AutóAddikt Autóteszt Suzuki Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX – megérdemelt...

[TESZT] Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX – megérdemelt ráadás: újra úton!

Köszönhetően annak a rugalmasságnak, amit a Suzuki hazai képviselete biztosít számunkra, ismét egy masszívabb túrára indultunk egy Swift-tel, konkrétan egy Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX-szel. A lokáció ezúttal itt, Magyarországon leledzett, mi pedig most leginkább a fogyasztásra és az utazás komfortjára fókuszáltunk.

Korábban pontosan ugyanerről a modellről született teszt, akkor sem a környéken kóricáltunk vele, Baja volt a célállomás. Most Sopront irányoztuk elő, és kiemelten figyeltünk arra, hogy a lehető legkülönbözőbb útviszonyok közt tehessük próbára a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX tesztautót.

Jó a CVT, bár szokni kell, még mindig, sok százezer kilométer megtétele után is – ugyanis csak az elmúlt 10 év az Autóaddiktnál megszámlálhatatlan tesztautót hozott, különféle hajtásláncokkal. A Suzuki CVT-je a fokozatmentesek kategóriáján belül kimondottan pontos, hordozza a retró robogós felhangot; fix fordulatszám, viszonylag magas tartományban, mellé visszafogottabb gyorsulás és dinamizmus. Ugyanakkor ha kell, a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX megtáltosodik, tud közvetlenebb lenni gázreakciók terén is. Tudni kell kezelni, ismerni ildomos. Nem nagy hókuszpókusz amúgy.

Kompaktság-faktor

Imádnivaló az, hogy mennyire kompakt a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX. De tényleg. És itt megint szembejön a tézis: tudni kell kategorizálni, tudni kell hová helyezni magát a jelenséget. Ezt mutatja majd az értékelés is, ami – nem árulunk el titkot – viszonylag magas. Kategórián belül értsük, hangsúlyozzuk.

Három személlyel ideális a Swift, néggyel szintén jó, öttel nem annyira már. Bár a méretezéshez képest relatíve nagy az utaskabin, a korábbi, vasaló-sziluettet kapott Swiftekhez képest például a fejtér teljesen rendben van a hátsó ülésnél. Emlékszünk konkrétan egy Swfit-es utazásra a 2000-es évek hajnalán, amikor is hátul ülve egy vasúti átjárón áthaladva megfelelő lassítással ugyan, de bevertük a fejünket a plafonba. Konkrétan annyira pici volt a rendelkezésre álló fejtér. Mára ez a múlté, talán azért is, mert kevésbé csapott a tetővonal a B és a C oszlop között.

Utazni, mint egy utazóautóval

Sopronig alapvetően az M1-esen mentünk végig, itt a 130-as átlagtempót jól tartotta az elektronika, viszont manuálisan tetszetősebb lett a fogyasztás azért. Tempomattal a 7 literes átlagok sem voltak ritkák, ha mi kezeltük a helyzetet, akkor úgy 1.5 literrel lejjebb lehetett vinni a fogyasztást 100 kilométerenként. Persze csodák nincsenek, a pályás átlag végül 6.2 liter lett.

Nem kell mélyen a zsebbe nyúlni tankolásnál

Könnyen kiszámolható, hogy egy masszív 6 literes átlagfogyasztással a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX 38 literes üzemanyagtank-kapacitása mekkora hatótávot biztosít. Viszont az is érdekes, hogy a lágy hibrid hajtásléncnak köszönhetően a városi felhasználás kellőképp optimalizákható: a múltkor mért 6.5 liter helyett kereken 6 literre jött ki az átlagolás.

2021 Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor + 12V hibrid rendszer

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes eCVT

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3840 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 2450 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 890 kg

Megengedett össztömeg: 1355 kg

Csomagtartó mérete: 265 liter, 947 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 3.9-4.9 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.0 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 6.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 98 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer

ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
91 %
Kialakítás
90 %
Komfort
86 %
Teljesítmény
90 %
Anyagminőség
89 %
Ár-érték arány
91 %
Előző cikk1996 Mercedes-Benz S500 L W140: eredeti díszráccsal egyértelműen szebb!
Következő cikkHibridekbe szereli be forradalmi új akkutechnológiáját a Toyota
teszt-suzuki-swift-1-2-dualjet-hybrid-12v-cvt-2wd-glx-megerdemelt-raadas-ujra-utonRemek dizájn, remek menettulajdonságok, remek fogyasztás, mindezek mellé elfogadható és rugalmas árképzés. A Swift jól testesíti meg a kompaktság fogalmát.