a Ford az egyik kiemelt támogatója.

„A Ford globálisan élen jár a vállalatok, vállalkozások mobilitásának biztosításában. Haszongépjármű modelljein minőségére és a piacot megelőző megoldásaira a Ford család és ezzel a Ford márka közel 120 éves története a garancia. A Ford idén bejelentette, hogy Ford Pro márka néven külön üzletágat és üzleti márkát hoz létre, a vállalkozások kiszolgálására. Ezzel hatalmas lépést tettünk előre, hogy ügyfeleink vállalkozását ne csak a legmodernebb, akár tisztán elektromos járműparkkal, hanem a mobilitásukhoz kapcsolódó teljeskörű szolgáltatással is kiszolgáljuk, mely 100 százalékos járműkihasználást tesz lehetővé ügyfeleink számára” – mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.“A showműsor kínálta egyedülálló lehetőséggel élve a Ford is támogatja a vállalkozók és befektetők egymásra találását” – tette hozzá az ügyvezető.

Az eredeti műsor, az angol Dragon’s Den 2005-ben hódította meg a világot, ma már több, mint 40 országban látható. Az angol verzióban már több, mint 220 cég kapott befektetést, összesen 200 millió font feletti értékben. 

A már jól ismert show Cápái Lakatos István, a 25 vállalkozást magába foglaló Bravogroup Holding ügyvezetője, Tomán Szabina, a Toman életmódprogram megalkotója, a magyarországi Tomán Diet tulajdonosa, Balogh Levente, a Szentkirályi-Magyarország Kft. tulajdonos-elnöke, a PepsiCo termékek forgalmazója, Balogh Péter, az egyik legsikeresebb hazai startup alapítója, Magyarország legaktívabb angyal-befektetője, 2020-ban az Év befektetője-díj nyertese; és Moldován András, a szókimondó sertésmogul, aki évente 120 ezer disznót hizlal, több sikeres befektetése mellett a Jack’s Burger étteremlánc és az Animalsoft Állattenyésztési szoftver-fejlesztő cég tulajdonosa. 

Mind készen állnak, hogy újra „körbeúszhassák” a vállalkozókat és döntést hozzanak arról, hogy kibe érdemes figyelmet, energiát és saját pénzüket befektetni. 

A Ford Magyarország pedig tovább folytatja a harmadik évad végén kiválasztott vállalkozóival a sikeres együttműködést. Nyári Fruzsina, a Flora MiniWash tulajdonosa és csapata, akiknek munkáját egy zöld rendszámos Ford Transit Custom Plug in Hybrid segíti, épp a héten vette át legújabb Tourneo Custom PHEV kisbuszát.

A Flora MiniWash elsősorban babakocsik de egyéb kiegészítő babaholmik teljeskörű, professzionális tisztítását és fertőtlenítését végzi. A vállalkozás ebben az évben a Cápák Között műsornak, és az ott szerzett befektetéseknek köszönhetően jelentősen bővült, új, nagyobb üzlethelységbe költöztek a belvárosban, ahonnan az egyre népszerűbb háztól-házig szolgáltatást is könnyedén megoldják a zöld rendszámos Ford Transit Plug-In-Hybriddel.


Szabó Ágnes, az Agni’s Táskák tulajdonosa pedig egy Ford Ranger Raptorral szállítja a táskákhoz szükséges faanyagot a műhelybe.

A műsor online sajtótájékoztatójának rögzített változatát, és a vállalkozók – köztük Nyári Fruzsina és Szabó Ágnes nyilatkozatait itt találják: https://rtl.hu/rtlklub/capakkozott/nezd-meg-a-capak-kozott-4-evadanak-sajtotajekoztatojat

1996 Mercedes-Benz S500 L W140: cserélni kell az A0015450109 féklámpa-kapcsolót

A Mercibolt ismét gyorsan reagált rendelésünkre: most az A0015450109 cikkszámú féklámpa-kapcsolót fogjulk cserélni.

Kiderült ugyanis, hogy a fékpedál lenyomására nem reagál egyetlen féklámpánk sem. Bal oldal, jobb oldal egyaránt.

Kiderítettük, hogy ilyen esetekben szinte kizárólag a fékpedálnál elhelyezkedő féklámpa-kapcsoló meghibásodása okozhatja a galibát. Így megrendeltük ezt az alkatrészt is, melynek beszerelése hamarosan megtörténik újdonsült projektautónkba, az 1996-os Mercedes-Benz S500 L W140-be.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Megérkezett az új, A1408800286 cikkszámú embléma az 1996-os Mercedes-Benz S500 L W140-hez

Mivel a gépháztetőn lévő Mercedes-embléma vagy nem eredeti, vagy lekopott – mindkét tézis helyessége kiderül, amint leszedtük – cserére szorul ez az alkatrész is, mivel cél a teljes eredeti állapot visszaállítása. Most egy kicsit az esztétika rendberakásáért teszünk hamarosan.

A Mercibolt jóvoltából megérkezett az A1408800286 Mercedes-embléma, amely remekül fog mutatni a megújulás jegyében.

Az alapvető és jól látható probléma az, hogy a jelenleg fent lévő Mercedes-csillag talprészén a “Mercedes-Benz” felirat, és az azt körülölelő szimbólum színtelen, azaz ezüst árnyalatú, egyezően az emblémával. Ennek eredetileg kékes árnyalatúnak kell lennie (alaptónus), a felirat és a motívum pedig ezüst.

Lekopott a minta az idő múlásával. Vagy nem eredeti?

Hamarosan sort kerítünk a cserére, és természetesen beszámolunk a procedúráról.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Hibridekbe szereli be forradalmi új akkutechnológiáját a Toyota

Azt gondolnánk, ha egy autógyártó képes a jelenlegieknél kisebb, könnyebb, nagyobb energiasűrűségű akkumulátorokat építeni, késlekedés nélkül ezzel szerelné fel villanyautóit. A Toyotának azonban egészen más középtávú tervei vannak a szilárdtest-akkumulátorokkal.

A COP26 klímavédelmi konferenciához kapcsolódóan számos autógyártó megerősítette környezetvédelmi, szénmentesítési programját. Így tett a Toyota is, amely átfogó emissziócsökkentési stratégiája keretében nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy 2035-től kizárólag zéró károsanyag-kibocsátású járműveket forgalmazzon Nyugat-Európában. Ennek a megvalósítása érdekében több lépcsőben fejleszti akkumulátortechnológiáit: részben frissítve és modernizálva a meglévő rendszereket, részben vadonatúj technológiákat vezetve be a piacra.

Ennek a folyamatnak a már megvalósult, korai fázisai a japán belpiacos Toyota Aqua hibrid kisautóban alkalmazott bipoláris nikkel-hidrogén akkumulátor, amely azonos térfogatra vetítve a hagyományos NiMH akkumulátoroknál kétszer nagyobb energiasűrűséget tesz elérhetővé. Ugyanide sorolható a vadonatúj Toyota bZ4x  tisztán elektromos szabadidőjármű lítium-ion akkumulátora is, amely nagyságrendileg harmadával olcsóbban gyártható, és emellett nagyobb fajlagos kapacitást, valamint sokkal hosszabb élettartamot kínál, mint a ma használatos Li-Ion akkumulátorok.

A Toyotánál tehát a jelen is izgalmas, de még sokszorta lenyűgözőbb a közeljövő, amikor a vállalat elkezdi sorozatban gyártani és alkalmazni szilárd elektrolitos akkumulátorait. A technológia minden szempontból kedvezőbb tulajdonságokkal bír, mint akár a legmodernebb mai lítium-ion akkumulátorok, a Toyota pedig már komoly eredményeket ért el egyetlen tényleges hátránya: az átlagosnál nem jobb élettartam kiküszöbölése terén.

A további fejlesztést már közúti tesztekkel segíti a Toyota, amire idén augusztusban kapott engedélyt a vállalat az illetékes japán  hatóságoktól. Amint a tartóssággal és a gyárthatósággal kapcsolatos akadályokat sikerül elhárítani, megkezdődhet a szilárdtest-akkumulátorok sorozatgyártása és széles körű alkalmazása – ám nem ott, ahol számítanánk rá.

A bevezetés korai szakaszában ugyanis, mint minden forradalmian új technológia esetében, a szilárd elektrolitos akkumulátorok várhatóan csökkentett kapacitással kerülnek majd forgalomba: nevezhetjük ezt egyfajta éles tesztüzemnek, amely során azonban gazdaságtalan és értelmetlen volna tisztán elektromos járművekbe beépíteni a rendszert.

A Toyota innovatív akkumulátora ezért elsőként a cégcsoport öntöltő hibrid járműveiben bizonyíthatja alkalmasságát. Ezekbe kisebb akkumulátorokra van szükség, amelyek töltési és kisütési mintája – ezáltal igénybevétele – teljesen eltér a tisztán elektromos járművekétől, így ideálisak az esetleges gyermekbetegségek megfigyelésére és kiküszöbölésére. Arról nem is beszélve, hogy így a Toyota ráér fokozatosan felfuttatni a termelést: 2025-re tíz, 2030-ra összesen hetven új akkumulátorgyártó sort állítanak üzembe szerte a világon (ennek a folyamatnak fontos eleme a Toyota gigantikus észak-amerikai akkumulátorgyára, amelynek építését a napokban jelentette be a vállalat.)

[TESZT] Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX – megérdemelt ráadás: újra úton!

Köszönhetően annak a rugalmasságnak, amit a Suzuki hazai képviselete biztosít számunkra, ismét egy masszívabb túrára indultunk egy Swift-tel, konkrétan egy Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX-szel. A lokáció ezúttal itt, Magyarországon leledzett, mi pedig most leginkább a fogyasztásra és az utazás komfortjára fókuszáltunk.

Korábban pontosan ugyanerről a modellről született teszt, akkor sem a környéken kóricáltunk vele, Baja volt a célállomás. Most Sopront irányoztuk elő, és kiemelten figyeltünk arra, hogy a lehető legkülönbözőbb útviszonyok közt tehessük próbára a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX tesztautót.

Jó a CVT, bár szokni kell, még mindig, sok százezer kilométer megtétele után is – ugyanis csak az elmúlt 10 év az Autóaddiktnál megszámlálhatatlan tesztautót hozott, különféle hajtásláncokkal. A Suzuki CVT-je a fokozatmentesek kategóriáján belül kimondottan pontos, hordozza a retró robogós felhangot; fix fordulatszám, viszonylag magas tartományban, mellé visszafogottabb gyorsulás és dinamizmus. Ugyanakkor ha kell, a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX megtáltosodik, tud közvetlenebb lenni gázreakciók terén is. Tudni kell kezelni, ismerni ildomos. Nem nagy hókuszpókusz amúgy.

Kompaktság-faktor

Imádnivaló az, hogy mennyire kompakt a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX. De tényleg. És itt megint szembejön a tézis: tudni kell kategorizálni, tudni kell hová helyezni magát a jelenséget. Ezt mutatja majd az értékelés is, ami – nem árulunk el titkot – viszonylag magas. Kategórián belül értsük, hangsúlyozzuk.

Három személlyel ideális a Swift, néggyel szintén jó, öttel nem annyira már. Bár a méretezéshez képest relatíve nagy az utaskabin, a korábbi, vasaló-sziluettet kapott Swiftekhez képest például a fejtér teljesen rendben van a hátsó ülésnél. Emlékszünk konkrétan egy Swfit-es utazásra a 2000-es évek hajnalán, amikor is hátul ülve egy vasúti átjárón áthaladva megfelelő lassítással ugyan, de bevertük a fejünket a plafonba. Konkrétan annyira pici volt a rendelkezésre álló fejtér. Mára ez a múlté, talán azért is, mert kevésbé csapott a tetővonal a B és a C oszlop között.

Utazni, mint egy utazóautóval

Sopronig alapvetően az M1-esen mentünk végig, itt a 130-as átlagtempót jól tartotta az elektronika, viszont manuálisan tetszetősebb lett a fogyasztás azért. Tempomattal a 7 literes átlagok sem voltak ritkák, ha mi kezeltük a helyzetet, akkor úgy 1.5 literrel lejjebb lehetett vinni a fogyasztást 100 kilométerenként. Persze csodák nincsenek, a pályás átlag végül 6.2 liter lett.

Nem kell mélyen a zsebbe nyúlni tankolásnál

Könnyen kiszámolható, hogy egy masszív 6 literes átlagfogyasztással a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX 38 literes üzemanyagtank-kapacitása mekkora hatótávot biztosít. Viszont az is érdekes, hogy a lágy hibrid hajtásléncnak köszönhetően a városi felhasználás kellőképp optimalizákható: a múltkor mért 6.5 liter helyett kereken 6 literre jött ki az átlagolás.

2021 Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor + 12V hibrid rendszer

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes eCVT

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3840 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 2450 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 890 kg

Megengedett össztömeg: 1355 kg

Csomagtartó mérete: 265 liter, 947 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 3.9-4.9 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.0 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 6.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 98 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer

1996 Mercedes-Benz S500 L W140: eredeti díszráccsal egyértelműen szebb!

És autentikusabb is. Legújabb projektünk, az 1996-os Mercedes-Benz S500 L W140 valamilyen okból kifolyólag módosított, nem oda passzoló díszrácsot hordozott. Kicseréltük.

Szerencsére megvolt az autó eredeti díszrácsa, így kicserélhettük instant. Úgyhogy pillanatok alatt kikerült helyéről az Avantgarde-verzió, amely még komoly sérüléseket is szenvedett a nem rendeltetésszerű használattól.

A nyitófül ugyanis be lett erőltetve két lamella közé – tudjuk, hogy a hagyományos 140-es maszkon hol található a nyitófül kis rekesze -, csak úgy lehetett valamennyire nyitni a gépháztetőt, ha a két lamellát erőből fel- és lenyomták.

Ez meg is hozta az eredményét, sikeresen elrepedtek a bordák, viszont maga a nyitómechanizmus, a fül nem sérültek.

Így meg is tettük az újabb lépést abba az irányba, hogy az 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 külleme egyre autentikusabbá válhasson.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

Visszakerültek az A2014010225 gyári felnikupakok a W140-es 1996-os Mercedes-Benz S500 L-re

Valamilyen okból kifolyólag újdonsült W140 projektünk A1404000902 cikkszámú 8 lyukú felnijeire nem kimondottan gyári, autentikus porvédő kupakok kerültek. Találtunk hozzá A2014010225 passzoló darabokat, viszont elraktároztunk mellé B66470203 cikkszámú darabokat is – ezek illenek a felnijhez eredetileg.

A korábbi, nem odaillő kupakokat kipattintottuk a helyükről, nem volt kunszt, majdnem mindegyik lógott eleve, töröttek is voltak köztük (tartópöckök megfáradtak). A jelen esetben nem autentikus kupakok az újabb Mercedesek dizájnvilágára hajaznak, színesek, a babérkoszorú is benne van a lógóban, valamint a Mercedes-Benz felirat is félkörben fel van tüntetve.

Az eredeti küllem visszanyeréséhez egyértelműen szükség van tehát arra, hogy a gyári, letisztulatbb világot mutató kupakok domináljanak, így végre a helyükre kerültek.

Az autó géphéztetetjén lévő Mercedes-embléma sem eredeti, úgyhogy következő körben cserélni fogjuk azt is.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

1996 Mercedes-Benz S500 L W140: íme, a tennivalók listája

Első revíziónk lezajlott, lesz több is. Viszont egységesítettük, összeraktuk, hogy melyek azok a teendők, amelyek mindenképp szükségesek újdonsült projektünk, az 1996-os évjáratú Mercedes-Benz S500 L W140 eredeti állapotának visszanyeréséhez.

Nézzük tehát: a felsorolás nem tükrözi a fontosság sorrendjét, sem prioritását. Értelemszerűen úgy haladunk majd, hogy mindig a legkritikusabb hibajelenséget javítsuk, ügyelve azlért arra is, hogy a használati komforthoz elengedhetetlen dolgokat is kijavítsuk.

Hosszbordásszíj csere

Hűtőfolyadék csere, elöregedett, sűrű

Hidraulika olaj cseréje a kormányszervóban

Ablakmosó tartály feltöltése

Levegőszűrők csere instant, következő: olajcserénél

Kartercsövek cseréje

Vezérműtengely állító mágnesek cseréje, 2 db

Szelepfedél tömítés csere

Motor tömítés javítószett, csere

Kormánymű/kormányszervó felújítása, tömítések cseréje, minimális olajszivárgás egyelőre

Gyertyák cseréje (8 db), olajcserénél

Óracsoport izzók csere, összes

Hátsó lámpa izzók csere, összes

Hátsó lámpabúrák cseréje

Avantgarde díszrács cseréje a gyári, alvázszám szerinti díszrácsra

8 lyukú felnik eredeti gyári kupakjainak cseréje

Nyári gumik cseréje, teljes szett Hankook

Hátsó ülés jobb oldali kárpit kb. 3-5 cm hibájának (sav? égési nyom?) javítása 

Vezetőülés fejtámla motorjának, mozgató mechanikájának javítása

Vezetőoldali ajtó szervójának javítása

Ajtószervó vezérlő szétszerelés, tisztítás, esetlegesen vákumcsövek cseréje

Csomagtérajtó szervójának javítása, nem húz be teljesen

Csomagtérajtó szintezése

Hátsó szélvédő rolójának javítása, nem lehet leengedni

Első lámpák törlőrendszerének javítása, csak a jobb oldal megy

Kézifék állítás, gyengén fog

Első futómű kormányösszekötők cseréje:  bal, jobb, közép, kormánylengéscsillapító

Első futómű szilentek csere, stabilizátorrúd szilentek csere

Katalizátor tisztítás, állapotfelmérés (szétszedés után), ha kell, csere / komplett kipufogó csere, ha úgy szimplább

Kipufogó felfüggesztő gumibakok csere

Parktronic központi vezérlőegység szétszerelés, tisztítás

Parktronic kábelköteg – első, hátsó ellenőrzés, ha kell, csere

Parktronic szenzorok – első, hátsó ellenőrzés, ha kell, csere

Parktronic dashboard és hátsó visszajelzők szétszerelése, tiszítása

Első indexbúra gumitömítésének cseréje, esélyes, hogy csak egyben lehet cserélni a búrával, bontott gumi nincs

Fényezés: gépháztető díszrács keret alatt apró felületi rozsda

Fényezés: bal sárvédőív szélén, a műanyag díszléc felett pár centis, eléggé kiterjedt felületi rozsda hólyagosodással

Fényezés: jobb sárvédőív tetején, a műanyag díszléc felett pár centis, apróbb holyagosodások

Fényezés: bal hátsó sárvédőív, javítószett

Fényezés: jobb hátsó sárvédőív, javítószett

Fényezés: karosszéria polír

Fényezés: felnik polír

Indításgátló kiszerelése, megszüntetése

Külső tükrök behajtó mechanizmusa rossz, megakad behajtásnál

Gépkönyv/használati útmutató pótlása

S500 felirat pótlása

Mercedes embléma csere, gyárira

Gyári audiorendszer fejegység pótlása

Gyári tetőantenna pótlása

Persze egész biztos, hogy az idő előrehaladtával bővülni fog a lista, hiszen egyelőre még az ismerkedési fázisban vagyunk az 1996 Mercedes-Benz S500 L W140-nel.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

Új projekt: 1996 Mercedes-Benz S500 L W140

Hosszas szervezés előzte meg, de végül megszületett a döntés. Megmentünk az utókor számára egy szebb napokat is látott, színes előélettel rendelkező, viszont Magyarországon forgalomba helyezett Mercedes-Benz S500 L W140-est. Cikksorozat indul.

Az autó nem titkoltan rendelkezik némi káreseménnyel, volt rajta törés hátul például. Mivel napi használatban volt eddigi tulajdonosainál, kapott hideget-meleget, ebből adódóan látszanak rajta jócskán használati nyomok, valamint jó néhány helyen korrózió fellelhető. Ezek java része felületi rozsda, abban a stádiumban, amikor már elkezd hólyagosdoni a fényezés, viszont még komolyabb baj nincsen. Jó felújítási alap, jelenleg is teljesen használható állapotban.

Tehát lesz mit ténykedni az 1996 Mercedes-Benz S500 L W140-nel. A cél az újfent, hogy szakszerűen, gyári állapotára visszaállítsuk, ehhez ismét megkapjuk a professzionális háttértámogatást partnereinktől. Hála az égnek, nem nulláról kell újraépíteni az autót, viszont minden olyan tennivalót elvégzünk majd rajta, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy kifogástalan működése, külleme, és minősége legyen az elkövetkezendő időszakban.

Kiemelt parnerünk a párhuzamosan több éve futó 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projektből (is) jól ismert Zöld Autószerviz.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

LEGFRISSEBB

Elon Musk a figyelem középpontjában: újabb nagy ígéret a Teslától

0
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója ismét felkavarta az autóipari világot, miután a közösségi médiában sejtelmesen utalt egy év végére tervezett nagyszabású bemutatóra. Habár Musk...

TESZTJEINK