AutóAddikt Autóteszt BMW BMW 530e xDrive – borítékolható a népszerűsége

[TESZT] BMW 530e xDrive – borítékolható a népszerűsége

Nincs könnyű dolga – még szegmensén belül sem – az új BMW 5-ös szériának, ha a konnektoros hibrid-szegmenst vizsgáljuk. Etalon a 20d, 30d, de az 530e legalább annyira. Hatékonyság és praktikum, ráadásul zöld a rendszám is: BMW 530e xDrive teszt.

Ráadásul tavaly év végi statisztikák szerint a hazai 5-ös BMW eladások javarészt pont az 530e irányába döntötték a mérleg serpenyőjét, érdekes módon megelőzve az oly népszerű dízel hajtáslánccal szerelt modervariánsokat is. Nyilván ebben az is nagyban közrejátszik, hogy a flottaeladásoknál előnyt jelenthet, jelenthetett a zöld remdszám megléte, valamint a kiváló hatékonyság, illetve a környezettudatos mivolt is. Egyszóval: a BMW 530e xDrive remek, előremutató alternatíva, és nagyon meggyőző darab.

Nem mintha az előző szértia (2017) nem lett volna teljes és komplex, viszont az is igaz, hogy temérdek (főként kisebb) külső és belső újításon esett át a 2021-es modellévű verzió, nem csak a plug-in hybrid. A legfontosabb nóvum egyértelműen az akkumulátor upgrade-je, mely révén egyértelműen hatékonyabban, nagyobb tisztán elektromos hatótávval lehet használni a BMW 530e xDrive-ot.

Még mindig ez a klasszikus, iránymutató limuzin-formavilág

Küllem tekintetében sokat nem változtatott a bajor gyártó a front részegységein. A vesék még nem ormótlanok, ebből kifolyólag az arányosság és a letisztultság megmaradt, a LED-menetfények rajzolata még markánsabb és egyedibb lett, mint korábban. A nélkülözhetetlen krómozás is fel-feltűnik, főként az imént már emlegetett vesék sziluettjeinél, igyanakkor az alsó légbeömlők mindkét oldalon visszafogottan hirdetik a sportos habitust.

Oldalnézetben igazi szedán-külalak jellemzi a BMW 530e xDrive-ot, tökéletesen arányos vonalvezetéssel, modern, kerekített formákkal, klasszikus tálalással. Azért ott ékeskedik az A-oszlop alatt az M pakettre utaló embléma, ezáltal értelemszerűen a kerekek, a futómű és a hasmagasság, valamint a szegélyek a szoknyarészeknél, valamint a első- és hátsó beömlők mind a dinamizmust hirdetik.

Jellegzetes motívumok szintén felfedezhetők a BMW 530e xDrive farrészén is. Tradicionális például a hátsó lámpák rajza, kialakítása, csakúgy, mint maga a csomagtérfedél ívelése, vagy épp a lökhárító feszes kinézete. Jó is ez így, a BMW maradjon BMW minden porcikájában, nem zavaróan egyhangúan persze, minden aprócska szüsszenetre odafigyelve.

Legyen szó üzleti protokollról, vagy épp dinamizmust sugalló sportosságról: a BMW 530e minden kritériumnak megfelel a beltér tekintetében is

Szibtén klasszikusan visszafogott, ám magasan elegáns enteriőrt kapott a BMW 530e xDrive, jellegzetes LCD műszeregységgel, a vezetőülés felé döntött középkonzollal és váltókarral, prémium minőségű alapanyagokból építkezve. Utóbbinak megfelelően a kormánykerék tapintása és fogása is kiváló, vaskossága biztonságérzetet ad messzemenően vezetés közben. A cockpit kialakításának köszönhetően az LCD panelek még erőteljes ellenfényben is kitűnően olvashatók, értelmezhetők, a meghagyott analóg kapcsolók kézre esnek, de az érintésérzékeny felületek is szimplán bírhatók működésre menet közben.

Nyilvánvalóan minden a kényelemről, komfortról szól a BMW 530e xDrive-ban. Így hát nem meglepő, hogy a több irányban és részben állítható vezetőoldali és utasoldali ülések ergonómiája magas szintű, a comb- és deréktámasz jelentős mértékben hozzátesz az utazás minőségéhez, ugyanakkor száz százalékig testreszabható és konfigurálható az elöl utazók termetéhez, alkatához. Fejtér és térdtér bőségesen állnak rendelkezésre, az üléspozíciók még a legalacsonyabb állásban is rendkívül élhetők.

Mindt minden mai szedán, a BMW 530e xDrive C oszlopa is csapott kissé. Ennek ellenére a ki- és beszállás kitűnő, a fejtér hátul is megmarad optimális szinten. Az ülések közepesen kemények, az ülő- és hátlapok megfelelő dőlésszöggel bírnak, jól tartanak; természetesen állíthatók és ezáltal testre is szabhatók.

Nem domborít ugyanakkor csomagtérkapactiásban a BMW 530e xDrive, ugyanis 410 literrel számolhatunk mindössze. Nem kicsi a méret, viszont a kategórián belül van nagyobb is – ennek ellenére négy fő csomagjait kellően elnyeli a raktér, úgyhogy viszonylag kompromisszumoktól mentes kirándulások vezényelhetők le az autóval.

Családi autónak tehát ideális a BMW 530e xDrive, viszont a másik nagy előnye még mindig a céges protokollautó-jelleg. Nem csak jelleg, hiszen presztízst is jelent mind a mai napig az 5-ös széria, s utalván az első bekezdésekben említett flottavásárlásokra – bizony még mindig a legtöbben a reprezentációs lehetőségeket látják meg az autóban. Ennek nyilván örülünk, hiszen az ötös BMW nem veszítheti el sohasem kultikusságát és vezető szerepét e téren, főként, ha környezettudatosan és a legszigirúbb normatíváknak megfelelve teszi mindezt.

Sornégy hibrid, összkerék

A tesztben szereplő BMW 530e xDrive szíve egy sornégyes, 2 literes benzinmotor hibrid hajtáslánccal, 184 lóerővel (5000-6500 RPM), kerek 300 Newtonméter forgatónyomatékkal (1350-4000 RPM). Jól látható az adatokból, hogy a villanymotornak köszönhetően alacsony fordulaton megérkezik a nyomatékmaximum, ennek megfelelően az autó dinamizmusa és agilitása kitűnő. A nullszázas sprintet méréseink szerint (sport módban) 5.7 másodperc alatt futotta meg, ami meggyőző érték, úhgyhogy igen sportos megközelítésben is használható a BMW 530e xDrive. A gyorsulásra jótékony kihatással van az állandó xDrive összkerékhajtás is, amely nagyban elősegíti a stabilitást is emellett – elsősorban ennek pontosan télen érezzük gyakorlati hasznát.

Bár megújított akkumulátort kapott az új BMW 530e xDrive, ezzel együtt a tisztán elektromos hatótávtól többet vártunk. Méréseink alapján 38-40 kilométert tudott több újratöltéssel az autó, óvatos gázpedálkezelés mellett, városi környezetben. Az újratöltés kissé nehézkesen volt kivitelezhető, saját, otthoni hálózat használatával. Az X5 plug-in hybridhez hasonlóan 16A helyett csak 10A-val tudtuk tölteni az autót konnektorból – időközben kiderült, hogy maga a töltő tud csak 10A-t. Így a 0 százalékról 100 százalékra történő feltöltés 10.7 óra alatt ment végbe, 2232 Wh (2.232 kWh) pillanatnyi energiafelvétellel.

Fogyasztás tekintetében – hibrid profillal – 6.9 liter/100 kilométeres átlagot rögzítettünk vegyes felhasználás mellett. Városban 3.2, míg országúton 6.6-7.8 literes értékek születtek.

Árcédula

A tesztben szereplő BMW 530e xDrive árcéduláján szereplő összeg 32 millió forint irányába mozdul el, míg a belépőszintű modell már 19 millió forint környékén megvásárolható.

2020 BMW 530e xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres hibrid benzinmotor

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 184 LE @ 6600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1350-4000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú tiptronic automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4963 mm

Szélesség: 1868 mm

Magasság: 1483 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Első gumik mérete: 205/45 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1970 kg

Megengedett össztömeg: 2560 kg

Csomagtartó mérete: 410 liter, bővíthető – literig

Üzemanyagtartály mérete: 42 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 230 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.9 s (gyári), 5.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 3.2 l/100 km

Országúti: 6.6-7.8 l/100 km

Vegyes: 7.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: – l/100km

Országúti: – l/100km

Vegyes: – l/100km

CO2 kibocsátás: 36-49 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Huawei, Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
95 %
Kialakítás
95 %
Komfort
92 %
Teljesítmény
90 %
Anyagminőség
92 %
Biztonság
92 %
Ár-érték arány
90 %
Előző cikkÉlmezőnyben a Mazda első elektromos autója
Következő cikk2021-től hibridek is készülnek majd a Toyota Aygo-t is gyártó Kolin-i üzemben