Főoldal Blog Oldal: 85

[TESZT] Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ – érdekes kettősség

Nem egy ízben mutattuk már be a Suzuki Swift modellverzióit olvasóinknak. Most egy egészen érdekesbe hajló, vegyes érzéseket kiváltó variánsról értekezünk itt, az Autóaddikt hasábjain. Előre jelezzük: a kettősség nem negatív értelemben leledzik jelen tesztautó “háza táján”. Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ teszt.

Mivel számtalanszor megtettük, most nem vesződünk a 2021-es modellévű Swift dizájnrészketeinek taglalásával, mert a forma, a fazon ugyanaz. Kedveljük, mert kompakt, lényegre törő, szimpla, praktikus, uniszex. Kell ennél több egy városi kisautóhoz? Aligha. Ráadásul nem is annyira városi, mint elsőre hinnénk.

Jelen tesztünk célja elsősorban az volt, hogy kicsit kiszakítsuk a Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+-t sztereotip környezetéből. 5 személyes, 4 személlyel optimálisan élhető, és nem csak a hipermarketbe rohangálni jó. De nem ám, picit elnagyolva azt is kijelenthetjük, hogy perfekt utazóautó tud lenni. Igaz, nem ezerkilométeres távolságokra.

Nem csak rövidtávra

Korábban is nekiindultunk egy Swift-tel, egészen Bajáig mentünk vele egyhúzamban. Ez nem nagy kunszt, a táv esetünkben háztól-házig alig 200 kilométer, viszont remek útviszonyok, vezetési környezetek váltják egymást. Budai alsó rakpart, aztán M6, majd 51. Van minden, lehet viszonyítani és méricskélni.

Most egy rövidebb távot futottunk a tesztalany Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+-szal. Lokáció: Velence, Agárd. Ismét meg akartunk arról bizonyosodni, hogy a lágy hibrid 1.2-es remekül bírja a hosszabb távot, mind rugalmasság, mind pedig fogyasztás terén.

38 literes tankja ellenére a Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ optimális range-et ad, kiváltképp, ha országúti-pálya környezetről van szó. A CVT-t szokni kell, ez tény, amolyan kisrobogós a feeling kigyorsatásoknál – fix RPM, komótos gyorsulás. Ez ne tévesszen meg senkit, ettől még nincs különösebb baj a dinamikával, kicsit idegen lehet mondjuk egy klasszikus manuális váltós autóból történő átülés után.

Autópályán is ottonosan érzi magát

Fix 130-as tempónál is visszafogott marad a fordulatszám, 3000 környéke a reális; ez nyilván függ a vezetési körülményektől, terepviszonyoktól. Kraft még így is akad a Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+-ban, ha előzni szeretnénk, komolyabb erőlködés nélkül végzi el a manővert.

Jók a légellenállási értékek is, hiszen autópályatempónál is még egész élhető a csend, amit az utastérben érzékelünk. A futóműzaj más kérdés, nyilván nagyban a téli gumiabroncsoknak köszönhetően hallatszik a surlódás masszívan bizonyos sebességtartományokban.

Kemény a Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ futóműve egyértelműen, kisebb úthibáknál még alig, de közepestől felfelé már keményebben üt, okoz rezonaniciát az enteriőrben. Főként ez hátul érezhető, de szokható. Viszont a keménység kompenzál a kanyarokban, ugyanis a Swift hihetetlen stabilitással képes venni minden hirtelen fordulást, még magasabb sebességnél is. Majdnem sportfutómű ez már, kíváncsiak vagyunk a hamarosan érkező Swift Sport megoldásaira e téren.

Mi is az az érdekes kettősség?

Semmi komoly, mindössze a konfiguráltság ellentmondásos kissé, főként, ha a megszokottat állítjuk párhuzamba. Automataváltó-bőr kombó? Már nem annyira egyértelmű, nem velejárója egyik a másiknak. Közepesnél kicsit jobb felszereltség – erre utal a GL+, de mégis hátul kurblisak az ablakok? Nem rossz ez, kicsit lehet nosztalgiázni legalább, és legalább kihúzhatunk az esetleges hibalistákról egyet a hátsó ablakemelő motorok tekintetében.

Ár

A tesztben szereplő Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ 6 140 000 forintos listaárral várja a vásárlókat, azonban most 5 410 000 forintos kedvezményes összegért is hazavihető az autó a márkakereskedésekből.

2021 Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor + 12V hibrid rendszer

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes eCVT

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3840 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 2450 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 890 kg

Megengedett össztömeg: 1355 kg

Csomagtartó mérete: 265 liter, 947 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 3.9-4.9 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 6.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 98 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer

Íme a vadonatúj, magyarországi gyártású Suzuki S-CROSS

Online bemutató keretein belül debütált világszerte az új S-CROSS november 25-én.

Az új modellben a Suzuki ötvözte a merész szabadidő (SUV) stílust a kényelemmel, mely erőteljes, ugyanakkor környezettudatos vezetési élményt, fejlett biztonsági funkciókat és csatlakoztatott szolgáltatásokat kínál. Az esztergomi gyártású jármű értékesítése az év végén kezdődik Európában, de Latin-Amerika, Óceánia és Ázsia számára is forgalmazzák majd. Az eseményen a Suzuki további bejelentést is tett: az európai zöld törekvésekkel összhangban 2022-ben tovább bővíti hibrid kínálatát.

Az új S-CROSS

Az új S-CROSS a több mint 50 éves Suzuki összkerékhajtású SUV-k legújabb, négy-kerékhajtású (4WD) modellje. „Merész, kifinomult, sokoldalú: az új S-CROSS szabadidő autó mindezt egyszerre testesíti meg, méghozzá magas színvonalon” – jegyezte meg Shigeru Aoyama főmérnök a modell világpremierjén. A merész dizájn minden szögből masszív, méltóságteljes formát kölcsönöz a SUV-nak. Az új S-CROSS markáns jellegét a nagy zongoralakk-fekete színű hűtőrács, a hárompontos LED-ekkel felszerelt nagy fényerejű, éles fényszórók, a szögletes első és hátsó kerékívek, valamint az autó elejének és hátuljának ezüst díszítőelemei is hangsúlyozzák.

Kifinomult vezérlési technológiával rendelkezik. A nyomatékos, 1,4 literes közvetlen befecskendezéses BOOSTERJET turbómotornak és a 48 voltos SHVS lágy hibrid rendszernek köszönhetően az autó hatékony, mégis tele van erővel. A kényelmes vezetési élményt az ALLGRIP SELECT 4×4 összkerékhajtás, a multimédiás audiorendszer és egy sor fejlett biztonsági asszisztencia garantálja.

Az erőteljes SUV karakternek megfelelően a belső tér háromdimenziós kialakítású formatervezést kapott. A tágas utastérben 5 felnőtt kényelmesen elfér, a nagy kapacitású, 430 literes csomagtér sokoldalúan használható kirándulásokhoz és más szabadidős tevékenységekhez. Az utazási élményt pedig szélesre nyitható panoráma-napfénytető fokozza.

Az új S-CROSS online világpremierjén a cégcsoport elnöke, Toshihiro Suzuki további bejelentést is tett: „Jelenleg csak lágy hibrid meghajtású személyautókat gyártunk Európában, jövő évtől bővítjük hibrid meghajtású kínálatunkat.” Ennek köszönhetően az új S-CROSS hibrid változatban és csatlakoztatott szolgáltatásokkal kiegészülve is elérhető lesz a jövő év második felétől.

Az Esztergomban készülő új modell értékesítése az év végén Európában kezdődik, de Latin-Amerika, Óceánia és Ázsia számára is forgalmazzák majd.

Ilyen az új hibrid meghajtás a Suzukinál

A Suzuki új hibrid rendszere egy frissen fejlesztett belső égésű motor, egy elektromotor-generátor egység (MGU) és egy automata váltó (AGS) kombinációja. A rendszer az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében támogatja a hibrid és a tisztán elektromos hajtást is – utóbbi esetben a belső égésű motor tétlen marad.

Az új hibrid rendszer már alacsony fordulatszámon is erős és rendkívül hatékony, képes elindítani és felgyorsítani az autót, araszolás, egyenletes haladás és tolatás közben pedig teljesen elektromos üzemmódra áll át a csendes működés és a minimális üzemanyag-fogyasztás érdekében.

Az új rendszer egyik figyelemre méltó jellemzője, hogy a motor-generátor a fokozatokat automatikusan kapcsoló- és a tengelykapcsolót működtető automata váltó kimeneti oldalára került. Ebben a konfigurációban a motor-generátor egység közvetlenül hajtja a tengelyt, és kapcsolás közben kitölti a nyomatékrést, biztosítva a sima fokozatváltást. A rendszer ráadásul lassításkor a mozgási energiát hatékonyan fogja be és alakítja villamos energiává a belső égésű motor leállítása és a tengelykapcsoló kioldása mellett. Mindez növeli az elektromos üzem hatótávolságát.

Vezetés közben két üzemmód, a Standard és az Eco között lehet választani. Standard üzemmódban a motor-generátor gyakrabban segít be a belső égésű motornak a lendületesebb vezetés érdekében, míg az Eco üzemmód többször kapcsol tisztán elektromos hajtásra, növelve az üzemanyag-hatékonyságot.

Az új hibrid rendszer jövőre lesz elérhető Európában, először a Vitarában, később az év folyamán pedig az S-CROSS-ban.

Ez a Toyota GR Yaris nagyjából azt tudja, amit a szupersportautók

Úgy tűnik, a G16E az új 2JZ: a teljesítménynövelő specialisták rákaptak a Toyota GT Yaris háromhengeres turbómotorjára, és egyre szélsőségesebb átalakításokat végeznek el rajta. Az itt bemutatott szörny a Powertune Australia teremtménye; sikerük jelentős részben a kiváló alapkonstrukciónak köszönhető.

A Sydney külvárosában működő Powertune Australia nem mond nemet az európai izomautókra, de elsősorban a japán sportszedánok és hot hatch-ek számítanak a szakterületüknek. Csak idő kérdése volt, hogy mikor kerül náluk sorra a Toyota új csodafegyvere, a 261 (Japánban 272) lóerős GR Yaris. Most sorra került, és az eredmények túlzás nélkül letaglózóak.

Az ausztrál guruk úgy döntöttek, első körben nem bolygatják a blokkot, és mindössze a szeleprugókat cserélték erősebbre. Ezt követte a motorvezérlés frissítése; a MoTeC M1 ECU-val már varázslatos 390 lóerőt mértek a fékpadon. A következő lépcsőben nagyobb turbót (Garrett G25-550) szereltek fel, ami további 45 lóerőt hozott a konyhára. Itt azonban megakadtak: a gyári üzemanyag-szivattyúval képtelenség volt tovább fokozni az erőt.

Némi kutatás után ezt az akadályt is elhárították, és november végére további tíz százalékot tudtak emelni a teljesítményen. A fékpadon mért 352,6 kW, azaz 473 lóerő a Porsche 911 Carrera 4 GTS (480 LE), a Mercedes-AMG GT (eredeti, már nem gyártott alapkivitelében 476 LE), a BMW M4 Coupé (480 LE) szintjére emeli a pici Yarist, amely ugyanakkor nem egészen 1,3 tonnás menetkész tömegével mindegyiknél jelentősen könnyebb.

Ráadásul ezt az észveszejtő teljesítményt továbbra is érintetlen belső szervekkel: szériablokkal, hajtókarokkal, dugattyúkkal, hengerfejtömítéssel és vezérműtengelyekkel érték el, ami azt jelenti, hogy bőven vannak még távlatok a Toyota háromhengeres konstrukciójában.

Hogy meddig jut a G16E-GTS blokkal a tuningipar, egyelőre nem tudhatjuk, de minden adottsága megvan ahhoz, hogy egy másik legenda: a 2JZ nyomdokaiba lépjen. A soros hathengeres erőforrás a Toyota Suprában emelkedett ikonikus státuszba, és vált a tuningvilág egyik kedvencévé: elpusztíthatatlan konstrukciója miatt könnyedén bírta a gyári teljesítmény többszörösével járó igénybevételt. A GR Yaris motorjából annak megbontása nélkül, mindössze néhány hónap munkával csaknem +75% extra lóerőt csalogattak elő – alig várjuk, hogy kiderüljön, mire lehet képes egy alaposabb átépítést követően.

A fejlesztés annyira új, hogy a Powertune Australiának még nem állt módjában élesben is tesztelni az új motort, de korábbi tapasztalataik alapján arra számítanak, hogy 10 másodperc körül futja majd a negyed mérföldet…

Emisszió-mentes belvárosok: a BMW eDrive Zones funkció már 138 európai városban elérhető

A BMW Group újabb húsz európai városban, így többek között Koppenhágában, Veronában és Toulouse-ban vezette be novemberben az innovatív BMW eDrive Zones funkciót. Ez azt jelenti, hogy az öreg kontinensen már összesen 138 város élvezheti az úttörő technológia előnyeit. A szolgáltatást jövőre várhatóan legalább további harminc városban vezetik be világszerte.

2020 nyarán a BMW az összes plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellben az alapfelszereltség részeként tette elérhetővé ügyfelei számára a BMW eDrive Zones funkciót: azokban a nagyvárosokban, ahol már korábban kijelölték, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek geofencing technológiája automatikusan felismeri a teljes mértékben emisszió-mentes mobilitás „zöld zónáit”. Amint a gépkocsi egy ilyen zónába érkezik, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos meghajtásra vált át. A BMW ezzel a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek előtt is utat nyit az eredetileg tisztán elektromos meghajtású gépkocsik számára kialakított „zöld zónákba”, ahol éppúgy, zéró emisszió mentén, fosszilis üzemanyag-fogyasztás nélkül közlekednek. Az elektromos motorok sokkal hatékonyabbak a belvárosi közlekedésre, mint a belsőégésű erőforrások, használatukat így a bajor prémiumgyártó exkluzív BMW Pontokkal is jutalmazza: a vezetők minden, tisztán elektromos üzemmódban megtett kilométerért egy pontot kapnak – a BMW eDrive Zones területein belül megtett kilométerekért kettőt -, amelyeket később az adott BMW modell nagyfeszültségű akkumulátorának költségmentes feltöltésére válthatják be. A BMW ügyfelei ráadásul járművük töltése közben is bónuszpontokat gyűjthetnek.

A BMW eDrive Zones funkció az alábbi húsz európai városba érkezett meg novemberben: Aberdeen, Bregenz, Brescia, Bristol, Cambridge, Cardiff, Cork, Coventry, Firenze, Klagenfurt, Koppenhága, Lille, Matosinhos, Nápoly, Oeiras, Oxford, Sheffield, St. Pölten, Toulouse és Verona.

Jobb életminőség a belvárosokban a BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően

A BMW eDrive Zones funkció és a használatát övező exkluzív pontrendszer a belvárosok emissziójának csökkentését és a bajor prémiummárka ügyfeleinek költséghatékony járműüzemeltetését tekintve egyaránt sikertörténet. A felhasználói szokások elemzése szerint:

  • A BMW eDrive Zones funkció a tisztán elektromos üzemmód jelentősen nagyobb arányú használatát eredményezi, hiszen Európában naponta mintegy 30 000 alkalommal kapcsolnak tisztán elektromos üzemmódba a BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei.
  • A „zöld zónákban” megtett utak több mint 75 százalékát már ma is tisztán elektromos üzemmódban teszik meg a vezetők. Ebből a sofőrök mintegy 40 százaléka már akkor is zéró emisszióval közlekedik, amikor behajt a kijelölt területre. További 35 százalékuk a BMW eDrive Zones funkció segítségével kapcsol át tisztán elektromos üzemmódba.
  • A BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei csak az elmúlt negyedévben 3,3 millió kilométert tettek meg tisztán elektromos üzemmódban a BMW eDrive Zones határain belül. Ez több mint nyolcvan, az Egyenlítő mentén megtett Föld körüli útnak felel meg – a belsőégésű erőforrás használata, és mint ilyen, károsanyag-kibocsátás nélkül.
  • A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modelleket vezető ügyfelek a BMW eDrive Zones funkció tavaly nyári bevezetése óta világszerte mintegy 150 millió pontot gyűjtöttek, amelyeket költségmentes járműtöltésekre válthattak be. Összesen ez mintegy 2,9 gigawattóra töltési energiának felelnek meg. Egy plug-in hibrid 3-as BMW ebből hozzávetőlegesen 250 000 alkalommal lenne feltölthető.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák elengedhetetlenek ahhoz, hogy a BMW Group 2030-ra sikeresen teljesítse az összes új autójára vetített, kilométerenkénti 50 százalékos károsanyagkibocsátás-csökkentési célértéket

Az elektromos mobilitás térnyerésével a BMW Group tudatosan döntött a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek továbbfejlesztése és népszerűsítése mellett. A vállalatcsoport a világ 95 országában összesen tizenhét különböző, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellt kínál ügyfeleinek. A BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően ezen modellek mostantól még jobban kiaknázhatják a technológiában rejlő lehetőségeket: ha a tulajdonosok a plug-in hibrid modelleket rendszeresen töltik, a hétköznapi távolságok nagy része károsanyag-kibocsátás nélkül teljesíthető. Ez csak Európában napi több millió ingázást jelent. A nyüzsgő belvárosi forgatagokban a plug-in hibrid modellek így jelentős mértékben hozzájárulhatnak az adott város emissziójának csökkentéséhez. A tisztán elektromos üzemmód ráadásul nem csupán fosszilis üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető kilométereket jelent, de azáltal, hogy csökkenti az adott metropolisz emisszióját és zajterhelését, a város életminőségét is javítja. A BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek teljes életciklusra vetített emissziós értéke jelentősen alacsonyabb, mint a belsőégésű erőforrással szerelt modelleké, még akkor is, ha nagyfeszültségű akkumulátoraikat nem megújuló energia felhasználásával előállított, úgynevezett „zöldenergiával”, hanem a villamosenergia-hálózatra csatlakoztatva töltik fel.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek előnyei a belsőégésű erőforrással szerelt modellekhez képest

  • Jobb életminőség: a tisztán elektromos üzemmód aktiválásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.
  • Költséghatékonyság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést tesz lehetővé, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral dolgozó hajtásláncok.
  • Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.
  • A fékezés hozzáadott előnye: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében a fékezés csupán hőt és fékport termel.
  • Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával pedig a márkára jellemző, sportos vezetési élményt ígérik. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek rendkívül széles felhasználói tartományban kompromisszumok nélkül használhatók, és mint ilyen, az egy autót fenntartó háztartások számára is ideális választás.
  • Út a jövőbe: tekintve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ráadásul parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.

A BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának következetes továbbfejlesztése

Az új BMW 2-es Active Tourer jövő évi piaci bevezetésével a BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának ötödik generációja is széles körben bemutatkozik. A technológia a legkorszerűbb innovációkat egyesíti, így például a nagymértékben integrált elektromos hajtási egységet, amely az elektromos motort, a vezérlőelektronikát és a váltót egy közös házban egyesíti. Ez nem csupán a beépítési és működési hatékonyság, de a menetdinamika terén is jelentős fejlődést eredményez.

A BMW plug-in hibrid modelljeinek minden korábbinál alacsonyabb emissziós lábnyoma 

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

Felhasználói fázisukban a BMW plug-in hibrid modelljei – még az átlagos európai villamosenergia-hálózatról töltve is – jelentősen kevesebb káros anyagot termelnek, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljeik. A BMW Group egyetlen hálózatról tölthető modellt sem küld sorozatgyártásba anélkül, hogy erről megbizonyosodna.

Azon városok listája, amelyekben a BMW eDrive Zones funkció 2021 novemberétől elérhető

A BMW eDrive Zones funkció előnyeit már számos európai nagyvárosban élvezhetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei. A lista a jövőben további országokkal és városokkal bővül, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek tisztán elektromos üzemmódban megtett kilométereinek aránya így újabb és újabb területeken indulhat növekedésnek. Németországban számos „zöld zóna” már most megegyezik az úgynevezett “Umweltzonen” zónákkal.

A BMW eDrive Zones funkció jelenleg az alábbi városokban érhető el: Aachen, Aberdeen, Amszterdam, Antwerpen, Augsburg, Balingen, Barcelona, Bath, Bázel, Bécs, Belfast, Bergen, Berlin, Bern, Birmingham, Bonn, Bordeaux, Braga, Breda, Bregenz, Bréma, Brescia, Bristol, Brugge, Brüsszel, Cambridge, Cardiff, Charleroi, Cork, Coventry, Darmstadt, Den Haag, Dinslaken, Dublin, Düsseldorf, Edinburgh, Eindhoven, Erfurt, Eschweiler, Firenze, Frankfurt, Freiburg, Genf, Gent, Glasgow, Göteborg, Graz, Groningen, Hagen, Halle an der Saale, Hannover, Hasselt, Heidelberg, Heidenheim an der Brenz, Heilbronn, Herrenberg, Ilsfeld, Innsbruck, Karlsruhe, Klagenfurt, Koppenhága, Köln, Krefeld, Langenfeld, Leonberg, Leuven, Liège, Lille, Limburg an der Lahn, Limerick, Linz, Lipcse, Lisszabon, Liverpool, London, Ludwigsburg, Luxemburg, Luzern, Lyon, Madrid, Magdeburg, Mainz, Malmö, Manchester, Mannheim, Marburg, Marseille, Matosinhos, Milano, Mönchengladbach, Mons, Mühlacker, München, Münster, Namur, Nápoly, Neuss, Nürnberg, Oeiras, Offenbach am Main, Oslo, Osnabrück, Overath, Oxford, Párizs, Pfinztal, Pforzheim, Porto, Regensburg, Remscheid, Reutlingen, Róma, Rotterdam, Ruhrgebiet, Salzburg, Schramberg, Schwäbisch Gmünd, Sheffield, Siegen, St. Pölten, Stavanger, Stockholm, Strasbourg, Stuttgart, Tilburg, Toulouse, Trondheim, Tübingen, Torino, Ulm, Uppsala, Urbach, Utrecht, Verona, Wendlingen am Neckar, Wiesbaden, Wuppertal, Zürich.

1997 Mercedes-Benz S420 W140: a szemüvegtartó és kesztyűtartó zárbetétjének kiszerelése

Nagyon nem mindegy, hogyan szereljük ki a cockpit szemüveg- és kesztyűtartó zárbetétjét a W140-ben. Meg is jártuk első körben.

Pedig tudtuk, hogy kritikus pont. Készültünk is rá. Nem sikerült első nekifutásra.

Miután eltávolítjuk a szemüvegtartó csavarjait, ki kell szedni a zárbetétet, különben belefeszül a zárszerkezet mindkét oldalon. A zárbetét eltávolításához direkt kialakításra került a belső peremen egy apró lyuk, amelyen keresztül “unlock” módba lehet helyezni a zárbetétet, és így könnyedén kihúzható.

Hústű, kiegyenesített gemkapocs, zsákvarrótű – ezek azok a kellékek, amelyek jó szolgálatot bírnak tenni a zárbetét kiemelésénél. A kulcsot behelyezbve el kell forgatnunk a zárat nyitott és zárt pozíció közé, 45 fokban, 5 óra kismutató pozícióba, majd jöhet a hústű/gemkapocs/zsákvarrótű. Óvatosan, hogy ne sértsük fel, karcoljuk meg a zárbetét körburkolatát, vagy magát a zár felületét dugjuk be a lyukon, és egészen addig toljuk előre, amíg egy kicsi kattanást nem hallunk, érzünk. A kulcs kiszedőként is szolgál a zárbetétben, azzal húzzuk magunk felé a már kireteszelt zárbetétet.

És itt jött a kritikus pont: kihúztuk a kulcsot a zárbetétből, mire az egész széthullott darabokra. Nevezetesen 5 lamellára, megannyi apró, milliméteres rugóra levbontva. Kész, ennyi, volt zár, nincs zár… Pedig direkt rögzítettük magunkban, hogy NEM húzzuk ki a kulcsot kivétel után.

Reményekkel telve jeleztük örök segítőnknek, a Kulcslyuk Zárszerviznek, hogy lenne egy kissé megfáradt Mercedes belső zárbetét a szemüvegtartó-kesztyűtartó pároshoz. Szerencsénkre rögvest rávágták, hogy vigyük, majd jól megcsinálják.

Következő cikkünkben körülírjuk, hogyan történt a zárbetét megreparálása.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

A0005427523 első középső (jobb oldali) PTS/PDC visszajelző N000000008141 izzójának cseréje az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-en

Miután összeraktuk a PTS/PDC rendszert a W140-esen, kiderült, hogy van még egy-két bökkenő. Nevezetesen az, hogy a középső első (jobb oldal) visszajelző nem aktív, azaz működik, csak nincs háttérvilágítás. Meg a hátsó visszajelző páros (mennyezeti világításba integrálva) egyike jelez csak hátramenetnél az A1408201701 modulban.

Szép sorjában haladjunk – ez volt az elsődleges cél. Tehát első körben a cockpit jobbos A0005427523 visszajelzőjének izzóját cseréljük ki. Az izzók megérkeztek, úgyhogy indulhatott is a sztori az N000000008141 izzóval.

Ahhoz, hogy ezt a kicsiny izzót kicseréljük, le kell bontani a cockpit középső részének felső részeit. Nevezetesen a szemüvegtartót, illetve magát a középső levegőztető rostélyt kell kiszerelni. Pluszban a zárbetétet is, amely egyszerre két feladatot lát el; zárja a szemüvegtartót és a kesztyűtartót is.

A szemüvegtartót kettő csavar tartja a hátfalán. Miután kinyitottuk a fedlapját, rögvest látszanak a csavarok szemből. Viszont maga a modul csak úgy vehető ki, ha magát a zárbetétet is kiemeljük a helyéről. Erről külön cikkben írunk, mert nagyon nem mindegy, hogyan szedjük ki.

Ahogy megvagyunk a zárbetét kiszedésével, kicsavarozzuk a beömlők két csavarját felül, majd a műanyag rács eltávolítása következik. Egyébként az is elegendő, ha csak a rácsot szedjük ki, hiszen az izzó fészkéhez ugyanúgy hozzá lehet férni – talán kicsit nehezebb. Figyelni kell arra, hogy az állítófüleket is kipattintsuk a helyükről, különben nem tudjuk eltávolítani magát a rostélyt.

Apró foglalat tartozik az N000000008141 izzóhoz, mely utóbbi könnyedén kicsavarható egy vékony fogó segítségével. Az új behelyezésénél figyelni kell arra, nehogy összeroppantsuk a foglalatot, illetve magát az izzót, a műanyag részeket, de a az üvegbúrára is ügyeljünk.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

Együtt küzd a Bridgestone és a Michelin a fenntarthatóságért

A Bridgestone Csoport és a Michelin Group közösen veszi fel a kesztyűt az újrahasznosított ipari korom felhasználása és a jobb anyagkörforgás megteremtése érdekében.

A két vállalat november végén, egy amszterdami eseményen, a „Smithers Recovered Carbon Black Conference”-n mutatta be fenntartható törekvéseit. A becslések szerint világszerte évente közel egymilliárd abroncs éri el használati idejének végét. Az új gumiabroncsok gyártásában viszont a felhasznált korom csak kevesebb mint 1%-a származik újrahasznosított elhasznált gumiabroncsokból, köszönhetően a nem megfelelő ellátási láncnak. A gumiiparban újrahasznosított és visszanyert anyagok felhasználásával kapcsolatos kihívások közül sok már ismert, de továbbra is jelentős akadályokkal néznek szembe az abroncsgyártók, ha fenntarthatóbb működést szeretnének elérni. 

Az ipari korom felhasználásával az abroncsipar függetlenítheti magát a petrolkémiai anyagoktól azáltal, hogy a hagyományos korom egy részét fenntartható és körforgást támogató alternatívával cseréli le anélkül, hogy a teljesítmény csökkenne. A visszanyert korom felhasználása az új abroncsok gyártása során akár 85%-kal is csökkentheti a CO2-kibocsátást.

A konferencia során a két cég bemutatta arra vonatkozó terveit, hogy milyen úton növelhető az újrahasznosított ipari korom mennyisége az új abroncsokban és egyéb gumitermékekben. Ahhoz, hogy ez a változás bekövetkezzen, az abroncs- és gumiipar minden résztvevőjének együtt kell működnie. Éppen ezért a Michelin és a Bridgestone olyan partnerség létrehozására törekszik, amely felgyorsítja a fejlődést és növeli az újrahasznosított ipari korom kínálatát és használatát.

A Bridgestone fenntartható mobilitási terveinek megvalósításához kulcsfontosságú az abroncsgyártás során az újrahasznosított ipari korom jobb felhasználása” – mondta Jake Rønsholt, a Bridgestone Európa, Közel-Kelet, India és Afrika stratégiai és átalakítási alelnöke. „A Michelinnel és más partnerekkel együtt lendületet adhatunk ennek a kezdeményezésnek, és előmozdíthatjuk a CO2-kibocsátás csökkentését, valamint a termékgyártás terén a megújuló és fenntartható anyagokra történő átállást.”

„Évek óta folynak a viták a különféle korlátokról és akadályokról, amelyek korlátozzák a gumiipart abban, hogy jelentős mennyiségben alkalmazzanak újrahasznosított és/vagy visszamaradó nyersanyagokat” – mondta Sander Vermeulen, a Michelin  hulladék gumitermékek újrahasznosító üzletágának alelnöke „Úgy éreztük, itt az ideje, hogy tovább lépjünk a tárgyalásokon, és olyan megoldásokhoz járuljunk hozzá, amelyek lehetővé teszik, hogy a gumiipar egésze körforgásos rendszerben működhessen azáltal, hogy növeljük az elhasznált abroncsokból származó újrahasznosított és/vagy visszamaradt anyagok felhasználását. Örülök, hogy olyan partnert találtunk a Bridgestone-ban, aki osztja elképzelésünket, és együtt cselekvésre hívhatjuk a többi érdekelt felet is” – tette hozzá.

A közös kezdeményezés részeként a Bridgestone és a Michelin bemutatja az abroncsipar szerepét a körforgásos gazdaság kialakításában. Továbbá, egy olyan könyv kiadását tervezik a 2022-ben, amelyben bemutatják azon műszaki követelményeket, jellemzőket és a javasolt megoldásokat, amelyek segítik növelni majd a visszanyert korom szerepét az abroncsok gyártásánál.

A Kia partnereivel közösen újra befektet az IONITY-be

A Kia ismét tőkét invesztál Európa vezető ultragyors töltőhálózatába, az IONITY-be. A vállalkozás részvényeseként a Kia az IONITY más befektetőivel összefogva most 700 millió eurót fektet a cégbe, kifejezetten azzal a céllal, hogy Európa szerte jelentősen növelje a nagyteljesítményű töltőpontok számát.

Az IONITY ma 1500 töltőhelyet, köztük több mint 400 nagyteljesítményű, ultragyors állomást üzemeltet az európai autópályák mentén 24 országban. A mostani befektetés hatására a nagyteljesítményű töltőhelyek száma 1000-re, az összes töltési ponté pedig 7000-re emelkedik az európai úthálózaton, 2025-ig. Az új töltők többségét a nagyforgalmú autópályák és a nagyvárosok közelében helyezik üzembe. Ezzel párhuzamosan a már ma is forgalmas töltőhelyek kapacitását szintén kibővítik, ennek hatására jelentősen csökkennek majd nem csak a töltési, de a várakozási idők is a ma zsúfolt állomásokon.

A fejlesztés révén a felhasználók egyszerűbben juthatnak majd 350 kW-os gyorstöltési lehetőséghez, ezek a töltők képesek a Kia EV6 akkumulátorát akár 18 perc alatt is 10-ről 80%- ig feltölteni.

A hálózatfejlesztés fontos részeként az IONITY saját tulajdonú töltőállomások létesítésére törekszik, amelyeket a helyszínektől függően a cég maga is üzemeltet majd. A vállalat által a közelmúltban bemutatott “Oázis” koncepció fontos része, hogy az elektromosautó-töltés igazi élménnyé váljon. Az így megalkotott tanulmánymodell töltőhelyei fedettek, és kávézó, étterem, valamint bolt is található a közelükben annak érdekében, hogy kellemesebben teljen a töltésre fordított idő.

Az IONITY hálózatának töltőrendszere CCS szerkezetű, a töltésre felhasznált energia teljes egészében megújuló forrásból származik. Ez egyben azt is jelenti, hogy az IONITY hálózatát használó Kia tulajdonosok valóban teljes mértékben emissziómentesen, és széndioxidsemlegesen autózhatnak.

Jason Jeong, a Kia Europe elnöke elmondta: “Ahogy a belső égésű hajtás a következő években fokozatosan eltűnik majd az utakról, úgy válik egyre fontosabbá a megbízható, és gyors töltőhálózatok kiépítése. Újabb befektetésünk hatására az IONITY komoly terjeszkedésbe kezdhet, amelynek eredményeként jelentősen növekszik majd a gyorstöltő pontok száma szerte Európában. Ez komolyan segíti elektromos modelljeink használóit, hiszen egyre több autós töltheti majd járművét gyorsan, kényelmesen és egyszerűen.”

A Kia 2026-ig 11 új, tisztán elektromos hajtású modellt vezet be világszerte, ezek közül hetet eleve akkumulátoros hajtásra terveznek majd. Az idén bemutatott EV6 a Kia első modellje a márka alapjaiban új, globális, moduláris elektromos padlólemezén, az E-GMP-n. Az EV6 fejlett, 800 V-os hajtáslánca 350 kW-os töltéssel akár 100 kilométernyi hatótávolság vételezésére is képes és alkalmas, mindössze 4,5 perc alatt, teljes töltéssel pedig a modell hatótávolsága az 528 km-t is elérheti.

Szerkesztői megjegyzés

A befektetői csoport létrejöttéhez a megfelelő hatóságok engedélye szükséges.

Az Év Nemzetközi Haszongépjárműve 2022: az új Mercedes-Benz Citan és Renault Kangoo nyerte el a rangos elismerést

A 2021-es Solutrans nemzetközi kiállításon jelentették be, hogy az új Renault Kangoo és a Mercedes-Benz Citan közösen nyerték el az Év Nemzetközi Haszongépjárműve 2022 (International Van of the Year) díjat. Az előkelő elismerést november 17-én, a Solutrans gálavacsoráján adták át 900 vendég jelenlétében.

Az idei Év Nemzetközi Haszongépjárműve gála a rendezvény 30. évfordulójának jegyében telt, és egyben immár a negyedik alkalom volt, amelyen a Renault és a Mercedes-Benz díjat vihetett haza. A második helyen az ötödik generációs Volkswagen Caddy végzett, a dobogó harmadik fokára pedig a Stellantis kisméretű elektromos áruszállítói és a Toyota Proace City Electric állhattak fel.

„Ugyan a díjazás immár a negyedik évtizedébe lép, a filozófia és a célok változatlanok maradtak, mindeközben azonban a piaci trendeknek megfelelően a gyártók komoly előrelépést tettek a technológiai fejlesztések és az innovációk terén.  Az Év Nemzetközi Haszongépjárműve díj egyik fő értékelési szempontja az, hogy miként járulnak hozzá a járművek a kishaszongépjármű szektor hatékonysági, biztonsági, fenntarthatósági és a környezetvédelmi elvárásaihoz. A 2022-es díj jelöltjei között hagyományos dízelmotoros hajtásláncokkal és elektromos variánsokkal is találkozhattunk. Összesen tizenegy gyártó tizennégy frissen bemutatott haszongépjárműve közül kellett kiválasztania a zsűrinek a győztest” – mondta Jarlath Sweeney, az International Van of the Year elnöke.

Az új Kangoo és Citan értékelésekor a zsűri elismerte a francia és a német autógyártó többéves, közös együttműködését is, amelynek során mindkét márka sikeresen adta át a saját génjeit a közösen fejlesztett újdonságoknak, így jól megkülönböztethető karakterrel rendelkező járművek születtek. Ezek közé tartozik például a Renault Kangoo ’Szezám, tárulj!’ ajtómegoldása, valamint a Mercedes-Benz MBUX központi rendszere és a Citan még bővebb biztonsági segédrendszer-arzenálja.

Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Vans vezetője így nyilatkozott a díj kapcsán: „Büszkék vagyunk rá, hogy az új Mercedes-Benz Citan megnyerte az Év Nemzetközi Haszongépjárműve 2022 díjat. A Citant szakemberek fejlesztették szakemberek számára, a végeredmény pedig tökéletesen kiegészíti jelenlegi, meglehetősen erős Mercedes-Benz kishaszongépjármű kínálatunkat. Mind a hagyományos áruszállító, mind pedig a Tourer verzió számos felhasználási lehetőséget kínál kimagasló funkcionalitás mellett, mindezt különösen nagy vezetési kényelemmel és a jól ismert Mercedes-Benz biztonsági színvonallal ötvözve. Ez egy ízig-vérig Mercedes-Benz modell, amely kiteljesíti portfóliónkat. Köszönöm az elismerést az Év Nemzetközi Haszongépjárműve díj zsűrijének!”

Mark Sutcliffe, a Renault csoport haszongépjárművekért felelős vezetője is boldogan fogadta a díjat, majd hozzátette: „Szeretném megköszönni az Év Nemzetközi Haszongépjárműve díj teljes zsűrijének, hogy az új Renault Kangoo Van megkapta az előkelő. az Év Nemzetközi Haszongépjárműve 2022 elismerést, ami különösen nagy büszkeséggel tölti el csapatunkat. Ez egy kiváló visszajelzés a számunkra, hiszen a lehető legmagasabb mércék szerint terveztük meg és gyártjuk az újdonságot. A modellt olyan egyedi innovációkkal ruháztuk fel, amelyek megkönnyítik ügyfeleink mindennapjait. A neves díj újabb elismerése a Renault innovációinak és a több mint 120 évre visszatekintő vezető szerepének a kishaszongépjárművek szegmensében.”

A Mercedes-Benz korábban 1995-ben, 1997-ben és 2005-ben nyerte el az Év Nemzetközi Haszongépjárműve díjat, míg a Renault 1998-ban, 2002-ben és 2012-ben vehette át az IVOTY Co. Ltd. elismerését.

Negyvenezren rendeltek az új Dacia Spring-ből

Október eleje óta izgatott ügyfelek indulnak a Dacia márkakereskedésekbe, hogy átvegyék a 2020 októbere és 2021 júniusa között előrendelt Dacia Springeket. 

Magyarország mellett több európai országban (Franciaország, Olaszország, Németország, Románia, Spanyolország stb.) elindított, példátlan előrendelési program nagy sikert aratott, három hónap alatt több mint 16 000 foglalás történt.

És még nincs vége! Európa-szerte a Spring további új városi, külvárosi és vidéki ügyfelet vonz be a kereskedésekbe, amiből július óta havonta átlagosan több mint 5 000 új megrendelés született.

Azzal, hogy a Dacia egy teljesen elektromos meghajtású városi autót kínál SUV külsővel elérhető áron, széles vásárlói körben jelentkező igényt elégít ki. A könnyű használatnak és töltési megoldásoknak, valamint az akár 305 km-es hatótávolságnak (WLTP városi ciklusban, 230 km WLTP kombinált ciklusban) köszönhetően az autó optimális mobilitási lehetőséget biztosít azoknak, akik naponta átlagosan 30 km-t utaznak. És ilyen járműhasználóból rengeteg van Európában. A márka Magyarországon mindezt verhetetlen áron, már napi 1 700 Forinttól biztosítja.**

A Spring a Dacia alapértékeivel felvértezve képes új ügyfeleket elcsábítani: őszinte, lényegre törő, robusztus, elérhető és a legjobb ár-érték arányú.

A Spring emellett a márka speciális nagykövetévé vált azzal, hogy olyan ügyfeleket is megnyert a márkának, akik életükben először vásárolnak Daciát (10-ből 8 Franciaországban).

“Nyolc hónap alatt a maga 40 000 megrendelésével a Spring kiváló kereskedelmi rajtot vett. Az autónak köszönhetően az elektromos mobilitás mindenki számára elérhetővé válik: a Spring bevonzza a Dacia márkát már ismerő ügyfeleket, és mellette új vásárlókat is képes meggyőzni. A r-EVolution dübörög!” – magyarázta Xavier Martinet, a Dacia sales- és marketing igazgatója

LEGFRISSEBB

Elon Musk a figyelem középpontjában: újabb nagy ígéret a Teslától

0
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója ismét felkavarta az autóipari világot, miután a közösségi médiában sejtelmesen utalt egy év végére tervezett nagyszabású bemutatóra. Habár Musk...

TESZTJEINK