AutóAddikt Autóteszt Peugeot Peugeot e-208 Allure – városi kisautó, amely hosszabb távokon is megállja...

[TESZT] Peugeot e-208 Allure – városi kisautó, amely hosszabb távokon is megállja a helyét

A Peugeot legújabb elektromos autója nagyobb hatótávval, innovatív technológiákkal és kifinomult dizájnnal rendelkezik, mint valaha. Az e-208 Allure egy igazi városi autó, amelyet könnyedén kezelhetünk a városi forgalomban, de akár hosszabb utakra is alkalmas. A cikkben alaposan áttekintjük az autó jellemzőit, a vezetési élményt és a hasznos technológiákat, amelyeket a Peugeot beépített az e-208 Allure-ba. Teszt.

A tesztben szereplő Peugeot e-208 Allure egy modern és stílusos alternatíva, amely értelemszerűen a Peugeot 208-as modelljének elektromos verziója. A dizájnja nagyon hasonló a hagyományos belső égésű motorral szerelt verzióhoz, de egy kicsit kifinomultabb részletekkel és elektromos motort jelző plakettekkel lett felvértezve. Az autó frontján található a Peugeot jellegzetes maszkja, amelynek háromdimenziós hatása van, és ezeket a vonalakat folytatják az autó oldalán. Az autó formája nagyon kerekded, így egy modern, aranyos és kis méretű autónak tűnik.

Sokat nyom a latba a küllem

Az autó külső megjelenését tovább fokozzák a LED-es lámpák, amelyek a Peugeot „fogas” motívumát mutatják be. Az autó első lámpái felfelé haladnak a motorháztető felé, ami még inkább hangsúlyozza az autó kerekességét. Az autó hátsó részén található a Peugeot jellegzetes háromszög alakú lámpája, amely jól illeszkedik az autó általános kerek formájához.

Az autó belső része is modern és elegáns. Az autó belsejében a Peugeot úgynevezett „i-Cockpit” nevű belső kialakítást használja, amely egy alacsonyabb elrendezésű kormányt és magasabb helyzetű műszerfalat tartalmaz. Az autóban kényelmesen elférnek a vezető és az utasok, és az autó belsejében található anyagok magas minőségűek.

Az autó színei között számos választási lehetőség van, beleértve a Peugeot jellegzetes háromszög alakú „Vertigo Blue” színét, valamint a többi árnyalatot, amelyek között megtalálható a fehér, a fekete, a piros és a szürke is.

A Peugeot e-208 Allure elegáns és modern belső kialakítással rendelkezik. Az utastér minőségi anyagokkal van felvértezve, és az ergonómiai elrendezés kényelmes és praktikus.

Kényelem, komfort

Az első ülések kényelmesek és jól tartanak, amelyek a vezetői pozíció kialakításának köszönhetően segítenek az optimális helyzet megtalálásában. Az ülések bőrrel vannak borítva, amelyek elegáns megjelenést kölcsönöznek az autó belsejének.

Az utasoknak elegendő helyük van, különösen az első sorban, ahol a lábaknak és a fejnek is megfelelő hely jut. A hátsó ülések kissé szűkebbek, de még mindig elegendőek ahhoz, hogy kényelmesen elférjenek két felnőtt vagy három gyerek. Az ülések hátulja magasabb, ami kényelmesebb utazást tesz lehetővé.

Az e-208 Allure kialakítása praktikus és szép. A műszerfal színes és modern megjelenéssel rendelkezik, és a középkonzolban található nagyméretű érintőképernyő intuitív és könnyen használható. Az autóban található vezetői segédrendszerek közé tartozik a digitális műszerfal, a parkolóradar, a visszagurulás-gátló rendszer, a sávtartó rendszer, az adaptív sebességtartó és a vészfékrásegítő rendszer.

Az e-208 Allure elektromos autó egyik fontos előnye az, hogy rendkívül csendes. Az autóban nincs motorzaj, és csak a kerekek duruzsolása hallható. Az autóba egyedi hangzásokat is programoztak, amelyek az autó sebességétől és az adott üzemmódtól függően változnak.

A Peugeot e-208 Allure egy teljesen elektromos meghajtású autó, amely a Peugeot által kifejlesztett CMP (Common Modular Platform) platformra épül. Az e-208 a 208-as sorozat elektromos változata, amely azonos méretű és formájú, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt 208-as modellek.

Remek a vezethetősége, ami szintén nem egy elhanyagolandó szempont

A Peugeot e-208 Allure autótesztjén a vezethetőséget érintve, először is érdemes megemlíteni az autó alacsony tömegközéppontját, amely az elektromos hajtásláncból adódóan még alacsonyabb, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt modelleké. Ennek köszönhetően az autó kiegyensúlyozott és dinamikus vezetési élményt nyújt.

Az e-208 Allure kormányzása precíz és érzékeny, így az autó könnyen irányítható, különösen városi környezetben. Az autó felfüggesztése kényelmes és jól kezeli az úthibákat, így az utasok kényelmesen és zökkenőmentesen utazhatnak.

A Peugeot e-208 Allure elektromos hajtásláncának erőssége a villanymotor teljesítményében és azonnali nyomatékában rejlik. Az autó 100 kW-os (136 lóerő) elektromos motorral rendelkezik, amely akár 260 Nm-es nyomatékot is biztosít. Az autó az elsőkerék-meghajtású, ami egyesek szerint kissé korlátozza a tapadást, de a Peugeot megoldotta ezt a problémát azzal, hogy a kerekeket nagyobb súlyponttal helyezte el az autó alján.

Az autó gyorsulása kiváló, a 0-100 km/h sebességet mindössze 8,1 másodperc alatt éri el. Az e-208 Allure maximális sebessége 150 km/h, amely elegendő az autópályán való közlekedéshez is.

Az e-208 Allure vezetési élményét tovább fokozza a váltó nélküli, folyamatosan változó sebességű automata váltó, amely sima és zökkenőmentes átmenetet biztosít a sebességek között.

Na de hogyan teljesít gyakorlatban?

A Peugeot e-208 Allure egy teljesen elektromos meghajtású jármű, amelynek hajtásláncát egy 100 kW (136 lóerő) villanymotor hajtja, amely 260 Nm nyomatékot tud generálni. Az autó egy 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral van felszerelve, amelynek teljes feltöltése 7,5 óra alatt tölthető fel egy 7,4 kW-os töltővel, vagy 30 perc alatt 80%-ra tölthető egy 100 kW-os gyors töltővel.

Az e-208 Allure átlagos fogyasztása körülbelül 17 kWh/100 km, ami nagyon versenyképes az elektromos autók piacán. Az autó hatótávolsága akár 340 km is lehet egyetlen töltéssel a WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) ciklus szerint.

A Peugeot e-208 Allure menetteljesítménye is lenyűgöző. Az autó 0-100 km/h sebességre 8,1 másodperc alatt képes felgyorsulni, és akár 150 km/h maximális sebességet is elérhet.

Kipróbáltuk, állíthatjuk: az e-208 Allure kiválóan alkalmas hosszabb utakhoz is – teszteltük a Budapest-Balatonalmádi útvonalon.

Az út Budapest forgalmas utcáin kezdődött, ahol a Peugeot e-208 Allure könnyedén vette máris az akadályokat. A csendes elektromos meghajtásnak köszönhetően (is) az utasoknak kényelmes utazást biztosított, a zajszint alacsony volt, és az autó egyszerűen kezelhető volt a városi forgalomban.

A Balaton felé, az M7-es autópályán az e-208 Allure magabiztosan teljesített, és könnyedén tartotta a megengedett sebességet. Az autó kiválóan reagált a vezető utasításaira, és a kormányzás pontos volt. Az elektromos meghajtásnak köszönhetően az autó viselkedése rendkívül csendes volt, így a sofőr és az utasok kellemesen tölthették az időt az út során.

Balatonalmádi városában a Peugeot e-208 Allure könnyedén magára talált ismét. A városban a kis mérete és a csendes működése előnyösnek bizonyult. Az autó jól manőverezhető volt a városi utcákban, és a parkolás sem okozott problémát. S mindemellett a fogyasztással is teljesen elégedettek voltunk, ugyanakkor egy töltést mindenképp eszközölnünk kellett a visszaút előtt.

Az autó könnyedén kezelhető a városi forgalomban, magabiztosan vezethető az autópályán, és könnyen manőverezhető a kisebb városokban. Az elektromos meghajtásnak köszönhetően az autó csendes és környezetbarát, és a sofőröknek kényelmes utazást biztosít. A Peugeot e-208 Allure egy kiváló választás azoknak, akik keresik az elektromos meghajtású autók kényelmét és teljesítményét.

2020 Peugeot e-208 speicifikációk

Motor

Motortípus: elektromos szinkronmotor

Lökettérfogat: N/A cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ N/A ford./perc / 136 kW

Maximális forgatónyomaték: 260 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, elektromos szinkronmotor egyfokozatú irányváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4055 mm

Szélesség: 1745 mm

Magasság: 1430 mm

Tengelytáv: 2540 mm

Tömeg, üresen: 1455 kg

Megengedett össztömeg: 1918 kg

Csomagtartó mérete: 210 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: N/A liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 150 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: N/A l/100 km

Országúti: N/A l/100 km

Vegyes: N/A l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: N/A l/100km

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a Peugeot magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal