A Toyota Ausztrália üzembe állított egy mobil hidrogéntöltő állomást, aminek segítségével a vállalat három Mirai üzemanyagcellás szedánja bárhová képes eljutni, ahová egy hagyományos hajtású autó is. Az áttörést jelentő berendezést a cég helyi mérnökei és beszállítói fejlesztették ki ideiglenes megoldásként, mivel Ausztráliában még nem épült ki az infrastruktúra az üzemanyag-cellás autók feltankolásához.
A Mirai valódi fordulópontot jelent az autók történetében, hiszen egy olyan új korszak hírnöke, amikor a járművek maguk fejlesztik hidrogénből a hajtásukhoz szükséges elektromos áramot. A Mirai (amelynek neve japánul azt jelenti: „jövő”) arra született, hogy az emberiség végre csökkenthesse függését az olajtól, és mérsékelje környezeti terhelését. A 2016-os World Green Car címet is elnyert Toyota Mirai egy nulla károsanyag-kibocsátású autó – méghozzá napjaink hagyományos hajtású járműveinek minden előnyével.
A Toyota Ausztrália üzemanyagcellás projektjének szponzora és az igazgatótanács vezető tanácsadója, Bernie O’Connor úgy véli, hogy a mobil töltőállomás döntő fontosságú lesz a Mirai előnyeinek bemutatásában. A generátort és egy kompresszort is tartalmazó ideiglenes berendezés egy Hino 700 nyergesvontatóhoz kapcsolt, kifejezetten e célra épített félpótkocsin kapott helyet. A palackokban tárolt hidrogént lehűtik és 70 MPa (700 bar) nyomásra sűrítik, mielőtt feltankolják vele a három Mirai valamelyikét. A mobil állomás más üzemanyagcellás járművek – autóbuszok vagy villástargoncák – feltöltésére is használható, sőt egy Mirai szállításához is jut benne hely.
„A mobil töltőállomás létrehozása jól példázza a Toyota elkötelezettségét, hogy a következő 100 évben is megőrizze vezető szerepét a rugalmas és személyes mobilitási megoldások kifejlesztése terén. Ez egy praktikus és szükséges lépés volt annak érdekében, hogy az emberek személyesen is megismerhessék és kipróbálhassák a minden eddigi szabályt megváltoztató Mirai újszerű technológiáját” – fogalmaz O’Connor.
O’Connor azt is elmondta, hogy a Toyota folyamatosan együttműködik a kormányzatokkal, az ipari szereplőkkel és egyéb döntéshozókkal, hogy felgyorsítsa a feltöltő infrastruktúra kiépítését, és ezzel a lehető legszélesebb körben lehetővé tegye az üzemanyagcellás autók elterjedését.
Két beépített tartályában mintegy 5 kilogrammnyi sűrített hidrogénnel a Mirai hatótávolsága körülbelül 550 kilométer. A tank újratöltése mindössze 3-5 percig tart, és az autó egyetlen emissziója a vízpára.
A hidrogén ugyanolyan biztonságos, mint az autók bármely más üzemanyaga, ám a fosszilis anyagoktól eltérően nem súlyosbítja a globális felmelegedést. A hidrogén a világegyetem egyik leggyakoribb eleme, ami szinte bármiből – akár még szennyvíziszapból is – előállítható, és a szél- és napenergiához hasonlóan rengeteg területen használható tiszta energiaforrásként.
A Mirai kifejezetten élvezetesen vezethető autó, hiszen teljesítménye és komfortja ugyanolyan, mint egy hagyományos hajtású járműé. Több mint 110 kW teljesítményű elektromotorját az üzemanyagcellában termelt áram hajtja. A Miraiban ugyanaz a hybrid technológia működik, amit a Toyota a Hybrid Synergy Drive rendszerhez fejlesztett ki, csak ebben az autóban az üzemanyagcella helyettesíti a benzinmotort. A Mirai jelenleg Japánban, Európában és az Egyesült Államokban kapható, és jelenleg nincsenek tervek a modell dél-afrikai bevezetéséről, ahogyan arról sem, hogy megjelenjen az ausztrál piacon, mielőtt az országban kiépítenék a megfelelő hidrogéntöltő infrastruktúrát.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


