Főoldal Autóteszt Fiat Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab –...

[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló

A Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab a közepes méretű furgonok szegmensének egyik legmodernebb és legsokoldalúbb képviselője, amely kiváló motorteljesítményt, jól használható teret és kényelmes, ergonomikus utasteret nyújt a hétköznapi munkavégzéshez és hosszabb távú utazásokhoz is. A következő részletes tesztből áttekinthetők a modell főbb jellemzői, előnyei és kompromisszumai.

Külső megjelenés és méretek

A Scudo L2 Crew Cab változata a hosszabb, közel 5,3 méteres változat, amely raktérben és utastérben is bőven kínál helyet. Letisztult és markáns a megjelenése, az aszimmetrikusan elhelyezett logó és az agresszívabb, dinamikus vonalak a furgon karakterét jól kiemelik. A kétoldali tolóajtók sokat segítenek a szűk parkolóhelyeken történő be- és kiszállásban, valamint a rakodásnál.

Utastér, komfort és ergonómia

A Crew Cab változatban ötszemélyes az utastér, ahol az elöl utazóknak sok rakodóhelyet kínál a kabin, például nagyméretű polcokat, mély ajtózsebeket és jól kialakított pohártartókat. Az ülések kényelme vegyes megítélésű; rövidebb távokon jó, azonban hosszan tartó vezetésnél egyeseknél hátfájást okozhat a puhasága miatt. A kétzónás klíma megfelelő hőkomfortot teremt az utasok számára, a hátsó ülésfűtés is kényelmes extra.

Vezetési élmény, motor és váltó

A 2.0 Mjet 180 lóerős dízelmotor remekül húz, még teljes terhelés mellett is erőteljes gyorsulást biztosít, és emelkedőn is gond nélkül mozgatja a több mint három tonnás járművet. Az AT8, azaz nyolcfokozatú automata váltó gyorsan és finoman kapcsol, segítve az autó sima haladását, különösen városi forgalomban és autópályán. Az autó futóműve feszes, mégis komfortos, nagyobb súllyal is jól csillapítja az úthibákat, a karosszéria menet közben is stabil marad.

Rakodótér és praktikum

Az L2-es változat Crew Cab kiadása ötszemélyes utasteret kombinál egy külön válaszfalas, tágas rakodótérrel, mely akár 4,0–4,3 köbméteres is lehet, és könnyedén elférnek benne nagyobb szerszámok, bútorok vagy raklapok is. A padló sík, a csúszásgátló burkolat strapabíró, a hátsó ajtók nagyra tárhatóak, ez nagyban segíti a rakodást.

Műszaki felszereltség és biztonság

A modern Scudo modellekben fejlett vezetéstámogató rendszerek elérhetőek: sávelhagyásra figyelmeztetés, parkolóradar elöl-hátul, tolatókamera, táblafelismerés és holttérfigyelő segítik a sofőrt. A kormány pontos, a városi manőverezhetőség kimondottan jó, a nyolcfokozatú automata váltóval a tolatás és a parkolás is könnyített, a kamera ugyan kissé élesebb lehetne, de funkcionálisan jól használható.

Fogyasztás és fenntartási költségek

A 180 LE-s dízelmotor hosszú utakon, kíméletes vezetési stílussal 8–9 liter körüli fogyasztást produkál, de nagyobb terheléssel vagy autópályán nem ritka a 10 l/100 km körüli érték sem. Az AdBlue tartály 22,4 literes, így ritkán igényel utánatöltést. A Fiat Professional 5 év garanciát, szervizcsomagot és assistance szolgáltatást kínál, ami kedvező üzemeltetést biztosít.

Hibák, megbízhatóság

A Scudo a Stellantis-csoport bevált EMP2 platformjára épül, ugyanazokra az alapokra, mint számos Peugeot, Citroën, Opel modell, így a tapasztalatok alapján tartós, fő hibaforrásként a szoftveres riasztásokat, esetleg elektronikát említik, de alapvetően megbízható konstrukció. Az összeszerelés minősége javult, nincs zörgő utastér vagy illesztési problémák.

A Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab a modern áruszállítás és csapatmunka minden igényét kiszolgálja: tágas, jól felszerelt, élhető furgon, amelyet kellemes vezetni és gazdaságosan lehet üzemeltetni. Az ergonómia és komfort mellett a rakodótér praktikuma, a biztonsági rendszerek gazdagsága, valamint a megbízható, erős dízelmotor teszi kategóriája egyik legjobb választásává.

2025 Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab specifikációkn:

Alapadatok

Hajtás: Elsőkerék-hajtás
Ajtók száma: 5motorreszletesen
Ülések száma: 6 (Crew Cab)

Méretek

Hosszúság: 4,959 m (L2 verzió)
Szélesség: 1,920 m
Magasság: 1,940 m
Tengelytáv: 3,275 m
Csomagtér térfogata: kb. 3 200 – 4 200 liter (ülésektől függően)
Hasmagasság: kb. 150 mm

Motor

Motor típusa: 2,0 L, 4 hengeres, turbófeltöltős, dízel
Maximális teljesítmény: 180 LE (132 kW)
Maximális nyomaték: 400 Nm @ 2 000 fordulat
Üzemanyag-befecskendezés: Közvetlen dízel
Hengerűrtartalom: 1 997 cm³
Rendszerfeszültség: nincs mild-hybrid

Erőátvitel

Váltó: 8 sebességes automata (AT8)
Meghajtás: fronthajtás

Menetteljesítmények

Gyorsulás (0–100 km/h): kb. 10,2 s
Végsebesség: 185 km/h

Fogyasztás

Üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6–7,2 l/100km
Hatótáv (tank): kb. 900–1 000 km (69 literes tank, gyári adat)

Futómű/fékek

Első futómű: MacPherson
Hátsó futómű: Csavarrugós, csatolt hosszlengőkar
Első/hátsó fékek: tárcsa/tárcsa

Tömeg

Saját tömeg: 1 850–1 920 kg (felszereltségtől függően)
Megengedett össztömeg: 3 140 kg

További információ

Fiat hivatalos magyarországi weboldal

Fotó

Autóaddikt.hu

Facebook oldalunk

IDE kattintva

4

ÉRTÉKELÉS
Forma, design
91 %
Kialakítás
92 %
Teljesítmény
91 %
Hatótáv
95 %
Anyagminőség
91 %
Ár-érték arány
92 %
Előző cikkIngyenes pörgetések vagy cashback: melyik bónuszt válasszam?
teszt-fiat-scudo-2-0-mjet-180-le-at8-l2-crew-cab-szallitasra-es-6-szemely-utazasahoz-is-kivaloA cikkben tesztelt Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab a modern áruszállítás és csapatmunka minden igényét kiszolgálja: tágas, jól felszerelt, élhető furgon, amelyet kellemes vezetni és gazdaságosan lehet üzemeltetni. Az ergonómia és komfort mellett a rakodótér praktikuma, a biztonsági rendszerek gazdagsága, valamint a megbízható, erős dízelmotor teszi kategóriája egyik legjobb választásává.