AutóAddikt Autóteszt Lexus Lexus LC 500 Convertible – stílusosan elegáns luxus egy kabrióba sűrítve

[TESZT] Lexus LC 500 Convertible – stílusosan elegáns luxus egy kabrióba sűrítve

Minden túlzás nélkül állíthatjuk: ha jelenleg körbenézünk az autómárkák globális palettáján, s egyszerre keresünk stílusosságra és eleganciára – mellé némi sportosság és luxus igényével -, aligha találunk megfelelőbb alternatívát, mint a Lexus LC 500 Convertible. Teszten a Toyota luxusmárkájának V8-as motorral szerelt kabriója.

Nem utolsó az sem, hogy olyan luxuskabriónk legyen, amelyet nem leng körbe mindenféle sztereotip megközelítés. Nem említjük az unalomig ismételt brandek modelljeit, minek is? Legyen high-tech a tálalás, legyen lendület, legyen egy jó nagy adag arisztokratikus nyakonöntés, legyen tökletes. Nagy valószínűséggel a Lexus LC 500 Convertible esetében minden egyben van, és kifejezetten nehéz bármibe is belekötni az autó kapcsán.

Ténylegesen egyedülálló formavilág 2021-ben is

Eleve adott egy futurisztikus (még mai szemmel is) formaterv, dizájn. Az LC nem újkeletű modell, pár évvel ezelőtt mutatták be kupé és kabrió formában, járt is nálunk az LC 500-ból és az LC 500h-ból is tesztautó. Már akkor is imádtuk magát a küllemet, nem beszélve a belső értékekről – mindez mára, a 2021-es modellév esetében még hatványozottabban domborít, a facelift eddig is jól bevált opciókra gyúr rá masszívan.

Olyan az egész, mint egy koncepció a mai napig. Vagy inkább úgy fogalmaznánk, hogy a Lexus-nak sikerült a korábbi skiccek, tervezetek által létrehozott portotípust olyan szinten átültetni a valóságba, hogy vajmi kevés változtatást, módosítást érzünk, ha körbejárjuk az autót. Pedig nagyon ritka ez így, tudjuk, hogy a koncepcióautók hány pontos változtatáson esnek át azelőtt, mielőtt bemutatnánk őket egy-egy nagyobb autószalonon.

Orsót formáló hűtőmaszkot kapott a Lexus LC 500 Convertible is, ugyanúgy, mint a többi márkatársa; a stílusirány ugyanaz. Az orr-rész kifelé domborított, amely elsősorban oldalnlzetből látszik remekül, a rostély egyben van, egy egységet alkot, a mintázat szintén az orsó-formaiságot hordozza.

Rendhagyó a mellső lámpabúrák kialakítása is, extrém rajzolattal, az alsó szoknyába nyúló kitüremkedéssel, bonyolult vonalvezetéssel. Bonyolult, de mégis optimálisan passzol a formához, és tökéletesen viszi tovább magát az oldalvezetés dizájnját is.

Futurisztikus küllem. De mégis tud konzervatív, és sportosan elegáns maradni

Oldalnlézetből aztán jön a leeső áll-szindróma ismét, hiszen a kovácsolt felnik 21 colosak: hatalmasak, de mégsem tűnnek ormótlannak az amúgy kecses, és egyben lapos kaszni ellenére. Az oldaltükrök hasonlóan a frontrész lámpáihoz, szintén high-tech rajzolattal virítanak a helyükön, két színtónussal (sötét-világos), így a színvilágba is remekbeszabottan passzol az egységességük.

Valós, nem talmi légterelőket is kapott a Lexus LC 500 Convertible oldalra, az ajtók sarkaihoz. Ténylegesen a jobb tapadásért és légellenásért/légelvezetésért vannak ezek jelen, s a hátsó tengelyekhez tartozó kiszélesítést vizuálisan tökéletes formaisággal vezetik fel. A fazon klasszikus tehát oldalirányból, akkor is, ha a vászontető épp pozíciójában van.

Olyan autó a Lexus LC 500 Convertible, amelynél nem sikerült elrontani a hátsó részleteket sem. A far hangsúlyos menetfény-burkolatokat kapott, a hátsó lámpatestek ismétlik forma szempontjából a frontrész kialakítását; a lökhárító idomba mélyen lenyúló részek rendkívül vonzzák a tekintetet. A kipufogóvégek valódiak szintén, nem csak krómdíszek, és a visszafogott diffúzor-hatást is jól kiemelik.

Minőséget akarunk? A beltérben is megkapjuk!

Pazar az enterőr a Lexus LC 500 Convertible-ben. Nincs semmilyen japános purtianizmus – amúgy miért is lenne, ha az USA az LC 500 célpiaca? Meg amúgy is, itt, Európában is pontosan erre van igény: ne legyen túlzó és csicsás, meg giccses. Az elegancia itt ismét visszaköszön, de nagyon, ráadásul a tesztautó konfigurálása a színeket illetően (is) teljesen el volt találva.

Vilégosbarna-drapp tónusok, vajbőr felületek, ergonómia: a Lexus LC 500 Convertible utastere ténylegesen kielégít minden igényt, mind komfort, mind pedig felhasználás tekintetében. A kormánykerék fogása teljesen rendben van, a kapcsolók jól elérhetőek itt is, csakúgy, mint a bajuszkapcsolók funkcuionalitása. Kell szokni, az tény, de hamar meg lehet, mert ugyebár a jót könnyű, mint ismerjük a vonatkozó szólást.

Itt is alkalmazta a Lexus a touchpad-et, kissé jobbra helyzve a sebességváltó karjától. Talán ez az egyetlen gyenge pontja a Lexus LC 500 Convertible-nek is, ugyanúgy, mint más Lexus-modellek esetében is. Az infotainment funkcióit innen, ezen a panelfelületen keresztül érjük el, s néha igen esetlen a kezelés mikéntje. Főként vezetés közben okozhat gondot a koppintásos és sepregetéses művelet, ráadásul nem mindig pontos a pad, ami külön fejvakarást okozhat. A rendszer reakcióideje sem túl direkt néha, bár lehet, hogy ez egy kisebb, vagy inkább nagyobb szoftver és/vagy firmware frissítéssel kiküszöbölhető és optimalizálható.

Nem titok: a Lexus LC 500 Convertible 2 személy utaztatására lett alapvetően tervezve. Ennek megfelelően a vezető- illetve utasülés messzemenően kényelmes, jól állítható és szabható testre. Az ülőlapok, csakúgy, mint a hátlapok kiváló kialakítást kaptak, az ergonómia színjeles, az üléspozíciók is behangolhatók a legmegfelelőbbre testalkattól függően.

Hátra is be kehet préselődni – na jó, azért ennyire nem szélsőséges a helyzet -, viszont itt jónéhány kompromisszum felmerül azért, amelyek szintén testalkat-függő paraméterek. Ugyanakkor két átlagos magasságú felnőtt kényelmesen el tud utazgatni, lehet, nem hosszútávon. Gyerekek előnyben persze, csakúgy, mint minden 4 személyes kabrió esetében.

Jó dolog az is a Lexus LC 500 Convertible-nél, hogy a vászontető pillanatok alatt lenyitható, felhajtható. A nyitómechanizmus gombsora a touchpad mögé lett kialakítva, stílusosan elrejtve, egy apró kis fedél mozgatásával lelhető fel.

Ugyancsak kedvenc megoldásunk a Lexus LC 500 Convertible-nél a menetprofil választója, amely a kormánytól jobbra, központi műszeregység szélén található. Átellenben pedig a menetstabilzátorok opcióválasztója, amellyel válogathatunk az útviszonyok módjai közt (esős, havas, poros, és a többi). Mondjuk ez nem rendhagyó extra, nyilván jó, ha van, de a kialakítás és elhelyezés mindenképp egyedi.

Nincs túl nagy rendelkezésre álló csomagtér-hely, viszont egy-két közepesebb utazópoggyász azért befér minden további nélkül. Mivel a Lexus LC 500 Convertible leginkább túraautó-kategória, azért elkél némi rakodóhely – és esetünkben akad is, akár hosszabb távokra is bevethetően.

A V8 az igazi, nem is kérdés

5 literes szívó V8 blokkot kapott a Lexus LC 500 Convertible, 464 lóerős maximális teljesítménnyel (7100 RPM), 540 Newtonméter nyomatékcsúccsal (4900 Nm). A motor és maga a hajtáslánc imádnivaló: nincs jelenleg (sem) az a turbó vagy kompresszor, ami a V8/V12 szívómotorok agilitását, nyers, el nem fogyó végtelen erejét überelni tudná. Az más kérdés, mi lesz a végeredmény, ha egy V8/V12 blokkra kompresszort, vagy turbót aggatnak – különálló kategória, új dimenzó.

Közvetlen gázreakciók, pontos automataváltó, lehengerlő gyorsulás nulláról százra – ezek jellemzik nyersen és tömören a Lexus LC 500 Convertible menettulajdonságait. Kikapcsolva minden segédasszisztenst páratlan vezetési élményt kapunk instant, úgy, hogy a futómű teljesen stabil marad, elszökő lóerők is akadnak egy-egy manuális felváltásnál. De ez kell, mint ahogyan az is, amikor egy-egy lerövidített kanyarban megugrasztjuk az autó fenekét némi direkt gázadással. Isteni, tényleg. Már csak azért is, mert a mai tendenciáknak megfelelően nagyítóval kell keresni a gyártók palettáján az ilyen jellegű autókat. Pedig ezek az igaziak, nem a downsizingolt 1 literes, sorhármas négyturbós csökevények.

Hiába a nagy hengerűrtartalom, a fogyasztás érdekes módon kordában tartható. Óvatos gázpedál-kezeléssel 11 liter környékén tartható az átlag 100 kilométeren, az M0-án folyamatos 110 km/h tempó mellett, 2200 RPM körül 9.2 literre is le tudtuk vinni a pillanatnyi fogyasztást. Ha pedig teljesítménycentrikusan terelgetjük a Lexus LC 500 Convertible-t, akkor a 25 literes átlagok sem ritkák.

Lexus LC 500 Convertible specifikációk (2021)

Motor

Motortípus: V elrendezésű 8 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 4969 cm³

Maximális teljesítmény: 464 LE @ 7100 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 540 Nm @ 4800 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 10 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4770 mm

Szélesség: 1920 mm

Magasság: 1350 mm

Tengelytáv: 2870 mm

Első gumik mérete: 245/40 RF21

Hátsó gumik mérete: 275/35 RF21

Tömeg, üresen: N/A kg

Megengedett össztömeg: N/A kg

Csomagtartó mérete: 320 liter, – literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 78 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.0 s (gyári), 5.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 18.8 l/100 km

Országúti: 9.2-11.1 l/100 km

Vegyes: 14.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 11.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 275.1 g/km

Bővebb információ a Lexus hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
97 %
Kialakítás
94 %
Komfort
93 %
Teljesítmény
95 %
Kezelhetőség
94 %
Anyagminőség
96 %
Biztpnság
94 %
Ár-érték arány
91 %
Előző cikk[TESZT] Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV – a klasszikus családi csapatszállító
Következő cikkMinimális befizetés, amelyet Magyarország kaszinói kínálnak: elmondja a LеgjobbKaszino portál szakértője