Főoldal Blog Oldal: 84

Átadta egymilliomodik hálózatról tölthető modelljét a BMW Group

„Már most a következő mérföldkőre összpontosítunk: célunk, hogy két éven belül kétmillió darab hálózatról tölthető modellünk guruljon a világ útjain” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának tagja.

2022-ben a BMW Group a tervek szerint megkétszerezné tisztán elektromos meghajtású új autói értékesítési mennyiségét. A tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellek eladási mutatója 2025-ig a kétmilliót is megközelítheti. A BMW Charging és a MINI Charging Európában több mint 250 000 járműtöltő ponthoz kínál hozzáférést.

Az esztendő vége előtt nem sokkal a BMW Group ünnepélyes keretek között átadta sorozatgyártásban készült egymilliomodik hálózatról tölthető modelljét: a jubileumi újdonság egy BMW iX xDrive40 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,3 – 22,5 kWh / 100 km), amelyet Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának a BMW, MINI és Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért felelős tagja adott át tulajdonosának december 6-án, hétfőn a BMW Weltben. A vállalatcsoport a mérföldkőnek számító átadást két exkluzív ajándékkal tette még felejthetetlenebbé: a tisztán elektromos meghajtású új autó tulajdonosa nem csupán a modell kulcsait vehette át, de a biztonságos és kényelmes otthoni járműtöltések érdekében egy teljes körű beüzemeléssel házhoz vitt BMW i Wallbox fali töltőt, illetve a BMW Charging járműtöltő hálózat nyilvános pontjain beváltható, egész Európára érvényes kreditet is kapott.

„Vállalati átalakulásunk tekintetében a sorozatgyártásban készült egymilliomodik hálózatról tölthető modell átadása igazi mérföldkőnek számít – és már most a következő mérföldkőre összpontosítunk: célunk, hogy két éven belül kétmillió darab hálózatról tölthető modellünk guruljon a világ útjain. Magabiztosan bővülő modellpalettánknak köszönhetően ambiciózus értékesítési célokat tűztünk ki magunk elé, különös tekintettel a tisztán elektromos meghajtású modellekre: célunk, hogy a tisztán elektromos meghajtású modelljeinkre érkező idei megrendeléseink számát 2022-ben megduplázzuk. 2025-ig a BMW Group hozzávetőlegesen kétmillió darab tisztán elektromos meghajtású modellt adhat át ügyfeleinek, 2030-ban pedig terveink szerint már minden második új autónkat tisztán elektromos meghajtással értékesítjük majd” – fogalmazott Pieter Nota.

A BMW Group két technológiai innovációja, a BMW iX és a BMW i4 november közepén érkezett meg a világ útjaira. A rajongók részéről mindkét modellt osztatlan népszerűség övezi, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint a modellekre érkező, összes piacon regisztrált számtalan előrendelés.

Hálózatról tölthető portfólióját a bajor prémiummárka már a következő évben további két újdonsággal gazdagítja: a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású modellváltozata is világpremierjét ünnepli. A világ elsőszámú üzleti modellje, a BMW 5-ös sorozat 2023-ban gurul fel a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelleket egyesítő palettájára, nyomában a MINI Countryman utódjával és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre luxusautóval. 2023-tól a BMW Group összes járműkategóriája 90 százalékában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát, és mint ilyen, az elkövetkező tíz évben tervei szerint legalább tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

Az évtized közepén debütál a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció, amely jelentős mértékben hozzájárul majd a zéró emissziójú mobilitás világméretű térnyeréséhez.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál.

Az elektromos mobilitás térnyerése ugyanakkor a járműtöltési infrastruktúra gyors és átfogó bővítésétől is függ. A BMW Group ehhez alapjaiban járul hozzá. „Az elektromos mobilitás térnyerése holisztikus gondolkodásmódot és megvalósítást igényel. Ezért mi nem csupán addig tekintünk előre, ameddig rendkívül vonzó hálózatról tölthető modelleket kínálunk ügyfeleinknek, hanem gondoskodunk arról is, hogy a járműtöltés egyszerű, kényelmes és a hétköznapokba tökéletesen integrálható legyen. Elköteleződésünk a teljes értékláncra kiterjed: a magával ragadó termék- és szolgáltatáspalettától kezdve, a stratégiai beruházásokon át, egészen saját, vállalati járműtöltő infrastruktúránk kiépítéséig” – mondta Dr. Andreas Aumann, a BMW Group stratégiai termékirányításért felelős részlegének vezetője.

A BMW Charging és a MINI Charging Európa egyik legnagyobb, több mint 250 000 járműtöltő pontot összesítő járműtöltő hálózatához kínál hozzáférést. A BMW Group „Active” tarifát választó ügyfelei maximálisan átlátható módon, piaconként meghatározott fix árak mentén tölthetik fel járművüket. Innovatív fali töltőivel a vállalatcsoport a kényelmes otthoni járműtöltés lehetőségét is megadja ügyfeleinek. A páneurópai IONITY nagyteljesítményű járműtöltő hálózat – amelybe a korábbi részvényesek és az új befektetőként érkező BlackRock összesen további 700 millió eurót fektetnek be a hálózat bővítése érdekében –, a Hubject roamingpartner-csoportosító és a Digital Charging Solutions GmbH stratégiai mobilitási szolgáltató képében a BMW Group három olyan vállalatban birtokol részesedést, amelyek az elektromos mobilitás elterjedésének következő szakaszában kulcsfontosságú szerepet játszanak majd. Több mint 5 000 járműtöltő pontjával a BMW Group Németország egyik legnagyobb vállalati járműtöltő hálózatát is üzemelteti.

Áthangolta felsőkategóriás túraautójának futóművét a Lexus 

A 2022-es modellévben minden eddiginél élvezetesebb vezethetőséget kínál a Lexus LC kupé és kabrió. A módosítások a felfüggesztés mechanikus elemeinek hangolását, valamint az elektronikus üzemmódok paramétereit egyaránt érintik.

Gyártásának ötödik évébe lép a Lexus LC, a Lexus kétüléses zászlóshajója. A 2020 óta vászontetős kabrióként is gyártott gran turismo pályafutása során többször is meglepte már az újságírókat váratlanul összeszedett, pontos, feszes viselkedésével, az új modellévben pedig még kezesebb, még közvetlenebb lesz a széria vezethetősége, hála a futóművet és a menetvezérlő elektronikát érintő módosításoknak.

A Lexus mérnökei újrahangolták az első és hátsó felfüggesztést, ami részletgazdag visszajelzést és lineáris kormányreakciókat eredményezett, így minden eddiginél elmélyültebb kapcsolat alakul ki a vezető és a jármű között. Szintén módosították az elektronikus szabályozó egyes üzemmódokhoz rendelt paramétereit.

Normál üzemben mostantól még kényelmesebb rugózás, még harmonikusabb vezetési élmény várja az utasokat. Ennek az ellenpólusa, az S+ beállítás az eddigieknél is hatékonyabban veszi elejét a jármű hossz- és kereszttengely körüli elfordulásánál: azaz minimális oldaldőléssel kanyarodik a Lexus LC, gyorsításkor és fékezéskor pedig elmarad a stabilitást és a vezetés ösztönösségét hátrányosan befolyásoló ágaskodás, illetve bólintás.

Összességében kiszámíthatóbban, ritmusosabban irányítható az autó, ami tovább erősíti az egység érzetét a jármű és vezetője között. Ehhez egyébként minden feltétel adott, hiszen a Lexus az ülések szerkezetét is átdolgozta, így az még pontosabban illeszkedik az utasok testéhez.

A pontos vezethetőséget érintő, harmadik mechanikus módosítás az automata sebességváltót érinti: beépítettek egy új reteszt, amely megakadályozza, hogy a vezető akaratlanul előre- vagy hátramenetbe kapcsoljon, és ezzel a jármű a szándéka ellenére elinduljon.

A 2022-es modellévben bevezetendő, további újdonságnak a vezethetőséghez nincs köze, az autó élvezetéhez azonban annál inkább. Most először lesz ugyanis elérhető az a Lexus Bespoke Build szolgáltatás, amely a kiválasztott típusok teljes körű személyre szabhatóságát kínálja. Az exkluzív keréktárcsákat, aerodinamikai elemeket, külső és belső kidolgozást, valamint speciális színeket és korábbi limitált szériákból ismert, ma már sehol nem elérhető megoldásokat kínáló programban a Lexus Takumi kézműves mesterei valósítják meg az ügyfelek álmait; munkájukról az autók teljesen egyedi megjelenése mellett a műszerfalon ehelyezett, személyre szabott embléma tanúskodik.

Megbízhatósági teszt jégen és hóban: a BMW i7 már az Északi sarkkör közelében bizonyít

A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-technológia végső finomhangolási fázisain esnek át a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjában.

A BMW Group gondos körültekintéssel építette fel és módszeresen valósítja meg azon vállalati stratégiáját, amely mentén világszerte az elektromos mobilitás térnyerését, népszerűsítését és elterjedését szorgalmazza. Átfogó modellpalettája folyamatos bővítése részeként a bajor prémiumgyártó újabb és újabb szegmensekben teszi elérhetővé ügyfelei számára a vezetés zéró emissziójú élményét, az elkövetkező évben így reflektorfénybe gurul a márka első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja, a BMW i7 is (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,5 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért értékek). A sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázis keretein belül a BMW i7 jelenleg a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjában futja menetdinamikai tesztköreit. Az Északi sarkkörtől csupán néhány kilométerre a mérnökök ideális előfeltételeket találnak ahhoz, hogy a jeges felületeken és a hóval borított utakon a tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereit tökéletesítsék. A dermesztő hidegben végzett megmérettetés kikövezi az utat a vezetés luxusszínvonalú élményének új dimenziója felé: a BMW által fémjelzett menetdinamika, komfort és exkluzivitás páratlan esszenciája most először lesz megtapasztalható a luxuskategóriában fosszilis üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül.

A tervezőmérnökök a futómű-technológia, a kormánymű és a fékrendszer alkatrészeit, valamint a menetdinamikai és menetbiztonsági rendszereket egytől egyig úgy fejlesztették ki a BMW 7-es sorozat következő generációja számára, hogy a márka luxuslimuzinjára jellemző, sportosság és menetkomfort közötti tökéletes egyensúlyt újabb szintre emeljék. Ez alól a kerékfelfüggesztések, a rugók és lengéscsillapítók, illetve a számos vezetési üzemmódhoz kapcsolódó vezérlőrendszerek teljesítmény-orientált beállítása sem kivétel. Arjeplog extrém időjárási körülményei közepette a mérnökök minden alkatrészt átfogó tesztelésnek vetnek alá.

Lappföld havas tájain a bajor prémiummárka szakemberei mindehhez tökéletes előfeltételeket találnak. Az Északi sarkkörtől néhány kilométerre futó, hóval borított utakon minden járműfunkciót extrém körülmények között, behatóan tesztelhetnek és optimalizálhatnak, hogy életre keltsék a BMW által fémjelzett, minden tekintetben harmonikus, legendás vezetési élményt. A befagyott tavak csúszós felületei ráadásul arra is lehetőséget biztosítanak, hogy a mérnökök aprólékosan finomhangolják a modell futómű-technológiájának vezérlőrendszereit, a kormánymű viselkedését, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) megannyi funkcióját, valamint a fékrendszer és a lassításkor felszabaduló energia visszatáplálását végző rendszer precízen összehangolt együttműködését.

A téli körülmények között végzett menetdinamikai tesztek nagy hangsúlyt fektetnek a zéró emissziójú hajtáslánc-technológia alkatrészeire is. A BMW i7 tisztán elektromos hajtáslánca, nagyfeszültségű akkumulátora, vezérlőelektronikája és járműtöltő technológiája a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációját képviseli, amely már a BMW iX modellben is a vezetés hosszútávon fenntartható élményét garantálja. Észak-Svédország fagypont alatti viszontagságai közepette a BMW i7 elektromos motorja, energiatároló egysége és hőmérséklet-vezérlő rendszere is a legmagasabb fokú fejlettségről tesz tanúbizonyságot.

A BMW i7 világpremierjével kiváltképp progresszív módon folytatódik a bajor prémiummárka luxusszegmensben való térnyerése. A fejedelmi elegancia, a felülmúlhatatlan menetkomfort és a kimagasló exkluzivitás páratlan összhangját képviselő luxuslimuzin kvalitásai és szolgáltatásai most először válnak átélhetővé mindenféle korlát nélkül, tisztán elektromos meghajtással. A BMW i7 a BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjának műszaki alapjaira épül, amely így kompromisszumok nélkül garantálja a zéró emissziójú vezetési élmény, az egyszerre sportos és komfort-orientált vezethetőség, illetve a BMW luxuslimuzinjára jellemző, exkluzív helykínálat hamisítatlan egységét.

Megkezdődött a Mercedes-Benz EQB értékesítése

Elindult az EQB forgalmazása, a modell 23 470 000 forintos ártól rendelhető. A Mercedes-EQ második teljesen elektromos kompakt autója alaphelyzetben ötszemélyes kialakítású, de felár ellenében hét üléssel is rendelhető. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában készülő újdonság kezdetben kétféle hajtáslánccal lesz elérhető.

A piaci bevezetés idején a beszállót az EQB 300 4MATIC jelenti 228 lóerővel (23 470 000 Ft), felette pedig az EQB 350 4MATIC kínál nagyobb teljesítményt 292 lóerővel (24 552 000 Ft). A modellhez egy évig ingyenesen jár a Mercedes me Charge szolgáltatás, amely a Mercedes-EQ ügyfelei számára világszerte több mint 600.000 töltőponthoz kínál hozzáférést, integrált fizetési funkcióval és egyszerű számlázással.

A piaci bevezetést követően korlátozott ideig az EQB is elérhető limitált Edition 1 kiadásban, amely a Night csomag és az AMG Line felszereltségek kombinációjával, valamint 20 colos AMG könnyűfém keréktárcsákkal kínál igazán egyedi és sportos megjelenést. Az Edition 1 belső terében kék színű CYBER CUT díszítéssel ellátott Neva-szürke bőrkárpitozás várja az utasokat, a hangulatot pedig hátulról megvilágított díszítőelemek, valamint ezüstkróm és kék szegélyezésűlégbeömlők fokozzák.

Az EQB extra felszereltségei között megtalálható az Electric Art változat, amely rozéarany, illetve rézszínű kiegészítőkkel teremt egyedi Mercedes-EQ hangulatot.

A legfontosabb opcionális felszereltségek és csomagok:

  • Harmadik üléssor két különálló üléssel, amely 1,68 méteres magasságig kínál kényelmes ülésteret. Az átfogó biztonsági felszerelések között megtalálhatók a hátsó fejtámlák, az övfeszítővel ellátott biztonsági övek, az överő-határoló, illetve a függönylégzsák, amely egészen a harmadik üléssorig hátranyúlik.
  • Az Advanced csomag számos kényelmi és biztonsági extrával bővíti az EQB alapáron is gazdag felszereltségét. Belül két 10,25 colos képernyő összeolvadásából jön létre a szélesvásznú Widescreen Cockpit. A vezető dolgát a Tükör csomag és a tolatókamerával ellátott Parkolás csomag teszi könnyebbé.
  • Az Advanced Plus csomag mindezt további kényelmi extrákkal bővíti, mint például a KEYLESS-GO kulcs nélküli rendszer, a THERMOTRONIC kétzónás automata klíma, a prémium audiorendszer és a vezeték nélküli telefontöltés.
  • Az EQB kínálatában különböző intelligens vezetési segédrendszerek is megtalálhatók, amelyek kibővített funkciókkal fokozzák a modell biztonságát.

Az EQB gyártása a globális piacra a Mercedes-Benz Cars kecskeméti gyárában történik. Az EQB az első magyar sorozatgyártású teljesen elektromos jármű, amely jól kiegészíti a konnektoros hibrid hajtásláncokkal felszerelt CLA és CLA Shooting Brake, illetve a konnektoros hibrid A-osztály gyártási portfólióját, amely a németországi Rastattban található gyár mellett hazánkban is készül.

A modellek áttekintése

  EQB 300 4MATICEQB 350 4MATIC
Hajtáslánc Összkerékhajtás
Elektromotorok az első/hátsótengelyenTípus Aszinkron motor (ASM)/ Állandóan gerjesztett szinkronmotor (PSM)
Max. teljesítménykW168215
Max. nyomatékNm390520
Gyorsulás 0-100 km/hmp8,06,2
Végsebességkm/h160
Nettó akkumulátor-kapacitás (NEDC)kWh66,5
Vegyes áramfogyasztás (NEDC)kWh/100 km16,216,2
Vegyes áramfogyasztás (WLTP)kWh/100 km18,1 – 19,418,1 – 19,4

Suzuki-kutatás: az autósok többsége nem kéri vagy nem használja a biztonsági extrákat

Hiába választhatnak az autóvezetők ma már számos olyan biztonsági extrát, amely segíti a könnyebb vezetést és a balesetmentes közlekedést, a többség költséghatékonyság, illetve információhiány miatt nem él ezekkel a lehetőségekkel – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív felméréséből. A légzsák, az ABS, a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági opciók azok, amelyeket a hazai autósok a legfontosabbnak tartanak, ezeket nagy arányban használják is. Másról azonban a többség még nem is hallott.

Az elmúlt évtizedekben számos technikai újítás jelent meg a személygépjárművekben, amelyek nemcsak az eszközök árát, hanem a könnyebb vezethetőséget és a biztonságos közlekedés lehetőségét is megnövelték. A légzsák, az ABS, a parkolást segítő rendszerek ma már többnyire az alapmodellek tartozékai. A Magyar Suzuki az Ipsos bevonásával elvégzett reprezentatív kutatásából[1] azonban kiderült, hogy a hazai vásárlók sok esetben akkor sem élnek ezekkel az extratartozékokkal, ha egyébként az anyagi lehetőségeik megengedik. Új autó vásárlásakor elsősorban (a megkérdezettek 54%-a) az ár, majd a fenntartási költségek (50%) és a funkció (37%) alapján választanak, a biztonság csupán a hetedik helyen végzett (28%) a felsorolt legfontosabb vásárlási szempontok listáján. A női vásárlókat gyakran éri az a vád, hogy csupán a szín, a külső, az esztétikum alapján döntenek, ugyanakkor a kutatási anyag megerősítette, a márka imázs is nagy szerepet játszik a döntés meghozatalakor, ráadásul nemtől függetlenül.

Fontos lenne az edukáció

A tájékozott autósok megfontoltan válogatnak a biztonsági extrák között, balesetmegelőző szerepükben viszont kevesebben hisznek és nagyon sokan vannak, akik az újítások nagy részét nem is ismerik. A fogyasztók a légzsákokat (95%), az ABS-rendszert (86%), a gyermekbiztonsági funkciókat (84%), illetve a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető elektronikát (81%) tartják a leghasznosabbnak balesetmegelőzés szempontjából. A visszajelzések alapján ezeket használják a legnagyobb arányban. A márkakereskedők szerint ugyanakkor az edukáció leginkább az ütközéselkerülő- és megelőző rendszerek, a radaros fékasszisztencia (RBS), illetve elektronikus menetstabilizáló rendszerek esetében lenne hasznos, mert ezeket ismerik a legkevésbé a hazai gépjárművásárlók. A megkérdezettek – bár fontosnak tartják a vezetéstechnikai kiegészítőket -, többnyire úgy gondolják, hogy az autók biztonsági felszereltsége nem járul hozzá nagy arányban a közlekedés biztonságához.

Legyünk tisztában a képességeinkkel!

Részben egyetért ezzel a vezetéstechnikai tréner is, de azt hozzáteszi, fontos lenne tudni, mire képes az autó és a vezető hogyan használhatja ki a legjobban az innovációs lehetőségeket a biztonságos közlekedés érdekében.

„A baleset-ok kutatók megállapították, még ha javul is a technika, a vezetők képzettségi szintjéhez kellene emelni az újításokat. Korábban nyugati prémiummárkák, az autógyárak finanszírozásával vezetéstechnikai tréningeket szerveztek a márka vásárlóinak. Ma is van olyan gyártó, amely bizonyos motorteljesítmény vagy speciális hajtásmódnál az autó biztos uralása érdekében tréningeket biztosít” – mondta Székely Gyula vezetéstechnikai tréner. “Az autókban elhelyezett extra tartozékok, elektronikai kütyük az élet védelmét segítik, de nem azért, hogy a határhelyzetekig menjünk.”

A vezetéstechnikai tréner szerint javasolt lenne minden autóban az automata váltó; legalább 75 kW teljesítményű motor, hogy biztonságosan és dinamikusan vegyen részt a közúti forgalomban; tempomat, vagyis a sebességtartó automatika (különösen azoknak, akik gyakran indulnak hosszú távú utakra); légzsákok; ABS; gyermekvédelmi eszközök és ESP, amely a jármű stabilitását figyeli.

A vészfékezés megtanulása kulcskérdés

A szakértő szerint hasznos a parkolóradar is, tíz éve ugyanis azok, akik jogosítványt szereznek, a KRESZ-vizsga után azonnal közúti forgalomban tanulnak vezetni, a rutinpályás gyakorlás és így a parkolás megtanulása is kimaradhat a folyamatból.

„Ami általánosságban elmondható, és ami talán, ha kötelező lenne sem lenne túlzás, az a helyes vészfékezés begyakorlása. A vezetők nagy többsége nem teljes erővel fékez, és így például a beépített vészfék-asszisztens nem tud segíteni a vezetőnek. A gáz gyors elengedésével és a fékpedál rendkívül gyors, nagy erejű lenyomásával tud beavatkozni az autó biztonsági szolgáltatása. Egy régi ABS-szel szerelt autó 100 km/óráról száraz úton megáll 42 méteren. Ma ezt egy vészfék-asszisztenssel szerelt jármű, ha a vezető helyesen cselekszik, megáll 36 méteren” – tette hozzá Székely Gyula vezetéstechnikai tréner. 

Mazda2 Hybrid: bemutatták a márka teljesen öntöltő hibrid modelljét

A 2022 tavaszától elérhető, új Mazda2 Hybrid[1] megjelenésével először kerül be a Mazda hajtáslánc-kínálatába a teljesen öntöltő, full hibrid hajtás Európában.

A Mazda2 Hybrid hajtáslánca egy 1490cm3-s, 93 lóerős/68kW-os, három hengeres benzinmotort ötvöz egy 59kW-os elektromos motorral, így az összteljesítmény 116 lóerő/85kW. A Mazda új hibridjének gyorsulása 0-100km/órára 9.7 másodperc, végsebessége 175km/h.

Az új Mazda2 Hybrid a Mazda Corporation és a Toyota Motor Corporation hosszútávú együttműködésének legfrissebb képviselője. A modellt a Toyota Motor Corporation leányvállalata, a Toyota Motor Europe gyártja a Mazda számára és a Mazda saját logo-ja alatt értékesíti.

Az autó indításkor automatikusan az elektromotorral indul, akadálytalan és halk működéssel, nulla széndioxid-, nitrogén-oxid, vagy részecske-kibocsátással. Normál üzemmódban a teljesítmény elosztást automatikusan szabályozza a benzin és az elektromos motor között az optimális teljesítmény és a legjobb üzemanyagfogyasztás érdekében. Lassításkor és fékezéskor a kinetikus energiát visszatáplálja, és elektromos energiaként a nagyteljesítményű akkumulátorban tárolja.

Az elektromos energia szintjét egy motor által vezérelt generátor menedzseli, így a rendszer egyátalán nem igényel külső forrásból származó töltést. Bár a Mazda2 Hybrid egy kompakt kisautó, 2560mm-es tengelytávja kényelmes utazást biztosít 4 felnőtt számára is. Csomagtere 286 literes. Az európai piacon három felszereltségi szinttel jelenik meg – Pure, Agile és Select – és megkapta az ötcsillagos értékelést az EuroNCAP töréstesztjében[2]

A Mazda2 Hybrid megjelenése nagy jelentőséget képvisel a Mazda számára abból a szempontból, hogy a vállalat elérje a ’Fenntartható Zoom-Zoom 2030’ programjában kitűzött hosszútávú technológiai célokat, különösen a – Párizsi Egyezménynek megfelelő – a ’forrástól a kipufogóig’ mért emisszió csökkentési törekvést, melyben vállalta, hogy 2030-ra 50%-kal csökkenti flottája átlag-CO2-kibocsátását, és az elektrifikáció felgyorsításával 2050-re teljes karbon-semlegességet ér el.


[1] WLTP üzemanyag-fogyasztás (kombinált): 4.0-3.8l/100km; CO2-kibocsátás (kombinált): 93-87g/km. A járműveket a WLTP (1151/2017, ill. 2007/715 számú EU-jogszabály által előírt) folyamat szerint homologizálták. NEDC üzemanyagfogyasztás (kombinált): 3.2-2.8l/100km; CO2-kibocsátás (kombinált):73-64g/km. Az összehasonlíthatóság kedvéért a vonatkozó értékeket az NEDC (EU) 1153/2017) szerint határozták meg.

[2] Euro NCAP forrás: Euro NCAP | The European New Car Assessment Programme

Sportos kiadással erősít a Toyota Yaris

Tovább bővítette GR Sport modellcsaládját a Toyota. A portfólió legújabb tagja egyben a legkisebb is; a Yaris GR Sport jövő tavasztól kapható Európában.

A Toyota motorsportrészlege, a Toyota Gazoo Racing nem csak a Dakar-ralin, Le Mans-ban és a rali világbajnokságban diadalmaskodó versenyautókat fejleszt, hanem a Toyota közúti modelleihez is kínál tuningprogramot. Míg Japánban és más ázsiai piacokon tucatnyi modellhez érhetők el az optikai és teljesítménynövelő csomagok (beleértve a Toyota Hilux pickupot is), Európában eddig a hagyományosan legerősebb alsó-középkategóriás modellválasztékra koncentrált a márka. A Corolla mindhárom karosszéria-változata (szedán, ferdehátú és kombi), valamint a C-HR szabadidőjármű 2020 óta rendelhető GR Sport csomaggal, amely minden részletre kiterjedően alakítja át az alapjármű hangulatát.

Ezekhez a típusokhoz csatlakozik most a Toyota Yaris GR Sport, méghozzá kibővített tudással: az átfogó optikai módosítások mellett a modell futóművét is áthangolták. Az első és hátsó lengéscsillapítók kis sebességnél gyorsabban reagálnak, így támogatva a közvetlen kormányreakciókat, anélkül, hogy ez a rugózási kényelem rovására menne. A hátsó rugók módosítása csillapítja az oldaldőlési hajlamot, illetve segít az aszfalton tartani a kereket, ha kanyarban gyorsít vagy lassít a vezető, így gondoskodva a harmonikus, kiszámíthatóan élvezetes vezethetőségről.

Ebben kulcsfontosságú szerepet játszanak a fenéklemezen elhelyezett merevítések, valamint az áthangolt, késlekedés nélkül reagáló, ezáltal precízebb és érzékletesebb irányítást lehetővé tevő kormánymű is. Az első és hátsó kerékdobokban speciális kialakítású béléseket helyeztek el, amelyek a légellenállás csökkentésével járulnak hozzá a dinamikusabb vezetés élményéhez.

Ami az optikai élményt illeti, a Toyota Yaris GR Sport tervezői minden részletre gondoltak, beleértve azt a vadonatúj szürke karosszériaszínt, amely kizárólag ehhez a típushoz rendelhető, és amelynek hatását kontrasztos fekete elemek erősítik. Szintén egyediek a piros dekorsávokkal díszített, 19 colos keréktárcsák; a hűtőmaszk rácsozatának speciális, lapított méhsejt mintázata a hátsó diffúzor középső betétjében is visszaköszön.

Az első lökhárítót és a csomagtérajtót díszítő GR Sport emblémával az utastérben is találkozhatunk: a piros öltésekkel díszített, részlegesen perforált bőrkormány alsó küllője mellett a szintén kontrasztos varrású sportülések fejtámaszán is büszkén hirdeti a modell vérvonalát. Az már csak az igazán figyelmeseknek fog feltűnni, hogy a jellegzetes logó a motorindító gombon, valamint a műszeregység sarkában is megjelenik. A beltéri szerelvények speciális sötétszürke kidolgozást kaptak, az ajtópanelektől a padlókonzolig.

A Yaris GR Sport a soros háromhengeres 1,5 literes benzinmotorral, vagy az ugyanerre a blokkra épülő hibrid hajtáslánccal lesz megrendelhető. Az előbbi a CVT váltóval nem, kizárólag az intelligens kézi sebességváltóval (iMT) társítható, amely a visszaváltásokat automatikus gázfröccsel támogatja, és felkapcsoláskor is segít elkerülni a fordulatszámesésből adódó megtorpanást. Az egyes verziókra vonatkozó alapadatok nem változtak: a benzines 125, a hibrid 116 lóerőt ad le, végsebességük 180, illetve 175 km/óra, álló helyzetből 9,0, illetve 9,7 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára, átlagos üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 4,3, illetve 2,8 l/100 km.

Nem a GR Sport csomag egyébként az első optikai készlet, amelyet a Toyota hivatalos forrásból kínál az új generációs Yarishoz: a japán piacon már másfél éve bemutatták a Toyota Racing Development (TRD) részleg által kifejlesztett, kifejezetten látványos, ám sokak ízléséhez talán túlságosan is harsány tuningpakkot.

Az új Toyota Yaris GR Sport 2022 második negyedévétől kapható Európában.

W140582023300 kiemelő eszköz az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-hez

Egyebek mellett az óracsoport kiemeléséhez remek a W140582023300 kampó-páros. A Mercibolt.hu küldte is, amint kitaláltuk, hogy ez lesz az újabb projekt a projektben.

Mármint a 97-es W140 S420 Mercedes óracsoportját ildomos lenne kiemelni a helyéről, mivel amióta foglalkozunk vele, azóta hibádzik 1-2 izzó a felhozatlban. Alapvetően az óra számlapok megvilágítása felemás, itt nyilván kiégett a háromból 1 db legalább, valamint a kilométerszámláló alatti külső hőmérséklet-kijelző háttérmegvilágítása is enyhén szólva halovány.

A W140582023300 kiemelővel két oldalról rögzítve és megfogva ki lehet húzni extrém óvatosan az óracsoport modulját, ügyelve arra, hogy elsősorban a plexiburkolat ne sérüljön, ne repedjen meg az esetlegesen fellépő feszítő-deformáló erőktől.

Hamarosan tehát nekifogunk a hibás izzók cseréjének az óracsoportban.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

A Kulcslyuk pillanatok alatt megjavította az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 zárbetétjét

Korábban mutattuk, hogy jártunk projektautónk, az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 dashboard szemüvegtartó- és kesztyűtartó zárbetétjének kiszerelésekor. A darabokra hullott alkatrészt a Kulcslyuk Zárszaküzlet és Szerviz nagyjából negyed óra alatt életre keltette.

Szerencsénk volt, ugyanis a darabjaira szétesett zárbetét mindegyik, összesen 5 darab lamellája megvolt, viszont az apró rugókat elvesztettük. Ez sem okozott gondot a Kulcslyuk szakembereinek, ugyanis rögvest átlátták a hibát, és neki is láttak egyenként berakosgatni az üres betétbe a fémlapkákat.

Miután megtörtént az “újrakódolás”, az autó indítókulcsa értelemszerűen a zárbetétben maradt – ezúttal óvatosabban jártunk el mi is, és ügyeltünk arra, hogy a kulcsot idő előtt ne húzzuk ki, megelőzvén egy újabb kellemetlen nüanszot.

Innentől fogva sima volt az ügy, a zárbetétet visszaillesztettük a helyére, úgy, hogy a pozíció zárt állapotban maradjon. Így apró kattanás után a rögzítőmechanizmus is összezárt, majd a kulcs elfordításával újra nyitható-zárható lett a W140-es szemüvegtartója, kesztyűtartója.

Természetesen a zárbetét, illetve maga a tartókeret visszaszerelése előtt a szemüvegtartó modulját kellett pozícióba állítani, figyelve arra, hogy a felfogató csavarok aljzatinak fémlapkái is megfelelő szögben álljanak; ellenkező esetben a csavarok ferdén rögzíthetők, így elforognak, mintha szakadás lenne a menetekben.

Némi állítgatás után a hézagok is stimmeltek, s végre minden visszaállít az eredeti állapotba. A Parktronic PTS/PDC műszerfali visszajelzők az első fronton kifogástalanul működnek – ami miatt az egész középső rész lebontási procedúrája történt. Most jöhet a hátsó Parktronic kijelző-kettős javítása, ugyanis ott sem világít az egyik oldal a kettőből.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

Váltakozó terepkörülmények közt vezettük a Ford Ranger négyféle Special Edition változatát

Több napos nemzetközi sajtóesemény keretein belül mutatta be a Ford megújult, megerősített exkluzív Ranger-változatait. A Ranger Raptor, a Ranger MS-RT, a Ranger Stormtrak, valamint a Ranger Wolftrak a Hungaroring off-road moduljain domboríthatott.

Alapvetően a ténylegesen terep-környezetben magukat otthon érző modellekkel jártuk be a Hungaroring off-road szekcióit – az MS-RT, amely egy visszafogottabb, városi környezetbe megálmodott variáció, inkább országúti próbára volt bevethető. Mi, az újságírók pedig rettentően éveztük a négy csoportra osztott etapokat, amelyek az egész napos esemény során folyamatos rotálással pumpálták az adrenalint.

Kisfilmet is sok fotót is készítettünk az eventről, melynek hangulata véleményünk szerint teljes mértékben visszaadja a hangulatot, magát az életérzést, amelyet a Ranger-ek – jelen esetben az újragondolt speciális darabok – közvetítenek. Hamarosan teszteljük heti lebontásban az autókat, s akkor majd még részletesebben számolunk be a tudásukról, gyakorlati teljesítményükről.

A Ford egyik legsokoldalúbb modellje a Ranger pickup – és ez a sokféleség nemcsak az autó használhatóságára, hanem vevőkörére is igaz. Éppen ezért a Ford négyféle Special Edition változatot is készített a Rangerből, amelyek pontosan olyan egyedi, karakteres egyéniségek, mint vásárlóik, így mindenki megtalálhatja az igényeihez és egyéniségéhez pontosan illő kivitelt.

Az új Special Edition modelleket, vagyis a Raptor, az MS-RT, a Stormtrak és a Wolftrak változatokat a múlt héten próbálhatták ki először a cseh, lengyel és magyar újságírók, méghozzá egy igazán különleges helyszínen, a magyarországi Hungaroring Off-road Centrumban. A tesztelőkre itt egy hamisítatlan Ranger-kaland várt, ahol extra kemény körülmények között tapasztalhatták meg azt a kivételes teljesítményt, erőt és élményt, ami a Ford pickupja nyújt a lendületes, sodró hangulatú terepezés közben. A 30 hektárnyi erdős területre épített Hungaroring Off-road Centrum több mint 20 kilométeres úthálózatát rengeteg természetes terepakadály tarkítja, amelyeken mindenki felfedezhette a négy különféle Ranger Special Edition modell tudását, egyéniségét és vérmérsékletét.

Ranger Raptor: alapáras extra keménység

Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupjának legkeményebb és legerősebb változata, a Ranger Raptor ezentúl még vonzóbb lesz a vásárlók számára, mivel a Ford ma mutatja be az új Ranger Raptor Special Edition modellváltozatot.

Az exkluzivitás érdekében csak korlátozott darabszámban gyártott Ranger Raptor Special Edition még markánsabb, tekintélyt parancsoló külső megjelenést és prémium utasteret kínál, olyan különleges megoldásokkal, mint a versenyautós csíkozás vagy a vörös belső dekorációs elemek.

A limitált példányszámú autó főszerepet kapott a “The Good, the Bad and the Bad-RSE” című spagettiwesternben is, amelyben megismerhettük a Ranger Raptor Special Edition újonnan megformált stílusát és magabiztos mozgását a terepen – és persze a Ranger-család többi különleges tagját, például az új Wolftrak és Stormtrak kiviteleket, illetve a rally-versenyek hangulatát idéző Ranger MS-RT változatot is.

A Ranger Raptor fejlesztését végző Ford Perfomance csapat célja a legkeményebb Raptor modell megalkotása volt, ezért az autó ultra-erős alvázzal, egyedi futóművel és gumiabroncsokkal, valamint nagy teljesítményű EcoBlue dízelmotorral készült, tökéletesen kiszolgálva az izgalmakra vágyó outdoor-rajongók és a megszállott terepezők igényeit.

“Az új Ranger Raptor Special Edition még drámaibb stílussal gazdagítja ‘vasderekú’ pickupunkat; olyan egyedi külső és belső megoldásokkal, amelyek még különlegesebbé és vonzóbbá teszik ezt a terepre termett modellt,” mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.

A látványos Performance Blue, Conquer Grey és Frozen White fényezésekkel megrendelhető Ranger Raptor Special Edition gépházán, tetőlemezén, alsó karosszériaelemein, hátsó sárvédőin és platóhátfalán végigfutó, vörössel szegélyezett, dupla fekete versenycsíkozás hatásosan hangsúlyozza ki a pickup nagy teljesítményét.

Szintén különleges dizájn-megoldás az első vonószemek vörös festése, illetve a kerékjárat-szélesítések, az első-hátsó lökhárítók, a kilincsek és a jellegzetes, dombornyomású hűtőrács matt fekete fényezése, amelyek még az autó alapjául szolgáló Raptor szürke külső kiegészítőinél is markánsabb benyomást keltenek.

A Ranger Raptor Special Edition dupla kabinos kivitelben készül, és az utastér egyedi, sportos hangulatáról a kormánykerék, a műszerfal és az ajtóburkolatok vörös varrásai gondoskodnak. A Ford Performance mérnökei úgy tervezték meg a bőrüléseket, hogy azok a kemény terepen és a tüköraszfalton egyformán kényelmesek legyenek és tökéletes megtámasztást adjanak. Az autó exkluzív jellegére a kizárólag a Special Edition kivitelhez kapható Raceway Grey műszeregység teszi fel a koronát.

A Special Edition változatban is a Ranger Raptor nagy teljesítményű futóműve található. A Raptor nagy sebesség mellett is kiválóan helytáll a kemény terepen, amiről az XLT változathoz képest 150 mm-rel kiszélesített nyomtáv és 51 mm-rel megemelt hasmagasság gondoskodik.

Az egyedi felfüggesztés első kettős keresztlengőkarjai alumíniumból készülnek, a hátsó futómű multi-link rendszerű. A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített FOX lengéscsillapítókkal mindig a pillanatnyi útviszonyoknak megfelelően változik a csillapítás mértéke, a Grabber AT3 terepgumik pedig még a laza talajon is maximális tapadást biztosítanak.

A Ranger Raptor Special Edition változatot a Ford 2,0 literes EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékáta Ford Mustang sportkocsikból ismert, gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A Ranger Raptor vezetője a Terepvezérlési rendszer beállításai közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz; e beállítások egyike a Baja üzemmód, ami úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimális legyen a nagy sebességű terepezéshez (pontosan úgy, ahogyan a híres Baja Sivatagi Rallyn szükséges).2

Ford Ranger MS-RT: az igazi nagyvárosi stílus

Az új Ranger MS-RT nem más, mint Európa legkelendőbb pickupjának nagy teljesítményű, exkluzív utcai változata, amelynek kifejlesztésében a rallye világából ismert M-Sport specialis MS-RT csapata is közreműködött. A közös munka végeredménye egy hamisítatlan motorsport-hangulatú, prémium felszereltségű és egyedi, kézi kidolgozású autó lett. Az új jármű a Ranger Wildtrak kivitelre épül, felhasználva annak gazdag felszereltségét, egytonnás teherbírását és Super Cab illetve Double Cab karosszériaváltozatait.

A Ranger MS-RT egyik különlegessége a kézi munkával kialakított orr-rész, méhsejt-mintázatú szénszálas hatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal. Az autó oldalról nézve is nagyon mutatós; a sportos, markáns benyomást tovább erősítik 20 colos OZ Racing könnyűfém keréktárcsák, az erőteljes sárvédő-szélesítések és a feltűnő küszöbelemek. A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezéssel megrendelhető autó látványvilágára szénszál-hatású tükörburkolat, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger MS-RT kabinjának prémium bőrkárpitjait narancssárga varrás díszíti. A hangulatvilágítás és a fűthető első ülések kellemes környezetet teremtenek, a padlószőnyegek és küszöbborítások MS-RT mintázata egyediséget sugall. Az utasok szórakoztatásáról és kommunikációjáról, illetve a navigációról a 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer1 gondoskodik, a parkolást – vagy az utánfutó csatlakoztatását – pedig a tolatókamera varázsolja egyszerűvé2.

A Ford izmos, 213 lóerős 2.0 EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja3kimagasló teljesítményt és vonóerőt kínál, miközben személyautós kifinomultsággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással mozgatja az autót. 

A Ford Mustangból ismert 10 fokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás 500 Nm forgatónyomatéka magabiztosan megbirkózik az 1098 kg4tömegű szállítmánnyal és a 3500 kg vontatott tömeggel.5 A Ranger kapcsolható négykerékhajtása optimális terepképességet kínál, és ha a vásárló lendületes zenéket szeretne hallgatni, a márkakereskedésben egy app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót is rendelhet az autójához.

Az MS-RT a Ford által minősített járműátalakító cég, amely régóta együttműködik már a Ford motorsport-partnerével, az M-Sporttal, hatékonyan használva fel a Rally Világbajnokságon gyűjtött tapasztalatokat arra, hogy megalkossák a Ford piacvezető haszongépjárműveinek látványosan módosított változatait.

Végre tehát a Ford One-Stop Shop kínálatának legújabb darabja, a Ranger MS-RT is megjelenik a Ford márkakereskedésekben megrendelhető átépített modellek sorában, amelyben olyan autók szerepelnek, mint a Transit Custom és Transit Connect MS-RT áruszállítók és a Transit Custom Nugget lakóautó.

„A Ranger MS-RT azok számára készült, akik sokra tartják a Ranger komoly munkabírását, de emellett MS-RT sorozatunk motorsportos hangulatára és kézi kidolgozására is vágynak,” nyilatkozta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. „Ez a látványos autó hatásosan elegyíti a Ford évtizedeken átívelő pickup-sikertörténetét és a versenypályák hangulatát – és a végeredmény egy vonzó megjelenésű, mégis kemény kiállású munkagép.”

Ranger Stormtrak: a természet ereje

A Ranger Stormtrak egy prémium pickup, amely különleges stílusával és kiegészítőivel az olyan vásárlókat vonzza majd, akik értékelik az aktív munka- és életstílusukhoz illő, kivételes képességeket és a gazdag felszereltséget. A prémium Ranger Wildtrak sorozatra épülő új kivitel még gazdagabb felszereltséget, magasabb szintű kényelmet és egyedi burkolatokat kínál. A korlátozott darabszám biztosítja, hogy a tágas hátsó üléssort kínáló duplakabinos és hosszabb platóval készülő nyújtott kabinos kivitelek kifejezetten exkluzív autónak számítsanak.

Mindegyik Ranger Stormtrak modellben a Ford legerősebb 2,0 literes 213 lóerős EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 500 Nm forgatónyomatéka lenyűgöző vonóerőt biztosít.A kényelmes országúti autózásról az alapáras, kapcsolható négykerékhajtás gondoskodik, és a motorhoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

A Ranger Stormtrak különlegessége a látványos Rapid Red fényezés, amit exkluzív, piros légbeömlőbetétek egészítenek ki, még jobban kihangsúlyozva az orr-rész erőteljes stílusát. A LED fényszórók és az alsó védőelemek szintén alapáron járnak az autóhoz, amihez Frozen White és Blue Lightning fényezés is rendelhető. A Ranger Stormtrak látványát még markánsabbá varázsolja a gépháztető és az oldalsó karosszériaelemek matricázása, a vaskos, háromdimenziós emblémák, a fekete hátsó lökhárító és a sportos szélterelő elem.

Mindemellett az alapfelszereltség része még a platóbélés, a raktérmegosztó elem és a Ford új motoros csomagtérrolója is, ami kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a rakományok szállítását. A népszerű Wildtrak-sorozathoz hasonlóan a Ranger Stormtrak is 1,0 tonnás hasznos teherbírást és 3500 kg vontató képességet kínál. 2

A Ranger Stormtrak utasterét prémium kidolgozás és praktikus kialakítás jellemzi. A csak a Stormtrak változathoz kapható üléseket ugyanolyan bőrkárpit borítja, mint az ikonikus Ranger Raptorban; a bőrt dombornyomású Stormtrak-emblémák díszítik, a párnázatot pedig tartós szövetbetétek egészítik ki. A belső felületek sötét grafit színűek, és a kárpitokat piros fonallal varrják. 

Ranger Wolftrak: a vadon meghódítása

A Ranger Wolftrak egy kalandra termett, kemény gép; ezt az autót olyan embereknek tervezték, akik a szabadban dolgoznak, és komoly off-road tudást várnak el autójuktól, ám ezzel együtt komfortos és vonzó járműre is vágynak. A Ranger XLT-sorozatra épülő Wolftrakban a Ford 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue dízelmotorja dolgozik, és a vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és a tízfokozatú automata sebességváltók közül. 1

A menet közben kapcsolható négykerékhajtás1, az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű és a terepgumik alapáron járnak az autóhoz, ami így a legkeményebb terepeken is megállja a helyét, és a felező fokozat segítségével a meredélyeken és a laza talajon is kiválóan boldogul.

A Ford arra számít, hogy a Ranger Wolftrak egyaránt vonzó lesz majd a mezőgazdasággal, erdőgazdálkodással vagy outdoor sporttevékenységekkel foglalkozó vállalkozások, illetve a magánemberek számára. Az 1,0 tonnás hasznos teherbírás és a 3500 kg vontató képesség komoly szállító kapacitást jelent, és az autóhoz platóbélés is jár. Az opcionális, kézzel működtethető platóborítás vagy az Aeroklas platófelépítmény ennél az autónál egyedi matt fekete színű, ami jól passzol a Ranger Wolftrak sötét árnyalatú külső kiegészítőihez.

A kizárólag a Ranger Wolftrak kínálatában szereplő, hosszan hátranyúló, sportos bukócső nemcsak az autó külső megjelenését varázsolja különlegessé, hanem a különféle szállítmányok rögzítéséhez is praktikus segítséget nyújt. Az impozáns Conquer Grey fényezéshez jól illik a hűtőrács, az alsó védőelemek és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák fekete színe, de a vásárlók Sea Grey árnyalatú fényezést is rendelhetnek autójukhoz. A pickup különleges stílusára a sötétített Wolftrak emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger Wolftrak kabinjának különlegességei a Wolftrak emblémák, a matt fekete műszerfal és ajtóbetétek, illetve a strapabíró, minden évszakban használható padlószőnyegek. A 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3 konnektivitási és navigációs rendszer alapfelszerelés.3

“A vásárlók imádják a Ranger látványos stílusát és keménységét, ezért úgy építettük meg az új Stormtrak és Wolftrak változatokat, hogy még többet nyújtsanak e téren,” mondta el Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. “A Stormtrak lenyűgöző látványa és fényűző felszereltsége jól illik az aktív életstílushoz, a Wolftrak pedig olyan terepképességekkel bír, aminek köszönhetően tulajdonosa bármikor bátran maga mögött hagyhatja az aszfaltozott utakat, ha ezt kívánja a munkája vagy a hobbija.”

Új motoros csomagtérroló: praktikus ötlet

Az új modellváltozatokkal együtt a Ford a népszerű platótakaró csomagtérroló motoros mozgatású változatát is bemutatja, ami opcióként rendelhető a duplakabinos Ranger Wildtrak modellhez, és alapáron szerepel a Ranger Stormtrak kínálatában.

A motoros csomagtérroló egyszerűen és kényelmesen kezelhető; a felhasználók az indítókulcs gombjával, a platón belül elhelyezett gombokkal, illetve a műszerfalon található kapcsolóval is nyithatják-zárhatják a szerkezetet. A szenzoros becsípődésgátló megakadályozza, hogy megsérüljön a felhasználók keze vagy a rakomány.

Még több eseményfotó: Autóaddikt Facebook oldal

LEGFRISSEBB

Elon Musk a figyelem középpontjában: újabb nagy ígéret a Teslától

0
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója ismét felkavarta az autóipari világot, miután a közösségi médiában sejtelmesen utalt egy év végére tervezett nagyszabású bemutatóra. Habár Musk...

TESZTJEINK