AutóAddikt Autóteszt Kia Kia Niro 1.6 GDI hibrid – töretlen fejlődés

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI hibrid – töretlen fejlődés

Szinte hihetetlen az a fejlődés, amelyet a Kia modelljei révén produkál – akár évről évre visszamenőleg. Nyilván nagy a konkurenciaharc, az elvárások még nagyobbak – így nem meglepő az sem, ha a hibrid szegmens is az egyik célirányos területe lett a dél-koreai autógyártónak. Vártuk már, meg is érkezett szerkesztőségünkhöz: tesztre fogtuk a Kia Niro 1.6 GDI hibrid modellt.

Érdekes elegye a Kia Niro 1.6 GDI hibrid a crossovereknek, illetve a hagyományos személyautó-megközelítéseknek: elsőre nyilván a legfőbb párhuzamot a Sportage jelenti házon belül, de jobban vizsgálva hamarosan kitűnik, hogy annál azért kisebb; belülről viszont talán tágasabbnak tűnik a rendelkezésre álló helykínálat.

A külső jegyek igazán Kia stílusban fogantak, a dupla, kifelé nagyobbodó hűtőmaszk sziluett jelen van erőteljesen, de a felső irányokba csapott fényszóró-kialakítások is megmutatják magukat. Mindehhez a már elmaradhatatlan ködlámpapáros is hozzátartozik, masszívan a mellső szpoilerezés alsó traktusára helyezve, körbe ölelve egy-egy apró légbeömlővel. S persze ne feledkezzünk meg a prémiumos mivoltot alátámasztó krómberakásokkal sem, ezekből is kapott bőven a frontrész, annak rendje s módja szerint.

Igazán belevaló crossover oldalnézetből is

Tulajdonképp az oldalnézet vonalvezetése nem hordoz semmi extrát, tehát a SUV-crossover szegmensbe jól passzol a Kia Niro 1.6 GDI hibrid szellemisége: viszonylag magasra húzott övvonalak, relatíve nagy üvegfelületek, valamint az igénybevételnek jól ellenálló díszléc szegélyezi az oldalajtók alsó felületét. Az egész felépítmény magasabb, mint mondjuk egy hagyományos ötajtós kompakt esetében (itt van máris a crossover jellegzetesség), a tesztautóra konfigurált felnik pedig egyenesen fokozzák a szemnek is kellemes összképet.

Unalomig ismételhetnénk, hogy a Kia Niro 1.6 GDI hibrid megannyi, a márkára jellemző megszoktott formai vonulatot, részletképet hordoz, de nem tesszük; a far kialakítása egyszerű, letisztult íveket és vonalakat rajzol, feltűnő ECO hybrid plakettel, valamivel nagyobb, mint háromnegyedes, 427 literes rakodófelületet rejtő csomagtérajtó üvegfelülettel, sportosságot hirdető légterelő idommal.

Fejlett elgondolások az utaskabinban is

S ha Kia-evolúció, akkor nyilvánvalóan az enteriőr sem lehet ez alól kivétel: a Kia Niro 1.6 GDI hibrid igényes, jó minőségű anyaghasználata garancia arra, hogy az autót megvásárlók az első megtett kilométerek után teljesen otthonosan, sok komforttal felruházva fogják érezni magukat – az utasaik szintúgy. Az egész utazókörnyezet barátságos, a tesztautónál alkalmazott összeállításnak köszönhetően világos, üde hangulatot sugároz, minden kezelőszerv kapcsán úgy érezzük, hogy azok maximálisan a kezünk alá dolgoznak. A kormánykerék kialakítása optimális, a fogás jó, bár itt a tapintás érzete lehetne kicsit selymesebb, lágyabb – de ez nagy valószínűséggel egyedi ízlés függvénye.

Teljes látómezőnket lefedik a jól pozícionált kijelzők, valamint a 7 col képátlóval domborító központi kijelző pontos, informatív, szinte mindent megtalálunk, amire szükségünk lehet autózás közben. Mindezekkel párhuzamosan számtalan korszerű vezetési segédrendszert találunk, mint például a manapság egyre divatosabb és kelendőbb automata beparkolórendszert, viszonylag pontos sávtartó automatikát (amely egyébként verziótól függetlenül szériafelszereltségben érhető el). A vezető és utasai kényelmét szolgálja egyértelműen a vezeték nélküli okoseszköztöltő rendszer is, mely szintén nagy segítség lehet egy hosszabb utazás esetében.

Kényelmes, ergonomikus üléseket kapott a Kia Niro 1.6 GDI hibrid, bár az első fotelek ülőlapja lehetne egy csöppnyivel hosszabb – átlagos testalkattal számolva itt érezhető némi hiányosság. Ennek ellenére a hátlapok, a kellemes intervallumban állítható fejtámlák kompenzálnak, és természetesen a megfelelő beállítások mellett akár 2-300 kilométer is megtehető egyhuzamban észrevétlenül.

A hátsó traktusra is vonatkozik nagyjából ugyanez, itt két felnőtt teljes kényelemben róhatja a kilométereket, s a fejtér sem redukált annyira, hogy – hangsúlyozzuk, átlagos, 180 centiméter körüli férfi utasok esetében – bármi is a kényelmesség, vagy a praktikum rovására menne.

Csak hibridként kapható. Kell ennél több?

Külön érdekesség, hogy a Niro jelenleg egyetlen, hibrid hajtáslánccal érhető el. A kettőség egy teljesen átdolgozott, 1580 köbcentiméteres soros elrendezésű benzines szívómotorból, valamint egy kimondottan hatékonynak tapasztalt 44 lovas elektromotorból áll, a rendszer összteljesítménye 141 lóeró, a maximálisan elérhető forgatónyomaték értéke pedig 245 Newtonméter.

Az erőátvitel az első kereket hajtja egy hatfokozatú duplakuplungos automataváltó közbeiktatásával, és a gyári adatokat figyelembe véve 162 kilométer/órás, kissé sovány végsebességet ígérnek.

Helyszín és lehetőség híján sajnos a maximálisan elérhető utazósebességet nem tudtuk tesztelni, a nulla-százas sprintet viszont igen: kereken 10 másodperc kellett ahhoz, hogy üzemmeleg benzinmotorral elérjük a bűvös értékhatárt.

Menettulajdonságok szempontjából teljesen korrekt a Kia Niro 1.6 GDI hibrid. A hajtás folyamatosan összedolgozik, legyen szó intenzívebb, akár álló helyzetből történő kigyorsításról, akár folyamatos, magasabb sebességgel való haladásról. A benzines egység magasabb fordulaton hangos, valamint a szigetelés is inkább átlagosnak vélhető, ugyanis 130 kilométer/órás átlagtempónál már jelentős szél- és futóműzaj érezhető. Az autóval egyébként méréseink szerint 3-3.5 kilométer volt megtehető tisztán elektromos üzemben, 40 kilométer/óra körüli sebességgel.

Hozza, amit elvárunk tőle

Üzemanyagfogyasztás tekintetében a Kia Niro 1.6 GDI hibrid igazán úgy alakított, ahogyan az elvárható a szegmens hasonló szereplőitől: sikerült folyamatos városi közlekedés mellett jócskán 5 liter alatt tartani a fogyasztást, teljes átlagra 4.6 liter jött ki – ebben autópálya is szerepelt, elővárosi, gyorsabb forgalmú, állandó folyamatos haladást biztosító útszakaszokkal.

2016 Kia Niro 1.6 GDI hibrid specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor + elektromotor

Lökettérfogat: 1580 cm³

Maximális teljesítmény: 141 LE

Maximális forgatónyomaték: 265 Nm

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4355 mm

Szélesség: 1805 mm

Magasság: 1535 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/60 R16

Hátsó gumik mérete: 205/60 R16

Tömeg, üresen: 1420 kg

Megengedett össztömeg: 1930 kg

Csomagtartó mérete: 427 liter, 1425 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 162 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.5 s (gyári), 10 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.6 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 4.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.4 l/100km

Országúti: 4.5 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 101 g/km

Bővebb információ a BMW hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte
HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
86 %
Komfort
86 %
Kezelhetőség, teljesítmény
88 %
Anyagminőség
88 %
Biztonság
88 %
Ár-érték arány
86 %
Előző cikkDunlop abroncsot használnak a Porsche csapatok a FIA World Endurance Championship és a Le Mans versenyekhez
Következő cikk2017 első negyedévében rekord kiszálllítást ért el a Volkswagen Haszonjárművek