AutóAddikt Autóteszt Mercedes-Benz Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Plug-In hybrid AMG Line – már...

[TESZT] Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Plug-In hybrid AMG Line – már nincsenek korlátok, a határvonalak elmosódtak

Nem, ez nem S-osztály. Pedig nincs sok különbség, de persze azért mégis. Vagy legalábbis nem akkora a kontraszt, mondjuk mint a W124 és a W140 közt. Méretre, kényelemre, tudásra (utóbbira azért mégiscsak a W223 viszi a prímet nyilván). W213-as Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Plug-In hybrid AMG Line tesztünk következik.

2016 óta fut a W213, a W212-est váltotta. Ami most kimondottan újdonság, meg trendi is egyben, hogy kimondott hangsúlyt kapott a hibrid hajtás ezeknél a modelleknél is, így nem érheti az embert meglepetés – főként, ha a tényleges hatótávról, a teljesítményről, vagy épp magáról a komfortról essen szó.

Tesztautónk, a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Plug-In hybrid AMG Line rendkívül mutatós, szemet gyönyörködtető 922-es kódjelű ezüst metálfényezést kapott. Először szinte megegyezőnek találtunk projektautónk, az 1997-es W140 S420 775-ösével (amíg nem tudtuk, hogy valójában mi a tesztautó valós színkódja), aztán rájöttünk, hogy ez kékesebb ezüst, az meg inkább szürkébe hajló. Mindegy is, a 302 ezer forintos felár remekül passzolt a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Plug-In hybrid AMG Line-hez, az egyik legjobb választás véleményünk szerint.

Ugyanakkor az AMG optika is jót tett neki, a sportosságra, dinamikára hajazó részletek ehhez az egyébként konzervatív llimuzin-formát hordozó perfektül passzolt. A frontrész a hagyományos trapéz sziluettet kapta, közepén hangsúlyos Mercedes-emblémával, az apró csillagmintázat helyett ívelt ezüstpontokkal. Kinek mi, nekünk őszintén szólva a klasszikus elegance avantgarde-maszk megoldás a kedvenc, főként, ha limuzinról van szó. Jó, ez AMG-packett, így teljesen rendben, no meg ha sportosság, akkor ne legyen konzervatív semmilyen téren.

Szintén az AMG-vonulat része a mellső lökhárító bal és jobb szélére kanyarított markáns beömlőpáros, vagy épp a maszkkal átellenes óriási rostély. A morcosra húzott lámpatestek pedig tökélyre csiszoltan teszik komplex egységgé az összképet. Zseniális.

Nagybetűs, 2021-ben (is) a trendeket követő limuzinforma

Oldalnéztből a legkellemesebb talán a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Plug-In hybrid AMG Line, ugyanis a tradicionális limuzinfazon egyértelműen itt mutatkozik meg a legszabályosabban. Leheletfinom ívek, jól eltalált arányok, markáns, maszkulin vonalvezetés. Mindemellé sportos is, enyhén, csak úgy, visszafogottan. Érdekes elegy ez, a Mercedesnek mindig sikerül megtalálni az átmenetet a sportosság és a konzervatív elegancia közt. Persze most nem egy SLS-osztályra gondoltunk, ez egyértelmű.

S akkor itt jön rögtön egy újabb, konkrét párhuzam az S-osztállyal. Az E-osztály limuzin – így a cikkben szereplő Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Plug-In hybrid AMG Line is – közel 5 méter, egész pontosan 4935 milliméter. Az S-osztály nagyjából 20 centivel hosszabb. De mégis az egész tálalás valahogy kecses tud maradni, limuzinfazontól függetlenül az egész tálalás kompaktabb, hétköznapibb. Sok a hasonlóság, de mégis egyértelmű a megkülönböztethetőség, a könnyed felismerés.

Hátulnézetből is mehet a déja vu, hozzuk fel a változatosság kedvéért az S-osztályt újból. A zárófények lámpabúrái felső ívei szinte egyenesek, párhuzamot vonnak a csomagtérfedél vonalával, azonban az alsó rajzolat már 45 fok felé hajlik, úgy, hogy közben gömbölyded fazonná képes alakulni. Így tökéletesen beleolvad a far dizájnkörnyezetébe, miközben az egész összkép a minimalizmus eleganciáját közvetíti. Valahol szimpla az egész, mégis összetett.

Rendkívül jó minőségérzetet produkál a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC enteriőrje. Az ízléses dizájn jól ötvöződik a sportos eleganciával és magával a márkától elvárt kvalitással, ami végülis természetes, hiszen csak egy felső-közép Mercedesben vizsgálódunk. A kormánykerék fogása vaskos és ergonómikus, könnyed anyaghasználattal, a vajbőr kellemes a tenyérnek, ezt tényleg jó megérinteni, megmarkolni. Eleve itt indul az, hogy meglegyen a kellő biztonságérzet a vezetésnél, vagy akár elindulásnál is már.

Modern, korszerű high-tech

Az infotainment nem meglepő módon folyadékkristályos panelek összessége, az E-osztályban szám szerint kettő modult kapunk. Egyet az órcsoport megjelenítésére, egyet pedig klasszikus infotainmentként/középkonzolként. Az autó teljes mértékben testre szabható, kezdve az utasprofiloktól egészen a LED ambient fények színárnyalatáig. Hála az égnek, a tesztelt Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC-ben is számos tradicionális elemet találunk a beltérben: a rögzítőfék kapcsolója bal kéz felől, a kormányoszlop mellett helyezkedik el, nincs lábfék viszont.

A világítás kapcsolója szintén ezen a felületen kapott helyet, míg az üléseket állító multigombsor (ülés sziluettben) az ajtók belső kárpitján lelhető fel. Hasonlóan a W140-hez 1997-ből, itt is az ajtók alsó szegélyén található egy-egy beltérvilágítás részét képező fényforrás, sőt, még B oszlopi ruhafogas-kampót is kapunk.

Komfortos foteleket kapott a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC, az elsők ülőfelülete combtámasszal büszkélkedhet, de természetesen a deréktámasz sem hiányzik, több fokozatos állíthatósággal. A háttámlák megfelelően szélesek, optimális tartásuknak, s persze a futómű kifinomultságának köszönhetően nincs olyan kanyarsebesség,. amelyben dőlést éreznénk (persze nem 100 kilométer/órával bevett instant kanyarokra kell gondolni).

Így nem meglepő módon a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC tökéletes utazóautó is – nem csak – komfort tekintetében. A hátsó ülésekhez társított lábtér hatalmas, az első hátlapok megfelelő mélyítést kaptak a térdek kényelme érdekében. Kissé csapott a kaszni a C oszlop magasságában, ennek ellenére hatalmas a fejtér hátul, átlagos, vagy az átlagnál vaskosabb testalkattal és magassággal is.

Fő a gazdaságosság?

S az, hogy jó utazóautó a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC, mi sem bizonyítja jobban, mint a hatékony hajtáslánc. A 2 literes, sornégyes benzines erőforrás 211 lóerőt teljesít szólóban, melyhez az elektromos szinkronmotor hibrid hajtásban 109 lóerőt tesz hozzá, így a rendszerteljesítmény 320 lóerőnél áll meg. Azonban ha tisztán elektromos hajtásban gondolkozunk, a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC villanymotorja önmagában 122 lóerőt képes mozgósítani, azonnal rendelkezésre álló 440 Newtonméter forgatónyomatékkal. Természetesen a hajtás akkor van elemében, ha vegyes módban, hagyományos hibridként használjuk, ugyanis így nem kevesebb, mint 700 Newtonméter áll rendelkezésre, 5.7 másodperces sprinttel nulláról százra.

Tisztán elektromosan a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC méréseink szerint 51 kilométert tudott tesztjeink során. Ez a WLTP-értéknez képest (45 km) plusz 6, az EPA-értékhez képest (42 km) plusz 9, míg a NEDC-értékhez képest mínusz 5 kilométer. A PHEV rendszerhez egy 13.5 kWh-s lítium-ion akkumulátor adja az energiát, melyet méréseink szerint maximum 10A-val, 2.1-2.3 kWh pillanatnyi áramfelvétellel lehetett tölteni.

Tisztán elektromos használat mellett 14.9-2.8 kWh fogyasztást rögzítettünk, míg hibrid módban átlag 4.8 liter benzint fogyasztott a Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC.

Árazás

A Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC alapára 17.9 millió forintról indít, míg a tesztelt, kategóriájában szinte mindennel felextrázott modell 30.9 millió forintos listaáron állítható a garázsba.

2020 Mercedes-Benz E 300 s 4MATIC specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor + elektromos szinkronmotor, PHEV hibrid hajtás

Lökettérfogat: 1991 cm³

Maximális teljesítmény: 211 LE @ N/A ford./perc (benzinmotor) + 122 LE (villanymotor), összteljesítmény: 320 LE

Maximális forgatónyomaték: 700 Nm @ 5500 ford./perc (összteljesítmény – benzinmotor, villanymotor), 350 Nm (benzinmotor), 440 Nm (villanymotor)

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4923 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1434 mm

Tengelytáv: 2939 mm

Első gumik mérete: 245/45/R18

Hátsó gumik mérete: 275/40/R18

Tömeg, üresen: 2065 kg

Megengedett össztömeg: 2725 kg

Csomagtartó mérete: 370 liter

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 245 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 5.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.8 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 4.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: N/A l/100km

CO2 kibocsátás: N/A g/km

Bővebb információ a Mercedes-Benz magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Huawei, Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
93 %
Kialakítás
91 %
Komfort
91 %
Teljesítmény
92 %
Anyagminőség
93 %
Ár-érték arány
92 %
Előző cikkMüncheni Nemzetközi Autószalon 2021, MINI: #BIGLOVE – az érzés, amely örökké tart
Következő cikkBOSCH S4 001 44Ah akkumulátort kapott a 2006-os Opel Corsa C 1.2 Twinport